johncons

Stikkord: Hm

  • Mer om Power/Elkjøp

    Nå venter jeg på en TV fra Power.

    (Den TV-en var egentlig litt billigere fra Elkjøp, (eller prisen var den samme, men Elkjøp hadde billigere frakt).

    Men Elkjøp kødda så mye, da jeg handla på rekvisisjon fra Nav, på Sandvika Storsenter, sommeren/høsten 2018.

    Halvparten av tingene fra dem, (som støvsuger og vaskemaskin), virka ikke ordentlig.

    For å si det sånn.

    Og TV-en, (av et eller annet kinesisk merke), har tatt kvelden, (for en del måneder siden).

    Og komfyren, (som ikke var helt ferdig satt sammen), hadde så skrøpelig støpsel, at jeg måtte kjøpe et nytt, på Byggmax Karihaugen.

    Og kombiskap, (kjøl/frys), hadde de ikke på lager, (av de i Nav sin prisklasse), på en måneds tid, midt under den varmeste årstiden, så jeg måtte i stedet kjøpe et kjøleskap med mindre fryser.

    Og jeg hadde betalt for montering av vaskemaskin.

    Men en pakistaner og sønn, som dukka opp, i en leie-varebil, med Elkjøp-varene, de bare satt varene ved inngangsdøra, (noe som egentlig var greit, for det var ikke noe problem å koble til vaskemaskinen, men det har etterhvert vist seg, at varmelementet ikke virker, så jeg må bruke klor i hvitvasken, osv.)).

    Og Power skriver et sted at estimert levering er 20. januar.

    Og et annet sted så skriver de 27. januar.

    Og de skriver at Post Nord har fått TV-en.

    Men pakken går ennå ikke an å spore, hos Post Nord.

    Og pakken sendes fra Lørenskog, (i dag rundt klokken 18).

    Så jeg trodde da at pakken muligens kom i dag.

    Og da skal man få en tekstmelding, fra Post Nord.

    Og jeg ville ikke at dette pinlige, (at jeg ikke var kledd ordentlig osv., da Oneco var på døra i slutten av desember, uten invitasjon), skulle gjenta seg.

    Og så ringer PRA Group, klokka 19.30 cirka.

    Og så sier jeg at jeg venter på en annen telefon.

    Og så sier de: ‘Vi kan ringe igjen seinere vi Erik’.

    Men den duse og klamme tonen.

    Hva mener de med å ringe folk så seint.

    De bør ringe i kontortida, (må man vel si).

    (Eller hvorfor skal de ringe.

    Det er vel mer passende å sende brev, (hvis det er noe de lurer på).

    Må man vel si).

    Og Power driver med noe nerde-greier, (må jeg si).

    Når de ikke klarer å informere folk ordentlig.

    Sånn at man lurer på om TV-en kommer i dag eller om en uke, liksom.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Lindorff Inkasso

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: 12214394

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. januar 2021 kl. 07:46

    Til: Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev/faktura, fra 11. januar, (se vedlegg), som jeg mottok tidligere denne uken.

    Dette er ikke noe jeg har bestilt.

    Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Og det er nok det som har skjedd her også.

    Jeg ønsker å få vite, hva navnet er, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: fre. 22. mai 2020 kl. 03:04

    Subject: Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: 12214394

    To: Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>

    Cc: <nav.baerum@nav.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, <tilsynsutvalget@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, <post@forbrukerombudet.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    for det første, så må jeg klage på, at brevene deres, ikke har giroer.

    For da hadde sett mer ut som regninger.

    Så jeg så ikke med en gang, at det stod: ‘Betalingsfrist’ nederst på brevet.

    Så det må jeg klage på, (at dere skriver brevene på en tørr måte, for å være sleipe, virker det som).

    For det andre, så har jeg informert dere, (i 2016), om at disse sakene er hos Inkassoklagenemnda.

    Og jeg venter fortsatt på at de skal gjøre jobben sin.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    For det tredje, så kan jeg også ta med om, at jeg går på sosialen for tida, (Nav vil ikke gi meg arbeidsledighetstrygd, av en eller annen grunn).

    Og jeg får kun til livsopphold.

    Så jeg har uansett ikke råd til å betale noe før jeg får meg en ny jobb.

    Overskiften i brevet deres, var også dårlig, synes jeg.

    ‘Overføring til overvåk nr: 12214394’.

    Hva skal det bety?

    ‘Regning’ for eksempel, (eller: ‘Faktura’), er bedre norsk, (vil jeg si).

    Skjerpings!

    PS 2.

    Kan det stemme at dere er et svensk firma?

    Rart at DNB selger gjelden min til Sverige, (vil jeg si).

    Jeg har også jobbet mange år som butikksjef i Rimi/ICA, og har en arbeidssak mot de.

    Så virker dette litt rart, må jeg si.

    Ikke bra!

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: søn. 16. okt. 2016 kl. 23:42

    Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: 12214394

    To: Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>

    Cc: <nav.baerum@nav.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, <tilsynsutvalget@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, <post@forbrukerradet.no>, <post@forbrukerombudet.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    det er det samme, når det gjelder denne saken, (se vedlegg).

    Dette er også hos Inkassoklagenemda.

    Jeg sender en kopi til de, (blant annet), som en påminnelse.

    Så håper jeg, at de ‘får ut finger’n’, (som min stesøster Christell pleide å si, på 80-tallet).

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2016-10-16 23:24 GMT+02:00

    Subject: Oppdatering/Fwd: 12214394

    To: Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>

    Cc: nav.baerum@nav.no, “post@inkassoklagenemnda.no” <post@inkassoklagenemnda.no>, tilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, post@forbrukerradet.no, post@forbrukerombudet.no, Lars Aasen <lbf@lbf.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “postmottak@sivilombudsmannen.no” <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev, fra 3. oktober, (se vedlegg).

    Dette er angående en sak, som jeg tidligere har sendt om, til Inkassoklagenemda.

    Jeg venter på at de skal få denne gjelden slettet, (siden at Intrum Justitia, har informert meg om, at annen gjeld fra denne tiden, (da jeg bodde, på St. Hanshaugen), er foreldet).

    Og jeg ønsker, å ta en ting av gangen, (for det er mest fornuftig, vil jeg si).

    Så derfor så venter jeg, på å høre, fra Inkassoklagenemda, om denne saken.

    Og så tar jeg det derfra.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2016-08-29 5:31 GMT+02:00

    Subject: Re: 12214394

    To: Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>

    Cc: nav.baerum@nav.no, “post@inkassoklagenemnda.no” <post@inkassoklagenemnda.no>, tilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, post@forbrukerradet.no, post@forbrukerombudet.no, Lars Aasen <lbf@lbf.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “postmottak@sivilombudsmannen.no” <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    det dere svarte på her, var vel en kopi dere fikk, av en e-post, til en klagenemd, for dommere.

    En kopi, som ble sendt, til deres informasjon, (som man vel sier, ihvertfall i Danmark).

    Men jeg også fått et brev fra dere, tidligere denne måneden, (se vedlegg).

    Og dette må være, at de har hatt sommervikarer, hos Narverud.

    For da jeg flytta, tilbake til Norge, (fra Danmark), ifjor sommer.

    Så hadde jeg ikke noen penger, for Nav ville ikke sende støtte til København, enda man har lest om, i avisene, (for en del år tilbake riktignok), om at det er mulig, å få Nav-støtte sendt, i tre måneder, innen EU.

    Og derfor, så plasserte Nav Sandvika meg, på en folkehøyskole, som er herberge, i sommerferien.

    Og når det begynte, å nærme seg skolestart.

    Så fikk jeg et tilbud, om rom, her på Narverud, (tidligere Thon hotell Høvik).

    Men haken var, at Narverud ville ha leien, direkte fra Nav.

    Jeg gikk med på dette, siden at dette var for et drøyt år siden, (i august ifjor), og jeg hadde flyttet mye, fra herberge til herberge, osv.

    Og det var sånn, at jeg snart måtte ut, fra Holtekilen folkehøyskole.

    Og derfor, så godtok jeg det, at Narverud fikk leia direkte, fra Nav.

    Siden at jeg snart måtte ut, fra Holtekilen, og var litt lei, av å flytte ‘hele tida’, da.

    Så her er det surr, mellom Nav og Narverud.

    Og det må antagelig ha vært, fordi at Narverud har hatt noen nye ferievikarer, (eller lignende), i sommerferien, som har ‘surra’ litt, da.

    Noe sånt.

    Han Greftegreff, (som vanligvis ‘styrer’ her), har sagt at han ikke vil ha fler e-poster fra meg, (for noen har sendt falske e-poster til han, i midt navn, og han klager på at han har en tjukk mappe, som det står mitt navn på, (eller noe i den duren), når jeg er innom, for å kjøpe ‘poletter’, til vaskekjelleren).

    Så dette er nok Greftegreff sin sommervika, som har surra fælt, (vil jeg tippe på).

    Så dette må dere ta kontakt med Narverud om, sånn at han sjefen der, kan rydde opp i dette, når han er tilbake, fra ferie.

    Så regner jeg med, at dette da, blir ‘årnings’, (for å si det sånn).

    Så det er fint, hvis dere kan slutte, å plage, med disse ‘surre-brevene’ deres, (må man vel kalle det).

    For det er ikke sånn, at jeg har fått min pensjonsbeholdning enda, fra Nav, (noe jeg bestilte, en gang, på 00-tallet, og fremdeles venter på).

    Så her er det bare surr, både hos Nav og Narverud.

    Det er helt sikkert.

    Så her får dere bare kontakte, disse ‘surrebukkene’, og prøve å få de, til å slutte, med denne surringen, (for å si det sånn).

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2016-08-24 11:01 GMT+02:00 Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>:

    Hei,

    Vi vil forholde oss til dom i saken inntil det eventuelt foreligger en kjennelse fra en høyere rettsinstans.

     

    Obligations Trondheim

    Tel: 73542220 Fax: 73542239

    E-post: kundesenter@lindorff.com

    Besøk vår selvbetjeningsportal for privatpersoner

     

    LINDORFF

    Postboks 7055, N-3007 Drammen

    Tel:(+47) 23 21 10 00 Fax:(+47) 23 21 11 00

    www.lindorff.no / www.lindorff.com

    ** This message including any attachments may contain confidential and/or privileged information

    intended only for the person or entity to which it is addressed. If you are not the intended recipient

    you should delete this message and notify the sender. Thank you.

    ————————————

    Fra: kundesenter@lindorff.com

    Sendt: 23.08.2016

    Til: kundesenter@lindorff.com

    Emne: 12214394

    —–Original Message—–

    From: eribsskog@gmail.com [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: Tuesday, August 23, 2016 6:10 AM

    To: Kundesenter-uidentifisert

    Subject: =?UTF-8?Q?Oppdatering=2FFwd=3A_Klage_p=C3=A5_Namsfogden=2FFwd=3A_Saksnumme3D_=3D?UTF-8?Q?r=3D3A=5f?=

    1224072_mellom_RIBSSKOG_ERIK_L=C3=98VENBALK_og_ENTERCARD_NORG3D_E_AS_med_ref_nr_:285752?=

    Uidentificeret email fra kundesenter@lindorff.com til manuel behandling

    —————————

    Hei,

    nå kan jeg ikke se, å ha fått noe, fra dere, om denne saken.

    Men jeg fikk et brev, fra Namsfogden i Asker og B¿rum, (om denne saken), for noen

    dager siden, (se vedlegg).

    Nå er noe av innholdet i det nevnte brevet, litt ‘gresk’, for meg.

    Men det står noe om at dette ble sendt til min folkeregister-adresse.

    Men jeg har bodd ti år i England, og der melder man adresse-forranding, til banken,

    når man flytter.

    Og ikke til staten.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så dette med folkeregister, er kanskje noe sovjetisk/¸stlige ‘greier’, som det blir

    mindre og mindre av, dess lenger vest, i verden, som man reiser/flykter.

    (Noe sånt).

    Det var også sånn, at hvis man skulle melde adresseforranding, (i Norge), til England,

    så måtte man vite, når man skulle returnere, til Norge.

    Og det visste jeg ikke, for det var avhengig av, når jeg fikk mine rettigheter,

    i en ‘Lillyhammer-sak’, med mere.

    Og jeg ringte mine kreditorer, fra ‘accomodation’, ved University of Sunderland,

    h¸sten 2004.

    Så det var kjent, at jeg bodde, i England, (vil jeg si).

    Og jeg ringte også Kripos, fra Liverpool, sommeren 2005.

    Så det var ikke sånn, at norske myndigheter ikke visste, at jeg opphold meg, i utlandet.

    Likevel så sender de masse ‘tulle-post’, (må jeg si), til min norske ‘sovjetstat-adresse’.

    Og der, (på min folkeregister/sovjetstat-adresse), så bodde min mors lillebror (Johan)

    Martin Ribsskog.

    Og han har ikke sendt noe brev videre.

    (Jeg ble fors¸kt myrdet der, sommeren 2005, etter å ha ryddet hele gården gratis,

    fra påsken, det året).

    Så her stiller jeg med tvilende, når det gjelder d¸mmekraften, til denne tingretten.

    De har tidligere fått meg opp i stry, ved å sende en identitetstyveri-sak, gjennom

    hele ‘m¸lla’.

    Etter at en islandsk kar, hos et Kolsås-inkassobyrå, nekta å erkjenne, at jeg hadde

    informert han om, at en regning, var for en tjeneste, som jeg ikke hadde bestilt.

    Og det er også et poeng her, at disse kravene, (fra 90/00-tallet), kan v¿re foreldede.

    For det fikk jeg vite, at Entercard-gjelden, (fra 90-tallet), var.

    Intrum-Justitia opplyste om dette, for en del måneder siden.

    Så sånne brev som dette, er for folk, som har gått tom for dopapir, og som trenger

    noe ‘dritt’, å bruke istedet, hadde jeg n¿r sagt.

    Så dette må jeg klage på.

    For noe tull!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog

    Date: 2016-02-24 18:43 GMT+01:00

    Subject: Klage på Namsfogden/Fwd: Saksnummer: 1224072 mellom RIBSSKOG ERIK L¨VENBALK

    og ENTERCARD NORGE AS med ref nr :285752

    To: tilsynsutvalget@domstol.no

    Cc: “post@inkassoklagenemnda.no” , Intrum Justitia Nova

    , IE Intrum_Justitia < Intrum_justitia@ie.intrum.com>, sianpost@sismo.no,

    post@forbrukerradet.no, post@forbrukerombudet.no, “sande.vgs” ,

    Politikk H¸yre < politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet ,

    post , juridisk , Lindorff Kundesenter

    Hei, i dette brevet så står det at jeg har blitt sendt

    til Oslo Forliksråd, i 2006.

    Jeg bodde i England, fra juli 2005 til september 2014.

    Og var ikke et sekund, i Norge, i den tida.

    Og fikk ikke et eneste brev, om dette, til England.

    I forkant, av at jeg flykta til England, i 2005.

    (Fra mordfors¸k på L¸vås gård).

    Så flykta jeg til England, og University of Sunderland, h¸sten 2004.

    (Etter å ha overh¸rt at jeg var forfulgt, av ‘mafian’, på Rimi Bj¸rndal, (hvor jeg

    jobbet som leder, ved siden av leder-jobb på Rimi Langhus og heltids-studier ved

    ingeni¸rh¸yskolen), i desember 2003).

    Det ble veldig kr¸ll med lånekassa, og jeg havnet tilslutt på gården til onkel Martin

    og dem, i Kvelde, i påsken 2005.

    Jeg innkalte min s¸ster Pia og halvbror Axel til slektsråd.

    Jeg foreslo at vi skulle flykte til Canada, siden jeg hadde overh¸rt dette med ‘mafian’.

    De ville ikke, men Pia ville styre med mine smålån, siden at hu hadde drevet med

    lignende da min mor d¸de.

    (Dette sa Pia på vei til eller fra togstasjonen i Larvik.

    I min onkels bil.

    Mens jeg tenkte på dette med Canada og ‘mafian’, da).

    Og min onkel Martin tulla også.

    Han lurte meg til psykolog.

    Og Pia gjorde ikke det hun hadde tatt på seg, (å kontakte DNB osv.), på _eget inisjativ_.

    Så Martin og psykologen fikk meg til å få en sosionom fra Sandefjord, til å ta over

    Pia sin ‘jobb’, (jeg selv hadde ikke bra kontormuligheter på L¸vås gård, for jeg

    bodde, i et slags skjul, må jeg si).

    Så Pia har ikke hatt noe med mine lån å gj¸re, siden dette, (som var våren/sommeren

    2005).

    Så hvorfor står det da Pia sitt navn (og også hennes adresse), på en kopi fra Oslo

    Forliksråd, i 2006, (en kopi som fulgte med brevet fra Namsmannen, se vedlegg).

    Nei, har Pia v¿rt som ei rotte her, og pr¸vd å tulle med mine penger/verdier, lurer

    jeg.

    Jeg får heller ikke Drammen tingrett til å oppl¸se et sameie for meg, (ei dommer

    H¸ys¿ter der, har nekta å gj¸re dette, siden rundt 2011).

    Og City Self Storage sier at de har gitt alle mine verdifulle antikviteter osv.,

    (fra f¸r jeg flytta til Sunderland i 2004), til HV, (som jeg er i).

    Men kanskje Pia har v¿rt rotte hos Selvåg/City Self-Storage og, og de bare sier

    noe, tenker jeg.

    Dette er en skandale, vil jeg si.

    Jeg fikk heller ikke noe arv, eller b¸ker/gamle brev, fra bestemor Ingeborg, da

    hu d¸de, i 2009, (enda min mor d¸de i 1999).

    Så jeg har blitt tulla med i nesten uendelig mange saker, må jeg si.

    NRK hadde i sitt program Tweet 4 Tweet, en sekvens om meg, i 2012, hvor de forklarte

    at jeg bodde i eksil i Enlgand, og skrev memoarer mm.

    Og jeg har skrevet fram til h¸sten 2005, i mine memoarer, (så jeg har forklart om

    alt som skjedde på L¸vås, (i Min Bok 8)).

    Jeg kjenner også Andre St¸ylen, (som var i nyhetene, her om dagen, som DNB-direkt¸r,

    som har kj¸pt A-pressen).

    Vi var på et m¸te sammen, hos Unge H¸yre, i 1991.

    Min russe-kamerat Magne Winnem dro meg med.

    Og Jan Tore Sanner ble så imponert over mine kunnskaper i politikk, at han dro med

    Winnem og meg, til et m¸te, om Unge H¸yre sitt program, f¸r kommune/skole-valget,

    i 1991.

    Og da var det jeg som sa mest, (må jeg si).

    Og jeg luket bort noe ‘nazistiske’ greier, fra Unge H¸yre-programmet.

    Det er mulig at det var St¸ylen sin ‘nazisme’.

    Hva vet jeg.

    Og jeg har også sendt alle disse Lindorff/DNB-sakene til Inkassoklagenemda.

    For et lignende lån, (fra f¸r jeg flyttet til Sunderland), er visst foreldet, har

    Intrum Justitia sagt, (se den videresendte e-posten).

    Så jeg ¸nsker at Inkassoklagenemnda skal se på, om ikke også DNB-lånene er foreldet.

    Dette skal Namsfogden ha fått kopi-eposter om.

    Men de bare overkj¸rer.

    Så det må jeg klage på.

    Jeg får bare til livsopphold dessuten, fra Nav, så det er ikke sånn, at jeg har

    noen penger/eiendeler verdt å nevne, (som det fremkommer av vedleggene, til Intrum

    Justitia/Entercard-saken, som jeg sendte om i går).

    Mens jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool,

    så kontaktet jeg Larvik kommune, om disse lånene.

    Og ble enig med gjeldsrådgiver der om at jeg skulle vente til jeg fikk meg en jobb,

    og så samarbeide med gjeldsrådgiver der, om tilbakebetalingen av lånene.

    Men dessverre, så har det v¿rt finanskrise, og jeg har fortsatt ikke fått jobb,

    (hverken i Norge eller England).

    Så dette har jeg min egen måte, å hanskes med, men jeg har her, blitt helt overkj¸rt,

    av Lindorff/Namsfogden.

    Som velger å på tullete vis, (må jeg kalle det), sl¸se bort det offentlige sine

    penger, på disse tulle-sakene.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Så også, at datoen på et av ‘tulle-brevene’, var 24. desember.

    Så her er det noen galninger, som bare mobber meg, og hater meg så mye, at de heller

    driver med å forf¸lge meg, på julaften, enn å ferie denne h¸ytiden, (virker det

    som).

    Så her må man lure, mener jeg.

    Her er det så mye tull og t¸ys, så har må noen rydde opp, mener jeg.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog

    Date: 2016-02-24 1:49 GMT+01:00

    Subject: Fwd: Saksnummer: 1224072 mellom RIBSSKOG ERIK L¨VENBALK og ENTERCARD NORGE

    AS med ref nr :285752

    To: tilsynsutvalget@domstol.no

    Cc: “post@inkassoklagenemnda.no” , Intrum Justitia Nova

    , IE Intrum_Justitia , sianpost@sismo.no,

    post@forbrukerradet.no, post@forbrukerombudet.no, “sande.vgs”

    , Politikk H¸yre , Akademikerforbundet ,

    post , juridisk , Lindorff Kundesenter

    Hei, jeg viser til brev fra uklar etat, (må jeg kalle

    det).

    På konvolutten står det: ‘Politiet’, og på brevpapiret, så står det:

    ‘Namsfogden’.

    Det virker som et sammensurium, uten like, så det må jeg klage på.

    Dessuten, (se videresendt e-post), så har Intrium Justitia forklart for meg, i fjor

    h¸st, at denne gjelden er slettet, (grunnet foreldelse).

    Så her er det mye rot, (det er helt sikkert).

    Og på toppen av dette, så har jeg ikke fått noe brev, om et sånt m¸te hos Namsfogden.

    (Ikke som jeg kan se, ihvertfall).

    Så her er det toppen av kransekaka i rot, vil jeg si.

    Så det må jeg klage på.

    Det er også sånn, at jeg har fått mye brev, om lignende saker, fra Lindorff og et

    annet firma, som holdet til på Kolsås, men som jeg har glemt navnet på nå.

    Men jeg kan ikke se å ha fått noe fra Intrum Justitia.

    Jeg jobbet på vegne av Intrum Justitia under oppveksten.

    Vårt slektsfirma Str¸mm Trevare hadde Intrum Justitia som inkassofirma, og vi hadde

    stempel fra Justititia liggende, på kontoret til den bedriften, i huset til min

    farmor, (og jeg brukte det, en gang, som jeg hadde returnert et keyboard, som var

    som en leke, må jeg si, og som jeg ble skuffet over, da jeg fikk den, som ungdomsskole-elev,

    var det vel).

    Så dette blir feil, at jeg blir sendt på hemmelig vis til retten av noen slags kolleger,

    (må jeg vel kalle dem).

    Datatilsynet kjenner også til, at jeg, har blitt utsatt, for veldig mange identitetstyveri-saker.

    Og derfor er det vanskelig for meg, å huske alle inkasso-sakene, (ettersom at firma

    sender til inkasso, enda jeg forklarer om at det er snakk om identitetstyveri-saker

    og returnerer all ‘dritten’, som kommer, i postkassa).

    Det var sånn, da jeg bodde i England, (hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014), at de

    i Larvik, fikk noe lignende dom/tull, på meg.

    Men da fikk jeg heller ikke brev, for min onkel i Norge, sendte ikke min post videre

    til meg, etter et drapsfors¸k på gården, som var grunn til, at jeg flykta til England.

    Så dette er ikke f¸rste gang heller, for å si det sånn.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Intrum Justitia Nova

    Date: 2015-10-30 14:54 GMT+01:00

    Subject: Saksnummer: 1224072 mellom RIBSSKOG ERIK L¨VENBALK og ENTERCARD NORGE AS

    med ref nr :285752

    To: “eribsskog@gmail.com” Hei, Viser til deres henvendelse

    vedr sak 1224072 ( ENTERCARD NORGE AS).

    Vi bekrefter med dette at saken er avsluttet hos oss i dag som foreldet.

    Dette til din orientering.

    Med hilsen

    Saksbehandler :Team Bank

    Telefon :23 17 11 10

    Intrum Justitia AS

    IBAN: NO1563180520351

    BIC : NDEANOKK

    ————————————

    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z010122407200199894143 KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1300661895360

    NB: Oppgi alltid saksnummer 1224072 ved henvendelse til oss.

    2 vedlegg

    IMG_20210116_0001 paint.jpg

    637K

    IMG_20210116_0002 paint.jpg

    630K

    PS.

    Her er vedleggene:

    IMG_20210116_0001 paint

    IMG_20210116_0002 paint

  • Mer om hva jeg kjøpte på Amazon i 2013

    mer fra amazon 2013

    PS.

    Etter at jeg hadde bodd hos MAS, i noen måneder, (på starten av 2012).

    (Noe jeg blogget om her om dagen).

    Så ville de at jeg skulle søke om kommunale leiligheter.

    (Eller ‘housing association-leiligheter’, (boliger eiet av ideelle stiftelser), var det vel.

    Noe sånt).

    Og jeg fikk ‘plutselig’ en leilighet, (fra Liverpool Housing Trust), i Keith Court, våren 2012.

    Og da kjøpte jeg, en sånn hybel-vaskemaskin, på Maplin, (var det vel).

    (For jeg hadde ikke råd til en ordentlig vaskemaskin.

    For dette var en umøblert leilighet.

    Og jeg fikk bare til livsopphold, (cirka 1.500 kroner hver fjortende dag), fra the Jobcenter.

    Og det var mye annet jeg trengte og.

    (Som madrass, seng, møbler, kjøleskap, (og fryser).

    Og jeg kom aldri så langt som til å kjøpe TV der, (selv om jeg bodde der, i et par år).

    For å si det sånn).

    Og i 2013, så ble den hybel-vaskemaskinen ødelagt.

    (Motoren slutta å virke.

    Var det vel).

    Og jeg bestilte en ny hybel-vaskemaskin, fra Amazon, (som vel var litt billigere, enn den fra Maplin).

    Og det kom en kar på døra mi, med denne vaskemaskinen, (husker jeg).

    Selv om jeg kanskje heller hadde venta, å fått en lapp i posten, om at jeg skulle hente denne varen, på postkontoret.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Mer om housing associations, (‘bolig-foreninger’ blir det vel kanskje, på norsk):

    mer om housing association

    https://en.wikipedia.org/wiki/Housing_association

    PS 3.

    Når det gjelder Amazon.

    Så ser man ofte i nettaviser osv., at disse har kjempestore lagre, hvor de har tusener på tusener av vareslag.

    Men det jeg har kjøpt på Amazon.

    Det er alltid fra små ‘Ebay-lignende’ butikker.

    (Må man vel si).

    Vaskemaskinen overfor fikk jeg fra en Amazon-butikk som heter iShop247.

    Og det USB-lydkortet, (fra den forrige bloggposten).

    Det fikk jeg fra en Amazon-butikk, som heter Accessories Plus.

    Så hvordan dette med bestillinger fra Amazon foregår.

    Det får jeg ikke helt til å henge på greip, (må jeg si).

    Men det er kanskje sånn, at disse små butikkene, leverer varene sine til Amazon, som så sender de videre.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    MAS, (hvor jeg bodde før jeg flytta til Keith Court).

    Det betydde forresten: ‘Mens Accommodation and Support’.

    Så det var nesten noe lignende av Mannegruppa Ottar.

    (Noe sånt).

    Men det var Liverpool City Council, (‘Liverpool kommune’), i Garston, som sendte meg, til MAS.

    Og det var fordi at det var det eneste stedet, hvor det var plass til meg, på den tida, (rett at jeg ble hivd ut, av den skandinaviske kirken i Liverpool, på grunn av at de skulle arrangere en tøvete basar, (i fellesarealet mellom hybel-rommene), var det vel).

    (Noe sånt).

    Og Liverpool City Council, (kommunen), de sendte meg til MAS, fordi at jeg trengte bolig.

    Ikke fordi at jeg trengte noe klam støtte/support, (som MAS forlangte mer penger fra ‘kommunen’ for).

    Så derfor ble MAS sure, siden at de ikke tjente så mye penger, på meg.

    Og derfor heiv de meg ut, (sånn at jeg måtte stresse skikkelig, for å finne et nytt sted å bo), våren 2012.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Det skal visst være noen store Amazon-varehus, (eller lagre menes det vel antagelig), her og der, men akkurat hvordan varene blir sendt, (i hytt og pine), det har jeg ikke helt oversikten over, (for øyeblikket), må jeg innrømme:

    skal være store varehus

    https://no.wikipedia.org/wiki/Amazon.com

    PS 6.

    Amazon husker jeg, fra rundt årtusenskiftet, (da jeg bodde, i Oslo).

    Det var et veldig kjent nettsted, allerede på den tida.

    De solgte bøker.

    Og de var nok kjent, for å liksom være, et nettsted, for kvinner.

    En amazon/amasone er jo en stor, (og krigersk), kvinne.

    (For å si det sånn).

    Så i begynnelsen, så syntes jeg nok, at det var litt rart, å handle, på Amazon.

    Men de hadde ikke Elkjøp i Liverpool, (for å si det sånn).

    Og Clas Ohlson var jeg ikke vant til å handle på der.

    (Og de kom først litt seinere.

    For å si det sånn.

    Og de ble vel aldri like flinke/billige, i England, som i Norge og Sverige.

    Må man vel si).

    Og så skulle jeg ha, en billig varmeovn.

    Og da var det vel sånn, at jeg søkte, på nettet, etter en varmeovn.

    (Noe sånt).

    Og så fant jeg en billig en der.

    Jeg skydde kanskje Argos litt, (som selger billige varmeovner).

    Det var sånn at jeg kjøpte en billig mobil av dem, på et nyttårssalg, (til ti pund vel), en gang.

    Og da tok det lang tid, å få utlevert varen, (fra deres minste butikk i sentrum), sånn som jeg husker det.

    (Noe sånt).

    Og det kan også ha vært sånn, at jeg ikke viste, at de hadde varmeovner, på Argos.

    Før jeg flytta, til Sunderland, (høsten 2011).

    For da så jeg, at det var to fargede kvinnfolk, som gikk foran meg, (i en handlegate), med en varmeovn-eske, inni en delvis gjennomsiktig Argos-pose.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Det virker som at ‘Wiki-nerdene’, ikke er så glade i, å oppdatere siden, om Amazon.

    De tenker kanskje fortsatt på Amazon, som noe ‘jentelus-greier’.

    (Noe sånt).

    Og de har fått to av overskriftene feil der, (på Amazon sin Wiki-side overfor), vil jeg si.

    Varehus, (muligens feil oversatt fra ‘warehouse’), skal vel heller oversettes med: ‘Lagre’, (tørr jeg nesten å påstå).

    Og Subsidier, (muligens feil oversatt fra ‘subsidiaries’), burde vel heller, ha vært oversatt, med: ‘Underavdelinger’ eller ‘Datterselskaper’.

    (Noe sånt).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    £34.99 kosta visst mobilen fra PS 6.

    (Det er mulig at jeg tenkte, at hvis jeg kjøpte den mobilen, (som vel var hvit).

    Så kunne jeg ha sendt den Sony Eriksson-mobilen, som jeg kjøpte, til min nevø Daniel, i 2006, (på ‘ordre’ av min søster Pia), til Norge.

    Men jeg tenkte kanskje seinere igjen, at det ble feil, å sende en mobil, til Pia/Daniel, liksom på kommando, (og 200 pund, (som den ‘2006-mobilen’ kosta), er/var jo ganske mye penger).

    (For å si det sånn).

    Eller om det var sånn, at jeg solgte ‘2006-mobilen’, på Ebay, omtrent samtidig med at jeg solgte Mio-smarttelefonen.

    (Rundt årsskiftet 2006/2007.

    Mens jeg dreiv med arbeidssak mot Arvato/Microsoft.

    Hm).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    34.99 pund var det visst

  • Her kan man se hva jeg kjøpte på Amazon i 2012

    kjøpte på amazon i 2012

    PS.

    Jeg ble jo kastet ut, (på urettmessig vis), i Liverpool, (en gang), og i Sunderland, (to ganger), mellom høsten 2011 og januar 2012.

    Og etter å ha blitt kasta ut fra Azalea Lodge, i Sunderland.

    (Av uklare grunner.

    Men det kom en brite på døra mi.

    Og han ønsket å se et nummer, på nettverkskortet, (på PC-en min).

    Og de ansatte der, (på Azalea Lodge), hadde latt han briten få lov til å gå inn hos meg, (for å sjekke dette), virka det som.

    Noe sånt).

    Og hu negerdama som var leder der, (på Azalea Lodge), kasta meg så ut, (av uklare grunner).

    Og jeg dro da tilbake til Liverpool, (med National Express-buss), hvor jeg bodde noen dager, hos den skandinaviske kirken.

    (Min svenske Team Leader/kollega Jill, fra (Bertelsmann) Arvato/Microsoft.

    Hu tipsa meg en gang om, på jobb, (høsten 2005 vel), at man kunne bo på den skandinaviske kirken, (i Liverpool).

    For å si det sånn).

    Før kirken også kasta meg ut, av uklare ‘Kafka-grunner’.

    (Etter noen få dager).

    Og så ble jeg sendt til Liverpool City Concil sitt kontor i Garston.

    (Av Liverpool City Council sitt kontor, i Dale Street/sentrum).

    Og de skaffet meg rom, i et slags bofelleskap, (drevet av Mens Accommodation and Support), i Kensington, (eller Fairfield som MAS sa).

    Og det var så grisete, på kjøkkenet, i det bofelleskapet.

    Og jeg var vant til å klare meg på cirka halve livsopphold-støtten på Azalea Lodge, (siden at jeg der måtte betale cirka halve livsopphold-støtten i matpenger, samtidig med at jeg kjøpte all maten jeg åt, i matbutikker som Tesco, (for å slippe å menge meg, med de pøblene/kriminelle, som bodde på det nevnte herberget)).

    Så de første ukene, i Rufford Road.

    Så kjøpte jeg meg en mikrobølge-ovn, (med grill-funksjon), som jeg plasserte, på rommet mitt der.

    (Sånn at jeg slapp å bruke det grisete kjøkkenet).

    Og livsopphold-støtten, (som var på bortimot 1.500 kroner), ble utbetalt hver fjortende dag.

    Og en av de første utbetalingene, brukte jeg, (brorparten av), til å kjøpe den nevnte mikrobølgeovnen.

    Og den andre utbetalingen, var det vel muligens.

    Den brukte jeg en del av for å kjøpe en printer-skanner.

    Og dette var på Clas Ohlson i Liverpool sentrum.

    (Hvor Clas Ohlson plutselig dukka opp mens jeg bodde i Leather Lane (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011) også i Liverpool sentrum).

    Og den printer-skanneren kosta kanskje 25-30 pund.

    (De printer-skannerene er litt subsidierte (virker det som for meg).

    De selges billig.

    Og så selger de seinere blekket til blodpris, liksom.

    For å si det sånn).

    Men svenskene hadde ikke lagt printer-ledning oppi esken.

    Så den måtte jeg kjøpe for seg.

    (Og det var heller ikke sånn at den printer-skanneren (fra Clas Ohlson) hadde wifi (sånn som andre printer-skannere seinere har fått seg).

    Man måtte ha den nevnte ledningen for at printeren/skanneren skulle fungere.

    For å si det sånn.

    Så det var litt ‘katta i sekken’, fra Clas Ohlson.

    Må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Den nevnte Clas Ohlson-butikken har visst seinere gått konkurs, (og det er kanskje ikke så rart når de driver og selger folk katta i sekken, for å si det sånn):

    seinere gått konkurs

    https://www.liverpoolecho.co.uk/news/business/clas-ohlson-closing-liverpool-city-15511342

  • Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. januar 2021 kl. 19:02

    Til: “postmottak@sivilombudsmannen.no” <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Kopi: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>

    Hei,

    jeg husker godt, at Mette Holter ikke tålte, at jeg nevnte Gro Harlem Bruntland engang.

    Jeg har alltid stemt på høyresida, (Høyre eller Fremskrittspartiet), og har aldri likt Gro.

    Og da jeg sa noe negativt om Gro, (mens jeg lagde noe mat, på kjøkkenet, til Arne Thomassen og Mette Holter, som jeg leide av, i et ‘sandwich-år’, fra studiene), så klikka Mette Holter, og forklarte at hu, (som vi besøkte i Parkveien, en gang, på begynnelsen/midten av 80-tallet), hadde vært venninne med Gro, under oppveksten.

    Og at det ikke var lov å si noe stygt om Gro.

    Og det er vel kjent, at du, er lillesøstera til Gro Harlem Bruntland.

    Så da er du inhabil, mener jeg.

    Det kan kanskje ha vært, at Mette Holter skøya.

    Og fortalte en gang, at hu og ei amerikansk venninne av henne, (ei tjukk dame med svart/mørkt hår, ved navn Victoria/Vicky, som emigrerte til Trondheim), hadde gått i hotpants, mens de bodde hos Ancona-mafia-familien, i USA, (i Brooklyn ifølge min halvbror Axel, som vokste opp med Mette Holter som stemor).

    Men Ancona er visst mer kjent for å være i Ku Klux Klan, (ettersom jeg har forstått det).

    (Dette var det om i media, for noen år tilbake.

    Noe om en Ku Klux Klan-leder, i Amerika, som het Ancona).

    Så det er mulig at Mette Holter skøyer med sånt.

    Men når hu har sagt disse greiene, (om sitt vennskap til Gro), så må jeg få lov å forklare dette videre, (og peke på at du er lillesøstera til Gro), vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tir. 5. jan. 2021 kl. 09:46 skrev postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>:

    Vår ref 2020/2837

    Vennlig hilsen

    Erlend Kragh Nyhus | rådgiver

    e-post: postmottak@sivilombudsmannen.no

    PS.

    Her er e-brevet fra Sivilombudsmannen:

    ebrev fra sivilombudsmannen harlem

  • Min tidligere kamerat Frode ‘Flode’ Kølner har bytta ut hus/bungalow med leilighet i Tønsberg, (antagelig på grunn av at ungene har begynt å forlate redet)

    frode leilighet

    PS.

    Huset/bungalowen, (som jeg aldri besøkte, for jeg ikke har hatt noe særlig kontakt med Frode siden begynnelsen av 90-tallet), hadde ganske bra standard, (må man vel si):

    hus bra vedlikeholdt

    https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=180046408&taid=Share_ad_facebook&fbclid=IwAR2bqbPIO4PtoE2wxh3i4rthZUHlws-0zX8W5Eigc_HMgQU852NQwYHZr_k

    PS 2.

    Dette må vel kalles luksus:

    dette må vel kalles luksus

    (Samme link som overfor).

    PS 3.

    Her satt muligens kona og skravla med venninner, mens Frode satt og så på TV i den andre sofagruppen:

    her satt kona og prata

    (Samme link som overfor).

    PS 4.

    Det kan virke som at Frode hadde sin egen ‘man-cave’, hvor han gjemte seg for kona og sønnene, (som okkuperte stor-stua):

    frode hadde sin egen tv stue

    (Samme link som overfor).

    PS 5.

    Såvidt meg bekjent, så har Frode to sønner.

    Og hvis de brukte et av de fem soverommene som TV-stue, (enten for Frode eller sønnene).

    Så hadde de fire soverom igjen.

    Det er mulig at de hadde et gjesterom.

    Eller at Frode og kona hadde hvert sitt soverom.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Frode og kona samla på vaskepulver fra alle land i verden, (for å skøye litt), derfor fikk de god bruk for det gamle kjøkkenet:

    gjenbruk av kjøkken

    (Samme link som overfor).