johncons

Stikkord: Hm

  • Jeg sendte en e-post til Canica

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Rimi Gullårer/Fwd: Til Tom hos kundeservice-avdelingen/Fwd: Lagerbod-sak/Fwd: Påminnelse/Fwd: Angående City Self-Storage-bod/Fwd: 17/2338-7 Avvisning av sak
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. august 2023 kl. 21:28
    Til: post@canica.no
    Kopi: kundesenter@cityselfstorage.com, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Håvard Heier <hh@cityselfstorage.com>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, calmquist@eurojuris.no, Helene Falch <Helene.Falch@forbrukerradet.no>, ohs@selvaag.no, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, POST@ok-minilager.no, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post <post@forbrukertilsynet.no>, international@lindorff.com, post@arbeidstilsynet.no, CRMSE@arvato.co.uk
    Hei,
    på fredag, så var jeg hos City Self-Storage, i Karenslyst Alle.
    Jeg lurer på om de kaller det K2, som det fjellet i Asia.
    Og det var en merkelig opplevelse, å dukke opp der.
    Det stod ikke noe skilt (som jeg kunne se) angående hvem som holdt til der.
    Men de hadde en resepsjonsvakt (med mørkt hår) som lespet der.
    Og jeg lurte på om han skulle ringe opp til City Self Storage.
    Og da sa han, at jeg måtte finne de, på en tablet-PC, som han hadde, på disken sin.
    Og det var lettere sagt enn gjort, for det stod ikke ‘City Self Storage’ men det stod: ‘Selv Storage Group’.
    Så det stod på feil plass på den ‘russiske’ lista.
    Og så sa resepsjonsvakt at jeg skulle gå opp trappa.
    Så det ble jo nesten som på fjellet, for det lå i sjette etasje.
    (Selv om det vel var heiser der.
    For å si det sånn).
    Men det jeg lurte på var, om dere også holder til der.
    (For når jeg leita etter ‘City Self-Storage’ så synes jeg at så, at det også stod ‘Canica’ der, på den ‘russiske’ besøks-løsningen.
    Da jeg jobba i England (i the Cunard Building, i Liverpool, for Randstad/Arvato) så skulle man bare skrive seg opp, i en bok, hvis man dukket opp der, før kontortid, var det vel.
    Så det at jeg måtte skrive meg opp (på en Ipad) når besøket av innenfor kontortiden, var kanskje litt rart.
    Og Arvato hadde da også, en egen resepsjon.
    Men det hadde ikke City Self Stoarge.
    De hadde bare et bord, med tre stoler, som var skrudd fast i gulvet.
    Og to av de stod for nærme hverandre.
    Så da jeg fikk snakke med en i shorts der, så ble det klamt, for han ville at vi skulle prate, mens vi satt, på to stoler, som var skrudd fast i gulvet, for nærme hverandre).
    Men som jeg nevner i den videresendte mailen, så ligger det en penn, fra Rimi-Hagen, i min lagerbod, fra City Self-Storage.
    Og den pennen fikk jeg, da jeg vant driftskonkurransen Rimi Gullårer, som butikksjef, på Rimi Langhus, i 2001.
    Og den pennen er det ikke så nøye med.
    For jeg kan jo bare kjøpe en penn, i en butikk, hvis jeg trenger det.
    Men det gratulasjonsbrevet, skulle jeg gjerne hatt.
    For det kan jeg laste opp på LinkedIn, for eksempel, hadde jeg tenkt.
    Så arbeidsgivere kan se, at jeg har oppnådd resultater, som leder, innen dagligvarebransjen.
    Så hvis dere kan printe ut en kopi av det brevet.
    Så vet jeg hvor dere holder til (sånn cirka).
    Så kan jeg bare hente det, nede på Skøyen der.
    Hvis det er i orden.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 18. aug. 2023 kl. 23:55
    Subject: Til Tom hos kundeservice-avdelingen/Fwd: Lagerbod-sak/Fwd: Påminnelse/Fwd: Angående City Self-Storage-bod/Fwd: 17/2338-7 Avvisning av sak
    To: <kundesenter@cityselfstorage.com>
    Cc: Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Håvard Heier <hh@cityselfstorage.com>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, <calmquist@eurojuris.no>, Helene Falch <Helene.Falch@forbrukerradet.no>, <ohs@selvaag.no>, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, <POST@ok-minilager.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post <post@forbrukertilsynet.no>, <international@lindorff.com>
    Hei,
    jeg viser til møte i dag i Karenslyst Alle (på Lysaker).
    I denne mailen kan man se mer om det som har foregått.
    Før jeg var i kontakt med hu Astrid (som visst har blitt yoga-instruktør).
    Så var jeg i kontakt med folk som Håvard Heier, Nina Bråthen og Marjike Brønn.
    De to siste sa at tingene mine skulle flyttes til et annet lager (for de ønsker å leie ut ‘min’ bod til noen andre).
    Dette skrev de i 2008 (var det vel).
    Og jeg har kontaktet City Self-Storage mange ganger per år, etter dette.
    Først var jeg i kontakt med hu Astrid.
    Og seinere sendte jeg mailene til Selvaag-gruppen (som ikke svarte).
    Og i 2014 så var noe av det første jeg gjorde, etter at jeg flytta tilbake fra England, å besøke deres avdeling på Majorstua.
    Og da sa en Daniel der, at han ikke kunne finne meg på data-en.
    Og jeg sendte da mailer til Selvaag-gruppen igjen.
    Men til ingen nytte.
    Og før pandemien så var jeg innom deres gamle hovedkontor (også på Skøyen).
    Men det var det stengt, og det stod en lapp på døra, med telefonnummeret til vaktmesteren, eller noe.
    Og så kom pandemien (og da lå jeg litt lavt, for jeg ønsket å være full-vaksinert, før jeg dro rundt omkring, og snakket med folk, for å si det sånn).
    Og etter pandemien, så var jeg innom Sandvika Advokatvakt, i fjor høst.
    Og da diskuterte jeg en arvesak (jeg har blitt lurt i flere arvesaker, av mine slektninger, mens jeg bodde i utlandet, og også etter at jeg flytta tilbake til Norge).
    Og jeg diskuterte også lagerbod-saken, med hu Lisa Eian.
    Og hu ønsket å se de mailene som var sendt om dette, og da sendte jeg henne de nevnte mailene, og etter det så har jeg ikke hørt noe.
    Og derfor (siden at jeg ikke har hørt noe fra advokatvakt-advokat Eian) så tenkte jeg, at kanskje jeg skulle ta en tur innom dere igjen.
    (Jeg så på nettet, at dere har fått ny adresse, i Karenslyst Alle.
    Og der (i Karenslyst Alle) så leverte jeg faktisk kinamat (husker jeg) i 1996 (hos en bedrifts-konto-kunde).
    For jeg hadde en ekstrajobb (i noen måneder) som bud for Chinatown Expressen Eiksmarka).
    Så da dro jeg innom dere i dag.
    (For jeg er litt lei av å vente på hu Eian, som aldri svarer).
    Som nevnt så er det snakk om ting som fotoalbum, dataprogrammer (som lager kryssord) som jeg lagde som NHI-student, på 90-tallet, og som jeg har lyst til å videreutvikle, nå som jeg ikke jobber som dagligvare-butikksjef lenger, HV-utstyr og også antikviteter som jeg opp gjennom årene fikk i gave av min mor og mormor (som var danskfødt, fra noen fine/viktige familier der).
    Og det ligger også noen gamle kjærestebrev der, og russekort fra mine medruss, og en penn som jeg fikk fra Rimi-Hagen (som vel holder til i samme bygg som dere, med sitt firma Canica) da jeg vant driftskonkurransen Rimi Gullårer, som butikksjef på Rimi Langhus, i 2001.
    Og mine ferdighetsmerker fra militæret ligger der, min verneplikts-medalje, og verneplikts-bok.
    Og noe treskjærings-kunst som min morfar Johannes Ribsskog lagde, noen år før han døde, i 1985.
    Og et bok-manuskript, som min morfar skrev, som het: ‘Mannen i skogen’ (som jeg skrev inn på skrivemaskin (som vi måtte ha på handel og kontor) skoleåret 1987/88, etter ønske fra min mormor, før jeg kopierte denne boken opp, og så fikk jeg beholde en kopi selv, ifølge min mormors befalinger).
    Og det ligger også en del klær der (som jeg ikke hadde plass til, i mine to kofferter, da jeg skulle studere i Sunderland, høsten 2004).
    Samt min boksamling.
    Og også min mors boksamling (som jeg arvet da hu døde, i 1999).
    Og min frimerkesamling (og i det albumet så lå det også et brev/kort, fra danskekongen, til min danske tippoldefar Anders Gjedde Nyholm, som var dansk forsvarssjef, i sin tid, og min mormor lot meg arve/får masse dokumenter etter han, som gave fordi at jeg kom inn på NHI, var det vel muligens, eller om det var ment som myndighetsgave).
    Og det lå også noen kjærestebrev der (eller hva man skal kalle de) fra Siri Rognli Olsen (fra Ranheim/Trondheim).
    Og postkort fra Nina Monsen og Sari Arokivi (som jeg traff sommeren 1989, i Brighton, da jeg besøkte den familien som jeg hadde vært på språkreise hos, året før (noe som var min søsters venninne Cecilie Hyde sin ide)).
    Og også noen fotball-autografer, fra Andy Gray (fra 80-tallet, for jeg sendte noen fotball-kort i posten til Everton F.C., og fikk de tilbake, med autografer).
    (Disse lurer jeg på om også lå der.
    Hvis ikke de ble borte, da min far solgte en leilighet (som egentlig var min, må man vel si, etter at min far tvang meg til å bo aleine der, mens han bodde et ludder (mer eller mindre) på Bergeråsen, i 1989).
    Og mye mer, som jeg ikke husker i farta.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dette var også innom Lindorf (i 2009):
    Page 1
    Adr. info:RIBSSKOG ERIK, L2 2 A E UNITED KINGDOM, FLAT 3, 5 LEATHER LANE,, UKGjeld til:CITY SELF STORAGE NORGE AS, SØRKEDALSVEIEN 10 A, AVD: COLOSSEUM,NO-0369 OSLOKred. ref.:168Viser til din e-post av 29.06.09 og informerer med dette om at saken holdes i bero frem til 01.12.09 ipåvente av at du skal komme i stand til å betjene din gjeld.Med vennlig hilsen LINDORFF ASHovedkontor: LINDORFF AS Fyrstikkallèn 1, NO 0661 OSLO. Postadresse: Postboks 7055, NO 3007 DRAMMEN. Org.nr.: 835302202 MVASak nr: 15887079OSLO, 01.07.2009Kontakt: Lindorff InternationalTelefon: +47 2321 1528international@lindorff.com(Vennligst skriv saksnr i emnefeltet)1588707900106220090701RIBSSKOG ERIKFLAT 35 LEATHER LANEL2 2AE LIVERPOOL
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 30. sep. 2022 kl. 01:29
    Subject: Fwd: Lagerbod-sak/Fwd: Påminnelse/Fwd: Angående City Self-Storage-bod/Fwd: 17/2338-7 Avvisning av sak
    To: <eian@eianadvokat.no>
    Hei,
    her kan man se mer om lagerbod-saken.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 12. jul. 2021 kl. 04:09
    Subject: Lagerbod-sak/Fwd: Påminnelse/Fwd: Angående City Self-Storage-bod/Fwd: 17/2338-7 Avvisning av sak
    To: <calmquist@eurojuris.no>
    Cc: Helene Falch <Helene.Falch@forbrukerradet.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, <ohs@selvaag.no>, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, <POST@ok-minilager.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <drammen.bibliotek@drammen.kommune.no>
    Hei,
    jeg var innom Drammen advokatvakt, på Drammen bibliotekt, i 2017, (var det vel), angående en oppløsning av sameie-sak.
    Og tingretten gjorde vel narr av meg, fordi at jeg ikke hadde tinglyst, (når jeg fikk papirer om arven, rundt 2005/2006), og tingretten fikk meg til å bestille noen papirer, fra Kartverket, for mange hundre kroner, (papirer som man like gjerne kunne ha printa ut hjemme, sånn som jeg husker det).
    Men sommeren 2017, så fikk jeg snaue 200.000 av min fars yngste bror Runar, i Son.
    Men jeg fikk bare arv etter min fars onkler Gunnar og Otto.
    Jeg fikk ikke arv etter min fars onkel Idar, og min fars kusine Marit, (begge døde ugifte).
    Selv om min far sa i 2005, at han hadde frasagt seg arv, (ihvertfall etter Otto og Gunnar Bergstø, mine grandonkler).
    Så jeg har blitt snytt for brorparten av pengene, må jeg si.
    Jeg har også en omsorgssvikt-sak mot min far.
    Og en lagerbod-sak.
    Jeg flytta i hui og hast til Sunderland, høsten 2004, for å studere.
    Og jeg la noen antikviteter som jeg fikk av min danskfødte mormor, HV-utstyr, Fotoalbum, etter dataprogram for prokusjon av kryssord, (som jeg lagde som student på NHI og som kan være mye verdt), platesamling, ferdighetsmerker/medaljer fra førstegangstjenesen, gamle kjærestebrev, bok-samling, min mor (som døde i 1999) sin boksamling, kunstverk som jeg fant da jeg jobba for min stefar som sjauer en helg, hos Forsvarets Overkommando i Oslo, en gang studieåret 1990/91, (og som min stefar, som var sjaue-bas, sa at jeg kunne beholde), osv., osv.
    Og da jeg flytta tilbake til Norge, høsten 2014.
    Så dro jeg til City Self-Storage Majorstua.
    Og en Daniel var på jobb der.
    Og han sa at han ikke kunne finne meg på data’n.
    Men dette er viktige (og verdifulle ting) for meg.
    Og jeg har hele tida holdt City Self-Storage løpende oppdatert.
    Og dette er også ting som er familie-klenodier mye, (som treskjærer-kunst etter min morfar, en minnemynt som min farfar fant en gang, og som muligens er det eneste igjen etter han), fotball-autograf-samling, frimerke-samling (fra 70-tallet), osv., osv.
    Så dette er ting som jeg gjerne vil ha tilbake.
    Og City Self-Storage klarer ikke å forklare hvor de har gjort av de.
    Etter at jeg snakka med han Daniel (hos City Selv-Storage Majorstua), så sendte jeg City Self-Storage sine eiere, (Selvaag-firmaet/slekten), kjempemange mailer og påminnelse-mailer, men de har ikke svart.
    Og heller ikke de nye eierne, (en Fabian), har ikke svart.
    Og jeg var innom deres hoved-kontor, (på Skøyen), i 2019.
    Men det var ikke noe folk der.
    (De ville at man skulle hviske på skurrete mobil-linje liksom, og ringe de.
    Men da er det en luguber resepsjons-løsning, og muligens noen ugler i mosen, mener jeg).
    Jeg vet ikke om Drammen bibliotek har en sånn advokat-vakt-løsning, nå under Coronaen.
    Og jeg vet ikke om du jobber for den advokatvakten lenger, (på fritida).
    Men jeg tenkte at jeg kunne prøve å sende en mail, (om disse sakene).
    Jeg har så mange sånn lignende rettighetssaker, så det er nesten sånn at jeg ikke kommer noen vei, med noen av de.
    Jeg har et nettsted, hvor jeg har publisert om disse sakene: 
    https://johncons.angelfire.com/rettighetssaker.html
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 27. apr. 2019 kl. 09:01
    Subject: Påminnelse/Fwd: Angående City Self-Storage-bod/Fwd: 17/2338-7 Avvisning av sak
    To: <POST@ok-minilager.no>
    Cc: Helene Falch <Helene.Falch@forbrukerradet.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, <ohs@selvaag.no>, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>
    Hei,
    jeg kan ikke se, at jeg har mottatt noe svar, på denne e-posten, så
    jeg prøver å sende en påminnelse om dette.
    Håper dette er i orden!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, 12 Mar 2019 10:36:19 +0100
    Subject: Angående City Self-Storage-bod/Fwd: 17/2338-7 Avvisning av sak
    To: POST@ok-minilager.no
    Cc: Helene Falch <Helene.Falch@forbrukerradet.no>, City Self-Storage
    Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, ohs@selvaag.no,
    Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>,
    “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>,
    Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre
    <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, Post
    <post@forbrukerradet.no>
    Hei,
    jeg leide en bod av City Self Storage, (som dere har kjøpt i 2016, har
    jeg tilfeldigvis funnet ut i dag), i 2004.
    Og jeg ringte City Self Storage mange ganger, fra England, og sendte
    også penger for leie.
    Men jeg ble til slutt møtt med en veldig kunde-uvennlig tone, (fra en
    mannlig leder der).
    Og de har sagt noe om en Buer i Heimevernet, (se videresendt e-post).
    Men jeg kjenner ingen Buer i Heimevernet, (for å si det sånn).
    Så jeg lurer på om det er sludder.
    Jeg flyttet tilbake til Norge, høsten 2014, og gikk da dagen etter at
    flyet landet, til City Self Storage Colusseum.
    Og snakket med en som kalte seg Daniel der.
    Men han fant meg ikke på data-en.
    Og jeg sendte da flere mailer, til både City Self-Storage og Selvaag.
    Men de svarte ikke.
    Så jeg lurer på om jeg kan få en oppdatering om tingene mine, (det var
    gamle brev/kjærestebrev, fotoalbum, plate/CD-samling, gamle russekort,
    antikviteter fra min danskfødte mormor som var etter danske
    adelige/kongelige, treskjærer-kunst etter min morfar, en norsk
    minnemynt som var det eneste vel etter min farfar, boksamling etter
    min avdøde mor, viktig/verdifullt kryssord-program som jeg lagde på
    NHI og som fortsatt er ‘state of the art’, HV-utstyr, osv., osv.).
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Wed, 22 Mar 2017 10:47:11 +0100
    Subject: Re: 17/2338-7 Avvisning av sak
    To: Helene Falch <Helene.Falch@forbrukerradet.no>
    Cc: City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>,
    ohs@selvaag.no, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>,
    “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>,
    Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre
    <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, Post
    <post@forbrukerradet.no>
    Hei,
    for noe tull, jeg har da klaget skriftlig.
    (Men problemet er, at City Self-Storage ikke har svart).
    Prøv også å være saklig.
    Matbutikk-klager er egne saker, og hvis det skal blandes i en smørje, så
    ser det dumt ut, mener jeg.
    Undrer meg også over at Forbrukerrådet i Finnmark og Troms svarer.
    Jeg bor til Deres opplysning på Østlandet.
    Jeg skal paste inn kopi av e-post til City Self-Storage, fra 2014.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Her er mer om dette:
    *Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>>*
    ——————————
    *Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i
    Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168*
    ——————————
    *Erik Ribsskog *<eribsskog@gmail.com> 11. september 2014 kl. 17:17
    Til: majorstua@cityselfstorage.com
    Kopi: “hv-02.kontakt” <hv-02.kontakt@mil.no>, “HRET (postmottak)” <
    post@hoyesterett.no>
    Hei,
    jeg var på Majorstua City Self-service i dag, og prata med en Daniel der.
    Kan det stemme at HV har henta tinga mine?
    Daniel sa at dere hadde nytt IT-system, siden 2004, og han fant meg
    ikke på data-en.
    Det er gamle kjærestebrev og sånt dette.
    Og HV kan da ikke nasjonalisere eiendommen min.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>
    Date: 2010-08-09 10:38 GMT+02:00
    Subject: RE: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i
    Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Hei Erik,
    Da her jeg snakket med Heimevernet. HV og politiet har hentet utstyret ditt.
    For mer informasjon kan du kontakte Buer i Heimevernet/HV02 evt politiet.
    Vennlig hilsen
    Astrid
    This message is for the designated recipient only and may contain
    privileged, proprietary, or otherwise private information. If you have
    received it in error, please notify the sender immediately and delete
    the original. Any other use of the email by you is prohibited.
    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: 5. august 2010 04:26
    To: Astrid Holte Østbye
    Cc: hv-02.kontakt@mil.no
    Subject: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i
    Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    Hei,
    jeg oppga telefonnummeret mitt, på telefonsvareren din, igår.
    Men, ved nærmere ettertanke, så vil jeg gjerne ta dette skriftlig, pr.
    e-post gjerne.
    Siden dette er snakk om ting fra Heimevernet osv., så er jeg mer
    komfortabel med å diskutere det pr. e-post enn over telefon, må jeg
    innrømme.
    For da kan jeg bare sende gjenparter, til Heimevernet, som nok også er
    nysgjerrige, hvis det har skjedd flytting e.l., med HV-utstyret mitt.
    Eller noe annet, som dere ikke har fortalt meg.
    For jeg har gitt klar beskjed om at dere ikke burde ‘tulle’ med disse
    tingene mine, siden det bl.a. er HV-ting sammen med de.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/8/4
    Subject: Re: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd:
    Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>
    Hei,
    jeg ringte nå, og ble satt over til deg.
    Men jeg fikk bare personsvareren din.
    Jeg vet ikke hva du mener med at ‘dette er en gammel sak’.
    Jeg har hele tiden holdt dere oppdatert, og dere har ikke informert
    meg ordentlig om hva som har foregått.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/8/4 Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>
    Hei Erik,
    Dette er en gammel sak. Du kan ringe meg på 2313 7000 så tar vi en samtale.
    Vennlig hilsen
    Astrid
    This message is for the designated recipient only and may contain
    privileged, proprietary, or otherwise private information. If you have
    received it in error, please notify the sender immediately and delete
    the original. Any other use of the email by you is prohibited.
    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: 2. august 2010 13:19
    To: Astrid Holte Østbye
    Subject: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd:
    Påminnelse/Fwd: Bod 168
    Hei,
    jeg har hatt noen ting hos dere, hos City Self Storage, i Oslo, siden 2004.
    (Jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte
    ‘mafian’ der, så jeg syntes det var smartest å dra til utlandet, og
    kontakte politiet osv. fra utlandet, for jeg visste ikke hvilken mafia
    som de mente, engang).
    Så jeg la også mine ting fra Heimevernet i boden hos dere, siden det
    da ble som min adresse da, i Norge, mer eller mindre.
    Og også verdifulle ting, la jeg der, for jeg tenkte det var lettere å
    ha kontroll på en regning, og så slippe å styre med bankbokser osv.
    Og sentimentale ting da, som gamle brev osv.
    Men verdifulle ting, så er det antikviteter fra danskekongen,
    (sølvkrus fra 1700-tallet), og brev fra danskekongen osv.
    Og det er fordi at min mormor var fra fine, danske adelsfamilier, og
    arvet Holger baron Adeler, og hennes oldemor het Maren Gjedde, og
    hennes oldefar, L.C. Nyholm, var danske hofjægermester, og hennes
    morfar var øverstkommanderende general, (Anders Gjedde Nyholm).
    Så jeg syntes ikke jeg kunne ta med det sølvkruset ut av landet, for
    det var så gammelt, og da vet jeg at det kan være ulovlig å ta ut,
    (selv om det var dansk da).
    Og å ta med sånt på fly, det kan jo bli skadet, mener jeg, hvis man
    har med masse annet også.
    Men nå, så er det sånn, at politiet ikke vil hjelpe meg, hverken i
    Norge eller England, av en eller annen grunn.
    Jeg vet ikke om grunnen til at jeg blir forfulgt av noe ‘mafian’, (og
    jeg ble også forsøkt drept av et slags jaktlag, på min onkels samboer
    sin gård, i Kvelde, i Larvik, i 2005).
    Jeg vet ikke om dette har noe med familien min å gjøre, men man kan
    vel lure kanskje.
    Men jeg får ikke noen av mine rettigheter, og heller ikke jobb.
    Jeg overhørt, at jeg har blitt brukt som noe som kalles ‘target guy’,
    men jeg forstår ikke hva dette betyr.
    Antagelig at jeg har blitt brukt som offer, av politiet, som i
    menneskeofring.
    Hva vet jeg.
    Men jeg lurer nå på tingene mine i Norge da, som jeg ikke har fått
    betalt regning til dere for.
    Hvordan står det til med tingene mine?
    Er de fortsatt hos dere?
    Jeg har holdt dere fortløpende oppdatert, men nå svarer dere ikke på e-post.
    Jeg har sagt til disse tingene bør ingen andre enn meg røre, fordi det
    HV-ting der, mm.
    Så ikke gi dette til noen i familien min, for de stoler jeg ikke på,
    uansett.
    Min mormor døde ifjor sommer.
    Og hun hadde malerier som har hengt på Højriis slott, i Danmark osv.
    Så jeg regner med å få en god slump penger, hvis mine medarvinger
    slutter å tulle med arven min.
    Så da kan jeg hente de tingene mine, som er hos dere, og betale regningen.
    Jeg har også en grad i IT og har jobbet som butikksjef, så jeg burde
    få meg jobb, men av en eller annen grunn, så skjer ikke dette.
    Det er kanskje politiet som tuller.
    Jeg sender dette til deg, siden de ikke svarer på den vanlige e-post
    adressen, til City Self-storage.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/4
    Subject: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: colosseum@cityselfstorage.com
    Hei,
    jeg skulle bare sjekke at dere ikke har gitt bort tingene mine til noen.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/2/15
    Subject: Bod 168
    To: colosseum@cityselfstorage.com
    Hei,
    jeg bare lurte på om dere kunne forklare nøyaktig hvor tinga mine er nå.
    Jeg har leid bod 168 av dere siden september 2004, da jeg dro for å
    studere i England.
    Jeg har ikke brukt den boden etter det, men jeg har betalt leie, for
    tingene som jeg har der.
    Men så ble jeg arbeidsledig for en tid tilbake, så nå skylder jeg en
    del på leia hos dere.
    Det ligger mange ting der, av sentimental verdi for meg, som jeg ikke
    tok med, da jeg skulle studere i England.
    Og også utstyret mitt som heimevernssoldat, ligger der, for det er lov
    å ha i boder, ettersom jeg har skjønt, og dere har jo videooveråking
    og det hele, så jeg anså boden hos dere som sikker.
    Jeg har også antikviteter der, blant annet et sølvkrus fra 1720, (en
    gave fra danskekongen til en i slekta), som jeg fikk av min mormor, i
    2004.
    Min mormor døde i sommer, så jeg venter en arv etter henne, som mine
    slektninger i Norge holder tilbake.
    Men hun eide manga andre antikiteter og malerie, siden hun var i en
    adelsfamilie, så det blir nok en god del penger, for min onkel og
    tante har fått mye forskudd på arv, og min mor døde i 1999.
    Jeg er arbeidsledig her i England, men har en grad i IT fra HiO, og
    mange års erfaring som butikksjef, så nå er jeg med i NITO’s
    lederforum, blant annet, så jeg må vel sies å være en av eliten nå, så
    jeg regner med at jeg kan få en jobb, med lønn mellom 500.000 og en
    million i året.
    Det er bare det at arbeidsmarkedet er visst litt tregt for tiden, her
    i Liverpool.
    Og i Norge er jeg en flyktning, jeg har overhørt at jeg er forfulgt av
    noe som blir kalt ‘mafian’, i Oslo, det var derfor jeg dro til
    England.
    Men flyktninger fra Norge, det er jo ikke daglig kost, her borte, så
    jeg har litt problemer med myndighetene her og.
    Men i mellomtiden, før jeg får ryddet opp i dette, så lurer jeg på
    hvordan det går med tingene mine, hos dere hos City Self Storage i
    Oslo, for noen av de tingene er ganske viktige for meg, av sentimental
    verdi da, og HV-tingene burde ingen andre enn meg røre, for det er
    militære ting.
    Mvh.
    Erik Ribsskog’.
    22. mars 2017 kl. 10:11 skrev Helene Falch <Helene.Falch@forbrukerradet.no>:
    >
    >
    > Vedlagt følger svar på din henvendelse til Forbrukerrådet.
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > *Helene Falch*
    >
    > Regiondirektør Forbrukerrådet i Finnmark og Troms
    >
    >
    >
    >
    >
    > *Forbrukerrådet.no <http://www.forbrukerradet.no/>*
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
  • Det her kan muligens være min søsters venninne Cecilie Ranheim f. Hyde sin engelske far Terence Edmond Hyde. Hm. (Fra Middlesex Chronicle (Hunslow & Brentford Edition) 27. april 1973)



    PS.
    Det stemmer med fødselsdatoen/fødselsåret (og rettsaken foregikk i Richmond, som visst var fødebyen til Cecilie sin far):



    https://www.geni.com/people/Terence-Hyde/6000000087931795821

    PS 2.

    Her kan man se at Cecilie er knyttet til Richmond (og muligens surrer rundt der, og leiter etter vennene til faren (som døde i 2008) eller noe lignende):



  • Jeg sendte en e-post til Høyskolen Kristiania

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    RITM0055677 – Re: Re: Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet – KRI-2307-17606
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. august 2023 kl. 13:35
    Til: Kristiania <egms@service-now.com>
    Kopi: Studier <studier@kristiania.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no, Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>, hovedresepsjonen@oslomet.no, postmottak@uhr.no, kari.odberg@oslomet.no, Kristiania <egms@service-now.com>, Solfrid.Lind@kristiania.no, Tine.Wideroe@kristiania.no, sarahj.paulson@kristiania.no, eksamen@kristiania.no, Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, ohs@selvaag.no
    Hei,
    det synes jeg at høres rart ut.
    Det er vel vanlig at akademier har hovedoppgaver og lignende liggende.
    (Hvis jeg skulle tippe).
    Det er visst meningen (har jeg lest på nettet) at akademier, har noe som heter Registrar’s Office.
    Og det blir vel akademi-sekretær-kontor, på norsk.
    Så hvis ikke dere har det, så vil jeg gjerne ha svar fra øverste hold (daglig leder) hos dere, om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 21. aug. 2023 kl. 11:35 skrev Kristiania <egms@service-now.com>:
    (For English, see below.)
    Hei, eribsskog@gmail.com
    Her er svar på din henvendelse:
    21.08.2023 11:34:15 CEST – Hans Ola HovdedalenTilleggskommentarer
    Hei
    Beklager men vi har ingen oppgaveinnleveringer liggende i våre arkiver.
    ______________________________________________________________________________________________________________________
    01.08.2023 10:50:16 CEST
    Description:
    Hei,
    det er nesten som en bachelor-oppgave.
    Bare at det er snakk om en oppgave fra NHI sitt kandidat-studie.
    Og jeg leverte den oppgaven våren/sommeren 1992 (til hu Kari Johnsrud, i
    NHI sin resepsjon).
    Og så lurer jeg på om dere har den oppgaven (siden at dere er NHI sine
    etterfølgere, og NHI sa at de skulle ta godt vare på disse oppgavene våre).
    Jeg har prøvd å ta det med hu Anne-Sophie Abildgaard (fra NITH) tidligere.
    Så du kan jo eventuelt prøve å spørre henne, så kanskje hu klarer å
    forklare det, sånn at du/dere skjønner mer av dette.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Hu Kari Johnsrud jobber visst nå på Oslo Met og heter nå Kari Odberg.
    Så kanskje hu husker dette (og klarer å forklare om dette).
    tir. 1. aug. 2023 kl. 10:13 skrev Høyskolen Kristiania studieinfo <
    Studier@kristiania.no>:
    > Hei igjen,
    >
    > Klarer ikke helt å forstå hva du etterspør. Hva trenger du fra oss?
    > Gi meg en tilbakemelding så skal jeg få sendt det til riktig avdeling.
    >
    >
    > Ønsker deg en fin dag!
    >
    >
    >
    > *Tiril Marie V. Tokerud*
    >
    > Studentambassadør
    >
    >
    >
    > Markeds- og kommunikasjonsavdelingen
    >
    >
    >
    > T +47 22 59 60 00 | *studier@kristiania.no* <studier@kristiania.no>
    >
    > *kristiania.no* <https://www.kristiania.no/>
    >
    >
    >
    > Høyskolen Kristiania
    >
    > Besøksadresse: Kirkegata 24
    >
    > PB 1190 Sentrum, 0107 Oslo
    >
    >
    >
    > *Kristiania er en stiftelse med over 108 års historie*
    > *– Tenk framover! *
    >
    >
    >
    >
    > ——————- Opprinnelig melding ——————-
    > *Fra:* Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>;
    > *Mottatt:* Mon Jul 31 2023 17:33:57 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
    > *Til:* Høyskolen Kristiania studieinfo <studier@kristiania.no>; Studier #
    > <studier@kristiania.no>; Studier <studier@kristiania.no>;
    > *Kopi:* Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; post@akademikerforbundet.no;
    > postmottak@uhr.no; Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no; Tove.Hatlen@iu.hio.no;
    > hovedresepsjonen@oslomet.no;
    > *Emne:* Re: Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd:
    > Oppdatering/Fwd: Grad stjålet – KRI-2307-17606
    >
    > Hei,
    >
    > det er også det samme hos dere.
    >
    > NHI har jo blitt til NKI, som ble til Den Polytekniske Høyskole, som ble
    > til NITH, som ble til Westerdahls som ble til Høyskolen Kristiania.
    >
    > Så jeg lurer også på det samme fra dere.
    >
    > Jeg har en karakterutskrift fra NHI.
    >
    > Og så har jeg en høyskolekandidat-grad fra HiO IU.
    >
    > Og det blir tilsammen nok vekttall til å få en Bachelor-grad.
    >
    > Så jeg lurer på om dere kan se om det er mulig å ordne.
    >
    > Og jeg kan også purre litt.
    >
    > For 20. juli (var det vel) så var jeg på et slags rebusløp, der dere
    > holder til (midt i Kvadraturen, som det vel heter).
    >
    > For dere hadde hengt opp lapper der og der, om at det den vanlige
    > resepsjonen (i Kirkegata) var stengt.
    >
    > Og så måtte man finne en inngang i Prinsens gate.
    >
    > Og jeg har jobbet med telefonsalg (en ekstrajobb) for Norsk Idrettshjelp,
    > i det samme kvartalet (i Dronningens gate vel) på 90-tallet.
    >
    > Men likevel så ble jeg nesten surrete av å prøve å finne fram.
    >
    > Og det var om en oppgave (kryssord-program) som jeg lagde, i faget
    > 045/046, på 90-tallet, på NHI Helsfyr (hvor jeg gikk det andre året, på
    > NHI).
    >
    > Og det programmet la jeg i en lagerbod hos City Self-Storage, da jeg
    > flytta til England, i 2004.
    >
    > Men da jeg flytta tilbake til Norge igjen, i 2014.
    >
    > Så fant ikke City Self-Storage tingene mine.
    >
    > Så jeg lurer på om dere har det programmet (jeg prata med ei Ann-Sophie
    > Abildgaard hos NITH) om dette, i 2014 (da de/dere holdt til i Galleri
    > Oslo-senteret).
    >
    > For NHI sa at de skulle ta godt vare på de programmene, så jeg lurer på om
    > de har blitt med på flyttelassene (fra NHI til NKI, og så til Den
    > Polytekniske Høyskole, og så til NITH, og så til Westerdahls, og så til
    > dere).
    >
    > Hu i resepsjonen deres (i Prinsens gate) var litt sjenert.
    >
    > Hu ville ikke si hva hu het (når jeg spurte).
    >
    > Men hu hadde mørkt hår, og var kanskje i 30-åra (hvis jeg skulle tippe).
    >
    > Hu sa jeg skulle kontakte eksamens-kontoret.
    >
    > Men de misforstod, og begynte å skrive om eksamener.
    >
    > Men dette gjelder en slags ‘kandidat-oppgave’ (må man vel kalle det).
    >
    > Og da jeg gikk på University of Sunderland, så hadde de sånne tidligere
    > kandidat-oppgaver (i faget Final Year Project) stående framme, i et slags
    > biblioteket, i kjelleren, på Reg. Vardy-building (som var en bygning for
    > økonomi-fakultetet osv.).
    >
    > NHI hadde visst tenkt til å få til noe lignende.
    >
    > Så jeg lurer nå på om dere har dette programmet mitt fortsatt (som jeg
    > leverte i tre eksemplarer, til hu Kari, i NHI sin resepsjon, våren 1992).
    >
    > Så at jeg må sende så mange mailer om dette (og også besøke dere, midt i
    > horestrøket, må jeg si).
    >
    > Det blir litt dumt, må jeg si.
    >
    > Skjerpings!
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Er du i slekt med Espen Tokerud som jeg spilte bedrifts-fotball sammen med
    > for IT Akademiet, rundt årtusenskiftet?
    >
    > Jeg var russ (i Drammen) sammen med en foreleser der ved navn Magne
    > Winnem, og han dro meg med på Tokerud sin bedriftsfotball (mens jeg jobba
    > som butikksjef på Rimi Kalbakken).
    >
    > Bare lurte.
    >
    >
    > man. 31. juli 2023 kl. 15:00 skrev Høyskolen Kristiania studieinfo <
    > Studier@kristiania.no>:
    >
    >> Hei Erik,
    >>
    >> Ser du har hatt en dialog med Høgskolen i Oslo og Akershus tidligere.
    >> Dersom det er disse du ønsker å få tak i, har disse nå blitt OsloMet. Du
    >> må derfor sende en direkte mail til OsloMet.
    >>
    >>
    >> Ønsker deg en fin dag!
    >>
    >>
    >>
    >> *Tiril Marie V. Tokerud*
    >>
    >> Studentambassadør
    >>
    >>
    >>
    >> Markeds- og kommunikasjonsavdelingen
    >>
    >>
    >>
    >> T +47 22 59 60 00 | *studier@kristiania.no* <studier@kristiania.no>
    >>
    >> *kristiania.no* <https://www.kristiania.no/>
    >>
    >>
    >>
    >> Høyskolen Kristiania
    >>
    >> Besøksadresse: Kirkegata 24
    >>
    >> PB 1190 Sentrum, 0107 Oslo
    >>
    >>
    >>
    >> *Kristiania er en stiftelse med over 108 års historie*
    >> *– Tenk framover! *
    >>
    >>
    >>
    >>
    >> ——————- Opprinnelig melding ——————-
    >> *Fra:* Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>;
    >> *Mottatt:* Sat Jul 29 2023 19:54:11 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
    >> *Til:* hovedresepsjonen@oslomet.no;
    >> *Kopi:* Høyskolen Kristiania studieinfo <studier@kristiania.no>; Lisa
    >> Eian <eian@eianadvokat.no>; Studier # <studier@kristiania.no>; Studier <
    >> studier@kristiania.no>; Tove.Hatlen@iu.hio.no;
    >> Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no; postmottak@uhr.no;
    >> post@akademikerforbundet.no;
    >> *Emne:* Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd:
    >> Oppdatering/Fwd: Grad stjålet
    >>
    >> Hei,
    >>
    >> jeg tenkte jeg kunne prøve å sende en ny mail om dette, nå som dere har
    >> blitt Oslo Met.
    >>
    >> (Og nå som pandemien er over, osv.).
    >>
    >> Dette fikk jeg ikke noe ordentlig svar på i 2018.
    >>
    >> (Må jeg si).
    >>
    >> Så det må jeg klage på.
    >>
    >> Erik Ribsskog
    >>
    >> PS.
    >>
    >> I tillegg til de nevnte gradene/karakterutskriftene (fra HiO IU og NHI).
    >>
    >> Så har jeg også et såkalt transcript, fra University of Sunderland.
    >>
    >> (Se vedlegg).
    >>
    >> Så det kan kanskje hjelpe litt det og (tenkte jeg).
    >>
    >> Selv om det var krøll med Lånekassa, når jeg studerte der, så jeg ikke
    >> fullført studieåret (og ikke alle prøve-resultatene endte opp på
    >> karakterutskriften).
    >>
    >>
    >> ———- Forwarded message ———
    >> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    >> Date: tir. 6. mars 2018 kl. 15:39
    >> Subject: Re: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Grad
    >> stjålet
    >> To: SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>
    >> Cc: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <postmottak@uhr.no>,
    >> Studier <studier@kristiania.no>, <torhild.gundersen@nav.no>, <
    >> Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>
    >>
    >> Hei,
    >>
    >> dette blir helt idiotisk.
    >>
    >> Det fremgår jo av e-postene, at jeg kontaktet dere i 2015 og i januar
    >> 2018.
    >>
    >> Deres interne rot for dere holde internt.
    >>
    >> Dere sprer deres interne usikkerhet over på kundene som kontakter dere.
    >>
    >> Det virker veldig uprofesjonelt.
    >>
    >> Og det gjør meg kvalm, må jeg si.
    >>
    >> Denne ekle kjeitetheten deres.
    >>
    >> Så dette vil jeg ha meg frabedt.
    >>
    >> Erik Ribsskog
    >>
    >> PS.
    >>
    >> Hun som skrev ut graden i 2009, het forresten Tove Hatlen, mener jeg å
    >> huske.
    >>
    >> Og på den tida var jeg også i kontakt med en dekan Staff blant annet, hos
    >> dere, (om dette), mener jeg å huske.
    >>
    >> Men disse surret og skrev ut en høgskolekandidatgrad, (istedet for en
    >> Bachelor-grad som jeg hadde nok studiepoeng til å få), må jeg si.
    >>
    >> Skjerpings!
    >>
    >>
    >> 6. mars 2018 kl. 15:29 skrev SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>:
    >>>
    >>> Hei igjen,
    >>>
    >>> Jeg sier ikke at vi har rotet bort din henvendelse — det jeg sier er at
    >>> det ikke finnes noen tidligere forekomster i vårt system på at du har
    >>> kontaktet oss (og saker kan ikke slettes i dette systemet). Dette er det
    >>> første vi ser til henvendelsen din her på Fakultet for samfunnsvitenskap.
    >>>
    >>> Det er standard prosedyre å be om opplysningene jeg etterspurte i min
    >>> forrige e-post, hvilket du ikke har opplyst om. Disse opplysningene kreves
    >>> (bl.a. av personvernhensyn) for at din søknad skal kunne behandles. Jeg
    >>> viser til våre retningslinjer for utstedelse av duplikatvitnemål:
    >>> https://student.hioa.no/vitnemal
    >>>
    >>> Jeg oversender herved saken din til seksjonssjef i Studieseksjonen ved
    >>> Fakultet for samfunnsvitenskap, Ken Henry Hyttemoen.
    >>>
    >>> Med hilsen
    >>> Christian H. Haug
    >>>
    >>>
    >>> 06/03 2018 14:40 – Erik Ribsskog skrev:
    >>> Hei,
    >>>
    >>> dette ble veldig klamt synes jeg.
    >>>
    >>> At dere har rotet bort alt dette kjøper jeg ikke.
    >>>
    >>> Dere har da all denne informasjonen fra før.
    >>>
    >>> Hva skal dette bety?
    >>>
    >>> Vennligst send dette til en overordnet.
    >>>
    >>> Hvis du er veldig usikker så burde du be din sjef/overordnet om råd.
    >>>
    >>> Erik Ribsskog
    >>>
    >>>
    >>> 6. mars 2018 kl. 09:46 skrev SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>:
    >>> Hei, Erik
    >>>
    >>> Jeg er svært usikker på hva som har skjedd tidligere i denne saken – jeg
    >>> finner ingen tidligere henvendelser av deg i vårt system. Det er veldig
    >>> beklagelig at du ikke har fått svar tidligere.
    >>>
    >>> Uansett, så skal jeg forsøke å hjelpe deg så godt jeg kan. Men da
    >>> trenger jeg noen ytterligere opplysninger fra deg:
    >>>
    >>> – Hvilken grad/utdanning fullførte du?
    >>> – Når fullførte du den?
    >>> – Din fødselsdato?
    >>> – Din adresse
    >>> – Ditt telefonnummer
    >>>
    >>> Dersom det er snakk om et frastjålet vitnemål, trenger vi i tillegg en
    >>> kopi av politisaken hvor vitnemålet ble meldt savnet/stjålet — dette for å
    >>> kunne utstede et duplikatvitnemål til deg.
    >>>
    >>> Vennlig hilsen
    >>> Christian H. Haug
    >>>
    >>>
    >>> 05/03 2018 14:20 – Erik Ribsskog skrev:
    >>> Hei,
    >>>
    >>> nå var jeg på møte hos Nav Trondheim i dag, (med en veileder).
    >>>
    >>> Og da lurte hu på, om det var en Bachelor-grad jeg hadde.
    >>>
    >>> (Nå står det vel på CV-en at det er en høgskolekandidat-grad.
    >>>
    >>> Men likevel).
    >>>
    >>> Jeg forklarte at jeg var medlem i Akademikerforbundet.
    >>>
    >>> Noe som betyr at jeg har nok studiepoeng, til å få en Bachelor-grad.
    >>>
    >>> Men at min høyskole/universitet ikke ville gi meg en Bachelor-grad.
    >>>
    >>> Og jeg forklarte at dere hos Oslo Met nå ikke svarer.
    >>>
    >>> Og jeg sa at jeg skulle sende en purring, om dette.
    >>>
    >>> Så håper jeg at det blir orden på dette, innen ikke for lang tid.
    >>>
    >>> Mvh.
    >>>
    >>> Erik Ribsskog
    >>>
    >>>
    >>> ———- Videresendt e-post ———-
    >>> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    >>> Dato: 12. januar 2018 kl. 12:45
    >>> Emne: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet
    >>> Til: post@hioa.no
    >>> Kopi: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,
    >>> postmottak@uhr.no, Studier <studier@kristiania.no>
    >>>
    >>>
    >>> Hei,
    >>>
    >>> jeg leste i nyhetene om at dere nå blir Oslo Met.
    >>>
    >>> Og i den forbindelse så lurer jeg på om dere kan se på dette igjen.
    >>>
    >>> Jeg ble frastjålet min høyskolekandidat-grad i 2015.
    >>>
    >>> (Se videresendt e-post).
    >>>
    >>> Og jeg har også nok studiepoeng/vekttall til en bachelor-grad.
    >>>
    >>> (Se videresendte e-poster).
    >>>
    >>> Men jeg fikk av en eller annen grunn bare en høyskolekandidat-grad.
    >>>
    >>> (Etter studier ved HiO og NHI).
    >>>
    >>> Men nå som dere skal bli universitet så er det kanskje mulig å se på
    >>> dette igjen, tenkte jeg.
    >>>
    >>> På forhånd takk for eventuelt svar!
    >>>
    >>> Mvh.
    >>>
    >>> Erik Ribsskog
    >>>
    >>>
    >>> ———- Videresendt e-post ———-
    >>> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    >>> Dato: 24. august 2015 kl. 22:20
    >>> Emne: Grad stjålet
    >>> Til: post@hioa.no
    >>>
    >>>
    >>> Hei,
    >>>
    >>> i våres, så ble alle mine ting, stjålet fra min adresse, i Slependveien.
    >>>
    >>> Dette skal visstnok ha vært ting, som min far hentet, (ifølge
    >>> husverten, Axbo A/S).
    >>>
    >>> Men jeg har ikke gitt min far, noe fullmakt, til å hente mine ting.
    >>>
    >>> Og jeg vil heller ikke ha noe kontakt, med min far, etter noe
    >>> telefonterror, som han drev med, mot meg, da jeg bodde i England,
    >>> blant annet.
    >>>
    >>> Så jeg må derfor anse disse tingene, som tapt.
    >>>
    >>> Jeg har kopier av en del dokumenter, på nettsted.
    >>>
    >>> Men jeg burde vel hatt en original, av graden min, tenker jeg.
    >>>
    >>> Så om dere kunne sendt meg en ny grad?
    >>>
    >>> På forhånd takk for eventuell hjelp!
    >>>
    >>> Mvh.
    >>>
    >>> Erik Ribsskog
    >>>
    >>> PS.
    >>>
    >>> Min nye adresse, er: Drammensveien 507, 1363 Høvik
    >>> <https://maps.google.com/?q=Drammensveien+507,+1363+H%C3%B8vik&entry=gmail&source=g>
    >>> .
    >>>
    >>> PS 2.
    >>>
    >>> Jeg har 90 studiepoeng, fra HiO IU.
    >>>
    >>> Og 33 vekttall, fra NHI, (NHI-kandidat-studie).
    >>>
    >>> Det blir 189 studiepoeng, tilsammen.
    >>>
    >>> Og grensen for bachelor-grad, er 180 studiepoeng.
    >>>
    >>> (Jeg har sendt dere papirer fra NHI tidligere).
    >>>
    >>> Så om dere kan sende en Bachelor-grad, lurte jeg.
    >>>
    >>> (Siden at jeg har nok studiepoeng).
    >>>
    >>> På forhånd takk for eventuell hjelp!
    >>>
    >>
     
    Dersom du har ytterligere opplysninger i saken, ber vi deg klikke her og benytte deg av samme saksnummer RITM0055677.
     
    Dear eribsskog@gmail.com,
    Here is the answer to your inquiry: 
    21.08.2023 11:34:15 CEST – Hans Ola HovdedalenTilleggskommentarer
    Hei
    Beklager men vi har ingen oppgaveinnleveringer liggende i våre arkiver.
    ______________________________________________________________________________________________________________________
    01.08.2023 10:50:16 CEST
    Description:
    Hei,
    det er nesten som en bachelor-oppgave.
    Bare at det er snakk om en oppgave fra NHI sitt kandidat-studie.
    Og jeg leverte den oppgaven våren/sommeren 1992 (til hu Kari Johnsrud, i
    NHI sin resepsjon).
    Og så lurer jeg på om dere har den oppgaven (siden at dere er NHI sine
    etterfølgere, og NHI sa at de skulle ta godt vare på disse oppgavene våre).
    Jeg har prøvd å ta det med hu Anne-Sophie Abildgaard (fra NITH) tidligere.
    Så du kan jo eventuelt prøve å spørre henne, så kanskje hu klarer å
    forklare det, sånn at du/dere skjønner mer av dette.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Hu Kari Johnsrud jobber visst nå på Oslo Met og heter nå Kari Odberg.
    Så kanskje hu husker dette (og klarer å forklare om dette).
    tir. 1. aug. 2023 kl. 10:13 skrev Høyskolen Kristiania studieinfo <
    Studier@kristiania.no>:
    > Hei igjen,
    >
    > Klarer ikke helt å forstå hva du etterspør. Hva trenger du fra oss?
    > Gi meg en tilbakemelding så skal jeg få sendt det til riktig avdeling.
    >
    >
    > Ønsker deg en fin dag!
    >
    >
    >
    > *Tiril Marie V. Tokerud*
    >
    > Studentambassadør
    >
    >
    >
    > Markeds- og kommunikasjonsavdelingen
    >
    >
    >
    > T +47 22 59 60 00 | *studier@kristiania.no* <studier@kristiania.no>
    >
    > *kristiania.no* <https://www.kristiania.no/>
    >
    >
    >
    > Høyskolen Kristiania
    >
    > Besøksadresse: Kirkegata 24
    >
    > PB 1190 Sentrum, 0107 Oslo
    >
    >
    >
    > *Kristiania er en stiftelse med over 108 års historie*
    > *– Tenk framover! *
    >
    >
    >
    >
    > ——————- Opprinnelig melding ——————-
    > *Fra:* Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>;
    > *Mottatt:* Mon Jul 31 2023 17:33:57 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
    > *Til:* Høyskolen Kristiania studieinfo <studier@kristiania.no>; Studier #
    > <studier@kristiania.no>; Studier <studier@kristiania.no>;
    > *Kopi:* Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; post@akademikerforbundet.no;
    > postmottak@uhr.no; Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no; Tove.Hatlen@iu.hio.no;
    > hovedresepsjonen@oslomet.no;
    > *Emne:* Re: Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd:
    > Oppdatering/Fwd: Grad stjålet – KRI-2307-17606
    >
    > Hei,
    >
    > det er også det samme hos dere.
    >
    > NHI har jo blitt til NKI, som ble til Den Polytekniske Høyskole, som ble
    > til NITH, som ble til Westerdahls som ble til Høyskolen Kristiania.
    >
    > Så jeg lurer også på det samme fra dere.
    >
    > Jeg har en karakterutskrift fra NHI.
    >
    > Og så har jeg en høyskolekandidat-grad fra HiO IU.
    >
    > Og det blir tilsammen nok vekttall til å få en Bachelor-grad.
    >
    > Så jeg lurer på om dere kan se om det er mulig å ordne.
    >
    > Og jeg kan også purre litt.
    >
    > For 20. juli (var det vel) så var jeg på et slags rebusløp, der dere
    > holder til (midt i Kvadraturen, som det vel heter).
    >
    > For dere hadde hengt opp lapper der og der, om at det den vanlige
    > resepsjonen (i Kirkegata) var stengt.
    >
    > Og så måtte man finne en inngang i Prinsens gate.
    >
    > Og jeg har jobbet med telefonsalg (en ekstrajobb) for Norsk Idrettshjelp,
    > i det samme kvartalet (i Dronningens gate vel) på 90-tallet.
    >
    > Men likevel så ble jeg nesten surrete av å prøve å finne fram.
    >
    > Og det var om en oppgave (kryssord-program) som jeg lagde, i faget
    > 045/046, på 90-tallet, på NHI Helsfyr (hvor jeg gikk det andre året, på
    > NHI).
    >
    > Og det programmet la jeg i en lagerbod hos City Self-Storage, da jeg
    > flytta til England, i 2004.
    >
    > Men da jeg flytta tilbake til Norge igjen, i 2014.
    >
    > Så fant ikke City Self-Storage tingene mine.
    >
    > Så jeg lurer på om dere har det programmet (jeg prata med ei Ann-Sophie
    > Abildgaard hos NITH) om dette, i 2014 (da de/dere holdt til i Galleri
    > Oslo-senteret).
    >
    > For NHI sa at de skulle ta godt vare på de programmene, så jeg lurer på om
    > de har blitt med på flyttelassene (fra NHI til NKI, og så til Den
    > Polytekniske Høyskole, og så til NITH, og så til Westerdahls, og så til
    > dere).
    >
    > Hu i resepsjonen deres (i Prinsens gate) var litt sjenert.
    >
    > Hu ville ikke si hva hu het (når jeg spurte).
    >
    > Men hu hadde mørkt hår, og var kanskje i 30-åra (hvis jeg skulle tippe).
    >
    > Hu sa jeg skulle kontakte eksamens-kontoret.
    >
    > Men de misforstod, og begynte å skrive om eksamener.
    >
    > Men dette gjelder en slags ‘kandidat-oppgave’ (må man vel kalle det).
    >
    > Og da jeg gikk på University of Sunderland, så hadde de sånne tidligere
    > kandidat-oppgaver (i faget Final Year Project) stående framme, i et slags
    > biblioteket, i kjelleren, på Reg. Vardy-building (som var en bygning for
    > økonomi-fakultetet osv.).
    >
    > NHI hadde visst tenkt til å få til noe lignende.
    >
    > Så jeg lurer nå på om dere har dette programmet mitt fortsatt (som jeg
    > leverte i tre eksemplarer, til hu Kari, i NHI sin resepsjon, våren 1992).
    >
    > Så at jeg må sende så mange mailer om dette (og også besøke dere, midt i
    > horestrøket, må jeg si).
    >
    > Det blir litt dumt, må jeg si.
    >
    > Skjerpings!
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Er du i slekt med Espen Tokerud som jeg spilte bedrifts-fotball sammen med
    > for IT Akademiet, rundt årtusenskiftet?
    >
    > Jeg var russ (i Drammen) sammen med en foreleser der ved navn Magne
    > Winnem, og han dro meg med på Tokerud sin bedriftsfotball (mens jeg jobba
    > som butikksjef på Rimi Kalbakken).
    >
    > Bare lurte.
    >
    >
    > man. 31. juli 2023 kl. 15:00 skrev Høyskolen Kristiania studieinfo <
    > Studier@kristiania.no>:
    >
    >> Hei Erik,
    >>
    >> Ser du har hatt en dialog med Høgskolen i Oslo og Akershus tidligere.
    >> Dersom det er disse du ønsker å få tak i, har disse nå blitt OsloMet. Du
    >> må derfor sende en direkte mail til OsloMet.
    >>
    >>
    >> Ønsker deg en fin dag!
    >>
    >>
    >>
    >> *Tiril Marie V. Tokerud*
    >>
    >> Studentambassadør
    >>
    >>
    >>
    >> Markeds- og kommunikasjonsavdelingen
    >>
    >>
    >>
    >> T +47 22 59 60 00 | *studier@kristiania.no* <studier@kristiania.no>
    >>
    >> *kristiania.no* <https://www.kristiania.no/>
    >>
    >>
    >>
    >> Høyskolen Kristiania
    >>
    >> Besøksadresse: Kirkegata 24
    >>
    >> PB 1190 Sentrum, 0107 Oslo
    >>
    >>
    >>
    >> *Kristiania er en stiftelse med over 108 års historie*
    >> *– Tenk framover! *
    >>
    >>
    >>
    >>
    >> ——————- Opprinnelig melding ——————-
    >> *Fra:* Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>;
    >> *Mottatt:* Sat Jul 29 2023 19:54:11 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
    >> *Til:* hovedresepsjonen@oslomet.no;
    >> *Kopi:* Høyskolen Kristiania studieinfo <studier@kristiania.no>; Lisa
    >> Eian <eian@eianadvokat.no>; Studier # <studier@kristiania.no>; Studier <
    >> studier@kristiania.no>; Tove.Hatlen@iu.hio.no;
    >> Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no; postmottak@uhr.no;
    >> post@akademikerforbundet.no;
    >> *Emne:* Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd:
    >> Oppdatering/Fwd: Grad stjålet
    >>
    >> Hei,
    >>
    >> jeg tenkte jeg kunne prøve å sende en ny mail om dette, nå som dere har
    >> blitt Oslo Met.
    >>
    >> (Og nå som pandemien er over, osv.).
    >>
    >> Dette fikk jeg ikke noe ordentlig svar på i 2018.
    >>
    >> (Må jeg si).
    >>
    >> Så det må jeg klage på.
    >>
    >> Erik Ribsskog
    >>
    >> PS.
    >>
    >> I tillegg til de nevnte gradene/karakterutskriftene (fra HiO IU og NHI).
    >>
    >> Så har jeg også et såkalt transcript, fra University of Sunderland.
    >>
    >> (Se vedlegg).
    >>
    >> Så det kan kanskje hjelpe litt det og (tenkte jeg).
    >>
    >> Selv om det var krøll med Lånekassa, når jeg studerte der, så jeg ikke
    >> fullført studieåret (og ikke alle prøve-resultatene endte opp på
    >> karakterutskriften).
    >>
    >>
    >> ———- Forwarded message ———
    >> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    >> Date: tir. 6. mars 2018 kl. 15:39
    >> Subject: Re: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Grad
    >> stjålet
    >> To: SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>
    >> Cc: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <postmottak@uhr.no>,
    >> Studier <studier@kristiania.no>, <torhild.gundersen@nav.no>, <
    >> Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>
    >>
    >> Hei,
    >>
    >> dette blir helt idiotisk.
    >>
    >> Det fremgår jo av e-postene, at jeg kontaktet dere i 2015 og i januar
    >> 2018.
    >>
    >> Deres interne rot for dere holde internt.
    >>
    >> Dere sprer deres interne usikkerhet over på kundene som kontakter dere.
    >>
    >> Det virker veldig uprofesjonelt.
    >>
    >> Og det gjør meg kvalm, må jeg si.
    >>
    >> Denne ekle kjeitetheten deres.
    >>
    >> Så dette vil jeg ha meg frabedt.
    >>
    >> Erik Ribsskog
    >>
    >> PS.
    >>
    >> Hun som skrev ut graden i 2009, het forresten Tove Hatlen, mener jeg å
    >> huske.
    >>
    >> Og på den tida var jeg også i kontakt med en dekan Staff blant annet, hos
    >> dere, (om dette), mener jeg å huske.
    >>
    >> Men disse surret og skrev ut en høgskolekandidatgrad, (istedet for en
    >> Bachelor-grad som jeg hadde nok studiepoeng til å få), må jeg si.
    >>
    >> Skjerpings!
    >>
    >>
    >> 6. mars 2018 kl. 15:29 skrev SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>:
    >>>
    >>> Hei igjen,
    >>>
    >>> Jeg sier ikke at vi har rotet bort din henvendelse — det jeg sier er at
    >>> det ikke finnes noen tidligere forekomster i vårt system på at du har
    >>> kontaktet oss (og saker kan ikke slettes i dette systemet). Dette er det
    >>> første vi ser til henvendelsen din her på Fakultet for samfunnsvitenskap.
    >>>
    >>> Det er standard prosedyre å be om opplysningene jeg etterspurte i min
    >>> forrige e-post, hvilket du ikke har opplyst om. Disse opplysningene kreves
    >>> (bl.a. av personvernhensyn) for at din søknad skal kunne behandles. Jeg
    >>> viser til våre retningslinjer for utstedelse av duplikatvitnemål:
    >>> https://student.hioa.no/vitnemal
    >>>
    >>> Jeg oversender herved saken din til seksjonssjef i Studieseksjonen ved
    >>> Fakultet for samfunnsvitenskap, Ken Henry Hyttemoen.
    >>>
    >>> Med hilsen
    >>> Christian H. Haug
    >>>
    >>>
    >>> 06/03 2018 14:40 – Erik Ribsskog skrev:
    >>> Hei,
    >>>
    >>> dette ble veldig klamt synes jeg.
    >>>
    >>> At dere har rotet bort alt dette kjøper jeg ikke.
    >>>
    >>> Dere har da all denne informasjonen fra før.
    >>>
    >>> Hva skal dette bety?
    >>>
    >>> Vennligst send dette til en overordnet.
    >>>
    >>> Hvis du er veldig usikker så burde du be din sjef/overordnet om råd.
    >>>
    >>> Erik Ribsskog
    >>>
    >>>
    >>> 6. mars 2018 kl. 09:46 skrev SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>:
    >>> Hei, Erik
    >>>
    >>> Jeg er svært usikker på hva som har skjedd tidligere i denne saken – jeg
    >>> finner ingen tidligere henvendelser av deg i vårt system. Det er veldig
    >>> beklagelig at du ikke har fått svar tidligere.
    >>>
    >>> Uansett, så skal jeg forsøke å hjelpe deg så godt jeg kan. Men da
    >>> trenger jeg noen ytterligere opplysninger fra deg:
    >>>
    >>> – Hvilken grad/utdanning fullførte du?
    >>> – Når fullførte du den?
    >>> – Din fødselsdato?
    >>> – Din adresse
    >>> – Ditt telefonnummer
    >>>
    >>> Dersom det er snakk om et frastjålet vitnemål, trenger vi i tillegg en
    >>> kopi av politisaken hvor vitnemålet ble meldt savnet/stjålet — dette for å
    >>> kunne utstede et duplikatvitnemål til deg.
    >>>
    >>> Vennlig hilsen
    >>> Christian H. Haug
    >>>
    >>>
    >>> 05/03 2018 14:20 – Erik Ribsskog skrev:
    >>> Hei,
    >>>
    >>> nå var jeg på møte hos Nav Trondheim i dag, (med en veileder).
    >>>
    >>> Og da lurte hu på, om det var en Bachelor-grad jeg hadde.
    >>>
    >>> (Nå står det vel på CV-en at det er en høgskolekandidat-grad.
    >>>
    >>> Men likevel).
    >>>
    >>> Jeg forklarte at jeg var medlem i Akademikerforbundet.
    >>>
    >>> Noe som betyr at jeg har nok studiepoeng, til å få en Bachelor-grad.
    >>>
    >>> Men at min høyskole/universitet ikke ville gi meg en Bachelor-grad.
    >>>
    >>> Og jeg forklarte at dere hos Oslo Met nå ikke svarer.
    >>>
    >>> Og jeg sa at jeg skulle sende en purring, om dette.
    >>>
    >>> Så håper jeg at det blir orden på dette, innen ikke for lang tid.
    >>>
    >>> Mvh.
    >>>
    >>> Erik Ribsskog
    >>>
    >>>
    >>> ———- Videresendt e-post ———-
    >>> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    >>> Dato: 12. januar 2018 kl. 12:45
    >>> Emne: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet
    >>> Til: post@hioa.no
    >>> Kopi: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,
    >>> postmottak@uhr.no, Studier <studier@kristiania.no>
    >>>
    >>>
    >>> Hei,
    >>>
    >>> jeg leste i nyhetene om at dere nå blir Oslo Met.
    >>>
    >>> Og i den forbindelse så lurer jeg på om dere kan se på dette igjen.
    >>>
    >>> Jeg ble frastjålet min høyskolekandidat-grad i 2015.
    >>>
    >>> (Se videresendt e-post).
    >>>
    >>> Og jeg har også nok studiepoeng/vekttall til en bachelor-grad.
    >>>
    >>> (Se videresendte e-poster).
    >>>
    >>> Men jeg fikk av en eller annen grunn bare en høyskolekandidat-grad.
    >>>
    >>> (Etter studier ved HiO og NHI).
    >>>
    >>> Men nå som dere skal bli universitet så er det kanskje mulig å se på
    >>> dette igjen, tenkte jeg.
    >>>
    >>> På forhånd takk for eventuelt svar!
    >>>
    >>> Mvh.
    >>>
    >>> Erik Ribsskog
    >>>
    >>>
    >>> ———- Videresendt e-post ———-
    >>> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    >>> Dato: 24. august 2015 kl. 22:20
    >>> Emne: Grad stjålet
    >>> Til: post@hioa.no
    >>>
    >>>
    >>> Hei,
    >>>
    >>> i våres, så ble alle mine ting, stjålet fra min adresse, i Slependveien.
    >>>
    >>> Dette skal visstnok ha vært ting, som min far hentet, (ifølge
    >>> husverten, Axbo A/S).
    >>>
    >>> Men jeg har ikke gitt min far, noe fullmakt, til å hente mine ting.
    >>>
    >>> Og jeg vil heller ikke ha noe kontakt, med min far, etter noe
    >>> telefonterror, som han drev med, mot meg, da jeg bodde i England,
    >>> blant annet.
    >>>
    >>> Så jeg må derfor anse disse tingene, som tapt.
    >>>
    >>> Jeg har kopier av en del dokumenter, på nettsted.
    >>>
    >>> Men jeg burde vel hatt en original, av graden min, tenker jeg.
    >>>
    >>> Så om dere kunne sendt meg en ny grad?
    >>>
    >>> På forhånd takk for eventuell hjelp!
    >>>
    >>> Mvh.
    >>>
    >>> Erik Ribsskog
    >>>
    >>> PS.
    >>>
    >>> Min nye adresse, er: Drammensveien 507, 1363 Høvik
    >>> <https://maps.google.com/?q=Drammensveien+507,+1363+H%C3%B8vik&entry=gmail&source=g>
    >>> .
    >>>
    >>> PS 2.
    >>>
    >>> Jeg har 90 studiepoeng, fra HiO IU.
    >>>
    >>> Og 33 vekttall, fra NHI, (NHI-kandidat-studie).
    >>>
    >>> Det blir 189 studiepoeng, tilsammen.
    >>>
    >>> Og grensen for bachelor-grad, er 180 studiepoeng.
    >>>
    >>> (Jeg har sendt dere papirer fra NHI tidligere).
    >>>
    >>> Så om dere kan sende en Bachelor-grad, lurte jeg.
    >>>
    >>> (Siden at jeg har nok studiepoeng).
    >>>
    >>> På forhånd takk for eventuell hjelp!
    >>>
    >>
    If you have further information related to this case, we ask you to click here and use the same case number RITM0055677.
     
    Med vennlig hilsen/ Best regards
    Hans Ola
    Eksamensavdelingen/ Exam Department
  • Jeg sendte en e-post til Verdens Barn

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. august 2023 kl. 03:59
    Til: adopsjon@verdensbarn.no
    Hei,
    er det mulig å klage på de koreanske barna som dere sender til Norge?
    Min fars kusine Reidun Andersen f. Zachariasen adopterte en koreansk
    gutt (som var født i Seoul) på 70-tallet.
    Dette gjorde hu i lag med sin ektemann Kai Andersen.
    (De jobba begge for Tetra Pak.
    På Lysaker).
    Han gutten var født i 1972 eller 1973.
    Og han fikk navnet Øystein Andersen (selv om det ikke høres det minste
    koreansk ut).
    Og Øystein er veldig slem.
    Da min yngre søster Pia var nære å ende opp på Plata liksom, i 1993.
    Så lot jeg henne bo hjemme hos meg (istedet for at hu skulle bo på
    gata) på Ungbo, på Ellingsrudåsen.
    Og da dukka Øystein opp der, og oppførte seg som om jeg hadde drept
    noen (på en teatralsk måte).
    (Øystein dreiv mye med rollespill, på 80-tallet.
    Så det er mulig at dette var noe rollespill-greier.
    For det virka helt absurd, må jeg si).
    Og etter dette, så har min lillesøster Pia latt seg programmere av
    Øystein (som spilte teater) og gjort alt for å gjøre livet mitt til et
    helvete.
    (Kan det virke som).
    Så det er kanskje et dumt spørsmål.
    Men er det mulig å sende disse koreanske ungene tilbake, hvis man er
    misfornøyd med de.
    (Jeg er eldste sønn av eldste sønn.
    I en slekt (Olsen-slekten) som Øystein sin adoptiv-mormor var
    lillesøster av min farmor Ågot i.
    Og de pleide å skryte av meg, at jeg var eldste sønn av eldste sønn, osv.
    Så jeg mener at jeg har stemmerett når det gjelder dette, liksom.
    For å si det sånn).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det var forresten sånn.
    At min Berger-kamerat Kjetil Holshagen dro med Øystein hjem til meg en
    gang (på Bergeråsen, i en jobb-leilighet (tilhørende min far/farfars
    firma Strømm Trevare) hvor jeg bodde aleine, på 80-tallet).
    Og da visste jeg ikke hvem Øystein var.
    (Så jeg venta bare på å finne en unnskyldning, for å hive han/de ut).
    Og så dukka min far opp der (han hadde flytta ned til et ludder, som
    het Haldis Humblen).
    Og så sier han at Øystein er: ‘Gutten til Reidun’.
    Så da tolker jeg det, som at min far vil, at jeg skal behandle
    Øystein, som om han var en fetter, for eksempel.
    Så det gjorde jeg da (fram til han klikka, i 1993).
    Men en gang skoleåret 1988/89.
    Så så jeg at det stod en bil utafor sommerhuset til Øystein og dem (de
    bodde egentlig i Lørenskog).
    Og det var Øystein sin adoptiv-far Kai og en nokså ung negermann.
    Og Kai hadde svette-perler i panna.
    Og negeren spurte Kai (på engelsk) om jeg skulle være med.
    (Noe sånt).
    Så Kai liker muligens fargede gutter/menn.
    Så det kan ha vært sånn, at Øystein ikke ville, at jeg skulle fortelle
    om denne episoden, til min lillesøster Pia.
    Og så har de programmert henne (gjennom Øystein sitt
    ‘drama-queen-anfall’) til å bli som en heks da.
    Så det må jeg klage på.
    At det er bare er tull med disse ‘regnbue-barn’.
    (Som de vel kalles).
    Skjerpings!
  • Min danskfødte mormor sine Heegaard-slektninger (min mormors far het Hans Louis Heegaard) har tulla fælt i England, kan det virke som. (Fra St. James’s Gazette 30. juli 1884)



    PS.
    Som jeg har blogget om tidligere, så finnes det flere Heegaard-slekter (bare fra København).

    Det var vel sånn, at min mormors Heegard-slekt, egentlig var skreddere (i København).

    Og så fantes det en annen Heegaard-slekt, som egentlig var te-handlere (også i København).

    Og en fra den andre Heegaard-slekten, dro visst til en dansk koloni i Vest-India (det vil si det Colombus trodde var India, nemlig Amerika).

    Og der ble de visst blandet, med ei som var etterkommer av frigjorte neger-slaver (dette var vel ei som het Anna Heegaard (som gift) og som vel døde barnløs).

    (Noe sånt).

    Så disse overfor, kan muligens ha vært, fra en annen Heegaard-slekt, enn den min mormor var fra.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog