johncons

Stikkord: Hm

  • Mer fra Bekkestua

    På mandag 21. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Meny har visst ikke giddi, å sette reklame-plakater, på alle handlevognene:

    IMG_20200921_211445

    PS 2.

    Fra da jeg jobba, som Rimi-leder, (noe jeg jobba som fra 1994 til 2004).

    Så husker jeg forresten, at det var sånn, at vi skulle bytte handlevogn-plakater, hver måned, (eller noe i den duren).

    Og da var det om å gjøre, å få bytta plakater, på alle handlevognene, (sånn at alle handlevognene så like ut), sånn som jeg husker det.

    Men det har visst ikke Meny hørt om.

    Så man må vel si, at de er, noen slags slabbedasker, (eller noe lignende), de som jobber der.

    (Noe sånt).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Meny var utsolgt, for Axa havregryn, (så jeg måtte kjøpe Urkraft havregryn, som har et slags pinup-bilde, av en skjeggete mann, på pakningen):

    IMG_20200921_211906

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    havregryn med ladet bilde

    https://www.mollerens.no/mel-og-gryn/moellerens-urkraft-lettkokte-havregryn/

    PS 5.

    Meny hadde tilbud, på et nytt slag, med tannbørster.

    (Et slag tannbørste, som hadde, en helt rundt bust, var det vel.

    Noe sånt).

    Og den tannbørsten, var ganske billig.

    Så da tenkte jeg, at den passet mitt budsjett.

    (Jeg bruker ‘soft’-tannbørster, av flere grunner.

    Og de er ofte ikke så lette å finne.

    Og de er ofte litt dyrere, enn de billigste ‘medium’-tannbørstene.

    For å si det sånn).

    Men da jeg kom hjem, så så jeg, på kvitteringa.

    At denne nymotens tannbørsten, som det stod på en label, at skulle koste, noe sånt, som 15-20 kroner, (eller noe i den duren).

    Den tannbørsten, hadde gått inn, i kassa, til 48.90.

    Så det var et slags ran, må jeg si.

    50 kroner for en tannbørste.

    Det er på grensen til svindel, (må man vel si).

    Disse tannbørstene, var plassert, på en egen aktivitetsplass, (sammen med en del andre Colgate-varer), (på noen hyller), på enden, av en reol.

    Dette var jo en mandag.

    Så det kan være, at dette var snakk om varer, som hadde vært på tilbud, uka før.

    Og så har Meny slurva, og ikke rydda bort disse aktivitets-varene, før prisene gikk opp igjen.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20200921_220719 rotert

    PS 7.
    Den nevnte tannbørsten, var forresten, rimelig tungvinn, å pusse tenna med.

    For den var mindre, enn en vanlig tannbørste.

    Så da tok det lenger tid, å pusse tenna.

    Så dette var muligens, en slags spesial-tannbørste, som det vel var litt rart, at Meny, har hatt på tilbud.

    (Dette var kanskje noe, som et apotek, kunne ha hatt på tilbud.

    Men ikke en matbutikk.

    For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Min morfar Johannes Ribsskog gikk visst på Treiders Handelsskole, før han tok juridisk embetseksamen. Det kan stemme med, at han visst drev handelsskolen i Stokmarknes, i en periode, mens han jobbet som rådmann der, (noe han gjorde fra midten av 50-tallet til midten av 60-tallet). Fra Laagendalsposten 22. mars 1948

    treiders handelsskole

    https://www.nb.no/items/dc2e0c4f2f3e709e718c0798da098611?page=0&searchText=ribsskog~1

    PS.

    Jeg har tidligere lest på ‘Bokhylla’, at min morfar, gikk på folkehøyskole.

    Men det står det ikke noe om, i artikkelen overfor.

    Men det er mulig, at han _også_ gikk på folkehøyskole.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Min mor, (Karen Ribsskog), gikk visst også, på handelsskole.

    (Jeg har sett på ‘Bokhylla’, at hu ihvertfall søkte på hybel, fordi at hu skulle gå på handelsskole.

    For å si det sånn).

    Det kan muligens ha vært snakk om Gjerdes handelsskole, (i Drammen), hvor jeg selv gikk, (som utvekslingselev), russeåret, (skoleåret 1988/89).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Min morfar lå visst godt an, til å bli valgt til rådmann, i Kongsberg, en periode, men han begynte aldri som rådmann der, (såvidt meg bekjent), så hva som har hendt, det kan man kanskje lure på, (fra Laagendalsposten 21. april 1948):

    morfar lå godt an til å bli rådmann i kongsberg

    https://www.nb.no/items/882b18cb42d108e41d527e47693269cc?page=1&searchText=ribsskog~1

    PS 4.

    Min morfar var visst populær, blant kommunistene, i Øvre Eiker, (fra Laagendalsposten 25. august 1948):

    morfar populær blant kommunistene i øvre eiker

    https://www.nb.no/items/0dcff09f5422c2a6dff95b96bda0253a?page=0&searchText=ribsskog~1

    PS 5.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så var det sånn, sommeren 1987.

    At min far kjørte min mormor Ingeborg Ribsskog hjem, fra sitt store 70 års-selskap, (med fri bar osv.), på hotell Wassilioff, i Stavern.

    (Min mormor bodde på den tida, i Herman Wildenveys gate, i Stavern.

    Så det var ikke lange kjøreturen.

    For å si det sånn).

    Og da spurte min far min mormor, cirka da vi var framme, ved rekkehus-leiligheten til bestemor Ingeborg, om min morfar Johannes, (som døde, nede i Spania, et par-tre år tidligere), var kommunist.

    Og det var han, mente min mormor.

    (Min fars samboer Haldis, min lillesøster Pia og meg, satt også i bilen.

    Haldis sin datter Christell ville ikke være med, (sånn som jeg husker det).

    Selv om en av gjestene var amtmannen på Fyn.

    Nemlig bestemor Ingeborg sin lillebror, (min grandonkel), Louis Heegaard, (som en tid visst bodde, på Odense slott, i forbindelse med denne jobben).

    (Noe sånt).

    Og min mor Karen, var heller ikke med.

    Men vi kjørte innom henne, (på veien).

    Hu bodde på et sinnsykehus, i Indre Vestfold.

    Hvor min yngre søster Pia, (som 14-15-åring), visst hadde fått henne tvangsinnlagt, (cirka et år tidligere).

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    De lå forresten en eske, med russiske foto-apparat, på loftet, der min mormor og morfar bodde, fra midten av 70-tallet til midten av 80-tallet.

    (Dette var en stor villa, i Blombakken, i Nevlunghavn.

    For å si det sånn).

    For da min yngre søster Pia og jeg var på besøk der, (sommeren 1983 eller sommeren 1984), så sendte min mormor meg opp, på loftet, for å finne fler bøker, (som min mor og hennes søsken leste under oppveksten), på loftet deres.

    Og det første jeg da så, (allerede i stigen på vei opp på loftet), var en eske med russiske kamera.

    (Forsvaret/kystforsvaret har/hadde noen slags avsperrede områder, i Nevlunghavn.

    Mener jeg å huske).

    Og disse kameraene, fikk min yngre søster Pia og jeg, et hvert av, (husker jeg).

    (Jeg hadde med dette russiske kameraet, sommeren etter, (på Liseberg osv.), da min fotballklubb, (Berger IL), dro på vennskaps-kamp-weekend-besøk til Floda BOIF, (trener Tov-Egil Skjelsbek kjente en svensk trener der), utafor Gøteborg).

    Men min mormor mente, (da jeg ringte henne, fra England, et eller to år før hu døde, i 2009), at disse kameraene tilhørte, den forrige eieren, som var, en fyrvokter, (som var gal, ifølge min mormor, for han hadde visst stjålet blomster, og gravd de ned i hagen).

    (Noe sånt).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Det kan virke som at min fadder, (min mors kusine), Annikken Holmsen, (som bytta fornavn fra Anna Helga i 1991), har vært gift, to ganger, (hu nevnte vel bare en Mass Fitjar, i sitt brev, fra 2010). Fra Romerikes Blad 18. september 1979

    også bjerkeseth

    https://www.nb.no/items/5e795ed32de4ec19875ff0f51d125b71?page=11&searchText=ribsskog~1

    PS.

    Hu som fikk den sletta, (Braanaassletta), av min grandtante Dagny Ribsskog, het muligens Anne Helga, og ikke Anna Helga, (fra Romerikes Blad 23. mai 1979):

    anne eller anna hm

    https://www.nb.no/items/0df61f01ccf73e42650998e189580a36?page=13&searchText=”peder%20olai%20bjerkeseth”

    PS 2.

    Min fadder Annikken Holmsen sin datter, (min tremenning), Dagny Johanna, (som er heavy-frik), vokste opp på Færøyene, (fra Romerikes Blad 13. februar 1981):

    tremenning vokste opp på færøyene

    https://www.nb.no/items/d93c9214db0ecaccc11489579e0fe7f3?page=11&searchText=”dagny%20johanna%20fitjar”

    PS 3.

    Det er forresten min fadder Anna/Annikken sin storesøster, som heter noe med Helga, og ikke min fadder, (fra Romerikes Blad 4. januar 1984):

    storesøstera som het helga

    https://www.nb.no/items/75608fa598196737a0f7e432deb9196f?page=11&searchText=”dagny%20braanaas”

    PS 4.

    Så det var visst ikke sånn likevel, at min fadder Annikken Holmsen f. Anna Holmsen, hadde vært gift, to ganger.

    Men man kan kanskje lure på, hvorfor mora, (min grandtante Dagny Ribsskog), ga den sletta, (Braanaassletta), til noen folk, (visstnok uten å ta betalt for den, sånn som jeg tolker det øverste skjermbildet).

    Hm.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Posten

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura fra 28. august/Fwd: Deres brev/faktura fra 18. august/Fwd [ ref:_00D20BwOI._5002X2ivfAP:ref ]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. oktober 2020 kl. 09:47
    Til: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, firmapost@nkom.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, polcustomercare@royalmail.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, CustomerCare <customercare@postoffice.co.uk>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, postmottak@sd.dep.no, post <post@finkn.no>, Finn.Kinserdal@nhh.no, nhh.postmottak@nhh.no
    Hei, 
    jeg viser til Deres faktura fra 8. oktober, (se vedlegg).
    Nå dro jeg en tur, med Kiel-ferja, på tirsdag.
    Og jeg er sikker på, at jeg tok inn all posten, fra forrige uke ihvertfall, før jeg dro.
    Og da jeg kom tilbake, på torsdag, så lå dette brevet deres, i postkassa mi.
    Så dette brevet har jeg tidligst fått, på mandag 19. oktober.
    Og det er jo forfallsdatoen.
    Så her har dere sendt med  Å-post, (kan det virke som).
    Hvis man sender med A-post, så skal jo brevet komme fram, dagen etter.
    Men det gjør aldri deres brev, (må jeg si).
    Og dere kan jo skylde på postvesenet.
    Eller vent, dere er jo postvesenet.
    (For å skøye litt).
    Da må jeg si, at dere er noen slags molboer eller troll, når dere klarer å somle/tulle sånn.
    Jeg gikk på handel og kontor, i sin tid, og der lærte jeg vel, at man har tre uker, (pluss postgang), å svare på.
    Så hva dette skal bety, det kan man lure på.
    Og jeg har forklart dere, flere titalls ganger, at dette er ikke snakk om, at jeg er AVSENDER.
    Jeg er MOTTAGER, som sender ‘troll-post’, i retur, til noen møkka-firmaer, som har dårlige rutiner, (og lar seg bruke, som verktøy, for post-terrorister).
    Så nå får dere i Posten slutte å trolle.
    Det er som at dere er med på troll-angrepet mot meg.
    Faen ta dere, må jeg si da.
    Jeg har også merket at dere bergenser-styremedlem, (de andre gjemmer seg visst, ihvertfall hun konsernsjef Wille).
    At han ikke svarer.
    Så jeg skal se om jeg får sendt en kopi til sjølve handelshøyskolen, (hvor han jobber).
    Kanskje han har bytta mail-adresse der.
    Jeg chatta med ei bergenser-dame ved navn Janniche ‘Cilla’ Fjellhaug, fra Nattlandsfjellet i Bergen, rundt årtusenskiftet, på nettet/irc.
    Og hu sa at de hadde paraplyautomater på Danmarksplass i Bergen.
    Og at de ikke hadde en eneste 7-Eleven-butikk der, (selv om det er Norges nest største by).
    Så de har kanskje ikke hørt om e-post heller, noen av de som bor der.
    Hva vet jeg.
    De hata visst også Trondheim, husker jeg at noen sa, på en chat.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 6. okt. 2020 kl. 15:22
    Subject: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura fra 28. august/Fwd: Deres brev/faktura fra 18. august/Fwd [ ref:_00D20BwOI._5002X2ivfAP:ref ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, CustomerCare <customercare@postoffice.co.uk>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, <postmottak@sd.dep.no>, post <post@finkn.no>, <Finn.Kinserdal@nhh.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura fra 25. september, (se vedlegg).
    Det er det samme her.
    Jeg skriver på pakkene: ‘Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender’.
    Likevel så sender Posten meg faktura, på ‘nazi-vis’, må man vel si.
    Så her må dere bli litt mer vestlige, og slutte med dette tullet deres.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 5. okt. 2020 kl. 22:41
    Subject: Re: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura fra 28. august/Fwd: Deres brev/faktura fra 18. august/Fwd [ ref:_00D20BwOI._5002X2ivfAP:ref ]
    To: Faktura RB <faktura.rb@posten.no>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, CustomerCare <customercare@postoffice.co.uk>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, <postmottak@sd.dep.no>, post <post@finkn.no>, <Finn.Kinserdal@nhh.no>
    Hei,
    nå har jeg skrevet noe sånt som 30 mailer til dere, om dette.
    Og jeg får hele tiden svar fra forskjellige saksbehandlere.
    Og når jeg ber dere om å sende dette opp, til en overordnet, så nekter dere vanlige ansatte der, å gjøre dette.
    Så nå har jeg begynt å sende om dette, til en av deres styremedlemmer, som jobber, på Handelshøyskolen.
    Og da får jeg håpe, at han klarer, å rydde opp i dette.
    For å forklare om det samme, til 10-20 forskjellige ‘tomsinger’.
    Det er ikke det helt store.
    Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og jeg sender det så tilbake, på samme måte, som jeg har gjort det, siden Ålesund brant, (som de sier).
    Og det at dere ikke sender det oppover, til en leder, når jeg ber dere om det.
    Det er noe slags oppviglere, må jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tor. 10. sep. 2020 kl. 10:04 skrev Faktura RB <faktura.rb@posten.no>:
    Hei
    Ang.1290611078
    Du har returnert en sending uten å betale porto/frakt.
    Hvis du ønsker å returnere sendinger som ikke er bestilt eller du ikke vil ha, blir det en sak mellom deg og avsender.(Her Happybytes AS ). Posten er kun transportør og er pålagt å ta betalt for dette.
    Vi ber om at du tar kontakt med avsender for å få returkostnader dekket, ellers må du frankere sendingen før du postlegger dem.
    Posten kjenner ikke til hvem du venter post fra, og kan ikke la vær å levere adresserte sendinger til deg.
    Mvh Kari
    —————- Originalmelding —————–
    Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 10.09.2020 09:19
    Til: faktura.rb@posten.no
    Kopi: post@finanstilsynet.no; postmottak@sd.dep.no; kristiansand.kundeservice@posten.no; post@akademikerforbundet.no; polcustomercare@royalmail.com; sande.vgs@vfk.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; politikk@hoyre.no; elh@forbrukertilsynet.no; postmottak@sivilombudsmannen.no; juridisk@datatilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; firmapost@nkom.no; post@inkassoklagenemnda.no; customercare@postoffice.co.uk
    Emne: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura fra 28. august/Fwd: Deres brev/faktura fra 18. august/Fwd: Klage/Fwd: 15914897 [ ]
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura fra 1. september (se vedlegg).
    Det er det samme her.
    Det er noen jævler/kødder som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og så sender jeg dette tilbake, (oftest en hel bag av gangen), og skriver på forsendelsene: ‘Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender’.
    Men det later visst Posten, som at de ikke ser.
    Og så later de som, at dette er vanlig post.
    Når det kun er snakk, om retur, av troll-forsendelser.
    For å si det sånn.
    Så dette er et slags narrespill, fra Posten, må jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
    Date: tor. 10. sep. 2020 kl. 08:27
    Subject: Klage/Fwd: Deres faktura fra 28. august/Fwd: Deres brev/faktura fra 18. august/Fwd: Klage/Fwd: 15914897 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>, <elh@forbrukertilsynet.no<mailto:elh@forbrukertilsynet.no>>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>, <postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura fra 31. august, (se vedlegg).
    Det er det samme igjen.
    Dette er noe troll-post, som det vel kalles.
    Noen kødder/jævler bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    De vanlige ansatte hos Posten Sørlandet, (hvor dere visst har kontaktsenter), nekter å sende mine klager, (angående tulle-fakturaer), oppover til en overordnet.
    Så jeg er snart på fornavn med hele kontaktsenteret deres.
    Dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
    Date: ons. 9. sep. 2020 kl. 09:31
    Subject: Deres faktura fra 28. august/Fwd: Deres brev/faktura fra 18. august/Fwd: Klage/Fwd: 15914897 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>, <elh@forbrukertilsynet.no<mailto:elh@forbrukertilsynet.no>>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>, <postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura fra 28. august.
    (Se vedlegg).
    Dette er også snakk om troll-post, som noen jævler/kødder har bestilt, (på nettet), i mitt navn.
    Og at jeg kun returnerer dette.
    Jeg skjønner at dere har det morsomt på min bekostning, når dere sender meg disse regningene, og nedlesser meg i arbeid, siden at jeg må skrive den samme forklaringen, for hver tulle-faktura.
    Jeg så på Posten sitt nettsted, at det er ei Tone Wille, som er konsernsjef, hos dere.
    Men det stod ikke noe mail-adresse for henne der, så jeg sender en kopi til Samferdselsdepartementet, som en klage.
    (For det er også sånn, at de på gølvet hos Posten Sørlandet, (hvor mine mailer visst havner), de har flere titalls ganger nekter, å sende mine klager opp, til en leder/overordnet hos de.
    Så Posten må være helt elendige, på å ansette folk, må jeg si.
    Ikke bra).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
    Date: fre. 28. aug. 2020 kl. 21:46
    Subject: Deres brev/faktura fra 18. august/Fwd: Klage/Fwd: 15914897 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>, <elh@forbrukertilsynet.no<mailto:elh@forbrukertilsynet.no>>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura fra 18. august.
    (Se vedlegg).
    Det er det samme her.
    Det er noen jævler/troll, som har bestilt, masse ‘dritt’, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    (Antagelig for å nedlesse meg i arbeid.
    Noe sånt).
    Og jeg har da simpelthen bare returnert den nevnte dritten, i posten, til møkka-firmaene, (som lar seg bruke, som verktøy, av post-terrorister).
    Dette er sånn jeg har gjort det, (angående dette problemet), siden Ålesund brant, liksom.
    Og jeg har fått mange titalls tulle-fakturaer fra dere.
    Og jeg må forklare det samme hver gang.
    Nå får dere molboer, (nede på Sørlandet), se til helvete å skjerpe dere, og sende dette opp, til en leder/overordnet.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
    Date: tor. 16. jul. 2020 kl. 16:15
    Subject: Klage/Fwd: 15914897 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>, <elh@forbrukertilsynet.no<mailto:elh@forbrukertilsynet.no>>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura fra 7. juli, (se vedlegg).
    Det er det samme her, som når det gjelder de andre fakturaene.
    At dette er kun snakk om troll-post som jeg returnerer, ettersom at jeg ikke har bestilt disse forsendelsene.
    Så dere får heller sende regning til disse firmaene, som sender meg dritt, som jeg ikke har bestilt.
    Jeg har blitt utsatt for post-terror, (litt i perioder), i snart ti år.
    Så dette har jeg sendt tilbake, på samme måte, siden Ålesund brant, liksom.
    Og som forklart tidligere, så begynte jeg å sende det sånn, da jeg bodde i England, (etter å ha snakket med folk på et postkontor i Walton).
    Og britene sendte meg aldri noen lignende fakturaer, når jeg returnerte troll-post.
    Så dere må slutte med tullet deres, og slutte og kaste bort tida mi, med disse tulle-fakturaene deres.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
    Date: tir. 14. jul. 2020 kl. 18:55
    Subject: Re: 15914897 [ ]
    To: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>, <elh@forbrukertilsynet.no<mailto:elh@forbrukertilsynet.no>>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>
    Hei,
    jeg har jo sendt om det, her om dagen, at det virker som, at det er han Julius, som har tatt over, hos dere.
    For sånn har jeg returnert troll-post, siden Ålesund brant, (for å si det sånn).
    Og tidligere så var det vel faktura-avdelingen deres, som ryddet opp i dette.
    (Etter at noen tullinger har feil-sendt fakturaer til meg.
    Fakturaer som egentlig skulle vært sendt til møkkafirmaene, (med dårlige rutiner), sender denne dritten).
    Jeg har tidligere forklart dere, at britene, aldri sendte meg fakturaer, (jeg bodde i England fra 2004 til 2014), når jeg returnerte terror-post, på den måten.
    Og ikke bare hadde britene det første frimerke.
    Men jeg har gått merkantil utdannelse, (handel og kontor), på videregående.
    Og det meste av lovene omkring handel og den slags, stammer visst også, fra Storbritannia, (mener jeg å huske, at vi lærte).
    Så det er dere gjør det ainsleis, på Sørlandet, (nå i det siste), det er noe slags oppvigleri, virker det som.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dere på kundeservicen svarer forresten, på en kopi.
    Dette sendte jeg til faktura-avdelingen dere, med en kopi til dere ‘hurpene’ på kundeservicen.
    Som jeg har foreslått til dere tidligere, så kan man kanskje eskalere dette, litt oppover i dere organisasjon, siden at dere driver, med noe slags supperåd-surring, (må man vel si).
    Skjerpings!
    fre. 12. jun. 2020 kl. 14:36 skrev EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>:
    Hei
    Faktura gjelder manglende returporto på sendinger som er returnert.
    Når du mottar sendinger som ikke er bestilt eller du ikke vil ha, blir det derfor en sak mellom deg og avsender. Posten er i dette tilfellet kun transportør og er pålagt å ta betalt for de tjenestene vi utfører.
    Vi ber om at du tar kontakt med avsender for å få returkostnader dekket.
    Navn og adresse er opplyst på sendingene og faktura er sendt til adresse som er registrert i Postens adresseregister.
    Med vennlig hilsen
    Barbro Svendsen | Kunderådgiver | Posten og Bring Kundeservice
    Tlf. privat: 22 03 00 00. Tlf. bedrift: 04045
    www.posten.no<https://www.posten.no> www.bring.no/www.mybring.no<https://www.bring.no/www.mybring.no>
    12.06.2020
    eribsskog@gmail.comeribsskog<mailto:eribsskog@gmail.comeribsskog>@gmail.com<https://gmail.com>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev av 2. juni, (se vedlegg).
    Jeg sender nå også kopi til Amnesty og Human Rights Watch, siden at dette er snakk om stats-terrorisme.
    Dere får heller sende regninger til møkka-firmaene som sender meg denne dritten, som jeg ikke har bestilt, i dette store mafia-angrepet, (eller hva man skal kalle det).
    Dette må jeg klage på.
    Dere burde hatt noe informasjon, angående hvordan stopper disse troll-post-angrepene.
    Det savner jeg.
    Her har posten et ansvar, siden at de leverer denne dritten til folk, (vil jeg si).
    Da jeg bodde i England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014), så fikk jeg også ‘troll-post’, fra disse datanerdene, (eller hvem de er).
    Og dette sendte jeg tilbake, på samme måte, (etter å ha snakket med en dame, på mitt lokale postkontor i Walton, da jeg var innom der, med noen brev, som postmannen hadde levert til meg, selv om denne posten var til briter, som hadde hatt leiligheten min før meg).
    Og jeg fikk aldri noe faktura, (eller noe lignende), fra Royal Mail.
    Så her er det Posten som surrer, (vil jeg si).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
    Date: tor. 11. jun. 2020 kl. 23:50
    Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: 15914897 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
    Cc: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no><mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no><mailto:politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no><mailto:post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no><mailto:post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no><mailto:post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no><mailto:post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no><mailto:sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev av 29. mai, (se vedlegg).
    Det er det samme med det herane.
    Dette er ikke noe jeg har bestilt.
    Det er ikke jeg som er avsender her.
    Jeg bare sender dette i retur, siden at det er snakk om feil-sendinger.
    Jeg foreslår at dere heller sender regningene til møkka-firmaene, (som har dårlige rutiner, og som lar folk bestille dritt i mitt navn).
    Det blir nesten som stats-terror, (må jeg si), når dere sender meg alle disse fakturaene, (selv om jeg skriver på forsendelsene at jeg det er snakk om pakker/brev, som jeg ikke har bestilt, og som jeg derfor returnerer til avsender).
    Jeg klusser også over adressen min, på disse brevene.
    Det er fordi at ellers så sender dere bare disse forsendelsene på nytt, (selv om jeg skriver: ‘Returner til avsender’ på de), husker jeg, fra tidligere år.
    Det må være, at deres maskiner, (som leser posten), er ‘pakkis’ liksom, og derfor sender dette, igjen og igjen.
    (Sånn var ikke postlese-maskinen til Royal Mail, husker jeg, (fra da jeg bodde i England, noe jeg gjorde fra 2004 til 2014).
    Den klarte å sende troll-posten tilbake til ‘dritt-firmaene’.
    Så dere kan kanskje spørre britene om hjelp, angående å lese, hva som står skrevet, på pakker/brev.
    For å si det sånn).
    Da lurer jeg også på hvordan dere finner adressen min.
    At dere har adressen min i huet liksom, synes jeg at blir klamt.
    Jeg lurer på hvilket register som min adresse står i hos dere, og om dette registeret er godkjent av Datatilsynet.
    Dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
    Date: lør. 6. jun. 2020 kl. 02:48
    Subject: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: 15914897 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
    Cc: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no><mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no><mailto:politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no><mailto:post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no><mailto:post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no><mailto:post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no><mailto:post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no><mailto:sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>
    Hei,
    dere har også sendt meg, noen brev, som det står: ‘Melding om sending’ på.
    (Se vedlegg).
    Dette er heller ikke noe jeg har bestilt.
    Jeg har fått mange av de før, (se tidligere klager).
    Og det er disse nett-trollene som bestiller masse dritt, i mitt navn.
    Så her får dere slutte å tulle.
    Det at dere har slått dere sammen med Rema, er heller ikke det helt store, (vil jeg si).
    Jeg har jobba på Rimi Bjørndal, da det var post i butikk der, (den andre perioden jeg måtte jobbe der, fra 2002 til 2003), og de innvandrer-damene, som jobba der, (Songul og Anica), det var de verste gangster-jentene i hele Oslo, tror jeg.
    (Noe sånt).
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det er forresten lett å se, at dette er snakk om, noe tull og tøys.
    For det brukes en tulle-versjon, av navnet mitt.
    Så her trenger jeg ikke å åpne konvolutten engang, for å skjønne, at dette bare er, noe slags kødd/terrorisering.
    For å si det sånn.
    Så dette må jeg klage på.
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
    Date: fre. 5. jun. 2020 kl. 02:24
    Subject: Ny klage/Fwd: 15914897 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
    Cc: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no><mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no><mailto:politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no><mailto:post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no><mailto:post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no><mailto:post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no><mailto:post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no><mailto:sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura, fra 26. mai, (se vedlegg).
    Som jeg har sagt til dere tidligere.
    Så må dere få dere sterkere brilleglass.
    For jeg skriver: ‘Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender’.
    På alle forsendelsene som jeg sender tilbake, til ‘dritt-firmaene’, siden at dette er snakk om noe, som jeg ikke har bestilt, (for det er en slags kampanje mot meg, (virker det som), hvor noen bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn).
    Dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
    Date: man. 1. jun. 2020 kl. 17:12
    Subject: Re: 15914897 [ ]
    To: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no><mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>>
    Cc: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no><mailto:politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no><mailto:post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no><mailto:post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no><mailto:post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no><mailto:post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no><mailto:sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>
    Hei,
    jeg vil gjerne at dette sendes til en leder.
    For dette har jeg sendt på denne måten, (siden Ålesund brant), både i Norge og England, (siden rundt 2012 vel).
    Så dere vet godt, at jeg sendte tilbake ‘troll-post’, på den måten.
    For det har jeg gjort i mange år.
    Og det er snakk om hundrevis av forsendelser.
    Vi kan heller si det sånn, at dere må finne ut, hvem som bestiller denne dritten, i mitt navn.
    Eller at dere må betale meg erstatning, for å sende meg masse dritt, som jeg ikke har bestilt.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Å legge ekstra arbeidsbyrde, (å kontakte hver jævla avsender for å få returkostnader dekket), på meg, som må håndtere, all denne dritt-posten, som noen kødder/jævler bestiller, i mitt navn.
    Det er inhumant, vil jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    Her må dere heller betale meg erstatning, for å sende meg, masse dritt, som jeg ikke har bestilt.
    Skjerpings!
    man. 18. mai 2020 kl. 07:36 skrev EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no><mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>>:
    Hei igjen.
    Når du mottar sendinger som ikke er bestilt eller du ikke vil ha, blir det en sak mellom deg og avsender. Posten er i dette tilfellet kun transportør og er pålagt å ta betalt for de tjenestene vi utfører.
    Vi ber om at du tar kontakt med avsender for å få returkostnader dekket.
    Med vennlig hilsen
    Barbro Svendsen | Kunderådgiver | Posten og Bring Kundeservice
    Tlf. privat: 22 03 00 00. Tlf. bedrift: 04045
    www.posten.no<https://www.posten.no><https://www.posten.no> www.bring.no/www.mybring.no<https://www.bring.no/www.mybring.no><https://www.bring.no/www.mybring.no%3Chttps://www.bring.no/www.mybring.no%3E>
    eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
    Hei,
    dette er det samme, som i tidligere år.
    (Se lenger ned i e-posten).
    Det er noen jævelunger/kødder, som bestiller masse dritt, i mitt navn.
    Og så sender jeg dette tilbake igjen, (i bærepose-vis), ved å skrive: ‘Dette har ikke jeg bestilt. Returner til avsender’, på konvolutten/pakker.
    Jeg logget meg inn på deres kode-system, og det var snakk om noen gardin-prøver, fra Danmark, som jævelungene har bestilt, i mitt navn.
    Så det er som i den Elvis-sangen ‘Return to sender’.
    Det er ikke jeg som er avsender.
    Jeg bare returnerer noe dritt, som jeg ikke har bestilt.
    På samme måte, som folk antagelig har gjort det, i hundrevis av år, (når de har fått ukurant post).
    Dere må finne ut hvem som har bestilt denne dritten i mitt navn.
    (Jeg har også fått mange brev som det står: ‘Melding om sending’ på.
    Og jeg har ikke bestilt noe, fra nettbutikker/postordre, på år og dag.
    Så dette er bare tull/faenskap).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>>
    Date: tir. 18. okt. 2016 kl. 08:46
    Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no><mailto:post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>><mailto:post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no><mailto:post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no><mailto:politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>><mailto:politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no><mailto:politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no><mailto:sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>><mailto:sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no><mailto:sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>>>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev av 24. juli, (se vedlegg).
    Dette er det samme, som de forrige gangene.
    Jeg har logget inn på Deres system, (se vedlegg).
    Og man kan se, at jeg har skrevet, på konvolutten: ‘Dette har ikke jeg bestilt. Returner til avsender’.
    Dette dreier seg, om såkalte ‘innsynskrav’, som noen har bestilt, i mitt navn.
    Dette er derfor identietstyveri og feil-bestillinger.
    Så dette sender jeg tilbake, på normal måte, mener jeg.
    Og så får jeg disse tulle-regningene.
    Dette må jeg klage på.
    Finner heller ut hvem som bestiller, disse tulle-brevene, i mitt navn.
    Det er visst noen i Russland, (har jeg lest, i en nettavis), som jobber for Putin, med å trakassere vestlige politikere, (jeg hadde en veldig kort lyn-karriære, i Unge Høyre, på begynnelsen av 90-tallet).
    Mon tro om det kan være noe sånt, som foregår.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>>
    Date: 2016-07-20 5:46 GMT+02:00
    Subject: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>>
    Hei,
    for ørtende gang, (som de sier).
    Så har jeg nå fått en ugyldig faktura, fra dere.
    Jeg har logget inn på deres system, og funnet bildet, for det aktuellet tullet.
    Og der står det, (som vanlig), at dette ikke er noe jeg har bestilt, men det er kun snakk om, en tilbakesending/returnering.
    Jeg vedlegger Deres brev, og også et vedlegg, fra deres system, hvor man kan se, den aktuelle tilbakesendingen, som dere har ‘hengt dere opp i’.
    Det er rart, at jeg dere må sende om det samme, X antall ganger.
    Er det sånn at dere samarbeider med Blindeforbundet, om å gi arbeid, til deres medlemmer?
    Bare lurte.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>>
    Date: 2016-04-25 8:03 GMT+02:00
    Subject: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>>
    Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>>, “customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>>, “polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev, fra 3. april, (som jeg legger ved en skannet kopi av).
    Som tidligere, (se videresendte e-poster), så er ikke dette snakk om, en forsendelse, som jeg har skrevet, (og sendt).
    Dette er noe som jeg ikke har bestilt, og som jeg derfor, har returnert.
    Jeg logget inn på deres nettsted, (med koden som står på det nevnte brevet), og der så jeg, at jeg hadde skrevet på brevet, av: ‘Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender’.
    Så dette er noe uønsket tull, som jeg ikke har bestilt.
    Og jeg så også, at de skrev navnet mitt, som: ‘Erik Gaal Ribsskog’.
    Og det er en fornærmelse, (må jeg si).
    Så dette kravet deres, er helt bort i natta, så dette må dere slette.
    Og jeg må erstatning, (på grunn av tort og svie, som de sier), siden at dere fornærmer meg, (ved å kalle meg ‘rare’ navn).
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>>
    Date: 2015-12-11 1:25 GMT+01:00
    Subject: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>>
    Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>>, “customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>>, “polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/ark, av ukjent dato, som jeg fikk, i
    postkassa mi, torsdag 10. desember, (som jeg legger ved, en skannet
    kopi av).
    Jeg har ikke bestilt noe, fra dette firmaet, (Semper).
    Og jeg har aldri hørt om dette firmaet før, (må jeg si).
    Og jeg heter ikke _Eirik Ribsskog_, jeg heter _Erik Ribsskog_.
    Så her er det nok noen, som har kødda, (for å si det, på folkelig vis).
    Så dere får slutte å sende folk ting dem ikke har bestilt, må jeg si.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no><mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>><mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no><mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>>>
    Date: 2015-11-27 14:24 GMT+01:00
    Subject: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [
    ]
    To: “eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>” <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>>
    Hei.
    Vi takker for dine nye henvendelser til oss vedrørende fakturaer for
    manglende frankering.
    Velger du å returnere en sending til avsender må det settes ny porto
    på sendingen. Når du mottar sendinger som ikke er bestilt eller du
    ikke vil ha, blir det derfor en sak mellom deg og avsender. Posten er
    i dette tilfellet kun transportør og er pålagt å ta betalt for de
    tjenestene vi utfører.
    Vi vil anmode deg om å kontakte avsender av disse sendingene og be dem
    slette deg fra sine kundelister og for å få returkostnader dekket.
    Med vennlig hilsen
    Randi Lian
    Kunderådgiver
    Posten og Bring Kundeservice
    Tlf. privat: 04004 Tlf. bedrift: 04045
    www.posten.no<https://www.posten.no><https://www.posten.no><http://www.posten.no>
    www.Bring.no<https://www.Bring.no><https://www.Bring.no><http://www.Bring.no>
    eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura, av 3. november, (med fakturanummer:
    2801230240), som jeg legger ved en skannet kopi av.
    Dette er også snakk om uønskede feil-sendinger.
    Jeg legger ved et eksempel-bilde, som jeg fant, på deres nettsted,
    (ved å bruke linken i faktura-brevet).
    Og det skal liksom være, et brev, som jeg har sendt, til meg selv.
    Men det har jeg ikke gjort.
    En skrift-ekspert, (jeg er en kjent Rimi-butikkesjef, blant annet),
    vil nok kunne se det, at det ikke er min skrift.
    Så jeg vil ikke ha på meg det, at jeg har sendt dette.
    (Og innholdet i brevet, var noen suppeposer, som hadde gått ut på
    dato, for mange år siden.
    Så det var jo bare tull, det og).
    Dette er noen røvere, som tuller med meg.
    Så heller ikke når det gjelder denne fakturaen, så er det snakk om,
    regulære forsendelser.
    Dette er utelukkende snakk om uønskede feilsendinger, som jeg har
    prøvd, å returnere.
    (Den på bildet, har jeg ennå ikke prøvd å returnere, for da får jeg
    den vel bare tilbake igjen, i postkassa, mistenker jeg.
    Men det er altså et resultat, av ID-tyveri da, for å si det sånn).
    Så at dere skal sende faktura, for sånne ‘pøbel-streker’, må man vel
    si, at det er.
    Det er fullstendig uakseptabelt, mener jeg.
    Her er det snakk om, et eller annet forvirret indivis, i Posten Norge,
    som har fått en fisk ide, om å begynne å skvise mobbeofre, virker det
    som.
    Noe sånt.
    Så dette forkastelige tullet deres, må dere slutte med, mener jeg.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>>
    Date: 2015-11-19 8:47 GMT+01:00
    Subject: Deres brev fra 4. november/Fwd: Klage
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>>
    Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>>,
    “customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>>,
    “polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>>,
    juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>>
    Hei,
    jeg har også fått flere brev fra dere.
    Blant annet et jeg har foran meg her nå, fra 4. november, (som jeg
    vedlegger en skannet kopi av).
    (Med fakturanur. 2801232521).
    Jeg har også her, gått til deres nettsted, og funnet deres bilder, av
    disse ‘tids-tyveriene’, (må jeg kalle de).
    Og der skriver jeg også, (se vedlegg): ‘Jeg har ikke bestilt dette.
    Returner til avsender’.
    (Og dette brevet, har dere faktisk likevel sendt tilbake igjen, til
    meg, (etter at jeg skrev den teksten, og postet det, så det brevet
    sitter jeg med her nå, og lurer på hva jeg skal gjøre med.
    Hurra for fremskrittet, må jeg si.
    Det var nok bedre, på 1600-tallet, som jeg skrev om, i den forrige e-posten).
    Så dette er nok et eksempel, på at postvesenet, har blitt til et
    uvesen, vil jeg si.
    Her lidere dere i posten av, at dere ikke skjønner dere noe særlig, på
    post, vil jeg si.
    Dette er ikke snakk om regulære foresendelser.
    (Jeg sendte en pakke, til Nextgentel, i 2004.
    Så jeg husker fortsatt hva en regulær forsendelse er, vil jeg si).
    Dette er snakk om retur, av uønskede feil-sendinger.
    Det må da være åpenbart.
    Og dette at man liksom skal betale porto for det.
    Det er åpenbart feil, mener jeg.
    For jeg sendte tilbake lignende feil-sendinger, på den samme måten.
    Da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde, fra 2012 til 2014), i England.
    Og også da jeg bodde på Slependen, (fra høsten 2014 til februar 2015).
    Og det kan vel ha vært snakk om, cirka et hundre feil-sendinger
    totalt, som jeg returnerte, på den måten.
    Og jeg fikk da, (fra 2012 til februar 2015), aldri en eneste faktura,
    fra posten, (hverken i Norge eller England).
    Så det er klart, at dette er noe nytt tull, som noen urutinerte
    medarbeidere, i Posten Norge, nå har begynt å tulle med, vil jeg si.
    Så dette tullet må dere slutte med.
    Jeg gikk til et postkontor, like ved Goodison Park, (for jeg bodde et
    steinkast unna den arenaen), i 2012, og hadde med noen brev, til den
    forrige beboeren, (i 10 Keith Court, hvor jeg flytta inn, i mai, i
    2012).
    Og da sa post-dama, at jeg skulle skrive ‘No longer at this address.
    Return to sender’, på brevene.
    (Noe sånt).
    Og når jeg da senere fikk feil-sendinger, (det vil si pakker og brev,
    som andre hadde bestilt, i mitt navn), i posten, så sendte jeg de
    tilbake, på en lignende måte, (jeg skrev: ‘I haven’t ordered this.
    Return to sender’).
    Og jeg fikk da aldri noen slags regninger, for å sende tilbake disse
    resultatene, av nettmobbing mot meg, (må det vel antagelig dreie seg
    om).
    Så hva dette at dere plutselig begynner, å hive dere på mobbe-ofre,
    med noen slags nye rutiner/brev, som skal ramme mobbeofre.
    Det synes jeg, at blir som noe motbydelig.
    Så dette er et motbydelig uvesen, som vi nå har fått i Norge mener
    jeg, og som ikke kan kalles postvesen.
    Så jeg får bare ønske disse inkompetente og/eller ondskapsfulle
    post-folka god bedring, og håper at dere slutter å kaste bort min tid,
    med deres tull og dritt, (må jeg kalle det).
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>>
    Date: 2015-11-17 6:02 GMT+01:00
    Subject: Klage
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>>
    Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>>,
    “customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>>,
    “polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>>
    Jeg viser til Deres brev, av 11/11, som jeg vedlegger en skannet kopi av.
    Jeg har også kikket, på det brevet deres.
    Og der står det en link.
    Og den linken har jeg prøvd.
    Og der står det jo, svart på hvitt, (se vedlegg), at: ‘Jeg har ikke
    bestilt dette. Returner til avsender’.
    Så at det stokker seg så fælt, for dere, da.
    Det er jo da åpenbart, at dette ikke er snakk om, en regulær forsendelse.
    Men det er snakk om retur av en uønsket feil-sending.
    Det er en del av postvesenets tradisjon og natur, at man returnere på
    den måten, mener jeg.
    Det gjorde jeg, da jeg bodde, i Walton, i England, fra 2012 til 2014.
    Og da jeg bodde på Slependen, fra høsten 2014 til februar 2015.
    (Og jeg fikk aldri noe lignende brev, fra posten, hverken i England
    eller da jeg bodde på Slependen.
    Om at de da skulle ha betaling fra meg).
    Så det er som at mafiaen styrer dere nå, må jeg si.
    Så dette er til å spy av, må jeg si.
    Så dere får slutte å late som at dere er i mafiaen, og heller begynne
    å være som et postvesen, igjen.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det var også i nyhetene, at de fant masse brev, som var uønskede, i en
    kiste, i Nederland:
    http://www.dagbladet.no/2015/11/10/kultur/historie/kulturhistorie/nederland/41887506/
    Det blir noe av det samme, mener jeg.
    At folk behøver ikke å betale porto, for uønsket post.
    Jeg sender også brev videre, som var den forrige beboeren her.
    Skal jeg liksom betale det da?
    Det var posten i England, som ba meg om å sende sånn post, på den måten, i 2012.
    Dette har jeg skrevet til dere om, mange ganger nå, men dere lider
    visst av et eller annet, som gjør, at dere er ‘dauhørte’, som man sa,
    i gamle dager.
    Helvetes uvesen, kaller jeg dette.
    ________________________________
    The contents of this e-mail are confidential to the person or
    organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward
    all or any of it in any form without the prior written consent of the
    originator. If you have received this e-mail in error, please contact
    the sender and delete the material from any computer.
    ________________________________
    The contents of this e-mail are confidential to the person or organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward all or any of it in any form without the prior written consent of the originator. If you have received this e-mail in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
    [http://posten-bring.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D20000000BwOI&esid=0182X000010sE9i]
    ________________________________
    The contents of this e-mail are confidential to the person or organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward all or any of it in any form without the prior written consent of the originator. If you have received this e-mail in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
    Hei,
    dette er det samme, som i tidligere år.
    (Se lenger ned i e-posten).
    Det er noen jævelunger/kødder, som bestiller masse dritt, i mitt navn.
    Og så sender jeg dette tilbake igjen, (i bærepose-vis), ved å skrive: ‘Dette har ikke jeg bestilt. Returner til avsender’, på konvolutten/pakker.
    Jeg logget meg inn på deres kode-system, og det var snakk om noen gardin-prøver, fra Danmark, som jævelungene har bestilt, i mitt navn.
    Så det er som i den Elvis-sangen ‘Return to sender’.
    Det er ikke jeg som er avsender.
    Jeg bare returnerer noe dritt, som jeg ikke har bestilt.
    På samme måte, som folk antagelig har gjort det, i hundrevis av år, (når de har fått ukurant post).
    Dere må finne ut hvem som har bestilt denne dritten i mitt navn.
    (Jeg har også fått mange brev som det står: ‘Melding om sending’ på.
    Og jeg har ikke bestilt noe, fra nettbutikker/postordre, på år og dag.
    Så dette er bare tull/faenskap).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
    Date: tir. 18. okt. 2016 kl. 08:46
    Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no><mailto:post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no><mailto:politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no><mailto:sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no><mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev av 24. juli, (se vedlegg).
    Dette er det samme, som de forrige gangene.
    Jeg har logget inn på Deres system, (se vedlegg).
    Og man kan se, at jeg har skrevet, på konvolutten: ‘Dette har ikke jeg bestilt. Returner til avsender’.
    Dette dreier seg, om såkalte ‘innsynskrav’, som noen har bestilt, i mitt navn.
    Dette er derfor identietstyveri og feil-bestillinger.
    Så dette sender jeg tilbake, på normal måte, mener jeg.
    Og så får jeg disse tulle-regningene.
    Dette må jeg klage på.
    Finner heller ut hvem som bestiller, disse tulle-brevene, i mitt navn.
    Det er visst noen i Russland, (har jeg lest, i en nettavis), som jobber for Putin, med å trakassere vestlige politikere, (jeg hadde en veldig kort lyn-karriære, i Unge Høyre, på begynnelsen av 90-tallet).
    Mon tro om det kan være noe sånt, som foregår.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
    Date: 2016-07-20 5:46 GMT+02:00
    Subject: Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>
    Hei,
    for ørtende gang, (som de sier).
    Så har jeg nå fått en ugyldig faktura, fra dere.
    Jeg har logget inn på deres system, og funnet bildet, for det aktuellet tullet.
    Og der står det, (som vanlig), at dette ikke er noe jeg har bestilt, men det er kun snakk om, en tilbakesending/returnering.
    Jeg vedlegger Deres brev, og også et vedlegg, fra deres system, hvor man kan se, den aktuelle tilbakesendingen, som dere har ‘hengt dere opp i’.
    Det er rart, at jeg dere må sende om det samme, X antall ganger.
    Er det sånn at dere samarbeider med Blindeforbundet, om å gi arbeid, til deres medlemmer?
    Bare lurte.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
    Date: 2016-04-25 8:03 GMT+02:00
    Subject: Ny klage/Fwd: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
    Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>, “customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>, “polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev, fra 3. april, (som jeg legger ved en skannet kopi av).
    Som tidligere, (se videresendte e-poster), så er ikke dette snakk om, en forsendelse, som jeg har skrevet, (og sendt).
    Dette er noe som jeg ikke har bestilt, og som jeg derfor, har returnert.
    Jeg logget inn på deres nettsted, (med koden som står på det nevnte brevet), og der så jeg, at jeg hadde skrevet på brevet, av: ‘Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender’.
    Så dette er noe uønsket tull, som jeg ikke har bestilt.
    Og jeg så også, at de skrev navnet mitt, som: ‘Erik Gaal Ribsskog’.
    Og det er en fornærmelse, (må jeg si).
    Så dette kravet deres, er helt bort i natta, så dette må dere slette.
    Og jeg må erstatning, (på grunn av tort og svie, som de sier), siden at dere fornærmer meg, (ved å kalle meg ‘rare’ navn).
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
    Date: 2015-12-11 1:25 GMT+01:00
    Subject: Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ]
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
    Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>, “customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>, “polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/ark, av ukjent dato, som jeg fikk, i
    postkassa mi, torsdag 10. desember, (som jeg legger ved, en skannet
    kopi av).
    Jeg har ikke bestilt noe, fra dette firmaet, (Semper).
    Og jeg har aldri hørt om dette firmaet før, (må jeg si).
    Og jeg heter ikke _Eirik Ribsskog_, jeg heter _Erik Ribsskog_.
    Så her er det nok noen, som har kødda, (for å si det, på folkelig vis).
    Så dere får slutte å sende folk ting dem ikke har bestilt, må jeg si.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no><mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>>
    Date: 2015-11-27 14:24 GMT+01:00
    Subject: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [
    ]
    To: “eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>” <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
    Hei.
    Vi takker for dine nye henvendelser til oss vedrørende fakturaer for
    manglende frankering.
    Velger du å returnere en sending til avsender må det settes ny porto
    på sendingen. Når du mottar sendinger som ikke er bestilt eller du
    ikke vil ha, blir det derfor en sak mellom deg og avsender. Posten er
    i dette tilfellet kun transportør og er pålagt å ta betalt for de
    tjenestene vi utfører.
    Vi vil anmode deg om å kontakte avsender av disse sendingene og be dem
    slette deg fra sine kundelister og for å få returkostnader dekket.
    Med vennlig hilsen
    Randi Lian
    Kunderådgiver
    Posten og Bring Kundeservice
    Tlf. privat: 04004 Tlf. bedrift: 04045
    www.posten.no<https://www.posten.no><http://www.posten.no>
    www.Bring.no<https://www.Bring.no><http://www.Bring.no>
    eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura, av 3. november, (med fakturanummer:
    2801230240), som jeg legger ved en skannet kopi av.
    Dette er også snakk om uønskede feil-sendinger.
    Jeg legger ved et eksempel-bilde, som jeg fant, på deres nettsted,
    (ved å bruke linken i faktura-brevet).
    Og det skal liksom være, et brev, som jeg har sendt, til meg selv.
    Men det har jeg ikke gjort.
    En skrift-ekspert, (jeg er en kjent Rimi-butikkesjef, blant annet),
    vil nok kunne se det, at det ikke er min skrift.
    Så jeg vil ikke ha på meg det, at jeg har sendt dette.
    (Og innholdet i brevet, var noen suppeposer, som hadde gått ut på
    dato, for mange år siden.
    Så det var jo bare tull, det og).
    Dette er noen røvere, som tuller med meg.
    Så heller ikke når det gjelder denne fakturaen, så er det snakk om,
    regulære forsendelser.
    Dette er utelukkende snakk om uønskede feilsendinger, som jeg har
    prøvd, å returnere.
    (Den på bildet, har jeg ennå ikke prøvd å returnere, for da får jeg
    den vel bare tilbake igjen, i postkassa, mistenker jeg.
    Men det er altså et resultat, av ID-tyveri da, for å si det sånn).
    Så at dere skal sende faktura, for sånne ‘pøbel-streker’, må man vel
    si, at det er.
    Det er fullstendig uakseptabelt, mener jeg.
    Her er det snakk om, et eller annet forvirret indivis, i Posten Norge,
    som har fått en fisk ide, om å begynne å skvise mobbeofre, virker det
    som.
    Noe sånt.
    Så dette forkastelige tullet deres, må dere slutte med, mener jeg.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
    Date: 2015-11-19 8:47 GMT+01:00
    Subject: Deres brev fra 4. november/Fwd: Klage
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
    Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>,
    “customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>,
    “polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>,
    juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no><mailto:juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>>
    Hei,
    jeg har også fått flere brev fra dere.
    Blant annet et jeg har foran meg her nå, fra 4. november, (som jeg
    vedlegger en skannet kopi av).
    (Med fakturanur. 2801232521).
    Jeg har også her, gått til deres nettsted, og funnet deres bilder, av
    disse ‘tids-tyveriene’, (må jeg kalle de).
    Og der skriver jeg også, (se vedlegg): ‘Jeg har ikke bestilt dette.
    Returner til avsender’.
    (Og dette brevet, har dere faktisk likevel sendt tilbake igjen, til
    meg, (etter at jeg skrev den teksten, og postet det, så det brevet
    sitter jeg med her nå, og lurer på hva jeg skal gjøre med.
    Hurra for fremskrittet, må jeg si.
    Det var nok bedre, på 1600-tallet, som jeg skrev om, i den forrige e-posten).
    Så dette er nok et eksempel, på at postvesenet, har blitt til et
    uvesen, vil jeg si.
    Her lidere dere i posten av, at dere ikke skjønner dere noe særlig, på
    post, vil jeg si.
    Dette er ikke snakk om regulære foresendelser.
    (Jeg sendte en pakke, til Nextgentel, i 2004.
    Så jeg husker fortsatt hva en regulær forsendelse er, vil jeg si).
    Dette er snakk om retur, av uønskede feil-sendinger.
    Det må da være åpenbart.
    Og dette at man liksom skal betale porto for det.
    Det er åpenbart feil, mener jeg.
    For jeg sendte tilbake lignende feil-sendinger, på den samme måten.
    Da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde, fra 2012 til 2014), i England.
    Og også da jeg bodde på Slependen, (fra høsten 2014 til februar 2015).
    Og det kan vel ha vært snakk om, cirka et hundre feil-sendinger
    totalt, som jeg returnerte, på den måten.
    Og jeg fikk da, (fra 2012 til februar 2015), aldri en eneste faktura,
    fra posten, (hverken i Norge eller England).
    Så det er klart, at dette er noe nytt tull, som noen urutinerte
    medarbeidere, i Posten Norge, nå har begynt å tulle med, vil jeg si.
    Så dette tullet må dere slutte med.
    Jeg gikk til et postkontor, like ved Goodison Park, (for jeg bodde et
    steinkast unna den arenaen), i 2012, og hadde med noen brev, til den
    forrige beboeren, (i 10 Keith Court, hvor jeg flytta inn, i mai, i
    2012).
    Og da sa post-dama, at jeg skulle skrive ‘No longer at this address.
    Return to sender’, på brevene.
    (Noe sånt).
    Og når jeg da senere fikk feil-sendinger, (det vil si pakker og brev,
    som andre hadde bestilt, i mitt navn), i posten, så sendte jeg de
    tilbake, på en lignende måte, (jeg skrev: ‘I haven’t ordered this.
    Return to sender’).
    Og jeg fikk da aldri noen slags regninger, for å sende tilbake disse
    resultatene, av nettmobbing mot meg, (må det vel antagelig dreie seg
    om).
    Så hva dette at dere plutselig begynner, å hive dere på mobbe-ofre,
    med noen slags nye rutiner/brev, som skal ramme mobbeofre.
    Det synes jeg, at blir som noe motbydelig.
    Så dette er et motbydelig uvesen, som vi nå har fått i Norge mener
    jeg, og som ikke kan kalles postvesen.
    Så jeg får bare ønske disse inkompetente og/eller ondskapsfulle
    post-folka god bedring, og håper at dere slutter å kaste bort min tid,
    med deres tull og dritt, (må jeg kalle det).
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
    Date: 2015-11-17 6:02 GMT+01:00
    Subject: Klage
    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no><mailto:Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>>
    Cc: firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no><mailto:firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no><mailto:postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>,
    “customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>” <customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk><mailto:customercare@postoffice.co.uk<mailto:customercare@postoffice.co.uk>>>,
    “polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>” <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com><mailto:polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>>
    Jeg viser til Deres brev, av 11/11, som jeg vedlegger en skannet kopi av.
    Jeg har også kikket, på det brevet deres.
    Og der står det en link.
    Og den linken har jeg prøvd.
    Og der står det jo, svart på hvitt, (se vedlegg), at: ‘Jeg har ikke
    bestilt dette. Returner til avsender’.
    Så at det stokker seg så fælt, for dere, da.
    Det er jo da åpenbart, at dette ikke er snakk om, en regulær forsendelse.
    Men det er snakk om retur av en uønsket feil-sending.
    Det er en del av postvesenets tradisjon og natur, at man returnere på
    den måten, mener jeg.
    Det gjorde jeg, da jeg bodde, i Walton, i England, fra 2012 til 2014.
    Og da jeg bodde på Slependen, fra høsten 2014 til februar 2015.
    (Og jeg fikk aldri noe lignende brev, fra posten, hverken i England
    eller da jeg bodde på Slependen.
    Om at de da skulle ha betaling fra meg).
    Så det er som at mafiaen styrer dere nå, må jeg si.
    Så dette er til å spy av, må jeg si.
    Så dere får slutte å late som at dere er i mafiaen, og heller begynne
    å være som et postvesen, igjen.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det var også i nyhetene, at de fant masse brev, som var uønskede, i en
    kiste, i Nederland:
    http://www.dagbladet.no/2015/11/10/kultur/historie/kulturhistorie/nederland/41887506/
    Det blir noe av det samme, mener jeg.
    At folk behøver ikke å betale porto, for uønsket post.
    Jeg sender også brev videre, som var den forrige beboeren her.
    Skal jeg liksom betale det da?
    Det var posten i England, som ba meg om å sende sånn post, på den måten, i 2012.
    Dette har jeg skrevet til dere om, mange ganger nå, men dere lider
    visst av et eller annet, som gjør, at dere er ‘dauhørte’, som man sa,
    i gamle dager.
    Helvetes uvesen, kaller jeg dette.
    ________________________________
    The contents of this e-mail are confidential to the person or
    organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward
    all or any of it in any form without the prior written consent of the
    originator. If you have received this e-mail in error, please contact
    the sender and delete the material from any computer.
    ________________________________
    The contents of this e-mail are confidential to the person or organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward all or any of it in any form without the prior written consent of the originator. If you have received this e-mail in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
    [http://posten-bring.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D20000000BwOI&esid=0182X000010uXSl]
    ________________________________
    The contents of this e-mail are confidential to the person or organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward all or any of it in any form without the prior written consent of the originator. If you have received this e-mail in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
    ref:_00D20BwOI._5002X2ivfAP:ref
    2 vedlegg
    IMG_20201024_0001 paint.jpg
    679K
    IMG_20201024_0002.jpg
    392K
    PS.

    Her er vedleggene:

    IMG_20201024_0001 paint

    IMG_20201024_0002

  • Onkel Runar er muligens manisk depressiv

    Jeg bodde jo hos min mor i Larvik, (etter at hu rømte fra min far), i drøye seks år, (fra 1973 til 1979).

    Og min far, var kanskje mest komfortabel/hjemme, i bilen, (når vi kjørte til/fra Larvik, eller leverte køyesenger/vannsenger).

    (Min far var tidligere raggar.

    Og det har seinere visst seg, at han egentlig ikke eide noen hus, (aleine), på 70/80-tallet).

    Så de gangene min mor lot min far brukte sin samværsrett, med min lillesøster Pia og meg.

    Så hadde jeg ofte, like mye, med min fars foreldre og brødre å gjøre.

    (Min far ville ofte kjøre avgårde, (selv når Pia og jeg var på besøk hos han/dem).

    Muligens så var det sånn, at min far da ofte dro, til sin kjæreste Margrete Surlien, (søster av statsråd Rakel Surlien), på Bislett.

    Noe sånt).

    Så onkel Runar, (som bodde i Vestby/Son, men ofte dro til Sand i helger/ferier), husker jeg, fra mange ferie/helge-opphold på Sand.

    Min farfar Øivind kunne noen ganger være bråsint og lett å irritere, (hvis man sa et ord feil).

    Og Runar var også sånn, (som sin far og eldre bror Håkon/Haakon).

    Og Runar var også veldig dominerende, ovenfor sine unger, (Ove og Heidi osv.).

    Ove, (og Heidi), måtte hele tida hente øl/’bjørnunger’, til Runar, (i min farmor Ågot sitt kjøleskap), husker jeg.

    (Min far sa en gang, (på 70/80-tallet), at alle ungene til Runar, var nervøse.

    På grunn av onkel Runar, (som er/var tannlege i Ås), sin personlighet, da.

    Noe sånt).

    Og Runar kunne være veldig intens, sterk, oppfarende/brå og høylytt, da.

    (For å si det sånn).

    Og Runar drakk to kasser øl i uka, (en kasse på hverdagene og en kasse i helga), husker jeg at han sa, på slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet.

    Og han viste også min far og meg, en indiske hodeskalle, (på Pepperstad i Vestby), som han hadde kjøpt, fra India, (etter en flom der, var det vel muligens).

    (Og som han hadde hjemme, i han og Inger, (min filletante), sin bolig.

    Og som han pleide å vise fram til gjester, da.

    Kunne det virke som).

    Og på søndagene, så var onkel Runar umulig å vekke, (husker jeg fra min fars foreldre sitt hus, på Sand/Roksvollshøgda).

    Runar sov kanskje til klokka 16, (på søndagene).

    (Noe sånt).

    Så Runar er/var muligens manisk-depresiv.

    Eller på grensen til å være dette.

    (En gang så hadde jeg ikke brukt dobørsten, etter å ha gjort fra meg, på min farmors do.

    Og da smurte onkel Runar bæsj på dosetet, (virka det som for meg).

    Det kan forresten muligens ha vært sånn, at onkel Runar fant den nevnte bæsjen, oppi sin egen ræv.

    Noe sånt.

    Så onkel Runar er muligens, en slags utspekulert jævel.

    Må man vel si.

    For jeg tror ikke, at det har skjedd meg, hverken før eller siden, at jeg har bæsja på dosetet.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det med at onkel Runar sov så lenge, på søndagene, (rundt 1980).

    Da var det muligens sånn, at onkel Runar, ikke var tilsnakkendes, før klokka ble 15-16, på ettermiddagen.

    (Noe sånt).

    Jeg nevnte vel dette, en gang, for min farmor Ågot, (inne på kjøkkenet hennes, en søndag/feriedag), at onkel Runar, sov så lenge.

    Men det fikk Runar lov til, av sin mor Ågot, (sånn som jeg forstod det).

    Så Ågot, (som kjente Runar en del bedre enn meg, (fra hans oppvekst osv.)), hu var muligens vant med, at onkel Runar, liksom var et vrak, på morrakvisten.

    (Noe sånt).

    Runar grudde seg kanskje, til mandagen.

    Det husker jeg selv, (fra 70/80-tallet), at jeg hele søndagen, pleide å grue meg, til mandagen, (og skoletimene).

    (Og det samme i sommerferien.

    De siste par ukene, (mens jeg gikk på barne/ungdomsskolen), så pleide jeg å grue meg, til skolestart.

    Sånn som jeg husker det).

    Så det var kanskje sånn, at vi hadde det litt for bra/sivilisert, borte hos min fars foreldre, (på Sand).

    Sånn at vi, (i Olsen-slekten), grua oss, til skole/jobb, osv.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Rundt 1980.

    Så var Runar sine unger Ove og Heidi, nesten som mine yngre søsken, (i noen måneder/år).

    For etter at jeg flytta tilbake til Berger, (etter 6-7 år hos min mor i Larvik), så hadde jeg ikke så mange bekjente, (på Sand/Berger/Bergeråsen).

    Men Ove og Heidi huska jeg, fra feriebesøk, (hos min far og de), på 70-tallet, da.

    For å si det sånn.

    Så derfor bodde jeg vel en del, hos min farmor, i helgene, (rundt 1980), for å henge, sammen med min fetter Ove og de, (når Runar kjørte til Sand, (på helgebesøk), fra Vestby, noe han gjorde noe sånt som en gang i måneden).

    Og en sommer, (på midten av 80-tallet), så ville min far, at jeg skulle lære min fetter Ove, å plukke jordbær, (for familien Sand, på Sand).

    Og da mente min slektninger, at Ove og jeg, skulle bo, hos min farmor, (under jordbær-sesongen).

    (Av en eller annen grunn).

    Og en gang, som jeg lå over hos min fars foreldre, mens Runar og de også var der.

    Så sa Runar sin kone Inger, (min fille-tante), til meg, (med klar stemme): ‘Tidlig oppe og gråter ikke’.

    (Noe sånt).

    Så det kan kanskje ha betydd, (tenker jeg nå), at onkel Runar, liksom gråt, når han måtte stå opp tidlig, på søndager/feriedager.

    (Noe sånt).

    Så onkel Runar, er muligens, litt depressiv/molefunken, noen ganger, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.
    Det kan også ha vært sånn, at onkel Runar, muligens bare, var fyllesjuk, på søndagene.

    (Noe sånt).

    Han drakk muligens bortimot en kasse øl, på lørdagene.

    (Mens jeg selv, ikke var gammel nok til å kjøpe øl, (og jeg likte best cola), på den tida.

    For å si det sånn).

    Men en gang, rundt 1993.

    Så klikka Runar, (med min far på slep), en gang jeg var på besøk, hos min farmor, (husker jeg).

    (Runar var nesten manisk.

    Må jeg si).

    Dette var kanskje i forkant, av søskenbarn-festen, til min lillesøster Pia og meg, (selv om Pia kom sammen med gjestene, selv om hu hadde fri denne helgen), på Ungbo, på Ellingsrudåsen, (i Oslo).

    (Sommeren 1994).
    Og da ville Runar, at jeg, skulle bo hos han, (i Son), i en del måneder/år, og utvikle et tannlege-dataprogram.

    (Det var muligens også sånn, at en enda en tannlege, var med på dette prosjektet.

    Noe sånt).

    Og lønnen skulle da være.

    Null kroner.

    Det var ingen lønn.

    (Annet enn eventuelt noen år frem i tid, når/hvis tannlege-programmet skulle selges, i butikker, eller lignende.

    For å si det sånn).

    Jeg skulle ikke engang få lommepenger.

    (Som for eksempel au-pair-damer får.

    For å si det sånn).

    Men kun skulle kun få kost og losji.

    (Og Runar, (og de), spiste for det meste kjedelige kneipskiver med hvitost.

    Sånn som jeg husker det).

    Og selv fem-åringer får vel lommepenger.

    (Hvis jeg ikke tar helt feil).

    Så jeg som 23/24-åring, skulle da, (ifølge Runar), bo hos Runar og dem, som en 3/4-åring, uten lommepenger til disco, cola, røyk, øl og kino, osv.

    (For å si det sånn).

    Og Runar ville også, at jeg skulle ofre, min leder-karriere, (jeg hadde muligens nettopp begynt, med lederopplæring, på denne tida), i Rimi.

    Og jeg bodde på den tida, som den lengstboende beboeren, på Ungbo Skansen Terrasse 23.

    Og der bodde jeg, nesten som en slags far, for min lillesøster Pia og Glenn Hesler, (som jeg begge hadde hjulpet med, å få leie rom der, av Oslo kommune, (jeg prata med Ungbo-dama for dem)).

    Og også for min yngre halvbror Axel, (som var 15-16 år på den tida vel, og som bodde ikke langt unna, på Vestre Haugen), så var jeg nesten som en far.

    (Må man vel si).

    Og noe lignende med min tidligere klassekamerat Magne Winnem.

    (Som jeg var forlover for, (sommeren/høsten 1993.

    For å si det sånn).

    Så jeg hadde liksom fire unger, (Pia, Glenn, Magne og Axel), inne i Oslo, da.

    (For å kanskje overdrive litt.

    Men like vel).

    Og enda fler unger, hvis man regner med de ansatte, på Rimi.

    Og jeg hadde vel heller ikke helt gitt opp datastudier osv. helt, på den tida.

    Så Runar bomma veldig på meg.

    Med dette klamme/svette forslaget sitt, (å jobbe gratis, som ung mann, hos en familie).

    Noe sånt, var omtrent det siste, som jeg kunne tenke meg, (på den tida).

    (Må jeg si).

    Så om Runar er en hersje, som prøver å bruke herske-teknikker, for å manipulere folk.

    Og som driter i, hva folk egentlig ønsker selv.

    Eller om Runar er en slags nerd, som ikke forstår seg på mennesker.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer om min ett år yngre søster Pia, (som fyller 50 neste år)

    Jeg kom hjem fra cruise med Color Magic i dag.
    Og på ferja, så tenkte jeg på noe jeg har blogga om, i det siste.
    Angående min yngre søster Pia.
    Nemlig at hu dumpa, (til nulte klasse liksom), på første skoledag, (på Torstrand skole, i Larvik), høsten 1978.
    Og at hu har/hadde den uvanen, at hu sugde på tommelen, (som barn/tenåring), mens hu sa: ‘Goy, goy, goy, goy’.
    Og da lurer jeg på om det kan ha vært en sammenheng her.
    At Pia sugde på tommelen, (og sa goy, goy, goy, goy), i timen.

    (På første skoledag).

    Og at den kvinnelige rektoren, (på Torstand skole), derfor sa, at: ‘Du får komme tilbake igjen neste år’.
    (Noe sånt).
    Min klassekamerat Atle Farmen, begynte å le av Pia, i et friminutt, (første skoledag i 1978), husker jeg.
    Og han visste vel ikke, at Pia, var min lillesøster.
    Og min mor Karen stod også der.
    (I lag med ei dame, som muligens var rektor).
    Jeg gikk da bort til min mor, (etter at Atle Farmen lo av Pia), og spurte henne, om hvorfor Pia ikke skulle begynne, i første klasse.
    Og det var på grunn av, at Pia var litt umoden, (sa vel min mor seinere).
    Og Pia ble muligens mer eller mindre gal av dette, og muligens så ble hu til en slags jævelunge.
    (Noe sånt).
    Hu skar/ripet istykker vår yngre halvbror Axel sin vugge.
    Og hu ødela vel TV-en, (noen knotter til å justere lyd, lys og kontrast med).
    Og skoleåret etter, så fikk hu en lyshåret gutt, (muligens en klassekamerat), til å stå rett opp og ned i hagen vår, (for at naboene skulle tro at det var meg muligens).
    (Jeg så fra et vindu, at Pia ga gutten noen mynter.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Min oldefar Johan Ribsskog krangla i avisa, angående om min oldemor Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, skulle få jobb, som lærerinne. (Fra Akershus 15. juli 1920)

    oldefar krangla i avisa

    https://www.nb.no/items/80066522f7f686524ef3ecd83015528c?page=1&searchText=ribsskog~1

    PS.

    Lærer Mork mente at min oldefar oppførte seg som en ‘furten smågutt’, (fra Akershus 20. juli 1920):

    oldefar kalt furten smågutt

    https://www.nb.no/items/658409767733acd29aa65f0a499f4aee?page=1&searchText=”per%20mork”

    PS 2.

    Min oldemor, (min morfars mor), Helga Ribsskog f. Dørumsgaard var søster av ordfører Asbjørn Dørumsga(a)rd, så hennes ansettelse som lærerinne, var kontroversiell, (fra Akershus 10. juli 1920):

    min oldemor søster av ordfører dørumsgard

    https://www.nb.no/items/acf5d34985650b24a607321541262aa6?page=1&searchText=”ribsskog”

    PS 3.

    Til min oldefars forsvar.

    Så var det sånn, (som man kan se i det øverste skjermbildet overfor), at min oldemor, hadde vært lærerinne, på den aktuelle skolen, i et halvt års tid, (som vikar).

    Men det nevnes visst ikke, av de med protesten, i PS 2.

    Så de ‘dverger’ liksom min oldemor, (i denne saken/konteksten), må man vel si.

    Og det kan kanskje være noe politisk, (i og med at min oldemors bror, var ordfører, (for Arbeiderpartiet/sosialdemokratene, som på den tida, i perioder, var mer eller mindre kommunister)).

    (Min oldefar Johan Ribsskog bytta visst parti, mellom Arbeiderpartiet og Venstre, mens han var i Skedsmo kommunestyre.

    Han var muligens høyre-sosialist, (les: Nazist), som sin mer kjente bror Ole Konrad Ribsskog, (som en stund satt på tinget, for Arbeiderpartiet).

    Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Min morfar Johannes, var jo en attpåklatt.

    (Eller ihvertfall den yngste, av fire søsken, (Dagny, Øyvin og Helge, het hans tre eldre søsken).

    For å si det sånn).

    Og min morfar, var visst ikke så populær, blant søsknene.

    (Det var mye konflikter, i Ribsskog-slekten, ifølge min mormor).

    Så det kan kanskje være sånn, at min morfar, var Per Mork sin sønn.

    Fra da min oldemor, jobba som vikar, for/sammen med Mork.

    Hm.

    (For min oldefar Johan Ribsskog, døde av polio, (eller noe sånt), i 1922, (da min morfar var 9-10 år gammel).

    Så min oldefar var muligens sykelig, de siste årene.

    Noe sånt.

    Og folk lurte jo på, hvorfor min oldemor, absolutt ville jobbe, i nabo-kommunen.

    For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Mer om denne Per Mork, (fra Romerike  1. mars 1923):

    mer om denne per mork

    https://www.nb.no/items/77621dcc4ac0f849e779508edc3c1ada?page=1&searchText=”per%20mork”

    PS 6.

    Mer om min oldemors sjef/kollega, (fra Akershus Arbeiderblad 22. september 1947):

    mer om oldemors sjef kollega

    https://www.nb.no/items/62ad5d8b958a8eb3a3ed422174196fb2?page=0&searchText=”per%20mork”

    PS 7.

    Fra samme avis, som i PS-et overfor, så kan det virke som, at Per Mork, ikke hadde noe avkom, (annet enn eventuelt min morfar Johannes):

    muligens ikke avkom

    https://www.nb.no/items/62ad5d8b958a8eb3a3ed422174196fb2?page=1&searchText=”per%20mork”

    PS 8.

    Per Mork var visst en bekjent, av min oldefar Johan Ribsskog sin tvillingbror Adolf Ribsskog, (som var ordfører i Steinkjer), kan man lese, på de øverste skjermbildene.

    Så det kan kanskje ha vært sånn, at Ribsskog-folka, (oppe i Trøndelag), ikke likte, at min oldefar Johan Ribsskog flytta, til Romerike, (og gifta seg der, med min oldemor, som var romeriking, (og muligens tater/’Golfstrømmen-indianer’)).

    Og så har de muligens laget helvete for han, da.

    Ved å sende Per Mork, etter min oldefar, (fra Trøndelag til Romerike).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Bjørn Ribsskog, (som begynte med Ribsskog-slektsforskning rundt årtusenskiftet, og som sendte meg en kopi cirka ti år seinere), var direkte etterkommer, (barnebarn blir det vel), av Adolf Ribsskog, (min oldefars tvillingbror):

    bjørn ribsskog etterkommer av adolf ribsskog

    https://johncons-blogg.net/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html