johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Her kan man se det, at min mor, Karen Ribsskog, sine foreldre, de ble gift i København, rett etter krigen. (Litt uvanlig på den tiden vel?)

    gift i københavn

    http://www.myheritage.no/site-family-tree-380233/onetree-genealogy?familyTreeID=5&rootIndivudalID=5065787

    PS.

    Det står også det, at min morfar, var Overrettsaksfører, (i tillegg til Rådmann, som han var i Hadsel, i Vesterålen).

    Overrettsaksfører, det tror jeg var, da han jobbet for myndighetene, med å stille krigsforbrytere, for retten, i det kjente landssvikeroppgjøret, etter 2. verdenskrig.

    For det jobbet bestefar Johannes med, i en del år etter krigen, før han ble Rådmann osv., husker jeg at min mormor sa, på telefonen, for et par år siden.

    Han jobbet bl.a. i Lillehammer og muligens også i Nittedal med dette, mener jeg det var.

    Altså at han var aktor, var det vel min mormor, Ingeborg Ribsskog, sa.

    Mot landssvikerne etter krigen da.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Kirken de giftet seg i, ligger inne i en kjent festning, i København:

    kastelskirken

    http://da.wikipedia.org/wiki/Kastelskirken

    PS 3.

    Da måtte jeg nesten sende en ‘e-postings’, til Degnen der:







    Gmail – Til Degnen







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Degnen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Oct 11, 2010 at 12:21 AM





    To:

    anim@km.dk



    Hei,

    min mor, Karen Ribsskog, sine foreldre, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard og Johannes Ribsskog, fra Norge, ble gift i Citadellet kirke, 22. juni 1946.
    Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av "mafia'n", i Oslo, i 2003, og ble forsøkt drept i Larvik, i 2005.

    Men jeg får ikke rettigheter fra politiet, og har flyktet til England, men får her ikke lov å være flyktning.
    Så jeg prøver å finne ut hva som foregår, for jeg vet ikke engang hvilken mafia dette er.

    Hvorfor giftet de seg i kastellkirken.

    Var det fordi at min mormors morfar, Anders Gjedde Nyholm, var Chef for generalkommandoen, dvs. øverstkommanderende general, i 1930-årene.

    Kastellet/citadellet, er vel en festning?

    Forresten, min far, Arne Mogan Olsen, som lot meg bo alene, fra jeg var ni år, sin dame, Haldis Haldis skal visst ha tullet med en degn, ifølge hennes datter Christell Humblen.
    Men hva er en Degn egentlig?

    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Fint om dere kunne sendt kopi av kirkeboka, fra det bryllupet, for min mormor, Ingeborg Elisabeth Ankerita Ribsskog f. Heegaard, var veldig fin og arvet bl.a. Holger baron Adeler, og hennes morfar var den kjente L.C. Nyholm, hofjægermester og parliamentsmeldem, og hennes farfars far, var den kjente industriherre Anker Heegaard.

    Håper dere kan ordne dette!
    På forhånd takk for eventuell hjelp!






  • Jeg sendte en ny e-post, til Politiet i Drammen







    Gmail – Nettbutikk







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Nettbutikk





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 10, 2010 at 11:50 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    ———- Forwarded message ———-
    From: Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>

    Date: 2010/10/10
    Subject: RE: Nettbutikk
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Er du på fest på en søndagskveld eller?? Eller er du helt alvorlig i dette sludderet? Hva med emailen du skrev til meg om å drepe politiet?? Er du riktig per nu??


    Date: Sun, 10 Oct 2010 22:21:35 +0100

    Subject: Re: Nettbutikk
    From: eribsskog@gmail.com
    To: torwaldgrensen@hotmail.com

    CC: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    nei, jeg tror politiet får se på det her, det virker som bedrageri, synes jeg.

    Jeg mener at e-post adressen din fremstår som å være fra en person med navn Torwald Grensen.

    Og du kom med et forretningsforslag, såvidt jeg kunne skjønne det.
    Så dette tror jeg at politiet får se på, så får vi la det ligge fra nå av, og la politiet se på dette.
    Det er ihvertfall det jeg kommer til å gjøre, jeg kommer ikke til å svare noe mer.

    Jeg vil kunne sende eventuelt nye e-poster til politiet, som vedlegg til anmeldelsen for bedrageri, (som jeg synes dette minner om forsøk på).
    Erik Ribsskog

    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Vel nå er ikke min hotmailadresse det samme som mitt fornavn og etternavn. Jeg antar at Jonhscons ikke er ditt fornavn og etternavn heller? Men siden du allerede har sagt at du ikke kan hjelpe meg, så tror jeg at jeg står over å sende deg et kopi av passet mitt dersom det er greit.

    Mvh Torwald.


    Date: Sun, 10 Oct 2010 21:50:05 +0100

    Subject: Re: Nettbutikk
    From: eribsskog@gmail.com
    To: torwaldgrensen@hotmail.com

    CC: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg finner deg ikke på nettet, så da blir jeg litt skeptisk.

    Du er ikke i skattelistene, eller på gule sider.
    Og du har Hotmail-addresse.

    Og du er ikke på Facebook.

    Og du har et rart navn.
    Nei, det her virker bare dumt, synes jeg.
    Hvis du sender meg kopi av pass, eller annen gyldig legitimasjon.

    Så kan vi ta det derfra.
    Med Godtebutikken.net-hilsen
    Erik Ribsskog
    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Hei

    Nei, jeg er lærerstudent med en warhammer-avhengighet. Prisene er såpaass drøye i Norge at jeg lette etter en i england som kunne kjøpe et par pakker miniatyrer der til britiske priser og videresende til meg.

    Hilsen Torwald.


    Date: Sun, 10 Oct 2010 19:27:18 +0100

    Subject: Re: Nettbutikk
    From: eribsskog@gmail.com

    To: torwaldgrensen@hotmail.com

    Er du undercover politi?

    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Hei

    Det er helt i orden. Man skal kjenne sine fagfelt.

    Mvh Torwald.


    Date: Sun, 10 Oct 2010 18:53:11 +0100
    Subject: Re: Nettbutikk
    From: eribsskog@gmail.com

    To: torwaldgrensen@hotmail.com

    Hei,

    ja, dette er ikke mitt felt, dessverre.
    Jeg er tidligere Rimi-butikksjef.

    Så miniatyrer, det skjønner jeg meg ikke på, dessverre.
    Så det måtte blitt at jeg hjalp til å sette opp en nettbutikk, eller noe, eventuelt.

    Men å drive en sånn nettbutikk, det er nok ikke mitt felt dessverre.
    Håper dette er i orden!
    Med Godtebutikken-net hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Hei Ribsskog!

    Jeg ser at du har en nettbutikk der du selger godter til en lavere pris enn man får ferdigeksportert i Norge, alt sammen med en fornuftig profitterskel for deg selv. Kunne du tenke deg å gjøre dette med andre ting som er tilgjengelig i England, men ikke i Norge? Jeg er modellsamler av historiske miniatyrer som warhammer, battlelore og The english Civil War og ser at detaljistene i Norge tar 20-30% avanse på en del plastikkprodukter i forhold til prisen en kan få de for i England.

    La meg få høre fra deg om du er interessert i å gjøre innkjøp og videresende dem til Norge.

    Mvh Torwald






  • Jeg har funnet ut at det er noen fordeler ved å ha sin egen godtebutikk

    Photo 2088

    Photo 2089

    Photo 2090

    PS.

    Og jeg må også skrive en takk, til ‘Rock ‘n’ Roll-tannlegen’, i Walton.

    (Som jeg klagde fælt på, da behandlingen av tanna mi stod på).

    Men som egentlig nok var veldig flink, viser det seg.

    For den gulltanna jeg fikk, den virker fortsatt bra.

    Og jeg kan spise mints og alt mulig.

    (Selv om jeg prøver å være litt forsiktig da).

    Så det var veldig bra, for den gamle amalgam-fyllingen, den datt ut, husker jeg, ifjor, var det vel.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en ny e-post til Politiet i Drammen og Spesialenheten. (Torwald Grensen var visst ikke et ekte navn nei)







    Gmail – Nettbutikk







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Nettbutikk





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 10, 2010 at 10:21 PM





    To:

    Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Cc:

    post.sondre.buskerud@politiet.no


    Bcc:

    post <post@spesialenheten.no>



    Hei,

    nei, jeg tror politiet får se på det her, det virker som bedrageri, synes jeg.
    Jeg mener at e-post adressen din fremstår som å være fra en person med navn Torwald Grensen.

    Og du kom med et forretningsforslag, såvidt jeg kunne skjønne det.
    Så dette tror jeg at politiet får se på, så får vi la det ligge fra nå av, og la politiet se på dette.
    Det er ihvertfall det jeg kommer til å gjøre, jeg kommer ikke til å svare noe mer.

    Jeg vil kunne sende eventuelt nye e-poster til politiet, som vedlegg til anmeldelsen for bedrageri, (som jeg synes dette minner om forsøk på).

    Erik Ribsskog

    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Vel nå er ikke min hotmailadresse det samme som mitt fornavn og etternavn. Jeg antar at Jonhscons ikke er ditt fornavn og etternavn heller? Men siden du allerede har sagt at du ikke kan hjelpe meg, så tror jeg at jeg står over å sende deg et kopi av passet mitt dersom det er greit.

    Mvh Torwald.


    Date: Sun, 10 Oct 2010 21:50:05 +0100

    Subject: Re: Nettbutikk
    From: eribsskog@gmail.com
    To: torwaldgrensen@hotmail.com

    CC: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg finner deg ikke på nettet, så da blir jeg litt skeptisk.

    Du er ikke i skattelistene, eller på gule sider.
    Og du har Hotmail-addresse.

    Og du er ikke på Facebook.

    Og du har et rart navn.
    Nei, det her virker bare dumt, synes jeg.
    Hvis du sender meg kopi av pass, eller annen gyldig legitimasjon.

    Så kan vi ta det derfra.
    Med Godtebutikken.net-hilsen
    Erik Ribsskog
    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Hei

    Nei, jeg er lærerstudent med en warhammer-avhengighet. Prisene er såpaass drøye i Norge at jeg lette etter en i england som kunne kjøpe et par pakker miniatyrer der til britiske priser og videresende til meg.

    Hilsen Torwald.


    Date: Sun, 10 Oct 2010 19:27:18 +0100

    Subject: Re: Nettbutikk
    From: eribsskog@gmail.com

    To: torwaldgrensen@hotmail.com

    Er du undercover politi?

    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Hei

    Det er helt i orden. Man skal kjenne sine fagfelt.

    Mvh Torwald.


    Date: Sun, 10 Oct 2010 18:53:11 +0100
    Subject: Re: Nettbutikk
    From: eribsskog@gmail.com

    To: torwaldgrensen@hotmail.com

    Hei,

    ja, dette er ikke mitt felt, dessverre.
    Jeg er tidligere Rimi-butikksjef.

    Så miniatyrer, det skjønner jeg meg ikke på, dessverre.
    Så det måtte blitt at jeg hjalp til å sette opp en nettbutikk, eller noe, eventuelt.

    Men å drive en sånn nettbutikk, det er nok ikke mitt felt dessverre.
    Håper dette er i orden!
    Med Godtebutikken-net hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Hei Ribsskog!

    Jeg ser at du har en nettbutikk der du selger godter til en lavere pris enn man får ferdigeksportert i Norge, alt sammen med en fornuftig profitterskel for deg selv. Kunne du tenke deg å gjøre dette med andre ting som er tilgjengelig i England, men ikke i Norge? Jeg er modellsamler av historiske miniatyrer som warhammer, battlelore og The english Civil War og ser at detaljistene i Norge tar 20-30% avanse på en del plastikkprodukter i forhold til prisen en kan få de for i England.

    La meg få høre fra deg om du er interessert i å gjøre innkjøp og videresende dem til Norge.

    Mvh Torwald






  • Jeg sendte en ny e-post, med kopi til Politiet i Drammen og Spesialenheten







    Gmail – Nettbutikk







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Nettbutikk





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 10, 2010 at 9:50 PM





    To:

    Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Cc:

    post.sondre.buskerud@politiet.no


    Bcc:

    post <post@spesialenheten.no>



    Hei,

    jeg finner deg ikke på nettet, så da blir jeg litt skeptisk.
    Du er ikke i skattelistene, eller på gule sider.
    Og du har Hotmail-addresse.

    Og du er ikke på Facebook.

    Og du har et rart navn.
    Nei, det her virker bare dumt, synes jeg.
    Hvis du sender meg kopi av pass, eller annen gyldig legitimasjon.

    Så kan vi ta det derfra.

    Med Godtebutikken.net-hilsen
    Erik Ribsskog
    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Hei

    Nei, jeg er lærerstudent med en warhammer-avhengighet. Prisene er såpaass drøye i Norge at jeg lette etter en i england som kunne kjøpe et par pakker miniatyrer der til britiske priser og videresende til meg.

    Hilsen Torwald.


    Date: Sun, 10 Oct 2010 19:27:18 +0100

    Subject: Re: Nettbutikk
    From: eribsskog@gmail.com

    To: torwaldgrensen@hotmail.com

    Er du undercover politi?

    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Hei

    Det er helt i orden. Man skal kjenne sine fagfelt.

    Mvh Torwald.


    Date: Sun, 10 Oct 2010 18:53:11 +0100
    Subject: Re: Nettbutikk
    From: eribsskog@gmail.com

    To: torwaldgrensen@hotmail.com

    Hei,

    ja, dette er ikke mitt felt, dessverre.
    Jeg er tidligere Rimi-butikksjef.

    Så miniatyrer, det skjønner jeg meg ikke på, dessverre.
    Så det måtte blitt at jeg hjalp til å sette opp en nettbutikk, eller noe, eventuelt.

    Men å drive en sånn nettbutikk, det er nok ikke mitt felt dessverre.
    Håper dette er i orden!
    Med Godtebutikken-net hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Hei Ribsskog!

    Jeg ser at du har en nettbutikk der du selger godter til en lavere pris enn man får ferdigeksportert i Norge, alt sammen med en fornuftig profitterskel for deg selv. Kunne du tenke deg å gjøre dette med andre ting som er tilgjengelig i England, men ikke i Norge? Jeg er modellsamler av historiske miniatyrer som warhammer, battlelore og The english Civil War og ser at detaljistene i Norge tar 20-30% avanse på en del plastikkprodukter i forhold til prisen en kan få de for i England.

    La meg få høre fra deg om du er interessert i å gjøre innkjøp og videresende dem til Norge.

    Mvh Torwald






  • Jeg sendte en ny anmeldelse, til Politiet i Drammen







    Gmail – Erik Ribsskog, on the run from Vestfold health authorities







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Erik Ribsskog, on the run from Vestfold health authorities





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 10, 2010 at 9:06 PM





    To:

    post <post@spesialenheten.no>



    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Sun, Oct 10, 2010 at 9:06 PM
    Subject: Fwd: Erik Ribsskog, on the run from Vestfold health authorities
    To: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Her er noe mer piss, som dere ikke kan svare om.

    Jeg ønsker gjerningspersonen tiltalt og straffet.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Torolv Teistgard <torolv.teistgard@gmail.com>

    Date: Sun, Oct 10, 2010 at 8:53 PM
    Subject: Erik Ribsskog, on the run from Vestfold health authorities
    To: tim@packagingeurope.com


    Are you aware that Erik Ribsskog has paranoid psychosis and is on the run from the mental health service of Vestfold, Norway? He has even posted his psych files on the Internet. Erik Ribsskog is also a very active and well-known (chiefly for being totally crazy) blogger.

    http://ribsskog-fanclub.blogspot.com/1970/10/refugee-target-guy-mafia-victim-and.html

    http://johncons-mirror.blogspot.com

    Just google Erik Ribsskog. He writes about you too, and publishes all of your correspondence with him.


    Torolv