johncons

Stikkord: Hm

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Autosvar. 10845196 Annet Andre spørsmål til OneCall
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. mai 2023 kl. 12:21
    Til: telia-info@telia.se
    Kopi: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, postkasse@datatilsynet.no, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, abuse@telia.com, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no, fmoavsh@statsforvalteren.no, eian@eianadvokat.no, OC Support <kundeservice@onecall.no>, admin@ohf.no
    Hei,
    jeg har gått på handelsgymnas (handel og kontor) i sin tid.
    Og jeg har lært at det er kunden som velger korrespondanse-metode.
    Så at dere er så vanskelige, å nekter å svare.
    Det blir som noe styggdom (må jeg si).
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å blir informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg kjenner også lillesøstera til deres norske ‘VD’ Pål Rune Kaalen.
    Vi var på samme fest en gang, på 80/90-tallet.
    (I Svelvik.
    Hvor noen blondiner begynte å grine, og fortalte meg hvor fælt det var for blondiner i Svelvik.
    Noe sånt).
    Og faren til Kaalen dreiv nærbutikken, der jeg vokste opp.
    Og de hadde stengt en jul, på grunn av kakkerlakker.
    Og noe lignende har jeg ikke hørt om, hverken før eller siden (selv om jeg har jobbet i mange år som butikksjef osv.).
    Så jeg lurer på om de Kaalen-folka er noen tøysekopper.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    man. 27. jun. 2022 kl. 10:49 skrev telia-info@telia.se <telia-info@telia.se>:
    Hej!
    Tack för ditt mejl.
    Självklart ska vi hjälpa dig att lösa ditt ärende, dock inte härigenom. Via den här mejladressen svarar vi enbart på generella frågor om våra produkter och tjänster. Vi hanterar inga personuppgifter, och kan därför inte hjälpa till med kundspecifika frågor. Vi kan heller inte vidarebefordra ditt ärende till en annan avdelning härigenom, eller ringa upp dig.
    För att få hjälp med ditt ärende behöver du välja en annan av våra kontaktväg. Det går bra att ringa oss på nummer 90 200, vardagar 8-19, lördagar 10-18.
    Du kan, om du vill, logga in på Mitt Telia (www.telia.se/mittelia) och skicka personlig e-post till oss där. Välj “Ärenden” och knappen “Ställ en fråga”.
    Alla våra kontaktvägar hittar du här: https://www.telia.se/privat/kontakt
    Jag önskar dig en fin dag, och lycka till med ditt ärende!
    Med vänlig hälsning,
    Benjamin
    Telia
    ________________________________________
    2022-06-27 05:50:20 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
    > Hei,
    >
    > dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    >
    > (For jeg har ikke kontaktet dere).
    >
    > Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å
    > foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre
    > ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    >
    > Med hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > fre. 28. jan. 2022 kl. 15:49 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no>:
    >
    > > Heisann, takk for din henvendelse til meg! 🙂
    > >
    > > Dette skal jeg se på for deg.
    > >
    > > Det ser ut som du har vært i kontakt med Telia og ikke OneCall, kan det
    > > stemme?
    > > Dersom du mener noe er feil hos oss, utdyp gjerne litt hva jeg kan hjelpe
    > > deg med, så skal jeg såklart se nærmere på saken!
    > >
    > > Ønsker deg en flott helg.
    > >
    > > Vennlig hilsen / Kind regards,
    > > Charlotte
    > > Kundekonsulent
    > > OneCall
    > > [image: OneCall]
    > >
    > >
    > >
    > >
    > > ref:_00D1iUhac._5001ipnGdP:ref
    > >
  • Jeg sendte en e-post til Dun & Bradstreet

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    SV: Oppdatering/Fwd: Klage [37526]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. mai 2023 kl. 10:22
    Til: Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>
    Kopi: post <post@finkn.no>, “dnb.no” <04800@dnb.no>, “dnbnor.no” <04800@dnbnor.no>, dnbeu-resepsjonen@dnb.com, postkasse@datatilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, kundeservice@sbanken.no, eian@eianadvokat.no
    Hei,
    jeg synes at dette blir latterlig.
    Ettersom jeg har forstått det, så har dere kommet rekende til landet, X antall år etter at DNB startet opp.
    Og så har dere begynt å bruke noe med ‘dnb.com’ som mail-adresse.
    Og så har dnb vel en mail-adresse som er noe med ‘dnb.no’.
    Det var vel en lignende sak (som det stod om i nettavisene) for en del år siden, om at et firma, fikk masse mailer, som egentlig var til statsministerens kontor.
    Siden at dette firmaet hadde en mail-adresse som lignet.
    Så dette blir som lureri for kundene.
    (Må jeg si).
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    fre. 17. jun. 2022 kl. 14:18 skrev Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>:
    Hei
     
    Vi er ikke banken DNB.
    I brevet du har lagt ved står det hvordan du får tak i dem.
     
     
    Vi er kredittopplysningsbyrå, og har ikke noe med det brevet du har mottatt.
     
     
     
     
    Ha en fin dag/ have a nice day
     
    Med vennlig hilsen/Best regards
    ──────────────────────────
    Aud
    Resepsjonist/ switchboard
    Bisnode
    A Dun & Bradstreet Company
    Number:  22459000
    E-mail: DNBEU-resepsjonen@dnb.com
    Visiting address: Langkaia 1, 0150 Oslo, Norway
    Postal address: Bisnode Norge AS, Postboks 1419 Vika, 0115 Oslo, Norway
    bisnode.com
     
    Bisnode er nå en del av Dun & Bradstreet. Merk at inntil videre forblir det formelle juridiske navnet Bisnode, og vi beholder samme organisasjonsnummer.
     
     
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: fredag 17. juni 2022 10:53
    Til: post <post@finkn.no>
    Kopi: dnb.no <04800@dnb.no>; dnbnor.no <04800@dnbnor.no>; DNBEU – Resepsjonen <DNBEU-resepsjonen@dnb.com>; postkasse@datatilsynet.no; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; post@sivilombudsmannen.no; kundeservice@sbanken.no
    Emne: Oppdatering/Fwd: Klage
     
    CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.
     
    Hei,
    siden sist, så har jeg også fått et nytt brev, fra DNB, om dette ‘sovjetstat-greiene’
    (Se vedlegg).
    Som jeg har forklart om tidligere, så har jeg ikke noe DNB-konto for øyeblikket.
    Så hva dette skal bety, det lurer jeg på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 3. apr. 2022 kl. 18:52
    Subject: Klage
    To: post <post@finkn.no>
    Cc: dnb.no <04800@dnb.no>, dnbnor.no <04800@dnbnor.no>, <dnbeu-resepsjonen@dnb.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>
     
    Hei,
    jeg viser til et brev fra DNB, (se kopi), som jeg fikk, i forrige måned.
    Jeg prøvde å chatte med DNB sin chat-bot, men den nektet å la meg prate med en person, (man måtte ha nettbank, virker det som).
    Og jeg fant ikke noe mail-adresse til DNB, på deres nettsted.
    Så jeg vet ikke om de har noen mail-adresser som virker for tida.
    Så jeg tenkte at jeg klager til dere, (og så kan DNB også svare, for jeg fant noen gamle e-post-adresser til de, i mitt mail-program, (selv om de kanskje bare virka i gamle dager)).
    Jeg har fått et sånt brev, som jeg si, at minner om noe, fra Nazi-Tyskland.
    Det er jo så mye opplysninger som banken skal ha.
    Så det virker som at EU er en fortsettelse, (mer eller mindre), av Nazi-Tyskland, (for meg), når jeg får noe sånt i posten.
    Så det må jeg klage på.
    En annen ting, er at jeg ikke har DNB-konto.
    Jeg hadde det før.
    Men jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.
    Og da jeg flytta tilbake, så fikk jeg meg brukskonto hos Nordea, (for de hadde kontor, like ved City Self-Storage Colosseum, for jeg skulle sjekke ståa for min lagerbod, som jeg fortsatt ikke har fått tilgang til, enda jeg har mye kult/verdifullt/viktig der).
    Men jeg hadde DNB-konto, da jeg jobba som Rimi-butikksjef, (DNB Ensjø hadde hengt en plakat på butikken jeg jobba i før jeg ble butikksjef sitt kontor, i samarbeid med Rimi vel), og jeg fikk billån osv. av de, og bytta da også brukskonto til DNB).
    Men Lånekassa tulla med meg, for jeg har arbeidssak, og begynte å studere heltid på HiO IU, høsten 2002, og da jeg flytta/flykta til Sunderland, for å studere ved University of Sunderland, høsten 2004, så tulla Lånekassa med meg, og jeg måtte overtrekke min DNB-konto, for å ha til mat, (jeg leide av University of Sunderland, på et sted som het The Forge).
    Og etter dette, (dette var høsten 2004), så har jeg ikke brukt den DNB-kontoen.
    Men jeg har forklart DNB, (fra England), hva som har skjedd.
    Men at jeg har den kontoen enda, det har jeg ikke fått med meg.
    For jeg hadde konto i Nordea også, og den kontoen var jeg vant til å bruke, som en reserve-konto, (da min mor døde i 1999, så havnet livsforsikringen/arven på Nordea-kontoen, for jeg huska det kontonummeret i huet, 6065.10.61531).
    Så studielånet havna også på Nordea-kontoen, (for jeg huska det kontonummeret i huet, for det hadde jeg som lønnskonto, fra begynnelsen av 90-tallet, da jeg jobba på Matland/OBS Triaden).
    Så jeg har ikke brukt DNB-kontoen siden 2004.
    Og jeg husker ikke kontonummeret.
    Og jeg har ikke nettbank hos DNB.
    Så hva DNB driver med, det lurer jeg.
    Det var sånn før coronaen vel, at man måtte dra til Nordea, å opplyse om noe lignende.
    Så det virker som noe nazi/’1984’/’Storebror ser deg’-greier, må jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    De skal jo vite hver minste detalj og kundene.
    Og de drar de til bankene, for dette har tilbakevirkende kraft.
    Det oser av Nazi-parti, synes jeg.
    Ikke rart at Putin rører på seg.
    Dette må jeg klage på.
    Samtidig så har vaskemaskinen røket, og Nav nekter meg støtte, før 20. april.
    Så jeg kunne godt ha bytta til DNB, hvis de kunne gitt meg en kassa-kreditt, (noe Nordea nektet meg tidligere i dag, å gi meg).
    Da kunne jeg godt ha bytta brukskonto til DNB.
    Men de er jo umulig å få tak i, per mail/chat, (kan det virke som).
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg kunne ha ringt DNB sitt call-senter.
    Men jeg har jobbet på call-senter i England, (på vegne av Microsoft og Arvato), i 2005 og 2006.
    Jeg husker at enkelte kolleger, (ei Karianen Kynbråten), gikk bort fra instruksen, og nektet folk å aktivere, hvis de ringte litt seint.
    Og ei dansk, (Stine Ingersvang), gikk rundt å delte ut lapper.
    Hvis det og det telefonnummeret ringte, så skulle man se bort fra instruksen, og nekte de å aktivere.
    Så jeg vet hvordan ‘tøser’ er på call-senter.
    Hvis det ringer en voksen mann, så blir de kanskje for umodne.
    Så da er det bedre å ta det skriftlig, (for da får man ihvertfall bevis for tullet).
    Og mens jeg jobba i den jobben, så nekta Nordea meg lån på en brøkdel av eiendom, som jeg arvet, etter en barnløs grandonkel.
    (Noe jeg har klaget på til dere før.
    Dette var Nordea Tveita, og min yngre halvbror Axel forgudet Tveita-gjengen sin far, Kvalen, eller noe, på 90-tallet, husker jeg).
    Så da måtte jeg overtrekke i minibanken der, (min Nordea-konto), for jeg måtte ha nok mat, sånn at jeg orket å fullføre min arbeidssak.
    Og nå bruker Nordea dette som unnskyldning for å ikke gi meg kassakreditt.
    Og det må kanskje dere ta på deres kappe.
    For uansett hvor mye Nordea tuller med meg.
    Så nekter dere å stramme opp Nordea.
    Så dette har vært bånn i bøtta, i mange år, (måten hos Finansklagenemda behandler mine klager).
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
  • VG har lagt ned VGD. Og VG skryter også av at VGD har vært en arena for demokratisk ordskifte. Men da jeg bodde i Liverpool sentrum (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011) så var det sånn at VGD bare sletta min bruker-konto, uten noen begrunnelse (husker jeg)



    PS.

    Her er mer om dette:



    PS 2.

    Nå var det sånn, at jeg (etter ‘hyping’ fra SirSirSir på #quiz-show) begynte å delta, på VGD (med nicket cons) rundt årtusenskiftet.

    Og jeg skrev vel et par tusen innlegg der.

    (Noe sånt).

    Mest om fotball (Everton) men også om problemene med islam (i etterkant av 11. september-terror-angrepene osv.).

    Så det er en ting, at VGD er stengt.

    Men det er ikke bare det, at VGD nå er stengt.

    Men hvor har alle innleggene blitt av?

    Nei, de er muligens bare på Wayback Machine nå.

    (Kan det virke som).

    Og det er vel muligens ikke alt som finnes der heller.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • VG Live er på jordet igjen når det gjelder hvilke kanaler som fotballkampene blir visst på. Sånn tuller de ofte (vil jeg si). Dette har jeg også blogget om tidligere (for å si det sånn)




    PS.

    På den kanalen (TV2 Sport 2) er det bare håndball og sjakk (og ikke noe fotball):




    https://www.tv2.no/tvguide/

    PS 2.

    For X antall måneder/år siden.

    Så var det forresten TV2 Sport 1 som var gratis her.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og jeg har lest noen rykter om (på nettet) at man kan velge noen av TV-kanalene selv.

    Men jeg har ikke fått noe informasjon om (fra Bærum kommune) angående hvilken avtale jeg har med kabel TV-selskapet.

    Jeg arvet dekoder etter den forrige beboeren.

    Og jeg fikk en tjukk perm av Bærum kommune (som jeg leier av) da jeg flytta inn her, hvor det stod i detalj om alt mulig.

    Med unntak av enkelte temaer.

    Som plen-klipping og TV/internett-avtale, osv.

    Jeg har prøvd å ta det med Leieboerforeningen.

    (Som med andre problemer, i ‘gamle dager’, med andre husverter.

    For å si det sånn).

    Men de sover visst en slags Tornerose-søvn.

    (Kan det virke som).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her står det ikke noe om disse kanalene sin finansierings-metode:



    https://no.wikipedia.org/wiki/TV_2_Sport

    PS 4.

    Det står Canal Digital på dekoderen min.

    Men de ble vel kjøpt opp av Telenor.

    Men de har ikke sendt meg ny dekoder.

    (For å si det sånn).

    Og de har noe ‘russisk’ som heter Telenor ID.

    Men noen nett-troll porterte mitt mobil-nummer, og etter det, så har ikke Telenor ID-greiene funka.

    Og alle byråkratene bare ignorere det, hvis jeg klage på dette.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Det er mulig at det er borettslaget som velger kanaler her jeg bor.

    (TV-abonnementet er inkludert i husleia.

    For å si det sånn).

    Men jeg klandrer Leieboerforeningen som ikke gjør jobben sin, og finner ut dette for meg.

    (Etter at kommunen friket meg ut, var det vel.

    Under ‘bakvendtland-visningen’ her, i 2018.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg sendte en e-post til Wayne County Airport Authority

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Update/Fwd: [EXTERNAL SENDER] : Re: WCAA FOIA Response 2023-125
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2023 kl. 04:05
    Til: Brandi Holdaway <Brandi.Holdaway@wcaa.us>
    Kopi: “FOIA.Coordinator” <FOIA@wcaa.us>
    Hi,
    like I wrote in March, I want to appeal against this.
    There should be some files there.
    I remember that I was given a letter (that my stubborn uncle later has ‘stolen’) which explained about why I wasn’t allowed to enter the US in 2005 (this letter didn’t make that much sense I think, so that’s why I try to get to get hold of it again).
    Also, a Police-man/security-guard (that had a gun in his belt) started to xerox many of my letter of recommendations (from employers) and diplomas/transcripts (from my education).
    (I had been studyin at University of Sunderland, so I had most of my stuff in a storage (City Self-Storage) in Oslo.
    But I had those files in a folder, that I brought with me to Sunderland, because there was some discussion with my home-university (Oslo University College) before I went abroad, to do if I should get the Erasmus scholarship. or not.
    And I had the option to try to get a Norwegian bachelor-degree or a British bachelor-degree.
    So I needed these files in Sunderland.
    To show which modules I had from Norway, etc.
    And then I had this folder in my suit-case when I went to America.
    Because I had to stop studying in Sunderland, due to that the Norwegian Study-loan-bank (Lånekassa) was very slow, with sending the loan.
    And also my sister brought a female friend (Siv) and two kids, and went to visit me in Sunderland (at campus) for Christmas and New Year, so I was still behind schedule (with my studies) after that holiday.
    And also my home-university made problems for me (they lost the application-form that they insisted on should be sent through them, and which I had delivered in the reception, and more, so I had to apply through an organisation that’s now called Killroy Education, because I was really a refugee, so I wanted to get away from Norway, because of some ‘mafia-problems’ at my work-place (Rimi Bjørndal) etc.).
    This guy looked a bit like Burt Reynolds (in the movie Smokey and the Bandit) and had forearms almost like Popeye.
    Perhaps TRIP have copies of these files.
    So if you could please explain why you can’t find these files.
    Have you really tried to find them, I’m wondering.
    Please send this as an appeal to your Chief Executive Officer (like you write in your letter).
    The reason I think that this should be looked on again, is that there should be some files there (to do with this).
    I’ve earlier sent you a scan of my old passport (that I attach again) where one can see that the ‘Popeye-guy’ has written a case/reference-number (‘A098223920′) and a date (’25 Feb 2005’) and also a couple of more lines (‘DMA’ and ‘8 CFR 217.4(a)(i)’).
    Regards,
     
    Erik Ribsskog
     
    fre. 28. apr. 2023 kl. 17:09 skrev Brandi Holdaway <Brandi.Holdaway@wcaa.us>:
    Hello,
     
    Please see the Airport Authority’s response to your FOIA request attached.
     
    Sincerely,
     
    Brandi M. Holdaway
     
    Brandi M. Holdaway, C.M. 
    Assistant Director and FOIA Coordinator
    Wayne County Airport Authority
    11050 Rogell Drive, #602
    Detroit, Michigan 48242
    Brandi.holdaway@wcaa.us
    O: (734) 247-7237
    F: (734) 247-7343
     
    You can review the Airport Authority’s FOIA procedures and guidelines at https://www.metroairport.com/business/about-wcaa/foia/ .
     
     
     
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sent: Monday, April 24, 2023 7:09 PM
    To: FOIA.Coordinator <FOIA@wcaa.us>
    Cc: Brandi Holdaway <Brandi.Holdaway@wcaa.us>; Ombudsman <Ombudsman@waynecounty.com>; EmploymentVerification <EmploymentVerification@wcaa.us>; DPDFOIA DPDFOIA <DPDFOIA@detroitmi.gov>; TRIP <TRIP@tsa.dhs.gov>; osloirc@state.gov; emb.london <emb.london@mfa.no>; emb.washington@mfa.no; post <post@mfa.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; firmapost@rgf.no; innsyn@arbeidstilsynet.no; post@canica.no; eian@eianadvokat.no; Security <security@wcaa.us>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; postmottak@sivilombudet.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; wasamb@um.dk; flac@detroitflac.com; dba@detroitlawyer.org; External Affairs <External.Affairs@wcaa.us>; NPIC@state.gov
    Subject: Update/Fwd: [EXTERNAL SENDER] : Re: WCAA FOIA Response 2023-125
     
    Hi,
    US Department of State was google-ing about this in 2010.
    (See attachment).
    So perhaps they can help you find these files.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 15. mar. 2023 kl. 14:26
    Subject: Re: [EXTERNAL SENDER] : Re: WCAA FOIA Response 2023-125
    To: FOIA.Coordinator <FOIA@wcaa.us>
    Cc: <FOIA@wcaa.us>, Brandi Holdaway <Brandi.Holdaway@wcaa.us>, Ombudsman <Ombudsman@waynecounty.com>, EmploymentVerification <EmploymentVerification@wcaa.us>, DPDFOIA DPDFOIA <DPDFOIA@detroitmi.gov>, TRIP <TRIP@tsa.dhs.gov>, <osloirc@state.gov>, emb.london <emb.london@mfa.no>, <emb.washington@mfa.no>, post <post@mfa.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <firmapost@rgf.no>, <innsyn@arbeidstilsynet.no>, <post@canica.no>, <eian@eianadvokat.no>, Security <security@wcaa.us>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <wasamb@um.dk>, <flac@detroitflac.com>, <dba@detroitlawyer.org>, External Affairs <External.Affairs@wcaa.us>
     
    Hi,
    does this mean that you’ve lost this letter in a fire or something?
    I remember that I was given a letter on your airport in February 2005, to do with that I was refused entrance to the USA.
    And the police also photo-copied a lot of my letters of recommendation from employers (and transcripts/diplomas from my education).
    It doesn’t add up, that these files disappear, just like that.
    Have you had a nuclear war that we haven’t heard about in Europe?
    There’s something fishy going on, I’d say.
    Please escalate this to a superior.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Does this mean that TRIP have these files.
    I also send a copy of this email to them (like with the last email) as a freedom of information act-request (to try to get to see the mentioned files).
     
    ons. 15. mar. 2023 kl. 13:32 skrev FOIA.Coordinator <FOIA@wcaa.us>:
    Mr. Ribsskog,
     
    Please see the attached letter, regarding your FOIA appeal, from our CEO.
     
    Thank you,
     
    Brandi M. Holdaway
     
    Brandi M. Holdaway, C.M. 
    Assistant Director and FOIA Coordinator
    Wayne County Airport Authority
    11050 Rogell Drive, #602
    Detroit, Michigan 48242
    Brandi.holdaway@wcaa.us
    O: (734) 247-7237
    F: (734) 247-7343
     
    You can review the Airport Authority’s FOIA procedures and guidelines at https://www.metroairport.com/business/about-wcaa/foia/ .
     
     
     
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sent: Wednesday, March 1, 2023 11:58 AM
    To: Brandi Holdaway <Brandi.Holdaway@wcaa.us>
    Cc: Ombudsman <Ombudsman@waynecounty.com>; EmploymentVerification <EmploymentVerification@wcaa.us>; DPDFOIA DPDFOIA <DPDFOIA@detroitmi.gov>; TRIP <TRIP@tsa.dhs.gov>; osloirc@state.gov; emb.london <emb.london@mfa.no>; emb.washington@mfa.no; post <post@mfa.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; firmapost@rgf.no; innsyn@arbeidstilsynet.no; post@canica.no; eian@eianadvokat.no; Security <security@wcaa.us>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; postmottak@sivilombudet.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; wasamb@um.dk; flac@detroitflac.com; dba@detroitlawyer.org; External Affairs <External.Affairs@wcaa.us>
    Subject: [EXTERNAL SENDER] : Re: WCAA FOIA Response 2023-125
     
    CAUTION:Do not click links, open attachments, or reply to unknown senders, doing so can put WCAA, your colleagues, and vendors at serious risk!
    Hi,
     I want to appeal against this.
    I attach a scan of my old passport, where one can see that it was an incident at your airport in 2005.
    (I was sent back to Europe.
    Even if I hadn’t done anything wrong.
    I’d say).
    One of your airport-police-staff (a guy with big forearms) photo-copied a lot of my ‘rat-race-files’ (like letters of recommendation from employers, and transcripts/diplomas from universities/upper secondary school (I had been studying at University of Sunderland (in the academic year 2004/05) so had these files in my suitcase still)).
    So I reckon that you must have some files to do with this somewhere.
    Before I was sent back to Europe, I was given a letter from you airport-police.
    And I showed it to my relatives, at my uncle’s farm (Løvås) in Kvelde, later in 2005.
    So I remember that it produced a letter to do with this.
    But the problem is that my uncle is a maniac almost, and someone tried to murder me on that farm in July 2005, so I had to run back to the UK (Liverpool) and I lived there for almost ten years (until 2014).
    And my uncle (and the rest of my late mothers relatives) have also robbed my inheritance after my mothers mother (who was Danish-born, and descended from Danish upper-class/nobility, she was the granddaughter of a well-known Danish general (Chef of the High Command) Anders Gjedde Nyholm) and my grandmothers great-grandfather was a well-known factory-owner (Anker Heegaard) so the ‘inheritance-stuff’ could have been interesting/worth a lot of money, I guess.
    So my relatives don’t treat me fine now.
    My parents divorced when I was three years old.
    So it has never been like a ‘normal’ family.
    And it just get worse and worse, both on my mothers and fathers side.
    And they refuse to send me my files (from work/education) so it would be very fine if you could find these files (and also the mentioned letter, to do with that I was sent back to Europe (for no good reason, I’d say)).
    Best regards,
    Erik Ribsskog
    ons. 1. mar. 2023 kl. 16:31 skrev Brandi Holdaway <Brandi.Holdaway@wcaa.us>:
    Hello,
     
    Please see the Airport Authority’s response to your FOIA request attached.
     
    Sincerely,
     
    Brandi M. Holdaway
     
    Brandi M. Holdaway, C.M. 
    Assistant Director and FOIA Coordinator
    Wayne County Airport Authority
    11050 Rogell Drive, #602
    Detroit, Michigan 48242
    Brandi.holdaway@wcaa.us
    O: (734) 247-7237
    F: (734) 247-7343
     
    You can review the Airport Authority’s FOIA procedures and guidelines at https://www.metroairport.com/business/about-wcaa/foia/ .
     
    WCAA and its Employees will never ask you to buy gift cards or wire funds! If you receive an email or text message making such a request, verbally contact the WCAA individual through a previously established phone number. Cybercriminals and fraud should be reported to the Federal Trade Commission at ReportFraud.ftc.gov
     
    NOTICE: This electronic mail message and any files transmitted with it are intended exclusively for the individual or entity to which it is addressed. The message, together with any attachment, may contain confidential and/or privileged information. Any unauthorized review, use, printing, saving, copying, disclosure or distribution is strictly prohibited. If you have received this message in error, please immediately advise the sender by reply email and delete all copies.
    old passport.jpg
    33K
  • Roger Berg (fra Fjell) sitt bilde av meg, fra sommeren 1990, har visst fått nesten 5.000 liker (på Instagram). Hm



    https://www.instagram.com/p/Cnb8h0fsYfv/

    PS.

    Mer om Roger Berg (fra Fremtiden 16. juli 1996):



    https://www.nb.no/items/084034b1f2cc9dc835f908c4db2a20a3?page=39&searchText=%22roger%20berg%22~1

    PS 2.

    Mer om hvordan jeg havna på fest på Fjell, sommeren 1990 (fra ‘Min Bok 2’):



    PS 3.

    Denne sommeren (i 1990) så var jeg først i Brighton.

    (Hos min tidligere språkreise-vertsfamilie der).

    I lag med min tremenning Øystein ‘Seoul’ Andersen.

    Og han ville, at jeg skulle bo hos han, i et par uker (var det vel) ute i Lørenskog.

    (Mens foreldrene var på ferie).

    Og Øystein skjønte ikke vaskemaskinen til foreldrene.

    Så hans ‘kusine’ (min tremenning) Anita ‘Burger-bar’ Syversen (som var nabo) skulle hjelpe til.

    (For jeg pleide å vaske klærna mine, en gang i blant.

    For å si det sånn).

    Og da heiv de noe rødt (muligens en sokk) inn i vaskemaskinen (sammen med klærna mine).

    Så da jeg møtte Roger Berg og dem (i Drammen) så så t-skjorta mi litt rosa ut.

    (Sånn som jeg husker det).

    Men det er mulig at t-skjorta ble bedre, av at jeg satt litt i sola (i Drammen sentrum og på Fjell).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Mer om ‘Burger-bar-Anita’ (fra Romerikes Blad 8. desember 1978):



  • Mer fra Facebook




    PS.

    Her er mer om dette:




    PS 2.

    Britene mener at Viggo sin tidligere sjef (Jeff/Jeffrey Soffer) nå har et forhold med Gisele Bündchen: