johncons

Stikkord: Hm

  • Hun advokatvakt-advokaten som jeg møtte tidligere i høst (og som ikke svarer på mine mailer) har visst representert Islamsk Råd

    lisa eian islamsk råd

    https://www.nrk.no/osloogviken/mossinger-kjoper-ikke-boka-til-ari-1.6825623

    PS 2.

    Det at de bare tok inn en bok.

    Det høres litt rart ut.

    (Må jeg si).

    Jeg har jo jobbet som butikksjef (blant annet) i mange år, i Rimi-kjeden.

    Og hvis det bare ligger en vare framme.

    Så har man ikke noe vare-trykk.

    Så da kvier folk seg ofte, for å kjøpe varen (for de vil ikke ta den siste).

    (Sånn som jeg husker det).

    Det blir mye mindre impuls-salg.

    Hvis det er veldig dårlig varetrykk, så blir det også veldig lite impuls-salg.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Talkmore

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Velkommen til Talkmore
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. desember 2022 kl. 12:16
    Til: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>
    Kopi: Post <post@brukerklagenemnda.no>
    Hei,
    jeg avbestiller denne.
    Dette var noe jeg leste om i en Gjerrigknarken Facebook-annonse (som dukket opp, når jeg skulle sjekke om jeg hadde fått noen meldinger).
    Og nå har jeg lest det med liten skrift.
    Og at velkomstilbudet (500 kroner fra Trumf) tar 2-3 måneder å få.
    Da er det ikke så fristende.
    Og jeg var litt trøtt når jeg dreiv med dette, så jeg så ikke at linja ble så treg, når man hadde brukt opp data-en (jeg syntes at det stod mbps men det stod visst kbps).
    Og det mobil-nummeret (som jeg fikk fra OneCall) er også litt rart, så jeg nå.
    Så jeg tror jeg bare dropper dette.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
    Date: tor. 8. des. 2022 kl. 20:05
    Subject: Velkommen til Talkmore
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Talkmore
    Velkommen til Talkmore, Erik Ribsskog!
    Velkommen til Talkmore
    Hjertelig velkommen til oss, og takk for bestillingen din! Vi kommer til å gjøre vårt aller, aller beste for at du skal trives på alle måter som kunde hos oss.
    Mobilnummer 46691030
    Abonnement Enkelt 0,5GB
    Dato 08.12.2022
    Firma
    Fornavn Erik
    Etternavn Ribsskog
    Adresse (Sladdet av johncons-blogg)
    Postnr./-sted (Sladdet av johncons-blogg) BEKKESTUA
    E-post eribsskog@gmail.com
    Passord til Mine sider (Sladdet av johncons-blogg)
    Eventuelle velkomst- eller kampanjetilbud vil du kunne se på Mine Sider eller i Talkmore-appen etter at nummeret ditt har blitt overført til oss.
    Bestillingen din er nå under behandling. SIM-kortet ditt vil du i løpet av kort tid få tilsendt til adressen oppgitt ovenfor. Dersom du har valgt SIM-kort i butikk må dette hentes og aktiveres via Mine Sider eller i Talkmore-appen.
    Bruker du BankID på mobil?
    Med nytt SIM-kort må du aktivere BankID på mobil på nytt i nettbanken din.
    Les mer om BankID
    Full kontroll i appen
    Full kontroll i Talkmore-appen
    På Mine Sider og i Talkmore-appen har du oversikt over forbruk og tjenester kan aktiveres. Du kan også hente PIN og PUK-koder om du skulle glemme disse.
    Last ned Talkmore-appen!
    Spørsmål?
    På nettsiden har vi samlet svar på de vanligste spørsmålene. Du kan også chatte med oss på talkmore.no eller ringe oss på 915 09 915
    Spørsmål og svar
    Dersom du angrer
    Privatkunder har 14 dagers angrerett fra den dagen avtalen ble inngått (se dato i opplysningene overfor). Alternativt kan du ta en titt på dette angreskjemaet. Men husk: Hos oss har du uansett ingen bindingstid!
    Vilkårene finner du her
    Mine Sider
    Snakk med oss
    Nettbutikk
    Last ned app
    Talkmore
  • Jeg sendte en e-post til Bank Norwegian

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    (BN#:7807812) Fwd: Påminnelse fra Bank Norwegian, referanse: 10691463
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. desember 2022 kl. 10:46
    Til: post@banknorwegian.no
    Kopi: lonnsdok@banknorwegian.no, post <post@finkn.no>, database@no.experian.com, dnbeu-resepsjonen@dnb.com, postkasse@datatilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
    Hei,
    nå ser jeg at dere har tatt bort det jeg skrev forrige gang (fra deres mail).
    Så det var litt sleipt, synes jeg.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet om dette.
    Som jeg har forklart tidligere, så er det noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Og når jeg da forklarer dere om dette, så burde dere vel kanskje prøve å bruke litt sunn fornuft/dømmekraft, i forbindelse med at dere skriver svar.
    Så dette må jeg klage på.
    Vennligst send dette til en overordnet nå.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 4. apr. 2022 kl. 19:59 skrev <post@banknorwegian.no>:
    Hei,
    Viser til deres henvendelse.
    Avslaget er gitt etter en total vurdering av saken.
    Beklager men avslaget er endelig.
    Med hilsen
    Bank Norwegian
    Christian
    E-post: kreditt@banknorwegian.no
    P.O.Box 110, 1325 Lysaker
  • Det er visst noen som driver med gruppearbeid

    gruppearbeid 2

    PS.

    Her er mer om dette:

    gruppearbeid råholt

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    gruppearbeid siste

  • Jeg sendte en e-post til Lowell

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Saksnummer: 1872194 – Ubetalt krav til Lowell Finans AS
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. desember 2022 kl. 14:11
    Til: strom.no@lowell.mypurecloud.ie
    Kopi: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, kundeservice@mail.efi.no, boligbistand@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, eian@eianadvokat.no
    Hei,
    jeg liker ikke at dere har tatt bort det jeg skrev.
    Hva skal dette bety, lurer jeg.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.
    Jeg hadde kjempemange anke-punkter mot dette kravet, og de ignorerer dere bare, på arrogant vis, må jeg si.
    Og jeg forklarte også, at jeg kun får til livsopphold, av Nav.
    Og likevel så lurer dere på hvor mye jeg skal betale.
    Så dette var som noe klysete skriveri, å motta, må jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    Vennligst send dette til en overordnet nå.
    Erik Ribsskog
    man. 5. des. 2022 kl. 15:52 skrev Lowell Norge <strom.no@lowell.mypurecloud.ie>:
    Hei,
    Takk for din henvendelse. 
    Saken er ikke foreldet, men vi skjønner at du ikke har mulighet til å betale kravet i sin helhet. Om ønskelig så kan vi se om vi kan finne en løsning som passer din økonomi. Hvor mye hadde du hatt mulighet til å betale i mnd? 
    Med vennlig hilsen,
    Håkon W
    Lowell Norge AS
     
     
    Brynsveien 14
    PB 6354 Etterstad
    NO-0604 OSLO, NORGE
    Telefon:+47 23 17 10 00
    www.lowell.no
     
     
    ** This message including any attachments may contain  
    confidential and/or privileged information intended only for
    the person or entity to which it is addressed. If you are not
    the intended recipient we ask you to delete this message
    and notify the sender. Thank you.
  • Enda mer fra Facebook

    knut erik lippert facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    knut erik lippert facebook 2

  • Jeg sendte en e-post til Tryg

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Oppdatering/Fwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. desember 2022 kl. 05:23
    Til: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
    Kopi: post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, eian@eianadvokat.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, camilla.lercke@tryg.dk, mail@retshjaelpen.dk
    Hei,
    nå har jeg vært hos advokatvakt i Sandvika, for å ta mange av de mange sakene, som jeg tok opp med advokat Ida Valen Rukke, for cirka ti år siden.
    Og hu slutta i jobben.
    (Jeg fikk 5-6 timer fri rettshjelp fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus.
    Og så skulle hu Ida Valen Rukke hjelpe meg med en gammel omsorgssvikt-sak, osv.).
    Og hennes arbeidsgiver mente at de da eide min sak mot Svelvik kommune (jeg ville egentlig ha sak mot min umodne/uansvarlige far, men myndighetene vrei litt på det).
    Og så sa en etat hos Staten, at da skulle Rukke sitt forsikringsselskap betale erstatning til meg.
    Men det har ikke skjedd.
    Og det er litt uklart, for meg, om det var If eller Tryg som da skulle betale.
    Men jeg mener det var sånn, at hu var forsikret hos Tryg, da hu sluttet i den nevnte jobben.
    Så jeg klager igjen på dette.
    (Jeg prøvde å dra innom dere på Skøyen, før coronaen.
    Men dere hadde visst ikke noe resepsjon der.
    Såvidt jeg kunne se, ihvertfall).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 30. okt. 2018 kl. 13:06
    Subject: Re: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    To: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
    Cc: post <post@finkn.no>, fmoapostmottak <fmoapostmottak@fylkesmannen.no>, > postmottak <postmottak@fmoa.no>, <post@sivilombudsmannen.no>, <lbf@lbf.no>
    Hei,
    på 80-tallet, så var det et uttrykk som ble brukt, som het: ‘Har du
    røyka sokka dine’?
    For jeg har da ikke nevnt noen skade-sak jeg.
    Her fabler dere, vil jeg si.
    Dessuten, så er det mulig, at Nav er kjent med, noen slags rar
    ordning, som ikke innbefatter faktura.
    Men jeg er ikke kjent med dette.
    Så om dere kan forklare litt om denne rare ordningen deres.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    30.10.2018 skrev Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>:
    > Hei,
    >
    > Vi har ikke mulighet til å produsere en faktura på denne avtalen. Denne
    > ordningen skal NAV være kjent med så å sende betalingsinformasjon skal være
    > tilstrekkelig.
    > Jeg er en kollega som har tatt over saken og vedrørende erstatningssak , så
    > har jeg ikke innsyn i skadesaker. Her må du ta kontakt med vår
    > skadeavdeling.
    >
    > Ha en riktig fin dag!
    >
    >
    > Vennlig hilsen
    >
    > Hege Trandal Aarsheim
    > Kunderådgiver Salg og Service Vest Chat&Mail
    >
    >
    >
    >
    > Tryg | Kontaktsenter NO, 2a6 | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 |
    > 5020 BERGEN
    > Telefon: (+47) 924 88 197 | Fax: (+47) *
    > E-post: hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no | Sentralbord: 915 04040 |
    > Besøk oss på www.tryg.no
    >
    > Tryg Forsikring | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 | NO-5020 Bergen |
    > Foretaksregisteret | NO 989 563 521 MVA
    > Filial av Tryg Forsikring A/S | Erhvervsstyrelsen | CVR-nr. 24260666 |
    > Klausdalsbrovej 601 | DK-2750 Ballerup | Danmark
    >
    >
    >
    >
    > —–Opprinnelig melding—–
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 24. oktober 2018 15:08
    > Til: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
    > Kopi: post <post@finkn.no>; fmoapostmottak <fmoapostmottak@fylkesmannen.no>;
    > postmottak <postmottak@fmoa.no>; post@sivilombudsmannen.no; LbF
    > Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
    > Emne: Re: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
    >
    > Hei,
    >
    > jeg vet ikke om Nav kan ha rota bort brevet, (jeg leverte det i en
    > ‘krok-postkasse’, som jeg har blitt instruert i, å bruke, av en Steinar i
    > resepsjonen, (istedet for å gå i resepsjonen)).
    >
    > Ellers så kan det være, at Nav ikke likte, at de fikk KID-nummer osv, i en
    > e-post.
    >
    > De ønsker kanskje en original faktura.
    >
    > Ville det vært et problem for dere, å sende en faktura, sånn at Nav blir
    > fornøyd?
    >
    > Har hun forrige slutta, forresten.
    >
    > Eller er du sjefen?
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Fant dere ut om erstatningssaken, (at hun advokat Ida Valen Rukke, som var
    > forsikret hos dere vel, svek meg, (hu bytta jobb, og ‘skeit’ i min sak), og
    > at jeg derfor ha rett til erstatning, ettersom jeg har forstått det).
    >
    > PS 2.
    >
    > Jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.
    >
    > Og en gang jeg var innom Barclays Whitechappel i Liverpool, i 2006 var det
    > vel, så stod det en ekstra-kar, i skranken, og han prakka på meg
    > innboforsikring og pluss-konto.
    >
    > Men Nordea var helt forskjellig, fra Barclays, for de prøvde ikke å selge
    > meg forsikring i det hele tatt, snarere tvert imot.
    >
    > Og Barclays ville heller ikke erstatte, at jeg mista en del eiendeler i
    > forbindelse med en urettmessig utkastelse, ettersom at innboforsikringen da
    > hadde utløpt.
    >
    > Så jeg er litt lei av sleipe banker og forsikringsselskap.
    >
    > For å si det sånn.
    >
    >
    > 24.10.2018 skrev Hege Susann Trandal
    > <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>:
    >> Hei,
    >>
    >> Viser til mottatt henvendelse vedrørende din innboforsikring.
    >> Vi har ikke mottatt noen innbetalinger eller informasjonsskriv fra NAV.
    >> Innboforsikringen vil ikke bli aktiv før vi har mottatt betaling på
    >> dette.
    >>
    >> Ha en fin dag!
    >>
    >> Vennlig hilsen
    >>
    >> Hege Trandal Aarsheim
    >> Kunderådgiver Salg og Service Vest Chat&Mail
    >>
    >>
    >> [cid:1__=4EBB09B9DFAF29128f9e8a93df938690@tryg.no]
    >>
    >> Tryg | Kontaktsenter NO, 2a6 | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50
    >> |
    >> 5020 BERGEN
    >> Telefon: (+47| Fax: (+47) *
    >> E-post:
    >> hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no<mailto:hege.susann.trandal.aarshe
    >> im@tryg.no>
    >> | Sentralbord: 915 04040 | Besøk oss på www.tryg.no
    >>
    >> Tryg Forsikring | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 | NO-5020
    >> Bergen | Foretaksregisteret | NO 989 563 521 MVA Filial av Tryg
    >> Forsikring A/S | Erhvervsstyrelsen | CVR-nr. 24260666 |
    >> Klausdalsbrovej 601 | DK-2750 Ballerup | Danmark
    >>
    >>
    >>
    >
  • Her kan man se min kusine Susanne (min fars yngste bror Runar sin nest yngste datter) som er 7-8 år yngre enn meg

    susanne

    PS.

    Min fetter Ove (Susanne sin storebror).

    Han sa en gang (på 80-tallet) at Susanne liksom var skolens prinsesse.

    Og at alle jentene i klassen hennes, pleide å stå og vente på henne (i skolegården) når hu kom på skolen.

    (Noe sånt).

    Men disse bodde da i Son.

    Og mellom Son og Berger (hvor jeg vokste opp på 80-tallet) så ligger Oslofjorden, Drammensfjorden og Hurumlandet.

    (For å si det sånn).

    Så det var aldri sånn, at jeg så Susanne, når hu var på skolen.

    Men det var bare i helger og ferier, at jeg møtte hu og de andre ‘Olsenbanden-folka’.

    (Eller hva man skal kalle dem).

    Så om det Ove sa, var en røverhistorie (som han visst har for vane å fortelle, sa han en gang på 90-tallet).

    Det veit jeg ikke.

    (Må jeg innrømme).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg visste ikke at Susanne (som er/var gift med dansken John Garder Eskildsen) hadde så rå musikk-smak (dette er vel Metallica):

    metallica

    PS 3.

    Susanne er noen ganger litt mongo (må man vel muligens si):

    mongo

    PS 4.

    Susanne er ikke så fornøyd med Ås kommune:

    ikke fornøyd