
PS.
Her er mer om dette:

PS 2.
Dette er visst de yngre søsknene til hu Marianne:


PS.
Dette bryllupet (som var sommeren 2000) var jeg på.
For min lillesøster Pia ville at jeg skulle kjøre henne opp dit.
(Brudeparet spanderte to overnattinger på en fjellstue (selv om jeg måtte dele rom med min lillesøster Pia og hennes unge sønn Daniel).
Og de spanderte også en tre-retters bryllupsmiddag.
Var det vel.
Og jeg hadde vel spleiset på en gave, med Pia.
Men jeg husker ikke akkurat hva jeg var med på å gi.
Må jeg innrømme).
Og jeg har skrevet om det som hendte der, i Min Bok 5.
(For å si det sånn).
Egentlig burde jeg kanskje ikke ha dratt dit.
For Jan stjal jo min far (Arne Mogan Olsen) våren 1980.
Men Pia ville dit.
Og jeg hadde ikke noen særlige planer, for den sommerferien.
(Annet enn at min Rimi-kollega David Hjort, ville at jeg skulle kjøre han (og tre andre folk) til Arvikafestivalen.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Noen uker/måneder etter bryllupet.
Så fikk jeg et bryllupsbilde fra brudeparet.
(I postkassa mi, på St. Hanshaugen).
Og da gomla Jan og Hege, på en pølse (i brød) fra hver sin side.
(Nesten som i Disney-tegnefilmen Lady og Landstrykeren.
For å si det sånn).
Så jeg fikk en slags tulle-versjon av bildet overfor, da.
(Må jeg si).
Og da ble jeg nesten litt satt ut.
(Må jeg innrømme).
Og det bildet ligger, hos City Self-Storage (på Majorstua) sammen med de andre tingene mine, fra 90/00-tallet (og det er også noen ting fra 70/80-tallet der, som ikke ble borte, da min far solgte ‘min’ leilighet, i Leirfaret (på Bergeråsen) våren 1989).
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
På fredag 7. oktober så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.
Så sånn var det.
Bare noe tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
På veien, så stod det ei ‘pakkis-jente’, rett opp og ned, midt i en gangvei (på en teatralsk måte):

PS 2.
Ved Spar Nadderud, så stod det to karer og beglodde de som gikk forbi (selv om det ikke var noe fotball-kamp som ble spilt, eller noe lignende):

PS 3.
Her er mer om dette:

PS 4.

PS 5.

PS 6.
Sånn har det vært ‘overalt’ på Bekkestua de siste 3-4 årene:

PS 7.
På Meny hadde de ukurante/’herpa’ handlevogner (med søppel i):

PS 8.
Her var det rot på gulvet:

PS 9.
Mer rot på gulvet (på Meny):

PS 10.
Jeg måtte bytte handlevogn (på Meny) for hjulene var veldig tråe:

PS 11.
Her er mer om dette:

PS 12.
Her var det rot:

PS 13.
Meny hadde et gammelt/’herpa’ plast-deksel på plakat-bukken sin:

PS 14.
Her var det rot:

PS 15.
På Extra (den i Bekkestua Handelshus).
(Det er mulig at disse handlevognene hadde stått på lageret.
Eller hvordan det kan ha vært).
Og han ‘pakkisen’ skulle absolutt kjøre de handlevogene, bort der hvor jeg stod.
Hvor de har vaskemiddel, osv.).
Selv om man vel skulle tro, at handlevognene skulle kjøres, fra lageret og til ved inngangen (hvor resten av handlevognene stod).
Så dette var muligens noe tull (fra Extra) vil jeg si.
Kunne det virke som.
Og så tok liksom ‘pakkisen’ en slags avstikker, bort mot den trange midtgangen, der hvor jeg stod.
For å liksom ‘kødde’.
Kunne det virke som).
Så sånn var nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 16.
Her er mer om dette:

PS 17.
Enda mer om dette:

PS 18.
Og enda mer om dette:

PS 19.
Som jeg har blogget om tidligere.
At når jeg har gått til selvbetjeningskassene (den som er mest egnet for handlevogner).
Så har det ‘alltid’ stilt seg, en eller annen mongo/’elg’, i kassa nærmest min.
Selv om alle selvbetjeningskassene (de har vel 5-6 selvbetjeningskasser tilsammen) har vært ledige.
Og denne dagen, så toppet dette seg.
En albansk butikkmedarbeider/leder.
(Eller om han var pakistansk.
Kanskje det var sønnen til han ‘kødden’ med handlevogn-toget.
Hva vet jeg).
Han elga/’homsa’ til den store gullmedaljen.
Han skulle absolutt stå i selvbetjeningskassa nærmest min, og liksom ‘jokke’ på meg, da.
(For å si det sånn).
Selv om alle de andre selvbetjeningskassene var ledige.
Så da fikk jeg nok.
Jeg gjorde som kundene på Matland/OBS Triaden, på begynnelsen av 90-tallet.
(Når det var lang kø i kassene, osv.).
Jeg bare gikk fra varene (rett før jeg skulle tæppe med Visa-kortet) og dro heller til en annen butikk (nemlig den nye Extra-butikken (Extra Bekkestua Nord) ved Coop-torget (der den gamle Mega-butikken pleide å holde til)) og handla der istedet.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 20.
Her er mer om dette:

PS 21.
Enda mer om dette:

PS 22.
Og enda mer om dette:

PS 23.
Og enda enda mer om dette:

PS 24.
Og enda enda enda mer om dette:

PS 25.
Og noen billige bønner (som jeg bruker til å spe ut kjøttdeig-retter med osv.).
De hadde ikke fått pris-label enda (og stod liksom i skammekroken, vekke fra de andre bønne-‘hermetikk-boksene’ (som de vel kaller Tetra Pak-kartonger nå, etter at Joika/Vilti har bytta til den emballasje-typen)).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 26.
Her er mer om dette:

PS 27.
Her kan man se, at de andre bønnene/kikertene står et par meter unna den nye varen (i denne butikken):

Her var det rot:

PS 29.
Denne Extra-butikken var utsolgt for økonomi-pakninger med plastglass:

PS 30.
Bekkestua sentrum har forresten noe som kalles: ‘Skultpurpunktet’.
Og der har de hatt den ene perverse statuen, etter den andre.
(Som de bytter hvert år.
Og i år (2023) så er det visst en statue av en naken mor og barn, som sitter på huk (delvis skjult av snøhauger, fra noen som har brøyta).
Og i fjor så var det en naken dame (med et slags overflødighetshorn, eller noe lignende).
Og året før det, så var det en naken gubbe.
(Noe sånt).
Så denne ideen, må vel sies, å skremme bort kundene.
(Mer enn at den trekker til seg kunder.
For å si det sånn).
Og ildsjelen bak dette skulpturpunktet (som de visst har hatt i cirka 20 år nå).
Det er visst en av grunderne av Kalvøya-festivalen (og diverse andre festivaler (som Norwegian Wood) som også har gått konkurs).
Nemlig Sten Randers Fredriksen.
Og på Facebook-sida si, så har han visst ikke noen bilder av disse perverse skulpturene.
Han er visst nå mer opptatt av festivaler igjen.
(For å si det sånn).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 31.
Her er mer om dette:

PS 32.
Enda mer om dette (fra Bekkestua-avisen juni/juli 2020):

PS 33.
Og enda mer om dette:

PS 34.
Den statuen som nettopp har blitt bytta ut, har tidligere vært utstilt på Akkarhaugen i Sauherad:


PS.
Ronald sa forresten, i fjerde klasse (eller noe).
(Noe jeg vel har skrevet om i Min Bok).
At han hadde liggi med ei jente, oppe i en skråning, der han bodde (på Øvre, på Bergeråsen).
Det kan muligens ha vært Christell det da.
(For jeg lurer på om jeg så Christell og hennes venninne Nina Monsen.
Hjemme hos min klassekamerat Ole Christian Skjelsbek (som også bodde på Øvre).
For Ole dro meg med hjem til seg, en av de første dagene, etter at jeg flytta fra min mor i Larvik til min far på Berger.
Høsten 1979).
Men det var ikke sånn, at jeg pleide å sjekke, om stesøster Christell, var jomfru.
Så det veit jeg ikke, om kan ha vært sånn.
Det var vel antagelig ikke sånn.
(Hvis jeg skulle tippe).
Uten at jeg veit når Christell mista jomfrudommen sin.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 2.
De sier også, at jeg er så feit/fleskete, osv.
Men det er vel mer at jeg har blitt rimelig breiskuldra.
Jeg husker at min yngre halvbror Axel, tagg meg om å møte han (på Grunerløkka) sommeren 2017.
Og da sutra han over, at vi ikke hadde sett hverandre, siden 2005.
Og i 2005 (eller ihvertfall før jeg begynte å trene, på Sats Ila, høsten 2002).
Så var Axel (som har trent mye kampsport/vekter osv.) større enn meg.
Men i 2017, så var det jeg som var størst.
Og det var vel fordi at jeg dreiv mye med skogsarbeid/tømmerhogger-arbeid, på Løvås gård (i Kvelde) våren/sommeren 2005.
Og også i Liverpool (rundt 2008, da jeg ikke hadde så mye penger til nye joggesko, osv., og jeg trente, på Spindels Gym/Spa, i kjelleren på Adelphi Hotel).
Og jeg trente også svømming, i Oslo, rundt 2016.
(Og jeg trente også, på et par andre treningsstudioer (blant annet Lifestyles Gym) i Liverpool.
Fra vinteren 2006.
Så jeg har trent mye.
(Mye fotball tidligere.
Men det er ikke så lett, siden at jeg har skadet et kne, og legene nekter å hjelpe meg å fikse det.
Siden de liksom har dårlig karakter i samfunnsfag.
Og mener at man ikke skal fikse ting for ofte.
(Eller noe lignende).
Når det egentlig er sånn, at man skal få fiksa ting (som knær) når de går i stykker.
Mener jeg at jeg prata med min farfar Øivind om (som var i Strømm kommunestyre, for Arbeiderpartiet).
På slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet).
Og jeg jobba også mye, med de hardeste arbeidsoppgavene (som å fylle på frukt/poteter og kjølevarer (som er en tung jobb i Norge, hvor ‘alle’ skal ha margarin og ost på matpakka)) da jeg jobba i Rimi (hvor jeg jobba fra 1992 til 2004).
Og før det igjen, så var jeg i infantriet (som er visst er den tøffeste/hardeste førstegangstjenesten).
Og hvis man har six-pack (eller prøver å trene bort magen).
Så klager damene (noen ganger).
Jeg husker da jeg jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde.
(Noe jeg jobba som fra 1998 til 2000).
Da klagde assistent Wenche Berntsen.
Hu mente at jeg burde ha litt ølmage (av en eller annen grunn).
Hu var kanskje fra arbeiderklassen, hvor damene muligens mener at menn skal ha dette.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Jeg har også blogget om mange ganger tidligere.
At det irc-prosjektet mitt (det at jeg har boter på en del irc-kanaler).
Det er corona-prosjektet mitt.
Det var noe jeg begynte med, for å ikke kjede meg i hjel, liksom.
Dette var vel i 2021.
Da Erna Solberg hver måned (eller noe i den duren) ga lettelser, til tenåringene.
Mens voksne folk (som meg) ikke fikk lov til å ta t-banen engang.
Så derfor er det egentlig ikke sånn at jeg har noe særlig mål, ved å ha disse irc-kanalene.
Men jeg har nå startet de.
Det er egentlig min gamle irc-kanal #blablabla som jeg ville ha.
Men den har noen kapret.
Det er egentlig andre ting (som webdesign, bøker og blogg) som jeg driver mest med.
(Må jeg si).
Men det koster bare et par hundrelapper i måneden, å leie shell til disse irc-botene.
Så det er ikke så utrolig dyrt.
Og jeg reklamerer for noen av mine rettighetssaker (det at jeg ble nektet innreise til USA/Detroit i 2005 osv.) i topic-en, til #USA.
Og i topic-en til #London, så linker jeg til mitt nettsted, hvor det står om problemene med politiet i England, osv.
(At de swattet meg, noe sånt som 100 ganger.
I 2013 og 2014).
Så kanskje det kan hjelpe til, å få ryddet opp i disse sakene.
Det var ingen som ville ha disse kanalene (#USA og #London, på efnet) på begynnelsen av corona-pandemien.
(Av en eller annen grunn).
Så de var det bare å ta over.
(Husker jeg).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Det er mulig at det er Ronald (eller en som later som at han er Ronald) som er radovan.
Hm.
Men det står: ‘Ronald Lund hilser’.
Da er det liksom, at det er en bekjent av Ronald som skriver, og så står Ronald ved siden av.
(Tenkte jeg først).
Men så står det også: ‘*vinker*’.
Da menes det kanskje at det er Ronald som skriver.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
De irc-botene mine, har forresten blitt mye mer stabile.
Etter at jeg kuttet ut Kire.net-shellet (som jeg hadde boten Einstein på).
(Siden at Kire.net-shellet var usikkert (virka det som).
For andre folk, som leide shell, på den samme serveren.
De kunne visst ‘kille’ min bot (Einstein).
For de fikk visst opp Einstein sin prosess-ID.
For å si det sånn).
Så jeg har juryen ute angående, om jeg trenger en ny Einstein-bot eller ikke.
Men jeg har sett meg ut en mulig shell-leverandør.
Så hvis det blir mye tull med de tre botene jeg har nå (Anna, LykkePer og blablabot).
Så er det mulig at jeg leier et fjerde shell, og så får hivd inn en ny Einstein-bot, på mine irc-kanaler, da.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Men men.

(Og siden at jeg ikke hadde fasttelefon på Ungbo.
Så skaffet jeg meg en personsøker (sånn at det gikk an å få tak i meg) når jeg ble nest-leder/assistent, høsten 1994.
(Noe sånt).
Og jeg kjøpte meg også en Alcatel-mobil (de begynte å selge mobiler til en krone osv.) året etter.
Og da var det sånn (enten i 1994 eller 1995).
At Henning Sanne gjorde et poeng av, at helt vanlige folk på t-banen, hadde personsøker/mobil, osv.
(Selv om de ikke gikk i dress (og hadde stresskoffert) osv.
Og så ble jeg etterhvert butikksjef på Rimi Nyænde, høsten 1998.
(Etter et intermesso (som varte i to-tre år) som nest-leder/assistent på Rimi Bjørndal (som var en større butikk).
For Rimi planla muligens å bruke meg som butikksjef, i en stor butikk.
Har jeg tenkt nå i det siste).
Og selv om jeg var butikksjef, så hendte det, at jeg måtte sitte i kassa.
(For eksempel på lørdager.
Så var det sånn, at lederen noen ganger måtte sitte i kassa, når det var kø.
Sånn som jeg husker det).
Og da husker jeg, at Henning og hans unge kjæreste/kone, var innom butikken.
Noe sånt).
Og da var det noe som var morsomt (kunne det nesten virke som) på hu dama/kona.
Og det kan muligens ha vært, at Henning også hadde fått seg mobil (som alle andre).
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Henning Sanne var fra Lambertseter.
Mens jeg var fra Berger, nesten ti mil unna.
Og Henning Sanne sin storebror Thomas, hadde jobba på Rimi Nylænde, ihvertfall siden 1991.
(Da jeg besøkte Magne Winnem (mens jeg gikk på NHI og jobba på OBS Triaden) i hans da nye Rimi-jobb-leilighet.
Som lå i etasjen over Rimi Nylænde
Noen steinkast unna Rimi Munkelia.
Så Sanne-brødrene var noen slags ‘lokale helter’.
(Hadde jeg inntrykk av).
Så det var ikke sånn at jeg var stor i kjeften overfor dem.
Selv om jeg var deres sjef/overordnede.
(For å si det sånn).
Så jeg pleide vel som regel, å bare høre høflig på det ‘tullet’, som Henning sa.
Før jeg fortsatte på det jeg dreiv med (av jobbing) ute i butikken, da.
(Noe sånt).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

PS.
Scott og Paul er visst ikke venner på Facebook, men begge er på moren Mary (fra Malaysia) sin Facebook-side:

PS 2.
Scott skriver (på Facebook) at han er fra Lillestrøm.
Men som jeg har skrevet om i Min Bok (og på blogg) så er Scott og Paul fra Bergeråsen/Berger (i tidligere Svelvik kommune).
Det var det samme med den kjente pornostjernen Sasha Gabor.
Han også var fra Berger, men sa at han var fra Lillestrøm.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Her er mer om dette:
