johncons

Stikkord: Hm

  • Mer fra Bekkestua

    På lørdag 29. august, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for å handle mat.

    (Jeg kjøpte bare to store flasker First Price-cola, for magen.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    PS.

    Det virker ikke som at Meny er så flinke, til å vaske handlekurvene:

    IMG_20200829_195629

    PS 2.

    Jeg har også skrevet på en lapp her, at det lukta fisk, på Meny.

    (Selv om denne handleturen var om kvelden.

    Og hvilke butikker steiker kolje-kaker på lørdagskvelden, liksom.

    Hm).

    Og jeg har jobba, på en større butikk, (nemlig OBS Triaden), enn Meny Bekkestua.

    Og der lukta det aldri fisk, (selv om jeg også jobba i ferskvareavdelingen der), sånn som jeg husker det.

    Så her tuller muligens Meny, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    På veien til Meny.

    (Rett før Nadderud stadion).

    Så ble jeg gått ned, av tre unggutter, som brukte hele fortauet, (sånn at jeg måtte gå ut i veien).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200829_201229

  • Mer fra Bekkestua

    På lørdag 22. august, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for å handle.
    Så sånn var det.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    PS.

    På Meny, så var det dårlig, med vanlige handlekurver:

    IMG_20200822_141034

    PS 2.

    Meny var utsolgt for Angus-kjøttdeig, (som de hadde på tilbud, ifølge deres kundeavis):

    IMG_20200822_141129

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200822_141323

    PS 4.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200822_141341

    PS 5.

    Hvis man ser på labelen, så kan det se ut som, at Palmolive håndsåpe, koster 15.30, men den varen gikk inn til 32.90, i kassa, (så det var lureri, må man vel si):

    IMG_20200822_141826

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200928_0001 paint

    PS 7.

    Siden at Meny ikke hadde billig Angus-kjøttdeig, (som de hadde skrytt av, i reklamene sine).

    Så kjøpte jeg et par pakker First Price-kjøttdeig istedet.

    Men den kjøttdeigen ble jeg ikke så imponert over.

    (Jeg har pleid å kjøpe Prima-kjøttdeig, (til cirka samme pris som First Price-kjøttdeig), på Rema.

    Og den har vært helt grei.

    Men First Price-kjøttdeigen, syntes jeg ikke, at var noe særlig.

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Av en eller annen grunn, så pleier det ofte, å stå, et tomt melkebur, (mer eller mindre i veien for kundene), ved den ene inngangen, til Bekkestua Senter:

    IMG_20200822_142330

    PS 9.

    Hva har skjedd her, (utafor Mega Bekkestua), kan man kanskje lure på, (siden at handlevognene har ‘mynt-løsning’, som ikke blir brukt):

    IMG_20200822_142737

    PS 10.

    I ‘handlevogn-skuret’ til Mega, så lå det også mye søppel på bakken, (som de ansatte ikke hadde fjerna):

    IMG_20200822_142808

    PS 11.

    Coop sin billige håndsåpe, (av merket Xtra), har plutselig ikke pumpe lenger, (av en eller annen grunn):

    IMG_20200822_143802

    PS 12.

    Man kan også se, på bildet overfor.

    At det ikke er så lett, å se, hva prisen er, på de nye ‘quartz-labelene’.

    Så det hadde kanskje vært en ide, å gått tilbake, til vanlige papir/papp-labeler.

    For disse quartz-labelene, er vel heller ikke, så utrolig smarte.

    (De har vel ikke wifi.

    For eksempel).

    Så hva poenget egentlig er med de.

    Det kan man kanskje lure på.

    (For å si det sånn).

    Det er mulig at de norske matvare-kjedene, har hatt store annonser, i avisene, om grunnen til at de byttet til quartz-labeler, mens jeg bodde i England, (hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014).

    (Hva vet jeg).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Det var noen som lagde propp i ‘selvbetjeningsjungelen’.

    Så jeg kunne ikke gå dit, med  handlevogna.

    Selv om jeg husker at Sainsbury’s Rice Lane, en gang sa til meg, at det var lov, (da jeg spurte, siden at et middelaldrende britisk par, dro med handlevogna si, bort til selvbetjeningskassene).

    (Dette var mens jeg bodde i Keith Court, i Walton.

    Hvor jeg bodde fra 2012 til 2014).

    Så jeg ‘måtte’ gå, i en vanlig kasse.

    Og jeg bestilte fire poser.

    Men kassamannen, (en Magnus), la ikke opp posene, med en gang.

    (Selv om han slo de inn, med en gang.

    Ifølge kassalappen).

    Så jeg måtte purre på de.

    Og da la kassereren opp seks poser, (var det vel).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200822_152230 3

    PS 15.

    Det var også ei voksen/middelaldrende dame, som elga på meg, i pasta-hylla, (på Mega):

    IMG_20200822_194437

    PS 16.

    Det var også noen ungdommer, (en gjeng unge menn), som liksom snuste på meg, (og kikka ned i handlekurven min osv.), mens de gikk forbi meg, (da jeg stod ved håndsåpe-hylla), på Meny.

    Og på Kiwi Bygdøy Alle, (hvor jeg var på torsdagen, før jeg dro med Kiel-ferja).

    Så var det også en del folk, som elga.

    Blant annet så var det ei dame, som elga eller sprengte/stressa meg, (hu var nærgående), da jeg kjøpte Rene Hender.

    Og før det, så var det en middelaldrende mann, som gikk meg ned, (mer eller mindre), på vei til ostedisken.

    (Dette var en som visst kun skulle ha to pakker, med skivet hvitost, (og som ikke hadde handlevogn/handlekurv).

    For å si det sånn).

    Og fram til ostedisken på Kiwi Bygdøy Alle.

    Så er det noe sånt, som fem forskjellige veier/midtganger, som man kan gå i, (må man vel si).

    Men denne ‘gubben’, skulle absolutt gå, i den midtgangen, hvor jeg stod, og så etter kulepenner, da.

    (For å si det sånn).

    Så dette var noe slags kødding, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg synes at hu der ligner, på hu vi hadde som klasseforstander, det andre året på handel og kontor, på Sande videregående. Hm

    ligner på klasseforstander hm

    https://www.svelviksposten.no/lisbeth-kjopte-oppussingsobjekt-i-italiensk-middelalderby-uten-at-ektemannen-hadde-sett-det/s/5-74-91424?access=granted

    PS.

    Hu Lisbeth Friberg har visst vært lærerinne, på Svelvik ungdomsskole.

    Og det kan stemme med, at vi hadde ei som ligna på henne, i engelsk og norsk, (var det vel muligens), i niende klasse.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    friberg svelvik ungdomsskole

    https://www.nb.no/items/c39533852a39f84b38949a941d5c349e?page=9&searchText=”lisbeth%20friberg”

  • Mer om min tippoldefar Arnt Olsen Dørumsgaard. (Fra Akershus Arbeiderblad 27. januar 1947)

    tippoldefar arnt olsen dørumsgaard

    https://www.nb.no/items/28d43e4ba0ce5a6b1ea1b54413271127?page=0&searchText=”karen%20fladeby”

    PS.

    Min oldemor, (Asbjørn Dørumsgard sin søster), Helga Ribsskog f. Dørumsgaard.

    Hu var veldig mørk.

    Og det er også onkel Martin, (hennes barnebarn).

    Og det må være etter hu Karen Fladeby, fra Enebakk, (min tippoldemor).

    Og jeg har blogget om, (for cirka ti år siden), at de fant et mystisk skip, (som var flere hundre år gammelt), i Enebakk, på 1900-tallet.

    Og det kan kanskje ha vært indianere, som har kommet ut av kurs, og blitt brakt til Norge, med Golfstrømmen, (tenkte jeg nå).

    For både min oldemor Helga Dørumsgaard og onkel Martin, ser ut, som indianere nesten, (ihvertfall når det gjelder hårfargen).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Når det gjelder artikkelen øverst i bloggposten.

    Så har visst Nasjonalbiblioteket kun scannet, de fire første sidene, av den avisa.

    (Akershus Arbeiderblad fra 27. januar 1947).

    Så resten av den artikkelen, (om min tippoldefar), er visst ikke scannet.

    (Kan det virke som).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her står det mer om min tippoldemor Karen Dørumsgaard f. Fladeby, (fra Varingen 24. oktober 1952):

    skytilen hennes mor paint

    https://www.nb.no/items/e1a6ff4b336619a5d458c2b011429cee?page=1&searchText=”a.%20o.%20dørumsgaard”

    PS 4.

    Mer om onkel Martin, (oldebarn av Karen Dørumsgaard):

    malerier paint

    PS 5.

    Mer om min oldemor Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, (datter av Karen Dørumsgaard):

    mer om oldemor paint

    https://www.nb.no/items/bc87d82c1d058f2a13a0cc570349feee?page=25&searchText=ribsskog

    PS 6.

    Mer om skytilen til min tippoldemor Karen Dørumsgaard:

    skytil 2

    https://www.nb.no/items/fc91e3da0c7adb34ccedbb69ac6e2132?page=703&searchText=

    PS 6.

    Jeg lurer på om det er denne artikkelen jeg husker, fra da jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool:

    durud wayback machine

    https://web.archive.org/web/20071028190644/http://www.enebakkhistorielag.no/kulturminne_durud.htm

    PS 7.

    Jeg mener å huske, at Enebakk Historielag også skrev noe, om et skipsfunn.

    Men det finner jeg ikke noe om nå.

    Hm.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Bærum

    På mandag 10. august, så gikk jeg, til Mega Bekkestua, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg har ikke pleid å handle, i denne butikken før.
    Og jeg skulle pante noen tomflasker.
    Og det som skjedde, var at det kom en kar, som skutt ut av en kanon nesten.
    Og han skulle inn en slags ‘Kafka-dør’, som var, rett ved siden av flaskeautomaten.
    Og jeg har jobba en mannsalder i butikk.
    (Også i Forbrukersamvirket/Coop).
    Men hva den ‘Harry Potter-døra’ skulle bety.
    Det lurer jeg fortsatt på, (må jeg si).
    Så sånn er det.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Men men.
    PS 2.
    Her er mer om dette:
    IMG_20200810_100714

    PS 3.
    Det var også sånn, at Mega hadde slurva, når de bytta reklame-skilt, på handlevognene:

    IMG_20200810_101036

    PS 4.

    Det var sånn, at Mega hadde tilbud, (denne uka), på svine-kjøttdeig, til 20 kroner pakka.

    Og i vår tid, når vanlig kjøttdeig er så dyrt.

    Så var det et bra tilbud.

    (For å si det sånn).

    Men denne butikken hadde, en disk for kylling, en disk for svin, og en disk for okse-kjøtt.

    (Noe sånt).

    Og svine-kjøttdeigen, (som var på tilbud), fant jeg ikke noen steder.

    (De hadde også en betjent ferskvare-disk der.

    For å si det sånn.

    Og muligens også en tilbuds-disk.

    Hvor det lå karbonader, osv.).

    Men det var sånn, at ei voksen blondine, dreiv og fylte på kjøtt der.

    Og tilslutt, (etter å sett i alle hyllene der), så spurte jeg henne, om hvor den tilbuds-kjøttdeigen lå.

    Men den var utsolgt fra Coop, (eller om hu sa NKL), svarte blondina.

    (Ei blondine som seinere lurte på, om kan ha vært hu ‘Hanne-Panne’, (min tidligere OBS Triaden-kollega, som også var en tidligere klassekamerat, av min Lørenskog-tremenning Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen).

    Hm).

    Da jeg selv jobba som butikksjef/butikkleder.

    Så var det sånn, at hvis noe var på tilbud, en uke.

    Så bestilte vi det, til den siste leveringa, uka før.

    (Sånn at vi hadde tilbuds-varene i hus, på mandag morgen.

    For å si det sånn).

    Så dette var uproft, av Mega.

    (Må jeg si).

    Og hvis det var sånn, at NKL var utsolgt.

    Så tror kanskje folk, at NKL er et eller annet firma.

    Men NKL er Coop sin grossist.

    Så Coop og NKL er mer eller mindre det samme, da.

    (For å si det sånn).

    Eller, jeg så på Wikipedia nå.

    Og NKL har visst bytta navn til Coop Norge.

    Så det er ikke noe som heter NKL lenger, (kan det virke som).

    (Noe sånt).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200810_101153

    PS 6.

    Som Rimi-leder, (noe jeg jobba som fra 1994 til 2004).

    Så lærte jeg forresten, at varene selger mer, hvis de ligger, i bolker.

    Så jeg tror at Mega ville solgt mer kjøttvarer.

    Hvis de hadde lagt pølsene ved siden av hverandre.

    Og kjøttbollene ved siden av hverandre.

    (Og de forskjellige kjøttdeig-slagene ved siden av hverandre).

    Osv., osv.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Mega-folka er for slappe med å bytte label-lister, (når limet blir dårlig), kan det virke som:

    IMG_20200810_101258

    PS 8.

    Dagen etter handla jeg på Mega igjen, og da var de utsolgt, for billig håndsåpe, (av merket Xtra):

    IMG_20200811_142359

    PS 9.

    Meny Bekkestua, (som jeg gikk til, etter at jeg hadde vært på Mega), var utsolgt, for billig klor, (av merket First Price):

    IMG_20200811_144123

    PS 10.

    Bekkestua Senter, har vært i drift så lenge, at senile folk drar dit, (mer eller mindre automatisk), når de rømmer fra gamlehjemmet.

    (Sånn var det ihvertfall, på Rimi Nylænde.

    Hvor jeg jobba, fra 1993 til 1996.

    Og igjen, (som butikksjef), fra 1998 til 2000.

    Husker jeg).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200811_144612

    PS 12.

    På torsdagen, så gikk jeg ned til Sandvika, med en faktura, (en husleie-regning vel), som Nav skulle ha, (siden at jeg går på sosialen).

    Og på veien, så så jeg blant annet, et skilt, som bare lå og slang i grøfta, (og som kommunen/Veivesenet, ikke hadde giddi, å sette opp igjen).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200813_161728

    PS 14.

    Det var et helvete å gå ned til Sandvika, på grunn av eksos, (fra biler som stod i kø), og syklister, som kjørte som gale, på fortauet:

    IMG_20200813_170920

    PS 15.

    I Sandvika, så sendte jeg tilbake troll-post, til møkka-firmaene:

    IMG_20200813_172654

    PS 16.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200813_172721

    PS 17.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200813_172756

    PS 18.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20200813_172810

    PS 19.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20200813_172821

    PS 20.

    Og enda enda enda mer om dette:

    IMG_20200813_172831

    PS 21.

    Og enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20200813_172849

    PS 22.

    Og enda enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20200813_172902

    PS 23.

    Da jeg skulle gå, tilbake til Bekkestua.

    (Jeg tenkte jeg skulle gå i retning av Narvestad, (hvor jeg bodde fra 2015 til 2017).

    Og så gå opp til Blommenholm togstasjon, på begynnelsen av Ramstadsletta, (heter det vel), like før Narvestad.

    For å unngå han Narvestad-vaktmesteren, (som hetset meg, fordi at jeg ikke hadde arbeid, i 2017), som jeg syntes, at jeg så, utafor tidligere Narvestad, på veien til Sandvika.

    For å si det sånn).

    Men da jeg skulle gå ut av Sandvika.

    Så var det en pakkis-gjeng, (det var vel fire gutter, i slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årene), som gikk inn i en park.

    Og disse brukte liksom hele fortauet, (og vel så det).

    (Så de var muligens ute etter bråk.

    For å si det sånn).

    Så jeg måtte gå en annen vei.

    Og det var også sånn, at det krydde, av vektere, i den nevnte parken.

    (Disse kjefta muligens, på noen norske ungdommer.

    Noe sånt).

    Så det var kaos der, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 24.

    Like ved der den parken er.

    Så ligger det, en Kiwi-butikk.

    (Kiwi Sandvika.

    Som ligger like ved utestedet St. James.

    Hvor dørvakta nekta meg å komme inn, høsten 2014, (var det vel).

    Noe jeg har blogga om tidligere).

    Og inne på Kiwi så var det også gateteater, (for å si det sånn).

    Jeg havna liksom midt i ‘Preben-gjengen’, når jeg skulle betale.

    De kjøpte alle en eller to six-pack, med mer eller mindre snål øl/rusbrus.

    Og en kar, som gikk inn i butikken, (mens jeg venta på å betale), gaula til Preben-gjengen, angående om de skulle ha kondomer.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 25.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200813_181634

    PS 26.

    Det var forresten sånn på Kiwi.

    At han som satt i kassa, (en pakistaner).

    Han minna litt, om Irfan, (fra Rimi Bjørndal, den andre perioden jeg jobba der, (fra 2002 til 2003)).

    Bare at han hadde fått seg ‘jihadist-skjegg’, (eller hva man skal kalle det).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 27.

    På grunn av den nevnte innvandrer-gjengen, utafor Kiwi.

    Så ble det til, at jeg, (litt på måfå), gikk Gamle Drammensvei tilbake.

    (Jeg hadde ikke gått den veien før, (fra Sandvika).

    Men det virka som en god ide, å ikke gå for nærme de nevnte innvandrer-ungdommene og vekterne.

    Som alle virka rimelig rabiate.

    Må jeg si).

    Så jeg trava opp en ukjent vei, (opp mot Blommenholm osv.), da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 28.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200813_182703

    PS 29.

    Enda mer om dette:

    IMG_20200813_184215

    PS 30.

    Rett etter Blomenholm stasjon, (var det vel).

    Så var det, en scene.

    (Som ikke gå så mye mening.

    Må man vel si).

    Fra et hus, så kom det høy fest-musikk.

    (Selv om klokka ikke var 19 enda.

    For å si det sånn).

    Og ei voksen dame, stod som fastfrosset, (muligens på toppen av den nevnte veien, opp fra Ramstadsletta).

    (Noe sånt).

    Og så var det sånn.

    At to-tre tenåringsjenter, i grønne skjorter og hvite miniskjørt.

    De dreiv og dro trusene sine opp og ned.

    Som om det var noe slags ‘russe-skøy’, (eller noe lignende).

    (Selv om jeg ikke har hørt om grønn-russ før.

    Må jeg innrømme).

    Og jeg gikk da over, på den andre sida av gata.

    Ellers hadde det kanskje blitt, som noe slags kurs, for gynekologer, (eller noe lignende).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 31.

    Noen hundre meter før Haslum t-banestasjon.

    Så ligger det en restaurant.

    Som tidligere het: ‘Fire årstider’, vel.

    Men det har nå blitt, en slags kebabsjappe.

    Og da jeg skulle gå forbi den restauranten.

    Så ble jeg tvunget til å gå, på parkeringsplassen, til den nevnte kebabsjappa.

    For det kom en merkelig/’russisk’ ekvipasje gående, som brukte hele fortauet.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 32.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200813_190411

  • Mer fra Facebook

    madelen fjelldalen olsen

    PS.

    Her er mer om dette:

    madelen fjelldalen olsen facebook 2

  • Blogger sitt nye interface

    Nå har jeg hatt Blogger-blogg, (johncons-blogg), siden 2007.

    Og nå i høst, så har Blogger bytta, til et nytt interface.

    (Når man skal skrive bloggpostene).

    Og det nye interfacet er veldig beta, (må jeg si).

    Når man skal skrive inn etiketter, så pleide det tidligere, (med det gamle interfacet), og komme opp forslag, på tidligere brukte etiketter.

    Man det gjør det ikke lenger.

    (Så man må sjekke på bloggen, for hver eneste etikett.

    For å se om den og den etiketten/labelen finnes fra før.

    For å si det sånn).

    Og det er også sånn, når man bruker bilder, i bloggpostene.

    At det nye interfacet da legger inn paragrafer og linjeskift, både her og der.

    (Både over og under bildet).

    Så man må liksom rense/rydde koden, hele tida.

    Så det er nesten som at Blogger har begynt å sabotere, mot blogg-forfatterne.

    Og man kan heller ikke velge å bruke det gamle interfacet lenger.

    (For å si det sånn).

    Man må bruke det nye.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Erik Ribsskog