johncons

Stikkord: Hm

  • Mine danske tipptippoldeforeldre Louise Heegaard f. Feilberg og Anker Heegaard pleide visst å ha både Ibsen og Bjørnson på besøk

    besøk av ibsen og bjørnson

    https://slaegtsbibliotek.dk/922105.pdf

    PS.

    Det står forresten, på Wikipedia, (uten noen referanse), at min tipptippoldefar Anker Heegaard, var ti måneder i fengsel, på grunn av underslag.

    Men noe sånt, har jeg ikke klart å finne noe om, i boken overfor, (som er en slags livslevnadsbeskrivelse, for min tipptippoldefar Anker Heegaard, hans far (isenkremmer/fabrikkeier Mathias Anker Heegaard), onkel (pastor Poul Henrik Heegaard) og farfar (pastor Stephan Christiansen Heegaard)).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    anker heegaard wiki

    https://da.wikipedia.org/wiki/Anker_Heegaard

    PS 3.

    Dette har visst stått på Wikipedia siden 2013, (hm):

    stått på wikipedia siden 2013

    https://da.wikipedia.org/w/index.php?title=Anker_Heegaard&diff=next&oldid=6777020

    PS 4.

    Hu norske forfatterinnen, (Magdalene Thoresen), som mine tipptippoldeforedre hjalp, hadde visst hatt et forhold til en danskekonge:

    ludderet til en danskekonge

    PS 5.

    I den nevnte boken, (skrevet av min tipptippoldefars nevø Poul Henrik Heegaard), så forklares det også om, hva som skjedde, med min tipptippoldefar Anker Heegaard sin storebror August.

    August skulle hjelpe sin gamle mor, (min tipptipptippoldemor Henrikke Baggine Heegaard f. Hornemann), og fikk en av firmaet sine håndverkere, (Anker og August arvet en fabrikk etter faren), til å utføre noe reparasjons-arbeid, hjemme hos henne.

    Og dette var visst brudd på laugets regler.

    Og Anker måtte ta over hele geskjeften.

    Og etter dette så gikk det mer og mer i nedoverbakke med August.

    Og Anker slettet August sin gjeld, (som visst var ganske stor).

    Men August hadde visst ment at det var Anker som skyldte han penger, (siden at det gikk så dårlig med han), og ikke omvendt.

    (Noe sånt).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    I boken til Poul Henrik Heegaard, (som var en tidligere lærer, ved Københavns Navigasjonsskole).

    Så nevnes det også, at min tippoldefar Louis Carl Anker Heegaard studerte polyteknisk.

    Og jeg studerte, noen måneder, (jeg var muligens den første nettstudent), på Den Polytekniske Høyskole, i Bærum, (via mail), rundt 1997.

    Og da var polyteknisk noe med data.

    Men hva polyteknisk var, for mer enn hundre år siden.

    Det var kanskje noe med hullkort osv., (som blant annet ble brukt, for å lage mønster, innen tekstilindustrien).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Her er mer om dette:

    polyteknisk zurich

    https://slaegtsbibliotek.dk/922105.pdf

  • Bestemor Ingeborg jobbet visst for den dansk/tyske marinen under krigen. Noe sånt

    jobbet i marinen

    http://www.marinehist.dk/hfs/1941-HfS.pdf

    PS.

    Danskene gjorde visst ikke særlig motstand mot tyskerne, før i 1943, så hva man skal si om det, å jobbe, i den dansk marinen, i 1941, (på den tida som Danmark var okkupert av tyskerne), det kan man kanskje lure på:

    danskene gjorde visst ikke motstand mot tyskerne før i 1943

    https://natmus.dk/historisk-viden/temaer/militaerhistorie/flaadens-historie/flaaden-under-1-og-2-verdenskrig/

    PS 3.

    Dette er visst bestemor Ingeborg sin tante, (min oldefar Hans Louis Heegaard sin søster), som visst døde 12-13 år gammel, og som bestemor Ingeborg muligens ble oppkalt etter:

    bestemor ingeborg sin tante

    Er det noe galt med øyet hennes tro:

    noe galt med øyet hm

    (Samme link som overfor).

    PS 5.

    Mer om denne tanten, (som visst var to år eldre enn min oldefar):

    mer om tante 2

    https://slaegtsbibliotek.dk/923186.pdf

    PS 6.

    Hu Caroline Marie Dorothea Hagerup, (min tippoldemor), på linjen over min mormors tante.

    Hu var forresten direkte etterkommer, etter Harald Hårfagre.

    (Noe jeg også har blogget om en del ganger tidligere.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra irc

    Session Start: søn. apr 25 02:53:16 2021
    Session Ident: #usa
    [02:53.15] * john_cons sets mode +o Einstein for #usa
    [06:29.34] * Einstein (johncons@charger.kire.net) Quit (Ping timeout: 240 seconds)
    [10:01.42] * Einstein (~Einstein@charger.kire.net) has joined channel #usa
    [10:26.44] * john_cons sets mode +o Einstein for #usa
    [15:56.57] * turk (~ghg@149.0.45.47) has joined channel #usa
    [15:56.59] * turk (~ghg@149.0.45.47) has left #usa ()
    [15:57.53] * turk (~ghg@149.0.45.47) has joined channel #usa
    [15:57.56] <turk> FUCK BIDEN
    [15:58.08] <turk> FUCK BIDEN’S MUM
    [15:58.10] * turk (~ghg@149.0.45.47) has left #usa ()
    [16:59.32] ->> turk :No such server
  • Onkel Martin har visst skogbruk-utdannelse fra Telemark og, (i tillegg til fra Melsomvik). Fra Porsgrunns Dagblad 22. juni 1978

    utdannelse i telemark også

    https://www.nb.no/items/64a76c972d2cafc8d604510781515754?page=1&searchText=ribsskog~1

    PS.

    Det står ‘Martin Ribeskog’, (istedet for Martin Ribsskog), i artikkelen overfor.

    Men det står på Nasjonalbiblioteket sitt nettsted, hvordan man kan søke, sånn at man også finner navnene, selv om det er litt skrivefeil.

    (For å si det sånn).

    Jeg vet ikke om Martin bevisst har brukt feil etternavn.

    Eller om det er avisa som har tulla.

    Hm.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Onkel Martin heter visst egentlig Johan Martin, (hos folkeregisteret).

    Så at Johan Ribsskog liksom blir til Martin Ribeskog.

    Det er kanskje litt rart.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Martin var gift med Ann Kjerulf Hansen på denne tida, (i 1978), og bodde, i Sætre.

    (Noe sånt).

    Og onkel Martin kjørte muligens motorsykkel, fram og tilbake, mellom Telemark og Sætre, på den tida.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Onkel Martin fortalte meg en gang.

    (Muligens hos bestemor Ingeborg, i Stavern, på 80/90-tallet).

    At han en gang hadde velta, med motorsykkelen.

    Og så hadde han bare banket på en tilfeldig dør, (hos en dame), og så fikk han låne dusjen osv., (før han dro videre).

    (Noe sånt).

    Og det kan kanskje ha vært, mens Martin, gikk på skole, i Telemark, (tenker jeg nå).

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Martin og Ann gifta seg visst ikke, før i 1980.

    (Sjekka jeg opp nå).

    Men det er mulig at de allerede på denne tida, (i 1978), var samboere, i Utsiktsveien, på Sætre.

    Hm.

    Martin hadde også, på midten av 70-tallet, et rom, i sine foreldre sitt hus, i Blombakken, i Nevlunghavn, (husker jeg).

    Så det kan kanskje ha vært sånn, at Martin bodde der, mens han gikk på skole Telemark.

    Selv om det står ‘Hurum’ i artikkelen, i Porsgrunns Dagblad.

    Men det kan kanskje ha vært fordi, at Martin, bodde hos sine foreldre, i Sætre, før disse flytta til Nevlunghavn, (noe de vel gjorde i 1975).

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    mer om martin og ann giftet seg 2

    https://johncons-blogg.net/2010/06/her-ser-man-at-onkel-martin-giftet-seg.html

    PS 6.
    Det er mulig at Martin bodde på internat, mens han gikk på Telemark Landbruksskole, (i Søve):

    martin bodde muligens på internat

    https://no.wikipedia.org/wiki/Søve_videregående_skole

    PS 7.

    Martin var jo sommeren 1976 involvert i en MC-ulykke, i Hurum.

    (Hvor han som satt bakpå, (Jan Andresen), døde).

    Og det er mulig, at straffen etterhvert ble, at Martin måtte bo på internat, i Telemark.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Det var visst en Arne Solberg, som Martin og Ann leide/kjøpte av, i Utsiktveien, (på Sætre):

    kjøpte leide av arne solberg

    PS 9.

    Det kan forresten være, at Arne Solberg, er en av Martin sine kamerater.

    Og at de bare hadde bryllupsfesten der.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Ann bodde visst noen år seinere i Søndre Sætrevei, (da hu gifta seg på nytt med en utlending):

    ann søndre sætrevei

    PS 11.

    Min lillesøster Pia og jeg, var forresten på et helgebesøk, hos Martin og Ann, (på Hurumlandet), sommeren 1982, (kan det vel kanskje ha vært).

    (Like etter at min søster Pia flykta fra min mor på Tagtvedt, til min bonus-mor Haldis og de, på Bergeråsen.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Kartet, (på Google Maps), ligner på hvordan det så ut der Martin og Ann bodde, rundt 1982:

    her var det nok at pia og jeg besøkte martin og ann

    PS 13.

    Martin fortalte en gang, (det var vel i 2005), at han en gang skøyt et skudd, fra et soverom, (eller noe lignende), mens han bodde sammen med Ann.

    Og at skuddet da gikk over veien, og drepte en fugl.

    Og det passer jo med kartet overfor.

    Så det var nok i Søndre Sætrevei, at Martin og Ann bodde.

    (På den tida som Pia og jeg besøkte dem.

    Rundt 1982).

    Og så fikk visst Ann huset, etter skilsmissen, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Martin og Ann, lurte visst på, om de skulle få avkom sammen.

    Og så ville de ha Pia og meg på besøk, (en helg på første halvdel av 80-tallet).

    For å finne ut om de likte å ha barn, da.

    (Sånn som jeg husker det, fra det aktuelle besøket).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Det kan virke som at det var Ann som eide huset i Søndre Sætrevei, (Martin brukte jo sin arv på Fiskedammen i Spydeberg):

    ann sitt hus

    PS 16.

    Det var visst sånn, at Ann sin far Einar, kjøpte Søndre Sætrevei 6, fra en dynamitt-fabrikk, (med link til Alfred Nobel):

    dynamitt fabrikk

    PS 17.

    Man kan også se, i PS-ene overfor.

    At Ann egentlig heter Ann Kristin.

    Og det er kanskje ikke noen senasjon liksom, i og for seg.

    Men etter at onkel Martin og Ann ble skilt.

    Så ble Martin sammen med ei dame, ved navn Helle Biseth, (som er nevnt i min mormors testamente).

    Og så ble Martin sammen med Kari Sundheim.

    Og de gifta seg ikke.

    Men de fikk en datter, (min kusine), ved navn Liv Kristin Sundheim sammen.

    Det kan virke som, at hu er litt oppkalt, etter Martin sin ekskone Ann Kristin.

    Hm.

    Så Martin har muligens ikke helt klart å glemme Ann.

    Selv om Martin har vært sammen, med minst tre damer seinere, (Helle Biseth, Kari Sundheim og Grete Ingebrigtsen).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    Der Martin og Ann bodde, (i Sætre), så har de nå gjort det samme, som der min fars partners venninne Solveig Rasmussen bodde, (nedenfor Holmenkollen), nemlig at de har revet og så bygget X antall nye boliger:

    det samme som hos solveig rasmussen

    PS 20.

    Enda mer om dette:

    mer om salg til sjøutsikten terrasse

    PS 21.

    Anns far var visst en slags krigshelt:

    krigshelt

    PS 22.

    Anns mor var visst svensk, (fra Telemark Arbeiderblad 24. mars 1956):

    moren var svensk

    https://www.nb.no/items/add5e5a948bc5b89c8287b6a7f4f7696?page=0&searchText=”svea%20haglund”

    PS 23.

    Etter krigen så jobbet Anns far for Alfred Nobel sitt tidligere firma, så huset deres var muligens en tidligere funksjonærbolig, (fra DT/BB 21. mars 1970):

    alfred nobel sitt tidligere firma

    PS 25.

    Enda mer om Anns far, (fra DT/BB 3. juni 1995):

    enda mer om anns far

    https://www.nb.no/items/1a6d103660b47fac2113012cb2908622?page=9&searchText=”einar%20kjerulf-hansen”

    PS 26.

    Anns storesøster Eva Merete, (en gammel jomfru?), bruker visst ikke sitt første fornavn, til daglig, (fra Arbeidets Rett 10. mai 1991):

    gammel jomfru

    https://www.nb.no/items/97df5b93a099f5f45eb327738d7a10ab?page=11&searchText=”merete%20kjerulf”

    PS 27.

    Jeg finner ikke Ann på Gule Sider nå.

    Så hu har kanskje hemmelig telefonnummer.

    (For å si det sånn).

    Det eneste jeg husker, av Ann spesielt.

    Det var fra det nevnte ferie-besøket, (til Pia og meg), på første halvdel av 80-tallet.

    Ann hadde en skål, (det kan muligens ha vært noe hu hadde arvet), full av smågodt.

    Og så sa hu, til Pia og meg, at vi kunne få dette godteriet, (som de hadde kjøpt, i en lokal kiosk).

    For hu og Martin var ikke så glad i godteri, (eller om hu bare mente smågodt), sa hu.

    (Noe sånt).

    Og da rynka jeg nesten, litt på nesa.

    (Husker jeg).

    For sånt smågodt, pleide på den tida, å bli solgt, i papirposer, (hvis man bare kjøpte smågodt, for et par kroner, så fikk man det i en hvit kremmerhus-pose, og hvis man kjøpte for 10-20 kroner, så fikk man en større papirpose).

    Og den papirposen, så jeg ikke noe til.

    (Da Ann ga meg/oss denne skålen).

    Så jeg lurte litt på hvor lenge dette godteriet hadde stått framme, (var dette noe fra uka før?), og om det var noe ekkelt/grisete med det, (husker jeg).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 28.

    I Bjørn Ribsskog sin slektsforskning.

    Så står det, at Martin og Ann, ble gift, i 1975.

    Men Bjørn Ribsskog hadde visst vært på besøk, hos bestemor Ingeborg, og fått informasjon om blant annet Martin, av henne.

    (Fortalte han meg, i en mail, rundt 2010.

    Noe sånt).

    Og bestemor Ingeborg nevner ikke, at Martin også gikk på skogbruk-utdanning, (agronom), i Telemark.

    (Noe man kan se mer om øverst i bloggposten).

    Og i PS 5., så skriver Aftenposten, at Martin og Ann giftet seg, i 1980.

    Så Ingeborg bommer, med fem år.

    Men det er muilg, at Martin og Ann, ble sammen, rundt 1975.

    Mens jeg bodde, i Mellomhagen, (hvor jeg/vi bodde fra 1976 til 1978), så dro en gang Martin med meg, (og Pia), til stranda Hvittensand, (noen steinkast unna der min mor bodde).

    Og der lekte vi med en drage, (som Martin hadde med), mener jeg å huske.

    (Det blåste muligens så mye, at drage-snoren røyk.

    Noe sånt).

    Og da var vel muligens Ann også med, (mener jeg å huske).

    (Både Martin og Ann, hadde langt mørkt hår, (og begge gikk i trange unisex/70-talls-klær).

    Så det var nesten som å være med to lange og slanke hippie-tvilling-søstre.

    For å fleipe litt, men likevel).

    Men det stod i avisene, at Martin bodde i Åros, da han drepte sitt trafikkoffer, (Jan Andresen), i 1976.

    Så det er mulig, Martin bodde hos Ann, allerede fra midten av 70-tallet.

    Hm.

    For min mors foreldre, (Ingeborg og Johannes), solgte sitt Sætre-hus, (hvor Martin også bodde), rundt 1975, og så flytta de, til Nevlugnhavn, (cirka ti mil lenger sør).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 29.

    Den dragen til onkel Martin, (og Ann).

    Den ble forresten som noe, fra Meterologisk Institutt.

    (Noe sånt).

    For den forsvant bare oppover, høyere og høyere, (i uværet).

    (Sånn som jeg husker det).

    Så hvor den havna, (og om noen etterhvert fikk den i huet).

    Det kan man kanskje lure på.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Bærum

    På torsdag, så gikk jeg ned, til Bekkestua sentrum, for å handle.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    KRF har bestemt at det nå skal stå masse biler parkert, sånn at folk ikke finner polet:

    IMG_20210422_104520

    PS 2.

    Har de begynt med smaksprøver på polet:

    IMG_20210422_104613

    PS 3.

    Jeg kjøpte bare en helflaske sprit, (mot blodpropp osv.).

    Og det var ingen folk i de vanlige kassene.

    Så jeg gikk til selvbetjenings-avdelingen.

    Og der hang det, en svær slask.

    Han flytta seg litt, sånn at han ikke ble stående oppå meg liksom, (og overvåke), når jeg dukka opp der.

    Men jeg trykte på: ‘Bankkort’-knappen to ganger.

    (Etter å ha scanna sprit-flaska).

    Og ikke noe skjedde.

    Og så ble han nevnte slasken nærgående, og trykte en tredje gang på ‘Bankkort’-knappen.

    Og så sa han, at det skulle bli rødt rundt ‘Bankkort-knappen’, før det virka.

    (Noe sånt).

    Og kassa spurte ikke om jeg skulle ha bæreposer.

    Så jeg bare la spritflaska nedi bagen.

    Og så måtte jeg åpne bagen igjen, for jeg måtte scanne kvitteringa, for å komme ut av selvbetjenings-avdelinga.

    (Den forrige gangen jeg var der, så stod porten åpen).

    Og etter at jeg hadde scannet meg ut.

    Så klagde jeg, til han nevnte slasken.

    Jeg forklarte at jeg hadde lest på nettet, at dette var et ‘pilot-pol’.

    (At det var det første polet i Norge, med selvbetjenings-kasser.

    Noe sånt).

    Og jeg forklarte, at i en vanlig butikk, så behøvde man ikke å trykke tre ganger, for at kortautomaten skulle virke.

    Jeg sa at Vinmonopolet burde teste kassene sine litt bedre, før de heiv dem inn i butikken.

    Og da kunne man klage sånn og sånn, (hvis man hadde en ipad for eksempel), sa han ekspeditøren.

    Men jeg sa da, at i en vanlig butikk, så kunne de bare gi beskjed oppover, (til en overordnet), hvis noen klagde.

    Og det skulle de gjøre, sa han svære slasken, (som etterhvert fikk en slags ‘pedo-aktig’ stemme).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210422_105222

    PS 5.
    Meny har bestemt seg for å ikke bytte ut ødelagte handlevogner, for å spare miljøet:

    IMG_20210422_105557

    PS 6.
    Stemning fra Bekkestua:

    IMG_20210422_111026

    PS 7.

    Jeg sendte tilbake ‘troll-post’ til møkka-firmaene:

    IMG_20210422_111129

    PS 8.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210422_111145

    PS 9.

    Mens jeg dreiv og sendte tilbake ‘troll-post’ så gikk et DHL-bud ‘elge-aktig’ nærme, bak ryggen min, (på teatralsk/russisk vis, må man vel si):

    IMG_20210422_111203

    PS 10.
    På Extra Bekkestua så hadde den billige kylling-kjøttdeigen datoen 29. april, (var det vel), men under den kjøttdeigen igjen, så lå det kjøttdeig, med holdbarhetsdato 21. april, (det vil si kjøttdeig som gikk ut dagen før), så det var muligens noen amatører, som hadde lagt opp varene, (for å ikke rullere kjøttvarer, er en kardinal-feil, i butikk-yrket, må man vel si):

    IMG_20210422_111802

    PS 11.
    På det ‘tulle-tilbuds-torget’, (hvor denne butikken har tilbudsvarer, som ikke står i kundeavisa), så var det sånn, at en slags ‘mestis’, (eller noe lignende), i Extra-uniform, dreiv og viste fram en gleppe, som han hadde, mellom skjorta og buksa si, så det ble ikke til, at jeg raska med meg noen varer, fra det nevnte tilbuds-torget, (for å si det sånn):

    IMG_20210422_112127

    PS 12.

    Hm:

    IMG_20210422_112324

    PS 13.

    Siden at jeg hadde med handlevogn.

    Så kunne jeg bare bruke, de ytterte selvbetjeningskassene.

    Og siden at noen hadde lagt en handlekurv, oppå den ene av disse to kassene.

    Så måtte jeg bruke den selvbetjeningskassa, som står, ved den betjente kassa, (hvor det satt ei mager blondinne).

    Og da dukket det med en gang opp, en kunde, som elga, i den nærmeste selvbetjeningskassa.

    Så jeg måtte ta bæreposer, fra den nederste displayet, (ellers hadde det blitt ekkelt/klamt/nærgående).

    Og det så ut som, at det var en ledig kasse, lenger unna, (som han nevnte kunden kunne ha gått i).

    Men det var muligens en slags ‘russisk’ selvbetjenings-kasse, (av noe slag), som Extra hadde.

    Men likevel, så var det vel ledige kasser, med litt avstand til de andre kundene, like ved der den opp-ned handlekurven stod, på bildet i PS 12.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210422_112516

    PS 15.

    WTF:

    IMG_20210422_112938

    PS 16.

    Hm:

    IMG_20210422_114005

  • Mer fra Bærum

    På onsdag, så gikk jeg ned, til Bekkestua sentrum, for å kjøpe mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Da jeg gikk ut døra.

    Så var det noen som lagde helvete, (må jeg si).

    Det stod en varebil der, (fra en gjerde-fabrikk i Drammen).

    Og den blokkerte nesten hele gangveien, (en vei som det egentlig er forbudt å kjøre på).

    Og på den lille plassen som var igjen.

    Så stod det, to kraftkarer.

    Og jeg hadde med søpla, så jeg kunne ikke gå rundt.

    Og han største/eldste av kraftkarene begynte å si, (på bebrokkent norsk vel): ‘Værsågod, værsågod’.

    (Noe sånt).

    Men han flytta seg ikke ordentlig.

    Så jeg måtte gå, litt inni hagen, til en av naboene, for å kommer forbi bilen og gubbene.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210421_090526

    PS 3.

    Nedi lia, så stod det en kar, og skifta, (og befølte lårene sine, må jeg si, at det så ut som), utafor en hvit varebil:

    IMG_20210421_091346

    PS 4.

    Her kan man se litt av kaoset, (som vellet kaller det), i Bekkestua sentrum, (og som vellene har gitt opp å gjøre noe med):

    IMG_20210421_091723

    PS 5.

    Da jeg kom til ‘katakombene’.

    Så tenkte jeg, at jeg prøver å gå veien forbi Rema.
    (For der er ‘katakombene’ litt kortere).

    Men da jeg kom rundt et uoversiktelig hjørne der, (rett for Rema).

    Så var det en utlending, som satt oppå, en slags feie-bil muligens, midt oppi kaoset.

    (Før han ble stoppet av en bygningsarbeider.

    Noe sånt).

    Så det er ikke bare trangt og jævlig, når man skal gå, (de vanlige veiene), til Bekkestua sentrum.

    Det er også veldig uoversiktelig, (når man går rundt hjørner osv.).

    Og der står det ofte, noen apekatter, (eller hva man skal si), og tuller/skremmer.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210421_091949

    PS 7.

    Noen meter lenger framme, så var det igjen uoversiktelig.

    Og en bygningsarbeider stod, på fortauet, og gjorde noen nesten ‘ballettdanser-aktige’ greier.

    Og det var en del trafikk der, og siden at det var uoversiktelig, så var det ikke lett å se, om det var fortau, på den andre siden av gata, (den dagen).

    Og en maskin, begynte også, å hamre istykker fortauet.

    Så det var rimelig kaotisk/uoversiktelig der.

    De jobber også på sjølve fortauet, (og ikke kun der de har sperret av).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her er mer om dette:
    IMG_20210421_092111

    PS 9.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210421_092122

    PS 10.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210421_092153

    PS 11.

    Ei av disse kvinnfolka gikk meg ned, (for hu gikk bort til søppelkassa, rett foran meg, som om jeg liksom var usynlig):

    IMG_20210421_092304

    PS 12.

    Hm:

    IMG_20210421_092433

    PS 13.

    Jeg tenkte at jeg skulle fylle på reisekortet mitt, sånn at jeg kunne ta t-banen hjem, (via Haslum), for å slippe unna Arne Olav Lund, (som visst er et Larvik-firma, en by min mor bodde i), sine arbeider/’terrasse-klage-gubber’, men billett-automaten var full av søppel:

    IMG_20210421_092610

    PS 14.

    Det stod også en vag tekst, på skjermen, på billett-automaten.

    Det stod at de skulle avvikles våren 2021.

    Men det er jo nå.

    Så derfor ble det vagt, (må jeg si).

    Og for en dårlig ide.

    Nå må man jo enten ha en Iphone til 100.000, liksom.

    Ellers så må kan kjøpe billetter, av ‘brumlebass-fremmedarbeidere’, på Narvesen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.
    Extra Bekkestua har en ordblind butikksjef, som sitter på kontoret hele dagen, og lager sine egne plakater, osv.:

    IMG_20210421_093140

    PS 16.

    Her er mer om dette:

    mer om dette kundeavis

    https://kundeavis.coop.no/aviser/?id=4797

    PS 17.

    Jeg fikk meg ikke til å kjøpe barberskum der, (for det stod en fremmedkulturell Extra-medarbeider, og lagde helvete, (må man vel si), i den trange/rotete midtgangen):

    IMG_20210421_093440

    PS 18.

    Stemning fra Bekkestua:

    IMG_20210421_093802

    PS 19.

    På Bekkestua Senter, så hadde de flytta på ‘Høtten-benken’, (de burde kanskje gjøre seg ferdige med å vaske, før de åpner senteret):

    IMG_20210421_093955

    PS 20.

    Det gjerdet, (på Meny Bekkestua), som min tidligere kollega Merethe, (fra Rimi Bjørndal), muligens ødela, for en måneds tid sia, (siden at hu er så feit), var fortsatt ikke fiksa:

    IMG_20210421_095539

    PS 21.

    De hadde visst glemt igjen en nøkkel, da de låste opp senteret, den dagen, (hm):

    IMG_20210421_095816

    PS 22.

    Mer om Ruter sine ‘geniale’ planer:

    IMG_20210421_100152

    PS 23.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210421_100204

    PS 24.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210421_100237

  • Enda mer fra irc

    Session Start: man. apr 19 12:00:18 2021
    Session Ident: #quiz-show
    [00:00.18] <cxp> better to die
    [00:00.20] <cxp> i failed as a human being
    [00:39.31] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) Quit (Ping timeout: 857 seconds)
    [00:54.21] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) has joined channel #quiz-show
    [01:36.54] <skorpion> cxp: We’re all speckles of dust riding on a speckle of dust riding through space
    [01:37.07] <skorpion> There is no such thing as failure and success
    [01:37.11] <skorpion> There is only existence
    [01:39.57] <cxp> and experience
    [01:40.17] <cxp> witnessing life
    [01:40.44] <cxp> but Ari decided to exit History
    [01:41.24] <skorpion> Ari wore a scarf
    [01:41.29] <skorpion> Think about that for a second
    [01:41.33] <skorpion> A man wearing a scarf
    [01:41.36] <skorpion> What could you expect
    [01:41.45] <cxp> maybe Durek built a voodoo doll to stab with needles
    [01:41.52] <cxp> to kill Ari
    [01:42.40] <cxp> Durek should be charged for murder in Norway
    [01:43.57] <cxp> yes,men wearing scarves are suicidal faggots
    [01:44.07] <cxp> i agree
    [01:44.22] <skorpion> It was just a matter of time
    [01:45.11] <cxp> i hypothesize suicide / murder is predetermined from birth
    [01:45.27] <cxp> some people are born murderers
    [01:45.35] <cxp> respectively suicidal
    [01:52.58] <cxp> so no matter what they do, they are driven to suicide by Life itself
    [01:53.12] <skorpion> cxp, have you looked for my old drawings yet? Did you find them?
    [01:54.14] <cxp> not yet, i am depressed and catatonic in weekends
    [01:54.14] <cxp> stuck immobile in bed
    [01:54.14] <cxp> meditating
    [01:54.31] <skorpion> You need something to focus on
    [01:54.38] <skorpion> That helps get rid of the depression
    [01:55.01] <cxp> i only come back to life (unfreeze) on Mondays
    [01:56.49] <cxp> the Universe uses me for introspection
    [01:57.19] <cxp> keeping me immobile in bed
    [01:57.44] <cxp> to think about biology and physics and math
    [01:59.50] <skorpion> Do you have any family or friends, or are you completely alone?
    [02:10.51] <cxp> there is also a big difference between you and me
    [02:11.02] <cxp> i have to earn my living
    [02:11.24] <cxp> so unproductivity is a luxury i cannot afford
    [02:13.57] <skorpion> Hm, that is a strange answer
    [02:48.40] <skorpion> If unproductivity is a luxury you cannot afford, I wonder how you’re still alive
    [02:48.53] <skorpion> Because you’re here day and night complaining
    [02:50.23] * skorpion (~realSkorp@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit (Leaving)
    [02:51.56] <john_cons> Jeg har mye spagetti i taket.
    [02:51.56] <john_cons> Følger det gode jungelrådet om å teste om spagettien er ferdig kokt med å kaste en spagetti i veggen eller taket – detter den ned er den ferdigkokt, henger den fast må den kokes lenger.
    [02:52.18] <john_cons> https://vgd.no/sport/tipping-odds-spill-og-poker/tema/1838530/tittel/off-topic/innlegg/49676693/
    [04:33.45] <john_cons> [01:37] <BeLiar> du kan prompe men lyver du en gang til så er du død
    [04:33.45] <john_cons> [01:37] <BeLiar> forstår du hva jeg sier til deg?
    [04:33.51] <cxp> use your AR15
    [04:33.53] <cxp> god dammit
    [04:34.22] <john_cons> [01:36] <BeLiar> nå lyver du john_cons 
    [04:34.22] <john_cons> [01:36] <BeLiar> neste gang du lyver så banner jeg deg herfra
    [04:34.22] <john_cons> [01:36] <john_cons> det gjør jeg ikke
    [04:34.22] <john_cons> [01:36] <BeLiar> forstår du hva jeg sier til deg?
    [04:34.22] <john_cons> [01:36] <john_cons> det er nok i min bok 10, hvis jeg skulle tippe
    [04:34.22] <john_cons> [01:36] <BeLiar> neste gang du lyver så banner jeg deg
    [04:34.22] <john_cons> [01:36] <john_cons> hva du sier til meg
    [04:34.22] <john_cons> [01:36] <john_cons> ?
    [04:34.22] <john_cons> [01:37] <john_cons> hva har du på deg?
    [04:34.22] <john_cons> [01:37] <john_cons> liker du iskrem?
    [04:34.22] <john_cons> [01:37] <john_cons> ringer det noen bjeller
    [04:34.22] <john_cons> [01:37] <BeLiar> neste gang du lyver så banner jeg deg
    [04:34.22] <john_cons> [01:37] <john_cons> fy faen så mye dritt de har på irc i våre dager
    [04:34.22] <john_cons> [01:37] <john_cons> men men
    [04:34.22] <john_cons> –
    [04:34.22] <john_cons> [01:37] BeLiar is ~belial@213.236.166.114 * Unknown
    [04:34.22] <john_cons> [01:37] BeLiar on #Norway 
    [04:34.22] <john_cons> [01:37] BeLiar using irc.Prison.NET Prisoners of the Internet…
    [04:34.22] <john_cons> [01:37] BeLiar actually using host 213.236.166.114
    [04:34.22] <john_cons> [01:37] BeLiar End of /WHOIS list.
    [04:34.22] <john_cons> –
    [04:34.22] <john_cons> [01:37] <BeLiar> du kan prompe men lyver du en gang til så er du død
    [04:34.22] <john_cons> [01:37] <BeLiar> forstår du hva jeg sier til deg?
    [04:34.22] <john_cons> –
    [04:36.09] <john_cons> sjarmtroll
    [04:37.33] <john_cons> hjemmetyske sa de i danmark tidligere, om de som var danske med som hadde tysk kultur
    [04:37.47] <john_cons> så dette (beliar) er muligens en hjemmepakkis
    [04:37.49] <john_cons> noe sånt
    [04:38.21] <john_cons> det gir heller ikke noe mening at han chatter om å banne
    [04:39.12] <john_cons> for han var jo ikke op på kanalen
    [04:39.23] <john_cons> da ville det vel stått en sånn alfakrøll foran nicket
  • Den kjente skorpion fra irc, er egentlig en jente, kan det virke som. (Fra Arbeiderbladet 13. august 1993)

    skorpion jente hm 2

    [15:48.01] <john_cons> skorpion: arbeiderbladet mener visst at du egentlig er jente: https://johncons-blogg.net/2021/04/den-kjente-skorpion-fra-irc-er-egentlig.html
    [15:49.36] <skorpion> :O
    [15:49.52] <john_cons> var feil?
    [15:50.46] <john_cons> ‘Pettersen etterlater seg en kone og en datter på sju år’ skriver de, (i 1993)
    [15:51.14] <skorpion> Ja, jeg bodde ikke med min far som sagt
    [15:51.17] <skorpion> På den tida
    [15:51.23] <skorpion> Ikke så mye i hvert fall
    [15:51.38] <skorpion> Det er min stesøster de refererer til der
    [15:51.56] <skorpion> Faren min hadde unger i øst og vest
    [15:51.59] <john_cons> ok, så avisa visste ikke hva de prata om
    [15:52.19] <skorpion> De ville vel ikke skrive noe negativt om en avdød
    [15:52.40] <skorpion> Jeg har slektninger i Thailand også
    [15:53.01] <john_cons> såpass ja
    [15:53.44] <john_cons> hvorfor var det du dukka opp på min chattekanal #blablabla i sin tid da?
    [15:53.59] <skorpion> Nei, det var jo etter at jeg hadde lest johncons-blogg
    [15:54.09] <john_cons> ok, skjønner
    [15:54.15] <skorpion> Om Mette-Marit-videoen osv.
    [15:54.22] <skorpion> Og om pizza grandiosa
    [15:54.22] <john_cons> stemmer det
    [15:54.34] <skorpion> Som vel var noen av dine “fanesaker”, om man kan kalle dem det, på den tida
    [15:54.37] <john_cons> var det du som sa det om kåre willoch og mette-marit?
    [15:54.47] <skorpion> Ja, jeg gav deg vel noen tips i den anledning
    [15:55.01] <skorpion> Og videresendte deg til en kamerat
    [15:55.04] <skorpion> Mener jeg å huske
    [15:55.14] <skorpion> Fikk du noe svar på den anmeldelsen?
    [15:55.17] <skorpion> Eller ble den henlagt?
    [15:55.24] <john_cons> ok, det var vgd som sletta en tråd jeg skrev i
    [15:55.32] <john_cons> ‘norge er ikke som du tror’
    [15:55.53] <john_cons> og så hadde jeg publisert backup på bloggen av det som ble slettet
    [15:56.02] <john_cons> så derfor fortsatte jeg å ta opp dette på bloggen
    [15:56.13] <john_cons> (for jeg synes det var dårlig av vgd å sensurere)
    [15:56.26] <john_cons> og da tok jeg brainstorming angående hva som er galt i norge
    [15:56.29] <skorpion> Ja, de liker å sensurere der
    [15:56.55] <john_cons> og da tenkte jeg på det med mette marit-videoen, noe jeg hadde lest i gratis-magasin om pizza grandiosa, at trond giske hadde vært full på tinget, osv., osv
    [15:57.18] <john_cons> nei jeg husker ikke om jeg fikk noe svar på den anmeldelsen
    [15:57.26] <john_cons> for jeg har sendt mange anmeldelser til politiet
    [15:57.40] <skorpion> Ok
    [15:57.42] <john_cons> og jeg har flere titalls spesialenheten-saker
    [15:57.58] <skorpion> Purken er vel i lomma på Willoch og hans Illuminati-nettverk uansett
    [15:58.09] <skorpion> Så det er vel nyttesløst
    [15:58.22] <john_cons> så det er det med spesialenheten jeg har fokusert mest på, i det siste
    [15:58.38] <john_cons> jeg har masse rettighetssaker og
    [15:58.55] <skorpion> Ja, jeg har sett det
    [15:58.58] <skorpion> At du blir tulla med i øst og vest
    [15:59.23] <skorpion> Av kommunister, nazister, muslimer og det som er
    [15:59.24] <john_cons> så det blir muligens litt mange saker, sånn at de nesten ødelegger for hverandre, siden at jeg ikke får tid til å jobbe kjempemye med noen av sakene
    [16:00.24] <john_cons> jeg har slutta å sende anmeldelser til politiet nå, (for det meste), etter at de tvangsinnla meg i 2015
    [16:00.58] <skorpion> Forståelig
    [16:01.46] <john_cons> skorpion: du sa noe om at du hadde vært i tvangstrøye, til amanita, for noen år tilbake
    [16:04.37] <skorpion> Hmm, sa jeg?
    [16:04.39] <skorpion> Det tror jeg kanskje var fleip
    [16:04.41] <skorpion> Husker ikke
    [16:06.04] <john_cons> gorg advarte mot deg
    [16:06.05] <john_cons> 01[17:45] <john_cons> [00:26] <gorg> <skorpion> men jeg mistenker at det er mer enn bare psykose pÃ¥ gang…noe slags autismegreier kanskje…siden han hevder Ã¥ “ha blitt tulla med hele livet”
    [16:06.05] <john_cons>  01[17:45] <john_cons> [00:26] <gorg> Erik: Her kan du se, at skorpion bare tuller med deg
    [16:06.33] <john_cons> https://johncons-blogg.net/2011/01/mer-fra-blablabla_1407.html
    [16:06.42] <skorpion> Det der var jo gorgs løgner
    [16:06.59] <skorpion> Gorg, som er ett av IRCs største troll
    [16:07.00] <skorpion> Eller var
    [16:08.13] <skorpion> Gorg likte negerdamer, husker jeg
    [16:08.24] <skorpion> Han snakket alltid om hvor mange negerdamer han hadde pult
    [16:09.53] <john_cons> [2012-12-27 13:28:04] <skorpa> ivers er jammen lett å trolle
    [16:09.53] <john_cons> [2012-12-27 13:28:14] <skorpa> Mye lettere enn en viss Herr Ribbe
    [16:09.53] <john_cons> [2012-12-27 13:44:53] <amanita> ivers: Skal vi ha en seriekveld en dag?
    [16:09.53] <john_cons> [2012-12-27 13:44:58] <amanita> http://www.tvrage.com/shows/id-33547
    [16:09.53] <john_cons> [2012-12-27 14:02:43] <skorpa> ivers er opptatt med viktige ting på jobb. Han har ikke tid til å skrive her
    [16:09.53] <john_cons> [2012-12-27 14:03:51] <amanita> skorpa: Hvor lenge har du fri fra psykiatrisk da?
    [16:09.53] <john_cons> [2012-12-27 14:05:36] <skorpa> Til 1. nyttårsdag. Har meldeplikt annen hver dag bare
    [16:09.53] <john_cons> [2012-12-27 14:05:38] <amanita> Aha.
    [16:09.53] <john_cons> [2012-12-27 14:05:45] <amanita> Det er vel hyggelig med litt fri?
    [16:09.53] <john_cons> [2012-12-27 14:05:51] <skorpa> Ja
    [16:09.53] <john_cons> [2012-12-27 14:06:07] <skorpa> Men jeg må nok fly nå, ellers blir det tvangstrøye igjen
    [16:09.53] <john_cons> [2012-12-27 14:06:08] <skorpa> Tjallabais
    [16:10.07] * You have joined #Norway
    [16:10.07] Topic: Welcome to #Norway – The channel of trolls and insanity – Let God sort ’em out!
    [16:10.07] Channel Topic Set by: Skyrider!skyrider@failed.xperiment.net on 04:53 12.01.2021
    [16:10.07] Channel modes for #Norway are :+stn
    [16:10.08] Channel Created on: 19:41 23.04.2006
    [16:10.27] <john_cons> https://johncons-blogg.net/2012/12/mer-fra-blablatemp_30.html
    [16:10.37] <skorpion> Ja, det var vel en samtale hvor noen påstod at du var lett å trolle
    [16:10.51] <skorpion> Og den kommentaren om tvangstrøye var fleip
    [16:11.06] <skorpion> Husker ikke helt konteksten
    [16:11.36] <skorpion> Åh jo, det var jo amanita som hele tiden skulle ha det til at jeg var gal
    [16:11.43] <skorpion> Så jeg liksom bare “spilte med”
    [16:12.04] <skorpion> Sånn mener jeg at det var
    [16:14.52] <john_cons> det lurte meg ihvertfall
    [16:15.06] <skorpion> Trodde du jeg var sinnssyk?!
    [16:18.26] <john_cons> eller ikke nødvendigvis, men du skrev jo at du hadde vært i tvangstrøye osv.
    [16:18.53] <john_cons> det er vel ikke vanlig at folk bare skriver skrøner liksom
    [16:19.37] <john_cons> bbl
    [16:19.37] <skorpion> Det blir vel litt som når man får spørsmålet “Slår de fremdeles deres kone?”
    [16:19.48] <skorpion> I det spørsmålet er det jo bakt inn en antakelse
    [16:19.51] <skorpion> Om at man har slått kona
    [16:20.06] <skorpion> På samme måte skriver amanita “Hvor lenge har du fri fra psykiatrisk”
    [16:20.11] <skorpion> Som om jeg var innlagt liksom
    [16:21.37] <john_cons> ok, så amanita var litt sleip der
    [16:22.04] <john_cons> og svertet folk på uhøvisk vis
    [16:22.15] <john_cons> det var ikke bra
    [16:22.32] <BeLiar> miriam: når var du innlagt på psykiatrisk og lagt i spenntrøye?
    [16:23.02] <skorpion> john_cons, nemlig
    [16:23.17] <skorpion> Akkurat det BeLiar prøver seg på nå
    [16:24.54] <john_cons> ba BeLiar har jeg egentlig på ignore, for han var veldig frekk, når jeg logget meg på irc igjen, etter ti år, for å si det sånn
    [16:25.05] <john_cons> ja BeLiar har jeg egentlig på ignore, for han var veldig frekk, når jeg logget meg på irc igjen, etter ti år, for å si det sånn
    [16:25.12] <BeLiar> hehe veldig frekk
    [16:25.17] <skorpion> Ja, han er en veldig syk mann
    [16:25.26] <john_cons> BeLiar: hva har du på deg, var det første du sa
    [16:25.27] <skorpion> Som nok kommer til å daue snart
    [16:25.31] <BeLiar> pysa er så tander
    [16:26.07] <BeLiar> er connie også jøde egentlig?
    [16:26.11] <BeLiar> hun har jødisk navn
    [16:26.24] <skorpion> john_cons er høysreist og nordisk
    [16:26.36] <skorpion> Han likner på han keyboardisten i Ace of Base
    [16:26.38] <skorpion> Som ung da
    [16:26.40] <BeLiar> så det er bare du som er jøde
    [16:27.01] * ronnyen_ (~ronnyen@213.152.186.35) has joined channel #Norway
    [16:27.21] <john_cons> jeg tror jeg setter han på ignore igjen, tror ikke det kommer noe annet enn dritt fra det holdet
    [16:27.29] ->> BeLiar is ~belial@213.236.166.114 (Unknown)
    [16:27.29] ->> BeLiar is on: #Norway 
    [16:27.29] ->> BeLiar using efnet.port80.se (Moderna, Pfizer, J&J, We’ve been vaccinated!)
    [16:27.29] ->> BeLiar actually using host 213.236.166.114
    [16:27.29] ->> BeLiar 49 secs seconds idle, signon time 13:56 11.04.2021
    [16:27.29] ->> BeLiar :End of /WHOIS list.
    [16:27.38] <skorpion> Ja, det har du nok rett i
    [16:27.45] * cris10an (~cris10an@destiny.whatbox.ca) has joined channel #Norway
    [16:27.47] <skorpion> Pleierne har vel ikke vært innom enda og bytta bleia hans
    [16:27.53] BeLiar is ~belial@213.236.166.114 added to ignore list
    [16:28.09] <john_cons> [16:27.53] BeLiar is ~belial@213.236.166.114 added to ignore list
    [16:28.39] <john_cons> aldri hørt om personen før, og så begynner han med en gang å slenge dritt/fornærmelser når jeg går inn i kanalen
    [16:28.50] <skorpion> Han er syk i hodet sitt
    [16:28.58] <john_cons> (dette var i mars)
    [16:29.07] <john_cons> bbl
    [16:29.26] <skorpion> Han er også anmeldt for jødehat
    [16:29.36] <skorpion> Så vi vår se om politiet ordner opp i dette
    [16:29.41] <skorpion> Og tar fra ham PCen hans
    [16:31.38] <skorpion> https://www.youtube.com/watch?v=oavMtUWDBTM
    [16:32.01] * Dune sets mode -b *!*uid491355@*.tooting.irccloud.com for #Norway
    [16:32.02] * Kinky sets mode -b *!*uid491355@*.tooting.irccloud.com for #Norway
    [16:32.02] * darkjesus (uid364639@id-364639.highgate.irccloud.com) Quit (Read error: Connection timed out)
    [16:32.23] <skorpion> Må du hente inn ronnyen for å trøste deg nå
    [16:32.52] <john_cons> skorpion: du postet en link til BeLiar sin facebook-konto på #quiz-show, det så ut som han hadde sånn jihadist-skjegg som jeg kaller det
    [16:32.57] * ronnyen (~ronnyen@213.152.186.35) Quit (se.hub irc.underworld.no)
    [16:32.57] * cris10an_ (~cris10an@2a0a:e340:1001:200::3:1) Quit (se.hub irc.underworld.no)
    [16:33.08] <skorpion> john_cons, ja, det var godt observert
    [16:33.16] <skorpion> Han så ut som han kom rett fra ISIS-leir i Syria
    [16:33.32] <skorpion> Så det er vel kanskje ikke så rart han hater jøder
    [16:34.12] * darkjesus (uid364639@id-364639.highgate.irccloud.com) has joined channel #Norway
    [16:34.32] <john_cons> BeLiar sine personangrep, (her på kanalen), er kanskje noe med jihad, hvem vet
    [16:35.01] <skorpion> Det er godt mulig det bare er et litt ustelt soy-skjegg også
    [16:35.18] <john_cons> en frekk jævel ihvertfall
    [16:35.25] <john_cons> bbl
    [16:36.59] <john_cons> skorpion: det nicket ditt tyder vel forresten ikke på at du prøver å vinne en populæritets-konkurranse
    [16:37.12] <skorpion> Nei, ikke akkurat
    [16:37.13] <john_cons> skorpioner er jo ikke så koselige
    [16:37.16] <john_cons> for å si det sånn
    [16:37.21] <skorpion> Nei, sant
    [16:37.27] <skorpion> Det er en referanse til stjernetegnet mitt
    [16:37.34] <john_cons> du skjønner kanskje at folk blir litt skeptisk
    [16:37.36] <skorpion> Men folk oppfatter det vel som et krypdyr
    [16:37.40] <john_cons> ok, skjønner
    [16:37.43] <john_cons> da er jeg med
    [16:37.43] <skorpion> Ja
    [16:37.53] <john_cons> min stesøster christell er også skorpion
    [16:37.56] <skorpion> BeLiar, hvorfor kniper du sånn med leppene?
    [16:37.58] <john_cons> (født 13. november)
    [16:38.00] <skorpion> På det bildet
    [16:38.02] <skorpion> Ah
    [16:38.22] <john_cons> så jeg tenker litt på christell da, når det er noe med skorpioner
    [16:38.26] <john_cons> men men
    [16:38.30] <john_cons> bbl
    [16:38.35] <skorpion> BeLiar, det virker som det er noe galt med munnen din
    [16:38.44] <skorpion> Rart
    [16:39.05] <ronnyen_> hvorfor krangler dere. Det er ingen damer å imponere her.
    [16:39.12] <ronnyen_> bortkasta energi.
    [16:39.30] <Emina> jeg er her xD
    [16:40.30] <skorpion> Hva er det med munnen din a?
    [16:41.04] <@applegroo> gi ungdommen irc før arbeidslivet tar dem
    [16:41.06] <@applegroo> sier nå jeg
    [16:41.19] <skorpion> Oldemora mi hadde sånn munn da hu var 101
    [16:41.30] <Emina> hvor gammel hva du igjen applegroo xD
    [16:42.03] <@applegroo> Emina, nei var vel rundt 12 år første gangen jeg var innom irc tenker jeg
    [16:42.35] <Emina> ja? du var ett barn 😮
    [16:42.40] <@applegroo> ja 😉
    [16:43.14] <ronnyen_> Emina: oi, orsak,
    [16:43.17] <skorpion> Skjult innhold
    [16:43.35] <skorpion> Må nok åpne opp fjaseboka di først
    [16:44.16] <skorpion> Men jeg har jo allerede sett trynet ditt, så jeg ser ikke helt poenget
    [16:44.26] <skorpion> Jeg lurer på dette med munnen
    [16:44.55] <@applegroo> ja hadde vi bare visst
    [16:45.20] <skorpion> Er vel kanskje fordi han er tilkneppet
    [16:46.04] <skorpion> Nå er’n sinna
    [16:46.10] <skorpion> Det kan man se tydelig på de dårlige comebackene
    [16:46.26] <skorpion> Tipper munnen snurper seg helt igjen
    [16:47.38] * skodda (skodda@d.clients.kiwiirc.com) Quit (Quit: Connection closed)
    [16:48.31] * ronnyen_ is now known as ronnyen
    [16:49.29] <skorpion> “Haha”
    [16:49.30] * skoddan (~skoddan@b.clients.kiwiirc.com) has joined channel #Norway
    [16:50.49] <skoddan> https://www.youtube.com/watch?v=dr7AO2NvalI&t=187   brekkende nyheter skorpion: minst 5 800 i usa har dødd etter første vaksine 😮
    [16:51.02] * skoddan is now known as skodda
    [16:51.10] <skorpion> Det var ikke nytt for meg
    [16:52.11] <skodda> bra du er observant
    [16:52.34] <skorpion> Vaksina er ubrukelig
    [16:52.37] <skorpion> Det er nok alle vaksiner
    [16:52.48] <skodda> du har nok rett
    [16:53.34] <skodda> og du, Emina, hold fingra unna fruktfatet!
    [16:53.36] <skodda> applegroo er min!
    [16:53.49] <skorpion> Er skodda jente?
    [16:53.50] <@applegroo> beklager skodda, Emina var først
    [16:54.08] <Emina> haha.. bare ta han ;p
    [16:54.14] <@applegroo> :O nei nå
    [16:54.26] <skodda> koslig
    [16:55.07] <skorpion> Skyver du møkk, skodda ?
    [16:55.08] <skodda> du sa jo du ville male meg, som de franske pikene dine, applegroo
    [16:55.12] <skodda> ;´(
    [16:55.17] <@applegroo> aldri gjort
    [16:55.21] <@applegroo> du må ha drømt
    [16:55.33] <skodda> slutt å fossro
    [16:55.37] <skodda> det kler deg ikke
    [16:55.44] <john_cons> det var egentlig min arbeidssak mot ica osv., som var min fanesak, (på johncons-blogg), men når vgd slettet den tråden (Norge er ikke som du tror), så ble det til at jeg videreførte den debatt-tråden på bloggen, som en protest mot sensur på debattforum osv
    [16:55.59] <Emina> jeg har OldGnom Skyrider xD
    [16:56.28] <skorpion> john_cons, har du vurdert å gi ut Min Bok i PDF-utgave
    [16:56.29] <@applegroo> pff.. gamle gubbene der
    [16:56.58] <Emina> nei da.. 
    [16:58.00] <Emina> bbl
    [16:58.07] <john_cons> skorpion: det får jeg se an, jeg har også tenkt på å gjøre om til e-bøker, (noe jeg har gjort før), men jeg tror jeg prioriterer å få ut alle bøkene først (min bok 1-10), i Doc-fil-utgaver, før jeg eventuelt begynner å gjøre om til andre fil-typer
    [16:58.26] <skorpion> john_cons, ok, jeg klarte ikke å åpne den du har lagt ut nå nemlig
    [16:58.32] <skorpion> Må vel ha Office
    [16:58.38] <skorpion> Gikk ikke i vanlig Wordpad
    [16:58.41] <john_cons> jeg bruker open office writer
    [16:58.46] <skorpion> Ah
    [16:59.21] <skorpion> En PDF er litt lettere i og med at man kan lese rett i nettleseren også
    [16:59.42] <skorpion> Bare som en liten tilbakemelding
    [16:59.59] <skorpion> Det blir vel lettere når man skal lese på iPad også
    [17:00.01] <@applegroo> pdf er brukervennlig
    [17:00.03] <skorpion> Noe vel mange gjør
    [17:00.16] <skodda> ePub FTW!
    [17:00.49] <john_cons> det er mulig at de kommer i andre fil-type-versjoner som pdf og epub seinere, som sagt, men det får bli etter at jeg er ferdig med å publisere alle bøkene
    [17:01.17] <john_cons> hver bok har sin egen perm-link (på johncons-web), så det er ikke noe problem å ordne det seinere eventuelt
    [17:01.26] <skorpion> Nice
    [17:01.36] <skodda> .doc(x) og .ood osv er jo åpent og hackbart
    [17:01.41] <john_cons> og disse bøkene ligger også på johncons-blogg, (bare finn taggen ‘Min bok’ osv.)
    [17:01.47] <skorpion> Ja, det er sant
    [17:01.49] <skodda> da kan alle stjele og modifisere teksten
    [17:02.05] <skodda> forfalske den
    [17:02.11] <skodda> eller gi ut som sin egen
    [17:02.50] <john_cons> men jeg har allerede begynt å gjøre det sånn med min bok, så gjør jeg det sånn med alle bøkene, og så får jeg heller se det an etter det igjen
    [17:02.52] <john_cons> bbl
    [17:03.24] <skodda> orsak, eg meinte .odt, ikke .ood
    [17:04.01] <skorpion> BeLiar, ser du ut som ei gammal tante uten skjegg?
    [17:04.23] <skodda> mine memoarer skal hogges i stein
    [17:04.37] <skodda> ingen skal få knabbe de uten å slite
    [17:04.51] <skodda> og da mener jeg såklart avskrift
    [17:05.01] <skorpion> Herregud, nå får dere lære dere forskjellen på di, de og dem
    [17:05.24] <skodda> disser De dem?
    [17:05.37] <skorpion> Dere skriver som to NAV-klienter
    [17:06.19] <skorpion> BeLiar, er trynet helt rynkete?
    [17:06.30] * ronnyen_ (~ronnyen@213.152.186.35) has joined channel #Norway
    [17:06.42] <skodda> ronnyen to teh rescue!
    [17:06.48] <skorpion> Too late
    [17:07.01] <skorpion> Sklerose-Per er allerede trigga
    [17:07.44] <skorpion> 50? Trodde du var 70 minst
    [17:07.52] <skodda> knuste noen en kopp i fjeset på skorpa?
    [17:08.04] <skorpion> Ja, skulle tro det
    [17:08.21] <skorpion> Hvem vet hva den funksjonelle analfabeten mener
    [17:08.36] * ronnyen (~ronnyen@213.152.186.35) Quit (ny.us.hub irc.Prison.NET)
    [17:09.40] <skodda> nei nå tror jeg De lyver, Per BeLiar
    [17:11.04] <skodda> har De bevis at fremlegge?
    [17:11.44] <skodda> nei jeg vil høre det fra Dem
    [17:15.04] <john_cons> mer om bøker på johncons-web: https://johncons.angelfire.com/nyttmenyvalg.html
    [17:17.29] <john_cons> dette publiserte jeg 15. april, (etter å ha blogget om dette med bøker på johncons-web i mange uker/måneder), så jeg har allerede publisert om hvordan jeg skal gjøre dette
    [17:18.25] <john_cons> men jeg skal huske på de tilbakemeldingene
    [17:19.00] <john_cons> det er kanskje mange som hverken bruker open office eller word
    [17:19.26] <john_cons> men open office er gratis å laste ned, (sist jeg sjekka)
    [17:19.29] <@applegroo> men det er mange som bruker sånn adobe reader
    [17:19.41] <john_cons> og den har mange bra programmer, (i tillegg til tekstbehandler-program)
    [17:19.46] <@applegroo> og det er helt tullete å videresende noe man har skrevet på annet enn pdf
    [17:20.08] <john_cons> doc-fil er vel ganske standard
    [17:20.17] <john_cons> det er uansett publisert om
    [17:20.45] <john_cons> jeg har også sagt til folk, at min bok 3 kommer iløpet av året osv
    [17:20.52] <john_cons> (på nettstedet mitt)
    [17:21.07] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) has joined channel #Norway
    [17:21.36] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) has left #Norway ()
    [17:21.43] <john_cons> så derfor er det best å gjøre det sånn, (å gi ut min bok 1-10 først i Doc-fil-utgave, og så eventuelt i andre fil-typer seinere), mener jeg
    [17:22.56] <john_cons> jeg driver ikke bare med bøker, jeg har andre ting å drive med og
    [17:24.17] <john_cons> og jeg er litt rusten på å gi ut bøker, (har ikke drevet med det på bortimot ti år)
    [17:24.29] * ronnyen_ is now known as ronnyen
    [17:24.35] <skodda> støtter du .doc, støtter du Bill Gates
    [17:25.21] <skodda> ronnyen: dette vet du kanskje hva er?
    [17:25.27] <skodda> dagens ord:   https://no.wikipedia.org/wiki/Laryngoskop#/media/Fil:Laryngoscope.jpg
    [17:25.32] <john_cons> det er vel et kjent fenomen, at det er vanskelig å unngå store firma
    [17:25.46] <skodda> «Ved bruk av laryngoskop er det viktig at riktig teknikk benyttes siden trykk på tennene kan skade, eventuelt knekke dem.«
    [17:26.11] <skodda> 😀
    [17:26.36] * Lego (ronny@web0.mydevil.net) Quit (Ping timeout: 255 seconds)
    [17:26.38] <skodda> i Brasil blir du nå intubért uten anestesi
    [17:26.45] * Svimmel (ronny@s0.mydevil.net) Quit (Ping timeout: 258 seconds)
    [17:26.47] <skodda> det høres også digg ut
    [17:27.05] <adivass> Hadde ikke plaget BeLiar, er vant med å få ting ned i halsen
    [17:27.18] <adivass> 😀
    [17:27.18] <@applegroo> kjempevant
    [17:27.43] <skodda> adivass: prøver du å si du har brekningsrefleksen intakt?
    [17:27.43] <ronnyen> hæ ka
    [17:28.10] <skodda> https://no.wikipedia.org/wiki/Intubasjon
    [17:28.14] <adivass> skodda: Det har jeg i aller høyeste grad. Faktisk såpass så at jeg sliter med tannlegebesøk fordi jeg klir så lett :
    [17:28.18] * Lego (ronny@web0.mydevil.net) has joined channel #Norway
    [17:28.25] * Kinky sets mode +o Lego for #Norway
    [17:28.27] <skodda> BeLiar: gap opp, så tar vi en titt
    [17:28.42] <@applegroo> adivass, tatt covidtest da?
    [17:28.46] <adivass> Nei
    [17:28.57] <@applegroo> nei da så
    [17:29.10] <adivass> Faktisk overrasket over at jeg har klart meg et år uten å måtte det
    [17:29.13] * Svimmel (~skyrider@s0.mydevil.net) has joined channel #Norway
    [17:29.19] <ronnyen> jeg ble intubert halvvåken fordi de var redd jeg skulle slutte å puste hvis de busselallet meg uten
    [17:29.31] <adivass> Deilig?
    [17:29.54] <ronnyen> husker så lite av det.. var veldig syk
    [17:31.41] <john_cons> det er også sånn, (som jeg skriver om i linken overfor), at jeg ikke har gitt opp håpet om å gi ut disse bøkene kommersielt igjen, og det er også et poeng, å få tatt sikkerhetskopier av bøkene (indiske google-ansatte sletter som gale på bloggen min for tida)
    [17:32.41] <skorpion> Hvis du legger ut logger herfra så blir de nok slettet
    [17:32.50] <skorpion> Pga. BeLiar antisemittiske uttalelser
    [17:32.58] <adivass> Heiheihei
    [17:33.02] <adivass> Det der har han ikke fortjent
    [17:33.08] <adivass> BeLiar er anti-ALLE
    [17:33.26] <adivass> Han fokuserer ikke på noen spesifikke
    [17:33.28] <john_cons> de skriver bare at de har slettet en bloggpost, men jeg har 40.000 bloggposter på bloggen, og de informerer ikke om hvilken bloggpost det gjelder, (så det er kanskje ulempen med å outsource til india)
    [17:34.11] <adivass> Hmm
    [17:34.12] <john_cons> amazon har også tullet til den store gullmedaljen i forbindelse med disse bøkene (de var på createspace/amazon tidligere)
    [17:34.26] <adivass> Mamma måtte poengtere nå at de skal ut og gå tur der det er litt rasfare
    [17:34.47] <john_cons> de forsinket en royalty-utbetaling (som jeg hadde fått datoen angående), i flere uker
    [17:35.20] <adivass> Altså, det er sånn 1/99999999999999999999999999999999999 sjans rasfare, på alle måter veldig trygt, men måtte likevel skrive det såpass jeg og bruttern vet hvor de er 😛
    [17:35.21] <john_cons> og de ville også ha det til at jeg hadde utvist ‘unprofessional behaviour’ og ‘abusive language’, noe som var tatt ut av lufta, vil jeg si
    [17:35.38] <john_cons> selv om dette er nærmere ti år siden nå
    [17:36.02] <adivass> Såh
    [17:36.03] <john_cons> men en selvpubliserer ovenfor amazon (som er et av verdens største firma)
    [17:36.09] <adivass> Ble det øll i parken i dag BeLiar?
    [17:36.12] <john_cons> det blir jo uansett rått parti
    [17:36.23] <Emina> back
    [17:36.27] <adivass> front
    [17:36.28] <@applegroo> har du spist?
    [17:36.32] <Emina> ja
    [17:36.33] <john_cons> (jeg har gått på handel og kontor i sin tid, og lært at kunden alltid har rett osv)
    [17:36.46] <adivass> Kunden har ca aldri rett
    [17:36.47] <john_cons> så hva amazon dreiv med, det kan man lure på
    [17:36.48] <adivass> Føkk kunden
    [17:37.03] <ronnyen> kunder er det verste som finns
    [17:37.08] <adivass> Ja
    [17:37.31] <ronnyen> hadde det ikke vært for disse jævla kundene kunne jeg jobbet som selger
    [17:37.31] <adivass> Jeg liker ikke meg selv en gang når jeg er kunde
    [17:37.45] <john_cons> amazon likte muligens ikke at den tidene boken cirka som jeg publiserte på createspace var en bok om min arbeidssak mot bertelsmann/microsoft
    [17:37.58] <john_cons> tiende
    [17:38.19] <john_cons> og så begynte de å lage helvete til den store gullmedaljen da
    [17:38.36] <adivass> 3 uker snusfri, så de siste ukene har jeg vært mye mindre innom butikken.. Det er gull
    [17:38.36] <john_cons> (og de fikk med seg the jobcenter i england også, ihvertfall så lagde de også helvete på den samme tida)
    [17:40.53] <ronnyen> lønn på mandag
    [17:42.29] <ronnyen> det skal man ikke kimse av
    [17:43.24] <ronnyen> huffda
    [17:44.01] <Emina> applegroo hva har du til middag?
    [17:44.09] <ronnyen> snart får du hu landsem etter deg også BeLiar 
    [17:44.51] <ronnyen> nei
    [17:45.05] <ronnyen> desverre
    [17:45.23] <ronnyen> anum
    [17:45.25] <skorpion> https://www.youtube.com/watch?v=oavMtUWDBTM
    [17:46.14] <ronnyen> du kan også si per rectum
    [17:51.55] <john_cons> mer om at det er vanskelig å unngå de ‘four horsemen’, som de kalles: https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Tech
    [17:54.37] You’re not channel operator
    [17:55.28] <@applegroo> Emina, nei jeg vet ikke enda
    [17:55.34] <@applegroo> middag hadde jo vært godt
    [17:57.47] <Emina> jeg spiste løvbiff 😉
    [17:58.19] <@applegroo> 😮
    [17:58.27] <@applegroo> jeg har vel løvbiff i fryseren
    [17:58.36] <@applegroo> men jeg har nå mest lyst på kebab egentlig
    [17:59.04] <@applegroo> støtte min lokale kebabselger er jo viktig
    [17:59.06] <Emina> det er også godt!
    [17:59.13] <Emina> hihi..
    [17:59.23] <ronnyen> du er student applegroo . Da blir det pasta.
    [17:59.45] <ronnyen> husk du må spare. Så du har penger til bensin på knallerten.
    [17:59.58] <@applegroo> frossenpissa går det lite av her i gården
    [18:00.26] <@applegroo> spare?! nei nå
    [18:00.27] You’re not channel operator
    [18:00.31] <@applegroo> det er vel bare tull
    [18:00.50] <ronnyen> spare til den saga du ønsker deg
    [18:01.09] <john_cons> ‘Some have speculated it may not be possible[according to whom?] to live in the digital world day-to-day outside of the ecosystem created by these companies’
    [18:01.29] <john_cons> (microsoft, apple, google og facebook vel)
    [18:02.38] <john_cons> amazon skal visst også være med
    [18:02.53] <john_cons> de kalles ‘big five’
    [18:07.12] <@applegroo> 124/71 62
    [18:07.13] <@applegroo> må feires
    [18:07.27] <john_cons> man burde kanskje bruke anti-trust-lovgiving
    [18:07.41] <john_cons> det gjorde man, (i usa), mot standard oil, i gamle dager
    [18:07.59] <john_cons> standard oil ble delt opp i mange firmaer som shell, gulf, esso osv., vel
    [18:08.04] <john_cons> noe sånt
    [18:09.00] <@applegroo> BeLiar, 24 timer uten kaffe akkurat nå
    [18:09.24] <@applegroo> får prøve igjen i morgen
    [18:09.29] <@applegroo> tror ikke kaffen har noe å si
    [18:09.56] <@applegroo> trasige greier
    [18:10.21] <@applegroo> i går så drakk jeg først en kanne hjemme, så ble det mopedtur til en kollega
    [18:10.24] <@applegroo> og to kopper der også
    [18:10.45] <@applegroo> saker saker
    [18:11.38] <john_cons> https://en.wikipedia.org/wiki/Standard_Oil_Co._of_New_Jersey_v._United_States
    [18:12.00] <Emina> brb
    [18:12.04] * Emina (~Emina@38.79-160-250.customer.lyse.net) Quit ()
    [18:13.20] <john_cons> ‘The Standard Oil case resulted in the breakup of Standard Oil into 34 separate companies. Many of these have since recombined, particularly into ExxonMobil’
    [18:13.31] <@applegroo> olje må vi jo ha
    [18:14.59] <john_cons> hvis det er snakk om monopol, (for eksempel), så kan visst amerikanske domstoler dele opp et firma, (som standard oil), i mange små deler
    [18:15.51] <@applegroo> ingenting ulovlig med det
    [18:15.51] <john_cons> da blir det mer i tråd med adam smith sine øknomiske teorier om fri konkurranse, (han ville ha mange små tilbydere og mange små etterspørrere, sånn som jeg husker det)
    [18:16.50] <@applegroo> skulle hatt stilongs i går selv mens jeg kjørte moped
    [18:17.01] <@applegroo> skikkelig badepikk da jeg pisset etter å ha kommet hjem
    [18:17.05] * Krozmar (~Krozmar@77.223.179.105) Quit (Ping timeout: 95006558 seconds)
    [18:18.45] <john_cons> https://en.wikipedia.org/wiki/Adam_Smith
    [18:21.35] * Emina (~Emina@38.79-160-250.customer.lyse.net) has joined channel #Norway
    [18:22.22] <john_cons> men det er mulig at bill gates og microsoft er værre enn de andre (amazon, google, facebook og apple)
    [18:22.46] <john_cons> siden at folk skriker ut, hvis man nevner ordet Doc-filer
    [18:22.48] <john_cons> hva vet jeg
    [18:23.33] <skorpion> Jeg har ikke noe godt forhold til Bill, nei
    [18:23.36] <skorpion> Eller Doc-filer
    [18:24.21] <john_cons> ok, er det fordi at bill gates er grådig kapitalist, hadde jeg nær sagt
    [18:24.31] <john_cons> en
    [18:25.09] <skorpion> Nja, litt kanskje
    [18:25.16] <skorpion> Mer at det bare er tullball med Windows osv.
    [18:25.41] <skorpion> Og jeg er vel ikke så vant til å bruke Office
    [18:25.47] <skorpion> Eller Word
    [18:26.05] <skorpion> Jeg er vant til at jeg bare kan trykke på noe, så kommer det opp
    [18:26.08] <skorpion> Uten at jeg må laste ned noe
    [18:26.18] * adivass (~adivass@213.128.185.22) Quit (Ping timeout: 496 seconds)
    [18:26.28] <skorpion> Det som er greit med pdf
    [18:26.42] <skorpion> + at jeg enkelt kan lese dem på iPaden også
    [18:26.47] <john_cons> enig i det, windows er et lappeteppe av gamle versjoner, som de har endret på og endret på, uten noen særlig gode planer kanskje, i mange år
    [18:26.54] <skorpion> Ja
    [18:27.14] <@applegroo> pdf er fint
    [18:27.17] <skorpion> Når jeg er på hytta har jeg bare med pad
    [18:27.18] <skorpion> Ingen PC
    [18:27.20] <@applegroo> ingen grunn til å henge igjen på nitti-tallet vel
    [18:27.22] <john_cons> jeg skulle kjøpe meg en ny pc, i liverpool, i 2017
    [18:27.31] <@applegroo> men det er vel litt av greia
    [18:27.44] <john_cons> og da dro jeg til currys (tidligere dixons), i ‘the high street’
    [18:28.11] <john_cons> og så så jeg en alt i ett-pc, (de var mye billigere enn stasjonære, av en eller annen grunn, på den tida)
    [18:28.39] <john_cons> og så stod det at den hadde ikke ibm-prosessor, men en konkurrent
    [18:29.48] <john_cons> amd
    [18:29.51] <@applegroo> her kommer det
    [18:29.57] <john_cons> pc-en hadde amd-prosessor
    [18:30.22] <skorpion> AMD er vel ikke så ille som de var
    [18:30.27] <john_cons> men så visste jeg, at argos solgte en pc av samme merke, med fire sånne treige ibm-prosessorer
    [18:30.46] <john_cons> celeron
    [18:31.02] <john_cons> quadruple celeron-prosessor
    [18:31.04] <john_cons> noe sånt
    [18:31.08] <skorpion> Quad-core
    [18:31.25] <john_cons> og så gikk jeg inn på system, i butikken
    [18:32.06] <@applegroo> hva hadde de der
    [18:32.19] <john_cons> (jeg likte ikke åsynet på de som jobba der)
    [18:32.38] <john_cons> og på system, (i windows), så stod det at pc-en hadde amd-prosessor
    [18:32.55] <john_cons> men da jeg kom hjem, (etter å ha kjøpt argos pc-en)
    [18:33.06] <john_cons> så leste jeg på nettet at det var snakk om en dobbel-prosessor
    [18:33.14] <john_cons> en dobbel amd-prosessor
    [18:33.23] <john_cons> men det stod ikke på ‘system’, på windows
    [18:33.27] <john_cons> der stod det bare amd
    [18:33.43] <john_cons> så da har ikke microsoft gjort jobben sin, må man vel si
    [18:34.02] <skorpion> Bare dual ja
    [18:34.07] <john_cons> siden at det ikke står/stod hvor mange prosessorer som pc-en har, (det stod bare merket), på system
    [18:34.08] <skorpion> Det var vel dårlig, selv til 2017 å være
    [18:34.16] <skorpion> Gnom skulle kjøpe dual i år
    [18:34.36] <john_cons> amd er vel raskere enn celeron, så det hadde kanskje vært et bedre kjøp
    [18:37.13] * adivass (~adivass@213.128.185.22) has joined channel #Norway
    [18:50.21] * Lego- (ronny@web0.mydevil.net) has joined channel #Norway
    [18:50.29] * Commando sets mode +o Lego- for #Norway
    [18:52.27] * Lego (ronny@web0.mydevil.net) Quit (Ping timeout: 265 seconds)
    [18:52.27] * Lego- is now known as Lego
    [18:56.30] * Emina (~Emina@38.79-160-250.customer.lyse.net) Quit (Remote host closed the connection)
    [18:57.07] * Emina (~Emina@38.79-160-250.customer.lyse.net) has joined channel #Norway
    [18:58.25] * Emina (~Emina@38.79-160-250.customer.lyse.net) Quit (Remote host closed the connection)
    [18:58.40] * Emina (~Emina@38.79-160-250.customer.lyse.net) has joined channel #Norway
    [18:59.38] * Emina (~Emina@38.79-160-250.customer.lyse.net) Quit (Remote host closed the connection)
    [19:00.15] * Emina (~Emina@38.79-160-250.customer.lyse.net) has joined channel #Norway
    [19:01.05] <john_cons> nå har jeg prøvd å konvertere til pdf online: https://johncons.net/min_bok_med_jf.pdf
    [19:01.26] <john_cons> men det var bare noe jeg gjorde i full fart
    [19:06.02] <john_cons> det tok jo ikke så lang tid, det er ikke alltid disse konverteringene blir like vellykkede, sånn som jeg husker det
    [19:06.19] <john_cons> (jeg dreiv med epub for bortimot ti år siden)
    [19:07.11] <skodda> adivass?
    [19:07.33] <adivass> Hvorfor kjøre skodda når du kan gå da
    [19:07.44] <skodda> applegroo: hva er dette for no mafian bil? 
    [19:07.49] <skodda> adivass:   https://www.dagbladet.no/video/elbil-i-full-fyr/iDuBa14S
    [19:08.28] <john_cons> jeg får se om jeg legger ut bøkene i pdf-utgaver også da, (i tillegg til doc-fil-utgave)
    [19:08.40] <@applegroo> skodda, nei ikke spør meg
    [19:08.42] <@applegroo> jeg bare jobber her
    [19:08.45] <john_cons> for det gikk ganske greit å konverte til pdf, virker det som
    [19:08.57] <skodda> joooda, applegroopern
    [19:10.37] * Emina (~Emina@38.79-160-250.customer.lyse.net) Quit (Remote host closed the connection)
    [19:11.01] * Emina (~Emina@38.79-160-250.customer.lyse.net) has joined channel #Norway
    [19:11.51] <adivass> Aner ikke
    [19:11.53] * Emina (~Emina@38.79-160-250.customer.lyse.net) Quit (Remote host closed the connection)
    [19:11.58] <@applegroo> nei jeg vet ikke
    [19:12.00] <@applegroo> men jeg har kjørt skoda
    [19:12.18] <adivass> Synes det ligner litt på en Opel corsa elns, men så vidt jeg vet kommer de ikke som elbil
    [19:12.29] * Emina (~Emina@38.79-160-250.customer.lyse.net) has joined channel #Norway
    [19:12.32] <@applegroo> javel, så får jeg se da
    [19:15.52] <skodda> Corsa-e ?
    [19:16.11] <skodda> er ikke Dacia heller
    [19:21.42] You’re not channel operator
    [19:26.51] * Emina (~Emina@38.79-160-250.customer.lyse.net) Quit (Remote host closed the connection)
    [19:27.04] * Emina (~Emina@38.79-160-250.customer.lyse.net) has joined channel #Norway