johncons

Stikkord: Hm

  • Mer fra Facebook

    tull 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    tull 2

    PS 2.

    Dette er visst de yngre søsknene til hu Marianne:

    yngre søsken

  • Jeg sendte en e-post til Tannlegeforeningen

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd:
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 5. januar 2023 kl. 19:08
    Til: post@tannlegeforeningen.no
    Kopi: Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, npepost@npe.no, postmottak@aid.dep.no, eian@eianadvokat.no, sfovpost@statsforvalteren.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, marianne.hoksaas@bi.no
    Hei,
    nå ser jeg (på mobilen min) at de har prøvd å ringe meg i dag (klokken 12.02) fra Smil tannlegesenter (23651881).
    Enda jeg har sagt fra (til dere) at jeg ikke skal ha den timen.
    Så det må jeg klage på.
    At de driver og maser på folk på den måten, uten grunn.
    Hva har skjedd her, lurer jeg.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 2. jan. 2023 kl. 18:21
    Subject: Klage/Fwd:
    To: <post@tannlegeforeningen.no>
    Cc: Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <npepost@npe.no>, <postmottak@aid.dep.no>, <eian@eianadvokat.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <marianne.hoksaas@bi.no>
    Hei,
    dette synes jeg at blir som noe pirk.
    Jeg har mailet de første side av et dokument, hvor det står, at jeg er innvilget 3.325 kroner i støtte (det som stod på kostnadsoverslaget fra tannlege Kristin Espeland).
    Så de kan vel bare kontakte Nav, og få pengene, skulle man vel tro.
    Jeg er ikke så lysten på å dra tilbake til denne tannlegen.
    Den eneste grunnen til at jeg dro dit (for å trekke ut tre røtter, som visst var alt som var igjen av en jeksel) det var at dette ikke skulle bli som en farse.
    Men hu gale/hysteriske danska, nede ved Nasjonalteateret der.
    Og hu Espeland som bydde seg fram (må man vel si) og ikke la ved røntgen-bilde (se min forrige klage).
    Det kan da ikke være nødvendig at jeg skal dra innom alle tannlege-kontorene i Oslo, tenkte jeg.
    Så etter at jeg fikk rekvisisjon, så dro jeg tilbake til Smil Nydalen.
    Men da var det en ‘pakkis’ der (som de sier) som var tannlege.
    Selv om jeg var lei av fremmedkulturelle tannleger (etter hu Leyla på Galleri Oslo-klinikken, som gjorde bittet mitt skeivere, for et par år siden).
    Og jeg var også lei av mannlige tannleger (etter han vestlendingen, på Bekkestua tannklinikk (heter de vel) som var klengete/nærgående/’homsete’ rundt 2016, var det vel).
    Disse har jeg klage på til dere før.
    Både vestlendingen, hu Leila, hu danska, og hu høygravide Espeland.
    Min onkel Runar er som tidligere nevnt tannlege, så det er kanskje han som står bak noe av dette tullet.
    Det kan man kanskje lure på.
    Han har vært tannlege i cirka 50 år.
    (Må det vel bli).
    Og han har fortalt meg, at det å være tannlege, er en møkkajobb.
    Når de borer så står det en sky av spytt, opp fra kjeften til pasienten, og dette må tannlegene puste inn.
    Så ingen av Runar sine avkom (Ove, Heidi, Susanne, Øystein eller Benedicte) har hatt noe ønske om å bli tannlege.
    Selv om faren eier/eide tannlege-klinikk (og til og med senteret (Åstunet) som tannlege-praksisen har hatt som adresse).
    Han tannlegen (Patrice Millad) hadde et slapt håndtrykk (han tok fram hånden, før han så gjemte den liksom, så det ble rart) og et slags talibanist-skjegg (på halsen og haka) må jeg kalle det.
    Da jeg kontakte Smil (etter å ha blitt satt ut av hu gale danska nede på Oslo Tannlegesenter) så var det bare unge og pene damer, som det var bilde av, på nettsiden til Smil Nydalen.
    Så det var stedet for meg (som er lei av homsete gubber og utlendinger (hvis det er lov å si)) tenkte jeg.
    Men når det ble min tur, så hadde de en sånn ‘pakkis’ der da (hvis det er lov å si).
    Så det var nesten som noe lureri, må jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    De hadde også noen slags fot-trekk, som tannlegen tvang meg til å bruke.
    (Han stod som Hitler, og fulgte med på hvordan jeg tok på disse fotposene).
    Jeg har vært hos tannlegen kanskje 30-40-50 ganger i mitt liv.
    (Hvis jeg skulle tippe).
    Og jeg aldri sett noe lignende.
    Jeg spurte om det var noe nytt (for sånn var det ikke da jeg hadde akutt-time hos Kristin Espeland der, for noen uker siden).
    Det var fordi det var så mye snø (sa han iraneren, er det visst, kan det virke som fra nettstedet deres).
    Men jeg hadde ikke noe snø på skoene.
    Og hvis man må ha sånne poser på skoene, og man har snø på skoene, og man bruker joggesko for eksempel, så smelter jo snøen, og trekker inn i skoene, sånn at folk blir sjuke.
    Så disse posene tror jeg ikke er ment å bruke andre steder enn på SATS osv. (og knapt nok der).
    Så det var noe tull, må jeg si.
    Og man måtte også bøye seg ned til gulvet, for å ta opp de blå sko-posene/trekkene.
    Istedet for at disse stod på et bord, for eksempel.
    Så det var vel for at det skulle bli som i moskeen muligens, at man må stå med baken i været, i retning av Mekka.
    Så dette var muligens snik-islamisering.
    Så det må jeg klage på.
    Det stod også et skilt på doen der, at man måtte henvende seg i resepsjonen for å få nøkkel (som om dette var nede i sentrum).
    Problemer var at hu tannlege-søsteren (Nejla eller noe het hu ve) ikke satt på plassen sin.
    Og selv om det stod at man trengte nøkkel, så var dossen ulåst.
    Så da var det bare tull der (må man vel si).
    Det er greit å ha dossen ulåst (som vanlig) men da skal det vel ikke stå noe rart skilt på døra (om at dossen er låst).
    Så det var bare tull der, må jeg si.
    Tannlegen var også frekk, og spurte om jeg hadde Aids og HIV.
    Det må ha vært for å ydmyke meg, tror jeg.
    Jeg fylte ut et skjema, hvor jeg svarte på alt sånt, forrige gang jeg var der (hos hu Espeland).
    Likevel hadde tannlegen en lang seanse (før sjølve tannlege-timen startet) hvor han liksom ville ha det til at jeg hadde all verdens sykdommer da.
    Så dit drar jeg ikke tilbake.
    Tannlegen gjorde også et poeng av, at jeg var 52 år.
    (Som om det var noe galt, liksom).
    Og han hadde aldri hørt om rekvisisjon (virka det som).
    Dette tok jeg med hu Kristin Espeland (som visst hadde mamma-perm) man han nye tannlegen (fra Iran) hadde de visst ikke lært opp ordentlig.
    Selv om hu forrige skjønte alt dette brenn-kvikt (virka det som).
    Så her tulla muligens tannlegen.
    Stingene som tannlegen satt inn, har forresten løsna, så jeg trenger ikke den neste timen (på torsdag).
    Men jeg er litt lei av sånne aggressive/frekke muslimer, så om dere kan ta dette med Smil.
    (I tilfelle de er sånn ‘woke’ der
    Og det som verre er).
    Tannlegen sa også (på begynnelsen av timen) at: ‘Jeg må ta plakk/tannstein’.
    Men det hadde ikke hu Kristin Espeland sagt.
    (Selv om jeg hadde tenkt til å ta dette, på den første timen.
    Det var derfor jeg bestilte en ‘kontroll-time’ fra hu gale danska.
    Men når det gikk dårlig, så prøvde jeg å bestille en ‘akutt-time’ fra hu Kristin Espeland).
    Det stod ikke noe om plakk og tannstein på kostnadsoverslaget (til Kristin Espeland).
    Så tannlegene lagde helvete, når han begynte å ‘bable’ om dette (må jeg si).
    (For Nav har jo sitt byråkrati.
    Så å følge kostnadsoverslaget, og så ta det andre seinere, ville vel være det lureste.
    Men dette tar jeg heller hos en tannlege i Bærum, litt seinere på nyåret.
    For dette dekkes ikke av Nav.
    Så da må jeg først tenkte på når det passer i forbindelse med mitt budsjett (jeg får kun til livsopphold av Nav).
    Og det at jeg må betale disse kontroll og akutt-timene selv, det kan vel nesten kalles en sånn ‘dimmi-skatt’ (som enkelte skriver om, på VGD, eller hvor det er igjen).
    Og jeg har også lest at sosialklienter i Oslo, får tusen kroner mer i måneden.
    Men Nav Oslo/Østensjø, ville at jeg skulle bo i Bærum, i 2014.
    Så de skylder meg cirka 100.000 nå (må jeg si) siden at de har snytt meg for tusen kroner i måneden, i drøye åtte år nå.
    Og enda Bærum-folk vel trenger _mer_ støtte enn Oslo-folk, for hvis de skal ha månedskort for både Oslo og Bærum (noe som jeg noen ganger har tatt meg råd til) så er det cirka 500 kroner dyrere, per måned.
    Så Nav Østensjø skylder med cirka 150.000 i støtte, som jeg har blitt snytt for, i disse åtte årene, mens jeg har ventet på å få min pensjonsbeholdning, som jeg bestilte rundt 2010).
    Den iranske tannlegen gjorde også veldig poeng av, at jeg var arbeidsledig.
    Han spurte mange ganger om hva jeg jobbet med.
    Selv om han vel møtte skjønne, at jeg var arbeidsledig/sosialklient, siden at jeg fikk dekket dette av Nav.
    Tannlegen hosta også hele tida (uten å ta seg for munnen).
    Hosten virka muligens litt falsk (så dette var muligens bare for å provosere, siden at jeg sa til Espeland, at jeg ville vente til jeg var fullvaksinert, før jeg dro til tannlegen, under pandemien).
    Noe sånt.
    Tannlegen samarbeidet også dårlig med hu Nejla (vil jeg si).
    Han ba om antibiotika.
    Og da sa han: ‘Hydro[..] eller hva dere kaller det her’.
    (Noe sånt).
    Så det virka litt sånn hipp som happ, om man fikk antibiotika eller noe giftig istedet (må jeg nesten si).
    Så det må jeg klage på.
    Tannlegen var også forsinket, så jeg måtte sitte der i nærmere en halvtime å vente.
    Mens et slags ‘bole-Bring-bud’ (i 40/50-åra) dukket opp der, og det var ingen andre enn meg der.
    Og jeg har gått på NHI som skrev på kartet (for at man skulle finne fram første gang) at de holdt til i/ved Nydalen.
    Men nå med t-bane-ringen så har Nydalen flytta seg litt sørover (kan det muligens virke som).
    Så jeg forventa ikke, at Smil Nydalen skulle holde til hos BI.
    Jeg bestilte time der, mens jeg var litt stressa, av hu gale danska (hos Oslo Tannlegeklinikk).
    Og så fant jeg ut at de holdt til i BI-bygget, den dagen jeg skulle ha den nevnte akutt-timen.
    Så de kunne kan ha kalt seg Smil BI.
    Så hadde jeg nok valgt en annen Smil-avdeling (istedet for å surre rundt, blant alle BI-studentene (og bli gått ned osv.) da jeg skulle ha den nevnte akutt-timen der, i høst).
    Det var også sånn, at kunden/pasienten før meg, var engelsk-talende.
    Og jeg har bodd i England, fra 2004 til 2014.
    Så det virka kanskje litt rart.
    (Hu var veldig elskverdig/høflig hu engelske/amerikanske, husker jeg.
    Så det var vel antagelig ikke noe tull.
    Men det er visst noe som kalles ‘bøtte-ballett’.
    Så jeg vet ikke om det kan ha vært noe sånt der).
    Tannlegen klarte å trekke ut de tre røttene.
    (Det er mulig at kvinnelige tannleger, er for svake.
    Sånn at kvinnfolka vil ha en mannlig tannlege der, når det er snakk om å trekke tenner.
    Hva vet jeg).
    Jeg måtte også trekke en tann, i 2005.
    Og da jobba jeg for Bertelsmann Arvato Liverpool sin Microsoft Scandinavian Product Activation-campaign.
    Og da snakka jeg med Marianne Høksaas om dette.
    Og hu jobber forresten som bibliotekar på BI Nydalen.
    (Small world.
    Jeg har prøvd å få referanse fra henne.
    Så derfor vet jeg dette).
    Og da var det sånn (jeg måtte dra til en tannlege i Walton, mens jeg var på jobb, i Pier Head, for tannen gjorde plutselig veldig vondt, og jeg hadde lagt merke til at det lå en tannlege i County Road, i Walton, like ved der Høksaas hadde hjulpet meg å få plass, i et britisk/australsk bofelleskap).
    Og den tannlegen var mye mer nærgående, enn han Smil-iraneren.
    Så jeg lurer nå på, om han britiske tannlegen kan ha tulla.
    Og han liksom klenga på meg (mens jeg trakk tanna) for å være ekkel.
    Så det må jeg klage på.
    Hva skal dette bety, lurer jeg.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dette var forresten snakk om en tann, som jeg ville ha støtte fra Nav, til å rotfylle.
    For hu Høksaas (som slutta før meg hos Arvato) sa at det var dumt, at tannen jeg trakk (i 2005) ikke var den bakerste.
    Og ei som var HR-ansvarlig der (Sarah Rushby) ville etterhvert gjemme meg, på IT-avdelingen der (når jeg søkte om å bli leder).
    Så det er mulig, at de ikke ville ha meg, i sjølve kontorlandskapet, siden at jeg manglet en tann (som ikke var den bakerste).
    Så det er ikke gunstig, i næringslivet (med sånne hull i tanngarden).
    Så dette burde Nav tenkt mer på (vil jeg si).
    Og tar jeg med om dette her, i samme slengen.
    For Nav har enkelte tannlege-eksperter (som de ikke sier hva heter) som gir råd, om kostnadsoverslag (som det fra Smil) er for dyrt.
    Men det kan jo være sånn, at tannlegen (som Smil, for å ta et eksempel) skjønner næringslivet, men av Nav sin ekspert-tannlege ikke gjør det.
    (For å si det sånn).
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Info – Smil tannlegesenter <info@smiltannlegesenter.no>
    Date: tor. 29. des. 2022 kl. 15:42
    Subject:
    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
    Hei Erik,
     
    Takk for besøket i dag!
     
    Vi har kun fått et vedtak av deg, for å kunne sende faktura til nav så er vi nødt til å ha en original rekvisisjon.
    Kan du til neste time ta med alle papirer du har fått tilsendt fr NAV til oss?
    Takk skal du ha!
    Ha en fin dag videre!
     
    Med vennlig hilsen,
     
    Tannlege Patrice Millad
    Smil Tannlegesenter – For smilets skyld!
     
    Nationaltheatret: Tordenskiolds gate 7, 0160 Oslo
    Nydalen: Sandakerveien 116, 0484 Oslo
    Løren: Peter Møllers vei 2B, 0585 Oslo
    Bjørvika: Wismargata 4, 0191 Oslo
    Bekkestua: Frøytunveien 4, 1357 Bekkestua
     
    Tlf. 23651881 | www.smiltannlegesenter.no
     
    Gratis bedriftsavtale hos tannlegen? Se her.
     
  • Her kan man se min bonusbror Jan Snoghøj og hans (eks)kone Hege f. Lund. (Fra Hallingdølen 19. september 2000)

    jan hege

    PS.

    Dette bryllupet (som var sommeren 2000) var jeg på.

    For min lillesøster Pia ville at jeg skulle kjøre henne opp dit.

    (Brudeparet spanderte to overnattinger på en fjellstue (selv om jeg måtte dele rom med min lillesøster Pia og hennes unge sønn Daniel).

    Og de spanderte også en tre-retters bryllupsmiddag.

    Var det vel.

    Og jeg hadde vel spleiset på en gave, med Pia.

    Men jeg husker ikke akkurat hva jeg var med på å gi.

    Må jeg innrømme).

    Og jeg har skrevet om det som hendte der, i Min Bok 5.

    (For å si det sånn).

    Egentlig burde jeg kanskje ikke ha dratt dit.

    For Jan stjal jo min far (Arne Mogan Olsen) våren 1980.

    Men Pia ville dit.

    Og jeg hadde ikke noen særlige planer, for den sommerferien.

    (Annet enn at min Rimi-kollega David Hjort, ville at jeg skulle kjøre han (og tre andre folk) til Arvikafestivalen.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Noen uker/måneder etter bryllupet.

    Så fikk jeg et bryllupsbilde fra brudeparet.

    (I postkassa mi, på St. Hanshaugen).

    Og da gomla Jan og Hege, på en pølse (i brød) fra hver sin side.

    (Nesten som i Disney-tegnefilmen Lady og Landstrykeren.

    For å si det sånn).

    Så jeg fikk en slags tulle-versjon av bildet overfor, da.

    (Må jeg si).

    Og da ble jeg nesten litt satt ut.

    (Må jeg innrømme).

    Og det bildet ligger, hos City Self-Storage (på Majorstua) sammen med de andre tingene mine, fra 90/00-tallet (og det er også noen ting fra 70/80-tallet der, som ikke ble borte, da min far solgte ‘min’ leilighet, i Leirfaret (på Bergeråsen) våren 1989).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Bærum

    På fredag 7. oktober så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    På veien, så stod det ei ‘pakkis-jente’, rett opp og ned, midt i en gangvei (på en teatralsk måte):

    IMG_20221007_133207_2

    PS 2.

    Ved Spar Nadderud, så stod det to karer og beglodde de som gikk forbi (selv om det ikke var noe fotball-kamp som ble spilt, eller noe lignende):

    IMG_20221007_133859

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    IMG_20221007_133416_1

    PS 4.

    Her var det rot:

    IMG_20221007_134006

    PS 5.

    Kamerat på den ‘nye’ Alcatel-mobilen (som jeg kjøpte våren 2021) gikk i vranglås (noe det gjør ganske ofte):

    IMG_20221007_134423_1

    PS 6.

    Sånn har det vært ‘overalt’ på Bekkestua de siste 3-4 årene:

    IMG_20221007_134953

    PS 7.

    På Meny hadde de ukurante/’herpa’ handlevogner (med søppel i):

    IMG_20221007_135752

    PS 8.

    Her var det rot på gulvet:

    IMG_20221007_135936

    PS 9.

    Mer rot på gulvet (på Meny):

    IMG_20221007_140032

    PS 10.

    Jeg måtte bytte handlevogn (på Meny) for hjulene var veldig tråe:

    IMG_20221007_140217

    PS 11.

    Her er mer om dette:

    IMG_20221007_140519

    PS 12.

    Her var det rot:

    IMG_20221007_140607

    PS 13.

    Meny hadde et gammelt/’herpa’ plast-deksel på plakat-bukken sin:

    IMG_20221007_143822

    PS 14.

    Her var det rot:

    IMG_20221007_144021

    PS 15.

    På Extra (den i Bekkestua Handelshus).

    Så var det sånn, at en farget butikk-medarbeider (som var middelaldrende) kjørte rundt, med et lite ‘tog’ med handlevogner.

    (Det er mulig at disse handlevognene hadde stått på lageret.

    Eller hvordan det kan ha vært).

    Og han ‘pakkisen’ skulle absolutt kjøre de handlevogene, bort der hvor jeg stod.

    (I en trang midtgang.

    Hvor de har vaskemiddel, osv.).

    Selv om man vel skulle tro, at handlevognene skulle kjøres, fra lageret og til ved inngangen (hvor resten av handlevognene stod).

    Så dette var muligens noe tull (fra Extra) vil jeg si.

    (De hadde på forhånd også satt opp inngangsporten.

    Kunne det virke som.

    Og så tok liksom ‘pakkisen’ en slags avstikker, bort mot den trange midtgangen, der hvor jeg stod.

    For å liksom ‘kødde’.

    Kunne det virke som).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Her er mer om dette:

    IMG_20221007_145508

    PS 17.

    Enda mer om dette:

    IMG_20221007_145619

    PS 18.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20221007_150102

    PS 19.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så har det vært sånn, siden sankthansaften, i denne butikken.

    At når jeg har gått til selvbetjeningskassene (den som er mest egnet for handlevogner).

    Så har det ‘alltid’ stilt seg, en eller annen mongo/’elg’, i kassa nærmest min.

    Selv om alle selvbetjeningskassene (de har vel 5-6 selvbetjeningskasser tilsammen) har vært ledige.

    Og denne dagen, så toppet dette seg.

    En albansk butikkmedarbeider/leder.

    (Eller om han var pakistansk.

    Kanskje det var sønnen til han ‘kødden’ med handlevogn-toget.

    Hva vet jeg).

    Han elga/’homsa’ til den store gullmedaljen.

    Han skulle absolutt stå i selvbetjeningskassa nærmest min, og liksom ‘jokke’ på meg, da.

    (For å si det sånn).

    Selv om alle de andre selvbetjeningskassene var ledige.

    Så da fikk jeg nok.

    Jeg gjorde som kundene på Matland/OBS Triaden, på begynnelsen av 90-tallet.

    (Når det var lang kø i kassene, osv.).

    Jeg bare gikk fra varene (rett før jeg skulle tæppe med Visa-kortet) og dro heller til en annen butikk (nemlig den nye Extra-butikken (Extra Bekkestua Nord) ved Coop-torget (der den gamle Mega-butikken pleide å holde til)) og handla der istedet.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    Her er mer om dette:

    IMG_20221007_150540

    PS 21.

    Enda mer om dette:

    IMG_20221007_150555

    PS 22.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20221007_150601

    PS 23.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20221007_150603

    PS 24.

    Og enda enda enda mer om dette:

    IMG_20221007_150636

    PS 25.

    På Extra Bekkestua Nord, så handla jeg de samme varene (mer eller mindre) som på Extra Bekkestua.

    Og noen billige bønner (som jeg bruker til å spe ut kjøttdeig-retter med osv.).

    De hadde ikke fått pris-label enda (og stod liksom i skammekroken, vekke fra de andre bønne-‘hermetikk-boksene’ (som de vel kaller Tetra Pak-kartonger nå, etter at Joika/Vilti har bytta til den emballasje-typen)).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 26.

    Her er mer om dette:

    IMG_20221007_151457

    PS 27.

    Her kan man se, at de andre bønnene/kikertene står et par meter unna den nye varen (i denne butikken):

    IMG_20221007_151458

    PS 28.

    Her var det rot:

    IMG_20221007_151701

    PS 29.

    Denne Extra-butikken var utsolgt for økonomi-pakninger med plastglass:

    IMG_20221007_151809

    PS 30.

    Bekkestua sentrum har forresten noe som kalles: ‘Skultpurpunktet’.

    Og der har de hatt den ene perverse statuen, etter den andre.

    (Som de bytter hvert år.

    Eller noe lignende).

    Og i år (2023) så er det visst en statue av en naken mor og barn, som sitter på huk (delvis skjult av snøhauger, fra noen som har brøyta).

    Og i fjor så var det en naken dame (med et slags overflødighetshorn, eller noe lignende).

    Og året før det, så var det en naken gubbe.

    (Noe sånt).

    Så denne ideen, må vel sies, å skremme bort kundene.

    (Mer enn at den trekker til seg kunder.

    For å si det sånn).

    Og ildsjelen bak dette skulpturpunktet (som de visst har hatt i cirka 20 år nå).

    Det er visst en av grunderne av Kalvøya-festivalen (og diverse andre festivaler (som Norwegian Wood) som også har gått konkurs).

    Nemlig Sten Randers Fredriksen.

    Og på Facebook-sida si, så har han visst ikke noen bilder av disse perverse skulpturene.

    Han er visst nå mer opptatt av festivaler igjen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 31.

    Her er mer om dette:

    mer om skulpturpunktet

    https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Bekkestua_N%C3%A6ringsforening

    PS 32.

    Enda mer om dette (fra Bekkestua-avisen juni/juli 2020):

    skulpturpunket enda mer

    https://www.yumpu.com/no/document/read/63531517/bekkestua-avisen-sommeren-2020

    PS 33.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20230106_114734

    PS 34.

    Den statuen som nettopp har blitt bytta ut, har tidligere vært utstilt på Akkarhaugen i Sauherad:

    nettopp bytta ut

  • Denne personen (radovan) virker veldig hatsk og fascistisk. Det kan muligens være min stesøster Christell. Jeg visste ikke at hu stod i med Ronald. Hm

    ronald christell hm

    PS.

    Ronald sa forresten, i fjerde klasse (eller noe).

    (Noe jeg vel har skrevet om i Min Bok).

    At han hadde liggi med ei jente, oppe i en skråning, der han bodde (på Øvre, på Bergeråsen).

    Det kan muligens ha vært Christell det da.

    (For jeg lurer på om jeg så Christell og hennes venninne Nina Monsen.

    Hjemme hos min klassekamerat Ole Christian Skjelsbek (som også bodde på Øvre).

    For Ole dro meg med hjem til seg, en av de første dagene, etter at jeg flytta fra min mor i Larvik til min far på Berger.

    Høsten 1979).

    Men det var ikke sånn, at jeg pleide å sjekke, om stesøster Christell, var jomfru.

    Så det veit jeg ikke, om kan ha vært sånn.

    Det var vel antagelig ikke sånn.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Uten at jeg veit når Christell mista jomfrudommen sin.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    De sier også, at jeg er så feit/fleskete, osv.

    Men det er vel mer at jeg har blitt rimelig breiskuldra.

    Jeg husker at min yngre halvbror Axel, tagg meg om å møte han (på Grunerløkka) sommeren 2017.

    Og da sutra han over, at vi ikke hadde sett hverandre, siden 2005.

    Og i 2005 (eller ihvertfall før jeg begynte å trene, på Sats Ila, høsten 2002).

    Så var Axel (som har trent mye kampsport/vekter osv.) større enn meg.

    Men i 2017, så var det jeg som var størst.

    (Husker jeg).

    Og det var vel fordi at jeg dreiv mye med skogsarbeid/tømmerhogger-arbeid, på Løvås gård (i Kvelde) våren/sommeren 2005.

    Og jeg trente også mye svømming i Sunderland (hvor de ikke hadde tredemøller, på universitetet sitt Sports Center) i 2004/05.

    Og også i Liverpool (rundt 2008, da jeg ikke hadde så mye penger til nye joggesko, osv., og jeg trente, på Spindels Gym/Spa, i kjelleren på Adelphi Hotel).

    Og jeg trente også svømming, i Oslo, rundt 2016.

    (Og jeg trente også, på et par andre treningsstudioer (blant annet Lifestyles Gym) i Liverpool.

    Fra vinteren 2006.

    For å si det sånn).

    Så jeg har trent mye.

    (Mye fotball tidligere.

    Men det er ikke så lett, siden at jeg har skadet et kne, og legene nekter å hjelpe meg å fikse det.

    Siden de liksom har dårlig karakter i samfunnsfag.

    Og mener at man ikke skal fikse ting for ofte.

    (Eller noe lignende).

    Når det egentlig er sånn, at man skal få fiksa ting (som knær) når de går i stykker.

    Mener jeg at jeg prata med min farfar Øivind om (som var i Strømm kommunestyre, for Arbeiderpartiet).

    På slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet).

    Og jeg jobba også mye, med de hardeste arbeidsoppgavene (som å fylle på frukt/poteter og kjølevarer (som er en tung jobb i Norge, hvor ‘alle’ skal ha margarin og ost på matpakka)) da jeg jobba i Rimi (hvor jeg jobba fra 1992 til 2004).

    Og før det igjen, så var jeg i infantriet (som er visst er den tøffeste/hardeste førstegangstjenesten).

    Og hvis man har six-pack (eller prøver å trene bort magen).

    Så klager damene (noen ganger).

    Jeg husker da jeg jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde.

    (Noe jeg jobba som fra 1998 til 2000).

    Da klagde assistent Wenche Berntsen.

    Hu mente at jeg burde ha litt ølmage (av en eller annen grunn).

    Hu var kanskje fra arbeiderklassen, hvor damene muligens mener at menn skal ha dette.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Jeg har også blogget om mange ganger tidligere.

    At det irc-prosjektet mitt (det at jeg har boter på en del irc-kanaler).

    Det er corona-prosjektet mitt.

    Det var noe jeg begynte med, for å ikke kjede meg i hjel, liksom.

    Dette var vel i 2021.

    Da Erna Solberg hver måned (eller noe i den duren) ga lettelser, til tenåringene.

    Mens voksne folk (som meg) ikke fikk lov til å ta t-banen engang.

    Så derfor er det egentlig ikke sånn at jeg har noe særlig mål, ved å ha disse irc-kanalene.

    Men jeg har nå startet de.

    Det er egentlig min gamle irc-kanal #blablabla som jeg ville ha.

    Men den har noen kapret.

    Det er egentlig andre ting (som webdesign, bøker og blogg) som jeg driver mest med.

    De irc-kanalene var bare noe ‘corona-greier’.

    (Må jeg si).

    Men det koster bare et par hundrelapper i måneden, å leie shell til disse irc-botene.

    Så det er ikke så utrolig dyrt.

    Og jeg reklamerer for noen av mine rettighetssaker (det at jeg ble nektet innreise til USA/Detroit i 2005 osv.) i topic-en, til #USA.

    Og i topic-en til #London, så linker jeg til mitt nettsted, hvor det står om problemene med politiet i England, osv.

    (At de swattet meg, noe sånt som 100 ganger.

    I 2013 og 2014).

    Så kanskje det kan hjelpe til, å få ryddet opp i disse sakene.

    Det var ingen som ville ha disse kanalene (#USA og #London, på efnet) på begynnelsen av corona-pandemien.

    (Av en eller annen grunn).

    Så de var det bare å ta over.

    (Husker jeg).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Det er mulig at det er Ronald (eller en som later som at han er Ronald) som er radovan.

    Hm.

    Men da burde det vel stått: ‘Hilsen Ronald Lund’ (eller noe i den duren).

    Men det står: ‘Ronald Lund hilser’.

    Da er det liksom, at det er en bekjent av Ronald som skriver, og så står Ronald ved siden av.

    (Tenkte jeg først).

    Men så står det også: ‘*vinker*’.

    Da menes det kanskje at det er Ronald som skriver.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    De irc-botene mine, har forresten blitt mye mer stabile.

    Etter at jeg kuttet ut Kire.net-shellet (som jeg hadde boten Einstein på).

    (Siden at Kire.net-shellet var usikkert (virka det som).

    For andre folk, som leide shell, på den samme serveren.

    De kunne visst ‘kille’ min bot (Einstein).

    For de fikk visst opp Einstein sin prosess-ID.

    Hvis de tok den og den Linux/Unix-kommandoen, fra sitt shell-område, da.

    For å si det sånn).

    Så jeg har juryen ute angående, om jeg trenger en ny Einstein-bot eller ikke.

    Men jeg har sett meg ut en mulig shell-leverandør.

    Så hvis det blir mye tull med de tre botene jeg har nå (Anna, LykkePer og blablabot).

    Så er det mulig at jeg leier et fjerde shell, og så får hivd inn en ny Einstein-bot, på mine irc-kanaler, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg sendte en e-post til Scribd

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    New update/Fwd: Update/Fwd: Your document has been removed
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. januar 2023 kl. 18:53
    Til: Scribd <copyright@scribd.com>
    Kopi: Scribd Copyright Notice <copyright@postmaster.scribd.com>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, ti@transparency.org, trip@scribd.com
    Hi,
    it still says ‘Daut Kadriovski’ when I press the link.
    This is really my Scribd-account.
    I can’t get access to it now (like I explained in the last email).
    So it doesn’t seem like you know what you’re doing, at Scribd there.
    So if I could get a second opinion, from a superior/manager there please.
    Erik Ribsskog
    ons. 21. sep. 2022 kl. 02:24 skrev Denise B. (Scribd) <copyright@scribd.com>:
    ^^^ TEXT ABOVE THIS LINE IS ADDED TO YOUR REQUEST ^^^
    Scribd
    Your request (#4283755) has been updated. Please see the comments below. If we’ve answered your question or resolved your issue, you do not need to reply to this message. If your questions or concerns haven’t been answered, feel free to let us know by email or on the web, whichever is most convenient for you.
    Denise B. (Support Desk)
    Sep 20, 2022, 5:24 PM PDT
    Thank you for contacting Scribd.
     
    We have determined that Scribd’s BookID™ copyright protection system likely misidentified your content as infringing. We have restored your content to Scribd.com and the Scribd app. Accompanying metrics were also restored. BookID is only one of our efforts to reinforce the intellectual property rights of authors and publishers. Your content was protected by BookID through our partnership with Smashwords. Click here to learn more about the Scribd/Smashwords partnership. Unfortunately, the volume of content in our copyright database prevents us from proactively reaching out to uploaders before content is automatically disabled. It may take several minutes for restored documents to re-appear on Scribd.
     
    We are available to help you with any issues about how your content appears on Scribd.com or in the Scribd mobile app. Please contact Smashwords with any questions about the syndication agreement or to request that Smashwords-syndicated content be removed from Scribd. Thank you.
     
    Best regards,
    Denise B.
    Copyright, Abuse, & Privacy Specialist
    Scribd, Inc.
    Questions? https://support.scribd.com/hc
    Erik Ribsskog
    Sep 14, 2022, 6:05 PM PDT
    Hi,
    I’m trying to bring up this again.
    There were also problems to with that you removed the ‘Group’-functionality, 10-15 years ago (and my employment-case agains Bertelsman/Microsoft suffered because of that, since I had posted the files in an own Scribd-group’.
    Now the problem is that my Scribd-account has been hijacked.
    I have some links on my blog to my Scribd-account.
    My Employment Case Against Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation – The Indexed Files | PDF | Business | Police (scribd.com)
    And when I press the link (on my blog) then it says on Scribd that the account belongs to someone named Daut Kadriovski (an Albanian mafia-leader or something, according to Google).
    What has happened here, I was wondering.
    Something similar happend to my webshop, that was on a One.com-shell, 10-15 years ago.
    Then One had let someone hijack my webshop.
    What has happened here, I was wondering.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 14. feb. 2014 kl. 15:12
    Subject: Update/Fwd: Your document has been removed
    To: Scribd Copyright Notice <copyright@postmaster.scribd.com>
    Hi,
    I now tried to log into my Scribd-account, to upload a new document.
    It seems my account has been tempered with.
    First my password didn’t work.
    And when I wanted to try to reset it, then it says ‘alluah akbar’, instead of my nick/username, when I tried to log
    What’s going on, I was wondering.
    Regards,
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Sun, Feb 2, 2014 at 3:35 PM
    Subject: Re: Your document has been removed
    To: Scribd Copyright Notice <copyright@postmaster.scribd.com>
    Hi,
    is this some kind of sabotage?
    Don’t you understand that I’m Erik Ribsskog?
    This is a book that I have written and own the copyrights for.
    I uploaded it to Scribd so to have a back-up there.
    Because this is my memoirs that I want to stay on the web, because I try to warn about different employment-cases, etc.
    This seems very odd to me.
    Is this some kind of false flag-operation?
    Erik Ribsskog
    On Sun, Feb 2, 2014 at 2:33 PM, Scribd Copyright Notice <copyright@postmaster.scribd.com> wrote:
    Scribd: Publish To Millions. Share With Friends. Search Billions of Words.
    Hello, johncons —
    We have removed your document “Erik Ribsskog – Min Bok 3” (id: 96236971) because our text matching system determined that it was very similar to a work that has been marked as copyrighted and not permitted on Scribd.
    Like all automated matching systems, our system is not perfect and occasionally makes mistakes. If you believe that your document is not infringing, please contact us at copyright@scribd.com and we will investigate the matter.
    As stated in our terms of use, repeated incidents of copyright infringement will result in the deletion of your Scribd.com account and prohibit you from uploading material to Scribd.com in the future. To prevent us from having to take these steps, please delete from scribd.com any material you have uploaded to which you do not own the necessary rights and refrain from uploading any material you are not entitled to upload. For more information about Scribd.com’s copyright policy, please read the Terms of Use located at http://www.scribd.com/terms.
    Best regards,
    Scribd Support Team
    Questions? http://scribd.com/faq
    P.S. You can unsubscribe from this notification or manage your email preferences.
    Scribd Inc., 539 Bryant Suite 200, San Francisco, CA 94107, USA
    FacebookTwitterPinterestInstagram
    Help Center  |  My Requests  |  Contact Us
    Scribd
    460 Bryant Street, San Francisco, CA 94107 
  • Min Rimi Nylænde-underordnede Henning Sanne (fra da jeg var nest-leder i den butikken, noe jeg var fra 1994 til 1996) var nokså sosial/kameratslig/kollegial/skravlete, og kom noen ganger bort til meg i butikken, og sa noe rart

    kommentarer

    At siden at jeg var leder på Rimi Nylænde.

    (Og siden at jeg ikke hadde fasttelefon på Ungbo.

    Hvor jeg bodde fra 1991 til 1996).

    Så skaffet jeg meg en personsøker (sånn at det gikk an å få tak i meg) når jeg ble nest-leder/assistent, høsten 1994.

    (Noe sånt).

    Og jeg kjøpte meg også en Alcatel-mobil (de begynte å selge mobiler til en krone osv.) året etter.

    Og da var det sånn (enten i 1994 eller 1995).

    At Henning Sanne gjorde et poeng av, at helt vanlige folk på t-banen, hadde personsøker/mobil, osv.

    (Selv om de ikke gikk i dress (og hadde stresskoffert) osv.

    For å si det sånn).

    Og så ble jeg etterhvert butikksjef på Rimi Nyænde, høsten 1998.

    (Etter et intermesso (som varte i to-tre år) som nest-leder/assistent på Rimi Bjørndal (som var en større butikk).

    For Rimi planla muligens å bruke meg som butikksjef, i en stor butikk.

    Har jeg tenkt nå i det siste).

    Og selv om jeg var butikksjef, så hendte det, at jeg måtte sitte i kassa.

    (For eksempel på lørdager.

    Så var det sånn, at lederen noen ganger måtte sitte i kassa, når det var kø.

    Sånn som jeg husker det).

    Og da husker jeg, at Henning og hans unge kjæreste/kone, var innom butikken.

    (Siden at de vel bodde like ved.

    Noe sånt).

    Og da var det noe som var morsomt (kunne det nesten virke som) på hu dama/kona.

    Og det kan muligens ha vært, at Henning også hadde fått seg mobil (som alle andre).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Henning Sanne var fra Lambertseter.

    Mens jeg var fra Berger, nesten ti mil unna.

    Og Henning Sanne sin storebror Thomas, hadde jobba på Rimi Nylænde, ihvertfall siden 1991.

    (Da jeg besøkte Magne Winnem (mens jeg gikk på NHI og jobba på OBS Triaden) i hans da nye Rimi-jobb-leilighet.

    Som lå i etasjen over Rimi Nylænde

    Noen steinkast unna Rimi Munkelia.

    Hvor Magne Winnem da var butikksjef).

    Så Sanne-brødrene var noen slags ‘lokale helter’.

    (Hadde jeg inntrykk av).

    Så det var ikke sånn at jeg var stor i kjeften overfor dem.

    Selv om jeg var deres sjef/overordnede.

    (For å si det sånn).

    Så jeg pleide vel som regel, å bare høre høflig på det ‘tullet’, som Henning sa.

    Før jeg fortsatte på det jeg dreiv med (av jobbing) ute i butikken, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Scott Johansen (fra Bergeråsen) er en kjent internett-kriger (som har vært på VGTV osv.) men hans lillebror Paul, er kanskje ikke like kjent

    ikke venner

    PS.

    Scott og Paul er visst ikke venner på Facebook, men begge er på moren Mary (fra Malaysia) sin Facebook-side:

    ikke venner 2 ramme

    PS 2.

    Scott skriver (på Facebook) at han er fra Lillestrøm.

    Men som jeg har skrevet om i Min Bok (og på blogg) så er Scott og Paul fra Bergeråsen/Berger (i tidligere Svelvik kommune).

    Det var det samme med den kjente pornostjernen Sasha Gabor.

    Han også var fra Berger, men sa at han var fra Lillestrøm.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    fra lillestrøm