Stikkord: Hm
-
Jeg sendte en rapport til YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=sKyFAaoDrjAPS.
Man må ta skjermbilde-kopi av klagen, hvis ikke så forsvinner klage-teksten, fra Google/YouTube/Gmail sine interface (kan det virke som):
PS 2.Her er mer om dette:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Thanks for your report to YouTubeYouTube <no-reply@youtube.com> 17. september 2023 kl. 13:46Svar til: YouTube <no-reply@youtube.com>Til: eribsskog@gmail.comHello Erik Ribsskog,Thank you for your video report on 17 September 2023. We’ll take a careful look at this content.What happens nextAfter our review, we may:Remove the content if it violates our Community GuidelinesPlace restrictions on it if it’s not suitable for some audiencesKeep the content up if it doesn’t violate our Community GuidelinesCHECK REPORT STATUSReport ID: f98d135f-535e-45ec-b260-fe45cb169d9c.Staying safe on YouTubeWe want you to feel safe when you’re on YouTube. To avoid seeing certain content, you can also block comments or users. Explore resources about the policies and tools that we have to help protect you on YouTube.Thanks,The YouTube TeamWas this email helpful?Very dissatisfiedDissatisfiedNeutralSatisfiedVery satisfiedHelp Centre • Email optionsYou received this email because you recently reported content on YouTube.If you do not want to receive these emails in the future, please unsubscribe here.© 2023 Google LLC d/b/a YouTube, 901 Cherry Ave, San Bruno, CA 94066 -
Mer fra irc
Session Start: fre. sep 15 12:26:37 2023Session Ident: #norway[00:26.37] * Nobody_ (uid523846@3341-8e1-d454-2c96-6e1f.lymington.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[01:46.29] * gr8- (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[03:09.39] * Nobody_ (uid523846@3341-8e1-d454-2c96-6e1f.lymington.irccloud.com) has joined channel #norway[03:19.06] * Nobody_ (uid523846@3341-8e1-d454-2c96-6e1f.lymington.irccloud.com) Quit (Quit: )[05:03.21] * Newness-^23 (uid184965@2e80-a815-60e7-e220-fa4e.lymington.irccloud.com) has joined channel #norway[06:06.52] * Jeny_Ana (~user@a2fb-e370-9547-5eca-99b.242.88.ip) Quit (Ping timeout)[07:44.46] * gr8- (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) has joined channel #Norway[09:03.13] * Newness-^23 (uid184965@2e80-a815-60e7-e220-fa4e.lymington.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[09:41.07] * Nobody_ (~uid523846@id-523846.lymington.irccloud.com) has joined channel #norway[11:42.09] * gr8- (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[12:45.44] * gr8- (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) has joined channel #Norway[15:44.16] *** Server disconnected on nonstop.ix.me.dal.net[15:45.17] –serenity.fl.us.dal.net– *** Looking up your hostname…[15:45.17] –serenity.fl.us.dal.net– *** Checking Ident[15:45.17] –serenity.fl.us.dal.net– *** Found your hostname[15:45.49] –serenity.fl.us.dal.net– *** No Ident response[15:45.50] john_cons_ resolved to 77.16.78.251[22:09.07] * You have joined #norway[22:09.07] Topic: Welcome to #Norway! Enjoy your stay![22:09.07] Channel Topic Set by: Haze!Busted@we.are.anonymous.lv on 16:51 21.05.2017[22:09.07] Channel modes for #Norway are :+tnclj 38 3:2[22:09.07] Channel Created on: 12:38 04.04.2010[22:09.30] <@etheretic> Evening john_cons.[22:10.01] <john_cons> heisann[22:10.20] <@etheretic> furet værbitt[22:10.36] <@etheretic> esse 8)[22:11.53] <john_cons> det var noe tull med linja (icechat ble disconecta) så jeg har bare logga på igjen egentlig[22:12.15] <@etheretic> Hørte på Øystein Sunde-laåter tidligere. 2003 en Butikk-oddysse, hrmf hrmf hrmf..[22:13.23] <@etheretic> Bruker du fonen som USB-bundet til nettet eller?[22:15.45] <john_cons> pluss wifi pluss at jeg har en 4g-dongle[22:16.41] <@etheretic> Duh.. en protokoll om gangen, muligens.[22:17.14] <john_cons> jeg skulle jo egentlig hatt en 5g-router, men de er litt over-prisa synes jeg[22:17.28] <john_cons> så når jeg har to 5g-mobiler så kan jeg bruke den ene som router[22:17.37] <@etheretic> Og hvilket operativsystem bruker du?[22:17.48] <john_cons> windows 10 vel[22:18.03] <@etheretic> Urk.[22:18.40] <john_cons> jeg skulle også hatt ny pc[22:18.49] <john_cons> denne har bare celeron og[22:19.02] <@etheretic> Fedora Linux her. Det er Android so fusker av og til[22:19.03] <john_cons> en alt i et-pc jeg kjøpte på argos birkenhead i 2017[22:19.12] <john_cons> ok[22:19.43] <john_cons> jeg er vant med windows (var på windows nt server core tech-kurs hos global knowledge network i 1998)[22:19.50] <john_cons> på skullerud[22:20.25] <john_cons> og har jobba for bertelsmann arvato’s microsoft scandinavian product activation i liverpool[22:21.18] <@etheretic> Heh, på den tiden var jeg hos Networ Floppa en smule.k Computing som drev med Acorn-baserte nettverks-computere.[22:22.41] <@etheretic> Bill Gates er en stinkebøtte. Ville aldrig bli e Microserf.[22:23.11] <john_cons> jeg starta arbeidssak[22:23.20] <john_cons> som jeg har publisert om på blogg, osv[22:24.25] <@etheretic> Acorn Computers skapte ARM-arkitekturen som i dag er i de fleste mobiler og endel superconputere.[22:25.59] <@etheretic> Deres RISC OS ligger meget nær mikrokjerne-konsepet som er meget stabilt i drift.[22:26.08] <john_cons> for å få mobil-batteriene til å vare lenger osv[22:26.13] <john_cons> ok[22:26.20] <@etheretic> øl[22:29.04] <john_cons> jeg så på en pc på currys liverpool og, men det så ut som på system, at det bare var en vanlig prosessor på den pc-en (så derfor kjøpte jeg den argos-pc-en) og så kom jeg hjem, så så jeg på nettet at den på curry’s (en amd-prosessor) var en duo-core (eller quad-core) prosessor (men det kom ikke fram når man sjekket informasjonen om prosesoren i win[22:29.05] <john_cons> dows/system)[22:29.05] * Inferno sets mode +b *!*@4e40-62b9-4769-3186-3a62.tmi.telenormobil.no for #NorwayPS.Han etheretic virker litt som en merkelig skrue (må man vel si):
Session Start: lør. sep 09 12:21:05 2023Session Ident: #norway[00:21.05] * Garth (~Garth@2711-add6-4174-1ee7-ae88.customer.lyse.net) Quit (Client closed connection)[02:03.23] * Guest33136 (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[02:32.22] * kofta (uid281448@57bf-405a-381a-7969-e777.lymington.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[03:57.36] * stereo (~qwebirc@157.100.130.126) Quit (Ping timeout)[09:43.36] * etheretic (~etheretic@97e4-38b7-83d3-2e75-76c7.7c.9cc3.2a05.ip) Quit (Read error: Connection reset by peer)[09:43.51] * etheretic (~etheretic@97e4-38b7-83d3-2e75-76c7.7c.9cc3.2a05.ip) has joined channel #Norway[09:43.51] * ChanServ sets mode +o etheretic for #norway[09:56.42] * gr8 (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) has joined channel #Norway[09:57.45] * gr8 is now known as Guest42242[12:24.16] * Guest42242 (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[12:54.25] * gr8- (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) has joined channel #Norway[15:04.16] * gr8- (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[18:17.29] <@etheretic> That’s rich – goes for most spods here. This # should be as empty as a politician’s head.[18:20.08] <@etheretic> Quite a crowd, yet quiet as Atlantis beneath the waves..[18:24.18] <@etheretic> Ah.. a perfect 20C here in Oh-so-slow. With a few beer to cool it down a bit.[18:25.43] <@etheretic> Born and raised north of the polar circle its a mite on the hot side.[18:29.23] * etheretic discovers that those who denies the utter genius of Frank Zappa are more transparent than open air[18:30.40] <@etheretic> Sicilian father, Greek mother – that’s asking for trouble.[18:32.14] <@etheretic> Suntop, what do you think about that? 🙂[18:39.47] * etheretic enjoys a +https://www.beeradvocate.com/beer/profile/6078/447423/, in the fridge and the evening automtically picks up a malty bit[18:40.23] <@etheretic> That’s Beer that is.[18:41.15] <@etheretic> Doppelbock razzamatazz, bottled. Can’t have enough..[18:46.00] <@etheretic> Noen som er våkne here nå i det hele tatt bortsett for undertegnede..[18:51.29] <@etheretic> And any Second Coming is cancelled, too. So why the roaring silence.[18:56.06] <@etheretic> Qe smeggig D at +https://www.amazon.com/Caesars-Messiah-Conspiracy-Flavian-Signature/dp/1461096405,[18:57.32] <@etheretic> “Give to Rome what Rome deserves” indeed.[18:59.14] <@etheretic> To clean house there one will have to face a certain Swiss Guard. Hm.[19:02.29] <@etheretic> Plus bring a raft of ancient-language interpreters. All 42 of’em.[19:04.31] <@etheretic> Egyptian Sumerian, Atlantean..[19:06.39] <@etheretic> Expect large amounts of Woo.[19:13.45] <@etheretic> Plus a party this planet hasn’t seen since the last exit from Kali Yuga.[19:18.36] <@etheretic> Sanskrit as a language has ~20 different words for ~20 states of consciousnesses so I’d take them serious about cyclic ages on Earth.[19:19.59] <@etheretic> The movie “Idiocracy” isn’t really funny.[19:23.03] <@etheretic> Nor show how certain military projects can go foom.[19:28.12] <@etheretic> Freezing average soldiers down for use in the future, well.. 😉[19:32.53] <@etheretic> Poor Not Sure. 8)[20:53.15] <@etheretic> Playing Jean-Luc Ponty’s album Individual Choice atm btw atm – party tunes in my book.[20:54.58] <@etheretic> Has the Bach/Paganini genious Allan Holdsworth on a couple of tunes too, as a bonus..[20:55.41] <@etheretic> The man who changed guitar forever..[21:04.18] <@etheretic> He played a bit with The Zappa way back when in the 70’s when he was at Kalvøya and a wyrd seance in Sweden, too.[21:05.28] <@etheretic> Very Vatchamble omie, that. Indeedy. 🙂[21:10.38] <@etheretic> Has George Duke, Ruth Underwood and Napoleon Murphy-Brock on it too![22:16.43] * gr8- (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) has joined channel #NorwayPS 2.
Her er mer om dette:
Session Start: fre. sep 08 01:42:14 2023Session Ident: #norway[01:42.14] * s-_a (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[06:30.12] * stereo (~qwebirc@157.100.130.126) Quit (midnight.hub.dal.net halcyon.il.us.dal.net)[06:30.13] * Victorious (~Victor@2606:ca40:1:2:1c6f:1785:4977:e063) Quit (midnight.hub.dal.net halcyon.il.us.dal.net)[06:30.13] * Guest64116 (~Jimmy@Jimmy.ircforever.org) Quit (midnight.hub.dal.net halcyon.il.us.dal.net)[06:30.13] * titan (~titan@2606:ca40:1:2:caf2:96a3:f304:70fc) Quit (midnight.hub.dal.net halcyon.il.us.dal.net)[06:30.13] * Mainfuse (~Ganja@2606:ca40:1:2:c32d:570e:11b5:a134) Quit (midnight.hub.dal.net halcyon.il.us.dal.net)[06:30.13] * forsaken (~forsaken@encrypted.linuxstart.ca) Quit (midnight.hub.dal.net halcyon.il.us.dal.net)[06:30.13] * Impulsif (~user@2a03:b0c0:2:d0::1340:1001) Quit (midnight.hub.dal.net halcyon.il.us.dal.net)[06:31.42] * stereo (~qwebirc@157.100.130.126) has joined channel #Norway[06:31.42] * Victorious (~Victor@2606:ca40:1:2:1c6f:1785:4977:e063) has joined channel #Norway[06:31.42] * Guest64116 (~Jimmy@Jimmy.ircforever.org) has joined channel #Norway[06:31.42] * titan (~titan@2606:ca40:1:2:caf2:96a3:f304:70fc) has joined channel #Norway[06:31.43] * Mainfuse (~Ganja@2606:ca40:1:2:c32d:570e:11b5:a134) has joined channel #Norway[06:31.43] * forsaken (~forsaken@encrypted.linuxstart.ca) has joined channel #Norway[06:31.43] * Impulsif (~user@2a03:b0c0:2:d0::1340:1001) has joined channel #Norway[06:31.43] * halcyon.il.us.dal.net sets mode +oooo stereo Victorious titan Mainfuse for #norway[06:31.43] * ChanServ sets mode +o Impulsif for #norway[12:31.12] * SwedishM (~SwedishM@887c-309e-6c11-43b6-d4dc.cust.bahnhof.se) has joined channel #Norway[12:31.13] * ChanServ sets mode +o SwedishM for #norway[13:17.56] * SwedishM (~SwedishM@887c-309e-6c11-43b6-d4dc.cust.bahnhof.se) Quit (Quit: Connection closed)[15:55.29] * s-_a (~uid604689@7076-a921-556-6c11-ff50.irccloud.com) has joined channel #Norway[16:30.31] * SwedishM (~SwedishM@a013-e3ba-2110-4bbf-53f9.clients.kiwiirc.com) has joined channel #Norway[16:31.31] * SwedishM is now known as Guest03221[17:43.15] * kofta (uid281448@57bf-405a-381a-7969-e777.lymington.irccloud.com) has joined channel #norway[17:43.15] * ChanServ sets mode +o kofta for #norway[17:58.51] * etheretic (~etheretic@97e4-38b7-83d3-2e75-76c7.7c.9cc3.2a05.ip) has joined channel #Norway[17:58.51] * ChanServ sets mode +o etheretic for #norway[17:59.05] <@etheretic> Ahoy. 🙂[18:16.17] <@etheretic> Ah.. the usual high-life vibe one is tsunamied with on Fridays on this august channel.[18:17.02] * etheretic nods at kofta[18:18.37] <@etheretic> Playing Allan Holdsworth’s album Atavachron now. Symph Prog at its very best.[18:21.48] <@etheretic> He has some truly great solos there.[18:26.25] <@etheretic> Can make a guitar sound like a bunch of angles on cocaine on a Saturday night to a larger degree than Mark Knopfler. 8)[18:29.12] <@etheretic> hnf hnf hnt.[18:58.48] <@etheretic> Oh ah. Slow evening..[19:00.57] <@etheretic> Suntop, any jazz over there?[19:01.27] <@etheretic> Taxi, taxi[19:03.59] <@etheretic> This is wyrd. I’m in 3 channels on 3 different servers and all measure 0 activity.[19:04.45] <@etheretic> is there anybody out there[19:05.58] <@etheretic> with more beer?[19:10.16] <@Suntop> i dont like jazz, so nope[19:10.17] <@Suntop> and hi[19:11.13] <@etheretic> Yo Suntop. Zappasaid jazz isn’t dead, it just smells funny. 8)[19:11.59] * etheretic looks at his spacebar[19:13.22] * s-_a (~uid604689@7076-a921-556-6c11-ff50.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[19:14.19] <@Suntop> lol[19:15.43] <@etheretic> Should have a Getac lappy or something with a touchscreen and hihjressure-washable keyboard[19:17.22] <@etheretic> Oh ah round 5yr old Acer swift 3. Dinnertable.[19:18.13] <@etheretic> Fedora 38 btw.[19:20.04] <@etheretic> Gates is a turd.[19:44.40] * etheretic (~etheretic@97e4-38b7-83d3-2e75-76c7.7c.9cc3.2a05.ip) Quit (Ping timeout)[20:03.21] * etheretic (~etheretic@97e4-38b7-83d3-2e75-76c7.7c.9cc3.2a05.ip) has joined channel #Norway[20:03.21] * ChanServ sets mode +o etheretic for #norway[20:04.01] <@etheretic> re[20:06.37] <@etheretic> Netsplit on all servers. Erk.[20:08.17] <@etheretic> Suntop, maybe Funk would do the trick..? 🙂[20:11.37] * etheretic hazards[20:16.05] * gr8 (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) has joined channel #Norway[20:16.36] <@etheretic> Evening gr8.[20:17.07] * gr8 is now known as Guest33136[20:17.15] <@etheretic> a bit slow at your end too, wherever it is?[20:19.02] <@etheretic> Try to boost the party factor here by playing Yello on the stereo, too..[20:21.07] <@etheretic> With The Strangler’s album (The Gospel Acccordin To) The Men In Black up next. What a crowd-pleaser! 8)[20:22.12] <@etheretic> Just like nothing on Earth..[20:24.55] <@etheretic> Silicon, not carbonbased life should be interesting to wield diplomacy towards. They’d probably splurge away at lightspeed at the mere thought.[20:26.29] <@etheretic> Going by observation, this has already happened with a few exceptions.[20:32.28] <@etheretic> It’s a matter of classified and need-to-know stuff. Nevada is interesting and not because of Vegas.[20:33.25] <@etheretic> Who’d swim in Groom Lake.[20:35.43] <@etheretic> why be bored is why.[20:39.08] <@etheretic> we output interesting stuff with very little woo.[20:45.25] <@etheretic> Methinks where there’s smoke there’s not necessarily a pyromaniac on the loose[21:08.30] <@etheretic> Partytime.[21:13.26] <@etheretic> Way too much fun we have here. Yeeehaaaaawww![21:17.59] <@etheretic> Without necessarily pee in the king’s park bushes, mind you.[21:27.16] * etheretic mumbles to himself he’s having way to much fun atm, erk. In #Norway too, Kingdom of Shleswig Holstein Sondenburg Glucksburg to booth.[21:40.30] <@etheretic> Yeah, and our Saturday Evening may be even more interestinger. But who give promises.[23:22.16] * Garth (~Garth@2711-add6-4174-1ee7-ae88.customer.lyse.net) has joined channel #Norway[23:50.10] * Guest03221 (~SwedishM@a013-e3ba-2110-4bbf-53f9.clients.kiwiirc.com) Quit (Quit: Connection closed)PS 3.
Enda mer om dette:
Session Start: lør. aug 19 03:29:35 2023Session Ident: #norway[03:29.35] * Pesukarhu- (~Pesukarhu@f1f0-655f-4bd6-6f77-43fd.rev.dnainternet.fi) has joined channel #norway[03:29.45] <Pesukarhu-> ahh…[03:31.35] <Pesukarhu-> sold yesterday one think rare LP …Taake – NAttestid… rare in Finland not there..got 60e[04:27.45] <@etheretic> I’ve gone 100% digital. With a DAC the sound is pretty good.[04:31.03] <@etheretic> My record collection with a near-complete Zappa / Mothers catalog and a very good turtable was stolen some 24 years ago. Would cost a bundle today to restore it.[04:43.34] <Pesukarhu-> sold Taake – Nattestid…[04:44.04] <Pesukarhu-> came double but …[04:44.14] <Pesukarhu-> sorry im drunk 😀[04:58.49] <@etheretic> Good for you.[04:59.11] <Pesukarhu-> hehe XD[04:59.16] <Pesukarhu-> and u?[05:01.09] <@etheretic> A bit hung over.[05:12.46] <Pesukarhu-> hah[05:13.06] <Pesukarhu-> been dinking like normally 12h[05:13.15] <Pesukarhu-> drinking[05:27.10] <Pesukarhu-> but saaremaa 80% rules altrough drinked all..wanted more..[05:28.10] <Pesukarhu-> np: Sentenced – Mourn “Frozen”[05:44.22] <@etheretic> ———————–VODKA?[05:50.18] <Pesukarhu-> saaremaa 80%[05:50.33] <Pesukarhu-> its vodka i think[05:53.01] <Pesukarhu-> but all of the love is still and always absinthe[06:08.16] <@etheretic> Bohemian’s fav drink.. 🙂[06:13.43] <Pesukarhu-> absinthe?[06:15.45] <@etheretic> Aye.[06:16.26] <@etheretic> With epic amounts of beer.[07:25.00] <Pesukarhu-> absinthe or 2 cases of beer[07:26.40] <Pesukarhu-> maybe u know the way we in finland drink beer?..1st 22 is just cos thirsty then rest is when get something below and goto bar or start to drink kossu or something like that[11:30.37] * SwedishM (~SwedishM@887c-309e-6c11-43b6-d4dc.cust.bahnhof.se) has joined channel #Norway[11:30.37] * ChanServ sets mode +o SwedishM for #NorwayPS 4.
Og enda mer om dette:
Session Start: lør. jul 22 12:07:08 2023Session Ident: #norway[00:07.08] * Deep3D (~Deep3D@ceb6-90b8-1ff-153a-a311.215.84.ip) Quit (Read error: Input/output error)[00:11.09] * _timmy_ (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) has joined channel #Norway[00:18.13] * Newness-^23 (uid184965@2e80-a815-60e7-e220-fa4e.lymington.irccloud.com) has joined channel #norway[01:07.45] * traitor (~traitor@e47b-a846-54e1-d9bb-bd79.1.ca40.2606.ip) Quit (Ping timeout)[01:07.55] * Abed (~Abed@841d-59a6-1a6b-845e-8067.1.ca40.2606.ip) Quit (Ping timeout)[01:08.32] * Deep3D (~Deep3D@ceb6-90b8-1ff-153a-a311.215.84.ip) has joined channel #norway[01:08.32] * ChanServ sets mode +o Deep3D for #Norway[01:08.58] * Viking (~Viking@d913-115f-8a7b-aee1-ad56.1.ca40.2606.ip) Quit (Ping timeout)[01:09.24] * Angela (~Angela@9e66-52cd-e9e7-8164-ebf6.1.ca40.2606.ip) Quit (Ping timeout)[01:17.50] * etheretic (~etheretic@9e91-cbf1-3d84-5a58-58b6.46.46.ip) Quit (Client closed connection)[01:18.17] * etheretic (~etheretic@9e91-cbf1-3d84-5a58-58b6.46.46.ip) has joined channel #Norway[01:34.19] * etheretic_ (~etheretic@9e91-cbf1-3d84-5a58-58b6.46.46.ip) has joined channel #Norway[01:34.19] * etheretic (~etheretic@9e91-cbf1-3d84-5a58-58b6.46.46.ip) Quit (Read error: Connection reset by peer)[02:06.57] * etheretic_ (~etheretic@9e91-cbf1-3d84-5a58-58b6.46.46.ip) Quit (Client closed connection)[02:06.58] * etheretic__ (~etheretic@9e91-cbf1-3d84-5a58-58b6.46.46.ip) has joined channel #Norway[02:15.43] * _timmy_ (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[02:17.36] * etheretic__ (~etheretic@9e91-cbf1-3d84-5a58-58b6.46.46.ip) Quit (Client closed connection)[02:17.44] * etheretic__ (~etheretic@9e91-cbf1-3d84-5a58-58b6.46.46.ip) has joined channel #Norway[02:37.47] * Newness-^23 (uid184965@2e80-a815-60e7-e220-fa4e.lymington.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[02:39.48] * etheretic (~etheretic@3d87-73dd-a631-d569-613a.230.46.ip) has joined channel #Norway[02:50.15] * etheretic__ (~etheretic@9e91-cbf1-3d84-5a58-58b6.46.46.ip) Quit (Ping timeout)[05:31.54] * jaguar (~jaguar@dec3-b55e-d9c4-9438-6fdf.1.ca40.2606.ip) Quit (Read error: Operation timed out)[05:31.57] * hateful (~hateful@6d9-4acc-80db-2bf-9888.1.ca40.2606.ip) Quit (Read error: Operation timed out)[05:31.57] * BlackRose (~Rose@949-a25c-fcc4-9b12-b01c.1.ca40.2606.ip) Quit (Read error: Operation timed out)[05:33.33] * forsaken (~forsaken@9cc3-3ac4-6ecb-725f-68a3.1.ca40.2606.ip) Quit (Read error: Operation timed out)[05:33.53] * Mainfuse (~Ganja@5f8f-786c-48e-43ab-c62a.1.ca40.2606.ip) Quit (Read error: Operation timed out)[05:36.15] * titan (~titan@319a-f0d3-b769-e4d1-1a18.1.ca40.2606.ip) Quit (Ping timeout)[05:36.16] * Victorious (~Victor@c35d-b49a-2236-bb9a-2ed7.1.ca40.2606.ip) Quit (Ping timeout)[05:36.24] * girly (~girly@3be5-3559-66ba-4896-628d.1.ca40.2606.ip) Quit (Ping timeout)[05:36.43] * swedish (~swedish@6e55-7f5-524f-ac0-e8b1.master.Bruce.lee.mx) Quit (Ping timeout)[05:37.00] * Cursed (~Cursed@dd9a-4aa2-bd17-595-f673.is.mine.bz) Quit (Ping timeout)[05:37.09] * Burning (~Asskicker@6138-edc3-6cec-d660-451f.1.ca40.2606.ip) Quit (Ping timeout)[05:37.09] * Haze (~Busted@ed98-c1e8-2928-3cfe-fec5.1.ca40.2606.ip) Quit (Ping timeout)[05:37.21] * Norway (~Norway@2606:ca40:1:2:f4b:65e2:ce70:8c6a) Quit (Ping timeout)[05:37.36] * beaut (~beaut@eaef-9f9b-eea0-c343-80c9.1.ca40.2606.ip) Quit (Ping timeout)[05:37.36] * rebel (~rebel@999d-2b6e-3c9d-4658-d625.are.pathetic.ax.lt) Quit (Ping timeout)[05:37.54] * demona (~demona@27b4-8c48-18a0-7e9e-7468.through.vpnx.nl) Quit (Ping timeout)[05:37.54] * Inferno (~death@e115-b4b-4a1-fb9a-4e3.1.ca40.2606.ip) Quit (Ping timeout)[06:11.07] * _timmy_ (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) has joined channel #Norway[07:33.13] * etheretic_ (~etheretic@3d87-73dd-a631-d569-613a.230.46.ip) has joined channel #Norway[07:33.14] * etheretic (~etheretic@3d87-73dd-a631-d569-613a.230.46.ip) Quit (Read error: Connection reset by peer)[08:31.19] * Julieana_ (~Julieana@b244-698b-fe85-cae1-2a57.211.113.ip) has joined channel #norway[08:31.33] * Julieana_ (~Julieana@b244-698b-fe85-cae1-2a57.211.113.ip) has left #norway ()[08:44.18] * Old-HaRrY (~uid415716@fb32-f944-8c9-cae5-4cfd.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[10:02.08] * SwedishM (~SwedishM@a013-e3ba-2110-4bbf-53f9.clients.kiwiirc.com) has joined channel #Norway[14:47.23] * SwedishM (~SwedishM@a013-e3ba-2110-4bbf-53f9.clients.kiwiirc.com) Quit (Quit: Connection closed)[14:50.59] * _timmy_ (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[15:04.39] * Old-HaRrY (~uid415716@fb32-f944-8c9-cae5-4cfd.irccloud.com) has joined channel #Norway[15:13.11] * Deep3D (~Deep3D@ceb6-90b8-1ff-153a-a311.215.84.ip) Quit (Read error: Connection reset by peer)[15:14.23] * Deep3D (~Deep3D@ceb6-90b8-1ff-153a-a311.215.84.ip) has joined channel #norway[15:14.23] * ChanServ sets mode +o Deep3D for #Norway[16:29.57] * Siva- (~Siva@e71a-646d-6a44-b94-94bb.141.209.ip) Quit (Ping timeout)[17:35.00] * etheretic_ (~etheretic@3d87-73dd-a631-d569-613a.230.46.ip) Quit (Quit: Leaving)[18:02.48] * Siva (~Siva@e71a-646d-6a44-b94-94bb.141.209.ip) has joined channel #norway[18:03.52] * Siva is now known as Guest31876[18:17.39] * etheretic (~etheretic@3d87-73dd-a631-d569-613a.230.46.ip) has joined channel #Norway[19:09.58] <etheretic> Hm. Seriously reduced number of users here.[19:28.12] <etheretic> Abducted by Aliens, probably.[19:39.34] <@Busted> I dont say its aliens but it is aliens (Giorgio Tsulakis in ancient aliens)[19:46.10] <etheretic> Judgeis out there methinks.[19:46.50] <etheretic> A selective netsplit perchance.[20:13.15] * Busted sets mode +o etheretic for #Norway[20:15.28] <@Busted> I think its a netsplit[20:17.13] <@etheretic> Pretty severe one too. Could it be.. the Rooshians?[20:18.52] <@etheretic> Theyre being blamed from teenage glue sniffing to strangely behaving cats, so whos to tell.[20:27.46] * _timmy_ (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) has joined channel #Norway[21:04.52] <@etheretic> Hm.. Hampstead rings a bell.. Hemel Hampstead is a town in the U.K., yes?[21:11.24] <@zphinx> its an area of london[21:11.51] <@zphinx> money area[21:15.13] <@etheretic> Not Satanic City, the square mile.[21:15.45] <@etheretic> Their own police, courts, brothels..[21:15.54] <@zphinx> sort of like Bergen[21:16.37] <@etheretic> On the west coast of .no? Maybe in the old days.[21:17.02] <@zphinx> ah, you’re not norwegian?[21:17.17] <@zphinx> pretty much everything in norway is on the west coast.[21:17.34] <@etheretic> The “I’m not from Norway, I’m from Bergen” era.[21:18.15] <@etheretic> And bordering (erk) Sweden.[21:18.54] <@etheretic> Plus some Finland and a few miles Russia.[21:19.20] <@etheretic> In the easterly direction.[21:19.55] <@zphinx> ah american then[21:20.10] <@etheretic> Nah.[21:20.35] <@etheretic> Born/greaw up i North Norway.[21:20.59] <@etheretic> s/i/in[21:22.33] <@zphinx> as in Finnmark?[21:23.03] <@etheretic> But we’re about as much crypto-communist as the U.S. are these days, with political correctnest being a must.[21:23.34] <@zphinx> what?[21:23.56] <@etheretic> LBGTQP-abomination having state support.[21:24.28] <@zphinx> ok, definitely an american.[21:24.58] <@etheretic> U from Mars or what?[21:25.49] <@etheretic> It’s been exported.[21:27.01] <@etheretic> I’m in Oslo, btw. North Norwegian expat.[21:28.45] <@etheretic> Had to learn English since I’ve always liked science fiction, and very few titles get translated.[21:30.05] <@etheretic> Plus the lyrics on my Zappa albums needed scrutiny.[21:33.07] <@etheretic> Necessity is the mother to learn new languages. And .no/.uk isn’t that different.[21:34.05] <@etheretic> Except for æ ø å.[21:40.33] <@etheretic> Yay. The 4th beer just landed. Things are looking up! 🙂[21:43.20] <@etheretic> Not enough to continues a bloody monologue, though..[21:45.16] <@etheretic> They’re just 4.7% pilsners anyway. With 4 doppelbocks it would be a different story.[21:48.21] <@etheretic> zphinx, county of Troms, coast/inland.[21:49.48] <@zphinx> Tromsö?[21:57.10] <@etheretic> Lived there too, but mostly a bit south. See +https://www.norgeskart.no/#!?project=norgeskart&layers=1002&zoom=11&lat=7682943.28&lon=617818.86&markerLat=7682943.279366745&markerLon=617818.8593326224&p=searchOptionsPanel&showSelection=false&sok=Harvikveien, for the area we lived until I was 11. 4 different places on that map.[21:59.25] <@etheretic> If u scroll a bit west you can see the west coast of Senja, our 2nd largest island. Totally Tolkien-terrain.[22:01.59] <@etheretic> Some pretty good pictures @ +https://senjafoto.no/senja/okshornan.htm,[22:04.37] * koftA (uid281448@57bf-405a-381a-7969-e777.lymington.irccloud.com) has joined channel #norway[22:04.37] * ChanServ sets mode +o koftA for #Norway[22:06.54] <@etheretic> Good evening koftA.[22:09.16] <@koftA> etheretic: good evening[22:09.21] <@koftA> How are you today.[22:10.10] <@etheretic> A bit drunk.[22:10.53] <@etheretic> Existential time-out.[22:12.36] <@etheretic> Playing the 1st record of the Danish group Gasolin atm. Not as interesting as “Gør Det Noget”..[22:13.40] * zphinx (~zphinx@2370-bc28-5848-ea4e-c139.195.194.ip) Quit (diamond.hub.dal.net punch.wa.us.dal.net)[22:13.41] * darwin (~darwin@f435-8ba0-5b4d-4561-f72d.79.45.ip) Quit (diamond.hub.dal.net punch.wa.us.dal.net)[22:14.19] <@koftA> etheretic: ahan[22:14.24] <@koftA> Typical weekend eve[22:17.47] <@etheretic> In a nutshell. Miss a reefer a bit, saving up to get stuff to an OKdo ROCK 4 C+ sbc I won to make it work.[22:18.38] * zphinx (~zphinx@2370-bc28-5848-ea4e-c139.195.194.ip) has joined channel #Norway[22:18.38] * darwin (~darwin@f435-8ba0-5b4d-4561-f72d.79.45.ip) has joined channel #Norway[22:18.38] * punch.wa.us.dal.net sets mode +ov zphinx darwin for #Norway[22:19.13] <@etheretic> Hope to run RISC OS on it, my favourite operating system.[22:37.47] * etheretic (~etheretic@3d87-73dd-a631-d569-613a.230.46.ip) Quit (Ping timeout)PS 5.
Og enda enda mer om dette:
Session Start: lør. jun 17 12:18:29 2023Session Ident: #norway[00:18.29] <@Suntop> hei etheretic :o)[00:38.28] <etheretic> God kveld Suntop.[00:38.41] <@Suntop> God kveld, hvordan går det?[00:38.54] <etheretic> 24C her, alt for varmt..[00:39.30] <@Suntop> lol var 30 C både inne og ute tidligere i dag[00:39.39] <@Suntop> nå er det 28C inne og 21C ute :o|[00:39.45] <etheretic> Bra, har kult’n i kveld.[00:40.33] <@Suntop> :o)[00:41.22] * Suntop sets mode +v etheretic for #Norway[00:46.59] <+etheretic> An ear too? 8)[00:47.36] <@Suntop> lol[00:47.54] <+etheretic> Jeppm tydeligvis.[00:48.43] <+etheretic> Suntop, er du i Oh-so-slow?[00:48.57] <@Suntop> yup[00:49.09] <+etheretic> Her og.[00:51.11] <+etheretic> Født og vokst opp nordpå, savner terrenget der på kysten. Senja etc.[00:52.27] <@Suntop> ok[00:52.54] <@Suntop> Oppvokst i Ski jeg da ..flyttet til Oslo når jeg var 13 =)[00:55.07] <+etheretic> Med på flyttelasset?[00:56.14] <@Suntop> noe sånt[00:59.38] <+etheretic> Vi flyttet endel rundt i Troms. Finnsnes, Silsand, Bunnjord, Stormyra og til Moen i Målselv da jeg var 11.[01:00.36] <@Suntop> ok[01:01.14] <+etheretic> Dårlig bytte, en sur elv vs. kysten.[01:02.01] <@Suntop> lol[01:02.25] <@Suntop> ja, vi hadde et kjempestort hus i ski ..nå bor vi i en leilighet i oslo lol[01:03.09] * etheretic råder over hele 16.5kvm[01:03.27] <+etheretic> Camping.[01:03.31] <@Suntop> nice[01:03.39] <@Suntop> lol[01:03.48] <@Suntop> bor du på campingen ?[01:03.55] <+etheretic> Egentlig ikkke. Indre bakgård, 1 etg.[01:04.18] <@Suntop> vi har 4 roms vi da ..men det er mye mindre enn hva vi hadde..[01:04.41] <+etheretic> Rommet er på størrelse med en campingvogn, litt frre fasiliteter.[01:04.54] <@Suntop> ok[01:06.26] <+etheretic> Sånn blir det når man skal rotte seg sammen på et relativt lite areal som en by utgjør.[01:06.52] <@Suntop> ja[01:07.29] <+etheretic> Høret om Seasygge flytende samfunn i skjermede farvann.[01:08.08] <+etheretic> Erk, kommer borti touchpad’en..[01:08.18] <+etheretic> Seasteading..[01:09.28] <@Suntop> ikke sikker ..hvis det ikke er de som lever selvstendig uten hjelp utenifra og økologisk på en husbåt på vannet du snakker om da, men jeg tror det var i usa..[01:11.00] <+etheretic> Med sekskantede plattformer som hviler på 3 pontonger kan man koble de sammen til små landsbyer.[01:11.13] <@Suntop> ok nice[01:11.58] <+etheretic> I en hesteskoform, med boligplattformer i periferien for utsikt.[01:14.44] <@Suntop> og dette er i oslo ?[01:15.12] <+etheretic> Kunne vært på fjorden.[01:15.23] <@Suntop> ja[01:15.34] <+etheretic> Meget lav husleie..[01:16.19] <@Suntop> så, hvor finnes dette hen da ?[01:16.46] <+etheretic> Tror det er noe lignende et sted i India.[01:17.35] <+etheretic> Uten standardiserte former og areal.[01:17.45] <@Suntop> ah ok[01:21.57] <+etheretic> Og det ligger en del materialteknologisk R&D bak også, og de fleste investorer fordamper så snart de hører “R&D”.[01:26.19] <@Suntop> ok[01:26.30] <@Suntop> har du hørt om the venus project ?[01:27.14] <@Suntop> det er et samfunn hvor de ikke bruker penger, men hvor alle må jobbe for å få til ting i stedet[01:27.16] <@Suntop> +https://www.thevenusproject.com/tvphistoryevent/the-venus-project-proposing-a-new-society/,[01:34.36] <+etheretic> Kjenner til det. Kul arkitektur.[01:36.17] <+etheretic> Usikker på hvor Venus kommmer inn i bildet – overflatetempen der smelter bly..[01:36.50] <+etheretic> -Angivelig. Har ikke vært der.. :*)[01:37.41] <+etheretic> Ser ut til å kankje bli tropenatt i natt, forresten.[01:55.21] <@Suntop> ja[01:55.58] <@Suntop> nei, tror jeg skal prøve å sove litt jeg faktisk, må opp om morgenen også :oD[01:57.09] <@Suntop> God natt =)[01:57.54] <+etheretic> Bon nuit Sunshine.[02:07.49] * etheretic (~etheretic@5238-4d9c-33a2-4e4-3c0.230.46.ip) Quit (Quit: Leaving)[04:48.39] * _timmy_ (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[07:35.44] * Angela (~Angela@b1cb-c2d3-410-fbb3-a513.in.dreamland.im) has joined channel #norway[07:35.44] * ChanServ sets mode +o Angela for #Norway[07:35.53] * Abed (~Abed@41d2-d8cd-c9cd-a857-d783.r-o-o-t.net) has joined channel #norway[07:35.54] * ChanServ sets mode +o Abed for #Norway[07:36.06] * traitor (~traitor@1dd3-f13a-c374-56e4-711.us.verymad.net) has joined channel #norway[07:36.07] * ChanServ sets mode +o traitor for #Norway[07:36.28] * Viking (~Viking@2bac-3285-6ac9-6669-c56c.xn--ds-bja.info) has joined channel #norway[07:36.28] * ChanServ sets mode +o Viking for #Norway[12:54.31] * SwedishM (~SwedishM@887c-309e-6c11-43b6-d4dc.cust.bahnhof.se) has joined channel #norway[12:54.31] * ChanServ sets mode +o SwedishM for #Norway[13:27.03] * _timmy_ (~uid604689@7076-a921-556-6c11-ff50.irccloud.com) has joined channel #Norway[17:29.15] * SwedishM (~SwedishM@887c-309e-6c11-43b6-d4dc.cust.bahnhof.se) Quit (Quit: Connection closed)[17:55.28] * _timmy_ (~uid604689@7076-a921-556-6c11-ff50.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[17:57.09] * etheretic (~etheretic@5238-4d9c-33a2-4e4-3c0.230.46.ip) has joined channel #Norway[17:57.24] <etheretic> Ahoy. 🙂[18:07.19] * Deep3D (~Deep3D@262e-a32-ffca-486f-6e5b.215.84.ip) Quit (Client closed connection)[18:07.52] <etheretic> kræsj bom bang[18:10.35] <etheretic> Hører på 10CC’s album “The Original Soundtrack”. Wow.[18:32.43] * _timmy_ (uid604689@9c12-2ed7-9219-c1ed-414a.hampstead.irccloud.com) has joined channel #Norway[18:33.31] * Deep3D (~Deep3D@262e-a32-ffca-486f-6e5b.215.84.ip) has joined channel #norway[18:33.31] * ChanServ sets mode +o Deep3D for #Norway[18:37.53] * praut (~praut@e5d2-34aa-f6f3-8624-cd44.1090.2746.2a04.ip) has joined channel #norway[18:51.31] * SoniZz (uid268445@69b0-dbbc-eb91-f799-f22b.lymington.irccloud.com) has joined channel #norway[19:13.45] * Seth (~76ears@93cc-1255-fc30-cb14-9776.2.b0c0.2a03.ip) has joined channel #norway[19:31.59] <etheretic> Quiet here tonight. Are everybody someplace else than here, we ponder.[19:43.54] * Old-HaRrY (~uid415716@fb32-f944-8c9-cae5-4cfd.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[20:30.24] * etheretic lurks[20:59.27] * SwedishM (~SwedishM@a013-e3ba-2110-4bbf-53f9.clients.kiwiirc.com) has joined channel #Norway[22:00.00] * SoniZz (uid268445@69b0-dbbc-eb91-f799-f22b.lymington.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[23:42.52] * SwedishM (~SwedishM@a013-e3ba-2110-4bbf-53f9.clients.kiwiirc.com) Quit (Quit: Connection closed) -
Jeg sendte en e-post til Intrum
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>36136379Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. september 2023 kl. 09:00Til: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>Kopi: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>, rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, “SMK Postmottak (SMK)” <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, post@arbeidstilsynet.noHei,plutselig tilbakekalt?Da lurer jeg på hva som har skjedd.Er dette at Fjorkraft/dere driver og gjøgler?Jeg har prøvd å finne mail-adressen til Fjordkraft sin administrerende direktør.Og da fant jeg en avis-artikkel hvor det stor at det var mye dritt i Fjordkraft.(Selv om det er et av de største firmaene i bransjen).De hadde sluttet med dørsalg (stod det).(Og de hadde fått slakt for uforståelige strøm-avtaler.Dette stod i Dagbladet i februar (i deres ‘Børsen-bilag’).I et intervju med nevnte administrerende direktør Magnar Øyhovden).Så er dette på grunn av at disse useriøse gateselgerne, har blittomplassert, til Fjordkraft sitt call-senter/kontakt-senter.Og så driver de bare med fanteri der?De skriver jo Nav med liten forbokstav.Og NorgesEnergi i to ord.Og dette er på toppen av tullet med Trumf-bonusen, i sommer.Hvor de på villstyrlig vis, plutselig økte Trumf-bonusen, til tiprosent, eller noe lignende.Og så trakk de fra bonusen, dagen etter.Og da hadde jeg allerede overført Trumf-grunkene til min bank-konto(noe som Gjerrigknarken.no ‘hyper’ om, at er mulig).Og derfor ble min Trumf-konto overtrukket.(Til jeg fikk Via trumf-poeng fra DFDS, og Komplett og Fabel og hva det nå var.Noe som tok flere uker/måneder.For å si det sånn).Jeg har vært sammen med en tidliger gateselger, som heter Ragnhild von Harling.(Hu begynte å dra meg i snabelen, inne på Radio 1 Club.Dette var mens jeg jobba på Matland/OBS Triaden (på den tida butikkenbytta navn, nemlig høsten 1990).Og det var bare forbokstaven.For hu dro med hjem til en leilighet på Stovner, som hu hadde fått, dabestefaren døde.Og så holdt vi på hele natta.Og jeg ble så utkjørt, at Knut Hauge (han med tegneserien Mille, iPondus) fikk mer penger i kassa, på OBS Triaden sin åpningsdag, ennmeg.Og han ble da kalt: ‘Supermann’ av noen av de blonde kassa-damene):Så er det hu Ragnhild von Harling (datter av Kaptein Harling påtidligere SS Norway) som tuller, lurer jeg.Skerpings!Erik Ribsskog15.09.2023 skrev Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>:> Takk for din e-post.>> Vi bekrefter med dette at saken 36136379 nå er avsluttet hos oss. Se> vedlegg.>> Dette til din orientering.>>> Vennlig hilsen> __________________________________>> Kundesenter> Intrum, Skandinavia>> E-post: kundesenter@intrum.com<mailto:kundesenter@intrum.com>> Telefon: (+47) 23 21 10 00> intrum.no<https://intrum.no>>> Besøk vår selvbetjeningsportal<https://minesider.intrum.no/>> Postadresse: Postboks 7055, 3007 Drammen> Besøksadresse: Hoffsveien 70 B, 0377 Oslo> __________________________________>> Denne e-posten og eventuelle vedlegg er fortrolige og kan også> inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du ikke er den navngitte> mottakeren, må du varsle avsenderen umiddelbart og ikke utlevere> innholdet til andre, bruke det til noe formål eller lagre eller kopiere> informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet.>> Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.> Informasjon om hvordan vi behandler> personopplysninger<https://www.intrum.no/personvern>>> ————————————> Fra: kundeservice@fjordkraft.no> Sendt: 2023-09-14 14:29> Til: eribsskog@gmail.com> Emne: Re: Re: 36136379>>> Hei,> jeg synes at jeg gjentar meg selv hele tida.> Jeg har bedt om å få svar fra administrerende direktør.> Og i stedet så blir jeg sendt rundt som kasteball, mellom dere vanlige> ‘galei-slavene’.> Så dette blir som mobbing, må jeg si.> Dette må jeg klage på.> Vennligs send dette til administrerende direktør nå.> (Jeg vil gjerne ha det bekreftet, at Nav ikke har betalt den nevnte> regningen (som jeg leverte dem medio august).> Og jeg ønsker en forklaring på Trumf-poeng-surret deres i sommer.> Da dere økte Trumf-satsen til 10%.> For å så å trekke dette tilbake dagen etter.> For så å istedet betale 1% (som vanlig, eller det var vel egentlig 2%,> på den tida jeg bytta til dere, og var det muligens 4% før det igjen).> Jeg kan heller ikke se å ha mottat Trumf-bonus for september).> Skjerpings!> Erik Ribsskog> PS.> Du skriver også at det handler om den siste fakturaen.> Mener du den på 507,20?> Og så gnåler dere om den på 1918,96?> (Som jeg leverte til Nav medio august).> Nei, dette blir som noe kødding må jeg si.> (At dere maner meg angående en betalt regning.> Og så sier at det handler om en _annen_ regning).> Dette blir som noe same-tull (eller svensk tull) må jeg si.> Jeg vil som sagt ha svar fra administrerende direktør om dette.> Er det Sapo som tuller (siden at jeg har en arbeidssak mot Rimi/ICA).> Skjerpings!> 14.09.2023 skrev kundeservice@fjordkraft.no :>> Hei Erik,>>>> Fikk din henvendelse til besvarelse i dag og har lest alt som er oppført>> i>> tekst, både fra Intrum og oss i Fjordkraft.>>>> Det saken handler om, er vel siste ubetalte faktura, og det er vel ikke>> så>> mye å lage så mye støy av, tenker jeg. Vi har levert strøm til deg på>> målepunk (sensurert av johncons-blogg) frem til>> 23.08.23 og fakturert i henhold til dette.>>>> Hvorfor det er sendt innsigelser mot kravet, må du si litt om til oss –>> her>> er opphør skjedd i henhold til info som vi har mottatt.>>>> Fakturanummer 72839323046 kr 1918,96 (strøm for juli måned)>> Fakturanummer 72839323047 kr 507,20 (opphør kun strøm ikke nettleie)>>>> Begge krav må betales snarest og hvis begge sendes over til Intrum, kan>> du>> kontakte dem igjen for korrekt beløp.>> (hovedkravene er også sendt deg pr epost i dag)>>>> Ønsker deg en fin dag videre.>>>>>>>> Med vennlig hilsen>> Jorunn>>>> E-post: kundeservice@fjordkraft.no>> Fjordkraft Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no>>>>>>>>>> ——————- Opprinnelig melding ——————->> Fra: Ribsskog Erik>> Mottatt: Thu Sep 14 2023 11:05:41 GMT퍭 (sentraleuropeisk sommertid)>> Til:>> Emne: Re: 36136379>>>> Hei problemet er at det er masse ‘raringer’ (med NG i norsk liksom) som>> svarer hos Fjordkraft. (De skriver ‘Norges Energi’ (i to ord). Og Nav med>> liten forbokstav. Og de kommer med noen drøye bortforklaringer osv.>> Virker>> det som for meg. Pluss at de spiller dumme noen av de. Og de later som at>> de>> er en viktig sjef der. Men de nekter å oppgi tittelen sin. Samt>> etternavnet). Så jeg har bedt om å få svar fra administrerende direktør>> der>> (en ved navn Magnar Øyhovden). Så kanskje han er litt mer seriøs. (Jeg>> har>> tidligere også sendt mailer til styreleder/tidligere>> direktør/eier-selskap-direktør Barmen. Men han har ikke svart). Så>> kanskje>> han daglig leder der (Øyhovden) er litt mer seriøs. Det skal jo ikke være>> sånn at dette blir som den tv-serien ‘Candid Camera’/’Smil til det>> skjulte>> kamera’. (Som var populær på 70/80-tallet). Skjerpings! Erik Ribsskog PS.>> Jeg er egentlig en gromgutt/odelsgutt (eldste sønn av eldste sønn) fra>> Strømm (en tidligere kommune ved Drammensfjorden). Så da synes kanskje>> strøm-firmaene at det er morsomt (har jeg tenkt). Siden at jeg er fra>> Strømm>> og de driver med strøm. (For å si det sånn). Skjerpings! 14.09.2023 skrev>> Kundesenter : > Takk for din e-post. > > Innsigelsen er oversendt>> kreditor>> for vurdering. > Videre pågang er stanset i påvente av tilbakemelding fra>> kreditor. > > Vi vil komme med en tilbakemelding så snart kreditor har>> avklart saken. > > Kontakt oss ved eventuelle spørsmål. > > > Vennlig>> hilsen>>> __________________________________ > > Kundesenter > Intrum Skandinavia>>> >>>> E-post: kundesenter@intrum.com > Telefon: () 23 21 10 00 > intrum.no >>>> Besøk vår selvbetjeningsportal > Postadresse: Postboks 7055 3007 Drammen>>> >>> Besøksadresse: Hoffsveien 70 B 0377 Oslo >>> __________________________________ > > Denne e-posten og eventuelle>> vedlegg>> er fortrolige og kan også > inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du>> ikke>> er den navngitte > mottakeren må du varsle avsenderen umiddelbart og ikke>> utlevere > innholdet til andre bruke det til noe formål eller lagre eller>> kopiere > informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet. > > Tenk på>> miljøet før du skriver ut denne e-posten. > Informasjon om hvordan vi>> behandler > personopplysninger > >>> _________________________________________________________________ > E-post>> –>> Lagret i Doculive > Fra: kundesenter-uidentifisert@intrum.com > Til:>> kundesenter@intrum.com > CC: > Dato: 2023-09-14 11:19 > Emne: 36136379 >>> _________________________________________________________________ >>> —–Original Message—– > From: eribsskog@gmail.com > Sent: Wednesday>> September 13 2023 4:10 PM > To: LBS Kundesenter Uidentifisert > Subject:>> Re:>> Re: Kopi av faktura > Uidentificeret email fra kundesenter@intrum.com til>> manuel behandling > ————————— > Hei > jeg skj¸nner at>> dere>> maner meg. > Du sier at du er ‘overordnet’. > Det er ikke en ordentlig>> tittel. > Og du skriver heller ikke ditt etternavn. > Og du skriver også>> firmanavn som NorgesEnergi og Nav feil (du skriver > NorgesEnergi > i to>> ord>> og Nav med liten forbokstav (i den forrige mailen)). > Så dette kj¸per>> jeg>> ikke dessverre. > Jeg skj¸nner at dere har det morsomt og driver med tull>> og>> t¸ys og juger så > det > renner av dere. > Men da ¸nsker jeg å heller>> få>> svar fra administrerende direkt¸r. > (Som visst heter Magnar ¨yhovden.>> >>> If¸lge deres nettsted). > Skjerpings! > Erik Ribsskog > PS. > Jeg så>> fortsatt ikke noen mail-adresse på nettsteder deres. > Det kommer opp noe>> sånn ‘web-mail’ (som jeg har kalt det). > Men det synes jeg at blir litt>> lunefullt. > For da vet man ikke om man ser mailen sin igjen (om man får>> en>> kopi (av sine > skriverier) > eller ikke). > Skjerpings! > PS 2. > Jeg>> synes>> også at det nettstedet deres ser litt ustrukturert ut. > Det er kanskje>> laget mest for mobil. > Man man scrolle som bare det og det er ikke noen>> ordentlige menyer der. > Alt er bare hulter til bulter (må man vel si). >>> Skjerpings! > 13.09.2023 skrev kundeservice@fjordkraft.no : >> Hei igjen>> Erik >> >> Jeg kontakter deg fordi jeg er en overordnet. >> Jeg referer>> til>> mailen du sendte til Rolf den 31 juli og mailen du >> sendte til Intrum>> Rolf>> pluss en rekke andre mandag 11. september >> 20:23 klokka 07:49. >> Trumf>> vil du motta som alle andre for august. Dette vil skje i slutten >> av>> september. At du ikke har mottatt det inn på konto ennå har >> ingenting>> med>> at du har byttet til Norges Energi. Jeg kan se at >> pengene er lagt>> klare>> til overf¸ring og vil bli overf¸rt i slutten av >> måneden. >> I forhold>> til>> surret med Trumf i sommer var det en feil fra vår side >> som vi>> selvf¸lgelig beklager for. >> Siste innbetaling gjort på deg som kunde>> er>> 24.07.23 på 260759 kr. >> Så de to siste fakturaene jeg sendte kopi av er>> ikke betalt. Noe jeg >> regner med Nav vil bekrefte om du kontakter de. >>>> I>> forhold til email så står det tydelig på vår side. Trykk på >>>> kundeservice>> så kommer både telefonnummer og mail opp. >> >>>> https://www.fjordkraft.no/strom/kundeservice/ >> >> ¨nsker deg en god>> dag.>>>> >> Med vennlig hilsen >> Joacim >> >> E-post:>>>> >> kundeservice@fjordkraft.no>>>> Fjordkraft Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no >> >> >> >>>>>> >>>> ——————- Opprinnelig melding ——————- >> Fra:>> Ribsskog>> Erik >> Mottatt: Wed Sep 13 2023 08:07:01 GMT퍭 (sentraleuropeisk >>>> sommertid) >> Til: >> Emne: Re: Kopi av faktura >> >> Hei jeg vet ikke>> hvilken mail du viser til. Jeg har ikke visst >> mail-adressen deres. Så>> dette h¸res litt rart ut må jeg si. I sommer >> så var problemet at dere>> hadde sendt ti-dobbel Trumf-bonus. Og da ble >> det til at jeg mailet>> deres>> direkt¸r/tidligere direkt¸r Barmen i Elmera >> Group > (deres>> eierselskap).>>>> Og da klagde jeg på (til Barmen) om at dere ikke hadde noe >>>> mail-adresse på deres nettsted. Men han Barmen svarte ikke (om grunnen >>>> til dette). Og han forklarte heller ikke hva dette nevnte Trumf-surret >>>> var forårsaket av. Han svarte ikke i det hele tatt. (For å si det >>>> sånn).>> Jeg kan heller ikke se å ha mottatt Trumf-poeng for september. >> (Den>> regningen kom tidligere denne måneden. Siden at jeg har bytta til >>>> Norgesenergi). Så det h¸res litt rart ut at de er sendt/overf¸rt. For >>>> et>> par år tilbake (da jeg var Norgesenergi-kunde). Så skjedde det noe >>>> lignende. Et inkassa-firma påstod at Nav ikke hadde betalt noen >>>> str¸m-regninger. Og så viste det seg seinere at det hadde foregått en >>>> dobbelt-betaling. Og så får jeg plutselig en mail fra inkasso-byrået >>>> hvor>> de sp¸r meg om hva de skal gj¸re med pengene som er for mye >> betalt.>> Så>> jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet (som daglig leder) >> hos dere.>> For>> å unngå at det samme skjer igjen. (Og om dere kan >> forklare om>> Trumf-surret fra i sommer i samme slengen). Det er litt >> dumt hvis det>> er>> sånn at Nav har betalt. Og at dette er snakk om >> furting fra Fjordkraft>> fordi at jeg har bytta til Norgesenergi. >> Skjerpings! Erik Ribsskog>> 13.09.2023 skrev Fjordkraft-kundesenter : > >> Hei Erik > > Takk for din>> mail. > Det er helt riktig at du har mottatt >> Trumf bonus for begge de>> to>> ubetalte > regningene dine hos oss. > >> Dette er fordi Trumf bonus blir>> sendt ut når fakturaen sendes ut og >> har > ingen sammenheng med om>> fakturaen er betalt eller ikke. > Sender >> deg derfor en kopi av de>> ubetalte regningene og anbefaler at du tar > >> kontakt med nav slik at>> det>> ikke tilkommer gebyrer. > Jeg har sendt en >> sak til vår>> faktureringsavdeling hvor jeg ber de sette > forfall >> 20.09.23 på begge>> de>> ubetalte fakturaene. > I tillegg ber jeg de >> slette saken hos Intrum>> slik>> at du ikke får noe > gebyrer. > Dette >> gjelder om regningene blir>> betalt>> innen 20.09.23. Etter dette vil det >> > tilkomme gebyrer om de ikke>> skulle>> bli betalt. > Er det noe du lurer >> på er det bare å ta kontakt. > > Med>> vennlig hilsen > > Joacim > >> Kundeservice Fjordkraft > >>> www.fjordkraft.no>>> > Telefon: 23006100 > >> > Åpningstider: 9-16 mandag til fredag > >>> [image] > > >>> [image]>
PS 2.Det var forresten sånn, at e-brevet overfor, måtte jeg laste ned (og åpne med Edge) fordi at Google/Gmail plutselig hadde problemer (så jeg fikk ikke åpna vedlegget, i et eget vindu, som vanlig):
-
Jeg sendte en e-post til Nav
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>SV: Manglende skriv/Fwd: Manglende svar fra Nav/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: KlagErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. september 2023 kl. 15:09Til: “(PK) Presse” <Presse@nav.no>Kopi: postmottak <postmottak@aid.dep.no>, “>” <Anne.Mollerhagen@nav.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, “> Leieboerforeningen” <lbf@lbf.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, “> UK” <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, “> Akademikerforbundet” <post@akademikerforbundet.no>, “>” <politikk@hoyre.no>, postmottak@sivilombudet.no, “>” <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, “SMK Postmottak (SMK)” <postmottak@smk.dep.no>Hei,nå har jeg gått på handel og kontor.Og jeg har lært at når borgeren/kunden kontakter en organisasjon, såskal de klare å sende det videre, til riktig avdeling/etat.Men det virker istedet som at dere begynner å patronisere meg her (og pirke).Så det må jeg klage på.Dette kunne ha blitt brukt som skrekk-eksempel, av min handel ogkontor-lærerinne Helle, hvis jeg skulle tippe.Folk sier noen ganger at tante rød er på besøk.Og sånn det virker det som her.Nå får dere se å få ræva deres i gir (for å si det folkelig) og sendedette videre til de riktige folka.Skjerpings!Erik RibsskogPS.Og hvorfor har dere kutta ut mail-historien.Dette gir jo ingen mening.Skjerpings!14.09.2023 skrev (PK) Presse <Presse@nav.no>:> Hei, igjen>> Du kan lese om bruk av e-post i NAV her:> https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/om-nav/personvern-i-arbeids-og-velferdsetaten/personvernerklaering-for-arbeids-og-velferdsetaten/om-e-post-og-faks-til-nav> Mye av saksbehandlingen i Arbeids- og velferdsetaten krever at du bruker> riktig skjema med signatur fra den saken gjelder. Ordinær e-post eller faks> kan ikke brukes til slike formål. Du finner informasjon om hvordan du kan> klage på vedtak eller service fra NAV her:> https://www.nav.no/person/kontakt-oss/nb/tilbakemeldinger/>> Vennlig hilsen> Silje Helen>>>>
















