Stikkord: Hm
-
Jeg sendte en e-post til OsloMet
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Oppdatering/Fwd: Vedrørende henvendelse ang Prosjektoppgave ved NHI 1991/92Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. september 2023 kl. 10:52Til: hansoleh@oslomet.noKopi: dokhjelp@oslomet.no, nso@student.no, Silje Hjelset Nygaard <SiljeHjelset.Nygaard@kristiania.no>, Kristiania <egms@service-now.com>, Høyskolen Kristiania studieinfo <Studier@kristiania.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no” <Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>, Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>, “hovedresepsjonen@oslomet.no” <hovedresepsjonen@oslomet.no>, “postmottak@uhr.no” <postmottak@uhr.no>, “kari.odberg@oslomet.no” <kari.odberg@oslomet.no>, Solfrid Lind <Solfrid.Lind@kristiania.no>, Tine Widerøe <Tine.Wideroe@kristiania.no>, “Sarah J. Paulson” <SarahJ.Paulson@kristiania.no>, Eksamen <Eksamen@kristiania.no>, Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, “ohs@selvaag.no” <ohs@selvaag.no>Hei,OsloMet er vel statseiet.Og statsansatte som jobber på søndager.Det er vel nytt fenomen (må man vel si).Så hva det skal bety.Og det er kanskje greit å sende mailer til kolleger osv., på søndager.Men til kunder/borgere, så er vel det dumt.Da vil vel ikke de skjønne hva som skjer.At dere sender mailer mens dere driver og ‘binge-er’ og promper hjemmei stua, hadde jeg nær sagt.Det blir som noe som man ikke forventer fra et firma (eller enorganisasjon) må man vel si.Det virker veldig uprofesjonelt, må jeg si.Så det må jeg klage på.Når det gjelder hu Kari Odberg f. Johnsrud.Så det var forresten sånn, at det var flere Kari-er, på NHI.Og ei var fra Namsos.Og hu møtte jeg tilfeldigvis, i Karl Johan, det første året mitt påNHI (studieåret 1989/90).Og hu var da i lag med 4-5 venninner.Og de dro meg med hjem til Kari (dette var en lørdagskveld).Og hu leide av Frelsesarmeen, på Grønland/Tøyen.Og hu (bare ei venninne var med så langt, ei fra Hamar vel, etter atvi hadde møtt Frank (som visst jobba for den amerikanske ambassaden,og som var sammen med ei ‘lam i halve trynet-Lill’ som gikk i klassenmin på Sande Videregående, i sin tid) utafor Oslo S.Hu Kari (fra Namsos) begynte da å dra i snabelen min, hele natta, påen slags tantrisk måte, sånn at vi kunne holde på hele natta.Og hu ville også at jeg skulle fingre, og ville også knulle, men vihadde ikke kondom, i de Aids-tidene som var da, så gadd ikke jeg det,uten kondom.Og hu Namsos-Kari hadde pigg-sveis, så hu var muligens bifil, har jegseinere tenkt.Men ingen hadde hørt om Pride på den tida.Så så langt tenkte jeg ikke da.Men det er mulig at Kari Johnsrud Odberg da kan ha blitt litt snurt.For hu Namsos-Kari spurte meg da, på NHI, om vi skulle ta en ‘repeat’.Noe jeg ikke gadd.For hu var egentlig ikke så attraktiv, hu ‘Namsos-Kari’, må jeg si.Men det er mulig at hu andre Kari (Kari Johsrud Odberg) kan ha klikkapå grunn av dette (for Namsos-Kari sine NHI-venninner flirte av dette,sånn som jeg husker det, så det har muligens spredd seg).Og så er kanskje hu Kari Odberg litt sur på grunn av dette enda(kanskje hu har fått skylda).(Noe sånt).Så kanskje hu har gjort noe rart med den innleverings-oppgaven (somnoen kaller det, selv om dette ikke var en vanlig, men en slags gjevoppgave, som tok et år å lage, og som skulle leveres i flereeksamplerer).Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: Mon, 4 Sep 2023 05:13:25 +0200Subject: Re: Vedrørende henvendelse ang Prosjektoppgave ved NHI 1991/92To: Hans Ole Hansen <hansoleh@oslomet.no>Cc: dokhjelp@oslomet.no, nso@student.no, Silje Hjelset Nygaard<SiljeHjelset.Nygaard@kristiania.no>, Kristiania<egms@service-now.com>, Høyskolen Kristiania studieinfo<Studier@kristiania.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,“Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no” <Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>, ToveJorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>, “hovedresepsjonen@oslomet.no”<hovedresepsjonen@oslomet.no>, “postmottak@uhr.no”<postmottak@uhr.no>, “kari.odberg@oslomet.no”<kari.odberg@oslomet.no>, Solfrid Lind <Solfrid.Lind@kristiania.no>,Tine Widerøe <Tine.Wideroe@kristiania.no>, “Sarah J. Paulson”<SarahJ.Paulson@kristiania.no>, Eksamen <Eksamen@kristiania.no>,Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret<Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum<colosseum@cityselfstorage.com>, “ohs@selvaag.no” <ohs@selvaag.no>Hei,jeg skjønner at dette er noe du har skrevet i bakfylla, på en søndag.Det virker som at det er noen som synes at det er morsomt å avspore minesaker.Her blir det anmerkning på deg, for å ikke ha gjort leksa di.Det jeg kontakter dere om er at jeg ønsker å gjøre om min karakterutskriftfra NHI og min høgskole-kandidat-grad fra HiO IU til en bachelor-grad.Det virker som at dere prøver å slite meg ut, ved at jeg må forklare omdette hundre ganger.Så det må jeg klage på.Det blir mobbing, må jeg si.Jeg ønsker å heller få svar fra daglig leder (administrerende direktør) omdette.Skjerpings!Erik RibsskogPS.Dere tar også bort mail-historien fra mailene deres.På pur faenskap, kan det virke som.Jeg skjønner at dere er naboer med blitzerne (i Pilestredet) og deremuligens har litt samrøre med dem.Disse pleide å ødelegge bilen min hele tida (om nettene) da jeg bodde påSt. Hanshaugen (et steinkast unna dere).For de syntes at det var så morsomt å rappe bil-stereoen min, osv.Så dette må jeg klage på.Skjerpings!PS 2.Deres medarbeider Kari Odberg har forresten muligens mitt kryssord-program(eller om hu husker hvor hu la det).For de (på NHI) at det skulle være tre kopier (av prosjekt-oppgaven).Og da mente de visst originalen pluss to kopier (som skulle leveres inn,for sensor skulle ha en kopi og den andre kopien skulle NHI ha i et slagsbibliotek, eller noe lignende).Men jeg tok _tre_ kopier.(De hadde kopi-maskin i NHI sin resepsjon, på Helsfyr.Husker jeg).Og så leverte jeg tre kopier til Kari Odberg (som da het Kari Johnsrud, oghadde blondt hår vel).Og hu jobber visst nå hos dere.Så om hu la den tredje kopien, på et lurt sted.Sånn at hu kanskje kan finne det igjen nå (hvis hu husker noe fra den tida).Selv om hu ikke har svart på mailene mine (min din mail har litt vagreferanse, så det er kanskje hu Kari Odberg f. Johnsrud (den tidligereNHI-kontordama fra NHI Frysja og NHI Helsfyr) som driver og styrer, kan mankanskje lure på).Skjerpings!søn. 3. sep. 2023 kl. 20:14 skrev Hans Ole Hansen <hansoleh@oslomet.no>:> Hei Erik>>>> Jeg har blitt satt inn i din henvendelse til oss.>>>> Jeg har tolket henvendelsen din slik at du etterspør om OsloMet har lagret> din prosjektoppgave i faget O39/O49, levert på NHI i studieåret 1991/92.>>>> (Hvis dette *ikke* er riktig forstått ber jeg om at du hjelper oss med å> klarlegge hva du ber om hjelp til).>>>> NHI/Den Polytekniske Høyskole/Westerdahls er ikke en del av det tidligere> høyskolesystemet som nå er OsloMet.>>>> Westerdahls er en del av det som i dag er kjent som (høyskolen)> Kristiania.>>>> Høyskolen Kristiania er en selvstendig (nåværende) utdanningsinstitusjon> og er som nevnt ikke en del av det som nå er OsloMet.>>>> Siden utdanningen du henviser til (og konkret prosjektoppgaven i faget> O39/O49) ikke er gjennomført ved OsloMet, har ikke OsloMet tilgang til noen> informasjon om den utdanningen.>>>> Foreslår derfor at du kontakter Høyskolen Kristiania for å undersøke om de> kan hjelpe deg.>>>>>> Mvh>> Hans Ole Hansen>> Seksjonssjef Seksjon for Dokumentasjons- og Informasjonsforvaltning (SDI)>> OsloMet>>> -
Jeg sendte en e-post til Statsministerens kontor
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Manglende svar fra Nav/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: KlageErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. september 2023 kl. 06:04Til: “SMK Postmottak (SMK)” <postmottak@smk.dep.no>Kopi: postmottak@aid.dep.no, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, postmottak@sivilombudet.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <post@finkn.no>Hei,nå fikk jeg sosial-støtte-utbetaling på fredag.Men det var fortsatt i følge 2022-satsene (for å si det sånn).Jeg har ikke fått ‘lønns-økningen’.Og som det står om i media, så har matprisene økt veldig mye, det siste året.Så dette er bånn i bøtta, må jeg si.Nav nekter å svare per mail.Og så ble jeg sendt rundt som en kasteball.Og så måtte jeg snakke med noen på mobil.Og de (en som kalte seg Tom) begynte da å juge (kan det virke som) siden at de slapp å ta dette skriflig.For han Tom (som ikke sa sitt etternavn) sa at de skulle sende meg: ‘Noe skriftlig’.Men det har ikke jeg sett noe til.Og på nettbanken så har jeg ikke sett noe til disse lovte grunkene, fra i sommer (700 for juli-måned, 700 for august-måned og 700 for september-måned).Så her har jeg blitt ranet for et par tusen.Og dette er på toppen av at ‘pakkisa’ i Oslo, får to tusen mer i sosial-støtte, hver måned (fordi at de tilfeldigvis bor på den og den sida av Lysaker-elva).Så dette er dimmi-skatt på dimmi-skatt (kan det virke som).Hu nye Nav Bærum-ledersken er visst fra Drammen.Og allerede på 80-tallet, så klagde min lillesøster Pia på (hu hadde masse vitser på lager) om at det var mye pakkiser i Drammen (spesielt på Fjell).(Hva skjer hvis du slipper en atombombe i Pakistan?Ingenting, for alle pakkisene bor på Fjell.Noe sånt).Og hu nye ledersken heter visst Phan (eller noe) ifølge Budstikka.Så alle hos Nav gir nå Phan (kan det virke som).(For å fleipe litt).Så dette må jeg klage på.Skjerpings!Erik RibsskogPS.Det har forresten også vært et fjerde ran.Jeg fikk (etter at Drammen tingrett hadde trenert i bortimot femten år) noen penger, fra et sameie i Holmsbu (i den tidligere kunstner-kolonien der) hvor jeg var gromgutt/odelsgutt.Og da (dette var cirka 200.000) så flytta jeg til England, for å starte min nettbutikk igjen.(Dette var sommeren 2017).Og den nettbutikken (Posegodt) drev jeg fra 2010 til 2014 (fra Liverpool og Sunderland).Men rundt 2013, så var det sånn, at noen nett-troll, sendte tulle-mailer, i mitt navn, til en Jobcenter-medarbeider, i Aintree, som het Sarah Bamber.Og hu fikk da sammenbrudd hver gang (selv om Aintree vel er kjent for å være et hardt sted, med sitt fæle hesteveddeløp).Og da ringte hu politiet, og de swattet da meg.Og dette skjedde mellom 50 og 100 ganger.Og de knuste døra mi 3-4 ganger.Og jeg ble arrestert mellom 5 og 10 ganger (og måtte da tilbringe natten på glattcelle, selv om jeg prøvde å ringe ambassaden, for å få hjelp).Og britene hadde en slags molbo-tilnærming til dette.Så de så aldri gjennom dette.(Hvis de ikke spilte eskimoer, eller noe).Og jeg måtte tilslutt rømme tilbake til Norge, for å komme unna dette helvete.Og i 2017, så var det Brexit osv., så jeg tenkte at det kanskje hjalp (og at tullet var noe fra EU).Men de begynte på nytt.De ville at jeg skulle betale bot, få fengsels-straff, få samfunns-tjeneste, gå på mange nye retts-møter, og det var bare forbokstaven.Så jeg måtte rømme tilbake til Norge igjen.(For de ville også konfiskere passet mitt.Så jeg tenkte at jeg drar fra UK, før det skjer.Selv om jeg hadde kjøpt mye møbler osv., til en et-roms-leilighet, som jeg leide i Tuebrook, for i det strøket var det lavest husleie, kun cirka 3.000 i måneden).Og da jobbet jeg egentlig som nettbutikk-sjef.Jeg kjøpte mye møbler (som fryser, seng, TV, mikrobølgeovn med grill-funksjon, TV-antenner og robot-støvsuger og mye annet, til leiligheten).Og jeg kjøpte en ‘all in one-PC’ til nettbutikken.(Med en ganske stor skjerm.Sånn at jeg kunne se at designen ble bra, når jeg skulle lage nettbutikken).Men før jeg fikk satt opp nettbutikken igjen (jeg ønsket å lage den selv (ved å bruke HTML og CSS) etter problemer med bakdører (og angrep fra tyrkiske hackere osv.) når jeg brukte osCommerce, i 2010).Så måtte jeg som nevnt rømme tilbake til Norge.Men da skulle jeg vel ha fått grunnlønn (eller industri-arbeider-lønn) eller hva det heter, av Nav.(Siden at jeg da hadde vært nettbutikk-sjef.På heltid, må jeg si).Og ikke bare den usle sosial-støtten (som er et par tusen mindre i måneden i Bærum, enn i Oslo, på skandaløst vis, må man vel si).Det er forresten derfor jeg ønsker den pensjonsbeholdningen min.For min nettbutikk solgte engelsk isbre-mint (Glacier Mints) fra England til Norge (og jeg solgte også Crispy M&M’s til USA, for den er ikke i sortimentet der).(For nordmenn savnet Isbre Mint-dropsene (som gikk ut av produksjon mens jeg bodde i England).Leste jeg på et debatt-forum, i 2009 eller 2010).Og da har jeg tenkt å heller dra til England eller Irland (hvor jeg nok også kan kjøpe Glacier Mints på supermarkeder, og så sende de i posten til Norge, etterhvert som jeg får bestillinger).Men Nav later som at de er dumme, og vil ikke svare ordentlig på dette.(For det å få sin pensjonsbeholdning.Det har jeg lest på en blogg (rundt 2009) at skal være mulig.For å si det sånn).Så det er _fire_ ran.Det er det med sosial-støtte-økningen i år, det er det med pensjonsbeholdningen, det er det med at de i Oslo får mye mer (og jeg bodde i Oslo fra 1989 til 2004, men Nav Østensjø sendte meg til Bærum (i 2014) enda jeg aldri hadde bodd i Bærum før).Og det er også med at jeg skulle hatt industriarbeider lønn (eller grunnlønn heter det kanskje) og ikke bare sosialstøtte, da jeg flytta/flykta tilbake til Norge, i 2017 (og så dro jeg på sosialen i mars 2018 (i Trondheim) da Bergstø-sameie-pengene tok slutt).Jeg må også klage på at dere hos SMK ikke har svart meg.Hvem skal ellers rydde opp i dette.Supperådene (som for eksempel Statsforvarlteren og Sivilombudet) er tatt over av Taliban, kan det virke som.Ingen av Supperådene svarer meg engang.Og sånn har det vært siden at jeg begynte å prøve å rydde opp i dette (rundt 2007).For det var egentlig ikke meningen, at jeg skulle flytte til England i 2004.Jeg skulle da gå siste året av et bachelor-studie ved HiO IU.Men Rimi sendte meg til Rimi Bjørndal (som låseansvarlig) da jeg slutta som butikksjef (sommeren 2002).Og da var det noe mafia, eller noe dritt, i den butikken.Så jeg måtte flykte til England.Og det samme i Kvelde (på gården Løvås, hvor min avdøde mors yngre bror bodde) sommeren 2005.Jeg måtte igjen flykte til England, fordi at noen prøvde å drepe meg der.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: tor. 17. aug. 2023 kl. 15:59Subject: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: KlageTo: <postmottak@smk.dep.no>Cc: <postmottak@aid.dep.no>, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <post@finkn.no>Hei,det er også et tredje ran.Da jeg bodde i England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).Så kontaktet jeg Nav (dette var forresten i 2010) om å få tilsendt minpensjonsbeholdning.(Dette var snakk om cirka en million.Etter at jeg har jobbet i dagligvarebransjen (blant annet) fra 1988 til 2004).Men da bare begynte de, å ro, til fiskeskjær (som de sier).Og de har fortsatt ikke svar ordentlig på min henvendelse.Så det må jeg klage på.Skjerpings!Erik RibsskogPS.Dette har jeg skrevet om på mitt nettsted:https://johncons.net/pensjonsbeholdningsak.html———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: Wed, 16 Aug 2023 15:48:14 +0200Subject: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd:Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Nyklage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: KlageTo: “SMK Postmottak (SMK)” <postmottak@smk.dep.no>Cc: postmottak@aid.dep.no, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, Sfovpost<sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PhsoEnquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet<post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,postmottak@sivilombudet.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post<post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post<post@finkn.no>Hei,dette er ran på høylys dag.Dette er penger jeg har ventet på i hele sommer (må jeg si).Da jeg jobbet som Rimi-butikksjef (fra 1998 til 2002) så var det sånn, atjeg i forkant av dette, ble opplært i å drive Rimi-butikker av nylig avdødeElisabeth Falchenberg (som var butikksjef på Rimi Nylænde).Og da hennes yngre bror John ønsket å låne 300 av meg (sa han på Facebook)i begynnelsen av juli.Så hadde jeg bare en hundrings å låne bort.Men da fortalte jeg, at jeg ventet på noen penger fra Nav (og han kanskjekunne låne 200 til når jeg fikk de, sånn at han ikke sulta ihjel, eller hvaproblemet hans var).Men når jeg kontakter Nav nå i august (for jeg tenkte at jeg kanskje fikkden nevnte sosial-støtte-økningen, for både juli og august samtidig, såderfor har jeg vært tålmodig, i en måneds tid, angående å vente på disselovte grunkene).Så later de som at de er dumme.Ei Janne (på Nav sitt sentral-bord) begynte å ‘bable’ om et husleie-vedtak.Og en Tom (min saksbehandler heter Kristin såvidt meg bekjent, så denne Tomveit jeg ikke hvem er, for Janne sa at saksbehandler skulle ringe) sa at deskulle: ‘Se på saken’.Men dette (at sosial-støtten skulle øke med ti prosent fra juli) er jo noeer bestemt fra før, fra øverste hold (hadde jeg nær sagt).Så det at de skal bestemme om dette på nytt, liksom.Det blir som noe monkey-business, synes jeg.Så det må jeg klage på.Dette blir som en farse, og som noe uverdig for landet og Nav, synes jeg.Dette er på toppen av at et annet ran (må jeg kalle det).Da jeg flytta tilbake fra England (hvor jeg bodde fra 2004) høsten 2014.Så dro jeg til Nav Grunerløkka (for jeg bodde på Anker Apartment bare, pået rom jeg måtte dele med mange sikher, osv. (for det var alt jeg hadde rådtil, for the Jobcenter i England tulla med meg, de siste årene jeg boddeder, og det var bare forbokstaven)).Og så, var det sånn.At siden at jeg er født, på den tjuefemte.Så måtte jeg da dra til Nav Østensjø istedet.(Det høres jo helt rart ut, at de har en sånn rar regel.Men det hadde de visst.Så det er vel noen som har fått en fikse ide, en gang (innen Nav).Noe sånt).Og da sa Nav Østensjø (ei Martine der) at jeg kunne velge mellom hybel iBærum og hybel i Bærum.Det var bare hybel i Bærum som var aktuelt, virka det som.Og jeg hadde bare rom/seng hos Anker i noen få dager.Så jeg hadde egentlig ikke noe valg.Men siden at jeg bor på den og den sida av Lysakerelva.Så får jeg cirka 2.000 mindre i livsopphold-støtte hver måned.(Og på Slependen osv., så ‘må’ man ha månedskort for to soner.Og det koster over 1.000 kroner, per måned).Så sammenlignet med en sosial-klient på St. Hanshaugen (hvor jeg bodde fra1996 til 2004 (jeg leide av Rimi)) som ikke trenger månedskort.Så har jeg fått cirka 3.000 mindre, i sosial-støtte, i måneden, i snart tiår.Og det er jo snakk om 300-400.000 kroner, som denne samfunns-skjevheten harkosta meg.Det er et ord som heter: ‘Skadefryd’.Så det er kanskje noen i Oslo, som da ler av meg, siden at de liksom harranet meg, for bortimot en halv million.Det er vel antagelig noe med masseinnvandringen (og at dette er en slagsdimmi-skatt) hvis jeg skulle tippe.Noe sånt.Og det er også sånn, at jeg bor i kommunal bolig.Og den boligen var helt tom, da jeg flytta inn her, i 2018.Men da fikk jeg (etter et møte) en rekvisisjon, på hvitevarer, brunevarerog møbler.Men dette var billigste kvalitet (fra Jysk og Elkjøp).Så vaskemaskinen, TV-en og sofaen har røket (dette var undercorona-pandemien).Og da får sosial-klientene i Oslo ny rekvisisjon (innbiller jeg megihvertfall).Men det har ikke jeg klart å få fra Nav Bærum.Og det samme når det gjelder tannlege.I England så får arbeidsledige gratis tannpleie.Men i Norge så klarer jeg ikke å få Nav til å dekke dette.Jeg må selv betale for den første timen.Og Nav foreslår alltid, at jeg må trekke tanna, hvis det er det minsteproblem med den.Mens i England, så satt de inn kroner i jekslene istedet, sånn at manfortsatt kunne jobbe, uten at ens underordnende (jeg har hatt planer om åjobbe som IT-leder osv., eller begynne som butikksjef på nytt) ler av en.(Det er også sånn, at jeg vant driftskonkurransen Rimi Gullårer, sombutikksjef på Rimi Langhus, i 2001.Og så fikk jeg et skryte-brev av Rimi-Hagen hvor han skrev at jeg varveldig arbeidssom og at jeg var en veldig dyktig leder.Men jeg måtte rømme fra landet i 2004, og Lånekassa tulla med meg iEngland, så jeg endte opp på gården til min mors yngre bror Martin, iKvelde, i 2005, og noen prøvde å drepe meg der, så alle minevitnemål/attester ligger der (jeg måtte rømme fra de, jeg dro tilbake tilEngland igen).Og ICA nekter meg kopi av dette brevet.Og det samme med Norsk Hageselskap, for jeg hadde en bra attest fraredaktør Knut Lønø, i Norsk Hagetidend, fra da jeg hadde et pauseår, fraNHI (på begynnelsen av 90-tallet).Og politiet vil ikke etterforske drapsforsøk mot meg, på Løvås gård, i juli2005).Så dette er at Nav i Oslo har sendt meg til Bærum, som en slags straff, kandet virke som.Så det må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: tir. 15. aug. 2023 kl. 13:25Subject: Klage/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd:Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd:Oppdatering/Fwd: KlageTo: <postmottak@smk.dep.no>Cc: <postmottak@aid.dep.no>, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, BærumKommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <post@finkn.no>Hei,Nav Bærum tuller med sosial-støtten min til den store gullmedaljen.Og Arbeids og Inkluderingsdepartementet gidder ikke å svare meg engang.(Og heller ikke Sivilombudet.For å si det sånn).Så dette sender jeg til dere hos statsministerens kontor nå.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: tir. 15. aug. 2023 kl. 12:57Subject: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd:Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd:Oppdatering/Fwd: KlageTo: <postmottak@aid.dep.no>Cc: Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, <postmottak@aid.dep.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, BærumKommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <post@finkn.no>Hei,nå ringte de fra Nav Bærum.Det var litt dårlig linje muligens.Men det var visst en vestlending som het Tom, som ringte.(Jeg syntes først det hørtes ut som en pakistaner.Eller noe lignende).Og han sa: ‘Vi skal se på saken’.Og så skulle jeg få et skriftlig svar.Dette er det dummeste noen gang, må jeg si.Dette skulle jo være sånn at alle fikk 700 mer per måned (på grunn av øktemat-priser).Og så skal de da ‘se på saken’.Hva f*en skal dette bety?Dette er det dummeste noen gang, synes jeg.Dette gir ikke noen mening.Dette er bare tull og tøys, må jeg si.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: tir. 15. aug. 2023 kl. 12:24Subject: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Nyklage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: KlageTo: <postmottak@aid.dep.no>Cc: Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, <postmottak@aid.dep.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, BærumKommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <post@finkn.no>Hei,jeg tenkte, at siden det er så mye tull, så kunne jeg kontakte Nav Bærumsin leder og.Og det stod på nettet, at det var ei ny ei, fra Vietnam, eller noe, somheter Phom Pham.(Noe sånt).Og hu fant jeg ikke mai-adressen til.Så jeg sendte en Facebook-melding.Og hu driver og hopper opp, og klynger seg til snabelen til enelefant-statue (på profil-bildet) som om hu er en jentunge.Så det er bare tull der, virker det som.Nå har jeg jobbet som butikksjef, osv.Så hvis disse Nav-damene er vårkåte, så synes de kanskje at det er artig, åtulle med meg, sånn at jeg kontakter dem i resepsjonen.Men når det nærmer seg høsten, så synes de visst at jeg er kjedelig igjen(en Steinar der, bortviste meg fra resepsjons-området, og ba meg om åistedet bruke en omgjort forslags-postkasse, som de hadde i en krok/gangder, og noen ‘skjema-konvolutter’).Så jeg føler meg ikke velkommen der, etter dette.Og så begynner de å tulle med støtten.Og de nekter å ta dette per mail/chat.Så de går inn for å være jævlige, kan det virke som.Så det må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: tir. 15. aug. 2023 kl. 10:09Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brevfra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: KlageTo: <postmottak@aid.dep.no>Cc: Møllerhagen, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>, <postmottak@aid.dep.no>,Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <post@finkn.no>Hei,siden at dere hos Arbeids og Inkluderings-departementet ikke svare meg.Så har jeg nå blitt sendt rundt som en kasteball, av Nav.Nav Bærum nekter å skrive annet enn vissvass per mail (se videresendt mail).Og så sier de at jeg må bruke chat, osv.Og de (ei Tove der, som avløste robot-dama Frida) hu sa jeg måtte ringe.Og så ringte jeg, og de sa at jeg måtte snakke med min saksbehandler.Og hu har ikke fått opplyst etternavnet om.Så det ble til, at hu skulle ringe tilbake, innen torsdag.Og jeg har i årenes løp blitt utsatt for mye bølle-ringning (ognettmobbing, som jeg har sendt om til Datatilsynet).Så jeg liker egentlig ikke å ha på lyden på mobilen, for det er ofte snakkom bølle-ringing, osv.Så dette blir som noe klamt/svett, vil jeg si.Og det skulle vel vært veldig enkelt og rett fram.Alle skulle få 700 mer i måneden (fra juli).Så alle har fått mer, unntatt meg, kan det virke som.Så dette virker som noe tusking, for meg.Så dette må jeg klage på.Hva skal dette bety.Her lover politikerne gull og grønne skoger (siden at mat-prisene har øktmye osv.) og så er det noen Nav-ansatte som heller bruker disse pengene(det er snakk om 700 kroner for juli og 700 kroner for august) påfredags-pils osv., kan det virke som.Det må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: man. 14. aug. 2023 kl. 10:57Subject: Re: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27.april/Fwd: Oppdatering/Fwd: KlageTo: Møllerhagen, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>Cc: <postmottak@aid.dep.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbFLeieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>,NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <post@finkn.no>Hei,det virker som at dere har vært på studietur i Moskva, og lært av Putinhvordan dere skal gjøre det.Dette ligner ikke grisen, må jeg si, at dere behandler folk på denne måten.Det virker som at dere har fått det for dere, at dere skal være såvanskelig som mulig, i mailer.Og jeg har gått på handel og kontor (i sin tid) og lært at det erkunden/borgeren sitt privilegium, å bestemme korrespondanse-metode.Så dette kjøper jeg ikke, dessverre.Det virker som at dere er sponset av Telenor og at dere absolutt skal gjøreting på klamest/svettest måte.Så det tror jeg at må være snakk om en slags uhørt uskikk, som dere drivermed.(At dere maner folk til å ringe osv. (og vente kjempelenge i kø og ogsåblakke seg, ved å ringe dyre Teletorg-nummer, som det het før).Istedet for å bare svare folk, på en grei måte, om det de lurer på).Så dette må jeg klage på.Skjerpings!Erik RibsskogPS.Du har heller ingen ordentlig referanse.Fikk du dette fra Arbeids og Inkluderings-departementet.Eller virker plutselig mail-adressen deres igjen (det står ikke noemail-adresse på nettstedet deres, sist jeg sjekka).Skjerpings!man. 14. aug. 2023 kl. 10:09 skrev Møllerhagen, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>:> Hei>> Det besvares ingen spørsmål i denne kanalen (e-post) fra NAV-kontoret. Det> er to måter for å få svar på dine henvendelser til oss:>>>> 1. Ved å logge deg inn i Ditt NAV på www.nav.no og stille spørsmålene der.>>> 2. Ringe NAV kontaktsenter på telefon 55 55 33 33 (spørsmål om arbeid,> familie og kommunale tjenester), 55 55 33 34 (pensjon).>>>> MVh NAV Bærum>>>> *Fra:* Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>> *Sendt:* fredag 4. august 2023 09:57> *Til:* postmottak@aid.dep.no> *Kopi:* Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; LbF Leieboerforeningen <> lbf@lbf.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; (PK) NAV Bærum <> nav.baerum@nav.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <> hrwuk@hrw.org>; Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>; Tr <> tr@forbrukertilsynet.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>;> Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; postmottak@sivilombudet.no; post <> post@forbrukertilsynet.no>; Post <post@forbrukerradet.no>; Lisa Eian <> eian@eianadvokat.no>; post <post@finkn.no>> *Emne:* Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27.> april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage>>>> Hei,>> etter som jeg har forstått det fra nyhetene, så har regjeringen økt> sosialstøtten med ti prosent fra juli.>> (På grunn av de økte matprisene, osv.).>> Men nå er vi et stykke ut i august, og jeg har ikke sett noe til disse> pengene (det var visst snakk om 700 mer i måneden, ettersom jeg har> forstått det).>> Så da lurer jeg på hva Nav Bærum driver med.>> (Mail-adressen deres virker visst ikke lenger.>> Så jeg sender dette rett til dere i departementet).>> Skjerpings!>> Erik Ribsskog>> PS.>> Jeg har også lest i nyhetene, at sosialstøtten i Oslo, er et par tusen mer> i måneden.>> Og der får de visst også dekket tannlege, vaskemaskin og møbler, når de> trenger dette.>> (Mens jeg må bruke livsopphold-pengene, på ting som vaskemaskin.>> Jeg fikk kjøpt en vaskemaskin på avbetaling, fra Komplett (etter å ha> prøvd tre andre steder først).>> Og jeg trenger også ny sofa (for Jysk-sofaen som Nav ga meg rekvisisjon> for å kjøpe til denne kommunale leiligheten i 2018, er nå ubrukelig, for en> fjær har røket, under der man sitter).>> Og en krone falt ut av tenna mine, for noen måneder siden, så jeg burde> hatt satt på en ny krone (for det ville ikke Nav gi støtte til, forrige> gang det skjedde, så da endte det med at jeg måtte trekke tanna, og jeg> trakk også en tann i England i 2005 (med det litt i tankene at da kunne jeg> bare rydde dette igjen, når jeg flytta tilbake igjen til Norge)).>> Så litt rart at det er sånne skjevheter i landet.>> Hva skal dette bety, lurer jeg.>> Skjerpings!>>>> ———- Forwarded message ———> Fra: *Erik Ribsskog* <eribsskog@gmail.com>> Date: man. 15. aug. 2022 kl. 13:17> Subject: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd:> Oppdatering/Fwd: Klage> To: <postmottak@aid.dep.no>> Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF> Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, <> nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <> hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,> inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <> tr@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <> post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>>>>> Hei,>> nå har jeg fått et nytt brev fra Nav om dette.>> (Se vedlegg).>> Men jeg kan ikke se å ha fått noe svar fra sjølve departementet.>> Nav har nektet meg støtte, til nødvending tann-behandling.>> Det går ikke ann.>> Nå går jeg med en råtnende jeksel (som det nesten ikke er noe igjen av) i> kjeften.>> Og en krone har skallet av.>> Osv., osv.>> Det er dumt å vente, til at jeg får uutholdelig tannpine.>> Her må Nav skjerpe seg, mener jeg.>> Og hvorfor får jeg ikke svar fra sjølve departementet?>> Jeg har klagd på Nav til dere, siden at de ikke vil gi meg støtte.>> Jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.>> Og jeg ble arbeidsledig under finanskrisen (på slutten av 2008).>> Og det var ikke noe problem hos tannlegen der>>>> De sendte regningene rett til Department for Work and Pensions (het de> vel).>> Så at vi skal ha så mye tull fra byråkratiet i Norge, det er en skam, må> jeg si.>> Skjerpings!>> Erik Ribsskog>> PS.>> Det er også sånn, at vaskemaskinen min har slutta å virke nå.>> Så jeg må vaske klær for hånd.>> Og jeg må bruke senga mi som sofa, siden at sofaen har røket.>> (Og Nav mente visst, i 2018, da jeg flytta inn her (i min kommunale bolig)> at folk skulle ha ting som sofa (og TV).>> For det bestemte de for meg, at jeg skulle kjøpe (de lista opp ting jeg> trengte til leiligheten på en rekvisisjon, på et slags dobbelt-møte (jeg> måtte ha to møter på en gang, med ei Bærum kommune/boligbistand-dame og ei> Nav-dame)).>> Så når sofaen (som forresten var for kort til å ta en middagslur på, for> da fikk man en hard trekant i bakhue) da ryker (etter cirka fire år) så> burde jeg vel da få støtte fra Nav til ny sofa.>> Skulle man vel tror).>> Skjerpings!>> PS 2.>> Det var også sånn, at jeg ba Nav om min pensjonsbeholdning, for 10-15 år> siden.>> For jeg bodde da i England, og skulle starte opp nettbutikk, blant annet.>> Men da lot Nav som at de var dumme, og lot som at de ikke skjønte hva jeg> mente.>> Så dette må jeg klage på.>> Skjerpings!>>>>>> ———- Forwarded message ———> Fra: *Erik Ribsskog* <eribsskog@gmail.com>> Date: man. 4. jul. 2022 kl. 22:45> Subject: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage> To: <postmottak@aid.dep.no>> Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF> Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <post@baerum.kommune.no>, <> nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <> hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>>>>> Hei,>> jeg sender også om dette til dere i det nye departementet.>> Jeg fikk tannpine, for et par år siden.>> Og da fikk jeg rekvisisjon av Nav, før jeg dro til tannlegen.>> Og det var sånn, at Nav etterhvert ville (de hadde en rådgiver, muligens> en hatsk onkel av meg, som er tannlege i Ås), at jeg skulle trekke masse> tenner, sånn at kjeften min ville sett ut som et piano.>> Det endte med, at jeg fikk en krone, på en av jekslene.>> Og så ble jeg enig med tannlegen om, at vi skulle vente og se, når det> gjaldt den andre tanna (for jeg trakk en jeksel i England i 2005/2006, og> da klagde min overordnede Marianne Høksås der, på at det ikke var den> bakerste tanna, som ble trukket, men den nest bakerste, så jeg ønsket å se> det an litt, og ikke gjøre den samme feilen igjen, for det holdt med et> hull i tanngarden, tenkte jeg).>> Og så har det vært corona-pandemi, og derfor har jeg venta litt, med å gå> til tannlegen.>> Men nå må den nevnte jekselen enten trekkes (mens det fortsatt er noe> igjen av den) eller at den får en krone (hvis det fortsatt er mulig).>> Det er også sånn at britene de satt inn en gullkrone gratis i kjeften min,> under finanskrisa, etter at jeg ble arbeidsledig der.>> Men den krona som jeg fikk i Oslo, for et par år siden, den har nå skallet> av.>> Så det må muligens gullkroner til.>> Og det er også flere problemer med tennene, som jeg har fått under> coronaen, (noen av tennene sprakk muligens litt, da jeg brukte en> gel-tannpasta, så jeg har nå bytta til en vanlig tannpasta igjen).>> Men jeg trenger rekvisisjon, som gjelder, for det første tannlege-besøket> og.>> Det fikk jeg ihvertfall forrige gang (for et par år tilbake) da jeg gikk> til tannlegen.>> Så jeg må klage på at jeg ikke har fått dette nå.>> (For jeg har nemlig avsluttet mitt tannlege-forhold, til Galleri> Oslo-klinikken, under coronaen.>> For hu (ei farga ei) på Galleri Oslo Klinikken sa om en tann, som tydelig> er halv-råtten, at det var rota.>> Men det virker som å være tull, vil jeg si.>> Så jeg må finne meg en ny tannlege.>> Siden at jeg har sagt opp kundeforholdet mitt, hos Galleri Oslo-klinikken.>> For å si det sånn.>> Og da er det greit å ha med en rekvisisjon.>> For da er det enklere å forklare, i resepsjonen.>> Hos den nye tannlegen).>> Og mens jeg husker det, så fikk jeg rekvisisjon, fra Nav, i 2018, da jeg> flytta inn, i denne kommunale leiligheten.>> Og det var to rekvisisjoner på cirka 10.000 hver, fra Elkjøp og Jysk.>> Men mange av varene som jeg fikk (som vaskemaskin og støvsuger), var> feilvarer, virker det som.>> Jeg kjøpte en billig robot-støvsuger, på Jula.>> Men seinere har jeg funnet ut, at varme-elementet på vaskemaskinen, nok> ikke virker.>> Så jeg trenger ny vaskemaskin og.>> Og sofaen fra Jysk har røket.>> Så den burde også blitt bytta ut.>> (Den sofaen er også litt ‘menneskefiendtlig’.>> Sånn at hvis man sovner på den, så får man en hard tre-kant, i bakhodet.>> Sånn at man blir litt ør i huet, av å sove på den.>> Så jeg burde hatt en lengre sofa.>> Vil jeg si).>> Det var også sånn, at Jysk Sandvika (ei mørkhåra ung dame der) nektet å> sende meg salong-bord (selv om det stod på rekvisisjonen), så jeg bruker et> spisestue-bord, som salongbord.>> Noe som er litt upraktisk, må jeg si.>> Så om dere kan få Nav til å sende meg rekvisisjon, på disse tingene.>> Eller helst en slags form for kontantstøtte.>> Siden at Elkjøp/Jysk, begynner å tulle, med kunder som har rekvisisjon fra> Nav.>> (Kan det virke som).>> Erik Ribsskog>> PS.>> Jeg vedlegger et svar-brev fra Nav, på min siste tannlege-søknad.>> ———- Forwarded message ———> Fra: *Erik Ribsskog* <eribsskog@gmail.com>> Date: ons. 8. jun. 2022 kl. 01:23> Subject: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage> To: <postmottak@aid.dep.no>> Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF> Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <post@baerum.kommune.no>, <> nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <> hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>>>>> Hei,>> jeg viser til Deres brev fra 27. april (se vedlegg).>> For det første så er det vel sånn, at Nav ikke lenger har sin> mail-adresse, på sitt nettsted.>> Og de svarer ikke på sin gamle mail-adresse.>> Det er vel egentlig ikke noen unnskyldning, for å ikke ha mail-adresse, i> våre dager.>> Så da melder Nav seg litt ut, må man vel si.>> Og da er det vel greit å sende rett til departementet som er overordnet> Nav, må man vel si.>> Selv om Nav vel også er ‘deleiet’ av kommunen, ettersom jeg har forstått> det.>> Så jeg må klage på at Nav ikke svarer på mailer.>> Dere bruker også et ekkelt/ladet språk synes jeg:>> ‘Din opplevelse av møtet med NAV’.>>> For det første så har dere diktet opp, at det har vært noe møte.>> Det har ikke vært noe møte egentlig.>> (Det er bare at jeg har søkt om sosial-støtte.>> Og at Nav har sendt et ‘lure-svar’, hvor de skrev noe> ladet/sykeliggjørende om lege-støtte, noe som er helt irrelevant.>> Og det fikk meg til å legge fra meg brevet.>> Og jeg så ikke da, at de hadde snytt meg, for april-støtten, (av en eller> annen åndsvak grunn).>> Så jeg hadde bare noen tomflasker osv., å leve av, de første ukene av> april, (før jeg fikk bostøtten).>> Så det var bånn i bøtta, må jeg si.>> Det var bare flaks at jeg fikk en erstatning, fra Power, for en> transportsskade, på et fryseskap, (for Elkjøp hadde ikke kombiskap da jeg> fikk Nav-rekvisisjon på dette, i 2018, så jeg har bare hatt et lite> kjøleskap her, uten noe særlig stor fryser, og det var ikke noe særlig, når> Oda leverte varme varer, under Omikron-tida).>> Sånn at jeg kunne kjøpe meg litt bedre mat, enn bare spagetti.>> Jeg er over 50 år, og det er nok ikke bra for min helse, hvis jeg ikke> spiser ordentlig.>> Så dette må jeg klage på).>> Og for det andre så er det frekt å insinuere, at dette som har skjedd, (i> forbindelse med min Nav-klage), kun er snakk om ‘min opplevelse’, av dette.>> Jeg skriver om det som har skjedd.>> (Hverken mer eller mindre).>> Og dere sier at dette er kun snakk om hvordan jeg har ‘opplevd’ det som> har skjedd.>> Da er litt som noe latterliggjøring, synes jeg.>> At dere absolutt skal ha med dette ‘opplevd’.>> Og ikke bare si: ‘Du har forklart om hva som har skjedd’.>> Så det må jeg klage på.>> At dere vrir det til, at dette kun er snakk om hvordan jeg opplevd/sanset> det som har skjedd.>> Det virker som at dere ikke tar meg på alvor, og at dere ikke hører på> folk, når dere avfeier dette med, at dette kun er snakk om min personlige> opplevelse, av det som har skjedd.>> Det er bedre at dere skriver: ‘Din forklaring om hva som skjedde’, synes> jeg.>> ‘Din opplevelse av hva som skjedde’, blir som noe> ladet/respektløst/nedlatende å si, mener jeg.>> Så det må jeg klage på.>> Og det var også sånn, at i fjor, så var det noe lignende.>> Jeg hadde levert en strøm-regning, til Nav, (i tide, som alltid, når det> gjelder strøm/husleie-regninger, siden 2018).>> (Siden at jeg bor i en kommunal leilighet, og får sosial-støtte).>> Men så hadde Nav av en eller annen grunn fått ‘mensen’, og ikke betalt> regningen.>> (Jeg vet ikke hva som kan ha skjedd der.>> Jeg pleide å levere bilag i skranken.>> Men så ba en ‘skranke-Steinar’ meg om å bruke en sort> ‘forslags-postkasse’, (som stod litt gjemt i et hjørne), istedet.>> Men han sa ikke hvorfor.>> Og så en gang jeg var der et kvarter før det stengte.>> Så hadde de stengt for tidlig, ved hjelp av Securitas.>> Og da forhørt de meg, om mitt ærend.>> Og da ba de vekterne meg om i stedet å bruke en post-luke, som Nav har,> inne på Løkketangen Senter.>> Den postluka er litt lunefull, konvoluttene glir ikke alltid ned, for> hellinga er litt svak, på postluka, osv.>> Så her må jeg klage på ‘russisk stenging’ og dårlig postluke.>> Og det var også noen som hadde festa dobbeltsidig teip, inni den postluka.>> Så her ble det tre klager til.>> Men jeg mener at jeg hørte, at konvolutten falt ned, (for det pleier jeg å> sjekke).>> Så her har Nav tulla, mener jeg.>> De har latt som at de ikke har fått min strøm-regning.>> Og så betalte de ikke regningen.>> Og så fikk jeg inkasso.>> Og så sendte jeg en klage til deres forgjenger-departement.>> Og de betalte til og med for mye, ifølge et inkasso-byrå.>> Så det ble en floke/smørje da, for å si det sånn.>> På grunn av Nav sine aprils-narrer/skøyerstreker, (de kuttet støtten i> april, etter å ha kasta strøm-regningen min, noen måneder før).>> For å si det sånn.>> Så det er kanskje bedre, hvis man gjør som i England, (hvor jeg var> arbeidsledig under finanskrisen), at man har noe som heter: ‘Universal> credit’.>> Sosial-klientene får et visst beløp hver måned, og så betaler de husleie> og strøm osv. selv).>> På grunn av det nevnt overfor, så vil jeg gjerne ha svar fra en> overordnet, på denne klage.>> Skjepings!>> Erik Ribsskog>> PS.>> Jeg synes også at det nye navnet deres: ‘Arbeids og> Inkluderingsdepartmentet’.>> Det er liksom ikke noe for nordmenn, liksom.>> Det er liksom for innvandrere, virker det nesten som.>> Da var det forrige department-navnet bedre, må man vel si.>> Jeg klagde for 10-15 år siden, og ville ha min pensjonsbeholdning sendt> til England, for jeg var nettbutikk-grunder.>> Men det ville ikke Nav sende.>> Så det må jeg purre på.>> Hva skal dette bety, lurer jeg.>> Jeg har lest på nettet, at andre folk har fått sin pensjonsbeholdning> sendt til utlandet, fra Nav.>> Så her er det forskjellsbehandling, kan det virke som.>> Skjerpings!>>>> ———- Forwarded message ———> Fra: *Erik Ribsskog* <eribsskog@gmail.com>> Date: fre. 1. apr. 2022 kl. 19:16> Subject: Oppdatering/Fwd: Klage> To: <postmottak@aid.dep.no>> Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF> Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <post@baerum.kommune.no>, <> nav.baerum@nav.no>>>>> Hei,>> sender også med sjølve vedtaket, sånn at dere ikke skal tro, at dette er> en aprilsnarr.>> Som jeg vel har klagd på tidligere, så har Nav innvilget meg støtte til> lege og medisiner, selv om jeg ikke har søkt om støtte til dette.>> Så dette er at de mobber meg, og prøver å stigmatisere/sykeliggjøre meg,> (kan det virke som).>> Hvis ikke de hadde skrevet det tullet, (må man vel kalle det), om støtte> til lege/medisiner, så hadde jeg kanskje lest brevet mer nøye, og fått med> meg dette ranet, (eller hva man skal kalle det), tidligere.>> På forhånd takk for hjelp med Nav.>> Erik Ribsskog>> ———- Forwarded message ———> Fra: *Erik Ribsskog* <eribsskog@gmail.com>> Date: fre. 1. apr. 2022 kl. 16:38> Subject: Klage> To: <postmottak@aid.dep.no>> Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF> Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>>>>> Hei,>> jeg ventet på å få noen penger (livsopphold-støtte) fra Nav, inn på> kontoen i dag.>> Men så kom det ikke noen penger.>> Og så så jeg mer på vedtaket, fra Bærum kommune.>> (Fra 7. mars).>> Og der står det, at supplerende livsopphold starter fra 1. mai.>> Men det skal være 1. april.>> (Som for husleie osv.).>> Så de har snytt meg for en måned.>> Og nå har jeg nettopp kjøpt meg ny fryser, osv.>> Så jeg har bare noen tomflasker her.>> Så det må jeg klage på.>> Jeg har også hatt vannlekkasje på badet i dag og i går, og vaskemaskinen> har slutta å virke, ser det ut som, (displayet har slutta å lyse).>> Så jeg trenger egentlig ekstra støtte, (og ikke mindre støtte).>> Så det må jeg klage på.>> Kan dere stramme opp kommunen, lurer jeg.>> Skjerpings!>> Erik Ribsskog> -
Jeg sendte en e-post til OsloMet
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Vedrørende henvendelse ang Prosjektoppgave ved NHI 1991/92Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. september 2023 kl. 05:13Til: Hans Ole Hansen <hansoleh@oslomet.no>Kopi: dokhjelp@oslomet.no, nso@student.no, Silje Hjelset Nygaard <SiljeHjelset.Nygaard@kristiania.no>, Kristiania <egms@service-now.com>, Høyskolen Kristiania studieinfo <Studier@kristiania.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no” <Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>, Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>, “hovedresepsjonen@oslomet.no” <hovedresepsjonen@oslomet.no>, “postmottak@uhr.no” <postmottak@uhr.no>, “kari.odberg@oslomet.no” <kari.odberg@oslomet.no>, Solfrid Lind <Solfrid.Lind@kristiania.no>, Tine Widerøe <Tine.Wideroe@kristiania.no>, “Sarah J. Paulson” <SarahJ.Paulson@kristiania.no>, Eksamen <Eksamen@kristiania.no>, Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, “ohs@selvaag.no” <ohs@selvaag.no>Hei,jeg skjønner at dette er noe du har skrevet i bakfylla, på en søndag.Det virker som at det er noen som synes at det er morsomt å avspore mine saker.Her blir det anmerkning på deg, for å ikke ha gjort leksa di.Det jeg kontakter dere om er at jeg ønsker å gjøre om min karakterutskrift fra NHI og min høgskole-kandidat-grad fra HiO IU til en bachelor-grad.Det virker som at dere prøver å slite meg ut, ved at jeg må forklare om dette hundre ganger.Så det må jeg klage på.Det blir mobbing, må jeg si.Jeg ønsker å heller få svar fra daglig leder (administrerende direktør) om dette.Skjerpings!Erik RibsskogPS.Dere tar også bort mail-historien fra mailene deres.På pur faenskap, kan det virke som.Jeg skjønner at dere er naboer med blitzerne (i Pilestredet) og dere muligens har litt samrøre med dem.Disse pleide å ødelegge bilen min hele tida (om nettene) da jeg bodde på St. Hanshaugen (et steinkast unna dere).For de syntes at det var så morsomt å rappe bil-stereoen min, osv.Så dette må jeg klage på.Skjerpings!PS 2.Deres medarbeider Kari Odberg har forresten muligens mitt kryssord-program (eller om hu husker hvor hu la det).For de (på NHI) at det skulle være tre kopier (av prosjekt-oppgaven).Og da mente de visst originalen pluss to kopier (som skulle leveres inn, for sensor skulle ha en kopi og den andre kopien skulle NHI ha i et slags bibliotek, eller noe lignende).Men jeg tok _tre_ kopier.(De hadde kopi-maskin i NHI sin resepsjon, på Helsfyr.Husker jeg).Og så leverte jeg tre kopier til Kari Odberg (som da het Kari Johnsrud, og hadde blondt hår vel).Og hu jobber visst nå hos dere.Så om hu la den tredje kopien, på et lurt sted.Sånn at hu kanskje kan finne det igjen nå (hvis hu husker noe fra den tida).Selv om hu ikke har svart på mailene mine (min din mail har litt vag referanse, så det er kanskje hu Kari Odberg f. Johnsrud (den tidligere NHI-kontordama fra NHI Frysja og NHI Helsfyr) som driver og styrer, kan man kanskje lure på).Skjerpings!søn. 3. sep. 2023 kl. 20:14 skrev Hans Ole Hansen <hansoleh@oslomet.no>:Hei ErikJeg har blitt satt inn i din henvendelse til oss.Jeg har tolket henvendelsen din slik at du etterspør om OsloMet har lagret din prosjektoppgave i faget O39/O49, levert på NHI i studieåret 1991/92.(Hvis dette ikke er riktig forstått ber jeg om at du hjelper oss med å klarlegge hva du ber om hjelp til).NHI/Den Polytekniske Høyskole/Westerdahls er ikke en del av det tidligere høyskolesystemet som nå er OsloMet.Westerdahls er en del av det som i dag er kjent som (høyskolen) Kristiania.Høyskolen Kristiania er en selvstendig (nåværende) utdanningsinstitusjon og er som nevnt ikke en del av det som nå er OsloMet.Siden utdanningen du henviser til (og konkret prosjektoppgaven i faget O39/O49) ikke er gjennomført ved OsloMet, har ikke OsloMet tilgang til noen informasjon om den utdanningen.Foreslår derfor at du kontakter Høyskolen Kristiania for å undersøke om de kan hjelpe deg.MvhHans Ole HansenSeksjonssjef Seksjon for Dokumentasjons- og Informasjonsforvaltning (SDI)OsloMet -
Min stesøster/bonussøster Christell sin onkel (farbror) Jarle Karsten Humblen (som jeg aldri har møtt) er visst død. Kondolerer
https://klemmetsby-firing.vareminnesider.no/memorial_page/memorial_page_personal_info.php?order_id=4190092&set_site_id=206&cat=home&sign=0be0ee4f5087caa55c74a122808ce497PS.
Christell sin onkel ble visst kalt ‘Humme’:
-
Jeg sendte en e-post til sveitsiske helsemyndigheter
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Dead Swizz CousinErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. september 2023 kl. 12:19Til: info@bag.admin.chKopi: emb.bern@mfa.noHi,my cousin Joakim (Ribsskog) Savoldelli died in the 1990’s.He was mongoloid (Downs syndrom).And he never learned to talk.But he was one of the first people that I remember (from around 1973).So I wondered why he died.Did he die from heart-problems.Or did he die in an accident?His mother (my aunt) Ellen Ribsskog is dead now.She moved from Norway to Switzerland in the 1970’s.And my younger sister Pia and I visited her, in Aesch (outside Basel)in the summer of 1987.Then Ellen was divorced from her Swizz-Italian husband Reto Savoldelli.And that was the last time I saw Joakim (the summer of 1987).He still hadn’t learned how to speak.So I guess he never learned how to talk.But I wonder where he is burried.Or is he still alive in some hospital?His younger sister Rahel doesn’t want to explain.(Ellen didn’t teach Rahel to speak much Norwegian.They spoke German at home.So I haven’t talked much with Rahel eighter).They had a guy named Dieter (from Africa, who had been a ‘beach-bum’)living with them, in Aesch (in Industri-Strasse).I wonder it you can reply about this.And I also wonder if Reto was Joakims father.Or if Reto only was Rahels father.(Because I have geneaology as a hobby).Thanks in advance for any help!Best regards,Erik Ribsskog -
Jeg sendte en e-post til Elkjøp
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Tannbørste-klage/Fwd: KlageErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. september 2023 kl. 08:28Til: hello@elkjop.noKopi: epoq.service@elkjop.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, post@forbrukerombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, post <post@finkn.no>, tono <TONO@tono.no>, postmottak <postmottak@hioa.no>, ica@ica.se, postmottak@uhr.no, info@hoyre.no, Studier <studier@kristiania.no>, Eksamen <eksamen@kristiania.no>, post@arbeidstilsynet.no, dokhjelp@oslomet.no, hovedresepsjonen@oslomet.noHei,jeg har Facebook-konto (noe jeg har hatt siden 2007).Og på den så får jeg noen ganger opp reklamer fra Gjerrigknarken.no.Og der stod det at man fikk gavekort fra Elkjøp hvis man bytta strøm til Norgesenergi.Og som sagt så gjort (for jeg var litt misfornøyd med Fjordkraft-fakturaene, siden at de slutta å forfalle på den tjuende, men istedet begynte å forfalle rundt den femtende, noe som passet dårlig, ettersom at jeg leverer disse hos Nav, og de holder til et stykke unna, så derfor er det greit hvis strøm-regningen forfaller samtidig med husleie-fakturaen).Og da bestilte jeg med levering i pakkeboks.Og det stod på mailen og i tekstmeldingen, at dere forlangte signatur.Og da tenkte jeg, at da fungerer pakkeboksen, som en slags signatur.Men så fikk jeg beskjed om at pakkeboksen (som er helt ny) var stapp full.Og da gjør visst ikke Posten som Instabox.De leverer ikke dagen etter.Neida, jeg måtte gå på Rema, for å hente pakken.(Og de forlangte legitimasjon og signatur).Har dere hos Elkjøp lagt noen føringer her?Og så har Posten liksom tusket, og sagt at pakkeboksen var full (fordi at Elkjøp har forlangt signatur, av en eller annen kryptisk grunn).Og ikke noe med dette tullet/surret.Men da jeg fikk henta pakken.Så var det sånn, at det så ut som at det var spindelvev, på den elektriske tannbørsten, som jeg kjøpte, for rabatt-kupongen.Og jeg tenkte litt.Hva er nå dette.Det kan kanskje ha vært sånn kunstig snø, som noen synes at det stas å ha på vinduet osv., i jula.Så det må jeg klage på.Dette må vel da kalles en b-vare.Det er greit at jeg fikk rabatt-kupong siden at jeg byttet til Norgesenergi.Men at jeg da skal få b-vare.Det ligner ikke grisen, mener jeg.Det må jeg klage på.Som man kan se i ‘mail-historien’.Så er det ikke første gangen dere har prakket på meg b-varer.Da jeg studerte det andre året på HiO IU (og jobbet som låseansvarlig på Rimi Langhus og Rimi Bjørndal).Så nærmest tvang Rimi meg til å jobbe som leder på Rimi Langhus (jeg ville egentlig bare jobbe mine vanlige vakter) en sommer.Og da tenkte jeg, at jeg spanderer på meg en laptop (og en Ipod som jeg kjøpte fra Apple sin nettbutikk).(Siden at jeg måtte jobbe, når jeg egentlig trengte ferie.For i forkant av at jeg ble HiO IU-student, så jobbet jeg som butikksjef på Rimi Kalbakken (og Rimi Nylænde og Rimi Langhus).Noe som var et helvete (siden at hovedkontor-sjeferne var så useriøse, blant annet.Så derfor trengte jeg egentlig ferie, sommeren 2003.For jeg måtte jobbe dobbelt store deler av sommeren 2002.For da måtte jeg være ‘sommer-butikksjef’ (aleine) på Rimi Bjørndal, etter at jeg egentlig hadde slutta som butikksjef.Men jeg leide leilighet av Rimi.Så jeg det var ikke sånn at jeg slutta å jobbe der brått.For å si det sånn).Og da så fikk jeg en laptop (en Toshiba-laptop, som var på tilbud, til cirka 7.000, noe som var billig da) med pixel-feil.(Som jeg har nevnt i de videresendte mailene).Og da sa min studie-kamerat Dag Anders Rougseth (en musiker) at det ville ikke han ha godtatt.Så da klagde jeg.Og dere nærmest konfiskerte laptop-en, i flere måneder, uten å gi meg erstatnings-PC.Så Rougseth og jeg fikk ikke tatt Linux-eksamenen.(Vi brukte laptop-en til å installere Red Hat-linux.Var det vel).Og da jeg endelig fikk laptop-en tilbake.Så hadde Elkjøp nekta å fikse feilen.For de sa (på en slags ‘russisk’ måte) at alle kunder måtte godta at inntil en prosent av skjemen var ødelagt (med døde pixler).(Noe sånt).Så det var jo bånn i bøtta, når det gjelder kundeservice.Og jeg som har jobba med kundeservice, i en mannsalder bortimot, må jeg si.Og jeg har også lært om at kunden alltid har rett, på handel og kontor (og NHI).Og så møter jeg deres ‘sovjetiske’ kundeservice, på Elkjøp Carl Berner (i 2003).Rougseth begynte muligens å tulle med meg, etter dette.Og jeg har ikke fått noe bachelor-grad.Så jeg må si at dere har ødelagt hele livet mitt, mer eller mindre.(Ihvertfall data-karrieren min).Så det må jeg klage på.Det var også sånn, at jeg har lest, at dere nå eies, av Currys/Dixons.Og sommeren 1985.Så var jeg på språkreise til Brighton, med STS.Og på Dixons, på Churchill Square.Så kjøpte jeg en walkman med hodetelefoner og ‘PC-høyttalere’ (uten forsterkere).(Til cirka 20-25 pund.Noe sånt).Og da ville jeg ha en svart walkman.Men dere prakka på meg en rød.(Dere burde heller gitt med utstillingsmodellen.Og så kunne jeg kanskje fått litt avslag).Og jula etter (må det vel ha vært).Så ga jeg denne walkman-en i gave, til min lillesøster Pia.Og hu ble kjempe-sur.For den var brukt og det var et merke i den (eller om en del av dekselet, hadde brukket av).Så den walkman-en må ha vært noe skrot.Siden at Pia klage så mye.Selv om høyttalerne vel kunne ha blitt brukt, den dag i dag, som noen slags ‘reserve-PC-høyttalere’.(For å si det sånn).Så dette må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: tir. 14. okt. 2014 kl. 04:33Subject: Re: KlageTo: Øystein Andre Schmidt <oystein.schmidt@elkjop.no>Cc: <TONO@tono.no>, postmottak <postmottak@hioa.no>, <post@forbrukerombudet.no>, <ica@ica.se>, <postmottak@uhr.no>, <info@hoyre.no>Hei,jeg likte ikke at du ble så fort dus, og at du hilser på engelsk.Jeg synes også, at det er en grov feil-vurdering, å sende dette, tilSlependen-avdelingen deres.Dette er noe som er gjengs, for alle Elkjøp, (virker det som for meg),så dette hører nok hjemme hos adm. dir.(Dette er flere klager.Og de andre klagene, er også alvorlige, (dette med Gestapo-vektere ogat dere ødela for studiene, til meg og en annen HiO IU-studen).Så dette hører nok hjemme hos administrerende ‘fuhrer’, mistenker jeg.Mvh.Erik Ribsskog2014-10-13 14:04 GMT+02:00 Øystein Andre Schmidt <oystein.schmidt@elkjop.no>:> Hei Erik og takk for e-post.>> Jeg skal kontakte varehuset vårt på Slependen og be dem se på muligheten for å informere bedre om hvilke modeller som er utsolgt.>> Ha en flott dag videre!>> Vennlig hilsen/Kind regards> Elkjøp Nordic AS>> Øystein A. Schmidt> Kommunikasjonssjef / Senior Communications Officer>> Address: Solheimveien 6-8 | P.O.Box 153 | NO-1471 Lørenskog> Mobile: +47 951 47645 | Fax: +47 67 97 17 77> oystein.schmidt@elkjop.no | www.elkjop.no/presse>> Følg oss på:>> Twitter @Elkjop_no – Instagram #Elkjop_no – YouTube.com/Elkjop>> Tenk på miljøet før du skriver ut!>>> —–Original Message—–> From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]> Sent: 12. oktober 2014 02:33> To: Øystein Andre Schmidt> Cc: TONO@tono.no; postmottak; post@forbrukerombudet.no; ica@ica.se; postmottak@uhr.no; info@hoyre.no> Subject: Klage>> Hei,>> jeg fant ikke noe generell e-post-adresse, til Elkjøp, på deres nettsider.>> Så jeg tenkte at jeg kanskje kunne sende en klage gjennom presse-kontakt-epost-adressen deres.>> Jeg var på Elkjøp Slependen, i dag.>> Og jeg var der også, for cirka en uke siden.>> Og det var det samme problemet, begge ganger.>> Under ‘basic’-mobiler, så har dere utstilt en enkel Samsung-mobil, til> 99 kroner.>> (Jeg har nettopp flytta hjem, etter å ha bodd i mange år, i utlandet.>> Og driver og prøver å finne et internett-abonement, som passer for min bruk.>> Og ville bare ha en enkel mobil, den første tida, i Norge).>> Men deres ekspeditør, (begge ganger en ung mann, med langt hår i nakken, og han hadde i dag, (lørdag), også tre dagers-skjegg, så det ut som).>> Han sa det, at den mobilen, var utsolgt.>> Og for cirka en uke siden, så liksom prakket han på meg, en billig smart-phone.>> Og jeg trengte likevel, en enkel mobil, i dag, (på grunn av at jeg måtte lade opp Telenor kontant, som jeg bruker i en USB-stick, til internett).>> Og mobilen var fortsatt utsolgt.>> Og da klagde jeg, (i butikken), for da burde det stått en lapp, (ved den mobilen), om at den var utsolgt, (og eventuelt når den igjen var å få tak i, fra Elkjøp sitt hovedlager, som var der den var utsolgt, sånn som jeg forstod det, på ekspeditøren).>> Jeg fikk også ødelagt studiene mine, høsten 2003.>> For jeg hadde en nyinnkjøpt Toshiba-laptop, fra Elkjøp Carl Berner.>> Og jeg gikk, på HiO IU.>> Og jeg ville ikke ha Linux, på min stasjonære PC.>> (For jeg var op på #quiz-show, blant annet, på irc.>> Og brukte også den PC-en, som multimedia-PC.>> Så jeg ønsket ikke, å bruke den PC-en som test/opplærings-PC).>> Så jeg installerte Linux, på en laptop, som jeg kjøpte, på Elkjøp Carl Berner, rundt studiestart, høsten 2003.>> Laptop-en var det ventetid på, (den var på tilbud, til cirka 7000, som var billig, for en vanlig laptop, på den tida).>> Jeg måtte betale, på forskudd, og vente i to-tre uker, på å få laptop-en.>> Da jeg fikk den, så var det en prikk, på skjermen, som var svart.>> Min studiekamerat Dag Anders Rougseth, sa det, at da ville han ha byttet PC-en.>> Men hos Elkjøp Carl Berner, så møtte jeg da en ‘russer’.>> Som sa det, at det var bare byttegrunn, hvis de ‘døde’ pixlene, målte en kvadrat-centimeter tilsammen, (eller noe i den duren).>> Og noen uker seinere.>> Så stoppa bare laptop-en å virke.>> (En tidligere russekamerat, Magne Winnem, var innom hos meg, i ‘studie-leiligheten min’, (som egentlig var Rimi-leilighet, hvor jeg jobba, som låseansvarlig, mens jeg studerte, og som butikksjef, før jeg begynte å studere igjen.>> Og han mente det, at det var kriminelt, (eller noe i den duren), å bruke Linux, på en laptop.>> Men Deichmanske bibliotek bruker Linux.>> Og vi lærte om Linux, på HiO IU.>> Så hva er galt med det?>> Er Winnem en degenerert jøde, eller noe i den duren?>> Han har også tidligere vært rar, og sagt det, at jeg ikke kan reservere meg mot telefonsalg, siden jeg har jobbet deltid, med telefonsalg.>> Og han har også villet ha hjelp av meg, til å fikse Høyre sine web-sider, i 1997, enda jeg var ferdig å studere, første gang, i 1992, og da hadde ingen hørt, om web-design, så jeg jeg kjente ikke det feltet, på den tida.>> Så han, (Winnem), er i det minste historieløs, vil jeg si.>> Men han har også mye annet rart, for seg.>> Så har er også forvirret, må jeg si.>> Kanskje han har klikka, og fått noen til å ødelegge laptop-en, kan man kanskje lure på.>> Siden han også har jobbet, som leder, i ICA, og kanskje kjente noen med nøkkel.>> Hm).>> Og da brukte Elkjøp Carl Berner, så lang tid, på å fikse min laptop.>> Så hverken Rougseth eller meg, fikk tatt eksamen, i Linux, det semesteret.>> Så Elkjøp ødela for utdannelsen min, må jeg si.>> Og jeg ble ikke tilbudt, å få låne en reserve-laptop/PC, under den måned-lange reperasjonstiden, i 2003.>> Så jeg vil med dette klage, på Elkjøp, på grunn av flere ting.>> Med hilsen>> Erik Ribsskog>> PS.>> Da jeg gikk ut, fra Elkjøp, i dag, (lørdag), etter å ha snakket, med han langhåra ekspeditøren deres.>> Så stod det to vektere, ved kassene, og bare observerte, inn i butikken.>> Det virka truende, (og som noe militært), synes jeg.>> De stod bare der, som om de var en Gestapo-vaktpost, eller noe.>> Er dette med A-gjengen eller B-gjengen, eller noe sånt?>> Noe lignende, kan jeg ikke huske å ha sett, i Norge, før jeg flytta til England, i 2004.2 vedleggDSC_5236.JPG4401KDSC_5233.JPG4778K -
Jeg sendte en e-post til Høyskolen Kristiania
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Oppdatering/Fwd: RITM0055677 – Re: Re: Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet – KRI-2307-17606Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. september 2023 kl. 04:59Til: Hans Ola Hovdedalen <HansOla.Hovdedalen@kristiania.no>Kopi: dokhjelp@oslomet.no, nso@student.no, Silje Hjelset Nygaard <SiljeHjelset.Nygaard@kristiania.no>, Kristiania <egms@service-now.com>, Høyskolen Kristiania studieinfo <Studier@kristiania.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no” <Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>, Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>, “hovedresepsjonen@oslomet.no” <hovedresepsjonen@oslomet.no>, “postmottak@uhr.no” <postmottak@uhr.no>, “kari.odberg@oslomet.no” <kari.odberg@oslomet.no>, Solfrid Lind <Solfrid.Lind@kristiania.no>, Tine Widerøe <Tine.Wideroe@kristiania.no>, “Sarah J. Paulson” <SarahJ.Paulson@kristiania.no>, Eksamen <Eksamen@kristiania.no>, Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, “ohs@selvaag.no” <ohs@selvaag.no>Hei,jeg skjønner at dere skriver kjempe-korte mailer, siden at det er fredag og fredags-pils, osv.Og dere sender meg også rundt som en kasteball.(Det er bare kaos hos dere, virker det som.Det er kryssende korrespondanse, til den store gullmedaljen.Og dere har forskjellige saksbehandlere, hele tida, på en slags surre-måte).Dere har ikke en akademi-sekretær/’registrars office’, eller noe lignende.Så dere sender meg rundt som en kasteball.Fra hun forrige som svarte (Silje Nygård) så fikk jeg inntrykk av at dere var litt giddalause.Dere gadd bare å lete litt, hvis det var snakk om karakterutskrifter (fra NHI).Så jeg skjønner at disse oppgavene nok ligger der et eller annet sted.(For NHI sa at de skulle ta godt vare på disse.De hadde planer om å ha de i et eget rom/bibliotek.Sånn som jeg husker det).Så jeg skjønner at problemet nok er, at dere ikke gidder å finne disse oppgavene (i noen esker antagelig, som dere har stående, fra NHI).Så det må jeg klage på.Jeg ønsker å heller få svar fra daglig leder (administrerende direktør) om dette.Skjerpings!Erik Ribsskogfre. 1. sep. 2023 kl. 13:21 skrev Hans Ola Hovdedalen <HansOla.Hovdedalen@kristiania.no>:Hei ErikMå bare beklage at vi ikke har studentarbeider eller eksamensinnlevering fra så langt tilbake i tid i våre arkiver.Med vennlig hilsenHans Ola HovdedalenRådgiverEksamensavdelingen | Studieadministrasjonen | OsloHøyskolen KristianiaPB 1190 Sentrum, 0107 OsloBesøksadresse: Prinsens gate 7-9Høyskolen Kristiania er en stiftelse med over 100 års historie– Tenk framover!Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Sendt: mandag 28. august 2023 04:58Til: EGMS Prod <egms@service-now.com>Kopi: Høyskolen Kristiania studieinfo <Studier@kristiania.no>; Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no; Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>; hovedresepsjonen@oslomet.no; postmottak@uhr.no; kari.odberg@oslomet.no; Solfrid Lind <Solfrid.Lind@kristiania.no>; Tine Widerøe <Tine.Wideroe@kristiania.no>; Sarah J. Paulson <SarahJ.Paulson@kristiania.no>; Eksamen <Eksamen@kristiania.no>; Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>; Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>; City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>; ohs@selvaag.noEmne: Oppdatering/Fwd: RITM0055677 – Re: Re: Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet – KRI-2307-17606Some people who received this message don’t often get email from eribsskog@gmail.com. Learn why this is importantHei,jeg kan også ta med om.At jeg måtte avbryte noen studier ved University of Sunderland (på grunn av tull fra HiO og Lånekassa, som visst ikke likte at jeg skulle studere i utlandet, kunne det virke som).Og da var det sånn, at min mor (som døde i 1999) sin yngre bror Martin, hadde skaffet seg en gård i Kvelde.Og det var egentlig min mor som var den første i slekta som flytta til Larvik-området (allerede i 1973).Så det var litt som at Martin skaffet en gård til søsknene mine og meg (som delvis har vokst opp i Larvik).Så da jeg måtte avbryte Sunderland-studier så endte jeg opp på den gården.Og noen prøve å drepe meg der sommeren 2005.Og da måtte jeg flykte tilbake til England/Liverpool (hvor jeg bodde fram til 2014).Og da ble vitnemål og attester liggende igjen på den gården.Og derfor kontaktet jeg (etter at jeg fikk meg jobb og etterhvert egen leilighet der) en del universiteter/høyskole, som jeg har gått på (UIO, HiO IU, University of Sunderland og NHI/NITH) om å få karakterutskrifter/grader.Og da fikk jeg en karakterutskrift fra NITH (fra NHI-studieårene).Men de har oversatt feil.For faget: ‘Kvalitetssikring’ er oversatt med: ‘Unix Application Programming’.Så da lurer jeg på om de kanskje hadde en firmafest, den dagen, som de dreiv på med dette.Og det sånt skal jo ikke være feil.Men jeg fikk graden min (kun en høgskolekandidat-grad, men likevel) fra HiO IU, på cirka samme tida.Så jeg fokuserte nok mest på den (jeg prøvde å få britene til å da på en eller annen måte gjøre om graden til en engelsk grad, siden at jeg bodde i England da, og noe som het JET sa at det tilsvarte en Higher National Diploma/Foundation Degree).Men å få det inn i huet, på engelske arbeidsgivere (og the Jobcenter) hva en høyskolekandidat-grad er.Det finnes kanskje enklere ting.Så jeg skulle hatt en karakterutskrift uten feil, og jeg har ikke helt gitt opp å etablere meg i utlandet, så om det er mulig å få gjort om disse studiepoengene fra NHI og HiO IU til en Bachelor-grad (som briter osv. skjønner hva er) for det skal være mer enn nok studiepoeng (hvis man legger sammen alle studiepoeng/vekttall (jeg er blant annet medlem i Akademikerforbundet, og da må man mer enn 180 studiepoeng, noe jeg har hvis man adderer alle fagene fra NHI og HiO IU).På forhånd takk for eventuelt svar!Mvh.Erik RibsskogPS.Vedlegger nevnte karakterutskrift pluss grad fra HiO IU.———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: man. 21. aug. 2023 kl. 13:35Subject: Re: RITM0055677 – Re: Re: Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet – KRI-2307-17606To: Kristiania <egms@service-now.com>Cc: Studier <studier@kristiania.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>, Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>, <hovedresepsjonen@oslomet.no>, <postmottak@uhr.no>, <kari.odberg@oslomet.no>, Kristiania <egms@service-now.com>, <Solfrid.Lind@kristiania.no>, <Tine.Wideroe@kristiania.no>, <sarahj.paulson@kristiania.no>, <eksamen@kristiania.no>, Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, <ohs@selvaag.no>Hei,det synes jeg at høres rart ut.Det er vel vanlig at akademier har hovedoppgaver og lignende liggende.(Hvis jeg skulle tippe).Det er visst meningen (har jeg lest på nettet) at akademier, har noe som heter Registrar’s Office.Og det blir vel akademi-sekretær-kontor, på norsk.Så hvis ikke dere har det, så vil jeg gjerne ha svar fra øverste hold (daglig leder) hos dere, om dette.Skjerpings!Erik Ribsskogman. 21. aug. 2023 kl. 11:35 skrev Kristiania <egms@service-now.com>:(For English, see below.)Hei, eribsskog@gmail.comHer er svar på din henvendelse:21.08.2023 11:34:15 CEST – Hans Ola Hovdedalen TilleggskommentarerHeiBeklager men vi har ingen oppgaveinnleveringer liggende i våre arkiver.______________________________________________________________________________________________________________________01.08.2023 10:50:16 CESTDescription:Hei,det er nesten som en bachelor-oppgave.Bare at det er snakk om en oppgave fra NHI sitt kandidat-studie.Og jeg leverte den oppgaven våren/sommeren 1992 (til hu Kari Johnsrud, iNHI sin resepsjon).Og så lurer jeg på om dere har den oppgaven (siden at dere er NHI sineetterfølgere, og NHI sa at de skulle ta godt vare på disse oppgavene våre).Jeg har prøvd å ta det med hu Anne-Sophie Abildgaard (fra NITH) tidligere.Så du kan jo eventuelt prøve å spørre henne, så kanskje hu klarer åforklare det, sånn at du/dere skjønner mer av dette.Erik RibsskogPS.Hu Kari Johnsrud jobber visst nå på Oslo Met og heter nå Kari Odberg.Så kanskje hu husker dette (og klarer å forklare om dette).tir. 1. aug. 2023 kl. 10:13 skrev Høyskolen Kristiania studieinfo <Studier@kristiania.no>:> Hei igjen,>> Klarer ikke helt å forstå hva du etterspør. Hva trenger du fra oss?> Gi meg en tilbakemelding så skal jeg få sendt det til riktig avdeling.>>> Ønsker deg en fin dag!>>>> *Tiril Marie V. Tokerud*>> Studentambassadør>>>> Markeds- og kommunikasjonsavdelingen>>>> T +47 22 59 60 00 | *studier@kristiania.no* <studier@kristiania.no>>> *kristiania.no* <https://www.kristiania.no/>>>>> Høyskolen Kristiania>> Besøksadresse: Kirkegata 24>> PB 1190 Sentrum, 0107 Oslo>>>> *Kristiania er en stiftelse med over 108 års historie*> *– Tenk framover! *>>>>> ——————- Opprinnelig melding ——————-> *Fra:* Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>;> *Mottatt:* Mon Jul 31 2023 17:33:57 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)> *Til:* Høyskolen Kristiania studieinfo <studier@kristiania.no>; Studier #> <studier@kristiania.no>; Studier <studier@kristiania.no>;> *Kopi:* Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; post@akademikerforbundet.no;> postmottak@uhr.no; Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no; Tove.Hatlen@iu.hio.no;> hovedresepsjonen@oslomet.no;> *Emne:* Re: Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd:> Oppdatering/Fwd: Grad stjålet – KRI-2307-17606>> Hei,>> det er også det samme hos dere.>> NHI har jo blitt til NKI, som ble til Den Polytekniske Høyskole, som ble> til NITH, som ble til Westerdahls som ble til Høyskolen Kristiania.>> Så jeg lurer også på det samme fra dere.>> Jeg har en karakterutskrift fra NHI.>> Og så har jeg en høyskolekandidat-grad fra HiO IU.>> Og det blir tilsammen nok vekttall til å få en Bachelor-grad.>> Så jeg lurer på om dere kan se om det er mulig å ordne.>> Og jeg kan også purre litt.>> For 20. juli (var det vel) så var jeg på et slags rebusløp, der dere> holder til (midt i Kvadraturen, som det vel heter).>> For dere hadde hengt opp lapper der og der, om at det den vanlige> resepsjonen (i Kirkegata) var stengt.>> Og så måtte man finne en inngang i Prinsens gate.>> Og jeg har jobbet med telefonsalg (en ekstrajobb) for Norsk Idrettshjelp,> i det samme kvartalet (i Dronningens gate vel) på 90-tallet.>> Men likevel så ble jeg nesten surrete av å prøve å finne fram.>> Og det var om en oppgave (kryssord-program) som jeg lagde, i faget> 045/046, på 90-tallet, på NHI Helsfyr (hvor jeg gikk det andre året, på> NHI).>> Og det programmet la jeg i en lagerbod hos City Self-Storage, da jeg> flytta til England, i 2004.>> Men da jeg flytta tilbake til Norge igjen, i 2014.>> Så fant ikke City Self-Storage tingene mine.>> Så jeg lurer på om dere har det programmet (jeg prata med ei Ann-Sophie> Abildgaard hos NITH) om dette, i 2014 (da de/dere holdt til i Galleri> Oslo-senteret).>> For NHI sa at de skulle ta godt vare på de programmene, så jeg lurer på om> de har blitt med på flyttelassene (fra NHI til NKI, og så til Den> Polytekniske Høyskole, og så til NITH, og så til Westerdahls, og så til> dere).>> Hu i resepsjonen deres (i Prinsens gate) var litt sjenert.>> Hu ville ikke si hva hu het (når jeg spurte).>> Men hu hadde mørkt hår, og var kanskje i 30-åra (hvis jeg skulle tippe).>> Hu sa jeg skulle kontakte eksamens-kontoret.>> Men de misforstod, og begynte å skrive om eksamener.>> Men dette gjelder en slags ‘kandidat-oppgave’ (må man vel kalle det).>> Og da jeg gikk på University of Sunderland, så hadde de sånne tidligere> kandidat-oppgaver (i faget Final Year Project) stående framme, i et slags> biblioteket, i kjelleren, på Reg. Vardy-building (som var en bygning for> økonomi-fakultetet osv.).>> NHI hadde visst tenkt til å få til noe lignende.>> Så jeg lurer nå på om dere har dette programmet mitt fortsatt (som jeg> leverte i tre eksemplarer, til hu Kari, i NHI sin resepsjon, våren 1992).>> Så at jeg må sende så mange mailer om dette (og også besøke dere, midt i> horestrøket, må jeg si).>> Det blir litt dumt, må jeg si.>> Skjerpings!>> Erik Ribsskog>> PS.>> Er du i slekt med Espen Tokerud som jeg spilte bedrifts-fotball sammen med> for IT Akademiet, rundt årtusenskiftet?>> Jeg var russ (i Drammen) sammen med en foreleser der ved navn Magne> Winnem, og han dro meg med på Tokerud sin bedriftsfotball (mens jeg jobba> som butikksjef på Rimi Kalbakken).>> Bare lurte.>>> man. 31. juli 2023 kl. 15:00 skrev Høyskolen Kristiania studieinfo <> Studier@kristiania.no>:>>> Hei Erik,>>>> Ser du har hatt en dialog med Høgskolen i Oslo og Akershus tidligere.>> Dersom det er disse du ønsker å få tak i, har disse nå blitt OsloMet. Du>> må derfor sende en direkte mail til OsloMet.>>>>>> Ønsker deg en fin dag!>>>>>>>> *Tiril Marie V. Tokerud*>>>> Studentambassadør>>>>>>>> Markeds- og kommunikasjonsavdelingen>>>>>>>> T +47 22 59 60 00 | *studier@kristiania.no* <studier@kristiania.no>>>>> *kristiania.no* <https://www.kristiania.no/>>>>>>>>> Høyskolen Kristiania>>>> Besøksadresse: Kirkegata 24>>>> PB 1190 Sentrum, 0107 Oslo>>>>>>>> *Kristiania er en stiftelse med over 108 års historie*>> *– Tenk framover! *>>>>>>>>>> ——————- Opprinnelig melding ——————->> *Fra:* Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>;>> *Mottatt:* Sat Jul 29 2023 19:54:11 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)>> *Til:* hovedresepsjonen@oslomet.no;>> *Kopi:* Høyskolen Kristiania studieinfo <studier@kristiania.no>; Lisa>> Eian <eian@eianadvokat.no>; Studier # <studier@kristiania.no>; Studier <>> studier@kristiania.no>; Tove.Hatlen@iu.hio.no;>> Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no; postmottak@uhr.no;>> post@akademikerforbundet.no;>> *Emne:* Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd:>> Oppdatering/Fwd: Grad stjålet>>>> Hei,>>>> jeg tenkte jeg kunne prøve å sende en ny mail om dette, nå som dere har>> blitt Oslo Met.>>>> (Og nå som pandemien er over, osv.).>>>> Dette fikk jeg ikke noe ordentlig svar på i 2018.>>>> (Må jeg si).>>>> Så det må jeg klage på.>>>> Erik Ribsskog>>>> PS.>>>> I tillegg til de nevnte gradene/karakterutskriftene (fra HiO IU og NHI).>>>> Så har jeg også et såkalt transcript, fra University of Sunderland.>>>> (Se vedlegg).>>>> Så det kan kanskje hjelpe litt det og (tenkte jeg).>>>> Selv om det var krøll med Lånekassa, når jeg studerte der, så jeg ikke>> fullført studieåret (og ikke alle prøve-resultatene endte opp på>> karakterutskriften).>>>>>> ———- Forwarded message ———>> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>>> Date: tir. 6. mars 2018 kl. 15:39>> Subject: Re: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Grad>> stjålet>> To: SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>>> Cc: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <postmottak@uhr.no>,>> Studier <studier@kristiania.no>, <torhild.gundersen@nav.no>, <>> Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>>>>> Hei,>>>> dette blir helt idiotisk.>>>> Det fremgår jo av e-postene, at jeg kontaktet dere i 2015 og i januar>> 2018.>>>> Deres interne rot for dere holde internt.>>>> Dere sprer deres interne usikkerhet over på kundene som kontakter dere.>>>> Det virker veldig uprofesjonelt.>>>> Og det gjør meg kvalm, må jeg si.>>>> Denne ekle kjeitetheten deres.>>>> Så dette vil jeg ha meg frabedt.>>>> Erik Ribsskog>>>> PS.>>>> Hun som skrev ut graden i 2009, het forresten Tove Hatlen, mener jeg å>> huske.>>>> Og på den tida var jeg også i kontakt med en dekan Staff blant annet, hos>> dere, (om dette), mener jeg å huske.>>>> Men disse surret og skrev ut en høgskolekandidatgrad, (istedet for en>> Bachelor-grad som jeg hadde nok studiepoeng til å få), må jeg si.>>>> Skjerpings!>>>>>> 6. mars 2018 kl. 15:29 skrev SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>:>>>>>> Hei igjen,>>>>>> Jeg sier ikke at vi har rotet bort din henvendelse — det jeg sier er at>>> det ikke finnes noen tidligere forekomster i vårt system på at du har>>> kontaktet oss (og saker kan ikke slettes i dette systemet). Dette er det>>> første vi ser til henvendelsen din her på Fakultet for samfunnsvitenskap.>>>>>> Det er standard prosedyre å be om opplysningene jeg etterspurte i min>>> forrige e-post, hvilket du ikke har opplyst om. Disse opplysningene kreves>>> (bl.a. av personvernhensyn) for at din søknad skal kunne behandles. Jeg>>> viser til våre retningslinjer for utstedelse av duplikatvitnemål:>>> https://student.hioa.no/vitnemal>>>>>> Jeg oversender herved saken din til seksjonssjef i Studieseksjonen ved>>> Fakultet for samfunnsvitenskap, Ken Henry Hyttemoen.>>>>>> Med hilsen>>> Christian H. Haug>>>>>>>>> 06/03 2018 14:40 – Erik Ribsskog skrev:>>> Hei,>>>>>> dette ble veldig klamt synes jeg.>>>>>> At dere har rotet bort alt dette kjøper jeg ikke.>>>>>> Dere har da all denne informasjonen fra før.>>>>>> Hva skal dette bety?>>>>>> Vennligst send dette til en overordnet.>>>>>> Hvis du er veldig usikker så burde du be din sjef/overordnet om råd.>>>>>> Erik Ribsskog>>>>>>>>> 6. mars 2018 kl. 09:46 skrev SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>:>>> Hei, Erik>>>>>> Jeg er svært usikker på hva som har skjedd tidligere i denne saken – jeg>>> finner ingen tidligere henvendelser av deg i vårt system. Det er veldig>>> beklagelig at du ikke har fått svar tidligere.>>>>>> Uansett, så skal jeg forsøke å hjelpe deg så godt jeg kan. Men da>>> trenger jeg noen ytterligere opplysninger fra deg:>>>>>> – Hvilken grad/utdanning fullførte du?>>> – Når fullførte du den?>>> – Din fødselsdato?>>> – Din adresse>>> – Ditt telefonnummer>>>>>> Dersom det er snakk om et frastjålet vitnemål, trenger vi i tillegg en>>> kopi av politisaken hvor vitnemålet ble meldt savnet/stjålet — dette for å>>> kunne utstede et duplikatvitnemål til deg.>>>>>> Vennlig hilsen>>> Christian H. Haug>>>>>>>>> 05/03 2018 14:20 – Erik Ribsskog skrev:>>> Hei,>>>>>> nå var jeg på møte hos Nav Trondheim i dag, (med en veileder).>>>>>> Og da lurte hu på, om det var en Bachelor-grad jeg hadde.>>>>>> (Nå står det vel på CV-en at det er en høgskolekandidat-grad.>>>>>> Men likevel).>>>>>> Jeg forklarte at jeg var medlem i Akademikerforbundet.>>>>>> Noe som betyr at jeg har nok studiepoeng, til å få en Bachelor-grad.>>>>>> Men at min høyskole/universitet ikke ville gi meg en Bachelor-grad.>>>>>> Og jeg forklarte at dere hos Oslo Met nå ikke svarer.>>>>>> Og jeg sa at jeg skulle sende en purring, om dette.>>>>>> Så håper jeg at det blir orden på dette, innen ikke for lang tid.>>>>>> Mvh.>>>>>> Erik Ribsskog>>>>>>>>> ———- Videresendt e-post ———->>> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>>>> Dato: 12. januar 2018 kl. 12:45>>> Emne: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet>>> Til: post@hioa.no>>> Kopi: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,>>> postmottak@uhr.no, Studier <studier@kristiania.no>>>>>>>>>> Hei,>>>>>> jeg leste i nyhetene om at dere nå blir Oslo Met.>>>>>> Og i den forbindelse så lurer jeg på om dere kan se på dette igjen.>>>>>> Jeg ble frastjålet min høyskolekandidat-grad i 2015.>>>>>> (Se videresendt e-post).>>>>>> Og jeg har også nok studiepoeng/vekttall til en bachelor-grad.>>>>>> (Se videresendte e-poster).>>>>>> Men jeg fikk av en eller annen grunn bare en høyskolekandidat-grad.>>>>>> (Etter studier ved HiO og NHI).>>>>>> Men nå som dere skal bli universitet så er det kanskje mulig å se på>>> dette igjen, tenkte jeg.>>>>>> På forhånd takk for eventuelt svar!>>>>>> Mvh.>>>>>> Erik Ribsskog>>>>>>>>> ———- Videresendt e-post ———->>> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>>>> Dato: 24. august 2015 kl. 22:20>>> Emne: Grad stjålet>>> Til: post@hioa.no>>>>>>>>> Hei,>>>>>> i våres, så ble alle mine ting, stjålet fra min adresse, i Slependveien.>>>>>> Dette skal visstnok ha vært ting, som min far hentet, (ifølge>>> husverten, Axbo A/S).>>>>>> Men jeg har ikke gitt min far, noe fullmakt, til å hente mine ting.>>>>>> Og jeg vil heller ikke ha noe kontakt, med min far, etter noe>>> telefonterror, som han drev med, mot meg, da jeg bodde i England,>>> blant annet.>>>>>> Så jeg må derfor anse disse tingene, som tapt.>>>>>> Jeg har kopier av en del dokumenter, på nettsted.>>>>>> Men jeg burde vel hatt en original, av graden min, tenker jeg.>>>>>> Så om dere kunne sendt meg en ny grad?>>>>>> På forhånd takk for eventuell hjelp!>>>>>> Mvh.>>>>>> Erik Ribsskog>>>>>> PS.>>>>>> Min nye adresse, er: Drammensveien 507, 1363 Høvik>>> <https://maps.google.com/?q=Drammensveien+507,+1363+H%C3%B8vik&entry=gmail&source=g>>>> .>>>>>> PS 2.>>>>>> Jeg har 90 studiepoeng, fra HiO IU.>>>>>> Og 33 vekttall, fra NHI, (NHI-kandidat-studie).>>>>>> Det blir 189 studiepoeng, tilsammen.>>>>>> Og grensen for bachelor-grad, er 180 studiepoeng.>>>>>> (Jeg har sendt dere papirer fra NHI tidligere).>>>>>> Så om dere kan sende en Bachelor-grad, lurte jeg.>>>>>> (Siden at jeg har nok studiepoeng).>>>>>> På forhånd takk for eventuell hjelp!>>>>>Dersom du har ytterligere opplysninger i saken, ber vi deg klikke her og benytte deg av samme saksnummer RITM0055677.Dear eribsskog@gmail.com,Here is the answer to your inquiry:21.08.2023 11:34:15 CEST – Hans Ola Hovdedalen TilleggskommentarerHeiBeklager men vi har ingen oppgaveinnleveringer liggende i våre arkiver.______________________________________________________________________________________________________________________01.08.2023 10:50:16 CESTDescription:Hei,det er nesten som en bachelor-oppgave.Bare at det er snakk om en oppgave fra NHI sitt kandidat-studie.Og jeg leverte den oppgaven våren/sommeren 1992 (til hu Kari Johnsrud, iNHI sin resepsjon).Og så lurer jeg på om dere har den oppgaven (siden at dere er NHI sineetterfølgere, og NHI sa at de skulle ta godt vare på disse oppgavene våre).Jeg har prøvd å ta det med hu Anne-Sophie Abildgaard (fra NITH) tidligere.Så du kan jo eventuelt prøve å spørre henne, så kanskje hu klarer åforklare det, sånn at du/dere skjønner mer av dette.Erik RibsskogPS.Hu Kari Johnsrud jobber visst nå på Oslo Met og heter nå Kari Odberg.Så kanskje hu husker dette (og klarer å forklare om dette).tir. 1. aug. 2023 kl. 10:13 skrev Høyskolen Kristiania studieinfo <Studier@kristiania.no>:> Hei igjen,>> Klarer ikke helt å forstå hva du etterspør. Hva trenger du fra oss?> Gi meg en tilbakemelding så skal jeg få sendt det til riktig avdeling.>>> Ønsker deg en fin dag!>>>> *Tiril Marie V. Tokerud*>> Studentambassadør>>>> Markeds- og kommunikasjonsavdelingen>>>> T +47 22 59 60 00 | *studier@kristiania.no* <studier@kristiania.no>>> *kristiania.no* <https://www.kristiania.no/>>>>> Høyskolen Kristiania>> Besøksadresse: Kirkegata 24>> PB 1190 Sentrum, 0107 Oslo>>>> *Kristiania er en stiftelse med over 108 års historie*> *– Tenk framover! *>>>>> ——————- Opprinnelig melding ——————-> *Fra:* Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>;> *Mottatt:* Mon Jul 31 2023 17:33:57 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)> *Til:* Høyskolen Kristiania studieinfo <studier@kristiania.no>; Studier #> <studier@kristiania.no>; Studier <studier@kristiania.no>;> *Kopi:* Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; post@akademikerforbundet.no;> postmottak@uhr.no; Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no; Tove.Hatlen@iu.hio.no;> hovedresepsjonen@oslomet.no;> *Emne:* Re: Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd:> Oppdatering/Fwd: Grad stjålet – KRI-2307-17606>> Hei,>> det er også det samme hos dere.>> NHI har jo blitt til NKI, som ble til Den Polytekniske Høyskole, som ble> til NITH, som ble til Westerdahls som ble til Høyskolen Kristiania.>> Så jeg lurer også på det samme fra dere.>> Jeg har en karakterutskrift fra NHI.>> Og så har jeg en høyskolekandidat-grad fra HiO IU.>> Og det blir tilsammen nok vekttall til å få en Bachelor-grad.>> Så jeg lurer på om dere kan se om det er mulig å ordne.>> Og jeg kan også purre litt.>> For 20. juli (var det vel) så var jeg på et slags rebusløp, der dere> holder til (midt i Kvadraturen, som det vel heter).>> For dere hadde hengt opp lapper der og der, om at det den vanlige> resepsjonen (i Kirkegata) var stengt.>> Og så måtte man finne en inngang i Prinsens gate.>> Og jeg har jobbet med telefonsalg (en ekstrajobb) for Norsk Idrettshjelp,> i det samme kvartalet (i Dronningens gate vel) på 90-tallet.>> Men likevel så ble jeg nesten surrete av å prøve å finne fram.>> Og det var om en oppgave (kryssord-program) som jeg lagde, i faget> 045/046, på 90-tallet, på NHI Helsfyr (hvor jeg gikk det andre året, på> NHI).>> Og det programmet la jeg i en lagerbod hos City Self-Storage, da jeg> flytta til England, i 2004.>> Men da jeg flytta tilbake til Norge igjen, i 2014.>> Så fant ikke City Self-Storage tingene mine.>> Så jeg lurer på om dere har det programmet (jeg prata med ei Ann-Sophie> Abildgaard hos NITH) om dette, i 2014 (da de/dere holdt til i Galleri> Oslo-senteret).>> For NHI sa at de skulle ta godt vare på de programmene, så jeg lurer på om> de har blitt med på flyttelassene (fra NHI til NKI, og så til Den> Polytekniske Høyskole, og så til NITH, og så til Westerdahls, og så til> dere).>> Hu i resepsjonen deres (i Prinsens gate) var litt sjenert.>> Hu ville ikke si hva hu het (når jeg spurte).>> Men hu hadde mørkt hår, og var kanskje i 30-åra (hvis jeg skulle tippe).>> Hu sa jeg skulle kontakte eksamens-kontoret.>> Men de misforstod, og begynte å skrive om eksamener.>> Men dette gjelder en slags ‘kandidat-oppgave’ (må man vel kalle det).>> Og da jeg gikk på University of Sunderland, så hadde de sånne tidligere> kandidat-oppgaver (i faget Final Year Project) stående framme, i et slags> biblioteket, i kjelleren, på Reg. Vardy-building (som var en bygning for> økonomi-fakultetet osv.).>> NHI hadde visst tenkt til å få til noe lignende.>> Så jeg lurer nå på om dere har dette programmet mitt fortsatt (som jeg> leverte i tre eksemplarer, til hu Kari, i NHI sin resepsjon, våren 1992).>> Så at jeg må sende så mange mailer om dette (og også besøke dere, midt i> horestrøket, må jeg si).>> Det blir litt dumt, må jeg si.>> Skjerpings!>> Erik Ribsskog>> PS.>> Er du i slekt med Espen Tokerud som jeg spilte bedrifts-fotball sammen med> for IT Akademiet, rundt årtusenskiftet?>> Jeg var russ (i Drammen) sammen med en foreleser der ved navn Magne> Winnem, og han dro meg med på Tokerud sin bedriftsfotball (mens jeg jobba> som butikksjef på Rimi Kalbakken).>> Bare lurte.>>> man. 31. juli 2023 kl. 15:00 skrev Høyskolen Kristiania studieinfo <> Studier@kristiania.no>:>>> Hei Erik,>>>> Ser du har hatt en dialog med Høgskolen i Oslo og Akershus tidligere.>> Dersom det er disse du ønsker å få tak i, har disse nå blitt OsloMet. Du>> må derfor sende en direkte mail til OsloMet.>>>>>> Ønsker deg en fin dag!>>>>>>>> *Tiril Marie V. Tokerud*>>>> Studentambassadør>>>>>>>> Markeds- og kommunikasjonsavdelingen>>>>>>>> T +47 22 59 60 00 | *studier@kristiania.no* <studier@kristiania.no>>>>> *kristiania.no* <https://www.kristiania.no/>>>>>>>>> Høyskolen Kristiania>>>> Besøksadresse: Kirkegata 24>>>> PB 1190 Sentrum, 0107 Oslo>>>>>>>> *Kristiania er en stiftelse med over 108 års historie*>> *– Tenk framover! *>>>>>>>>>> ——————- Opprinnelig melding ——————->> *Fra:* Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>;>> *Mottatt:* Sat Jul 29 2023 19:54:11 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)>> *Til:* hovedresepsjonen@oslomet.no;>> *Kopi:* Høyskolen Kristiania studieinfo <studier@kristiania.no>; Lisa>> Eian <eian@eianadvokat.no>; Studier # <studier@kristiania.no>; Studier <>> studier@kristiania.no>; Tove.Hatlen@iu.hio.no;>> Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no; postmottak@uhr.no;>> post@akademikerforbundet.no;>> *Emne:* Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd:>> Oppdatering/Fwd: Grad stjålet>>>> Hei,>>>> jeg tenkte jeg kunne prøve å sende en ny mail om dette, nå som dere har>> blitt Oslo Met.>>>> (Og nå som pandemien er over, osv.).>>>> Dette fikk jeg ikke noe ordentlig svar på i 2018.>>>> (Må jeg si).>>>> Så det må jeg klage på.>>>> Erik Ribsskog>>>> PS.>>>> I tillegg til de nevnte gradene/karakterutskriftene (fra HiO IU og NHI).>>>> Så har jeg også et såkalt transcript, fra University of Sunderland.>>>> (Se vedlegg).>>>> Så det kan kanskje hjelpe litt det og (tenkte jeg).>>>> Selv om det var krøll med Lånekassa, når jeg studerte der, så jeg ikke>> fullført studieåret (og ikke alle prøve-resultatene endte opp på>> karakterutskriften).>>>>>> ———- Forwarded message ———>> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>>> Date: tir. 6. mars 2018 kl. 15:39>> Subject: Re: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Grad>> stjålet>> To: SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>>> Cc: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <postmottak@uhr.no>,>> Studier <studier@kristiania.no>, <torhild.gundersen@nav.no>, <>> Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>>>>> Hei,>>>> dette blir helt idiotisk.>>>> Det fremgår jo av e-postene, at jeg kontaktet dere i 2015 og i januar>> 2018.>>>> Deres interne rot for dere holde internt.>>>> Dere sprer deres interne usikkerhet over på kundene som kontakter dere.>>>> Det virker veldig uprofesjonelt.>>>> Og det gjør meg kvalm, må jeg si.>>>> Denne ekle kjeitetheten deres.>>>> Så dette vil jeg ha meg frabedt.>>>> Erik Ribsskog>>>> PS.>>>> Hun som skrev ut graden i 2009, het forresten Tove Hatlen, mener jeg å>> huske.>>>> Og på den tida var jeg også i kontakt med en dekan Staff blant annet, hos>> dere, (om dette), mener jeg å huske.>>>> Men disse surret og skrev ut en høgskolekandidatgrad, (istedet for en>> Bachelor-grad som jeg hadde nok studiepoeng til å få), må jeg si.>>>> Skjerpings!>>>>>> 6. mars 2018 kl. 15:29 skrev SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>:>>>>>> Hei igjen,>>>>>> Jeg sier ikke at vi har rotet bort din henvendelse — det jeg sier er at>>> det ikke finnes noen tidligere forekomster i vårt system på at du har>>> kontaktet oss (og saker kan ikke slettes i dette systemet). Dette er det>>> første vi ser til henvendelsen din her på Fakultet for samfunnsvitenskap.>>>>>> Det er standard prosedyre å be om opplysningene jeg etterspurte i min>>> forrige e-post, hvilket du ikke har opplyst om. Disse opplysningene kreves>>> (bl.a. av personvernhensyn) for at din søknad skal kunne behandles. Jeg>>> viser til våre retningslinjer for utstedelse av duplikatvitnemål:>>> https://student.hioa.no/vitnemal>>>>>> Jeg oversender herved saken din til seksjonssjef i Studieseksjonen ved>>> Fakultet for samfunnsvitenskap, Ken Henry Hyttemoen.>>>>>> Med hilsen>>> Christian H. Haug>>>>>>>>> 06/03 2018 14:40 – Erik Ribsskog skrev:>>> Hei,>>>>>> dette ble veldig klamt synes jeg.>>>>>> At dere har rotet bort alt dette kjøper jeg ikke.>>>>>> Dere har da all denne informasjonen fra før.>>>>>> Hva skal dette bety?>>>>>> Vennligst send dette til en overordnet.>>>>>> Hvis du er veldig usikker så burde du be din sjef/overordnet om råd.>>>>>> Erik Ribsskog>>>>>>>>> 6. mars 2018 kl. 09:46 skrev SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>:>>> Hei, Erik>>>>>> Jeg er svært usikker på hva som har skjedd tidligere i denne saken – jeg>>> finner ingen tidligere henvendelser av deg i vårt system. Det er veldig>>> beklagelig at du ikke har fått svar tidligere.>>>>>> Uansett, så skal jeg forsøke å hjelpe deg så godt jeg kan. Men da>>> trenger jeg noen ytterligere opplysninger fra deg:>>>>>> – Hvilken grad/utdanning fullførte du?>>> – Når fullførte du den?>>> – Din fødselsdato?>>> – Din adresse>>> – Ditt telefonnummer>>>>>> Dersom det er snakk om et frastjålet vitnemål, trenger vi i tillegg en>>> kopi av politisaken hvor vitnemålet ble meldt savnet/stjålet — dette for å>>> kunne utstede et duplikatvitnemål til deg.>>>>>> Vennlig hilsen>>> Christian H. Haug>>>>>>>>> 05/03 2018 14:20 – Erik Ribsskog skrev:>>> Hei,>>>>>> nå var jeg på møte hos Nav Trondheim i dag, (med en veileder).>>>>>> Og da lurte hu på, om det var en Bachelor-grad jeg hadde.>>>>>> (Nå står det vel på CV-en at det er en høgskolekandidat-grad.>>>>>> Men likevel).>>>>>> Jeg forklarte at jeg var medlem i Akademikerforbundet.>>>>>> Noe som betyr at jeg har nok studiepoeng, til å få en Bachelor-grad.>>>>>> Men at min høyskole/universitet ikke ville gi meg en Bachelor-grad.>>>>>> Og jeg forklarte at dere hos Oslo Met nå ikke svarer.>>>>>> Og jeg sa at jeg skulle sende en purring, om dette.>>>>>> Så håper jeg at det blir orden på dette, innen ikke for lang tid.>>>>>> Mvh.>>>>>> Erik Ribsskog>>>>>>>>> ———- Videresendt e-post ———->>> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>>>> Dato: 12. januar 2018 kl. 12:45>>> Emne: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet>>> Til: post@hioa.no>>> Kopi: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,>>> postmottak@uhr.no, Studier <studier@kristiania.no>>>>>>>>>> Hei,>>>>>> jeg leste i nyhetene om at dere nå blir Oslo Met.>>>>>> Og i den forbindelse så lurer jeg på om dere kan se på dette igjen.>>>>>> Jeg ble frastjålet min høyskolekandidat-grad i 2015.>>>>>> (Se videresendt e-post).>>>>>> Og jeg har også nok studiepoeng/vekttall til en bachelor-grad.>>>>>> (Se videresendte e-poster).>>>>>> Men jeg fikk av en eller annen grunn bare en høyskolekandidat-grad.>>>>>> (Etter studier ved HiO og NHI).>>>>>> Men nå som dere skal bli universitet så er det kanskje mulig å se på>>> dette igjen, tenkte jeg.>>>>>> På forhånd takk for eventuelt svar!>>>>>> Mvh.>>>>>> Erik Ribsskog>>>>>>>>> ———- Videresendt e-post ———->>> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>>>> Dato: 24. august 2015 kl. 22:20>>> Emne: Grad stjålet>>> Til: post@hioa.no>>>>>>>>> Hei,>>>>>> i våres, så ble alle mine ting, stjålet fra min adresse, i Slependveien.>>>>>> Dette skal visstnok ha vært ting, som min far hentet, (ifølge>>> husverten, Axbo A/S).>>>>>> Men jeg har ikke gitt min far, noe fullmakt, til å hente mine ting.>>>>>> Og jeg vil heller ikke ha noe kontakt, med min far, etter noe>>> telefonterror, som han drev med, mot meg, da jeg bodde i England,>>> blant annet.>>>>>> Så jeg må derfor anse disse tingene, som tapt.>>>>>> Jeg har kopier av en del dokumenter, på nettsted.>>>>>> Men jeg burde vel hatt en original, av graden min, tenker jeg.>>>>>> Så om dere kunne sendt meg en ny grad?>>>>>> På forhånd takk for eventuell hjelp!>>>>>> Mvh.>>>>>> Erik Ribsskog>>>>>> PS.>>>>>> Min nye adresse, er: Drammensveien 507, 1363 Høvik>>> <https://maps.google.com/?q=Drammensveien+507,+1363+H%C3%B8vik&entry=gmail&source=g>>>> .>>>>>> PS 2.>>>>>> Jeg har 90 studiepoeng, fra HiO IU.>>>>>> Og 33 vekttall, fra NHI, (NHI-kandidat-studie).>>>>>> Det blir 189 studiepoeng, tilsammen.>>>>>> Og grensen for bachelor-grad, er 180 studiepoeng.>>>>>> (Jeg har sendt dere papirer fra NHI tidligere).>>>>>> Så om dere kan sende en Bachelor-grad, lurte jeg.>>>>>> (Siden at jeg har nok studiepoeng).>>>>>> På forhånd takk for eventuell hjelp!>>>>>If you have further information related to this case, we ask you to click here and use the same case number RITM0055677.Med vennlig hilsen/ Best regardsHans OlaEksamensavdelingen/ Exam DepartmentRef:MSG0478523_GeGUz9xo2DpPlCBQLB8t4 vedleggimage001.png7Kimage002.png14Kimage002.png14Kimage001.png7K -
Mer fra irc
PS.Her er mer om dette:
Session Start: fre. sep 01 01:12:38 2023Session Ident: #Norge[01:12.38] <john_cons> var et lite strømbrudd her osv.[01:12.43] <john_cons> så måtte logge på på nytt[02:25.02] <Deep3D> typisk[02:25.57] <emu163-> Hater det ass[02:26.00] <emu163-> vi skulle hatt gratis bouncer[02:26.06] <emu163-> undernet skulle betalt oss[04:08.26] <john_cons> jeg bruker også en samsung 5g-mobil som router, og den må noen ganger restartes, når det kommer nye system-oppdateringer (noe som skjer nå og da)[04:45.39] <john_cons> det er sikkert illuminati (som tok strømmen)[04:46.00] <john_cons> er det ikke du som mener at de stod bak coronaen og ukraina-krigen[04:46.59] <emu163-> Hva er illuminati egentlig?[04:47.15] <emu163-> Og det er vanskelig å stå bak noe som ikke finnes da[04:47.26] <emu163-> Ukraina krigen finnes jo, selvfølgelig[04:48.04] <emu163-> Men den der greia om multi polaritet og sånn er bare tull[04:48.07] <emu163-> Krig er altid business[04:48.28] <emu163-> +https://archive.ph/QnJ1c,[04:48.38] <emu163-> EU purchases of Russian LNG up 40% compared to pre-war levels, new study finds[04:49.06] <emu163-> I tilleg har det Russiske statlige gass og oljeselskapet Gazprom pumpa LNG gjennom Ukraina hele tiden[04:49.24] <emu163-> Og kontinuerlig fornyet en avtale med Ukrainske myndigheter[04:49.28] <emu163-> De skulle vist slutte nå da[04:49.40] <emu163-> Så skal blackrock vist være med på å “gjennbygge ukraina”[04:49.56] <emu163-> for å gjennbygge noe må du ødelegge det litt først[04:50.06] <emu163-> følger samme oppskrift som Irak[04:50.07] <emu163-> Balkan[04:50.20] <emu163-> så har IMF satt Ukraina i evig gjeld[04:50.38] <emu163-> og all militærhjelpen er stortsett junk vesten ikke vil ha som de låner de seff for pengegaranti[04:50.58] <emu163-> Russland tjener også dritmasse[04:51.21] <emu163-> Så da er det liksom folket i vært land som taper som vanlig uansett[04:51.42] <emu163-> fordi noen oligarker skal tjene cash å redistrubere resurser geopolitisk eller kommersiellt[05:03.32] <john_cons> Et multipolart internasjonalt system av stater består av tre eller flere stormakter (poler) som ingen har så mye makt at de kan dominere de andre stormaktene. Se også bipolar og unipolar.[05:04.12] <john_cons> så det er bare tull[05:04.30] <emu163-> De er dominert av internasjonal storfinans i stedet[05:04.46] <emu163-> Selvfølgelig kontrollerer ikke investeringsfondene alt i vært land[05:04.57] <emu163-> Det er også umulig[05:05.15] <emu163-> Men de bedriver nudging og manipulasjon det er helt klart,de eier også politikere i de fleste land i verden[05:05.22] <emu163-> ikke alle politikere[05:05.27] <emu163-> Men de som teller[05:05.48] <emu163-> Polisen til land dikteres også i stor grad av organisasjoner som IMF[05:05.50] <emu163-> og BIS[05:06.06] <emu163-> I fremtiden også WHO vil jeg tro[05:09.16] <john_cons> martin tranmæl mente noe lignende (for mer enn hundre år siden)[05:09.18] <john_cons> Tranmæl hadde som nevnt liten tro på parlamentarismen, nettopp fordi det utenfor[05:09.18] <john_cons> parlamentet fantes sterke og mektige kapitalkrefter som bestemte samfunnsutviklingen, og de[05:09.18] <john_cons> fulgte ikke alltid parlamentariske spilleregler. Derfor måtte også arbeiderklassen følge[05:09.18] <john_cons> utenomparlamentariske arbeidsmåter og bruke utenomparlamentariske midler.[05:09.54] <john_cons> +https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/bitstream/handle/11250/146263/Nr75.pdf?sequence=1&isAllowed=y,[05:13.26] <emu163-> Ja det er jo ikke noe nytt[05:14.28] <john_cons> da mente min morfars onkel ole konrad ribsskog, at arbeiderbevegelsen hadde oppnådd resultater ved å samarbeide med andre partier[05:14.56] <john_cons> og så ble min morfars onkel (og noen som mente det samme) kasta ut av arbeiderpartiet[05:15.04] <john_cons> og arbeiderpartiet ble kommunistisk[05:15.19] <john_cons> og så (noen år seinere) så ble de sosialdemokrater igjen[05:15.43] <emu163-> tror det kan ha litt med USA å gjøre[05:15.44] <emu163-> egentlig[05:15.55] <emu163-> sosialdemokrater er jo liksom den gyldene middelvei[05:16.03] <emu163-> ikke for venstre[05:16.15] <emu163-> men akuratt kollektvistisk nok til å binde nasjonen sammen etter krig[05:19.38] <john_cons> arbeiderpartiet tok opp sosialdemokratene igjen i 1927, fordi at de tenkte at arbeiderbevegelsen hadde godt av et sterkt arbeiderparti[05:19.56] <john_cons> +https://no.wikipedia.org/wiki/Arbeiderpartiets_partisamling_i_1927,[05:20.36] <john_cons> det at internasjonal storfinans eier de viktigste politkerne[05:20.42] <john_cons> finnes det noe bevis for det egentlig[05:27.19] <emu163-> Det finnes iallefall bevis for at IMF og BIS dikterert økonomisk polise[05:27.34] <emu163-> Resten kan man jo bare bruke ved å f.eks bruke yahoo finance[05:27.41] <emu163-> se hvem som eier hva i vilke land[05:27.59] <emu163-> Det er vel to tre investeringsfond som har aksjer i alt i hele verden[05:28.04] <emu163-> Blackrock, Statestreet og Vanguard[05:28.21] <emu163-> Det vil si at de er hoveaksjonærer i så og si all virksomhet[05:28.25] <emu163-> Ikke totaleiere.[05:29.03] <emu163-> +https://yewtu.be/watch?v=7JRKGJS26l8,[05:29.05] <emu163-> Du kan se denne[05:29.10] <emu163-> Synd hovedopplaster er borte[05:29.24] <emu163-> og den eneste som har lastet opp heter “aliens and truth of this world”[05:29.29] <emu163-> det gjør det så useriøst[05:29.40] <emu163-> men er en 100% seriøs dokumentar om finans[05:31.01] <john_cons> borten moe måtte jo gå av på grunn av aksjekjøp[05:31.13] <john_cons> kanskje han er et eksempel på en sånn politiker[05:31.25] <john_cons> som er styrt av internasjonal storfinans[05:31.30] <emu163-> tja[05:32.59] <john_cons> her er noe du sa i februar i fjor (som jeg hadde i en logg):[05:33.01] <john_cons> [06:19.03] <emu163—–> jess[05:33.01] <john_cons> [06:19.22] <emu163—–> er grandiosa og oppdrettsushi crewet klar for ukrakårånna?[05:33.01] <john_cons> [06:19.43] <emu163—–> Kjære bjellesau, jeg liker egentlig ikke å si sånne ting, fordi jeg er ikke bedre en dere på noen måte[05:33.01] <john_cons> [06:19.50] <emu163—–> og jeg har ikke “skjønt” noen ting[05:33.01] <john_cons> [06:20.00] <emu163—–> men legg merke til at når den ene krisen blir impotent så kommer det en ny[05:33.01] <john_cons> [06:20.10] <emu163—–> hvor mye av den kalde krigen var “ekte”?[05:33.01] <john_cons> [06:20.16] <emu163—–> hvor mye av dette er “ekte”?[05:33.01] <john_cons> [06:20.29] <emu163—–> selvfølgelig med ekte offre[05:33.01] <john_cons> [06:20.41] <emu163—–> men det er to parter som er på lag under bordet som poserer for dere[05:33.01] <john_cons> [06:21.11] <emu163—–> så dere skal bli med en i en meningsløs polarisendre konflikt til som dere “MÅ TA STILLING TIL” så dere ikke skal merke hvor sakte dere har blitt herpespult i flere tiår[05:33.01] <john_cons> [06:21.20] <emu163—–> så nå går matprisene opp og strømprisene opp ennå mer[05:33.01] <john_cons> [06:21.24] <emu163—–> fordi det var meningen hele tiden[05:33.01] <john_cons> [06:21.55] <emu163—–> i mens poster dere få fjesboka og lurer på vhorfor oligarknikkedukken som dere trodde på så godt under valget ikke bryr seg[05:33.01] <john_cons> [06:22.10] <emu163—–> “neste gang stemmer jeg annerledes”[05:33.01] <john_cons> [06:22.13] <emu163—–> jommens a jeg smør[05:34.22] <john_cons> så ukraina og russland er egentlig på lag[05:34.36] <emu163-> ikke sånn[05:34.39] <emu163-> “direkte på lag”[05:35.08] <emu163-> Men de er påvirket av internasjonal storfinans, ja[05:35.33] <emu163-> vil si at å pumpe flytende naturgas fra russland å ha en avtale[05:35.39] <emu163-> er jo å være “litt på lag”[05:35.54] <john_cons> ukraina og russland er egentlig på lag, og de har sammen utslettet wagner-gruppen[05:36.12] <emu163-> Så kan du vedde på at en del av de samme som er investert i gjenbyggningen av Ukraina også har en del investeringer i Russland[05:36.13] <emu163-> f.eks[05:37.36] <john_cons> så ukrania lar russisk gass gå gjennom landet som om det var fredstid[05:37.41] <john_cons> det har jeg ikke fått med meg fra nyhetene[05:38.09] <john_cons> de har kanskje en god grunn[05:38.32] <john_cons> de samarbeidet vel om å la ukraina få eksportere korn (en periode) sånn som jeg husker det[05:38.48] <john_cons> hvete var det vel[05:39.24] <john_cons> sånn var det vel ikke under andre verdenskrig[05:39.47] <john_cons> at man hadde sånne avtaler[05:40.00] <john_cons> men det er kanskje press fra verdenssamfunnet[05:40.15] <john_cons> ukrania hadde kanskje fått mange uvenner i europa, hvis de hadde stoppet den russiske gassen[05:41.42] <john_cons> Despite the war, Russian gas is still running through Ukraine.[05:41.56] <john_cons> +https://www.euronews.com/my-europe/2023/03/28/russian-gas-flowing-through-ukraine-can-only-stop-when-eu-countries-stop-imports-naftogaz-,[05:43.08] <john_cons> ukraina håper vel på eu/nato-medlemskap[05:43.18] <john_cons> og hvis de stopper gassen, så blir kanskje eu forbanna[05:50.00] <john_cons> LONDON (AP) — Russia on Monday halted a breakthrough wartime deal that allowed grain to flow from Ukraine to countries in Africa, the Middle East and Asia where hunger is a growing threat and high food prices have pushed more people into poverty.[05:50.01] <john_cons> Kremlin spokesman Dmitry Peskov said the Black Sea Grain Initiative would be suspended until demands to get Russian food and fertilizer to the world are met. An attack Monday on a bridge connecting the Crimean Peninsula to Russia was not a factor in the decision, he said.[05:50.31] <john_cons> +https://apnews.com/article/russia-ukraine-war-grain-food-security-ba7f9146b745337a1948a964cb30331c,[05:53.26] <john_cons> corona-pass var ikke det helt store:[05:53.46] <john_cons> [10:09.06] <emu163—–> innfør tjukkhetspass[05:53.46] <john_cons> [10:09.20] <emu163—–> sånn at alle tjukkasene IKKE TAR OPP PLASS I HELSEVESNET[05:53.46] <john_cons> [10:09.46] <emu163—–> innfør mongopass[05:53.46] <john_cons> [10:09.57] <emu163—–> sånn att vi kan sile ut de psykisk utviklingshemmede og isoleres oss fra dem[05:53.46] <john_cons> [10:09.58] <emu163—–> røykepass[05:53.46] <john_cons> [10:10.01] <emu163—–> homopass[05:53.46] <john_cons> [10:10.04] <emu163—–> negerpass[05:53.46] <john_cons> [10:10.12] <emu163—–> HAIAAA[05:53.46] <john_cons> [10:10.37] <emu163—–> bare jeg får grandiosaen og oppdrettsushi og kan dra på pub er det digg med overvåkings og segregringsamfunn[05:53.46] <john_cons> [10:10.37] <emu163—–> DIGG[06:13.15] <john_cons> sindre (og erna) har drevet med cirka det samme som borten moe:[06:13.17] <john_cons> Mens Erna Solberg (H) var statsminister eide, kjøpte og solgte hennes ektefelle, Sindre Finnes, aksjer i flere store børsnoterte selskaper.[06:13.17] <john_cons> Blant de rundt 20 selskapene Finnes eide eller handlet aksjer i, var laksegiganten Mowi og våpen- og teknologiselskapet Kongsberg Gruppen.[06:13.17] <john_cons> Aksjonærregisteret viser også at han handlet aksjer i bombrikkeselskapet Q-Free, rederiet Wallenius Wilhelmsen, tørrlastrederiet Western Bulk.[06:13.17] <john_cons> Gjennom Solbergs to perioder som statsminister kjøpte Finnes også flere og flere aksjer i aluminiumsgiganten Hydro:[06:13.40] <john_cons> https://e24.no/norsk-oekonomi/i/O8AQPw/kjoepte-og-solgte-aksjer-da-erna-solberg-var-statsminister?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no[07:02.04] <john_cons> ukraina tjener penger på å la den russiske gassen gå gjennom landet:[07:02.05] <john_cons> Kyiv is unlikely to renew a gas transit deal that allows Russia’s Gazprom to export natural gas to the EU using pipelines running across Ukraine, Energy Minister German Galushchenko told POLITICO.[07:02.05] <john_cons> The 2019 transit deals runs until the end of 2024 and allows Gazprom to export more than 40 billion cubic meters of gas a year via Ukraine, which earns Kyiv about $7 billion.[07:02.44] <john_cons> https://www.politico.eu/article/ukraine-warns-it-wont-negotiate-new-russian-gas-transit-deal/ -
Her kan man se at min mors slekt (Ribsskog) er i slekt med den beryktede Rinnan-slekten
https://no.wikipedia.org/wiki/RinnanbandenPS 2.
Jeg søkte litt om dette nå (på Geni osv.) forresten.
Og jeg får det til at det er snakk om to forskjellige Levanger-slekter.
Bodil Ingeborg Jensen Rinnan sin far var Martin Ambrosius Rinnan.
Og hans far var Martin Andreas Rinnan.
Og hans far var Ottar Hansen Rinnan.
Og hans far var Hans Hansen Rinnan.
Og hans far var Hans Hansen Rinnan (Storborg).
Og hans far var Hans Johnsen Storborg (Røstad).
Og hans far var Jon Pedersen Røstad (Heir).Og hans far var Erik Arensen.
Og hans far var Aren Arensen (født cirka 1615).
Så sånn er visst det.Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 3.Når det gjelder Henry Oliver Rinnan.
Så var hans far Johannes Malakinsen Olden Rinnan.Og hans far var Malakias Mikalsen Rinnan.
Og hans far var Michael Pedersen Rinnan.
Og hans far var Peter Nilsen.
Og hans far var Niels Olssen Støre.
Og hans far var Ole Olsen Korsbakken.
Og hans far var Ole Johnsen Korsbakken.
Og hans far var Ole Johnsen Korsbakken (Holan).
Og hans far var Jon Olsen Bjerkan.
(Noe sånt).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.En i min mors Rinnan-slekt har visst to fedre.
Så det må vel være noe tull.(Kanskje Rinnanbanden har fortsatt med tullet sitt, etter krigen.
Selv om lederne ble henrettet.
Hm).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.









