johncons

Stikkord: Hm

  • Mer fra Europa

    På mandag 20. februar, så dro jeg til Kiel, med Color Fantasy.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det var noe tull med Ruter-appen:



    PS 2.

    Det gikk ikke an å komme videre fra dette skjermbildet (så det ble til at jeg brukte Vy-appen istedet):




    PS 3.

    Man kan kanskje lure på, hva Ruter har imot nettsted-løsninger.

    Andre firmaer (som Color Line, DFDS, FIixBus og National Express i England) selger billetter direkte fra sitt nettsted.

    Når de ‘nerdete’ appene klikker, på denne måten.

    Så kan man kanskje lure på, hvorfor firmaer som Rema (med sin Æ-app) og Ruter er så ‘besatt’ av apper.

    Hva er galt med å la folk bruke hjemme-PC-ene sine også.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Extra Bekkestua Nord hadde bare brun skokrem (sånn som jeg husker det):




    PS 5.

    Extra hadde også slurva med søppel-tømming:




    PS 6.

    Nav Bærum (i Sandvika) har vedtatt at jeg får dekket strøm-regninger (siden at jeg er sosialklient) men i januar var de så treige med å betale, at Norgesenergi hadde purra:




    PS 7.

    På Burger King Klingenberg var det rot:



    PS 8.
    På bildet overfor.

    Så kan man se en av grunnene til, at jeg ville bytte ut Alcatel-mobilen.

    (Noe jeg skrev om i den forrige skildring-blogg-posten.

    For å si det sånn).

    For den Alcatel-mobilen var sånn, at pekefingeren ofte kom med, nederst på bildet.

    Og det var på grunn av, at knappene var plassert litt dumt.

    (Må jeg si).

    Så den mobilen var ikke så glupt utformet/designet, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Den Samsung-mobilen (som jeg blogget om i den forrige skildring-bloggposten) kom ikke med USB-C-ledning.

    (Var det vel).

    Så jeg dro innom Power Lille Grensen.

    Og der var det et helvete å kjøpe sånne ledninger.

    For de hang veldig nærme, beina til en butikkansatt (en ung/brautende nordlending, som hadde en slags skranke, midt på gulvet der, og som var opptatt med å betjene en utlending vel).

    Så hvis man ville finne varen selv (som i gamle dager, på Frithjof Arngren og Aktuell osv.).

    Så sleit man litt.

    For den butikkansatte flytta seg aldri.

    Så man fikk liksom ikke sett der.

    Da måtte man ha trukket kø-lapp (eller noe lignende).

    (Hvis man ville ha svart ledning.

    For å si det sånn).

    Men det var sånn (la jeg tilfeldigvis merke til) at de hadde noen hvite USB-C-ledninger (som vel ikke stod nevnt på nettstedet) litt ‘borti der’.

    Så det ble til at jeg kjøpte en av de istedet.

    (Selv om den varen var litt dyrere (enn den billigste på nettstedet).

    Og den varen var vel heller ikke priset.

    Så det var sånn, at jeg fortsatt lurte på prisen, da jeg stod i kassa-området.

    Husker jeg).

    Selv om det ikke akkurat var den ledningen, som stod på handlelappen min.

    (For å si det sånn).

    For disse USB-C-ledningene er det stor forskjell på.

    De ser nesten like ut.

    Men noen er mye raskere enn de andre.

    Så det at de ikke henger ved siden av hverandre (i bolker) er litt rart.

    (Vil jeg si).

    Og hvis varene henger/står/ligger i bolker, så selger de også mer.

    (Lærte jeg, som Rimi-butikksjef).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Her er mer om dette:




    PS 11.

    Enda mer om dette:




    PS 12.

    Det var forresten sånn.

    At da jeg var i København (med DSDF) i juni.

    Så så jeg, at de hadde USB C-ledninger (USB C til USB A) til en billig penge, i en matbutikk (Coop365) ved Nørreport Torv.

    Og jeg har også sett sånne USB C-ledninger i norske matbutikker, etter dette.

    Så hvis man ikke trenger en kjempe-rask USB C-ledning.

    Så er det mulig å kjøpe en litt treigere en, for en billig penge, i en vanlig mat-butikk.

    (Vil jeg si).

    Så da må jeg si, at den ledningen jeg kjøpte, på Power, ikke akkurat var billig.

    (For å si det sånn).

    Så Power (og Elkjøp) sliter litt, med prisene.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Nå sjekka jeg nettbanken.

    Og den hvite USB C-ledingen kosta 129.

    Og så var det sånn, at det stod på nettstedet til Power, at det var meningen at de skulle ha, en billig svart USB C-ledning, til 79.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Her er mer om dette:




    PS 15.

    Jeg må innrømme, at jeg ikke har fulgt med så mye på USB, de siste årene.

    De forrige smart-telefonene mine (Alcatel-mobilen, Huawei-mobilen og Nokia-mobilen).

    De brukte alle micro USB.

    Så jeg hadde ikke noen USB C-ledninger hjemme.

    Og jeg trengte bare en USB C (hann) til en vanlig USB (hann)-ledning.

    (Jeg trengte ikke lader.

    For jeg hadde USB-lader.

    For å si det sånn).

    Og ‘vanlig’ USB (til å plugge inn bak på PC-en, for eksempel) det kalles visst USB A.

    (Tidligere så sa man bare USB (om disse stikkene/ledningene) som regel.

    Vil jeg si).

    Så det er litt kaos, når det gjelder USB nå.

    Det var enkelt før, men nå er det litt kaos (vil jeg nesten si).

    Ettersom at det stadig kommer nye leding-stikk-typer og raskere ledninger (som trenger raskere/nye plugger (SuperSpeed/USB 3.2-plugger) for å være så raske, som det står på pakken osv., at de kan være).

    (For å si det sånn).

    Og siden at jeg skulle til Kiel.

    Så skulle jeg bare ha den billigste ledningen.

    Siden at jeg syntes at det ble som noe artig, å teste den nye mobilen litt (når jeg kom hjem) da.

    (Noe sånt).

    Men dette (lader og USB-C-ledning) burde muligens ha fulgt med Samsung-mobilen (fra OneCall sin nettbutikk).

    Da hadde jeg sluppet dette stresset.

    (For å si det sånn).

    En sånn ledning, koster sikkert bare en ti-kroning (eller noe) for Samsung-fabrikken (som sikkert kjøper inn tusenvis av disse, av gangen).

    Så at det ikke følger med lade-ledning osv., er litt dårlig.

    (Må man vel si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Det er også sånn.

    At hvis varene er priset, så selger de mer.

    (Lærte jeg som Rimi-leder.

    Noe jeg jobet som, fra 1994 til 2004.

    For å si det sånn).

    Så når varene (USB C til USB A-ledningene) ligger litt her og der (i butikken).

    (Og ikke i bolker.

    Noe som gjør at varene selger mer.

    Som nevnt overfor).

    Og når mange av disse ledningene også mangler pris-merking.

    Så virker det nesten som, at Power ikke ønsker å selge disse varene.

    (Selv om det høres rart ut.

    Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Jeg husker også, fra da jeg bodde i England.

    (Hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

    At Tesco (for eksempel) klarte å selge mobiler, uten at det samtidig hang en klam selger, over en.

    Disse kassene, som står midt ute i butikken, er litt klamme (noen ganger) må man vel si.

    (Ihvertfall i de litt trange Power-butikkene.

    Som Power i Lille Grensen).

    Hva med å selge ting fra bak en skranke.

    (For eksempel).

    Og hvis de hadde gjort som for eksempel Tesco, og latt mobil-avdelingen være selvbetjent.

    Så ville kanskje prisene blitt lavere og.

    (Siden at de da hadde spart noen lønnings-kroner hver måneden.

    På å hive ut han brautende/brummende/breiale/klamme nordlendingen, da.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    Det er også sånn, i denne butikken.

    (Og i andre Power-butikker).

    At uansett om man kjøper en barbermaskin eller en USB-ledning.

    Så spørr de alltid om telefonnummeret ens.

    Og jeg mener å ha lært, at det holder med kvitteringen.

    (Hvis man skal bytte varen.

    For eksempel).

    Så alt dette maset, om mobilnummer.

    Det bryter vel med personvern-hensyn og det som Orwell prediket (dette med at ‘Big Brother’ ser deg, som jeg blogget om, for noen dager siden).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    Kiwi Ensjø bruker muligens litt mye av fortauet til disse plakat-bukkene:




    PS 19.

    Her (på Kiwi Ensjø) var det rot:




    PS 20.

    De kunne godt ha åpna en kasse til (må man vel si):




    PS 21.

    Som vanlig, så virka nesten ingen av Color Line sine innsjekkings-automater:




    PS 22.

    Dusjen på lugaren var tett:




    PS 23.

    Her er mer om dette:




    PS 24.

    Minibaren/kjøleskapet mangla hyller:




    PS 25.

    I Tyskland, så var minibanken i ustand:




    PS 26.

    Kiel kommune er ikke så flinke til å holde fortauene ryddige:




    PS 27.

    Det er også sånn at folk setter opp klistremerker overalt (i Kiel) og kommunen er ikke så flinke til å fjerne de (noe jeg har blogget om tidligere):




    PS 28.

    Våren begynner tidligere i Kiel:




    PS 29.

    Kiel kommune er heller ikke så flinke til å ta bort tagging/graffiti (noe jeg har blogget om tidligere):




    PS 30.

    Mer om problemet med klistremerker:




    PS 31.

    Det var vel sånn, at jeg var litt lei av McDonalds-restauranten på hoved-jernbanestasjonen.

    (De har en ekkel/klam/dvask gubbe der (en pakistaner eller noe) som alltid står i kassa der.

    En som minner litt om min farfar Øivind, på den tida han var pensjonist (og hadde fått hjerneslag).

    Så da mister man litt appetitten.

    Må man vel si).

    Og så hadde jeg sett på nettet, at de hadde McDonalds-restaurant, på Citti-senteret.

    Men den restauranten viste seg, å være veldig liten.

    Og det var sånn, at man nesten satt ute i senteret (og det var den eneste restauranten liksom (ihvertfall på det planet)).

    Og det var også sånn, at de som jobba der, så ut som om de var albanske mafisoer (eller noe) i 40/50 års-aldreren.

    Og de hadde ikke den burgeren (Big Tasty) som jeg pleier å kjøpe, på McDonalds i København.

    Så jeg bestilte to doble cheeseburgere og pommet frites og cola.

    Og det virka ikke som at McDonalds i Tyskland, har sånn meny-tilbud, når man kjøper doble cheeseburgere.

    Så jeg fikk ikke noe avslag, selv om jeg kjøpte meny.

    Så det var litt juks.

    (Må jeg si).

    Og det at McDonalds sin ‘Whooper-kopi’ heter Big Tasty.

    Det ble litt dumt, når jeg skulle bestille den burgeren, av han svære albaneren (må jeg si).

    Så det er muligens noe tull, fra McDonalds.

    (Jeg har tidligere lest, at den burgeren er en Whooper-kopi.

    Og de angriper kanskje Burger King, ved å gi den kopi-burgeren et dumt navn.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 32.

    Her er mer om dette:




    PS 33.

    Enda mer om dette:




    PS 34.

    Og enda mer om dette:



    PS 35.

    For et par år siden, så hadde McDonalds-restauranten på hoved-jernbanestasjonen, alltid tilbud på to Royal Cheese (Quarterpounder med ost) til fem euro.

    Men det tilbudet har de ikke lenger.

    Og prisene har vel også gått opp (på McDonalds i Tyskland) etter Putin sin invasjon av Ukrania.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 36.

    Da jeg gikk inn på McDonalds.

    Så var jeg omtrent den eneste kunden der.

    Men mens venta på maten, så satt det seg plutselig masse alene-mødre der (med farget unge, som min lillesøster Pia fikk seg, på 90-tallet).

    Så det ble pluselig veldig ekkelt/klamt der.

    (Må jeg si).

    Så jeg bare heiv i meg burgerne.

    Og så åt jeg heller pommes frites-en utafor (på veien til Rewe Center).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 37.

    Her er mer om dette:




    PS 38.

    Her (på veien til Rewe Center) var det rot:




    PS 39.

    Dette skiltet trenger litt TLC (som de sier):




    PS 40.

    Denne aktiviteten har Rewe brukt mye flid på, men når de glemmer andre ting (som det møkkete skiltet på bildet overfor) så blir det litt dumt/lugubert (må man vel nesten si):




    PS 41.

    Her var det rot:




    PS 42.

    Her er mer om dette:




    PS 43.

    Enda mer om dette:




    PS 44.

    Pølse og poteter-gryterett/stuing hadde kanskje solgt bra i Norge:




    PS 45.

    Rewe Center hadde problemer med reklame-flaggene sine:




    PS 46.

    Her var det rot/tagging/graffiti:




    PS 47.

    Her er mer om dette:




    PS 48.

    Enda mer om dette:




    PS 49.

    På begynnelsen av 80-tallet, så var det sånn, at min fars yngre bror Håkon fortalte meg, at polske folk, tjente mer, på å plukke jordbær, på den lokale gården Sand, i tre-fire uker (hver sommer) enn det de tjente på å jobbe, som lærere, resten av året.

    Og det er visst fortsatt sånn, at til og med presidenter, tjener mer, på å jobbe litt på si, som tannlege osv., i Vesten (kan det virke som).

    (For å fleipe litt).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 50.

    Her er mer om dette:




    PS 51.

    Jeg kjøpte tannpasta på Kiwi Ensjø.

    Men den var det litt rar konsistens på (syntes jeg).

    Så derfor kjøpte jeg en ny tannpasta på Rewe (som var svart av alle ting).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 52.

    Her er mer om dette:




    PS 53.

    Enda mer om dette:




    PS 54.

    Hm:




    PS 55.

    I Oslo, så var det mye bygge/vei-arbeider, i nærheten av ferje-terminalen:




    PS 56.

    Her er mer om dette:




    PS 57.

    Jeg kjøpte ihvetfall riktig ledning på Power (selv om den kanskje ikke var så bra/rask, som de dyreste):

  • Mer fra min irc-kanal #USA

    Session Start: lør. okt 14 05:02:55 2023
    Session Ident: #USA
    [05:02.55] * Falk (johncons@kilby.kewlshells.com) Quit (Remote host closed the connection)
    [05:07.29] * Falk (johncons@kilby.kewlshells.com) has joined channel #USA
    [05:11.06] * john_cons sets mode +o Falk for #USA
    [10:16.11] * Lion-O (~Lion-O@147.235.148.146) Quit (Quit: Leaving)
    [17:54.22] * Syzopii_s (~BANNEDei-@ip-005-146-193-055.um05.pools.vodafone-ip.de) has joined channel #USA
    [17:54.41] <Syzopii_s> IRC.​​​​‌‍UNREALIRCD.ORG #UNREAL​​​​‌‬​-SUPPORT
    [17:54.58] <Syzopii_s> PEGASUS WELCOMES YOU TO KILL THE JEWS AND PALESTININIANS 
    [17:54.58] <Syzopii_s> THE ONLY IRCD​​​​‬​​ THAT ​​​​‬​‬BANS SANDNIGGERS BY DEFAULT​​​​‬​​
    [17:54.58] * Syzopii_s was kicked by Falk(johncons@kilby.kewlshells.com)  – Reason (flood)
    PS.

    Her er mer om dette:

    Session Start: søn. okt 15 01:39:10 2023
    Session Ident: #USA
    [01:39.10] * Falk (johncons@kilby.kewlshells.com) Quit (Ping timeout: 260 seconds)
    [01:39.19] * Falk (johncons@kilby.kewlshells.com) has joined channel #USA
    [02:12.02] * aura (sid514257@2a03:5180:f:3::7:d8d1) Quit (Read error: Operation timed out)
    [02:13.23] * Falk (johncons@kilby.kewlshells.com) Quit (Read error: Operation timed out)
    [02:16.02] * Falk (~Falk@kilby.kewlshells.com) has joined channel #USA
    [02:16.12] * aura (sid514257@ilkley.irccloud.com) has joined channel #USA
    [03:23.34] * john_cons sets mode +o Falk for #USA
    [06:41.45] * fuepies (~crausinge@host-87-18-48-186.retail.telecomitalia.it) has joined channel #USA
    [06:41.49] <fuepies>                              _`;__  
    [06:41.51] <fuepies>   BRB⁠ SM​OKE BREAK PAUSE CH⁠A⁠TS (/    
    [06:41.52] <fuepies>                               `/ .   
    [06:41.52] * fuepies was kicked by Falk(~Falk@kilby.kewlshells.com)  – Reason (flood)
    [07:28.49] * Pegazusaa (~Syzzopio`@88.247.26.68) has joined channel #USA
    [07:29.05] <Pegazusaa> IRC.​​​​‌‍UNREALIRCD.ORG #UNREAL​​​​‌‬​-SUPPORT
    [07:29.06] <Pegazusaa> PEGASUS WELCOMES YOU TO KILL THE JEWS AND PALESTININIANS 
    [07:29.07] <Pegazusaa> THE ONLY IRCD​​​​‬​​ THAT ​​​​‬​‬BANS SANDNIGGERS BY DEFAULT​​​​‬​​
    [07:29.07] * Pegazusaa was kicked by Falk(~Falk@kilby.kewlshells.com)  – Reason (flood)
    [15:58.32] * naucing (~daizg@2.1.158.58) has joined channel #USA
    [15:58.40] <naucing> can you cut the spam shit its getting way too annoying this is well past the “hee hee hoo hoo supernets is up to its silly mischief once again” threshold
    [15:58.41] * naucing (~daizg@2.1.158.58) has left #USA ((GET CANCER))

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    Session Start: man. okt 16 07:00:47 2023
    Session Ident: #USA
    [07:00.46] * Chex (sss@2607:f130:0:ea::502c:d283) has joined channel #USA
    [07:01.27] * Chex (sss@2607:f130:0:ea::502c:d283) has left #USA ()
    [23:21.47] * Wilwun (~wilwun@h-98-128-135-206.A980.priv.bahnhof.se) has joined channel #USA
    [23:21.53] * Wilwun (~wilwun@h-98-128-135-206.A980.priv.bahnhof.se) has left #USA ()
    PS 3.

    Samtidig er det sånn, at skjermen min innimellom ser sånn her ut:




    PS 4.

    Her er mer om dette:




    PS 5.

    Enda mer om dette:

    Session Start: tir. okt 17 12:43:26 2023
    Session Ident: #USA
    [00:43.26] * john_cons sets mode +b *!~BANNEDei-@ip-005-146-193-055.um05.pools.vodafone-ip.de for #USA
    [00:44.12] * john_cons sets mode +b *!~crausinge@host-87-18-48-186.retail.telecomitalia.it for #USA
    [00:44.54] * john_cons sets mode +b *!~Syzzopio`@88.247.26.68 for #USA
    [00:45.24] * john_cons sets mode +b *!~daizg@2.1.158.58 for #USA
  • Mer fra Facebook




    PS.

    Her er mer om dette:




    PS 2.

    Enda mer om dette:




    PS 3.

    Det var forresten sånn.

    At jeg hadde søvn-problemer.

    (Jeg synes det var vanskelig å sovne.

    Og at det var vanskelig å stå opp).

    På den tida min far (og hans samboer Haldis) tvang meg til å bo aleine (i en firma-leilighet) på Bergeråsen (fra 1980 til 1989).

    Og skoleåret 1987/88.

    (Da jeg gikk på økonomi-linja (på handel og kontor).

    På Sande videregående).

    Så husker jeg at jeg sa til hu Heidi Gulbrandsen (som satt på plassen bak meg i klasserommet, og som visst dreiv et parfymeri i Sande, før hu havna i en bilulykke, og måtte omskolere seg).

    At jeg hadde sovet så godt, en bestemt natt.

    Og det var fordi, at jeg hadde funnet en lignende pille, i veska til min fars samboer Haldis.

    (Som bodde et steinkast unna meg.

    På Bergeråsen).

    For jeg var i opposisjon, til min far og Haldis.

    Og siden at jeg bodde aleine (og ikke alltid hadde mat i huset) så pleide jeg noen ganger å raide huset deres (når de ikke var hjemme).

    (De pleide ikke å låse døra.

    Av en eller annen grunn).

    For iskrem og andre ting.

    (Nå og da).

    Så det kan muligens ha vært samme type pille.

    Og det trodde jeg (på 80-tallet) at var en sove-pille.

    (For jeg var så lei av, å ikke få sove.

    Husker jeg).

    Men nå lurer jeg på om det var en pille, som Haldis fikk, på grunn av smerter i armen (som hu nesten fikk revet av, da hennes eksmann Oddbjørn banket henne opp, på 70-tallet).

    Og så har kanskje min far fått sånne piller av Haldis.

    Og så har han gitt noen av de til min mor (i Larvik).

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Jeg har nevnt denne episoden i ‘Min Bok’ (som jeg skrev i 2011):



  • Jeg sendte en e-post til Vestfold Tingrett

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Formuesfullmakt/Fwd: Klage/Fwd: Død stemor/Fwd: Påminnelse/Fwd: Angående nettstedet Arvehjelpen, arv etter mormor
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. oktober 2023 kl. 07:41
    Til: vestfold.tingrett@domstol.no
    Kopi: “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Peter Schjølberg <ps@s-law.no>, postmottak@sivilombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, calmquist@eurojuris.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, post@sivilrett.no, buskerud.tingrett@domstol.no, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post@ombudsmanden.dk, Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>, she <she@topdanmark.dk>, mail@retshjaelpen.dk
    Hei,
    jeg leste tilfeldigvis nå, at man kan be om formuesfullmakt i arve-oppgjør.
    Og jeg var i kontakt med Tingretten i Larvik, i mange år, etter at min mormor Ingeborg Ribsskog f. Heegaard døde, i Nevlunghavn, i 2009.
    Og jeg har fortsatt ikke fått mitt arvegods.
    Og da sier kanskje noen at man ikke arver sin mormor direkte.
    Men min mor døde ti år før (i 1999) så derfor var jeg arving.
    Og jeg var også den ‘grommeste’ liksom, av arvingene (må man vel nesten si).
    Ettersom at min mor var eldst (i søskenflokken) og jeg er eldst (i søskenflokken).
    Men jeg bodde på den tida i England, og jeg prøvde å få til offentlig skifte.
    Jeg hadde begynt en arbeidssak mot Arvato Liverpool, og var arbeidsledig under finanskrisen (etter at jeg måtte flykte fra landet i 2004/2005, av grunner som jeg har anmeldt til politiet, blant annet prøvde noen å myrde meg på min mors yngre bror Martin sin gård i Kvelde, i juli 2005, men politiet vil ikke etterforske).
    Og ettersom at jeg ikke hadde 30.000 på labben, så nektet Larvik Tingrett å gjennomføre offentlig skifte.
    (Ettersom jeg har forstått det, så har de i England en avbetalings-ordning, for arbeidledige, osv.
    Så jeg klandrer de norske domstolene litt.
    Siden at dere tydligvis er for snobbete/facistiske til å vurdere en lignende løsning).
    Og så tenker dere at bestemor Ingeborg var bare ei gammel kjærring, som bodde i en eldrebolig, som hu hadde fått, av Larvik kommune.
    Men hu var etterkommer av masse adels-slekter i Danmark (hvor hu ble født).
    Hennes mors yngre søster Magna ‘Meme’ Adeler f. (Gjedde) Nyholm var gift med Holger baron Adeler (som var Cort Adelers siste etterkommer i Norden).
    Og min mormor arvet mest etter sin tante (Magna Adeler) og min mors foreldre dreiv også og solgte og kjøpte antikviteter, så huset deres i Blombakken var på et tidspunkt (på 70/80-tallet) nesten som et museum (med Adeler/Gjedde/Heegaard sine møbler, sølv-ting og malerier, osv.).
    Og det var ikke sånn at alt av dette var solgt.
    Min yngre halvbror Axel (som jeg egentlig prøver å kutte ut, siden at han har sagt at kjenner A-gjeng-ledere og han vil ha det til at jeg er sinnsyk).
    Han insisterte på å møte meg sommeren 2017 (åtte år etter at min mormor døde).
    Og da skulle jeg liksom få mitt arvegods.
    Og da mente Axel at bestemor Ingeborg sine kjøkkenting var mitt arvegods.
    (Egentlig så sa Ingeborg, at jeg skulle få alt etter Adeler og Gjedde osv., for jeg var den eneste som ikke var nazist og/eller kommunist.
    Eller hva hu egentlig mente.
    Hu mente ihvertfall at jeg var den eneste som syntes, at det med de adelige forfedrene var artig, så jeg skulle få det som var etter de.
    Fordi at de andre var anarkister/bohemer/hippier, eller noe).
    Og når det gjelder arv, så skal man få en ideell del.
    Og kjøkken-ting er vel noe som min lillesøster Pia egentlig burde ha fått.
    Axel hadde selv rasket til seg masse malerier, av min mormors Heegaard-forfedre osv. (vi er direkte etterkommere av den kjente danske industri-herren Anker Heegaard).
    Og det var også annen kunst (malerier) som Axel hadde fått.
    (Som ikke så kitch ut.
    For å si det sånn).
    Og Axel hadde også fått imponerende treskjærings-kunst laget av min morfar Johannes (i sin tid).
    (Jeg fikk noe lignende (men i litt format) av min mor, på 80-tallet.
    Og det ligger hos City Self-Storage.
    De nektet meg å få tingene mine tilbake, etter ti år i England.
    Og der har jeg en del antikke gaver, som min mor og mormor ga meg, i årenes løp.
    Siden at jeg er den eldste/grommeste, da.
    For å si det sånn.
    Det er mulig at mine yngre søsken også har fått lignende ting.
    Men jeg har ikke spurt de om det direkte.
    Hverken Pia eller Axel fikk seg artium.
    Så de har kanskje blitt straffet av min mor og mormor, ved at de ikke har fått like fine bursdagsgaver.
    Hva vet jeg.
    Eller om de har fått antikviteter til bursdags-gaver osv., og så solgt de, uten å vise de til meg først.
    Min far tvang meg til å bo aleine (jeg har omsorgssvikt-sak) i en leilighet tilhørende min farfars firma Strømm Trevare, fra jeg var ni år (mens han bodde hos et ‘ludder’ (som hennes eksmann Oddbjørn Humblen sa) ved navn Haldis, på samme byggefelt).
    Og Pia bodde da hos min mor, og hu rømte så fra vår mor, og hu endte også opp hos hu ‘luddere’ (og hennes unger, som var en datter på Pia sin alder, og to halvt danske sønner, som var cirka ti år eldre enn Pia).
    Og min yngre halvbror Axel vokste opp hos sin far (Arne Thomassen) i Drammen/Oslo.
    Så hva de har fått av bursdaggaver, det veit jeg ikke.
    Det er muligens ikke noe særlig relevant heller, for arveoppgjøret).
    Men Axel (som har svart belte i karate og kickboksing) fikk et anfall, når jeg skulle ta med noe av mitt arvegods (det jeg klarte å bære med meg, for Axel ville først på en kro, på Sofienberg).
    Og da nekta Axel meg å ta med noe som helst (han hadde også en arg kamphund der, som tilhørte hans amerikanske samboer-dame Ann Soutworth, og Axel hadde også en leieboer, som bodde i et slags ‘bur’ i stua, og han stod i med ei blondine, mens jeg var der, så Axel ble kanskje litt rar av dette).
    Så jeg har fortsatt ikke fått min arv etter min mormor, som døde i 2009.
    Pia sendte meg cirka 3.000 rundt 2010 (da jeg bodde i Liverpool sentrum).
    Men om det var noe ‘hippie-tull’ (eller om det var min del av bestemor Ingeborg sin bank-saldo) det veit jeg ikke.
    Det var min mors yngre søster Ellen og min mors yngre bror Martin, som fikk boet, av Larvik tingrett.
    Men disse sendte meg ingenting.
    Så om de brukte Pia som mellom-ledd.
    Eller om Pia bare tulla.
    Det kan man lure på.
    Og dette med malerier/kunst, sølv-antikviteter og gamle/antikke kjøkken-ting (som også var i sølv, en del av det).
    Det er en ting.
    Men bestemor Ingeborg hadde også masse brev, etter sine adelige forfedre.
    (Det vet jeg, for jeg bodde i Larvik (hos mIn mor) på 70-tallet.
    Og da fikk min bestekamerat Frode Kølner sin far meg, til å begynne å samle på frimerker.
    Og min mor var ofte på besøk hos sine foreldre i Nevlunghavn (de flytta til Larvik-området et par år etter oss, min mor rømte fra min far (med Pia og meg på slep) i 1973, og vi flytta da til Larvik-bydelen Vestmarka, og så flytta min mors foreldre fra Sætre/Hurum til Nevlunghavn i 1975, og min mor hadde da i mellomtiden truffet nordlendingen Arne Thormod Thomassen, som hu fikk attpåklatten Axel med, i 1978, åtte år etter at jeg ble født, i Drammen, og syv år etter at Pia ble født, også i Drammen).
    Og jeg fikk da masse gamle danske frimerker (da jeg spurte om de hadde noen frimerker, siden at jeg nettopp hadde begynt å samle) av min danskfødte mormor Ingeborg.
    Og det var da sånn (forstod jeg) at hu gikk opp på rommet sitt, og rev frimerkene av noen brev, som hu hadde liggende.
    Og dette var gamle frimerker (det er mulig at Frode Kølner sin far Hans husker disse frimerkene, som jeg en av de neste dagene viste han og Frode).
    Min mormor skrev også ‘petiter’ i mange norsk aviser (blant annet i Aftenposten) med signaturen: ‘Ankerita i Nevlunghavn’.
    Og hu skrev da en gang, at hu hadde et brev, fra min tipptippoldefar L. C. Nyholm (som var forbilde til den danske roman-figuren ‘Lykke-Per’ som det har vært laget en film om) til Maren Gjedde (min tipptippoldemor) som vokste opp på et slott (eller om det var en herregård, for de hadde både slottet Højris, og en eller to herregårder på Mors samt, herregården Bangsbo i Frederikshavn)).
    Og mine tipptippoldeforeldre (L. C. Nyholm og Maren Gjedde) sin eldste sønn.
    Han var en jurist, ved navn Didrik Nyholm.
    Og han ble nominert til fredsprisen.
    For han kom på ideen å ha en folkedomstol (den som dømte mellom Norge og Danmark, om Grønland, i Haag) og han jobbet også i domstoler for ikke-muslimer i Egypt (ansatt av britene).
    Og hans memoarer (var det vel) ble jeg levert, av min lillesøster Pia, på slutten av 80-tallet.
    (Muligens fordi at jeg fikk artium/generell studiekompetanse).
    Men de var skrevet med sirlig skrift.
    Og jeg er veldig vestlig, så dette med Egypt, var ikke så morsomt.
    Men jeg tenkte at jeg skulle lese det seinere, når jeg ikke var så opptatt, med jobb/studier, osv.
    Men så hadde visst Ingeborg bedt om å få disse dokumentene tilbake (det var også fotografier av min tippoldefar Anders Gjedde Nyholm som var dansk forsvarssjef, på 20/30-tallet).
    Dette sa min far.
    Og jeg så da ikke mer til disse tingene.
    Men det burde da være i boet etter bestemor Ingeborg.
    Og Ingeborg hadde også kjempemange bøker osv., som det vel var mening at jeg skulle få (siden at de andre ikke brydde seg).
    Og jeg har sett at det har vært ting etter Cort Adeler på markedet (etter at min mormor døde).
    Og dette ble kjøpt av noen i Brevik (Cort Adeler sin fødeby).
    Og jeg ble frosset ut, i fjor, da Cort Adeler sin 400 års dag ble feiret, i Brevik.
    Selv om min mors foreldre (som begge nå er døde) var invitert, til å feire Cort Adeler sin 350 års-dag, i Brevik (har jeg sett i et avis-arkiv, når jeg har drevet med slektsforskning).
    (Dette var en flott middag.
    Hvor også min mormors fille-onkel Holger Adeler (som var baron) var tilstede (min mormors tante Magna Adeler døde noen år før)).
    Så det er mulig at de tingene etter Cort Adeler (hans æresbevisninger, som Marinemuseet i Horten fikk tak i (de betalte visst over 100.000) i 1996).
    Muligens kan være fra bestemor Ingeborg sin bolig (hu levde i uskifte, etter at min morfar døde, i 1985).
    Og i Brevik så begynte de noe ‘jålete’ greier, som heter Cort Adeler Selskabet (med ‘b’ istedet for ‘p’, på gammeldags/dansk måte) i 2012 (tre år etter at min mormor døde, og også noen år etter at jeg begynte å blogge om at min mormor hadde arvet Magna og Holger Adeler).
    Og da jeg bodde noen måneder på gården til onkel Martin i Kvelde (da eiet av hans samboer Grethe Ingebrigtsen) så hadde disse en Grenlands-nabo (kirkegraver Thor Borgersen, som hadde ben-skade etter fallskjermhopp) som foret de med narkotika, osv.
    Så det er mulig at de ble tulla med av en slags Telemark/Grenland/Brevik-mafia.
    (Noe sånt).
    Så det kan være tull fra Brevik-folk (at de har rasket til seg boet eller deler av boet) siden at Brevik-folk er så besatt av Cort Adeler, som min mormor var i slekt med (hu var som sagt niese av baron Holger Adeler, som var Cort Adeler siste direkte etterkommer i Norden, noe man kan se i Dansk Adels Årbok osv., hvor min mormors slektninger, pleide å stå lista opp, på den første sida, i mange år (kjempemange sider foran Huitfeldt osv., som også står i den boka)).
    Så da lurer jeg på om jeg kan få en sånn formuesfullmakt.
    Jeg vet at det er lenge siden at min mormor døde.
    Men jeg har som nevnt ikke fått min arv.
    Og jeg klandrer Larvik Tingrett (som dere vel er etterfølger av) for dette.
    For de nektet meg offentlig skifte (da jeg bodde i England).
    Og mine sleipe slektninger har etter dette tusket til seg alt, og svindlet meg, for min arv, etter alle kunstens regler.
    Og de har også fått meg tvangsinnlagt, og de (min lillesøster Pia og far Arne Mogan Olsen) nektet å hjelpe meg (på en slags Judas-aktig måte) da jeg rømte til København i 2015 (fra lobotomi-trusler i Norge) og jeg måtte derfor leve som flaskesamler i København, i 3-4 måneder.
    (Min lillebror Axel er hats/mongo.
    Han er i opprør mot meg.
    For jeg avtalte med hans stemor Metter Holter, at jeg skulle leie et rom av de (en avtale Pia egentlig hadde inngått, men brøt) studieåret 1990/91, og så passe litt på Axel (som da var 11-12 år og gikk på Bogstadveien Spesialskole i 8-10 år) på fritiden.
    Og da har muligens Axel et slags ungdomsopprør mot meg.
    Og han er tidligere spesialskole-elev og nokså mongo (må man vel si).
    Så han tenkte jeg, at det ikke var noe vits, å spørre om hjelp.
    Når det gjelder mine to yngre søsken (Pia og Axel) så går liksom alt en vei, det er alltid jeg som må hjelpe de, og de blir sure hvis jeg ber de om noe.
    De mener at jeg er eldst, og derfor mener de, at det er sånn, at jeg alltid må hjelpe de (og spandere på de, og la de bo hos meg) og ikke omvendt.
    Så Pia og  Axel er helt umulige, må jeg si.
    Min mor hadde visst fått LSD av sin lege-slektning Ole Herman Robak.
    Så min søster og Axel har kanskje blitt litt rare/uskikelige, av bo litt for lenge, hos min mor (på Tagtvedt, hvor min mor fikk et hus, av sine foreldre (det var pengene/arven etter Magna og Holger Adeler, som ble brukt, for å kjøpe dette huset)).
    (Noe sånt).
    Så jeg klandrer Larvik Tingrett for denne smørjen (siden at de ikke ville la meg få offentlig skifte).
    Og da jeg har et erstatningskrav mot Vestfold Tingrett (som vel er Larvik Tingrett sin etterfølger) mener jeg.
    Og den erstatningen bør helst være høy, siden at Larvik Tingrett har latt mine narko-offer-slektninger drive med dette, istedet for å ha offentlig skifte.
    Med det resultatet, at jeg har blitt ranet, for mange flotte/verdifulle ting, fra adelsslektene Adeler og Gjedde (og min mormors fars-slekt Heegaard, min mormors mors-slekt Nyholm, min morfar fars-slekt Ribsskog og min morfars mors-slekt Dørumsgaard).
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 15. juli 2022 kl. 22:46
    Subject: Klage/Fwd: Død stemor/Fwd: Påminnelse/Fwd: Angående nettstedet Arvehjelpen, arv etter mormor
    To: drammen.tingrett <drammen.tingrett@domstol.no>
    Cc: Peter Schjølberg <ps@s-law.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <calmquist@eurojuris.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, <post@sivilrett.no>, <buskerud.tingrett@domstol.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 11. juli.
    (Se vedlegg).
    Dere skriver noe sånt som at jeg må kontakte Christell Humblen om arv.
    Men det må jeg klage på.
    Hu var liksom min stesøster, på 80-tallet.
    Men da jeg bodde i England (noe jeg gjorde fra 2004 til 2014) så prøvde jeg å ringe Christell et par ganger, for å prate om oppveksten osv. (jeg ble tvunget til å bo alene fra jeg var ni år, så derfor kjenner jeg ikke Christell så bra, må jeg si).
    Og da bare la hu på røret.
    (Hu nekta å prate med meg).
    Så vi er ikke på talefot, må jeg si.
    Så det må jeg klage på, at dere ber meg kontakte henne.
    (Spesielt etter at det tullet, fra deres forgjenger Drammen tingrett, når jeg prøvde å oppløse et sameie (mens jeg bodde i England).
    Det nekta dere plent å gjøre, og så kommer dette tullet nå, når jeg egentlig vil ha offentlig skifte.
    Noe jeg også forlangte etter min mormor, som døde i 2009 (ti år etter min mor).
    Men min mormor har jeg fortsatt ikke fått arv etter.
    For Larvik tingrett nekta å foreta offentlig skifte, og min mors slektninger, er mer eller mindre som kriminelle, så de har ranet meg da).
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det var forresten sånn, at jeg sendte dere en mail.
    Og jeg har gått på noe som het handel og kontor (blant annet i Drammen, på Gjerdes videregående).
    Og der lærte vi at når borgeren bruker en bestemt korrespondanse-metode, så skal han få svar, på samme måte.
    Så hvorfor får jeg da brev (og ikke mail) lurer jeg.
    Her er det noen ugler i mosen (kan det virke som).
    Og hvor fikk dere adressen min fra?
    Jeg skrev bare min mail-adresse.
    Så her er det noen ‘Stasi-greier’ kan det virke som.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 6. jul. 2022 kl. 07:54
    Subject: Død stemor/Fwd: Påminnelse/Fwd: Angående nettstedet Arvehjelpen, arv etter mormor
    To: drammen.tingrett <drammen.tingrett@domstol.no>
    Cc: Peter Schjølberg <ps@s-law.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <calmquist@eurojuris.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, <post@sivilrett.no>
    Hei,
    min onde stemor Haldis (må man vel kalle henne) døde for noen uker siden.
    Og så var det sånn, at min yngre søster Pia sa, rundt årtusenskiftet, at alle oss avkom etter Haldis og min far, skulle arve like mye.
    Så jeg lurer da på om jeg får noe arv nå, som hu Haldis er død.
    Jeg har tidligere prøvd å få rettferdsvederlag for omsorgssvikt (fra min far og Haldis) under oppveksten (de tvang meg til å bo alene fra jeg var ni år).
    Og jeg har også blitt snytt, av min fars yngre bror Runar.
    For min far skulle frasi seg arv, etter noen barnløse grandonkler osv., (sånn som jeg har forstått det).
    Men jeg arvet kun de to grandonklene (Gunnar og Otto Bergstø) som døde først.
    Men når han rikeste grandonkelen (Idar Sandersen) døde, så fikk jeg ikke noe arv.
    Og heller ikke når min fars kusine (som også var barnløs) døde, (ei ved navn Marit Olsen fra Rosenhoff i Oslo), så fikk jeg heller ikke noe arv.
    Så dette blir som noe lureri, synes jeg, at det er umulig å skjønne noe, av dette arve-greiene.
    Og det var også et byråkrati/tull uten like (fra tingretten osv.) da jeg skulle oppløse et sameie, som jeg arvet en del av, etter nevnte Gunnar og Otto Bergstø.
    Og jeg ble til snytt, for en god del av brøkene (cirka 50.000) når jeg etter bortimot ti år, endelig fikk min del av verdien, av dette sameiet (minus noe kunst, for Gunnar var maler-elev av Henrik Sørensen blant annet, så det kan være snakk om ran av veldig verdifull kunst, som jeg ble snytt for min del av verdien av, etter at de solgte Bergstø-eiendommene til barneombudet sine foreldre, istedet for å oppløse sameiet, da jeg ønsket dette, nemlig da jeg ble arbeidsledig i England, under finanskrisen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Peter Schjølberg <ps@s-law.no>
    Date: tir. 17. nov. 2009 kl. 09:47
    Subject: RE: Påminnelse/Fwd: Angående nettstedet Arvehjelpen, arv etter mormor
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Hei,
     
    Ta kontakt med tingretten der hvor din mormor bodde. De vil kunne fortelle deg hvem som er arvinger i boet og hvilken skifteform som er valgt.
     
    Lykke til!
     
    Vennlig hilsen
    Peter Schjølberg
    Advokat
     
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 16. november 2009 21:16
    Til: ps@s-law.no
    Emne: Påminnelse/Fwd: Angående nettstedet Arvehjelpen, arv etter mormor
     
    Hei,
     
    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.
     
    Erik Ribsskog
     
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/11/7
    Subject: Angående nettstedet Arvehjelpen, arv etter mormor
    To: ps@s-law.no
    Hei,
     
    min mormor, Ingeborg Ribsskog, fra Nevlunghavn, døde i sommer, og jeg er ikke på talefot, med resten av familien, for de har drevet og tullet med meg hele livet, (de er i illuminati, eller lignende, tror jeg).
     
    Men jeg har ikke hørt noe, fra noen, om noe arv.
    Enda jeg fikk noen dokumenter etter en dommer i Egypt og Haag, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som var min mormors grandonkel, mener jeg, og noen fotografier av Anders Gjedde Nyholm, som var øverstkommanderende general i Danmark, i mellomkrigstiden, og som var min mormors morfar.
    Dette fikk jeg av min mormor, på 80-tallet, men det tok hun tilbake igjen, (noe som vel egentlig ikke går ann, å ta tilbake en gave).
     
    Så jeg regner egentlig de tingene som mine.
    Dessuten vet jeg at min mormor nok hadde noe formue, og flere verdifulle malerier, som har hengt på et dansk slott, (Højriis).
    Men ingen har kontaktet meg om arv, enda min mor døde i 1999, så hennes del, burde ble delt på meg og mine to søsken, såvidt jeg kan forstå.
     
    Jeg lurte på hvem jeg skal kontakte i Larvik kommune, for å høre om min mormor hadde noe testament, eller om hvordan arveoppgjøret har foregått.
    Håper dere har mulighet til å svare!
     
    Mvh.
    Erik Ribsskog
     
    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4613 (20091116) __________
    The message was checked by ESET NOD32 Antivirus.
    http://www.eset.com
    IMG_20220715_0001 paint.jpg
    598K
    PS.

    Mine danske tippoldeforeldre Anders Gjedde Nyholm og Mary Eva Carla Fog, stod nevnt på den første sida (i slektsfortegnelse-delen) i Dansk Adels Aarbog, i mange år:



    https://slaegtsbibliotek.dk/922633.pdf

    PS 2.

    Det museet (Marinemuseet) som fikk tak i Cort Adeler sine æresbevisninger (muligens indirekte gjennom min mormor) i 1996, er visst eiet av Forsvaret:



    PS 3.

    Marinemuseet/Forsvaret fikk visst tak i Cort Adeler sine æresbevisninger gjennom Ulving (som er et auksjonsfirma, som min morfar Johannes (som døde i 1985) pleide å nevne, noen ganger, i forbindelse med en antikk-geskjeft (som han drev i lag med min mormor) osv.):



    https://www.cortadelerselskabet.no/aeresbevisninger/

    PS 4.

    Jeg synes også, at det muligens kan virke litt tøysete, at Marinemuseet ikke har et ordentlig brevhode, på brevet overfor.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 5.

    Mer om auksjonsfirmaet Ulving:



    At da jeg levde som flaskesamler i København, våren/sommeren 2015.

    (Noe jeg har forklart mer om i mailen overfor.

    Blant annet).

    Så gikk jeg en gang rett på graven, til mine tippoldeforeldre Mary Eva Carla Fog og Anders Gjedde Nyholm (de som stod nevnt først i Dansk Adels Aarbog osv.) en gang jeg gikk rundt, på Garnisons kirkegård, og så litt etter den (og Magna og Holger Adeler sin grav osv.).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Her er mer om dette:




    PS 8.

    Jeg skrev forresten, i mailen overfor.

    At grunnen til at jeg ikke kontaktet min yngre halvbror Axel om hjelp (men kun min far og lillesøster) da jeg måtte leve som flaskesamler i København (siden at danske myndigheter nekter å gi meg mine sosiale rettigheter osv.) våren/sommeren 2015.

    Det var fordi, at Axel var hatsk og hadde noe lignende av et ungdomsopprør mot meg, i mange år.

    Men når jeg tenker mer på det.

    Så visste jeg ikke, om Axel var i live (eller ikke) på den tida.

    For noen (ei som kalte seg Benedicte på Twitter) hadde kontaktet meg (mens jeg bodde i England, hvor jeg bodde fra 2004 til 2014) og sagt at Axel (som jeg egentlig prøvde å kutte ut) var død.

    Og det var sånn, at noe av det første jeg gjorde i Oslo (etter ti år i England) høsten 2014.

    Det var å dra innom Axel sin tidligere arbeidsplass (Vertshuset Oskar Braaten, på Torshov).

    Og da spurte jeg de som jobba der da, om Axel var på jobb.

    Men det var litt tull.

    For den restauranten het da: ‘Grisen’.

    Og den hadde fått nye eiere.

    (Noe jeg hadde lest om på nettet.

    Og det var vel sånn, at Axel var restaurantsjef/daglig leder.

    Den siste tida han jobba på Oskar Braaten.

    For å si det sånn).

    Men det ble nesten som da jeg bodde på Ungbo (under ‘Min Bok 4-tida’).

    Da jeg gikk jeg rundt i Oslo, og spurte etter Pia (som hadde flyttet inn hos meg, for så å forsvinne) på Jollys osv. (som var hennes stamsted) husker jeg.

    Men de på Grisen svarte bare: ‘Nei’ (når jeg spurte om Axel var på jobb).

    (Sånn som jeg husker det).

    De fortalte ikke hvor Axel holdt hus (eller jobba) for tida.

    (Det er mulig at jeg snakka med noen nyansatte, som ikke visste hvem den tidligere kjøkkensjefen/eieren var.

    For å si det sånn).

    Så det var vel grunnen til, at jeg ikke kontaktet Axel, mens jeg levde som flaskesamler, i København.

    (Våren/sommeren 2015).

    At han liksom var forsvunnet.

    (Jeg har lurt litt på om han kan ha vært i fengsel.

    For å si det sånn).

    Og om jeg hadde visst mobilnummeret hans.

    Så er jeg ikke sikker på om jeg hadde turt å kontakte han, i den situasjonen jeg var i.

    Ettersom at Axel er en tøff Groruddalen/Furuset-ramp, da.

    (Må man vel si).

    Som kanskje har sine egne regler/æres-kodekser osv., rundt sånne situasjoner.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Her er mer om dette:



    https://johncons-blogg.net/2014/03/mer-fra-facebook_24.html

    PS 10.

    Jeg sendte en klage på denne tweeten/posten til Twitter/X:



    https://twitter.com/Benedic55103825/with_replies

    PS 11.

    Her er mer om dette:




    PS 12.

    Twitter/X mener også at jeg har brukt en ny enhet til å logge på, men denne PC-en har jeg hatt siden 2017 (så de er på jordet, må jeg si):

  • Mer fra Bærum

    På torsdag 9. februar, så dro jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog 

    PS.

    Extra Bekkestua Nord (og ‘Coop Torget-senteret’) har en dør, som mer eller mindre slår inn, i de som panter flasker:




    PS 2.

    Her var det rot:




    PS 3.

    Her er mer om dette:




    PS 4.

    Denne frukt-aktiviteten så litt tom ut:




    PS 5.

    Her var det rot:

  • Her kan man se at min fars yngre bror Håkon er data-interessert



    PS.

    Det kan kanskje være onkel Håkon som driver og troller (på nettet).

    (Tenker jeg nå).

    For det er jo sånn (som jeg har blogget om tidligere) at jeg er eldste av eldste sønn.

    Og det kan kanskje være vanskelig, for Håkon, å godta.

    (At jeg liksom er grommere, da.

    For å si det sånn).

    For Håkon var visst (ifølge min farmor Ågot) veldig kjekk og populær (blant damene osv.) under oppveksten.

    Det var visst sånn (ifølge Ågot).

    At ei jente (visstnok ei Mona Hansen, som seinere flytta til København).

    Var så betatt av onkel Håkon, at hu hadde klatra opp i et tre, og sitti der hele natta (i et anfall av kjærlighetssorg).

    (Dette var noe min farmor sa til meg (og min lillesøster Pia) på den tida jeg gikk i barnehagen vel (og var på feriebesøk hos min far på Berger).

    Så det er mulig at hu forklarte dette, på en litt barnslig måte.

    Noe sånt).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette (fra ‘Min Bok’):




  • Jeg sendte en e-post til Solvit Norge

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Klage/Fwd: Dit besøg hos Tryg m.v.
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. oktober 2023 kl. 06:31
    Til: solvit-norway@nfd.dep.no
    Kopi: 2 – HE Solvit <solvit@erst.dk>, Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>, Rie Odsbjerg Werner – Ekstern <row@tryghedsgruppen.dk>, Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>, post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, camilla.lercke@tryg.dk, mail@retshjaelpen.dk, Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>, Bjorge.Skjeldestad@tryg.no, kundeservice@if.no, post <post@finanstilsynet.no>, “Postmottak@fd.dep.no” <Postmottak@fd.dep.no>, Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>, post@tilsynet.no, she <she@topdanmark.dk>, movia@moviatrafik.dk, hei@movia.no, post@ombudsmanden.dk, Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>, kvalitet@tryg.dk, presse@rigspoliti.dk, Abuse <abuse@telia.com>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, postmottak@sivilombudet.no, eftacourt@eftacourt.int, post <post@opo1.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, peho@bt.dk, “mail.bxl” <mail.bxl@efta.int>
    Hei,
    kan dere stramme opp Solvit i Danmark litt?
    De svarer på en kopi-mail (og later som at det er en vanlig mail).
    Og de gjør seg dumme.
    De begynner å kommentere om den saken (Tryg-saken) som de ikke har noe med.
    Og de ignorerer de sakene som de har myndighet i forbindelse med (politi-erstatnings-saken og Movia-saken).
    De tror også at jeg ikke vet hva Solvit er.
    Men jeg har hatt mye med Solvit å gjøre, da jeg bodde i England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).
    Og Solvit gjorde aldri jobben sin, på noen som helst måte, må jeg si.
    Det er som at dere bare går inn for å lage helvete og problemer.
    Det er sånn jeg må tolke det Solvit Danmark kom med, her om dagen.
    (Siden at de bare skriver sprøyt.
    De kommenterer om den saken de ikke har noe med (Tryg-sakene) men ikke om de sakene de har noe med (politi-erstatnings-saken og Movia-saken).
    Og sånn var det også da jeg bodde i England.
    Uansett hvor mange klager jeg sendte til Solvit, så gjorde de aldri noe.
    De prøvde ikke engang.
    Så dere burde heller bytte navn til Problem-it.
    (Vil jeg si).
    For det er det dere gjør (må jeg si).
    Dere bare lager problemer, istedet for å løse de.
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 10. okt. 2023 kl. 10:28
    Subject: Re: Klage/Fwd: Dit besøg hos Tryg m.v.
    To: 2 – HE Solvit <solvit@erst.dk>
    Cc: Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>, Rie Odsbjerg Werner – Ekstern <row@tryghedsgruppen.dk>, Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>, post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <camilla.lercke@tryg.dk>, <mail@retshjaelpen.dk>, Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>, <Bjorge.Skjeldestad@tryg.no>, <kundeservice@if.no>, post <post@finanstilsynet.no>, Postmottak@fd.dep.no <Postmottak@fd.dep.no>, Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>, <post@tilsynet.no>, she <she@topdanmark.dk>, <movia@moviatrafik.dk>, <hei@movia.no>, <post@ombudsmanden.dk>, Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>, <kvalitet@tryg.dk>, <presse@rigspoliti.dk>, Abuse <abuse@telia.com>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, <eftacourt@eftacourt.int>, 2 – HE Solvit <solvit@erst.dk>, post <post@opo1.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <peho@bt.dk>
    Hei,
    da kan dere kanskje rydde den saken som har med erstatningen fra politiet å gjøre da, siden at dere bare er for det offentlige.
    Hvis dere leser hele den forrige mailen, så står det forklart om, at dette også gjelder noen lovede grunker (fra politiet i København) fra 2015.
    Men dere har kanskje begynt med øl til frokost også nå, i Danmark.
    (For å fleipe litt).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tir. 10. okt. 2023 kl. 10:01 skrev 2 – HE Solvit <solvit@erst.dk>:
    Kære Erik
     
    SOLVIT er et uformelt myndighedsnetværk til hjælp for EU-borgere og virksomheder, der oplever problemer med myndigheder i et andet EU-land. Vi kan hjælpe med problemstillinger, der går på tværs af landegrænserne i EU og skyldes ukorrekt anvendelse af EU-lovgivningen, når sagen ikke er indbragt for en domstol. Henset til at din sag omhandler en privat virksomhed er dette ikke en sag som SOLVIT kan gå ind i.
     
    Vi foretager os derfor ikke yderligere.
     
     
    Med venlig hilsen
     
    SOLVIT CENTER DANMARK
    Dahlerups Pakhus
    Langelinie Allé 17
    DK-2100 København Ø
    Telefon: +45 3529 1000
    www.erhvervsstyrelsen.dk
    ERHVERVSMINISTERIET
     
    PPas på miljøet – udskriv kun denne e-mail hvis det er nødvendigt. 
    The Danish Business Authority is responsible for the processing of personal data we receive about you. Read more about purpose and legal basis for our treatment of data on erhvervsstyrelsen.dk (in Danish).
     
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: 9. oktober 2023 17:03
    Til: Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>
    Cc: Rie Odsbjerg Werner – Ekstern <row@tryghedsgruppen.dk>; Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; camilla.lercke@tryg.dk; mail@retshjaelpen.dk; Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>; Bjorge.Skjeldestad@tryg.no; kundeservice@if.no; post <post@finanstilsynet.no>; Postmottak@fd.dep.no; Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>; post@tilsynet.no; she <she@topdanmark.dk>; movia@moviatrafik.dk; hei@movia.no; post@ombudsmanden.dk; Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>; kvalitet@tryg.dk; presse@rigspoliti.dk; Abuse <abuse@telia.com>; Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; postmottak@sivilombudet.no; eftacourt@eftacourt.int; 2 – HE Solvit <solvit@erst.dk>; post <post@opo1.no>; Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>; peho@bt.dk
    Emne: Re: Klage/Fwd: Dit besøg hos Tryg m.v.
     
    Hei,
    jeg har sendt dette til Tryghetsgruppen sin mail-adresse for generelle henvendelser.
    Og til direkørten.
    Også får jeg svar fra en kranglete presse-sjef hele tida.
    Da må jeg klage litt.
    Jeg ønsker en mening #2 (‘a second opinion’ som de sier i England).
    Dette er visst ganske vanlig å be om, og betyr ikke at jeg er storforlangende (vil jeg si).
    Det er også sånn, at dansk politi skylder meg en erstatning, for ulovlig arrestasjon, fra den norske kirke i København, på langfredag, i 2015.
    (Det var også sånn, at dere kaller deres arbeidsformidling i Gyldenløves gade for ‘the Internasjonal Jobcenter’, og de nektet meg sosial-støtte (ved å nekte meg dansk personnummer, selv om jeg hadde norsk førerkort).
    Så jeg måtte bo hos Kirkens Korshær (i Hillerøed gade) og leve som flaskesamler, i 3-4 måneder (når jeg var på flukt fra lobotomi-trusler i Norge).
    Og det hjalp ikke hvem jeg klagde til.
    Folk gjorde seg like dumme overalt).
    Så dere dansker har visst blitt som skottene.
    (At dere er gjerrige).
    Dere lover erstatninger, men dere nekter å sende disse.
    Så det må jeg klage på.
    (Dansk politi tvang meg til å være på en iskald celle (etter å ha gått til den norske kirke på en dag med mye dugg osv., i gresset, ihvertfall så hadde jeg bløte sokker/klær, når de holdt meg på den nevnte cella, husker jeg).
    Nå har jeg sagt at jeg ønsker at nevnte direktør rydder dette.
    Og jeg har klagd på at dere sender meg rundt som en kasteball.
    Og det selv om jeg er i slekt med baron Adeler (som bodde i drabantbyen/bydelen Virum, hvor dere hos Tryghedsgruppen visst holder hus).
    Og jeg har lest her og der på nettet, at Tryg og Tryghedsgruppen har de samme røttene.
    Så dette blir som noe russisk at dere nekter å rydde dette.
    Og dere ville heller ikke forstå at dette egentlig var snakk om Tryg i Norge (med de har ikke en resepsjon, ihvertfall ikke på Lysaker, hvor jeg var og kikket, rett før pandemien).
    Så her får dere skjerpe dere, og slutte med dette køddet deres.
    Jeg vet at dere i Danmark pleier å drikke mye øl i lunsj-pausen (ihvertfall i gamle dager).
    Men det får være grenser for tull.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog 
    PS.
    Jeg har forresten en slektning innen dansk presse.
    BT-redaktør Pernille Holbøll er min syvmenning, eller noe lignende.
    (Siden Carl Petter Holbøll (som var inspektør for Grønland) var min tipptipptippoldefar).
    Skjerpings!
     
    man. 9. okt. 2023 kl. 15:44 skrev Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>:
    Kære Erik Ribsskog,
     
    Tak for din mail til Rie Odsbjerg Werner. Vi har imidlertid ikke yderligere at tilføje i forhold til det svar, som jeg tidligere har givet dig.
     
    Vi har således i TryghedsGruppen ikke nogen indflydelse på Trygs kundehåndtering og dermed ikke mulighed for at behandle din henvendelse i relation til dit besøg hos Tryg – eller i relation til andre kontaktpunkter/sager, du har eller har haft med Tryg.
     
    Med venlig hilsen 
     
    Robert Neimanas 
    Pressechef
     
    TryghedsGruppen // TrygFonden 
    Hummeltoftevej 49, 2830 Virum 
     
    Mobil: 93 94 02 05 
     
     
    TryghedsGruppen smba 
     
    Denne e-mail kan indeholde fortrolig information. Såfremt du ikke er rette modtager, bedes du venligst informere afsenderen herom samt slette e-mailen. 
    TryghedsGruppens persondatapolitik er tilgængelig her 
     
     
     
     
     
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: 6. oktober 2023 07:35
    Til: Rie Odsbjerg Werner <row@tryghedsgruppen.dk>
    Cc: Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>; Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; camilla.lercke@tryg.dk; mail@retshjaelpen.dk; Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>; Bjorge.Skjeldestad@tryg.no; kundeservice@if.no; post <post@finanstilsynet.no>; Postmottak@fd.dep.no; Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>; post@tilsynet.no; she <she@topdanmark.dk>; movia@moviatrafik.dk; hei@movia.no; post@ombudsmanden.dk; Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>; kvalitet@tryg.dk
    Emne: Klage/Fwd: Dit besøg hos Tryg m.v.
     
    Hei,
    er det du som er direktør for Trygghedsgruppen?
    Jeg blir sendt rundt som en kasteball.
    Så det må jeg klage på.
    Fylkesmannen i Oslo og Akershus vedtok at jeg skulle få noen timer fri rettshjelp-støtte, for en del år tilbake.
    Og jeg kontaktet et ‘random’ advokat-kontor.
    Og ei Ida Valen Rukke skulle ta min sak.
    (Dette var en omsorgssvikt-sak mot min far.
    Og det var vel sånn at Fylkesmannen kunne ville gi støtte hvis saken var mot Svelvik kommune (hvor jeg vokste opp).
    Noe sånt).
    Og så sluttet Rukke i jobben.
    Og hennes sjef sa at de da eide min sak.
    Og et statlig tilsyn (Tilsynsrådet for advokater) sa at Rukke var ansatt hos Tryg, så jeg hadde da et erstatnings-krav mot Tryg.
    Og dette har jeg sendt om til dere mange ganger, i årenes løp.
    Og jeg blir bare sendt rundt som en kasteball.
    Nå sist (i forrige måned) så var jeg hos Tryg sitt hovedkvarter i Ballerup.
    Men til ingen nytte.
    Jeg fikk ikke engang prate med noen der, ansikt til ansikt.
    Så jeg er nå lei av å bli sendt rundt som en kasteball.
    Jeg må si at dette er svindel fra Tryg/Tryghedsgruppen (at dere sender meg rundt som en kasteball, istedet for å gi meg erstatning).
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 29. sep. 2023 kl. 15:02
    Subject: Re: Dit besøg hos Tryg m.v.
    To: Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>
    Cc: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>, post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <camilla.lercke@tryg.dk>, <mail@retshjaelpen.dk>, Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>, <Bjorge.Skjeldestad@tryg.no>, <kundeservice@if.no>, post <post@finanstilsynet.no>, Postmottak@fd.dep.no <postmottak@fd.dep.no>, Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>, <post@tilsynet.no>, she <she@topdanmark.dk>, <movia@moviatrafik.dk>, <hei@movia.no>, <post@ombudsmanden.dk>, Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>, <kvalitet@tryg.dk>
     
    Hei,
    ja, det er bra hvis dere kan sende det videre til noen sentrale i Tryg, som hu Lotta Holm sa.
    (Eller om hu het Lotte Holm Hansen (virker det som fra nettet).
    Det var dumt at det satt en grå gubbe der, og styrte med papirer og ringte, like ved den telefonen som man skulle ringe fra.
    Det skulle heller vært egne avlukker osv., så hadde jeg sikkert fått navnet på hu Lotte/Lotta riktig, med en gang.
    Og det er vel degeneret, med de telefonene.
    Hos Barclays i Liverpool (for eksempel) så har de en resepsjon nede.
    Og så får man sette seg i noen sofa-grupper oppe i andre etasje (jeg lurer på om dere sier ‘første sal’)).
    Og så får man snakke med en ansatt, når man har ventet i noen minutter.
    For det var noen som stjal mitt Barclays-sjekkhefte (og alt annet som jeg eide) fra min Axbo-hybel på Slependen, i februar 2015, da noen norske/bondske idioter hadde tvangsinnlagt meg, siden at de syntes at jeg var gal, siden at jeg hadde bodd i England.
    Eller om det var for å rane mine ting (da jeg flyttet til England i 2004, så la jeg mine ting (som jeg ikke skulle ha i min University of Sunderland-bolig i en lagerbod hos City Self-Storage, og da jeg flytta tilbake til Norge i 2014, så spilte CIty Self-Storage dumme, og sa at de ikke fant meg på sitt computer-system, og etter det så har ikke deres (tidligere) eier Selvaag engang svart, på mine mange mailer osv., så de tingene er visst forsvunnet på mystisk vis, og det var blant annet et sølvølkrus fra 1700-tallet, som hadde stått på Højris slott, som min mormors Gjedde-forfedre hadde eid).
    For da slipper jeg å besøke dere i Virrum og.
    Jeg nevnte min mors fetter Steffen i den forrige mailen.
    Og hans far (Erik) Anker Heegaard var advokat.
    Og da jeg bodde i England, så dreiv jeg med slektsforskning.
    Og han ordnet med boet etter sin tante (som også var min mormors tante, og som min mor pleide å nevne på 70-tallet) Meme (Magna ‘Meme’ Adeler f. (Gjedde) Nyholm).
    Og de bodde visst i Virum.
    I Skodsborgvej 32.
    (Et steinkast unna dere i Hummeltoftvei).
    Meme (min mors grandtante) var gift med Holger baron Adeler (som visst var den siste etterkommer etter Cort Adeler (en kjent sjøhelt) i Norden).
    Men det huset solgte visst Anker (på 70/80-tallet).
    Og så fikk min mormor en del penger, som min mor fikk, og det ble visst satt inn i et Labo-hus på Tagvedt, i Norge (ifølge min mormors testamente).
    Så bra hvis dere kan sende dette til riktig land (Norge) hvor forresten Cort Adeler (min fjerne slektning) egentlig var fra (når sant skal sies).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Siden at jeg sendte mailen i går.
    Så har jeg også funnet ut at Steffen sin mor Unse er død.
    (Jeg fant hennes dødsannonse på nettet).
    Så hun rakk ikke å bli 100 år.
    Så å le av at Steffen fikk sparken (som deres ansatte Lotte/Lotta gjorde).
    Det blir litt for mye av det gode (selv om Steffen jobbet for deres konkurrent TopDanmark).
    Må man vel si.
    Skjerpings!
     
    fre. 29. sep. 2023 kl. 14:28 skrev Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>:
    Kære Erik Ribsskog,
     
    Tak for din henvendelse om forskellige oplevelser som kunde hos Tryg.
     
    Det er korrekt, at TryghedsGruppen er den største aktionær i Tryg. Vi har imidlertid i TryghedsGruppen ikke noget med Trygs kundehåndtering at gøre, og vi har dermed ikke mulighed for at behandle din henvendelse i relation til besøget hos Tryg eller andre kontaktpunkter/sager, du har eller har haft med Tryg.
     
    Det er derfor fortsat Tryg, du skal have fat i, hvis du ønsker at klage. Du kan fx henvende dig her, hvis det drejer sig om Tryg i Danmark: 1) Kundeservice – vi er klar til at hjælpe | Tryg.dk, 2) Klagemuligheder | Tryg.dk eller her: kvalitet@tryg.dk.
     
     
    Med venlig hilsen 
     
    Robert Neimanas 
    Pressechef
     
    TryghedsGruppen // TrygFonden 
    Hummeltoftevej 49, 2830 Virum 
     
    Mobil: 93 94 02 05 
     
     
    TryghedsGruppen smba 
     
    Denne e-mail kan indeholde fortrolig information. Såfremt du ikke er rette modtager, bedes du venligst informere afsenderen herom samt slette e-mailen. 
    TryghedsGruppens persondatapolitik er tilgængelig her 
     
     
     
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: 28. september 2023 21:25
    Til: TryghedsGruppen Info <info@tryghedsgruppen.dk>
    Cc: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; camilla.lercke@tryg.dk; mail@retshjaelpen.dk; Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>; Bjorge.Skjeldestad@tryg.no; kundeservice@if.no; post <post@finanstilsynet.no>; postmottak@fd.dep.no; Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>; post@tilsynet.no; she <she@topdanmark.dk>; movia@moviatrafik.dk; hei@movia.no; post@ombudsmanden.dk; Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>
    Emne: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
     
    Hei,
     
    i går så var jeg med danskebåten til København.
    Og ettersom at jeg ikke får svar på mine mailer til Tryg (som dere visst eier) så dro jeg innom Tryg sitt hovedkontor i Ballerup.
    Og så var det sånn, at jeg først havnet inne i Nets sin resepsjon (som var umerket).
    For Tryg sin resepsjon, var litt gjemt (lengst inn, forbi Nets sin uskiltede resepsjon).
    Så det må jeg klage på, at det var umulig å skjønne hvor man skulle gå der.
    Og så stod det en slags pensjonist-dame i Tryg sin resepsjon.
    Og da jeg ba om å få snakke med noen, så sa hu at de hadde et bakrom der, for kunder, hvor man kunne ringe.
    Og så tenkte jeg, at jeg var i jo i utlandet, så jeg fikk følge skikken der
    Men jeg synes at det var litt svett, at det stod en ‘gubbe’ der, og ringte, fra telefon #1.
    Og så stod telefon #2, en meter unna (ved det samme skrivebord).
    Det må da være bedre, å ha det litt mindre klamt der.
    Hvis to snakker/ringer samtidig, så hører man vel ikke hva man sier.
    Så det ble som noe tull, synes jeg.
    Det må være bedre, å heller få slippe opp, til en slags lobby, hvor man kan sitte ned (jeg ville ikke sette meg ned ved siden av den gamle/svette gubben) og hvile føttene litt, etter å ha gått langt, fra togstasjonen.
    Og så heller snakke med noen, ansikt til ansikt.
    Jeg fikk snakke med en litt frekk dame, som het Lotta Holm (sa hun).
    Hun sa at ingen ved navn Camilla Lercke jobbet der.
    Og det høres rart ut.
    At jeg skulle ha diktet opp det navnet?
    Det blir som noe frekt, å insinuere, må jeg si.
    Og hun Lotta lo også, da jeg fortalte at min mors fetter Steffen Heegaard, hadde fått sparken (eller sluttet) som direktør, hos dere konkurrent TopDanmark (som var naboen til Nets igjen vel, i Ballerup kommune).
    Og hun sa også, at jeg ikke hadde noe i Ballerup å gjøre.
    (Jeg hadde jo planer om å kjøpe med noe konfekt til min grandtante Unse (som snart fyller 100 år) og legge igjen i TopDanmark sin resepsjon, sånn at Steffen kunne ta med gaven til Unse.
    Men så så jeg, etter at jeg hadde bestilt Crown Seaways-billett, at Steffen hadde sluttet (eller om han egentlig fikk sparken)).
     
    Det var frekt å insinuere at jeg ikke hadde noe å gjøre der.
    Problemet er at Tryg ikke svarer på mine mailer.
    Og jeg har vært på deres hovedkontor i Oslo (på Lysaker) og der fant jeg rett og slett ingen resepsjon.
    Det var bare en personal-inngang der (såvidt jeg kunne se).
    Så da tenkte jeg at jeg prøver København (siden at jeg er kvart dansk osv., og København er enklere å dra til enn Bergen (hvor jeg aldri har vært) hvor dere visst også har kontor).
    Og så nevner jeg hu norske som jeg sendte til (Hege Susann Trandal Aarsheim).
    Men da sa hu Lotta, at jeg måtte sende til noen mer sentralt.
    Men jeg har nå sett på deres nettsted, og det står ingen mail-adresse der, for generelle henvendelser.
    (Og jeg har jobbet som Company Researcher (blant annet) for Packaging Europe, i England.
    Så jeg er vant til å se etter sånt (på nett-steder)).
    Det saken gjelder, det står jo i mail-historien.
    Jeg fikk fri-rettshjelp-støtte (til en omsorgssvikt-sak mot min far egentlig, men de endret det (må jeg si) til Svelvik kommune) av Fylkesmannen i Oslo og Akershus (de heter nå Statsfovalteren) og så kontaktet jeg et advokat-kontor.
    Og så skulle advokat Ida Valen Rukke sørge for at jeg fikk den erstatningen.
    Men så slutta hu i jobben, mens hu holdt på med min sak.
    Og da sa Tilsynsrådet for advokater (en ved navn Robin MacKenzie-Robinson) at Rukke var forsikret hos Tryg, da hun sluttet med min sak, så min omsorgssvikt-sak ble da en sak mot Tryg (ettersom jeg har forstått det).
    (Selv om det også stod noe om IF, så jeg har også kontaktet de.
    Men jeg har lest den mailen på nytt, og tolker det nå som at det menes at Tryg er de ansvarlige, når det gjelder å erstattet Ida Valen Rukke sitt svik, da hun ‘dreit i’ min sak, og bytta arbeidsgiver).
    Og da skjønner jeg, at Tryg helst ikke vil betale meg noen erstatning (siden at de/dere er glade i penger).
    Og så tuller Tryg så mye de kan.
    Så da klager jeg til dere (siden at dere er Tryg sine eiere).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dere burde kanskje ikke holde til så langt ute på landet (i Ballerup).
    For da jeg skulle tilbake igjen til Oslobåden (som dere sier).
    Så klarte jeg å gå feil retning.
    For det er så mange stier og sånn, rundt deres hovedkontor.
    Og det bygget deres er så monumentalt, at det er vanskelig å få oversikten, fra bakkeplan.
     
    Og så ble det til at jeg tok en buss, til tog-stasjonen.
    Og da viste jeg billetten (CityPass-billett) til sjåføren.
    Men så ble det kontroll igjen (som på toget til Malmparken/Ballerup).
    Og da sa en ung danske (med mørkt hår) at den billetten ikke gjaldt.
    For det var zone 48 på bussen.
    (Noe sånt).
    Så det er jo helt umulig å forstå de sonene.
    Det ble som at det var noe tulleruskt (med alt det sone-surret) må jeg si.
    Jeg kjøpte billett på Nordhavn stasjon.
    Og der var det to arbeidere som støvsugde trappa, i danskebåt-rushet.
    Og en pakistaner (som luktet vondt) gikk meg ned, selv om han skulle ringe (og ikke ha billett).
    Og han danske (med rar frisyre) på 7-Eleven sa ikke værsågod.
    (Jeg har tidligere kjøpt CityPas-billett der, når jeg skulle til Bilka på Ørested/Amager.
    På det kjøpesenter (Fields) hvor det var skyting, fra en ‘Breivik-aktig’ kriminell, som drepte mange mennesker.
     
    Og den billetten gjaldt over hele Amager (sa de hyggelige damene der).
    Men han var så stille/mutt han som jobbet der i går.
    Så jeg prøvde heller automaten (selv om det var propp der, på grunn av han som støvsugde, og det var også DFDS-rush (de burde kanskje hatt mer enn en billett-automat, som i London, hvor de har en hel rad med billett-automater)).
    Og den billetten skulle gjelde helt til Køge (ettersom jeg så på et kart, som jeg printet ut hjemme, på mandagen/tirsdagen).
    Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg fikk bot.
    Og det var foran hele Ballerup buss-terminal og (for jeg måtte gå av bussen, for å rekke Oslobåten, så kontrolløren gikk også av bussen, mens han undersøkte mitt norske førerkort).
    Så det var veldig flaut, må jeg si.
    Så det må jeg klage på, at det liksom er som i Oblast, når man skal med toget, i Danmark.
    For sånn var det også i Skagen (husker jeg) da jeg dro med Stena Saga, til Fredrikshavn, for noen år siden.
    Da stod det også zone ditt og datt, når jeg skulle kjøpe billett, fra Skagen til Frederikshavn.
    Så det er mye lettere, å gjøre det som i gamle dager, at man heller fokuser på stasjonsnavnene.
    Jeg punchet inn ‘Ballerup’ på den travle billett-automaten først.
    Men da skulle man velge klokkeslett.
    Og toget var fem minutter forsinket (de gikk hvert tiende minutt) så måtte man vel sjekke lokomotiv-nummeret, for å vite om man dro med riktig tog.
    Og jeg var skillsmisse-barn.
    Så jeg pleide å ta toget, fra Drammen (hvor min far bodde) til Larvik (hvor min mor bodde) på 70/80-tallet.
    Og jeg kunne da gå av i Tønsberg, og kikke der (og se etter hjemmedata-butikker) i et par timer, på den samme billetten, hvis jeg ønsket det (husker jeg).
    Så da stod det ikke klokkeslett, på billetten.
    Så det er en uskikk, vil jeg si.
    Og om dere kan forklare de sonene bedre, for turister.
    For jeg fikk en bot, på tusen kroner.
    Og jeg ble også skjemt ut, foran alle da endre på bussen, og alle de utenfor kjøpesenteret i Ballerup.
    Så det må jeg klage på.
    Dere får heller flytte til Amager (eller noe) hvor det enkelere med CityPass, osv.
    Kontaktsenteret kan kanskje være i Ballerup.
    Og så kan kunde-resepsjonen være ute på Amager (hvor CityPass er gyldig).
    Bare et forslag.
    Hvis vi norske må dra helt til København/Danmark, for å finne Tryg sin resepsjon.
    Så burde det være mulig å skjønne zone/metro/buss-greiene (uten å få bot) mener jeg.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tor. 1. des. 2022 kl. 05:23
    Subject: Oppdatering/Fwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
    Cc: post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <eian@eianadvokat.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <camilla.lercke@tryg.dk>, <mail@retshjaelpen.dk>
     
    Hei,
    nå har jeg vært hos advokatvakt i Sandvika, for å ta mange av de mange sakene, som jeg tok opp med advokat Ida Valen Rukke, for cirka ti år siden.
    Og hu slutta i jobben.
    (Jeg fikk 5-6 timer fri rettshjelp fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus.
    Og så skulle hu Ida Valen Rukke hjelpe meg med en gammel omsorgssvikt-sak, osv.).
    Og hennes arbeidsgiver mente at de da eide min sak mot Svelvik kommune (jeg ville egentlig ha sak mot min umodne/uansvarlige far, men myndighetene vrei litt på det).
    Og så sa en etat hos Staten, at da skulle Rukke sitt forsikringsselskap betale erstatning til meg.
    Men det har ikke skjedd.
    Og det er litt uklart, for meg, om det var If eller Tryg som da skulle betale.
    Men jeg mener det var sånn, at hu var forsikret hos Tryg, da hu sluttet i den nevnte jobben.
    Så jeg klager igjen på dette.
    (Jeg prøvde å dra innom dere på Skøyen, før coronaen.
    Men dere hadde visst ikke noe resepsjon der.
    Såvidt jeg kunne se, ihvertfall).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 30. okt. 2018 kl. 13:06
    Subject: Re: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
    Cc: post <post@finkn.no>, fmoapostmottak <fmoapostmottak@fylkesmannen.no>, > postmottak <postmottak@fmoa.no>, <post@sivilombudsmannen.no>, <lbf@lbf.no>
    Hei,
    på 80-tallet, så var det et uttrykk som ble brukt, som het: ‘Har du
    røyka sokka dine’?
    For jeg har da ikke nevnt noen skade-sak jeg.
    Her fabler dere, vil jeg si.
    Dessuten, så er det mulig, at Nav er kjent med, noen slags rar
    ordning, som ikke innbefatter faktura.
    Men jeg er ikke kjent med dette.
    Så om dere kan forklare litt om denne rare ordningen deres.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    30.10.2018 skrev Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>:
    > Hei,
    >
    > Vi har ikke mulighet til å produsere en faktura på denne avtalen. Denne
    > ordningen skal NAV være kjent med så å sende betalingsinformasjon skal være
    > tilstrekkelig.
    > Jeg er en kollega som har tatt over saken og vedrørende erstatningssak , så
    > har jeg ikke innsyn i skadesaker. Her må du ta kontakt med vår
    > skadeavdeling.
    >
    > Ha en riktig fin dag!
    >
    >
    > Vennlig hilsen
    >
    > Hege Trandal Aarsheim
    > Kunderådgiver Salg og Service Vest Chat&Mail
    >
    >
    >
    >
    > Tryg | Kontaktsenter NO, 2a6 | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 |
    > 5020 BERGEN
    > Telefon: (+47) 924 88 197 | Fax: (+47) *
    > E-post: hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no | Sentralbord: 915 04040 |
    > Besøk oss på www.tryg.no
    >
    > Tryg Forsikring | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 | NO-5020 Bergen |
    > Foretaksregisteret | NO 989 563 521 MVA
    > Filial av Tryg Forsikring A/S | Erhvervsstyrelsen | CVR-nr. 24260666 |
    > Klausdalsbrovej 601 | DK-2750 Ballerup | Danmark
    >
    >
    >
    >
    > —–Opprinnelig melding—–
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 24. oktober 2018 15:08
    > Til: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
    > Kopi: post <post@finkn.no>; fmoapostmottak <fmoapostmottak@fylkesmannen.no>;
    > postmottak <postmottak@fmoa.no>; post@sivilombudsmannen.no; LbF
    > Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
    > Emne: Re: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    >
    > Hei,
    >
    > jeg vet ikke om Nav kan ha rota bort brevet, (jeg leverte det i en
    > ‘krok-postkasse’, som jeg har blitt instruert i, å bruke, av en Steinar i
    > resepsjonen, (istedet for å gå i resepsjonen)).
    >
    > Ellers så kan det være, at Nav ikke likte, at de fikk KID-nummer osv, i en
    > e-post.
    >
    > De ønsker kanskje en original faktura.
    >
    > Ville det vært et problem for dere, å sende en faktura, sånn at Nav blir
    > fornøyd?
    >
    > Har hun forrige slutta, forresten.
    >
    > Eller er du sjefen?
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Fant dere ut om erstatningssaken, (at hun advokat Ida Valen Rukke, som var
    > forsikret hos dere vel, svek meg, (hu bytta jobb, og ‘skeit’ i min sak), og
    > at jeg derfor ha rett til erstatning, ettersom jeg har forstått det).
    >
    > PS 2.
    >
    > Jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.
    >
    > Og en gang jeg var innom Barclays Whitechappel i Liverpool, i 2006 var det
    > vel, så stod det en ekstra-kar, i skranken, og han prakka på meg
    > innboforsikring og pluss-konto.
    >
    > Men Nordea var helt forskjellig, fra Barclays, for de prøvde ikke å selge
    > meg forsikring i det hele tatt, snarere tvert imot.
    >
    > Og Barclays ville heller ikke erstatte, at jeg mista en del eiendeler i
    > forbindelse med en urettmessig utkastelse, ettersom at innboforsikringen da
    > hadde utløpt.
    >
    > Så jeg er litt lei av sleipe banker og forsikringsselskap.
    >
    > For å si det sånn.
    >
    >
    > 24.10.2018 skrev Hege Susann Trandal
    > <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>:
    >> Hei,
    >>
    >> Viser til mottatt henvendelse vedrørende din innboforsikring.
    >> Vi har ikke mottatt noen innbetalinger eller informasjonsskriv fra NAV.
    >> Innboforsikringen vil ikke bli aktiv før vi har mottatt betaling på
    >> dette.
    >>
    >> Ha en fin dag!
    >>
    >> Vennlig hilsen
    >>
    >> Hege Trandal Aarsheim
    >> Kunderådgiver Salg og Service Vest Chat&Mail
    >>
    >>
    >> [cid:1__=4EBB09B9DFAF29128f9e8a93df938690@tryg.no]
    >>
    >> Tryg | Kontaktsenter NO, 2a6 | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50
    >> |
    >> 5020 BERGEN
    >> Telefon: (+47| Fax: (+47) *
    >> E-post:
    >> hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no<mailto:hege.susann.trandal.aarshe
    >> im@tryg.no>
    >> | Sentralbord: 915 04040 | Besøk oss på www.tryg.no
    >>
    >> Tryg Forsikring | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 | NO-5020
    >> Bergen | Foretaksregisteret | NO 989 563 521 MVA Filial av Tryg
    >> Forsikring A/S | Erhvervsstyrelsen | CVR-nr. 24260666 |
    >> Klausdalsbrovej 601 | DK-2750 Ballerup | Danmark
    >>
    >>
    >>
    >
     
    image001.png
    24K
  • Mer fra Bærum

    På torsdag 2. februar, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Nede i Bekkestua sentrum.

    Så har de holdt på, med ymse byggeprosjekter, i noe sånt som fire år nå.

    (Blir det vel).

    Og det uten pause.

    Men muligens i ‘snegle-tempo’.

    (Noe Budstikka har publisert leserbrev om.
    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Her er mer om dette:



    PS 2.

    Enda mer om dette:




    PS 3.

    Og enda mer om dette:




    PS 4.

    Jeg pleier å kjøpe tannbørster og tannpasta osv. på Meny.

    For Meny har hatt 3 for 2-tilbud, på alle slags tannbørster/tannkrem/flossere osv., i ‘alle år’.

    (For å si det sånn).

    Men denne gangen, så stod det en neger (i Meny-uniform) og liksom hang, ved tannbørstene.

    Og når han tilslutt forsvant.

    Så lukta det vondt der.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:




    PS 6.

    Enda mer om dette:




    PS 7.

    Jeg husker da jeg jobba som assisterende butikksjef på Rimi Bjørndal (som del av mitt butikksjef-opplærings-program (må man vel kalle det) i Rimi).

    Og da husker jeg, at jeg snakka med min leder-kollega Irene Ottesen (som nå driver dyrebutikk i Stokmarknes).

    Om at det passa best, hvis de med små hender (det vil si kvinnfolk) satt opp småvarer.

    Og da blei det ofte sånn, at Unni i kassa (var det vel) dreiv mye med å sette opp småvarer (som hygiene-varer og sjokolade-plater) når det ikke trengtes mer enn en i kassa.

    (For å si det sånn).

    Og det trivdes vel hu greit med.

    (Virka det som).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    På Bekkestua senter var det rot:




    PS 9.

    Her er mer om dette:




    PS 10.

    Jeg synes at Bekkestua Senter har litt kjedelige butikker.

    (De har ikke Jula, Jysk, Clas Ohlson, McDonalds, H&M, Europris, Dressmann, Peppes, Normal, Burger King, Elkjøp (selv om de har Phonehouse), Power, Obs, XXL, Intersport og Vinmonopolet (selv om det er et ‘pilot-pol’ over gata) osv.

    For å si det sånn).

    Men de har en Jernia-butikk.

    (Som jeg fant etterhvert).

    Og der hadde jeg ikke vært før.

    Men jeg hadde kjøpt en vaskemaskin (på avbetaling) fra Komplett.

    Og den vaskemaskinen ble levert, av en bil, som kun hadde en sjåfør.

    Så det var sånn, at jeg måtte hjelpe til med å ta vaskemaskinen ut av bilen, osv.

    (Selv om jeg hadde betalt for levering fram til dørstokken.

    For å si det sånn).

    Og det var snø.

    Og jeg hadde fjerna en brøytekant (ved å sparke bort snøen).

    For vaktmesteren måker ikke, der jeg bor.

    (Av en eller annen grunn).

    Selv om han måker overalt ellers.

    (Virker det som).

    (Bærum kommune (som jeg leier av).

    Har ikke informert meg, om hvem som driver med snømåking/gressklipping her (selv om jeg har fått en tjukk perm, hvor sånt er ment å stå).

    Så det er bare tull og tøys (når det gjelder snømåking).

    (Vil jeg si).

    Og jeg har klagd på dette, til Leieboerforeningen.

    Men de har nektet å tjene meg, i mange år (ihvertfall siden jeg bodde i Keith Court i Walton, hvor jeg bodde fra 2012 til 2014).

    For å si det sånn).

    Men vaskemaskin må man jo ha.

    Men da ba budet meg (en fra balter/russer/polakk som minna om min tidligere klassekamerat Ulf Havmo) om å hjelpe til med å bære varen, ut av bilen.

    (Forrige gang jeg fikk vaskemaskin (fra Elkjøp, i 2018).

    Så satt de den utafor inngangsdøra.

    Og så bar jeg den inn i leiligheten selv.

    For å si det sånn).

    Og dette budet (fra Bring) skulle abslutt bære, der hvor det var brøytekant (husker jeg).

    Så det var lettere sagt enn gjort.

    Og da ble det til, at jeg ikke var så fokusert, når jeg skulle sette på plass vaskemaskinen (og koble den til).

    (Den gamle vaskemaskinen (som hadde gått i stykker en del måneder før, så jeg hadde camping-vaskemaskin en periode) hadde jeg satt i boden).

    Og da visste det seg seinere, at jeg ikke hadde tatt ut noen ‘plast-greier’, bak på vaskemaskinen.

    Og på grunn av dette, så bråkte vaskemaskinen fælt.

    Men jeg trodde først, at dette var på grunn av, at vaskemaskinen ikke stod i vater.

    Og derfor så kjøpte jeg, et vater, på Jernia, da.

    (For å si det sånn).

    Og det vateret var litt dumt.

    Det hadde tre ‘luft-bobler’ (istedet for to).

    (Noe som gjorde det mer irriterende (å prøve å få vaskemaskinen i vater).

    Vil jeg si).

    Og hvis man snudde vateret med den og den sida opp.

    Så viste den forskjellig resultat.

    (Avhengig av hvilken side som var opp).

    Så det var litt dårlig.

    (Vil jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Her er mer om dette:




    PS 12.

    Enda mer om dette:




    PS 13.

    Det var vel forresten sånn, når det gjaldt Elkjøp-vaskemaskinen (fra 2018).

    At varme-elementet ikke virka.

    Men at jeg fikk alle Elkjøp-varene og møblene (som var umonterte) den samme uka.

    (Høsten 2018).

    Og det var også problem med komfyren (for støpselet var så skrøpelig, at det gikk lett i stykker, så jeg måtte kjøpe nytt (pluss at det var mye annet jeg trengte til leiligheten, og de Elkjøp-budene var sånne ‘jalla-folk’, som manet meg, ved å spilte min far og meg muligens (som leverte senger for min farfars firma Strømm Trevare (i Oslo/Bærum osv.) på 70/80-tallet). 

    (Og det var også problem med støvsugeren.

    For å si det sånn).

    Men jeg brukte da klor (istedet for skyllemiddel) for ‘kokvask-tøy’.

    (Og så brukte jeg vel et eget skylle-program.

    Etter at vasken var ferdig).

    Og så brukte jeg sport-vaskemiddel (for vanlig tøy osv.).

    (Før den vaskemaskinen gikk helt i stykker.

    For å si det sånn).

    Og da var det vel sånn, at jeg tenkte, at dette var muligens noe slags tull, fra Elkjøp.

    Og at jeg derfor lurte på, om den nye vaskemaskinen, også hadde defekt varme-element.

    Og det lukta rart, av den første vasken.

    (Husker jeg).

    Men det var muligens på grunn av, at det visst finnes litt gammelt vann, inni Bosch-vaskemaskiner, første gang man bruker de.

    (Leste jeg etterhvert om.

    I bruksanvisninga).

    Og derfor (siden at jeg lurte så fælt på, om varme-elementet virka eller ikke).

    Så glemte jeg kanskje det, med de ‘plast-greiene’ (tilhørende noen sånne ‘transport-bolter’) på baksida av vaskemaskinen, da.

    (Jeg tok ut sjølve boltene.

    Men ikke alle ‘plast-greiene’, som var mellom boltene og vaskemaskinen, da.

    For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Bekkestua Senter hadde ikke tømt søpla si, siden Ålesund brant:




    PS 15.

    På Extra Bekkestua Nord hadde de problemer med vann-lekkasje (midt i butikken) kunne det virke som:



    PS 16.
    Betjeningen på Jernia oppførte seg litt besynderlig (må man vel si):




    PS 17.

    Mer om at vaskemaskinen (fra Komplett) skulle vært levert fram til døra (av Bring):



    PS 18.

    Bosch-vaskemaskinen veide noe sånt som 20 kilo mer, enn Elkjøp-vaskemaskinen (og den som jeg kjøpte fra Argos, da jeg bodde i Tuebrook/Liverpool, høsten 2017).

    (For å si det sånn).

    Og det at Bosch-vaskemaskinen er så robust, gjør muligens at den bråker mer, når den sentrifugerer (selv om jeg nå har begynt å kjøpe skyllemiddel igjen) enn Elkjøp-vaskemaskinen.

    (Selv når Bosch-vaskemaskinen står i vater.

    Og alt av transport-bolter osv. er tatt ut.

    For å si det sånn).

    Så jeg var egentlig ikke på utkikk, etter en så tung vaskemaskin.

    (Det er slitsomt bare å få vaskemaskinen til å stå i vater (ved å stille føttene).

    Må jeg si).

    Men Komplett var de eneste, som ønsket å selge meg vaskemaskin på avbetaling/delbetaling.

    (NAV nektet meg støtte, til å kjøpe ny vaskemaskin.

    For å si det sånn).

    Og Komplett solgte visst bare tunge vaskemaskiner.

    (Av en eller annen grunn).

    Så det var ikke bare fordi at denne vaskemaskinen var på tilbud, at jeg kjøpte den.

    Men denne vaskemaskinen var den billigste/letteste (selv før pris-nedsettelsen) som Komplett hadde.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så Komplett (som startet med å selge PC-er/PC-deler osv.) burde kanskje selge mer av vaskemaskiner for ungkarer.

    For denne Bosch-vaskemaskinen er for villaer/familier, osv.

    (Må man vel si).

    Og sånn var resten av Komplett sitt vaskemaskin-sortiment også.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 19.

    Bosch-vaskemaskinen veier nesten 70 kilo (så jeg vet ikke om det gir så mye mening, å ha den vaskemaskinen på tilbud, sånn at det blir den billigste vaskemaskinen, i en ‘ungkars-nettbutikk’, som vel Komplett delvis må sies å være):



    PS 20.

    Det er forresten mulig, at Komplett også har lettere vaskemaskiner.

    Men når Komplett er den fjerde nettbutikken, som jeg prøver å få kjøpt vaskemaskin på avbetaling fra.

    Og når jeg også må ha kredittsperre (som må slåes av og på, i forbindelse med nettbutikk-handling) på grunn av at noen nett-troll, har en slags kampanje, hvor de bestiller masse ‘dritt’ i mitt navn (på nettet) fra firmaer med dårlige rutiner.
    (Noe som også kan påvirke ens credit-score.

    For å si det sånn).

    Så er det ikke alltid, at man da sjekker alt like nøye.

    Som hvis man skulle kjøpt en vaskemaskin med Nets/kort-betaling, fra en bestemt nettbutikk, uten å behøve å styre, med kreditt-sperrer (for man vet jo ikke alltid hvilken kreditt-sperre (Experian eller D&B) som man må slå av, så det blir nesten som et prosjekt (for man må også vente X antall minutter, på at kreditt-sperren skal bli slått av) for å si det sånn).

    (Og det finnes også 20-30 andre firmaer (i tillegg til Experian og D&B) som driver med kreditt-opplysning/kreditt-sperrer).

    Så det beste hadde kanskje vært, som man heller fikk nettbutikkene, til å fikse sine rutiner, sånn at de ikke slapp gjennom ‘tulle-bestillinger’.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.