johncons

Stikkord: OBS Triaden

  • Jeg sendte en e-post til Handel og Kontor

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Vedr. innmelding/arbeidsledig
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 19. juni 2024 kl. 13:19
    Til: Toril Skaug <tsk@hk.no>
    Kopi: Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no
    Hei,

    det er forresten sånn, at jeg er sosial-klient (etter å ha drevet med nett-butikk i England osv.) og ikke arbeidsledig (på den måten at jeg får arbeidsledighets-trygd).

    Men det endrer kanskje ikke noe når det gjelder kontingenten.

    Jeg har også en del arbeidssaker (mot Rimi/ICA, Coop og Bertelsmann Arvato Liverpool’s Microsoft Scandinavian Product Activation osv.).

    Og jeg har en del arvesaker, hvor jeg blir ranet, av bohem-slektninger (og denslags) på både mors og farssiden.

    Og det er bare forbokstaven.

    Jeg har kontaktet LO tidligere om dette.

    Jeg har jobbet som butikksjef/butikkleder, i mange år, i Rimi.

    Og jeg kontaktet derfor Lederne først.

    Men de var snobbete/’nazistiske’ og nektet meg å være medlem.

    (Etter at NITO og Akademikerforbundet tullet med meg, og nektet å være solidariske.

    Blant annet så var ikke NITO solidariske, da DNB nektet meg NITO-kortet, da jeg prøvde å komme meg opp på beina skikkelig (og få meg dress til å ha på jobb-intervjuer osv.) i England, hvor jeg måtte bo (som en slags flyktning fra mordforsøk osv., i Norge) i mange år.

    Og jeg har til og med vunnet driftskonkurransen Rimi Gullårer, som butikksjef, på Rimi Nylænde, i 2001.

    Og det var noe som stod høyt i kurs, mener jeg å huske.

    Og jeg har til og med dratt til Stockholm (og Ica sitt hovedkontor i Solna) for å bevis på dette.

    For jeg måtte rømme fra mine attester/vitnemål, på gården til min mors yngre bror Martin.

    For jeg ble utsatt for et slags mordforsøk der, sommeren 2005.

    Og da måtte jeg rømme tilbake til England (til Liverpool, hvor jeg tilfeldigvis fikk meg jobb).

    Uten min koffert (med klær og vitnemål/attester osv.)).

    Min tidligere butikksjef Elisabeth Falchenberg var visst medlem hos dere (mener jeg å huske).

    Hu var lesbisk samboer med LO-leder (industri/energi) Liv Undheim.

    Men de er begge døde nå (ettersom jeg har forstått det).

    Ellers så hadde det kanskje blitt litt svett/klamt med Handel og Kontor (må man vel si).

    For jeg ble ikke bedt i Falchenberg sin 30 års-dag (selv om vi jobba i samme butikk, nemlig Rimi Nylænde).

    (For å si det sånn).

    Jeg så at dere har en innbo-forsikring, som medfølger medlemsskapet.

    Og det er bra.

    For Tryg nekter meg innbo-forsikring.

    Jeg har en omsorgssviktsak mot min far (som jeg har drevet med siden jeg bodde i England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014)).

    Og advokaten (Ida Valen Rukke) sluttet i jobben sin.

    Og da sa Tilsynsrådet for Advokatvirksomhet, at da måtte jeg få erstatning av Tryg.

    Men det nekter de meg.

    (Jeg har til og med dratt til deres hovedkontor i Ballerup/København, for å prate om dette.

    Men de svarer meg likevel ikke på mailer, osv.).

    Og jeg var i fjor høst på advokatvakt i Sandvika (på Sandvika Frivillig Senter) og fikk prate med Lisa Eian.

    For jeg blir ranet i en arvesak etter min mormor (som var etterkommer av dansk adel/overklasse) som døde i 2009.

    Men Eian nekter å gjøre noe, før hu får penger.

    Og jeg får bare til livsopphold, fra Nav.

    Så jeg prøvde å få det LO-Mastercardet deres (fra Sparebank1).

    Men det stod at jeg ikke var medlem.

    Men det er mulig at LO/handel og kontor kan hjelpe meg med dette.

    (For NITO er helt på topp.

    Må jeg si.

    Jeg har nettopp meldt meg inn der.

    Og jeg har også medlem av Akademikerforbundet.

    Selv om jeg meldte meg ut derfra.

    Men noen nett-troll meldte meg inn igjen.

    Så det er litt kaos).

    På forhånd takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ons. 19. juni 2024 kl. 12:05 skrev Toril Skaug <tsk@hk.no>:
    Hei!

    Vi har nå registrert deg som medlem og satt deg med redusert kontingent.

    Arbeidsledige betaler kun forsikringsdelen pr. mnd.

    Du må sende inn dokumentasjon fra NAV om at du ikke er i arbeid og fylle ut skjema du finner under linken her https://hk.no/medlemskap/kontigent/

    Du er foreløpig satt med redusert kontingent i 3 mnd. og kommer du i arbeid må du gi oss beskjed!

    Med vennlig hilsen

    Toril Skaug / Kontorsekretær

    ( +47) 97991669

    Handel og Kontor i Norge

    Region Øst, Youngstorget 2B, 0181 OSLO

    Sentralbord (+47) 23 06 11 86

    Hk.no

    Merk: Denne meldingen kan inneholde fortrolig eller konfidensiell informasjon som ikke skal offentliggjøres. Hvis du ikke er den tiltenkte mottaker av meldingen, eller ikke har fått fullmakt av opprinnelig mottaker, kan du ikke bruke, kopiere eller videresende meldingen og eventuelt vedlegg. Dersom du har mottatt meldingen ved en feiltakelse, ber vi deg informere avsender ved å svare på meldingen, og deretter slette den fra ditt utstyr. På forhånd takk!

  • Og enda mer fra Facebook

    PS.

    Her er mer om dette:

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    PS 3.

    Og enda mer om dette:

    PS 4.

    Og enda enda mer om dette:

    PS 5.

    Og enda enda enda mer om dette:

    PS 6.

    Og enda enda enda enda mer om dette:

  • Min tidligere Matland/OBS Triaden-kollega/overordnede Claus Kvasnes, var visst en slags nabo av min mormor Ingeborg, da han var feriekoloni-leder (for Groruddalen-ramp) i Kinsbakken ved Nevlunghavn

    https://www.instagram.com/p/CmTNSImIHZp/

    PS.

    Som jeg har skrevet om, i Min Bok 5.

    Så var det sånn, at mens jeg jobba i Groruddalen (som butikksjef på Rimi Kalbakken) så trengte jeg et avbrekk, fra storbyens mas og kjas.

    (Dette var muligens våren 2001.

    Noe sånt).

    Og da hadde jeg ikke noen andre steder å dra, enn til bestemor Ingeborg (i Nevlunghavn).

    (Må jeg si).

    Og da gikk jeg en tur, bort forbi Omrestranda (hvor vi pleide å gå søndagsturer (ledet av min morfar) på 70-tallet).

    Og da var det visst sånn, at jeg gikk nesten bort til Groruddalen-rampen sin feriekoloni (Kinsbakken).

    (Ser jeg på Google Maps nå).

    Så jeg kræsja med Groruddalen-rampen, både i Oslo og i Nevlunghavn/Brunlanes, da.

    (Må man vel si).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Talkmore

    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com
    Klage/Fwd: Chat transcript
    Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com 29. januar 2024 kl. 00:03
    Til: Talkmore Kundesenter kundesenter@talkmore.no
    Kopi: Talkmore Kundesenter kundesenter@talkmore.no, Postkasse postkasse@datatilsynet.no, post post@forbrukertilsynet.no, Post post@forbrukerradet.no, post post@finkn.no, Sfovpost sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis amnestyis@amnesty.org, HRW UK hrwuk@hrw.org, Lisa Eian eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no, Post post@brukerklagenemnda.no, NKOM firmapost@nkom.no
    Hei,

    dette tror jeg må være Putins våte drøm, at vi har firmaer med så ‘russisk’ kundeservice i Norge.

    Ikke bare har jeg gått på handel og kontor og NHI.

    Jeg har også jobbet på Matland/OBS Triaden, hvor kunde-servicen var i høysetet.

    Og jeg har også jobbet som butikksjef/butikkleder, i mange år.

    Og hvis jeg hadde behandlet kundene, sånn som dere, så hadde jeg nok fått sparken.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så det må jeg klage på.

    Jeg ønsker å få svar fra en overordnet (daglig leder/administrerende direktør) om dette.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tor. 2. mars 2023 kl. 14:55 skrev Talkmore Kundesenter kundesenter@talkmore.no:
    Hei,

    Takk for din henvendelse.

    Da har jeg lest gjennom chatten og fått undersøkt terminering av ditt nummer.
    Jeg finner ikke noen som helst sted hvor min kollega har sagt noe feil eller gitt noe form av dårlig service.
    Men jeg ser at du selv har vært usaklig og sagt nedlatende kommentaren som vi ikke setter pris på.
    Eksempel :
    ” det virker som at jeg snakker med noen autister eller lystløgnere “
    og

    makan til dårlig kundeservice
    og tull og tøys
    groruddal-ramper
    det er det dere er
    østkant-ramp”

    • var dette her rasistisk og nedlatende ment ?

    Slike samtaler setter ikke vi pris på hos oss og ser at det har vært en lignende historikk tidligere.

    Grunnet dette så vi terminert bestillingen din hos oss.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen
    Mona
    Talkmore kundesenter

    FacebookTwitterInstagramNewsdesk
    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter

    På Thu, 2 Mar ved 2:20 PM , Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com skrev:
    Hei,

    dette synes jeg var et fælt eksempel på dårlig kundeservice (muligens det værste jeg har vært borti, og jeg har gått tre år handelsgymnas og jeg har også gått på NHI og jeg har også blant annet jobbet ti år som leder i dagligvarebransjen) og det er også snakk om avtalebrudd, vil jeg si.

    Dere skryter av at dere har Norges mest fornøyde kunder.

    Men det må muligens være en skrivefeil, tror jeg.

    Og at det riktige skal være Norges mest misfornøyde kunder.

    Så det må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———
    Fra: LiveChat support@livechatinc.com
    Date: ons. 22. feb. 2023 kl. 15:10
    Subject: Chat transcript
    To: eribsskog@gmail.com

    Chat transcript

    Navn: Erik Ribsskog
    Mobilnummer: (sensurert av johncons-blogg)
    E-post: eribsskog@gmail.com
    Hva kan vi hjelpe med? Passord
    Velg avdeling: Privat

    You were transferred to Frida Wed, 02/22/23 02:24:11 pm Europe/Oslo

     Frida   02:24:11 pm 

    Hei!

     Erik Ribsskog   02:24:15 pm 

    Hei
    jeg bestilte nytt passord til mine sider
    men jeg har ikke fått noe mail/sms
    selv om dette er 20 minutter siden cirka at jeg bestilte nytt passord
    hallo
    ?

     Frida   02:27:53 pm 

    Hvilket nr gjelder det?

     Erik Ribsskog   02:28:04 pm 

    det jeg tasta inn
    41767056

     Frida   02:28:47 pm 

    Kunne du bekrefte din fødselsdato og adresse?

     Erik Ribsskog   02:28:58 pm 
    1. juli 1970
      (sensurert av johncons-blogg) Bekkestua Frida 02:31:08 pm

    Supert takk 🙂 Jeg kan ikke se at dette nr står hos talkmore i dag

     Erik Ribsskog   02:31:51 pm 

    jeg fikk en mail av dere 10. februar
    og det er fordi at jeg bestilte nytt abonnement
    Mobilnummer (sensurert av johncons-blogg)
    Abonnement Ubegrenset data Rask
    Dato 10.02.2023
    men når jeg prøvde passordet nå (fra mailen) så funka ikke det
    jeg kom hjem fra kiel-ferja nå nettopp
    og det funka før jeg dro til kiel
    jeg har også fått to sim-kort fra dere
    blant annet

     Frida   02:34:22 pm 

    Et øyeblikk så skal jeg få sjekket opp 🙂

     Erik Ribsskog   02:34:32 pm 

    ok

     Frida   02:40:50 pm 

    Ja stemmer. Dette nummeret kan jeg se er terminert og det vil derfor ikke være mulig å logge inn på mine sider

     Erik Ribsskog   02:41:13 pm 

    terminert?
    hva skal det bety

     Frida   02:43:10 pm 

    Det betyr at dette nummeret er sagt opp

     Erik Ribsskog   02:43:59 pm 

    jeg har ikke sagt opp noe hos dere
    det må være en feil
    jeg testa å sende tekstmelding nå
    og det funka
    men det er hos Telenor
    men det skulle bli portert til talkmore
    mens jeg var i kiel

     Frida   02:44:45 pm 

    Ja så din overføring er kansellert
    Du vil fortsatt være hos operatøren du er nå

     Erik Ribsskog   02:45:08 pm 

    men hva skal det bety
    hva er det som har skjedd
    jeg har som sagt ikke sagt noe abonnement
    eller noe lignende
    jeg har bare vært med kiel-ferja, og jeg har ikke vært i kontakt med hverken dere eller telenor
    jeg har bare sett på tv osv. på lugaren (og handla i kiel)
    for å si det sånn
    jeg har ikke kontaktet hverken dere eller telenor
    det må være en feil

     Frida   02:48:20 pm 

    Dette er fordi har sendt mail tidligere, fordi du har blitt utsatt for ID tyver. Vi har derfor sperret deg for å bli kunde pga tidligere henvendelser

     Erik Ribsskog   02:48:40 pm 

    nei, det er feil
    jeg fikk mailen nevnt ovenfor 10. februar
    er det en overordnet jeg kan snakke med der

     Frida   02:50:22 pm 

    Du kan kontakte oss på mail
    Var det noe mer jeg kunne hjelpe deg med?

     Erik Ribsskog   02:55:17 pm 

    hvilken mail-adresse skal jeg da sende til

     Frida   02:55:34 pm 
    https://talkmore.no/kontakt/kontakt-oss-kontaktskjema
     Erik Ribsskog   02:55:36 pm 

    og hvor lang tid tar det å rydde opp dette
    har dere ikke en vanlig mail-adresse (en med alfakrøll)

     Frida   02:56:25 pm 

    Om du ønsker å sende oss mail må du kontakte oss via kontaktskjema

     Erik Ribsskog   02:56:37 pm 

    jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å surre så mye

     Frida   02:56:54 pm 

    Som er via den linken jeg sende deg, dette er vår mail

     Erik Ribsskog   02:57:09 pm 

    abonnementet ble jo godkjent

    1. februar
      så jeg synes at dette virker veldig rart
      men jeg liker bedre å sende vanlig mail (sånn at jeg har kopi i mitt mail-program og kan kopiere til andre) Frida 02:58:32 pm

    Om det er noe mer du lurer på anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss via https://talkmore.no/kontakt/kontakt-oss-kontaktskjema

     Erik Ribsskog   02:58:35 pm 

    jeg mener å ha send vanlig mali til dere før
    er det om å gjøre å sette rekort i være hurpete
    jeg har jobba som butikksjef
    og jeg ville ikke ha ansatt deg
    makan til dårlig kundeservice
    og tull og tøys
    groruddal-ramper
    det er det dere er
    østkant-ramp
    makan

     Frida   03:00:41 pm 

    Om du skal bli usaklig blir jeg nødt til ende denne chatten

     Erik Ribsskog   03:00:44 pm 

    først tuller dere sånn
    og så er du vanskelig
    hva er det som er så vanskelig med å oppi en vanlig mail-adresse
    har du ikke @ på tastaturet
    makan til kåling og tull og tøys med dere

     Frida   03:01:58 pm 

    Nei, eneste mail vi har er linken jeg har sendt deg tidligere hvor du kan fylle inn din henvendelse og meldingsboks

     Erik Ribsskog   03:02:33 pm 

    jeg mener at jeg har sendt dere vanlig mail før
    jeg er ikke så glad i de kontaktskjemaene
    har du ikke en sjef dere du kan spørre

     Frida   03:03:16 pm 

    Det får jeg dessverre ikke gjort så mye med, da dette er den eneste måten du kan sende mail til oss på

     Erik Ribsskog   03:03:28 pm 

    det høres rart ut
    har du ikke en sjef du kan spørre

     Frida   03:03:59 pm 

    Min sjef sier det samme som meg

     Erik Ribsskog   03:04:31 pm 

    kan jeg få navnet på denne sjefen

     Frida   03:04:42 pm 

    Nei, det kan du ikke
    Det har jeg ikke mulighet til å gi til deg

     Erik Ribsskog   03:05:30 pm 

    det virker som at jeg snakker med noen autister eller lystløgnere
    og ikke med noen som jobber med kundeservice
    det kan da ikke være mulig
    kan jeg få snakke med noen andre der

     Frida   03:08:37 pm 

    Da du ikke klarer å holde deg saklig, ender jeg chatten.

    Frida archived the chat 03:08:48 pm

    Duration: 45m 31s
    Chat started on: https://talkmore.no/kontakt/kontakt_chat

    E-mail from LiveChat

    Hvordan vil du vurdere din kontakt med vår kundeservice?

    Svært misfornøyd
    Stort sett misfornøyd
    Hverken fornøyd eller misfornøyd
    Stort sett fornøyd
    Svært fornøyd

  • Jeg har blogget en del om EMV-varer. Og ‘Barbie-Heidi’ sin far, forklarte visst om disse varene, allerede i 1980. (Fra Akershus Amtstidende 30. mai 1980)

    https://www.nb.no/items/0d55b5c6dd8ec91009263c8c7c5d24c2?page=3&searchText=%22helge%20bentzen%22~1

    PS.

    EMV-varene ble visst først kalt: ‘Merkeløse varer’ (fra Akershus Amtstidende 7. februar 1980):

    https://www.nb.no/items/f57845a8a1126c53c7ca12a414a4d896?page=7&searchText=%22helge%20bentzen%22

    PS 2.

    Egentlig så synes jeg, at det blir feil å si, at de blå/hvite-varene (til Coop/Forbrukersamvirket) var merkeløse.

    For selve designen (den blå/hvite-emballasjen) ble som et eget merke/’brand’ (vil jeg si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Jeg jobbet jo, et par år, på Matland/OBS Triaden.

    (Fra 1990 til 1992.

    I et friår fra NHI (hvor jeg blant annet leste til forberedende ved UIO) og ved siden av det andre året på NHI).

    Og jeg husker, at det var sånn, at Forbrukersamvirket/NKL også hadde, en del egne merkevarer, fra en del år/tiår tilbake i tid.

    (Fra før de blå/hvite-varene dukket opp.

    For å si det sånn).

    De hadde for eksempel sitt eget kaffe-merke (nemlig Coop kaffe).

    Og de hadde sitt eget margarin-merke (Per margarin).

    Og sitt eget kjøtt-merke (Goman) og bake/brød-varene het vel også Goman.

    (Mener jeg å huske).

    Og han Helge Bentzen sin ‘svigersønn’ Axel (min yngre halvbror).

    Hans stemor Mette Holter (som jeg leide av, det første året jeg jobba på Matland/OBS Triaden).

    Hu fortalte meg, at Goman kjøtt og Gilde, var det samme.

    (Mener jeg å huske).

    Så Goman var Forbrukersamvirket/Coop sin egen merkevare (som Gilde lagde for dem) da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Det var forresten sånn, at de blå/hvite-varene, forsvant ganske raskt, fra Coop sine butikker.

    Så da jeg jobba, på OBS Triaden (hvor jeg jobba fra 1990 til 1992).

    Så slo jeg ikke inn en eneste blå/hvit-vare.

    (Sånn som jeg husker det).

    Selv om jeg noen ganger, kunne ha mer enn 100.000 i kassa.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Min stefar Arne Thormod Thomassen, bodde/jobbet visst i Kristiansand, på begynnelsen av 50-tallet. (Fra boken: ‘Rusleturer i Kvadraturen 14 – Det nordvestre hjørnet’)

    PS.

    Som jeg vel har skrevet om i ‘Min Bok’.

    Så var det sånn, at min mor, stefar Arne Thomassen, lillesøster Pia, yngre halvbror Axel og jeg, dro på sommerferie, til Kristiansand, sommeren 1979.

    (Var det vel).

    Og Axel ble født i november 1978.

    Så han var ikke et år gammel engang.

    (For å si det sånn).

    Og jeg har bursdag 25. juli.

    (Jeg er født i 1970.

    Så jeg fylte ni år den sommeren.

    For å si det sånn).

    Og bursdag-gaven var en fotball.

    Og det var noe tull med den fotballen (vil jeg si).

    Min stefar kjøpte den i en butikk/landhandel, i/ved Kristiansand.

    (Husker jeg).

    Men jeg så ikke at den fotballen lå framme, noe sted.

    (Min stefar fikk den muligens bare av butikk-folka.

    Noe sånt).

    Og den fotballen var ekstremt tung (til å være en fotball) vil jeg si.

    Og så hadde vi leid en hytte (på området til en bondegård).

    Og så var det sånn, at Pia og jeg, skulle kaste ballen til hverandre, og så være keeper, og redde ballen.

    (Dette var noe Pia ville (sånn som jeg husker det).

    Noe sånt).

    Og plutselig så kasta Pia ballen dumt.

    Sånn at den hadde retning, rett mot hue til Axel (som surra rundt, noen meter bak meg, og til sia).

    Så det vanlige var vel da (fra hagen vår i Jegersborggate i Larvik) å klage på, at ballen gikk utafor.

    (Jeg fikk en fotball av min morfar, da vi bodde i Mellomhagen (hvor vi bodde fra 1976 til 1978).

    Husker jeg).

    Men jeg skjønte faren, og klarte såvidt å bokse/slå ballen bort.

    Sånn at den rulla bort mot der min mor var (en del meter bak Axel igjen).

    Og min mor hylte/skreik (husker jeg).

    (Selv om hu dramatiserte litt.

    For det var vel bare sånn, at ballen rulla/spratt bortover, noen meter unna der hu var.

    Noe sånt).

    Og den ballen, var muligens tulla med av KGB (eller noe) for å si det sånn.

    Siden at den var tyngre, enn vanlige fotballer, da.

    (Må man vel si).

    Og det samme med noen smørefrie ski, som jeg fikk seinere samme år (var det vel) fikk av Arne Thomassen (etter at jeg hadde flytta til min far på Berger).

    Det er mulig at mønsteret under skiene, stod feil vei (har jeg seinere tenkt).

    (Spetnaz har/hadde visst vinter-støvler, som fikk det til å se ut som at de gikk motsatt vei i snøen.

    Lærte vi under førstegangstjenesten.

    Husker jeg).

    For de skiene var veldig tråe, da.

    (For å si det sånn).

    Så jeg må si at jeg redda livet til Axel.

    For hvis han hadde fått den tunge lær-ballen i hue (da han var cirka et halvt år gammel).

    Så kunne det kanskje ha gått galt.

    (For å si det sånn).

    Og jeg redda også livet til min lillesøster Pia (noen år før Axel ble født).

    Min stefar kunne ikke svømme.

    Men han hadde likevel båt.

    Og i havnebassenget, på Østre Halsen, så var det sånn, at min lillesøster Pia, absolutt skulle se på havbunnen (som 4-5-åring).

    Og hu begynte da å rutsje, over rekka på båten.

    Så hvis jeg ikke hadde tatt tak i jakka hennes.

    (Jeg lurer på om det kan ha vært en regnjakke.

    Noe sånt).

    Så hadde hu forsvunnet ned i vannet.

    (For å si det sånn).

    Og hverken Arne Thomassen eller jeg (som ikke hadde begynt på skolen enda) kunne svømme.

    Så det kunne kanskje ha gått galt (selv om Arne Thomassen vel antagelig, ville ha prøvd å redde Pia, ved å hoppe uti etter henne).

    (For ingen av oss hadde redningsvest.

    Og dette var før båt-sesongen tok av noe særlig.

    Muligens i april-måned, eller noe.

    Så det var ganskje kjølig, både i lufta og i vannet.

    Hvis jeg ikke tar helt feil).

    Og jeg redda Arne Thomassen sitt liv en gang og.

    For han hadde dratt meg med, for å jobbe, hos Forsvarets overkommando.

    (Arne Thomassen jobbet da for et sjaue-firma.

    Som hadde fått i oppdrag, å rydde et lager, hos Forsvarets Overkommando, før da og da.

    For å si det sånn).

    Dette var mens jeg leide et rom, av hans samboer Mette Holter (på Furuset) det andre året jeg bodde i Oslo (så jeg bodde i lag med Mette, Arne Thomassen og Axel da, for å si det sånn).

    Og så jobba jeg heltid (for jeg fikk et halvt års vikariat først) på Matland/OBS Triaden (i et friår fra NHI).

    Og så etter å ha jobba en full arbeidsuke (og vel så det).

    Så kom jeg hjem fra jobb, en fredag ettermiddag.

    (Og var klar for å slappe av litt i helgen.

    Og muligens ta en tur (eller to) på byen.

    Eller noe i den duren).

    Og ble dratt med på Forsvarets Overkommando.

    (Jeg turte ikke å nekte.

    Arne Thomassen og noen yngre kolleger (fra Tønsberg) jaget meg inn på rommet til Axel (hvor jeg prøvde å gjemme meg, for denne ‘jobb-masinga’) husker jeg.

    Og så dro de meg nærmest med, ned til Oslo sentrum (Forsvarets Overkommando holdt til like ved SAS-hotellet der, og dette var den helgen Sentrumsløpet (i 1991) var, eller noe i den duren).

    Og det var sånn, at Arne Thomassen og de, syntes synd på seg selv (må man vel si).

    For de hadde så mye å gjøre.

    Og de måtte bli ferdig, iløpet av helgen, da.

    For å si det sånn).

    Og vi jobba, til godt over midnatt var det vel (på fredagen) med å sjaue.

    (Jeg fant et kunstverk (en tegning av en brannkonstabel, fra 1800-tallet, eller noe) som jeg kunne beholde, sa Arne Thomassen.

    Ramma på bildet var litt knust.

    Og derfor hadde Forsvarets Overkommando visst stuet bort tegningen på et lager (som vi hadde fått i oppdrag, å hive mesteparten av tingene i, for å rydde plass, til en ny avdeling, eller noe lignende).

    Men jeg syntes likvel at dette var som noe som var vedt å ha på veggen (da jeg bodde på St. Hanshaugen, hvor jeg bodde fra 1996 til 2004).

    Og Arne Thomassen dro oss med til restauranten på Savoy hotell (var det vel).

    Hvor vi de hadde norsk husmannkost (som kjøttkaker og poteter/grønnsaker) husker jeg.

    Og det var Arne Thomassen, meg og 2-3 Tønsberg-karer, som var et par år eldre enn meg vel).

    Og så på lørdagen (eller om det var søndagen) så kjørte en Tønsberg-karene en truck.

    Og Arne Thomassen og jeg, stod oppå lasten (av en eller annen grunn).

    Men i dette rommet, så var det en del ‘betong-bjelker’ i taket.

    Og Arne Thomassen så ikke bjelken.

    Og sjåføren stoppa ikke.

    Så jeg måtte dunke Arne Thomassen oppå huet (noe som vel må sies, å være litt ekkelt) for å få han til å dukke.

    Og så måtte jeg dukke selv (noe jeg bare såvidt rakk, før bjelken kom).

    Så det var en ekkel opplevelse (og en slags nær døden-opplevelse).

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Facebook



    PS.

    Her er mer om dette:



    PS 2.

    ‘NRK-Hege’ er forresten litt eldre, enn ‘OBS-Hege’ (for å si det sånn):



    PS 3.

    Det var egentlig hu her, som jeg hadde tenkt til å skrive til (men om det er ‘OBS-Hege’, det tørr jeg ikke å si sikkert (fra Romerikes Blad 6. oktober 2010)):




    PS 4.

    Jeg kjenner egentlig ikke igjen ‘Matland/OBS-Hege’, på bildet overfor.

    (Må jeg innrømme).

    Men folk kan jo forrandre seg, på 20 år.

    (For å si det sånn).
    Så det kan muligens være ‘Matland/OBS-Hege’, som har farga håret mørkt, og lagt på seg litt.
    (Noe sånt).
    For alderen stemmer.
    (Må jeg si).
    Og det at hu bor på Romerike stemmer.
    (For å si det sånn).

    Men det kan jo være feil likevel.

    Hm.
    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Intrum

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    RE: Re: Re: Re: Saksnummer: 36275502.
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. november 2023 kl. 14:50
    Til: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>
    Kopi: CRMSE@arvato.co.uk, kundeservice@fjordkraft.no, post@arbeidstilsynet.no, strom.no@lowell.mypurecloud.ie, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, Abuse <abuse@telia.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, fmoavsh@statsforvalteren.no, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, omfordeling@lowell.com, corporationsecretary@ofcom.org.uk, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, faktura@baerum.kommune.no, jon.eikeland@fjordkraft.no, Kundesenter <kundesenter@intrum.com>, rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, “SMK Postmottak (SMK)” <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, tryggstromhandel@dnvgl.com, hello@elkjop.no, tono <TONO@tono.no>, dokhjelp@oslomet.no, Eksamen <eksamen@kristiania.no>, epoq.service@elkjop.no, hovedresepsjonen@oslomet.no, ica@ica.se, info@hoyre.no, postmottak <postmottak@hioa.no>, postmottak@uhr.no, Studier <studier@kristiania.no>, CorporatePR@currys.co.uk, post@canica.no
    Hei,
    hvis det er sånn, at det ei som har hatt PMS hos dere, som har ment dette.
    Og at så nekter å høre på meg.
    Så synes jeg at det blir feil.
    Så mener igjen at dere må sende dette opp til administrerende direktør (eller ihvertfall en mellomleder).
    Dere oppgir ikke navn (eller tittel) når dere skriver til meg (fra Intrum).
    Så det kan virke som at dere skammer dere, for dette som dere skriver.
    Så det blir som noe styggdom, må jeg si.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ser (på Purehelp) at dere er eiet av et holding-selskap som er eiet av Lindorff AB.
    Sånn er det hver gang jeg har med svenske firma å gjøre.
    Jeg bytta arbeidsgiver fra OBS Triaden til Rimi mens jeg var i militæret.
    (Jeg var juli 1992-kontingent).
    Og så solgte Rimi-Hagen Rimi til svenske ICA.
    Og jeg har til og med dratt helt til Stockholm for å få min personal-mappe, av ICA (fordi at jeg har arbeidssak).
    Men da tulla de bare med meg, i resepsjonen, og sa at jeg måtte ringe de.
    (De skjønner visst ikke hva en resepsjon er engang.
    For å si det sånn).
    Så dette blir jo som en svenske-vits.
    Skjerpings!
    ons. 29. nov. 2023 kl. 08:55 skrev Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>:
    Hei,
    Saken står i ditt navn og du er dermed ansvarlig for at kravet blir betalt. Vi vil ikke ringe NAV, du må selv ta kontakt med de for å sende kvittering.
    Videre henvendelser vil ikke bli besvart dersom det ikke fremkommer informasjon som er relevant for saken.
    Vennlig hilsen
    __________________________________
    Kundesenter
    Intrum, Skandinavia
    E-post: kundesenter@intrum.com
    Telefon: 31279860
    intrum.no
    Besøk vår selvbetjeningsportal
    Postadresse: Postboks 7055, 3007 Drammen
    Besøksadresse: Hoffsveien 70 B, 0377 Oslo
    __________________________________
    Denne e-posten og eventuelle vedlegg er fortrolige og kan også
    inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du ikke er den navngitte
    mottakeren, må du varsle avsenderen umiddelbart og ikke utlevere
    innholdet til andre, bruke det til noe formål eller lagre eller kopiere
    informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet.
    Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.
    Informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger
    ————————————
    Fra: eribsskog@gmail.com
    Sendt: 2023-11-28 13:54
    Til: kundesenter@intrum.com
    Emne: Re: Re: Re: Saksnummer: 36275502.
    Hei,
    jeg ser på nettet (Purehelp) at deres administrerende direktør heter
    Steinar Nielsen.
    Så om dere kan sende det opp til vedkommende.
    Jeg mistenker nemlig tull fra Fjordkraft.
    Det var som sagt noe lignende med Lowell i fjor (og i forfjor) og da viste
    det seg, at dette allerede var betalt.
    Så om dere kan be Fjordkraft om å sjekke dette med sin revisor.
    (Nav sine ansatte, er kanskje litt lei, på slutten av dagen, og puncher inn
    feil referanse-nummer, når de jobber med sånt.
    De har for eksempel skrevet: ‘Huselie’ (istedet for ‘husleie’) på min siste
    søknad, på min side.
    Noe sånt).
    Og jeg har også funnet ut, at Fjorkraft er naboer med Tryg, i Fyllikdalen
    (hadde jeg nær sagt) i Bergen.
    Og Tryg har jeg en sak mot (en advokat Ida Valen Rukke svek meg, hu byttet
    jobb, og så hennes sjef at han da eide min omsorgssvikt-sak, som
    Fylkesmannen i Oslo og Akershus hadde støttet, med fri rettshjelp, selv om
    den var fra 80-tallet).
    Så om disse sitter og jazzer, på en pizza-restaurant, som ligger mellom
    Tryg sitt bygg og Fjordkraft sitt bygg (de holder vel til i et senter) kan
    man se på Google Maps (for jeg kjente igjen gateadressen, oppkalt etter en
    svensk kar, som heter Folke Bermadotte, var det vel), selv om jeg aldri har
    vært i Bergen engang (unntatt muligens en gang på 70-tallet, da min far dro
    meg og min lillesøster Pia og meg på bilferje til Stadt, eller hvor det kan
    ha vært).
    De har muligens peer-samarbeid, når det gjelder internett, mistenker jeg.
    Og at de på kontaktsenteret derfor nekter å sende det opp til en leder.
    Eller om det kan være min Arvato Liverpool-overordnede Vivian Steinsland,
    som tuller.
    Hu kalte seg: ‘Den frekke frøkna fra Bergen’ i mailer osv., når vi jobba
    sammen på Bertelsmann Arvato’s Microsoft Scandinavian Product
    Activation-campaign (i 2005 og 2006) husker jeg.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det kan også være min eks Ragnhild von Harling som tuller.
    Jeg møtte henne på Radio 1 Club i 1990.
    Og hu hadde visst vært gateselgerske (har jeg seinere funnet ut).
    Og Fjordkraft har visst sluttet med gatesalg/husbesøk nylig (har jeg lest
    på nettet, for denne saken har pågått i flere måneder, så jeg har sendt
    fjesbok-melding til Fjordkraft sin direktør osv., etter å prøvd å finne
    mail-adressen på nettet).
    Og så har nok antagelig de ‘gatesluskene’ blitt omskolert, tli å jobbe, på
    Fjordkraft sitt kontaktsenter (hvis jeg skulle tippe).
    Så kanskje hu Ragnhild von Harling har en finger med i spillet, siden at hu
    er kollega liksom, med de innpåslitne gateselgerne.
    Skjerpings!
    tir. 28. nov. 2023 kl. 09:31 skrev Kundesenter :
    > Hei.
    >
    > Det er ikke registrert noen innbetaling på dette kravet. Vennligst be din
    > saksbehandler hos NAV sende oss kvittering dersom kravet er betalt.
    >
    > Så lenge du ikke sender kvittering, vil ikke ytterligere epost besvares.
    >
    >
    >
    > Vennlig hilsen
    > __________________________________
    >
    > *Kundesenter*
    > Intrum, Skandinavia
    >
    > E-post: kundesenter@intrum.com
    > Telefon: 31279860
    > intrum.no
    >
    > Besøk vår selvbetjeningsportal
    > Postadresse: Postboks 7055, 3007 Drammen
    > Besøksadresse: Hoffsveien 70 B, 0377 Oslo
    > __________________________________
    >
    > Denne e-posten og eventuelle vedlegg er fortrolige og kan også
    > inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du ikke er den navngitte
    > mottakeren, må du varsle avsenderen umiddelbart og ikke utlevere
    > innholdet til andre, bruke det til noe formål eller lagre eller kopiere
    > informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet.
    >
    > Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.
    > Informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger
    >
    >
    >
    > ————————————
    > Fra: eribsskog@gmail.com
    > Sendt: 2023-11-27 14:42
    > Til: kundesenter@intrum.com
    > Emne: Re: Re: Saksnummer: 36275502.
    >
    >
    > Hei,
    > nå har jeg nettopp forklart til Fjordkraft at jeg må forklare om dette
    > hundre ganger, til diverse ‘fitte-kjærringer’.
    > Dette er en skvis, som jeg blir satt i.
    > Dette er kanskje den tidende mailen jeg sender om denne regningen.
    > Fordi at dere brød-huene (hos Fjordkraft og Intrum) maser og maser.
    > Dette er en skandale.
    > Dere får ta dette med Nav, har jeg sagt.
    > Hvis dere trenger hjelp, så får dere be Lowell om råd.
    > For de representere NorgesEnergi, i en lignende sak, både i fjor og i
    > forfjor.
    > Og da viste det seg, at noen slappe kjærringer hos Nav, hadde tasta inn
    > feil referanse-nummer (eller noe lignende) når de betalte regningen
    > (antagelig i en nettbank).
    > Og så fant en trøtt revisor ut dette (at de hadde fått dobbelt betalt)
    > neste skuddår, liksom.
    > Så dere får vente på at deres kjedelig revisor forteller dere om dette.
    > Jeg har blitt instruert av Nav, om å bruke ymse ‘russiske’ postkasser, når
    > jeg har med de å gjøre.
    > Det er egentlig fra Berger.
    > Og så har jeg blitt sendt til Bærum, av Nav i Oslo, etter at jeg flykta
    > hjem til Norge, etter ti år i England (hvor jeg ble behandla som ditt, av
    > Merseyside-politiet og the Jobcenter).
    > Og Berger-folk synes, at Bærum-folk er noen klyser.
    > Så Bærum-folk hater Berger-folk.
    > Og så har de en Steinar der (hos Nav i Sandvika) som hiver meg ut, hvis
    > han
    > ser trynet mitt, i resepsjons-området.
    > Og så har han beordret meg (på en slags vag/homsete) måte, å bruke en
    > svart-lakkert postkasse (som muligens tidligere har vært en
    > forslags-postkasse, eller noe lignende) til å levere strøm-regninger i (og
    > regningene skal da først oppi en ‘russisk’ skjema-konvolutt).
    > Og de stenger også på ‘russisk’ vis der (ved hjelp av Securitas).
    > Så jeg (som har jobbet en mannsalder i dagligvarebransjen) fikk ikke lov å
    > gå bort til den konverterte forslags-postkassa (eller hva Nav egentlig
    > kaller den postkassa, det er visst nesten hemmligstemplet, hva det navnet
    > er, kunne det nesten virke som, jeg kan ikke huske at han Steinar nevnte
    > noe spesielt navn, ihvertfall).
    > Og jeg måtte bruke en postluke, som vender ut mot Løkketangen Senter.
    > Og dette er sånn ‘groundhog-day’.
    > For denne mailen jeg liksom skrevet før.
    > Jeg skreiv om dette i forrige uke (og forrige uke der og) til dere.
    > Og så nekter dere underordnede tøser der, å sende dette opp, til sjefen.
    > Så det må jeg klage på.
    > At dere behandler folk som dritt.
    > Skjerpings!
    > Erik Ribsskog
    > man. 27. nov. 2023 kl. 13:53 skrev Kundesenter :
    > > Hei,
    > >
    > > Det er ikke registrert noen innbetaling på dette kravet. Vennligst be
    > din
    > > saksbehandler hos NAV sende oss kvittering dersom kravet er betalt.
    > >
    > > Vennlig hilsen
    > > __________________________________
    > >
    > > *Kundesenter*
    > > Intrum, Skandinavia
    > >
    > > E-post: kundesenter@intrum.com
    > > Telefon: 31279860
    > > intrum.no
    > >
    > > Besøk vår selvbetjeningsportal
    > > Postadresse: Postboks 7055, 3007 Drammen
    > > Besøksadresse: Hoffsveien 70 B, 0377 Oslo
    > > __________________________________
    > >
    > > Denne e-posten og eventuelle vedlegg er fortrolige og kan også
    > > inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du ikke er den navngitte
    > > mottakeren, må du varsle avsenderen umiddelbart og ikke utlevere
    > > innholdet til andre, bruke det til noe formål eller lagre eller kopiere
    > > informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet.
    > >
    > > Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.
    > > Informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger
    > >
    > >
    > >
    > > ————————————
    > > Fra: eribsskog@gmail.com
    > > Sendt: 2023-11-25 11:54
    > > Til: kundesenter@intrum.com
    > > Emne: Re: Saksnummer: 36275502.
    > >
    > >
    > > Hei,
    > > dere leser mailene mine som faen leser bibelen, virker det som.
    > > For jeg nevner også i tidlgere mail at Lowell da tok dette direkte med
    > > Nav.
    > > (Når det var en lignende sak, under pandemien).
    > > Så hvis dere bare har nyansatte der.
    > > Så foreslår jeg at dere kontakter Lowell og spør de om råd.
    > > Selv om det var sånn, at en revisor (enten hos Lowell eller
    > Norgesenergi)
    > > fant ut at de hadde fått betalt.
    > > Men at de på grunn av en bokføringsfeil hadde krevd inn pengene to
    > ganger.
    > > Så jeg lurer på om det er det som har skjedd her også.
    > > At dere (eller deres klient Fjordkraft) har drevet med bokførings-feil.
    > > Og jeg synes at det er grunn til å sjekke ut dette.
    > > Og derfor vil jeg at dette skal opp på sjefs-nivå.
    > > (Og at ikke bare nyansatte kvinnfolk med løpetid liksom skal drive med
    > > denne saken.
    > > For å si det sånn).
    > > Skjerpings!
    > > Erik Ribsskog
    > > fre. 24. nov. 2023 kl. 11:17 skrev Kundesenter :
    > > > Hei
    > > >
    > > > Takk for din e-post.
    > > >
    > > >
    > > > Du nevner i tidligere mail at det er vedtak på at NAV skal betale
    > dette.
    > > > Du må derfor kontakte NAV for å undersøke med de hvorfor kravet ikke
    > er
    > > > betalt.
    > > >
    > > > Når saker går til inkasso blir det automatisk sendt ut
    > > > betalingsoppfordring per post og SMS med betalingspåminnelse.
    > > >
    > > >
    > > >
    > > > Vennlig hilsen
    > > > __________________________________
    > > >
    > > > *Kundesenter*
    > > > Intrum, Skandinavia
    > > >
    > > > E-post: kundesenter@intrum.com
    > > > Telefon: 31279860
    > > > intrum.no
    > > >
    > > > Besøk vår selvbetjeningsportal
    > > > Postadresse: Postboks 7055, 3007 Drammen
    > > > Besøksadresse: Hoffsveien 70 B, 0377 Oslo
    > > > __________________________________
    > > >
    > > > Denne e-posten og eventuelle vedlegg er fortrolige og kan også
    > > > inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du ikke er den navngitte
    > > > mottakeren, må du varsle avsenderen umiddelbart og ikke utlevere
    > > > innholdet til andre, bruke det til noe formål eller lagre eller
    > kopiere
    > > > informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet.
    > > >
    > > > Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.
    > > > Informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger
    > > >
    > > >
    > > >
    > > >
    > > >
    > > >
    > > > Fra: eribsskog@gmail.com
    > > > Til: kundesenter@intrum.com
    > > > CC: kundeservice@fjordkraft.no,rolf.barmen@elmeragroup.no,
    > > > elhub@service-now.com,elklage@elklage.no,post@forbrukertilsynet.no,
    > > > post@forbrukerradet.no,post@finkn.no,amnestyis@amnesty.org,
    > hrwuk@hrw.org,
    > >
    > > > eian@eianadvokat.no,postmottak@sivilombudet.no,
    > post@forbrukerombudet.no,
    > >
    > > > sfovpost@statsforvalteren.no,postmottak@aid.dep.no,
    > postmottak@smk.dep.no,
    > >
    > > > nav.baerum@nav.no,kundesenter.no@lowell.com,post@arbeidstilsynet.no,
    > > > rme@nve.no,svc.no.nova@lowell.com,postkasse@datatilsynet.no,
    > > > inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no,post@akademikerforbundet.no,
    > > > politikk@hoyre.no,tryggstromhandel@dnvgl.com,post@baerum.kommune.no,
    > > > phso.enquiries@ombudsman.org.uk,jon.eikeland@fjordkraft.no
    > > > Dato: 2023-11-23 07:43
    > > > Emne: Re: 36275502
    > > > _________________________________________________________________
    > > > Hei,
    > > > det virker som at det er noen dumminger som svarer hos dere.
    > > > (Hadde jeg nær sagt).
    > > > I min forrige mail så ba jeg om å få svar fra en overordnet.
    > > > (Som sikkert har vært borti lignende saker før).
    > > > Jeg vil helst ha meg frabedt fler svar fra nyansatte (eller dumminger,
    > > for
    > > > å fleipe litt).
    > > > Skjerpings!
    > > > Erik Ribsskog
    > > > PS.
    > > > Jeg har også fått et brev fra dere nå, som er om den samme saken
    > (virker
    > > > det som).
    > > > Og det blir også som noe dumt (må man vel si) at dere både sender brev
    > > og
    > > > tekstmelding, om den samme saken.
    > > > Det virker som at dere har for lite å gjøre der.
    > > > Og hvorfor stoppe der.
    > > > Når dere først slår på storetromma (og sender både tekstmelding og
    > > brev).
    > > > Så burde dere kanskje sende en mail og.
    > > > (For å fleipe litt).
    > > > Skjerpings!
    > > > PS 2.
    > > > Som jeg vel tidligere har opplyst til Lowell, Norgesenergi og
    > > Fjordkraft.
    > > > Så er jeg egentlig en gromgutt/odelsgutt fra Strømm.
    > > > Og folk i strøm-bransjen synes visst at det er så morsomt med Strømm
    > > (som
    > > > nå ligger helt sør i Drammen kommune, men som var en egen kommune, for
    > > > drøye 50 år siden).
    > > > Og det er noen nett-troll, som har ‘portert’ strømm-abonnementet mitt,
    > > > mange ganger, de siste årene.
    > > > Og da er det sånn, at disse supperådene i strøm-bransjen (Elhub, NVE,
    > > RME,
    > > > Elklagenemnda, Forbrukertilsynet, Forbrukerrådet og Det Norske Veritas
    > > > Germanischer LLoyd, som de visst heter nå) ikke rydder opp, etter
    > > > nett-trollene, så jeg har vært Norgesenergi-kunde, i en periode, blant
    > > > annet, selv om jeg egentlig var Hafslund-kunde, men ikke ville rydde
    > opp
    > > > etter de nett-trollene, som tulla.
    > > > Og jeg veit fortsatt ikke hvem disse er.
    > > > Og de tagget også min mail-adresse med ‘homofil’.
    > > > Og den mail-adressen sendte Norgesenergi videre, til Elhub (eller om
    > det
    > > > var et annet ‘supperåd’) sånn at troll-mail-adressen liksom spredde
    > seg,
    > > > uten at disse nissene i disse supperådene gjorde noen ting for å rydde
    > > opp
    > > > i dette.
    > > > Så det er noen rampunger som skulle hatt juling (som man sa i gamle
    > > dager)
    > > > som tuller med meg (kan det virke som).
    > > > Hvis det ikke er noen Bærums-klyser (eller noe lignende) som tuller.
    > > > (For etter at jeg flytta/flykta tilbake til Norge, i 2014, etter å ha
    > > bodd
    > > > ti år i England.
    > > > Så sendte Nav i Oslo meg til Bærum (hvor jeg aldri har bodd før (jeg
    > som
    > > > nevnt er fra Strømm/Berger, og bodde i Oslo i femten år før jeg flytta
    > > til
    > > > England, men i Bærum hadde jeg aldri bodd, så hvorfor Nav ville at jeg
    > > > skulle bo i Bærum, det kan man kanskje lure på).
    > > > Skjerpings!
    > > > man. 20. nov. 2023 kl. 10:06 skrev Kundesenter :
    > > > > Hei,
    > > > > Takk for din epost.
    > > > >
    > > > > Hvis det er slik at det er NAV som skal betale dette kravet, må du
    > > > > kontakte de om det.
    > > > >
    > > > >
    > > > >
    > > > > Vennlig hilsen
    > > > > __________________________________
    > > > >
    > > > > *Kundesenter*
    > > > > Intrum, Skandinavia
    > > > >
    > > > > E-post: kundesenter@intrum.com
    > > > > Telefon: 31279860
    > > > > intrum.no
    > > > >
    > > > > Besøk vår selvbetjeningsportal
    > > > > Postadresse: Postboks 7055, 3007 Drammen
    > > > > Besøksadresse: Hoffsveien 70 B, 0377 Oslo
    > > > > __________________________________
    > > > >
    > > > > Denne e-posten og eventuelle vedlegg er fortrolige og kan også
    > > > > inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du ikke er den navngitte
    > > > > mottakeren, må du varsle avsenderen umiddelbart og ikke utlevere
    > > > > innholdet til andre, bruke det til noe formål eller lagre eller
    > > kopiere
    > > > > informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet.
    > > > >
    > > > > Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.
    > > > > Informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger
    > > > >
    > > > >
    > > > >
    > > > >
    > > >
    > > >
    > > >
    > > > ————————————
    > > > > Fra: kundesenter@intrum.com
    > > > > Sendt: 2023-11-17 08:35
    > > > > Til: kundesenter@intrum.com
    > > > > Emne: 36275502
    > > > >
    > > > >
    > > > > ————————————
    > > > > Fra: eribsskog@gmail.com
    > > > > Sendt: 2023-11-16 05:01
    > > > > Til: kundesenter@intrum.com
    > > > > Emne: Klage/Fwd: Re: Re: Klage/Fwd: Re: Re: Re: 36136379
    > > FTSAK:052807296
    > > > > Hei,
    > > > > jeg viser til Deres tekstmelding (se vedlegg) som jeg fikk fra dere
    > i
    > > > går.
    > > > > For det første, så må man vel si, at det fortsatt er litt
    > > > > ‘fjortiss-aktig’,
    > > > > med disse tekst-meldingene.
    > > > > Så det må jeg klage på.
    > > > > Hva er galt med brev?
    > > > > Da varsler liksom ‘degenerert-radaren’, må jeg si.
    > > > > Så da lurer jeg på om dere har noen ‘mongoer’ hos dere, som ikke
    > gjør
    > > > ting
    > > > > ordentlig.
    > > > > Så jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.
    > > > > Det er forresten sånn, at det er Nav, som har ansvaret, for å betale
    > > > dette
    > > > > beløpet.
    > > > > Det foreligger et vedtak om dette.
    > > > > Så jeg må si at alt dette maset, fra Fjordkraft og Intrum, blir som
    > > noe
    > > > > skvising, av meg.
    > > > > For jeg (som er sosial-klient) har ikke noe med dette (å betale
    > disse
    > > > > regningene) å gjøre.
    > > > > Det vet sikkert sjefen deres.
    > > > > For de som har jobbet lenge hos dere, har sikkert vært borti
    > lignende
    > > > > saker
    > > > > før (det er vanlig at Nav betaler strøm-regning, hvis man er
    > > > > sosial-klient).
    > > > > Det var en lignende sak, for X antall måneder siden.
    > > > > Da hadde noen nett-troll overført mitt strøm-abonnement til
    > > > Norgesenergi.
    > > > > (Noe ingen av ‘supperådene’ her i Steinrøysa, ville hjelpe meg, med
    > å
    > > > > rydde
    > > > > opp i).
    > > > > Og så sier Norgesenergi sitt inkasso-byrå Lowell, at Norgesenergi
    > ikke
    > > > har
    > > > > fått penger (for en strøm-regning eller to) av Nav.
    > > > > Men seinere viste det seg, at de hadde fått dobbelt betalt.
    > > > > (Og de begynte da å stresse meg.
    > > > > For de lurte da på om de skulle trekke fra det for mye betalte på
    > noe
    > > > > eldgammel gjeld, fra før jeg måtte rømme til England, i 2004.
    > > > > Og dette var på toppen av at det også var Nav-saker om tannlege,
    > > > > vaskemaskin og møbler.
    > > > > For det jeg fikk i 2018, begynner å bli ødelagt.
    > > > > For det var den billigste ‘dritten’ liksom.
    > > > > Fra Elkjøp og Jysk).
    > > > > Så det var jo som at Lowell var inkasso-byrået fra Molbo-land.
    > > > > Og hvis dere skal være like molbo-aktige, å kreve inn penger, som
    > Nav
    > > > > sikkert har betalt (vi er jo ikke et korrupt u-land, for å si det
    > > sånn).
    > > > > Så blir det jo som noe tull.
    > > > > At dere liksom skal ape noen (Lowell og Norgesenergi) som har vært
    > som
    > > > > molboer.
    > > > > Så det må jeg klage på.
    > > > > Jeg kunne sikkert ha tatt opp dette med Nav Bærum.
    > > > > Men det er sånn, at jeg er fra et sted som heter Berger.
    > > > > Og antagelig derfor, så er det en ‘Bærums-klyse’ som heter Steinar,
    > > hos
    > > > > Nav, som ikke tåler trynet mitt.
    > > > > Så han sier at jeg må levere støm/husleie-regninger i en postkasse,
    > > som
    > > > de
    > > > > har stående, litt gjemt der.
    > > > > Og han har da drevet med hemmelighetskremmeri rundt dette.
    > > > > For han har ikke sagt hvorfor jeg må levere regninger sånn.
    > > > > Så jeg må si at jeg har blitt kasta ut der (uten noen grunn).
    > > > > Og det er også sånn at jeg har jobbet som butikk-leder i ti år, i
    > > > > Rimi-kjeden (fra 1994 til 2004).
    > > > > Så jeg er vant til å åpne og stenge butikker.
    > > > > Og hvis jeg hadde stengt sånn som Nav Bærum stenger, så hadde jeg
    > fått
    > > > > sparken (av Rimi-Hagen) vil jeg si.
    > > > > For jeg var der et kvarter før stengetid, en gang (hos Nav Bærum).
    > > > > Og da skulle jeg levere en sånn konvolutt, med strøm-regning osv. i.
    > > > > Og da stod to Securitas-karer der, som noen slags nazister, og nekta
    > > meg
    > > > å
    > > > > komme bort, til Steinar sin ‘russiske’ post-kasse (som kan ha vært
    > en
    > > > > forslags-postkasse, i sin tid, og så har de gjort den om, om Steinar
    > > > > fortalte meg ikke hva de kalte den postkassa nå, på sin
    > > > > hemmelighets-kremmeri-måte).
    > > > > Securitas sa at jeg måtte bruke en postkasse #2.
    > > > > Nav har en postluke, ut mot en gang, i Løkketangen Senter.
    > > > > Og etter dette, så legger jeg bare konvoluttene (med
    > > > > strøm/husleie-regning)
    > > > > i den ‘senter-post-luka’.
    > > > > Så jeg har blitt hivd ut der, av Bærum-klyser, som ikke tåler
    > > > Berger-folk.
    > > > > (Jeg bodde i Oslo, fra 1989 til 2004.
    > > > > Så bodde jeg i England fra 2004 til 2014.
    > > > > Og da jeg flytta tilbake til Norge, så måtte jeg bo i Bærum.
    > > > > For jeg ble arbeidsledig i England under finanskrisen, og ‘engelsk
    > > Nav’
    > > > > tulla med meg, for jeg prøvde da å starte nett-butikk og drev med
    > > > > selv-publisering hos CreateSpace/Amazon.
    > > > > Så når jeg måtte rømme tilbake til Norge (i 2014) så sa Nav Østensjø
    > > > (hvor
    > > > > jeg ble sendt til (fra Nav Sofienberg) siden at jeg er født den 25.,
    > > for
    > > > > Nav har et system, som går på fødselsdato).
    > > > > Nav Østensjø sa at jeg kunne velge mellom hybel i Bærum eller hybel
    > i
    > > > > Bærum, liksom.
    > > > > Så jeg endte opp i Bærum, selv om jeg aldri hadde bodd i Bærum før.
    > > > > Og så er Bærum-folka (en ‘skranke-Steinar’ hos Nav i Sandvika)
    > klysete
    > > > mot
    > > > > meg (og mer eller mindre kaster meg ut derfra, på en
    > > > > ordknapp/inneslutta/uhøflig måte) må jeg si)).
    > > > > Så det er bedre hvis dere (hos Intrum) tar dette med Nav selv.
    > > > > For Nav Bærum får også ‘mensen’ liksom, av mailer.
    > > > > (De nekter å svare, på mailer.
    > > > > De sier at mailer er djevelens verk, liksom.
    > > > > Noe sånt).
    > > > > Og hvis man ringer de, så bare tuller de.
    > > > > Må jeg si.
    > > > > Så de er litt sånn ‘bønda fra nord’ mot meg, må jeg si.
    > > > > (Noe sånt).
    > > > > Og at dere (og Fjordkraft) maser på meg om dette (og kaster bort
    > tida
    > > > mi)
    > > > > på noe som jeg ikke har ansvaret for.
    > > > > (Det foreligger et vedtak om, at Nav skal betale strøm-regningene
    > > mine).
    > > > > Det blir som noe slags fælslig styggdom, må jeg si.
    > > > > Så det må jeg klage på.
    > > > > Skjerpings!
    > > > > Erik Ribsskog
    > > > > ———- Forwarded message ———
    > > > > Fra: Erik Ribsskog
    > > > > Date: tir. 14. nov. 2023 kl. 11:50
    > > > > Subject: Re: Re: Re: Klage/Fwd: Re: Re: Re: 36136379 FTSAK:052807296
    > > > > To:
    > > > > Cc: Kundesenter , ,
    > > > > Elhub Markedstøtte , , post <
    > > > > post@forbrukertilsynet.no>, Post , post <
    > > > > post@finkn.no>, amnestyis , HRW UK ,
    > > > > Lisa Eian , , <
    > > > > post@forbrukerombudet.no>, Sfovpost ,
    > > > > postmottak , SMK Postmottak (SMK) <
    > > > > postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum , Lowell Norge –
    > > > > kundesenter , , <
    > > > > rme@nve.no>, Lowell Norge AS , Postkasse <
    > > > > postkasse@datatilsynet.no>, inger.lise.blyverket <
    > > > > inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Akademikerforbundet <
    > > > > post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre , <
    > > > > tryggstromhandel@dnvgl.com>, Bærum Kommune , Phso
    > > > > Enquiries ,
    > > > > Hei,
    > > > > dere burde ikke jobbe med kunde-service (i et strøm-firma).
    > > > > Dere burde heller ha startet et nazi-parti eller noe, som Hitler
    > > gjorde,
    > > > i
    > > > > sin tid.
    > > > > Sånn som dere behandler folk.
    > > > > Dette ligner ikke grisen, mener jeg.
    > > > > Jeg ber dere om å sende dette oppover til daglig leder.
    > > > > Og dere sender meg bare rundt som en kasteball.
    > > > > Dere burde skamme dere.
    > > > > Makan til tull og tøys.
    > > > > Skjerpings!
    > > > > Erik Ribsskog
    > > > > tir. 14. nov. 2023 kl. 11:17 skrev :
    > > > > > Hei Erik.
    > > > > >
    > > > > > Vi har tidligere svart deg i saken, og dersom du ikke ønsker å få
    > > NAV
    > > > > til
    > > > > > å sende oss kvittering, er det ikke noe mer vi kan gjøre. Vi anser
    > > > saken
    > > > > > som avsluttet, og kommer ikke til å besvare flere henvendelser fra
    > > deg
    > > > > > angående denne saken – så fremt det ikke tilkommer ny informasjon
    > > > eller
    > > > > > kvittering fra NAV.
    > > > > >
    > > > > > Ha en fin dag!
    > > > > >
    > > > > > Med vennlig hilsen
    > > > > > Alice
    > > > > >
    > > > > > E-post: *kundeservice@fjordkraft.no *
    > > > > > *Fjordkraft *Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no
    > > > > >
    > > > > >
    > > > > >
    > > > > > ——————- Opprinnelig melding ——————-
    > > > > > *Fra:* RIBSSKOG ERIK LØVENBALK
    > > > > > *Mottatt:* Tue Nov 14 2023 08:05:16 GMTÃÃí (sentraleuropeisk
    > > normaltid)
    > > > > > *Til:*
    > > > > > *Emne:* Re: Re: Klage/Fwd: Re: Re: Re: 36136379 FTSAK:052807296
    > > > > >
    > > > > > Hei,
    > > > > >
    > > > > > i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket svar, fra daglig
    > > > leder,
    > > > > om
    > > > > > dette.
    > > > > >
    > > > > > Og det kan jeg ikke se at har skjedd.
    > > > > >
    > > > > > Så det må jeg klage på.
    > > > > >
    > > > > > Jeg har allerede forklart, at jeg ønsker meg frabedt, å få høre
    > fler
    > > > > > røverhistorier.
    > > > > >
    > > > > > Og så kommer dere med noe slags pjatt, om at daglig leder, ikke
    > > klarer
    > > > å
    > > > > > skrive mailer.
    > > > > >
    > > > > > Men hvis det hadde vært sånn, så hadde han vel ikke fått den
    > jobben.
    > > > > >
    > > > > > Så det tror jeg ikke noe på.
    > > > > >
    > > > > > Topp-ledere har også sekretærer (kan man se på filmer osv.) som
    > > > skriver
    > > > > > brev osv., for de.
    > > > > >
    > > > > > Så den må dere også lengre ut på landet med.
    > > > > >
    > > > > > Skjerpings!
    > > > > >
    > > > > > Erik Ribsskog
    > > > > >
    > > > > >
    > > > > > man. 13. nov. 2023 kl. 10:30 skrev :
    > > > > >
    > > > > >> Hei Erik,
    > > > > >>
    > > > > >> Administrerende direktør har ikke mulighet til å svare på
    > > > > >> kundehenvendelser, og du vil derfor få svar av oss.
    > > > > >>
    > > > > >> Fakturaen som originalt var på 507,20 kr som originalt forfalt
    > > > > 04.09.23,
    > > > > >> men ble utsatt til 20.09.23 er betalt, så du har for øyeblikket
    > kun
    > > > > ÃÃÃÃén
    > > > > >> utestående faktura hos oss. Det er fakturaen som originalt var på
    > > > > 1918,96
    > > > > >> kr som forfalt 15.08.23, men ble utsatt til 20.09.23. Som nevnt i
    > > > > forrige
    > > > > >> e-post kan NAV sende inn en betalingskvittering til oss på e-post
    > > > > dersom
    > > > > >> faktura skal være betalt. Da kan vi finne betalingen og få
    > > registrert
    > > > > denne.
    > > > > >>
    > > > > >> Håper dette var oppklarende.
    > > > > >>
    > > > > >> Med vennlig hilsen
    > > > > >> Live
    > > > > >>
    > > > > >> E-post: *kundeservice@fjordkraft.no *
    > > > > >> *Fjordkraft *Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no
    > > > > >>
    > > > > >>
    > > > > >>
    > > > > >> ——————- Opprinnelig melding ——————-
    > > > > >> *Fra:* RIBSSKOG ERIK LØVENBALK
    > > > > >> *Mottatt:* Sat Nov 11 2023 03:20:52 GMTÃÃí (sentraleuropeisk
    > > > normaltid)
    > > > > >> *Til:*
    > > > > >> *Emne:* Re: Klage/Fwd: Re: Re: Re: 36136379 FTSAK:052807296
    > > > > >>
    > > > > >> Hei,
    > > > > >>
    > > > > >> den må dere lenger ut på landet med.
    > > > > >>
    > > > > >> (Hadde jeg nær sagt).
    > > > > >>
    > > > > >> Det var det samme, den forrige perioden jeg hadde Norgesenergi
    > som
    > > > > >> strøm-leverandør.
    > > > > >>
    > > > > >> (Da var det noen nett-troll som hadde overført strøm-abonnementet
    > > > mitt
    > > > > >> dit fra Hafslund.
    > > > > >>
    > > > > >> Noe jeg klagde på, uten at hverken Elhub, NVE, RME,
    > Elklagenemnda,
    > > > > >> Forbrukertilsynet, Forbrukerrådet eller Det Norske Veritas
    > > > Germanischer
    > > > > >> Lloyd (som de visst heter) løftet en finger).
    > > > > >>
    > > > > >> Det som skjedde, var at Norgesenergi og Lowell kontaktet meg, og
    > sa
    > > > at
    > > > > en
    > > > > >> strømregning ikke var betalt.
    > > > > >>
    > > > > >> Men det viste seg seinere å være sludder og oppspinn.
    > > > > >>
    > > > > >> Og det ble da surr/kaos angående (Nav straffet meg i april i
    > fjor,
    > > > var
    > > > > >> det vel, med mindre støtte).
    > > > > >>
    > > > > >> For pengene ble da betalt to ganger.
    > > > > >>
    > > > > >> Og kaoset var angående hvor de for mye betalte pengene skulle
    > > sendes.
    > > > > >>
    > > > > >> Så hvis det er noe lignende med dere og, så må jeg klage på det.
    > > > > >>
    > > > > >> Det virker som at deres hos Fjordkraft har en slags viktigper som
    > > > > >> direktør, som ikke vil svare kundene.
    > > > > >>
    > > > > >> Så det må jeg klage på.
    > > > > >>
    > > > > >> Vennligst send dette oppover til direktøren nå.
    > > > > >>
    > > > > >> Sånn at jeg slipper å få høre fler røverhistorier.
    > > > > >>
    > > > > >> (Det er visst sånn at dere har hatt problemer med sleipe
    > > gateselgere,
    > > > > som
    > > > > >> har blitt omskolert til å jobbe i kontakt-senteret deres.
    > > > > >>
    > > > > >> Og en av de, gjorde dette til en utsatt dato-sak (når jeg
    > klagde).
    > > > > >>
    > > > > >> Men det er det egentlig ikke).
    > > > > >>
    > > > > >> Skjerpings!
    > > > > >>
    > > > > >> Erik Ribsskog
    > > > > >>
    > > > > >> PS.
    > > > > >>
    > > > > >> Mer om det med Norgesenergi og Lowell:
    > > > > >>
    > > > > >> ‘Erik Ribsskog
    > > > > >> SV: Re: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref
    > > > nr:8007971-1
    > > > > >> Erik Ribsskog 13. juli 2023 kl. 13:16
    > > > > >> Til: Lowell Norge AS
    > > > > >> Kopi: Postkasse , “inger.lise.blyverket” <
    > > > > >> inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post ,
    > > > > >> post , Sfovpost , amnestyis
    > > > > >> , HRW UK , eian@eianadvokat.no,
    > > > > >> Akademikerforbundet , Politikk Høyre <
    > > > > >> politikk@hoyre.no>
    > > > > >> Hei,
    > > > > >>
    > > > > >> i min forrige mail, så skrev jeg at jeg ønsket å få svar fra en
    > > > > >> overordnet om dette.
    > > > > >>
    > > > > >> Jeg kan ikke se at det har skjedd.
    > > > > >>
    > > > > >> Så det må jeg klage på.
    > > > > >>
    > > > > >> Skjerpings!
    > > > > >>
    > > > > >> Erik Ribsskog
    > > > > >>
    > > > > >>
    > > > > >> tir. 23. aug. 2022 kl. 15:15 skrev Lowell Norge AS <
    > > > > >> svc.no.nova@lowell.com>:
    > > > > >> Hei
    > > > > >>
    > > > > >> Takk for din henvendelse.
    > > > > >>
    > > > > >> Det ble tilbakeført kr 3102,86 til konto 32073011344 den
    > > 22.07.2022.
    > > > Du
    > > > > >> har ingen andre beløp til gode hos oss som kan tilbakeføres.
    > > > > >>
    > > > > >> Med ønske om fortsatt fin dag.
    > > > > >>
    > > > > >>
    > > > > >>
    > > > > >> ————————————
    > > > > >> Med vennlig hilsen
    > > > > >> Lowell Norge AS
    > > > > >> Telefonnummer: 23171010
    > > > > >>
    > > > > >> IBAN: NO1563180520351
    > > > > >> BIC : NDEANOKK
    > > > > >> ————————————
    > > > > >> KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013647634105241006141
    > > > > >> KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304041397303
    > > > > >> NB: Oppgi alltid saksnummer 36476341 ved henvendelse til oss.’.
    > > > > >>
    > > > > >>
    > > > > >> fre. 10. nov. 2023 kl. 13:41 skrev :
    > > > > >>
    > > > > >>> Hei Erik
    > > > > >>>
    > > > > >>> Takk for din henvendelse
    > > > > >>>
    > > > > >>> Dessverre så ser jeg at faktura med forfallsdato 15.08 (utsatt
    > til
    > > > > >>> 20.09) ikke er betalt. Det er heller ikke faktura med forfall
    > > 20.09.
    > > > > Så her
    > > > > >>> må du nok prate med nav for å be de betale fakturaene. Om nav
    > har
    > > > > betalt
    > > > > >>> fakturaene, så må du be de sende en kvittering til oss på epost
    > > slik
    > > > > at vi
    > > > > >>> får fjernet inkassokravet, dette kan vi ikke gjøre før vi har
    > fått
    > > > en
    > > > > >>> kvittering.
    > > > > >>>
    > > > > >>> Ønsker deg en fin dag videre
    > > > > >>>
    > > > > >>> Med vennlig hilsen
    > > > > >>> Sandra
    > > > > >>>
    > > > > >>> E-post: *kundeservice@fjordkraft.no *
    > > > > >>> *Fjordkraft *Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no
    > > > > >>>
    > > > > >>>
    > > > > >>>
    > > > > >>> ——————- Opprinnelig melding ——————-
    > > > > >>> *Fra:* RIBSSKOG ERIK LØVENBALK
    > > > > >>> *Mottatt:* Thu Nov 09 2023 20:59:55 GMTÃÃí (sentraleuropeisk
    > > > > >>> normaltid)
    > > > > >>> *Til:*
    > > > > >>> *Emne:* Klage/Fwd: Re: Re: Re: 36136379
    > > > > >>>
    > > > > >>> Hei,
    > > > > >>>
    > > > > >>> jeg viser til Deres brev/inkassovarsel fra 27. oktober.
    > > > > >>>
    > > > > >>> (Se vedlegg).
    > > > > >>>
    > > > > >>> Dette har jeg til og med kontaktet deres direktør (Øygarden) om,
    > > på
    > > > > >>> Fjesern (som de sier).
    > > > > >>>
    > > > > >>> Men han Øygarden er visst litt sjenert, og har ikke svart.
    > > > > >>>
    > > > > >>> Og så blir dette sendt til inkasso.
    > > > > >>>
    > > > > >>> Det ligner ikke grisen.
    > > > > >>>
    > > > > >>> (Må jeg si).
    > > > > >>>
    > > > > >>> Så dette må jeg klage på.
    > > > > >>>
    > > > > >>> Og jeg har forklart om dette, i det lange og det breie
    > tidligere.
    > > > > >>>
    > > > > >>> (Det foreligger et vedtak om at Nav betaler mine
    > strøm-regninger.
    > > > > >>>
    > > > > >>> Og den strøm-regningen har jeg levert (etter alle kunstens
    > regler)
    > > > på
    > > > > >>> Nav).
    > > > > >>>
    > > > > >>> Så jeg lurer på om dette er noe slags hetsing, og at Fjordkraft
    > > > tuller
    > > > > >>> med meg, når de sier at de ikke har fått disse pengene.
    > > > > >>>
    > > > > >>> Det er ikke sånn at Nav sender meg kvittering, når de har
    > betalt.
    > > > > >>>
    > > > > >>> Men de driver vel ikke å tuller der (selv om de har fått ei ny
    > > > > >>> direktør-dame, som heter Faen (eller noe) fra Drammen, hvor dere
    > > > visst
    > > > > også
    > > > > >>> har post-nummer, står det helt øverst på brevet deres).
    > > > > >>>
    > > > > >>> Så dette må jeg klage på.
    > > > > >>>
    > > > > >>> Dette blir at dere kaster bort tida til folk, på en kjedelig og
    > > > > åndssvak
    > > > > >>> måte (må jeg si).
    > > > > >>>
    > > > > >>> Skjerpings!
    > > > > >>>
    > > > > >>> Erik Ribsskog
    > > > > >>>
    > > > > >>>
    > > > > >>> ———- Forwarded message ———
    > > > > >>> Fra: Erik Ribsskog
    > > > > >>> Date: man. 18. sep. 2023 kl. 13:36
    > > > > >>> Subject: Re: Re: Re: Re: 36136379
    > > > > >>> To:
    > > > > >>> Cc: Kundesenter , ,
    > > > > >>> Elhub Markedstøtte , , post <
    > > > > >>> post@forbrukertilsynet.no>, Post , post <
    > > > > >>> post@finkn.no>, amnestyis , HRW UK ,
    > > > > >>> Lisa Eian , , <
    > > > > >>> post@forbrukerombudet.no>, Sfovpost ,
    > > > > >>> postmottak , SMK Postmottak (SMK) <
    > > > > >>> postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum , Lowell Norge –
    > > > > >>> kundesenter , , <
    > > > > >>> rme@nve.no>
    > > > > >>>
    > > > > >>>
    > > > > >>> Hei,
    > > > > >>>
    > > > > >>> det skjønner jeg.
    > > > > >>>
    > > > > >>> Nå er det sånn, at jeg har klaget til deres direktør (Magnar
    > > > Øygarden)
    > > > > >>> på Facebook.
    > > > > >>>
    > > > > >>> Så nå regner jeg med at dere får hårfønern minst.
    > > > > >>>
    > > > > >>> Og det som verre er.
    > > > > >>>
    > > > > >>> Makan til tull og tøys.
    > > > > >>>
    > > > > >>> Da tenker jeg at dere omskolerte gateslusker angrer litt, på alt
    > > > dette
    > > > > >>> tullet deres.
    > > > > >>>
    > > > > >>> Skjerpings!
    > > > > >>>
    > > > > >>> Erik Ribsskog
    > > > > >>>
    > > > > >>>
    > > > > >>> 18.09.2023 skrev kundeservice@fjordkraft.no
    > > > > >>> >:
    > > > > >>> > Hei Erik!
    > > > > >>> >
    > > > > >>> > Vi har allerede svart deg på dine spørsmål i tidligere
    > > > > korrespondanse.
    > > > > >>> > Administrerende direktør har ikke mulighet til å svare på
    > > > > >>> kundehenvendelser,
    > > > > >>> > og du vil derfor få svar av oss. Vi anser denne saken som
    > > > avsluttet
    > > > > fra
    > > > > >>> > våres side da du som sagt allerede har fått svar på
    > spørsmålene
    > > > > dine,
    > > > > >>> og det
    > > > > >>> > er da ikke noe mer for oss å hjelpe deg med.
    > > > > >>> >
    > > > > >>> > Ønsker deg en fin dag!
    > > > > >>> >
    > > > > >>> > Med vennlig hilsen
    > > > > >>> > Miriam
    > > > > >>> >
    > > > > >>> > E-post: kundeservice@fjordkraft.no
    > > > > >>> > Fjordkraft Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no
    > > > > >>> >
    > > > > >>> >
    > > > > >>> >
    > > > > >>> >
    > > > > >>> > ——————- Opprinnelig melding ——————-
    > > > > >>> > Fra: Ribsskog Erik
    > > > > >>> > Mottatt: Fri Sep 15 2023 13:48:03 GMTÃÃíÃÃí
    > (sentraleuropeisk
    > > > sommertid)
    > > > > >>> > Til:
    > > > > >>> > Emne: Re: Re: Re: 36136379
    > > > > >>> >
    > > > > >>> > Hei dette vil jeg som sagt høre fra administrerende direktør.
    > > Sånn
    > > > > at
    > > > > >>> jeg
    > > > > >>> > veit hva jeg skal si til Nav. Det går ikke an å behandle
    > kunder
    > > på
    > > > > den
    > > > > >>> > måten. Jeg har gått handel og kontor og NHI. Og jeg har lært
    > at
    > > > > kunden
    > > > > >>> > alltid har rett. Og jeg har også jobbet en mannsalder bortimot
    > i
    > > > > >>> > dagligvarebransjen. Til og med i butikker som Matland/OBS
    > > Triaden
    > > > > som
    > > > > >>> satt
    > > > > >>> > service i høysetet. Og så møter jeg denne
    > kasteball-mentaliteten
    > > > fra
    > > > > >>> dere
    > > > > >>> > vanlige underordnede som nekter å sende dette oppover. Jeg har
    > > > sendt
    > > > > >>> kopi
    > > > > >>> > til Elklage.no når det gjelder alle mailene. Og det er jo
    > > > > >>> mail-adressen til
    > > > > >>> > Elklagenemnda. Så de har jeg jo oppdatert hele tida. Dette
    > blir
    > > > som
    > > > > en
    > > > > >>> farse
    > > > > >>> > (må jeg si). Jeg har lest om i Dagbladet sin nettutgave at
    > dere
    > > i
    > > > > >>> Fjordkraft
    > > > > >>> > har omskolert mange dørselger/gateselgere til å jobbe på
    > > > > >>> kontaktsenteret
    > > > > >>> > deres istedet. (Og det var visst også mye tull med deres
    > > > > strøm-avtaler
    > > > > >>> (stod
    > > > > >>> > det)). Så man kan jo se hvordan det har gått. Jeg blir sendt
    > > rundt
    > > > > som
    > > > > >>> en
    > > > > >>> > kastball av fire vanlige medarbeidere/underordnede. Og dere
    > > nekter
    > > > å
    > > > > >>> sende
    > > > > >>> > det oppover. Da jeg jobbet som låseansvarlig/aspirant-leder på
    > > > Rimi
    > > > > >>> Nylænde
    > > > > >>> > (noe jeg begynte som sommeren 1993). Så sa assisterende
    > > butikksjef
    > > > > >>> Hilde
    > > > > >>> > (fra Trosterud-traktene) på et personalmøte (var det vel) at
    > > alle
    > > > > >>> > medarbeidere skulle klare å ta i mot en klage. Og da mente hu
    > > vel
    > > > at
    > > > > >>> alle
    > > > > >>> > medarbeidere skulle klare å sende klagen videre oppover til
    > > > > >>> butikksjefen.
    > > > > >>> > (Istedet for å sitte og dikte opp tull og tøys. Som de tar ut
    > av
    > > > > >>> lufta. Og
    > > > > >>> > det som er verre er). Så jeg tror at dere ‘tullingene på
    > gølvet’
    > > > > hadde
    > > > > >>> fått
    > > > > >>> > sparken hvis hu Hilde hadde jobba i firmaet deres. Makan til
    > > > > uforstand.
    > > > > >>> > Vennligst send dette til daglig leder (administrerende
    > direktør)
    > > > nå.
    > > > > >>> (Jeg
    > > > > >>> > ønsker å få bekreftet at Nav ikke har betalt den aktuelle
    > > > regningen
    > > > > >>> som jeg
    > > > > >>> > leverte dem medio august (som det heter). Og jeg ønsker å få
    > > > > forklart
    > > > > >>> dette
    > > > > >>> > om surret med Trumf-poeng fra nevnte leder. For disse
    > > innpåslitne
    > > > > >>> > gateselgerne sine røverhistorier de kjøper jeg ikke dessverre.
    > > Og
    > > > > jeg
    > > > > >>> ønsker
    > > > > >>> > også å vite hva dere akter å foreta dere for å hindre at det
    > > samme
    > > > > >>> skjer
    > > > > >>> > igjen når det gjelder Trumf-poeng-kaoset. Og jeg har også
    > > > > Trumf-poeng
    > > > > >>> > tilgode (fra inneværende måned) som jeg ikke har dukket opp på
    > > min
    > > > > >>> > Trumf-konto enda). Skjerpings! Erik Ribsskog PS. Selv om jeg
    > er
    > > > > >>> > sosial-klient så har jeg annet å drive med enn å chatte med
    > dere
    > > > på
    > > > > >>> > Fjordkraft sitt kontakt-senter. Så vennligst slutt med disse
    > > > > >>> > over-klamme/kjempe-duse mailene deres. Og send dette til
    > ‘store
    > > > > >>> høvding’
    > > > > >>> > (Magne Øygarden) nå. Det er en skam at dere ikke klarer å roe
    > > dere
    > > > > ned
    > > > > >>> og
    > > > > >>> > istedet driver med dette frekke tullet/oppviglere deres.
    > > > Skjerpings!
    > > > > >>> > 15.09.2023 skrev kundeservice@fjordkraft.no : > Hei Erik > >
    > > Takk
    > > > > for
    > > > > >>> din
    > > > > >>> > henvendelse. > > Vi på kundesenteret besvarer e-postene som
    > > kommer
    > > > > til
    > > > > >>> oss
    > > > > >>> > og vi ser ingen > grunn for at dette skal gå høyere opp i
    > > systemet
    > > > > da
    > > > > >>> dette
    > > > > >>> > omhandler to > faktura som det ikke er registrert innbetaling
    > > på.
    > > > >
    > > > > >
    > > > > >>> > Forklaringen til trumf-besparelse i sommer er som følger: > Vi
    > > > > >>> oppdaget en
    > > > > >>> > feil på utregningen av den løpende trumfbonusen på 1% >
    > > besparelse
    > > > > av
    > > > > >>> trumf.
    > > > > >>> > Dette gjorde at flere av våre kunder fikk mye mer i > bonus
    > enn
    > > de
    > > > > >>> skulle
    > > > > >>> > hatt. Vi trakk derfor hele den feile bonusen tilbake og >
    > jobbet
    > > > med
    > > > > å
    > > > > >>> løse
    > > > > >>> > problemet. Når feilen var ordnet så ga vi rett beløp til >
    > våre
    > > > > >>> kunder. > >
    > > > > >>> > Slik å forstå gjelder saken også følgende faktura: > >
    > > > Fakturanummer
    > > > > >>> > 72839323046: kr 191896 (strøm og nettleie for juli måned) >
    > > > > opprinnelig
    > > > > >>> > forfallsdato 15.08.2023 > Fakturanummer 72839323047: kr 50720
    > > > > (opphør
    > > > > >>> kun
    > > > > >>> > strøm ikke nettleie) > opprinnelig forfallsdato 04.09.2023 > >
    > > Vi
    > > > > har
    > > > > >>> ikke
    > > > > >>> > mottatt innbetaling på disse to men har utsatt dem for deg til
    > >
    > > > > >>> 20.09.2023
    > > > > >>> > i påvente av innbetaling fra deg/Nav. > > Faktura inneholder
    > > strøm
    > > > > og
    > > > > >>> > nettleie for periode 01.07.2023-01.08.2023 og > samtidig strøm
    > > for
    > > > > >>> periode
    > > > > >>> > 01.08.2023-23.08.2023. Ditt forbruk er hentet fra > Elhub samt
    > > > pris
    > > > > >>> som er
    > > > > >>> > varslet i forkant av avregning. Vi anser saken som > avsluttet
    > > fra
    > > > > vår
    > > > > >>> side
    > > > > >>> > og Intrum vil overta sak dersom krav ikke betales > til ny
    > > > > forfallsdato
    > > > > >>> > 20.09.2023. > > Om du fortsatt er uenig i krav kan sak sendes
    > > til
    > > > > >>> > Elklagenemda for > avklaring etter dette. > > Ha en fin dag >
    > >
    > > > Med
    > > > > >>> vennlig
    > > > > >>> > hilsen > Jonas > > E-post: kundeservice@fjordkraft.no >
    > > > Fjordkraft
    > > > > >>> > Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no > > > > >
    > > > > >>> > ——————- Opprinnelig melding ——————- >
    > > Fra:
    > > > > >>> Ribsskog
    > > > > >>> > Erik > Mottatt: Thu Sep 14 2023 12:29:57 GMTÃÃíÃÃí
    > > (sentraleuropeisk
    > > > > >>> > sommertid) > Til: > Emne: Re: Re: 36136379 > > Hei jeg synes
    > at
    > > > jeg
    > > > > >>> gjentar
    > > > > >>> > meg selv hele tida. Jeg har bedt om å få svar > fra
    > > > administrerende
    > > > > >>> > direktør. Og i stedet så blir jeg sendt rundt som > kasteball
    > > > mellom
    > > > > >>> dere
    > > > > >>> > vanlige ‘galei-slavene’. Så dette blir som mobbing må > jeg
    > si.
    > > > > Dette
    > > > > >>> må jeg
    > > > > >>> > klage på. Vennligs send dette til administrerende > direktør
    > nå.
    > > > > (Jeg
    > > > > >>> vil
    > > > > >>> > gjerne ha det bekreftet at Nav ikke har betalt den > nevnte
    > > > > regningen
    > > > > >>> (som
    > > > > >>> > jeg leverte dem medio august). Og jeg ønsker en > forklaring
    > på
    > > > > >>> > Trumf-poeng-surret deres i sommer. Da dere økte Trumf-satsen >
    > > til
    > > > > >>> 10%. For
    > > > > >>> > å så å trekke dette tilbake dagen etter. For så å istedet >
    > > betale
    > > > > 1%
    > > > > >>> (som
    > > > > >>> > vanlig eller det var vel egentlig 2% på den tida jeg bytta >
    > til
    > > > > dere
    > > > > >>> og var
    > > > > >>> > det muligens 4% før det igjen). Jeg kan heller ikke se å ha >
    > > > mottat
    > > > > >>> > Trumf-bonus for september). Skjerpings! Erik Ribsskog PS. Du
    > > > skriver
    > > > > >
    > > > > >>> også
    > > > > >>> > at det handler om den siste fakturaen. Mener du den på 50720?
    > Og
    > > > så
    > > > > >
    > > > > >>> gnåler
    > > > > >>> > dere om den på 191896? (Som jeg leverte til Nav medio august).
    > > Nei
    > > > >
    > > > > >>> dette
    > > > > >>> > blir som noe kødding må jeg si. (At dere maner meg angående en
    > > > > betalt >
    > > > > >>> > regning. Og så sier at det handler om en _annen_ regning).
    > Dette
    > > > > blir
    > > > > >>> som >
    > > > > >>> > noe same-tull (eller svensk tull) må jeg si. Jeg vil som sagt
    > ha
    > > > > svar
    > > > > >>> fra >
    > > > > >>> > administrerende direktør om dette. Er det Sapo som tuller
    > (siden
    > > > at
    > > > > >>> jeg har
    > > > > >>> >> en arbeidssak mot Rimi/ICA). Skjerpings! 14.09.2023 skrev >
    > > > > >>> > kundeservice@fjordkraft.no : > Hei Erik > > Fikk din
    > > henvendelse
    > > > > til >
    > > > > >>> > besvarelse i dag og har lest alt som er oppført i > tekst både
    > > fra
    > > > > >>> Intrum og
    > > > > >>> >> oss i Fjordkraft. > > Det saken handler om er vel siste
    > > ubetalte
    > > > > >>> faktura
    > > > > >>> > og > det er vel ikke så > mye å lage så mye støy av tenker
    > jeg.
    > > Vi
    > > > > har
    > > > > >>> > levert > strøm til deg på > målepunkt 707057500049759298 frem
    > > til
    > > > >
    > > > > >>> 23.08.23
    > > > > >>> > og > fakturert i henhold til dette. > > Hvorfor det er sendt
    > > > > >>> innsigelser mot
    > > > > >>> >> kravet må du si litt om til oss – her > er opphør skjedd i
    > > > henhold
    > > > > til
    > > > > >>> > info > som vi har mottatt. > > Fakturanummer 72839323046 kr
    > > 191896
    > > > > >>> (strøm
    > > > > >>> > for juli > måned) > Fakturanummer 72839323047 kr 50720 (opphør
    > > kun
    > > > > >>> strøm
    > > > > >>> > ikke nettleie) >> > Begge krav må betales snarest og hvis
    > begge
    > > > > sendes
    > > > > >>> over
    > > > > >>> > til Intrum kan > du > kontakte dem igjen for korrekt beløp. >
    > > > > >>> (hovedkravene
    > > > > >>> > er også sendt deg > pr epost i dag) > > Ønsker deg en fin dag
    > > > > videre.
    > > > > >>> > > >
    > > > > >>> >> Med vennlig hilsen >> Jorunn > > E-post:
    > > > kundeservice@fjordkraft.no
    > > > > >
    > > > > >>> > Fjordkraft Kundeservice: > 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no
    > >
    > > >
    > > > >
    > > > > > >
    > > > > >>> > ——————- Opprinnelig > melding ——————-
    > >
    > > > Fra:
    > > > > >>> > Ribsskog Erik > Mottatt: Thu Sep 14 2023 > 11:05:41
    > GMTÃÃíÃÃí
    > > > > >>> > (sentraleuropeisk sommertid) > Til: > Emne: Re: 36136379 > >>
    > > Hei
    > > > > >>> problemet
    > > > > >>> > er at det er masse ‘raringer’ (med NG i norsk liksom) som > >
    > > > svarer
    > > > > >>> hos
    > > > > >>> > Fjordkraft. (De skriver ‘Norges Energi’ (i to ord). Og Nav med
    > >
    > > >
    > > > > >>> liten
    > > > > >>> > forbokstav. Og de kommer med noen drøye bortforklaringer osv.
    > > > Virker
    > > > > >
    > > > > >>> > det
    > > > > >>> > som for meg. Pluss at de spiller dumme noen av de. Og de later
    > > som
    > > > > at
    > > > > >>> de >>
    > > > > >>> > er en viktig sjef der. Men de nekter å oppgi tittelen sin.
    > Samt
    > > >
    > > > >
    > > > > >>> > etternavnet). Så jeg har bedt om å få svar fra administrerende
    > > > > >>> direktør der
    > > > > >>> >>> (en ved navn Magnar Øyhovden). Så kanskje han er litt mer
    > > > seriøs.
    > > > > >>> (Jeg
    > > > > >>> > har >> tidligere også sendt mailer til styreleder/tidligere >
    > >
    > > > > >>> > direktør/eier-selskap-direktør Barmen. Men han har ikke
    > svart).
    > > Så
    > > > > >>> kanskje >
    > > > > >>> >> han daglig leder der (Øyhovden) er litt mer seriøs. Det skal
    > jo
    > > > > ikke
    > > > > >>> være
    > > > > >>> >> > sånn at dette blir som den tv-serien ‘Candid Camera’/’Smil
    > > til
    > > > > det
    > > > > >>> > skjulte > > kamera’. (Som var populær på 70/80-tallet).
    > > > Skjerpings!
    > > > > >>> Erik
    > > > > >>> > Ribsskog PS. > > Jeg er egentlig en gromgutt/odelsgutt (eldste
    > > > sønn
    > > > > av
    > > > > >>> > eldste sønn) fra > > Strømm (en tidligere kommune ved
    > > > > >>> Drammensfjorden). Så
    > > > > >>> > da synes kanskje > > strøm-firmaene at det er morsomt (har jeg
    > > > > tenkt).
    > > > > >>> Siden
    > > > > >>> > at jeg er fra Strømm >> og de driver med strøm. (For å si det
    > > > sånn).
    > > > > >>> > Skjerpings! 14.09.2023 skrev >> Kundesenter : > Takk for din
    > > > e-post.
    > > > > >
    > > > > >>> >
    > > > > >>> > Innsigelsen er oversendt kreditor >> for vurdering. > Videre
    > > > pågang
    > > > > er
    > > > > >>> > stanset i påvente av tilbakemelding fra >> kreditor. > > Vi
    > vil
    > > > > komme
    > > > > >>> med en
    > > > > >>> > tilbakemelding så snart kreditor har > > avklart saken. > >
    > > > Kontakt
    > > > > >>> oss ved
    > > > > >>> > eventuelle spørsmål. > > > Vennlig hilsen >>>
    > > > > >>> > __________________________________ > > Kundesenter > Intrum
    > > > > >>> Skandinavia >
    > > > > >>> >>>> E-post: kundesenter@intrum.com > Telefon: () 23 21 10 00 >
    > > > > >>> intrum.no
    > > > > >>> >> >>> Besøk vår selvbetjeningsportal > Postadresse: Postboks
    > 7055
    > > > > 3007
    > > > > >>> > Drammen >> > Besøksadresse: Hoffsveien 70 B 0377 Oslo > > >
    > > > > >>> > __________________________________ > > Denne e-posten og
    > > > eventuelle
    > > > > >>> vedlegg
    > > > > >>> >>> er fortrolige og kan også > inneholde beskyttede
    > opplysninger.
    > > > > Hvis
    > > > > >>> du >
    > > > > >>> > ikke > er den navngitte > mottakeren må du varsle avsenderen
    > > > > >>> umiddelbart og
    > > > > >>> >> ikke > utlevere > innholdet til andre bruke det til noe
    > formål
    > > > > eller
    > > > > >>> lagre
    > > > > >>> >> eller > kopiere > informasjonen i noe medium. Takk for
    > > > samarbeidet.
    > > > > >
    > > > > >>> >
    > > > > >>> > Tenk > på > miljøet før du skriver ut denne e-posten. >
    > > > Informasjon
    > > > > om
    > > > > >>> > hvordan vi > > behandler > personopplysninger > > > >
    > > > > >>> >
    > > _________________________________________________________________
    > > > >
    > > > > >>> E-post –
    > > > > >>> >>> Lagret i Doculive > Fra:
    > kundesenter-uidentifisert@intrum.com
    > > >
    > > > > >>> Til: > >
    > > > > >>> > kundesenter@intrum.com > CC: > Dato: 2023-09-14 11:19 > Emne:
    > > > > >>> 36136379 > > >
    > > > > >>> >
    > > _________________________________________________________________
    > > > >
    > > > > > >
    > > > > >>> > —–Original Message—– > From: eribsskog@gmail.com >
    > Sent:
    > > > > >>> Wednesday > >
    > > > > >>> > September 13 2023 4:10 PM > To: LBS Kundesenter Uidentifisert
    > >
    > > > > >>> Subject: Re:
    > > > > >>> >>> Re: Kopi av faktura > Uidentificeret email fra
    > > > > >>> kundesenter@intrum.com til
    > > > > >>> >>> manuel behandling > ————————— > Hei > jeg
    > > > > skjÃÃÃÃønner
    > > > > >>> at >
    > > > > >>> > dere > maner meg. > Du sier at du er ‘overordnet’. > Det er
    > ikke
    > > > en
    > > > > >
    > > > > >>> > ordentlig > tittel. > Og du skriver heller ikke ditt
    > etternavn.
    > > >
    > > > Og
    > > > > >>> du >
    > > > > >>> > skriver også > firmanavn som NorgesEnergi og Nav feil (du
    > > skriver
    > > > >
    > > > > >
    > > > > >>> > NorgesEnergi > i to ord > og Nav med liten forbokstav (i den
    > > > forrige
    > > > > >
    > > > > >>> > mailen)). > Så dette kjÃÃÃÃøper jeg > ikke dessverre. > Jeg
    > > > skjÃÃÃÃønner
    > > > > at
    > > > > >>> dere har
    > > > > >>> >> det morsomt og driver med tull og > tÃÃÃÃøys og juger så >
    > det
    > > >
    > > > > renner av
    > > > > >>> > dere. >> Men da ÃÃÃÃønsker jeg å heller få > svar fra
    > > > administrerende
    > > > > >>> direktÃÃÃÃør.
    > > > > >>> >> (Som > visst heter Magnar ÃÃÃÃèyhovden. > > IfÃÃÃÃølge
    > deres
    > > > nettsted).
    > > > > >
    > > > > >>> > Skjerpings! > > Erik Ribsskog > PS. > Jeg så > fortsatt ikke
    > > noen
    > > > > >>> > mail-adresse på nettsteder > deres. > Det kommer opp noe >
    > sånn
    > > > > >>> ‘web-mail’
    > > > > >>> > (som jeg har kalt det). > Men > det synes jeg at blir litt >
    > > > > >>> lunefullt. >
    > > > > >>> > For da vet man ikke om man ser > mailen sin igjen (om man får
    > en
    > > >
    > > > > >>> kopi (av
    > > > > >>> > sine > skriverier) > eller ikke). >> Skjerpings! > PS 2. > Jeg
    > > > synes
    > > > > >
    > > > > >>> også
    > > > > >>> > at det nettstedet deres ser litt > ustrukturert ut. > Det er
    > > > kanskje
    > > > > >
    > > > > >>> laget
    > > > > >>> > mest for mobil. > Man man scrolle > som bare det og det er
    > ikke
    > > > noen
    > > > > >
    > > > > >>> > ordentlige menyer der. > Alt er bare > hulter til bulter (må
    > man
    > > > vel
    > > > > >>> si). >
    > > > > >>> >> Skjerpings! > 13.09.2023 skrev > kundeservice@fjordkraft.no
    > :
    > > >>
    > > > > Hei
    > > > > >>> igjen
    > > > > >>> >> Erik >> >> Jeg kontakter deg > fordi jeg er en overordnet. >>
    > > Jeg
    > > > > >>> referer
    > > > > >>> > til > mailen du sendte til Rolf > den 31 juli og mailen du >>
    > > > sendte
    > > > > >>> til
    > > > > >>> > Intrum Rolf > pluss en rekke andre > mandag 11. september >>
    > > 20:23
    > > > > >>> klokka
    > > > > >>> > 07:49. >> Trumf > vil du motta som alle > andre for august.
    > > Dette
    > > > > vil
    > > > > >>> skje i
    > > > > >>> > slutten >> av > september. At du ikke har > mottatt det inn på
    > > > konto
    > > > > >>> ennå
    > > > > >>> > har >> ingenting med > at du har byttet til > Norges Energi.
    > Jeg
    > > > kan
    > > > > >>> se at
    > > > > >>> >>> pengene er lagt klare > til overfÃÃÃÃøring og > vil bli
    > > > overfÃÃÃÃørt
    > > > i
    > > > > >>> slutten av
    > > > > >>> >>> måneden. >> I forhold til > surret med > Trumf i sommer var
    > > det
    > > > en
    > > > > >>> feil
    > > > > >>> > fra vår side >> som vi > selvfÃÃÃÃølgelig > beklager for. >>
    > > Siste
    > > > > >>> innbetaling
    > > > > >>> > gjort på deg som kunde er > 24.07.23 på > 260759 kr. >> Så de
    > to
    > > > > siste
    > > > > >>> > fakturaene jeg sendte kopi av er > ikke betalt. > Noe jeg >>
    > > > regner
    > > > > >>> med Nav
    > > > > >>> > vil bekrefte om du kontakter de. >> I > forhold > til email så
    > > > står
    > > > > det
    > > > > >>> > tydelig på vår side. Trykk på >> kundeservice > så > kommer
    > både
    > > > > >>> > telefonnummer og mail opp. >> >> > >
    > > > > >>> > https://www.fjordkraft.no/strom/kundeservice/ >> >>
    > ÃÃÃÃènsker
    > > deg
    > > > en
    > > > > god
    > > > > >>> dag.
    > > > > >>> >>>>> >> Med vennlig hilsen >> Joacim >> >> E-post:
    > > > > >>> > kundeservice@fjordkraft.no >>>> Fjordkraft Kundeservice: 230
    > > > 06100
    > > > > >>> (09-16) |
    > > > > >>> > fjordkraft.no >> >> >> >> >>> > ——————-
    > Opprinnelig
    > > > > >>> melding
    > > > > >>> > ——————- >> Fra: > Ribsskog > Erik >> Mottatt: Wed
    > > Sep
    > > > 13
    > > > > >>> 2023
    > > > > >>> > 08:07:01 GMTÃÃíÃÃí > (sentraleuropeisk >> > sommertid) >>
    > Til:
    > > >>
    > > > Emne:
    > > > > >>> Re:
    > > > > >>> > Kopi av faktura >> >> > Hei jeg vet ikke > hvilken mail du
    > viser
    > > > > til.
    > > > > >>> Jeg
    > > > > >>> > har ikke visst >> > mail-adressen deres. Så > dette hÃÃÃÃøres
    > > litt
    > > > > rart ut
    > > > > >>> må
    > > > > >>> > jeg si. I sommer >> så > var problemet at dere > hadde sendt
    > > > > ti-dobbel
    > > > > >>> > Trumf-bonus. Og da ble >> det > til at jeg mailet deres >
    > > > > >>> direktÃÃÃÃør/tidligere
    > > > > >>> > direktÃÃÃÃør Barmen i Elmera >> > Group > (deres
    > eierselskap).
    > > >>>
    > > > Og
    > > > > da
    > > > > >>> klagde
    > > > > >>> > jeg på (til Barmen) om at dere > ikke hadde noe >> >
    > > mail-adresse
    > > > på
    > > > > >>> deres
    > > > > >>> > nettsted. Men han Barmen svarte > ikke (om grunnen >> > til
    > > > dette).
    > > > > Og
    > > > > >>> han
    > > > > >>> > forklarte heller ikke hva dette > nevnte Trumf-surret >> > var
    > > > > >>> forårsaket
    > > > > >>> > av. Han svarte ikke i det hele tatt. > (For å si det >> sånn).
    > >
    > > > Jeg
    > > > > >>> kan
    > > > > >>> > heller ikke se å ha mottatt Trumf-poeng > for september. >>
    > (Den
    > > >
    > > > > >>> regningen
    > > > > >>> > kom tidligere denne måneden. Siden at jeg > har bytta til >> >
    > > > > >>> > Norgesenergi). Så det hÃÃÃÃøres litt rart ut at de er >
    > > > > sendt/overfÃÃÃÃørt.
    > > > > >>> For >>
    > > > > >>> > et > par år tilbake (da jeg var Norgesenergi-kunde). > Så
    > > skjedde
    > > > > det
    > > > > >>> noe >>
    > > > > >>> >> lignende. Et inkassa-firma påstod at Nav ikke hadde > betalt
    > > noen
    > > > > >> >
    > > > > >>> > strÃÃÃÃøm-regninger. Og så viste det seg seinere at det hadde
    > >
    > > > > foregått
    > > > > >>> en >> >
    > > > > >>> > dobbelt-betaling. Og så får jeg plutselig en mail fra >
    > > > > inkasso-byrået
    > > > > >>> >>
    > > > > >>> > hvor > de spÃÃÃÃør meg om hva de skal gjÃÃÃÃøre med
    pengene
    > som
    > > er >
    > > > for
    > > > > mye
    > > > > >>
    > > > > >>> > betalt. Så > jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet (som
    > > daglig
    > > > >
    > > > > >>> leder)
    > > > > >>> >>> hos dere. For > å unngå at det samme skjer igjen. (Og om
    > dere
    > > > kan
    > > > > >>>
    > > > > >>> > forklare om > Trumf-surret fra i sommer i samme slengen). Det
    > er
    > > > > litt
    > > > > >>> >> >
    > > > > >>> > dumt hvis det er > sånn at Nav har betalt. Og at dette er
    > snakk
    > > om
    > > > > >> >
    > > > > >>> > furting fra Fjordkraft > fordi at jeg har bytta til
    > > Norgesenergi.
    > > > >>
    > > > > >
    > > > > >>> > Skjerpings! Erik Ribsskog > 13.09.2023 skrev
    > > > Fjordkraft-kundesenter
    > > > > :
    > > > > >>> > >> >
    > > > > >>> > Hei Erik > > Takk for din > mail. > Det er helt riktig at du
    > har
    > > > > >>> mottatt >>
    > > > > >>> >> Trumf bonus for begge de to > ubetalte > regningene dine hos
    > > oss.
    > > > >
    > > > > >>
    > > > > >>> > Dette > er fordi Trumf bonus blir > sendt ut når fakturaen
    > > sendes
    > > > ut
    > > > > >>> og >>
    > > > > >>> > har > > ingen sammenheng med om > fakturaen er betalt eller
    > > ikke.
    > > > >
    > > > > >>> Sender
    > > > > >>> >>> deg > derfor en kopi av de > ubetalte regningene og
    > anbefaler
    > > at
    > > > > du
    > > > > >>> tar >
    > > > > >>> >>> > kontakt med nav slik at det > ikke tilkommer gebyrer. >
    > Jeg
    > > > har
    > > > > >>> sendt
    > > > > >>> > en >> > sak til vår > faktureringsavdeling hvor jeg ber de
    > sette
    > > >
    > > > > >>> forfall
    > > > > >>> >>> > 20.09.23 på begge de > ubetalte fakturaene. > I tillegg
    > ber
    > > > jeg
    > > > > de
    > > > > >>> >>
    > > > > >>> > slette > saken hos Intrum slik > at du ikke får noe > gebyrer.
    > >
    > > > > Dette
    > > > > >>> >>
    > > > > >>> > gjelder om > regningene blir betalt > innen 20.09.23. Etter
    > > dette
    > > > > vil
    > > > > >>> det >>
    > > > > >>> >> tilkomme > gebyrer om de ikke skulle > bli betalt. > Er det
    > noe
    > > > du
    > > > > >>> lurer
    > > > > >>> >>> på er det > bare å ta kontakt. > > Med > vennlig hilsen > >
    > > > > Joacim >
    > > > > >>> >>
    > > > > >>> > Kundeservice > Fjordkraft > > www.fjordkraft.no >> > Telefon:
    > > > > >>> 23006100 > >>
    > > > > >>> >> Åpningstider: > 9-16 mandag til fredag > > > [image] > > > >
    > > > > [image] >
    > > > > >>> > [image]
    > > > > >>> > [image]
    > > > > >>>
    > > > > >>
    > > > >
    > > >
    > >
    >
  • Og enda mer fra Facebook



    PS.

    Her er mer om dette:

  • Mer fra Facebook




    PS.

    Her er mer om dette:




    PS 2.

    Da Glenn Hesler la den VG-utgaven (hvor det stod om at en Henri Maatje hadde laget kryssord-program, etter å ha fått ideen til dette på do) foran meg.

    (På Ungbo).

    Så satt min lillesøster Pia der.

    (I stua, på Ungbo).

    Men hu sa ikke noe.

    Så det var omtrent som når min tremenning Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen klikka der (og oppførte seg som om jeg hadde drept noen) noen måneder tidligere.

    Pia satt der, da og, uten å si et ord.

    Så min lillesøster Pia er ikke så veldig søster-aktig.

    (Må man vel si).

    Hu er inneslutta og litt ekkel/autistisk.

    (For å si det sånn).

    Og hu mener, at det viktigste for henne (sa hu på 90-tallet) er venner, og ikke familie.

    Så for meg, så er det sånn, at jeg har en søster.

    Men jeg kunne like gjerne ikke hatt det.

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog