johncons

Stikkord: Hm

  • Nå har jeg begynt å sladde fødselsnummeret, på vitnemålene, på nettstedet mitt

    begynt å sladde

    https://johncons.angelfire.com/vitnemaal.html

    PS.

    Jeg har egentlig alltid vært opptatt av, å beskytte identiteten min osv., på nettet.

    (Det stod vel i Scibsted Nett sin ‘internett-manual’, (jeg kjøpte meg internett-abonnement fra dem, på Tanum i Karl Johan, sommeren/høsten 1996), at man burde være opptatt av dette.

    Noe sånt).

    For eksempel så ville jeg ikke, ha navn og bilde, #på quiz-show sitt nettsted, da jeg var op der, (fra cirka 1997 til 2004).

    (Dette var vel fordi at jeg ikke var sikker på, hva min arbeidsgiver Rimi/ICA Ahold, (og kundene der jeg var butikksjef), ville mene om dette.

    Sånn som jeg husker det).

    Men Facebook snudde jo rundt på dette, (rundt 2007), må man vel si.

    De ville at alle skulle ha navn og bilde, (istedet for kun nick), på nettet.

    (For å si det sånn).

    Og mens jeg dreiv med rettighetssaker, fra England, så gikk nok det med det norske personnummeret, litt over stokk og stein.

    (For ens norske personnummer, er vel ikke en veldig sensitiv personopplysning, når man har flykta/emigrert til England.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Når det gjelder nettstedet.

    Så blogget jeg, for X antall dager siden, om ‘EU-footere’.

    Og jeg tok en dansk test, på nettstedet mitt.

    Og jeg har visst bare cookies fra Facebook, Twitter og StatCounter, på nettstedet mitt.

    Og irsk høyesterett har jo bestemt, at StatCounter-cookies, ikke behøver å advares mot.

    (Noe jeg har blogget om tidligere).

    Og nettstedet mitt ligger jo på en amerikansk server, (hos Dreamhost).

    (Og ikke på en server, i EU/Europa).

    Så jeg trenger vel egentlig ikke å ha EU-footer, (såvidt jeg har forstått det).

    Jeg har nå to footere, på PC-nettstedet.

    En footer hvor jeg forklarer om at det er jeg som har utviklet nettstedet.

    Og en footer hvor jeg forklarer om at jeg bruker cookies, (fra blant annet StatCounter).

    Men på mobilnettstedet, så har jeg kun en footer.

    For jeg har lurt litt på hvordan jeg skulle gjøre dette.

    Og da gjør jeg det nok bare sånn, at jeg gjør om til samme type footere, på mobil-nettstedet, (som de som er på PC-nettstedet).

    Og det gjør jeg nok på nyåret.

    I forbindelse med at jeg må gjøre om i footer-ne uansett, for å endre copyright-årene fra 2008 – 2020 til 2008 – 2021.

    (For å si det sånn).

    Noe som kanskje er litt tungvint, å ha det hardkodet, (som det vel heter).

    Men da husker jeg ihvertfall hvordan jeg gjorde det, fra år til år.

    Og da kan jeg i samme slengen, eventuelt også oppdatere footerne, (når jeg endrer copyright-årene), har jeg tenkt.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Når det gjelder ‘EU-footere’.

    (Som jeg har kalt de tidligere, på bloggen).

    Så bruker vel de, sin egen cookie.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    For ellers så ville ‘EU-footeren’ dukket opp, hver gang, som en besøker, et nettsted.

    Men det er vel sånn, at ‘EU-footer-en’ husker, hva man har trykket, (angående cookie-innstillinger/preferanser osv.).

    Og den informasjonen lagres vel, i sin egen cookie.

    (Som ‘EU-footer-firmaet’, i Kina eller USA, muligens har tilgang til.

    Sånn at de kan se, hvem som leser bloggen, osv.

    Så ‘EU-footere’ er muligens et tilbakeskritt, når det gjelder folks sikkerhet, på nettet.

    Uten at jeg tørr å si dette helt sikkert, (at ‘EU-footer-firmaene’ har tilgang, til informasjon, om hvem som leser på nettstedet, osv.)).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    EU har jo laget, den ‘EU-footer-loven’.

    (Også kalt: ‘Cookie-law’, eller ‘småkake-loven’.

    Eller GDPR er det kanskje, at man sier nå.

    Noe sånt).

    Og de krever at andre land, utenfor EU, da begynner, å ha ‘EU-footere’, på sine nettsteder.

    Og enkelte amerikanske nettsteder, (som Washington Post), begynte med egne ‘EU-footere’, for europeiske surfere.

    Men i det siste, så har jeg sett, (når jeg har drevet med slektsforskning).

    At amerikanske nettsteder, istedet nekter EU/EØS-borgere, å surfe på sine nettsider.

    Så EU/EØS har blitt Nord-Korea, kan det nesten virke som.

    (Noe sånt).

    Så sånn er nesten det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    eu har blitt nord korea

    https://www.southernminn.com/northfield_news/archives/article_15d7f064-08d1-502f-ab79-7fa31d5879a6.html

    PS 6.

    Jeg blogget jo om ‘EU-footere’/’GDPR-footere’, for noen dager siden.

    Og jeg prøvde da, å bestille, en ‘EU-footer’/’Cookie-samtykke-boks’, fra et engelsk firma.

    (Som leverer disse, som en gadget/widget.

    For å si det sånn).

    Men da måtte man taste inn firmanavn.

    (Og det gjaldt også for markedslederen, (et firma i Texas).

    Sånn som jeg husker det.

    Der måtte man i tillegg taste inn adresse, osv.

    Var det vel).

    Så det kan virke som, at disse ‘EU-footerne’, for det meste er beregnet, på firmaer.

    Jeg har ikke hørt noe, selv om jeg ikke har hatt en sånn ‘EU-footer’, (som plutselig spretter opp, og som man må trykke på, for å få til å forsvinne), på nettstedet mitt.

    Men jeg har istedet liksom kommet ‘cookie-loven’, litt i møte.

    Ved å sette på en egen cookie-footer, (som ikke spretter opp), nederst på nettstedet.

    Og den står på alle nettsidene, (og linker også til StatCounter).

    (For å si det sånn).

    Så den er kanskje bra nok, (også for EU/EØS).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Denne danske rapporten, (som jeg nevnte overfor), tar ikke høyde for, at StatCounter, er godkjent, av irsk høyesterett:

    tar ikke høyde for at statcounter er godkjent av irsk høyesterett

    PS 8.

    Man kan se, i PS-et overfor.

    At den danske rapporten klager, hvis data, blir sendt, til USA.

    Så det er mulig, at ‘Coookie-consent-bokser’/’EU-footere’ ikke sender data, til USA/Kina, (selv om de er laget der).

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men. 

    PS 9.

    Det er mulig, at jeg må fjerne Facebook og Twitter-knappene, fra nettstedet.

    Og heller sette på egne knapper, som ikke sender data, til USA.

    (Noe sånt).

    Og StatCounter skal det visst ikke være nødvendig, å kreve samtykke for, (noe jeg har blogget om, blant annet overfor).

    Men jeg kan jo la den nevnte cookie-footeren, bli stående, nederst på nettsidene.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Bekkestua

    På torsdag 22. oktober, så gikk jeg til Mega Bekkestua, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Disse handlevognene, skulle ha vært festa sammen, (siden at de har ‘mynt-løsning’), må man vel si:

    IMG_20201022_182840

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201022_182900

    PS 3.

    Mega er heller ikke flinke, når det gjelder, å ha ‘reklame-skilt-holderne’ i orden, på handlevognene, (noe som gir et lugubert inntrykk, må man vel si):

    IMG_20201022_182902

    PS 4.

    Varene skal rett opp i hylla, (og ikke ligge i veien for kundene), må man vel si:

    IMG_20201022_183550

    PS 5.

    Her var det utsolgt:

    IMG_20201022_183557

    PS 6.

    Her var det rot:

    IMG_20201022_184146

    PS 7.

    Makan til mongoer:

    IMG_20201022_184422 paint

    PS 8.

    Da jeg skulle ta bilde, av den ‘mongo-aktige’ inngangs-porten, på Mega.

    (Fra PS-et overfor).

    Så var det forresten, en scene der.

    Dette var like ved utgangsdøra.

    En far og en tenårings-datter, stod og hang der, (ved utgangsdøra),  i noen kjedelige klær, (ihvertfall til å være i Bærum).

    Og da jeg gikk bort, for å ta bilde, av inngangsporten.

    (Som jeg la merke til, at så snodig ut.

    Da jeg gikk inn i butikken).

    Så begynte faren, å veive, med armene, på manisk vis, rundt meg.

    (Som om jeg var usynlig.

    For han snitta meg nesten, med armene, (som han fekta/veiva raskt med, som om han var en purk, eller noe lignende)).

    Og så fløy han inn i butikken, og kjøpte noe mer.

    Men det virka teatralsk, vil jeg si.

    For hvorfor henger noen, ved utgangsdøra.

    (Det virka ikke som at de venta på noen heller.

    For å si det sånn).

    Og at folk skal begynne å fekte/veive sånn, med armene, like ved andre folk.

    Det hører ikke hjemme noe sted, (må jeg si).

    Så dette var muligens noe slags gateteater, (eller noe lignende), hvis jeg skulle tippe.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201022_185201

    PS 10.

    På Meny, (på Bekkestua Senter), så var det også rot, (ved flaskeautomaten):

    IMG_20201022_185207

    PS 11.

    Meny hadde satt masse traller/vogner, her og der, (i butikken), sånn at de stod i veien for kundene, (må man vel si): 

    IMG_20201022_185852

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201022_190023

  • Mer fra Facebook

    joan soutworth facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    joan southworth facebook 2

  • Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 14. juni/Fwd: Deres brev av 14. juni/Fwd: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334 501807891

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. desember 2020 kl. 13:27

    Til: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>

    Kopi: NRK Lisensavdelinga <NRKLisensavdelingen@nrk.no>, NRK <info@nrk.no>, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>, “Post (Medietilsynet) >>” <post@medietilsynet.no>, “PFU Pressens faglige utvalg >>” <pfu@presse.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “>> Politikk Høyre” <politikk@hoyre.no>, lisens <lisens@nrk.no>, “post@inkassoklagenemnda.no” <post@inkassoklagenemnda.no>, “rana.tingrett” <rana.tingrett@domstol.no>, firmapost@sismo.no, postmottak@uhr.no, Marit Annie <Marit.Annie.Soderblom@domstol.no>, post <post@finkn.no>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 23. november.

    (Se vedlegg).

    Jeg etterlyser en forklaring, på hva disse rare strekkodene deres, (på brevene), er.

    Det er jo som noe Hitler kunne ha hatt.

    Er dette noe som dere har lært om på studiereise til Sivilombudsmannen i Albania eller Nord-Korea?

    Dette må jeg klage på.

    Dere sier at dere tar dette til orientering.

    Da jeg gikk på handel og kontor, så lærte vi, at det var noe, som het: Norsk standard.

    (Når det gjelder utforming av brev).

    Dere sier at jeg vil at dere skal endre brev-malen.

    Men jeg lurer bare på hvorfor dere ikke holder dere til denne norske standarden, (som vi lærte om, på handel og kontor).

    Og det kan også virke som, at dere later som, at dette er noe om brev-maler, og at dere med vilje unngår, å redegjøre om, disse ‘albanske’ strek-kodene deres.

    Så dette må jeg klage på.

    Jeg fikk også beste karakter, i faget korrespondanse og dokument-lære, på handel og kontor, (grunnkurs-året), på Sande videregående.

    Og den karakteren hadde jeg nok ikke fått, hvis jeg hadde hatt noen rare strek-koder her og der, på innleveringsoppgavene.

    Nå var dette på 80-tallet, og strekkoder var noe, som stod, på matvarene, i butikken.

    Men likevel, folk liker ikke å bli fremmedgjort.

    Og det er fremmedgjøring, når dere ikke vil forklare om, disse rare strek-kodene deres, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: tor. 12. nov. 2020 kl. 05:04

    Subject: Klage/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 14. juni/Fwd: Deres brev av 14. juni/Fwd: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334 501807891

    To: post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>

    Cc: NRK Lisensavdelinga <NRKLisensavdelingen@nrk.no>, NRK <info@nrk.no>, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>, Post (Medietilsynet) >> <post@medietilsynet.no>, PFU Pressens faglige utvalg >> <pfu@presse.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, >> Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, lisens <lisens@nrk.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, rana.tingrett <rana.tingrett@domstol.no>, <firmapost@sismo.no>, <postmottak@uhr.no>, Söderblom, Marit Annie <Marit.Annie.Soderblom@domstol.no>, post <post@finkn.no>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 2. november, (se vedlegg).

    Først må jeg klage på et par ting her.

    Jeg gikk på handel og kontor, på 80-tallet, (på Sande videregående), og fikk beste karakter i maskinskriving, skoleåret 1986/87.

    Og da må jeg lure på, hvorfor dere har masse strek-koder, (her og der), på brevene deres.

    (Det lærte ikke vi noe om nemlig).

    Og dere har også et nesten et helt blankt ark, (med kun avsender og mottaker-navn/adresse og et par strekkoder på), fremst i brevet.

    Og da hadde jeg nok stryki, hvis jeg hadde levert noe så rart, på en eksamen/prøve.

    Så dette må jeg klage på.

    Er dette noe skøy, som dere har funnet på, på julebordet?

    Hva er meningen med denne fremmedgjøringen?

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Dere skriver også på baksiden, av et av arkene.

    Det gjorde vel ikke engang folk under krigen.

    Skal dette være noe tulleruskt?

    Skjerpings!

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: man. 26. okt. 2020 kl. 13:40

    Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 14. juni/Fwd: Deres brev av 14. juni/Fwd: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334 501807891

    To: post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>

    Cc: NRK Lisensavdelinga <NRKLisensavdelingen@nrk.no>, NRK <info@nrk.no>, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>, Post (Medietilsynet) >> <post@medietilsynet.no>, PFU Pressens faglige utvalg >> <pfu@presse.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, >> Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, lisens <lisens@nrk.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, rana.tingrett <rana.tingrett@domstol.no>, <firmapost@sismo.no>, Söderblom, Marit Annie <Marit.Annie.Soderblom@domstol.no>, <postmottak@uhr.no>

    Hei,

    jeg har nå fått et nytt brev fra Statens innkrevingssentral, (se vedlegg).

    De har satt opp NRK-gjelden sammen med den like feilaktige Lånekassa-gjelden.

    Jeg har sendt om NRK-gjelden til Rana Tingrett.

    (Det er ikke fordi at jeg er nordlending.

    Men av en eller annen grunn, så har Rana Tingrett ansvaret for NRK-saker.

    Har jeg lest noe lignende av et sted).

    Men jeg kan ikke se, å ha mottatt noe svar, fra Rana Tingrett, (om at de har hatt noe saksbehandling der).

    Så de har dratt på langvarig Lofot-fiske, (eller noe lignende), kan det virke som.

    Så å føre opp NRK-gjelden, (til innkreving), før Rana Tingrett har fått sett på dette, det er styggdom og åndsvakhet satt i system, må jeg si.

    (Jeg er også sosialklient, og leier kommunal bolig.

    Så jeg har ikke noe hus, (eller lignende), som de kan ta pant i.

    For å si det sånn).

    Det var jo Jenny Skavlan som snakka dritt om meg, i TV-programmet Tweet 4 Tweet, i 2012.

    Og det har muligens kostet meg mange millioner, i arbeidsinntekter, (på grunn av nedrakking/dårlig rykte).

    Så det er jeg som burde fått penger fra NRK, (og ikke omvendt), mener jeg.

    Det samme med Lånekassa.

    Jeg søkte HiO IU om Erasmus-stipend, våren 2004.

    Men de var vrange.

    De, (en Frode Eika Sandnes), sa først at jeg manglet grunnlaget, for jeg manglet et algoritme-fag, (for å få Erasmus-stipend, for studier i Sunderland, et universitet som HiO IU samarbeidet med).

    Men så hadde jeg et algoritme-fag, fra NHI, (hvor jeg studerte 10-12 år tidligere).

    Så jeg hadde grunnlaget for Erasmus-stipend likevel.

    Men da diktet de opp en ny grunn, for å avslå Erasmus-stipend.

    Så jeg kontaktet internasjonalt kontor, ved HiO, (de holdt til på Bislett og ikke i Vika/Cort Adelers gate som ingeniørutdanningen).

    Og ei dame der, (muligens ei Ragnhild Øien Guldvog), hu insisterte på, å søke om studielån for meg.

    (Og jeg sa det var greit.

    Jeg hadde jo vært på mange møter, om dette, på HiO IU, med Frode Eika Sandnes og ymse kvinnfolk.

    Så jeg var kanskje litt lei av å kjegle med disse HiO-folka.

    For å si det sånn).

    Og så skjedde det, at HiO IU, (resepsjonen i Vika), de hadde jeg levert en ordinær søknad til, (i tilfelle at jeg ikke fikk Erasmus-stipend), om å studere ved University of Sunderland.

    Og det som skjedde, var at den søknaden, den klarte visst HiO IU å rote bort.

    Så jeg måtte kontakte IEC, (nåværende Kilroy Education), i Oslo sentrum, (i en sidegate til Karl Johan).

    Og de skaffet meg studieplass i Sunderland.

    Men hu Guldvog, (det var ihvertfall ei som sa hu pendla mellom Norge og Latin-Amerika, hvor hu også jobba), hu hadde jo sagt, at hu skulle søke på studielån, for meg.

    Så jeg venta bare på å få pengene inn på konto.

    Men så varte det og rakk.

    Jeg hadde noen lønnings-kroner, fra Rimi-leder-jobbing, på kontoen.

    Men når de begynte å ta slutt, høsten 2004, mens jeg bodde i Sunderland.

    Så ringte jeg Lånekassa, (dette kan kanskje ha vært i oktober 2004), for å høre, hva de dreiv med.

    Og de hadde da ikke fått noe søknad, sa de.

    Så de hadde da rota bort søknaden fra HiO sitt internasjonale kontor, (kan det virke som).

    Og da jeg gikk på NHI, så hadde jeg et hvileår, (mellom det første og det andre året), da jeg jobbet, på OBS Triaden.

    Og da jeg så begynte på NHI igjen, høsten 1992.

    Så fikk jeg ikke ordnet, med studielån-søknad, før etter studiestart.

    (Jeg hadde jo lønn fra OBS, (hvor jeg også jobba en god del, ved siden av det siste året på NHI).

    Så jeg hadde jo til mat og husleie og sånn).

    Og da fikk jeg likevel studielånet, rundt månedsskiftet august/september, (i 1992), mener jeg å huske.

    Så om høsten, så har nok Lånekassa lite å gjøre.

    Og derfor så klarer de, å ordne med studielånet, på en ukes tid.

    (Virka det som, fra 1992).

    Men i 2004, så drøyde det, med studielånet, sånn at jeg ikke fikk det, før i januar 2005.

    (Min yngre søster Pia ville feire jul hos meg, i Sunderland, sammen med sin venninne Siv, og de har også med hver sin unge mulatt-sønn.

    Og da måtte jeg låne 100 pund, (var det vel), av Pia.

    Siden at jeg ikke hadde fått studielånet enda.

    Og det var etter at jeg hadde overtrukket min DNB-konto, med noe sånt som 10.000, for å ha penger til mat osv., høsten 2004).

    Så Lånekassa, (og HiO), tulla med meg, i 2004.

    Så da blir det som med NRK.

    At Lånekassa skylder meg penger, (og ikke omvendt), må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: fre. 5. jun. 2020 kl. 23:22

    Subject: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 14. juni/Fwd: Deres brev av 14. juni/Fwd: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334 501807891

    To: post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>

    Cc: NRK Lisensavdelinga <NRKLisensavdelingen@nrk.no>, NRK <info@nrk.no>, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>, Post (Medietilsynet) >> <post@medietilsynet.no>, PFU Pressens faglige utvalg >> <pfu@presse.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, >> Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, lisens <lisens@nrk.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, rana.tingrett <rana.tingrett@domstol.no>, Söderblom, Marit Annie <Marit.Annie.Soderblom@domstol.no>, <firmapost@sismo.no>

    Hei,

    nå har jeg fått fler skriv om dette.

    Denne gang fra Statens innkrevingssentral, (se vedlegg).

    De ignorerer bare det jeg skriver, angående mitt motkrav, (de har snakket dritt om meg på TV, og så liksom vært luremus, og tilbakeholdt en erstatning, som de hadde blitt rådet å gi meg, sa Kringkastingsrådet, (og erstatningen, som de frarøvet meg, var også alt for lav)).

    Det var noe lignende med Lånekassa, i sin tid.

    At de tulla med meg, (de venta et halvt år med å sende studielånet, sånn at studiene mine gikk i vasken), sånn at jeg har motkrav, mot deres gjeld, som har gått til Statens innkrevingssentral, det og.

    Jeg klagde da til Rana Tingrett, (av en eller annen grunn, så skulle man klage dit, muligens siden at Statens innkrevingssentral holder til, i Nord-Norge).

    Så jeg sender kopi til de også.

    Og så håper jeg at dere få ‘ræva i gir’, når det gjelder disse erstatningene mine, (som jeg mener at jeg har krav på, fra Lånekassa og NRK).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: tir. 18. feb. 2020 kl. 03:46

    Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 14. juni/Fwd: Deres brev av 14. juni/Fwd: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334 501807891

    To: post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>

    Cc: NRK Lisensavdelinga <NRKLisensavdelingen@nrk.no>, NRK <info@nrk.no>, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>, Post (Medietilsynet) >> <post@medietilsynet.no>, PFU Pressens faglige utvalg >> <pfu@presse.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, >> Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, lisens <lisens@nrk.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>

    Hei,

    kan dere få disse masekoppene i NRK til å slutte å ødelegge

    regnskogen, (som de sier).

    De sender meg brev hele tida.

    Poenget er, at de har prata dritt om meg, på TV, i et TV-program som

    het ‘Tweet 4 Tweet’, i 2012.

    Dette var Jenny Skavlan og Thomas Seltzer, som sa masse usannheter om

    meg, som nok har ødelagt mitt rykte og mine jobb-muligheter.

    Og derfor må NRK betale erstatning, (i amerikansk størrelsesorden, det

    vil si mange millioner), mener jeg.

    Men det nekter de å gjøre.

    De sender meg istedet lusne regninger for ‘kommunist-programmene’ sine.

    Dette må jeg klage på.

    Det er mulig at hu unge Jenny Skavlan ikke var ansvarlig redaktør, for

    det TV-programmet.

    Det var muligens en ansatt i underholdningsavdelingen.

    Og at de lager underholdning av å prate usannheter og dritt om meg,

    det er provoserende, vil jeg si.

    Og at de så mener at jeg skal betale de masse penger for å se på dritten dems.

    Det er toppen av frekkhet, (må man vel si).

    Dette er regning-skam, (vil jeg si).

    Her må kan de gjerne trekke fra TV-lisensen, på 50 millioner, i erstatning.

    Men det var også sånn, at min morfar Johannes Ribsskog, var mye på

    radio, (som programleder og kåseri-holder), i sin tid.

    Så at de skal plage hans barnebarn, på den måten.

    Da pisser de på hans grav, (som visst befinner seg på et ukjent sted,

    antagelig i Spania), må man vel si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: søn. 6. okt. 2019 kl. 23:15

    Subject: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 14. juni/Fwd: Deres brev av

    14. juni/Fwd: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334

    501807891

    To: <NRKLisensavdelingen@nrk.no>

    Cc: <info@nrk.no>, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>,

    “Post (Medietilsynet)” >> <post@medietilsynet.no>, PFU Pressens

    faglige utvalg >> <pfu@presse.no>, post@sivilombudsmannen.no

    <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet

    <post@akademikerforbundet.no>, >> Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,

    sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, lisens <lisens@nrk.no>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev av 17. september, samt faktura med ymse datoer.

    (Se vedlegg).

    Det Jenny Skavlan/NRK sa om meg, i 2012, i TV-programmet Tweet 4 Tweet.

    Det var at jeg blandet børs og katedral.

    Men jeg er ikke religiøs.

    Og jeg tenker ikke på mitt rettighetsarbeid som et kall.

    (Mer som en plikt eller et ansvar).

    Så å blande inn ordet katedral, om min rettighetskamp, blir som en

    avsporing, (vil jeg si).

    Jeg har heller ikke lovet mine blogglesere, at jeg kun skal drive med

    rettighetsarbeid resten av livet, liksom.

    Jeg skrev at jeg ikke skulle inngå noen hestehandler.

    Men jeg har ikke skrevet at jeg kun skal drive med rettighetsarbeid.

    Jeg har en bakgrunn som butikksjef blant annet, og har ikke hatt noe

    spesielt kall i livet egentlig.

    Jeg har hatt mål om å bli suksessfull og rik, osv.

    Men ikke noen kall.

    Men jeg har varslet, på min nødblogg, siden 2007.

    Og så ble jeg ignorert og sveket.

    Jeg skrev en mail til blant annet NRK, om min arbeidssak, (mot

    Bertelsmann Arvato sin Microsoft Scandinavian Product

    Activation-avdeling, i Liverpool), i 2006.

    Men NRK kringkastet ikke noe om min arbeidssak.

    Så dere har kanskje vært redde for å få kjeft for dette, og så fått

    Jenny Skavlan til å prate dritt om meg, i et TV-program.

    Grunnen til at jeg startet en nettbutikk, i 2010.

    (Noe Jenny Skavlan tydeligvis ikke tålte).

    Det var fordi at jeg da hadde varslet, i tre år, på min blogg.

    Uten noe respons fra media.

    Og mine slektninger og bekjente og tidligere nettverk på irc-kanalen #blablabla.

    De stilte seg ikke til tjeneste for meg, (når jeg ikke fikk mine

    rettigheter, i mange saker).

    Så jeg har blitt sveket, av slektninger, bekjente, tidligere

    klassekamerater, nettverk, presse, politiet, osv, osv.

    Og jeg levde i 2010 av penger som jeg fikk, (nesten som livsopphold i

    Norge), fra den britiske arbeidsformidlingen.

    Og de ville, at jeg skulle jobbe med veldedighet, i England.

    Siden at jeg var arbeidsledig.

    Men det ønsket ikke jeg.

    For jeg hadde min nødblogg osv., og drev med mye ulønnet arbeid fra

    før, (eller hva man skal kalle det).

    Men å forklare om mine rettighetssaker til briter med nesa i været, på

    the Jobcenter.

    Det er ikke lett.

    Men en nettbutikk, skjønte de nok mer av.

    Så det kan ha vært på grunn av mas fra britisk arbeidsformidling, at

    jeg også begynte med nettbutikk.

    Det kunne jo tenkes, at nettbutikken ville blitt en suksess.

    Og at jeg kunne ved å drive den nettbutikken fått inntekter til å

    betale advokater, som kunne kjørt mine rettighetssaker gjennom

    rettsystemet.

    For Jens Stoltenberg hadde visst bedt fylkesmenna om å være

    restriktive når det gjaldt å gi fri rettshjelp, til folk som meg.

    Så det er kanskje Jens Stoltenberg som tuller.

    Men at jeg da skal drites ut på TV, for å prøve å komme meg fram i livet.

    Det er ikke noe motsetning mellom å være suksessfull og å gjøre sin

    plikt, (ved å stå opp for sine rettigheter), vil jeg si.

    Så det sprøytet til hu Jenny Skavlan, burde vært gjennom rettssystemet, det og.

    At noe sånt sludder skal få støtte fra staten.

    Det er en skam, vil jeg si.

    Og det med børs og katedral var bare toppen av kransekaka.

    Det er NRK som skylder meg penger, (i erstatning for baksnakking og

    ødelagt rykte på arbeidsmarkedet osv.), mener jeg.

    Og hvorfor skal Thomas Seltzer representere meg på TV?

    Det har jeg ikke gitt noe godkjenning av.

    Hvis NRK lurer på noe om meg, så kan de vel spørre meg, og ikke en for

    meg helt fremmed person.

    Det blir som trakassering, vil jeg si.

    Dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, 25 Jul 2019 19:06:25 +0200

    Subject: Deres brev/faktura av 14. juni/Fwd: Deres brev av 14.

    juni/Fwd: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334

    501807891

    To: NRKLisensavdelingen@nrk.no

    Cc: info@nrk.no, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>,

    “”Post (Medietilsynet)” >>” <post@medietilsynet.no>, “PFU Pressens

    faglige utvalg >>” <pfu@presse.no>, “post@sivilombudsmannen.no”

    <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet

    <post@akademikerforbundet.no>, “>> Politikk Høyre”

    <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, lisens

    <lisens@nrk.no>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 14. juni, (som jeg mottok mange uker

    senere, av en eller annen grunn).

    (Se vedlegg).

    Og at jeg skal være med å sponse deres TV-program, (som Tweet 4

    Tweet), hvor Jenny Skavlan med sitt panel gjorde narr av meg.

    Det blir som noe uaktuelt, (vil jeg si).

    Å sponse noe sånne destruktive, løgnaktige og ‘søppel-aktige’

    TV-program, det gir ingen mening, vil jeg si.

    Så det må jeg klage på.

    Kringkastingsrådet hadde visst blir rådet, av sine advokater, om å

    betale med en erstatning, på 25.000 på grunn av denne nevnte svadaen,

    (til Jenny Skavlan og Co.).

    Jeg visste heller ikke, at de skulle prate om meg på TV.

    Ingen spurte meg om dette var greit på forhånd.

    Og jeg visste såvidt hvem Jenny Skavlan var, fra nettavisene, med

    Thomas Seltzer, (som snakka mest om meg), hadde jeg ikke hørt om

    engang.

    For dette var mens jeg bodde i England, hvor jeg bodde fra 2004 til 2014.

    Så det virker som noe useriøst av dere, å gå mot deres advokater sitt

    råd, i den saken.

    Så dette må jeg klage på.

    Dere må ta til vettet, (må jeg si).

    Dere har visst mistet bakke-kontakten, og det som er.

    Media har rykte på seg, for å først bygge opp folk og så ta de ned.

    Men jeg bygde meg selv opp, (eller viste meg selv), på min blogg.

    Og så tok NRK meg ned.

    De har ikke hatt noen seriøse TV-program om meg.

    De har bare driti meg ut.

    Så NRK er krig mot meg, virker det som.

    Så her får dere skjerpe dere.

    Dette er muligens at dere driver med noe slags fremmed-kulturell

    sharia, eller noe lignende.

    Så dette må jeg klage på.

    Og han sjefen deres Eriksen, (han skalla, på brevets siste side).

    Han prata jeg med, på telefon, fra England, i 2008.

    Da tulla han med meg, gjennom Nettavisen, som sjef i A-pressen.

    Og han har også tulla med meg gjennom Dagbladet sitt kommentarfelt,

    (var det vel), som redaktør av Dagbladet.

    (Disse sakene har jeg klaget om til PFU.

    Som bare har vært såkalte ‘lamers’, som de sier).

    Og nå tuller han Eriksen med meg, gjennom NRK, virker det som.

    (Selv om jeg aldri har møtt denne personen.

    Eller vet noe særlig om bakgrunnen hans).

    25.000, (som har vært nevnt, som min erstatning, for tull, fra

    TV-programmet Tweet 4 Tweet), er forresten alt for lite.

    Dette sludder-TV-programmet deres, (Tweet 4 Tweet), har muligens

    ødelagt for meg, på flere fronter.

    (For eksempel når det gjelder arbeidslivet).

    25 millioner, har vært mer passende.

    Så dette må jeg klage på.

    Jeg skjønner at dere trenger penger selv, til kluter osv., til å

    polere flintskallene deres med.

    Men de pengene får dere heller ta fra egen lomme, (og slutte å plage

    meg med alle disse unødvendige brevene deres).

    De kan dere heller stappe der sola ikke skinner.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Mon, 24 Jun 2019 19:53:13 +0200

    Subject: Deres brev av 14. juni/Fwd: Deres brev av 1. juni/Fwd:

    Kringkastingsavgift O341334 501807891

    To: NRKLisensavdelingen@nrk.no

    Cc: info@nrk.no, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>,

    “”Post (Medietilsynet)” >>” <post@medietilsynet.no>, “PFU Pressens

    faglige utvalg >>” <pfu@presse.no>, “post@sivilombudsmannen.no”

    <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet

    <post@akademikerforbundet.no>, “>> Politikk Høyre”

    <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, lisens

    <lisens@nrk.no>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev av 14. juni, (se vedlegg).

    Jeg har lært organisasjonslære på handel og kontor og NHI.

    Og jeg har bakgrunn fra store organisasjoner som Coop, Forsvaret, Rimi

    og Bertelsmann.

    Så jeg har en del kunnskap om organisasjon.

    Og selv om det er NRK sin lisensavdeling, som får mine mailer.

    Så er dere en del av NRK, og juridisk sett så har da NRK fått min mail.

    Og la oss si, at NRK skylder meg, en million, siden at Jenny Skavlan

    prata dritt om meg, på TV, (i programmet Tweet 4 Tweet), i 2012.

    Og så skylder jeg kanskje dere, 1000 kroner, for det lille jeg har

    sett på NRK, (jeg ser like gjerne på TV2, MAX, TV Norge og TV3, pluss

    pluss).

    Og da er det bare idioti, at jeg skal sende dere tusen kroner.

    Og at dere skal sende meg en million.

    Da er det enklere, å trekke fra tusen kroner, fra en million.

    Da blir det bare en overføring, (på 999.000), og ikke to.

    Og da sparer vi samfunnet for resurser, osv.

    Noe annet ville vært dårskap.

    Og noe sånt vil ikke jeg ha på meg.

    Så denne regninga kan dere tørke dere med bak.

    Og så får dere heller se å få ræva i gir, når det gjelder de pengene

    deres skylder meg, (i erstatning/oppreising), for dritten deres.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Mon, 10 Jun 2019 08:46:28 +0200

    Subject: Deres brev av 1. juni/Fwd: Kringkastingsavgift O341334 501807891

    To: NRKLisensavdelingen@nrk.no

    Cc: info@nrk.no, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>,

    “”Post (Medietilsynet)” >>” <post@medietilsynet.no>, “PFU Pressens

    faglige utvalg >>” <pfu@presse.no>, “post@sivilombudsmannen.no”

    <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet

    <post@akademikerforbundet.no>, “>> Politikk Høyre”

    <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, lisens

    <lisens@nrk.no>

    Hei,

    jeg skjønner at dere trenger penger til flytting osv., (noe jeg har

    lest om i nettavisene).

    Men det er ikke riktig, at dere skal slippe unna, med deres løgner om

    meg, på TV-programmet Tweet 4 Tweet, fordi at dere skal flytte, (eller

    av andre grunner).

    Dere har også stjålet navnet Blablabla fra meg, (som jeg har forklart

    om i tidligere e-poster).

    Så her vil jeg har en klekkelig erstatning, og jeg vil gjerne at dere

    slutter å sende irriterende regninger.

    Jeg ønsket et syvsifret beløp i erstatning, siden at Jenny Skavlan løy

    om meg på TV i 2012, og siden at Anne Kath. Hærland rappa mitt

    irc-kanal-navn Blablabla, noen år før det igjen.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, 29 May 2019 15:52:46 +0200

    Subject: Re: Kringkastingsavgift O341334 501807891

    To: NRK Lisensavdelinga <NRKLisensavdelingen@nrk.no>

    Cc: info@nrk.no, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>,

    “”Post (Medietilsynet)” >>” <post@medietilsynet.no>, “PFU Pressens

    faglige utvalg >>” <pfu@presse.no>, “post@sivilombudsmannen.no”

    <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet

    <post@akademikerforbundet.no>, “>> Politikk Høyre”

    <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, lisens

    <lisens@nrk.no>

    Hei,

    det er ikke en Thomson TV.

    Det er en 32 tommer TCL.

    Jeg har kvitteringa her.

    Og fakturanummeret er: 15013052433.

    Og dato er 7. august 2018.

    Og selger er: Michael S.

    (Dette var en ung nordlending med tatoveringer).

    Mens jeg jobba som butikksjef på Rimi Nylænde, (noe jeg jobba som fra

    1998 til 2000), så kjøpte jeg en Grundig 32 tommer TV på Elkjøp Carl

    Berner.

    Og mens jeg gikk rundt der, så hørte jeg, at selgerne sa til en annen

    kunde, (en middelaldrende mann), at en ‘own brand’ TV hadde bedre lyd,

    enn Grundig TV-en som var på tilbud.

    Men det kjøpte jeg ikke.

    Det var noe de sa for å tjene mer provisjon, (husker jeg, at jeg tenkte).

    Og etter det har jeg tenkt at Elkjøp-selgere er litt sleipe.

    Og støvsugeren fra Elkjøp, (som jeg kjøpte på samme rekvisisjon), virka ikke.

    Og nå har altså Elkjøp sagt til NRK, at jeg kjøpte Thomson TV, når jeg

    jeg faktisk ble prakka på en TCL TV.

    Da lurer jeg litt.

    Og det er ikke sånn, at jeg nekter for, at jeg har TV.

    Men det er sånn, at jeg mener at det er feil, at jeg skal betale dere penger.

    Det er omvendt, (mener jeg).

    Jeg søkte om Anne Kath. Hærland sitt TV-program ‘Bla, bla, bla’, i

    går, på nettet.

    Og produsent var ei Guri Skavland.

    Og spol fram 10-15 år, og så prater Jenny Skavlan dritt om meg, på Tweet4Tweet.

    (Etter at NRK rappa mitt ‘media-navn’ Blablabla, på 90-tallet).

    Så det virker som at Hærland har prata dritt om meg til Guri Skavland,

    og så har hu fått Jenny Skavlan til å prate dritt om meg, på TV, i

    2012.

    Så dette må jeg klage på.

    Det er også sånn, at jeg skylder dere penger, for noen kåserier, (av

    blant annet min morfar Johannes Ribsskog), som dere sendte meg, mens

    jeg bodde, i England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

    Disse pengene kan dere også trekke fra på min erstatning, (som burde

    være høy, for det har ødelagt for mine jobb-muligheter, må jeg si).

    Og når jeg da ber dere om å finne de resterende kåseriene, fra min

    morfar, (som døde på 80-tallet), så sier dere, at dere ikke har disse.

    Er det fordi at jeg skyldere dere penger?

    Er det bare tull, lurer jeg.

    Erik Ribsskog

    29.05.2019 skrev NRK Lisensavdelinga <NRKLisensavdelingen@nrk.no>:

    >

    >

    > Hei

    > Vi har nå behandlet din henvendelse, se vedlagte brev.

    > Med vennlig hilsen

    > S. Svartvatn

    > Saksbehandler

    > NRK Lisensavdelinga

    > Direkte: + 47 75 12 22 50

    > Post: NRK Lisensavdelinga, Postboks 600, 8607 Mo i Rana

    > E-post: lisens@nrk.no<mailto:lisens@nrk.no>

    > nrk.no/lisens

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    2 vedlegg

    IMG_20201208_0001 paint.jpg

    443K

    IMG_20201208_0002 paint.jpg

    568K

    PS.

    Her er vedleggene:

    IMG_20201208_0001 paint

    IMG_20201208_0002 paint

  • Jeg sendte en e-post til Talkmore

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Betalingspåminnelse fra Talkmore

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. desember 2020 kl. 01:21

    Til: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, firmapost@nkom.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, faktura-telia@telia.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, postmottak@sd.dep.no

    Hei,

    jeg skjønner ikke at dere skal ha så vanskelig for det.

    Jeg gjentatte ganger forklart, at jeg ønsker, å få svar, fra en overordnet.

    Og likevel så skjer det, gang på gang, at jeg blir sendt rundt, som en kasteball, blant Talkmore sine vanlige ansatte.

    Så dette må jeg klage på.

    (Dere kvemer og.

    Dette med 1. november har dere tatt ut av lufta, må jeg si).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg ser på nettet, (jeg prøver å finne mail-adresser til Telenor sin ledelse), at Telenor, (som eier Talkmore), har mye virksomhet, i Pakistan, Bangladesh og Myanmar.

    (Og dere hadde vel noe i Russland tidligere og.

    Het det ikke Vimpelcom?).

    Jeg lurer på om det hadde vært en ide, for Telenor, å heller fokusert litt mer, på hva som skjer, hjemme i steinrøysa, (angående kundeservice osv.).

    Eventuelt privatiser Telenor.

    Skjerpings!

    tor. 3. des. 2020 kl. 14:40 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:

    Hei!

    Du har rett i at det har vært veldig lite bruk og kun brukt 1. november, så jeg krediterer utestående faktura og sier opp bredbåndet ditt fra i dag.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen

    Thomas

    Talkmore kundesenter

    image

    https://www.facebook.com/talkmore.nohttps://twitter.com/Talkmore_KShttps://www.instagram.com/talkmore_no/http://www.mynewsdesk.com/no/talkmore

    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter

    image 

    Verv en venn til Talkmore og få 500,- i fratrekk på fakturaen og 500,- til den du verver.- talkmore.no/verving 

    On Tue, 1 Des ved 10:45 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

    Hei,

    jeg har bedt om å få svar fra en overordnet.

    Dere vanlige sliterne/streberne hos Talkmore sender meg rundt som en kasteball.

    Dette må jeg klage på.

    Dette med rollover tok jeg også med han nevnte Martin, og så begynner en Jørgen og en Helene, (som ikke veit hva som har skjedd), å stokke kortene.

    For et ræva firma dere er.

    Dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tir. 1. des. 2020 kl. 08:53 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:

    Hei.

    Som tidligere nevnt så finner vi ingen feil på din faktura.

    Kan du sende kopi av din oppsigelse ? Fordi om du oppretter et mobilt bredbånd abonnement hos Telia må du gi Talkmore skriftlig oppsigelse, dette er abonnement som man ikke kan overføre til en ny operatør. 

    Den dataen du ikke bruker opp av din inkluderte datamengde i abonnementet ditt i en måned, vil automatisk rulles over til neste måned. Derfor mistet du rollover da du nedgraderte abonnementet ditt fra 100GB til 50GB. Når man har 100GB abonnement kan du spare opp 100GB i rollover, tilsammen ha 200GB på konto. Når man har 50GB abonnement kan man spare opp 50GB i rollover, og ha tilsammen 100GB.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen

    Helene

    Talkmore kundesenter

    image

    https://www.facebook.com/talkmore.nohttps://twitter.com/Talkmore_KShttps://www.instagram.com/talkmore_no/http://www.mynewsdesk.com/no/talkmore

    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter

    image 

    Verv en venn til Talkmore og få 500,- i fratrekk på fakturaen og 500,- til den du verver.- talkmore.no/verving 

    On Fri, 27 Nov ved 4:39 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

    Hei,

    problemet var, at han kollegaen din, skulle ha fikset fakturaen, på en fredag, (ifølge det han sa, på deres chat), eller noe lignende.

    (Dette var en Martin.

    Som nevnt tidligere).

    Men dette ble ikke fikset, før uka etter.

    Så derfor syntes jeg, at dere var uprofesjonelle.

    (For dere hadde også ranet meg for rollover.

    Og dere hadde også en innpåsliten gateselger på meg, i Karl Johan, (når jeg skulle med Kiel-ferja, rundt 20. oktober).

    En som ikke hadde takt og tone.

    Må jeg si).

    Så når dere jager meg til Telia, så må dere ta dette på deres kappe, mener jeg.

    Jeg har allerede betalt Telia-regningen denne måneden.

    Og jeg har knapt brukt Talkmore denne måneden.

    Og dere har fått min oppsigelses-mail, 12. november, (en kopi av en mail jeg sendte Telia).

    Så dere skal ha fått oppsigelse og alt i orden.

    Så dette vil jeg gjerne ha svar på, fra en overordnet, hos dere.

    (Jeg vil at dere skal frafalle regningen, og si pent unnskyld, for at dere har tulla verre, enn han Henrik Elvestad, i sin Kiwi-sketsj).

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg har nå også funnet ut, at dere er eiet, av Telenor.

    Hvorfor ikke bare kalle seg Telenor.

    Det virker rart, at Telenor, både er Talkmore og Telenor, må jeg si.

    Dette må jeg klage på.

    Det virker som at Telenor har en egen avdeling, (Talkmore), hvor de bare ansetter idioter/tullinger, og hvor ingen gjør jobben sin.

    Skjerpings!

    fre. 27. nov. 2020 kl. 14:10 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:

    Hei.

    Min kollega har allerede fjernet 49 kr på denne fakturaen som var forbruk fra oktober. Utover dette så ser vi ingen feil på faktura.

    Ser ikke at du har gitt beskjed tidligere om at du ønsker å stoppe pakken her. Man flytter ikke et mobilt bredbånd mellom operatører, så her må eksisterende pakke sies opp.

    Kan du bare bekrefte at du ønsker å si opp mobilt bredbånd hos Talkmore?

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen

    Jørgen

    Talkmore kundesenter

    image

    https://www.facebook.com/talkmore.nohttps://twitter.com/Talkmore_KShttps://www.instagram.com/talkmore_no/http://www.mynewsdesk.com/no/talkmore

    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter

    image 

    Verv en venn til Talkmore og få 500,- i fratrekk på fakturaen og 500,- til den du verver.- talkmore.no/verving 

    On Wed, 25 Nov ved 7:30 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

    Hei,

    jeg informerte dere tidligere denne måneden, om at jeg har bytta, til Telia.

    Etter at dere har kødda verre med meg, enn han Henrik Elvestad, i hans Kiwi-sketch.

    (I forbindelse med at jeg nedgraderte fra 100 GB til 50 GB, for jeg hadde mye rollover, og deres 100 GB-abonnement er også svinedyrt, sammenlignet med for eksempel Telia sitt, så da sparte jeg noen hundrelapper, men dere tulla med overfakturering, ran av rollover, avtalebrudd når det gjaldt at dere skulle ordne med fakturaen samme dag som jeg chattet med dere (en Martin der, det husker jeg, for jeg har en onkel/morbror med det navnet), dere hadde også en merkelig/gal gateselger med regnfrakk og sykkel, i Karl Johan, som var veldig innpåsliten/plagsom, rundt den 20. oktober, (jeg var på vei til Kiel-ferja), var det vel).

    Så dette er igjen over-fakturering, må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    Telia har billigere priser og bedre dekning, så det har

    ons. 25. nov. 2020 kl. 17:08 skrev Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>:

    Har du glemt oss?

    Hei Erik,

    Vi kan ikke se å ha mottatt betaling for fakturanummer 41758866 for mobilnummer 580002164439.

    Med eFaktura og Avtalegiro får du fakturaen rett inn i nettbanken din. I de fleste nettbanker kan du velge dette i forbindelse med betalingen av din faktura. Du kan også betale fakturaen med Vipps i Talkmore-appen, eller bank/kredittkort på Mine Sider.

    Betalingsinformasjon er som følger:

    Utestående beløp 568,73

    KID 51022506417588665

    Kontonummer 6005.07.77351

    Forfallsdato 20.11.2020

    Mottaker Talkmore AS, Postboks 6007 Etterstad, 0601 Oslo

    Faktura og fakturaspesifikasjon kan du finne i Talkmore-appen eller på Mine Sider.

    Om du har spørsmål eller trenger hjelp med noe annet, finner du svar på kundeservice-sidene våre på talkmore.no Du er også velkommen til å ta kontakt med oss

    Vennligst se bort fra denne påminnelsen dersom fakturaen allerede er betalt.

    Ha en fin dag!

    Hilsen

    Talkmore

  • Min oldemor Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, ble muligens utsatt, for en slags straff, siden at hu måtte gå 6-7 kilometer, hver vei, på en tidvis ufremkommelig vei, (mellom Asak og Rud skole), for å komme seg til og fra jobb. Hm. (Fra Akershus 8. juni 1920)

    måtte gå 6-7 kilometer hver vei

    https://www.nb.no/items/08f480ab470a30299f146292b2a2cf72?page=1&searchText=”helga%20ribsskog”

    PS.

    Her er mer om dette:

    seks og en halv kilometer

    PS 2.

    Jeg har tidligere lest om denne saken.

    At min oldemor, hadde en lærerbolig, (på Rud skole), som fulgte med stillingen.

    Og den lærerboligen var visst sånn, (ifølge skolebestyrer Per Mork), at den gikk mer eller mindre inn, i Olga og Per Mork sin leilighet.

    (Noe sånt).

    Og Per Mork var bekymret for, at min oldemor og de, hadde tenkt å leie ut denne leiligheten, til noen lømler, (siden at min oldemors bror Asbjørn, var sosialist).

    (Stod det i et leserbrev, fra Per Mork.

    Som jeg fant på ‘Bokhylla’, for noen uker siden.

    For å si det sånn).

    Men det kan kanskje ha vært sånn, at min oldemor, heller ble, i denne lærer-leiligheten.

    Hvis det var sånn, at veien, var spesielt fæl, en dag.
    Uten at jeg vet noe sikkert om dette.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    7-8 kilometer skulle det visst være:

    sju åtte kilometer

    PS 4.

    Det var forresten sånn, at min oldemor, var fra Rælingen.

    Så derfor var hu kanskje vant til, å gå, denne lange veien, (mellom Asak og Rælingen).

    (Hva vet jeg).

    Og hvis hu hadde gode sko, (eller kalosjer), så ville det kanskje gå greit, å gå, langs denne veien.

    (Avis-redaksjonen overdrev kanskje litt, angående hvor dårlig stand, som denne veien var i.

    For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Mens jeg søkte om dette, så fant jeg ut mer, om den plassen, (Kristinetomta), hvor min morfar Johannes Ribsskog, vokste opp, (etter at hans far Johan Ribsskog døde, da min morfar var i 9-10-års-alderen, eller noe lignende):

    mer om hvor min oldemor bodde

    PS 6.

    Jeg har blogget litt om Kristinetomta tidligere.

    Og det var vel der som kuene, til min oldefar Johan Ribsskog, dreiv og beita, mens han var lærer, på Asak skole.

    (Noe sånt).

    Mens min oldefar levde.

    Så hadde de vel, (ettersom jeg har forstått det), en leilighet, som fulgte med lærer-jobben.

    (Inne i sjølve skolebygningen).

    Men etter at min oldefar døde.

    Så ville visst min oldemor, at skolen skulle omgjøre denne leiligheten, til klasseværelser.

    (Noe sånt).

    Og så ville min oldemor ha kompensasjon, for at hu ga fra seg lærer-boligen.

    (Noe sånt).

    Men hu fikk ikke så mye i årlig kompensasjon, som hu hadde bedt om.

    Så huset hu fikk bygget, på Kristinetomta, (like ved), var vel ikke så veldig stort.

    (Sånn som jeg husker det).

    Da jeg blogget om dette, så skreiv jeg vel, at kommunen ikke ville, at min morfar, skulle få ha sitt eget rom.

    (Noe sånt).

    Og det tror jeg ikke at han fikk, (i det lille huset, på Kristinetomta).

    (For å si det sånn).

    Og min morfar måtte visst gå på ski, til universitetet, i Oslo, (en strekning på et par mil vel).

    Fortalte min tidligere stefar Arne Thomassen meg, et år, som jeg leide et rom, av han og hans samboer Mette Holter, (på Furuset/Høybråten), studieåret 1990/91.

    (Var det vel).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Nå så ikke det huset så lite ut, men jeg lurer på, om dette huset, (i Branderupveien 81), egentlig er to små hus, som har blitt skjøtet sammen, eller noe lignende:

    muligens bygget sammen

    PS 8.

    Da jeg blogget om dette, i februar.

    Så fant jeg ut, at min oldemor og de, kjøpte nabohuset Borgen, under krigen.

    Men da min morfar var ung, (fra han var 9-10 år gammel).

    Så bodde han nok, sammen med sin mor, (min oldemor), i det minste huset på bildet nedenfor.

    Det huset kan muligens ha vært, et tidligere fjøs, (eller noe lignende).

    Hvis ikke de bygde nytt.

    For min oldemor fikk en livsforsikrings-premie utbetalt, da min oldefar døde.

    (Har jeg sett, på ‘Bokhylla’).

    Men hvordan det var, med min oldefar Johan Ribsskog sin arv, etter sine trønderske foreldre.

    Det veit jeg ikke.

    Det er jo sånt som kan skape slektskonflikter, (noe det visst er/var plenty av i Ribsskog-slekten, ifølge min mormor på 80-tallet).

    Så det hadde det kanskje vært interessant å visst mer om.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    kjøpte borgen under krigen

    https://johncons-blogg.net/2020/02/min-morfar-johannes-ribsskog-ble-visst.html

    PS 10.

    Min oldefar Johan Ribsskog, døde i 1922, (mens han var i 40-årene).

    Så jeg lurte på om han døde før foreldrene.

    Men de døde visst i 1910, (når det gjaldt min tippoldefar Johannes Olsen Fjell Ribsskog).

    Og i 1901, (når det gjaldt min tippoldemor Marta Maria Klemetsdatter Ribsskog f. Høstland).

    (Ser jeg på MyHeritage nå).

    Men om de rakk å ordne, med noe slags arv, før min oldefar døde.

    Det veit jeg ikke.

    Jeg tror ikke at min morfar og de, hadde noe hytte, i Trøndelag, (hvor min oldefar var fra).

    Jeg har sett på ‘Bokhylla’, at min morfar og de, averterte i avisa, om at de ønsket å leie en hytte, på 60-tallet, (da de bodde i Klokkarstua), var det vel.

    Og jeg husker at min morfar, lånte en hytte, i Telemark, (av noen bekjente), en ferie, (det kan kanskje ha vært en påskeferie), på 70-tallet.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Nå har jeg midtstilt Facebook-knappen på mobil-nettstedet

    Screenshot_2020-12-02-07-23-16 paint

    https://johncons.angelfire.com/mobil.html

    PS.

    Når det gjelder den nest nederste reklamen, til Angelfire.

    Så blir ikke den midtstilt, på Chrome (for mobil).

    Men på Opera (for PC) så blir den midtstilt.

    Og på Opera Mini (for mobil), så blir Angelfire-reklamene enda verre, enn på bildet overfor.

    (Må jeg si).

    Men akkurat hva grunnen til dette er, det veit jeg ikke for øyeblikket.

    Og det er mulig, at det er sånn, at det ikke spiller noen rolle, hvordan min webdesign-kode er.

    Men at det er noe problem med nettleserene, (når det gjelder Angelfire-reklamene).

    Reklamene er uansett Angelfire sine, og hvordan deres kode er, det har jeg ikke noe oversikt over.

    (Selv om man kan se den på: ‘Page source’, (i Opera).

    Hvor Angelfire sin reklame-kode dukker opp, innimellom min kode, på en slags kaotisk/uoversiktlig måte.

    Må man vel si).

    Og det er ikke sånn, at jeg kan endre, på Angelfire sin kode.

    (For å si det sånn).

    Dette var en av grunnene til, at jeg begynte, med mirror-nettstedet, (tidligere i år).

    Nemlig at det var vanskelig, å få Angelfire-reklamene, til å se bra ut, på johncons-web.

    Så det problemet er uansett borte, på johncons.net, (som er en mirror-versjon av Angelfire-nettstedet).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    Screenshot_2020-12-02-07-58-54 paint

    https://www.johncons.net

    PS 3.

    Fremover når det gjelder webdesign.

    Så har jeg en lapp her, om ting som burde fikses, på det nettstedet.

    Men jeg lurer på om jeg skal prøve, å få satt på, en sånn ‘EU-footer’, (om cookies), på det nettstedet.

    Hvis jeg får til det.

    For det er liksom litt i tiden.

    (Må man vel si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Denne er kanskje grei, (selv om jeg har sett, at det finnes mer avanserte ‘EU-footere’, hvor det listes opp, hvilke forskjellige cookie-slag, som finnes, på nettstedet):

    eu footer hm 3

    https://elfsight.com/cookie-consent-widget/create/

    PS 5.

    Dette er visst markedslederen:

    denne er visst markedsleder

    https://www.osano.com/cookieconsent

    PS 6.

    Her var det ikke mye å finne:

    jeg burde kanskje lest mer her

    https://www.cw.no/s?q=”cookie%20law”

  • Min fars skolekamerat Agnes Sarkozi, (lillesøster av pornostjernen Sasha Gabor), flytta etterhvert, fra Berger til Lillestrøm. (Fra Romerikes Blad 24. april 1964)

    sasha gabor sin lillesøster

    https://www.nb.no/items/9ced622c6569c2c71ac3efb25bfb2549?page=11&searchText=”Agnes%20Sarkozi”

    PS.

    Etter dette igjen, så flytta hu, til Oslo, (fra Romerikes Blad 31. mai 1965):

    mer om lillesøster sasha gabor

    https://www.nb.no/items/6bb9167c90069d817a2303a84f710618?page=9&searchText=”agnes%20sarkozi”~1

    PS 2.

    Agnes Sarkozi/Sarkøzi, hu er vel ikke, noe særlig mørkere, enn min oldemor Helga Ribsskog f. Dørumsgaard.

    (Som også bodde i Skedsmo.

    Som det vel het på den tida).

    Så det er mulig, at min oldemor, muligens ble litt mobba, (ute i Romerike der).

    (Hva vet jeg).

    Selv om det er mulig, at min oldemor, hadde blå øyne, (og ikke brune, som lillesøstera til Sasha Gabor).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog