johncons

Stikkord: Hm

  • Nå fikk jeg en rar mail fra Blogger

     Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Publiseringen av innlegget ditt med tittelen «Jeg sendte en e-post til Lowell» er opphevet
    Blogger <no-reply@google.com> 13. juli 2023 kl. 13:19
    Til: eribsskog@gmail.com
        Hei!
        Som du kanskje allerede vet, beskriver retningslinjene våre for brukere (https://blogger.com/go/contentpolicy) grensene for hva vi tillater og ikke tillater i Blogger. Innlegget ditt med tittelen «Jeg sendte en e-post til Lowell» ble rapportert til oss for gjennomgang. Vi har avgjort at det bryter retningslinjene våre, og vi har opphevet publiseringen av nettadressen https://johncons-blogg.net/2023/07/jeg-sendte-en-e-post-til-lowell.html, slik at den er utilgjengelig for blogglesere.
        Hvorfor ble publiseringen av blogginnlegget opphevet?
        Innholdet ditt har brutt retningslinjene våre om personlig og konfidensiell informasjon. Gå til siden med retningslinjene våre for brukere, som du finner en link til i denne e-posten, for å finne ut mer.
        Hvis du ønsker å publisere innlegget på nytt, må du oppdatere innholdet slik at det overholder retningslinjene for brukere av Blogger. Når innholdet er oppdatert, kan du publisere det på nytt på (Sladdet av johncons-blogg). Dette utløser en gjennomgang av innlegget.
        Du finner mer informasjon i følgende ressurser:
        Vilkår for bruk: https://www.blogger.com/go/terms
        Retningslinjer for brukere av Blogger: https://blogger.com/go/contentpolicy
        Vennlig hilsen
        Blogger-teamet

    PS.

    Denne mailen dukka opp, i samme sekund, som jeg publiserte bloggposten.

    Så det virker som, at Blogger, har en slags ‘sensur-bot’, som slo til, mot min bloggpost.

    Det stod et kontonummer i mailen.

    Og det har kanskje trigget en Blogger/Google-bot.

    Hm.

    Jeg leste i reglene (i linken overfor).

    Og det er visst ikke lov å publisere folk sine kontonumre.

    Men dette var snakk om Nav sitt kontonummer.

    (Som Lowell hadde sendt noen penger til feilaktig.

    For å si det sånn).

    Så dette blir som noe tull.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Mer om at Google/Blogger driver med et eller annet rart på bloggen min:




    PS 3.

    Og nå har visst Blogger gjenopprettet bloggposten (uten at jeg har fått klagd ennå):




    PS 4.

    Nå tagget jeg bloggposten, og da skjedde det samme igjen:




    PS 5.

    Og så ble bloggposten plutselig gjenopprettet igjen (for andre gang):

  • Jeg sendte en e-post til Lowell

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    SV: Re: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. juli 2023 kl. 13:16
    Til: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    i min forrige mail, så skrev jeg at jeg ønsket å få svar fra en overordnet om dette.
    Jeg kan ikke se at det har skjedd.
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tir. 23. aug. 2022 kl. 15:15 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
    Hei
    Takk for din henvendelse.
    Det ble tilbakeført kr 3102,86 til konto 32073011344 den 22.07.2022. Du har ingen andre beløp til gode hos oss som kan tilbakeføres.
    Med ønske om fortsatt fin dag.
    ————————————
    Med vennlig hilsen
    Lowell Norge AS
    Telefonnummer: 23171010
    IBAN: NO1563180520351
    BIC : NDEANOKK
    ————————————
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013647634105241006141
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304041397303
    NB: Oppgi alltid saksnummer 36476341 ved henvendelse til oss.
    >Hei,
    >
    >jeg kan ikke se å ha mottatt noen penger fra dere.
    >
    >Og det må være fordi at dere har sendt pengene til Nav, kan det virke som.
    >
    >Som jeg forklarte om, i min forrige mail, så pleier Nav å straffe meg, på sin egen måte (de sendte meg ingen penger i starten av april) når dette ‘fenomenet’ skjer, at de på grunn av Gremlins (eller hva man skal si) ikke finner mine strøm-regning-brev, og de/jeg derfor får inkasso-varsel.
    >
    >Jeg tenkte at dere ville sende meg en sjekk, på det nevnte beløpet.
    >
    >Jeg flyttet fra Liverpool til Sunderland høsten 2011.
    >
    >Og da sendte BT (British Telecom) meg en sjekk, på nærmere 200 pund, etter at jeg flyttet, husker jeg (de hadde en ‘demon’ på sin kundeservice-avdeling, som hadde lurt meg til å betale et slags ekstra ‘dimmi-skatt-depositum’, eller noe i den duren).
    >
    >Men dere på Lowell er kanskje så unge, at dere ikke har hørt om sjekker.
    >
    >Og at det skal være en heksekunst, å finne ut hva et beløp fra november var.
    >
    >Det høres litt drøyt ut, synes jeg.
    >
    >Så det må jeg klage på.
    >
    >Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
    >
    >Skjerpings!
    >
    >Erik Ribsskog
    >
    >
    >man. 8. aug. 2022 kl. 08:43 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>:
    >Det ble tilbakeført kr 3102,86 til konto 32073011344 den 22.07.2022. Du har ingen andre beløp til gode hos oss som kan tilbakeføres.
    >————————————
    >Med vennlig hilsen
    >Lowell Norge AS
    >Telefonnummer: 23171010
    >
    >————————————
    >KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013647634105241006141
    >KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304041397303
    >NB: Oppgi alltid saksnummer 36476341 ved henvendelse til oss.
    >
  • Jeg sendte en e-post til Morrow

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Varsel om oppsigelse – Komplett Bank
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. juli 2023 kl. 11:00
    Til: Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>
    Kopi: post@arbeidstilsynet.no, ir@morrowbank.com, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, eian@eianadvokat.no, info@kistefos.no, post@canica.no, Melissa Bramwell <melissa.bramwell@allingtonhughes.co.uk>
    Hei,
    nå skrev jeg forrige gang, at jeg ønsket å få svar fra sjølveste banksjefen (Øyvin Oanes).
    Og så får jeg svar fra den samme ferie-vikaren igjen (kan det virke som).
    Da lurer jeg litt på hva dere driver med.
    Dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tor. 13. juli 2023 kl. 08:58 skrev Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>:
    Hei,
    Faktura blir sendt ut den 2. hver måned, og forfallsdato er 17. hver måned. 
    Hvis du ønsker å betale deg ajour denne måneden gjenstår det å betale 193,00 kr innen 17. juli. Fremover har du mulighet til å betale fakturaen når du ønsker mellom 2. og 17. i måneden.
    Vi anser nå denne saken som avsluttet fra vår side.
    Dersom du ikke er fornøyd med svaret du har mottatt fra oss har du rett til å få saken din prøvd hos Finansklagenemnda (FnKN)
    Ha en fin dag.
    Med vennlig hilsen,
    Jens
    Kunderådgiver
    Morrow Bank ASA
    Postboks 448 / 1327 Lysaker
    Telefon +47 21 00 74 50
    kundeservice@morrowbank.com
    ————— Original Message —————
    From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    Sent: 10.07.2023 13:55
    To: kundeservice@morrowbank.com
    Cc: post@arbeidstilsynet.no; ir@morrowbank.com; sfovpost@statsforvalteren.no; post@akademikerforbundet.no; post@forbrukertilsynet.no; hrwuk@hrw.org; post@finkn.no; amnestyis@amnesty.org; politikk@hoyre.no; post@forbrukerradet.no; eian@eianadvokat.no; info@kistefos.no; post@canica.no
    Subject: Re: Varsel om oppsigelse – Komplett Bank
     
    Hei,
    jeg har tidligere skrevet at jeg synes at dine mailer virker som noe ‘aprilsnarr-greier’ (og som noe fra etter atomkrigen).
    Og jeg synes ikke at den siste mailen var noe særlig bedre.
    (‘Fagansvarlig’, skriver du.
    Du er kanskje en ferievikar, som blander jobb og studier).
    Jeg søkte opp deres firma på Purehelp.
    Og der står det ‘administrerende direktør’ (og ikke ‘fagansvarlig’).
    Og han direktøren heter visst Øyvin Oanes, står det.
    Og han har Finansavisen skrevet negativt om.
    For han hadde kjøpt aksjer i eget firma for to millioner, i forbindelse med at aksjeprisen ble satt ned.
    Så det er visst bare tull hos dere.
    (Ifølge den nevnte Finansavisen-artikkelen:
    https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2021/11/04/7766940/banksjef-sendte-kursen-ned-for-innsidekjop).
    Men det er kanskje bedre å få svar fra de trikserne på toppen.
    Enn å få servert mer piss fra dere gutta på gølvet.
    (For å si det sånn).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
     
    man. 10. juli 2023 kl. 12:53 skrev Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>:
    Hei,
    Har bekreftet med fagansvarlig at vi ikke har mulighet til å endre forfallsdato.
    For å unngå inkassovarsel må du derfor betale inn 193 kr innen 17/7-23.
    Hvis du ikke er fornøyd med dette kan du sende inn klage på Min side.
    Ha en fin dag.
    Med vennlig hilsen,
    Jens
    Kunderådgiver
    Morrow Bank ASA
    Postboks 448 / 1327 Lysaker
    Telefon +47 21 00 74 50
    kundeservice@morrowbank.com
    ————— Original Message —————
    From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    Sent: 04.07.2023 15:19
    To: kundeservice@morrowbank.com
    Cc: post@arbeidstilsynet.no; sfovpost@statsforvalteren.no; post@akademikerforbundet.no; post@forbrukertilsynet.no; hrwuk@hrw.org; post@forbrukerradet.no; post@finkn.no; eian@eianadvokat.no; post@canica.no; amnestyis@amnesty.org; politikk@hoyre.no
    Subject: Re: Varsel om oppsigelse – Komplett Bank
     
    Hei,
    det høres ut som en aprilsnarr at dere lar dere styre av deres fakturasystem på den måten.
    (Og at det fakturasystemet liksom er guden deres.
    For å si det sånn).
    Det blir som noe fra etter atomkrigen.
    (Må man vel si).
    Jeg ønsker derfor å få svar fra en overordnet (som daglig leder) om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog 
     
    tir. 4. juli 2023 kl. 14:40 skrev Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>:
    Hei,
    Det er riktig at du betalte nå nettopp. 
    Men vårt fakturasystem funker på den måten at det utstedes ny faktura for forrige måned, rundt den 1. i hver måned, med forfallsdato den 17., og det er dessverre ikke noe vi får til å tilpasse for deg.
    Beklager det jeg sa om faktura for mai, jeg mente at den ikke ble betalt innen fristen i mai.
    I henhold til avtalevilkårene for handlekontoen er du nødt til å betale inn minstebeløpet innen fristen i hver måned, ellers vil den bli sagt opp (som du fikk e-post om). Om avtalen blir sagt opp vil hele utestående saldo forfalle til betaling.
    Du fikk nå faktura den 1. juli med minstebeløp på 385 kr (minus 193 innbetalt) som gjør at du er nødt til å betale inn 193 kr innen 17. juli for å unngå oppsigelse av avtalen.
    Ha en fin dag.
    Med vennlig hilsen,
    Jens
    Kunderådgiver
    Morrow Bank ASA
    Postboks 448 / 1327 Lysaker
    Telefon +47 21 00 74 50
    kundeservice@morrowbank.com
    ————— Original Message —————
    From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    Sent: 03.07.2023 18:17
    To: kundeservice@morrowbank.com
    Cc: post@arbeidstilsynet.no; post@canica.no; post@finkn.no
    Subject: Re: Varsel om oppsigelse – Komplett Bank
     
    Hei,
    fakturaen for mai betalte jeg 2. juni.
    (Sjekka på nettbanken nå).
    Så det er feil, det som dere skriver.
    Jeg har betalt hver måned (vil jeg si).
    Jeg er vant til å leie vaskemaskin fra Thorn, på 90-tallet.
    Så jeg er vant til å betale et par hundre for vaskemaskin i måneden.
    Da betaler jeg 192 rundt månedsskiftet (som tidligere informert om).
    Det at dere har en sånn regel, om at alle betaler den søttende, det høres litt rart ut.
    Det er også en dum dato, for mange får penger den tjuende.
    Så det må jeg klage på (igjen).
    Det er ikke så lett å følge med på hva Rimi-Hagen eier, for han kjøper og selger firmaer like ofte som andre folk kjøper seg ny mobil, for eksempel.
    (Han solgte jo Rimi til svenskene.
    For eksempel).
    Men det var vel antagelig en grunn til at han solgte seg ut da.
    Da betaler jeg 192 rundt månedsskiftet juli/august.
    Og så betaler jeg 192 rundt månedsskiftet august/september.
    Osv.
    Dette har jeg sagt fra til dere om før.
    Så at det skal være så vanskelig, det kan man lure på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Hvis Rimi-Hagen stikker innom (selv om han har slutta der).
    Så kan dere si fra om, at det skryte-brevet jeg fikk, da jeg vant driftskonkurransen Rimi Gullårer, som butikksjef på Rimi Langhus, i 2001.
    Det brevet ligger på gården til en skytegal onkel av meg, i Kvelde, som prøvde å drepe meg (eller om det var hans medsammensvorne) i 2005.
    Så om dere kan be han om å sende en kopi av det brevet.
    Dere har jo mail-adressen min, så dere kan bare sende det som e-brev eventuelt.
    Bare noe jeg tenkte på.
     
    (Dette har jeg sendt om til Hagen/Canica før.
    Men de har ikke svar).
     
    man. 3. juli 2023 kl. 16:24 skrev Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>:
    Hei,
    Vi har mottatt din innbetaling på 193,00 kr i dag.
    Du betalte ikke fakturaen i mai, som gjør at du “henger” en måned etter på betalingene.
    Du mottok en faktura i dag med minstebeløp for å bli ajour som var på 385,00 kr. Hvis du derfor betaler inn 192 kr vil du være ajour på nedbetalingen av handlekontoen.
    Angående å endre betalingsdato er ikke dette mulig dessverre, og alle med handlekonto har forfallsdato på den 17. hver måned.
    Angående eierskapet så kan jeg referere deg til https://ir.morrowbank.com/shareholder. Hagen solgte seg ut i 2020, så jeg kan betrygge deg om at det har ingen sammenheng.
    Gjerne svar her om du har flere spørsmål.
    Ha en fin dag.
    Med vennlig hilsen,
    Jens
    Kunderådgiver
    Morrow Bank ASA
    Postboks 448 / 1327 Lysaker
    Telefon +47 21 00 74 50
    kundeservice@morrowbank.com
    ————— Original Message —————
    From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    Sent: 03.07.2023 09:23
    To: kundeservice@morrowbank.com
    Cc: post@arbeidstilsynet.no; post@finkn.no
    Subject: Re: Varsel om oppsigelse – Komplett Bank
     
    Hei,
    jeg har tidligere informert dere om at på grunn av strømstøtte-stans så betalter jeg disse rundt den første, om sommeren.
    Og jeg la inn en betaling for en måned (193 kroner) i nettbanken, i helga.
    Så den skal dere ha fått i dag.
    Men den betalingen står ikke på deres faktura.
    Så om dere kan sende en ny faktura, med riktig beløp.
    Jeg har tidligere prøvd å få dere til å endre betalings-dato fra den søttende til den tjuende.
    Men det var helt umulig (virka det som).
    Og når dere heller ikke leser mailene mine (jeg har informert dere om at jeg betaler rundt månedsskiftet nå i sommer) så er det veldig dårlig kundeservice, må jeg si.
    Jeg har en arbeidssak mot Rimi/ICA/Rimi-Hagen.
    Og dere er visst eiet av Rimi-Hagen.
    Så da lurer jeg litt på denne kundeservicen.
    For det er alltid sånn, at jeg sier til dere, at den regningen betalte jeg ‘yester’ (som dere sikkert sier).
    Og sånn er det denne måneden og.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    man. 3. juli 2023 kl. 08:59 skrev Komplett Bank ASA <ikke-svar@komplettbank.no>:
    Morrow Bank
     
     
     
    VARSEL OM OPPSIGELSE
    HANDLEKONTO
     
    Vi ber deg betale minstebeløpet innen betalingsfristen for å unngå at avtalen om Handlekonto blir sagt opp. Ta kontakt med kundeservice for å inngå avtale om ajourbetaling.
     
     
     
     
     
     
     
     
    Utestående saldo:
    kr 4 805,30
    Minstebeløp å betale:
    kr 385,00
    Forfallsdato:
    17.07.2023
    Innbetales til konto:
    6032.05.02112
    KID:
    (Sladdet av johncons-blogg)
     
     
     
     
     
    Fakturaen følger ikke lenger som vedlegg til e-posten, men er tilgjengelig på Min Side.
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    Kundeservice
    Kundeservice
     
      Du kan kontakte oss på e-post eller på telefon 21 00 74 50.  
     
     
     
     
     
     
      Morrow Bank  
     
    © Morrow Bank ASA, Postboks 448, 1327 Lysaker, Org. nr: 998997801
    Ref: 4e138a87-f309-4231-8b29-9d0413b5a612
     
     
     
     
     
     
    ref:_00D0N1MgD8._5003VZtROw:ref
  • Mer fra Facebook




    PS.

    Her er mer om dette:

  • Jeg sendte en e-post til Morrow

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Varsel om oppsigelse – Komplett Bank
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. juli 2023 kl. 13:55
    Til: Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>
    Kopi: info@kistefos.no, ir@morrowbank.com, post@arbeidstilsynet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, eian@eianadvokat.no, post@canica.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    jeg har tidligere skrevet at jeg synes at dine mailer virker som noe ‘aprilsnarr-greier’ (og som noe fra etter atomkrigen).
    Og jeg synes ikke at den siste mailen var noe særlig bedre.
    (‘Fagansvarlig’, skriver du.
    Du er kanskje en ferievikar, som blander jobb og studier).
    Jeg søkte opp deres firma på Purehelp.
    Og der står det ‘administrerende direktør’ (og ikke ‘fagansvarlig’).
    Og han direktøren heter visst Øyvin Oanes, står det.
    Og han har Finansavisen skrevet negativt om.
    For han hadde kjøpt aksjer i eget firma for to millioner, i forbindelse med at aksjeprisen ble satt ned.
    Så det er visst bare tull hos dere.
    (Ifølge den nevnte Finansavisen-artikkelen:
    https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2021/11/04/7766940/banksjef-sendte-kursen-ned-for-innsidekjop).
    Men det er kanskje bedre å få svar fra de trikserne på toppen.
    Enn å få servert mer piss fra dere gutta på gølvet.
    (For å si det sånn).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 10. juli 2023 kl. 12:53 skrev Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>:
    Hei,
    Har bekreftet med fagansvarlig at vi ikke har mulighet til å endre forfallsdato.
    For å unngå inkassovarsel må du derfor betale inn 193 kr innen 17/7-23.
    Hvis du ikke er fornøyd med dette kan du sende inn klage på Min side.
    Ha en fin dag.
    Med vennlig hilsen,
    Jens
    Kunderådgiver
    Morrow Bank ASA
    Postboks 448 / 1327 Lysaker
    Telefon +47 21 00 74 50
    kundeservice@morrowbank.com
    ————— Original Message —————
    From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    Sent: 04.07.2023 15:19
    To: kundeservice@morrowbank.com
    Cc: post@arbeidstilsynet.no; sfovpost@statsforvalteren.no; post@akademikerforbundet.no; post@forbrukertilsynet.no; hrwuk@hrw.org; post@forbrukerradet.no; post@finkn.no; eian@eianadvokat.no; post@canica.no; amnestyis@amnesty.org; politikk@hoyre.no
    Subject: Re: Varsel om oppsigelse – Komplett Bank
     
    Hei,
    det høres ut som en aprilsnarr at dere lar dere styre av deres fakturasystem på den måten.
    (Og at det fakturasystemet liksom er guden deres.
    For å si det sånn).
    Det blir som noe fra etter atomkrigen.
    (Må man vel si).
    Jeg ønsker derfor å få svar fra en overordnet (som daglig leder) om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog 
     
    tir. 4. juli 2023 kl. 14:40 skrev Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>:
    Hei,
    Det er riktig at du betalte nå nettopp. 
    Men vårt fakturasystem funker på den måten at det utstedes ny faktura for forrige måned, rundt den 1. i hver måned, med forfallsdato den 17., og det er dessverre ikke noe vi får til å tilpasse for deg.
    Beklager det jeg sa om faktura for mai, jeg mente at den ikke ble betalt innen fristen i mai.
    I henhold til avtalevilkårene for handlekontoen er du nødt til å betale inn minstebeløpet innen fristen i hver måned, ellers vil den bli sagt opp (som du fikk e-post om). Om avtalen blir sagt opp vil hele utestående saldo forfalle til betaling.
    Du fikk nå faktura den 1. juli med minstebeløp på 385 kr (minus 193 innbetalt) som gjør at du er nødt til å betale inn 193 kr innen 17. juli for å unngå oppsigelse av avtalen.
    Ha en fin dag.
    Med vennlig hilsen,
    Jens
    Kunderådgiver
    Morrow Bank ASA
    Postboks 448 / 1327 Lysaker
    Telefon +47 21 00 74 50
    kundeservice@morrowbank.com
    ————— Original Message —————
    From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    Sent: 03.07.2023 18:17
    To: kundeservice@morrowbank.com
    Cc: post@arbeidstilsynet.no; post@canica.no; post@finkn.no
    Subject: Re: Varsel om oppsigelse – Komplett Bank
     
    Hei,
    fakturaen for mai betalte jeg 2. juni.
    (Sjekka på nettbanken nå).
    Så det er feil, det som dere skriver.
    Jeg har betalt hver måned (vil jeg si).
    Jeg er vant til å leie vaskemaskin fra Thorn, på 90-tallet.
    Så jeg er vant til å betale et par hundre for vaskemaskin i måneden.
    Da betaler jeg 192 rundt månedsskiftet (som tidligere informert om).
    Det at dere har en sånn regel, om at alle betaler den søttende, det høres litt rart ut.
    Det er også en dum dato, for mange får penger den tjuende.
    Så det må jeg klage på (igjen).
    Det er ikke så lett å følge med på hva Rimi-Hagen eier, for han kjøper og selger firmaer like ofte som andre folk kjøper seg ny mobil, for eksempel.
    (Han solgte jo Rimi til svenskene.
    For eksempel).
    Men det var vel antagelig en grunn til at han solgte seg ut da.
    Da betaler jeg 192 rundt månedsskiftet juli/august.
    Og så betaler jeg 192 rundt månedsskiftet august/september.
    Osv.
    Dette har jeg sagt fra til dere om før.
    Så at det skal være så vanskelig, det kan man lure på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Hvis Rimi-Hagen stikker innom (selv om han har slutta der).
    Så kan dere si fra om, at det skryte-brevet jeg fikk, da jeg vant driftskonkurransen Rimi Gullårer, som butikksjef på Rimi Langhus, i 2001.
    Det brevet ligger på gården til en skytegal onkel av meg, i Kvelde, som prøvde å drepe meg (eller om det var hans medsammensvorne) i 2005.
    Så om dere kan be han om å sende en kopi av det brevet.
    Dere har jo mail-adressen min, så dere kan bare sende det som e-brev eventuelt.
    Bare noe jeg tenkte på.
     
    (Dette har jeg sendt om til Hagen/Canica før.
    Men de har ikke svar).
     
    man. 3. juli 2023 kl. 16:24 skrev Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>:
    Hei,
    Vi har mottatt din innbetaling på 193,00 kr i dag.
    Du betalte ikke fakturaen i mai, som gjør at du “henger” en måned etter på betalingene.
    Du mottok en faktura i dag med minstebeløp for å bli ajour som var på 385,00 kr. Hvis du derfor betaler inn 192 kr vil du være ajour på nedbetalingen av handlekontoen.
    Angående å endre betalingsdato er ikke dette mulig dessverre, og alle med handlekonto har forfallsdato på den 17. hver måned.
    Angående eierskapet så kan jeg referere deg til https://ir.morrowbank.com/shareholder. Hagen solgte seg ut i 2020, så jeg kan betrygge deg om at det har ingen sammenheng.
    Gjerne svar her om du har flere spørsmål.
    Ha en fin dag.
    Med vennlig hilsen,
    Jens
    Kunderådgiver
    Morrow Bank ASA
    Postboks 448 / 1327 Lysaker
    Telefon +47 21 00 74 50
    kundeservice@morrowbank.com
    ————— Original Message —————
    From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    Sent: 03.07.2023 09:23
    To: kundeservice@morrowbank.com
    Cc: post@arbeidstilsynet.no; post@finkn.no
    Subject: Re: Varsel om oppsigelse – Komplett Bank
     
    Hei,
    jeg har tidligere informert dere om at på grunn av strømstøtte-stans så betalter jeg disse rundt den første, om sommeren.
    Og jeg la inn en betaling for en måned (193 kroner) i nettbanken, i helga.
    Så den skal dere ha fått i dag.
    Men den betalingen står ikke på deres faktura.
    Så om dere kan sende en ny faktura, med riktig beløp.
    Jeg har tidligere prøvd å få dere til å endre betalings-dato fra den søttende til den tjuende.
    Men det var helt umulig (virka det som).
    Og når dere heller ikke leser mailene mine (jeg har informert dere om at jeg betaler rundt månedsskiftet nå i sommer) så er det veldig dårlig kundeservice, må jeg si.
    Jeg har en arbeidssak mot Rimi/ICA/Rimi-Hagen.
    Og dere er visst eiet av Rimi-Hagen.
    Så da lurer jeg litt på denne kundeservicen.
    For det er alltid sånn, at jeg sier til dere, at den regningen betalte jeg ‘yester’ (som dere sikkert sier).
    Og sånn er det denne måneden og.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    man. 3. juli 2023 kl. 08:59 skrev Komplett Bank ASA <ikke-svar@komplettbank.no>:
    Morrow Bank
     
     
     
    VARSEL OM OPPSIGELSE
    HANDLEKONTO
     
    Vi ber deg betale minstebeløpet innen betalingsfristen for å unngå at avtalen om Handlekonto blir sagt opp. Ta kontakt med kundeservice for å inngå avtale om ajourbetaling.
     
     
     
     
     
     
     
     
    Utestående saldo:
    kr 4 805,30
    Minstebeløp å betale:
    kr 385,00
    Forfallsdato:
    17.07.2023
    Innbetales til konto:
    6032.05.02112
    KID:
    10009293415
     
     
     
     
     
    Fakturaen følger ikke lenger som vedlegg til e-posten, men er tilgjengelig på Min Side.
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    Kundeservice
    Kundeservice
     
      Du kan kontakte oss på e-post eller på telefon 21 00 74 50.  
     
     
     
     
     
     
      Morrow Bank  
     
    © Morrow Bank ASA, Postboks 448, 1327 Lysaker, Org. nr: 998997801
    Ref: 4e138a87-f309-4231-8b29-9d0413b5a612
     
     
     
     
     
     
    ref:_00D0N1MgD8._5003VZtROw:ref
  • Mer fra Facebook




    PS.

    Her er mer om dette:




    PS 2.

    Enda mer om dette:




    PS 3.

    Og enda mer om dette:




    PS 4.

    Og enda enda mer om dette:




    PS 5.

    Og enda enda enda mer om dette:

  • Det er en gal dame som heter Laila Monica Vedumstuen Høibakken Nikolaisen (en tremenning av min yngre halvbror Axel Thomassen) som mener at jeg jobber for staten eller får betalt for å gå etter henne




    PS.

    Hu er visst helt besatt av meg:




    PS 2.

    Her skylder hun på sin tvillingbror (det må vel da være enten Bjørn Andre eller Palmer Ragnvald):




    PS 3.

    Her kan man se hvordan jeg er i slekt med Laila Nikolaisen sin far Børre (som vokste opp på samme barnehjem som Yngve Hågensen):




    PS 4.

    Mer om denne flokken, eller hva man skal kalle de (fra Dagsavisen 13. januar 2011):



    https://www.nb.no/items/fc4262a854d878d8d03ec33701323aa4?page=39&searchText=%22b%C3%B8rre%20nikolaisen%22~1

    PS 5.

    Jeg tror at det må være Palmer som er tvillingbroren.

    For Palmer er den eldste av brødrene (kan man se fra dødsannonsen).

    Og skrev på Facebook (så jeg nå) at hu har en lillebror.

    Så Palmer er vel tvillingbroren.

    Og så er visst Bjørn Andre lillebroren.

    (Noe sånt).

    Hvis ikke Palmer er storebroren.

    Og så er Bjørn Andre tvillingbroren som er født ett minutt etter Laila.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Brødrene bor visst i hop:

  • Mer fra Facebook




    PS.

    Her er mer om dette:




    PS 2.

    Enda mer om dette:




    PS 3.

    Og enda mer om dette:




    PS 4.

    Og enda enda mer om dette:

  • Jeg sendte en e-post til Morrow

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Varsel om oppsigelse – Komplett Bank
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. juli 2023 kl. 15:19
    Til: Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>
    Kopi: post@arbeidstilsynet.no, post@canica.no, post <post@finkn.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
    Hei,
    det høres ut som en aprilsnarr at dere lar dere styre av deres fakturasystem på den måten.
    (Og at det fakturasystemet liksom er guden deres.
    For å si det sånn).
    Det blir som noe fra etter atomkrigen.
    (Må man vel si).
    Jeg ønsker derfor å få svar fra en overordnet (som daglig leder) om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog 
    tir. 4. juli 2023 kl. 14:40 skrev Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>:
    Hei,
    Det er riktig at du betalte nå nettopp. 
    Men vårt fakturasystem funker på den måten at det utstedes ny faktura for forrige måned, rundt den 1. i hver måned, med forfallsdato den 17., og det er dessverre ikke noe vi får til å tilpasse for deg.
    Beklager det jeg sa om faktura for mai, jeg mente at den ikke ble betalt innen fristen i mai.
    I henhold til avtalevilkårene for handlekontoen er du nødt til å betale inn minstebeløpet innen fristen i hver måned, ellers vil den bli sagt opp (som du fikk e-post om). Om avtalen blir sagt opp vil hele utestående saldo forfalle til betaling.
    Du fikk nå faktura den 1. juli med minstebeløp på 385 kr (minus 193 innbetalt) som gjør at du er nødt til å betale inn 193 kr innen 17. juli for å unngå oppsigelse av avtalen.
    Ha en fin dag.
    Med vennlig hilsen,
    Jens
    Kunderådgiver
    Morrow Bank ASA
    Postboks 448 / 1327 Lysaker
    Telefon +47 21 00 74 50
    kundeservice@morrowbank.com
    ————— Original Message —————
    From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    Sent: 03.07.2023 18:17
    To: kundeservice@morrowbank.com
    Cc: post@arbeidstilsynet.no; post@canica.no; post@finkn.no
    Subject: Re: Varsel om oppsigelse – Komplett Bank
     
    Hei,
    fakturaen for mai betalte jeg 2. juni.
    (Sjekka på nettbanken nå).
    Så det er feil, det som dere skriver.
    Jeg har betalt hver måned (vil jeg si).
    Jeg er vant til å leie vaskemaskin fra Thorn, på 90-tallet.
    Så jeg er vant til å betale et par hundre for vaskemaskin i måneden.
    Da betaler jeg 192 rundt månedsskiftet (som tidligere informert om).
    Det at dere har en sånn regel, om at alle betaler den søttende, det høres litt rart ut.
    Det er også en dum dato, for mange får penger den tjuende.
    Så det må jeg klage på (igjen).
    Det er ikke så lett å følge med på hva Rimi-Hagen eier, for han kjøper og selger firmaer like ofte som andre folk kjøper seg ny mobil, for eksempel.
    (Han solgte jo Rimi til svenskene.
    For eksempel).
    Men det var vel antagelig en grunn til at han solgte seg ut da.
    Da betaler jeg 192 rundt månedsskiftet juli/august.
    Og så betaler jeg 192 rundt månedsskiftet august/september.
    Osv.
    Dette har jeg sagt fra til dere om før.
    Så at det skal være så vanskelig, det kan man lure på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Hvis Rimi-Hagen stikker innom (selv om han har slutta der).
    Så kan dere si fra om, at det skryte-brevet jeg fikk, da jeg vant driftskonkurransen Rimi Gullårer, som butikksjef på Rimi Langhus, i 2001.
    Det brevet ligger på gården til en skytegal onkel av meg, i Kvelde, som prøvde å drepe meg (eller om det var hans medsammensvorne) i 2005.
    Så om dere kan be han om å sende en kopi av det brevet.
    Dere har jo mail-adressen min, så dere kan bare sende det som e-brev eventuelt.
    Bare noe jeg tenkte på.
     
    (Dette har jeg sendt om til Hagen/Canica før.
    Men de har ikke svar).
     
    man. 3. juli 2023 kl. 16:24 skrev Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>:
    Hei,
    Vi har mottatt din innbetaling på 193,00 kr i dag.
    Du betalte ikke fakturaen i mai, som gjør at du “henger” en måned etter på betalingene.
    Du mottok en faktura i dag med minstebeløp for å bli ajour som var på 385,00 kr. Hvis du derfor betaler inn 192 kr vil du være ajour på nedbetalingen av handlekontoen.
    Angående å endre betalingsdato er ikke dette mulig dessverre, og alle med handlekonto har forfallsdato på den 17. hver måned.
    Angående eierskapet så kan jeg referere deg til https://ir.morrowbank.com/shareholder. Hagen solgte seg ut i 2020, så jeg kan betrygge deg om at det har ingen sammenheng.
    Gjerne svar her om du har flere spørsmål.
    Ha en fin dag.
    Med vennlig hilsen,
    Jens
    Kunderådgiver
    Morrow Bank ASA
    Postboks 448 / 1327 Lysaker
    Telefon +47 21 00 74 50
    kundeservice@morrowbank.com
    ————— Original Message —————
    From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    Sent: 03.07.2023 09:23
    To: kundeservice@morrowbank.com
    Cc: post@arbeidstilsynet.no; post@finkn.no
    Subject: Re: Varsel om oppsigelse – Komplett Bank
     
    Hei,
    jeg har tidligere informert dere om at på grunn av strømstøtte-stans så betalter jeg disse rundt den første, om sommeren.
    Og jeg la inn en betaling for en måned (193 kroner) i nettbanken, i helga.
    Så den skal dere ha fått i dag.
    Men den betalingen står ikke på deres faktura.
    Så om dere kan sende en ny faktura, med riktig beløp.
    Jeg har tidligere prøvd å få dere til å endre betalings-dato fra den søttende til den tjuende.
    Men det var helt umulig (virka det som).
    Og når dere heller ikke leser mailene mine (jeg har informert dere om at jeg betaler rundt månedsskiftet nå i sommer) så er det veldig dårlig kundeservice, må jeg si.
    Jeg har en arbeidssak mot Rimi/ICA/Rimi-Hagen.
    Og dere er visst eiet av Rimi-Hagen.
    Så da lurer jeg litt på denne kundeservicen.
    For det er alltid sånn, at jeg sier til dere, at den regningen betalte jeg ‘yester’ (som dere sikkert sier).
    Og sånn er det denne måneden og.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    man. 3. juli 2023 kl. 08:59 skrev Komplett Bank ASA <ikke-svar@komplettbank.no>:
    Morrow Bank
     
     
     
    VARSEL OM OPPSIGELSE
    HANDLEKONTO
     
    Vi ber deg betale minstebeløpet innen betalingsfristen for å unngå at avtalen om Handlekonto blir sagt opp. Ta kontakt med kundeservice for å inngå avtale om ajourbetaling.
     
     
     
     
     
     
     
     
    Utestående saldo:
    kr 4 805,30
    Minstebeløp å betale:
    kr 385,00
    Forfallsdato:
    17.07.2023
    Innbetales til konto:
    6032.05.02112
    KID:
    10009293415
     
     
     
     
     
    Fakturaen følger ikke lenger som vedlegg til e-posten, men er tilgjengelig på Min Side.
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    Kundeservice
    Kundeservice
     
      Du kan kontakte oss på e-post eller på telefon 21 00 74 50.  
     
     
     
     
     
     
      Morrow Bank  
     
    © Morrow Bank ASA, Postboks 448, 1327 Lysaker, Org. nr: 998997801
    Ref: 4e138a87-f309-4231-8b29-9d0413b5a612
     
     
     
     
     
     
    ref:_00D0N1MgD8._5003VZtROw:ref