johncons

Stikkord: Hm

  • Jeg tror dette må være min underordnede Jørn (som jeg forfremmet til låseansvarlig) på Rimi Nylænde. (Fra Østlands-Posten 22. april 1994)

    jørn rimi nylænde

    https://www.nb.no/items/978b84d7fb599d0e2dfc827edb81139c?page=3&searchText=%22j%C3%B8rn%20helgeroa%22~5

    PS.

    Jørn var visst redaktør da han gikk på folkehøyskole (fra Skjebringen april 1997/Sarpsborg Arbeiderblad 14. april 1997):

    redaktør

    https://www.nb.no/items/073542e401b7fd483edeccd49205c024?page=39&searchText=%22j%C3%B8rn%20aadnevik%22~5

    PS 2.

    Jørn (som allerde i 1998 hadde begynt å bli litt tynn i håret) leide først studenthybel på Skullerud.

    (Jeg pleide ganske ofte å kjøre de ansatte hjem etter jobb.

    Noe jeg husket at Rimi Munkelia-butikksjef Magne Winnem (og en del Matland/OBS Triaden og CC Storkjøp-ansatte/ledere) pleide å gjøre).

    Og så fikk han seg studentbolig på/ved Ullevål.

    (I Sogn Studentby.

    Var det vel muligens).

    Og da fikk han jobb, som låseansvarlig, på ICA Ullevål (ved Ringveien) var det vel.

    Og da ga jeg Jørn en anbefaling (husker jeg) da butikksjefen fra den butikken ringte.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Telenor

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Re: Klage/Fwd: Ditt Telenor ID-passord er endret ref. 3389260
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. desember 2022 kl. 10:32
    Til: i09000@telenor.com
    Kopi: anders.krokan@telenor.no, postkasse@datatilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
    Hei,
    jeg har gått på handel og kontor, og jeg har lært at det er kunden/borgeren sitt privilegium å velge korrespondanse-metode.
    Så at dere liksom skal rævkjøre kundene deres, og ringe de som sender mail.
    Det blir som noe styggdom, og som at dere hos Telenor er akkurat så Sovjetstat-aktige (når det gjelder kundeservice) som han svenske næringsministeren mente at dere var, i sin tid.
    Og det virker som noe uinspirert, det du skriver om TV-abonnementet.
    Når det gjaldt strømmen, så var det det samme der, at kommunen sørget for å overføre abonnementet til meg.
    Men det strøm-abonnementet står da i mitt navn, og ikke kommunen sitt navn.
    Så her har dere bare tatt noe ut av lufta (at abonnementet står i kommunens navn) kan det virke som.
    Og når det gjelder Telenor ID, så skal man liksom ringe og liksom hviske, med noen som kanskje ikke snakker reint engang om dette.
    Det virker som at dere prøver å sette verdensrekord i dårlig kundeservice her.
    (Siden at dere også begynner å sende meg rundt som en kasteball).
    Dette må jeg klage på.
    Jeg sendte dette til en direktør Krokan og så får jeg svar fra en slags tenåring eller noe, med et fremmedkulturelt navn og, og som kommer med noe klamt svada.
    Det synes jeg var dårlig.
    Det er også klamt/homsete å bruke fornavn sånn i hilsenen, synes jeg.
    Så det må jeg også klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    fre. 16. des. 2022 kl. 09:54 skrev <i09000@telenor.com>:
    Hei Erik, og takk for din henvendelse.
    Det er leit å lese at du opplever dette slikt.
    Vi har forsøkt å kontakte deg på telefon hele uken, dessverre uten hell. Sender deg derfor denne e.posten med informasjon.
    Siden dette gjelder en kommunalbolig, slik du forklarer, så står nok TV-abonnementet registrert på kommunen. I dette tilfelle må du derfor ta kontakt med kommunen som mellomledd, slik at de kan finne på en løsning for dette sammen med oss.
    Dersom du opplever feil med innlogging med TelenorID ellers, må vi henvise deg til å kontakte kundeservice på telefon 915 09000, slik at de kan sette deg i kontakt med avdelingen for Telenor ID, som vil finne en løsning på dette.
    Du kan også finne informasjon og tips her; https://www.telenor.no/telenor-id/hjelp-med-innlogging/
    Til sist gjør vi deg oppmersom på at det er ingen direkte e-postadresse for å komme i kontakt med oss, da alt går via e-postskjema som du finner på nettsidene våre: https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/ (trykk på “kontakt oss på e-post” så får du opp skjemaet).
    Ta gjerne kontakt med oss dersom det e rnoe annet vi kan hjelpe deg med.
    Vi ønsker deg en riktig fin dag.
    Med vennlig hilsen
    Andrés Plaza
    Kundeansvarlig
    Telenor Norge
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sent: mandag 12. desember 2022 10:20
    Subject: Klage/Fwd: Ditt Telenor ID-passord er endret
     
    Hei,
    for det første så vil jeg klage på at mail-adressene deres kun er for pressen.
    For det andre så vil jeg klage på at deres chat kun har robot-svar (og ikke har vanlige folk som svarer).
    For det tredje så er det sånn at noen nett-troll bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og i går så var TV-signalene plutselig dårlige.
    Så jeg fikk kun opp en feil-melding på skjermen.
    Og det samme når jeg skulle høre på radio (for TV-en har også radio).
    Så stod det noe om Telenor.no på skjermen.
    Og så prøvde jeg å fikse Telenor-ID-en.
    For jeg har mobil (kontantkort-abonnement) fra Telenor.
    Og så har jeg (via Bærum kommune som jeg leier av) TV fra Telenor.
    Men Bærum kommune vil ikke gi meg mitt abonnements-nummer.
    Så jeg tenkte at dette kanskje kom opp på en eller annen måte, på Telenor.no.
    Men Telenor-ID-en funka ikke.
    Noen nett-troll porterte mitt forrige mobil-nummer for X antall måneder/år siden.
    Og ingen ryddet opp (selv om jeg klagde).
    Og mitt nåværende mobil-nummer (som jeg bestilte fra dere under Corona-en) det står det om, at er i bruk.
    Har noen nett-troll brukt mitt mobil-nummer, på å lage en trolle-Telenor-ID, lurer jeg.
    Og hvordan finner jeg mitt abonnents-nummer for TV-kanalene osv.
    For jeg er ikke så glad i Disney Channel, osv.
    Jeg lurer på om det er sånn, at jeg har arvet noen TV-kanaler fra de som bodde i denne leiligheten tidligere.
    At man arvet sånne dekoder-bokser (fra tidligere beboere) er kanskje litt klamt/kleint.
    Det er kanskje bedre å sende folk ny boks, når det flytter inn noen nye.
    I England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014) så har man noe som heter Freeview.
    Og da kunne jeg kjøpe en sånn Freeview-boks, i en vanlig matbutikk for et par hundrelapper.
    Så der var det ikke noe hokus-pokus.
    Men i Norge så synes jeg at dette er veldig klamt.
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
  • David Hjort sin lillebror Dennis Hjort har jeg blogget om tidligere. Det var egentlig meningen, at han skulle jobbe en sommer (muligens sommeren 2000) med å stable varer osv., i min butikk Rimi Nylænde (på Lambertseter). Dette var David Hjort sitt forslag. Men Dennis dukket ikke opp (av en eller annen grunn). Og det var kanskje like greit, å ikke ha en dansk dreng, i butikken. For hva hvis kundene trengte hjelp med å finne noe. Poteter heter jo kartofler på dansk, for eksempel

    dennis hjort

    PS.

    David Hjort fortalte, at han var vokst opp, på ungdomshjem osv., i Danmark.

    (Noe sånt).

    Men han fortalte ikke, at de også hadde bodd, i Rennebu (blant annet).

    (Hvor faren jobba som prest.

    Har jeg seinere funnet ut.

    Ved å søke på nettet, osv).

    Så det er mulig, at Dennis Hjort egentlig er norsk.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Men i min neste butikk (Rimi Kalbakken, hvor jeg jobba som butikksjef fra høsten 2000 til våren 2001).

    Så var det sånn, at David Hjort sin yngre halvsøster Venevil, ønsket å jobbe (husker jeg).

    Hu jobba egentlig på Rimi Gunerius.

    Men hu ønsket å jobbet et par vakter (var det vel) hver uke, i min butikk.

    Og hu har jeg seinere funnet ut om, at visst har hatt David Toska, som barnevakt (under oppveksten).

    For faren (som ble kalt Disch) var visst David Toska sin sjakk-lærer.

    (Noe sånt).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Som jeg vel har blogget om tidligere.

    Så kan jo det med David Toska ha vært en misforståelse.

    For Venevil sin storebror (David Hjort) heter jo også David.

    Og så har Disch kanskje sagt til noen, at David skulle være barnevakt.

    Og så har folk trodd at det var David Toska.

    (Som var elev, på den skolen, hvor Disch underviste).

    Og så var det egentlig ‘bare’ storebroren David Hjort, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Mer om David Hjort:

    david hjort bilde

    PS 5.

    Det var forresten sånn, på Rimi Nylænde.

    (Noe jeg muligens har skrevet om i Min Bok 5).

    At en sommer, som jeg kom tilbake, fra ferie.

    (Mens jeg jobba som butikksjef der.

    Noe jeg gjorde fra høsten 1998 til høsten 2000).

    At noen kollegaer sa til meg (i/ved kassa-avdelinga) at en gjeng ungdommer hadde hengt, i øl-avdelinga der (som noen slags sigøynere, eller noe lignende) i mange dager.

    (Noe sånt).

    Og da jagde jeg de ut.

    (Husker jeg).

    Men det kan ha vært sånn (tenker jeg nå) at det var David Hjort sine yngre søsken (Dennis og Lisbeth).

    Og han Andreas ‘Terningen Matcafe’ Tselentis sin nevø Kim.

    (Noe sånt).

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg sendte enda en e-post til Finansklagenemnda

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    FinKN REF [#202202119]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. desember 2022 kl. 21:42
    Til: post@finkn.no
    Kopi: kundeservice@sbanken.no, post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, skattsor@skatteetaten.no, sfovpost@statsforvalteren.no, srmanager@financial-ombudsman.org.uk, “complaint.info” <complaint.info@financial-ombudsman.org.uk>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    Hei,
    det synes jeg høres rart ut, at dere trenger min adresse, for å svare på dette.
    Det høres litt ‘Stasi-aktig’ ut (må jeg si).
    Så det må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tor. 7. apr. 2022 kl. 11:08 skrev <post@finkn.no>:
    Vi har mottatt din henvendelse
    For å kunne registrere saken hos oss trenger vi ytterligere opplysninger. Vi ber deg derfor opplyse om:
    ·         Din adresse
    Hører vi ikke fra deg innen 14 dager, vil vi ikke kunne foreta oss noe i din sak, og din henvendelse vil da bli arkivert.
    Ta kontakt dersom du har spørsmål.
    Med vennlig hilsen
    Sekretariatet for Finansklagenemnda
    avdeling IT/Støtte
    Hege Karlsrud
    sekretær
    Tlf direkte: 23 13 19 60
    Postboks 53 Skøyen • 0212 Oslo
    Tlf: 23 13 19 60 • Faks: 23 13 19 70 • www.finkn.no
    Denne e-posten er kun beregnet for den institusjon eller person den er sendt til, og kan inneholde taushetsbelagt informasjon. Dersom du ikke er rette mottaker, bes du om å informere avsender og slette e-posten og eventuelle vedlegg.
    This communication is intended for the person(s) named above only. It contains information that is confidential and legally privileged. If received in error, please delete this e-mail and notify the sender.
  • Jeg sendte en e-post til Finansklagenemnda

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    FinKN REF [#202202144]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. desember 2022 kl. 20:01
    Til: post@finkn.no
    Kopi: kundeservice@sbanken.no, post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, skattsor@skatteetaten.no, sfovpost@statsforvalteren.no, srmanager@financial-ombudsman.org.uk, “complaint.info” <complaint.info@financial-ombudsman.org.uk>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    Hei,
    BN-bank skreiv navnet mitt som: ‘Erik Løven Ribsskog’ på Visa-kortet.
    Og det er jo feil, for jeg heter Erik Ribsskog.
    Og så søkte jeg (fra England) om å hete Erik Løvenbalk Ribsskog (for min danskfødte mormor var blant annet direkte etterkommer av ‘den danske Luther’ nemlig Thøger Løvenbalk, som også var kongelig/adelig).
    Og da hadde jeg bodd noen få måneder på gården til min avdøde mors yngre bror Martin sin samboer Grethe Ingebrigtsen, i Kvelde, våren/sommeren 2005 (etter krøll fra Lånekassa og HiO IU i forbindelse med at jeg var utvekslings-student ved University of Sunderland, noe jeg dro på for å komme bort fra noe ‘dritt’, siden at jeg hadde en ekstrajobb (som leder) på Rimi Bjørndal, i Oslo (hvor Rimi sitt hovedkontor noen ganger liksom plasserte meg) blant annet).
    Og derfor måtte jeg søke Skatt Sør om å bytte navn.
    Men de har da sendt svaret, til min onkel.
    Og når jeg purrer på de, for å få innsyn, i min egen søknad-sak.
    Så svarer de ikke.
    Så jeg har ikke begynt å bruke mellomnavnet Løvenbalk enda (jeg lurer på om min mormors adelige bakgrunn kan være grunnen til ‘dritten’, og derfor vil jeg ha litt fokus på dette).
    Men noen ganger så står det Løvenbalk på brevene fra staten.
    Men jeg bruker ikke det navnet selv.
    Men det skal ihvertfall ikke stå: ‘Løven’.
    Da kan man kanskje få problemer med andre myndigheter (i utlandet for eksempel) hvis det står feil navn på Visa-kortet (kan man vel ihvetfall mistenke).
    Og så klagde jeg på dette.
    Og det er også det, at noen nett-troll bestiller masse dritt, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og dette klager jeg da på til ‘møkka-firmaene’.
    Men noen ganger så får et ‘grauthue’ mailen.
    Og da skjer det ingen ting.
    Annet enn at saken går til inkasso.
    Og så noen ganger er det grauthuer hos inkasso-byråene (og myndighetene/domstolene) og.
    Så det hender noen ganger at jeg får kreditt-anmerkning, på grunn av dette nett-troll-angrepet.
    Og da blir jeg nektet forbruks-lån (og lignende) når jeg trenger ny vaskemaskin (for eksempel).
    Så det er sånne grauthuer hos BN Bank også (må jeg si).
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg har også sendt dere ‘ørten’ klager på Nordea (og deres samarbeidspartner Aktiv Kapital) i årenes løp (først til deres forgjenger Inkassoklagenemnda vel).
    Men der liksom som at dere har hatt møkk i øra liksom (i alle år).
    Dere gjør aldri noe, uansett hvor mye tull Nordea-folk (og Aktiv Kapital-folka) driver med.
    Og det tullet Nordea dreiv med, når alle måtte gå i banken, for å forklare i detalj, hva man brukte kontoen til.
    Hva skjer da, hvis man får arv (eller selger en eiendom) for eksempel.
    Sladrer Nordea da til staten.
    Det blir jo som noe orwellsk, må man vel vi.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    tor. 7. apr. 2022 kl. 11:03 skrev <post@finkn.no>:
    Vedlagt følger brev fra Finansklagenemnda datert 7.4.22.
    Med vennlig hilsen
    Sekretariatet for Finansklagenemnda
    avdeling IT/Støtte
    Hege Karlsrud
    sekretær
    Tlf direkte: 23 13 19 60
    Postboks 53 Skøyen • 0212 Oslo
    Tlf: 23 13 19 60 • Faks: 23 13 19 70 • www.finkn.no
    Denne e-posten er kun beregnet for den institusjon eller person den er sendt til, og kan inneholde taushetsbelagt informasjon. Dersom du ikke er rette mottaker, bes du om å informere avsender og slette e-posten og eventuelle vedlegg.
    This communication is intended for the person(s) named above only. It contains information that is confidential and legally privileged. If received in error, please delete this e-mail and notify the sender.

    PS.

    Her er e-brevet fra Finansklagenemnda:

    ebrev finansklagenemnda

  • Mer fra Facebook

    marie sørensen 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    marie sørensen 2

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    marie sørensen 3

  • Jeg sendte en e-post til Kredinor

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Deres brev fra 1. desember/Fwd: Oppdatering/Fwd: Deres brev fra 23. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. desember 2022 kl. 21:30
    Til: kundeservice@kredinor.no
    Kopi: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, NKOM <firmapost@nkom.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, abuse@telia.com, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, nextgentel.no@servicemail.recheckit.com, postkasse@datatilsynet.no, info@brukerklagenemnda.no, eian@eianadvokat.no, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 1. desember.
    (Se vedlegg).
    Som jeg har informert Telio/Nextgentel om flere titalls ganger (se blant annet i mail-historie) så er det noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok noe lignende som har skjedd her også.
    Så hva skal dette bety, at jeg likevel får inkasso-varsel, lurer jeg.
    Dette er helt på trynet (må jeg si).
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker svar fra daglig leder om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det er også snodig, at dere ikke skriver mail-adressen deres, på brevet deres.
    Folk som er litt stressa, vil nok da sende til Telio.
    For Telio sin nettsted-adresse står på brevet deres.
    Men jeg måtte da søke på deres for meg ukjente inkasso-byrå, på Google.
    Og der fant jeg først etter flere minutter deres mail-adresse, på deres ustrukturerte nettsted (må man vel kalle det).
    (Og jeg har jobba som Company Researcher.
    I England.
    Og jeg har også gått handel og kontor.
    Og det ene med det andre).
    Dette virker nesten litt ‘fishy’ (som de sier i England) synes jeg.
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 31. okt. 2022 kl. 20:31
    Subject: Oppdatering/Fwd: Deres brev fra 23. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    To: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, NKOM <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, <info@brukerklagenemnda.no>, <eian@eianadvokat.no>
    Hei,
    jeg har fått enda et møkka-brev fra dere (med samme dato).
    Jeg gjentar (for hundrede gang, hadde jeg nær sagt) at dette ikke er noe jeg har bestilt.
    Det noen jævler/nett-troll som bestiller masse dritt, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her og.
    Så det må jeg klage på.
    Vennligst send dette til en overordnet nå.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 31. okt. 2022 kl. 19:37
    Subject: Deres brev fra 23. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    To: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, NKOM <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, <info@brukerklagenemnda.no>, <eian@eianadvokat.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 23. oktober.
    (Se vedlegg).
    Dette har jeg sendt om tidligere.
    (Se den forrige mailen).
    Det er noen jævler/nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her og.
    Dette har jeg sagt fra om tidligere, så hva skal dette tullet bety, lurer jeg.
    Vennligst send dette til en overordnet nå.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 23. okt. 2022 kl. 12:45
    Subject: Klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    To: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, NKOM <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, <info@brukerklagenemnda.no>, <eian@eianadvokat.no>
    Hei,
    i mars-måned så kontaktet jeg dere (se mail-historie) og forklarte at det er noen nett-troll, som bestiller masse ‘dritt’ i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og nå har visst noe lignende skjedd igjen.
    For nå har jeg fått en ny faktura fra dere.
    (Se vedlegg).
    Jeg gjentar at jeg ikke har bestilt noe fra dere.
    Og jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 1. mar. 2022 kl. 01:09
    Subject: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    To: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, <info@brukerklagenemnda.no>
    Hei,
    siden jeg sendte den forrige mailen, så har jeg blant annet mottatt en ny faktura fra dere. (Se vedlegg).
    Som jeg har fortalt dere tidligere, så har jeg ikke bestilt noe fra dere.
    Det er noen jævler/nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Jeg ønsker nå, å få svar, fra en overordnet, om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tor. 24. feb. 2022 kl. 10:44
    Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    To: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, <info@brukerklagenemnda.no>
    Hei,
    jeg viser til deres brev/faktura fra 15. februar. (Se vedlegg).
    Dette er heller ikke noe jeg har bestilt.
    Som jeg forklarte om i den forrige mailen, så er det noen nett-troll, som bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her og.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 23. feb. 2022 kl. 20:11
    Subject: Fwd: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    To: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>, <info@brukerklagenemnda.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 15. februar. (Se vedlegg).
    Dette er ikke noe jeg har bestilt.
    Som jeg har sagt fra om til dere tidligere, så er det noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 21. nov. 2021 kl. 23:36
    Subject: Klage/Fwd: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <firmapost@nkom.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, <noss@deloitte.no>, post <post@finkn.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <abuse@telia.com>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kredittsjekk@nextgentel.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <nextgentel.no@servicemail.recheckit.com>, <postkasse@datatilsynet.no>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Date: tor. 26. aug. 2021 kl. 19:10
    Subject: [Ticket#371656191] Din melding er mottatt av Telio
    To: <eribsskog+lail-ni@gmail.com>
    Takk for din henvendelse til Telio kundeservice.
    For information in English, please read further down.
    Ditt saksnummer er 371656191 og nedenfor finner du innholdet i din henvendelse.
    For at vi skal kunne yte best mulig kundeservice, er det viktig at du ikke endrer teksten i emnefeltet (subject) når du svarer på e-post fra Telio kundeservice.
    Din henvendelse vil normalt bli behandlet innen 2 virkedager, men ved stor pågang kan det i enkelte perioder dessverre være noe lengre behandlingstid.
    Du finner svar på de fleste spørsmål om våre tjenester på: http://www.telio.no/privat/hjelp/
    Husk at du som kunde i Telio har full oversikt over ditt abonnement på Min side.
    Du kan logge inn på Min side på www.telio.no.
    Om du finner svar på ditt spørsmål innen vi kontakter deg, eller har tilleggsinformasjon, ber vi deg informere oss om dette ved å svare på denne e-posten.
    Med vennlig hilsen
    Telio Kundeservice
    www.telio.no
    Du skrev:
    Jeg bestiller herved 5 liter mobilt bredbånd.
    Mvh
    Laila Monica Vedumprompen Nikolaisen Ribsskog
    Christian Krohgs gate 43A
    0186 Oslo
    Tlf 91587593
    Saksnummer: 371656191
     
    Engelsk tekst:
     
    In English:
    Thank you for contacting Telio Customer Services.
    Your ticket number is: 371656191. Please, find your message enclosed below.  
    In order for us to provide the best possible customer service, it is essential that you keep the subject header unchanged when replying to an e-mail from Telio Customer Services.
    Normally, your inquiry will be processed within two working days. In times of increased demand, however, processing time may be somewhat longer.
    You can find answers to most questions about our services in Norwegian at: http://www.telio.no/privat/hjelp/.
    As a Telio customer you can also find an overall view of your subscription via “Min side”(My Page).
    To log on to “Min side”, please go to www.telio.no.
    Should you find the answer to your query before we contact you, or if you should have any additional information, we kindly ask you to let us know in a reply to this email.
    Yours sincerely,
    Telio Customer Services
    www.telio.no
    You wrote:
    Jeg bestiller herved 5 liter mobilt bredbånd.
    Mvh
    Laila Monica Vedumprompen Nikolaisen Ribsskog
    Christian Krohgs gate 43A
    0186 Oslo
    Tlf 91587593
    Saksnummer: 371656191
     
    IMG_20221212_0001 paint.jpg
    557K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20221212_0001 paint

  • Jeg sendte en e-post til Telenor

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Ditt Telenor ID-passord er endret
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. desember 2022 kl. 10:19
    Til: anders.krokan@telenor.no
    Kopi: postkasse@datatilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
    Hei,
    for det første så vil jeg klage på at mail-adressene deres kun er for pressen.
    For det andre så vil jeg klage på at deres chat kun har robot-svar (og ikke har vanlige folk som svarer).
    For det tredje så er det sånn at noen nett-troll bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og i går så var TV-signalene plutselig dårlige.
    Så jeg fikk kun opp en feil-melding på skjermen.
    Og det samme når jeg skulle høre på radio (for TV-en har også radio).
    Så stod det noe om Telenor.no på skjermen.
    Og så prøvde jeg å fikse Telenor-ID-en.
    For jeg har mobil (kontantkort-abonnement) fra Telenor.
    Og så har jeg (via Bærum kommune som jeg leier av) TV fra Telenor.
    Men Bærum kommune vil ikke gi meg mitt abonnements-nummer.
    Så jeg tenkte at dette kanskje kom opp på en eller annen måte, på Telenor.no.
    Men Telenor-ID-en funka ikke.
    Noen nett-troll porterte mitt forrige mobil-nummer for X antall måneder/år siden.
    Og ingen ryddet opp (selv om jeg klagde).
    Og mitt nåværende mobil-nummer (som jeg bestilte fra dere under Corona-en) det står det om, at er i bruk.
    Har noen nett-troll brukt mitt mobil-nummer, på å lage en trolle-Telenor-ID, lurer jeg.
    Og hvordan finner jeg mitt abonnents-nummer for TV-kanalene osv.
    For jeg er ikke så glad i Disney Channel, osv.
    Jeg lurer på om det er sånn, at jeg har arvet noen TV-kanaler fra de som bodde i denne leiligheten tidligere.
    At man arvet sånne dekoder-bokser (fra tidligere beboere) er kanskje litt klamt/kleint.
    Det er kanskje bedre å sende folk ny boks, når det flytter inn noen nye.
    I England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014) så har man noe som heter Freeview.
    Og da kunne jeg kjøpe en sånn Freeview-boks, i en vanlig matbutikk for et par hundrelapper.
    Så der var det ikke noe hokus-pokus.
    Men i Norge så synes jeg at dette er veldig klamt.
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Telenor ID <notification@telenorid.com>
    Date: man. 12. des. 2022 kl. 01:14
    Subject: Ditt Telenor ID-passord er endret
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Hei
    Hvis det ikke var du som endret passordet ditt, gi oss tilbakemelding.
    Kontakt kundeservice: https://help.telenorid.com.
    Med vennlig hilsen
    Telenor ID
  • Det er visst sånn, at et amerikansk band (734 SMG) har laget en sang, som heter Ribsskog. Noe sånt

    ribsskog sang

    PS.
    Her er mer om dette:

    PS 2.

    Jeg lurer på om dette kan være noe med min tidligere Rimi Bjørndal-kollega Thor-Arild ‘DJ Toro’ Ødegaard (som jeg var med å ansette på andre halvdel av 90-tallet) sin lillebror Tom-Atle.

    For han er visst en kjent musikk-produsent, blant annet i Detroit.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Mer om Tom-Atle Ødegaard:

    mer om tom atle ødegaard