Stikkord: Meols
-
Da jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool, så prøvde jeg en gang, å døyve hjemlengselen litt, ved å dra, på en dagstur, til den gamle ‘norske’ vikinghavnen Meols, på the Wirral, (på den andre siden, av the Mersey). Og der, så fortalte en av de ‘innfødte’ meg, at det fantes en pub, (ved navn Railway Inn), på stedet, hvor de hadde, et lignende problem. For det lå visstnok, et slags ‘vikingskip’, under den puben, da. Noe sånt
http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/03/fler-mobilbilder_14.html
PS.
Her er mer om dette:
PS 2.
Enda mer om dette:
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1562690/UKs-first-Viking-ship-found-under-pub-car-park.html
-
Her kan man se at Meols, (hvor jeg fant et vikingskip, under en pub, for noen få år siden), det var et handelssentrum, for et slags norrønt vikingland
http://www.nottingham.ac.uk/-sczsteve/WVH1.pdf
PS.
Her er mer om Queastybirch, som vel betyr bjørketrær på kvigestien, (eller bjørketrær på seterveien).
Noe sånt.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
-
Jeg sendte en e-post til Midtgardsenteret
Gmail – Funnet vikingskip i England

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Funnet vikingskip i England
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Thu, Aug 4, 2011 at 9:21 PM
To:
info@midgardsenteret.no
Hei,jeg bor, (som flyktning), i England, og har funnet et vikingskip, (de lokale sa til meg at det var et vikingskip der, da jeg besøkte den gamle norske vikingehavnen Meols, og jeg spurte om jeg var der vikinghavnen var, til en lokal som jogga forbi), under en pub, i England.Skipet var visst på 30 fot, eller noe, tror jeg.Og det er klinkebygget.(Det ble funnet under byggearbeid, men senere gravet ned igjen).Britene vil ikke grave det opp, de er redd at tømmeret skal bli dårlig.Trenger hjelp til å grave opp vikingeskipet, har snakket med en arkeolog, fra Museum of Liverpool, på vikingkonferanse i Chester, like før jul, i fjor, han sier at de bare mangler penger.Har også snakket med bardamene på puben, og har lovet at jeg skal skrive om vikingeskipet, på min norske blogg, (http://johncons-mirror.blogspot.com/ ).Så jeg prøver å få til, at det vikingeskipet blir gravet opp da, det ligger under puben The Railway Inn, i Meols, under parkeringsplassen, så det burde være mulig å grave opp.Det er mulig etter norske vikinger, som flyttet til the Wirral, fra Dublin, og hadde et eget vikingerike der, (en som het Sigmund var konge, og de har fortsatt et sted som heter Thingwall, hvor det var vikingeting da).Håper dere kan hjelpe med dette.Jeg har tatt opp om dette på vikingkonferanse, fra salen, i en slags spørretime, så jeg har liksom mitt eget prosjekt på gang, og trenger eventuelt kapital og fagkunnskap om vikingskip, fra noen i Norge, og så kan jeg ta det med museumet osv., de har et nytt, stort museum, Museum of Liverpool, hvor det skipet kanskje kunne ha stått, i en av etasjene.Håper dere kan kikke på dette!Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:
-
Jeg sendte en ny e-post angående det vikingskipet jeg har funnet her i England
Gmail – Vikingskip i England/Fwd: Råd om å grave opp vikingskip i England/Fwd: Råd i forbindelse med utgravingen av et antagelig norsk vikingskip, (langskip), på the Wirral, i England/Fwd: Anmeldelse av trakassering/Fwd: Viking DNA book – Apologies for probl

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Vikingskip i England/Fwd: Råd om å grave opp vikingskip i England/Fwd: Råd i forbindelse med utgravingen av et antagelig norsk vikingskip, (langskip), på the Wirral, i England/Fwd: Anmeldelse av trakassering/Fwd: Viking DNA book – Apologies for probl
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Thu, Mar 24, 2011 at 5:21 AM
To:
museum@vikingeskibsmuseet.dk
Hei,jeg lurer på om jeg har funnet riktig e-post adresse nå.Jeg har funnet et vikingeskip, under en pub, i England, (the Railway Inn, i Meols, på the Wirral).Vikingskipmuseet i Norge, ville ikke hjelpe.Jeg har snakket med de som jobber på puben og jeg var på Viking konferansen, i Chester, i fjor, og tok opp dette, i en 'spørretime', med ekspertene fra Liverpool National Museum, osv.Dette er klinkebygget skip, på 10-15 meter, var det vel.Altså omtrent som de skipene dere har funnet i Roskilde, (vil jeg tippe på).Engelskmennene tror at skipet vil råtne, når de graver det opp, så de lar det bare ligge under leira.Men jeg tenkte at sånne vikingeskip, de er jo sjeldne.Dette er vel antagelig det eneste, klinkebygde skipet, som er i Storbritannia(?)Det er vel ellers bare i Norden at man har funnet vikingeskip?Dette kan være etter Ingemund, som var fra Dublin, men ble kastet ut av irene, og dro til the Wirral.En norsk-irsk vikingehøvding, med andre ord.Men jeg er kvart dansk, etter min danskfødte mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, (og hun var etter Odin(!), blant annet, etter Løvenbalk og Plantagenet og de gamle danske konger, osv., faktisk, gjennom min tippoldemor Mary Eva Carla Fog, som var etter Løvenbalk, hvis jeg har forstått slektforskningen riktig).Så jeg tenkte jeg kunne høre med dere vikingene i Danmark, siden de norske vikingene ikke er så interessert.Jeg har altså startet mitt eget prosjekt, og trenger ekspertise, råd og penger.Jeg har lovt de som jobbet på den puben nemlig, at jeg skulle skrive om dette skipet, i Skandinavia.Så jeg strever fælt med å prøve å få noen til å hjelpe.
På forhånd takk for eventuell hjelp!Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2011/1/3
Subject: Fwd: Råd om å grave opp vikingskip i England/Fwd: Råd i forbindelse med utgravingen av et antagelig norsk vikingskip, (langskip), på the Wirral, i England/Fwd: Anmeldelse av trakassering/Fwd: Viking DNA book – Apologies for problems with Amazon link,To: roskildemuseum@roskilde.dk
Hei,
hvordan er det i Danmark, har dere noen mulighet til å gi meg råd om dette?Hverken Kulturhistorisk Museum, Norsk Sjøfartsmuseum, eller andre, har muligheten.
Jeg er kvart dansk, etter min mormor Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, som var etter Løvenbalk, (og dermed også etter f.eks. Gange-Rolf og Odin), etter sin mormor Mary Eva Carla Fog.På forhånd takk for eventuell hjelp!Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Atle Thowsen <Atle.Thowsen@bsj.uib.no>Date: 2011/1/3
Subject: RE: Råd om å grave opp vikingskip i England/Fwd: Råd i forbindelse med utgravingen av et antagelig norsk vikingskip, (langskip), på the Wirral, i England/Fwd: Anmeldelse av trakassering/Fwd: Viking DNA book – Apologies for problems with Amazon link, nowTo: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>, "bergens.sjofartsmuseum@bsj.
uib.no " <bergens.sjofartsmuseum@bsj.uib.no >We here at the Bergen Maritime Museum have neither the
resources nor the competence to assist you in this matter.Med vennlig hilsen
Stiftelsen Bergens Sjøfartsmuseum
Atle
Thowsen
direktør
mobil: 9511 8556
telefon: 55 54 96 00
hjemmeside:
www.bsj.uib.no
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sent: Sunday, January 02, 2011 9:30 PM
To:
bergens.sjofartsmuseum@bsj.uib.no
Subject: Råd om å grave opp
vikingskip i England/Fwd: Råd i forbindelse med utgravingen av et antagelig
norsk vikingskip, (langskip), på the Wirral, i England/Fwd: Anmeldelse av
trakassering/Fwd: Viking DNA book – Apologies for problems with Amazon link, nowHei,
har dere noe råd om å grave opp vikingskip, i England, i Bergen, for jeg
fikk råd om at jeg kunne høre med diverse sjøfartsmuseer osv., om det her, på
internett.Jeg fant et vikingskip, som er klinkebygget, og er et langskip, under
parkeringsplassen, til en pub, på the Wirral.Da en lokal 'innfødt' tipset meg om dette skipet.Jeg lovet de som jobbet på puben, at jeg skulle prøve å ta opp det her, på
min blogg osv., i Norge.Tar gjerne imot tips om konserveringen av skipet, for britene tror at
skipet vil råtne straks det blir gravd opp, og noen svensker har rådet de til å
la skipet bli under leira.Så det trengs noen norske rådgivere, siden dette nok er snakk om et norsk
vikingeskip, siden det er i den delen av the Wirral hvor den norsk-irske
vikinghøvdingen Ingemund, dro til, etter å ha blitt jaget av irene fra Dublin
osv.På forhånd takk for eventuell hjelp!Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date:
Mon, Dec 13, 2010 at 11:33 AM
Subject: Råd i forbindelse med utgravingen av
et antagelig norsk vikingskip, (langskip), på the Wirral, i England/Fwd:
Anmeldelse av trakassering/Fwd: Viking DNA book – Apologies for problems with
Amazon link, now resolved
To: kundeservice@niku.noHei,jeg har startet arbeidet med å prøve å få hjelp til å grave opp et
vikingskip, som jeg har blitt gjort oppmerksom på, her i England.Jeg gikk for å se på vikinghavnen i Meols, og da sa en brite, som jogga
forbi, at under puben the Railway Inn, så lå det et viking langskip.The Wirral var et gammelt, norsk vikingland, (omtrent som Isle of Man), så
dette er nok snakk om norske vikinger.Skipet er klinkebygget, fant man ut, da man tilfeldigvis fant
skipet.Det ligger under leire, og er godt bevart.Skipet er vel unikt i Storbritannia, hvor man ikke har
vikingskipmuseum, såvidt meg bekjent.Engelske forskere, som en professor, ved National Museums Liverpool, som
holdt foredrag på en vikingkonferanse, som jeg var på, i Chester, for noen uker
sider, sier at skipet vil råtne, med en gang det blir gravet opp.Stemmer dette, lurer jeg.Det finnes jo vikingskip i museer i Norge og i andre land i Norden, så
det høres rart ut, å si at skipet bare vil råtne, synes jeg.Hvordan løses dette i Norge?Hva bruker man på treverket, for at det ikke skal råtne, når man graver
opp vikingskip?Mvh.Erik RibsskogPS.
Jeg prøver også å finne organisasjoner i Norge, som kan hjelpe til, med
midler/personell til utgravingen, for man mangler midler i England, (hvor de
kanskje er mest glad i romersk arkeologi).PS 2.Jeg håper dere kan hjelpe, for de neste på lista til Riksantikvaren, er
Roskilde i Danmark, og det her er snakk om norske vikinger, så det blir litt
dumt å kontakte Danmark.PS 3.Her er Riksantikvarens e-post om dette:From: Haustveit, Gunvor <gunvor.haustveit@ra.no> Date:
2010/10/18Subject: Svar på spørsmål "hjelp med å grave opp vikingskip i
England"Hei og takk
for
e-post.Det er flere
kompetansesentra og forskere som er dyktige på feltetom
vikingskip. Anbefaler først og fremst: Kulturhistorisk museum
med
Vikingskipshuset, dernest Norsk Maritimt Museum og Norsk Institutt
for
kulturminneforskning. I Danmark er det kompetanse ved Roskilde
museum.Lykke til!HelsingGunvor Haustveit
InformasjonsseksjonenRiksantikvarenPostboks 8196
Dep0034 OsloTlf: + 47 98 20 27 60———- Forwarded message ———-
From: Frode Kvalø <Frode.Kvalo@marmuseum.no>Date: Mon, Dec 13, 2010
at 8:56 AM
Subject: RE: Anmeldelse av trakassering/Fwd: Viking DNA book –
Apologies for problems with Amazon link, now resolved
To: Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Cc: Per Gisle Galåen <Per.Gisle.Galaen@marmuseum.no>, "emb.london@mfa.no" <emb.london@mfa.no>, "gunvor.haustveit@ra.no"
<gunvor.haustveit@ra.no>, "post.sondre.buskerud@politiet.no " <post.sondre.buskerud@politiet.no >, Stephen Harding <Steve.Harding@nottingham.ac.uk >To
Erik Ribsskog and associatesI
have involuntarily been drawn into in this unpleasant e-mail correspondence and
I have no interested in being a part of it!If
there is a ship of Nordic design dating to the Viking period in a Pub somewhere
in England that is a fascinating story. However, I’m content that our
British colleges have the knowledge and skills to deal with such finds.
This
is not something the Norwegian Maritime Museum will prioritize to get involved
in!Please, do not contact me concerning this matter again!
Frode Kvalø
Head
of ArchaeologyNorwegian Maritime Museum
Fra: Stephen Harding [mailto:Steve.Harding@
nottingham.ac.uk ]Sendt: 11. desember
2010 09:05
Til: Erik Ribsskog; Stephen Harding
Kopi: Per
Gisle Galåen; emb.london@mfa.no; gunvor.haustveit@ra.no; Frode Kvalø; post.sondre.buskerud@politiet.no Emne: RE:
Anmeldelse av trakassering/Fwd: Viking DNA book – Apologies for problems with
Amazon link, now resolvedDear
Erik,Ingi
Thor Jonsson, along with Wirral and Liverpool’s cultural ambassador Mike
McCartney has done a tremendous amount of work over the last 4 years in
strengthening the links between Merseyside/ the North West and the Nordic
countries through the annual Nordic Cultural Events (NICE) Festival, and the
suggestion of you making contact was made because of the (mistaken) impression
you may wish to contribute to these efforts. With respect to the Viking
Conference at Chester and the splendid exhibition provided for the public to
enjoy the regions great Viking Heritage this was all provided completely free
of charge – as was the buffet – thanks to the tremendous efforts of the
staff of the Grosvenor Museum, and all the feedback we have had – apart from
your comment – has been very positive. As a Wirral man going back very many
generations I am very proud of what has been achieved. The food provided
was free and if you did not like it there were other places to buy food nearby.
If you missed the start of the meeting and the introduction so you did not
know who the speakers were this was not the fault of the organisers.
Nontheless we appreciate your interest in the Vikings in our region but if you
wish to communicate with us in future please refrain from using offensive
language otherwise your emails will be blocked. The talks will be posted
on the website as soon as we can,Best
wishesSteve Harding
From: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 10 December 2010
19:46
To: Stephen Harding
Cc: Per Gisle Galåen; emb.london@mfa.no; gunvor.haustveit@ra.no;
frode.kvalo@marmuseum.no; post.sondre.buskerud@politiet.no
Subject: Anmeldelse
av trakassering/Fwd: Viking DNA book – Apologies for problems with Amazon link,
now resolvedHi,
the Icelandic guy
you said I'd get along well with is gay you b*stard.Now I don't wan't
to update you anymore.Good luck with the
Pakistani Samosa food on the Viking-conference.I think you must
be a muslim guy mobbing me.
Don't want
anything more to do with you.
Erik
Ribsskog———-
Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Fri, Dec 10, 2010 at 5:17
PM
Subject: Re: Viking DNA book – Apologies for problems with Amazon link,
now resolved
To: Stephen Harding <Steve.Harding@nottingham.ac.uk >Hi,
yes, I didn't
understand the routine, to get on the conference.
But, I haden't
seen the exhipition yet, Reap and Pillage, so I just went to Chester that day,
but the train was a few minutes early, so I got there a bit
late.And then I spoke with the people working there,
at the museum, who got me in there, after the first break.I understood it
like that one only had to register at the museum, from your
website.
But now I
understand, that I should have ordered a ticket.
This wasn't
clear to me, from reading your website.But, this is just
a hobby for me, with the viking-stuff on the Wirral, so I read about it like I
would have read an online newspaper etc.
But next time
I'll make sure to contact the hosts before I go to a conference like
that.
Sorry about
that misunderstanding again!It sounds very
fine about the video of the conference.
I'll update
you if I hear more from the Norwegian Maritime Museum, about the Vikingship,
under the pub, Railway Inn, in Meols.Thanks again for
arranging the fine viking conference!Best
regards,
Erik RibsskogOn Fri, Dec 10, 2010 at 3:03 PM, Stephen
Harding <Steve.Harding@nottingham.ac.uk > wrote:Thanks Erik. We are waiting to receive the video material (and
permissions) on the conference and hopefully you should be able to
catch up on the Introduction and the other talks you missed at the start.
This will also be of benefit to others, particularly the many people
who wanted to attend but were unable to get tickets.Paa gjensyn,
Steve
From: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sent: 10
December 2010 14:16
To: Steve.Harding@nottingham.ac.uk
Subject: Fwd:
Viking DNA book – Apologies for problems with Amazon link, now
resolvedHi,
that is, I don't
want to have this as a life-style, with football-games at the Wirral and be
mate with the Icelandic guy from the Scandinavian Church,
etc.
I only care
about the viking-stuff on the Wirral etc.
Because I
have a lot of different interests, like blog, genealogy, web-design, etc.,
etc.
So I haven't
got that much spare-time.
So this
isn't about the community-stuff, this is just about the vikingship and the
conference.
Hope you
include the questions from the audience, (from me and others), in the summary,
since I brought up about the vikingship in Meols etc.
Hope this is
alright, don't mean to be to direct/inpolite.
Best
regards,
Erik RibsskogPS.
Maybe I'll
go on a movie, or something, part of the Nordic festival, but I haven't got
the time to go there all the time, unfortunately.I thought about
going on Max Manus, (the Norwegian was-movie), in the Scandinavian chruch last
year.
And I asked
a young Swedish woman, Amanda, who works at Netto, Weaverthree, if she had
been at the Scandinavian Church, but she hadn't.Also, I have an
employment-case, against Bertelsmann Arvato Microsoft Scandinavian Product
Activation:Perhaps you know
someone at the University of Nottingham, who could help me with this case, as
a pro-bono-case, because this case involved/involves many Scandinavians living
in Liverpool.(My alumumni, at
University of Sunderland, haven't replied).Also, some of
the employees there, had a lot to do with the Scandinavian Church, (and are
included in the case), an Irish/Swede called Michael O'Shaughnessy etc., so
I'm a bit vary about the Scandinavian Church, to be frank.
So I think
I'll only keep this at the level it's been at, that I only go to the odd
trip/event at my own choice..
Hope this is
alright!———-
Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Fri, Dec 10, 2010 at 1:53
PM
Subject: Re: Viking DNA book – Apologies for problems with Amazon link,
now resolved
To: Stephen Harding <Steve.Harding@nottingham.ac.uk >Hi,
ok, perhaps I'll
do that!Thank you very
much for your help!I'll update you
as soon as possible, if I hear something more from the Vikingship-experts in
Norway.
Thank you
very much again for your reply!Best
regards,
Erik RibsskogOn Fri, Dec 10,
2010 at 10:22 AM, Stephen Harding <Steve.Harding@nottingham.ac.uk > wrote:Thanks Erik
We'll put a summary up soon on http://www.nottingham.ac.uk/-
sczsteve and may be able to
include some videos of the talks – including the Intro – once we
have permission from the speakers. If you like I can also put
you in touch with Ingi Thor Jonsson – like yourself a resident
Livepudlian – who runs the annual NICE (Nordic Cultural Events) Festival,
I think you and Ingi would get on very well. There will eventually be a
book based on the Conference but that won't be for some
months,Ha det bra
Steve
Vikings: http://www.nottingham.ac.uk/-
sczsteve
From: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 07 December 2010
14:53
To: Stephen Harding
Subject: Re: Viking DNA book –
Apologies for problems with Amazon link, now resolvedHi,
thank you very
much for you e-mail!
I've now
sent about the Vikingship in Meols, to the Norwegian Maritime Museum, at
Bygdøy, in Oslo.
They are
also experts on vikingships, and the conserving of these, like Cultural
Historical Musum, in Oslo are.I'll update
you more, if and when I hear back from them.
Has anyone
written a summary from the viking-conference, which I could write about on
my blog, since I have a travel-blog etc., where I write about my short
travels from Liverpool to different Norwegian Viking places in the
Wirral.
Thanks in
advance for any help!
Yours
sincerely,
Erik RibsskogOn Tue, Dec 7,
2010 at 2:23 PM, Stephen Harding <Steve.Harding@nottingham.ac.uk > wrote:Dear all,
Firstly apologies for the
bulk nature of this email again and secondly apologies to those who have had
difficulty accessing the book (with its marvellous foreword by Michael Wood)
through amazon.co.uk.:Although because of the
demand (many thanks!) the site says "Out of Stock" if you click on the "2
new" you should be able to order the book immediately and in time for
Christmas. Thirdly apologies if you have no interest in the
Vikings!All best
wishesSteve, Turi and
Mark
From: Harding Stephen
Sent: 02 December 2010
14:41
To: undisclosed recipients
Subject: Viking DNA
bookDear Colleagues (including many of you who took part in the
genetic survey of northwest England, 2002-2007, or the Nordic Festival in
2008)
Apologies if you get this message more than once! We are
writing to bring to your attention a publication we have just
produced. It focuses on the first part of a genetic survey of
northern England – the Wirral and West Lancashire project in the
northwest – and explains the basis behind the DNA method to probe
ancestry, the use of surnames to help to localize volunteers to specific
regions of the country, and how genetic methods are being used in
conjunction with historical, archaeological and linguistic evidence to learn
about Viking ancestry. It also gives some examples from
individual results and from comparing populations of people to help show
what these new technologies can achieve.
Publication of the book has been supported by one of the UK
Research Councils who have been supporting the study (the Biotechnology and
Biological Sciences Research Council) – and Nottingham University Press in
conjunction with Countyvise Limited have very kindly produced this for us
and indeed done a splendid job. We would like to stress that we
as authors are not taking any Royalties or profit!The book is introduced with
a brilliant foreword by famous UK/BBC historian/broadcaster Michael
Wood after which we set out to show as clearly as we can, with the
help of full colour illustrations – what DNA is and how DNA methods can be
used to probe both individual and population ancestry. For probing
Viking ancestry it shows the importance of using DNA in conjunction with
historical, linguistic, place name and archaeological evidence – again with
the help of many colour illustrations, and explains how DNA can be used to
probe paternal ancestry and maternal ancestry either for individuals or for
populations of people, explaining also some of the sometimes complicated
jargon that scientists use.A major problem in studying
population ancestry is the large population movements that have occurred
since the Industrial Revolution. However there is a strong link
between surnames and paternal DNA ancestry and the book explains how
information such as Henry VIII’s tax rolls, , and even criminal records
(including someone accused of killing a dog in 1348 …. found not guilty!)
can be used to help establish the volunteer base for specific regions of
northern England. Using these methods significant Scandinavian
ancestry (up to 50% of the mixture of DNA from the old populations) has been
shown for Wirral and West Lancashire. One youngster from Wirral
was so impressed with the results for her father she wrote a School
project “My Viking Dad and his Viking Dog”! The book finishes with a look
towards the current testing of other regions of Northern England and the
research currently being undertaken with colleagues in Norway to study the
genetic profile of Scandinavia in the Viking Age.This broadcast on BBC Radio
4 gives some more information about the survey: http://www.bbc.co.uk/radio4/history/making_history/making_ (afterhistory_20080520.shtml
the first minute or so)So we think it will be a useful read for anyone interested in DNA
ancestry and, after seeing what we have done in the North West, give people
from other regions an idea of how their own past could be
researched. The book is 150 pages long and extensively
illustrated in colour.. The book has just
become available in all good bookshops in the north West or from
Amazon.co.uk *and would make an excellent Christmas
present.Steve Harding, Mark Jobling and Turi King
Stephen Harding
DSc(Oxon)
Professor of Applied
Biochemistry
NCMH
Laboratory,
University of
Nottingham
Sutton
Bonington
LE12 5RD, UK
http://www.nottingham.ac.uk/-
sczsteve steve.harding@nottingham.ac.uk
*in case of difficulty
contact us on this email address, and we will put you in contact with
Nottingham University Press or CountyviseThis message and any
attachment are intended solely for the addressee and may contain
confidential information. If you have received this message in error, please
send it back to me, and immediately delete it. Please do not use, copy or
disclose the information contained in this message or in any attachment. Any
views or opinions expressed by the author of this email do not necessarily
reflect the views of the University of Nottingham.This message has been checked
for viruses but the contents of an attachment may still contain software
viruses which could damage your computer system: you are advised to perform
your own checks. Email communications with the University of Nottingham may
be monitored as permitted by UK legislation.
-
Mer fra #blablabla
Session Start: sø jan 30 00:17:30 2011Session Ident:#blablabla[00:17] <Nikoline> hva gjør dere denne lørdagskvelden? 😉[00:20] <@skorpion> lite[00:20] <@skorpion> begynner Ã¥ bli trøtt[00:20] <@skorpion> *gjesp*[00:21] <Nikoline> gjør det selv[00:21] <Nikoline> har hatt noen venninner pÃ¥ besøk, sÃ¥ da blir det mye skravling[00:30] * gorg (~gorg@ti0210a340-0098.bb.online.no ) has joined #blablabla[00:30] * skorpion sets mode +b *!*@ti0210a340-0098.bb.online.no for #blablabla[00:30] * gorg was kicked by skorpion (~asdfasdfa@116.79-160-164.customer.lyse.net ) Reason (gorg)[00:47] * Einstein2 sets mode -b *!*@c7C355AC1.dhcp.bluecom.no for #blablabla[01:11] ->> Nikoline is ~Mokkis@ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no (…)[01:11] ->> Nikoline is on: #Bergen #blablabla #oslo[01:11] ->> Nikoline using irc.underworld.no (Underworld EFnet Client Server)[01:11] ->> Nikoline :End of /WHOIS list.[01:12] ->> ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no resolved to 85.167.105.104[01:12] <@_cons> 85.167.105.104 NO NORWAY AKERSHUS AS TELENOR BUSINESS SOLUTIONS AS[01:12] <@_cons> alle er fra ås[01:12] * _cons sets mode +b *!*@ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no for #blablabla[01:12] * Nikoline was kicked by _cons (~v_beider@host86-180-205-57.range86-180.btcentralplus.com ) Reason (ås)[01:13] <@_cons> ->> Merra is ~Mokkis@ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no (…)[01:14] <@_cons> ->> Nikoline is ~Mokkis@ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no (…)[01:14] <@_cons> hm[01:14] <@_cons> samme ident hm hm[01:14] <@_cons> spesielt[01:16] <@skorpion> hun sa hun var fra kristiansand[01:51] * Happyday (SuperHappy@ti0013a380-dhcp1093.bb.online.no ) has joined #blablabla[01:52] <Happyday> Hei[01:52] <Happyday> hva gjør dere i kveld?[01:53] <@_cons> skorpion: hun hadde ihvertfall samme ident som 3-4 andre som har vært her i dag[01:53] ->> Happyday is SuperHappy@ti0013a380-dhcp1093.bb.online.no (…)[01:53] ->> Happyday is on: #blablabla[01:53] ->> Happyday using irc.he.net (Hurricane Electric IRC Server)[01:53] ->> Happyday :End of /WHOIS list.[01:54] <@_cons> ->> Happyday is SuperHappy@ti0013a380-dhcp1093.bb.online.no (…)[01:54] <@_cons> ->> Merra is ~Mokkis@ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no (…)[01:54] <@_cons> ->> Nikoline is ~Mokkis@ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no (…)[01:55] <@_cons> Happyday hadde ikke helt lik ident[01:55] <@_cons> men merra og nikoline hadde samme[01:55] <Happyday> Hva skjer nÃ¥? Jeg skjønner ingenting[01:55] <@_cons> hva gjør du her da?[01:55] <@_cons> dette er en kanal for mine kjente[01:55] <Happyday> Jeg kjedet meg, sÃ¥ tenkte noen ville snakke[01:56] * Happyday was kicked by _cons (~v_beider@host86-180-205-57.range86-180.btcentralplus.com ) Reason (gå å kjed deg et annet sted)[01:56] * _cons sets mode +b *!*@ti0013a380-dhcp1093.bb.online.no for #blablabla[01:56] <@_cons> skorpion: jeg synes du begynner å 'fuske' litt[01:56] <@_cons> hvis du ikke ser at det var noe tull med hu fra kristiansand[01:56] <@_cons> eller 'kristiansand'[01:56] <@_cons> men men[01:57] <@_cons> det syntes jeg var rart[01:57] <@skorpion> jeg vet ikke[01:57] <@_cons> du pleier vel vanligvis å være oppmerksom[01:57] <@skorpion> jeg har ikke snakket med henne mer enn 10 setninger[01:57] <@skorpion> hva mener du var mystisk med henne?[01:57] <@_cons> men hun har jo samme ident som 5 andre som har vært innom her i dag[01:58] <@_cons> er det noe du ikke skjønner?[01:58] <@_cons> eller bare later du som?[01:58] <@_cons> sorry hvis jeg er litt direkte[01:58] <@skorpion> ah[01:58] <@skorpion> men hun hadde venninner pÃ¥ besøk sa hun[01:58] <@skorpion> og jeg sjekka loggene og hun har ikke vært her før[01:58] <@skorpion> i alle fall ikke med den ip'en[01:59] <@skorpion> sÃ¥ jeg trodde det var greit[01:59] <@_cons> ja det har vært mange folk fra ås her men[01:59] <@_cons> men men[01:59] <@skorpion> kunne jo være de alle satt bak samme IP[01:59] <@skorpion> i et nettverk[01:59] <@_cons> jeg synes det er folk fra ås her hver dag[01:59] <@_cons> da burde dem vel ta et hint[01:59] <@skorpion> ja, ikke vet jeg[02:00] <@skorpion> skal pælme dem ut neste gang jeg ser dem[02:02] <@_cons> [18:06] <petter33> jepp[02:02] <@_cons> [18:06] <@_cons> 128.39.31.178 NO NORWAY AKERSHUS AS UNINETT BACKBONE NETWORK[02:02] <@_cons> [18:06] <@_cons> ip location sier at du er i ås[02:02] <@_cons> petter33 var også fra ås[02:02] <@_cons> derfor jeg blir litt skeptisk til ås[02:02] <@_cons> men men[02:02] <@_cons> men det er mulig jeg tar feil[02:04] <@skorpion> ja, og sÃ¥ mÃ¥ du huske pÃ¥ at geoiplokalisering ikke er nøyaktig[02:04] <@skorpion> ip'er kan forflytte seg[02:04] <@skorpion> http://cqcounter.com/whois/[02:04] <@skorpion> den greia her gav meg "leknes" pÃ¥ de damene[02:04] <@skorpion> ikke at det er noe nærmere kristiansand men[02:05] <@_cons> nei[02:05] <@_cons> men merra og nikoline hadde samme ip[02:05] <@_cons> og merra var på #johncons[02:05] <@_cons> også kommer a tilbake som nikoline[02:05] <@_cons> da synes jeg det blir som en klone av en som har vært på #johncons[02:06] <@_cons> for å si det sånn[02:06] <@_cons> da virker det som noe uglemoser for meg[02:06] <@_cons> for å si det sånn[02:06] <@skorpion> ja, det stemmer jo[02:06] <@_cons> men men[02:06] <@_cons> jeg synes at #johncons virker som noe baksnakking[02:06] <@skorpion> det er det[02:06] <@_cons> liker ikke helt den kanalen dessverre[02:06] <@_cons> men men[02:06] <@skorpion> vil bare presisere at jeg ikke har vært med pÃ¥ den baksnakkinga[02:07] <@_cons> så da får jeg litt temperament da vet du[02:07] <@skorpion> jeg var der bare og sÃ¥[02:07] <@_cons> nei okey np[02:07] <@skorpion> hehe, det er greit det[02:07] * Sakprosa (~raasex@c7C355AC1.dhcp.bluecom.no ) has joined #blablabla[02:07] <@_cons> skal prøve å skjerpe meg[02:07] <@_cons> vi får se[02:07] <@skorpion> de folka pÃ¥ #johncons hater meg jo[02:07] ->> Sakprosa is ~raasex@c7C355AC1.dhcp.bluecom.no (Gråpus Kommunehus)
[02:07] ->> Sakprosa is on: #blablabla[02:07] ->> Sakprosa using irc.homelien.no (Who Cares)[02:07] ->> Sakprosa :End of /WHOIS list.
[02:07] <@skorpion> sakprosa[02:07] ->> c7C355AC1.dhcp.bluecom.no resolved to 193.90.53.124[02:07] <@skorpion> hmm[02:07] <Sakprosa> blablabla ukeblad resten står i avisa[02:07] <@_cons> er det axel?[02:07] <@skorpion> sjutten tipper jeg[02:07] <@_cons> okey[02:07] <Sakprosa> hæ[02:07] <@skorpion> eller taxi?[02:07] <@_cons> har du lært deg å skrive axel?[02:07] <Sakprosa> Jeg er ingen Axel eller sjutten[02:08] <@_cons> axel er broren min som har gått på spesialskole[02:08] <Sakprosa> Jassågitt.[02:08] <@_cons> han pleide å si det blabla ukeblad[02:08] <@_cons> men men[02:08] <@skorpion> [00:17] Sjutten is ~stjele@c7C355AC1.dhcp.bluecom.no * Bjurtvald Brumleby[02:08] <Sakprosa> Det er en kjent regle.[02:08] <@_cons> er det det ja[02:08] <@skorpion> Sakprosa is ~raasex@c7C355AC1.dhcp.bluecom.no * GrÃ¥pus Kommunehus[02:08] <@_cons> det må være en oslo-regle[02:08] <@_cons> tror jeg[02:08] <@_cons> men men[02:08] <Sakprosa> skorpion: Det der er bare tull.[02:08] <@skorpion> nei, det er fakta[02:09] <Sakprosa> Lett å forfalske sånne ting.[02:09] * _cons sets mode +b *!*@c7C355AC1.dhcp.bluecom.no for #blablabla[02:09] * Sakprosa was kicked by _cons (~v_beider@host86-180-205-57.range86-180.btcentralplus.com ) Reason (hade sjutten)[02:09] <@skorpion> lol[02:09] <@skorpion> han prøver seg stadig han der[02:09] <@_cons> lurer på hva han prøver å oppnå egentlig[02:09] <@_cons> hvem vet[02:09] <@_cons> han er vel kanskje bare en generelt værsting[02:10] <@_cons> hvem vet[02:10] <@_cons> vi får se[02:10] <@skorpion> jeg tror det er han som driver den uautoriserte fanklubben[02:10] <@skorpion> uten at jeg skal si noe for sikkert[02:10] <@_cons> hm[02:10] <@_cons> jeg skjønner ikke hva han pønsker på[02:11] <@_cons> jeg er litt av den gamle skolen[02:11] <@_cons> at jeg liker at folk prater rett fram liksom[02:11] <@_cons> eller hvordan jeg skal si det[02:11] <@_cons> men det er vel bare for å tulle[02:11] <@_cons> det med den 'fancluben'[02:11] <@_cons> men hvorfor dem holder på sånn[02:11] <@_cons> det skjønner jeg ikke[02:11] <@skorpion> samme her…Ã¥penhet, ytringsfrihet…ikke dette new world order greiene[02:12] <@_cons> men jeg skulle laste opp noen sånne statistikker for johncons-blogg[02:12] <@_cons> fikk lasta opp ny sikkerhetskopi osv[02:12] <@_cons> bbl[02:12] <@skorpion> ok, preikes[02:19] * Einstein2 sets mode -b *!*@ti0153a380-0938.bb.online.no for #blablabla[02:47] * skorpion (~asdfasdfa@116.79-160-164.customer.lyse.net ) Quit ( )[15:03] ->> You joined channel #blablabla[15:03] ->> Topic is: Ny Isbre-mint butikk: www.Isbre.net[15:03] ->> Topic set by john_cons!~v_beider@host86-148-252-176.range86-148. on 13.01.2011 21:28:15btcentralplus.com [15:03] ->> Attempting to join #quiz-show[15:03] ->> Channel Modes are: +tn[15:03] ->> Channel created on 31.12.2010 09:58:40[15:05] -> *blablabot* op (sensurert av johncons-blogg)[15:05] * blablabot sets mode +o _cons for #blablabla[15:15] <skorpion> hallo _cons[15:15] <@_cons> heisann skorpion, hvordan går det?[15:17] <skorpion> jo, takk bra[15:17] <skorpion> der da?[15:17] <@_cons> jo ikke værst, har oppdatert cv og publisert på johncons-fanclub osv[15:17] <@_cons> har nok annet å drive med idag og, ser jeg på en lapp her[15:17] <@_cons> men men[15:18] <skorpion> du hviler ikke, selv pÃ¥ søndag, altsÃ¥ 🙂[15:18] <@_cons> nei, jeg må nok lage mat og sånn[15:18] <@_cons> selv om det er søndag[15:18] <@_cons> jeg er ikke kristen akkurat[15:18] <skorpion> ja, mat mÃ¥ man ha[15:18] <@_cons> og rydde opp i e-poster osv[15:18] <skorpion> jau[15:18] <@_cons> men jeg slipper jo brev og telefoner[15:19] <@_cons> så jeg merker at det er helg[15:19] <@_cons> for å si det sånn[15:19] <@_cons> så det er litt digg det[15:19] <@_cons> det er sant[15:19] <skorpion> ah, ja[15:19] <skorpion> nesten synd ikke eposten stopper opp pÃ¥ sønda'n og da[15:19] <skorpion> sÃ¥ du hadde sluppet Ã¥ rydde oppe i all den driten du fÃ¥r[15:19] <@_cons> ja, idag så rydder jeg opp i e-postene fra igår[15:20] <@_cons> for da slipper jeg å sitte hele dagen og lese alt mulig dritt[15:20] <@_cons> da bare leser jeg de viktige e-postene[15:20] <@_cons> som ikke er spam/trakassering[15:20] <@_cons> den dagen de dukker opp[15:20] <@_cons> også rydder jeg opp i dritten dagen etter[15:20] <@_cons> så blir ikke trakasseringa så personlig liksom[15:20] <@_cons> noe sånt[15:20] <skorpion> skjønner[15:20] <@_cons> da får man det liksom ikke rett i trynet[15:20] <@_cons> men har ting litt på avstand[15:21] <skorpion> ja, en ting av gangen[15:21] <@_cons> for dritt e-postene er ofte relatert til blogg-poster jeg skriver, om jobb-søking osv[15:21] <@_cons> ja, når dritten er om ting jeg har litt på avstand, så sårer det ikke så mye[15:21] <@_cons> da blir det ikke sånn, at det tærer like mye[15:21] <@_cons> som hvis man får det i trynet med en gang[15:22] <@_cons> det virker også som at dette er organisert, sånn at det skal tære ned på folk[15:22] <@_cons> og sånn at det er flere som samarbeider[15:22] <@_cons> muligens ihvertfall[15:22] <skorpion> ja, eller en slags copycat effect[15:22] <@_cons> så da kan det være konstruert, for å tære ned på meg[15:22] <@_cons> ja, noen har jo søkt, at det er noe mind controll-projekt som foregår[15:22] <@_cons> noe psykologi-prosjekt[15:22] <@_cons> kanskje cia, eller noe mafia, eller noe[15:23] <skorpion> sÃ¥pass[15:23] <@_cons> sitter å prøver å bryte meg ned[15:23] <@_cons> ja, det virker nesten som at noe av e-postene jeg får[15:23] <@_cons> er spesiallaget av psykologer, eller noe[15:23] <@_cons> for å bryte meg ned[15:23] <skorpion> skjønner[15:23] <@_cons> så derfor er det bedre å ta det dagen etter, synes jeg[15:23] <@_cons> så det er nok noe 'heavy shit'[15:23] <@_cons> fom foregår[15:23] <@_cons> som foregår[15:23] <@_cons> men men[15:23] <skorpion> ja, kanskje[15:24] <@_cons> ja, det er ihvertfall sånn det virker for meg da[15:24] <@_cons> jeg kan jo ikke si det her sikkert[15:24] <@_cons> men jeg har jo vært op på #quiz-show osv[15:24] <@_cons> tidligere[15:24] <@_cons> så jeg er vant til å få litt av hvert i trynet[15:24] <@_cons> når jeg banner osv[15:24] <skorpion> kan det være tidligere quit-show gjester som er ute etter Ã¥ ta hevn tror du?[15:25] <@_cons> nei jeg vet ikke
[15:25] <@_cons> det kan jeg ikke spekulere på[15:25] <@_cons> det er ganske mye som har skjedd i livet mitt[15:25] <skorpion> jeg har mistanke om at det er folka pÃ¥ #johncons som bøller[15:25] <@_cons> så nøyaktig hva som foregår, det veit jeg ikke[15:25] <@_cons> åkey, ja det er mulig[15:25] <@_cons> hvem vet[15:25] <skorpion> det har blitt nevnt noen ganger der[15:25] <@_cons> kanskje de er del av det samme som den e-post sendinga[15:25] <@_cons> ja det kan jo være[15:25] <skorpion> ja[15:26] <@_cons> jeg har ikke anelse om hvem det er som står bak[15:26] <@_cons> men det virker ihvertfall litt som at det kan kanskje være organisert, synes jeg[15:26] <@_cons> men men[15:26] <@_cons> men å si mer enn det[15:26] <@_cons> det vil bli spekulering, fra min side[15:26] <@_cons> så det er det vel kanskje ikke så mye poeng i[15:26] <@_cons> men men[15:26] <skorpion> ikke verdt Ã¥ bruke for mye tankekraft pÃ¥ det kanskje[15:27] <@_cons> nei, men altså, spekulering, det tjener vel ikke alltid til så mye[15:27] <skorpion> nei, spesielt nÃ¥r man har bedre ting Ã¥ ta seg til[15:27] <@_cons> det finnes nok andre ting[15:27] <@_cons> som er bedre å bruke hue på ja[15:27] <@_cons> ja riktig[15:27] <@_cons> andre ting som jeg kan finne ut[15:27] <@_cons> jeg kan jo ikke vite hvem en ip-adresse tilhører[15:28] <@_cons> det er det umulig å finne ut for meg
[15:28] <@_cons> så da er det litt bortkasta å bruke tid på det antagelig[15:28] <@_cons> selv om jeg har lest det[15:28] <@_cons> at man kan spore e-poster nå[15:28] <@_cons> ved hjelp av ip-location[15:28] <@_cons> men jeg har ikke fått det til å funke enda[15:28] <@_cons> men det kan jeg kanskje se på igjen nå[15:28] <@_cons> vi får se[15:29] <skorpion> jau[15:30] <@_cons> http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/how-to- track-the-original-location- of-an-email-via-its-ip- address/ [15:30] <@_cons> her står det visst noe om det[15:30] <@_cons> jeg kan kanskje skrive en blogg-post om dette[15:30] <@_cons> vi får se[15:30] <@_cons> bbl[15:31] <skorpion> ja, kjenner til det der, men hvis det er nyhetsbrev og sÃ¥nt det dreier seg om, sÃ¥ er det jo ikke sÃ¥ lett, for da tilhører jo IPen den som sendte nyhetsbrevet og ikke den som meldte deg pÃ¥[15:32] <skorpion> men ja, du kunne jo f.eks. sjekket meldingshodet for IP-adresse, og sÃ¥ gÃ¥tt inn pÃ¥ #norge / #oslo og gjort en /who *IP[15:32] <skorpion> sett om det er noen her som sender[15:36] <@_cons> ja, det var det jeg tenkte[15:36] <@_cons> å sjekke meldingshodet[15:36] <@_cons> jeg har prøvd det før[15:36] <@_cons> men fikk det ikke til å funke[15:36] <@_cons> men jeg får søke mer på google her[15:38] <@_cons> jeg har bare vært såvidt borti det her så har ikke fått dette til å funke enda men tester[15:38] <@_cons> det er kansje noe med 'show original'[15:39] <@_cons> nå fant jeg ut noe:[15:39] <@_cons> Email Header Analysis[15:39] <@_cons> Sender IP Address: 109.108.198.140 WhoIs Lookup IP BlackList Lookup[15:39] <@_cons> Host Addres: pc198-140.ktv.no[15:39] <@_cons> Additional IP Information About Email Sender[15:39] <@_cons> IP Address Country: Norway[15:39] <@_cons> IP Address City Location: Trondheim[15:39] <@_cons> IP Address Region: Sor-Trondelag[15:39] <@_cons> IP Address Latitude: 63.4167,[15:39] <@_cons> IP Address Longtitude: 10.4167[15:39] <@_cons> Organization: Stjordal – Static IP[15:39] <@_cons> ISP: AS Kabel-TV[15:39] * Bella (Bella@ti0013a380-dhcp1093.bb.online.no ) has joined #blablabla[15:39] ->> Bella is Bella@ti0013a380-dhcp1093.bb.online.no (…)[15:39] ->> Bella is on: #blablabla #kristiansand[15:39] ->> Bella using irc.efnet.pl (Warsaw, Poland)[15:39] ->> Bella :End of /WHOIS list.[15:39] <Bella> Er det en som heter Erik Ribsskog her? Jeg har en viktig beskjed[15:39] <@_cons> ja det er nok det[15:39] ->> ti0013a380-dhcp1093.bb.online.no resolved to 85.167.26.74[15:39] <Bella> Vet du hvem, han er?[15:40] <@_cons> 85.167.26.74 NO NORWAY VEST-AGDER KRISTIANSAND TELENOR BUSINESS SOLUTIONS AS[15:40] <@_cons> det er mer som er erik ribsskog[15:40] <@_cons> jeg kjenner nok svært få i kristiansand[15:40] <@_cons> hvem er du?[15:40] <Bella> Jeg mÃ¥ snakke med han. Jeg har en viktig beskjed![15:40] <Bella> Jeg er Isabella fra Kristiansand[15:40] * tailpush (~efustrex@rainbow.nvg.ntnu.no) has joined #blablabla [15:40] * _cons sets mode +b *!*@rainbow.nvg.ntnu.no for #blablabla[15:40] * tailpush was kicked by _cons (~v_beider@host86-180-205-57.range86-180.btcentralplus.com ) Reason (bannet ut mars)[15:40] <@_cons> ok, hei isabella[15:41] <Bella> Hei! Kjenner du Erik Ribsskog?[15:41] <@_cons> det var litt kort navn kanskje men[15:41] <@_cons> ja, det er jeg som er erik ribsskog[15:41] <@_cons> det er meg[15:41] <Bella> Isabella Rognskog[15:41] <@_cons> okey[15:41] <@_cons> et sec[15:41] <Bella> Åssen kan jeg være sikker på at det er deg?[15:42] * Tingeling (~Luna@ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no ) has joined #blablabla[15:42] <Tingeling> hei![15:42] <Tingeling> stÃ¥r til?[15:42] <@_cons> Isabell Rognskog Ryeng?[15:42] ->> Tingeling is ~Luna@ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no (…)[15:42] ->> Tingeling is on: #blablabla[15:42] ->> Tingeling using irc.underworld.no (Underworld EFnet Client Server)[15:42] ->> Tingeling :End of /WHOIS list.[15:42] <Bella> Nei, Isabella Rognskog[15:43] <@_cons> bella: hvis du går her, så ser du at john_cons er mitt nick:[15:43] <@_cons> http://www.johncons-fanclub.net/ [15:43] <Bella> Ok, sÃ¥ jeg kan være sikker pÃ¥ at du er Erik Ribsskog? Jeg pleier ofte Ã¥ bli lurt skjønner du[15:43] <@_cons> du kan også sende e-post[15:44] <Bella> Ok, takk:)[15:44] <@_cons> Tingeling: hei, hvem er du?[15:44] <@_cons> ok np[15:44] <Tingeling> hvorfor heter du ikke johncons, _cons?[15:44] <Tingeling> hei, jeg heter synne[15:44] * moholt (~Seltz@pc198-140.ktv.no) has joined #blablabla[15:44] <@_cons> fælt så mange som dukka opp nå da[15:44] <@_cons> er noe sms-sending på gang?[15:44] <Tingeling> søndag vet du[15:44] <Tingeling> lite pÃ¥ tv[15:44] <Bella> Jeg evt ikke. Blei litt nervøs![15:44] <Tingeling> sms-sending?[15:44] <@_cons> hvem er du da Tingeling?[15:45] <Tingeling> jeg er synne[15:45] <@_cons> dette er en kanal for mine kjente[15:45] <Tingeling> fra kristiansand[15:45] <Bella> etternavn[15:45] <@_cons> jeg tror ikke jeg kjenner noen synne[15:45] <Tingeling> Ã¥ja :/ kan vi ikke være her?[15:45] ->> ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no resolved to 85.167.105.104[15:45] <moholt> _cons: Den bÃ¥ten under den puben, vet du om den er klinkbygd?[15:45] <Tingeling> nei, jeg tror ikke jeg kjenner deg heller[15:45] <Tingeling> har lest litt pÃ¥ bloggen din bare. den virker interessant 😉[15:45] <@_cons> moholt: ja den er klinkebygget[15:46] <@_cons> moholt: det har jeg lest et eller annet sted[15:46] <Bella> Hva betyr det?[15:46] <@_cons> Bella: det står også e-post adresse på johncons-blogg[15:46] <Bella> Ok, takk! Kan jeg sende deg mail?[15:46] <@_cons> Bella: ja hvis det er noe spesielt så[15:47] <@_cons> som ikke er tull f.eks.[15:47] <@_cons> men men[15:47] <Bella> Nei, sÃ¥ klart ikke![15:47] <@_cons> okey i c[15:47] <Bella> jeg fÃ¥r ofte tullemailer. Det er irriterende![15:47] <@_cons> ja det er helt sant[15:47] <Tingeling> jeg har sett at det er en del som tuller med deg, _cons. har ikke folk bedre ting Ã¥ gjøre om dagen?[15:47] <@_cons> moholt: hvorfor lurer du på om den båten er klingebygd[15:47] <Bella> Tydeligvis ikke[15:48] <@_cons> Tingeling: jo det skulle man kanskje tro[15:48] <Tingeling> ja.. det er dÃ¥rlig gjort[15:48] <@_cons> 85.167.105.104 NO NORWAY AKERSHUS AS TELENOR BUSINESS SOLUTIONS AS[15:48] <@_cons> Tingeling: det står du er fra ås[15:48] * _cons sets mode +b *!*@ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no for #blablabla[15:48] <moholt> Mon tro om det er en Karrer, _cons.[15:48] * Tingeling was kicked by _cons (~v_beider@host86-180-205-57.range86-180.btcentralplus.com ) Reason (ås er ikke det samme som kristiansand)[15:49] <@_cons> nei det der var juks, er jeg redd[15:49] <moholt> de fraktet ofte forsyninger med slike bÃ¥ter.[15:49] <@_cons> vikingene mener du moholt?[15:49] <@_cons> jeg har lurt på om det var hovedskipet til ingemund[15:49] <moholt> Ja. Ikke karrer, men Knarrer. skrivefeil[15:49] <@_cons> som var en vikinghøvding fra dublin[15:50] <@_cons> en norsk vikinghøvding[15:50] <@_cons> som kom i undertall, og ble kastet ut av irland, av irene[15:50] <@_cons> så dro de til meols[15:50] <@_cons> eller the wirral[15:50] <@_cons> der det skipet er funnet[15:50] <@_cons> langt inne på land[15:50] <@_cons> så det kan ha vært at havet stod langt høyere, på den tiden[15:50] <@_cons> men men[15:51] <@_cons> skorpion[15:51] <@_cons> jeg fikk sporet den e-posten her:[15:51] <@_cons> Delivered-To: eribsskog@gmail.com[15:51] <@_cons> Received: by 10.220.49.145 with SMTP id v17cs96913vcf;[15:51] <@_cons> Sat, 29 Jan 2011 12:08:16 -0800 (PST)[15:51] <@_cons> Received: by 10.224.28.80 with SMTP id l16mr4461397qac.204.1296331696597; [15:51] <@_cons> Sat, 29 Jan 2011 12:08:16 -0800 (PST)[15:51] <@_cons> Received-SPF: softfail (google.com: best guess record for domain of transitioning sosialdumping@hotmail.com does not designate 65.55.90.107 as permitted sender) client-ip=65.55.90.107;[15:51] <@_cons> Received: by 10.241.33.103 with POP3 id 39mf744955vxb.67;[15:51] <@_cons> Sat, 29 Jan 2011 12:08:16 -0800 (PST)[15:51] <@_cons> X-Gmail-Fetch-Info: erik.ribsskog@googlemail.com 1 pop.googlemail.com 995 erik.ribsskog[15:51] <@_cons> Delivered-To: erikribsskog@gmail.com[15:51] <@_cons> Received: by 10.220.178.196 with SMTP id bn4cs108558vcb;[15:51] <@_cons> Sat, 29 Jan 2011 11:31:35 -0800 (PST)[15:51] <@_cons> Received: by 10.224.11.19 with SMTP id r19mr4357472qar.383.1296329494965; [15:51] <@_cons> Sat, 29 Jan 2011 11:31:34 -0800 (PST)[15:51] <@_cons> Return-Path: <sosialdumping@hotmail.com>[15:51] <@_cons> Received: from snt0-omc2-s32.snt0.hotmail.com (snt0-omc2-s32.snt0.hotmail.com [65.55.90.107])[15:51] <@_cons> by mx.google.com with ESMTP id s14si40782144qcp.7.2011.01.29.11.31.34; [15:51] <@_cons> Sat, 29 Jan 2011 11:31:34 -0800 (PST)[15:51] <@_cons> Received-SPF: pass (google.com: domain of sosialdumping@hotmail.com designates 65.55.90.107 as permitted sender) client-ip=65.55.90.107;[15:51] <@_cons> Authentication-Results: mx.google.com; spf=pass (google.com: domain of sosialdumping@hotmail.com designates 65.55.90.107 as permitted sender) smtp.mail=sosialdumping@hotmail.com [15:51] <@_cons> Received: from SNT105-W32 ([65.55.90.71]) by snt0-omc2-s32.snt0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.4675);[15:51] <@_cons> Sat, 29 Jan 2011 11:30:20 -0800[15:51] <@_cons> Message-ID: <SNT105-W320E03A87ECB54833FD8A5A8E00@ phx.gbl> [15:51] <@_cons> Return-Path: sosialdumping@hotmail.com
[15:51] <@_cons> Content-Type: multipart/alternative;[15:51] <@_cons> boundary="_851ec7bb-84e3-496e-88e7-82cc8081c200_"
[15:51] <@_cons> X-Originating-IP: [109.108.198.140][15:51] <@_cons> From: jon saetran <sosialdumping@hotmail.com>[15:51] <@_cons> To: <erikribsskog@gmail.com>[15:51] <@_cons> Subject: Sosial dumping[15:51] <@_cons> Date: Sat, 29 Jan 2011 20:30:20 +0100[15:51] <@_cons> Importance: Normal[15:51] <@_cons> MIME-Version: 1.0[15:51] <@_cons> X-OriginalArrivalTime: 29 Jan 2011 19:30:20.0763 (UTC) FILETIME=[F79BDAB0:01CBBFEA][15:51] <@_cons> –_851ec7bb-84e3-496e-88e7-82cc8081c200_ [15:51] <@_cons> Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"[15:51] <@_cons> Content-Transfer-Encoding: quoted-printable[15:51] <@_cons> Hei=2C[15:51] <@_cons> =20[15:51] <@_cons> Har mottatt bekymringsmelding fra en anonym 3-part som kan fortelle at du e=[15:51] <@_cons> r blitt sosialt dumpet av Staten Norge.[15:51] <@_cons> Kan du redegj=F8re for dette=2C slik at vi kan ta opp saken i formannskapet=[15:51] <@_cons> til EMO – hvor vi vil ta stilling om hvorvidt vi[15:51] <@_cons> skal ta saken videre til h=F8yeste hold. Slik at du=2C som Norsk Statsborge=[15:51] <@_cons> r=2C opprettholder din rett til =E5penhet=2C =E6rlighet[15:51] <@_cons> og ikke minst rettigheter.[15:51] <@_cons> =20[15:51] <@_cons> Gj=F8r en kort redegj=F8relse=2C slik at vi kan vurdere saksgangen.[15:51] <@_cons> =20[15:51] <@_cons> =20[15:51] <@_cons> P=E5 vegne av EMO-Norge[15:51] <@_cons> =20[15:51] <@_cons> Paal A. finnskog =[15:51] <@_cons> –_851ec7bb-84e3-496e-88e7-82cc8081c200_ [15:51] <@_cons> Content-Type: text/html; charset="iso-8859-1"[15:51] <@_cons> Content-Transfer-Encoding: quoted-printable[15:51] <@_cons> <html>[15:51] <@_cons> <head>[15:51] <@_cons> <style><!–[15:51] <@_cons> .hmmessage P[15:51] <@_cons> {[15:51] <@_cons> margin:0px=3B[15:51] <@_cons> padding:0px[15:51] <@_cons> }[15:51] <@_cons> body.hmmessage[15:51] <@_cons> {[15:51] <@_cons> font-size: 10pt=3B[15:51] <@_cons> font-family:Tahoma[15:51] <@_cons> }[15:51] <@_cons> –></style>[15:51] <@_cons> </head>[15:51] <@_cons> <body class=3D'hmmessage'>[15:51] <@_cons> Hei=2C<BR>[15:51] <@_cons>  =3B<BR>[15:51] <@_cons> Har mottatt bekymringsmelding fra en anonym 3-part som kan fortelle at du e=
[15:51] <@_cons> r blitt sosialt dumpet av Staten Norge.<BR>[15:51] <@_cons> Kan du redegj=F8re for dette=2C slik at vi kan ta opp saken i formannskapet=[15:51] <@_cons> til EMO – hvor vi vil ta stilling om hvorvidt vi<BR>[15:51] <@_cons> skal ta saken videre til h=F8yeste hold. Slik at du=2C som Norsk Statsborge=[15:51] <@_cons> r=2C opprettholder din rett til =E5penhet=2C =E6rlighet<BR>[15:51] <@_cons> og ikke minst rettigheter.<BR>[15:51] <@_cons>  =3B<BR>[15:51] <@_cons> Gj=F8r en kort redegj=F8relse=2C slik at vi kan vurdere saksgangen.<BR>[15:51] <@_cons>  =3B<BR>[15:51] <@_cons>  =3B<BR>[15:51] <@_cons> P=E5 vegne av EMO-Norge<BR>[15:51] <@_cons>  =3B<BR>[15:51] <@_cons> Paal A. finnskog<BR> </body>[15:51] <@_cons> </html>=[15:51] <@_cons> –_851ec7bb-84e3-496e-88e7-82cc8081c200_– [15:52] <@_cons> og det var en i stjørdal:[15:52] <@_cons> Email Header Analysis[15:52] <@_cons> Sender IP Address: 109.108.198.140 WhoIs Lookup IP BlackList Lookup[15:52] <@_cons> Host Addres: pc198-140.ktv.no[15:52] <@_cons> Additional IP Information About Email Sender[15:52] <@_cons> IP Address Country: Norway[15:52] <@_cons> IP Address City Location: Trondheim[15:52] <@_cons> IP Address Region: Sor-Trondelag[15:52] <@_cons> IP Address Latitude: 63.4167,[15:52] <@_cons> IP Address Longtitude: 10.4167[15:52] <@_cons> Organization: Stjordal – Static IP[15:52] <@_cons> ISP: AS Kabel-TV[15:52] <moholt> det sto nok en del høyere pÃ¥ den tiden. ca Ã¥r 900 til 1000 vil jeg mene.[15:52] <@_cons> god ide det, å ta ip locate, på e-poster[15:52] <@_cons> er du i stjørdal moholt?[15:53] <moholt> jeg er i trondheim.[15:53] <@_cons> okey da så[15:53] <@_cons> ikke dårlig[15:53] <moholt> pÃ¥ lade, nærmere sagt.[15:53] <@_cons> lade ja[15:53] <@_cons> de som bodde på ladegården[15:53] <moholt> stjørdal er et mindre tettsted nord fortrondheim.[15:53] <@_cons> var visst etter ynglinge, eller noe sånn[15:53] <@_cons> mener jeg å ha lest[15:53] <Bella> Jeg mÃ¥ stikke nÃ¥:( Kan jeg komme tilbake senere?[15:53] <@_cons> ja da den er grei Bella[15:54] <Bella> Takk! Ha det:)[15:54] * Bella (Bella@ti0013a380-dhcp1093.bb.online.no ) has left #blablabla[15:54] <@_cons> moholt: at dem var adelige/etter noen gamle norrøne guder osv[15:54] <@_cons> moholt: hvis jeg ikke husker helt feil[15:54] <@_cons> moholt: mulig jeg blander[15:54] <@_cons> men men[15:54] <moholt> Lade gÃ¥rd er i reitan-gruppens eie. De liker jeg ikke spesielt.[15:55] <@_cons> moholt: nei jeg har ikke jobbet for rema, men jeg har prøvd å komme i kontakt med de, uten å klare det[15:55] <@_cons> moholt: de har jo til og med out-sourchet kunde-servicen, virker det for, til gladengen drift[15:55] <@_cons> men men[15:55] <moholt> De eier vel 7-elleven ogsÃ¥[15:55] <@_cons> litt som lidl kanskje[15:55] <@_cons> jo og vel narvesen vel[15:55] <@_cons> men men[15:56] <@_cons> jeg har jobba på rimi[15:56] <moholt> De kjøpte nok den gÃ¥rden de, da.[15:56] <@_cons> og da solgte vi et bakers kneip-brød[15:56] <skorpion> _cons: nÃ¥ er du uoppmerksom[15:56] <skorpion> sjekk ip'en til moholt da[15:56] <@_cons> som het ladegårdens[15:56] <skorpion> det er jo samma fyren som har spammet deg[15:56] <@_cons> Jeg får ta ip-sjekk[15:56] ->> pc198-140.ktv.no resolved to 109.108.198.140[15:56] <@_cons> ja der står det ktv.no[15:57] <skorpion> ja[15:57] <skorpion> nettopp den du viste meg[15:57] <moholt> hei. kabel trøndelag[15:57] <moholt> det spenner seg over hele fylket[15:57] ->> moholt is ~Seltz@pc198-140.ktv.no (Johan)[15:57] ->> moholt is on: #blablabla[15:57] ->> moholt using efnet.xs4all.nl (much better than efnet.port80.se)
[15:57] ->> moholt has been idle for 13 seconds (Logged on at 30.01.2011 15:42:44)[15:57] ->> moholt :End of /WHOIS list.[15:57] ->> pc198-140.ktv.no resolved to 109.108.198.140[15:57] <skorpion> ja, riktig. hele trøndelag deler akkurat den ip-adressen[15:58] <moholt> hvilken spam snakker dere om?[15:58] <@_cons> Sender IP Address: 109.108.198.140 WhoIs Lookup IP BlackList Lookup[15:58] <@_cons> ->> moholt is ~Seltz@pc198-140.ktv.no (Johan)[15:58] <@_cons> [15:57] ->> moholt is on: #blablabla[15:58] <@_cons> [15:57] ->> moholt using efnet.xs4all.nl (much better than efnet.port80.se)[15:58] <@_cons> [15:57] ->> moholt has been idle for 13 seconds (Logged on at 30.01.2011 15:42:44)[15:58] <@_cons> [15:57] ->> moholt :End of /WHOIS list.[15:58] <@_cons> [15:57] ->> pc198-140.ktv.no resolved to 109.108.198.140[15:58] <@_cons> den ip adressen blir bannet her da[15:58] <moholt> hehe[15:58] <moholt> snakkes, barn[15:58] * moholt (~Seltz@pc198-140.ktv.no) has left #blablabla[15:58] * _cons sets mode +b moholt!*@* for #blablabla[15:58] <skorpion> ante meg at han var en av dem som hadde sendt deg drit[15:59] <skorpion> Seltz aka. moholt aka. en haug andre nick[15:59] <@_cons> ja, men jeg vet jo fortsatt ikke hvem han er[15:59] <@_cons> i r.l.[15:59] <@_cons> men jeg kan sende om det til politiet i steinkjer[15:59] <skorpion> nei, det blir heller vanskelig Ã¥ finne ut tror jeg[15:59] <@_cons> men jeg er litt nærmere en løsning[15:59] <skorpion> ja[16:00] <@_cons> jeg vet ihvertfall at det er noen av de samme folka[16:00] <@_cons> som sender e-poster med trakasserende innhold[16:00] <skorpion> jeg ville heller sendt mail til abuse hos ktv var jeg deg[16:00] <@_cons> som kødder med meg på irc[16:00] <@_cons> ja, jeg kan sende en kopi til de
[16:00] <@_cons> jeg får sende det nå[16:00] <@_cons> bbl[16:15] <@_cons> skorpion[16:15] <@_cons> så du han moholt kaller ser johan[16:15] <@_cons> [15:58] <@_cons> ->> moholt is ~Seltz@pc198-140.ktv.no (Johan)[16:15] <@_cons> er det johanitterordenen, lurer jeg[16:15] <@_cons> hm[16:18] <@_cons> jeg sendte e-post både til politiet og abuse forresten:[16:18] <@_cons> http://johncons-mirror.blogspot.com/2011/01/jeg- sendte-en-ny-anmeldelse-til_ 4966.html [16:20] <skorpion> jeg tror ikke det[16:20] <skorpion> tror han bare skal kødde med deg[16:20] <skorpion> og fÃ¥ deg til Ã¥ tro han er Johanitter[16:20] <@_cons> jaja, jeg har jo johanitterordenen i slekta fra før så[16:21] <@_cons> men hvorfor vil han kødde med en han ikke kjenner?[16:21] <@_cons> det er jo som terrorisme[16:21] <@_cons> han kødder i e-poster og på nettet[16:21] <@_cons> det virker som at noen prøver å få meg stressa[16:21] <@_cons> med anonyme angrep[16:21] <@_cons> ikke bra[16:22] <@_cons> også når jeg finner ut hvem det er[16:22] <@_cons> så er det en i trondheim
[16:22] <@_cons> hvor jeg ikke kjenner noen som bor for øyeblikket[16:22] <@_cons> det er litt spesielt syntes jeg[16:22] <@_cons> men men[16:22] <skorpion> tror bare det er en random tulling som skal stresse deg som du sier[16:22] <@_cons> da fikk jeg ihvertfall det e-post spore greiene til å virke[16:22] <@_cons> ja, men hvilken glede/nytte kan han ha av å stresse en person han ikke kjenner da?[16:23] <@_cons> jeg syntes det virker rart[16:23] <@_cons> men men[16:23] <@_cons> hvem vet[16:23] <skorpion> lite fritid kanskje[16:23] <skorpion> nei[16:23] <skorpion> mye fritid[16:23] <skorpion> lite liv[16:23] <@_cons> ja kanskje[16:23] <@_cons> jeg har skrevet om det før[16:23] <@_cons> at blogger er et sterkt medium[16:24] <@_cons> men det er vel ikke sterkere enn tv-spill og action-filmer osv[16:24] <@_cons> det er rart at han skal klikke sånn på blogg-skriving[16:24] <@_cons> hvis han tåler tv-spill og sånn[16:24] <@_cons> men men[16:25] <@_cons> man kank jo ikke skjønne alt[16:25] <@_cons> kan[16:25] <@_cons> men men[16:25] <@_cons> bbl[16:25] <skorpion> nei, fÃ¥r hÃ¥pe ktv tar affære og stenger kontoen hans[16:28] * Proactive (proactive@2001:470:1f09:b:eef::41) has joined #blablabla [16:28] * Proactive (proactive@2001:470:1f09:b:eef::41) has left #blablabla (470:1f09:b:eef::41 PART #blablabla) [16:28] * CAPSLOCK (~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no ) has joined #blablabla[16:33] * _cons sets mode +b *!*@cm-84.215.3.2.getinternet.no for #blablabla[16:33] * CAPSLOCK was kicked by _cons (~v_beider@host86-180-205-57.range86-180.btcentralplus.com ) Reason (caps)[17:35] <@_cons> hei skorpion[17:35] <@_cons> jeg tenkte også på det med ban-tiden[17:35] <@_cons> på Einstein2[17:35] <@_cons> jeg har ikke glemt det
[17:35] <skorpion> nei[17:35] <@_cons> men det er en litt kronglete arbeidsoppgave[17:35] <@_cons> synes jeg[17:35] <@_cons> det er ikke sånn jeg har i hue liksom[17:36] <skorpion> hva med Ã¥ bare disable einstein foreløpig, sÃ¥ kan vi ta det manuelt?[17:36] <@_cons> men jeg skal se om jeg får sett på det seinere i dag[17:36] <@_cons> ja, jeg vil ha Einstein2 her[17:36] <@_cons> for å motvirke takeover[17:36] <@_cons> i tilfelle blablabot går ned[17:36] <skorpion> ja, men skru av banningen hans helt mener jeg, eller er det vanskelig og kanskje?[17:36] <@_cons> ja det er ikke sånt jeg har i hue akkurat[17:36] <@_cons> jeg må se på det en gang jeg ikke er stressa[17:36] <skorpion> ok, samme det[17:36] <@_cons> nå er det søndag i dag[17:37] <@_cons> så da er det ikke brev og telefoner[17:37] <skorpion> vi har vel rimelig grei oversikt over verstingene nÃ¥[17:37] <@_cons> joda[17:37] <@_cons> men jeg skulle bare si fra at jeg ikke hadde glemt det[17:37] <@_cons> og at jeg har det i bakhue[17:37] <@_cons> for kom på om det greiene der nå[17:37] <skorpion> jau[17:37] <@_cons> så jeg skriver det opp på en par lapper her i hvertfall[17:37] <@_cons> så får jeg se på det en gang det er stille og rolig og jeg ikke er stressa[17:38] <@_cons> muligens seinere i dag[17:38] <@_cons> siden det her er som noe litt kronglete for meg[17:38] <@_cons> må jeg innrømme[17:38] <@_cons> men men[17:38] <@_cons> skal prøve å skjerpe meg[17:38] <skorpion> jau[17:38] <@_cons> vi får se[17:38] <skorpion> samme det[17:38] <skorpion> du mÃ¥ stresse ned, Erik[17:38] <@_cons> ok np[17:38] <skorpion> ikke tenk pÃ¥ deet[17:38] <@_cons> neida jeg prøver å stresse ned[17:38] <skorpion> bra[17:38] <@_cons> jeg har liksom så mye jeg skulle ha gjort[17:38] <@_cons> vi får se[17:39] <@_cons> *skrive opp*[17:39] <@_cons> bbl[17:42] <@_cons> jeg bor i utlandet og sånn vet du[17:42] <@_cons> så det er litt lettere å bli stressa her enn i norge[17:42] <@_cons> men jeg skal prøve å skjerpe meg
[17:42] <@_cons> vi får se[17:43] <@_cons> bbl[17:43] <skorpion> snakkes[17:43] ->> You are now known as _cons_awa[17:48] * Ribba9 (ERLover@ti0153a380-0938.bb.online.no ) has joined #blablabla[17:48] <Ribba9> Kjedelig i Oslo i dag[17:49] * blablabot sets mode +o skorpion for #blablabla[17:49] * skorpion sets mode +b *!*@ti0153a380-0938.bb.online.no for #blablabla[17:49] * Ribba9 was kicked by skorpion (~asdfasdfa@116.79-160-164.customer.lyse.net ) Reason (Ribba9)[18:41] * Einstein2 sets mode -b *!*@rainbow.nvg.ntnu.no for #blablabla[18:49] * Einstein2 sets mode -b *!*@ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no for #blablabla[18:59] * Einstein2 sets mode -b moholt!*@* for #blablabla
[19:06] * gorg (~gorg@ti0210a340-0098.bb.online.no ) has joined #blablabla[19:06] <gorg> Ey. Jeg ble lovet ban ut mars!? Her er det noe muffins. Skjerp dere[19:12] * _cons_awa sets mode +b *!*@ti0210a340-0098.bb.online.no for #blablabla[19:12] * gorg was kicked by _cons_awa (~v_beider@host86-180-205-57.range86-180.btcentralplus.com ) Reason (gorg)[19:13] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:14] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:15] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:15] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:16] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:16] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:17] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:17] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:18] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:18] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:19] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:19] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:20] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:20] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:21] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:21] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:22] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:22] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:23] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:23] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:24] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:24] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:25] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:25] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:26] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:26] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:27] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:27] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:28] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:28] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:29] ->> Connection closed from efnet.xs4all.nl[19:54] ->> You re-joined channel #blablabla[19:54] ->> Topic is: Ny Isbre-mint butikk: www.Isbre.net[19:54] ->> Topic set by john_cons!~v_beider@host86-148-252-176.range86-148. on 13.01.2011 21:28:15btcentralplus.com [19:55] ->> Attempting to join #england[19:55] ->> Attempting to join #london[19:55] ->> Attempting to join #usa[19:55] -> *blablabot* op (sensurert av johncons-blogg)[19:55] * blablabot sets mode +o _cons_awa for #blablabla[20:19] <@_cons_awa> gorg driver å sender piss igjen:[20:19] <@_cons_awa> [19:58] <gorg> <skorpion> gorg: nei. har du hørt om noe som kalles "selvhenføring"? jeg trorbÃ¥de du og Erik lider av det[20:19] <@_cons_awa> [19:58] ->> gorg is ~gorg@ti0210a340-0098.bb.online.no (fisemink)[20:19] <@_cons_awa> [19:58] ->> gorg is on: @#johncons #oslo #Bergen @#sexbomb[20:19] <@_cons_awa> [19:58] ->> gorg using irc.homelien.no (Who Cares)[20:19] <@_cons_awa> [19:58] ->> gorg :End of /WHOIS list.[20:19] <@_cons_awa> 210a340-0098.bb.online.no[20:19] <@_cons_awa> det er en logg han har kødda med[20:19] <@_cons_awa> ikke sant?[20:19] <@skorpion> bare BS[20:19] ->> You are now known as _cons
[20:19] <@skorpion> ja[20:19] <@skorpion> moholt holder ogsÃ¥ pÃ¥[20:19] <@_cons> jøss[20:19] <@skorpion> men den loggen var for real[20:19] <@skorpion> men det var jo lenge siden[20:19] <@_cons> før du ble op osv?[20:19] <@skorpion> ja[20:19] <@_cons> eller noe sånt[20:20] <@_cons> okey i c[20:20] <@_cons> np
[20:20] <@skorpion> aller første gang jeg joinet kanalen[20:20] <@_cons> ok da gidder jeg ikke å henge meg opp i det[20:20] <@skorpion> du pælma meg ut pga. tysk nick 😀
[20:20] <@skorpion> nei, bra[20:20] <@_cons> skulle bare poste noe piss jeg fikk på msg[20:20] <@_cons> ok heh[20:20] <@_cons> jeg skulle oppdatere bloggen mer her, står det på lappen her[20:20] <@_cons> jeg får se om jeg klarer det[20:20] <@_cons> bbl[20:20] <@skorpion> ok, snakkes[20:20] ->> You are now known as _cons_awa[20:21] * moholt (~Seltz@pc198-140.ktv.no) has joined #blablabla[20:22] * moholt (~Seltz@pc198-140.ktv.no) has left #blablabla[20:29] * Skroot (~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no ) has joined #blablabla[20:35] * Skroot (~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no ) has left #blablabla (Leaving)[20:49] * Einstein2 sets mode -b *!*@ti0153a380-0938.bb.online.no for #blablabla[21:05] * Sjutten (~stjele@c7C355AC1.dhcp.bluecom.no ) has joined #blablabla[21:05] <Sjutten> Bø![21:05] <Sjutten> Haha, du vart skræmt ja.[21:06] ->> Sjutten is ~stjele@c7C355AC1.dhcp.bluecom.no (Svarktander Bull)[21:06] ->> Sjutten is on: #blablabla @#johncons @#sexbomb @#heskil[21:06] ->> Sjutten using irc.homelien.no (Who Cares)[21:06] ->> Sjutten :End of /WHOIS list.[21:07] * _cons_awa sets mode +b *!*@c7C355AC1.dhcp.bluecom.no for #blablabla[21:07] * Sjutten was kicked by _cons_awa (~v_beider@host86-180-205-57.range86-180.btcentralplus.com ) Reason (er på #johncons)[21:26] * tailpush (~efustrex@rainbow.nvg.ntnu.no) has joined #blablabla [21:27] * Lillegutt (hanboh@thinks.ur.a.slut.no) has joined #blablabla[21:27] * skorpion sets mode +b *!*@rainbow.nvg.ntnu.no for #blablabla[21:27] * tailpush was kicked by skorpion (~asdfasdfa@116.79-160-164.customer.lyse.net ) Reason (tailpush)[21:28] * skorpion sets mode +b *!*@thinks.ur.a.slut.no for #blablabla[21:28] * Lillegutt was kicked by skorpion (~asdfasdfa@116.79-160-164.customer.lyse.net ) Reason (Lillegutt)[21:36] * Party (~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no ) has joined #blablabla[21:36] * Party (~user@cm-84.215.3.2.getinternet.no ) has left #blablabla (Leaving)[21:39] * Tingeling (~Luna@ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no ) has joined #blablabla[21:39] <Tingeling> hei[21:40] <Tingeling> hvordan gÃ¥r det?[21:40] ->> Tingeling is ~Luna@ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no (…)[21:40] ->> Tingeling is on: #blablabla #Bergen[21:40] ->> Tingeling using irc.underworld.no (Underworld EFnet Client Server)[21:40] ->> Tingeling :End of /WHOIS list.[21:41] ->> ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no resolved to 85.167.105.104[21:41] <Tingeling> jeg er ikke fra Ã¥s, det er ip-adressen min som surrer[21:41] <Tingeling> skjønner ikke hva som har skjedd :/[21:41] <@_cons_awa> 85.167.105.104 NO NORWAY AKERSHUS AS TELENOR BUSINESS SOLUTIONS AS[21:41] * _cons_awa sets mode +b *!*@ti0013a380-dhcp2911.bb.online.no for #blablabla[21:42] * Tingeling was kicked by _cons_awa (~v_beider@host86-180-205-57.range86-180.btcentralplus.com ) Reason (ås meg her og ås meg der)[22:10] * Bellan (Bella@ti0013a380-dhcp1093.bb.online.no ) has joined #blablabla[22:11] <Bellan> Hei! Det er jeg som var her i stad. Bella. Men noen har tatt nicket mitt, sÃ¥ mÃ¥tte bytte[22:12] * Einstein2 sets mode -b *!*@ti0210a340-0098.bb.online.no for #blablabla[22:12] <@skorpion> Bella ciao, Bella ciao, Bella ciao ciao ciao[22:12] <@skorpion> hørt den, Bella?[22:12] <Bellan> Haha ja[22:13] <@skorpion> den er fin[22:13] <Bellan> Ja, den er det:)[22:13] <@skorpion> jeg liker den engelske best[22:13] <@skorpion> den her: http://www.youtube.com/watch?v=hqX8jBfLV6Y [22:13] <Bellan> den mÃ¥ jeg høre[22:14] ->> Bellan is Bella@ti0013a380-dhcp1093.bb.online.no (…)[22:14] ->> Bellan is on: #blablabla[22:14] ->> Bellan using efnet.xs4all.nl (much better than efnet.port80.se)
[22:14] ->> Bellan has been idle for 50 seconds (Logged on at 30.01.2011 22:11:43)[22:14] ->> Bellan :End of /WHOIS list.[22:14] ->> ti0013a380-dhcp1093.bb.online.no resolved to 85.167.26.74[22:15] <Bellan> åå, jeg har sÃ¥ treigt nett i dag:S[22:15] <@skorpion> 🙁[22:17] <Bellan> jeg tror jeg mÃ¥ logge av. Men snakkes sikkert en annen dag hÃ¥per jeg:)
[22:17] <@_cons_awa> Bellan: jeg finner ikke noe isabella rognskog hverken på gule sider eller skattelistene online[22:17] * Bellan was kicked by _cons_awa (~v_beider@host86-180-205-57.range86-180.btcentralplus.com ) Reason (inposter)[22:18] * _cons_awa sets mode +b *!*@ti0013a380-dhcp1093.bb.online.no for #blablabla[23:08] * Erketor (~raeg@89.162.34.29) has joined #blablabla[23:08] <Erketor> Yo Ribba.[23:08] <Erketor> Skjera.
-
Jeg sendte en ny e-post til min søster Pia Ribsskog
Gmail – Mer om Meme

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mer om Meme
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Wed, Jan 19, 2011 at 8:34 PM
To:
pia@nfunorge.org
Cc:
post.vestfold@politiet.no
Bcc:
hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>
Dessuten Pia,du som er kommunist, hadde jeg nær sagt.Du har ihvertfall et sånt kommunist-nettverk, eller new age-nettverk, eller hva det er.Og du har jo også vært mye på Kongsgården, på Bygdøy, du pleide å gå dit, for du kjente noen gutter der, den første tida du bodde i Oslo, husker jeg du sa.Så du kjenner sikkert noen ute på Bygdøy, som kan få Vikingskipmuseet, til å hjelpe meg å grave opp et vikingskip, som jeg har funnet i England.Det er lengre enn den havseileren, som faren vår lagde på 80-tallet, hvis du husker den.
Ihvertfall er det cirka like langt.Og det er klinkebygget da, så det er norrønt/norsk da.Det ligger under en pub, på the Wirral, på landsbygda, på den andre siden av the Mersey, hvor jeg pleier å dra, hvis jeg trenger frisk luft.Og det er vikinghavn, som heter Meols, hvor norske vikinger, mye de som først bodde i Dublin, pleide å være.Men britene skjønner seg ikke på vikingskip, og jeg har vært på vikingkonferanse her, og prata om det skipet, foran hundre briter cirka.Eller, jeg satt i salen da.For en brite jeg traff i Meols, fortalte meg om det vikingskipet da, som ligger under leire.Det trengs kunnskap om hvordan det skipet skal males, for at det skal holde seg, for britene tror at det vil bli ødelagt, med en gang det graves opp.Men i Norge så finnes det jo mange vikingskip i museer, så det er bare tull det britene sier, sånn som jeg kan forstå det.Det trengs også folk til å grave opp skipet da.(Men det kan også britene gjøre, hvis de får midler).Så jeg trenger hjelp fra vikingskipmuseet, tror jeg.Det kan også være snakk om å bygge et ganske lite vikingmuseum uti Meols der og, hvis jeg får tak i støtte.For jeg har prata med noen som jobber på den puben da, og synes at vikingskip er artig da.Spesielt nå som jeg har skjønt at jeg er etter Odin og Balder og Frigg osv.På forhånd takk for svar!Beklager at det blir mange e-poster.Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2011/1/19
To: pia@nfunorge.org
Subject: Fwd: Mer om MemeHei,
jeg driver jo også med slektsforskning osv., og også siden jeg bor i England.Så må jeg nesten spørre deg Pia, hvor var mamma au-pair i England.Vet du det?Eventuelt hos hvem og når?Jeg har jo bodd her i England, i 5-6 år nå, så jeg burde kanskje finne ut hvor muttern bodde, da hun var her i England.Sorry at det blir mange e-poster!Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2011/1/19
Subject: Fwd: Mer om MemeTo: post.vestfold@politiet.no
Cc: hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2011/1/19
Subject: Fwd: Mer om MemeTo: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>Sorry jeg sendte det feil.
Får så mye mail-bombing her.Mvh.Erik Ribsskog
Subject: Fwd: Mer om MemeTo: post.nord-trondelag@politiet.no Hei Pia,
Sothebys gir gratis verdi-bedømmelse av antikviteter, etter fotografier:Men kanskje vi kan selge noe av det?Hun i gullrammen er jo etter Odin og Plantagenet og de gamle danske konger.Så det bildet kunne jeg godt tenke meg å hatt, som bor i England, hvor jo Plantagenet var konger.Men men.Men kan dere ikke gjøre det ordentlig da?Jeg leste om barokken på Wikipedia, og det er jo 1600-1700-tallet:Så de møblene må vel være verdt en formue.Mange av maleriene ser fine ut for meg og, et av Høyriis vel, og den hesten, og de med blomster på svart bakgrunn, fra Højriis, og det hjørneskapet.Dette er nok verdt en formue.
Slutt å være som djeveldyrkere/illuminister nå da.Jeg har lest at Maren Gjedde, bestemor Ingeborgs oldemor, var etter Charlotte von Geldern, etter Simon von Geldern?, jødisk-aktig mystiker?Det er vel ikke noe heksekunst dette Pia?Dere får gjøre det ordentlig med arven nå.Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2011/1/19
Subject: Re: Mer om MemeTo: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>Hei Pia,
Martin har jo uføre-trygdet, grunnet psykiske problemer, har du sagt til meg.Også tar du han med på sånne ting.Og han er ikke normal i huet, hvis han tror han har rett på arv etter mora vår.Tror Martin at han er Karens sønn?Det er jo helt på trynet.
Jeg har lurt på hvordan sinnsykdom mamma hadde, og har prøvd å få sykehuset i Tønsberg, til å sende journal, men de sier jeg må bevise hvem som var hennes nærmeste, av oss søskene.Noe rart synes jeg.Jeg synes også at mora vår så veldig fæl ut da hun døde.Hvordan hadde bestemor Ingeborg fått ødelagt det runde bordet, (i barokk), som du ba meg sette på igjen, til tante Ellens 50 årsdag, i Nevlunghavn, som var i 2001?Jeg er ikke sikker på om jeg vil la arveoppgjøret etter bestemor Ingeborg, gå gjennom deg.Du er som en kriminell, synes jeg.
Hvor holder tante Ellen til nå?
Pia, du sa du ville ordne med gjelden min, i påsken 2005.Jeg flyktet til England, på 35 års dagen min, 25. juli 2005.Hvorfor brukte du så lang tid på å sende brev om fullmakt?Det virker veldig rart for meg.
Jeg må si at det virker sannsynlig for meg, at du lyver, og dikter opp røverhistorier.Er det han i Fremskrittspartiet med lapp foran øyet, som får deg til å gjøre alt dette fæle.Jeg skrev e-post til han, og han sa at du ikke har jobbet i Tussebo Barnehage, på Slemdal, hvor jeg og Axel var med og besøkte deg en gang.
I 1991 var det kanskje.Da du bodde i barnehagen vel.
Mellom at du bodde i Røyken-bofelleskap i Dops gate og Christies gate.Jeg var på 22 årsdag hos Magne Winnem, i januar 1992.Og vi dro på byen.En leder i Unge Høyre og en regionssjef, eller noe, i Rimi, samt Tim Jonassen og Andre Willassen, fra russe-klassen min på Gjerde, samt Winnems kone nå, Elin Winnem, var med.I Karl Johan, så møtte vi deg, da du tvang han Glenn fra Røyken, (en med lyst hår, fra Dops-gate kollektivet deres vel), til å tigge penger, i en beholder av noe slag, i Karl Johan.Hva var dette om?Du gjorde at jeg mistet ansikt i Oslo, vil jeg si.Høyre-lederen og den høre butikk-lederen og Drammensfolka, bare stakk.Hva drev du med da Pia?Det var kanskje før du bodde i Dops gate at du bodde i den barnehagen igjen?Mvh.Erik Ribsskog2011/1/19 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>Mamma døde av kreft, hun var dødssyk og
kunne ikke gå det var derfor hun satt i rullestol. Det var veldig trist alt
sammen og en forferdelig tid, og det er tungt å tenke tilbake på det. Jeg
husker ikke hvem som spurte om å hjelpe, men det var i hvert fall bra at Martin
hjalp. Jeg hadde ingen erfaring med hvordan man ordner opp i dødsbo jeg
heller. Det var vel ingen ordentlig fordeling den gangen, det innrømmer jeg,
men det var mer sånn at jeg spurte om det var noe noen ville ha. Du sa du ville
ha bøkene og det var bra, jeg vet ikke om Martin ble sur for det, det har jeg
aldri hørt noe om. Axel ville ikke ha noe, jeg hadde ikke plass til noe særlig,
men fikk en stol og ett bord. Smykkene var det ikke noe særlig igjen av, hun
hadde vel solgt de. Sorry for at jeg sa noe om det med faren til Axel da, mente
ikke å gjøre deg sint.Jeg sendte deg brev om fullmakt, men det
er mulig at du hadde dratt før du fikk det.Grunnen til at jeg ikke svarer på alt er
at du legger det på bloggen.Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 19. januar 2011 10:24
Til: Pia Ribsskog
Emne: Re: Mer om MemeHei,
ja, du var takknemlig, men du sa ikke fra ordentlig.
Du sa bare til meg at vi skulle 'rydde leiligheten', til mora vår.
Men så kom vi dit, og da, så skulle vi plutselig fordele innboet.
Dette var dårlig planlagt, synes jeg.
Og Martin kunne sikkert hjelpe til, men han hadde ikke krav på å få noe
etter mora vår.Du skulle ha skrevet en liste, over innboet, og så skulle du og jeg og Axel, ha
valgt etter tur, hva vi ville ha.Dette med at vi skulle fordele boet, etter mora vår, kom helt 'bardus' på meg.
Og jeg har overhørt senere, at Martin var sur på meg, for at jeg fikk alle
bøkene, etter mora vår.Så derfor var det dumt å ta med Martin.
Du kunne fått et dødsbo-firma til å gjøre det.
Eller vi kunne ha leid en varebil.
Jeg vet ikke hvorfor Axel ikke fikk noen ting etter mora vår.
Hadde du prata med han?
Sånn som jeg skjønte det, så ville du ordne med boet etter mora vår, og du var
arbeidsledig, mens jeg hadde en travel butikksjef-jobb, i Rimi, som jeg ikke
kom fra.Men jeg kjørte jo ned til Moss sykehus, hvor mora vår døde, to ganger.
En gang noen dager før hun døde, med deg og Axel, og med deg, dagen
etter hun døde.Dr. Ness i Helgeroa, (som Martin dro meg med til, han ville få noen
trygde-støtte tror jeg, fra Larvik kommune, for å sette opp noen brakker som
jeg skulle bo i, på gården), skrev noe som kunne tyde på at mora vår tok
selvmord, i min journal.Hvorfor satt hun i rullestol?
Hun hadde vel ikke prøvd å ta livet av seg.
Det sa ingen noe om til meg, ihvertfall.
Og jeg kjørte også deg og Axel, til begravelsen
Og du sendte ikke noe regnskap, etter at mora vår døde.
Og fine smykker, som mora vår hadde, etter adelsfamilien/den kongelige
famillien, til bestemor Ingeborg.De vet ikke jeg hva som skjedde med, ihvertfall.
Så jeg synes du har litt å gå på selv, når det gjelder kunnskap om arve-lover
osv.Så jeg likte ikke at du begynte å kritisere meg for det med arv etter
Arne Thomassen.Jeg har ikke spurt deg om råd angående det, såvidt jeg kan huske ihvertfall.
Men men.
Ok, så hun datteren til Christell, heter Erika, etter noen i barnefarens
familie.Du sa han hadde falt under gressklipperen, og blitt hemma/skada av det.
Du sa også at Viggo var gigolo i USA en gang.
Du svarte ikke på om hvordan forholdet ditt var til Christell og
'Haldis-familien'.Jeg synes det er komplisert.
Christell ville ikke prate med meg om gamle dager.
Men hun kan vel ikke hate meg, hvis hun kaller datteren sin 'Erika', som er
nesten det samme som mitt navn.Jeg vet ikke helt hvor jeg har Christell, (og mange andre i familien, må jeg
innrømme).Hun kunne jo ha kommet seg på internett, og prøvd å oppklare noen ting hun og,
sånn som vi mer eller mindre får til nå.Men men.
Det er mulig du var takknemlig for Martin sin hjelp.
Men jeg synes det gjorde arvesaken etter mora vår mer komplisert.
(At du 'tøysa' det til, må jeg vel si).
Var det Martin som kontaktet deg, om å hjelpe.
Eller var det du som spurte Martin om hjelp?
Hvis det er lov å spørre.
Mvh.
Erik Ribsskog
2011/1/19 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>
Hei.
Jeg mente barnefarens familie.
Jeg kontaktet de inkassofirmaene og
skifteretten den gangen, sendte brev og ringte, men de sa at jeg ikke hadde
fullmakt til å gjøre noe med det.Jeg sendte deg en fullmakt til signering, men
du sendte den aldri tilbake. Det var rundt den tiden du dro til England igjen,
så du fikk kanskje ikke anledning. Jeg prøvde å hjelpe deg så godt jeg kunne.Når mamma døde så var det ingen andre som
viste noe interesse i å ordne med papirer og sånt. Og Martin var med den gangen
for å hjelpe til. Leiligheten måtte jo tømmes og han hadde plass til tingene,
han hjalp masse og tok mange flyttelass. De som mamma leide av ville leie ut
leiligheten igjen og vi måtte jo flytte ut tingene og vaske ut leiligheten. Jeg
er veldig takknemlig for at Martin hjalp til. Og det var heller ikke noe særlig
midler i boet å fordele, det var jo derfor det ble privat skifte, det som var
ble brukt til å betale regninger og resten ble fordelt.Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 18. januar 2011 17:41
Til: Pia Ribsskog
Emne: Re: Mer om Meme
Hei,
er du sikker på at det er tradisjon i Christell sin familie å kalle
ungene noe med Erik/Erika?Jeg har drevet med slektsforskning, og kan ikke si at jeg har lagt merke til
det.Men men.
Du får få deg internett hjemme vet du, så kan du svare hjemmefra.
Men men, jeg har annet å gjøre noen ganger jeg og.
Jeg trenger ikke de inkasso-papirene.
Hvorfor kontaktet du ikke de firmaene forresten, du ønsket jo å ta deg
av mine smålån, husker jeg, at du sa, påsken 2005.Men du gjorde det ikke, så hun sosionomen fra Sandefjord måtte gjøre det.
Det er ihvertfall fakta at Bjørn Humblen, Christells bror, og hans
kone, har vært i Johanitterordenen.Jeg lurer på, familien vår er jo komplisert.
Regner du deg som søster av Christell?
Regner du deg som adoptivbarn av Haldis?
Du bodde jo nede hos Haldis og dem, fra 1983 vel, til 1988.
Kan jeg spørre hvorfor du flyttet opp til meg?
Du trenger ikke hente de papirene hos Martin, du kan jo bare ringe og
be de sende de.Når jeg søker jobber osv., så kunne jeg trengt de papirene.
Fordi Rimi sender ikke kopier av disse til meg, av en eller annen grunn.
Nei, det er rart at du er interessert i arv etter dine slektninger da,
hvis du ikke er interessert i det som står på 300 sider, etter Holger baron
Adeler og Meme da.Men arv skal du ha.
Dere er en håpløs gjeng, hele gjeng.
Nesen som sigøynere, noen av dere.
Sender ikke regnskap på arv osv.
Det gjorde til og med vår far.
Så han blir jo som en speidergutt sammenlignet med min mors familie, synes jeg.
Men men.
Du får ha mange takk for svar, uansett!
Mvh.
Erik Ribsskog
2011/1/18 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>
Hei J
Ja, det blir litt mange mailer og jeg har
ikke så god tid til å svare, så du kan kanskje begrense mailene litt?Jeg kan nok ikke svare på alt du spør om,
det blir litt mye rare ting, men det er bra at du har noe å drive med og finne
ut av.Jeg vet ikke hvorfor de kalte henne Memé,
men ja det var hun som var gift med baron Adeler. Det stemmer det du husker om
moren til bestemor.Jeg vet ikke hva mamma mente med det hun
sa, hun sa mye rart.Jeg kommer nok ikke til å dra til Martin
med det første, så du må nok vente en stund før du får de papirene (hvis jeg
finner kofferten din). Jeg tror at jeg har noen gamle papirer hos meg og, men det
er vel mest inkassosakene dine tror jeg. Vil du at jeg skal sende de til deg?
De er jo så gamle nå så du har sikkert ordnet opp i det.Du er opptatt av slekten, det skjønner jeg
og det er jo bra det. Det at adelen er avskaffet i Norge betyr vel at det
systemet som var med adel ikke gjelder lenger. De har ikke de fordelene de
hadde før i tiden og at man ikke har den type titler. Men dette vet du sikkert
fra før, du var jo veldig flink på skolen så du husker jo sikkert hele
Norgeshistorien. Jeg tror ikke det har noe å si om tittelen kommer fra Danmark
eller et annet sted, men dette er hva jeg tror. Det er det samme for meg hva du
velger å tro og velger å kalle deg, men du får nok ikke de godene og fordelene
som adelen hadde før. Samme det.Jeg er ikke så veldig interessert i det
testamentet egentlig, men du er visst veldig interessert i sånne testamenter.
Jeg så at du mente du skulle arve faren til Axel, du er jo ikke i familie med
han. Det er jo regulert i loven hvem som arver, og den er jo enkel å finne ut
av. Det var litt mindre enn 3000 mener jeg å huske, men jeg rundet bare av.Jeg så akkurat den siste mailen din. Jeg
vet ikke hva disse ordenene er engang, har bare lest om det på bloggen din.Alt det du skriver om og tenker på blir
litt surrealistisk for meg, jeg vet ikke hva jeg skal svare.He, he, nei barna til Christell er nok
ikke oppkalt etter degJ Det hadde vel vært litt rart? Nei, det er en familietradisjon
etter farens familie.Nå får det være nok tror jeg, jeg har ikke
tid til å sitte og svare deg hele dagen. Det er vel ikke mulig at du ikke
legger alt på bloggen? Jeg vet ikke om mine mailer hjelper deg i arbeidet ditt
med å få rettighetene dine eller oppklarer så mange ting, kanskje du heller
begynner å tenke på nye ting du vil ha svar på. Du har jo en veldig god
hukommelse så du husker mange ting som ikke jeg husker, men du legger nok litt
mye i ting som skjedde. Og så en ting til slutt, jeg skjønner at du synes det
er morsomt med blogg, men det er lov å bruke litt skjønn og ikke legge ut alt
du tenker hele tiden, det er ikke alt som er humor, bare et lite velmenende
tips.Du får ha en fin dag da. Prates.
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 18. januar 2011 06:48
Til: Pia Ribsskog
Kopi: post.vestfold@politiet.no
Emne: Mer om Meme
Hei,
jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.
Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.
Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i
Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si
Anne Margrethe?Eller har dette navnet oppstått på andre måter?
Det høres jo fransk ut mener jeg.
Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en
gang, at vi så 'franske' ut.Hva mente hu med det?
Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.
Hu var jo gift med Holger baron Adeler.
Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.
Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens
avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger
Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde
fødselsdag, for å representere han.Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.
Men baron Adeler var jo en tittel.
Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort
Adeler-jubileum.Hvem vet.
Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår
fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.
Så selv om vi ikke har vært i Brevik.
Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke
havna jeg i Brevik.Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.
Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.
Men men, bare noe jeg kom på.
Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.
Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et
Landsarkiv, på Sjælland.Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.
Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.
Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for
pengene etter Ingeborg.Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.
Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.
Vi får se.
Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.
Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så
rundt, synes jeg.Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.
Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin
og Eller er interessert i og, tenker jeg.Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).
Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på
bloggen.Hvis dere er interessert da.
Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du
skjønner.Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere
har.Men men.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.








