![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Order Process
|
Godtebutikken.net <info@godtebutikken.net> |
Sat, Oct 9, 2010 at 3:08 PM | |
|
To: eribsskog@gmail.com | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Order Process
|
Godtebutikken.net <info@godtebutikken.net> |
Sat, Oct 9, 2010 at 3:08 PM | |
|
To: eribsskog@gmail.com | ||
| ||
|
Hi, ok, these screen-shots, are pictures that I've published on my blog. (I've pasted the HTML-code, from Flickr, on my blog). It was a surprise for me, to hear, that this isn't ok, since I've been doing this, for many years, on my BT/Flickr-account. Since this is my correspondence, then I can post about it on my blog, I've reconed. I publish a lot of blog-posts on my blog, so I'd need some time, to adapt to this, that you tell me now. But I'll think about it, and perhaps return to Blogger-pictures, (if I find some money, to pay to Google, for more storing-space). I'm sorry that I wasn't aware of this rule. Regards, Erik Ribsskog — On Tue, 8/6/10, Flickr Support <case1513738@support.
|
http://www.godtebutikken.net/index.php
PS.
Jeg lurer også på om jeg skal begynne med sigaretter.
For jeg så at de hadde blitt så fælt dyre, i Norge nå.
At de kosta 100 kroner, eller noe.
Men her i England, så koster de vel ikke så mye, tror jeg.
Det må jeg prøve å få sjekka opp.
Vi får se om jeg får gjort det imorgen.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Noen sier at det er ulovlig av meg, å selge tobakk og alkohol.
Men det er det ikke i England.
Her selger butikkene både alkohol og tobakk.
Og det er lov å importere dette til Norge og.
Så så lenge det koster mindre enn 200 kroner, så skal dette være tollfritt, mener jeg.
Dette er vanlige matbutikk-varer, alt sammen, her i England.
Og gin og whisky er jo også britiske spesialiteter.
Og jeg er jo i slekt med en fyrste fra Novgorod, (gjennom min grandtante Unse, i Danmark), så jeg kan jo prøve meg med vodka og, tenkte jeg.
For hvis du går på en Tesco eller en Off Licence her i England, så selger de vodka og tobakk og alt mulig.
Og jeg prøver liksom å ha en slags britisk on-line butikk her.
Og hvis folk kan kjøpe de andre kioskvarene, så må de jo få lov å kjøpe sigaretter og, mener jeg.
Og hvis de kan (spesial)-bestille mat og potetgull osv., så må de jo få lov å kjøpe en flaske britisk gin eller whisky og mener jeg.
(Men jeg må finne noe bra emballasje til de her flaskene først.
Sånn at det blir ordentlig og seriøst).
Men vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 3.
Noen skriver at det er ulovlig å selge til Norge.
Men jeg selger ikke bare til Norge, jeg selger til hele Europa, (og også hele verden).
Selv om det er en del på norsk, så skjønner svensker og dansker også det, (og også engelskmenn skjønner nok litt norsk kanskje).
Og det bor jo en norsk koloni i Spania og.
Så det er ikke jeg som selger til Norge.
Det er de som kjøper, som importerer til Norge.
Og de kan kreve tilbake britisk moms også.
Så de kan få kanskje en femmer eller tier, tilbake da, i moms, hvis man kontakter de riktige myndigheter.
Og så lenge det er snakk om import på under 200 kroner, så er det fritatt for avgifter.
Hvem er du som skriver som en politimann da, forresten.
(Eldvaldsen mener jeg).
Dette var rart.
Men men.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS.
De godteposene, som heter Swizzels Mix.
De kosta bare 25 pence, (nedsatt fra 1 pund), på Tesco, nå i kveld.
(Av en eller annen grunn).
Så de var veldig billige, så derfor kjøpte jeg ca. en eske av de.
(Jeg kjøpte ikke alle de, jeg lot ca. halvparten stå igjen).
Så de tror jeg at jeg kan selge for under 30 kroner, ihvertfall, (inklusiv porto).
Så blir det noe som ikke koster mer enn 30 kroner og, mener jeg.
Så slipper kanskje folk å få bakoversveis.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Det godteriet, det kosta 1 pund, i en budsjett-butikk, her i England.
(Jeg tenker jeg skal kjøpe direkte fra fabrikkene seinere, hvis dette blir vellykket, og det blir mye salg.
Vi får se).
Jeg skal se om jeg finner igjen hvor mye dette blir i porto.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
£2.51, ble det i porto:
PS 2.
Her kan man se det bedre:
Kunden sendte meg 39.90, i norske.
Og det ble £3.73, i engelske pund.
(Etter at PayPal tok kanskje 5 kroner i avgift.
Noe sånt.
Men PayPal er det eneste/billigste alternativet, tror jeg.
(Som virker for min netthandel, for øyeblikket).
Men men).
Så ser man at portoen var på £2.51.
Så jeg tjente da, (innbetaling – porto): £1.22.
Og den pakken med godteri, kosta £1, i budsjett-butikken, her i England.
Så da tjente jeg 22 pence.
Men konvolutten kosta 20 pence.
Så da tjente jeg 2 pence.
Men, printer-blekk koster nok også litt.
Så la oss si at jeg gikk 20 pence underskudd da.
Så jeg må nok skru opp prisene litt til her.
Men hvis kunden hadde bestilt 2-3 varer samtidig.
Så hadde det blitt mindre i PayPal-avgift, pr. vare.
Og også mindre i porto, pr. vare.
Så da blir det sånn, at de som bestiller en ting, de tjener jeg ikke noe på.
Men de som bestiller mange ting, de tjener jeg på.
Men, kanskje folk først kjøper en ting, for å se om de faktisk får godteriet i posten osv.
Og så kjøper de kanskje mer seinere.
Jeg får tenke litt mer på dette.
Jeg har ikke lyst til å gi folk bakoversveis, med alt for høye priser heller.
Men jeg får også se om jeg finner ut hva lignende godteri koster i Norge nå.
(Det er noen år siden jeg har bodd i Norge nå så).
Men vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 4.
Da var dagens eneste levering sendt.
Så da burde den være i Norge, om et par dager vel.
Siden det er gratis flyfrakt.
(Royal Mail hadde låst den postkassen for frankert post, idag, virka det som.
Jeg klarte ikke å åpne den, ihvertfall.
Men men).
Men den pakken burde nok da være i Norge, på lørdag, (eller noe), kan jeg tenke meg.
Ihvertfall i god tid før Halloween.
(Når nå det er igjen.
Det burde jeg kanskje sjekke opp).
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 5.
Her er mer om dette:
PS 6.
Halloween er visst rundt 31. oktober.
Så den leveringen, fra PS-et ovenfor, den burde nok gå bra.
Den burden nok være i Norge, i god tid, før Halloween, hvis jeg skulle gjette.
Så sånn er nok det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 7.
Her er mer om dette:
PS.
Christell og Hege var forresten også venninner.
De ble kjent, da de var sånn 15-16 år, tror jeg.
Grunnen til at de ble kjent, var at var naboer, i Rødgata, i Drammen.
(Tror jeg ihvertfall).
For Christell bodde jo mye der og.
Så en gang, som jeg skulle ligge over hos Jan, i Drammen.
Så var Christell der, aleine vel, hos Jan.
Så la Christell fram noe madrass for meg vel.
Så stakk hun bort til Hege.
(Dette var høsten, skoleåret 1988/89).
Så kjeda jeg meg da, så begynte jeg å ringe til kontakttelefonen.
Så kom Christell plutselig tilbake da.
Så kjefta hu, fordi jeg ringte til kontakttelefonen, fra telefonen til Jan.
Så Christell bodde i Rødgata, skoleåret 1988/89, vil jeg si.
Mens jeg var der som gjest da.
Og da ble jeg så sur, fordi Christell kjefta.
(Hu var jo yngre enn meg).
Så da gikk jeg meg en tur, nesten langs noen jernbaneskinner, som dem har uti der.
(Av en eller annen grunn).
Og kjølte meg ned litt.
Før jeg tok kvelden.
For jeg skulle sikkert på jobb, på CC Storkjøp, dagen etter da.
Mens Christell sov i dobbeltsenga til broren sin vel.
Og morgenen etter, så våkna jeg av, at Christell stod over meg, i stua til Jan, og banna og sverta og kalte meg masse stygge ting da.
Men jeg var ikke helt våken ennå.
Så jeg bare lot som at jeg ikke hørte det.
Så sånn var det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det ble forresten sagt, (av Tom Bråten og dem, fra Berger vel), i bryllupet til Hege E. Lund da, og Jan Snoghøj, (på Geilo), sommeren år 2000.
(I taler, under bryllupsmiddagen da).
At Jan, hadde ‘vært på’ Hege, det skoleåret der.
(Mens Hege fremdeles bare var 15 år da.
Og Jan var ca. 10 år eldre da).
For Hege hadde vært på besøk der da, hos Christell, i Rødgata, (fortalte han Berger-karen, under middagen, i bryllupet til Jan og Hege).
(Mens Jan var på jobb, eller på byen, eller hos noen venner, eller noe).
Så hadde hu 15 år gamle Hege liggi og sovet da, i leiligheten til Jan.
Så hadde Jan begynt å kline med henne.
Og det var så langt i den historien, som man fikk høre, i den bryllupstalen, (i bryllupet deres, i Geilo), da.
Men dette skjedde altså 10-12 år, før bryllupet.
Så begge disse, i brudeparet, de hadde nok også adskillige andre forhold, i mellomtiden.
Men men.
Og så ble de plutselig sammen (igjen) da, like før år 2000, kanskje, (det året de gifta seg).
Så der var det litt ‘urent trav’, fra Jan Snoghøj.
Jeg husker at Haldis (Humblen), (mora hans), klagde på Jan, over at damene hans, alltid var så unge.
(En julaften på 90-tallet var vel det her, mener jeg).
Så sånn var det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 3.
Nå gjorde jeg om på det her, på MyHeritage også: