johncons

Stikkord: Online trakassering

  • En kar på dansk debattforum, skriver først på dansk og så på norsk, og lyver, og sier han skrev på norsk begge gangene. (In Norwegian).

    Re: Re: Re: Mette-Marits gruppesex-pornofilm.

    johncons skrev:

    Frame1

    Hei,

    som trådstarter, så får jeg vel også gjenta, at det er en fin skikk, i debatter, å prate for seg selv, og ikke for fler enn de man faktiskt representerer.

    Og å kalle noen latterlig, eller syk, det er trakasserier, også kallt mobbing, og dette er faktisk forbudt ved lov i flere land, å trakassere.

    (Blant annet i Storbritannia, er trakassering forbudt).

    Og som trådstarter, så synes jeg, at vi burde holde oss for gode til å trakassere, i denne tråd.

    Hvorfor skal vi i Norden, være noe dårligere enn britene, når det gjelder å behandle hverandre med respekt?

    Men det har vært mange fine bidrag, så da får jeg si takk for de, og på forhånd takk for eventuellt andre fine bidrag, spesiellt de som er innenfor tema.

    Igjen takk for hjelp med bidrag osv.!

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Greitt!

    ‘Jeg’ finner deg latterlig, men jeg sér av innholdet av diverse innlegg att andre har samme mening holder dét?

    Mette Marit/kong Harald, dine fine aner plus dine (innbildte?)etterstrebere er stadig uinteresante for debatten,hvilket svarene på dine inlegg tydeligt viser!

    Det er kun deg selv der ikke har innsétt det!

    Vær vennlig ikke at dumme deg mere ut enn du alt har gjort, det er pinlig!

    mvh-pth

    Svar på dette indlæg Citér dette indlæg

    Af: Per Thorhauge d. 13/07/2008 Kl. 02:11

    Tilføj til venne-listenSend privat besked

    Klag over dette indlæg

    Ok,

    så sier vi det.

    Jeg får si, som jeg så en danske skrev på nettet, for noen år siden, at nå tror jeg nettet, (eller debatten her da), har beriget meg nok for i aften.

    Så da får jeg gjøre de ord til mine da.

    Så får jeg se om jeg klarer å ta en pause, for det innlegget her, fikk jeg ikke helt tak i, men jeg får prøve å øve meg litt mer på dansk da, før jeg skriver neste gang.

    Vi får se.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Svar på dette indlæg Citér dette indlæg

    Af: johncons d. 13/07/2008 Kl. 02:33

    Tilføj til venne-listenSend privat besked

    Klag over dette indlæg


    Gå til min blog

    Hold en pause Erik. En MEGET lang pause… Tak

    Svar på dette indlæg Citér dette indlæg

    Af: Kamiss d. 13/07/2008 Kl. 02:38

    Tilføj til venne-listenSend privat besked

    Klag over dette indlæg


    Gå til min blog

    johncons skrev:

    Ok,

    så sier vi det.

    Jeg får si, som jeg så en danske skrev på nettet, for noen år siden, at nå tror jeg nettet, (eller debatten her da), har beriget meg nok for i aften.

    Så da får jeg gjøre de ord til mine da.

    Så får jeg se om jeg klarer å ta en pause, for det innlegget her, fikk jeg ikke helt tak i, men jeg får prøve å øve meg litt mer på dansk da, før jeg skriver neste gang.

    Vi får se.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Om det er mitt svar til deg du "ikke fikk tak i" kan jeg opplyse att dette faktisk var skrevet på norsk så det kan ikke være språket som er problemet

    Svar på dette indlæg Citér dette indlæg

    Af: Per Thorhauge d. 13/07/2008 Kl. 04:45

    Tilføj til venne-listenSend privat besked

    Klag over dette indlæg

    Per Thorhauge skrev:

    Frame4

    Om det er mitt svar til deg du "ikke fikk tak i" kan jeg opplyse att dette faktisk var skrevet på norsk så det kan ikke være språket som er problemet

    Hei,

    hvis det var norsk, så tror jeg du burde klage litt til læreren din.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Svar på dette indlæg Citér dette indlæg

    Af: johncons d. 13/07/2008 Kl. 10:22

    Tilføj til venne-listenSend privat besked

    Klag over dette indlæg


    Gå til min blog

    (Jeg lurer forresten på om det er noe lureri, med han Per Thorhauge, for i går, så skrev han på dansk eller noe, men i den posten jeg svarer på over, så skriver han på norsk.

    Så sier han at den forrige posten var skrevet på norsk, men det var ikke norsk i det hele tatt, så det var nok røverhistorie).

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Svar på dette indlæg Citér dette indlæg

    Af: johncons d. 13/07/2008 Kl. 10:35

    Tilføj til venne-listenSend privat besked

    Klag over dette indlæg


    Gå til min blog

    http://debat.bt.dk/index.php?id=1&view=single_thread&cat_uid=5&conf_uid=40&thread_uid=13122#382301

  • Telefonsamtale med Thor Gjermund Eriksen i A-Pressen. (In Norwegian).

    Nå ringte jeg å pratet med Thor Gjermund Eriksen, i A-Pressen.

    Han var på ferie, men han svarte likevel, jeg ble satt over fra A-Pressens sentralbord.

    Han mente, at dette var en sak, som han ikke kunne gjøre noe med.

    Det var en klage på Stavrum, i Nettavisen, at han ikke hadde svar på e-post osv.

    Han skulle ta det med Stavrum sa han, at jeg ikke fikk svar.

    Jeg forklarte, at det saken gikk på, var trakassering. (På Veggavisen).

    Dette svarte jo ikke Stavrum på, klagene på trakassering.

    Så han Eriksen, mente, at dette var redaksjonelt da.

    Det mener jeg er tøys. (Jeg mener at trakassering ikke har noe med journalistikk å gjøre).

    Men han kunne ikke gjøre noe med det her, mente han.

    Så spurte jeg hvem Stavrums overordnede var, og det var han Thor Gjermund Eriksen, mente han.

    Så jeg lurte på om det var Pressens Faglige Utvalg, som jeg måtte ta det med, denne trakasseringen.

    Og det sa han, at det fikk jeg gjøre, hvis jeg mente det var riktig.

    Jeg sa at jeg skulle tenke mer på det her, hvordan jeg skulle gå frem, om jeg skulle ta det med pressens faglige utvalg, eller ikke.

    Så beklagde jeg at jeg forstyrret i ferie osv.

    Det er jo ikke så kult, når man blir forstyrret i ferie, det skjønner man.

    Men jeg får tenke gjennom hva jeg skal gjøre da.

    Vi får se.

  • Staten passer på nordmenn, (oppdatering). (In Norwegian).

    KOMMENTER DENNE SAKEN:

    Det er 12 innlegg til denne saken:
    Kjærlighetsbonden vil ha 35 mill. for gården

    Top of Form

    Til asd

    cons

    15/06 16:42

    Jeg hadde ikke så mye penger da dette skjedde, så jeg kom meg ikke lengre enn til England, eller Liverpool rettere sagt. Men til det du sa om multikultur, engelskmennene har vel en sterkere kultur, enn nordmenn, er mitt inntrykk. Så jeg har inntrykk av at folk fra andre kulturer tilpasser seg mer, her, enn i Norge. Selv om nok London er mer som Oslo kanskje, bare i større skala da, uten at jeg kjenner til det helt nøyaktig.


    Anmeld
    innlegg

    re: cons

    asd

    15/06 15:41

    Til cons. Du bor i England, men er du klar over at de engelskmenn som kan faktisk rømmer den rønna? (multikulti)


    Anmeld
    innlegg

    Til cons

    Utenlandsboer

    15/06 15:36

    Da har jeg nok misforstått deg. Har flyktet av samme grunn.


    Anmeld
    innlegg

    Til cons

    Flex

    15/06 15:26

    For min del høres det ut som at du har havnet på institusjon. Paranoia er ikke til å spøke med. Forøvrig ser det ut til at Anders Berg har skjønt det med markedsføring. Først får han gratis vise frem gården på TV (reklameplass tilsvarende mange millioner) og deretter selger han den (og media gir ham enda mer gratisreklame)


    Anmeld
    innlegg

    Til utenlandsboer

    cons

    15/06 14:38

    Nei, det er feil, jeg er i England jeg, så det er alt for varmt med lue. Jeg måtte flykte fra kommunistene, eller hvem det var som jagde meg. Men sånn er det.


    Anmeld
    innlegg

    veeeel

    bob

    15/06 14:15

    Nå er jo gården hannes i drift med 4 store produksjonbygninger for kylling. Er vel litt annerledes enn sommerhuset som frk Hagen skulle ha seg….


    Anmeld
    innlegg

    Til Cons

    Utenlandsboer

    15/06 14:08

    Det ble vel feil. Det er du som trenger en diger lue!


    Anmeld
    innlegg

    Til nissen

    Utenlandsboer

    15/06 14:07

    Du var jamen noe til nisse du. Trekk luen godt ned over både ører og øyne.


    Anmeld
    innlegg

    Svar til Nissen

    cons

    15/06 13:45

    Du sier at det som betyr noe, er hvor mye noen er villige til å betale. Men det som betyr noe, er jo hva Staten sier. Hvis Staten synes at den prisen noen er villig til å betale, er for høy, så får man jo ikke lov å selge. Så vi er heldige som har Staten til å passe på oss. Nordmenn klarer ikke å passe på seg selv tydligvis, så det er bra vi har Staten.


    Anmeld
    innlegg

    Verdt?

    Nissen på låven

    15/06 13:33

    Det er vel ganske irrelevant hva den er verdt, det er hvor mye noen er villig til å betale…


    Anmeld
    innlegg

    svar til Tom

    bjarne

    15/06 13:20

    hva med å utdype det litt…. rekkehuset mitt er straks verdt 4 mill. kommenter noe du har peiling på du…


    Anmeld
    innlegg

    Dyrt

    Tom

    15/06 12:46

    Den er verdt 10 !


    Anmeld
    innlegg

    Bottom of Form

    http://e24.no/eiendom/article2484060.ece

  • Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon. (In Norwegian).

    3

    anbefalinger

    Bra!

    Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.

    Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 17:43

    Solstad sier, at vi trenger ikke ytringsfriheter, ettersom mange gode bøker, er skrevet i land uten ytringsfrihet.

    Og det kan sikkert stemme det, at mange gode bøker er skrevet i land uten ytringsfrihet.

    Men ytringsfriheten, er ikke bare aktuell, i sammenheng med å skrive bøker.

    Ytringsfriheten, er også viktig, når det gjelder muligheten til å si fra, hvis man blir utsatt for f.eks. ting som maktmisbruk fra myndighetene.

    Hvis ytringsfriheten blir kneblet, så er det fritt fram for myndighetene, å herje med privatpersoner, uten at dette blir kjent.

    Og da er det ikke noe igjen, av våre vestelige verdier, som demokrati fra Hellas i antikken, eller frihet, likhet og brorskap, fra den franske revolusjon.

    Da har vi bare igjen verdiene fra den russiske revolusjon, det vil si at noen er likere enn andre.

    Men det er vel kanskje dette Solstad ønsker.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg prøvde å skrive denne kommentaren på Aftenposten sin kommentarfunksjon først, på denne url-en:

    http://www.aftenposten.no/kul_und/article2447301.ece

    Men Aftenposten sensurerte vekk kommentaren min gitt, den rakk ikke å bli publisert engang.

    Så skrev jeg en ny kommentar:

    ‘Sensurposten.

    Hvor ble det av kommentaren min da?

    Er det Aftenposten, eller Sensurposten?

    Møkkaavis!

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog’.

    Men den kommentaren ble også selvfølgelig sensurert.

    Det var kanskje litt drøyt å kalle Aftenposten møkkaavis.

    Men når dem sensurerer en debatt om ytringsfriheten, hva kan dem egentlig forvente seg da?

    Så får man håpe at folk skjønner at jeg ble litt irritert på Aftenposten da.

    Så kan man lure på hva som har skjedd med den tidligere Høyre-avisen, eller konservative avisen, Aftenposten, for nå minner det mer om en New World Order avis, om man spørr meg, så hva som foregår der i gården, det er vanskelig å si.

    Men det var et tegn på hva som skulle komme, da de bygde om postgirobygget, til å ligne på WTC-tårnene, og Aftenposten flyttet dit like etterpå.

    Tolkningen må vel bli at Aftenposten og WTC-angrepene begge er del av en New World Order-agenda, hvis man skal tolke symbolikken?

    Noen andre tolkninger ute å går?

    På forhånd takk for svar!

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.

    Skrevet av Finnemann 27.05.2008 kl. 18:57

    Aftenpostens kommentar- og debattsystem har vært mer nede enn oppe de siste dagene.

    De har nok innsett at dagbladet.no har scoret på sitt kommentarsystem og forsøker å ta etter.

    Rådet er å ta kopi av innleggene i f.eks. Abiword før du sender det.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.

    Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 19:56

    Ja, det hørtes smart ut.

    Men et råd til Aftenposten i såfall, ville vel kanskje vært å skrive en melding på nettsidene sine, når debattsystemet var nede.

    Men det er kanksje å vise litt for mye respekt for sine lesere(?)

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Det er ikke sensur alt som svikter

    Skrevet av Finnemann 27.05.2008 kl. 20:25

    En annen ting er at disse bekreftelsene kan lure deg. Dersom du har slått av maskina eller du bruker ei anna maskin vil det bli registrert at du har ei anna IP-adresse. Dermed vil ikke innlegget ditt bli lagt ut før du har sjekket eposten og bekreftet det akkurat som om det er det første innlegget ditt.

    Jeg ser at aftenposten.no nylig har gått tilbake til systemet med å bekrefte via epost det som ikke er postet av innlogget bruker. Da blir det på samme måten der.

    Bruker du den samme computeren hele tiden og den står på konstant vil det klare seg med en bekreftelse for alle innleggene.

    En annen ting som kan forvirre deg om du har dårlig båndbredde er at du faller ut av debatten når den blir intens fordi den første debattsida blir for tung å laste ned før det har gått for lang tid. Dersom du vandrer mellom side 2 og høyere vil du beholde debattinnleggene, men side 1 lar seg ikke laste. Forsøker du å laste hele debatten på nytt vil du ikke få noenting.

    En annen grunn til at et innlegg ser ut til å være sensurert kan være at noen lenger opp på samme tråd har trådt over streken.

    En annen ting er at redaksjonen er litt strengere mot registrerte brukere fordi det ansees som litt mere autoriserte innlegg.

    Det at Ole Texmo av og til får en fot over tåa er at han har en egen evne til å treffe dagbladets dårlige samvittighet. Han treffer hardt og presist. Hadde det vært mer sleivete og uregistrert kan det nok lettere ha passert.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Og du selv da Hr. Besserwisser, hvorfor så opptatt av å dikte opp unnskyldninger for Aftenposten? Er du del av en New World Order dekkoperasjon?

    Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 21:50

    Ok, så du angriper meg, og sier at jeg som tar feil.

    Ok, har du sitti i stua mi og sett på at jeg har postet eller?

    Hvorfor angriper du meg?

    Det virker som at du har en agenda, å dekke over for at Aftenposten sensurerte innlegget mitt.

    Er innleggene dine en New World Order dekkoperasjon?

    Jeg vet nå selv hva jeg har gjort her, jeg har postet to innlegg på Aftenpostens debattforum, for den nevnte artikkelen, og de har ikke blitt publisert.

    Og jeg så over nettsiden, for å sjekke om det stod noe melding om at debattforumet var nede, og det gjorde det ikke.

    Jeg har hatt problemer med sensur fra Aftenposten tidligere og, og manglende svar på klage, når jeg har ringt diverse personer i avisen, blant annet ansvarige for debattforumet der, Kristjan Molstad, det var vel rundt juletider.

    RE: Og du selv da, Hr. Besserwisser, hvorfor så opptatt av å finne unnskyldninger på vegne av Aftenposten? Er du en del av en New World Order dekkoperasjon?

    Han sa han skulle svare meg innen en ukes tid, men han har ikke svart ennå, og jeg har også purret flere ganger.

    Og jeg ble også sperret fra debattforumet deres uten noen åpenbar grunn.

    Så ingen røyk uten ild, som jeg har poengtert tidligere, i lignende sammenhenger.

    Og nå virker det for meg, som at du er ute å vifter bort røyk, for å skule ilden.

    Og vennligst ikke noen fler kommentar som det er på det planet, at du skriver som om du har sitti i stua mi, og veit hva jeg gjorde da jeg skrev postene, ta det på et generellt plan du.

    ‘Det er ikke sensur alt som svikter’.

    Hva vet du om hva årsaken var, det virker som om du har en part i dette siden du vil ha det til å ikke være sensur, som om du jobber i Aftenposten, eller er del av en New World Order agenda.

    Men nok om det.

    Jeg får se om jeg finner den linken:

    https://johncons-blogg.net/search/label/Aftenposten%20%28Debattcentralen%29.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/kultur/2008/05/27/536413.html?commentId=1993099#comments_container

  • Lena fra Døden på Oslo S., kommenterer om omgangstonen i det moderne Norge. (In Norwegian).

    Lena fra Døden på Oslo S., kommenterer om omgangstonen i det moderne Norge. (In Norwegian).














    http://www.youtube.com/watch?v=GoWCTRL7EGI

    Her hører vi Lena fra Døden på Oslo S., forteller om omgangstonen i Norge:

    Faen så uhøflige folk har blitt.

    Det er slutt på høflige fraser.

    Alle skal si akkurat hva de mener.

    Samfunnet har blitt uformelt, joda.

    Men samtidig har vi ikke mistet noe på veien?

    Faen, er det rart folk setter seg overdoser når høflighetsfrasene har blitt toatelt fraværende?

    Fy faen!

    Politikerne hva gjør de?

    Nå sier jo folk at jeg må huske å ta medisinene mine osv., men jeg lurer på om ikke Eia, vet et par ting, om hva som foregår, og synes det er artig, å vitse om dette, som en slags meta-humor, i programmene sine på radio og TV?

    F.eks, så prater han jo om Jahve, i forbindelse med noe nattverd her, som vel går på det greiene, som Dagbladet skrev om, med Bohemian Groove, og Illuminati osv.:

    https://johncons-blogg.net/2008/05/problemer-med-menneskeofring-og-misbruk.html

    Og en del andre ting han prater om, jeg lurer på om han er ‘in the know’, angående noen New World Order agendaer som foregår i Norge osv., og liker å vitse med det, som en slags meta-humor, jeg har også synes det kan virke sånn med Jarle i Åpen Post osv., også.

    Men nå sier jo folk på Dagbladets kommentarfunksjon, at jeg må huske å ta medisinene mine, så da tar jeg sikkert feil da.

    Men da er vi tilbake til omgangstonen, og den synes jeg er mye bedre i England, enn i Norge, så sånn sett, så trives jeg mye bedre i England, enn f.eks. i Oslo.

    Det er bare sånn jeg oppfatter det privat.

    Men det betyr jo ikke at det er sånn, andre kan jo mene at det er motsatt, at omganstonen er mye høfligere og bedre i Oslo.

    Det er mulig.

    Men dette her er jo min blogg, så da får jeg skrive hva jeg mener her da.

    Så får man håpe at det er i orden!

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Når Eia mobber Elg, mobber han egentlig Tufte Johansen da, lurer jeg på.

  • Hvorfor er tonen så uhøflig i Norge? Er det derfor nordmenn er så forknytte? Har det alltid vært sånn? Er det organisert? (In Norwegian).

    Bra!

    Hvor ble innlegget av?

    Skrevet av Ratatoskr 20.05.2008 kl. 14:09

    Argh! Hvor ble Cons’ innlegg av?? Kom igjen Dagbladet, det var morsomt!

    Jeg som hadde så mange kommentarer klare….

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    2

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Hvor ble innlegget av?

    Skrevet av cons 20.05.2008 kl. 14:20

    Dem fikk telefon fra Stoltenberg og Kolberg.

    Jeg har det på blogg da:

    https://johncons-blogg.net/2008/05/ser-norske-myndigheter-ogs-ubter-in.html

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Hvor ble innlegget av?

    Skrevet av fredrik 21.05.2008 kl. 10:42

    Ojojojojoj, håper at du tar medisinen din

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Hvor ble innlegget av?

    Skrevet av cons 21.05.2008 kl. 10:57

    Det er alltid hyggelig å debattere med sine landsmenn.

    Jeg har merket det, etter at jeg flyttet til England, at det er så høflig tone i Norge.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/20/535742.html?commentId=1973658#comments_container

  • Hvor ble Dagbladet-innlegget av? (In Norwegian).

    1

    anbefalinger

    Bra!

    Hvor ble innlegget av?

    Skrevet av Ratatoskr 20.05.2008 kl. 14:09

    Argh! Hvor ble Cons’ innlegg av?? Kom igjen Dagbladet, det var morsomt!

    Jeg som hadde så mange kommentarer klare….

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Hvor ble innlegget av?

    Skrevet av Ramsay 20.05.2008 kl. 14:13

    Helt enig,buuuuuh dagbladet, dette var jo strålende, godt å vitehvordan ståa egentlig er her på berget.:) heheh

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Hvor ble innlegget av?

    Skrevet av Ratatoskr 20.05.2008 kl. 14:19

    Endelig en som kunne avsløre hva Amnesty egentlig er! Hater det når de lurer i buskene utenfor huset mitt og følger etter meg med sine underskriftkampanjer. Men jeg vet hvem de er….

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: Hvor ble innlegget av?

    Skrevet av cons 20.05.2008 kl. 14:20

    Dem fikk telefon fra Stoltenberg og Kolberg.

    Jeg har det på blogg da:

    https://johncons-blogg.net/2008/05/ser-norske-myndigheter-ogs-ubter-in.html

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/20/535742.html?commentId=1973537#comment_1973537

  • Svar på e-post sendt leder i Høyre, Erna Solberg, fra Marianne Fagerli, førstekonsulent, Høyres stortingsgruppe. (In Norwegian).

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Problemer med maktmisbruk/korrupsjon fra myndighetene i Norge og Storbritannia.

    Fagerli Marianne <marianne.fagerli@stortinget.no>

    Tue, Apr 29, 2008 at 12:59 PM

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Tusen takk for dine tilbakemeldinger. Jeg skal bringe denne videre til Erna Solberg.

    Med vennlig hilsen

    Marianne Fagerli
    førstekonsulent
    Høyres stortingsgruppe
    tlf: 23 31 33 46
    mobil: 416 46 094

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:
    eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 25. april 2008 20:33
    Til:
    erna.solberg@hoyre.no
    Emne: Problemer med maktmisbruk/korrupsjon fra myndighetene i Norge og Storbritannia.

    Hei Erna Solberg,

    sorry at jeg driver å skrive til deg, sånn helt uten videre.


    Men jeg ble så imponert, over det prinsipprogrammet, som du presanterte på Høyre-møte, tidligere

    denne uke, om at dere ønsker å fordele makten i samfunnet, og at dere ikke ønsker, at det skal gå

    politikk i enkeltavgjørelse, om enkeltmenneskers skjebner osv.


    Det er i hvertfall sånn jeg skjønte det.


    Og det synes jeg virker som en veldig god ide, siden det virker litt for meg, som at det er en ny elite,

    som, mer eller mindre, styrer og ‘herjer’ som de vil i landet nå, uten noe tanke i det hele tatt, for

    medborgernes universale menneskerettigheter, og sivile rettigheter.


    Jeg blir i hvertfall tullet med, av alt som heter myndigheter i landet, det vil si Kripos, Politidirektoratet,

    Justisdepartementet, Ambassaden i London, Konsulatet i Liverpool (hvor jeg bor), UD; SMK,

    Sivilombudsmannen, Fylkesmannen i Oslo og Akershus, Spesialenheten, og også uavhengige

    organisasjoner, som Amnesty Norge, og Norsk Røde Kors og Statsministerens Kontor.


    Pluss da i tillegg, organisasjoner i Storbritannia, som det Britiske Politiet, IPCC, Liverpool City Council,

    the Local Government Ombudsman, the Financial Ombudsman, the Citizens Advice Bureau,

    the Law Society, the Legal Services Ombudsman, the Legal Services Commission, the Ministry

    of Justice, Amnesty UK.


    Listen går bare videre og videre, det virker som at det er noe lignende, av det som er beskrevet i den

    boken, som heter ‘Mafiaen i Eiker’, hvor en enkeltperson, blir systematisk motarbeidet, av offentlige

    myndigheter, til de klarer å knuse han.

    Det virker ikke, som at det, nå for tiden, er noe som helst tanke for, hva som er rett og galt, og hva

    som er folks rettigheter.

    Jeg har ikke klart å finne noen, ikke en eneste organisasjon, som bryr seg en døyt, om hva som

    er rett og galt, og hva som er folks sivile rettigheter, og folks menneskerettigheter.


    Så jeg synes det var veldig bra å høre om det programmet dere har lagt fram nå i Høyre, hvor dere

    ønsker å motarbeide nettopp slik behandling av enkeltpersoner, fra myndighetene.


    For dette synes jeg ikke, sånn som jeg ser det, at er verdig for et demokratisk samfunn.


    Og det viker som at det er like ille, her i Storbritannia, hvor jeg måtte flykte til, ettersom, at

    jeg ble jaget fra gården til onkelen min, i Kvelde i Larvik, på 35 års dagen min, i july 2005.

    Av folk som hadde våpen og hunder, så det kan virke som at det var noe politi, eller noe,

    for meg.


    Og jeg overhørte, at de sa de ønsket å skyte meg, så det var bare flaks at jeg kom meg unna.

    Så hva det er som foregår, det vet ikke jeg.


    Jeg får ikke noe hjelp, fra noen som helst myndigheter, eller private/uavhengige organisasjoner.


    Så sånn som jeg ser det, så har verden gått helt av hengslene.


    Jeg prøver å skrive, om det skjer, på en blogg jeg har, med håp, om at noen kanskje skal reflektere,

    eller reagere, over det som foregår.


    Pressen har jeg kontaktet flere ganger, de er ikke interessert i å hjelpe meg.

    Så at pressen, er involvert, i noe samrøre, med offentlig forvaltning, og også til og med frivillige/private

    organisasjoner, i både Norge og Storbritannia.


    Det er i hvertfall sånn jeg ser det, at dette er realiteten, i dag, i min situasjon, jeg klarer ikke få noe

    som helst hjelp/råd/informasjon, om hva det egentlig er som foregår.

    Jeg har kontaktet politet i Norge og Storbritannia, veldig mange ganger, men de vil ikke fortelle hva som

    foregår, så jeg tror nok at du har rett i det du la fram, i det prinsipprogrammet, at myndighetene, nå

    for tiden, ikke bryr seg noe om folks rettigheter, men at de lar politikken sin, gå foran folks rettigheter.

    Og dette er jeg enig, som i det det stod i en nettavis, at du sa, at folks universale rettigheter blir ignorert.


    Så da kan jeg gi den tilbakemeldingen, at sånn som jeg ser det, så har du og Høyre helt skjønt hva som

    foregår.


    Så da må jeg innrømme, at jeg ble imponert, når jeg leste det prinsipprogrammet til Høyre, i en nettavis

    her, tidligere denne uken.


    Så det synes jeg var veldig bra!

    Jeg var faktisk selv, på et eller to møter, i Høires Hus, skrives det vel, i Oslo, på begynnelsen av 90-tallet.


    Det var vel, i forbindelse med Unge Høyres program, til skolevalgene osv., i forkant, av kommunevalget, i 91.

    Og da, pratet jeg og en kamerat, i hvertfall tidligere kamerat, Magne Winnem, med noen av Unge Høyres,

    politiske strateger, eller i hvertfall, de som skulle utarbeide valgkampmateriale til Unge Høyre da.


    Så fikk vi si vår mening om det, vi var jo fra Røyken og Svelvik vi, så hadde vel kanskje et litt annet

    perspektiv, enn de fleste som var på møtet i Høires Hus der, tror jeg, for dem var nok mest fra Oslo

    Vest osv., så da kanksje vi la merke til ting, som vi trodde ville gi et dårlig inntrykk, i f.eks. i Buskerud,

    eller Vestfold da.


    Men jeg får håpe at vi ikke fikk dem til å moderere programmet for mye.

    Jeg husker ikke navna på de her nå.


    Den eneste jeg husker navnet på, det var at den var en jentene der, som het Huitfeldt vel, og det var ikke

    Anniken Huitfeldt, men ei som var datter av en Høyre politiker, eller noe tror jeg.


    Det var kameraten min, Winnem, som kjente til dette.


    Men samme det.

    Så jeg må innrømme det, at jeg ble veldig imponert, over det prinsipprogrammet, som Høyre la frem, her

    nå nettopp.

    Jeg hadde ikke tid, til å drive med politikk, på begynnelsen av 90-tallet, og jeg synes egentlig ikke, at det

    var rett av meg, som bare hadde sittet på skolebenken hele livet, til da, å bli aktiv i Unge Høyre osv.,

    og diskutere, og si at dette er best, osv., når jeg ikke hadde noe erfaring fra annet enn skolebenken selv.


    Jeg synes det ble litt dumt, og visste ikke om jeg da egentlig visste noe særlig, om de temaene, som

    ble diskutert, på møtet der osv.

    Det var vel mest at jeg gjentok det, som lærerne hadde sagt på skolen, at Norge burde satse på kunnskap,

    og forskning.

    Men jeg hadde jo ikke helt oversikten selv, jeg mener det jeg synes ikke det var noe hensikt, for meg,

    som ikke kjente så mye til verden, å drive for mye med politikk, ettersom, at jeg jo ikke egentlig hadde

    noe særlig livserfaring, og da ville det vel antagelig ikke vært så hensiktsmessig, at jeg skulle prøve,

    å finne løsninger på alt mulig forskjellige, når jeg ikke selv syntes, at jeg visste så særlig mye om

    hvordan verden var.

    Så derfor, så ble det ikke til, at jeg gikk noe mer på møter på Høires Hus osv.


    Men, i de siste årene, så har jeg jo skjønt det, at det er noe, som ikke er som det burde være, i det hele

    tatt, i Norge. (Og nok også andre land).


    Så nå skjønner jeg jo det, at det er faktisk er veldige viktige temaer, dette med maktfordeliing, og

    det som kan synes, å være samarbeid, mellom forskjellige offentlige etater etc., for å motarbeide

    enkeltpersoner.


    Det virker som at det en mafia i offentlig adminstrasjon.


    Og jeg har skrevet før, at det kan virke som at det er noe i forbindelse med noe New World Order agenda.


    At man skal ha en underklasse, som blir styrt og kontrollert helt, av den nye overklassen/den nye eliten.


    Og middelklassen, den forsvinner, så det blir bare eliten, og undersåttene igjen, så og si, kan det

    virke som, for meg.

    I hverfall så synes jeg det jeg har opplevd de siste årene, passer godt med det jeg har hørt om, angående

    de her New World Order-teoriene da.

    Men jeg vet ikke helt, jeg lurer litt på, om kanskje det hadde vært smart for meg, å for eksempel begynne

    med politikk?

    For eksempel, disse statelige og offentlige myndigheter, inkludert politiet, virker det som, de er jo i hælene

    mine hele tida, så det er ikke fred å få, må man vel si.

    Og det virker som at det er ‘Street Theater’ og ‘Group Stalking’ operasjoner, som iverksettes rundt meg,

    av noe overvåkningspoliti, eller hva det kan være.


    Enda jeg har aldri vært noe kriminell, og jeg har jobbet og betalt skatt hele livet.

    Det virker som at disse operasjonene, som er på nettet, hvis jeg diskuterer, f.eks. på Veggavisen,

    eller en Facebook diskusjonsgruppe, så dukker det opp en organsiert gjeng, som mobber og trakasserer

    meg systematisk og planlagt.

    Og dette har også skjedd når jeg går ut døra. At det virker som at politiet, eller noen andre, har en slags

    overvåkningaksjon, for å få brutt meg ned, virker det som.


    Dette går på ting som ‘Mind Control’, virker det som for meg.


    Og dette er ting, som går på, at de bryter ned folk, så de blir traumatiske, osv., og så, så får de kontroll

    på personene, og personene gjøre det, som dette nettverket vil.


    Det er i hvertfall sånn det virker for meg, jeg har lest om det på nettet, og jeg kjenner igjen det som står

    beskrevet der.

    Jeg skal legge ved noen linker, til blogg osv., som forklarer mer om det jeg mener.

    Nå bor jo jeg i Storbritannia da, så jeg vet ikke om Høyre har noe regler, for at man må bo i Norge,

    hvis man har lyst til drive med politikk osv., men det går vel mye på møter osv., så da er det vel

    antagelig en fordel å bo i Norge ja.

    Men jeg, er som jeg sier, nå i det siste, etter at jeg har fått tenkt gjennom dette.


    Jeg er en flyktning fra Norge jeg nå.

    Jeg ble jagd bort fra gården til onkelen min, i Kvelde i Larvik, sommeren 2005, av noen folk med våpen

    og hunder, som jeg ikke vet hvem er, eller hvorfor de skulle ha tak i meg, og skyte meg, som jeg

    overhørte de sa, når jeg var inni skogen ved gården der.

    Så jeg har tatt kontakt med FN’s høykommisær for flyktninger, avdeling Storbritannia, for å få råd om

    hva jeg burde gjøre i forbindelse med dette.


    De sa bare, at de kunne ikke involvere seg i enkeltsaker, og ga meg to telefonnumre, til et par

    advokatfirmaer, tror jeg det var, som jeg ikke har kontaket enda, for jeg lurer på om dette ikke er

    mer generelle tema, som kanskje burde vært tatt opp med f.eks. FN da


    Jeg vil jo gjerne vite, f.eks., om jeg formelt oppfyller kravene, til å være en flyktning, for da ville kanskje

    dette hjelpe, til å få politiet i Norge, til å gi meg råd, informasjon, eller hjelp i forbindelse med den

    situasjonen, som er, at jeg blir forfulgt av noe slags kriminelt nettverk da, virker det som.


    Hvis det ikke er politiet da, som en jeg pratet med på nettet, mente det kunne være.

    For dette har holdt på, siden 2003, og det er helt umulig å få et eneste råd., eller ord omtrent, ut

    av politiet, så hva det er som foregår, det er vanskelig å si, men at noe er galt, det er nok sikkert.

    Jeg vet ikke helt hvorfor, at jeg bestemte meg for å skrive den her e-posten, men mye av grunnen,

    var vel, at jeg synes det prinsipprogrammet som dere presanterte, i avisene, tidligere denne uken,

    var veldig bra, så det virker i hvertfall som at det er noen oppegående folk igjen i landet, synes jeg,

    og det er ikke så mange andre jeg kan si det om, i forbindelse med de tingene som foregår nå,

    synes jeg det virker som.


    Så det synes jeg var veldig positivt, og jeg tror Høyres politikk, med konservatisme, osv., ikke

    vil være på langt nær så ille, som AP’s New World Order politikk, vil jeg kalle det, med en ny

    elite, som får i pose og sekk, og men en underklasse, som må stå i køer, til Aker Sykehus,

    osv., og dit ville ikke jeg dratt for å operere eller noe igjen, etter at jeg opererte kneet der,

    i 1996.

    Der var det mye rart, jeg mistenker at dette nettverket, av offentlig forvaltning, som er beskrevet,

    i den boken, ‘mafiaen i Eiker’, jeg mistenker at dette eller lignende netteverk, også har sine

    representanter, på sykehusene.


    Uten at jeg skal gå mer i detalj om det nå.

    Jeg tror, at i et samfunn med Høyres politikk, så vil det være mulig, for enkeltmennesker, å komme

    seg f.eks. over fra arbeiderklassen, eller hvilket utrykk man skal bruke nå, og oppover, til middelklassen,

    eller overklassen da, hvis de jobber og står på, uten å bli motarbeidet, av diverse jantelover, som

    kanskje egentlig er et slags nettverk da, i tillegg til de netteverkene som er i offentlig admistrasjon osv.

    Men jeg tror ikke, at folk har så særlig muligheter, til å komme seg oppover, i samfunnet, i det

    samfunnet som vi har nå, med AP’s poltitikk, med en overlegen elite, et såkalt plutokrati, som

    det skrives i avisene hele tiden.


    Jeg tror i et sånt samfunn, så er det så og si umulig, å komme seg over, fra ‘undersåttene’, til

    denne eliten, som styrer, i dette plutokratiet da.


    Som jeg selv har selv mange referanser til, i aviser osv, at Norge er egentlig et plutokrati.

    Og da mistenker jeg, at dette er samfunnet, som man får av, AP’s politikk, med overformynderi,

    en ny elite, som kan kjøpe seg forbi køene, på de dårligere og dårligere offentlige sykhusene.


    Så dette AP/New World Order/den nye eliten samfunnet, det tror jeg man burde gjøre noe med,

    hvis man har noe som helst sympati, med de mange, altså flertallet som havner i denne,

    ‘undersått’ gruppen.


    Så dette håper jeg at det er mulig å gjøre noe med, dette AP-samfunnet.

    Er 2/3 samfunnet de kaller det?

    Betyr dette, at den siste tredelen ikke har noen rettigheter, men får rettighetene sine ignorert,

    av offentlig forvaltning og non-profit organisasjoner osv.

    Det er i hvertfall sånn det virker for meg, må jeg innrømme


    At noen av de her 2/3 av folka i samfunnet da, har bestemt seg for, at jeg er i den siste tredelen,

    og da ikke har noen rettigheter, og alle kan fritt tulle med meg.


    Det er i hvertfall sånn det virker for meg.


    Hvordan dette blir organisert i detalj, det kan jeg ikke si sikkert, men det er vel muligens noe

    frimurere, eller Illuminati f.eks., inne i bildet da, uten at jeg skal si dette hundre prosent sikkert.


    Men jeg ønsker i hvertfall lykke til videre med den høyre prisippolitikken, som jeg synes virket

    veldig bra.


    Jeg tror, at hvis Høyre, klarer å forklare velgerne, kanskje litt enklere, hva dette vil si, med at

    det går politikk i enkeltsaker, og at folks universale rettigheter blir ignorert av myndighetene.


    Kanskje hvis Høyre tok fram noen eksempler, på hva som faktisk foregår, av maktmisbruk

    og det som værre er, fra myndighetene.


    For jeg tror ikke det er alle som skjønner det som står i prinsipprogrammet om universale

    rettigheter, og at avgjørelser i enkeltsaker, tas med en poltisk agenda i bakhodet, og at

    man overkjører folks sivile rettigheter, og menneskerettigheter


    Men det er kanskje ting som kommer senere, i valgkampen neste år osv?

    Men jeg får i hvertfall ønske lykke til med det nye prinsipprogrammet, og si mange takk, for

    at det i hvertfall er noen oppegående personer tilbake i Norge, for det synes jeg det bli litt

    mangelvare på nå, hvis jeg skal være ærlig, så det synes jeg var et veldig bra og fornuftig

    program, å komme med nå, fra Høyre!

    Så beklager hvis jeg skriver mye her, jeg legger med noen linker, bare i tilfelle, at noen

    har tid å lese dette.


    Da håper dette er i orden, og igjen takk for at det dukker opp noen bra nyheter i mediene.

    Så beklager jeg skrev for mye i denne e-posten, jeg bare fikk en ide, om at kunne jo prøve å

    sende, en e-post i hvertfall, så da tenkte jeg at jeg kunne jo prøve å gjøre det.

    Så da får jeg håpe, at det var i orden!

    Med vennlig hilsen


    Erik Ribsskog


    PS.


    Her er de nevnte linkene:

    https://johncons-blogg.net/ (Dette er til bloggen min, som det er ca. 1700 innlegg på nå,

    og som jeg holder på å indeksere ferdig, så dette burde forhåpentligvis være gjort innen ikke

    alt for lenge).

    https://johncons-blogg.net/2008/02/lack-of-openness-from-government.html (Her er link,

    til den posten på bloggen, hvor jeg har skrevet, om det jeg vet, om hva som egentlig foregår, noe

    jeg gjerne skulle ha ønsket var mer).

    http://www.linkedin.com/pub/6/86a/455 (Her er til siden min på linkedin, som jeg nettopp har

    skaffet meg, jeg har lagt inn arbeidserfaring, så det skulle være mulig å se der, at jeg er en

    person, som har jobbet og studert hele livet, og som aldri vært kriminell, i det hele tatt, og

    som det ikke burde være noen grunn, for politiet, å tulle med).

    http://xiandos.info/Surveillance,_Psychotronics_and_(Gang-)Stalking_Operations (Her står det, om

    begreper, som ‘Street Theater’, ‘Group Stalking’, og ‘Mind Control’. Dette som står nevnt her, passer

    veldig bra, med det jeg har opplevd selv, her i Liverpool, de siste par årene. Uten at jeg vet om dette

    er styrt av noen lokale nettverk, eller om det er føderale, eller hva de kaller det i Storbritannia, som

    jeg kanskje mistenker at det også kan være, og muligens også linket til nettverk i Norge, uten at

    jeg skal påstå hvordan dette er, for sikkert).

  • E-post om problemer med maktmisbruk og korrupsjon, fra myndighetene, sendt leder i Høyre, Erna Solberg, 25. april 2008. (In Norwegian).







    Google Mail – Problemer med maktmisbruk/korrupsjon fra myndighetene i Norge og Storbritannia.







    Google Mail


    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>


    Problemer med maktmisbruk/korrupsjon fra myndighetene i Norge og Storbritannia.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Apr 25, 2008 at 7:32 PM





    To:

    erna.solberg@hoyre.no



    Hei Erna Solberg,

     

    sorry at jeg driver å skrive til deg, sånn helt uten videre.

    Men jeg ble så imponert, over det prinsipprogrammet, som du presanterte på Høyre-møte, tidligere

    denne uke, om at dere ønsker å fordele makten i samfunnet, og at dere ikke ønsker, at det skal gå

    politikk i enkeltavgjørelse, om enkeltmenneskers skjebner osv.

    Det er i hvertfall sånn jeg skjønte det.

    Og det synes jeg virker som en veldig god ide, siden det virker litt for meg, som at det er en ny elite,

    som, mer eller mindre, styrer og 'herjer' som de vil i landet nå, uten noe tanke i det hele tatt, for

    medborgernes universale menneskerettigheter, og sivile rettigheter.

    Jeg blir i hvertfall tullet med, av alt som heter myndigheter i landet, det vil si Kripos, Politidirektoratet,

    Justisdepartementet, Ambassaden i London, Konsulatet i Liverpool (hvor jeg bor), UD; SMK,

    Sivilombudsmannen, Fylkesmannen i Oslo og Akershus, Spesialenheten, og også uavhengige

    organisasjoner, som Amnesty Norge, og Norsk Røde Kors og Statsministerens Kontor.

    Pluss da i tillegg, organisasjoner i Storbritannia, som det Britiske Politiet, IPCC, Liverpool City Council,

    the Local Government Ombudsman, the Financial Ombudsman, the Citizens Advice Bureau,

    the Law Society, the Legal Services Ombudsman, the Legal Services Commission, the Ministry

    of Justice, Amnesty UK.

    Listen går bare videre og videre, det virker som at det er noe lignende, av det som er beskrevet i den

    boken, som heter 'Mafiaen i Eiker', hvor en enkeltperson, blir systematisk motarbeidet, av offentlige

    myndigheter, til de klarer å knuse han.

     

    Det virker ikke, som at det, nå for tiden, er noe som helst tanke for, hva som er rett og galt, og hva

    som er folks rettigheter.

     

    Jeg har ikke klart å finne noen, ikke en eneste organisasjon, som bryr seg en døyt, om hva som 

    er rett og galt, og hva som er folks sivile rettigheter, og folks menneskerettigheter.

    Så jeg synes det var veldig bra å høre om det programmet dere har lagt fram nå i Høyre, hvor dere

    ønsker å motarbeide nettopp slik behandling av enkeltpersoner, fra myndighetene.

    For dette synes jeg ikke, sånn som jeg ser det, at er verdig for et demokratisk samfunn.

    Og det viker som at det er like ille, her i Storbritannia, hvor jeg måtte flykte til, ettersom, at 

    jeg ble jaget fra gården til onkelen min, i Kvelde i Larvik, på 35 års dagen min, i july 2005.

     

    Av folk som hadde våpen og hunder, så det kan virke som at det var noe politi, eller noe, 

    for meg.

    Og jeg overhørte, at de sa de ønsket å skyte meg, så det var bare flaks at jeg kom meg unna.

     

    Så hva det er som foregår, det vet ikke jeg.

    Jeg får ikke noe hjelp, fra noen som helst myndigheter, eller private/uavhengige organisasjoner.

    Så sånn som jeg ser det, så har verden gått helt av hengslene.

    Jeg prøver å skrive, om det skjer, på en blogg jeg har, med håp, om at noen kanskje skal reflektere,

    eller reagere, over det som foregår.

    Pressen har jeg kontaktet flere ganger, de er ikke interessert i å hjelpe meg.

     

    Så at pressen, er involvert, i noe samrøre, med offentlig forvaltning, og også til og med frivillige/private

    organisasjoner, i både Norge og Storbritannia.

    Det er i hvertfall sånn jeg ser det, at dette er realiteten, i dag, i min situasjon, jeg klarer ikke få noe

    som helst hjelp/råd/informasjon, om hva det egentlig er som foregår.

     

    Jeg har kontaktet politet i Norge og Storbritannia, veldig mange ganger, men de vil ikke fortelle hva som

    foregår, så jeg tror nok at du har rett i det du la fram, i det prinsipprogrammet, at myndighetene, nå

    for tiden, ikke bryr seg noe om folks rettigheter, men at de lar politikken sin, gå foran folks rettigheter.

     

    Og dette er jeg enig, som i det det stod i en nettavis, at du sa, at folks universale rettigheter blir ignorert.

    Så da kan jeg gi den tilbakemeldingen, at sånn som jeg ser det, så har du og Høyre helt skjønt hva som

    foregår.

    Så da må jeg innrømme, at jeg ble imponert, når jeg leste det prinsipprogrammet til Høyre, i en nettavis

    her, tidligere denne uken.

    Så det synes jeg var veldig bra!

     

    Jeg var faktisk selv, på et eller to møter, i  Høires Hus, skrives det vel, i Oslo, på begynnelsen av 90-tallet.

    Det var vel, i forbindelse med Unge Høyres program, til skolevalgene osv., i forkant, av kommunevalget, i 91.

     

    Og da, pratet jeg og en kamerat, i hvertfall tidligere kamerat, Magne Winnem, med noen av Unge Høyres,

    politiske strateger, eller i hvertfall, de som skulle utarbeide valgkampmateriale til Unge Høyre da.

    Så fikk vi si vår mening om det, vi var jo fra Røyken og Svelvik vi, så hadde vel kanskje et litt annet

    perspektiv, enn de fleste som var på møtet i Høires Hus der, tror jeg, for dem var nok mest fra Oslo

    Vest osv., så da kanksje vi la merke til ting, som vi trodde ville gi et dårlig inntrykk, i f.eks. i Buskerud,

    eller Vestfold da.

    Men jeg får håpe at vi ikke fikk dem til å moderere programmet for mye.

     

    Jeg husker ikke navna på de her nå.

    Den eneste jeg husker navnet på, det var at den var en jentene der, som het Huitfeldt vel, og det var ikke

    Anniken Huitfeldt, men ei som var datter av en Høyre politiker, eller noe tror jeg.

    Det var kameraten min, Winnem, som kjente til dette.

    Men samme det.

     

    Så jeg må innrømme det, at jeg ble veldig imponert, over det prinsipprogrammet, som Høyre la frem, her

    nå nettopp.

     

    Jeg hadde ikke tid, til å drive med politikk, på begynnelsen av 90-tallet, og jeg synes egentlig ikke, at det

    var rett av meg, som bare hadde sittet på skolebenken hele livet, til da, å bli aktiv i Unge Høyre osv.,

    og diskutere, og si at dette er best, osv., når jeg ikke hadde noe erfaring fra annet enn skolebenken selv.

    Jeg synes det ble litt dumt, og visste ikke om jeg da egentlig visste noe særlig, om de temaene, som

    ble diskutert, på møtet der osv.

     

    Det var vel mest at jeg gjentok det, som lærerne hadde sagt på skolen, at Norge burde satse på kunnskap,

    og forskning.

     

    Men jeg hadde jo ikke helt oversikten selv, jeg mener det jeg synes ikke det var noe hensikt, for meg,

    som ikke kjente så mye til verden, å drive for mye med politikk, ettersom, at jeg jo ikke egentlig hadde

    noe særlig livserfaring, og da ville det vel antagelig ikke vært så hensiktsmessig, at jeg skulle prøve,

    å finne løsninger på alt mulig forskjellige, når jeg ikke selv syntes, at jeg visste så særlig mye om

    hvordan verden var.

     

    Så derfor, så ble det ikke til, at jeg gikk noe mer på møter på Høires Hus osv.

    Men, i de siste årene, så har jeg jo skjønt det, at det er noe, som ikke er som det burde være, i det hele

    tatt, i Norge. (Og nok også andre land).

    Så nå skjønner jeg jo det, at det er faktisk er veldige viktige temaer, dette med maktfordeliing, og

    det som kan synes, å være samarbeid, mellom forskjellige offentlige etater etc., for å motarbeide

    enkeltpersoner.

    Det virker som at det en mafia i offentlig adminstrasjon.

    Og jeg har skrevet før, at det kan virke som at det er noe i forbindelse med noe New World Order agenda.

    At man skal ha en underklasse, som blir styrt og kontrollert helt, av den nye overklassen/den nye eliten.

    Og middelklassen, den forsvinner, så det blir bare eliten, og undersåttene igjen, så og si, kan det

    virke som, for meg.

     

    I hverfall så synes jeg det jeg har opplevd de siste årene, passer godt med det jeg har hørt om, angående

    de her New World Order-teoriene da.

     

    Men jeg vet ikke helt, jeg lurer litt på, om kanskje det hadde vært smart for meg, å for eksempel begynne

    med politikk?

     

    For eksempel, disse statelige og offentlige myndigheter, inkludert politiet, virker det som, de er jo i hælene

    mine hele tida, så det er ikke fred å få, må man vel si.

     

    Og det virker som at det er 'Street Theater' og 'Group Stalking' operasjoner, som iverksettes rundt meg,

    av noe overvåkningspoliti, eller hva det kan være.

    Enda jeg har aldri vært noe kriminell, og jeg har jobbet og betalt skatt hele livet.

     

    Det virker som at disse operasjonene, som er på nettet, hvis jeg diskuterer, f.eks. på Veggavisen,

    eller en Facebook diskusjonsgruppe, så dukker det opp en organsiert gjeng, som mobber og trakasserer

    meg systematisk og planlagt.

     

    Og dette har også skjedd når jeg går ut døra. At det virker som at politiet, eller noen andre, har en slags

    overvåkningaksjon, for å få brutt meg ned, virker det som.

    Dette går på ting som 'Mind Control', virker det som for meg.

    Og dette er ting, som går på, at de bryter ned folk, så de blir traumatiske, osv., og så, så får de kontroll

    på personene, og personene gjøre det, som dette nettverket vil.

    Det er i hvertfall sånn det virker for meg, jeg har lest om det på nettet, og jeg kjenner igjen det som står

    beskrevet der.

    Jeg skal legge ved noen linker, til blogg osv., som forklarer mer om det jeg mener.

     

    Nå bor jo jeg i Storbritannia da, så jeg vet ikke om Høyre har noe regler, for at man må bo i Norge,

    hvis man har lyst til drive med politikk osv., men det går vel mye på møter osv., så da er det vel

    antagelig en fordel å bo i Norge ja.

     

    Men jeg, er som jeg sier, nå i det siste, etter at jeg har fått tenkt gjennom dette.

    Jeg er en flyktning fra Norge jeg nå.

     

    Jeg ble jagd bort fra gården til onkelen min, i Kvelde i Larvik, sommeren 2005, av noen folk med våpen

    og hunder, som jeg ikke vet hvem er, eller hvorfor de skulle ha tak i meg, og skyte meg, som jeg

    overhørte de sa, når jeg var inni skogen ved gården der.

     

    Så jeg har tatt kontakt med FN's høykommisær for flyktninger, avdeling Storbritannia, for å få råd om

    hva jeg burde gjøre i forbindelse med dette.

    De sa bare, at de kunne ikke involvere seg i enkeltsaker, og ga meg to telefonnumre, til et par

    advokatfirmaer, tror jeg det var, som jeg ikke har kontaket enda, for jeg lurer på om dette ikke er

    mer generelle tema, som kanskje burde vært tatt opp med f.eks. FN da.

    Jeg vil jo gjerne vite, f.eks., om jeg formelt oppfyller kravene, til å være en flyktning, for da ville kanskje

    dette hjelpe, til å få politiet i Norge, til å gi meg råd, informasjon, eller hjelp i forbindelse med den

    situasjonen, som er, at jeg blir forfulgt av noe slags kriminelt nettverk da, virker det som.

    Hvis det ikke er politiet da, som en jeg pratet med på nettet, mente det kunne være.

     

    For dette har holdt på, siden 2003, og det er helt umulig å få et eneste råd., eller ord omtrent, ut

    av politiet, så hva det er som foregår, det er vanskelig å si, men at noe er galt, det er nok sikkert.

     

    Jeg vet ikke helt hvorfor, at jeg bestemte meg for å skrive den her e-posten, men mye av grunnen,

    var vel, at jeg synes det prinsipprogrammet som dere presanterte, i avisene, tidligere denne uken,

    var veldig bra, så det virker i hvertfall som at det er noen oppegående folk igjen i landet, synes jeg,

    og det er ikke så mange andre jeg kan si det om, i forbindelse med de tingene som foregår nå,

    synes jeg det virker som.

    Så det synes jeg var veldig positivt, og jeg tror Høyres politikk, med konservatisme, osv., ikke

    vil være på langt nær så ille, som AP's New World Order politikk, vil jeg kalle det, med en ny

    elite, som får i pose og sekk, og men en underklasse, som må stå i køer, til Aker Sykehus,

    osv., og dit ville ikke jeg dratt for å operere eller noe igjen, etter at jeg opererte kneet der,

    i 1996.

     

    Der var det mye rart, jeg mistenker at dette nettverket, av offentlig forvaltning, som er beskrevet,

    i den boken, 'mafiaen i Eiker', jeg mistenker at dette eller lignende netteverk, også har sine

    representanter, på sykehusene.

    Uten at jeg skal gå mer i detalj om det nå.

     

    Jeg tror, at i et samfunn med Høyres politikk, så vil det være mulig, for enkeltmennesker, å komme

    seg f.eks. over fra arbeiderklassen, eller hvilket utrykk man skal bruke nå, og oppover, til middelklassen,

    eller overklassen da, hvis de jobber og står på, uten å bli motarbeidet, av diverse jantelover, som 

    kanskje egentlig er et slags nettverk da, i tillegg til de netteverkene som er i offentlig admistrasjon osv.

     

    Men jeg tror ikke, at folk har så særlig muligheter, til å komme seg oppover, i samfunnet, i det 

    samfunnet som vi har nå, med AP's poltitikk, med en overlegen elite, et såkalt plutokrati, som 

    det skrives i avisene hele tiden.

    Jeg tror i et sånt samfunn, så er det så og si umulig, å komme seg over, fra 'undersåttene', til

    denne eliten, som styrer, i dette plutokratiet da.

    Som jeg selv har selv mange referanser til, i aviser osv., at Norge er egentlig et plutokrati.

     

    Og da mistenker jeg, at dette er samfunnet, som man får av, AP's politikk, med overformynderi,

    en ny elite, som kan kjøpe seg forbi køene, på de dårligere og dårligere offentlige sykhusene.

    Så dette AP/New World Order/den nye eliten samfunnet, det tror jeg man burde gjøre noe med,

    hvis man har noe som helst sympati, med de mange, altså flertallet som havner i denne, 

    'undersått' gruppen.

    Så dette håper jeg at det er mulig å gjøre noe med, dette AP-samfunnet. 

     

    Er 2/3 samfunnet de kaller det?

     

    Betyr dette, at den siste tredelen ikke har noen rettigheter, men får rettighetene sine ignorert, 

    av offentlig forvaltning og non-profit organisasjoner osv.

     

    Det er i hvertfall sånn det virker for meg, må jeg innrømme.

    At noen av de her 2/3 av folka i samfunnet da, har bestemt seg for, at jeg er i den siste tredelen,

    og da ikke har noen rettigheter, og alle kan fritt tulle med meg.

    Det er i hvertfall sånn det virker for meg.

    Hvordan dette blir organisert i detalj, det kan jeg ikke si sikkert, men det er vel muligens noe 

    frimurere, eller Illuminati f.eks., inne i bildet da, uten at jeg skal si dette hundre prosent sikkert.

    Men jeg ønsker i hvertfall lykke til videre med den høyre prisippolitikken, som jeg synes virket 

    veldig bra.

    Jeg tror, at hvis Høyre, klarer å forklare velgerne, kanskje litt enklere, hva dette vil si, med at 

    det går politikk i enkeltsaker, og at folks universale rettigheter blir ignorert av myndighetene.

    Kanskje hvis Høyre tok fram noen eksempler, på hva som faktisk foregår, av maktmisbruk

    og det som værre er, fra myndighetene.

    For jeg tror ikke det er alle som skjønner det som står i prinsipprogrammet om universale 

    rettigheter, og at avgjørelser i enkeltsaker, tas med en poltisk agenda i bakhodet, og at 

    man overkjører folks sivile rettigheter, og menneskerettigheter.

    Men det er kanskje ting som kommer senere, i valgkampen neste år osv?

     

    Men jeg får i hvertfall ønske lykke til med det nye prinsipprogrammet, og si mange takk, for

    at det i hvertfall er noen oppegående personer tilbake i Norge, for det synes jeg det bli litt

    mangelvare på nå, hvis jeg skal være ærlig, så det synes jeg var et veldig bra og fornuftig

    program, å komme med nå, fra Høyre!

     

    Så beklager hvis jeg skriver mye her, jeg legger med noen linker, bare i tilfelle, at noen 

    har tid å lese dette.

    Da håper dette er i orden, og igjen takk for at det dukker opp noen bra nyheter i mediene.

     

    Så beklager jeg skrev for mye i denne e-posten, jeg bare fikk en ide, om at kunne jo prøve å

    sende, en e-post i hvertfall, så da tenkte jeg at jeg kunne jo prøve å gjøre det.

     

    Så da får jeg håpe, at det var i orden!

     

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er de nevnte linkene:

     

    http://johncons-mirror.blogspot.com/ (Dette er til bloggen min, som det er ca. 1700 innlegg på nå,

    og som jeg holder på å indeksere ferdig, så dette burde forhåpentligvis være gjort innen ikke 

    alt for lenge).

     

    til den posten på bloggen, hvor jeg har skrevet, om det jeg vet, om hva som egentlig foregår, noe

    jeg gjerne skulle ha ønsket var mer).

     

    http://www.linkedin.com/pub/6/86a/455 (Her er til siden min på linkedin, som jeg nettopp har

    skaffet meg, jeg har lagt inn arbeidserfaring, så det skulle være mulig å se der, at jeg er en

    person, som har jobbet og studert hele livet, og som aldri vært kriminell, i det hele tatt, og

    som det ikke burde være noen grunn, for politiet, å tulle med).

     

    begreper, som 'Street Theater', 'Group Stalking', og 'Mind Control'. Dette som står nevnt her, passer

    veldig bra, med det jeg har opplevd selv, her i Liverpool, de siste par årene. Uten at jeg vet om dette

    er styrt av noen lokale nettverk, eller om det er føderale, eller hva de kaller det i Storbritannia, som

    jeg kanskje mistenker at det også kan være, og muligens også linket til nettverk i Norge, uten at

    jeg skal påstå hvordan dette er, for sikkert).

     

     







  • Personangrep i kommentarer. (In Norwegian).

    Nå har jeg jo mottatt, noen kommentarer, med personangrep, fra personer, med åpenbart falskt navn, that’s Lena Marie Mørk Lier.

    Og denne personen, skriver som en polititjenestemann, i noen av kommentarene.

    Skal jeg finne den kommentaren jeg tenker på:

    Lena mot ErikR said…
    Ofte skulle man tro at du maks er 11 år Erik.

    Du finner opp dine egne lover og regler.

    Selv om man har en nettside er man IKKE en offentlig person.

    Det at du ”stjeler” bildet han er heller ikke lovlig, her bryter du klart åndsverkloven.

    Han er en privatperson som du forfølger på samme måte som flere her på bloggen din.

    Det at du er utilregnelig og blakk bidrar til at folk ikke gidder å gå til sak mot deg, men en dag…….

    Her er det veldig mye uhøflig å ta tak i.

    Det er sånn at uhøflighetene, og personangrepene, mer eller mindre, overskygger, det som faktisk er reellt, når det gjelder å diskutere en faktisk sak da.

    Og nå diskuterer jo denne ‘uekte’ personen, som har falskt navn da, på vegne av en annen person, til alt overmål.

    Så jeg synes dette skurrer litt.

    Nå har ikke jeg drevet så mye tidligere, med å skrive blogg osv.

    Så jeg har ikke hatt noe regler for hvordan jeg skal behandle sånne personangrep osv.

    Men jeg skriver jo selv, under mitt eget navn.

    Og det er jo en personlig blogg, det er jo f.eks. ikke en nettavis.

    Det er jo bare jeg som skriver her.

    Så jeg synes nesten ikke det er riktig, at jeg skal finne meg i, sånne kommentarer med nedverdigende angrep på meg som person.

    Og til alt overmål, fra en person, som skriver under falskt navn.

    Og som jeg mistenker litt, kan være noe med myndighetene, f.eks. overvåkningspolitiet, som jeg har lest om på Xiandos, at driver å overvåker privatpersoner på nettet, hvis de mistenker at de kan komme til å skrive noe annet enn det som er myndighetenes offisielle ‘propaganda’ da, i mangel av å komme på noe annet ord i farta.

    Så jeg tror jeg skal starte en prøveordning her.

    At jeg ikke publiserer fler kommentarer med personangrep.

    Det synes jeg ikke er for mye forlangt, å få slippe det.

    Jeg lurte på om jeg skulle kreve at folk ikke kommenterte med falskt navn heller, siden jeg ikke skriver med falskt navn.

    Men jeg får se hvordan det går først med den første regelen.

    At jeg nok ikke kommer til å publisere kommentarer som inneholder personangrep, mot meg selv.

    Som ovenfor, hvor de skriver at de ikke kan tro jeg er mer enn 11 år, at jeg er utilregnelig og blakk, og masse andre uhøligheter da.

    Et nettsted, som en blogg, f.eks. det er jo sted, som andre steder i samfunnet, og da synes jeg man kan forlange en viss grad av høflighet.

    Så hvis det dukker opp, for mange sånne uhøflige kommentarer nå, så tror jeg like godt, at jeg bare sletter de, som jeg synes er for uhøflige.

    Bare til opplysning.

    For det er ikke noe morsomt å se folk skriver alt mulig dritt om en, som går på person, og når de gjerne er anonyme selv, og skriver om ting som ikke angår selve blogg-posten.

    Så bare en oppdatering om dette.

    Håper dette er i orden!

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog