johncons

Stikkord: Rimi Langhus

  • Ny gruppe på Facebook: ‘Vi som driter i snåsamannen’. (In Norwegian).

    Ny gruppe på Facebook: ‘Vi som driter i snåsamannen’. (In Norwegian).

    Jeg så at en som heter Fredrik, som pleide å jobbe på Rimi Langhus, i Ski, før, da jeg var butikksjef, eller om det var da jeg jobba som låseansvarlig der.

    Han har meldt seg inn i en gruppe, på Facebook, som heter ‘Vi som driter i snåsamannen’.

    Og det syntes jeg var et bra tiltak.

    Endelig en bra politisk gruppe, eller hva man skal kalle det, på Facebook.

    Så det oppfordrer jeg alle til å støtte.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    http://www.facebook.com/group.php?gid=51948866422

  • Ingvill Storø fra Rimi Langhus får rare mailer fra ‘Kari Nordmann’, som driver å leser på bloggen her. (In Norwegian).

    Ingvill
    Storø

    Add
    as Friend

    Today
    at 12:08pm

    Report
    Message

    Hei
    igjen!

    Jeg fikk en rar melding her fra "Kari Nordmann"
    der det stod at du siterte meg i en eller annen blogg. Det var en
    masse virusmeldinger etc., så jeg har ikke turt å klikke
    på linken. Vet du hva det er snakk om? (eller, det regner jeg
    med du gjør)

    Jeg ble bare litt nysgjerring på hva
    det var.

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 6:03pm

    Hei
    Ingvill,

    ja, jeg glemte kanskje å skrive, at jeg driver
    å skriver blogg, ettersom, som jeg forklarte at rettighetene
    mine blir tullet med av politiet osv. i Norge og England.

    Jeg
    vet ikke om jeg skrev, at jeg overhørte, i 2003, at jeg var
    forfulgt av noe ‘mafian’, da jeg jobbet på Rimi Bjørndal.

    Jeg
    tror det er sånn, at fordi jeg ikke var så flink til å
    danse på linje, etter detaljordrer fra direktører og
    sjefer i Rimi, da jeg var butikksjef, så har frimurere e.l. i
    politiet, drevet og køddet med meg, og brukt meg som noe
    target guy, mot noe mafian osv.

    Så Sten Erik Hagen har
    nok viktige venner, som får politiet til å kødde
    med meg, og bruke meg som noe levende mål, mot noe mafia
    osv.

    Så sånn er det.

    Så skriver jeg
    blogg da, for å prøve å få oppmerksomhet, om
    hva som foregår.

    Fordi, dette er nok knyttet opp mot
    pengekrefter i USA osv.

    (Hvis du så at Stein Erik Hagen
    besøkte Bush osv., så kan man få et bilde av det,
    vil jeg tro).

    Så da skriver jeg om forskjellig ting på
    blogg, for å prøve å få rettighetene
    mine.

    Så hun ‘Kari Nordmann’, det er nok mer sannsynlig
    et dekknavn for noe innen Bilderberger og de 12 familiene som styrer
    verden.

    Rockefeller og Rotschields og de.

    Så Kari
    Rockefeller hadde kanskje vært et riktigere navn på denne
    pesonen enn Kari Nordmann, hvis jeg skulle gjette.

    Jeg skriver
    om alt som skjer på bloggen for jeg regner med at dette er
    ganske viktig.

    Jeg synes ikke at det er riktig at norske folk
    skal bli tulla med i Norge, av noe USA/jødisk-kontrollert
    nettverk/mafia/etterettning, sånn som det virker nå.


    jeg håper det er greit at jeg skriver om dette på blogg,
    og beklager hvis jeg glemte å si fra om dette.

    Med
    vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Rimi Langhus osv. (In Norwegian).

    Mer fra Rimi Langhus osv. (In Norwegian).

    Hei,

    Between
    Ingvill
    Storø

    and
    You

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 6:50am

    jeg
    prøver igjen jeg.

    Du dukka opp på Facebook-sida
    mi, siden jeg har Fredrik og Espen Sigmund som Facebook-venner.

    Hva
    skjer da, hvordan går det med jobb osv., og hvordan var det på
    skole i England?

    Og er du noe i Nevlunghavn fremdeles?

    Med
    vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg husker ikke
    om jeg har skrevet det, men jeg overhørte da jeg jobba på
    Rimi Bjørndal, i 2003, at jeg var forfulgt av noe
    ‘mafian’.

    Og da kontaktet jeg blant annet hun Eva Joly.

    For
    jeg husker at jeg tilfeldigvis møtte deg og typen din, var det
    vel, på studenden, en gang i 2002, eller noe.

    Og da sa
    du at han typen din skulle studere anti-korrupsjon, eller noe, i
    Bradford, noe lignende av hva hun Eva Joly dreiv med.

    Det er
    mulig jeg husker feil men.

    Bare noe jeg kom på.

    Det
    var jo litt rart at jeg skulle møte dere tilfeldigvis på
    Studenten, men dere studerte vel i Oslo da, så da var det
    kanskje ikke så rart uansett.

    Det er mulig.

     

    Ingvill
    Storø

    Add
    as Friend

    Today
    at 7:06am

    Report
    Message

    Heisann!

    Det
    går bra med meg. Jobber som grafisk designer i Oslo og trives
    godt. Begynner å bli lenge siden jeg studerte i England nå,
    skal tilbake på besøk neste uke faktisk!

    Jeg var
    i Nevlunghavn en tur i sommer – det ligger rett ved der familien har
    hytte. Koselig sted!

    Martin (eksen) studerte Peace Studies i
    England, så han er ikke akkurat detektiv. Du sendte meg en
    laaaang mail der du skrev om hele mafia-teorien din ja.

    Håper
    du har det fint.

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 7:22am

    Jada,

    jeg
    er i England, hvor jeg har studert på universitet i Sunderland,
    og jobbet på vegne av Microsoft og Packaging Europe i
    Liverpool.

    Jeg har også hørt at jeg har blitt
    brukt som noe ‘target guy’ av politiet, hva nå det betyr.

    Og
    det var litt som slavedrift å jobbe på vegne av
    Microsoft, med mye mobbing fra ledere osv., så de har jeg
    startet en arbeidssak mot.

    Og også politiet i England
    driver å tuller, så det er nok å prøve å
    ordne opp i.

    Men men.

    Jeg skal få over en
    toårsgrad fra HiO nå da, i informasjonsbehandling, så
    får vi se om det blir noe ordentlig jobb på meg og.

    Vi
    får se.

    Husker du forresten da jeg begynte som
    butikksjef på Rimi Langhus, så slutta det to jenter, like
    før jeg begynte, ei lys ei og ei asiatisk ei.

    Hvorfor
    slutta de da, var hun lyse kjæresten til han butikksjefen
    Thomas, jeg husker de oppførte seg som et par omtrent, på
    festen hos Sølvi, til ære for Thomas som skulle slutte
    som butikksjef, og fikk sammen derfra osv., enda han Thomas gifta seg
    med ei dame han bodde sammen med på Langhus, omtrent på
    samme tida.

    Bare synes det var litt snodig.

    Hvordan er
    den nye ICA butikken på Langhus da, jobber det noen gamle
    travere der?

    Med vennlig hilsen

    Erik

     

    Ingvill
    Storø

    Add
    as Friend

    Today
    at 7:28am

    Report
    Message

    Jeg
    vet ingenting om hvorfor de jentene slutta, men de var jo 17 år
    eller noe, så de syntes kanskje det var på tide å
    fokusere mer på skole eller noe. Og det opplegget med han
    Thomas og Anita vet jeg lite om. Husker de flørta litt, men
    tviler på at det skjedde noe mer egentlig.

    Den nye
    ICA-butikken på Langhus er helt fantastisk! Stor og lys med
    masse bra varer (bla. fersk fisk, kjøtt etc.). Jeg har bare
    vært der én gang da, men jeg var veldig imponert. Jeg er
    usikker på hvem som jobber der, jeg så ingen kjente da
    jeg var der ihvertfall.

    Lykke til videre med
    informasjonsbehandling da! 🙂

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 3:12pm

    Hei,

    ok,
    du skjønner Anne Katrine ba meg dra innom Langhus, for å
    kikke på butikken, før jeg begynte som butikksjef
    der.

    Og da fikk jeg litt sjokk, for det var den jævligste
    Rimi-butikken jeg noen gang hadde sett, etter å ha jobbet i
    butikk i ca. 12 år vel.

    Og da var det første man
    så, det var en pall som lå på gulvet, uten
    palletrekk, og med noen kampanjerester, som lå nede på
    gulvet omtrent.

    Og hyllene og avdelingene i butikken var så
    bomba, så jeg gikk gjennom hele butikken uten å få
    lyst til å kjøpe noe.

    Men jeg kjøpte en
    sjokolade i hylla ved kassa da, bare for å prøve å
    komme meg ut av butikken uten å lage noe styr.

    Og da
    satt hun asiatiske jenta som slutta, i en den ene kassa, og hun lyse,
    sikkert hun Anita da, i den andre kassa.

    Så jeg tror de
    ihvertfall må ha vært 18, siden begge satt i kassa.

    Men
    kanskje de hadde 17 år gamle jenter i kassa, det er mulig, men
    det var ikke lov ihvertfall husker jeg, for de måtte være
    18 for å selge øl, det husker jeg enda.

    Men
    men.

    Og da jeg begynte i butikken en uke eller to seinere, så
    hadde begge de to slutta.

    Så jeg bare syntes det var
    litt rart da, for det fikk jeg blant annet høre av han Stian
    Eriksen, som da var butikksjef på Jernbaneveien i Ski, at hun
    asiatiske hadde søkt jobb i den butikken, akkurat som om han
    bebreidet meg for noe, enda hun jo slutta før jeg begynte på
    Langhus, så det syntes jeg var litt rart da, at dem slutta
    akkurat noen dager før jeg begynte, uten at jeg hadde snakka
    med dem engang.

    Og også på grunn av oppførselen
    til han butikksjefen som slutta da, ikke Thomas Bruun, men han Thomas
    som var ICA eller Hakon-trainee.

    For hun Anita møtte
    spørre han Thomas på festen til Sølvi, om hun
    kunne synge en sang, sånn at jeg hørte det.

    At
    hun måtte spørre han om tillatelse til det.

    Enda
    hun var jo ikke på jobb da, og han Thomas hadde jo slutta som
    butikksjef.

    Så jeg synes det virka som at hun Anita var
    nesten slaverinna eller kanskje man skulle si hora til han Thomas,
    fra hva som skjedde på den festen til Sølvi.

    Og
    jeg husker også at de, Anita og Thomas skulle gå sammen
    hjem, til Vevelstadåsen, eller hvor de bodde, for Sølvi
    prata høyt med seg selv, om hvordan det skulle gå.

    For
    han Thomas var jo nygift osv., med en pen lys kone, mener jeg å
    huske, som bodde på Vevelstad/Langhus der vel.


    jeg synes det var litt rart, at begge de damene slutta da dagene før
    jeg begynte der, pluss at det virket som at hun Anita og han Thomas
    hadde et hersker/slave-forhold, på den festen til Sølvi.

    Pluss
    at jeg også fikk høre det fra han Stian som seinere ble
    butikksjef på Langhus, og som var assistenten min da jeg var
    butikksjef på Nylænde på Lambertseter, i 1999 og
    2000.

    Så jeg lurte på om de damene rett og slett
    var horene til han Thomas, og at det var derfor de måtte
    slutte.

    Nå er jeg ganske direkte her, men jeg ble jo
    klandra av han Stian, for at hun ene slutta, og jeg så jo
    hvordan han Thomas og hun Anita oppførte seg på den
    festen hos Sølvi, så da tar jeg med det, mens jeg kom på
    det her.

    For at jeg skal bli klandra, for at ei jente slutter,
    enda hu slutta før jeg begynte der, det syntes jeg var veldig
    rart.

    Jeg ble paff da han Stian begynte å fiske om det
    her, og han spurte ikke noe ordentlig spørsmål egentlig,
    han bare nesten klagde på meg.

    Men jeg skjønner
    at det her er ting jeg burde ta opp med han Stian Eriksen, og ikke
    med deg, men jeg tenkte at siden du jobba på Langhus da, så
    var det greit å høre med deg og.

    Lykke til selv
    med jobb osv. da, og takk for svar!

    Med vennlig hilsen

    Erik

     

    Ingvill
    Storø

    Add
    as Friend

    Today
    at 4:43pm

    Report
    Message

    For
    min del høres dette helt absurd ut, og jeg er ganske sikker på
    at du har overanalysert og sett ting i situasjoner som ikke har vært
    der i det hele tatt. Hvis du fortsetter å finne frem til disse
    personene, eller han Stian, kan det ende med at flere uskyldige folk
    blir rammet av et falskt rykte/mistanke og det er nok ikke noe
    hyggelig for dem. Jeg tror ingen har gjort noe galt, og jeg VET at
    ikke Thomas hadde et hersker/slaveforhold med noen av de
    jentene.

    Fra utsiden virker det for meg som at du føler
    deg forfulgt, uthengt og mistenkt uten nødvendigvis å
    være det, og det virker som at du overanalyserer folks
    handlinger veldig. I og med at jeg blir blandet inn i situasjoner og
    hendelser du husker, og andre folk jeg har kjent blir innblandet i
    disse teoriene, synes jeg det er litt rart.

    Jeg har aldri lagt
    merke til noe rart eller spesielt med noen av mine kolleger å
    Rimi, så hvis du vil ha folk til å bekrefte noe må
    du nok henvende deg til noen andre enn meg.

    Ingvill

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 6:01pm

    Nei
    nei,

    jeg sier bare hva jeg hørte ble sagt på den
    festen jeg.

    Og hva jeg hørte han Stian sa.

    Jeg
    bare lurte på om du visste hvorfor de slutta, siden du også
    jobbet i butikken.

    Jeg bare spør deg, siden du jobbet
    på Rimi Langhus.

    Dette er ting jeg har tenkt på
    som snodige i ettertid.

    Hvis det er ting som man synes virker
    veldig rart i ettertid, på en arbeidsplass, så må
    det være lov å ta opp det med tidligere kolleger.

    Jeg
    ringte f.eks. Anne Katrine, for noen uker siden, og hun sier at hun
    ikke husker noe fra de 12 årene jeg jobbet i Rimi.


    da begynner jo jeg å lure på om noe er galt.

    Hvor
    sannsynlig er det, at en sjef du har hatt i ti år i Rimi ikke
    kan gi noe svar på hvordan du jobbet i firmaet.

    Det er
    tydelig at det er noe rart som foregår, synes jeg.


    prøver jeg å finne ut hva som foregikk da.

    Det
    var også mye rart som foregikk på Rimi Kalbakken, hvor
    jeg jobbet før jeg begynte på Rimi Langhus.

    Men
    jeg skjønner det, hvis du ikke vil bli innblandet, så
    jeg skal ikke plage deg noe mer med det her.

    Men takk for at
    du svarte uansett, og fortsatt lykke til med jobb osv.

    Med
    vennlig hilsen

    Erik

     

    Ingvill
    Storø

    Add
    as Friend

    Today
    at 8:54pm

    Report
    Message

    Takk
    for det, og lykke til videre du også 🙂

     

    PS.

    Den lørdagen i mai 2001, var det vel, som jeg var innom Rimi Langhus, for å kikke på butikken, etter at Anne Katrine Skodvin hadde foreslått at jeg skulle begynne der.

    For jeg ville ikke jobbe i Anne Netelands distrikt lenger, etter at jeg måtte slutte på Rimi Kalbakken, ikke fordi jeg hadde gjort noe direkte galt, men det var en sånn stor klikk der mot meg da.

    At alle i butikken var mot meg, så enten måtte jeg slutte, eller så måtte alle de andre på Rimi Kalbakken slutte, sa Anne Neteland.

    Så sa hun også at Anne Katrine hadde tilbudt meg Rimi Langhus da.

    Og Neteland tilbydde meg Rimi Ammerud.

    Men det hadde vært såpass store samarbeidsproblemer, mellom meg og Neteland, mens jeg jobbet på Rimi Kalbakken, så jeg tenkte at jeg ville ha gått av å komme meg ut av hennes distrikt.

    Selv om jeg syntes det i for seg hørtes artig ut med Rimi Ammerud, for det var en veldig bra drevet Rema ved siden av, sa Prestegarden, assistent på Rimi Kalbakken, og han butikksjefen på Rema på Ammerud hadde visst slitt ut tre assistenter, ifølge Prestegarden.

    Men jeg vil kanskje ta det han sier med en klype salt, for han sa også veldig mye annet rart.

    Men men.

    Men jeg syntes også at Rimi Langhus virket som en utfordring, for den var den værste Rimi-butikken jeg noensinne hadde sett.

    Men, det var nok ikke så mye som skulle til, for å få det til å virke bedre.

    Den daværende butikksjefen, Ica-trainee Thomas, han var jo som nevnt trainee, så han hadde ikke jobbet seg opp i gradene innen butikkyrket, slik som jeg hadde.

    Neida, han skulle bare lede en butikk i et år, som del av trainee-programmet i Rimi/ICA/Hakon.

    Så han var nok ikke så sterk på det butikkfagelige.

    Og hun assistenten Sølvi, hun hadde jobba på lompefabrikken, hva het den fabrikken igjen da.

    Tja.

    Ja, det navnet kommer jeg ikke på nå, men det var noen som hadde lomper, som ble lagd på Langhus, og som kosta dobbelt så mye som Bakers-lompene, og som ikke var prisa, og som Sølvi hadde dratt inn i butikken, og som likevel solgte like mye som Bakers-lompene.

    Så man kan lure på hva det er i de Bakers-lompene.

    Hm.

    Jeg viste det her til Anne Katrine da.

    At Sølvi hadde dratt inn en sjokk-selger med ‘Langhus’-lomper, inn i butikken, og solgte varer som ikke Rimi var ment å selge.

    Men Anne Katrine bare smilte, eller trakk på skulderne, og ville ikke stoppe dette uregelmenterte salget av ‘Langhus’-lomper.

    Og det var ikke likt Anne Katrine, synes jeg.

    Det var jo landsdekkende avtaler som ble brutt her, av assistent Sølvi.

    Og hun var sånn at hun sykmeldte seg hele tida, og vi hadde ikke noen back-up person for henne da.

    Så jeg behandlet hun Sølvi litt med silkehansker egentlig.

    Så jeg heiv ikke ut Sølvi og Langhus-lompene.

    Neida, men jeg sladra til Anne Katrine.

    Men Anne Katrine heiv heller ikke ut de lompene.

    Så her var det noe muffens, vil jeg nesten si.

    Men Sølvi, hun var sånn at hun var vant til å jobbe på lompe-fabrikken da.

    Eller brød-fabrikken var det kanskje.

    Eller bakeriet heter det vel, med riktige ord.

    Så hun var flink til sånn som kommunikasjon og å ‘coache’ de ansatte.

    Det vil jeg si at hun var veldig flink til.

    Eller hun coachet ikke, hun ledet, vil jeg si.

    Eller sjefet gjorde hun kanskje.

    Det får man spørre medarbeiderne der, hvordan ledelsesstil Sølvi hadde.

    Jeg fikk ikke noen klager på henne, ihvertfall.

    Men Sølvi kjente alle, og sønnen hennes jobba der f.eks., og hun var en lokal dame, som var kjent i lokalmiljøet.

    Så Sølvis stilling var ganske sterk, hun hadde en sterk uformell stilling der.

    Så det var ikke bare bare for meg, å dukke opp fra Oslo, og begynne å sjefe over Sølvi.

    Da hadde det nok blitt sykmelding på a fortere enn svint, vil jeg tippe.

    Og det var heller ikke målet mitt.

    Jeg var sliten av krigingen på Rimi Kalbakken, så jeg fulgte Anne Netelands råd, på Rimi Langhus.

    Og det var å nullstille seg.

    Så jeg nullstilte meg, og bare tok over han ICA-trainee Thomas sine arbeidsoppgaver.

    Men jeg var jo en kar som hadde gått gradene fra kassa og gulvarbeid.

    Med diverse fruktkurs og årevis med kjølevarebestillinger og tørrvarre og melk og brød-bestillinger, på Rimi Nylænde og Rimi Bjørndal.

    Så jeg kunne butikkfaget omtrent helt fra grunnen og også omtrent til fingerspissene.

    Så jeg bare gjorde det samme som han Thomas jeg.

    Men jeg hadde jo mer erfaring fra butikk.

    Så da fikk vi Rimi Gullårer 2001, som en av de tre beste Rimi-butikkene i Stor-Oslo.

    Den herja Rimi-en, noen måneder før, fikk Rimi Gullårer.

    Det synes jeg var artig.

    Og vi fikk vel forandret standarden på butikken.

    Så da jeg slutta som butikksjef der, et års tid seinere, så så Rimi Langhus nesten ut som en matbutikk.

    Kan jeg nesten si.

    Men det gjorde den ikke i mai 2001, synes jeg.

    Da klarte jeg å gå gjennom hele butikken, uten å kjøpe en eneste vare.

    Så at ikke folka ute på Langhus klaga mer på Rimi-butikken sin, enn de etter min viten gjorde, det er ganske bemerkelsesverdig.

    Men, det var alt for lite hylleplass, i den butikken.

    Så hyllene ble for tomme.

    Og det var lite lagerplass og, så det ble et styr hver gang varene kom.

    Og det var et styr å holde orden på lageret, innimellom at varene kom da.

    Så som butikksjef på Rimi Langhus, så måtte man holde tunga rett i munnen, når man tok bestillinger osv.

    Men der hadde vel jeg en fordel da, som var en gammel rev i butikkfaget omtrent, etter mange års arbeid som assistent og butikksjef på Rimi Nylænde, Rimi Bjørndal og Rimi Kalbakken.

    Så det gikk egentlig ikke så værst, butikkfaglig ihvertfall.

    Men for å ta den første dagen jeg var innom der.

    Da kjøpte jeg bare en sånn Hakon-melkesjokolade.

    Jeg hadde egentlig tenkt å gjøre lørdagshandel.

    Men butikken så så jævlig ut.

    Men jeg hadde egentlig tenkt å få kontroll på livet mitt da.

    For da jeg jobbet på Rimi Kalbakken, som butikksjef, så lærte jeg at Rimi-systemet, var fullt av råtne folk, må jeg si.

    Så jeg ville egentlig ut av Rimi.

    Men så overhørte jeg en samtale mellom hun Anita, tror jeg det var, og Anders Karlsson vel, (hun Anita og han Anders Karlsson var kjente, de så jeg prata flere ganger).

    Og da sa hun jenta, Anita tror jeg det var, at nå skulle det bli så bra der, da jeg begynte der.

    Overhørte jeg at hun sa til Anders Karlsson, mener jeg det var.

    Eller om han heter Karlson.

    Noe sånt.

    Så da tenkte jeg, at jeg får vel prøve å gjøre en innsats som butikksjef på Rimi Langhus og, før jeg slutter i Rimi.

    Så da prøvde jeg å heve standarden på butikken da, og stå på, for å få frukta bra, spesiellt.

    Jeg satt opp en ekstra fruktavdeling nesten, ved inngangen, der hvor den pallen, som også vel så ganske gammel og svart ut, og som ikke hadde rødt Rimi-palletrekk på, hadde ligget på gulvet, den første dagen jeg var der.

    Og jeg prøvde også å heve standarden på frukta.

    Og Sølvi og de, de lot meg bare holde på i frukta der, til jeg var ferdig, med å luke bort dårlig frukt fra dagen før osv., for det var ikke de andre der så flinke til.

    Så det var en forrandring fra Rimi Kalbakken, hvor de andre medarbeiderne begynte å tiske om meg, hvis jeg holdt på for lenge i frukta, husker jeg.

    Simone osv.

    Men men.

    Men på Langhus, så gjorde ikke Tove og Sølvi det, hvis jeg prøvde å få fruktavdelinga bra.

    Så det var en forbedring, fra Kalbakken, husker jeg at jeg syntes.

    Mer da.

    Jo, det stod en metall, grå, nesten enorm smågodt-sjokkselger fra Candy King, midt i fruktavdelinga.

    Og i enden av den første gangen man gikk i, da man kom inn i butikken.

    Så den svære metall-sjokkselgeren, i ‘kommunist-grått’, den hindret veldig innsynet i butikken, når man kom noen meter inn i butikken, i tillegg til å ødelegge fruktavdelinga helt.

    Og godteriet var jo i kassaområdet.

    Så den ‘kommunist-sjokkeren’, den ødela hele butikken helt, syntes jeg.

    Sølvi, hun var jo ikke så sterk på det butikkfagelige.

    Selv om hun var god på kommunikasjon, og vel også ledelse tror jeg ihvertfall, fra lompe-fabrikken på Langhus da.

    Men matbutikker, det kunne hun nok ikke så mye om.

    Det var vel ikke sånn at hun hadde hatt butikksjefer over seg, som hadde lært henne det grunnleggende i faget, sånn som jeg hadde hatt, i Magne Winnem og Elisabeth Falkenberg osv.

    Det er nok mulig at Sølvi ikke hadde.

    Han ICA-trainee-en, han kunne nok ikke lære bort sånt, tror jeg, for han visste nok ikke så mye om sånt han heller.

    Noe sånt.

    Og heller ingen av de andre medarbeiderne på Rimi Langhus, var så sterke butikkfagelig.

    Selv om de var flinke med kundene og sånn, så det var ikke noe galt med dem som folk, tror jeg.

    Selv om Trond, sønnen til Sølvi, og kameraten/kollegaen hans, de satt mye på pauserommet.

    Trond skulle egentlig rydde hyllene i butikken, to ganger i uka, var det vel.

    Ihvertfall fredager skulle han rydde hyllene i butikken, før helga, i fire timer, var det vel.

    Men det ble aldri gjort.

    Jeg gikk gjennom det med han, og forklarte hvilke hyller som var viktigst.

    Så kunne han kanskje rydde halvparten av hyllene.

    Men det ble heller aldri gjort.

    Det er mulig det var fordi at mora hans satt han til å gjøre andre ting.

    Det er mulig.

    Men avtalen var at Trond skulle jobbe fredager med å rydde hyller, i en ny lagervakt-stilling, var det vel.

    Men det fungerte aldri.

    Det var fordi at jeg visste, at man kunne føre noen timer i uka, på vaske-budsjettet til butikken.

    Så da frigjorde vi noen penger på lønnsbudsjettet, samtidig som vi fikk butikken mer hygienisk da, med ukentlig renhold.

    Hvis ikke det var oppe å kjøre fra før da.

    Men det frigjorde ihvertfall sånn, at vi fikk frigjort noen timer, på fredager, for en lagerhjelp til å rydde hyller i butikken.

    For det syntes jeg trengtes der.

    Og det var Sølvi enig i.

    Og hun fikk overtalt meg til å gi Trond den vakta.

    Og da huska ikke jeg at Trond var sønnen hennes, for det var en av de første ukene.

    Men seinere, så kom jeg på det, at han trainee-Thomas, han hadde advart meg litt mot det, å gi mer vakter til Trond.

    Men det var første dagen, så det forsvant litt i alt det nye i butikken der.

    Så da Sølvi foreslo det i møte, å gi Trond den vakta på fredager, så hadde jeg ikke det han Thomas sa første dagen, i hue.

    Men for ærlighetens skyld, så må jeg innrømme at han advarte meg mot å gi Trond flere vakter.

    Og det var fordi at Sølvi, mora hans, jobba i butikken.

    Og så nære familiebånd, i en Rimi-butikk, det er ikke alltid gunstig.

    Det blir dobbelt-roller, som det vel heter.

    Det blir både mor-sønn roller og leder-medarbeider roller, på Sølvi og Trond da, så da kan det bli litt surr i rollene da, og da kan det gå ut over butikken, muligens.

    Så det var ikke helt gunstig alltid, ihvertfall ikke som en hovedregel.

    Så sånn var det.

    Men, jeg sørget ihvertfall for at en som het David, fikk en vakt, og ikke Trond, da jeg sluttet som sjef på Rimi Langhus.

    Etter møte med Anne-Katrine.

    For da sa Anne Katrine, at hvis Trond skulle ha flere vakter, så kunne han jobbe i andre Rimi-butikker.

    For hun var obs på den her mor-sønn problematikken, i forbindelse med at både Sølvi og Trond Berget, jobbet i samme Rimi-avdeling.

    Hun hadde vel antagelig pratet med trainee-Thomas om det her, tidligere, vil jeg tro.

    Men men.

    Så jeg kjøpte altså Hakon sjokolade, for jeg ville begynne å spare litt penger osv., så jeg kjøpte ikke Freia sjokolade.

    Og det var fordi at jeg ville prøve å ha noe matbudsjett osv., og prøve å få kontroll på livet mitt, og komme meg ut av Rimi, etter problemene på Rimi Kalbakken, og etter at jeg fant ut at det var masse råtne folk oppover i systemet i Rimi.

    Så jeg ønsket ikke å jobbe i et firma som for meg virket gjennområttent.

    For jeg tenkte sånn, at jeg hadde bedre ting å bruke tiden min på, enn å sløse den bort, i et firma som var gjennområttent, og hvor jeg ikke ville fått noe igjen for innsatsen likevel, slik som jeg skjønte det.

    Men pga. at jeg overhørte den samtalen mellom hun Anita og han Anders Karlsson, så bestemte jeg meg for å ta i et tak, på Rimi Langhus og, før jeg ga meg i Rimi.

    Sånn at jeg ikke skulle gi meg, på en ynkelig måte, i Rimi.

    Jeg ville ikke at jeg skulle ha rykte på meg, på Langhus, for å være en butikksjef som bare jobbet der i et par måneder, og så begynte i en ny jobb.

    Så jeg gjorde et ærlig forsøk på å få Rimi Langhus bedre og, som jeg hadde gjort tidligere på Rimi Nylænde spesiellt, men også Rimi Bjørndal og på Rimi Kalbakken, hadde jeg også prøvd da, men med mindre lykke i de store butikkene, fordi på Bjørndal var jeg ikke butikksjef, så da bare gjorde jeg det butikksjef Kvehaugen satt meg til.

    Og på Kalbakken, så var det problemer da, med assistentene og personalet da, som nevnt tidligere.

    Men på Rimi Nylænde, en butikk som kunne minne litt om Rimi Langhus, iom. at det begge steder hadde blitt drevet butikk, ‘i alle år’, og det var begge steder nedslitte lokaler, og utfordringer i forbindelse med for stort lager på Rimi Nylænde og for lite lager på Rimi Langhus.

    Selv om butikkstandarden, da jeg tok over som butikksjef på Rimi Nylænde, etter butikksjef Monika, i 1998, var mye høyere, enn da jeg tok over Rimi Langhus, etter ICA-trainee Thomas, i 2001.

    Så Nylænde, den butikken fikk jeg og assistent Stian Eriksen, (og også Jan-ern, som han ble kallt, Jan Henrik, som var assistent før Stian, sammen med Wenche Berntsen og en låseansvarlig som het Hilde, og senere låseansvarlige Jørn, Ida og Manzoor).

    Vi fikk Rimi Nylænde ganske strøken, på et par år.

    Sånn at distriktsjef Fjellhøy, han sa i år 2000, at driftsdirektøren i Rimi, selveste driftsdirektøren, (som jeg ikke husker navnet på), han hadde visst høylydt priset butikken vår, Rimi Nylænde, at der var det alltid brillefint, eller noe lignende, ifølge Fjellhøy.

    Så jeg og de andre lederne på Rimi Nylænde, og medarbeiderne da, kunne nok være litt stolte over at vi fikk butikken der til å funke ganske bra.

    Vi fikk svinnet bra i 2000 og, og omsetningen var bra, og lønna var ikke så værst heller.

    Jeg tror alle tallene var bra.

    Men jeg fikk ikke noe bonus, fra Rimi, for år 2000, enda alle tallene var bra.

    Forstå det den som kan.

    Men men.

    Men vi fikk også til en standardheving på Rimi Langhus, vil jeg si.

    Men jeg måtte ta de fleste bestillingene.

    Og problemene fra Rimi Kalbakken, de gnagde fortsatt i bakhodet mitt.

    Og Anne Katrine Skodvin, distriktsjefen, hun ville ikke prate om de problemene på Kalbakken. Og heller ikke driftsdirektøren, han vestlendingen fra Mortensrud vel, ville prate om de problemene, da jeg tok det opp med han og regionsjefen, på Rimi Kalbakken, like før jeg sluttet, i mai 2001, da de var innom Rimi Kalbakken, for å se at standarden var bra før 17. mai 2001, hvis jeg husker riktig.

    Så jeg forklarte Anne Katrine, at jeg måtte ha ferie, for jeg var sliten etter Kalbakken og jeg stod også på ganske bra på Langhus.

    Så jeg tok en uke ferie, før jul 2001.

    I November, var det vel.

    Før julerushet begynte for fullt.

    Og så en uke ferie, igjen, etter nyttår 2002.

    Og da, før den ferien, så hadde Sølvi og verneombudet, Morten Saksgård, tror jeg han heter.

    De hadde hatt møte, dagen før jeg tok ferie, eller noe.

    Noe møte som agendaen for, var hemmelig, for meg.

    Men Sølvi kikka stygt på meg da.

    Så da hadde jeg fått nok.

    Så da orka jeg ikke å gå på jobb igjen, etter ferien, etter nyttår 2002.

    Men jeg gikk til legen, og forklarte at jeg hadde møtt veggen.

    For jeg var veldig overarbeida, og så ut som et lik omtrent, og med store ringer under øya.

    Så noen som skulle ha bryllup, de ville ikke at jeg skulle hente brusen for dem, som dem skulle ha i bryllupet, sommeren 2002, var det vel, for jeg så så jævlig ut, skjønte jeg på dem.

    Jeg var veldig bleik da, pga. overarbeid, og med svære ringer under øya.

    Og da, ved nyttår 2002, så hadde også Rimi Langhus vunnet Rimi Gullårer, for år 2001.

    Og da syntes jeg at jeg kunne gi meg på Langhus, med æren i behold.

    Så da syntes jeg at jeg kunne slutte med god samvittighet da.

    Så da sykmeldte jeg meg, og begynte å planlegge at jeg skulle studere, fra høsten 2002.

    For å få meg en ny karriere innen data da, siden jeg syntes Rimi var litt gjennområttent som firma.

    Så jeg var hjemme i mange uker, for å prøve å komme meg igjen, etter mange års overarbeid.

    Men, jeg ble litt deprimert av å bare være hjemme.

    Og, jeg ville ikke tilbake til Rimi, så fort som legen ville.

    Så jeg forklarte at jeg var litt deprimert, og jeg tenkte jeg kunne bruke tiden, til å finne ut mer om sykdommen som moren min hadde.

    For hun sa alle var sinnsyk.

    Så jeg tenkte jeg kunne prøve å finne ut mer om det.

    Så jeg tok noe tester hos han fastlegen, på Bentsebrugata legesenter.

    Men da forstod jeg hvor latterlig det var, å tro at jeg var manisk-depressiv, fordi jeg var overarbeidet og deprimert.

    Det var nok bare fordi jeg var blitt brukt som noe slags slave, på Rimi, at jeg var overarbeidet.

    Og jeg var deprimert, fordi jeg egentlig ikke hadde noe liv eller noen venner eller familie, som kunne støtte meg hvis jeg fikk problemer da.

    Den støtten gikk mest bare en vei.

    Med unntak av en kamerat som het Magne Winnem, som kunne gi råd osv.

    Men han også hadde jeg merket at det skrantet litt på, de siste årene da.

    Så han var heller ikke noe sånn person jeg hadde full tillit til da.

    Så sånn var det.

    Så jeg var litt deprimert også.

    Søsteren min hadde fortalt meg, at hun hadde venninner, som fikk ny utdannelse på attføring.

    Så jeg prøvde å fiske litt med han legen da.

    For jeg tenkte, at nå hadde jeg jobbet hardt i mange år, så kanskje jeg også kunne få sånn attføring da, og ikke bare venninnene til søsteren min.

    Men det hintet tror jeg ikke han legen tok.

    Så tilslutt, så bare ordnet jeg med studieplass på HiO selv.

    På Informasjonsbehandling, bachelor.

    Eller om det var informasjonsteknologi.

    Og jeg sa jo til hun Anne Katrine, halvveis for spøk, da jeg var deprimert og sånn, at jeg ble litt lenger sykmeldt, for jeg skulle til legen igjen, for jeg var sinnsyk, sa jeg til henne.

    For jeg var deprimert da.

    Hun Anne Katrine skulle alltid være så tøff, så det var sikkert derfor jeg sa sinnsyk istedet for deprimert da.

    Men jeg vet ikke om hun da virkelig trodde at jeg hadde blitt sinnsyk(?)

    Hun sa det, da jeg kom tilbake til Rimi Langhus, for å jobbe to-tre måneder, som butikksjef, før jeg skulle begynne å studere, at ‘alle kan vel bli litt sinnsyke en gang iblant’.

    Så jeg regner med at hun skjønte at jeg egentlig ikke var sinnsyk, det var bare at jeg overdrev litt, det med at jeg var deprimert osv., sånn at hun skulle skjønne det, at det var ikke sånn at jeg kom tilbake på jobb med en gang liksom.

    Men hva hun egentlig trodde, det skal jeg ikke svare på.

    Hun hadde ikke noe ordentlig møte med meg, hvor hun tok opp dette, etter at jeg begynte å jobbe som butikksjef igjen, våren 2002.

    Så jeg får ikke håpe det at hun har gått rundt og trodd jeg har vært sinnsyk da, men man vet aldri med henne.

    Kanskje hun bare fleipa, det er mulig.

    Men jeg får regne med at hun kjente meg såpass bra, etter å ha vært distriktsjefen min i Rimi, i nesten ti år da, sånn at hun skjønte at det ikke var noe mer enn noe depresjon i forbindelse med overarbeid, etter problemene på Rimi Kalbakken osv.

    Jeg regner med at hun skjønte det.

    De testene jeg fikk, av fastlegen, i Oslo, de viste ihvertfall at det var bare tull, så det gadd jeg ikke å bruke mer tid på.

    Jeg bare ordna med skolen, på HiO, og søkte lån hos lånekassa, og kom meg videre.

    Jeg måtte nesten gjøre det sånn, for jeg var så overarbeida, og jeg hadde ikke noen oppsparte midler, så jeg måtte nesten sykmelde meg noen måneder, for å få kontroll på livet mitt, og komme meg ut av Rimi da.

    Men jeg syntes det var greit, for det var rett og slett sånn, at jeg hadde møtt veggen, og hadde fått nok av Rimi, så jeg må si at sykmeldingen var reell, etter at også Sølvi begynte å oppføre seg rart, og se stygt på meg osv.

    Hva det var, som hun og verneombudet hadde møte om da, det fikk jeg ikke funnet ut av, da jeg kom tilbake til jobb, våren 2002.

    Da skulle jeg bare jobbe et par-tre måneder, heltid til, i Rimi, før jeg skulle begynne å studere.

    Og da oppførte alle folka seg mer menneskelig der, syntes jeg det virka som, da jeg kom tilbake fra sykmelding.

    Da var de nesten litt høflige mot meg, noen ganger, eller hva jeg skal tolke oppførselen deres som.

    Men dem syntes kanskje litt synd på meg som hadde vært sykmeldt, hva vet jeg.

    Jeg så ihvertfall framover, og begynte å studere da, høsten 2002.

    Men, jeg leide hybelleilighet av Rimi, i Oslo sentrum, og det passa bra i forhold til skolen, så jeg ville gjerne beholde den.

    Så da ble det til at jeg jobbet som låseansvarlig, to dager i uka, ved siden av studiene, på Rimi Bjørndal.

    Men der var det to ‘Hitler’-butikksjefer, etter hverandre, Irene og Johan, så jobben tok en litt for stor del av oppmerksomheten min, iforhold til studiene, som egentlig skulle vært første-prioritet.

    Men jeg studerte jo på NHI, data, på begynnelsen av 90-tallet.

    Så derfra har jeg 33 vekttall, i mye av de samme fagene som fra HiO.

    Og nå har de funnet den karakterutskriften, fra NHI, hos HiO.

    Jeg ringte i forrige uke, og den lå sammen med Erasmus-søknadene mine, fra 2004, til Sunderland.

    Så nå tror jeg det skal gå greit å få sendt over en Høgskolekandidat-grad, som det heter, i data, fra HiO.

    For jeg gikk jo to år der, før jeg dro til Sunderland.

    Og jeg fikk med de fleste av eksamenene, selv om det var problemer med Hitler-aktige sjefer på Rimi.

    Så jeg har fortsatt en fin toårsgrad, i informasjonsteknologi da, selv om det skjærte seg, i Sunderland.

    Jeg skal se om jeg finner en link til dette:

    http://studiekatalog.hio.no/content/view/full/192

    Så etter alle solemerker, så skal det snart dukke opp en fin formell toårsgrad, med navn Høgskolekandidat i informasjonsteknologi, i postkassen min her.

    Så det er ikke så ille.

    Så jeg må nesten si at jeg landa på beina uansett, selv etter mye problemer i Rimi, og med HiO og Lånekassa, og med Bertelsmann/Microsoft og politiet og myndighetene i Norge og England osv.

    Så det er ikke så ille, må jeg si.

    Så da blir jeg fornøyd, hvis jeg får den graden, som jeg egentlig ikke kan se noe grunn til at jeg ikke skal få.

    Da kan jeg kanskje få meg en ok datajobb, f.eks., vi får se.

    Så det er mye rart, så det blir spennende å se hva som skjer.

    Men jeg tror det er mye rart som foregår, som ikke folk gjør åpent.

    Og det var noe jeg og Sølvi, vi hadde orden på, da vi jobba som team på Rimi Langhus.

    Vi hadde åpen kommunikasjon, for det var Sølvi vant med fra lompe-fabrikken, eller bakeriet da, på Langhus.

    Ihvertfall så hadde vi det en stund der, så da skjønte jeg, fra Sølvi, hva det betydde å ha åpen kommunikasjon.

    For det hadde jeg nok ikke vært så flink til, i mine tidligere stillinger i Rimi.

    Så da lærte jeg noe av Sølvi og, for hun var flink med sånne ting som kommunikasjon osv.

    Så det er ikke sånn at det bare er assistentene som kan lære av butikksjefene, det kan også være sånn at butikksjefene kan snappe opp en ting eller to fra assistentene.

    Og det er jo gull verdt, å ta med seg ofte, vil jeg tro.

    For det spiller jo ingen rolle hvor man snapper opp ting fra, hadde jeg nær sagt, det viktigste er vel at man lærer og forstår ting, vil jeg tro.

    Så det får jeg håpe at jeg har lært, fra årene i Rimi.

    Det tror jeg ihvertfall, så det har ikke bare vært negativt i Rimi, det er ikke sånn jeg mener det.

    Men jeg har alltid hatt det i bakhodet, som leder i Rimi osv., at er det noe problemer, så prøv å gjør noe med dem.

    Så derfor var det litt skuffende, at distriksjef Skodvin og også driftsdirektøren, han fra Mortensrud, som hadde den stillingen i mai 2001, at ingen av de ville ha møte om problemene som var i organisasjonen i Rimi, også oppover i systemet, etter de problemene som var i forbindelse med at jeg jobbet som butikksjef på Rimi Kalbakken i noen måneder i 2000 og 2001.

    For da skjønte jeg at det systemet som var i organisasjonen til Rimi, var nok ganske gjennområttent.

    Så sånn var det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Den siste sommeren jeg jobba på Rimi Langhus, så var den eneste måten å få alle de unga gutta der til å jobbe, å bare tulle og fleipe hele sommeren.

    Dennis
    Libråten’s Photos – grillings

    Photo
    14 of 45
    |
    Back
    to Album
    |Dennis’s
    Profile

    Drag
    the corners of the transparent box below to crop this photo into your
    profile picture.

    Click
    on people’s faces in the photo to tag them.

    From
    the album:
    "grillings"
    by
    Dennis
    Libråten

    sambos?

    In
    this photo:

    Susanne
    Ekholm

    (
    photos)
    ,
    Camilla
    A

    Share

    Tag
    This PhotoReport This Photo

    Added
    May 31, 2008Add Comment

    Camilla
    A

    at 1:07pm June 2

    saaaamboosss


    Susanne
    Ekholm

    at 7:59pm June 17

    vad
    söta vi är 🙂

    Dennis
    Libråten

    at 8:07pm June 17

    ja
    dere er nydlige

    Camilla
    A

    at 5:10pm June 18

    ingen
    er så nydeli som du

     Erik
    Ribsskog

    at 11:11pm January 2

    Hei
    Dennis,

    jeg så på Facebook-sida mi at det dukka
    opp en del nye bildeserier, siden jeg adda deg og Espen Sigmund på
    Facebook.

    Men det heter vel ikke Grillings vel, det er vel
    Grilling som er riktig på norsk?

    Eller er det jeg som
    har vært for lenge i utlandet?

    Erik

    Dennis
    Libråten

    at 12:08am January 3

    defintivt
    du har vært for lenge i utlandet! 😛

     Erik
    Ribsskog

    at 12:15am January 3

    Ok,

    jeg
    blir litt irriterings jeg vet du når folk hermer etter sånn
    jeg prater.

    Men men.

    Hvem var det som ble butikksjef på
    Rimi Langhus etter den sommeren som jeg og du og Espen Sigmund styre
    da?

    Godt nyttår forresten!

    Erik

    Dennis
    Libråten

    at 1:05pm January 3

    Det
    var en som het svein det, veldig hyggelig kar, godt nyttår til
    deg og!

     Erik
    Ribsskog

    at 1:36pm January 3

    Ok,


    det gikk bra når han Svein begynte altså?

    Det
    høres bra ut.

    Husker du det du sa med at Morgan
    Andersen hadde blitt slått ned av VIF-fansen på Highbury
    fotball-pub, og at du var der, men at det ikke kom i avisa?

    Erik

     Erik
    Ribsskog

    at 1:55pm January 3

    Altså
    selv om journalistene var der, så kom det ikke i avisa.

    Dem
    skreiv ikke om at han ble slått ned, men dem skreiv om noe
    andre greier om Morgan Andersen som skjedde samme dagen, i
    forbindelse med Mikel-saken, eller noe?

    Var det ikke sånn
    det var da.

    Bare prøver å friske opp hukommelsen
    min litt, for jeg er litt tvilsom til avisene i Norge og Oslo noen
    ganger nå.

    Men men.

    Erik

    Dennis
    Libråten

    at 2:29pm January 3

    ja
    han fikk seg en på trynet husker ikke om det stod noe i avisene
    eller noe, er jo en del år sida

     Erik
    Ribsskog

    at 6:25pm January 3

    Hei,

    ja
    det var vel sommeren 2004.

    Men hvorfor var det VIF-folka
    skulle banke han opp da?

    Bare for nysgjerrighetens
    interesse.

    Erik

    Camilla
    A

    at 6:56pm January 3

    kan
    dere ikke heller skrive på veggen til hverandre, i stedet for å
    kommentere her!!!

     Erik
    Ribsskog

    at 8:21pm January 3

    Joda,

    jeg
    prøvde å skrive til Dennis et annet sted, men jeg tenkte
    det var greit å skrive her siden han hadde kommentert på
    bildet før.

    Er det så farlig da?

    Erik

     Erik
    Ribsskog

    at 1:27am January 4

    Åja,
    var det dama til Dennis.

    Er det derfor Dennis er på
    begge bildene altså.

    Ja, du får heller sende
    melding da vet du Dennis, hvis du skal svare, jeg gidder ikke å
    krangle her.

    Erik

  • Det her er Tove fra Rimi Langhus. (In Norwegian).

    Fredrik
    Karlsen’s Photos – rimis sommerfest 07

    Photo
    17 of 30
    |
    Back
    to Album
    |Fredrik’s
    Profile

    Drag
    the corners of the transparent box below to crop this photo into your
    profile picture.

    Click
    on people’s faces in the photo to tag them.

    From
    the album:
    "rimis
    sommerfest 07"

    by
    Fredrik
    Karlsen

    Share

    Tag
    This PhotoReport This Photo

    Added
    July 17, 2007Add Comment

     Erik
    Ribsskog

    at 12:17am January 3

    Det
    er Tove jo.

    Jobber Tove på Rimi/Ica enda eller?

    Og
    er hu på ferie i USA hvert år enda?

    Jeg husker jeg
    måtte pynte juletre, jula 2001, for at Tove skulle bli fornøyd
    og ikke sykmelde seg.

    Men men, da blei hu ikke sykmeldt i
    hvertfall, som hu hadde vært i åra før, ettersom
    jeg skjønte.

    Tove hadde også nøkkel til
    Rimi Langhus, som jeg ikke veit hvor hu hadde fått fra.

    Men
    hu trengte fler nøkler for å komme inn da.

    Festen
    var hos Sølvi, som var assistent.

    Jeg var på fest
    der selv, sommeren 2001, like etter at jeg begynte som butikksjef
    der, og han Thomas skulle slutte.

    Han gikk hjem sammen med den
    peneste jenta i bygda, som slutta da jeg begynte der.

    Jeg
    husker ikke hva hu het, men hu måtte spørre han Thomas
    om tillatelse hvis hu skulle synge noe greier, eller noe, sånn
    at jeg hørte det.

    Så her var det nok noe
    lurings.

    Også ei asiatisk dame slutta uka før jeg
    begynte, uten at jeg fikk prata med dem engang.

    Men
    men.

     Erik
    Ribsskog

    at 12:17am January 3

    Det
    var også vorspiel her før julebordet med mange Rimier i
    Folkets Hus, i Oslo, jula 2001, hvor fetteren min Øystein også
    var med.

    Og han hadde med noe techno-musikk, som han spillte
    på PC-en til Trond, sønnen til Sølvi, men jeg
    fikk ikke lov å høre.

    Men det var greit, for han
    fetteren min er jo en del yngre enn meg, så det var kanskje
    ikke så artig hvis jeg skulle blande meg i alt han dreiv
    med.

    Men men.

    Sorry at jeg skriver meg litt bort
    her.

    Er det han med flippskjegget som ble Rimi butikksjef i
    2004 eller Fredrik?

    Godt nyttår
    forresten!

    Erik

  • StatCounter: Noen søker på ‘erik ribsskog lat, gjorde ikke jobben sin som butikksjef’, på Google. (In Norwegian).

    StatCounter: Noen søker på ‘erik ribsskog lat, gjorde ikke jobben sin som butikksjef’, på Google. (In Norwegian).

    http://www.google.no/search?hl=no&q=erik%20ribsskog%20lat%2C%20gjorde%20ikke%20jobben%20sin%20som%20butikksjef&btnG=Google-s%C3%B8k&meta=

    PS.

    Det er ikke sant, vil jeg si.

    Jobben til en butikksjef er å få bra resultater.

    Og jeg hadde bra resultater i alle de tre butikkene jeg jobbet i som butikksjef.

    (På Rimi Kalbakken var ikke resultatene så bra, men de var så dårlige fra før der, så man kunne nesten ikke vente at de automatisk skulle bli bra, på bare noen få måneder, men jeg fikk resultatene til å bli bedre ihvertfall, med høyere omsetning og mindre svinn, mener jeg å huske).

    Og på Rimi Nylænde, da jeg jobbet der, i år 2000, så fikk vi kjempebra resultater.

    Og vi fikk også veldig bra resultater, på Rimi Langhus, i 2001, hvor vi vant Rimi Gullårer-konkurransen mm.

    Så jeg vil si det var bra resultater for en fersk butikksjef.

    Men men.

    Men jeg kunne nok vært flinkere til å motivere de ansatte.

    Men jeg prøvde å lære mer om ledelse, og jeg fulgte med veldig på de kursene i praktisk ledelse, som vi butikksjefene var på, på Rimis hovedkontor, i 2001.

    Og jeg spurte også distriktsjef Anne Katrine Skodvin, om jeg kunne få ta et kurs i ledelse, på Varehandelsens Høyskole, siden jeg hadde hatt problemer med ledelse, i jobben på Rimi Kalbakken.

    Men Anne Katrine mente det fikk være nok ledelseskurs, med de kursene på Sinsen.

    Hun sa jeg kunne gå på et kurs, men ikke kurs i ledelse, av en eller annen grunn.

    Og da syntes ikke jeg det var så spennende å gå kurs, for det var jo ledelse som jeg hadde hatt problemer med, på Kalbakken osv.

    Så sånn var det.

    Og i årene før jeg begynte som butikksjef, i 1998.

    Altså fra 1992 til 98, I drøye fem år da.

    Da jobbet jeg som om jeg hadde strikkmotor omtrent, og fylte varer i hyllene og ryddet alle hyllene i butikken osv.

    Og jeg jobbet også på Rimi Bjørndal som assistent, hvor det var veldig hektiskt å jobbe.

    Og de første årene som leder, når jeg hadde tid til det, for jeg bodde på Ellingsrudåsen, hvor jeg ikke kjente så mange, da pleide jeg å dukke opp ihvertfall en time tidligere hver dag, for å få butikken til å bli bra osv.

    Og det var mens jeg hadde en årslønn på 140.000 osv., som Rimi-assistent.

    Og jeg jobbet alltid veldig hurtig og effektivt vil jeg si, i alle disse årene.

    Så jeg tviler på at det er noen medarbeidere, som Rimi har tjent så særlig mer på å ha ansatt, enn meg.

    Da jeg begynte som butikksjef, så skjønte jeg jo det, at jeg måtte ha kontrollen, når jeg jobbet i butikken.

    Så ikke det kom tyver og stjal alle varene i hyllene, f.eks.

    Så da jobba jeg meg ikke like ofte inn i komatåka som jeg gjorde som assistent.

    Men jobben min som butikksjef, mener jeg, var jo mer å få resultatene bra, enn å jobbe meg inn i komatåka, og miste kontrollen over meg selv og butikken.

    Men at jeg var lat, nei det var jeg langt ifra.

    Jeg prøvde alltid å gjøre mitt beste, i alle år på Rimi, for at butikken skulle bli best mulig og få best mulige resultater.

    Jeg var litt overarbeida, etter mange års slit i Rimi, de siste årene som butikksjef osv.

    Men at det skal bety at jeg er lat, det er jeg ikke enig.

    Sliten og lat, er ikke det samme, så det er jeg ikke enig i.

    Og selv om jeg var sliten så prøvde jeg alltid å få butikken til å bli best mulig.

    Så det her er ikke jeg helt enig i.

    Men han Kjetil, som var assistent, på Rimi Kalbakken, han angrep meg for dette.

    Han mente at jeg skulle bare jobbe og jobbe, med å fylle opp hyller og sånn.

    Og ikke bruke tid på å tenke.

    Men jeg var vant til, fra Rimi Nylænde, der jeg jobbet som butikksjef først, å prøve å bruke hue, for å få bra resultater.

    For jeg mener at butikksjefarbeid, er ikke bare å bruke kroppen, men også å bruke hue.

    Og jeg mener også at man burde ikke bare konsentrere seg om arbeide med varer osv., når man er butikksjef, men man bør også ha ører og øyner åpne, for hva som foregår i butikken ellers.

    Av tyveri og sånne ting.

    Så da kan man ikke bare jobbe seg inn i en komatåke, da mener jeg butikken og Rimi er mer tjent med å ha en butikksjef, som er årvåken og har kontrollen.

    Men jeg var ikke noe flink til å forklare dette til han Kjetil.

    Hvordan jeg tenkte.

    For jeg syntes han var litt aggresiv.

    Så jeg fikk aldri noe bra kommunikasjon med han.

    Men det må vel jeg ta mye på min kappe, siden jeg var hans sjef.

    Så derfor ville jeg gjerne lære mer om ledelse osv., etter at jeg begynte som butikksjef på Rimi Langhus, etter Rimi Kalbakken, for jeg skjønte at jeg hadde en del mer å lære på det området.

    Så sånn var det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Det er visst en ganske utbredt oppfatning i USA at 11. september var en ‘inside job’, og at jødene stod bak. (In Norwegian).

    196 nesNYC Says:

    November 22nd, 2008 at 12:59 pm
    Most lefty leaders are Jewish and all roads point to Israel as being complicit in 9/11. Zinn is no exception. His automatic reaction is of self preservation and that of his ilk. You’d be hard pressed to find many Jews in agreement that 9/11 was an inside job because it would point squarly to them.

    Tune out these idoits they will be proven wrong in the long run.
    http://www.prisonplanet.com/howard-zinn-i-dont-care-if-911-was-an-inside-job.html

    PS.

    Jeg husker 11. september 2001.

    Da jobbet jeg vel tidlig-vakt, på Rimi Langhus, mener jeg å huske.

    Noe sånt.

    Kjetil Furuset, var innom Rimi, og jeg hørte han prata med Christina Brynteson, var det vel, og fortalte at det var noe sinnsyke greier, som hadde skjedd i USA.

    Og jeg satt på radioen, på pauserommet, i en kort pause, mens jeg delte vannmelon, var det vel.

    Hvis det ikke var før på sommeren da, at jeg delte vannmelon.

    Men det var radio der, i hvertfall.

    Og da prata dem om Pentagon osv. da.

    På veien hjem fra jobb, på toget, så sms-et jeg en jeg kjente fra irc, Thorstein Bjørnstad, fra Trondheim, og han sa også at det var noe villt, eller noe, som hadde skjedd.

    Eller om det var han som sms-et meg.

    Det er mulig.

    Så da jeg kom hjem til leiligheten min, i W. Thr. gt., i Oslo.

    Så hadde jeg parabol, på den tida her, og CNN og Sky News osv.

    Og jeg hørte vel mest på CNN.

    Men TV3, eller om det var TV Norge, de begynte å bare vise amerikanse nyheter, fra ABC eller CBS, eller noe sånt.

    Men men.

    Men jeg hørte på CCN, jeg tror det var noen timer etter angrepene, altså samme dagen, (i Norge).

    At noen hadde sett to agenter fra Mossad, som stod oppå en bakketopp, i utkanten av New York, og filmet angrepene på World Trade Center.

    Dette leste de opp på CNN, med jevne mellomrom, i noen timer, etter at jeg kom hjem fra jobben, i hvertfall.

    Men de etterfølgende dagene, så forsvant denne nyheten fra nyhetsbildet.

    Og det var jo vanskelig å få tak i hva som ble sagt, da de nevnte dette og.

    For det var jo rimelig kaos, med biler igjen og igjen av flyene som kjørte inn i bygningene, og bygningene som raste sammen, og folk som kastet seg fra bygningene.

    Og det var jo pentagon-angrepet, samt dette flyet som styrtet i en åker også.

    Og alle flyene stod jo på bakken, i et par dager vel, etter at dette skjedde.

    Så det var veldig mange nyheter.

    Så dette med at Mossad filmet 11. september, forsvant vel litt, i alle de andre nyhetene.

    Men jeg husker det enda nå, at dette ble sagt flere ganger, på CNN, mener jeg det var, 11. september.

    Så det her lurer jeg litt på enda.

    Så sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog