johncons

Stikkord: Hm

  • Nå fikk jeg et brev fra Fjordkraft (med dato 5. september) hvor de skriver at Nav ikke har betalt strøm-regninga mi. Men jeg kan se på Trumf-kontoen min, at den er betalt 30. august



    PS.
    Fjordkraft later visst som (på ‘Min Side’) at den regningen ikke er betalt:



    PS 2.

    Dette systemet (at Nav betaler strøm-regningene mine) har det vært surr med tidligere.

    Og da har det gått til inkasso.

    Og så har Nav (eller om det var departementet) betalt inkasso-beløpet.

    Og så har det visst seg, at det har skjedd en dobbelt-betaling.

    Og så har inkasso-firmaet spurt meg, hva de skulle gjøre.

    Og så har de foreslått å trekke fra ekstra-beløpet, på noe gammel gjeld.

    (Det ble jo surr med gjelden min.

    Da jeg måtte flytte/flykte til Sunderland, i 2004.

    Noe jeg har skrevet om i Min Bok 6).

    Og så har da Nav straffet meg, og gitt meg mindre penger til mat (dette var ifjor vår, mener jeg å huske).

    Og at Fjordkraft sine fakturaer plutselig forfaller på den femtende.

    Det er tull (vil jeg si).

    Ihvertfall så har jeg bytta tilbake til Norgesenergi, som har regninger som forfaller den tjuende (samtidig med husleie-fakturaen).

    Og Fjordkraft har også tulla i sommer.

    For de betalte en hundrelapp cirka, for mye, i Trumf-bonus.

    Og så trakk de tilbake disse pengene, noen dager seinere.

    Og jeg skreiv en mail til direktør Barmen der (som nå muligens er direktør for eier-selskapet Elmera, men på Wikipedia står det at han er direktør for Fjordkraft).

    Men han har ikke svart.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Og jeg har også fått det ‘strøm-greiene’ litt i vrangstrupen.

    For det er noen nett-troll, som har bytta til Norgesenergi, i mitt navn.

    (For X antall år siden.

    Noen måneder etter at jeg flytta inn her.

    Noe jeg gjorde høsten 2018).

    Og det veit jeg nå, at hvis man bytter til Norgesenergi, så får man en Elkjøp-rabatt-kode, verdt 500 kroner.

    Så det at noen byttet til Norgesenergi, i mitt navn (for 3-4 år siden deromkring).

    Det kan ha vært på grunn av at, at de da fikk en Elkjøp-rabatt-kode (eller noe lignende).

    Og jeg har sendt kjempemange mailer, til alle ‘Supperådene’ i strøm-bransjen om dette.

    (Det er Elhub, NVE, RME, Elklagenemda, Forbrukertilsynet og Forbrukerombudet.

    Og noe som heter DNV GL (Det Norske Veritas/Germanischer Lloyd)).

    Men ingen har visst tegn til, å ønske å rydde opp.

    (Og disse nett-trollene tagget også mail-adressen min, med noe ekkelt.

    Husker jeg).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Siden at det har skjedd flere ‘porteringer’ av mitt strøm-abonnement.

    Så har jeg prøvd å få ‘Supperådene’ (nevnt overfor) til å rydde opp i dette.

    Men det har ikke funka.

    Men jeg har også tenkt, at kanskje jeg burde vise eierskap liksom (som de vel sier) til strøm-abonnementet mitt.

    Og så har jeg slått til på et sånt Fjordkraft-tilbud, hvor man fikk 500 kroner i Trumf-bonus (som man så kunne få overført til bank-kontoen sin).

    Men det ser kanskje litt rart ut, at jeg får Trumf-poeng, når Nav betaler strømmen.

    Men Nav har ikke kommet med noen regler, når det gjelder dette.

    (Og de har heller ikke kommet med noen regler, angående når de må ha regningene.

    For at de skal bli betalt i tide).

    Så jeg må liksom prøve meg fram, for å få vite reglene.

    (Kan det virke som).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    På det øverste skjermbildet, så står det, at beløpet (som Trumf-bonusen regnes ut fra) er 966.30.

    Og jeg har kopi av fakturaen her.

    (Som jeg leverte til Nav 18. august.

    Sammen med husleie-fakturaen).

    Og det skal egentlig være 966.32 (står det).

    Og det er strøm fra Fjordkraft.

    Men i tillegg så er det også nettleie (fra Elvia).

    (898.60).

    Og noe de kaller: ‘Diverse’ (muligens faktura-gebyr).

    Og det er 54.04.

    Så det er snakk om den samme regningen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:




    PS 7.

    Fjordkraft har altså sendt en regning 5. september, angående et beløp som Nav har betalt før 30. august:

  • Min lillesøster Pia ville absolutt besøke meg, da jeg bodde/studerte i Sunderland. Og da hadde hu blant annet med seg sin venninne Siv. Og dette besøket deres varte, i noe sånt som to uker. (Fra lille julaften til andre nyttårsdag, eller noe lignende). Og Siv er nevnt 83 ganger, i denne Sunderland-boka. Men etter dette besøket deres, så har jeg ikke hatt noe kontakt med henne. Og jeg veit ikke engang hva hu driver med for tida (for jeg har ikke klart å finne henne på Facebook, eller noe lignende, selv om jeg har hatt slektsforskning som hobby, i mange år)



    https://johncons.net/minbok6_jub.pdf

    PS.

    I Min Bok 8.

    (Som handler om den tida, da jeg bodde (hos min mors yngre bror Martin og de) på Løvås gård i Kvelde.

    Hvor jeg bodde fra våren 2005 til sommeren 2005.

    For å si det sånn).

    Så sier Pia, at Siv har fått diagnosen: ‘Manisk-depressiv’.

    (Noe sånt).

    Så Siv ble muligens gal, i Sunderland.

    (Av en eller annen grunn).

    Det var jo sånn, at de var der samtidig, med tsunami-ulykken i Asia.

    Og da døde det jo, mange hundre tusen mennesker.

    Så det la kanskje litt demper, på stemningen.

    (For å si det sånn).

    Og Siv var veldig treig (hu ville liksom ikke flytte på seg) når vi handla julemat, på Tesco (på Bridges-senteret) på julaften (eller om det var lille julaften).

    (Husker jeg).

    Så noe rart var det, ihvertfall.

    (Må man vel nesten si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:




    (Samme link som overfor)

    PS 3.

    Under ‘Min Bok 3-tida’.

    (Som er om den tida, da jeg avtjente førstegangstjenesten (i Elverum).

    Noe jeg gjorde fra juli 1992 til juni 1993).

    Så var det sånn, at jeg tilfeldig møtte Siv (som er fra Røyken, mener jeg at Pia har sagt) på en Rimi-butikk, ved Grev Wedels Plass.

    Og da kunne det nesten virke som, at Siv (som da hadde masse sort sminke rundt øynene, som en slags demon eller heks) stod og venta på meg.

    (Husker jeg).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:



    PS 5.

    Jeg så på det igjen nå.

    Og Siv er ‘bare’ nevnt 82 ganger i Min Bok 6.

    For det søket (til Edge) er litt dårlig.

    Så det teller også med ordet ‘sivilisert’ en gang.

    (Siden at det ordet begynner på: ‘siv’.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Siv sin sønn Dennis (som bare var 8-9 år gammel, da de besøkte meg i Sunderland) jobber i en Europris-butikk, på Lindeberg:




    PS 7.

    Iwo (en tysk student som hadde med seg marijuana dit, fra Amsterdam) har jeg heller ikke klart å finne, på Facebook, osv.

    Selv om jeg har klart å finne Dörte Gensow (som Iwo ble sammen med der).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her er mer om dette:

  • Noen (som Detroit-politiet som nektet meg å komme inn i USA) henger seg kanskje opp i, at jeg skylder University of Sunderland penger. Men jeg har også en erstatningssak mot de. For hver kveld (til det ble nesten som en vane) så starta noen brann-alarmen, og det var i et bolig-kompleks, som universitetet tvang meg til å bo i, ettersom at de ikke ville gi meg egen leilighet der (noe de hadde skrytt av i et brev, at man kunne få)



    https://johncons.net/minbok6_jub.pdf

    PS.

    Her er mer om dette:



    (Samme link som overfor)
    PS 2.
    Det var også sånn, at halvveis i studieåret (når jeg endelig hadde blitt kjent med de jeg bodde sammen med) så forlangte universitetet, at jeg/vi skulle flytte, til noen andres leilighet (og da syntes jeg, at det bli litt for mye av det gode (når det gjaldt det sosiale) så da flytta jeg heller til London, noe jeg har skrevet mer om i Min Bok 7):



    (Samme link som overfor)

    PS 3.

    Det var også flere grunner til, at jeg valgte, å flytte til London.

    Og det har jeg forklart mer om, i Min Bok 6, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg måtte kicke en bruker på min kanal #London (på efnet) på irc. Dette må vel kalles å reklamere for konkurrerende kanaler




    PS.

    Under corona-pandemien, så var det ingen som var interesserte i å drive kanalen #London (og kanalen #USA) sånn som jeg husker det.

    Men nå begynner visst britene å furte (og drive med oppvigleri) kan det virke som.

    (Noe sånt).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Ambassaderåd Tove Øvermo (som jeg var i kontakt med, et par ganger, angående min arbeidssak mot Bertelsmann Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation) prøvde visst å få foreldreretten, for terrorristen Breivik (hennes stesønn) da han var fire år gammel



    https://www.thelocal.no/20140109/i-could-have-prevented-attacks-says-breivik-stepmother

    PS.

    Da jeg dreiv med den arbeidsaken.

    Det var for det meste i 2006 og 2007.

    Og Tove Øvermo var visst i kontakt med Breivik, så seint som i 2011.

    Så om hu kan ha fortalt Breivik, om den arbeidssaken min.

    Og om han muligens kan ha blitt svartsjuk.

    (Hvis han var veldig knyttet til Tove Øvermo).

    Og at han da seinere, bruker sine fans/kontakter, til å tulle med meg.

    (Noe rart er det ihvertfall, når jeg handler, osv.

    Vil jeg si).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:



    PS 3.
    Jeg har jo tidligere blogget om, at jeg blir gått ned, på vei til og fra butikken/Nav-kontoret.
    (Og også inne i sjølve butikken/Nav-kontoret.

    For å si det sånn).

    Men hvem det er som tuller, det veit jeg ikke.

    Jeg har tidligere brukt uttrykket: ‘The usual suspects’ (på bloggen).

    (Med fare for at noen da kanskje faller av.

    Hadde jeg nær sagt).

    Men verden har jo sett hva Breivik er i stand til å gjøre.

    Så når jeg har hatt med hans stemor Tove Øvermo å gjøre (som han visst forguder (mer eller mindre) siden at hans mor Wenche Behring var kald/sinnsyk).

    Så kan man jo lure.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:



    https://johncons-blogg.net/2020/02/na-er-jeg-endelig-ferdig-med-midtstille.html

    PS 5.

    Det kommer flere skildringer (fra handleturer osv.) på slutten av måneden.

    (Etter at jeg er ferdig med bok-prosjektet (jubileums-utgave av Min Bok 6)).

    Og nå er det ingen av Min Bok-bøkene, som har jubileum neste år.

    Så da regner jeg med å bli mer ajour, når det gjelder skildringer (og mobilbilder og nettmobbing-mailer).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Facebook




    PS.

    Her er mer om dette:

  • Min yngre kusine Rahel (som er halvt sveitsisk-italiensk) har visst vært i Finnmark (hvor hennes mor Ellen kjøpte en hytte, for en del år siden, selv om vi ikke har slekt der) med en hel teatergruppe, fra Berlin



    https://www.facebook.com/rahel.savoldelli/posts/pfbid02i5xd6vFbZqDjcVkr7y5jrvPA19Et2PSUZy4HDkMYrpu5zSfELFuMSZNKX8g4js5ml

    PS.

    Siden at jeg har blitt ranet for arv, etter min mormor Ingeborg (som var fra dansk adel/overklasse).

    (Dette var egentlig min morsarv.

    Siden at min mor døde i 1999.

    Og min mormor døde ti år seinere, i 2009).

    Så mener jeg, at den hytta, til Rahel (som Ellen kjøpte) oppe i Finnmark, egentlig er min.

    (Siden at min mors slektninger, har stjålet mine ting (etter Ingeborg).

    For å si det sånn).

    Men prøv å forklar noe sånt, til ei sveitsisk kusine, som snakker mest tysk.

    Det er lettere sagt enn gjort.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Min mormor Ingeborg sa en gang (muligens rundt årtusenskiftet) at vi var en kunstner-slekt.

    (Det vil si min mors slekt.

    For å si det sånn).

    Men egentlig så var ikke min mors slekt en kunstner-slekt (vil jeg si).

    Jeg fikk ihvertfall nesten hakeslepp (og bakoversveis) da min mormor sa dette.

    (For jeg så på meg selv som karrieremenneske/dataøkonom/butikksjef, i næringslivet.

    For å si det sånn).

    Og min morfar Johannes var rådmann (i Hadsel kommune i Vesterålen) osv.

    Så det med kunstner-slekt, er mer eller mindre noe tull.

    (Må jeg si).

    De er muligens litt påvirket av Dørumsgaard-slekten.

    Min morfars mor (Helga) sitt pikenavn var Dørumsgaard.

    Og hu var søster av Romerike-dikteren Asbjørn Dørumsgaard.

    Og min morfars fetter var Arne Dørumsgaard.

    (Som var en kjent komponist, sanger, oversetter og musikk-samler.

    For å si det sånn).

    Men Asbjørn Dørumsgaard var ikke bare dikter.

    Han var også politiker og redaktør.

    Og Arne Dørumsgaard var ikke bare komponist/sanger.

    Han var også samler (av musikk og bøker) og oversetter.

    Og han var også en slags ‘protest-kar’, som levde i selvpålagt eksil i Italia.

    For å protestere mot norske myndigheter sin behandling av opera-sangerinnen Kirsten Fløgstad.

    (Var det vel).

    Så min mormor tullet nok litt, når hu mente at vi var en kunstner-slekt.

    Det var kanskje for å unnskylde, at tante Ellen (og mine yngre søsken Pia og Axel) var litt vel glade i tjall.

    (Noe sånt).

    Eller om det var sånn, at min mormor tenkte på Rahel, som har gått på teaterskole i Berlin.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Finnmarkingene får det også til å se ut som, at tante Ellen, var en kunstner/skuespiller-type.

    Men det var noe hu dreiv med på fritiden.

    (Vil jeg si).

    Ellen jobba for det meste i restaurant-bransjen (vil jeg si).

    Da Pia og jeg besøkte henne, i Sveits, sommeren 1987 (på ordre fra vår far).

    Så var Ellen serveringsdame, på en lokal tennisklubb (i/ved Aesch).

    Men da gjorde Ellen et poeng av, at det var hu som hadde laget isteen, som hu serverte Pia og meg.

    (Husker jeg).

    Og rundt årtusenskiftet.

    Så var det sånn en gang.

    At Ellen og Axel (som da jobba som kokk/kjøkken-sjef) satt og prata om matlaging, i mange timer (på gården til min mors yngre bror Martin) husker jeg.

    Så Ellen har nok jobba, på en del restauranter, her og der.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Og så har hu også jobba en del (på fritiden osv.) med ‘mongoer’ (siden at hennes sønn Joakim var mongolid, som man sa før).

    Og så har hu lært de, å lage mer eller mindre flotte kunstverk, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    PS 5.

    Det er mulig at min mormor ikke mente, at vi _bare_ var en kunstner-slekt.

    Det er mulig at hu mente, at vi var en slekt, som det fantes enkelte kunstnere/hobby-kunstnere i.

    (Noe sånt).

    Det er mulig.

    Min morfar drev visst med treskjærer-kunst.

    (Jeg fikk et av hans kunstverk (av min mor) etter hans død.

    For å si det sånn).

    Men hvor han dreiv med denne treskæringen sin.

    Det veit jeg ikke, må jeg innrømme.

    (Selv om jeg var på kanskje noe sånt som 50-100 besøk (for det meste på søndager) hos min mormor og morfar (i Nevlunghavn) på 70-tallet (dratt med av min mor, som bodde ikke så langt unna)).

    Selv om det antagelig nok må ha vært, i et av uthusene, at min morfar dreiv med på dette (som en slags forvokst Emil i Lønneberga-figur).

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så det var ikke sånn, at min morfar dro meg med i snikkerbua, og prøvde å få meg til å bli interessert i treskjæring-kunst.

    (For å si det sånn).

    Min morfar lærte meg sjakk (og kinasjakk) i TV-stua/salongen dems (i Nevlunghavn).

    Men noe snikkerbu, viste han meg ikke.

    (Muligens fordi at min farfar hadde snekkerverksted/møbelfabrikk.

    På Sand (i Svelvik).

    8-10 mil nord for Nevlunghavn.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Det kan også ha vært sånn.

    At min morfar begynte med treskjærer-kunst, etter at jeg flytta til min far på Berger (høsten 1979).

    Og at det derfor aldri passet seg sånn, at han fikk visst meg, at han dreiv, med denne hobbyen.

    (Noe sånt).

    På cirka den samme tida, som min morfar døde (i 1985).

    Så kjøpte jeg meg en metall-detektor, på postordre.

    (En nokså billig en.

    Som postordre-varer som regel var (det var ikke så mange butikker på Berger, så det var sånn, at postordre-katalogene lå framme (hos min farmor) nesten som om det var et ukeblad eller en avis, eller noe lignende).

    Og så ble min lillesøster Pia og jeg bedt til Nevlunghavn (av min mormor) noen måneder etter et min morfar døde.

    Og da fant jeg (blant annet) en hengelås-nøkkel, utafor et av uthusene (i Blombakken).

    Og da begynte min mormor å grine.

    (Husker jeg).

    For den nøkkelen hadde visst min morfar, leita så lenge etter.

    Så det er mulig at det var nøkkelen, til hengelåsen, til snikkerbua.

    Og så hadde ikke min morfar krefter, til å ødelegge hengelåsen (etter at han rota bort nøkkelen).

    Og derfor, så fikk han ikke drevet noe særlig, med treskjæring, de siste årene han levde, da.

    (Noe sånt).

    Isåfall så var dette med treskjæring, noe min morfar dreiv med, fra 1980/1981 til 1983/1984, kanskje.

    (Noe sånt).

    Selv om han antagelig må ha drevet med det, på sine yngre dager også.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Mer om den nevnte arvesaken:



    https://johncons.net/arvettermormorsak.html

    PS 8.

    Kirsten Flagstad ble visst trakassert av utenriksdepartementet (Wilhelm von Munthe av Morgenstjerne) og kongefamilien, siden at hu valgte å flytte tilbake, fra USA til Norge, under krigen: