johncons

Stikkord: Klage

  • Jeg sendte en e-post til Oslo kommune

    Erik Ribsskog

    Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på nazifisering av Oslo

    Erik Ribsskog  21. februar 2017 kl. 06:20

    Til: Postmottak BYR



    Kopi: postmottak BYS


    Hei,

    jeg synes også, at dette, (se vedlagt foto), virker nazistisk.

    Her er det en felle, som stressa folk, skal falle i, (utafor Ensjø t-banestasjon), virker det som.

    Og det samme, hvis man går gangbrua, (for å handle, på Rema, (under deres hovedkontor), for eksempel).

    De har en ‘russisk’ gangbru, med ekstra bratte partier, hvor de ikke strør.

    Så det virker som at folk i Oslo kommune, har sett for mye, på reality tv-show, som Fangene på Fortet osv., og ønsker, at det folk som bare vil handle mat osv., skal få oppleve, lignende dramatikk/’risiko-sport’.

    Hvis jeg ønsker mer spenning i hverdagen så begynner jeg nok heller, å stå på skateboard, eller noe sånt.

    Dere trenger ikke, å legge inn, disse ‘fellene’, i samferdsel-sektoren.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: postmottak BYS <postmottakBYS@oslobystyre.no>
    Dato: 18. november 2015 kl. 09:40
    Emne: VS: Oppdatering/Fwd: Klage på nazifisering av Oslo
    Til: Byrådsavdeling for miljø og samferdsel <postmottak@byr.oslo.kommune.no>
    Kopi: “eribsskog@gmail.com” <eribsskog@gmail.com>

    Henvendelsen videresendes til Byrådet som rette mottaker for henvendelsen.

    Med vennlig hilsen
    Postmottak bystyrets sekretariat

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 18. november 2015 03:18
    Til: postmottak BYS
    Kopi: ambafrance.oslo@diplomatie.gouv.fr
    Emne: Oppdatering/Fwd: Klage på nazifisering av Oslo


    Hei,

    nå etter den terroren som har skjedd, i Paris, i forrige uke.

    Så må det vel være mulig, å tjene penger, på denne typen franske dosser, (tenker jeg).

    For mange vil nok støtte Frankrike nå, etter dette, og sånne doer, med navn fra den fransk revolusjon, vil nok selge som ‘hakka møkk’, både i Frankrike og i andre land, i tiden fremover nå, kan jeg tenke meg.

    Så hvem er det, som står bak disse frihet, likhet, brorskap-dassene, lurer jeg.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2014-11-21 17:18 GMT+01:00
    Subject: Klage på nazifisering av Oslo
    To: postmottak@oslobystyre.no
    Cc: Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, ingvild.asgard@oslobystyre.no

    Hei,

    jeg gikk gjennom Oslo sentrum, her om dagen.

    Og utafor Frogner bydel sitt bygg, (er det vel), i Sommerogata.

    Så er det hakekors, i porten, (av smijern, heter det vel).

    (Se vedlagt bilde).

    Og utafor Stortinget, så har man kalt utedassene, for ‘frihet’, ‘likhet’ og ‘brorskap’, (på fransk), hvis jeg ikke tar helt feil, (med mine ikke så gode fransk-kunnskaper).

    Oslo anno 2014, er jo som Hitlers våte drøm.

    Med disse hakekorsene og med ‘utdritingen’ av idealene, fra den franske revolusjonen.

    Nei, dette må man klage på, mener jeg.

    Heil Tetchner!

    Erik Ribsskog


    IMG_20170218_230811.jpg
    106K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20170218_230811

  • Jeg sendte en e-post til Transportklagenemnda

    Erik Ribsskog

    VS: Klage/Fwd: Update/Fwd: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?

    Erik Ribsskog  17. februar 2017 kl. 14:09

    Til: “Anne B. Lea”

    Kopi: Cecilie Asak Oftedahl , post@forbrukerombudet.no, “post@sivilombudsmannen.no” , randi.flesland@forbrukerradet.no, “sande.vgs”

    Hei,

    ja, da sender jeg om dette, til Sivilombudsmannen.

    For selv om disse sakene, er noen år gamle.

    Så er det sånn, at jeg ikke, hadde hørt, om Transportklagenemnda, før for noen dager/uker siden, (da jeg tilfeldigvis leste om de, i en nettavis).

    Det må være lov, å bruke hue også, og ikke bare drive, med ‘paragraf-rytteri’, (som de kaller det).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    2017-02-17 12:34 GMT+01:00 Anne B. Lea <abl@reiselivsforum.no>:

    Hei,
    Transportklagenemnda har mottatt din henvendelse med situasjonen du beskriver, som fant sted en del år tilbake i tid.
    Nemnda har en forskriftsbestemt klagefrist på et år etter at klageren har fremmet skriftlig reklamasjon til tjenesteyteren, slik at klagen ikke lenger kan vurderes.
    Vi beklager dette.
    Med vennlig hilsen
    Norsk ReiselivsForum
    Sekretariatet for Transportklagenemnda og Pakkereisenemnda



    cid:image001.png@01D26A80.D5984510
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 14. februar 2017 21:17
    Til: Cecilie Asak Oftedahl <Cecilie.Asak.Oftedahl@forbrukerradet.no>
    Kopi: post@forbrukerombudet.nopost@sivilombudsmannen.norandi.flesland@forbrukerradet.no; sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>; Anne B. Lea <abl@reiselivsforum.no>
    Emne: Re: Klage/Fwd: Update/Fwd: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    Hei,

    det jeg lærte på handel og kontor, var at det skal være nok, å forklare klagen, på vanlig norsk.

    Så derfor, så sender jeg bare, en kopi, av vår korrespondanse, til den e-post-adressen, som du nevner, hos den aktuelle nemnda.

    Erik Ribsskog

    2017-02-14 9:27 GMT+01:00 Cecilie Asak Oftedahl <Cecilie.Asak.Oftedahl@forbrukerradet.no>:
    Jeg har forståelse for at klageprosessen kan være litt vanskelig tilgjengelig, men sekretariatet er pålagt å veilede deg i klageprosessen, herunder gi veiledning i forkant av en eventuell klage. Du kan derfor ta kontakt på telefon eller med sekretariatsleder Anne B. Lea (abl@reiselivsforum.no), så kan du få hjelp til å opprette en klage.
    Vh Cecilie Asak Oftedahl
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 13. februar 2017 19:07
    Til: Cecilie Asak Oftedahl <Cecilie.Asak.Oftedahl@forbrukerradet.no>
    Kopi: Randi R.S Flesland <Randi.Flesland@forbrukerradet.no>; post@forbrukerombudet.nopost@sivilombudsmannen.no
    Emne: Re: Klage/Fwd: Update/Fwd: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    Hei,

    som jeg skriver, i den forrige e-posten min, så lurer jeg på, om dere eventuelt, har en ‘vanlig’ e-post-adresse, til Transportklagenemnda.

    (For jeg har gått handel og kontor, 80-tallet.

    Og fikk beste karakter i faget korrespondanse og dokumentlære, blant annet.

    Og jeg hadde også rettslære.

    Så jeg vet at det er borgerens privilegium, å velge, hvordan man skal sende en klage.

    Og dette klage-systemet som dere linker til, synes jeg virker, litt russisk.

    Som jeg har forklart om, i den forrige e-posten).

    Så hvis dere har den vanlige e-post-adressen, til denne nemnda.

    (Sender kopi til Sivilombudsmannen, siden at dette vel da blir en forvaltnings-klage, hvis dere ikke har det.

    Selv om jeg blander Forbrukerrådet og Forbrukerombudet, noen ganger.

    Så om dere er i statsforvaltningen, det husker jeg ikke på rams nå, må jeg innrømme.


    Sender også kopi, til Forbrukerombudet da.

    Kanskje de har bedre kundeservice).

    Jeg minner også om en annen e-post, som jeg sendte dere, (om problemer med City Self-Storage), i forrige uke.

    Dere svarer bare på en av to e-poster.

    Dere nevner ikke City Self-Storage, i Deres e-post, fra i dag.

    Har den e-posten gått i glemmeboka, lurer jeg.

    Erik Ribsskog

    2017-02-13 13:54 GMT+01:00 Cecilie Asak Oftedahl <Cecilie.Asak.Oftedahl@forbrukerradet.no>:
    Vi har dessverre ikke mulighet til å sende klagen til Transportklagenemnda. Sekretariatet vil trenge langt flere opplysninger enn det som følger av din epost til oss. Du kan sende klagen elektronisk her:https://reiselivsforum.no/web/slik_klager_du/fly/
    Du kan få veiledning av sekretariatet på tlf 22546000. Telefontid tirsdag, onsdag, torsdag kl 10-1115 og kl 12-14.
    Vh Cecilie Asak Oftedahl
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 10. februar 2017 16:33
    Til: Cecilie Asak Oftedahl <
    Cecilie.Asak.Oftedahl@forbrukerradet.no>
    Kopi: Randi R.S Flesland <
    Randi.Flesland@forbrukerradet.no>
    Emne: Re: Klage/Fwd: Update/Fwd: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    Hei,

    jeg sjekket den linken, før jeg sendte klagen.

    Og jeg finner ikke, noen ‘konvensjonell’ e-post-adresse, i den linken, (reiselivsforum).

    Og jeg synes, at sånn ‘web-mail’, blir som noe ‘nerdete’ eller ‘russisk’.

    (For man får ofte ikke en kopi, av klagen.

    Og da kan man miste oversikten, over klage-prosessen, vil jeg nesten si).

    Og man må vel kunne forvente, at dere hos Forbrukerrådet, kan sende, en klage videre.

    Så hvis dere kan sende om dette for meg, til Transportklagenemnda, (hvor dere hos Forbrukerrådet vel også er representert).

    (Eller hvis dere eventuelt har, en ‘vanlig’ e-post-adresse til dem).

    På forhånd takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2017-02-10 11:34 GMT+01:00 Cecilie Asak Oftedahl <Cecilie.Asak.Oftedahl@forbrukerradet.no>:
    Hei, viser til epost sendt til Randi Flesland i Forbrukerrådet.
    Dersom du har klager på flyreiser kan du sende klage til Transportklagenemnda. Det kan du gjøre her: https://reiselivsforum.no/web/home/
    Med vennlig hilsen
    Cecilie Oftedahl
    Seniorrådgiver Forbrukerrådet

    Videresendt melding:
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 7. februar 2017 kl. 23.58.01 CET
    Til: randi.flesland@forbrukerradet.no
    Emne: Klage/Fwd: Update/Fwd: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    Hei,

    leste om Transportklagenemnda for fly, på Aftenposten.no, og kom da på disse nå litt gamle sakene, som jeg lurte på om dere/nemnda, kan ta en kikk på.

    På forhånd takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013-04-14 10:47 GMT+02:00
    Subject: Update/Fwd: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    To: cbp.labhq@dhs.govTrip@dhs.gov
    Cc: post@mfa.no

    Hi,

    it isn’t only the USA who have refused me to go on holiday, for funny reasons.
    This easter Isle of Man also did the same.

    The difference is that I get a refund, for my ticket-expenses this time.

    USA owe me around £2000 in ticket-expenses, I think.
    And you should also pay like a million dollars in compensation for messing with me, I think.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Here is more about this:
    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Update/Fwd: Your booking at Adelphi Hotel



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Sun, Apr 14, 2013 at 1:13 AM

    Hi again,

    my grandmother Ingeborg, told me, (and possibly my sister Pia), in the 80’s or 90’s, that my aunt Ellen, always used to be the first of the airplane, from where she lived in Switzerland, when she went to her old home-land Norway.
    And aunt Ellen didn’t have any luggage, for some reason.

    So my aunt Ellen always had to go throw a horrible control, where they looked for narcotica, my grandmother said.

    I guessed they must have put their fingers up both my aunt Ellens anus and vagina, to look for drugs there.

    (That’s how it must have been, I guess, even if my grandmother didn’t detail it like that.

    But she was shook, so I guess it must have been like that, by interperating what my grandmother said and how she looked, while she told this).

    But I don’t know if these people found any drugs in my aunt Ellens vagina and anus.

    My sister Pia and I visited aunt Ellen in Switzerland, in the summer of 1987, and then aunt Ellen told us that she grew a kind of mariuahna, in her garden, after planting seeds, from bird-seeds-(food)-bags.

    And she sent this mild mariuana to friends in Denmark labeling it ‘herb-tea’, I remember she said, and the Danish customs always let her send the marijuana, my aunt said, probably because she’s after Løvenbalk and Danish King Christoffer II and Plantagenet, etc.
    But I don’t know if the airport-control found any narcotics, in my aunts vagina and anus.

    But it’s a bit relief, for me, after being the victim of this homosexual clapping, from the SIA ID-guy Moreton.

    That my aunt also get sexualy harrased when she goes abroad.
    So it’s isn’t only me, in my familiy, at least.

    But my aunt don’t send my inheretence, after grandmother Ingeborg, who died in 2009.

    Becuase my aunt has moved back to Norway now.

    But I guess Ellen uses these money for narcotics.

    Who knows.
    Just as an update.

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    thank you for the e-mail!

    I didn’t have the chance to cancel 24 hours in advance, due to that the ferry-company refused me to go with the ferry, to the Isle of Man, on the same day, that the booking was for.

    This was just some silly terror-stuff, I’d say.
    Two guys without uniform attacked me, after I’d passed the ferry-company security-guards.

    So these weren’t really working for the ferry-company, I think.
    And the captain used some gossip, as excuse, for not letting me go with the ferry.

    And the guys without uniform, (but with SIA-ID’s), they, (Mr. Moreton), touched me, all over my upper-body.

    It was like gay sex, I think.

    I’m never going to go to the Isle of Man again.

    One have to have gay sex with terrorists to go there, it seems.

    I suspect the Order of St. John.

    At least, my grandmother Ingeborg, (who was from Danish royalty), once told me, (in the 90’s, I think it must have been), that my aunt Ellen always was harrased when she traveled abroad.

    It’s that order who mess with people who are after Plantagenet etc., I think.

    Something like that.
    But thanks for the e-mail.

    Really I should have gotten millions of pounds in compensation, for this terror-act.
    But this order also controls the lawyers, I think, so I don’t think I’m going to get a penny.

    At least not a penny more than the ticket(s).
    Thanks again for the e-mail!

    Regards,


    Erik Ribsskog
    On Fri, Apr 12, 2013 at 2:36 PM, adelphi hotel 3 star <adelphihotel@hotmail.com> wrote:
    Thank you for your e mail, sadly if you are a no show full price is taken had you let us know 24 hour earlier no charge would have been taken.  please see booking .com contract. Yours L Carr………Adelphi




    Hi,
    I’m refering to your letter which I recieved yesterday, (and attach a photo of).
    Like you can see in the forwarded e-mail, I had also paid for a hotel-room, at Adelphi hotel, in Douglas, for around £35, for my short holiday, to Isle of Man.
    It says that they don’t refund the tickets if one doesn’t use the hotel-room, so you owe me more than for the ferry-trip, I think.

    Also your SIA-ID guys, who didn’t wear any uniform with your logo, they patted me all over my upper-body, in a way that was almost like homosexual sex, I think.

    This was very embarrasing, and I felt Mr. Morton, (I think his name was), hands on me, for days, after this ‘near-gay-experience’, like we say, in Norway.

    Do one have to be homosexual to go to a holiday in the Isle of Man?
    It seems like that to me.

    Who employed these ‘goons’ who seemed to me, hadn’t shaved, for a weeks, (Mr. Moreton), and the other guy hadn’t washed his hair for weeks, it seemed.

    What the hell was this?
    Some kind of sharia or vendetta or something?
    The captain of your ferry, was just gossiping, like a woman.

    He didn’t know who had sent you an e-mail, even so he refered to it.
    How can people take your ferry-company serious when you listen to gossip?
    This was a scandal, I think.
    If this had been in America I would have gotten millions of dollars in compensation, I think.
    And you only give me the money for the ticket.
    I’m an earlier Store Manager and Home Defence-guy, from Norway.

    This is like you disgrace the Norwegian Home Defence.
    This was sickening, I think.
    You should pay a lot more compensation when you mess with people like this, I think.

    This was like a terrorist-act, I think.
    To SIA-guys, an African woman, one captain John and a Police-officer terrorising me.
    Who is behind this?

    The mafia, the CIA, Al Quaida?

    It’s a disgrace to the free world.

    Companies should be made to pay for terrorising people like this, so to scare other companies from doing the same.


    Like they do in America.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Sun, Mar 31, 2013 at 3:21 AM

    Subject: Fwd: Your booking at Adelphi Hotel
    To: 
    adelphihotel@hotmail.com
    Cc: 
    l.kennedy@easylaw.co.uk, “emb.london” <emb.london@mfa.no>, “hv-02.kontakt” <hv-02.kontakt@mil.no>
    Hi,

    I didn’t get on the ferry to Isle of Man, today, (Saturday), because of problems, at the Ferry-terminal.

    When I went in there, two guys from SGI, (a security-company), wanted to look in my bag.

    On guy was unshawen and the other guy had greasy hair.

    So I thought these could have been criminals that wanted to steal my bag.

    But on guy showed me his ID, and he worked for ‘SIA’ it said, and his name was Mr. Morton, (the unshaven guy), or something.

    The Police was also there.

    (I don’t know if the ferry company called them).

    SIA was happy with me to go with the ferry.

    But then the captain, (John?), told me I couldn’t go, because of something on my blog, taken out of context.

    And someone had sent him a e-mail-threats, in my name, (he said).

    (He had a printed e-mail there that was folded, so I don’t know who sent it).

    A Police officer with number ‘8156’.

    Wondered if I could close down my blog, since someone sends threatening e-mails all the time, in my name.

    But there’s something called freedom of speach, isn’t it?

    So I just said I could close it if I wanted to.

    (But that would be to give in to terror, I think).

    The Police officer told me to tell them if I knew who sent the e-mail, (in my name).

    I said I’ll do that.

    But that’s really their job to find out, isn’t it?

    Seems the Police want’s to have a ‘cowboy-image’ and are afraid to be called nerds, and therefore don’t want to investigate e-mail-crime.

    Something like this.

    I used to work out at the Adelphi hotel in Liverpool, after a collegue, (Karianne), recomended this hotel for working out, (when we worked at Arvato, in the Cunard Building).

    So I thought Adelphi seemed fine, at the Isle of Man.

    I thought you perhaps had the same owners, (or something), you see.

    I send a copy e-mail to my lawyer since someone make my life hell, by sending fake e-mails in my name.

    I just thought I’d go at an Easter Holiday to Isle of Man, and have a look at the Thynwald etc, (with the viking-ship-flag), to get away a bit, since I haven’t been out of England, since 2005.

    But unfortunately, due to the ferry company, this wasn’t possible.

    But I didn’t want to argue, with the captain.

    (After September 11th etc., I don’t think one should do that).

    So I just said I would celebrated Easter at home, and left the ferry-terminal, (but I had to chat with the Police-offer, while I went out of the ‘ferry-company-area’.

    Sorry that I didn’t explain earlier why I didn’t go to get the room, that I’d book.

    But I thought this scene was very embarrasing, so I thought I had to go and drink some lager, before I went home.

    The Police-officer also wanted to know where I lived, so I wondered a bit if Police would be on my door, when I got home, so I went and had some pints, because I had had enough embarasment for one day.

    Sorry about this!

    Best regards,

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Booking.com <customer.service@booking.com>
    Date: Fri, Mar 29, 2013 at 10:43 PM

    Subject: Your booking at Adelphi Hotel
    To: 
    eribsskog@gmail.com

    Thank you, Erik! Your booking is now confirmed.BOOKING.COM online hotel reservations 
     Best Price Guaranteed  Print

    Booking number

    777190006

    PIN code 
    0307

    E-mail
    eribsskog@gmail.com

    Booked by
    Erik Ribsskog

    Your reservation:
    1 night, 1 room 

    Check-in:
    Saturday, 30 March 2013(from 12:00 – 22:00) 

    Check-out:
    Sunday, 31 March 2013(from 10:00 – 11:00) 

    Single Room

    £ 29.17

    VAT (20%) included
    £ 5.83

    Total price

    £ 35

    Please note: additional supplements (e.g. extra bed) are not added to this total
    Change of plans? Hey, it happens.
    Visit My Booking.com to edit your dates. You can also reserve parking, request a bigger bed or evenadd breakfast to your stay.
    Don’t have an account? No problem. Sign-in not required!

    Adelphi Hotel 

    Address:
    15 Stanley VW Broadway
    Douglas, IM2 3JA
    United Kingdom

    Phone:
    +441624676591

    E-mail:adelphihotel@hotmail.com

    Travel information:Show directions 

    Room details

    Guest name:

    Erik Ribsskog

    for max. 1 person.

    Meal plan:

    ·  Breakfast is included in the room rate.

    Prepayment :

    ·  100 percent of the first night will be charged on the day of booking.

    Cancellation policy:

    ·  If cancelled up to 7 days before date of arrival, no fee will be charged.If cancelled up to 1 day before the date of arrival, 100 percent of the first night will be charged.If cancelled later or in case of no-show, the total price of the reservation will be charged.

    Cancellation cost:

    ·  From 29 March 2013 23:42 [CET] : GBP 35
    This reservation can not be cancelled free of charge.

    Hotel policies

    Guest parking:

    Free public parking is possible at a location nearby (reservation is not needed).

    Internet:

    WiFi is available in all areas and is free of charge.

    Customer Service Info

    Local number: 0800 376 3580
    When abroad : +44 20 3320 2609

    Payment


    You have now confirmed and guaranteed your booking by credit card.
    All payments are to be made at the hotel during your stay, unless otherwise stated in the hotel policies or in the room conditions.
    Please note that your credit card may be pre-authorised prior to your arrival.

    This hotel accepts the following forms of payment:


    Visa, Euro/Mastercard, Maestro, Solo, Switch

    Don’t Forget


    You can change or cancel your booking via our online self service tool My Booking.com:
    https://secure.booking.com/myreservations.html?tmpl=profile/myreservations;bn=777190006;pincode=0307
    Have a great trip!
    – 
    The Booking.com Team
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Thu, Aug 12, 2010 at 9:34 PM
    Subject: Fwd: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    To: cbp.labhq@dhs.gov
    Cc: post@mfa.no

    Hi,

    I’m trying to find the right US Government organisation, to claim refunds for ticket-expenses, when being thrown out of the USA, for no proper/good reason.
    Hope I send the e-mail to the right address this time!
    Best regards,

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: RedressFinal, Trip <Trip@dhs.gov>
    Date: Mon, Jan 4, 2010 at 3:13 PM
    Subject: RE: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    If you have additional questions, we recommend that you contact Customs and Border Protection (CBP) directly.  For general CBP inquiries, please call the Customer Service Center Monday-Friday, between 8:30 a.m. and 5:00 p.m. Eastern Time.
    General Inquiries – 877-CBP-5511
    International Callers – (703) 526-4200
    TDD – 866-880-6582
    Sincerely,
    DHS TRIP
    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: Monday, January 04, 2010 8:53 AM
    To: RedressFinal, Trip
    Cc: post@mfa.no
    Subject: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    Hi,
    last year, I got a letter from US Customs and Border Protection, Maureen Dugan, Acting Executive Director, Admissibility and Passengers Program, Office of Field Operations, from May 14 2009.
    I’ve thought more about this, later last year, and I’ve been in contact, with the American Embassy in Oslo.

    They told me to contact you again.

    Since, I can’t see that I did anything wrong, going on a flight to Detroit, even if I hadn’t booked a hotel in advance, since I had about £10.000 or 20.000 $ on my Visa-card, from my study-loan, for some studies that I had to interupt.

    But then I was free to use this loan in which way I wanted to, this is normal in Norway, that one can use ones study-loan, to other purposes than studying, if conditions change, regarding ones study-situation etc., after one have received or applied for a study loan, from the Norwegian Government, like it did in my case.
    So I think it is unfair, that I had to go back to Europe, since I can’t see that I have done anything wrong.

    I also had to buy a new ticket, that cost more than or around 2.000 $.
    I told the American Embassy in Oslo, that I’ve been using around 20.000 NOK or around 4.000 $ on airplane-tickets, to and from America.

    And I wasn’t allowed in to the USA even if I’m a law abiding Norwegian citizien, who has never been denied entry more or less anywhere before.

    And also, my suitcase, was delayed for one day, when I went back to Europe, and Oslo.

    (Since US Homeland Security had found a lighter, in my suit-case).

    So I had to stay on a hotel in Oslo, (Gardermoen), for one night, waiting for my suitcase.

    And that hotel cost 1.000 NOK a night, or around 200 $.
    So my expenes where around 4.200 $ for plane tickets and hotel.
    And what did I get in return?
    Nothing, I didn’t get to spend a single second in the USA.
    So I think I should be given compensation from the US Government, for this poor treatment and travel expenses.

    In addition, I’ve a lot of time, on sending you e-mails to complain about rude treatment, from US Immigration Control, on Detoit International Airport.

    So I think I should be given more compansation, than just flight and hotel ticket costs.


    I mentioned the figure 100.000 NOK, as a minimum, of what I think I should be compensated, for bad treatment, from the American Government.
    I also know that compensations are high, in the USA, and if an American citizen had been treated like this, in eg. Norway, then ‘hell would have been loose’.
    And compensations in the USA are generally high, so I don’t think 100.000 NOK or 20.000 $ is much to ask for, in compensation, considering the poor and unfair treatment I’ve received from the American Government, in connection with my flight to Detroit, in 2005, with Lufthansa, from Frankfurt.
    The check for at least the mentioned amount, can be sent to:

    Erik Ribsskog

    Flat 3
    5 Leather Lane
    Liverpool
    GB-L2 2AE
    UK
    I’m also sending a copy of this e-mail to the Norwegian Foreign Ministry, to whom I’ve also complained about the way I was treated by the American Imigration Control in Detriot, earlier.
    I hope this is alright and thank you very much in advance for you help!
    Sincerely,
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Oslo, IRC <osloirc@state.gov>
    Date: 2010/1/4
    Subject: RE: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Hei Erik,
    Amerikanske ambassader er underlagt State Department, men dette virker mer som Department of Homeland Security’s område. http://www.dhs.gov/index.shtm
    Med vennlig hilsen,
    Information Resource Center
    U.S. Embassy, Oslo
    21 30 85 40 (phone hours: 2-4pm)
    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: Saturday, December 26, 2009 8:14 PM
    To: Oslo, IRC
    Subject: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    Hei,
    tidligere iår, så fikk jeg et beklagelse-brev sendt til meg i England, hvor jeg bor nå, etter å ha blitt tullet med av amerikanske myndigheter, på flyplassen i Detroit, i 2005, og sendt tilbake til Europa, med engang jeg kom til USA, uten noen bra begrunnelse ble jeg tullet med.

    Kofferten min ble også holdt tilbake, en ekstra dag, så jeg måtte bo en dag på hotell på Gardermoen.

    Når jeg tenker på det nå, så var det fint å få beklagelse-brev.

    Men billettene til og fra USA, kosta meg jo rundt 20.000 norske kroner.

    Og 1000 kroner for hotellet på Gardermoen.

    Pluss at jeg synes at jeg burde fått noe for tort og svie også.

    Så 100.000 norske kroner, ville jeg ha sett på som et slags minstebeløp, å få i kompansasjon, siden kompansasjoner er så høye i USA, så hvis dette hadde skjedd med en amerikaner, så hadde jeg vel fått mange millioner.

    Sjekk kan sendes til:

    Erik Ribsskog
    Flat 3
    5 Leather Lane
    Liverpool
    GB-L2 2AE
    Storbritannia
    Med flyplass-krøll hilsen

    Erik Ribsskog
  • Jeg sendte en e-post til Nav

    Erik Ribsskog

    Påminnelse/Fwd: FORESPØRSEL PENSJON.

    Erik Ribsskog  16. februar 2017 kl. 01:13

    Til: “post@nav.no”

    Kopi: “Lunde, Åse-Berit” , “postmottak@sivilombudsmannen.no” , nav.baerum@nav.no, Akademikerforbundet , Politikk Høyre , “sande.vgs” , post@forbrukerradet.no, post@forbrukerombudet.no, “emb.london”

    Hei,

    jeg driver og oppdaterer, mitt nettsted, om denne saken, (som har vært, hos Nav, siden 2010).

    Og i den forbindelse, så ser jeg, på noen gamle e-poster.

    Og jeg kan ikke se, at jeg har mottatt noe svar, på denne e-posten, fra 2015.

    Så det tenkte jeg, at jeg kunne prøve, å sende, en påminnelse om.

    På forhånd takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 26. august 2015 kl. 00:01
    Emne: Re: FORESPØRSEL PENSJON.
    Til: “Lunde, Åse-Berit” <Ase-Berit.Lunde@nav.no>
    Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    dette gikk litt over hodet på meg, tror jeg, i 2010.

    Jeg skal prøve å forklare det på nytt.

    Jeg leste på et nettforum, at andre nordmenn i utlandet, fikk pensjonen sin tilsendt, fra Norge.

    Og da menes det _pensjonsbeholdningen_, tror jeg, (for å bruke byråkrat-språk), etter at jeg har lest om dette, på Nav.no.

    Så dere gjorde dere bare dumme, og nektet å sende meg min pensjon(sbeholdning), som er på bortimot en million, så jeg nå, på Nav.no, og livet mitt i England, ble til et helvete, (må jeg si), etter dette.

    Så jeg må klage til Sivilombudsmannen på dette, (for dere har ansvaret for kommunikasjonen, som den professjonelle part, mener jeg), og sender derfor en kopi e-post til dem.

    Erik Ribsskog

    2010-09-14 7:47 GMT+02:00 Lunde, Åse-Berit <Ase-Berit.Lunde@nav.no>:

    Se poengrekke.  Når det gjelder opparbeidede poeng så kommer det an på hvilket regler som gjelder i England.  Eøs regler. Se Nav.no.
    09 0,00
    08 0,00
    07 0,00
    06 0,00
    05 0,00
    04 105.136 NORSK INNT 0,81 105.136 ARB.TAKER
    03 154.700 NORSK INNT 1,76 154.700 ARB.TAKER
    02 228.800 NORSK INNT 3,30 228.800 ARB.TAKER
    01 290.400 NORSK INNT 4,74 290.400 ARB.TAKER
    00 273.900 NORSK INNT 4,66 273.900 ARB.TAKER
    99 253.800 NORSK INNT 4,47 253.800 ARB.TAKER
    98 210.900 NORSK INNT 3,75 210.900 ARB.TAKER
    97 184.700 NORSK INNT 3,40 184.700 ARB.TAKER
    96 167.700 NORSK INNT 3,15 167.700 ARB.TAKER
    95 157.400 NORSK INNT 3,05 157.400 ARB.TAKER
    94 127.500 NORSK INNT 2,37 127.500 ARB.TAKER
    93 62.300 NORSK INNT 0,68 62.300 ARB.TAKER
    92 57.600 NORSK INNT 0,59 57.600 ARB.TAKER 91 98.100 NORSK INNT 1,80 98.100 ARB.TAKER
    90 32.800 NORSK INNT 0,00 32.800 ARB.TAKER
    89 37.200 NORSK INNT 0,15 37.200 ARB.TAKER
    88 15.100 NORSK INNT 0,00 15.100 ARB.TAKER
    87 0,00

    ———————————— 
    Med vennlig hilsen
    Åse Berit LundeVeileder
    NAV Larvik trygd
    Telefon: 33513494 E-post: ase-berit.lunde@nav.no


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 8. september 2010 16:47
    Til: Lunde, Åse-Berit
    Emne: Re: FORESPØRSEL PENSJON.

    Hei,

    takk for svar!
    Jeg lurte da på to ting.
    Blir det jeg har betalt til folketrygden i Norge, overført til England, hvis jeg blir boende her?
    Og hvor mange pensjonspoeng har jeg opparbeidet meg, på de 15-16 jeg har jobba heltid og deltid i Norge.
    Igjen takk for svar!
    Mvh.

    Erik Ribsskog
    2010/9/8 Lunde, Åse-Berit <Ase-Berit.Lunde@nav.no>

    Hallo.   Viser til forespørsel på mail.  Se svar.  Du har ingen rettigheter på pensjon fra Norge ennå.  Dette til orientering.

    Beskrivelsehistorikk — 07.09.2010 07:50 Brastein, Jørgen (B116177, 0709) —
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 5. september 2010 09:49
    Til: (PK) NAV Post
    Emne: Pensjonspoeng opparbeidet da jeg bodde i Norge

    Hei,

    jeg har bodd i England, siden 2005.

    Egentlig som flyktning, siden jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte “mafia’n” der.

    Nå virker det ikke som at politiet ønsker å etterforske dette, og et drapsforsøk mot meg, i Kvelde i 2005.

    Så jeg lurte på om jeg kan få sendt pensjonen min, som jeg har opparbeidet meg, etter å ha jobbet i 15 år ihvertfall, i Norge.

    For jeg er arbeidsledig i England, uten formue, så da kunne jeg ha hatt noe kapital, å bruke for å starte opp et firma her, for eksempel.

    Eller ha i reserve til jeg blir gammel da.

    For britene begynner å tulle, og vil ikke betale meg arbeidsledigshetstrygd nå, innimellom, pga. noen misforståelser med noen møte-adresser, osv.

    Så jeg ville bare forhørte meg litt mer om dette.

    Hvordan er reglene rundt dette?

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    eribsskog@gmail.com

    Beskrivelse 
    Hva skal jeg gjøre/hva har jeg gjort? Sendt mail til bruker at det ikke er mulig å få alderspensjon tidligere enn 62/67 år. Kan ikke sende pensjon på “forskudd”. Vilkårene for rett til ytelse er også at han er i bosatt i Norge når han søker.   åbl. 

  • Jeg sendte en e-post til PFU

    Erik Ribsskog

    Klage på Frida Leknes/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Dagbladet/Fwd: Ukens Aftenposten-klage/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754

    Erik Ribsskog  14. februar 2017 kl. 21:58

    Til: PFU Pressens faglige utvalg


    Kopi: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” , pfu@np-nr.no, db@db.no, Akademikerforbundet , Politikk Høyre , “sande.vgs” , “post@sivilombudsmannen.no” , Postmottak HTIL , post@opo1.no, “postmottak@svelvik.kommune.no” , fmoapostmottak@fylkesmannen.no, post@sivilrett.no


    Hei,

    jeg søkte mer, om min fars stesønn Viggo Snoghøj/Snowhill.

    Og jeg fant, et intervju med han, (som er cirka fem år gammelt), med hans slektning Frida Leknes, som er medie-student, på Westedals, (hvis jeg har forstått det riktig).

    Og jeg skrev til henne, på Facebook, (for Viggo forklarer der, om en vanskelig oppvekst, med en mor, (min seinere ‘stemor’), Haldis Humblen, som var pille-misbruker og rus-misbruker.

    Og han forklarer om sin stefar Oddbjørn Humblen, som var en voldelig periode-alkoholiker, som nesten drepte Haldis, (ifølge Viggo), ved å dytte henne gjennom en glassdør.

    Og så skulle jeg høre på dette intervjuet igjen nå, og så er det intervjuet slettet, fant jeg ut:

    http://soundcloud2mp3.space/download/243093670/frida-leknes-viggo-snowhill-sendt-i-eksil

    Men dette er vel brudd, mot god presse-etikk, (må man vel si).

    Så da klager jeg, på denne fremtidige journalisten.

    Jeg spurte Frida Leknes, om jeg kunne laste opp intervjuet, (med Viggo Snoghøj), på min YouTube-konto.

    Men det fikk jeg ikke lov til, (pga. noe med rettigheter, skrev hun).

    Men så sletter hun det, fra sin Soundcloud-konto.

    Og det er ikke bra, når det gjelder sensur og presse-etikk, (mener jeg).

    For dette intervjuet støtter mye av min argumentasjon, i min omsorgssvikt-sak, (som også har blitt til en rettferdsvederlag-sak, for jeg har ikke fått mer enn fem timer fri rettshjelp).

    Men jeg har lastet ned, denne lydfilen.

    (Selv om jeg ikke har publisert den).

    Så jeg prøver, å sende med den.

    Sender også kopi til Rettsferdsvederlag-kommisjonen, så de kan forstå, at deres avgjørelse, (om ikke gi meg erstatning), var feil.

    Purrer også på flere ti-talls klager, på aviser/presse, (som dere ikke har svart på).

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 2. februar 2017 kl. 16:40
    Emne: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Dagbladet/Fwd: Ukens Aftenposten-klage/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, pfu@np-nr.nodb@db.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Postmottak HTIL <postmottak@helsetilsynet.no>, post@opo1.no

    Hei,


    jeg fikk opp, på mitt tracking cookie-program, for noen år siden, noe om min fars stesønn Viggo Snoghøj/Snowhill og NRK-programmet Radioresepsjonen.

    Jeg så tilfeldigvis det nå.

    Og jeg søkte på nettet, om dette.

    Og da fant jeg, en blogg:

    Og der var det linket til, en reklamefilm, med min fars stesønn Viggo Snoghøj/Snowhill, på YouTube:

    https://youtu.be/PrY6oZvCOwA

    Og der har min fars stesønn Viggo Snoghøj/Snowhill, blitt dubbet, til østlandsdialekt, (kan det virke som).

    (Han er dansk og/eller amerikansk statsborger, og snakker et slags dansk-norsk, (siden at han er halvt dansk og halvt norsk), må man vel si).

    Her kan man se en annen video med Viggo Snoghøj/Snowhill:

    https://youtu.be/L53jn4CRUfw

    Og NRK har også prøvd å få Viggo Snoghøj/Snowhill, til å virke mer vestlig/våken, i den reklamen, enn det han vanligvis er, (må man vel si).

    Og NRK har jeg klaget på tidligere, de fikk Thomas Seltzer og Jenny Skavlan til å prate dritt om meg, i TV-programmet Tweet 4 Tweet, på omtrent den samme tida, (mens Thomas Seltzer apet min 90-talls-stil og frisyre, kunne det virke som).

    Og de har programmert Blakstad sinnsykehus, til å mene, at den bloggen som nevnes ovenfor, er min.

    For en lege Johnsen, på Blakstad, sa at min blogg spredde frykt, på grunn av posering med våpen.

    Men det passer mye bedre på den bloggen som nevnes ovenfor, (til en Daniel Stisen, kan det virke som), enn på min blogg.

    Så her har Blakstad trodd at de har tvangsinnlagt Viggo, (fordi at hans kamerat/kollega Daniel Stisen har en ‘våpen-poserings-blogg’, kan det virke som, og fordi at NRK har fått Viggo, til å virke aggressiv, i reklamefilmen som nevnes ovenfor).

    Og så har jeg blitt uskyldig offer, for dette ‘Sovjetstat-greiene’.

    Og jeg ble nesten lobotomert.

    Jeg måtte rømme til Danmark, (hvor jeg har slektninger, for jeg er kvart dansk, og ikke halvt dansk, som Viggo).

    Og jeg måtte være tvangsinnlagt, i mange måneder, (og også gå i tre måneder, og leve av tomflaskepanting, i København), i Norge og Danmark.

    I 2015.

    Og dette har jeg ikke fått noe erstatning for.

    Og Blakstad sinnsykehus skyldte på at det hadde klikka for en pakistansk sikkerhetsansvarlig ved UIO, (hvor jeg studerte, på den tida).

    Og det har også vært et MC-drap, like ved den veien, (Slemmestadveien), hvor jeg ble sendt, for å gå turer, mens jeg var tvangsinnlagt.

    Så det MC-klubb-medlemmet, (som ble drept), har kanskje vært nabo, med noen som jobbet, på sinnsykehuset, og så har de tulla med meg, på den måten, (for jeg jobba som leder på Rimi Bjørndal, på 90/00-tallet, og der patruljerte Bandidos i uniformer, vil jeg si, og min onkel Martin er også MC-frik, samt min klassekamerat Magne Winnem og andre kolleger, fra Rimi).

    Så dette må jeg klage på.

    Viser til mange andre klager, på NRK.

    Er det Heimevernet, (som jeg er med i), eller Direktorat for sivil beredskap, (eller noe sånt), som prøver å bli kvitt meg, tro.

    Dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 31. januar 2017 kl. 11:31
    Emne: Oppdatering/Fwd: Klage på Dagbladet/Fwd: Ukens Aftenposten-klage/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, pfu@np-nr.nodb@db.no

    Hei,

    jeg kan også ta med om, (i ‘samme slengen’), at Dagbladet skriver, (i en artikkel, som jeg fant, da jeg søkte, på ‘Bergeråsen’), at min hjemkommune Svelvik, ligger i Buskerud.

    Men Svelvik ligger i Vestfold.

    Selv om byen vel egentlig var et slags ladested, for Drammen, som ligger, i Buskerud.

    Rett skal være rett, (som de sier).

    Selv om myndighetene driver med kommunesammenslåinger, for tida.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 30. januar 2017 kl. 12:55
    Emne: Klage på Dagbladet/Fwd: Ukens Aftenposten-klage/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    når jeg søker, på mitt etternavn, hos Dagbladet.no, så finner jeg, at min mors grandonkel Bernhof Ribsskog, ble kalt: ‘Traust sosialdemokrat’, i en kronikk, av en Alfred Oftedal Telhaug, fra Dagbladet 28. september 2004.

    Jeg leste Dagbladet, cirkus hver dag, på 80/90-tallet.

    Men høsten 2004, så flytta jeg, til England, (for å studere, ved University of Sunderland).

    Så denne æreskrenkelsen, (mot en død og forsvarsløs person), er det første gang, som jeg ser nå.

    Og vedkommende ‘frekkas’, (nemlig Telhaug).

    Han er visst død nå, (står det, på Wikipedia).

    Så kan Dagbladet forklare litt, om hvorfor de kaller, min slektning Bernhof Ribsskog, (som døde, på 60-tallet, var det vel), for ‘traust’.

    Jeg har aldri møtt, min mors grandonkel.

    (Han døde før jeg ble født).

    Men jeg husker godt min morfar Johannes Ribsskog, (som var Bernhof Ribsskog sin nevø).

    Og min morfar var ikke traust, (vil jeg si).

    Han kunne være veldig skøyeraktig.

    Han løp noen ganger etter meg, i hagen sin, i Nevlunghavn, med ‘subbe-skritt’.

    (Dette var på 70-tallet, da jeg var, cirka fem år gammel.

    Og min mor hadde dratt meg med, på søndagsbesøk, i Nevlunghavn.

    For min morfar og hans danskfødte kone Ingeborg, flytta etter oss, ned til Larvikområdet).

    Og min morfar skrev også, en barnebok, som het: ‘Mannen i skogen’:

    Og den boken, leste han høyt fra, til min lillesøster og meg.

    Og jeg syntes, at det, var minst like morsomt, som å høre barnetimen, på radio, (for eksempel).

    (Vi bodde på den tida, i en hytte, i Brunlanes, hvor vi ikke hadde TV.

    Selv om jeg var vant til, at vi hadde det, fra Østre Halsen, hvor vi bodde, da jeg var cirka fire år gammel).

    Min morfar har også, mange radiokåserier, (NRK sendte meg kåserier hans, som het ‘Hav og fjell farvell’, da jeg bodde, i England).

    Og i dette kåseriet, så kan man vel hørte, at min morfar kunne ha, en morsom tone, (må man vel si).

    Så dette må jeg nesten klage på.

    Kan det ha vært sånn, at Telhaug, var litt lat, og at han derfor misunnet min mors grandonkel Bernhof Ribsskog, sin høye arbeidskapasitet, og derfor kalte han ‘traust’?

    Nå har jeg vært, i Unge Høyre, (jeg ble dratt med av en Magne Winnem dit, sommeren 1991), i Høyres Hus, i Stortingsgata.

    Men jeg tørr ikke å si, at min mors slekt, var trauste.

    Trøndere er vel kjent for, å ta seg, en karsk, nå og da.

    (Og kanskje helst flere).

    Og at Bernhof Ribsskog var sosialdemokrat.

    Det var folk flest, på den tida, (vil jeg nesten si).

    (Min farfar Øivind Olsen, var i Strømm kommunestyre, for Arbeiderpartiet, på 60-tallet.

    Og han var også fabrikkeier/direktør).

    For Arbeiderpartiet på den tida, var noe annet, enn Arbeiderpartiet i våre dager, (vil jeg si).

    På den tida, (i tiårene før jeg ble født), så ble nok folk sett på, som litt rare, hvis de ikke var med, i Arbeiderpartiet, (mistenker jeg).

    Så det var nok ganske vanlig, selv for ‘gærne’ trønderer, å være, i Arbeiderpartiet, (vil jeg si).

    (Noe sånt).

    Så dette må jeg nesten klage på, (at Dagbladet kaller min mors grandonkel Bernhof Ribsskog for ‘traust’).

    Jeg må også klage på, at PFU, liksom dysser ned, mine andre klager, som jeg har sendt dere.

    (Det må vel være snakk om flere titalls klager nå).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 30. november 2016 kl. 04:06
    Emne: Ukens Aftenposten-klage/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    dette er ukens Aftenposten-klage, når det gjelder, å sverte, mine bekjente/slektninger.

    Knut Hauge og jeg, jobbet på samme skift, på OBS Triaden.

    Jeg fikk et heltids-vikariat der, på seks måneder, fra høsten 1990.

    (I et hvileår, fra NHI).

    Og Knut og hans Rælingen-kjæreste Lene, (de bodde sammen på Ammerud, eller noe sånt, i Bananblokka, vel. Noe sånt).

    De liksom shanghaiet meg, i klubben sin.

    (For de hadde gått på folkehøyskole, i Drammen.

    Året etter at jeg gikk på datalinja, i samme by.

    Noe sånt).

    Og disse pratet mye butikkfag, på jobb.

    Og mediefag, i bilen, (når de hørte på Radio Nero).

    (For jeg pleide å sitte på med de hjem, en del ganger.

    Og de kjørte noen ganger omveier innom Strømmen, osv.).

    Og de dro meg med, på et rart LO-møte, (noe de ikke vil bekrefte nå), våren 1991, (var det vel).

    (Og det var cirka 15-20 kasserere/medarbeidere, fra OBS Triaden, som de dro med.

    Til et LO-kontor, ikke på Youngstorget.

    Men i de ‘vepse-fargede’ byggene, ovenfor McDonalds, i Storgata.

    Noe sånt).

    Og Hauge ringte meg også, en søndag, og sa: ‘Hvis du ikke står opp nå, så dreper jeg deg’.

    Og det var fordi, at jeg ble dratt med, (av Knut og Lene), på slalomtur, til Norefjell.

    Selv om jeg ikke hadde stått på slalom før.

    Og hu Lene finner jeg ikke etternavnet på nå.

    For jeg har arbeidssak mot OBS og Rimi.

    Og da hadde det vært greit, å visst, hva hu ‘vepse-bygg-LO-dama’, (fra 1991), het.

    Men men.

    Men jeg leide på den her tida, et rom, at min tidligere stefar Arne Thomassen og hans samboer Mette Holter, (i Høybråtenveien), på Furuset.

    Og det var ikke sånn, at Knut og Lene, prata mye politikk.

    Det var min yngre halvbror Axel, som dreiv, og sa: ‘Manifest’, hele tida.

    Og ikke Knut Hauge, liksom.

    Så det er mulig, at Knut Hauge, blir litt misforstått.

    Og at han ‘bare’, er en ‘tøysekopp’, og ikke en ‘raddis’, (som vel Aftenposten, vil ha det til, i artikkelen fra vedlegget).

    Så dette må jeg klage på.

    (At Aftenposten her vrir og vrenger på det.

    Noe de gjør, når det gjelder, alle mine bekjente, (som de skriver om), kan det virke som).

    Her må dere i PFU be Aftenposten, (som liksom skal være Norges mest seriøse avis), om å ta seg sammen/skjerpe seg.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-11-21 7:28 GMT+01:00
    Subject: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    nå har antallet Aftenposten-klager kommet opp, i et latterlig høyt antall.


    Så jeg skriver bare ‘månedens klage’, i overskriften.

    Denne gang, så er det en ‘oppvekst-kamerat’ av meg, ved navn Anne Uglum, fra Bergeråsen, som Aftenposten har tulla med.

    De skriver: ‘Ina mor Anne Uglum’.

    (Istedet for Inas mor Anne Uglum’.

    Så denne mobbe-kampanjen mot meg, (og mine bekjente), fra Aftenposten, den må dere få slutt på, (mener jeg).

    (Dette var ei ‘berte’, fra Bergeråsen, som gikk i klassen, til min stesøster og søster.

    Og som pleide å klage, til meg, hvis hu ble klådd på, av en Espen Melheim, en nyttårsaften.

    Og hu har også vært med på vind-surfing, sammen med blant annet meg, (i regi av Espen Melheim), iført minimalistisk badeantrekk, må jeg si.

    På slutten av 80-tallet.

    Og jeg ble lurt inn, (må jeg si), hos hennes foreldre, en nyttårsaften, rundt midten av 80-tallet).

    Så dette må jeg klage på!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-09-18 22:08 GMT+02:00
    Subject: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    jeg pleier jo å sende klager til dere, angående hvordan media behandler mine slektninger.

    (Det begynte med at jeg leste i Aftenpostens arkiv, at de skrev, at min avdøde morfar Johannes Ribsskog sitt hus, (som vel er det største i Nevlunghavn), var lite, på 80-tallet)

    Og jeg har også drevet med slektsforskning, og fikk for noen år siden, en kopi, (sendt per e-post), av Bjørn Ribsskog sin ‘Ribsskog-slektsforskning’.

    Og i det dokumentet, så er det mulig å tyde, at Tor Aune, er min firemenning.

    Og det fant jeg ut, i dag.

    (For han er sønn av grensekomisær i Finnmark Odd Inge Aune.

    Og ei Rinnan-frøken.

    Av alle ting).

    Og om Tor Aune, (som jobbet med rettigheter til sportsendinger, i NRK, i mange år)

    Så fant jeg ut, på VGD, at noen skriver, (se vedlegg), at han fortjener en kule.

    Og da lurer jeg på, om det skal tolkes, som en drapstrussel.

    Og jeg lurer også på, om det at Tor Aune, er i slekta mi, har ført til at NRK, (og PFU og VGD), har tulla med meg.

    Så dette må jeg klage på.

    Både på den ene og den andre måten, (må jeg si).

    Sieg heil, som vel Rinnan/Aune-folk muligens fortsatt sier.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-09-16 22:20 GMT+02:00
    Subject: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    nå begynner jeg, å bli litt lei av, at pressen tuller, med mine slektninger.

    Denne gangen er det min ste-niese Ronja Humblen, som blir tulla med.

    Her har Drammens Tidende bretta bildet hennes, sånn at det ser veldig stygt ut, og så publisert det, (se vedlegg).

    Dette må jeg klage på.

    Kan det være hennes onkel Jan Snoghøj, som tuller.

    For han skrev jo, i sin datter Tiril sin fødselsannonse, at hu var ‘fantastisk søt’.

    Så han vil nok ikke, at folk skal si, at han tok feil.

    (Og så har han kanskje sabotert, for dette bildet da, gjennom sine kontakter, i media, osv.

    Han er jo kjent, som ‘Kjærlighetsdoktoren’ og ‘Mirakelmannen’, fra media.

    Så han har vel sine kontakter der, kan jeg tenke meg).

    Så dette må jeg også klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-09-14 2:26 GMT+02:00
    Subject: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    jeg må nesten sende, en ny klage, på en lignende sak.

    Denne gangen, har jeg funnet ut, at Arbeiderbladet, i januar 1993, (se vedlegg), skrev at min fars nye kone Haldis sin sønn Jan, (fra et tidligere ekteskap), studerte medisin, på tredje året.

    Men Jan fylte jo 31 år, i 1993, (han er født, i 1962).

    Så hvis Jan hadde hatt artium, så ville han nok ha studert, (på Blindern for eksempel), tidligere, mistenker jeg.

    Så jeg synes at dette kan virke som, at media her igjen, tuller med mine slektninger.

    Og at de liksom prøver, å blåse opp, min fars stesønn Jan, da.

    (Noe sånt).

    Så dette må jeg klage på.

    Drammens tidende skriver også, (se vedlegg), i fødselsannonsen, for Jan sin datter Tiril, (et år eller to tidligere), at hun er: ‘En fantastisk søt jente’.

    Og da legger Drammens Tidende lista høyt, mener jeg.

    Er det riktig, å legge lista så høyt, for den oppvoksende slekt, (når det gjelder krav/press, når det gjelder utseende osv., lurer jeg).

    Dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det er også sånn, at Arbeiderbladet, (som jo nå heter Dagsavisen, det er ikke sånn, at jeg ikke vet det), de kaller, i sin artikkel Jan, for: ‘Mirakelmannen’.

    Men det blir, som noe flåsete, (må man vel si).

    Og at de prøver, å blåse opp Jan.

    Og det veit jeg ikke, om er, noe særlig bra.

    Her bryter nok Arbeiderbladet/Dagsavisen, med god presseskikk, vil jeg si.

    De prøver muligens å ‘drite ut’ Jan.

    Jans mor Haldis Humblen har/hadde slekt i LO.

    Nemlig Odd Humblen, (fra Telemark), som var i LO, under krigen, blant annet.

    Så det er mulig, at det finnes konflikter, internt i min fars nye kone sin slekt.

    Og at det er derfor, at Jan, blir blåst opp, på denne måten, i den nevnte artikkelen.

    Så dette må jeg klage på, (synes jeg).

    Og Jan blir også kalt ‘kjærlighetsdoktoren’, i en reklame, i Dagbladet, i 2004.

    (Se vedlegg).

    Og det er også, som noe flåsete, vil jeg si.

    Så det må jeg også klage på.

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-08-27 10:17 GMT+02:00
    Subject: Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    dette er klage, nummer ‘ørten og en’, på Aftenposten.

    De har igjen tullet, med mine slektninger.

    Dette gjelder dødsannonsen til Oddbjørn Humblen.

    Og han var faren til min fars stedatter, (i hans tredje familie), Christell Humblen.

    Og i Aftenposten sin versjon, av denne dødsannonsen, så ser det ut som, (vil jeg si), at Christell sin datter Ronja, er Oddbjørn Humblen sitt oldebarn.

    (For Aftenposten har ikke brukt linjeskift, (der det skal være), i denne annonsen.

    Vil jeg si).

    Jeg legger også ved en kopi, av denne dødsannonsen, fra Sunnmørsposten, (Oddbjørn Humblen var fra Ålesund, men dattera hans Christell bodde, på Østlandet, hos sin mor, som var fra Tysnes, ved Bergen).

    Og det er også sånn, at begge avisene, staver Humblen feil, for de staver ‘e’-en i Humblen, som ‘é’.

    Men den appostroffen, (heter det vel), over e-en, skal ikke være der, (såvidt meg bekjent, ihvertfall).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2016-08-14 6:42 GMT+02:00
    Subject: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    dette er klage nummer ‘ørten’ på Aftenposten.

    Også denne gangen, så tuller de, med en slektning, av meg.

    Denne gang, så er det min lillesøster Pia, som de tuller med.

    De skriver, (se vedlegg), at hennes etternavn, er ‘Ripskog’.

    Men det er selvfølgelig feil, det riktige skal være: ‘Ribsskog’, såklart.

    Så dette må jeg klage på.

    Dette er ‘ørtende’ gang, at Aftenposten tuller, (etter å ha kalt min morfars hus, i Nevlunghavn, (muligens det største, i bygda), for et lite hus, på 80-tallet).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg kan også ta med om, at min søster Pia, tydeligvis ikke, fikk lov til, å være med, på bildet, (til Aftenposten).

    Kun hennes venninne Monica Lyngstad, (fra Røyken), var med på dette bildet, fra rett utafor politihuset på Grønland.

    (Tror de at de er med i en Olsenbanden-film, eller.

    Spurte de om det?).

    Og hu tredje venninna deres, pleier å være, ei Siv fra Røyken.

    Men i denne Aftenposten-artikkelen, (fra 20. mai 2009), så er visst hu Siv bytta ut, med ei Carina Dahl.

    Men kan det være riktig.

    Eller er det Siv som skøyer, (og bruker ‘tulle-navn’), lurer jeg.

    Hm.

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-08-11 19:24 GMT+02:00
    Subject: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>

    Hei,

    jeg så nå tilfeldigvis på Dagbladet.no, at det finnes noe, som heter Medietilsynet.

    Og jeg tenkte at jeg kunne klage, på NRK, til dere.

    NRK løy om meg og mobbet meg, på et TV-program, som het Tweet 4 Tweet, i 2012.

    Og seinere har de lovet meg erstatning, men ikke villet sende den.

    (Det er sånn at man kan mistenke at de brukte disse pengene på julebordet, eller noe).

    Og egentlig, så skylder de meg millioner, (i tapt lønn), for å ha ødelagt ryktet mitt, (som høyskolekandidat i IT og tidligere butikksjef, osv.), mener jeg.

    Dette, (Tweet 4 Tweet), skulle visst være, et slags humor-program.

    Og det er en ting, at NRK ler av folk, på lørdagskveldene, når disse folkene, har vært i TV-nyhetene, hele uka.

    Det blir en ting, liksom.

    Men her var det sånn, at NRK bare lo av meg, liksom.

    Uten å først, ha snakket om meg, på ‘vanlig’ vis, i et nøkternt dokumentar-program, liksom.

    Så dette var bare som noe kvalmt, fra NRK, må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Og hverken Kringkastingsrådet eller PFU, er interesserte i, å gi meg oppreising/rettferdighet, (kan det virke som).

    Så jeg prøver derfor å sende, om denne saken, til dere også.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2015-01-31 16:06 GMT+01:00
    Subject: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei,

    har jeg sendt om dette til dere?

    Jeg leste en artikkel, på Dagbladet.no nå, om Kringkastingsrådet.

    (http://www.dagbladet.no/2015/01/31/kultur/meninger/hovedkommentar/kommentar/kringkastingsradet/37466326/).

    Og det er ikke fordi at jeg ikke har andre ting å gjøre.

    Men jeg har vært så misfornøyd, med hvordan Kringkastingsrådet har
    behandlet min klage, på NRK’s TV-program Tweet 4 Tweet.

    (Hvor jeg ble tulla med, av Thomas Seltzer og Jenny Skavlan).

    Jeg tror ikke, at jeg har sendt om dette, til dere.

    For pressens faglige utvalg, det navnet, heter jo noe om ‘pressen’.

    Og pressen kommer vel av de maskinene, som trykte aviser.

    Så at man kunne klage på NRK, til PFU, det har jeg vel ikke tenkt på
    som en selvfølge.

    Men det stod noe lignende, i den artikkelen, som at man kunne klage,
    til PFU, på etiske problemer, hos media.

    Og dette at NRK angrep meg, som var en grunder/entrepenør, i
    oppstartfasen, på den måten.

    (Ved å latterliggjøre og le av meg.

    Og lyve om meg.

    Før de har gjort det norske folk kjent med meg, på en bra måte).

    Det syntes jeg, at er uetisk.

    Så det vil jeg klage på.

    Og løgnene i seg selv, (som det står mer om, i den videresendt
    e-posten, som følger med, denne e-posten), de er jo uetiske nok, i seg
    selv, de og.

    Så jeg prøver å sende om det her, til dere.

    Selv om jeg har hatt dårlig respons fra dere tidligere.

    Jeg fikk høre det, fra en sånn ‘Dasslokket-sliter’ hos dere, (da jeg
    ringte dere, fra England, for en del år siden.

    Noe om å: ‘Pisse i motvind’.

    Så det er kanskje ikke så mye håp, i forbindelse med det, at jeg
    sender denne e-posten.

    Det er vel som å si, at det er stor forskjell, på de forskjellige
    endene, i en andedam.

    Men men.

    Jeg får prøve å ta en ‘sendings’, åkke som.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2014-09-17 21:32 GMT+02:00
    Subject: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd:
    Erstatningssak ref: 26/3754
    To: “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>
    Cc: erik.berg.hansen@nrk.noinfo@nrk.no, Postmottak Sivilombudsmannen
    <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    jeg kom på noe mer, om denne klagen.

    Tweet 4 Tweet-programmet, de snudde også ting på hodet.

    De sa at jeg hadde nettbutikk først, og så blogg.

    Men jeg startet nød-blogg, i 2007, og nettbutikk, i 2010, (etter at
    nødbloggingen hadde blitt en livsstil, liksom).

    Og det var også mye mer tull og tøys, som jeg har tatt med om før.

    Som at jeg skrev flere hundre sider hver dag, (eller noe i den duren).

    Og at jeg liksom blandet børs og katedral.

    (Noe jeg har forklart om, i den forrige e-posten, at helt klart er
    trakassering av meg.

    Alle kan ha nettbutikker.

    Men ikke meg, som har nødblogg, (som har vært oppe så lenge, at det
    har blitt en livsstil).

    Jeg er for tiden i Oslo.

    Og i butikker osv., så ser jeg trynet til denne ‘Selters’, (som jeg
    ikke hadde hørt om, da jeg flytta til England, i 2004. På den tida var
    det Harald Eia og Bård Tufte Johansen og dem, som var kjente), i et
    blad, som heter Campus, (nr. 3, 2014).

    Og i det bladet, så står det, (i et intervju, med Thomas Seltzer), at:
    ‘Han gikk i lære hos ‘Skavlis”.

    Og da menes det vel Frederik Skavlan.

    Så her kan det være, (deres populære program-vert), Fredrik Skavlan,
    som trekker i tråder, (tenkte jeg, etter å ha lest denne
    student-publikasjonen).

    Har Skavlan ‘driti seg ut’, ved å ikke ville ha med meg, i sitt kjente
    program, (siden at jeg er så kjekk, eller noe, og ville fått Skavlan
    til å se mindre kul ut, eller noe sånt?).

    Og så har han får sin niese Jenny Skavlan og sin ‘læregutt’ Seltzer,
    til å drite meg ut, i et ‘nisje-program’.

    For å ødelegge livet mitt.

    For hvis jeg blir kjent, så får Skavlan kjeft, siden at han ikke ville
    ha meg med, i programmet sitt, (på den tida, som jeg begynte å
    nød-blogge).

    Er det noe sånt, som ‘førehev’?

    Med anti-samrøre/kameraderi-hilsen,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2014-09-06 23:39 GMT+01:00
    Subject: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>

    Hei,

    jeg ble minnet på denne klagen.

    Siden at det var i en nettavis, om at Jenny Skavlans bikini-designer,
    hadde blitt snytt, eller noe i den duren.

    Sivilombudsmannen har ikke svart.

    Kringkastingsrådet sier at siden jeg har nevnt TV-programmet, (Tweet 4
    Tweet), i e-poster osv., så kan jeg ikke få erstaning.

    Men jeg mener det, at det blir som noe russisk, at de skal inn i huet
    mitt, liksom.

    Og også at det blir som noe overvåking, hvis de sitter der, og
    gransker bloggen min, for å finne noe de kan bruke mot meg, av alt jeg
    har blogget om, i de siste sju årene, (og dette er faktisk en
    nød-blogg).

    Så de bruker min nød-blogg mot meg, noe jeg synes er patetisk og forkastelig.

    Dessuten synes jeg det, at 25.000, er alt for lite i erstatning.

    De sa mye tull og tøys om meg.

    Som at jeg skrev hundre sider hver dag.

    Og gjorde narr av web-design-ferdighetene mine.

    (Men dette var en nødløsning, på grunn av flere hacking/kapring-angrep).

    Og de sa at jeg blandet børs og katedral.

    Siden jeg har en nettbutikk, (og en nød-blogg).

    Det er greit for hvem som helst, å ha en nettbutikk.

    Unntatt for meg, virker det som, (ifølge Jenny Skavlan, på Tweet 4 Tweet).

    Så jeg blir gjentatte ganger her, (både av Jenny Skavlan og
    Kringkastingsrådet), trakassert, fordi at jeg har en nød-blogg, virker
    det som.

    Det er jo helt tulle-ruskt, molbo-land.

    Og det er på Disimilis-stadiet, må jeg si.

    Og Seltzer latterliggjør meg også, på sin ‘Doktor Brille-aktige’ måte,
    må jeg si.

    (På sitt utspekulerte akademiker-vis, (eller om man skal si
    pseudo-akademiker-vis, etter å ha lest hans siste kronikk, hos
    Dagbladet.no, som jeg syntes at var litt sånn Erasmus Montanus, eller
    noe i den duren, for å si det sånn).

    Så dette ville jeg klage på.

    (Siden Sivilombudsmannen ikke svarer.

    Noe dere hos høyesterett jo heller ikke gjør.

    Så jeg jeg må vel sende til høyeste-høyesterett, da.

    Det må vel bli Gro Harlem Brundtland?

    Eller en menneskeretts-domstol).

    Lykke til med å skrive svar denne gangen.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2014-05-15 14:15 GMT+01:00
    Subject: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Cc: info@nrk.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Mary
    Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    dette rapporterte jeg først til Google som tulle-epost.

    Men jeg kan jo sende det til dere og, i tilfelle noen sender tulle
    e-poster i NRK’s navn.

    For en erstatning på 25 tusen for et ødelagt rykte.

    Det burde være 25 millioner, mener jeg.

    Og så begynner vedkommende å synse og dømme meg, og sier at jeg ikke
    får pengene.

    Det er jo bare tullball.

    Og hvorfor venter de fra mars til mai med å informere?

    Nei, dette kjøper jeg ikke.

    Kringkastingsrådet burde forresten ha en egen e-post-adresse, (som for
    eksempel kringkastingsrådet@nrk.no).

    De bruker nå bare han avsenderen, (Erik Berg-Hansen), sin personlige
    e-post-adresse.

    Så det er tydelig at de er i hans lomme.

    Men at jeg liksom må rydde opp i alt i Norge.

    Det synes jeg at er for dumt.

    Fem millioner nordmenn gjemmer seg, liksom.

    Nei, det blir som noe veldig patetisk, for meg.

    Og Sivilombudsmannen har også sendt meg noe tull, for noen dager siden.

    Er Norge møkkalandet, eller?

    Nå får dere skjerpe dere.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    Jeg har nemlig en oldemor, (har jeg funnet ut, ved å drive
    slektsforskning), som er oppvokst, i North Dakota, i USA.

    Så erstatningene mine burde være litt mer i amerikansk størrelseorden,
    før jeg blir fornøyd, (vil jeg si).

    Jeg liker ikke sånn ‘Ola Dunk’, som faren min pleide å kalle det, på 80-tallet.

    PS 2.

    Mer om tull fra dere:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    ________________________________
    Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) – Sak nr. 2012/681
    ________________________________
    Mary Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no> Tue, May 13, 2014 at 7:59 AM
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Hei

    Beklager en masse.

    Kan du være vennlig å slette den er det fint.

    M.A.Borge

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 12. mai 2014 18:41
    Til: Mary Anita Borge
    Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen
    Emne: Re: Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) – Sak nr. 2012/681

    Hei,

    er dette noe med meg å gjøre, mener du?

    Arbeidsmiljø-utvalget?

    Hva skal dette bety?

    Linken din virker heller ikke.

    Erik Ribsskog

    On Mon, May 12, 2014 at 12:49 PM, Mary Anita Borge
    <mab@sivilombudsmannen.no> wrote:
    http://ephortesrv/ePhorteWeb/locator/?SHOW=JP&JP_ID=216000&database=EP
    > HORTE

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Berg-Hansen <erik.berg.hansen@nrk.no>
    Date: 2014-05-15 13:37 GMT+01:00
    Subject: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: eribsskog@gmail.com

    Erik Ribsskog

    Etter anbefaling fra våre advokater ble det i Kringkastingsrådets møte
    den 05.03.2014 anbefalt at De ble tilkjent en erstatning på kroner
    25.000 for omtalen i programmet ”Tweet4Tweet” med Jenny Skavlan som
    programleder. Det ble ansett at omtalen i programmet kunne være
    belastende for dem, bl.a. fordi De ikke ble kontaktet på forhånd og
    kunne godkjenne omtalen og heller ikke var kjent at De skulle omtales
    på forhånd før sendingen. Kringkastingsrådet ble forelagt utskrifter
    fra Deres blogg http://johncons-mirror.blogspot.no/ der De flere
    ganger i sterke ordelag fordømmer omtalen som nedverdigende og
    løgnaktig.

    Nå har jeg imidlertid, etter å ha kikket gjennom bloggen Deres, sett
    at De flere ganger har vedlagt en YouTube-video fra din omtale i
    programmet når De har tatt kontakt med vilt fremmede over Internett. I
    tillegg virker De å være svært begeistret for Jenny Skavlan, og De
    linker stadig vekk til artikler de finner om henne på nettet. Jeg
    finner det derfor vanskelig å tro at De skal ha lidd noen overlast,
    siden De ikke virker å ha noen problemer med å gi program og
    programleder oppmerksomhet.

    Så med den konklusjonen velger jeg å trekke tilbake vedtaket om erstatning.

    Med hilsen

    Erik Berg-Hansen
    Rådssekretær i kringkastingsrådet.


    Viggo Snowhill – Sendt I Eksil -by Frida Leknes [soundtake.net].mp3
    19256K
  • Jeg sendte enda en e-post til Forbrukerrådet

    Erik Ribsskog

    VS: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168

    Erik Ribsskog  10. februar 2017 kl. 16:40

    Til: Cecilie Asak Oftedahl

    Kopi: randi.flesland@forbrukerradet.no

    Hei,

    hva med City Self-Storage da?

    De har hatt, mine fineste og kjæreste ‘løsøre-ting’, siden 2004 nå.

    Det er tretten år, til sommeren.

    Og de nekter å gi meg disse tingene tilbake.

    Og det ting som er som minner, fra oppveksten, og treskjæring som min avdøde morfar lagde, gamle kjærestebrev, russekort-samlingen min, fotoalbum, frimerkesamling, sisteårs-oppgave-dataprogram fra NHI (som jeg fortsatt er stolt av, må jeg si), osv., osv.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog


    10. februar 2017 kl. 11:34 skrev Cecilie Asak Oftedahl <Cecilie.Asak.Oftedahl@forbrukerradet.no>:

    Viser til tidligere epost. Klager på bank kan rettes til Finansklagenemnda Bank. Se her: http://www.finkn.no/

    Videresendt melding:
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 8. februar 2017 kl. 00.16.32 CET
    Til: randi.flesland@forbrukerradet.no
    Emne: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    Hei,

    dette er enda en sak, som jeg ikke kommer noe vei med.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Når det gjelder den forrige e-posten, så var det sånn, at Lufthansa ikke ga meg et ‘innreise-skjema’, (som alle de andre passasjerene fikk, og flyplass-politiet/immigrasjons-myndighetene, (på Detroit flyplass), sa at Lufthansa ikke ville fly meg tilbake til Europa, så jeg måtte reise med Air France).

    PS 2.

    Når det gjelder City Self-Storage, så hadde jeg en avtale med Nordea og Aktiv Kapital, at jeg skulle sende penger fra min engelske til min Nordea-konto, hver måned, (for så å sende videre til City Self-Storage og Aktiv Kapital).

    Men da jeg sendte den første overføringen, så kom den i retur.

    For Nordea hadde da stengt kontoen, (selv om det var avtalt at de skulle la meg beholde den).

    PS 3.

    Jeg har også en sak mot Ruter og NSB.

    Og mange saker mot butikk-kjeder.

    Så flere saker sender jeg nok etterhvert, (for jeg har en del forbruker-saker, som jeg ikke har helt funnet ut, hvor jeg skulle sende, men Forbrukerrådet blir kanskje riktig, tenker jeg nå).

    På forhånd takk for hjelp!

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 14. desember 2016 kl. 08:14
    Emne: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    Til: ohs@selvaag.no
    Kopi: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, post@forbrukerradet.nopost@forbrukerombudet.no, Ombudsmannen for Forsvaret <off@off.mil.no>, post@finkn.no
    Hei,

    jeg kan ikke se, å ha mottatt, noe svar, på denne e-posten, så jeg sender, en påminnelse, om dette.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-11-20 7:01 GMT+01:00
    Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: ohs@selvaag.no
    Cc: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>,post@forbrukerradet.nopost@forbrukerombudet.no, Ombudsmannen for Forsvaret <off@off.mil.no>, post@finkn.no
    Hei,

    jeg leste i Dagbladet.no, tidligere i helgen, at du representerte Selvaag-gruppen utad, (i en sak, om et ‘kunst-hus-prosjekt’, på/ved Ekeberg.

    Jeg fant også din e-post-adresse, i denne linken:

    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:nTAfvbwxsh0J:www.newsweb.no/newsweb/attachment.do%3Fname%3DPressemelding%2Bfra%2BSelvaag%2BGruppen.pdf%26attId%3D86510+&cd=11&hl=no&ct=clnk&gl=no&client=opera

    Jeg har hatt store problemer, med dine kolleger, i Selvaag-gruppen og City Self-Storage.

    Jeg har leid en lagerbod hos dere, (på Colusseum, Majorstua), siden 2004.

    Da jeg ringte, fra Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool, så ble jeg satt over, til en brå og ‘mannevond’ person, (vil jeg si), som begynte å legge på husleia, over telefonen, (istedet for å holde seg til temaet, som jeg ringte om).

    (For det var sånn, at Nordea sletta min konto, som jeg skulle overføre penger til, fra England.

    Og derfor ble det krøll med betalingene).

    Jeg flyttet tilbake til Norge, i 2014, og dro til den samme City Self-Storage-avdelingen, (på Majorstua), som i 2004.

    En ved navn Daniel, (sa han at han het ihvertfall), sa at han ikke fant meg, på dataen.

    (Dette var en storvokst kar, i 30-årene.


    Sånn som jeg husker det).

    Siden har jeg sendt nye e-poster, uten å få svar, (se videresendt e-post).

    Og det som er/var i lagerboden, er blant annet fine slekts-klenodier, foto-samlingen min, gamle kjærestebrev, osv., osv.


    Dette er ting, som har mest verdi for meg, (i forhold til verdien for andre).

    Siden at det er snakk om treskjæring etter min morfar, og slekts-klenodier etter min mormor og også ting etter min farfar, og ting fra militæret, russekort, og alt mulig.

    (Samt ting fra HV, og etter min mor, osv.).

    Dette er personlige ting, og som er mest interessante/verdifulle, for meg.

    Men jeg tok ikke med meg mye, av lignende ting, til England, så det er veldig ergerlig, for meg, hvis disse tingene, blir borte.


    Det er umulig, å få noe ordentlig svar, over hva som har skjedd, med disse tingene.

    Det blir bare noe ‘goddagmann-økseskaft’-greier, vil jeg si.

    Kan du, (som leder/en av lederne, i Selvaag-gruppen), klare å finne ut hvor disse tingene mine er, og si når jeg kan hente de?

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2015-10-07 17:19 GMT+02:00
    Subject: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: sg@selvaag.no
    Cc: fmn@fmn.dk

    Hei,

    dette er en sak, som jeg har vært i løpende kontakt med dere om, i alle år.

    Likevel så har dere bare gitt bort tingene mine.

    Dette er uerstattelige ting, vil jeg si.

    Hva i helvete har dere gjort?

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>
    Date: 2010-08-09 10:38 GMT+02:00
    Subject: RE: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i
    Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei Erik,

    Da her jeg snakket med Heimevernet. HV og politiet har hentet utstyret ditt.

    For mer informasjon kan du kontakte Buer i Heimevernet/HV02 evt politiet.

    Vennlig hilsen

    Astrid

    This message is for the designated recipient only and may contain
    privileged, proprietary, or otherwise private information. If you have
    received it in error, please notify the sender immediately and delete
    the original. Any other use of the email by you is prohibited.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: 5. august 2010 04:26
    To: Astrid Holte Østbye
    Cc: hv-02.kontakt@mil.no
    Subject: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i
    Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168

    Hei,

    jeg oppga telefonnummeret mitt, på telefonsvareren din, igår.

    Men, ved nærmere ettertanke, så vil jeg gjerne ta dette skriftlig, pr.
    e-post gjerne.

    Siden dette er snakk om ting fra Heimevernet osv., så er jeg mer
    komfortabel med å diskutere det pr. e-post enn over telefon, må jeg
    innrømme.

    For da kan jeg bare sende gjenparter, til Heimevernet, som nok også er
    nysgjerrige, hvis det har skjedd flytting e.l., med HV-utstyret mitt.

    Eller noe annet, som dere ikke har fortalt meg.

    For jeg har gitt klar beskjed om at dere ikke burde ‘tulle’ med disse
    tingene mine, siden det bl.a. er HV-ting sammen med de.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/8/4
    Subject: Re: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd:
    Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>

    Hei,

    jeg ringte nå, og ble satt over til deg.

    Men jeg fikk bare personsvareren din.

    Jeg vet ikke hva du mener med at ‘dette er en gammel sak’.

    Jeg har hele tiden holdt dere oppdatert, og dere har ikke informert
    meg ordentlig om hva som har foregått.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/4 Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>

    Hei Erik,

    Dette er en gammel sak. Du kan ringe meg på 2313 7000 så tar vi en samtale.

    Vennlig hilsen

    Astrid

    This message is for the designated recipient only and may contain
    privileged, proprietary, or otherwise private information. If you have
    received it in error, please notify the sender immediately and delete
    the original. Any other use of the email by you is prohibited.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: 2. august 2010 13:19
    To: Astrid Holte Østbye
    Subject: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd:
    Påminnelse/Fwd: Bod 168

    Hei,

    jeg har hatt noen ting hos dere, hos City Self Storage, i Oslo, siden 2004.

    (Jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte
    ‘mafian’ der, så jeg syntes det var smartest å dra til utlandet, og
    kontakte politiet osv. fra utlandet, for jeg visste ikke hvilken mafia
    som de mente, engang).

    Så jeg la også mine ting fra Heimevernet i boden hos dere, siden det
    da ble som min adresse da, i Norge, mer eller mindre.

    Og også verdifulle ting, la jeg der, for jeg tenkte det var lettere å
    ha kontroll på en regning, og så slippe å styre med bankbokser osv.

    Og sentimentale ting da, som gamle brev osv.

    Men verdifulle ting, så er det antikviteter fra danskekongen,
    (sølvkrus fra 1700-tallet), og brev fra danskekongen osv.

    Og det er fordi at min mormor var fra fine, danske adelsfamilier, og
    arvet Holger baron Adeler, og hennes oldemor het Maren Gjedde, og
    hennes oldefar, L.C. Nyholm, var danske hofjægermester, og hennes
    morfar var øverstkommanderende general, (Anders Gjedde Nyholm).

    Så jeg syntes ikke jeg kunne ta med det sølvkruset ut av landet, for
    det var så gammelt, og da vet jeg at det kan være ulovlig å ta ut,
    (selv om det var dansk da).

    Og å ta med sånt på fly, det kan jo bli skadet, mener jeg, hvis man
    har med masse annet også.

    Men nå, så er det sånn, at politiet ikke vil hjelpe meg, hverken i
    Norge eller England, av en eller annen grunn.

    Jeg vet ikke om grunnen til at jeg blir forfulgt av noe ‘mafian’, (og
    jeg ble også forsøkt drept av et slags jaktlag, på min onkels samboer
    sin gård, i Kvelde, i Larvik, i 2005).

    Jeg vet ikke om dette har noe med familien min å gjøre, men man kan
    vel lure kanskje.

    Men jeg får ikke noen av mine rettigheter, og heller ikke jobb.

    Jeg overhørt, at jeg har blitt brukt som noe som kalles ‘target guy’,
    men jeg forstår ikke hva dette betyr.

    Antagelig at jeg har blitt brukt som offer, av politiet, som i menneskeofring.

    Hva vet jeg.

    Men jeg lurer nå på tingene mine i Norge da, som jeg ikke har fått
    betalt regning til dere for.

    Hvordan står det til med tingene mine?

    Er de fortsatt hos dere?

    Jeg har holdt dere fortløpende oppdatert, men nå svarer dere ikke på e-post.

    Jeg har sagt til disse tingene bør ingen andre enn meg røre, fordi det
    HV-ting der, mm.

    Så ikke gi dette til noen i familien min, for de stoler jeg ikke på, uansett.

    Min mormor døde ifjor sommer.

    Og hun hadde malerier som har hengt på Højriis slott, i Danmark osv.

    Så jeg regner med å få en god slump penger, hvis mine medarvinger
    slutter å tulle med arven min.

    Så da kan jeg hente de tingene mine, som er hos dere, og betale regningen.

    Jeg har også en grad i IT og har jobbet som butikksjef, så jeg burde
    få meg jobb, men av en eller annen grunn, så skjer ikke dette.

    Det er kanskje politiet som tuller.

    Jeg sender dette til deg, siden de ikke svarer på den vanlige e-post
    adressen, til City Self-storage.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/4
    Subject: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: colosseum@cityselfstorage.com

    Hei,

    jeg skulle bare sjekke at dere ikke har gitt bort tingene mine til noen.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/2/15
    Subject: Bod 168
    To: colosseum@cityselfstorage.com

    Hei,

    jeg bare lurte på om dere kunne forklare nøyaktig hvor tinga mine er nå.

    Jeg har leid bod 168 av dere siden september 2004, da jeg dro for å
    studere i England.

    Jeg har ikke brukt den boden etter det, men jeg har betalt leie, for
    tingene som jeg har der.

    Men så ble jeg arbeidsledig for en tid tilbake, så nå skylder jeg en
    del på leia hos dere.

    Det ligger mange ting der, av sentimental verdi for meg, som jeg ikke
    tok med, da jeg skulle studere i England.

    Og også utstyret mitt som heimevernssoldat, ligger der, for det er lov
    å ha i boder, ettersom jeg har skjønt, og dere har jo videooveråking
    og det hele, så jeg anså boden hos dere som sikker.

    Jeg har også antikviteter der, blant annet et sølvkrus fra 1720, (en
    gave fra danskekongen til en i slekta), som jeg fikk av min mormor, i
    2004.

    Min mormor døde i sommer, så jeg venter en arv etter henne, som mine
    slektninger i Norge holder tilbake.

    Men hun eide manga andre antikiteter og malerie, siden hun var i en
    adelsfamilie, så det blir nok en god del penger, for min onkel og
    tante har fått mye forskudd på arv, og min mor døde i 1999.

    Jeg er arbeidsledig her i England, men har en grad i IT fra HiO, og
    mange års erfaring som butikksjef, så nå er jeg med i NITO’s
    lederforum, blant annet, så jeg må vel sies å være en av eliten nå, så
    jeg regner med at jeg kan få en jobb, med lønn mellom 500.000 og en
    million i året.

    Det er bare det at arbeidsmarkedet er visst litt tregt for tiden, her
    i Liverpool.

    Og i Norge er jeg en flyktning, jeg har overhørt at jeg er forfulgt av
    noe som blir kalt ‘mafian’, i Oslo, det var derfor jeg dro til
    England.

    Men flyktninger fra Norge, det er jo ikke daglig kost, her borte, så
    jeg har litt problemer med myndighetene her og.

    Men i mellomtiden, før jeg får ryddet opp i dette, så lurer jeg på
    hvordan det går med tingene mine, hos dere hos City Self Storage i
    Oslo, for noen av de tingene er ganske viktige for meg, av sentimental
    verdi da, og HV-tingene burde ingen andre enn meg røre, for det er
    militære ting.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Forbrukerrådet

    Erik Ribsskog

    VS: Klage/Fwd: Update/Fwd: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?

    Erik Ribsskog  10. februar 2017 kl. 16:32

    Til: Cecilie Asak Oftedahl

    Kopi: randi.flesland@forbrukerradet.no

    Hei,

    jeg sjekket den linken, før jeg sendte klagen.

    Og jeg finner ikke, noen ‘konvensjonell’ e-post-adresse, i den linken, (reiselivsforum).

    Og jeg synes, at sånn ‘web-mail’, blir som noe ‘nerdete’ eller ‘russisk’.

    (For man får ofte ikke en kopi, av klagen.

    Og da kan man miste oversikten, over klage-prosessen, vil jeg nesten si).

    Og man må vel kunne forvente, at dere hos Forbrukerrådet, kan sende, en klage videre.

    Så hvis dere kan sende om dette for meg, til Transportklagenemnda, (hvor dere hos Forbrukerrådet vel også er representert).

    (Eller hvis dere eventuelt har, en ‘vanlig’ e-post-adresse til dem).

    På forhånd takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    2017-02-10 11:34 GMT+01:00 Cecilie Asak Oftedahl <Cecilie.Asak.Oftedahl@forbrukerradet.no>:

    Hei, viser til epost sendt til Randi Flesland i Forbrukerrådet.

    Dersom du har klager på flyreiser kan du sende klage til Transportklagenemnda. Det kan du gjøre her: https://reiselivsforum.no/web/home/

    Med vennlig hilsen
    Cecilie Oftedahl
    Seniorrådgiver Forbrukerrådet



    Videresendt melding:
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 7. februar 2017 kl. 23.58.01 CET
    Til: randi.flesland@forbrukerradet.no
    Emne: Klage/Fwd: Update/Fwd: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    Hei,


    leste om Transportklagenemnda for fly, på Aftenposten.no, og kom da på disse nå litt gamle sakene, som jeg lurte på om dere/nemnda, kan ta en kikk på.


    På forhånd takk for hjelp!


    Mvh.


    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013-04-14 10:47 GMT+02:00
    Subject: Update/Fwd: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    To: cbp.labhq@dhs.govTrip@dhs.gov
    Cc: post@mfa.no




    Hi,

    it isn’t only the USA who have refused me to go on holiday, for funny reasons.

    This easter Isle of Man also did the same.


    The difference is that I get a refund, for my ticket-expenses this time.


    USA owe me around £2000 in ticket-expenses, I think.

    And you should also pay like a million dollars in compensation for messing with me, I think.


    Erik Ribsskog


    PS.


    Here is more about this:

    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>




    Update/Fwd: Your booking at Adelphi Hotel



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Sun, Apr 14, 2013 at 1:13 AM

    Hi again,


    my grandmother Ingeborg, told me, (and possibly my sister Pia), in the 80’s or 90’s, that my aunt Ellen, always used to be the first of the airplane, from where she lived in Switzerland, when she went to her old home-land Norway.


    And aunt Ellen didn’t have any luggage, for some reason.

    So my aunt Ellen always had to go throw a horrible control, where they looked for narcotica, my grandmother said.


    I guessed they must have put their fingers up both my aunt Ellens anus and vagina, to look for drugs there.

    (That’s how it must have been, I guess, even if my grandmother didn’t detail it like that.

    But she was shook, so I guess it must have been like that, by interperating what my grandmother said and how she looked, while she told this).

    But I don’t know if these people found any drugs in my aunt Ellens vagina and anus.


    My sister Pia and I visited aunt Ellen in Switzerland, in the summer of 1987, and then aunt Ellen told us that she grew a kind of mariuahna, in her garden, after planting seeds, from bird-seeds-(food)-bags.


    And she sent this mild mariuana to friends in Denmark labeling it ‘herb-tea’, I remember she said, and the Danish customs always let her send the marijuana, my aunt said, probably because she’s after Løvenbalk and Danish King Christoffer II and Plantagenet, etc.


    But I don’t know if the airport-control found any narcotics, in my aunts vagina and anus.

    But it’s a bit relief, for me, after being the victim of this homosexual clapping, from the SIA ID-guy Moreton.


    That my aunt also get sexualy harrased when she goes abroad.

    So it’s isn’t only me, in my familiy, at least.

    But my aunt don’t send my inheretence, after grandmother Ingeborg, who died in 2009.


    Becuase my aunt has moved back to Norway now.

    But I guess Ellen uses these money for narcotics.

    Who knows.

    Just as an update.

    Erik Ribsskog



    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    thank you for the e-mail!

    I didn’t have the chance to cancel 24 hours in advance, due to that the ferry-company refused me to go with the ferry, to the Isle of Man, on the same day, that the booking was for.



    This was just some silly terror-stuff, I’d say.

    Two guys without uniform attacked me, after I’d passed the ferry-company security-guards.

    So these weren’t really working for the ferry-company, I think.


    And the captain used some gossip, as excuse, for not letting me go with the ferry.

    And the guys without uniform, (but with SIA-ID’s), they, (Mr. Moreton), touched me, all over my upper-body.


    It was like gay sex, I think.

    I’m never going to go to the Isle of Man again.

    One have to have gay sex with terrorists to go there, it seems.

    I suspect the Order of St. John.


    At least, my grandmother Ingeborg, (who was from Danish royalty), once told me, (in the 90’s, I think it must have been), that my aunt Ellen always was harrased when she traveled abroad.



    It’s that order who mess with people who are after Plantagenet etc., I think.

    Something like that.

    But thanks for the e-mail.

    Really I should have gotten millions of pounds in compensation, for this terror-act.

    But this order also controls the lawyers, I think, so I don’t think I’m going to get a penny.

    At least not a penny more than the ticket(s).

    Thanks again for the e-mail!

    Regards,


    Erik Ribsskog

    On Fri, Apr 12, 2013 at 2:36 PM, adelphi hotel 3 star <adelphihotel@hotmail.com> wrote:

    Thank you for your e mail, sadly if you are a no show full price is taken had you let us know 24 hour earlier no charge would have been taken.  please see booking .com contract. Yours L Carr………Adelphi






    Hi,

    I’m refering to your letter which I recieved yesterday, (and attach a photo of).


    Like you can see in the forwarded e-mail, I had also paid for a hotel-room, at Adelphi hotel, in Douglas, for around £35, for my short holiday, to Isle of Man.


    It says that they don’t refund the tickets if one doesn’t use the hotel-room, so you owe me more than for the ferry-trip, I think.


    Also your SIA-ID guys, who didn’t wear any uniform with your logo, they patted me all over my upper-body, in a way that was almost like homosexual sex, I think.


    This was very embarrasing, and I felt Mr. Morton, (I think his name was), hands on me, for days, after this ‘near-gay-experience’, like we say, in Norway.


    Do one have to be homosexual to go to a holiday in the Isle of Man?


    It seems like that to me.


    Who employed these ‘goons’ who seemed to me, hadn’t shaved, for a weeks, (Mr. Moreton), and the other guy hadn’t washed his hair for weeks, it seemed.


    What the hell was this?


    Some kind of sharia or vendetta or something?


    The captain of your ferry, was just gossiping, like a woman.


    He didn’t know who had sent you an e-mail, even so he refered to it.


    How can people take your ferry-company serious when you listen to gossip?


    This was a scandal, I think.


    If this had been in America I would have gotten millions of dollars in compensation, I think.


    And you only give me the money for the ticket.


    I’m an earlier Store Manager and Home Defence-guy, from Norway.


    This is like you disgrace the Norwegian Home Defence.


    This was sickening, I think.


    You should pay a lot more compensation when you mess with people like this, I think.


    This was like a terrorist-act, I think.


    To SIA-guys, an African woman, one captain John and a Police-officer terrorising me.


    Who is behind this?


    The mafia, the CIA, Al Quaida?

    It’s a disgrace to the free world.

    Companies should be made to pay for terrorising people like this, so to scare other companies from doing the same.



    Like they do in America.


    Erik Ribsskog




    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Sun, Mar 31, 2013 at 3:21 AM

    Subject: Fwd: Your booking at Adelphi Hotel
    To: 
    adelphihotel@hotmail.com
    Cc: 
    l.kennedy@easylaw.co.uk, “emb.london” <emb.london@mfa.no>, “hv-02.kontakt” <hv-02.kontakt@mil.no>
    Hi,

    I didn’t get on the ferry to Isle of Man, today, (Saturday), because of problems, at the Ferry-terminal.

    When I went in there, two guys from SGI, (a security-company), wanted to look in my bag.

    On guy was unshawen and the other guy had greasy hair.

    So I thought these could have been criminals that wanted to steal my bag.

    But on guy showed me his ID, and he worked for ‘SIA’ it said, and his name was Mr. Morton, (the unshaven guy), or something.

    The Police was also there.

    (I don’t know if the ferry company called them).

    SIA was happy with me to go with the ferry.

    But then the captain, (John?), told me I couldn’t go, because of something on my blog, taken out of context.

    And someone had sent him a e-mail-threats, in my name, (he said).

    (He had a printed e-mail there that was folded, so I don’t know who sent it).

    A Police officer with number ‘8156’.

    Wondered if I could close down my blog, since someone sends threatening e-mails all the time, in my name.

    But there’s something called freedom of speach, isn’t it?

    So I just said I could close it if I wanted to.

    (But that would be to give in to terror, I think).

    The Police officer told me to tell them if I knew who sent the e-mail, (in my name).

    I said I’ll do that.

    But that’s really their job to find out, isn’t it?

    Seems the Police want’s to have a ‘cowboy-image’ and are afraid to be called nerds, and therefore don’t want to investigate e-mail-crime.

    Something like this.

    I used to work out at the Adelphi hotel in Liverpool, after a collegue, (Karianne), recomended this hotel for working out, (when we worked at Arvato, in the Cunard Building).

    So I thought Adelphi seemed fine, at the Isle of Man.

    I thought you perhaps had the same owners, (or something), you see.

    I send a copy e-mail to my lawyer since someone make my life hell, by sending fake e-mails in my name.

    I just thought I’d go at an Easter Holiday to Isle of Man, and have a look at the Thynwald etc, (with the viking-ship-flag), to get away a bit, since I haven’t been out of England, since 2005.

    But unfortunately, due to the ferry company, this wasn’t possible.

    But I didn’t want to argue, with the captain.

    (After September 11th etc., I don’t think one should do that).

    So I just said I would celebrated Easter at home, and left the ferry-terminal, (but I had to chat with the Police-offer, while I went out of the ‘ferry-company-area’.

    Sorry that I didn’t explain earlier why I didn’t go to get the room, that I’d book.

    But I thought this scene was very embarrasing, so I thought I had to go and drink some lager, before I went home.

    The Police-officer also wanted to know where I lived, so I wondered a bit if Police would be on my door, when I got home, so I went and had some pints, because I had had enough embarasment for one day.

    Sorry about this!

    Best regards,

    Erik Ribsskog





    ———- Forwarded message ———-
    From: Booking.com <customer.service@booking.com>
    Date: Fri, Mar 29, 2013 at 10:43 PM

    Subject: Your booking at Adelphi Hotel
    To: 
    eribsskog@gmail.com

    Thank you, Erik! Your booking is now confirmed.BOOKING.COM online hotel reservations 
     Best Price Guaranteed  Print

    Booking number

    777190006

    PIN code 
    0307

    E-mail
    eribsskog@gmail.com

    Booked by
    Erik Ribsskog

    Your reservation:
    1 night, 1 room 

    Check-in:
    Saturday, 30 March 2013
    (from 12:00 – 22:00) 

    Check-out:
    Sunday, 31 March 2013
    (from 10:00 – 11:00) 

    Single Room

    £ 29.17

    VAT (20%) included
    £ 5.83

    Total price

    £ 35


    Please note: additional supplements (e.g. extra bed) are not added to this total


    Change of plans? Hey, it happens.

    Visit My Booking.com to edit your dates. You can also reserve parking, request a bigger bed or evenadd breakfast to your stay.

    Don’t have an account? No problem. Sign-in not required!


    Adelphi Hotel 

    Address:
    15 Stanley VW Broadway
    Douglas, IM2 3JA
    United Kingdom

    Phone:
    +441624676591

    E-mail:adelphihotel@hotmail.com

    Travel information:Show directions 



    Room details

    Guest name:

    Erik Ribsskog

    for max. 1 person.



    Meal plan:



    ·  Breakfast is included in the room rate.



    Prepayment :



    ·  100 percent of the first night will be charged on the day of booking.


    Cancellation policy:



    ·  If cancelled up to 7 days before date of arrival, no fee will be charged.If cancelled up to 1 day before the date of arrival, 100 percent of the first night will be charged.If cancelled later or in case of no-show, the total price of the reservation will be charged.


    Cancellation cost:



    ·  From 29 March 2013 23:42 [CET] : GBP 35
    This reservation can not be cancelled free of charge.



    Hotel policies



    Guest parking:


    Free public parking is possible at a location nearby (reservation is not needed).


    Internet:


    WiFi is available in all areas and is free of charge.


    Customer Service Info



    Local number: 0800 376 3580
    When abroad : +44 20 3320 2609


    Payment


    You have now confirmed and guaranteed your booking by credit card.
    All payments are to be made at the hotel during your stay, unless otherwise stated in the hotel policies or in the room conditions.
    Please note that your credit card may be pre-authorised prior to your arrival.


    This hotel accepts the following forms of payment:


    Visa, Euro/Mastercard, Maestro, Solo, Switch


    Don’t Forget


    You can change or cancel your booking via our online self service tool My Booking.com:
    https://secure.booking.com/myreservations.html?tmpl=profile/myreservations;bn=777190006;pincode=0307
    Have a great trip!
    – 
    The Booking.com Team



    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Thu, Aug 12, 2010 at 9:34 PM
    Subject: Fwd: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    To: cbp.labhq@dhs.gov
    Cc: post@mfa.no




    Hi,

    I’m trying to find the right US Government organisation, to claim refunds for ticket-expenses, when being thrown out of the USA, for no proper/good reason.

    Hope I send the e-mail to the right address this time!

    Best regards,


    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: RedressFinal, Trip <Trip@dhs.gov>
    Date: Mon, Jan 4, 2010 at 3:13 PM
    Subject: RE: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    If you have additional questions, we recommend that you contact Customs and Border Protection (CBP) directly.  For general CBP inquiries, please call the Customer Service Center Monday-Friday, between 8:30 a.m. and 5:00 p.m. Eastern Time.
    General Inquiries – 877-CBP-5511
    International Callers – (703) 526-4200
    TDD – 866-880-6582
    Sincerely,
    DHS TRIP

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: Monday, January 04, 2010 8:53 AM
    To: RedressFinal, Trip
    Cc: post@mfa.no
    Subject: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?

    Hi,

    last year, I got a letter from US Customs and Border Protection, Maureen Dugan, Acting Executive Director, Admissibility and Passengers Program, Office of Field Operations, from May 14 2009.

    I’ve thought more about this, later last year, and I’ve been in contact, with the American Embassy in Oslo.

    They told me to contact you again.

    Since, I can’t see that I did anything wrong, going on a flight to Detroit, even if I hadn’t booked a hotel in advance, since I had about £10.000 or 20.000 $ on my Visa-card, from my study-loan, for some studies that I had to interupt.

    But then I was free to use this loan in which way I wanted to, this is normal in Norway, that one can use ones study-loan, to other purposes than studying, if conditions change, regarding ones study-situation etc., after one have received or applied for a study loan, from the Norwegian Government, like it did in my case.

    So I think it is unfair, that I had to go back to Europe, since I can’t see that I have done anything wrong.

    I also had to buy a new ticket, that cost more than or around 2.000 $.

    I told the American Embassy in Oslo, that I’ve been using around 20.000 NOK or around 4.000 $ on airplane-tickets, to and from America.

    And I wasn’t allowed in to the USA even if I’m a law abiding Norwegian citizien, who has never been denied entry more or less anywhere before.

    And also, my suitcase, was delayed for one day, when I went back to Europe, and Oslo.

    (Since US Homeland Security had found a lighter, in my suit-case).

    So I had to stay on a hotel in Oslo, (Gardermoen), for one night, waiting for my suitcase.

    And that hotel cost 1.000 NOK a night, or around 200 $.

    So my expenes where around 4.200 $ for plane tickets and hotel.

    And what did I get in return?
    Nothing, I didn’t get to spend a single second in the USA.

    So I think I should be given compensation from the US Government, for this poor treatment and travel expenses.

    In addition, I’ve a lot of time, on sending you e-mails to complain about rude treatment, from US Immigration Control, on Detoit International Airport.

    So I think I should be given more compansation, than just flight and hotel ticket costs.


    I mentioned the figure 100.000 NOK, as a minimum, of what I think I should be compensated, for bad treatment, from the American Government.

    I also know that compensations are high, in the USA, and if an American citizen had been treated like this, in eg. Norway, then ‘hell would have been loose’.

    And compensations in the USA are generally high, so I don’t think 100.000 NOK or 20.000 $ is much to ask for, in compensation, considering the poor and unfair treatment I’ve received from the American Government, in connection with my flight to Detroit, in 2005, with Lufthansa, from Frankfurt.

    The check for at least the mentioned amount, can be sent to:

    Erik Ribsskog

    Flat 3
    5 Leather Lane
    Liverpool
    GB-L2 2AE
    UK

    I’m also sending a copy of this e-mail to the Norwegian Foreign Ministry, to whom I’ve also complained about the way I was treated by the American Imigration Control in Detriot, earlier.

    I hope this is alright and thank you very much in advance for you help!

    Sincerely,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Oslo, IRC <osloirc@state.gov>
    Date: 2010/1/4
    Subject: RE: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Hei Erik,

    Amerikanske ambassader er underlagt State Department, men dette virker mer som Department of Homeland Security’s område. http://www.dhs.gov/index.shtm

    Med vennlig hilsen,

    Information Resource Center
    U.S. Embassy, Oslo
    21 30 85 40 (phone hours: 2-4pm)

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: Saturday, December 26, 2009 8:14 PM
    To: Oslo, IRC
    Subject: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?

    Hei,

    tidligere iår, så fikk jeg et beklagelse-brev sendt til meg i England, hvor jeg bor nå, etter å ha blitt tullet med av amerikanske myndigheter, på flyplassen i Detroit, i 2005, og sendt tilbake til Europa, med engang jeg kom til USA, uten noen bra begrunnelse ble jeg tullet med.

    Kofferten min ble også holdt tilbake, en ekstra dag, så jeg måtte bo en dag på hotell på Gardermoen.

    Når jeg tenker på det nå, så var det fint å få beklagelse-brev.

    Men billettene til og fra USA, kosta meg jo rundt 20.000 norske kroner.

    Og 1000 kroner for hotellet på Gardermoen.

    Pluss at jeg synes at jeg burde fått noe for tort og svie også.

    Så 100.000 norske kroner, ville jeg ha sett på som et slags minstebeløp, å få i kompansasjon, siden kompansasjoner er så høye i USA, så hvis dette hadde skjedd med en amerikaner, så hadde jeg vel fått mange millioner.

    Sjekk kan sendes til:

    Erik Ribsskog
    Flat 3
    5 Leather Lane
    Liverpool
    GB-L2 2AE
    Storbritannia

    Med flyplass-krøll hilsen

    Erik Ribsskog


  • Jeg sendte enda en e-post til Forbrukerrådet

    Erik Ribsskog

    Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168

    Erik Ribsskog  8. februar 2017 kl. 00:16
    Til: randi.flesland@forbrukerradet.no

    Hei,

    dette er enda en sak, som jeg ikke kommer noe vei med.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Når det gjelder den forrige e-posten, så var det sånn, at Lufthansa ikke ga meg et ‘innreise-skjema’, (som alle de andre passasjerene fikk, og flyplass-politiet/immigrasjons-myndighetene, (på Detroit flyplass), sa at Lufthansa ikke ville fly meg tilbake til Europa, så jeg måtte reise med Air France).

    PS 2.

    Når det gjelder City Self-Storage, så hadde jeg en avtale med Nordea og Aktiv Kapital, at jeg skulle sende penger fra min engelske til min Nordea-konto, hver måned, (for så å sende videre til City Self-Storage og Aktiv Kapital).

    Men da jeg sendte den første overføringen, så kom den i retur.

    For Nordea hadde da stengt kontoen, (selv om det var avtalt at de skulle la meg beholde den).

    PS 3.

    Jeg har også en sak mot Ruter og NSB.

    Og mange saker mot butikk-kjeder.

    Så flere saker sender jeg nok etterhvert, (for jeg har en del forbruker-saker, som jeg ikke har helt funnet ut, hvor jeg skulle sende, men Forbrukerrådet blir kanskje riktig, tenker jeg nå).

    På forhånd takk for hjelp!

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 14. desember 2016 kl. 08:14
    Emne: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    Til: ohs@selvaag.no
    Kopi: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, post@forbrukerradet.nopost@forbrukerombudet.no, Ombudsmannen for Forsvaret <off@off.mil.no>, post@finkn.no

    Hei,

    jeg kan ikke se, å ha mottatt, noe svar, på denne e-posten, så jeg sender, en påminnelse, om dette.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-11-20 7:01 GMT+01:00
    Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: ohs@selvaag.no
    Cc: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, post@forbrukerradet.nopost@forbrukerombudet.no, Ombudsmannen for Forsvaret <off@off.mil.no>, post@finkn.no

    Hei,

    jeg leste i Dagbladet.no, tidligere i helgen, at du representerte Selvaag-gruppen utad, (i en sak, om et ‘kunst-hus-prosjekt’, på/ved Ekeberg.

    Jeg fant også din e-post-adresse, i denne linken:

    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:nTAfvbwxsh0J:www.newsweb.no/newsweb/attachment.do%3Fname%3DPressemelding%2Bfra%2BSelvaag%2BGruppen.pdf%26attId%3D86510+&cd=11&hl=no&ct=clnk&gl=no&client=opera

    Jeg har hatt store problemer, med dine kolleger, i Selvaag-gruppen og City Self-Storage.

    Jeg har leid en lagerbod hos dere, (på Colusseum, Majorstua), siden 2004.

    Da jeg ringte, fra Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool, så ble jeg satt over, til en brå og ‘mannevond’ person, (vil jeg si), som begynte å legge på husleia, over telefonen, (istedet for å holde seg til temaet, som jeg ringte om).

    (For det var sånn, at Nordea sletta min konto, som jeg skulle overføre penger til, fra England.

    Og derfor ble det krøll med betalingene).

    Jeg flyttet tilbake til Norge, i 2014, og dro til den samme City Self-Storage-avdelingen, (på Majorstua), som i 2004.

    En ved navn Daniel, (sa han at han het ihvertfall), sa at han ikke fant meg, på dataen.

    (Dette var en storvokst kar, i 30-årene.


    Sånn som jeg husker det).

    Siden har jeg sendt nye e-poster, uten å få svar, (se videresendt e-post).

    Og det som er/var i lagerboden, er blant annet fine slekts-klenodier, foto-samlingen min, gamle kjærestebrev, osv., osv.


    Dette er ting, som har mest verdi for meg, (i forhold til verdien for andre).

    Siden at det er snakk om treskjæring etter min morfar, og slekts-klenodier etter min mormor og også ting etter min farfar, og ting fra militæret, russekort, og alt mulig.

    (Samt ting fra HV, og etter min mor, osv.).

    Dette er personlige ting, og som er mest interessante/verdifulle, for meg.

    Men jeg tok ikke med meg mye, av lignende ting, til England, så det er veldig ergerlig, for meg, hvis disse tingene, blir borte.


    Det er umulig, å få noe ordentlig svar, over hva som har skjedd, med disse tingene.

    Det blir bare noe ‘goddagmann-økseskaft’-greier, vil jeg si.

    Kan du, (som leder/en av lederne, i Selvaag-gruppen), klare å finne ut hvor disse tingene mine er, og si når jeg kan hente de?

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2015-10-07 17:19 GMT+02:00
    Subject: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: sg@selvaag.no
    Cc: fmn@fmn.dk

    Hei,

    dette er en sak, som jeg har vært i løpende kontakt med dere om, i alle år.

    Likevel så har dere bare gitt bort tingene mine.

    Dette er uerstattelige ting, vil jeg si.

    Hva i helvete har dere gjort?

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>
    Date: 2010-08-09 10:38 GMT+02:00
    Subject: RE: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i
    Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei Erik,

    Da her jeg snakket med Heimevernet. HV og politiet har hentet utstyret ditt.

    For mer informasjon kan du kontakte Buer i Heimevernet/HV02 evt politiet.

    Vennlig hilsen

    Astrid

    This message is for the designated recipient only and may contain
    privileged, proprietary, or otherwise private information. If you have
    received it in error, please notify the sender immediately and delete
    the original. Any other use of the email by you is prohibited.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: 5. august 2010 04:26
    To: Astrid Holte Østbye
    Cc: hv-02.kontakt@mil.no
    Subject: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i
    Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168

    Hei,

    jeg oppga telefonnummeret mitt, på telefonsvareren din, igår.

    Men, ved nærmere ettertanke, så vil jeg gjerne ta dette skriftlig, pr.
    e-post gjerne.

    Siden dette er snakk om ting fra Heimevernet osv., så er jeg mer
    komfortabel med å diskutere det pr. e-post enn over telefon, må jeg
    innrømme.

    For da kan jeg bare sende gjenparter, til Heimevernet, som nok også er
    nysgjerrige, hvis det har skjedd flytting e.l., med HV-utstyret mitt.

    Eller noe annet, som dere ikke har fortalt meg.

    For jeg har gitt klar beskjed om at dere ikke burde ‘tulle’ med disse
    tingene mine, siden det bl.a. er HV-ting sammen med de.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/8/4
    Subject: Re: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd:
    Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>

    Hei,

    jeg ringte nå, og ble satt over til deg.

    Men jeg fikk bare personsvareren din.

    Jeg vet ikke hva du mener med at ‘dette er en gammel sak’.

    Jeg har hele tiden holdt dere oppdatert, og dere har ikke informert
    meg ordentlig om hva som har foregått.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/4 Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>

    Hei Erik,

    Dette er en gammel sak. Du kan ringe meg på 2313 7000 så tar vi en samtale.

    Vennlig hilsen

    Astrid

    This message is for the designated recipient only and may contain
    privileged, proprietary, or otherwise private information. If you have
    received it in error, please notify the sender immediately and delete
    the original. Any other use of the email by you is prohibited.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: 2. august 2010 13:19
    To: Astrid Holte Østbye
    Subject: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd:
    Påminnelse/Fwd: Bod 168

    Hei,

    jeg har hatt noen ting hos dere, hos City Self Storage, i Oslo, siden 2004.

    (Jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte
    ‘mafian’ der, så jeg syntes det var smartest å dra til utlandet, og
    kontakte politiet osv. fra utlandet, for jeg visste ikke hvilken mafia
    som de mente, engang).

    Så jeg la også mine ting fra Heimevernet i boden hos dere, siden det
    da ble som min adresse da, i Norge, mer eller mindre.

    Og også verdifulle ting, la jeg der, for jeg tenkte det var lettere å
    ha kontroll på en regning, og så slippe å styre med bankbokser osv.

    Og sentimentale ting da, som gamle brev osv.

    Men verdifulle ting, så er det antikviteter fra danskekongen,
    (sølvkrus fra 1700-tallet), og brev fra danskekongen osv.

    Og det er fordi at min mormor var fra fine, danske adelsfamilier, og
    arvet Holger baron Adeler, og hennes oldemor het Maren Gjedde, og
    hennes oldefar, L.C. Nyholm, var danske hofjægermester, og hennes
    morfar var øverstkommanderende general, (Anders Gjedde Nyholm).

    Så jeg syntes ikke jeg kunne ta med det sølvkruset ut av landet, for
    det var så gammelt, og da vet jeg at det kan være ulovlig å ta ut,
    (selv om det var dansk da).

    Og å ta med sånt på fly, det kan jo bli skadet, mener jeg, hvis man
    har med masse annet også.

    Men nå, så er det sånn, at politiet ikke vil hjelpe meg, hverken i
    Norge eller England, av en eller annen grunn.

    Jeg vet ikke om grunnen til at jeg blir forfulgt av noe ‘mafian’, (og
    jeg ble også forsøkt drept av et slags jaktlag, på min onkels samboer
    sin gård, i Kvelde, i Larvik, i 2005).

    Jeg vet ikke om dette har noe med familien min å gjøre, men man kan
    vel lure kanskje.

    Men jeg får ikke noen av mine rettigheter, og heller ikke jobb.

    Jeg overhørt, at jeg har blitt brukt som noe som kalles ‘target guy’,
    men jeg forstår ikke hva dette betyr.

    Antagelig at jeg har blitt brukt som offer, av politiet, som i menneskeofring.

    Hva vet jeg.

    Men jeg lurer nå på tingene mine i Norge da, som jeg ikke har fått
    betalt regning til dere for.

    Hvordan står det til med tingene mine?

    Er de fortsatt hos dere?

    Jeg har holdt dere fortløpende oppdatert, men nå svarer dere ikke på e-post.

    Jeg har sagt til disse tingene bør ingen andre enn meg røre, fordi det
    HV-ting der, mm.

    Så ikke gi dette til noen i familien min, for de stoler jeg ikke på, uansett.

    Min mormor døde ifjor sommer.

    Og hun hadde malerier som har hengt på Højriis slott, i Danmark osv.

    Så jeg regner med å få en god slump penger, hvis mine medarvinger
    slutter å tulle med arven min.

    Så da kan jeg hente de tingene mine, som er hos dere, og betale regningen.

    Jeg har også en grad i IT og har jobbet som butikksjef, så jeg burde
    få meg jobb, men av en eller annen grunn, så skjer ikke dette.

    Det er kanskje politiet som tuller.

    Jeg sender dette til deg, siden de ikke svarer på den vanlige e-post
    adressen, til City Self-storage.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/4
    Subject: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: colosseum@cityselfstorage.com

    Hei,

    jeg skulle bare sjekke at dere ikke har gitt bort tingene mine til noen.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/2/15
    Subject: Bod 168
    To: colosseum@cityselfstorage.com

    Hei,

    jeg bare lurte på om dere kunne forklare nøyaktig hvor tinga mine er nå.

    Jeg har leid bod 168 av dere siden september 2004, da jeg dro for å
    studere i England.

    Jeg har ikke brukt den boden etter det, men jeg har betalt leie, for
    tingene som jeg har der.

    Men så ble jeg arbeidsledig for en tid tilbake, så nå skylder jeg en
    del på leia hos dere.

    Det ligger mange ting der, av sentimental verdi for meg, som jeg ikke
    tok med, da jeg skulle studere i England.

    Og også utstyret mitt som heimevernssoldat, ligger der, for det er lov
    å ha i boder, ettersom jeg har skjønt, og dere har jo videooveråking
    og det hele, så jeg anså boden hos dere som sikker.

    Jeg har også antikviteter der, blant annet et sølvkrus fra 1720, (en
    gave fra danskekongen til en i slekta), som jeg fikk av min mormor, i
    2004.

    Min mormor døde i sommer, så jeg venter en arv etter henne, som mine
    slektninger i Norge holder tilbake.

    Men hun eide manga andre antikiteter og malerie, siden hun var i en
    adelsfamilie, så det blir nok en god del penger, for min onkel og
    tante har fått mye forskudd på arv, og min mor døde i 1999.

    Jeg er arbeidsledig her i England, men har en grad i IT fra HiO, og
    mange års erfaring som butikksjef, så nå er jeg med i NITO’s
    lederforum, blant annet, så jeg må vel sies å være en av eliten nå, så
    jeg regner med at jeg kan få en jobb, med lønn mellom 500.000 og en
    million i året.

    Det er bare det at arbeidsmarkedet er visst litt tregt for tiden, her
    i Liverpool.

    Og i Norge er jeg en flyktning, jeg har overhørt at jeg er forfulgt av
    noe som blir kalt ‘mafian’, i Oslo, det var derfor jeg dro til
    England.

    Men flyktninger fra Norge, det er jo ikke daglig kost, her borte, så
    jeg har litt problemer med myndighetene her og.

    Men i mellomtiden, før jeg får ryddet opp i dette, så lurer jeg på
    hvordan det går med tingene mine, hos dere hos City Self Storage i
    Oslo, for noen av de tingene er ganske viktige for meg, av sentimental
    verdi da, og HV-tingene burde ingen andre enn meg røre, for det er
    militære ting.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Forbrukerrådet

    Erik Ribsskog

    Klage/Fwd: Update/Fwd: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?

    Erik Ribsskog  7. februar 2017 kl. 23:58
    Til: randi.flesland@forbrukerradet.no

    Hei,

    leste om Transportklagenemnda for fly, på Aftenposten.no, og kom da på disse nå litt gamle sakene, som jeg lurte på om dere/nemnda, kan ta en kikk på.

    På forhånd takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013-04-14 10:47 GMT+02:00
    Subject: Update/Fwd: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
    To: cbp.labhq@dhs.govTrip@dhs.gov
    Cc: post@mfa.no

    Hi,

    it isn’t only the USA who have refused me to go on holiday, for funny reasons.
    This easter Isle of Man also did the same.

    The difference is that I get a refund, for my ticket-expenses this time.

    USA owe me around £2000 in ticket-expenses, I think.
    And you should also pay like a million dollars in compensation for messing with me, I think.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Here is more about this:
    Gmail






    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>
















    Update/Fwd: Your booking at Adelphi Hotel

















    Erik Ribsskog


    <eribsskog@gmail.com>








    Sun, Apr 14, 2013 at 1:13 AM









    To:
    adelphihotel@hotmail.com



    Cc:
    iom.reservations@steam-packet.coml.kennedy@easylaw.co.ukemb.london@mfa.nohv-02.kontakt@mil.noenquiries@tynwald.org.imgudmundur.einarsson@efta.int,eftacourt@eftacourt.intElin.BJERKEBO@efta.intinquiries2@un.org, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, info@sia.homeoffice.gov.uk,info@steampacketholidays.com













    Hi again,


    my grandmother Ingeborg, told me, (and possibly my sister Pia), in the 80’s or 90’s, that my aunt Ellen, always used to be the first of the airplane, from where she lived in Switzerland, when she went to her old home-land Norway.

    And aunt Ellen didn’t have any luggage, for some reason.

    So my aunt Ellen always had to go throw a horrible control, where they looked for narcotica, my grandmother said.



    I guessed they must have put their fingers up both my aunt Ellens anus and vagina, to look for drugs there.


    (That’s how it must have been, I guess, even if my grandmother didn’t detail it like that.

    But she was shook, so I guess it must have been like that, by interperating what my grandmother said and how she looked, while she told this).

    But I don’t know if these people found any drugs in my aunt Ellens vagina and anus.



    My sister Pia and I visited aunt Ellen in Switzerland, in the summer of 1987, and then aunt Ellen told us that she grew a kind of mariuahna, in her garden, after planting seeds, from bird-seeds-(food)-bags.



    And she sent this mild mariuana to friends in Denmark labeling it ‘herb-tea’, I remember she said, and the Danish customs always let her send the marijuana, my aunt said, probably because she’s after Løvenbalk and Danish King Christoffer II and Plantagenet, etc.


    But I don’t know if the airport-control found any narcotics, in my aunts vagina and anus.

    But it’s a bit relief, for me, after being the victim of this homosexual clapping, from the SIA ID-guy Moreton.



    That my aunt also get sexualy harrased when she goes abroad.
    So it’s isn’t only me, in my familiy, at least.

    But my aunt don’t send my inheretence, after grandmother Ingeborg, who died in 2009.



    Becuase my aunt has moved back to Norway now.

    But I guess Ellen uses these money for narcotics.

    Who knows.
    Just as an update.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>



    Date: Sun, Apr 14, 2013 at 12:16 AM
    Subject: Re: Your booking at Adelphi Hotel
    To: adelphi hotel 3 star <adelphihotel@hotmail.com>
    Cc: iom.reservations@steam-packet.coml.kennedy@easylaw.co.ukemb.london@mfa.nohv-02.kontakt@mil.noenquiries@tynwald.org.imgudmundur.einarsson@efta.inteftacourt@eftacourt.int,Elin.BJERKEBO@efta.intinquiries2@un.org, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, info@sia.homeoffice.gov.ukinfo@steampacketholidays.com




    Hi,

    thank you for the e-mail!

    I didn’t have the chance to cancel 24 hours in advance, due to that the ferry-company refused me to go with the ferry, to the Isle of Man, on the same day, that the booking was for.


    This was just some silly terror-stuff, I’d say.
    Two guys without uniform attacked me, after I’d passed the ferry-company security-guards.

    So these weren’t really working for the ferry-company, I think.


    And the captain used some gossip, as excuse, for not letting me go with the ferry.

    And the guys without uniform, (but with SIA-ID’s), they, (Mr. Moreton), touched me, all over my upper-body.



    It was like gay sex, I think.

    I’m never going to go to the Isle of Man again.

    One have to have gay sex with terrorists to go there, it seems.

    I suspect the Order of St. John.



    At least, my grandmother Ingeborg, (who was from Danish royalty), once told me, (in the 90’s, I think it must have been), that my aunt Ellen always was harrased when she traveled abroad.




    It’s that order who mess with people who are after Plantagenet etc., I think.


    Something like that.
    But thanks for the e-mail.

    Really I should have gotten millions of pounds in compensation, for this terror-act.
    But this order also controls the lawyers, I think, so I don’t think I’m going to get a penny.

    At least not a penny more than the ticket(s).
    Thanks again for the e-mail!





    Regards,


    Erik Ribsskog
    On Fri, Apr 12, 2013 at 2:36 PM, adelphi hotel 3 star <adelphihotel@hotmail.com> wrote:


    Thank you for your e mail, sadly if you are a no show full price is taken had you let us know 24 hour earlier no charge would have been taken.  please see booking .com contract. Yours L Carr………Adelphi










    Date: Thu, 11 Apr 2013 16:02:17 +0100
    Subject: Fwd: Your booking at Adelphi Hotel
    From: eribsskog@gmail.com
    To: iom.reservations@steam-packet.com


    CC: adelphihotel@hotmail.coml.kennedy@easylaw.co.ukemb.london@mfa.nohv-02.kontakt@mil.no;enquiries@tynwald.org.im; gudmundur.einarsson@efta.int; eftacourt@eftacourt.int;Elin.BJERKEBO@efta.int,




    Hi,

    I’m refering to your letter which I recieved yesterday, (and attach a photo of).


    Like you can see in the forwarded e-mail, I had also paid for a hotel-room, at Adelphi hotel, in Douglas, for around £35, for my short holiday, to Isle of Man.


    It says that they don’t refund the tickets if one doesn’t use the hotel-room, so you owe me more than for the ferry-trip, I think.



    Also your SIA-ID guys, who didn’t wear any uniform with your logo, they patted me all over my upper-body, in a way that was almost like homosexual sex, I think.



    This was very embarrasing, and I felt Mr. Morton, (I think his name was), hands on me, for days, after this ‘near-gay-experience’, like we say, in Norway.



    Do one have to be homosexual to go to a holiday in the Isle of Man?


    It seems like that to me.



    Who employed these ‘goons’ who seemed to me, hadn’t shaved, for a weeks, (Mr. Moreton), and the other guy hadn’t washed his hair for weeks, it seemed.



    What the hell was this?


    Some kind of sharia or vendetta or something?


    The captain of your ferry, was just gossiping, like a woman.



    He didn’t know who had sent you an e-mail, even so he refered to it.


    How can people take your ferry-company serious when you listen to gossip?


    This was a scandal, I think.


    If this had been in America I would have gotten millions of dollars in compensation, I think.


    And you only give me the money for the ticket.


    I’m an earlier Store Manager and Home Defence-guy, from Norway.



    This is like you disgrace the Norwegian Home Defence.


    This was sickening, I think.


    You should pay a lot more compensation when you mess with people like this, I think.



    This was like a terrorist-act, I think.


    To SIA-guys, an African woman, one captain John and a Police-officer terrorising me.


    Who is behind this?



    The mafia, the CIA, Al Quaida?

    It’s a disgrace to the free world.

    Companies should be made to pay for terrorising people like this, so to scare other companies from doing the same.



    Like they do in America.


    Erik Ribsskog



    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Sun, Mar 31, 2013 at 3:21 AM



    Subject: Fwd: Your booking at Adelphi Hotel
    To: adelphihotel@hotmail.com
    Cc: l.kennedy@easylaw.co.uk, “emb.london” <emb.london@mfa.no>, “hv-02.kontakt” <hv-02.kontakt@mil.no>



    Hi,

    I didn’t get on the ferry to Isle of Man, today, (Saturday), because of problems, at the Ferry-terminal.

    When I went in there, two guys from SGI, (a security-company), wanted to look in my bag.





    On guy was unshawen and the other guy had greasy hair.


    So I thought these could have been criminals that wanted to steal my bag.


    But on guy showed me his ID, and he worked for ‘SIA’ it said, and his name was Mr. Morton, (the unshaven guy), or something.


    The Police was also there.


    (I don’t know if the ferry company called them).


    SIA was happy with me to go with the ferry.


    But then the captain, (John?), told me I couldn’t go, because of something on my blog, taken out of context.


    And someone had sent him a e-mail-threats, in my name, (he said).


    (He had a printed e-mail there that was folded, so I don’t know who sent it).


    A Police officer with number ‘8156’.


    Wondered if I could close down my blog, since someone sends threatening e-mails all the time, in my name.


    But there’s something called freedom of speach, isn’t it?


    So I just said I could close it if I wanted to.


    (But that would be to give in to terror, I think).


    The Police officer told me to tell them if I knew who sent the e-mail, (in my name).


    I said I’ll do that.


    But that’s really their job to find out, isn’t it?


    Seems the Police want’s to have a ‘cowboy-image’ and are afraid to be called nerds, and therefore don’t want to investigate e-mail-crime.


    Something like this.


    I used to work out at the Adelphi hotel in Liverpool, after a collegue, (Karianne), recomended this hotel for working out, (when we worked at Arvato, in the Cunard Building).


    So I thought Adelphi seemed fine, at the Isle of Man.


    I thought you perhaps had the same owners, (or something), you see.


    I send a copy e-mail to my lawyer since someone make my life hell, by sending fake e-mails in my name.


    I just thought I’d go at an Easter Holiday to Isle of Man, and have a look at the Thynwald etc, (with the viking-ship-flag), to get away a bit, since I haven’t been out of England, since 2005.


    But unfortunately, due to the ferry company, this wasn’t possible.


    But I didn’t want to argue, with the captain.


    (After September 11th etc., I don’t think one should do that).


    So I just said I would celebrated Easter at home, and left the ferry-terminal, (but I had to chat with the Police-offer, while I went out of the ‘ferry-company-area’.


    Sorry that I didn’t explain earlier why I didn’t go to get the room, that I’d book.


    But I thought this scene was very embarrasing, so I thought I had to go and drink some lager, before I went home.


    The Police-officer also wanted to know where I lived, so I wondered a bit if Police would be on my door, when I got home, so I went and had some pints, because I had had enough embarasment for one day.


    Sorry about this!


    Best regards,

    Erik Ribsskog





    ———- Forwarded message ———-
    From: Booking.com <customer.service@booking.com>
    Date: Fri, Mar 29, 2013 at 10:43 PM



    Subject: Your booking at Adelphi Hotel
    To: eribsskog@gmail.com










    Thank you, Erik! Your booking is now confirmed.


    BOOKING.COM online hotel reservations 
     Best Price Guaranteed  Print



















    Booking number


    777190006


    PIN code 
    0307


    E-mail
    eribsskog@gmail.com




    Booked by
    Erik Ribsskog











    Your reservation:
    1 night, 1 room 











    Check-in:
    Saturday, 30 March 2013
    (from 12:00 – 22:00) 











    Check-out:
    Sunday, 31 March 2013
    (from 10:00 – 11:00) 






    Single Room


    £ 29.17


    VAT (20%) included
    £ 5.83


    Total price


    £ 35




    Please note: additional supplements (e.g. extra bed) are not added to this total







    Change of plans? Hey, it happens.


    Visit My Booking.com to edit your dates. You can also reserve parking, request a bigger bed or evenadd breakfast to your stay.


    Don’t have an account? No problem. Sign-in not required!












    Adelphi Hotel 




    Address:
    15 Stanley VW Broadway
    DouglasIM2 3JA
    United Kingdom




    Phone:
    +441624676591


    E-mail:
    adelphihotel@hotmail.com


    Travel information:
    Show directions 

























    Room details



















    Guest name:


    Erik Ribsskog




    for max. 1 person.






    Meal plan:




    • Breakfast is included in the room rate.


    • Prepayment :




      • 100 percent of the first night will be charged on the day of booking.

      • Cancellation policy:




        • If cancelled up to 7 days before date of arrival, no fee will be charged.If cancelled up to 1 day before the date of arrival, 100 percent of the first night will be charged.If cancelled later or in case of no-show, the total price of the reservation will be charged.

        • Cancellation cost:




          • From 29 March 2013 23:42 [CET] : GBP 35
          • This reservation can not be cancelled free of charge.

















            Hotel policies






            Guest parking:


            Free public parking is possible at a location nearby (reservation is not needed).


            Internet:


            WiFi is available in all areas and is free of charge.


            Customer Service Info



            Local number: 0800 376 3580
            When abroad : +44 20 3320 2609














            Payment



            You have now confirmed and guaranteed your booking by credit card.
            All payments are to be made at the hotel during your stay, unless otherwise stated in the hotel policies or in the room conditions.
            Please note that your credit card may be pre-authorised prior to your arrival.

            This hotel accepts the following forms of payment:



            Visa, Euro/Mastercard, Maestro, Solo, Switch

            Don’t Forget



            You can change or cancel your booking via our online self service tool My Booking.com:
            https://secure.booking.com/myreservations.html?tmpl=profile/myreservations;bn=777190006;pincode=0307

            Have a great trip!
            – The Booking.com Team


            ———- Forwarded message ———-
            From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
            Date: Thu, Aug 12, 2010 at 9:34 PM
            Subject: Fwd: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
            To: cbp.labhq@dhs.gov
            Cc: post@mfa.no

            Hi,

            I’m trying to find the right US Government organisation, to claim refunds for ticket-expenses, when being thrown out of the USA, for no proper/good reason.
            Hope I send the e-mail to the right address this time!
            Best regards,

            Erik Ribsskog

            ———- Forwarded message ———-
            From: RedressFinal, Trip <Trip@dhs.gov>
            Date: Mon, Jan 4, 2010 at 3:13 PM
            Subject: RE: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
            To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

            If you have additional questions, we recommend that you contact Customs and Border Protection (CBP) directly.  For general CBP inquiries, please call the Customer Service Center Monday-Friday, between 8:30 a.m. and 5:00 p.m. Eastern Time.
            General Inquiries – 877-CBP-5511
            International Callers – (703) 526-4200
            TDD – 866-880-6582
            Sincerely,
            DHS TRIP
            From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
            Sent: Monday, January 04, 2010 8:53 AM
            To: RedressFinal, Trip
            Cc: post@mfa.no
            Subject: Compansation-claim/Fwd: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
            Hi,
            last year, I got a letter from US Customs and Border Protection, Maureen Dugan, Acting Executive Director, Admissibility and Passengers Program, Office of Field Operations, from May 14 2009.
            I’ve thought more about this, later last year, and I’ve been in contact, with the American Embassy in Oslo.

            They told me to contact you again.

            Since, I can’t see that I did anything wrong, going on a flight to Detroit, even if I hadn’t booked a hotel in advance, since I had about £10.000 or 20.000 $ on my Visa-card, from my study-loan, for some studies that I had to interupt.

            But then I was free to use this loan in which way I wanted to, this is normal in Norway, that one can use ones study-loan, to other purposes than studying, if conditions change, regarding ones study-situation etc., after one have received or applied for a study loan, from the Norwegian Government, like it did in my case.
            So I think it is unfair, that I had to go back to Europe, since I can’t see that I have done anything wrong.

            I also had to buy a new ticket, that cost more than or around 2.000 $.
            I told the American Embassy in Oslo, that I’ve been using around 20.000 NOK or around 4.000 $ on airplane-tickets, to and from America.

            And I wasn’t allowed in to the USA even if I’m a law abiding Norwegian citizien, who has never been denied entry more or less anywhere before.

            And also, my suitcase, was delayed for one day, when I went back to Europe, and Oslo.

            (Since US Homeland Security had found a lighter, in my suit-case).

            So I had to stay on a hotel in Oslo, (Gardermoen), for one night, waiting for my suitcase.

            And that hotel cost 1.000 NOK a night, or around 200 $.
            So my expenes where around 4.200 $ for plane tickets and hotel.
            And what did I get in return?
            Nothing, I didn’t get to spend a single second in the USA.
            So I think I should be given compensation from the US Government, for this poor treatment and travel expenses.

            In addition, I’ve a lot of time, on sending you e-mails to complain about rude treatment, from US Immigration Control, on Detoit International Airport.

            So I think I should be given more compansation, than just flight and hotel ticket costs.


            I mentioned the figure 100.000 NOK, as a minimum, of what I think I should be compensated, for bad treatment, from the American Government.
            I also know that compensations are high, in the USA, and if an American citizen had been treated like this, in eg. Norway, then ‘hell would have been loose’.
            And compensations in the USA are generally high, so I don’t think 100.000 NOK or 20.000 $ is much to ask for, in compensation, considering the poor and unfair treatment I’ve received from the American Government, in connection with my flight to Detroit, in 2005, with Lufthansa, from Frankfurt.
            The check for at least the mentioned amount, can be sent to:

            Erik Ribsskog

            Flat 3
            5 Leather Lane
            Liverpool
            GB-L2 2AE
            UK
            I’m also sending a copy of this e-mail to the Norwegian Foreign Ministry, to whom I’ve also complained about the way I was treated by the American Imigration Control in Detriot, earlier.
            I hope this is alright and thank you very much in advance for you help!
            Sincerely,
            Erik Ribsskog
            ———- Forwarded message ———-
            From: Oslo, IRC <osloirc@state.gov>
            Date: 2010/1/4
            Subject: RE: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
            To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
            Hei Erik,
            Amerikanske ambassader er underlagt State Department, men dette virker mer som Department of Homeland Security’s område. http://www.dhs.gov/index.shtm
            Med vennlig hilsen,
            Information Resource Center
            U.S. Embassy, Oslo
            21 30 85 40 (phone hours: 2-4pm)
            From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
            Sent: Saturday, December 26, 2009 8:14 PM
            To: Oslo, IRC
            Subject: Kompansasjon for tull fra amerikanske myndigheter?
            Hei,
            tidligere iår, så fikk jeg et beklagelse-brev sendt til meg i England, hvor jeg bor nå, etter å ha blitt tullet med av amerikanske myndigheter, på flyplassen i Detroit, i 2005, og sendt tilbake til Europa, med engang jeg kom til USA, uten noen bra begrunnelse ble jeg tullet med.

            Kofferten min ble også holdt tilbake, en ekstra dag, så jeg måtte bo en dag på hotell på Gardermoen.

            Når jeg tenker på det nå, så var det fint å få beklagelse-brev.

            Men billettene til og fra USA, kosta meg jo rundt 20.000 norske kroner.

            Og 1000 kroner for hotellet på Gardermoen.

            Pluss at jeg synes at jeg burde fått noe for tort og svie også.

            Så 100.000 norske kroner, ville jeg ha sett på som et slags minstebeløp, å få i kompansasjon, siden kompansasjoner er så høye i USA, så hvis dette hadde skjedd med en amerikaner, så hadde jeg vel fått mange millioner.

            Sjekk kan sendes til:

            Erik Ribsskog
            Flat 3
            5 Leather Lane
            Liverpool
            GB-L2 2AE
            Storbritannia
            Med flyplass-krøll hilsen



            Erik Ribsskog


          • Jeg sendte en e-post til Drammen tingrett

            Erik Ribsskog

            Klage/Fwd: Arveoppgjør

            Erik Ribsskog  7. februar 2017 kl. 11:00

            Til: “Austad, Christina Møller (DRAM)”

            Kopi: bibliotek@drmk.no, Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice , Monica Nyhus , “drammen.tingrett” , Tilsynsutvalget , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , “sande.vgs” , “HRET (postmottak)” , “post@sivilombudsmannen.no” , Phso Enquiries

            Hei,

            hva skal dette bety?

            Dette var en prosess, som jeg startet, i 2011, da jeg kontaktet Høisæter, hos Drammen tingrett, etter å ha ringt namsmannen for Hurum og Røyken.

            Og nå prøver min onkel Runar Mogan Olsen å kapre denne prosessen, (som Drammen tingrett har trenert, i cirka seks år), virker det som.

            Hva skal dette bety.

            Er det sånn at min onkel Runar er i russisk mafia, eller noe, og at dere derfor lar han bestemme?

            Nei, dette må jeg klage på.

            Jeg går for tiden på sosialen, og kan ikke vite når resten av pengene, (for hovedeiendommen osv.), dukker opp.

            Dette må selges samlet, (mener jeg).

            Og det bør også takseres, av minst to kompetente takstfolk.

            Sånn at man kan få vite eiendommens reelle verdi.

            Jeg stusser også over brøkene.

            Min far frasa seg arv da hans grandonkler Gunnar og Otto døde.

            Men han har visst ikke frasagt seg arv, etter Idar, (som døde nå sist).

            Dette stusser jeg på.

            Det er litt rart, av min far, hvis man nå plutselig vil eie, på Hurumlandet, etter å ikke ha ønsket dette tidligere.

            Og hu Marit Olsen, (som eier brorparten), hu har jeg ikke lykkes, å finne.

            Er dette bare en ‘papir-person’, som ikke finnes, lurer jeg.

            Og hva men innbo og bil osv., etter Idar Sandersen.

            Nei, dette blir som noe svindel og bedrag, vil jeg si.

            Så her står jeg på mine krav.

            Jeg må snarest få nøklene til Bergstø, sånn at jeg kan være bobestyrer, og selge dette, (siden at tingretten ikke har gjort jobben sin).

            Dere sier at et brev er så mye mer formelt enn en e-post, (og telefonsamtale).

            Men det er bare kveming fra mafiaen, vil jeg si.

            Så mer tull nå vil jeg ha meg frabedt.

            Det vel heller sånn, at både Høisæter og Austad, er noen slags mafiahorer, tenker jeg.

            Noe sånt.

            Erik Ribsskog

            ———- Videresendt e-post ———-
            Fra: Runar Mogan Olsen <runarmo@gmail.com>
            Dato: 6. februar 2017 kl. 14:00
            Emne: Arveoppgjør
            Til: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

            Hei Erik!
            Da har vi solgt eiendom Gnr 24 Bnr36. Dette er den eiendommen som Gunnar eide og der han hadde sitt lille atelie. Salgssummen er kr 1.149.739.
            Jeg trenger følgende før jeg sender oppgjør til deg:
            • Underskrift på erklæringen der du godkjenner salg av eiendommen. Den har du fått tilsendt i høst.
            • Godkjenning av delingsbrøkene for de forskjellige tomtene inklusive ovennevnte. De fremgår av “Avtale om bruksrett til fast eiendom som er eid i sameie”.
            • Opplyse hvilken bankkonto som skal brukes i arveoppgjøret.
            Din andel av Gnr 24 Bnr 36 er 1/18. Det blir kr 63.874.






            — 
            Mvh

            Runar Mogan Olsen

          • Jeg sendte en e-post til Forbrukerombudet

            Erik Ribsskog

            Klage/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Informasjon

            Erik Ribsskog  5. februar 2017 kl. 14:15

            Til: post@forbrukerombudet.no

            Kopi: “post@sivilombudsmannen.no” , nav.baerum@nav.no, Akademikerforbundet , Politikk Høyre , “sande.vgs” , Lars Aasen , post , postmottak@asd.dep.no, LO Postkasse LO , juridisk , fmoapostmottak@fylkesmannen.no, postmottak@fmoa.no, Phso Enquiries , Forbrukerrådet

            Hei,

            i denne saken, (når jeg kjøper tid, til fellesvaskeri, av husvert-firma), så er min rolle forbruker, (mener jeg).

            (Se videresendt e-post).

            Så da sender jeg om dette, til dere, hos Forbrukerombudet, (for å få råd).

            Og jeg sender også kopi, til blant annet Forbrukerrådet.

            For det er mange år siden, at jeg gikk, på handel og kontor, så jeg husker ikke helt, hvem av dere, som det er mest riktig, å sende til, om dette.

            På forhånd takk for eventuelt svar!

            Mvh.

            Erik Ribsskog

            ———- Videresendt e-post ———-
            Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
            Dato: 4. februar 2017 kl. 00:56
            Emne: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Informasjon
            Til: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>
            Kopi: nav.baerum@nav.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>, post <post@spesialenheten.no>, postmottak@asd.dep.no, LO Postkasse LO <lo@lo.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, fmoapostmottak@fylkesmannen.nopostmottak@fmoa.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

            Hei,

            jeg lurer på hvor min pensjonsbeholdning blir av.

            I dag, (fredag), så skulle jeg fylle opp vaskekortet, (til vaskekjeller), her på Narverud, hvor jeg bor, (på Høvik).

            Og da må man ringe vaktmesteren, (selv om det står på et skilt, at resepsjonen er åpen, fra 9 til 15, men man må vanligvis ringe, vil jeg si).

            Og når jeg ringer, så sier vaktmesteren, at han har tatt kvelden, (selv om klokka var fem på tre).

            Og så sa han, at siden at jeg ikke var, i arbeid.

            Så måtte jeg klare å være der ti minutter før stengetid, (og ikke fem).

            Og da tenker jeg, at jeg må ta imot masse dritt, fordi at jeg er arbeidsledig.

            (At folk fornærmer meg, må jeg si).

            Så da etterlyser jeg igjen min pensjonsbeholdning, sånn at jeg kan bruke de pengene, på å starte et eget firma, (sånn at jeg slipper å få dritt sleng etter meg liksom, siden at jeg er arbeidsledig).

            For jeg har også pensjonsrettigheter i England, (etter å ha bodd der, fra 2004 til 2014).

            Så jeg kan da få engelsk pensjon, når den tid kommer.

            Og så kan jeg heller drive med et firma, (jeg har tidligere drevet nettbutikk, i England), for den pensjonsbeholdningen.

            Så slipper jeg å bli nedverdiget og fornærmet, fordi at jeg er arbeidsledig, mener jeg, (av folk som egentlig ikke har noe med det å gjøre, men så er det kanskje mangel på folkeskikk, her i landet da, (eller noe i den duren), det er mulig).

            Det er nå snart, noe sånt, som ti år siden, at jeg først bestilte denne pensjonsbeholdningen.

            Så nå får dere få opp dampen, må jeg si.

            Hva skal dette bety, lurer jeg.

            Eller, dette er jo en klage, til Sivilombudsmannen.

            Så dere må purre, på Nav, og finne ut, hva de driver med, mener jeg.

            Jeg har sendt Sivilombudsmannen mange klager.

            Men dere har ikke gjort jobben deres, (vil jeg si).

            Så nå må dere ‘få ut fingern’, som min stesøster Christell pleide å si, på 80-tallet.

            Erik Ribsskog

            ———- Videresendt e-post ———-
            Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
            Dato: 28. juni 2016 kl. 06:03
            Emne: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Informasjon
            Til: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>
            Kopi: nav.baerum@nav.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>, post <post@spesialenheten.no>, postmottak@asd.dep.no, LO Postkasse LO <lo@lo.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, fmoapostmottak@fylkesmannen.nopostmottak@fmoa.no

            Hei,

            jeg viser til et brev, (se vedlegg), som jeg har mottatt, fra Nav, tidligere denne uken.

            Og Nav skriver at jeg ikke hadde søkt om livsopphold lenger enn frem til juni.

            Men dette er tøv, mener jeg.

            Jeg skulle få til livsopphold frem til jeg fikk meg en jobb.

            (Eller at jeg fikk min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).

            Som jeg har søkt om å få, (en gang på 00-tallet), for å drive næringsvirksomhet, i Storbritannia, hvor jeg også har pensjonsrettigheter).
            Så dette at disse månedlige utbetalingene til livsopphold, plutselig skulle ta slutt, på en bestemt dato.
            Det ser jeg på som tøys, må jeg innrømme.
            Så her tuller Nav, må jeg si.
            For jeg skulle få disse utbetalingene, fram til jeg fikk andre måter, å tjene til livets opphold på, da.
            Og jeg har også fortsatt å sende meldekort osv., (elektronisk, til Nav), som jeg har blitt bedt om.
            Så Nav vet at jeg ikke har fått meg ny jobb, for jeg har informert dem om dette, via elektroniske meldekort, som jeg sender inn, (over internett), annenhver uke.
            Så dette er noe slags kveming, fra Nav, må jeg si.
            Og den aktuelle dagen, som jeg gikk til Nav, (nemlig 2 juni), og fikk snakke, med hu Mary, (som snakker norsk, med engelsk aksent, hu uttalte fornavnet mitt: ‘Eric’, for eksempel).
            Da avtalte Mary og jeg, at jeg skulle dra, til Sandvika bibliotek, (som vanlig, når Nav tøyser med disse livsopphold-utbetalingene).
            Og så skulle Nav ringe meg, mens jeg satt og ventet der.
            Men Nav ringte ikke.
            Så de brøt avtalen, må jeg si.
            Og jeg gikk derfor ned, til Nav igjen, like før stengetiden deres, (klokken 15).
            For å høre om, hvorfor i alle dager, de ikke hadde ringt, (som avtalt).
            Men de sa da, at de skulle ringe, innen 48 timer.
            Men det var ikke avtalen, (og tidligere, når Nav har ‘tullet’, så har de heller aldri sagt noe, om 48 timer, det er i England det er sånn, sånn som jeg husker det).
            Og jeg ble heller ikke tilbudt, å få en rekvisisjon.
            For det fikk jeg, i fjor, da jeg flytta tilbake, fra Danmark, og ikke hadde mat, i noen dager.
            (Etter at Nav tulla med meg i Danmark, og nekta å sende meg livsopphold-penger/arbeidsledighetstrygd dit).
            Da gikk jeg, til Rema Sandvika, (som er det eneste stedet, hvor man kunne bruke rekvisisjoner fra Nav Sandvika, sa de).
            Og kjøpte noe mat, sånn at jeg hadde, til Nav liksom fikk orden, på saksbehandlingen sin, da.
            Men jeg ble ikke tilbudt noe rekvisisjon, på 2. juni.
            Etter at Mary hadde brutt avtalen, om å ringe meg, mens jeg satt på biblioteket.
            Jeg ble bare bryskt avvist, må jeg si, av Mary og en norsk kollega-dame av henne, mens en Securitas-vekter hadde posisjonert seg, rett bak baken min, (mens han observerte meg), på en litt ubehagelig måte, må man vel nesten si.
            Og jeg ble også nektet svar på, mitt spørsmål, om hvem som var sjef, for Nav Sandvika.
            For jeg ble arg, på grunn av denne uansvarlige måten, som jeg ble behandlet på da.
            For folk må jo ha mat og drikke, liksom.
            Og som jeg har skrevet tidligere, så synes jeg, at det er synd, at man må oppføre seg, som apekatten Julius, (da jeg knuste den Nav-ruta, i desperasjon og som en protest, i sommervarmen), for å bli hørt.
            Det er en skam, må jeg si.
            Så dette må jeg klage på.
            Erik Ribsskog
            PS.
            Det med husleie-søknadene, det er, sånn som jeg husker det, på samme måte, som med livsopphold-søknadene.
            At jeg la inn de liksom, på samme tid, (ifjor sommer), og at disse skulle være løpende.
            Mener dere, at jeg må sende dere faktura, (for å få livsopphold), på samme måte, som at husvert-firmaet visst sender dere fakturaer?
            Det høres rart ut, vil jeg si, at Nav-klienter, faktisk må sende faktuaer, fordi at dere ikke klarer å holde dere, til avtaler, (må jeg si).
            Det har jeg aldri hørt om før, at Nav-klienter, må sende fakturaer, til Nav, for å få livsopphold-penger.
            Da har dere begynt å skvise folk, mistenker jeg, for sånn har det aldri vært før, (vil jeg si).
            En avtale er en avtale, mener jeg.
            Og det må Nav også forholde seg til, mener jeg.
            Husverten insisterte på, at de skulle få pengene direkte fra Nav, da jeg flytta inn her, ifjor sommer/høst.
            Så jeg har ikke helt oversikten, over de utbetalingene.
            Og jeg bodde bare, på et herberge, som egentlig var folkehøyskole, (ved Kveldsroveien, i Bærum), så det hastet liksom litt, å finne et nytt sted, å bo.
            Så derfor så sa jeg, at det var greit, at husvert-firmaet, fikk pengene, direkte fra Nav.
            Og om han da sender dere månedlige fakturaer.
            Det er mulig.
            Men at Nav-klienter skal sende månedlige fakturaer, det blir litt dumt, må man vel si.
            Men ellers, så skulle både husleia og livsopphold-utbetalingene, være løpende.
            Skulle jeg liksom leve, på ‘luft og kjærlighet’ i juni jeg, da?
            Som jeg spurte om, på 2. juni vel, etter det med den ruta.
            Det kan man ikke forlange, at godt voksne folk, (jeg er snart 46 år), skal klare seg, uten ordentlig mat osv., mener jeg.
            (Og det er ikke sånn at 5700 i måneden, er mye penger for meg.
            Jeg pleide å tjene mye mer, da jeg jobba, som Rimi-butikksjef, i sin tid, blant annet.
            Og som tidligere butikksjef, så må jeg vel liksom også, prøve å holde opp fasaden litt, liksom.
            Så det er slitsomt for meg, å klare meg, på disse 5850 kronene, i måneden, er det vel nå.
            Og når de da plutselig slutter å dukke opp, (av uforståelig grunn, må jeg si).
            For det er ikke første gangen, at dere bare stopper de pengene.
            Og da har dere skyldt, (ei Anita der), på noe vagt, om at: ‘Kjøringa går da og da’.
            Så dere klarer jo ikke å forholde dere til en utbetalingsdato heller.
            For pengene kommer konsekvent for sent.
            Selv om dere har skrevet i et brev, til meg, at utbetalingsdatoen er den siste, i måneden før støtten gjelder.
            Men da kommer kun pengene, hvis den første, er en helligdag.
            Hvis den første ikke er en helligdag, så kommer pengene, den første, (hvis jeg ikke tar helt feil).
            Og når pengene ikke kommer, innen den andre.
            Så må jeg dra til dere, på Nav Sandvika, og klage.
            (Noe som har skjedd, 3-4 ganger nå vel, siden ifjor høst.
            Noe sånt).
            Så jeg håper at Nav Sandvika ikke tuller noe mer nå.
            For nå har de skrevet brev til meg, om at jeg ikke får lov til, å gå dit, på tre måneder.
            Så hva jeg skal gjøre da, hvis de nå begynner, å stoppe disse livsopphold-pengene igjen, (av bare ‘kjøringa-grunner’ eller andre grunner).
            Det veit jeg ikke.
            Og forrige gang, når jeg gikk til Nav Sandvika, på en andre dag, i en måned.
            Så ga jeg mitt nye mobilnummer, til Bjørn eller Kjetil, (eller hva navnet var igjen).
            (For jeg blir utsatt, for mye nett/tele-mobbing.
            Så jeg må noen ganger bytte mobilnummer, osv.).
            Og da fikk jeg han, til å ‘test-ringe’, om at det var riktig nummer.
            (For jeg har også hatt internett på smart-telefon, etter at Nav-Franzen fra Nav Skullerud mobbet meg, for å ikke ha e-post, på smart-telefon, i 2014, vel).
            Så Nav Sandvika har fått, det nye mobil-nummeret mitt.
            Men da jeg var der sist, (på 2. juni), så leste Mary opp, et av mine forrige mobil-numre.
            Så det er jo bare kaos, hos dem.
            Og da jeg kom tilbake igjen, til Nav Sandvika, like før de stengte, 2. juni.
            Så måtte jeg gi dem det nye mobilnummeret mitt på nytt, (sånn som jeg husker det).
            Så det var ikke bare meg, som det var varmt for, den dagen, (kunne det virke som).
            Det var kanskje sommervarmen, som gjorde, at det stokka seg fælt, for Nav Sandvika, denne dagen, da.
            Det er mulig.
            Og da jeg dukka opp der, cirka klokka 12.
            Så var det en Nav klient, (med sykkel), som var bråkete og skrikete, (husker jeg).
            (Sånn at jeg ikke turte, å gå inn, på Nav, med en gang.
            Før han ‘bråk-ern’ hadde kommet seg ut, med sykkelen sin.
            For han brølte kjempehøyt da, for å si det sånn.
            Og jeg ville ikke havne, i noe bråk, liksom).
            Så det er mulig, at hu Mary, var i sjokk, den dagen, og derfor ‘kåla’ fælt.
            Når det gjaldt, å ringe meg, (som avtalt, på biblioteket), og også når det gjaldt det, at jeg ikke ble tilbudt, å få en Rema-rekvisisjon, sånn at jeg kunne hatt noe mat, i disse 48 timene, som jeg liksom måtte vente.
            Men det er en uting, mener jeg.
            For når jeg går til Nav, så er det kutyme/sedvane/skikk, at jeg skal få prate med en saksbehandler, mener jeg.
            Men det fikk jeg ikke, denne dagen, (2. juni).
            Og hvis man må vente, i 48 timer, på å få, en telefon.
            Da kan man jo ikke gå ut døra.
            For hvis man går langs en trafikert vei, for eksempel.
            Så kan man jo ikke høre, hva som blir sagt.
            Og når på dagen skulle de da ringe, (mellom hvilke klokkesletter).
            Nei, det ble ikke informert om.
            Så dette var dårlig, må jeg si.
            Så dette må jeg klage på.
            Og hu norske bak skranken, (som Mary henvendte seg til, ved stengetid), hu virka kaldere og mer erfaren enn Mary.
            Men det var heller ikke en saksbehandler.
            Og disse ville ikke gi meg noe penger til mat og drikke.
            Og de ville ikke si navnet, på Nav Sandvika sin sjef.
            Så hva som egenltig foregikk der, det kan man lure på, mener jeg.
            Så dette må jeg klage på.
            PS 3.
            Det står heller ikke noe navn, på brevet, fra Nav.
            Og det er ikke ifølge sedvane/kutymer og høflighet, mener jeg.
            Så dette er enda et tegn, på at noe er galt, på Nav Sandvika, mener jeg.
            Så dette må jeg også klage på.
            PS 4.
            De sier også at de viser til mottatt e-post fra meg.
            Men de sier ikke hvilken dato, denne e-posten er fra.
            Så de bryter også god handel og kontor-skikk, når de ikke refererer skikkelig, til min korrespondanse, mener jeg.
            Så kanskje de skulle hatt, en kontorsjef, eller noe sånt, der.
            Som kunne rydda opp, i surret og rotet deres.
            Noe sånt.
            Dette må jeg klage på.
            For jeg har jobba, (gjennnom arbeidsformidlingen), i et firma, (Det norske hageselskap), som hadde kontorsjef.
            Og han kontorsjefen, ville nok ikke referet, til en e-post, (eller et brev), uten å nevne datoen.
            (Ikke hvis jeg skulle tippe, ihvertfall).
            Så dette må jeg klage på.
            Skjerpings!
            ———- Forwarded message ———-
            From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
            Date: 2016-06-06 21:42 GMT+02:00
            Subject: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Informasjon
            To: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>
            Cc: nav.baerum@nav.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>, post <post@spesialenheten.no>, postmottak@asd.dep.no, LO Postkasse LO <lo@lo.no>

            Hei,

            jeg viser til et brev, (se vedlegg), som jeg fikk fra Nav Bærum i dag.

            For det første så må jeg si, at jeg også, synes det er trist, at en må oppføre seg, som apekatten Julius, for å bli hørt der.

            Det virker som, at de kvinnemenneskene som jobber der, ikke gidder å gjøre jobben sin, med mindre, en gjør dem ‘kaute’, (som dem sier).

            De prater om: ‘Kjøringa’, og nekter å gi en navnet, på lederen for Nav Bærum, osv.

            Og jeg må si, at jeg blir mobba der.

            Så dette ser jeg også alvorlig på, for å si det sånn.

            Det er for ille, at disse Nav-ansatte, ikke kan være siviliserte, men istedet legger lista, på steinalder-nivå, virker det som.

            Så dette må jeg klage på.

            For at en skal gå to dager, uten mat og vann, i denne varmen.

            Det er for ille, mener jeg.

            Jeg har også sagt beklager, for at jeg knuste ruta, til politiet, Securitas, Nav-sjef Bøhn, (og vel også gårdeieren).

            Så jeg synes at det er urettferdig, at jeg blir utesteng.
            Men nå er det ikke noe tap for meg, (må jeg si), om jeg ikke får lov til, å dra, til Nav Bærum.
            Jeg drar dit bare, når de tuller, med livsopphold-pengene mine.
            Med tuller, så mener jeg, at de ikke sender pengene, (på avtalt dato).
            De får liksom ‘mensen’ da, (hvis det er lov til, å være fritt-talende), og stopper bare plutselig, å sende pengene.
            (Dette har skjedd 3-4 ganger nå).
            Så det er som, at de synes det er morsomt, å leke seg, med folk, må jeg si.
            (Noe sånt).
            Brevet jeg fikk, var også en kopi, (ser det ut som), for Nav-logo-en, er ikke i rødt/hvitt, men i svart/hvitt.
            Så jeg har altså fått kopien, (som skulle til hun Bøhn muligens), kan det virke som.
            Det at man ikke kan klage, på vedtaket, synes jeg også, at høres rart ut.
            Hvem har definisjonsretten på det, liksom.
            Nei, dette må jeg klage på.
            Og hva skjer fremover, liksom?
            Nav har ikke gjort rede for, grunnen til, at jeg ikke fikk juni-pengene, før 3. juni, (etter å ha gått dit, 2. juni og 3. juni).
            (De pengene skulle jeg ha fått, 31. mai).
            Hva var grunnen, til at Nav fikk ‘mensen’ liksom, på 31. mai/1. juni.
            Nei, det er ikke forklart om, (fra Nav sin side).
            Og hva kan jeg da forvente, når juli-måned kommer?
            Har de tenkt å sende penger da?
            Hva sier de siste vedtakene?
            Nei, de har jeg ikke fått.
            Så jeg kan ikke vite, hva som skjer, i juli og august.
            Så her må Nav sende meg pensjonsbeholdningen min, (som jeg bestilte, da jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool).
            I det minste, så må Nav, øyeblikkelig sende, pengene for juli og august.
            Sånn at jeg vet, at det ikke blir noe krøll, med de.
            For her er det uklart, hvilke vedtak, som liksom ‘ligger inne’.
            Så her leker Nav seg med meg.
            For en sånn uklarhet, blir kalt for, et ‘negativt rom’, har jeg lest, på en som heter Norulv Øvrebotten sitt nettsted:

            http://oevrebotten.com/

            Og i et sånt negativt rom, så elsker visst russisk/kommunist-mafia, å operere, (ifølge Øvrebotten).
            Så her er det Nav/kommunist-mafia, som leker seg litt med meg, mistenker jeg.
            Så dette må jeg klage på.
            Erik Ribsskog

            ———- Forwarded message ———-
            From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
            Date: 2016-06-04 0:00 GMT+02:00
            Subject: Klage/Fwd: Informasjon
            To: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>
            Cc: nav.baerum@nav.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>, post <post@spesialenheten.no>, postmottak@asd.dep.no, LO Postkasse LO <lo@lo.no>

            Hei,

            jeg har gitt Nav Bærum mitt nye mobilnummer flere ganger, (seinest til ei Mary der på torsdag), men de later som at de ikke har fått det telefonnummeret, virker det som.

            Og de pleier å stoppe livsopphold-pengene, uten grunn.

            Da må jeg vanligvis gå dit.

            Og da begynte ei Anita der, å si noe med ‘kjøringa’, som for å mobbe meg, for at jeg ikke kjørte, (virker det som).

            Og jeg har hatt problemer med en røykvarsler som står over kjøkkenbenken, her jeg bor.

            Og har av den grunn ikke laget kjøttdeig-retter, på mange måneder, (jeg har jobbet som tømmerhogger blant annet, og trenger en del mat).

            Og da har jeg fått jernmangel, virker det som.

            Og forrige måned, kjøpte jeg jerntabletter, og ble da bedre igjen, (etter å ha vært dårlig, i påsken).

            Og jeg har også begynt å trene.

            Men jeg tror at jeg trenger ordentlig med mat osv., på grunn av det at jeg var dårlig, i påsken.

            Og når Nav da bare stopper pengene, uten grunn, og når jeg da går dit.

            Så må jeg få snakke med en saksbehandler.

            Jeg har gått handel og kontor.

            Og hvis man sender et brev, så skal man få svar per brev, osv.

            Og det må også gjelde, når jeg går til Nav.

            Da må jeg få snakke med en ansvarlig der.

            Men de begynner med noe telefon-surr.

            Og det var greit, når de ringte, innen stengetid, og ryddet det opp.

            Men på torsdag, så gjorde de ikke det.

            Og i den varmen.

            Så hvis jeg ikke hadde knust den ruta, (i et anfall av solstikk, må jeg si, for jeg måtte sitte i sola, mens jeg ventet på at de ikke ringte, (for å si det sånn), for på biblioteket, så står det noe om, at det er en times frist, (selv om jeg vanligvis går på Nasjonalbiblioteket, for jeg er egentlig ikke fra Bærum, men Nav Grunerløkka og Nav Skullerud sendte meg til Bærum da jeg flyttet tilbake fra England i 2014, og Nav Bislett det samme, da jeg flyttet tilbake fra Danmark, ifjor).

            Og på et brev jeg har, så står det, at de skal sende pengene, den siste dagen, i måneden.

            Men de sender aldri før neste måned, (untatt hvis den siste er en fridag).
            Så da jeg var på Nordea Sandvika i dag, for å høre om jeg hadde fått penger, så klagde ei nordlending-dame på at kontoen hadde vært overtrukket.
            Men det blir den hver måned, for Nav sender pengene til livsopphold etter at Nordea belaster gebyrene for kortbruk, på slutten av hver måned.
            Og jeg har jobbet i Rimi/Hakon-gruppen i tolv år, så jeg er vant med der, (for min kollega Irene Ottesen visste sånt, husker jeg), å vite, at pengene kommer inn på konto, den siste i måneden.
            Men sånn gjør ikke Nav det, for å si det sånn.
            Men denne måneden, så var ikke det problemet.
            For da tenker jeg bare sånn, at jeg får pengene den første.
            Men det fikk jeg ikke, denne måneden.
            Så jeg gikk til Nav, den andre.
            Men da ble jeg bare tulla med, må jeg si.
            Og jeg spurte om hva Nav Bærum-sjefen het, men hu Mary bare unnlot å svare.
            Så jeg blir ikke møtt med respekt, fra Nav.
            Jeg er et menneske, som trenger mat og drikke, som andre mennesker.
            Og dopapir, hadde jeg ikke mer igjen av nå.
            (Siden at jeg ikke hadde fått livsopphold-pengene, som jeg er avhengig av).
            Min stesøster Christell Humblen, fortalte en gang, (på 90-tallet), at hu hadde vært, på jorda rundt reise, og i ørkenen, så måtte hu bruke den venstre hånda, som ‘toalett-hånd’.
            Men jeg har ikke vært i ørkenen, så det har ikke jeg lyst til å gjøre, for å si det sånn.
            Så det må jeg klage på.
            Da jeg snakka med Mary, rett før klokken 15, (den andre gangen jeg snakka med henne), på torsdag.
            Så stod det en Securitas-vekter, (med grått og svart ‘OJ-skjegg’, må man vel si), rett bak meg.
            Så det blir svett og klamt der, mener jeg.
            Og han ropte også etter meg, etter at jeg på vei til Rema, (etter å ha knust ruta).
            Og han sa at jeg skulle sette meg ned.
            Og beklagde seinere at han hadde skreket til meg.
            Og Nav-sjef Bøhn, som dukka opp der, snakket om følelser, med en pakistansk Securitas-vekter.
            Som svarte at han ikke ‘klarte’ noen.
            Var det baksnakking av meg, lurte jeg.
            Jeg ble litt fremmedgjort der, må jeg si.
            Før han ene fra politiet, (ikke hu afrikanske, men han norske), lurte på, om jeg ville være med, på et eller annet vagt.
            Det ble som noe rart, må jeg si.
            Og hu afrikanske politidama, stod litt nærme.
            Så jeg ble tørr i munnen, og fikk nesten et illebefinnende.
            For jeg er snart 46 år, og har ikke trent så mye, de siste årene, (før jeg begynte igjen, når for en drøy måned siden).
            Så det er helt håpløst, må jeg si.
            Det er som at Nav, ikke vil mitt beste, eller at de liksom tester meg.
            Og at jeg liksom må ‘klikke’, for at de skal være brydd med, å ta meg, på alvor.
            Så dette må jeg klage på.
            Dette er helt uholdbart, mener jeg.
            Jeg forstår at det er feil, å knuse, en sånn rute.
            Og jeg er glad for, at ingen ble skadet.
            Men hva skal en stakkar gjøre, når en blir tullet med sånn.
            Som jeg sa til de to politifolka, de to vekterne, Bøhn og gårdeieren.
            Så er det for mye forlangt, mener jeg, at man skal gå, uten mat og drikke, i 48 timer, (spesielt i denne varmen).
            (For hvis jeg drikker sånn vanlig vann fra springen, (som hu afrikanske politidama sa, hu ville visst at jeg skulle leve på vann og brød, eller noe sånt), så får jeg mye luft i magen, (som fra før er litt tjukk), virker det som.
            Og det er ikke bra for helsen min, tror jeg.
            Og heller ikke det, å ikke spise ordentlig mat, er bra, tror jeg.
            Og ei Janniche Fjellhaug, fra Bergen, (som bor i Rykkinn vel), som jeg har chatta med, på nettet, på 90-tallet, har advart meg, mot å drikke vannet, i springen.
            Selv om hu ikke ville si hvorfor.
            Men jeg er ikke så ‘fanatisk’, når det gjelder det.
            Men å _bare_ drikke vann fra springen.
            Det er jeg ikke sikker på, om er så lurt, (ihvertfall ikke hvis man er litt tjukk, som meg).
            Så dette må jeg klage på.
            Erik Ribsskog
            PS.
            Dessuten, så bestilte jeg, min pensjonsbeholding, (som nå er på cirka en million), da jeg bodde, i England, (hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014).
            Jeg har nemlig jobbet, i England, og har pensjonsrettigheter der.
            Hvis jeg hadde fått disse pengene, så hadde nok min virksomhet der gått bra, og jeg hadde nok kunnet leve av den etterhvert.
            Så disse pengene venter jeg fortsatt på.
            Og det leste jeg om, på et nettforum, for norske ‘ex-pat-folk’, at man kunne bestille, når man bodde, i utlandet.
            Men Nav begynte bare å ‘kveme’, når jeg ba, om disse pengene.
            PS 2.
            Dessuten, så var jeg arbeidstager, og hadde opp til 300.000 i inntekt, (det var vel i 2002), i årene før jeg flytta, til England, (i 2004).
            Og da måtte jeg flykte, fra England, for jeg ble tullet med, av britiske myndigheter.
            Og da fikk jeg ikke arbeidsledighetstrygd.
            Det lurer jeg på om jeg skulle hatt, for jeg flyktet til England, (i 2004), etter å ha overhørt, at jeg var forfulgt, av ‘mafian’, på Rimi Bjørndal, i 2003.
            Og da jeg bodde i Danmark, i fjor, så fikk jeg ikke arbeidsledighetstrygd der, (enda jeg hadde sagt til Ingrid Øyen, hos Nav, at jeg hadde blitt jobbsøker, etter å ha studert).
            Så jeg måtte pante tomflasker, før danskene fikk meg ‘transportert’ tilbake til Norge.
            Så Nav har bare tulla, i ‘alle år’, må jeg si.
            Så dette må jeg klage på.
            Her må jeg få min pensjonsbeholdning pluss en stor erstatning for ‘tort og svie’, mener jeg.
            ———- Forwarded message ———-
            From: (PK) NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>
            Date: 2016-06-03 10:55 GMT+02:00
            Subject: Informasjon
            To: “eribsskog@gmail.com” <eribsskog@gmail.com>

            Vi har forsøkt å få tak i deg pr telefon på tlf. 93667792. Vi har kommet til en telefonsvarer og vil derfor informere deg pr e-post.
            Med bakgrunn i hendelsen i går er du utestengt fra NAV Bærum i perioden 02.06.16 – 01.09.16. Du får beslutningen skriftlig pr post. Du kan henvende deg til NAV Bærum skriftlig.
            Det overføres livsopphold på kr 5850,- i dag.
            Med vennlig hilsen

            NAV Bærum



            img286.jpg
            187K