Stikkord: Hm
-
Jeg sendte en e-post til min syv-menning (blir det vel muligens) Pernille Holbøll
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>SlektsforskningErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. juli 2023 kl. 13:18Til: peho@bt.dkKopi: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, mail@retshjaelpen.dkHei,jeg har drevet litt med slektsforskning.Jeg har funnet ut av alle Holbøll-er etterkommere av min tipptipptippoldefar Carl Petter Holbøll (som var inspektør for Grønland).(Min tipptippoldemor var Julie Fanny Fog f. Holbøll, og min tippoldemor var Mary Eva Carla Nyholm f. Fog, og min oldemor var Karen Margrethe Heegaard f. Nyholm, og min mormor var Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, som giftet seg med min morfar Johannes etter krigen, og hu ble så boende i Norge, de siste 60-70 årene av sitt liv).Så du er nok min syv-menning (eller noe i den duren).Jeg blir tullet med av ‘sovjet-aktige’ byråkrater i både Norge, Danmark og England.Og jeg har en blogg (https://johncons-blogg.net/) og et nettsted (https://johncons.net/rettighetssaker.html) hvor jeg skriver om dette.(For å ta en dansk sak.Så var det sånn at jeg ble arrestert av dansk politi, inne i den norske kirken i København, på langfredag, i 2015.Og det jeg hadde gjort, var at jeg satt i biblioteket der.Så det var jo skandale, og som noe helt surrealistisk.Og en dansk politidame sa at jeg skulle få erstatning, men det har jeg ikke fått.Og det som skjedde før og etter var enda verre.Min lillesøster Pia (som jeg har hjulpet mye, for vi har en uansvarlig far, og vår mor var mye på institusjoner) hu svek meg, så jeg måtte leve som flaskesamler i København (og bo hos Kirkens Korshær) i mange måneder.Og jeg fikk ikke sosial-støtte verken fra Danmark eller Norge.Og jeg fikk ikke dansk personnummer (for byråkratene (fra det internasjonale jobcenter) pirket på meg, jeg måtte ha med pass dit, men jeg hadde kun førerkort (for det er noe som heter den nordiske passunion, som min mor forklarte meg om på 70-tallet) så jeg fikk ikke dansk personnummer (som man trengte for å få dansk bankkonto) og pass fikk jeg ikke fra den norske ambassaden, for de tillot ikke at folk betalte med kontanter, kun med bankkort, og jeg kom meg ikke til Norge, for å sette inn penger, på Visa-kontoen, i en norsk bank).Og det er bare forbokstaven.På forhånd takk for eventuelt svar!Mvh.Erik RibsskogPS.Er du etterkommer etter hu som hadde vært hore (Carl Petter Holbøll fikk en sønn/lausunge med ei Karen Holch, som var ballettdanserinne og som visst hadde vært hore).Eller er du etterkommer etter den ‘fine’ delen av slekten (de avkom som Carl Petter Holbøll fikk med hu Hanne (Hanne) Holbøll f. Petersen, som han gifta seg med på Grønland).På forhånd takk for eventuelt svar! -
Nå har jeg to abonnement på Stavanger Aftenblad (et prøvetilbud til en krone og et billig VG+ Full Tilgang-abonnement). Og likevel så får jeg bare opp dette skjermbildet, når jeg prøver å søke i arkivet (for å drive med slektsforskning). Og sånn har det vært i flere dager nå
PS.Her er mer om dette:
PS 2.Nå bytta jeg browser (fra Edge til Firefox) men jeg fikk fortsatt den samme feilmeldingen:
PS 3.Her kan man se at jeg faktis har _tre_ abonnement på Stavanger Aftenblad (for jeg hadde et en-krones abonnement som jeg avbestilte i juni, og så funka ikke det nye VG+ Full Tillgang-abonnementet, så da prøvde jeg å bestille et nytt en krones-abonnement, oppi alt surret):
PS 4.Min morfars fetter Ragnvald Ribsskog, var ordfører i Stavanger, i sin tid.
Så de synes kanskje at det er morsomt, å tulle, med de som heter Ribsskog, da.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 5.
Her er mer om dette:
https://no.wikipedia.org/wiki/Ragnvald_RibsskogPS 6.
Nå var det forresten sånn.
At min oldefar Johan Ribsskog.
Han var tvillingbror med Ragnvald Ribsskog sin far Adolf Ribsskog (som var ordfører i Steinkjer, og som var født lenge før hans navnebror Adolf Hitler ble kjent).
Så det er muligens sånn, at han Ragnvald Ribsskog, nesten blir som min grandonkel.
(Siden at hans far og min oldefar, var tvillinger.
For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Jeg sendte en e-post til Advokatforeningen
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Forbrukerklageutvalget/Fwd: Re: Klage/Fwd: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. juli 2023 kl. 10:05Til: Disiplinærnemnden for advokater <nemnden@advokatforeningen.no>Kopi: miriam.skag@uib.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, post.namsmann@skatteetaten.no, postmottak@sivilombudet.no, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Melissa Bramwell <melissa.bramwell@allingtonhughes.co.uk>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Gudbrandsdal Energi AS <mobil@ge.no>, Advokatforeningen <post@advokatforeningen.no>, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, mail@retshjaelpen.dkHei,jeg har gått på handel og kontor på 80-tallet.Og jeg har lært at man ikke trenger å for eksempel fylle ut et skjema, for å klage.Det er bra nok å forklare ting med vanlige ord, i et skriv, har jeg lært.Så dette må jeg klage på.Dere svarer forresten på en kopi.Så her er dere i ferie-modus, virker det som.Jeg har lest et sted, at hunerne ble med goterne, tilbake til Skandinavia.Og så ble de visst seinere kalt vendere.Og mange av bøndene i Norden er visst vendere/hunere.Og de er egentlig etter Attila, og de er egentlig fra Mongolia.Så det er kanskje derfor at ting er så mongo, i Norge.At ‘mongoene’/hunerne ble med goterne tilbake til Skandinavia, etter å ha slått mot romerne osv., nede i Europa.Skjerpings!Erik Ribsskogman. 24. juli 2023 kl. 09:53 skrev Disiplinærnemnden for advokater <nemnden@advokatforeningen.no>:Hei,det vises til din epost av 22. juli 2023 sendt til Advokatforeningen, som videresendte den til Disiplinærnemnden for advokater 24. juli 2023.Klage på advokat må registreres digitalt i Advokatklageordningen.For å registrere klagen digitalt må man ha elektronisk ID i Norge og norsk mobilen.Du kan følge denne lenken for å registrere klagen: https://advokatklageordningen.no/#/– Logg deg inn i portalen via en datamaskin – ikke mobiltelefon eller nettbrett.– Bruk nettleser Google Chrome, alternativt Firefox eller Microsoft Edge.– Ved første gangs pålogging blir du bedt om å verifisere ditt mobilnummer.På nettsiden www.advokatenhjelperdeg.no er det mer utfyllende informasjon om klageregistrering.Du kan ringe oss på telefon hver dag fra kl 12-14,30 eller sende e-post til ved eventuelle spørsmål.Med vennlig hilsenRazija PecoSaksbehandlerDisiplinærnemnden for advokaterBesøksadresse: Universitetsgata 9Postadresse: Boks 362 Sentrum, 0102 OsloT 22 03 51 08 (hverdager mellom kl. 12.00-14.30)(Mer om Disiplinærnemnden her)Fra: Advokatforeningen <post@advokatforeningen.no>Sendt: mandag 24. juli 2023 08:21Til: Disiplinærnemnden for advokater <nemnden@advokatforeningen.no>Emne: VS: Forbrukerklageutvalget/Fwd: Re: Klage/Fwd: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Sendt: lørdag 22. juli 2023 19:49Til: miriam.skag@uib.noKopi: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>; post.namsmann@skatteetaten.no; postmottak@sivilombudet.no; Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Post <post@forbrukerradet.no>; post <post@finkn.no>; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; eian@eianadvokat.no; Melissa Bramwell <melissa.bramwell@allingtonhughes.co.uk>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Gudbrandsdal Energi AS <mobil@ge.no>; Advokatforeningen <post@advokatforeningen.no>; Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>; Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>; mail@retshjaelpen.dkEmne: Forbrukerklageutvalget/Fwd: Re: Klage/Fwd: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.Hei,jeg søkte litt på nettet, angående hvordan man kunne klage på advokater (her i landet).Og så stod det et sted at man kunne klage til Forbrukerklageutvalget (jeg har prøvd Advokatforeningen).Og så stod det på Forbrukertilsynet sitt nettsted, en liste over medlemmene av Forbrukerklageutvalget.Men det stod ikke noen mail-adresser.Men jeg søkte litt på noen navn der (på Google) og fant tilfeldigvis din mail-adresse.Så dette er siden at du er med i Forbrukerklageutvalget.For de har ikke en egen mail-adresse (såvidt jeg kunne se).Og jeg sender støtt til Forbrukertilsynet, men de er visst i noe slags ‘supperåd-modus’ (at de ikke vil gjøre jobben sin) for de svarer aldri.Så jeg tenkte jeg kunne prøve å finne på noe nytt.For som jeg forklarer i den videresende mailen (til Lowell).Så var jeg på et møte hos advokatvakten i Sandvika, i fjor høst.Og så snakket jeg med advokat Lisa Eian om flere saker.(Jeg har blitt snytt for arv etter min danskfødte mormor, som døde (i Nevlunghavn) i 2009.Og min mor døde i 1999.Så dette er egentlig snakk om min morsarv.Og min yngre halvbror Axel har klart å raske til seg det meste, etter at jeg bodde ti år i England (fra 2004 til 2014).Og advokaten ville ha bilder av tekstmeldingene fra Axel, hvor han skrev (i 2017) at jeg skulle møte han for få min del av arvegodset.Før han klokka på en slags ‘mongo’ måte (etter at vi hadde vært på pub) og en kamphund (som viste seg å tilhøre hans amerikanske ‘Fargo-kjæreste’) den virka ikke helt god (den døde visst nylig etter å ha svelget en ball) så derfor bare stakk jeg (ut på kvelden) sånn at jeg slapp å få strupen bitt over, av den gale hunden (og min yngre halvbror har også svart belte i ymse kampsporter, ettersom jeg har forstått det).Og så sende jeg de bildene (for jeg hadde de Google Foto eller Flickr, for jeg har en blogg, og bloggleserne ville ha fler bilder, så derfor har jeg en del bilder på ‘nettskyer’.Og så var det sånn at da jeg flytta til England, for å studere ved University of Sunderland, høsten 2004.Så var det mange ting, som jeg hadde hjemme i stue-reolen (som Rimi-butikksjef så leide jeg en sentral leilighet, som var litt under markedsleie, på St. Hanshaugen).Og de tingene ville jeg ikke ta med, til Sunderland (jeg hadde med to kofferter dit, men jeg hadde ikke plass til alle tingene mine, i de to koffertene).Så jeg leide en lagerbod, hos City Self-Storage, på Majorstua.Og da jeg flytta tilbake, til Norge, etter ti år i England.Så skjønte ikke de hos City Self-Storage Colusseum noen ting.En Daniel der sa at han ikke fant meg på data’n.Og eierne (i Selvaag-slekten) ville ikke svare meg, når jeg klagde til de, i en del mailer.Så denne saken prøvde jeg også å forklare om, til advokat Eian.Hu surra litt, på møtet, og skulle surfe på nettet midt i møtet (med sin smart-telefon).Og det var kanskje noe privat hu skulle se.Og han gamle lederen der (en som minna om Gion Valente) var så manisk/hard/masete, så jeg ble litt frika ut.Og så klagde jeg til Advokatforeningen, på noen ting, rundt møtet).Men det som er (som har nevnt i den videresendte mailen) er at advokatkontoret Eian ikke svarer på mine mailer.Og det er også noen nett-troll som tuller med meg på nettet (noe ingen av Norges ‘supperåd’ tar på alvor, for eksempel ikke Statsforvalteren, Datatilsynet, Forbrukerrådet eller Forbrukertilsynet).Så jeg har sendt Advokatkontoret Eian mange kopier av klagene til Datatilsynet.Men de svarer ikke, fra Advokatkontoret Eian.Så jeg lurte på om dere i Forbrukerklagdenemda kan se på dette.Lisa Eian sa i møtet, at hu møtte få dekket utgifter/kostnader.Og jeg er sosialklient, så det er ikke så lett (selv om jeg egentlig har arv til gode her og der, for mange penger, og noen av tingene, hos City Self-Storage (min mormor var fra dansk adel, så det var et sølvølkrus, fra Gjedde-slekten, fra 1700-tallet, blant annet) er også verdt en del penger).Og jeg burde nok fått fri rettshjelp, men Statsforvalteren er i ‘suppråd-modus’ og de har (som i Wesensteen-sketsjen) liksom 400 ansatte der, som aldri gjør jobben sin.Så det er veldig mye tull, fra myndighetene osv.Så når advokatene også tuller, så blir det bare tull.Så det må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: fre. 14. juli 2023 kl. 13:31Subject: Re: Re: Klage/Fwd: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>Cc: <post.namsmann@skatteetaten.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <eian@eianadvokat.no>, Melissa Bramwell <melissa.bramwell@allingtonhughes.co.uk>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Gudbrandsdal Energi AS <mobil@ge.no>, <post@advokatforeningen.no>, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <mail@retshjaelpen.dk>Hei,jeg var på møte hos hu advokaten (Lisa Eian) i fjor høst (hos advokatvakten i Sandvika).Og hu ga meg mail-adressen sin, osv.Men hu har ikke svart på mailene.Hu sa at hu trengte penger for å dekke kostnader.Men hu har ikke skrevet hvor mye penger hu trenger.(Jeg betaler jo ting som vaskemaskin på avbetaling (siden at Nav er vanskelige).Så jeg kunne kanskje ha betalt advokat-regninga på avbetaling og (har jeg tenkt).Selv om vi har et ‘supperåd’ som heter Statsforvalteren, som på ‘suppegjøk-vis’ nekter meg fri rettshjelp (og tuller så mye de kan, som de andre supperådene, i dette ‘nisselandet’).Og jeg har ikke så mye penger til overs til sånt heller.Noe jeg har informert dere om tidligere).I mellomtiden så har dere forresten sendt meg til Namsfogden (se vedlegg).Så dere hører ikke på det jeg skriver (virker det som).Og dere kaster bort Namsfogden sin tid på unødvendig tull, siden at jeg går på sosialen, og ikke eier nåla i veggen.(Jeg blir tullet i masse arve-saker osv., både på mors og fars-siden.Og jeg har også masse arbeidssaker og andre rettighetssaker (som jeg blir nektet å noe igjen for, av myndighetene osv.):https://johncons.net/rettighetssaker.html).Jeg tror da det gikk feil.Det var da jeg ringte Nordea fra England, etter at jeg hadde arvet en brøkdel av en eiendom i Holmsbu (Støa).Da satt Nordea meg over til Nordea sin Tveita-filial.Og Tveita er en belastet bydel (i Oslo) må man vel si.Så de begynte å tulle (kan det virke som) istedet for å gi meg lån på eiendommen (for jeg skulle ta fly til Norge, for å rydde opp i en sak, fra da jeg jobbet en annen belastet plass, nemlig på Rimi Bjørndal (som låseansvarlig ved siden av studier), så jeg skulle ta opp noe som skjedde der, med Kripos (jeg skulle purre på de) og da trengte jeg penger for å dra til Norge, og ta en prat med de).Men hvis jeg hadde blitt sendt til en Nordea-filial på Vestkanten.Så hadde det kanskje løsna.Istedet så nektet Nordea meg bare å gi lån (eller hjelp til å selge meg ut).Så det var dårlig service, fra Nordea.(Min yngre halvbror Axel vokste opp ikke langt fra Tveita, og han var besatt av Jan Kvalen, som var en barsking fra Tveita, på 80/90-tallet.Så jeg har slekt (som tuller med meg i arve-saker etter min mor/mormor) som mer eller mindre sogner til Tveita.For å si det sånn).Så det må jeg klage på.Skjerpings!Erik RibsskogPS.Jeg kan også ta om igjen, at angående den forliksråd-dommen fra 2010.Det møtet ble ikke jeg informert om.Jeg bodde i England, på den tida.Og all informasjon om dette møtet ble sendt til avdøde mors yngre bror i Kvelde (som nå eier en gård som jeg bodde på våren/sommeren 2005).Og på den gården, så prøvde noen å drepe meg, sommeren 2005.Så jeg måtte rømme derfra.Og alle mine vitnemål/attester (og annet innhold fra min koffert og bag) ligger på den gården, og ingen vil sende de (muligens på grunn av min våpengale onkel, som nok stod i ledtog med de som prøvde å drepe meg der (dette har jeg anmeldt til politiet i både Norge og England)).Skjerpings!tor. 20. okt. 2022 kl. 11:46 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:HeiSiden du har vært i kontakt med en advokat, ber vi om at advokaten tar direkte kontakt med oss.MvhLowell Norge AS>Hei,>>dette har jeg tatt med en advokat nå, at dette var avtale-brudd.>>Jeg jobbet i Liverpool og ble lovet en forfremmelse (av Bertelsmann Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation ved Team Leader Line Slettvold).>>Og derfor så flyttet jeg fra et lugubert bofellskap i Walton (hvor ei annen kollega ved navn Marianne Høksaas hadde anbefalt meg å flytte inn, høsten 2005).>>Men så fikk jeg ikke den lovte lønns-forhøyelsen.>>Og jeg måtte overtrekke min Nordea-konto, for å ha til mat/strøm.>>Og det var etter at Nordea nektet meg å frigjøre min kapital, ved å gi meg et lån på et sameie i Hurum (en andel som jeg fikk cirka 200.000 for, cirka ti år seinere).>>Det var Nordea Tveita.>>(En avdeling som nå er lagt ned.>>Og som jeg heller aldri hadde noe med å gjøre.>>Men jeg leide som student et rom av min halv-bror sin far og stemor (studieåret 1990/91) på Høybråten/Furuset, og hadde konto hos Kredittkassen Lindeberg, var det vel).>>Og så avtalte jeg med Aktiv Kapital (og dere) at jeg skulle beholde Nordea-kontoen.>>Og så skulle jeg sende noen hundrelapper hver måned.>>Og snaue halvparten skulle til Aktiv Kapital (fra Nordea sin nettbank).>>Og drøye halvparten skulle til City Self Storage (hvor jeg hadde mange slektsklenodier og fotoalbum og HV-utstyr og verdifullt data-program (som jeg lagde som student) osv.).>>Og så kom pengene i retur, til Barclays.>>For dere hadde brutt avtalen.>>Og jeg mistet kontrollen (må man vel si) på mine gjeve ting, som lå, i den nevnte lagerboden, på Majorstua.>>Så dette er at dere ler av meg, mistenker jeg.>>Så dette må jeg klage på.>>Jeg vil heller ha svar fra en overordnet om dette.>>Og dere blander også en nokså nylig nett-troll-sak med en sak fra 2005.>>Skjerpings!>>Erik Ribsskog>>>man. 7. feb. 2022 kl. 09:36 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>:>Hei,>>>Se vedlegg. Kravet er fra Nordea Bank. Vi har tvangsgrunnlag der du ble dømt til å betale dettet. Vi er nå eiere og det må betales til oss. Se vedlegg (3 sk)>>>Når det kommer til sms, så er det sendt en 19.01.22 og før det var det i november. Så daglig er det ikke.>>>>Kravet er reelt og må betales.>>>Kreditor : Lowell Finans AS / Nordea Bank>Saldo : 35 747,85>KID : 0101872194052410067>Kontonummer : 63180520351>>>————————————>Med vennlig hilsen>Lowell Norge AS>Telefonnummer: 23171060>>————————————>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z010187219405241006130>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304171463347>NB: Oppgi alltid saksnummer 1872194 ved henvendelse til oss.>>>>>>>>Hei,>>>>dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).>>>>(Jeg har ikke kontaktet disse).>>>>Vennligst rydd opp!>>>>Med hilsen>>>>Erik Ribsskog>>>>PS.>>>>Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke>>virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes>>jeg).>>>>>>———- Forwarded message ———>>Fra: <mobil@ge.no<mailto:mobil@ge.no><mailto:mobil@ge.no<mailto:mobil@ge.no>>>>>Date: fre. 4. feb. 2022 kl. 23:51>>Subject: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.>>To: <eribsskog+lailamonica@gmail.com<mailto:eribsskog%2Blailamonica@gmail.com><mailto:eribsskog%2Blailamonica@gmail.com<mailto:eribsskog%252Blailamonica@gmail.com>>>>>>>>>[https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/ge-mobil/uploads/img/591501ba-fd1f-4425-8585-5a51f5945848.jpg<https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/ge-mobil/uploads/img/591501ba-fd1f-4425-8585-5a51f5945848.jpg>]>>Bekreftelse på inngått avtale.>>>>Vi takker for din bestilling hos GE Mobil, og vil med dette bekrefte din inngåtte avtale hos oss.>>>>Dersom bestillingen gjelder portering av mobilnummer, vil du om noen dager motta en SMS som bekrefter oppstart av leveransen, det vil si når vi har fått bekreftet oppstart fra Telenor.>>>>Her er særvilkårene for inngått avtale:>>>>Ved avtale om levering av Leve 100 GB gjelder følgende betingelser:>>>>>> * Avtalen inkluderer 100 GB data, fri SMS, MMS og tale. NB: maks 10000 SMS/MMS og maks 10000 ringeminutter. Fri bruk i EU/EØS er begrenset til 20 GB. Trenger du mer data, bestiller du dette via vår app eller min side. Se link overfor mht. priser.>>>>>>>> * Avtalen har ingen bindingstid.>>>>>> * Avtalen har et fastbeløp pr mnd. som faktureres forskuddsvis. Alt forbruk utover inkludert innhold faktureres etterskuddsvis. For oversikt over priser, se link.<https://www.gemobil.no/no/mobilpriser<https://www.gemobil.no/no/mobilpriser>>.>>>>>>>>>> * Avtalen inkluderer “Fri Roaming” i EU/EØS, begrenset til 20 GB. Du kan bruke telefonen som om du er i Norge når du er i EU/EØS.>>>>NB: Ringer du til andre land, vil prisen være som om du ringer fra Norge, også i det landet du er i. Se link for priser.<https://www.gemobil.no/no/mobilpriser<https://www.gemobil.no/no/mobilpriser>>>>>>>> * Avtalen har “Data rollover”. Du kan spare opp, og overføre, like mye data som du har inkludert i abonnementet ditt.>>>>>> * Navn, adresse og telefonnummer deles med nummeropplysningstjenester dersom kunden ikke har reservert seg mot dette. Reservasjon hos andre mobiloperatører videreføres ikke automatisk ved bytte av leverandør. Reservasjon mot nummeropplysning kan gjøres via app, min side eller ved å ta kontakt med kundeservice på mobil@ge.no<mailto:mobil@ge.no><mailto:mobil@ge.no<mailto:mobil@ge.no>> eller telefon 61 29 47 00.>>>>>> * Fakturaen sendes til din e-postadresse. Det er ikke krav til eFaktura eller Avtalegiro. Papirfaktura har et miljøgebyr på 49 kroner per måned.>>>>>> * Miljøgebyr vil ikke tilkomme på første faktura fra oss.>>>>>> * Endring av avtale gjøres via app eller min side. Endringer til annen avtale/produkt vil gjelde fom den 1. påfølgende måned.>>>>>> * I forbindelse med kampanjer vil eventuelle rabatt trekkes fra faktura. Eventuelt overskytende overføres neste faktura.>>>>>> * I forbindelse med bestilling utføres kredittsjekk. GE Mobil kan med bakgrunn i denne kansellere bestillingen i ettertid.>>>>>> * GE Mobil kan foreta prisjustering med minimum 1 mnd varsel. Endringer i offentlige avgifter (mva el.) vil endres fortløpende uten varsel.>>>>>> * GE Mobil tar personvern på alvor, og vår behandling av personopplysninger er i samsvar med ny personopplysningslov og personvernforordning av 2018. Vår behandling av personopplysninger og dine rettigheter er nærmere beskrevet i vår personvernerklæring (https://www.ge.no/personvernerklaering<https://www.ge.no/personvernerklaering><https://www.ge.no/personvernerklaering<https://www.ge.no/personvernerklaering>>).>>>>>>>> * For øvrig gjelder våre generelle vilkår som du kan lese her.<https://www.gemobil.no/no/generelle-vilkaar<https://www.gemobil.no/no/generelle-vilkaar>>>>>>>> * NB: Ved kjøp aksepterer kunde at GE Mobil bestiller oppstart på første mulige dato. Denne datoen for levering vil da kunne være før angrerettens frist på 14 dager. Angreretten kan derfor kun benyttes dersom melding om angrerett mottas av GE Mobil minimum 2 virkedager før byttedato.>>>>>>Vedlagt denne eposten ligger også avtalevilkårene, samt angrerettskjema.>>>>Vi håper du blir fornøyd med oss i tiden som kommer!>>>>>>Med vennlig hilsen oss i Gudbrandsdal Energi Mobil>>>>>>Tlf: 61 29 47 00 — Web: www.ge.no<http://www.ge.no><http://www.ge.no<http://www.ge.no>> -
Den forrige bloggposten ble delvis slettet av Blogger/Google. Dette er tull, mener jeg
PS.Blogger mener visst, at innholdet i bloggposten, er sensitivt.
Men det er tull, mener jeg.Det er sånn, at noen nett-troll, har opprettet en konto (eller noe i den duren) hos et porno-nettsted, i mitt navn.
Og så har jeg sendt en klage-mail, på dette.
(Som vanlig, når nett-trollene tuller/angriper).Og jeg ønsker da blant annet å få vite navnene på disse nett-trollene (forklarer jeg i mailen).
(Da er det nok lettere, å forklare om hva som foregår, til norske ‘supperåd’, osv. (hvis jeg vet navna, på disse jævlene).
For de middelaldrende/eldre ‘hønsehjerne-kvinnfolka’ (som har makten hos de norske supperådene/ombudsmennene osv.).
De nekter å la meg få rettighetene mine.
På sin ‘dåre-måte’.Må man vel kalle det).
Så dette er ikke noe som er sensitivt.
(Må man vel si).Men Blogger/Google har (som jeg har blogget om tidligere) noen ‘dumme’ sensur-boter.
Som blir trigget av ting som enkelt-ord (for eksempel navnet på porno-sider som RedTube).
Så dette blir som noe mongo (fra Blogger/Google).
(Må jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 2.Nå nevner jeg forresten ordet/navnet ‘RedTube’ også i denne bloggposten.
Og den har ikke blitt slettet enda.
Så akkurat hvordan Blogger/Google sine sensur-bot-er virker.Det kan jeg ikke si nøyaktig.
Men rimelig mongo er det nå ihvertfall.(Tørr jeg å påstå).
For dette er jo snakk om en borger/forbruker-klage.
(Og det er vel ikke sensitivt i seg selv.
For å si det sånn.
Det dekkes vel av yttringsfriheten.
Skulle man vel tro.
Mens Blogger/Google sine bot-er tror at dette er betalte linker til porno-nettsteder (eller noe lignende).
Og så sletter de en borger-rettighets-mail/bloggpost (på en automatisk måte, ved å bruke en slags sensur-bot, som vel må være påfunnet, til noen klamme nerder, som av en eller annen grunn har havnet, på Google/Blogger sine lønningslister).
På grunn av noe slags forkvaklet/åndssvak/mongo moralisme, da.
Noe sånt).Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Jeg sendte en e-post til Høyskolen Kristiania
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>RITM0055434 – Råd fra Deres resepsjon/Fwd: Påminnelse/Fwd: Kryssord-skapende program/Fwd: PatenterErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. juli 2023 kl. 14:29Til: Kristiania <egms@service-now.com>Kopi: Solfrid.Lind@kristiania.no, Tine.Wideroe@kristiania.no, sarahj.paulson@kristiania.no, eksamen@kristiania.no, Studier <studier@kristiania.no>, Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, ohs@selvaag.no, postmottak@uhr.no, eian@eianadvokat.noHei,for det første så er det ikke en eksamens-oppgave.Det er en slags kandidat-oppgave.(Må man vel kalle det).Og jeg har også gått på University of Sunderland.Og der hadde de et eget rom i kjelleren på Vardy Building, hvor sånne master/bachelor-oppgaver stod stilt ut (nesten som om det var et bibliotek).Så dette kjøper jeg ikke helt dessverre.NHI sa at dette skulle de ta godt vare på.Så da må de vel ligge lagret et sted, vil jeg si.Så jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet om dette.Skjerpings!Erik Ribsskogfre. 21. juli 2023 kl. 13:02 skrev Kristiania <egms@service-now.com>:(For English, see below.)Hei, eribsskog@gmail.comHer er svar på din henvendelse:21.07.2023 13:02:33 CEST – Hans Ola HovdedalenAdditional commentsHei Erik RibsskogVi tar dessverre ikke vare eksamensoppgaver fra så langt tilbake______________________________________________________________________________________________________________________20.07.2023 18:57:32 CESTDescription:Hei,i dag så var jeg hos deres resepsjon i Prinsens gate.Og der fikk jeg snakke med ei dame (som var litt sjenert, for hu ville ikkesi navnet sitt, men hu hadde mørkt hår, og var i 30-åra kanskje).Og jeg forklarte hva det gjaldt.Jeg var innom NITH i 2014, og snakka med ei Anne Sophie Abildgaard der (iGalleri Oslo-senteret).Men da tok jeg opp flere temaer, så det meste rant litt ut i sanden.Og så har det vært en pandemi nå, så jeg har satt dette litt på pause.Men det jeg forklarte til Abildgaard.Det var at jeg hadde gått på NHI på slutten av 80-tallet og begynnelsen av90-tallet.Og skoleåret 1991/92, så lagde jeg en sisteårs-oppgave, i faget O39/49(Prosjektoppgave).Og da lagde jeg et program (i Pascal) som lagde kryssord (etter at jeg fikken aha-opplevelse, på Ungbo (hvor jeg bodde på den tida) på første avstudieåret).Og så begynte jeg å jobbe som leder i dagligvarebransjen etterførstegangstjenesten (jeg var juli 1992-kontingent).(For min lillesøster Pia flytta inn hos meg på Ungbo.Så måtte mer eller mindre sørge for at det var mat til to personer ikjøleskapet.Så da måtte jeg nesten være en kjedelig adoptiv-far type (som tenkte på åfå jobbe mest mulig, sånn at det ble nok til å betale regninger osv.).Noe sånt).Og så flytta/flykta jeg til Engand, høsten 2004 (for å studere vedUniversity of Sunderland, under min andre studietid (jeg gikk på HiO IU frahøsten 2002 til våren 2004)).Og da leide jeg en lagerbod hos City Self-Storage (på Majorstua).Og der la jeg kryssord-programmet (og mye annet).Og så flytter jeg tilbake til Norge, høsten 2014.Og da skjønte ikke City Self-Storage noenting, da jeg dro og besøkte de,ved Colosseum kino der (i et senter der).De fant meg ikke på data’n (sa en Daniel der).Så jeg får jo ikke mine ting tilbake.Men jeg husker at de sa på NHI, i 1992, at vi måtte lage tre eksemplarer avoppgaven.Et eksemplar til oss selv.Et eksemplar til sensor.Og et eksemplar som NHI skulle ta godt vare på, i et slags bibliotek, ellernoe lignende.Så jeg lurer på om disse oppgavene, har blitt med, på flyttelasset.For NHI ble til NKI, som ble til NITH, som ble til Westerdahls, og såkjøpte dere (hos Høyskolen Kristiania) Westerdahls (for noen år siden).Og da sa hu i resepsjonen, at de som har alle arkivene, der er dere påeksamen@kristiania.no.Så da burde jeg sende til dere, sa hu.Så jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med dette.For jeg har nå en blogg og et nettsted, og har lyst til å vise fram dettedata-programmet for verden/weben (for jeg tror at det kanskje kan brukestil noe enda, muligens etter noen videreutviklinger, osv.).Så om jeg kan betale for at man tar en kopi av denne oppgaven, og mailerden til meg, eventuelt.Det ligger også en diskett (av typen 5 1/4 vel) der.Og hvis den virker enda, så kan jeg jo prøve å få tak i en sånnUSB-diskettstasjon, av det slaget, eventuelt (og ta en kopi).På forhånd takk for eventuelt svar!Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: ons. 13. sep. 2017 kl. 02:32Subject: Påminnelse/Fwd: Kryssord-skapende program/Fwd: PatenterTo: Studier <studier@kristiania.no>Cc: Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, <ohs@selvaag.no>, <postmottak@uhr.no>Hei,sender en påminnelse om dette.Siden at jeg ser, på Westerdals sine nettsider, at dere nå har kjøpt opp,den høyskolen, (som tidligere var NHI og NITH), fra Anton B. Nielsen, (vardet vel).På forhånd takk for eventuelt svar!Mvh.Erik Ribsskog———- Videresendt e-post ———-Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Dato: 7. april 2017 kl. 13:50Emne: Kryssord-skapende program/Fwd: PatenterTil: post@kfir.noKopi: Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, ohs@selvaag.no, postmottak@uhr.no,studier@kristiania.noHei,jeg leste om dere, i en artikkel, på Dagbladet.no, (http://www.dagbladet.no/kultur/sinnataggen-kamp-vekker-internasjonal-oppsikt/67468880),i dag.Og da tenkte jeg, at jeg kanskje, kunne sende, en e-post, til dere.Det gjelder et kryssord-skapende program, som jeg lagde/utviklet, da jeggikk, det andre året, på NHI, (studieåret 1991/92).Dette programmet har jeg fortsatt tro på, når det gjelder økonomiskemuligheter.Den ene kopien av programmet ligger i min lagerbod hos City Self-Storage.Her vil ikke City Self-Storage/Selvaag la meg få tilgang, til mine ting,(etter at jeg har bodd, i ti år, i England, som flyktning, fra enkriminal-sak i Oslo, må jeg si).Og den andre kopien, fikk NHI.Og den skal vel nå finnes, hos Westerdals, (som kjøpte opp NITH, som i sintur kjøpte opp Den Polytekniske Høyskole, som i sin tur kjøpte opp NHI).Men Westerdals vil ikke gi meg tilgang, til denne kopien, av mittkryssordprogram.Og jeg tenker som så, at nå som internett finnes, (internett var nestenhelt ukjent, i 1992), så er det mer muligheter for meg, når det gjelder,dette programmet, (når det gjelder markedsføring og også bruks-muligheter).Og jeg bodde i Mellomhagen, på Østre Halsen, et par år, på 70-tallet, og davar jeg uvenn, med tre nabogutter, og han ene av de, (Pål Andre Larsen),har jobbet, i patentmyndighetene, (som advokat), for noen år tilbake.Så da tenker jeg som så, at da har antagelig de tulla med meg, (hvis jegskulle tippe).Så derfor må jeg sende en klage om dette, (synes jeg).Med hilsenErik Ribsskog———- Videresendt e-post ———-Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Dato: 8. august 2012 kl. 13:41Emne: Re: PatenterTil: Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>Kopi: NITH Oslo <oslo@nith.no>Hei,ja det er ikke så lett, når NITH ikke svarer.Ikke vil de sende meg graden min heller.Eller penger de skylder meg i studieavgift som jeg ikke fikk tid til åbruke, på grunn av militæret.Og det er også sånn, at jeg ikke får arven min, fra Norge, her jeg bor somflyktning i England.Hverken fra mors eller farssiden.Og ikke tingene mine fra City Self-storage, i Oslo.Har overhørt at jeg er forfulgt av ‘mafian’, i Oslo, i 2003.Kan det være noe sammenheng?Får ikke rettigheter av politiet.Og har ikke penger til å betale for patent for øyeblikket.Likevel vil jeg ikke miste rettighetene til oppfinnelsene mine, for å sidet sånn.Mvh.Erik Ribsskog2012/8/8 Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>> Hei!>>>> Dersom du ønsker å få informasjon/dokumentasjon fra NHI/NITH må du> henvende deg dit.>>>> Når det gjelder patenter og patentering viser jeg til tidligere e-post fra> Hilde Seiersten og undertegnede.>>>> Vennlig hilsen>> Per Olaf Ranger>> Konsulent>> tlf 22 38 75 57>> mail@patentstyret.no <http://mail@patentstyret.no%20>>>>> [image:> http://irgangen.patentstyret.no/Global/tegninger/grafisk/signatur_felles_no_jan_2012.gif]>>>> Følg oss på twitter <http://www.twitter.com/patentstyret>>> Følg oss på Facebook <http://www.facebook.com/patentstyret>>>>>>> *Fra:* Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]> *Sendt:* 8. august 2012 03:22> *Til:* Infosenteret> *Kopi:* NITH Oslo> *Emne:* Re: Patenter>>>> Hei,>>>> ja, men problemet er at NITH ikke vil sende meg kryssordprogrammet, som> jeg planlegger å ta patent på.>>>> Har dere hatt problem med NHI/NITH tidligere?>> Er det vanlig at de saboterer for tidligere studenter?>> Mvh.>> Erik Ribsskog>>>> 2012/8/7 Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>>> Hei!>>>> For å få papent på en oppfinnelse må du søke om dette. På vår hjemmeside> www.patentstyret.no finner du informasjon om hvordan du søker om patent.> Se lenken http://www.patentstyret.no/no/Patent/Hva-er-et-patent/ hvor du> finner informasjon om hvilke krav som stilles til en oppfinnelse for at den> skal kunne patenteres, hvordan du søker, kostnader knyttet til patentering,> behandling av søknaden etc.>>>> Her finner du og informasjon om hvordan du søker om patent i andre land,> om internasjonale søknadsordninger etc. Se lenken> http://www.patentstyret.no/no/Patent/Patentering-Utenfor-Norge/.>>>> Håper dette hjelper deg videre>>>> Vennlig hilsen>> Per Olaf Ranger>> Konsulent>> tlf 22 38 75 57>> mail@patentstyret.no <http://mail@patentstyret.no%20>>>>> [image:> http://irgangen.patentstyret.no/Global/tegninger/grafisk/signatur_felles_no_jan_2012.gif]>>>> Følg oss på twitter <http://www.twitter.com/patentstyret>>> Følg oss på Facebook <http://www.facebook.com/patentstyret>>>>> *Fra:* Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>]> *Sendt:* 6. august 2012 04:16> *Til:* Ekstern post> *Emne:* Patenter/Fwd: Patents>>>>>> Hei,>>>> sender kopi av en e-post angående patenter som jeg har sendt til> patent-myndighetene, i USA.>>>> Har også kontaktet patent-myndighetene i Storbritannia, angående dette.>>>> Ønsker å registrere disse patentene, sånn at jeg slipper å oppleve det, at> noen eventuelt stjeler de, og tjener penger på mine oppfinnelser.>>>> Håper dette er i orden!>> Mvh.>> Erik Ribsskog>>>>>>>Dersom du har ytterligere opplysninger i saken, ber vi deg klikke her og benytte deg av samme saksnummer RITM0055434.Dear eribsskog@gmail.com,Here is the answer to your inquiry:21.07.2023 13:02:33 CEST – Hans Ola HovdedalenAdditional commentsHei Erik RibsskogVi tar dessverre ikke vare eksamensoppgaver fra så langt tilbake______________________________________________________________________________________________________________________20.07.2023 18:57:32 CESTDescription:Hei,i dag så var jeg hos deres resepsjon i Prinsens gate.Og der fikk jeg snakke med ei dame (som var litt sjenert, for hu ville ikkesi navnet sitt, men hu hadde mørkt hår, og var i 30-åra kanskje).Og jeg forklarte hva det gjaldt.Jeg var innom NITH i 2014, og snakka med ei Anne Sophie Abildgaard der (iGalleri Oslo-senteret).Men da tok jeg opp flere temaer, så det meste rant litt ut i sanden.Og så har det vært en pandemi nå, så jeg har satt dette litt på pause.Men det jeg forklarte til Abildgaard.Det var at jeg hadde gått på NHI på slutten av 80-tallet og begynnelsen av90-tallet.Og skoleåret 1991/92, så lagde jeg en sisteårs-oppgave, i faget O39/49(Prosjektoppgave).Og da lagde jeg et program (i Pascal) som lagde kryssord (etter at jeg fikken aha-opplevelse, på Ungbo (hvor jeg bodde på den tida) på første avstudieåret).Og så begynte jeg å jobbe som leder i dagligvarebransjen etterførstegangstjenesten (jeg var juli 1992-kontingent).(For min lillesøster Pia flytta inn hos meg på Ungbo.Så måtte mer eller mindre sørge for at det var mat til to personer ikjøleskapet.Så da måtte jeg nesten være en kjedelig adoptiv-far type (som tenkte på åfå jobbe mest mulig, sånn at det ble nok til å betale regninger osv.).Noe sånt).Og så flytta/flykta jeg til Engand, høsten 2004 (for å studere vedUniversity of Sunderland, under min andre studietid (jeg gikk på HiO IU frahøsten 2002 til våren 2004)).Og da leide jeg en lagerbod hos City Self-Storage (på Majorstua).Og der la jeg kryssord-programmet (og mye annet).Og så flytter jeg tilbake til Norge, høsten 2014.Og da skjønte ikke City Self-Storage noenting, da jeg dro og besøkte de,ved Colosseum kino der (i et senter der).De fant meg ikke på data’n (sa en Daniel der).Så jeg får jo ikke mine ting tilbake.Men jeg husker at de sa på NHI, i 1992, at vi måtte lage tre eksemplarer avoppgaven.Et eksemplar til oss selv.Et eksemplar til sensor.Og et eksemplar som NHI skulle ta godt vare på, i et slags bibliotek, ellernoe lignende.Så jeg lurer på om disse oppgavene, har blitt med, på flyttelasset.For NHI ble til NKI, som ble til NITH, som ble til Westerdahls, og såkjøpte dere (hos Høyskolen Kristiania) Westerdahls (for noen år siden).Og da sa hu i resepsjonen, at de som har alle arkivene, der er dere påeksamen@kristiania.no.Så da burde jeg sende til dere, sa hu.Så jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med dette.For jeg har nå en blogg og et nettsted, og har lyst til å vise fram dettedata-programmet for verden/weben (for jeg tror at det kanskje kan brukestil noe enda, muligens etter noen videreutviklinger, osv.).Så om jeg kan betale for at man tar en kopi av denne oppgaven, og mailerden til meg, eventuelt.Det ligger også en diskett (av typen 5 1/4 vel) der.Og hvis den virker enda, så kan jeg jo prøve å få tak i en sånnUSB-diskettstasjon, av det slaget, eventuelt (og ta en kopi).På forhånd takk for eventuelt svar!Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: ons. 13. sep. 2017 kl. 02:32Subject: Påminnelse/Fwd: Kryssord-skapende program/Fwd: PatenterTo: Studier <studier@kristiania.no>Cc: Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, <ohs@selvaag.no>, <postmottak@uhr.no>Hei,sender en påminnelse om dette.Siden at jeg ser, på Westerdals sine nettsider, at dere nå har kjøpt opp,den høyskolen, (som tidligere var NHI og NITH), fra Anton B. Nielsen, (vardet vel).På forhånd takk for eventuelt svar!Mvh.Erik Ribsskog———- Videresendt e-post ———-Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Dato: 7. april 2017 kl. 13:50Emne: Kryssord-skapende program/Fwd: PatenterTil: post@kfir.noKopi: Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, ohs@selvaag.no, postmottak@uhr.no,studier@kristiania.noHei,jeg leste om dere, i en artikkel, på Dagbladet.no, (http://www.dagbladet.no/kultur/sinnataggen-kamp-vekker-internasjonal-oppsikt/67468880),i dag.Og da tenkte jeg, at jeg kanskje, kunne sende, en e-post, til dere.Det gjelder et kryssord-skapende program, som jeg lagde/utviklet, da jeggikk, det andre året, på NHI, (studieåret 1991/92).Dette programmet har jeg fortsatt tro på, når det gjelder økonomiskemuligheter.Den ene kopien av programmet ligger i min lagerbod hos City Self-Storage.Her vil ikke City Self-Storage/Selvaag la meg få tilgang, til mine ting,(etter at jeg har bodd, i ti år, i England, som flyktning, fra enkriminal-sak i Oslo, må jeg si).Og den andre kopien, fikk NHI.Og den skal vel nå finnes, hos Westerdals, (som kjøpte opp NITH, som i sintur kjøpte opp Den Polytekniske Høyskole, som i sin tur kjøpte opp NHI).Men Westerdals vil ikke gi meg tilgang, til denne kopien, av mittkryssordprogram.Og jeg tenker som så, at nå som internett finnes, (internett var nestenhelt ukjent, i 1992), så er det mer muligheter for meg, når det gjelder,dette programmet, (når det gjelder markedsføring og også bruks-muligheter).Og jeg bodde i Mellomhagen, på Østre Halsen, et par år, på 70-tallet, og davar jeg uvenn, med tre nabogutter, og han ene av de, (Pål Andre Larsen),har jobbet, i patentmyndighetene, (som advokat), for noen år tilbake.Så da tenker jeg som så, at da har antagelig de tulla med meg, (hvis jegskulle tippe).Så derfor må jeg sende en klage om dette, (synes jeg).Med hilsenErik Ribsskog———- Videresendt e-post ———-Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Dato: 8. august 2012 kl. 13:41Emne: Re: PatenterTil: Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>Kopi: NITH Oslo <oslo@nith.no>Hei,ja det er ikke så lett, når NITH ikke svarer.Ikke vil de sende meg graden min heller.Eller penger de skylder meg i studieavgift som jeg ikke fikk tid til åbruke, på grunn av militæret.Og det er også sånn, at jeg ikke får arven min, fra Norge, her jeg bor somflyktning i England.Hverken fra mors eller farssiden.Og ikke tingene mine fra City Self-storage, i Oslo.Har overhørt at jeg er forfulgt av ‘mafian’, i Oslo, i 2003.Kan det være noe sammenheng?Får ikke rettigheter av politiet.Og har ikke penger til å betale for patent for øyeblikket.Likevel vil jeg ikke miste rettighetene til oppfinnelsene mine, for å sidet sånn.Mvh.Erik Ribsskog2012/8/8 Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>> Hei!>>>> Dersom du ønsker å få informasjon/dokumentasjon fra NHI/NITH må du> henvende deg dit.>>>> Når det gjelder patenter og patentering viser jeg til tidligere e-post fra> Hilde Seiersten og undertegnede.>>>> Vennlig hilsen>> Per Olaf Ranger>> Konsulent>> tlf 22 38 75 57>> mail@patentstyret.no <http://mail@patentstyret.no%20>>>>> [image:> http://irgangen.patentstyret.no/Global/tegninger/grafisk/signatur_felles_no_jan_2012.gif]>>>> Følg oss på twitter <http://www.twitter.com/patentstyret>>> Følg oss på Facebook <http://www.facebook.com/patentstyret>>>>>>> *Fra:* Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]> *Sendt:* 8. august 2012 03:22> *Til:* Infosenteret> *Kopi:* NITH Oslo> *Emne:* Re: Patenter>>>> Hei,>>>> ja, men problemet er at NITH ikke vil sende meg kryssordprogrammet, som> jeg planlegger å ta patent på.>>>> Har dere hatt problem med NHI/NITH tidligere?>> Er det vanlig at de saboterer for tidligere studenter?>> Mvh.>> Erik Ribsskog>>>> 2012/8/7 Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>>> Hei!>>>> For å få papent på en oppfinnelse må du søke om dette. På vår hjemmeside> www.patentstyret.no finner du informasjon om hvordan du søker om patent.> Se lenken http://www.patentstyret.no/no/Patent/Hva-er-et-patent/ hvor du> finner informasjon om hvilke krav som stilles til en oppfinnelse for at den> skal kunne patenteres, hvordan du søker, kostnader knyttet til patentering,> behandling av søknaden etc.>>>> Her finner du og informasjon om hvordan du søker om patent i andre land,> om internasjonale søknadsordninger etc. Se lenken> http://www.patentstyret.no/no/Patent/Patentering-Utenfor-Norge/.>>>> Håper dette hjelper deg videre>>>> Vennlig hilsen>> Per Olaf Ranger>> Konsulent>> tlf 22 38 75 57>> mail@patentstyret.no <http://mail@patentstyret.no%20>>>>> [image:> http://irgangen.patentstyret.no/Global/tegninger/grafisk/signatur_felles_no_jan_2012.gif]>>>> Følg oss på twitter <http://www.twitter.com/patentstyret>>> Følg oss på Facebook <http://www.facebook.com/patentstyret>>>>> *Fra:* Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>]> *Sendt:* 6. august 2012 04:16> *Til:* Ekstern post> *Emne:* Patenter/Fwd: Patents>>>>>> Hei,>>>> sender kopi av en e-post angående patenter som jeg har sendt til> patent-myndighetene, i USA.>>>> Har også kontaktet patent-myndighetene i Storbritannia, angående dette.>>>> Ønsker å registrere disse patentene, sånn at jeg slipper å oppleve det, at> noen eventuelt stjeler de, og tjener penger på mine oppfinnelser.>>>> Håper dette er i orden!>> Mvh.>> Erik Ribsskog>>>>>>>If you have further information related to this case, we ask you to click here and use the same case number RITM0055434.Med vennlig hilsen/ Best regardsHans OlaEksamensavdelingen/ Exam DepartmentRef:MSG0457399_22l7pvxi1irTR7KMWzHF -
Mer fra Facebook
https://www.facebook.com/groups/holmsbubilder/posts/753182684878961/?comment_id=973824852814742&reply_comment_id=2294076590789555¬if_id=1689803180969728¬if_t=group_commentPS.
Det er litt rart, at det jeg skriver (på Facebook-gruppen overfor) ikke blir ordentlig/tydelig.
Men det var vel sånn, at det er en slags original (eller noe) som er leder, for den Facebook-gruppen.
Og at den originalen, bannet meg, for et eller annet, på begynnelsen av pandemien/unntakstilstanden.
(Noe sånt).
Jeg lurer på om det muligens var sånn, at det er slags ‘Holmsbu-mafia’ (med tilknytning til det lokale bedehuset) som driver og hersjer.
Hm.
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 2.
Det var visst sånn, at jeg meldte meg ut av gruppa, fordi at de begynte å terge meg (fordi at jeg er fra Berger, som ligger rett over fjorden fra Holmsbu (det var min farfar (og de) som var fra Holmsbu)):
https://johncons-blogg.net/2020/04/enda-mer-fra-facebook_27.htmlPS 3.
Det kom opp et varsel om at Søren W. Thorne hadde svart meg (så det var derfor jeg prøvde å skrive på denne Facebook-gruppen/siden):
https://johncons.net/minbok5_jub.pdfPS 5.
Det var forresten på chatte-kanalen sol.20ognoe.
At disse tre 16 år gamle Lørenskog-damene sa, at de ville at noen skulle møte de (ute i Lørenskog).
(Sånn som jeg husker det).
Og så lurer jeg på om ei av de (ei brunette som jeg nevnte, for Linda ‘Zera’ Wold på min irc-kanal #blablabla, fordi at hu hadde så spesielle/kule joggesko) kan ha vært Marion Ravn.(For disse tre Lørenskog-damene.Ville absolutt være med hjem til meg, på St. Hanshaugen.
Husker jeg.
Og så leide jeg en film (‘The Truman Show’) i video-butikken rett rundt hjørnet, mens disse venta i leiligheten min.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Og året etter (eller noe).
Så var det sånn, at min bekjente Glenn Hesler (en kamerat av min tremenning Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen).
Han dro meg med på bedriftsfotball (treninger og en kamp på Åråsen) med et lag fra Fjellhamar (var det vel).
Og en gang, på vei tilbake til St. Hanshaugen.
Så dro jeg innom McDonalds i Lørenskog sin drive-in.
Og da lurer jeg på om det var Marion Ravn som jeg fikk maten av.
Og hu begynte å tulle.
Og så gikk hu inn, og lagde maten på nytt (av en eller annen grunn).
(Noe sånt).
Det kan jo ha vært sånn, at de hadde blanda to kunder.
(Tenker jeg nå).
Og så hadde de gitt maten min, til en bil, som hadde kjørt.
Og så skjønte de dette, når de skulle gi meg maten min.
Og derfor måtte jeg venta enda lenger.
Siden at de måtte lage maten på nytt.
(Noe sånt).
Og dette var muligens bare ei, som ligna litt, på hu som jeg nevnte til Linda ‘Zera’ Wold.
(For å si det sånn).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Det var forresten sånn, at det ikke var så ofte, at jeg dro innom McDonalds i Lørenskog.
Hvis jeg skulle på en McDonalds drive-in.
(Mens jeg hadde bil (og råd til å spise på McDonalds).
Noe jeg hadde fra 1998 (da jeg ble forfremmet til butikksjef) og til 2003 cirka).
Så pleide jeg å dra på McDonalds sin drive-in-restaurant, ved Store Ringvei.
Jeg lurer på om den McDonalds-en lå ved Ullevål.
Det var ihvertfall sånn, at når jeg kjørte fra St. Hanshaugen til Sinsenkrysset.
Så kjørte jeg til venstre, i (den store) rundkjøringa.
Og så kjørte jeg i noen få minutter, langs Store Ringvei, da.
(For å si det sånn).
Men det var ikke _så_ ofte, at jeg handla der heller.
Men kanskje 2-3 ganger i året (eller noe).
(Noe sånt).
Jeg husker at da David Hjort og hans daværende samboer Linn Korneliusen bodde ute i Bærum (i en ‘Rimi-leilighet’).
Så pleide jeg noen ganger å kjøre Linn hjem, etter jobb.
(Hu jobba som kassadame på Rimi Nylænde.
Hvor jeg var butikksjef).
Og da pleide vi noen ganger å kjøre innom McDonalds (drive-in) på vei til Bærum (husker jeg).
(Jeg lurer på om David Hjort og Linn Korneliussen sin ‘Rimi-leilighet’ (som de leide av sin arbeidsgiver Rimi/ICA) lå enten på Slependen eller på Høvik.
De bodde ihvertfall like ved en bensinstasjon (i Bærum) så lå like ved E18/motorveien.Husker jeg).
Så sånn var det.Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Jeg sendte en e-post til LOS
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>LOS Kundeservice – Din henvendelse CRM:0448000339Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juli 2023 kl. 16:47Til: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>Kopi: Bodø Energi AS <kunde@bodoenergi.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, kundeservice@fortum.com, nve@nve.no, trond.skjellerud@elvia.no, post@elhub.no, pal.skjaeggestad@glitreenergi.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, elklage@elklage.no, Ragnhild.Ask.Connell@glitreenergi.no, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, Abuse <abuse@telia.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, calmquist@eurojuris.no, kundeservice@glitreenergi.no, eian@eianadvokat.noHei,da jeg flytta inn her, i 2018.Så sa ikke kommunen noe om LOS.Så det er antagelig en slags avtale, som de har begynt med under coronaen deromkring.Jeg har bytta til Fjordkraft nå, og er ikke det minste interessert i en strøm-avtale med LOS.Det (LOS) virker også som et slags tulle-navn, må jeg si.(Los er jo noe som har på båter (for å si det sånn).Det har vel ikke noe med strøm-bransjen å gjøre.Må man vel si).Skjerpings!Erik Ribsskogfre. 30. sep. 2022 kl. 11:01 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:Hei,Vi har en avtale med Bærum kommune om at de kan knytte sine leietakere opp til en strømavtale med LOS.Dette er ikke noen bindene avtale og leietaker kan selvfølgelig velge en annen leverandør hvis de ønsker det.Ønsker deg en fin dag.Vennlig hilsenSiri | Teamleder KundedialogT: 3860 8500 | kundesenter@los.noLOS ASKjøita 18, 4630 KristiansandPostboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansandlos.no | Facebook: losenergiÅpningstiderT: 08:30 – 15:00 | FB: 09:00 – 16:00——————- Opprinnelig melding ——————-Fra: eribsskog@gmail.com;Mottatt: Tue Sep 13 2022 16:34:17 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)Til: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>;Kopi: Arva AS (tidligere Nordlandsnett) <kunde@bodoenergi.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; kundeservice@fortum.com; nve@nve.no; trond.skjellerud@elvia.no; post@elhub.no; pal.skjaeggestad@glitreenergi.no; tryggstromhandel@dnvgl.com; elklage@elklage.no; Ragnhild.Ask.Connell@glitreenergi.no; kundesenter.no@lowell.com; svc.no.nova@lowell.com; postmottak@asd.dep.no; strom.no@lowell.com; kundeservice@renroros.no; juridisk@datatilsynet.no; kundeservice@norgesenergi.no; boligbistand@baerum.kommune.no; kundeservice@mail.efi.no; kundeservice@hafslundstrom.no; sfovpost@statsforvalteren.no; post@sivilombudsmannen.no; amnestyis@amnesty.org; hrwuk@hrw.org; lbf@lbf.no; post@finkn.no; post@akademikerforbundet.no; kom@nve.no; rme@nve.no; trl@nve.no; morten.schau@elvia.no; abuse@telia.com; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; tr@forbrukertilsynet.no; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; info@tpas.org.uk; runcornoffice@taroe.org; postkasse@datatilsynet.no; firmapost@nkom.no; marked@ge.no; politikk@hoyre.no; calmquist@eurojuris.no; kundeservice@glitreenergi.no;Emne: Re: LOS Kundeservice – Din henvendelse CRM:0448000339Hei,dette har jeg tidligere tatt med din kollega Vilde, blant annet.Så det blir litt kjedelig å gjenta seg selv.Så jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.Som sagt så begynte Bærum kommune å ‘gnåle’ om LOS (på kontrakten) da jeg skulle fornye husleie-kontrakten, under coronaen, i fjor sommer.Og byråkratene i Bærum (som Nav-Steinar og Boligbistand-Bjørn) de er ofte ordknappe/innesluttede, og det på tross av at Bærum kommune/Nav Bærum ofte har sære løsninger (når det gjelder ‘bilag-innlevering’, plen-klipping og kabel-TV-avtaler) som det nok vanligvis ville vært naturlig å forklare/informere borgerne/kundene om.Så det er kanskje bedre om LOS forklarer om dette samarbeidet (må det vel antagelig være snakk om) med Bærum kommune.Hvorfor er LOS så gjevt.Bærum kommune skrev på kontrakten at de forbeholdt seg retten, til å bytte strøm-avtale, i mitt navn, til LOS.Men så har de seinere snudd, og og sagt at det var feil, for det gjaldt bare ny-innflyttede.(Selv om det stod svart på hvitt, på kontrakten).Så dette må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskogfre. 11. feb. 2022 kl. 15:53 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:Hei Erik,Takk for at du tar kontakt med oss.Ut fra hva jeg kunne se på skjermbildene kommer disse meldingene fra Glitre Energi AS. Jeg har også søkt opp navnet ditt og finner ikke noe kundeforhold hos LOS AS.Her ville jeg tatt kontakt med din strømleverandør, Glitre Energi AS på 31 00 15 50, eventuelt via kontaktskjema på deres nettsider vedrørende spørsmål du måtte ha.Ønsker deg en riktig god helg!Med vennlig hilsenFrode | KunderådgiverT: 3860 8500 | kundesenter@los.noLOS ASKjøita 18, 4630 KristiansandPostboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansandlos.no | Facebook: losenergiÅpningstiderT: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00——————- Opprinnelig melding ——————-Fra: eribsskog@gmail.com;Mottatt: Tue Feb 01 2022 18:55:52 GMT+0100 (sentraleuropeisk normaltid)Til: kundeservice@glitreenergi.no;Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>;politikk@hoyre.no; marked@ge.no; firmapost@nkom.no;postkasse@datatilsynet.no;runcornoffice@taroe.org;info@tpas.org.uk; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; tr@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; abuse@telia.com; morten.schau@elvia.no;trl@nve.no; rme@nve.no; kom@nve.no; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no;lbf@lbf.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org;post@sivilombudsmannen.no;sfovpost@statsforvalteren.no;kundeservice@hafslundstrom.no;kundeservice@mail.efi.no;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@norgesenergi.no;juridisk@datatilsynet.no;kundeservice@renroros.no;strom.no@lowell.com; postmottak@asd.dep.no; svc.no.nova@lowell.com; kundesenter.no@lowell.com;Emne: TekstmeldingerHei,dere sender meg tekstmeldinger nesten daglig, hvor dere skriver om: ‘Min Side’, osv.Hva skal dette bety?Erik Ribsskog -
Jeg sendte en e-post til Lowell
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juli 2023 kl. 16:39Til: kundesenter.no@lowell.mypurecloud.ieKopi: kundeservice@mail.efi.no, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, Abuse <abuse@telia.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, info@brukerklagenemnda.no, eian@eianadvokat.noHei,dette er det samme som jeg skrev til din kollega Frida om, tidligere i dag.At dere svarer på en kopi.Hvis dere har for lite å gjøre (sånn at dere svare på kopi-mailer) så er det muligens ikke en bra ting.Jeg skjønner at det kan være kjedelig på jobb, hvis det er lite å gjøre.Men at dere skal kaste bort tida til folk, med å skrive tulle-mailer.Det blir som noe tull (når man får nok tulle-mailer (skrevet av nett-troll) fra før).Må jeg si.Så dette må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskogtir. 20. sep. 2022 kl. 12:42 skrev Lowell Norge <kundesenter.no@lowell.mypurecloud.ie>:Hei.Takk for din henvendelse.For å kunne sjekke om du har noen saker til inkasso er du nødt til å sende over enten et saksnummer eller fødsels- og personnummer slik at vi kan sjekke opp i dette.Utover det får vi dessverre ikke hjulpet deg vedrørende identitetstyveri, dette må du politianmelde og eventuelt sende denne politianmeldelsen til oss.Ha en fortsatt fin dag.Med vennlig hilsen,CamillaLowell Norge ASBrynsveien 14PB 6354 EtterstadNO-0604 OSLO, NORGETelefon:+47 23 17 10 00www.lowell.no** This message including any attachments may containconfidential and/or privileged information intended only forthe person or entity to which it is addressed. If you are notthe intended recipient we ask you to delete this messageand notify the sender. Thank you.From: eribsskog@gmail.comSent: Tuesday, September 13, 2022 3:40 PMTo: kundeservice@mail.efi.noCc: postkasse@datatilsynet.no, marked@ge.no, firmapost@nkom.no, strom.no@lowell.com, kundeservice@renroros.no, kundeservice@norgesenergi.no, boligbistand@baerum.kommune.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, kundesenter@los.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@sivilombudsmannen.no, amnestyis@amnesty.org, hrwuk@hrw.org, lbf@lbf.no, post@finkn.no, post@akademikerforbundet.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, tr@forbrukertilsynet.no, phso.enquiries@ombudsman.org.uk, info@tpas.org.uk, postmottak@asd.dep.no, runcornoffice@taroe.org, svc.no.nova@lowell.com, politikk@hoyre.no, info@brukerklagenemnda.noSubject: Re: Klage/Fwd: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.Hei,dette høres ut som en røverhistorie (må jeg si).Hvis dere har noen advokater (for eksempel) ansatt i deres firma.Så klarer nok de å løsne flokken (ovenfor ISP-ene) hvis jeg skulle tippe.Så dette blir som noe tafatt.(Må jeg si).Så dette må jeg klage på.Vennligst send dette til en overordnet.(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).Skjerpings!Erik RibsskogPS.Dere svarer her på en kopi-mail.Dere har havnet på en mail-liste fordi at det har vært problemer med dere tidligere.Skjerpings!man. 7. feb. 2022 kl. 15:05 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:Hej Erik!Detta är en tråkig historia som du blivit utsatt för.Som vi tidigare informerat dig om har vi som företag gjort allt vi kan för att stoppa detta.Vi har ingen möjlighet att ta fram namnet på eventuella nättroll.Men det är viktigt att klargöra att om du är utsatt för bedrägeri i någon form måste du polisanmäla detta.EFI har ingen möjlighet att ta fram något namn som tillhör en viss IP adress.För att få fram detta krävs att polisen gör utredning hur det ligger till.Med vänlig hälsning/Best regardsEFI ABPlatschefTomas StrandMed vennlig hilsenEFI Kundeservicew: www.efi.noe: kundeservice@mail.efi.not : 987 01 444EFI ASPostboks 600 Sentrum, 0106 OsloOriginal TextFrom: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>To: postkasse@datatilsynet.noCC: Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>;firmapost@nkom.no;Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>;kundeservice@renroros.no;kundeservice@norgesenergi.no;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>;LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>;info@tpas.org.uk;Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>;Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>;Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>;Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>;info@brukerklagenemnda.noSent: 05.02.22 22:37:17Subject: Klage/Fwd: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: <mobil@ge.no>Date: fre. 4. feb. 2022 kl. 23:51Subject: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.To: <eribsskog+lailamonica@gmail.com>Bekreftelse på inngått avtale.Vi takker for din bestilling hos GE Mobil, og vil med dette bekrefte din inngåtte avtale hos oss.Dersom bestillingen gjelder portering av mobilnummer, vil du om noen dager motta en SMS som bekrefter oppstart av leveransen, det vil si når vi har fått bekreftet oppstart fra Telenor.Her er særvilkårene for inngått avtale:Ved avtale om levering av Leve 100 GB gjelder følgende betingelser:Avtalen inkluderer 100 GB data, fri SMS, MMS og tale. NB: maks 10000 SMS/MMS og maks 10000 ringeminutter. Fri bruk i EU/EØS er begrenset til 20 GB. Trenger du mer data, bestiller du dette via vår app eller min side. Se link overfor mht. priser.Avtalen har ingen bindingstid.Avtalen har et fastbeløp pr mnd. som faktureres forskuddsvis. Alt forbruk utover inkludert innhold faktureres etterskuddsvis. For oversikt over priser, se link..Avtalen inkluderer “Fri Roaming” i EU/EØS, begrenset til 20 GB. Du kan bruke telefonen som om du er i Norge når du er i EU/EØS.NB: Ringer du til andre land, vil prisen være som om du ringer fra Norge, også i det landet du er i. Se link for priser.Avtalen har “Data rollover”. Du kan spare opp, og overføre, like mye data som du har inkludert i abonnementet ditt.Navn, adresse og telefonnummer deles med nummeropplysningstjenester dersom kunden ikke har reservert seg mot dette. Reservasjon hos andre mobiloperatører videreføres ikke automatisk ved bytte av leverandør. Reservasjon mot nummeropplysning kan gjøres via app, min side eller ved å ta kontakt med kundeservice på mobil@ge.no eller telefon 61 29 47 00.Fakturaen sendes til din e-postadresse. Det er ikke krav til eFaktura eller Avtalegiro. Papirfaktura har et miljøgebyr på 49 kroner per måned.Miljøgebyr vil ikke tilkomme på første faktura fra oss.Endring av avtale gjøres via app eller min side. Endringer til annen avtale/produkt vil gjelde fom den 1. påfølgende måned.I forbindelse med kampanjer vil eventuelle rabatt trekkes fra faktura. Eventuelt overskytende overføres neste faktura.I forbindelse med bestilling utføres kredittsjekk. GE Mobil kan med bakgrunn i denne kansellere bestillingen i ettertid.GE Mobil kan foreta prisjustering med minimum 1 mnd varsel. Endringer i offentlige avgifter (mva el.) vil endres fortløpende uten varsel.GE Mobil tar personvern på alvor, og vår behandling av personopplysninger er i samsvar med ny personopplysningslov og personvernforordning av 2018. Vår behandling av personopplysninger og dine rettigheter er nærmere beskrevet i vår personvernerklæring (https://www.ge.no/personvernerklaering).For øvrig gjelder våre generelle vilkår som du kan lese her.NB: Ved kjøp aksepterer kunde at GE Mobil bestiller oppstart på første mulige dato. Denne datoen for levering vil da kunne være før angrerettens frist på 14 dager. Angreretten kan derfor kun benyttes dersom melding om angrerett mottas av GE Mobil minimum 2 virkedager før byttedato.Vedlagt denne eposten ligger også avtalevilkårene, samt angrerettskjema.Vi håper du blir fornøyd med oss i tiden som kommer!Med vennlig hilsen oss i Gudbrandsdal Energi MobilTlf: 61 29 47 00 — Web: www.ge.no













