
Stikkord: Hm
-
Enda mer fra Facebook
Propolis, (som min bonusbror Jan solgte på 80-tallet), har visst ingen dokumenterte helseeffekter
PS.Det var vel forresten sånn.
At Jan, (og hans amerikanske Snakehill Trading-forretningspartner Kerry), også solgte bipollen, (i form av tabletter vel), fra Arizona.
Og bipollen finnes det kanskje mer dokumentasjon om, (når det gjelder helseeffektene).
(For å si det sånn).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jan og Kerry sine konkurrenter, solgte også dronninggele, (har jeg sett, på ‘Bokhylla’).
Men om Jan og Kerry også solgte dette.
Det husker jeg ikke.
Isåfall så fikk ikke jeg noen, av disse boksene.
(Opp til meg i Leirfaret).
Jeg syntes kanskje, at dette ikke var noe for karer.
Siden at det het noe med: ‘Dronning’.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mer fra Facebook

PS.
Her er mer om dette:

PS 2.
Hu her er visst ihvertfall ti år yngre enn hu barnepiken, (fant jeg ut nå), så det var nok en annen nabo:

https://www.linkedin.com/in/anne-sely-b7792a58/?originalSubdomain=dk
Her kan man se min fars stesønn Jan sin amerikanske kamerat/partner Kerry. (Fra Vestby Avis 24. november 1983)

https://www.nb.no/items/84d20e968aef8ff59e2394884c2c0848?page=0&searchText=”kerry%20winsor”
PS.
Jeg har blogget litt om Kerry tidligere.
(I forbindelse med at jeg har drevet med slektsforskning/industrihistorie-forskning.
Må man vel kalle det).
På begynnelsen av 80-tallet, så var jeg ofte med min far, inn til Oslo, for å levere køyesenger/vannsenger.
(For vår slektsbedrift Strømm Trevare).
Og på et tidspunkt, (på midten av 80-tallet).
Så bodde min fars samboer Haldis sin sønn Jan Snoghøj i Uelands gate, i Oslo, (i Haldis sin leilighet).
Og min far og jeg, brukte da, den leiligheten, som et slags pauserom, noen ganger, (når vi leverte senger i Oslo-området).
(For å si det sånn).
Så jeg husker, at vi satt, i leiligheten, (i Ulvetrappene/Ila-komplekset), i Uelands gate.
Og så så vi, på Sky Channel.(En TV-kanal som vi bare hadde hørt rykter om, på Berger/Bergeråsen.
På den tida).
Og min far hadde alltid skrytt av Amerika.
Og at alt var så stort og fint der.
Men jeg ble litt skuffa, når jeg møtte Kerry.(Må jeg innrømme).
Siden at Kerry vel var den første amerikaneren, som jeg møtte.
(Kerry snakka ikke norsk.
Sånn som jeg husket det).
Men jeg syntes ikke, at Kerry, (med sitt hippie-aktige skjegg), var noe særlig kul, (selv om han var amerikaner), husker jeg.
(Helskjegg var vel ikke så moderne, på 80-tallet.
For å si det sånn).
Så jeg snakka lite med Kerry.
Men vi fire, (min far, Jan, Kerry og jeg), vi satt mest, og på Pat Sharp & Co., (og hans musikk-video-program), på Sky Channel, da.
(Sånn som jeg husker det).
Og da var det liksom Pat Sharp, (og ikke Kerry), som var den kule.
(Må man vel si).
Og hvordan Jan møtte Kerry.
Det veit jeg ikke.
Men det har de siste år, dukket opp ‘homo-erotiske’ bilder, av Jan, på Facebook.
(Lagt ut av hans Berger-kamerater).Så det kan kanskje ha vært, på en eller annen homsebar, (i Oslo), da.
(For å si det sånn).Selv om det kanskje blir litt på grenser til fleip, (å skrive).
For det kan jo være, at Jan bare, er veldig frisinnet.
Og at han derfor synes at det er naturlig, å ta på sine kameraters tissefanter osv., (noe man kan finne sladdede bilder av på Facebook), uten at det for Jan, er noe seksuelt/’homo-aktig’.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Ettersom jeg har forstått det.
Så var det sånn.
At Kerry hjalp Jan, med å starte, en import-geskjeft.
Det firmaet het Snakehill Trading, (en slags oversettelse av Jan sitt etternavn Snoghøj, som Jan har, etter sin danske far).
Og Jan solgte propolis/bipollen, (et slags kosttilskudd), fra Arizona, i Norge.
(På en lignende måte, av Natures Own.Må man vel nesten si).
På 90-tallet, så prøvde jeg, å kutte kontakten, med min far og de.
(Etter at de hadde herja fælt med meg, på 80-tallet.
For å si det sånn).
Men min yngre søster Pia, kutta ikke kontakten.
Så derfor endte jeg opp, i bryllupet til Jan, (i Hallingdal), sommeren 2000.
(For Pia spurte om jeg kunne kjøre henne dit.
Noe sånt).
Men der var ikke Kerry, (sånn som jeg husker det).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her er mer om dette:

https://www.nb.no/items/4578e0e7f70ff4ae6605bf115124c9d4?page=1399&searchText=”kerry%20winsor”
PS 4.
Her står det noe om Kerry sin norske kone, (som jeg ikke kan huske å ha blitt introdusert for):

https://www.nb.no/items/4fc2c866a6225edd522a749a805c7fcd?page=1367&searchText=”ingunn%20winsor”
PS 5.
Mer om Windsors sin geskjeft, (fra Aftenposten 24. september 1983):
PS 6.Kona til Kerry het muligens Rokstad, til pikenavn:

https://www.nb.no/items/05f9e678201bdd303529376b929981f1?page=829&searchText=”pionerstien%2010″
PS 7.
Hu er visst nå gift med en nordmann, (i Kongsberg), men hu har masse Winsor-bekjente, på Facebook:

PS 8.
Andreas kan muligens være Kerry sin sønn, (for det står i Arbeiderbladet, (på ‘Bokhylla’), at Kerry og Ingunn Winsor, fikk en sønn, i 1984, var det vel):

https://www.nb.no/items/48f59dda05a5eb7e89207feae91a59a6?page=5&searchText=”ingunn%20rokstad”
PS 9.
Det er vel forresten litt rart, at de skriver, i PS-et overfor.
(Det skjermbildet er forresten fra Laagendalsposten, 3. januar 1992.
For å si det sånn).
At Andreas og Øyvind har fått: ‘Et søsken’.
Men jeg har lest i en avis, (eller noe lignende), at det noen ganger, kan være vanskelig, å bestemme kjønnet, på avkommet, med en gang, etter fødselen.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.Andreas har arvet sin fars skjegg, (må man vel si):

Her kan man se Nina Monsen, (som var den først jeg dyppa’n i, som de sier). Fra Dagningen 5. februar 1990

PS.
Det at Nina Monsen, (som døde rundt årtusenskiftet), og jeg, havna i bingen sammen, (hjemme hos meg, på Bergeråsen).
Det var jo, høsten 1988.
Så det var et drøyt år, før bildet overfor, ble tatt.
Og Nina Monsen var født, året før meg.
(Det vil si i 1971).
Og jeg trodde, at hu gikk i samme klasse, som min stesøster Christell, (på Berger skole), i sin tid.
Og Christell er født, i 1972.
Men det er mulig, at jeg har misforstått.
(For jeg fotfulgte ikke Christell og Nina rundt, på Berger skole, (hvor vi alle tre gikk, på begynnelsen av 80-tallet).
Det er er mulig, at disse mente, at de gikk i samme klasse, fordi at begge to, hadde klasserom, i landskapet, (i Berger skole sitt da nye bygg).
Og at de derfor kunne ha øyekontakt, i det store ‘skole-landskapet’, i timene.
Og derfor mente, at de gikk, i samme klasse.
(Mens jeg selv, holdt til i kjelleren, i det eldste skolebygget der, (et bygg fra 50/60-tallet), på Berger skole.
Hvor vår klasse hadde klasserom, (i et slags formings/håndarbeids-rom).
For å si det sånn)).
For hvis Nina Monsen, (som på begynnelsen av 80-tallet bodde hos sin onkel på Bergeråsen, mens mora hennes bodde på Romsås, nesten ti mil unna), gikk i samme klasse, som Christell, (som forresten pleide å være litt nedlatende ovenfor Nina, sånn som jeg husker det, (Christell kalte blant annet Nina for: ‘Nasse Nøff’)).
Så ville vel Nina vel ha vært russ 91, (som min stesøster Christell).
Og da kunne hu ikke ha gått, på distriktshøyskole, i 1990.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det som skjedde.
Var at Nina Monsen og jeg.
Vi dro og så Roger Rabbit, på Eldorado kino, (i Oslo), høsten 1988.
(Noen dager/uker at vi hadde blitt bedre kjent, (vi hadde sex halve natta), hjemme hos meg, på Bergeråsen).
Men etter det, så mista jeg kontakten, med henne.
(Jeg fikk et julekort, av henne, med bilde av henne og hennes hund Beauty på.
Det julekortet havna visst, i gangen ‘min’, (det var egentlig min fars leilighet).
På en eller annen måte.
Min lillesøster Pia fant kortet, (og ga det til meg).For å si det sånn).
For min lillesøster Pia, var rebell.
Så hu flytta, fra min fars kjæreste/samboer Haldis, (hvor hu hadde bodd, siden 1982), og opp til meg, i Leirfaret 4B, (hvor jeg hadde bodd aleine siden våren 1981).
Rundt juletider, i 1988.
Kan det vel kanskje ha vært.
Og da ville jeg forklare om det, med Nina Monsen, til Pia.
Så derfor ble det til, at jeg ikke nevnte Nina Monsen.For Pia sin venninne Cecilie Hyde flytta også inn, hos meg.
Og hvis jeg hadde dratt inn til Oslo igjen, for å møte Nina Monsen.
Så hadde de muligens skjønt, hva som skjedde, den nevnte høstnatta, (i 1988).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Det var forresten sånn.
Høsten 1989.
Da jeg flytta til Oslo, for å studere, (på NHI).
At jeg ringte Christell, (fra Kiellands Plass/Uelands gate, hvor hennes mor Haldis, hadde en leilighet, som jeg lånte, de første dagene, som jeg bodde, i Oslo).
Og da sa Christell, (høsten 1989), at Nina Monsen bodde, i Lillehammer.
Men Nina Monsen var ikke russ 89, (som meg).
(For da ville vi jo ha gått i samme klasse, på begynnelsen av 80-tallet.
På Berger).
Så hu begynte nok ikke på den distriktshøyskolen sin, før året etter.
Så hva hu dreiv med, i Lillehammer, høsten 1989.
Det kan man kanskje lure på.
(Siden at hu egentlig bodde på Romsås, (hos sin mor), på midten/slutten av 80-tallet.
For å si det sånn.
Men det kan kanskje ha vært sånn, at faren, bodde i Lillehammer.
Hva vet jeg).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Her har Nina Monsen satt inn annonse i avisa, (fra Dagningen 28. mars 1990):

Jeg sendte en e-post til Modhi Collect
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. desember 2020 kl. 17:11
Til: post.finance@modhi.no
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post <post@finkn.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, abuse@telia.com, sigurd.aune@sparebank1.no, finansinspektionen@fi.se, LKT1@mohdi.no, post@forbrukerombudet.no, michelle.adde@conacto.no, conecto@conecto.no, selma.myhrbraaten@conecto.no, tilsynsutvalget@domstol.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Postmottak <postmottak@domstoladministrasjonen.no>
Hei,
jeg viser til Deres brev fra 10. desember.
(Se vedlegg).
Dette kravet kjenner jeg ikke igjen.
Hva skal dette bety?
Dette er svindel og terrorisering/mobbing.
Det er noen jævler/troll som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner, (i flere år nå).
Og det er nok det som har skjedd her og.
Jeg har søkt litt om dere på nettet.
Og jeg har funnet ut, at dere tidligere het Conecto.
Og dere, (deres avdeling på Kolsås), har jeg tidligere hatt problemer med.
Jeg fortalte de gjentatte ganger, at det var noen troll, som hadde bestilt noe dritt, i mitt navn.
Men dere, (dere hadde en islandsk ansatt), ville ikke høre på meg.
Og Asker og Bærum Tingrett var like åndssvake.
(Og jeg fikk kredittanmerkning.
På grunn av noe jeg ikke har bestilt.
Uansett hvor mye klagde/forklarte).
Så dere lager helvete for meg, med jevne mellomrom, (på grunn av deres inkompetanse/dåraktighet), kan det virke som.
Så dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
IMG_20201217_0001 paint.jpg
603K
PS.
Her er vedlegget:

Mer fra Bekkestua
På lørdag 24. oktober, så gikk jeg til Meny Bekkestua, for å handle mat.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.Erik Ribsskog
PS.
På veien så sendte jeg tilbake ‘troll-post’ til møkka-firmaene:
PS 2.Her er mer om dette:

PS 3.
Enda mer om dette:

PS 4.
Og enda mer om dette:

PS 5.
Og enda enda mer om dette:

PS 6.
Og enda enda enda mer om dette:

PS 7.
Meny burde vel hatt en ansatt, som tok imot tomflaskene på ‘gamle-måten’, (når flaskeautomaten var i ustand), sånn at folk slapp å ta med seg tomflaskene hjem igjen:

PS 8.
Det var også mye rot rundt flaskeautomaten:

PS 9.
Her var det rot:
PS 10.
På det skiltet, på flaskeautomaten, til Meny.
Så burde det vel stått: ‘Henvend betjeningen for å pante tomflasker’.
(Noe sånt).
Det pleide ihvertfall vi i Rimi, å skrive, (mener jeg å huske), hvis det var noe problem med flaskeautomaten.
(Noe det ofte pleide å være på Rimi Nylænde, (hvor jeg jobba som assistent/assisterende butikksjef fra 1994 til 1996, og som butikksjef fra 1998 til 2000).
Siden at flaskene gikk ned, (gjennom et rør), til en flaskeautomat, som stod, i kjelleren.
Og da var det mye rart, som kunne gå galt.
For å si det sånn).
Og i ettermiddags-rushet, (og vel også om formiddagen og om kvelden), så hadde vi da gjerne, en lagerhjelp, (eller en annen butikkmedarbeider), som stod ved flaskeautomaten, og tok imot tomflasker, den dagen/vakta.
(For å si det sånn).
Hvis jeg, (som jobba ti år som Rimi-leder inkludert fire år som butikksjef), hadde behandla kundene, på den måten.
(Og latt de ta med tomflaskene hjem igjen).
Så hadde jeg nok fått sparken.
(Hvis jeg skulle tippe).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.




