johncons

Stikkord: Hm

  • Komplett Bank/Morrow sier at de ikke har mottatt min betaling for forrige måned (for en vaskemaskin jeg kjøpte på avbetaling). Og så står det lenger ned på siden, at de har fått pengene




    PS.

    Det var visst også sånn, at disse skulle bytte navn, til Morrow Bank.

    Men de kaller seg visst fortsatt Komplett Bank, her og der.

    Så det virker litt lite gjennomført.

    (Må man vel si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Disse har også veldig dårlig kundeservice.

    (Vil jeg si).

    De snakker liksom ned til folk (i mailene) og begynner å formane, osv.

    (For å si det sånn).

    Det minner litt om nivået på kundeservicen til Telia (tidligere i år) etter at jeg byttet til PlussMobil (etter at Talkmore tulla med en portering, mens jeg var i Kiel).

    Det var så dårlig kundeservice, fra Telia.

    At det var som en lettelse, at saken ble sendt til et inkassobyrå (Sergel).

    Sånn at jeg kunne ha med noen voksne folk å gjøre, liksom.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Når det gjelder PlussMobil.

    Så har de forrsten nå satt opp prisen, på mitt abonnement (Fri Data Maks) fra 479 til 499 hver måned.

    (Noe sånt).

    Og prisene på sånne abonnementer (mobil/data) pleier vel å gå nedover, for tida.

    (Hvis man skal snakke om hva trenden er, liksom.

    For å si det sånn).

    Så det var litt ‘merksnodig’ (må man vel si).

    (Selv om dette vel er et par hundre mindre, enn det Telia skulle ha, for like mange gigabyte (100 GB) i måneden.

    Sånn som jeg husker det).

    Og jeg kan heller ikke se å ha fått noen mail (eller noe lignende) om denne prisøkningen (fra PlussMobil).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her står det at Fri Data Maks nå koster 499 per måned:



    https://www.plussmobil.no/fridata

    PS 5.

    Og så trykker man på linken (‘les mer’) og da står den gamle prisen der (479 per måned):



    https://www.plussmobil.no/fridata_maks

    PS 6.

    Egentlig så skulle jeg hatt ADSL/bredbånd/fiber her.

    Men Bærum kommune (og Leieboerforeningen) vil ikke gi meg mitt abonnements-nummer hos Telenor.

    Så derfor har det blitt til, at jeg heller bruker mobilt bredbånd.

    Selv om det ikke har vært bra nok tidligere.

    (Vil jeg si).

    For det er også sånn, at jeg har en PC (fra 2017) som kun har Celeron-prosessor.

    Så den er moden utskifting.

    (For Windows 11 støtter for eksempel ikke denne PC-en.

    Muligens på grunn av noe med CPU-en eller RAM-minnet.

    Noe sånt).

    Så derfor er det greit, å ha en rask linje, når PC-en er så treig.

    Så derfor har jeg valgt å ha Fri Data Maks-abonnement.

    (Selv om Fri Data Basis er billigere.

    For å si det sånn).

    Og det var også sånn, at det var et lignende abonnement, som jeg hadde, hos Telia.

    (Selv om Telenor har bedre 5G-dekning her.

    Husker jeg fra i vinter/våres, da jeg en periode hadde både PlussMobil/Telenor og Telia).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7,

    Det er også sånn.
    At når jeg har vært på Kiel og København-cruise, de siste månedene.

    Så jeg har sett det, at prisene på mobil/data-abonnement, er en del lavere der, enn i Norge.

    (Hvis jeg ikke tar helt feil).

    Så at PlussMobil plutselig bryter en trend, og begynner å sette opp prisene (på mobil/data-abonnement).

    (Uten å si fra til kundene).

    Det kan man kanskje lure litt på.

    (Må man vel si).
    Det er muligens sånn, at PlussMobil har økte utgifter, på grunn av at krigen i Ukraina, har ført til dyrere priser, her og der.

    Men likevel.

    Å bryte en sånn trend (når det gjelder mobil/data-prisene) på grunn av en tjue-kroning.

    Det virker kanskje litt tøysete.

    (Må man vel si).

    Ihvertfall når prisene i utlandet er lavere.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Hos disse får man visst 2 TB data (2.000 GB) for under 300 norske, i måneden:



  • Mer fra Europa

    På søndag 22. januar, så dro jeg til Kiel, med Color Magic.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Bærum kommune er ikke så flinke til å strø:



    PS 2.

    Da jeg skulle sjekke inn.

    (På ferjeterminalen.

    På Hjortneskaia).

    Så var det sånn, at en gammel tyrker (eller noe lignende) lagde helvete, midt i ‘innsjekkings-rotasjons-portene’.

    Tyrkeren gikk ikke gjennom ‘rotasjons-porten’ ordentlig.

    Men han ble stående, på innsida av ‘min’ port (med en tom koffert) og lagde propp.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:




    PS 4.

    Enda mer om dette:




    PS 5.

    Og enda mer om dette:




    PS 6.

    Og enda enda mer om dette:




    PS 7.

    Og enda enda enda mer om dette:



    PS 8.

    Og enda enda enda enda mer om dette:


    PS 9.
    Før man kommer til disse ‘rotasjons-portene’.

    Så er det sånn, at man skal taste inn sitt booking-nummer, på noen slags billett-automater.

    Og så kommer det ut et boarding-card (som også fungerer som lugar-nøkkel, under cruiset).

    (Og dette kortet skal man så scanne, i ‘rotasjons-portene’ (blant annet).

    For å si det sånn).

    Men denne gangen, så var det sånn, at kun to (av cirka ti) billett-automater, ikke var i ustand.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Her er mer om dette:




    PS 10.

    Color Line er ikke noe flinke, til å vedlikeholde sine lugarer (kan det virke som):




    PS 11.

    Color Line er også besatt av å henge halv-nakne menn på lugar-veggene sine, kan det virke som (da har Pride-hysteriet gått for langt, må man vel si):




    PS 12.

    Da jeg skulle betale i hamburger-baren, så var det en fyllik som stilte seg foran kort-automaten:



    PS 13.

    Det virker også som at Color Line bruker litt mye fett, når de steiker burgeren (og de små papp-begerne til å ha ketchup osv. i, er litt dumme, for noen ganger følger det med flere begere, når man bare skal ha et, så det blir vel ofte til, at folk kåler fælt med disse begerne (og setter de tilbake igjen osv.) så engangs-pakninger (som på Burger King) hadde kanskje vært mer hygienisk):



    PS 14.
    Her var det rot:




    PS 15.

    I tax free-butikken, så var det sånn, at jeg ble gått ned, av ei kassadame, rett utafor tax free-butikken.

    (Da jeg skulle inn der).

    Og det virka som (i kassa) at dette var ei drammenser-dame.

    (Må jeg si).

    For hu prata omtrent som min filletante Tone Løff Olsen (fra Drammen) vil jeg si.

    (Noe sånt).

    Og hu ligna litt også.

    (Må man vel si).

    Og jeg husker at jeg etterhvert klagde på noe der.

    For på veien fra hamburger-baren til tax free-butikken.

    Så gikk jeg innom en av dossene.

    Og der stod det, en voksen mann, og bytta bleie, på en liten unge.

    Så det må ha vært noe tull, mistenker jeg.

    Og jeg klagde, til hu med Drammens-dialekt, da.

    At sånt kunne de kanskje heller ha drevet med på lugaren.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Her er mer om dette:




    PS 17.

    Enda mer om dette:




    PS 18.

    Selv om det var fullt i nattklubben, så hadde de stengt i andre etasje:



    PS 19.
    Color Line sin info-kanal virka ikke:




    PS 20.

    På Rewe Center (i Kiel) så var de utsolgt for noen nøtter som jeg pleier å kjøpe der:




    PS 21.

    Det kunne se ut som at de ikke hadde vaska gulvet siden Ålesund brant:




    PS 22.

    Kiel kommune er ikke så flinke til å fjerne graffiti:




    PS 23.

    Klistremerker sliter de også med der nede:




    PS 24.

    Stemning fra Kiel:



    PS 25.

    Ritter Sport sin marsipan-sjokolade (som jeg pleide å kjøpe, da jeg bodde noen dager i Frankfurt, våren 2005 (før jeg dro videre til Detroit)) hadde nå fått en mer feminin/rosa emballasje (må man vel si):




    PS 26.

    Her er mer om dette:




    PS 27.

    Color Line burde kanskje ha ventet litt, med å begynne å vaske lugarene, sånn at folk hadde sluppet å stå som sild i tønne, når de skulle av ferja:




    PS 28.

    I Oslo var det rot:




    PS 29.

    Her er mer om dette:

  • Mer fra Facebook



    PS.

    Her er mer om dette:



    PS 2.

    Enda mer om dette:




    PS 3.

    Min slektning (må det vel være) Leighton Heegaard, er visst kjent:



    Det kan muligens være sånn, at Leighton Heegaard, er etterkommer av en August Heegaard (det menes vel da min tipptippoldefar Anker Heegaard sin storebror, som kom i klinsj med fagforeningen/arbeiderne/lauget, i Danmark):



    https://slaegtsbibliotek.dk/931593.pdf

    PS 5.

    Her kan man se at Leighton Heegaard er barnebarn av Roger Finley Heegaard (som var sønn av Gustavus Leroy Heegaard aka. Augustus Leroy Heegaard, som var sønn av Christian August Heegaard (junior), som var sønn av min tipptippoldefar Anker Heegaard sin bror Christian August Heegaard):



    https://www.legacy.com/us/obituaries/name/roger-heegaard-obituary?id=52419803

    PS 6.

    Så hu Leighton Heegaard er visst min seks-menning (får jeg det til å bli).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 7.

    Kusinen Zoe (som vel også da er min seks-menning) er lesbisk (kan det virke som):



    PS 8.
    Zoe er oppkalt etter Anker Heegaard.

    (Den kjente industri-herren (min tipptippoldefar).

    Som lagde kakkelovner.

    Blant annet).

    Men hu er etterkommer av broren August Heegaard.

    (Vil jeg si).

    Så hu ikke etterkommer av Harald Hårfagre.

    (Det er Anker Heegaard sin svigerdatter Caroline Hagerup (min tippoldemor).

    Som var etterkommer av Harald Hårfagre.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Leighton har en lillesøster som heter Sophia (kan det virke som):




    PS 10.

    Jeg har tidligere blogget litt om skjebnen til min danske tipptippoldefar Anker Heegaard sin storebror August:



  • Jeg sendte en rapport til Twitter/X



    PS.

    Her er mer om dette:



    PS 2.

    Her er den nevnte e-posten:




    PS 3.

    Nå blir jo dette seende dumt ut.

    Siden at Twitter/X ikke inkluderer sjølve klage-teksten i mailen overfor.

    Og dette (innbruddet/ranet/kapringen) skjedde jo i 2015.

    Men Twitter/X sin kalender (på det øverste skjermbildet) gikk bare an å bruke, hvis datoen var i år 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 eller 2023.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Min avdøde tremenning Svein Erik Robak prøvde å hilse til meg på Twitter, i 2014




    https://twitter.com/RobakSvein/status/522418309581774848

    PS.

    Jeg ble så mye mobba på Twitter.

    At jeg kutta ut Twitter, i flere år.

    (Jeg sletta blant annet min personlige Twitter-konto.

    Husker jeg).

    Så jeg må innrømme at jeg ikke har passordet, til denne Twitter-kontoen (johnconsblogg) lenger.

    (Det er sånn, at man bare kan ha en Twitter-konto, per mail-adresse.

    Og jeg husker ikke hvilken mail-adresse jeg brukte, da jeg opprettet denne Twitter-kontoen.

    Jeg hadde dette skrevet opp.

    Men alle tingene mine (som jeg hadde i Axbo-hybelen min på Slependen) ble stjålet, vinteren 2015.

    På den tida jeg var tvangsinnlagt (på Blakstad sinnsykehus).

    Husker jeg).

    Og Svein Erik Robak var ikke på Facebook.

    Men jeg skrev til hans storebror Espen (som bor i Amerika) om Svein Erik sine bombetrusler (i Sverige) osv.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:



  • Hm




    PS.

    Dette kan kanskje være min tremenning Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen.

    (Tenker jeg).

    Han er vel troendes til litt av hvert.

    (Må man vel si).

    Og han er også delvis besatt av meg (til tider).

    (Antagelig fordi at jeg er eldste sønn av eldste sønn.

    I familien til hans adoptivmor Reidun sin mor Ingeborg sin storesøster Ågot.

    For å si det sånn).

    Våren 1990 for eksempel, så møtte jeg han tilfeldgvis på Oslo City.

    Og da sa han at han ville, at jeg besøke han kjempemye, ute i Lørenskog.

    For han ville at jeg skulle være som en slags storebror-type (eller noe lignende) for han.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Nå har jeg fått en ny anonym mail, og det var visst sånn, at lege Ole Herman Robak kommenterte om Granli sinnsykehus, på den samme tida, som min mor var tvangsinnlagt der




    PS.

    Her er mer om dette:




    PS 2.

    Man kanskje lure litt på, hvorfor min mor ble tvangsinnlagt.

    (Dette var vel i 1986).

    Det var sånn, noen måneder/år før tvangsinnleggelsen.

    At min mor var sammen med en voksen pakistaner, i Drammen.

    (Husker jeg).

    Min mor fikk meg til å ta bussen inn til Drammen (fra min fars hjemsted Berger) rundt 1985.

    Og da ville min mor, at jeg skulle møte henne, på Cafe Globus (hvor min farmor tok meg med, en eller to ganger, på 70-tallet, da jeg var på feriebesøk på Berger).

    Og da hadde muligens min mors pakistanske herre-venner leiet et lokale/bakrom, hos Cafe Globus.

    (Noe sånt).

    Det var ihvertfall fullt av pakistanere der (husker jeg).

    (Min mor var den eneste hvite der.

    Ellers var det bare pakistanske menn (i ‘drosje-sjåfør-alder’ der).

    For å si det sånn).

    Og der ville min mor snakke med meg (og hu leide vel nærmest, med han nevnte pakistaneren da, som vel ikke sa noe, sånn som jeg husker det).

    Så det kan ha vært sånn, at min mor prøvde å flykte, fra et forhold, med en muslim (i Drammen).

    Og at hu derfor ble tvangsinnlagt, selv om hu ikke var sinnsyk.

    For fra rundt 1988, så bodde min mor, på en institusjon, på Borgheim.

    Og min lillesøster Pia sa da, at dette var snakk om, et nytt sinnsykehus.

    Men seinere har jeg funnet ut, at den nevnte institusjonen (på Borgheim) visst var et slags krisesenter (for kvinner).

    (Noe sånt).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Ole Herman Robak er visst en nevø, av Haakon/Håkon Robak som var farfaren til min avdøde tremenning Svein Erik Robak:



    https://www.myheritage.no/site-family-tree-359840321/robak

    PS 4.

    For å forklare det i PS 3 med andre ord.

    Så var lege Ole Herman Robak en fetter av min tremenning Svein Erik Robak sin far (Øyvind Føyn Robak).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.