johncons

Stikkord: Hm

  • Mer fra Europa

    Som jeg begynte å blogge om, her om dagen.

    (I denne bloggposten:

    https://johncons-blogg.net/2020/11/mer-fra-europa.html).

    Så dro jeg med Kielferja, (Color Magic), på tirsdag 20. oktober.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    I tax-free-butikken, (på tirsdagen), så var de tomme, for handlevogner.

    Fantasy pleide å ha en hel haug handlevogner, (kanskje 5-6 stykker), ved inngangen.

    Men Magic har visst bare en handlevogn.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Siden at det ikke var handlevogner der, så måtte jeg brukte, en ‘trille-handlekurv’, når jeg handla.

    Og da havna jo cola-brettet oppå, en del andre varer, (som for eksempel fenalår-pakka).

    Så derfor la jeg cola-brettet oppå kassabåndet.

    (Han ‘Brumlebassen’ på Fantasy, liker jo ikke det.

    Men nå var jeg på den nyere ferja Magic.

    Så jeg regna med at de kanskje hadde mer serviceinnstilt betjening der.

    For å si det sånn).

    Og da var det en kassamann, som så ut, som storebroren til Supermann, liksom.

    Og han nekta også, å kjøre cola-brettet gjennom kassa, (som de gjør, blant annet på DFDS).

    Så jeg måtte bære cola-brettet, gjennom kassa selv.

    (Noe som kan være et helvete.

    Hvis det er mange andre kunder der.

    For å si det sånn).

    Og jeg klagde da, (til han ‘Supermann-storebroren’), angående at det var tomt for handlevogner der.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201020_181606 rotert

    PS 4.

    Det var også noen fler rare ting, som skjedde, i tax free-butikken.

    Noen fulle trøndere, kom kjørende, med den eneste handlevogna, mens jeg var, nede ved kassene/øl og mineralvann-avdelinga.

    (Disse har muligens vært inne, i sigarett/snus-rommet.

    Som vel er nesten, som et kjølerom.

    På den måten, at det rommet, har en like trang dør, (må man vel si), som et kjølerom, (som for eksempel det på Bunnpris Bislett eller det på Kiwi Sandvika Kino).

    For å si det sånn).

    Og disse trønderne, (som var svære, og muligens spilte gateteater), lot som at de kjørte inn i meg.

    Og de skulle absolutt gjøre et nummer ut av dette.

    Selv om de ikke var nær meg.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Det var også en kar der, som jeg lurte på, (på grunn av klærna), om kunne være faren, til han ‘Dassen’, i TV-serien Wunderland.

    (Han som fikk seg prakisplass hos Byggern.

    Var det vel).

    Og kona til han Wunderland-faren.

    Hu rygga inn i meg, mens jeg stod, i kassa, (og klagde, til han ‘Supermann-storebroren’).

    Sånn at hu fikk rumpa si, borti min.

    (For å si det sånn).

    Og det var fordi, at de hadde, sånne rare ‘duo/stereo-kasser’ der.

    (Uten gjerde imellom).

    Istedet for å ha ‘normale’ kasser.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201020_181845

    PS 7.

    Første gang som jeg dro med Color Magic/Fantasy.

    Det var.

    (Som jeg har blogga om tidligere).

    På nyåret, i 2015.

    Og da jeg flytta tilbake til Norge, (etter ti år i England), høsten 2014.

    Så hadde jeg ikke reist, med Kiel-ferja, siden 1979, (eller om det var 1980), da min far dro meg med.

    Men det var om Kiel-ferja, i media.

    (Høsten 2014).

    For de hadde gitt bort masse gratis-billetter.

    Og det leste jeg om, (på nettet), noen uker etter at tilbudet var over.

    Men jeg var jo vant til å bo, i utlandet.

    Og jeg tenkte at jeg skulle kjøpe meg, et par Bare-øl, (til maten), på Rema Slependen, høsten 2014.

    For å feire, at jeg hadde fått meg hybel, og at jeg hadde klart å etablere meg igjen, i Norge, etter ti år i England.

    (Noe sånt).

    Selv om jeg var nesten blakk, da flyet landa på Gardermoen.

    (For å si det sånn).

    Men da hadde jeg glemt, (etter mange år i England), at ølsalget stengte klokka 20.

    Så da fikk jeg ikke lov til å kjøpe øl.

    (Av kassadama).

    Så det var kanskje derfor, at jeg heller begynte, å dra på cruise, (med Stena Saga osv.).

    Siden at jeg nok syntes, at det ble litt traust, i Norge, etter ti år i England, da.

    (Noe sånt).

    Men tilbake til poenget.

    I januar 2015, så lå det tax free-brosjyrer, (både et slags magasin og en slags katalog), på lugaren.

    (På Color Fantasy).

    Men det har de nå slutta med.

    (Noe jeg også har blogga om tidligere.

    Det kan kanskje være av miljøvern-grunner.

    Eller av ‘godtemplar/avholdsbevegelse-grunner’.
    Hva vet jeg).

    Og derfor, så kikka jeg litt, i tax-free-katalogen, på nettet, før jeg dro.

    Og da stod det, at parfymeriet, på ferja, hadde tilbud, på A-Creme.

    Og da jeg jobba som butikkleder, (i Rimi), så fikk jeg plutselig, masse rynker, under øya, etter å ha vært på en Syden-ferie, i Ayia Napa, som 27/28-åring.

    Og det var litt tidlig, å få rynker, syntes jeg.

    Så jeg leste litt, (på nettet osv.), om hvordan man ble kvitt sånt.

    (Jeg jobba jo i dagligvarebransjen, og da skulle man vel helst ikke ha for mange lyter.

    Mine kolleger, (David Hjort og Diana fra Rimi Bjørndal), pleide å mobbe meg, fordi at jeg hadde en ‘evighetskviste’, (som David Hjort kalte det), på haka.

    Blant annet).

    Og da stod det vel, i FHM, (som jeg pleide å kjøpe den engelsk utgaven av, på 90-tallet, (for jeg syntes vel, at Norge var litt traust, på den tida og)).

    At retinol/A-vitamin, hjalp mot rynker.

    Og en gang jeg var på Vita St. Hanshaugen, (et steinkast fra der jeg bodde, fra 1996 til 2004).

    Så hadde de, noen billige ‘mini-kaviar-tuber’, med retinol, (muligens fra L’Oreal, eller et annet fransk firma).

    (Dette var når jeg skulle ha sånne ‘fuktighets-pads’, til å ha under øya, før jeg dro på jobb.
    For å prøve å minske de nevnte ‘kråketær-rynkene’ litt.

    For å si det sånn).

    Og da kjøpte jeg med en sånn retinol-tube, i samme slengen.

    (Husker jeg).

    Og da gikk rynkene i panna mer eller mindre bort, (sånn som jeg husker det).

    Og da jeg flytta tilbake, fra England, i 2014.

    Så prøvde jeg å finne den varen igjen, på Vita.

    Men det fant jeg ikke.

    Men jeg fant ut, (på nettet vel), at de hadde A-Creme, (som inneholdt retinol/a-vitamin), på Life.

    Og nå, så har jeg fått stygge/vonde/tørre ‘corona-hender’.

    Og det er det ikke så lett, å finne, noe som hjelper mot.

    Men jeg tenkte, at kanskje den A-Creme-en hjalp.

    (Etter å ha lest i Color Line sitt tax free-magasin, på nettet.

    For å si det sånn).

    Men da jeg spurte ei parfymeri-dame, (muligens hu ‘Maya’, som prøvde å snyte meg, for en hundrelapp der, måneden før).

    Så sa hu, at den varen hadde de ikke.

    Men de skulle få varer, i Kiel.

    Så det var mulig, at de fikk inn den varen, dagen etter, (mente hu).

    (Noe sånt).

    Så det var rimelig dårlig, når dette var en tilbudsvare, (må man vel si).

    Men jeg så heller ikke noen tilbudsplakater utafor parfymeriet, (eller lignende steder).

    (For å si det sånn).

    Så man må vel nesten si, at Kiel-ferja, har hemmelige tilbud, for tida.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Det var også sånn.

    At tre lubne damer, (i 20-åra).

    Stod i veien for meg, (på teatralsk vis), når jeg kom ut, av tax free-butikken.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201021_011741

    PS 10.

    Det var også sånn, at på lugaren, så hadde de, mer eller mindre ‘homo-erotiske’ bilder, av blant annet halvnakne mannfolk, (for å si det sånn):

    IMG_20201021_012821

    PS 11.
    Det var noen som hadde sånn ‘kinesisk drone-show’, midt på natta, midt ute på havet, kunne det nesten virke som, (men det var ‘bare’ Storebæltbroen):

    IMG_20201021_054930

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201021_054938

    PS 13.

    Enda mer om dette:

    IMG_20201021_055558

    PS 14.

    Parfymeriet hadde også tilbud, (så jeg i tax free-magasinet på nettet, før jeg dro), på et sånt gavesett, (eller om det var for folk som ikke hadde rukket å ta med seg bagasje), fra L’Oreal Men Expert.

    Men foran de varene, så stod det lenge, en italiener, (på teatralsk vis, må man vel si).

    Og det var også sånn, at tax free-butikken, på Magic, var speilvendt, av den, på Fantasy.

    Da jeg gikk inn der, og til høyre.

    Så kom jeg ikke til herre-avdelingen, (som på Fantasy).

    Men jeg havna, i dame-avdelingen.

    (For å si det sånn).

    Og også trappa ned til tax-free-butikken, (fra promenadegata), var speilvendt.

    (Må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201021_075200 rotert

    PS 16.

    Hamburger-restauranten var også stengt på onsdagen:

    IMG_20201021_173226

    PS 17.

    Sånt her kunne de kanskje drevet med, mens ferja lå i land, (uten passasjerer), for å si det sånn:

    IMG_20201021_173240

    PS 18.

    Her var det rot:

    IMG_20201021_174157

    PS 19.

    Den Tuborg-six-packen oppå Carlsberg-halvpallen, kan man kanskje lure litt på, (til vanlig har de ikke Tuborg-six-pack der, men kun esker/brett, med 24 løse bokser i):

    IMG_20201021_174301

    PS 20.

    Den fenalår-pakken, som hang fremst, (på onsdagen), så ikke helt bra ut, så den rydda jeg bort, (det er ikke første gangen jeg rydder, i kjøledisken, på Kielferja, for X antall måneder siden, så var det sånn, at halvparten av de røde pølsene osv., hadde gått ut på dato):

    IMG_20201021_174826

    PS 21.
    Pakkedisken er ikke i bruk, (hilsen Bresjnev):

    IMG_20201021_175134

    PS 22.
    Russerne, (eller hva man skal si), hadde også plassert, en håndgel-dispenser #2, innimellom varene, like ved der fenalår-pakkene hang.

    Og akkurat mens jeg stod der, og rydda bort den fenalår-pakken, som var dårlig.

    Så dukka det opp to nerder der.

    (Den ene med Commodore 64-genser.

    Var det vel).

    Og han ene nerden, skulle absolutt bruke, den ‘russiske’ håndgel-dispenseren.

    Så han elga på meg, da.

    (Må jeg si).

    Og det var også sånn, da jeg var i kassa.

    At jeg mer eller mindre ble gått ned, av en gammel gubbe, som absolutt skulle gå ut av tax free-butikken, (uten å kjøpe noe), i den køen/kassa, hvor jeg stod.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 23.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201021_174641

    PS 24.

    Enda mer om dette:

    IMG_20201022_073553 rotert

    PS 25.

    Når jeg gikk av ferja, så ble det sagt, (over høytalerne), at man skulle holde pass og nøkkelkort klare, men ‘rotasjonsportene’ var ikke i bruk, så det var bare å gå rett igjennom de, uten å bruke nøkkelkort/boarding card:

    IMG_20201022_102143

    PS 26.
    Nasjonalbiblioteket var stengt på grunn av streik, (var det vel):

    IMG_20201022_103746

    PS 27.

    Mer om de alltid like dårlig planlagte ‘kreftsvulst-veiarbeidene/bygningsarbeidene’ som gjør det til et helvete, å bo i Norge, for tida, (må man vel si):

    IMG_20201022_104643

    PS 28.

    Enda mer om dette:

    IMG_20201022_104722

    PS 29.

    Thorstein ‘Tosh’ Bjørnstad, (fra #blablabla), har fått sin egen TV-serie, (for å fleipe litt):

    IMG_20201022_104953

    PS 30.

    Man kan kanskje lure på, hva som feiler norske politikere, når de gjør operaen så fin, og nasjonalmuseet så stygt:

    IMG_20201022_105213

    PS 31.

    Politikerne har bestemt, at man må bruke munnbind, hvis det er vanskelig, å holde en meters avstand, til andre folk, på t-banen, osv.

    Men Ruter forenkler dette, og sier bare, at man må bruke munnbind.

    (Kan det virke som).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 32.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201022_110131

    PS 33.

    Denne validereren, (som det vel heter), får jeg aldri til å virke, med mitt reisekort:

    IMG_20201022_110244

    PS 34.

    Da jeg gikk av t-banen, på Haslum, så hadde jeg 65 kroner igjen, på reisekortet.

    Og jeg ‘ladet opp’, med en hundrelapp, før jeg dro, til Oslo/Kiel.

    Men jeg tror det var sånn, at jeg bare hadde to kroner igjen, på reisekortet, før jeg fylte opp, med en hundrelapp.

    Så det virker som, at det har skjedd noe rart, når jeg validerte, (på Gjønnes), før jeg dro ned til Oslo.

    (Det var en som somla fælt, (ved automaten), før meg der.

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 35.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201022_113946
  • Dette er visst min farfar Øivind sin tante Ragnhild, som min farfar fikk lov til å bo hos, (for snart hundre år siden), etter at hans barndomshjem Arnestø, (i Holmsbu/Støa, på den andre siden av fjorden), brant ned

    farfars tante ragnhild

    https://www.facebook.com/groups/266282843489204/

    PS.

    Ragnhild var, (som min farfars mor Ingeborg), datter av den svenske skomakermester Olof Olsson Brunmark aka. Ole Olsen.

    Som min firemenning Kristine Brunmark, (som er journalist), også er etterkommer etter.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Mer om min farfars tante:

    mer om farfars tante

    https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#!profile-1500015-info

    PS 3.

    Det kan forresten se ut som, at min farfars tante Ragnhild, mangla et bein, på sine eldre dager, (hvis ikke det er sånn, at hu sitter litt rart):

    mangla bein hm

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=3622297737829614&set=gm.3368828376567953

    PS 4.

    Det kan kanskje ha vært sånn, at hesten, (Bella), tråkka min farfars tante, på foten, en gang, som den kom inn, på kjøkkenet.

    (Noe de skriver om i kommentarene, på skjermbildet overfor.

    For å si det sånn).

    Og så gikk det kanskje koldbrann i foten.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg sendte en e-post til Talkmore

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Betalingspåminnelse fra Talkmore

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. november 2020 kl. 19:30

    Til: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>

    Kopi: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, firmapost@nkom.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, faktura-telia@telia.no, post <post@finkn.no>

    Hei,

    jeg informerte dere tidligere denne måneden, om at jeg har bytta, til Telia.

    Etter at dere har kødda verre med meg, enn han Henrik Elvestad, i hans Kiwi-sketch.

    (I forbindelse med at jeg nedgraderte fra 100 GB til 50 GB, for jeg hadde mye rollover, og deres 100 GB-abonnement er også svinedyrt, sammenlignet med for eksempel Telia sitt, så da sparte jeg noen hundrelapper, men dere tulla med overfakturering, ran av rollover, avtalebrudd når det gjaldt at dere skulle ordne med fakturaen samme dag som jeg chattet med dere (en Martin der, det husker jeg, for jeg har en onkel/morbror med det navnet), dere hadde også en merkelig/gal gateselger med regnfrakk og sykkel, i Karl Johan, som var veldig innpåsliten/plagsom, rundt den 20. oktober, (jeg var på vei til Kiel-ferja), var det vel).

    Så dette er igjen over-fakturering, må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    Telia har billigere priser og bedre dekning, så det har

    ons. 25. nov. 2020 kl. 17:08 skrev Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>:

    Har du glemt oss?

    Hei Erik,

    Vi kan ikke se å ha mottatt betaling for fakturanummer 41758866 for mobilnummer 580002164439.

    Med eFaktura og Avtalegiro får du fakturaen rett inn i nettbanken din. I de fleste nettbanker kan du velge dette i forbindelse med betalingen av din faktura. Du kan også betale fakturaen med Vipps i Talkmore-appen, eller bank/kredittkort på Mine Sider.

    Betalingsinformasjon er som følger:

    Utestående beløp 568,73

    KID 51022506417588665

    Kontonummer 6005.07.77351

    Forfallsdato 20.11.2020

    Mottaker Talkmore AS, Postboks 6007 Etterstad, 0601 Oslo

    Faktura og fakturaspesifikasjon kan du finne i Talkmore-appen eller på Mine Sider.

    Om du har spørsmål eller trenger hjelp med noe annet, finner du svar på kundeservice-sidene våre på talkmore.no Du er også velkommen til å ta kontakt med oss

    Vennligst se bort fra denne påminnelsen dersom fakturaen allerede er betalt.

    Ha en fin dag!

    Hilsen

    Talkmore

  • Han som har produsert denne filmen, (Thor Asbjørn Bruserud), er ektemannen, til min fars kusine Marit Bruserud f. Zachariassen

    fars kusine sin ektemann 2

    PS.

    I Ytre Arna, så het det seg visst, at halvparten av ungene, ligna på Jebsen, så man kan kanskje lure på, om det samme gjelder, for min far, (selv han vokste opp på Berger, og ikke i Ytre Arna):

    halvparten av ungene ligna på jebsen

    https://johncons-blogg.net/2018/04/her-kan-man-se-min-far-arne-mogan-olsen_18.html

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    mer om at ungene ligna på jebsen

    https://johncons-blogg.net/2012/04/halvparten-av-ungene-ligna-pa-jebsen.html

    PS 3.

    De første årene, som min farfar Øivind, bodde på Berger, (som tenåring/ung mann, etter at barndomshjemmet over fjorden brant), så bodde han, på Parken-hotellet, og det var eiet, av en Kristian/Christian ‘Smed’ Andresen, (fra Hole), som var svigerfar til min farfars tante, og han hotell-eieren var også en god venn, av ‘Berger-far’ Jens Johannes Jebsen, (og den eneste som kunne vekke han om natta), ifølge denne videoen:

    fille onkel christian smed

    https://www.youtube.com/watch?v=SFTJeI4MyqE

    PS 4.

    Mer om min farfars tante sin svigerfar:

    mer om kristian smed

    https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#!profile-1500037-info

    PS 5.

    Bruserud-familien sin gård.

    (Hvor jeg lurer på, om jeg en gang var med min farmor Ågot, sommeren 1980, (eller noe sånt), og plukka noen kurver jordbær).

    Den ligger forresten, langt inn i Sande kommune.

    Den ligger ved Kommersøya, (noe sånt som hundre meter kanskje, innover i landet, fra fjorden og riks/fylkes-veien).

    (Hvor det visst har foregått noe slags handel, i gamle dager.

    Ifølge min engelsklærer Steiro, fra Sande videregående).

    Men dette er vel, nesten en halv mil, fra kommune/fylkes-grensa.

    (Noe sånt).

    Og man må kjøre gjennom noen fæle bakker/svinger, (blant annet en sving som min far pleide å kalle ‘dødssvingen’, på 70-tallet).

    (For å si det sånn).

    Men det er kanskje sånn, at Berger egentlig strekker seg, helt til Kommersøya/Sando/Bekke.

    (Siden at at Bruserud er med, i Berger Historielag.

    For å si det sånn).

    Det er kanskje tett bebyggelse, helt fra Sand til Kommersøya.

    Hm.

    Hvis ikke det er fordi, at kona til Bruserud, (min fars kusine Marit f. Zachariassen), er fra Berger/Sand.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Facebook

    kristin sola facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    kristin sola steen facebook 2

    PS 2.

    Det med mjælkemaskin.

    Det var at Kristin Sola, (som vel er bondedatter, (hu var ihvertfall med i 4H, husker jeg)), plutselig sa til meg, i en time, (det andre året på videregående/handel og kontor), at det var så morsomt, å ha en melkemaskin, på snurrebassen.

    (Noe sånt).

    Og det mente vel jeg, at hørtes litt rart/perverst ut.

    (For å si det sånn).

    Og hvordan kunne Kristin Sola vite dette.

    Siden at hu vel hadde innovertiss.

    (Som de sier).

    Men vår klassekamerat Jan Ivar Lindseth, (som pleide å mase på meg, om at jeg skulle sette meg ved siden av han, bakerst i klasserommet, i markedsførings-timene).

    Han var enig med Sola, i at dette nok var artig, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    På den tida, (dette var skoleåret 1987/88), så hadde jeg, en walkman, (fra Aktuell Øvre Storgate, i Bragernes sentrum), med innebygget høyttaler.

    (Og jeg hadde vel også, et par walkman-høyttalere, med batteridrevet forsterker.

    Noe sånt).

    Og den walkmannen brukte jeg, til å spille musikk, i friminuttene.

    (Og i markedsførings-timene, til ‘Case’, (som likte en Belinda Carlisle-kassett, som jeg hadde kjøpt på Lyche platebar, husker jeg)).

    Og i et friminutt, så spilte jeg en sang, (som jeg hadde tatt opp fra Radio 1, eller en annen nærradio-kanal), som het: ‘Ute til lunch’.

    Og så kom Sola inn i klasserommet.

    Og hu reagerte på, at de sang om Norges Bondelag osv., i den sangen.

    (Husker jeg).

    Så det er muligens derfor at hu ble så pervers.

    Siden at hu ikke tålte å høre den ‘reklame-sangen’, da.
    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

  • Mer fra Bekkestua

    I dag så ble jeg vekket, cirka klokka elleve, av en sprengnings-sirene, (fra Sporveien vel), som ikke var varslet om, på forhånd.

    (Det er vel meningen at de skal varsle, per tekstmelding og/eller mail.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Mer om grunnen til at jeg gikk på skole i Drammen, det siste året på videregående. (Fra DT/BB 7. februar 1991)

    mer om samarbeidsavtale

    https://www.nb.no/items/6327add4fe16c5ac2af1eba503b76b81?page=7&searchText=”skoleplasser%20i%20buskerud”&subSite=

    PS.

    Jeg var sikker på, at den samarbeidsavtalen, (som jeg har kalt den tidligere på bloggen), også gjaldt, for folk, fra Sande kommune.

    Det var nemlig ei i klassen min, fra Sande, (Kristin Sola), som ga meg søknadsskjemaet.

    (Dette var mens jeg gikk det andre året, (økonomi-linje-året), på handel og kontor.

    På Sande videregående).

    Og da jeg spurte henne, om hvorfor hu ikke skulle søke selv, (siden at hu hadde henta det skjemaet, på et eller annet kontor, på Sande videregående, noen uker/måneder tidligere).

    Så svarte hu, at det var fordi, at hu ikke hadde, gode nok karakterer, til å få seg, en skoleplass, i Drammen.

    (Noe sånt).

    Hu sa ikke, at grunnen var, at denne avtalen ikke gjaldt for Sande-folk.

    (For å si det sånn).

    Og min CC Storkjøp-kollega Arnt Lund, (som jeg kjøpte noen brukte skolebøker av, borte på CC Brakerøya, (i Drammen), en av de første skoledagene).

    Han bodde visst i Sande.

    (Ifølge mine klassekamerater på Svelvik ungdomsskole.

    For Arnt sin lillebror Ronald gikk i samme klasse som meg, på ungdomsskolen.

    Så at Lund-familien flytta, (fordi at faren dems gikk konkurs), det var noen ganger tema, i friminuttene, (et av årene på Svelvik ungdomsskole).

    Husker jeg).

    Så jeg trodde at denne avtalen var, mellom Nordre Vestfold og Drammen/Buskerud.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Grunnen til at jeg også søkte, på skoleplass, i Drammen.

    Det var fordi at Sande videregående, (som lå nærmest Berger).

    Der hadde de ikke datalinje.

    Og et år til, med markedsføring, (med han lærer ‘Case’), det ville muligens blitt litt for mye av det gode, (tenkte jeg).

    (Blant annet etter en episode, hvor ‘Case’ ville prate med meg, utafor klasserommet.

    Fordi at han mente at jeg mobba han, var det vel.

    Noe sånt.

    Og ‘Case’ tagg om at jeg måtte slutte å komme med morsomme kommentarer i timen, var det vel.

    Noe sånt.

    Og jeg hadde jo hatt data/programmering, som hobby, under oppveksten.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her forklares det på en annen måte:

    her forklares det på en annen måte

    https://johncons-blogg.net/2020/01/na-har-jeg-funnet-ut-mer-om-den.html

    PS 4.

    Kristin Sola heter nå Kristin Sola Steen, (fra Drammens Tidende 29. juni 2005):

    heter nå kristin sola steen

    https://www.nb.no/items/0510fb912be67aaecf3f61b1997f61a0?page=5&searchText=”kristin%20sola”&subSite=