johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Ny ‘verdensrekord’, i bestilling, fra Godtebutikken.net. Det var artig! Det er bare å bestille, for de som er interessert







    Gmail – Order Process







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Order Process





    Godtebutikken.net

    <info@godtebutikken.net>





    Sat, Oct 9, 2010 at 3:08 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    Godtebutikken.net

    ——————————————————

    Order Number: 16

    Detailed Invoice: http://www.godtebutikken.net/account_history_info.php?order_id=16

    Date Ordered: Saturday 09 October, 2010

    Products

    ——————————————————

    1 x Jelly Snakes (Jelly Snakes) = 39.90NOK

    1 x Maynards Wine Gums (Wine Gums) = 38.90NOK

    1 x Haribo Trick or Treat Mini Mix (Trick or Tre) = 44.90NOK

    1 x Cadbury Santa Medium Selection Box (Santa Medium) = 51.90NOK

    ——————————————————

    Sub-Total: 175.60NOK

    Total: 175.60NOK

    Delivery Address

    ——————————————————

    (Sensurert av johncons-blogg)

    (Sensurert av johncons-blogg)

    (Sensurert av johncons-blogg)

    Norway

    Billing Address

    ——————————————————

    (Sensurert av johncons-blogg)

    (Sensurert av johncons-blogg)

    (Sensurert av johncons-blogg)

    Norway

    Payment Method

    ——————————————————

    PayPal Website Payments Standard






  • Flickr truer med å slette Flickr-kontoen min




    Re: Flickr Terms of Service


    Saturday, 9 October, 2010 7:33


    Hi,




    ok, these screen-shots, are pictures that I've published on my blog.


    (I've pasted the HTML-code, from Flickr, on my blog).



    It was a surprise for me, to hear, that this isn't ok, since I've been doing this, for many years, on my BT/Flickr-account.



    Since this is my correspondence, then I can post about it on my blog, I've reconed.



    I publish a lot of blog-posts on my blog, so I'd need some time, to adapt to this, that you tell me now.



    But I'll think about it, and perhaps return to Blogger-pictures, (if I find some money, to pay to Google, for more storing-space).



    I'm sorry that I wasn't aware of this rule.



    Regards,

    Erik Ribsskog



    — On Tue, 8/6/10, Flickr Support <case1513738@support.flickr.com> wrote:



    From: Flickr Support <case1513738@support.flickr.com>


    Subject: Flickr Terms of Service
    To: erik.ribsskog@btinternet.com


    Date: Tuesday, 8 June, 2010, 0:22



    Hi erik.ribsskog,



    We've removed the images, Facebook screenshots, you
    recently uploaded, because reposting other people's


    content,
    from Flickr or other services, as well as publishing


    correspondence including letters, email, flickrmail, chats,
    instant messages and comments, isn't permitted:



    hva skjedde med facebook gruppa


    cecilia elisabeth strøm
    facebook dagny holmsen



    In joining Flickr, you agreed to abide by the Terms of


    Service and Community Guidelines. Specifically, you must
    not


    abuse, harass, threaten, impersonate or intimidate other
    Flickr members:



    http://flickr.com/guidelines.gne



    If we continue to see you upload this or similar content,


    we will take further action that may include termination
    without warning.



    Regards,



    Flickr Staff








  • Nå har jeg begynt med 15 nye slag engelsk godteri, på Godebutikken.net. Så da er det bare å bestille der, hvis noen har lyst til det

    15 nye slag godteri

    http://www.godtebutikken.net/index.php

    PS.

    Jeg lurer også på om jeg skal begynne med sigaretter.

    For jeg så at de hadde blitt så fælt dyre, i Norge nå.

    At de kosta 100 kroner, eller noe.

    Men her i England, så koster de vel ikke så mye, tror jeg.

    Det må jeg prøve å få sjekka opp.

    Vi får se om jeg får gjort det imorgen.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Noen sier at det er ulovlig av meg, å selge tobakk og alkohol.

    Men det er det ikke i England.

    Her selger butikkene både alkohol og tobakk.

    Og det er lov å importere dette til Norge og.

    Så så lenge det koster mindre enn 200 kroner, så skal dette være tollfritt, mener jeg.

    Dette er vanlige matbutikk-varer, alt sammen, her i England.

    Og gin og whisky er jo også britiske spesialiteter.

    Og jeg er jo i slekt med en fyrste fra Novgorod, (gjennom min grandtante Unse, i Danmark), så jeg kan jo prøve meg med vodka og, tenkte jeg.

    For hvis du går på en Tesco eller en Off Licence her i England, så selger de vodka og tobakk og alt mulig.

    Og jeg prøver liksom å ha en slags britisk on-line butikk her.

    Og hvis folk kan kjøpe de andre kioskvarene, så må de jo få lov å kjøpe sigaretter og, mener jeg.

    Og hvis de kan (spesial)-bestille mat og potetgull osv., så må de jo få lov å kjøpe en flaske britisk gin eller whisky og mener jeg.

    (Men jeg må finne noe bra emballasje til de her flaskene først.

    Sånn at det blir ordentlig og seriøst).

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Noen skriver at det er ulovlig å selge til Norge.

    Men jeg selger ikke bare til Norge, jeg selger til hele Europa, (og også hele verden).

    Selv om det er en del på norsk, så skjønner svensker og dansker også det, (og også engelskmenn skjønner nok litt norsk kanskje).

    Og det bor jo en norsk koloni i Spania og.

    Så det er ikke jeg som selger til Norge.

    Det er de som kjøper, som importerer til Norge.

    Og de kan kreve tilbake britisk moms også.

    Så de kan få kanskje en femmer eller tier, tilbake da, i moms, hvis man kontakter de riktige myndigheter.

    Og så lenge det er snakk om import på under 200 kroner, så er det fritatt for avgifter.

    Hvem er du som skriver som en politimann da, forresten.

    (Eldvaldsen mener jeg).

    Dette var rart.

    Men men.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Jeg sendte en ny Facebook-melding, angående Godtebutikken.net




    hei

    Mellom Deg og Anders Hauge

    Anders Hauge 8. oktober kl. 17:33 Rapporter

    veldig bra godtebutikk du har starta! Eg skal bestilla 4 påsar med snop av deg på tirsdag når eg får lønning. Me får sjå kå som skjer. Men eg lurte på når du skal ta inn potetgull, og om det er mange gode sortar potetgull der som ikkje finnes i norge ? Uansett lykke til med både butikken og bloggen!

    Erik Ribsskog 8. oktober kl. 19:52

    Hei,

    ja, jeg tenkte jeg skulle selge Walkers crisps, og Hoola Hoops og Doritos tortilla chips, f.eks.

    Disse kommer i 6-7 pakninger a ca. 30 gram.

    Så det blir da ca. 20 kroner i porto, som sjokoladen.

    Problemet er å finne en emballasje, som gjør at potetgullet overlever ferden i posten, fram til Norge.

    Så det sliter jeg litt med.

    Men jeg har jobbet i emballasjeindustrien, som Company Researcher, for Packaging Europe.

    Så jeg vet at det finnes der ute.

    Men jeg har sett emballasje, som koster ca. 20 kroner.

    Og det er litt mye, for da blir prisen kanskje 50-60 kroner, for en samlepose med ca. 200 gram potetgull/snack.

    Så jeg skal prøve å finne en billigere emballasje først.

    Så jeg kan ikke love når jeg skal begynne å selge potetgullet.

    Hvis det blir mye etterspørsel, så kan jeg selge det for 49 kroner, for ca. 200 gram.

    Men det er litt drøy pris, synes jeg.

    Men hvis noen har spesialbestillinger, så kan de sende det på e-post.

    Så kan jeg legge ut det, som en egen vare.

    Og kjøpe det her i England.

    Men da tar det litt lenger tid å få sendt.

    For da må jeg gå rundt i butikker her, og finne den varen, en dag jeg har tid.

    Så da kan det ta kanskje opp til en uke, å få sendt det.

    Men det er bare å bestille spesialbestillinger.

    Eller komme med forespørsler, så kan jeg regne ut en pris.

    Og da finner jeg også ut hva som er populært av godteri/snacks.

    For kanskje også andre i Norge er på utkikk etter disse varene.

    Vi får se.

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    Anders Hauge 8. oktober kl. 22:26 Rapporter

    Takk for svar! Eg får berre smørja meg med tolmodigheit da, ang potetgullet. Kan eg spørja kva som er ditt personlige favorittsnop ? Eg og kameraten min Stig Andresen likar best toblerone og M sjokoladen (men stig likar ikkje m&m's) Er det nokon sjokolade ala toblerone i England som du kan ta inn i butikken ? Toblerone er jo veldig dyr i norge også. men men. Me kjøpe helst når Stig har fått trygd. På tirsdag får du ein bestilling fra meg, sia du har veldig gode prisar og virkar som ein oppegåande kar (på bloggen da). men men

    me får sjå kå som skjer…
    God helg!

    Erik Ribsskog 8. oktober kl. 23:18

    Hei,

    ja, de har Toblerone her og.

    Jeg kan se, om jeg finner noen smaker, som de ikke har Norge.

    Vi får se.

    Det hender at jeg også handler på Lidl, og der hadde noe veldig god julemarsipan, sist jeg var der.

    Så kanskje slenger på noen sånne varer og.

    Men lakris og marspian er ikke så vanlig, her i England, som i Norge, synes jeg det virker som.

    Så da er det nesten julekvelden, hvis man finner marsipan og lakris-godteri.

    (Selv om jeg begynner å lære hvor jeg kan finne de forskjellige tingene nå).

    Jeg ble faktisk kalt Erik Marsipan, av mora mi, som liten, for da vi bodde i Skreppestad-blokkene, utafor Larvik, så lagde mora mi marsipan, i juleferien, jula 1976 vel.

    Og da brukte hu gul og grønn konditorfarge, osv., husker jeg.

    Så jeg har alltid vært glad i godteri.

    Farmora mi, pleide å lage kransekake, til jul, til alle i slekta noen år.

    Og da pleide jeg å få formene, som det var marsipan-rester igjen i da.

    Og da fikk jeg spise marsipan fra formene da.

    Selv om det kanskje ikke var helt renslig?

    For kakene blir jo bakt, eller stekt, mener jeg.

    Men jeg har alltid vært en godte-gris, (som det vel kanskje heter).

    Så for meg å drive å godtebutikk, det passer bra tror jeg.

    Takk for interessen!

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog








  • Jeg sendte en Facebook-melding, til en i Bergen, angående Godtebutikken.net




    hei

    Mellom Deg og Anders Hauge

    Anders Hauge 8. oktober kl. 17:33 Rapporter

    veldig bra godtebutikk du har starta! Eg skal bestilla 4 påsar med snop av deg på tirsdag når eg får lønning. Me får sjå kå som skjer. Men eg lurte på når du skal ta inn potetgull, og om det er mange gode sortar potetgull der som ikkje finnes i norge ? Uansett lykke til med både butikken og bloggen!

    Erik Ribsskog 8. oktober kl. 19:52

    Hei,

    ja, jeg tenkte jeg skulle selge Walkers crisps, og Hoola Hoops og Doritos tortilla chips, f.eks.

    Disse kommer i 6-7 pakninger a ca. 30 gram.

    Så det blir da ca. 20 kroner i porto, som sjokoladen.

    Problemet er å finne en emballasje, som gjør at potetgullet overlever ferden i posten, fram til Norge.

    Så det sliter jeg litt med.

    Men jeg har jobbet i emballasjeindustrien, som Company Researcher, for Packaging Europe.

    Så jeg vet at det finnes der ute.

    Men jeg har sett emballasje, som koster ca. 20 kroner.

    Og det er litt mye, for da blir prisen kanskje 50-60 kroner, for en samlepose med ca. 200 gram potetgull/snack.

    Så jeg skal prøve å finne en billigere emballasje først.

    Så jeg kan ikke love når jeg skal begynne å selge potetgullet.

    Hvis det blir mye etterspørsel, så kan jeg selge det for 49 kroner, for ca. 200 gram.

    Men det er litt drøy pris, synes jeg.

    Men hvis noen har spesialbestillinger, så kan de sende det på e-post.

    Så kan jeg legge ut det, som en egen vare.

    Og kjøpe det her i England.

    Men da tar det litt lenger tid å få sendt.

    For da må jeg gå rundt i butikker her, og finne den varen, en dag jeg har tid.

    Så da kan det ta kanskje opp til en uke, å få sendt det.

    Men det er bare å bestille spesialbestillinger.

    Eller komme med forespørsler, så kan jeg regne ut en pris.

    Og da finner jeg også ut hva som er populært av godteri/snacks.

    For kanskje også andre i Norge er på utkikk etter disse varene.

    Vi får se.

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog








  • Jeg gikk tom for printer-blekk, så jeg måtte enda en tur på Tesco, idag. Nå har jeg snart brukt opp hele den ekstra trygda jeg fikk, på godteri

    Photo 2000

    Photo 2001

    Photo 2002

    PS.

    De godteposene, som heter Swizzels Mix.

    De kosta bare 25 pence, (nedsatt fra 1 pund), på Tesco, nå i kveld.

    (Av en eller annen grunn).

    Så de var veldig billige, så derfor kjøpte jeg ca. en eske av de.

    (Jeg kjøpte ikke alle de, jeg lot ca. halvparten stå igjen).

    Så de tror jeg at jeg kan selge for under 30 kroner, ihvertfall, (inklusiv porto).

    Så blir det noe som ikke koster mer enn 30 kroner og, mener jeg.

    Så slipper kanskje folk å få bakoversveis.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Da dukka det opp et salg i dag og. Nå skal jeg vise regnskapet for det salget

    dukka opp et salg i dag og

    PS.

    Det godteriet, det kosta 1 pund, i en budsjett-butikk, her i England.

    (Jeg tenker jeg skal kjøpe direkte fra fabrikkene seinere, hvis dette blir vellykket, og det blir mye salg.

    Vi får se).

    Jeg skal se om jeg finner igjen hvor mye dette blir i porto.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    £2.51, ble det i porto:

    frimerke for denne pakken, koster 2 51

    PS 2.

    Her kan man se det bedre:

    her kan man se det bedre

    Kunden sendte meg 39.90, i norske.

    Og det ble £3.73, i engelske pund.

    (Etter at PayPal tok kanskje 5 kroner i avgift.

    Noe sånt.

    Men PayPal er det eneste/billigste alternativet, tror jeg.

    (Som virker for min netthandel, for øyeblikket).

    Men men).

    Så ser man at portoen var på £2.51.

    Så jeg tjente da, (innbetaling – porto): £1.22.

    Og den pakken med godteri, kosta £1, i budsjett-butikken, her i England.

    Så da tjente jeg 22 pence.

    Men konvolutten kosta 20 pence.

    Så da tjente jeg 2 pence.

    Men, printer-blekk koster nok også litt.

    Så la oss si at jeg gikk 20 pence underskudd da.

    Så jeg må nok skru opp prisene litt til her.

    Men hvis kunden hadde bestilt 2-3 varer samtidig.

    Så hadde det blitt mindre i PayPal-avgift, pr. vare.

    Og også mindre i porto, pr. vare.

    Så da blir det sånn, at de som bestiller en ting, de tjener jeg ikke noe på.

    Men de som bestiller mange ting, de tjener jeg på.

    Men, kanskje folk først kjøper en ting, for å se om de faktisk får godteriet i posten osv.

    Og så kjøper de kanskje mer seinere.

    Jeg får tenke litt mer på dette.

    Jeg har ikke lyst til å gi folk bakoversveis, med alt for høye priser heller.

    Men jeg får også se om jeg finner ut hva lignende godteri koster i Norge nå.

    (Det er noen år siden jeg har bodd i Norge nå så).

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Da var dagens eneste levering sendt.

    Så da burde den være i Norge, om et par dager vel.

    Siden det er gratis flyfrakt.

    (Royal Mail hadde låst den postkassen for frankert post, idag, virka det som.

    Jeg klarte ikke å åpne den, ihvertfall.

    Men men).

    Men den pakken burde nok da være i Norge, på lørdag, (eller noe), kan jeg tenke meg.

    Ihvertfall i god tid før Halloween.

    (Når nå det er igjen.

    Det burde jeg kanskje sjekke opp).

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    Photo 2003

    PS 6.

    Halloween er visst rundt 31. oktober.

    Så den leveringen, fra PS-et ovenfor, den burde nok gå bra.

    Den burden nok være i Norge, i god tid, før Halloween, hvis jeg skulle gjette.

    Så sånn er nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 7.

    Her er mer om dette:

    http://no.wikipedia.org/wiki/Halloween

  • Nå fikk jeg ‘match’ på Adeler her, på MyHeritage. Å jasså, er det noen som prøver å lure til seg baron-tittelen min kanskje? Da blir jeg ‘irriterings’







    Gmail – Erik Ribsskog, du har fått Smart Match treff! (7. okt 2010)







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Erik Ribsskog, du har fått Smart Match treff! (7. okt 2010)





    MyHeritage Smart Matches

    <smartmatch2@myheritage.com>





    Thu, Oct 7, 2010 at 7:22 PM





    Reply-To:

    noreply@myheritage.com


    To:

    eribsskog@gmail.com





    Har du problem med å lese denne meldingen? Les den i din nettleser.

    Hei Erik,

    Gode nyheter, MyHeritage.com har funnet 3 nye Smart Match treff for deg!

    Et Smart Match treff kobler sammen noen på slektstreet ditt med noen vi tror er samme person på et slektstre tilhørende et annet MyHeritage.com medlem. Gode Smart Match treff kan hjelpe deg med å oppdage nye slektninger og forfedre!

    Nye Smart Match treff på ditt 'Ribsskog Family Tree' slektstre

    Ny
    3 nye Smart Match treff ble funnet på Meldal-Johnsen family Web Site / Baroness PapeTree, et slektstre med 3 848 personer opprettet av Erik Meldal-Johnsen fra USA og sist oppdatert 6. Oktober 2010.


    Kontakt Erik

    På treet ditt På matchende tre

    Theodorus von Adeler

    Inngiftet: 9 steg

    Theodorus von Adeler
    Treffkvalitet: 83%


    Mer info

    Albertine Cathrine von Adeler (født Bentzon)

    Inngiftet: 9 steg

    Albertine Cathrine von Adeler (born Bentzon)
    Treffkvalitet: 75%


    Mer info


    Se alle treffene fra dette slektstreet på nett

    Neste steg?

    Vi oppfordrer deg å besøke lenkene ovenfor og sette deg i forbindelse med webmasterne til de matchende trærne og undersøke hva dere ellers kan finne ut om hverandre.
    Hygg deg,

    MyHeritage.com-teamet

    Denne meldingen er sendt for forenkle bruken av familie-siden din på MyHeritage.com. Hvis du ikke ønsker å motta flere slike meldinger,

    klikk her.

    MyHeritage (UK) Ltd., Cardiff House, Second Floor, Tilling Road, London NW2 1LJ, England;

    http://www.myheritage.com






  • Jeg tror at Hege E. Lund, (fra StatCounter), må ha vært svigerinna, til Christell, for hu heter nå Hege Elisabeth Snoghøj, ser jeg

    hege elisabeth snoghøj skattelistene

    PS.

    Christell og Hege var forresten også venninner.

    De ble kjent, da de var sånn 15-16 år, tror jeg.

    Grunnen til at de ble kjent, var at var naboer, i Rødgata, i Drammen.

    (Tror jeg ihvertfall).

    For Christell bodde jo mye der og.

    Så en gang, som jeg skulle ligge over hos Jan, i Drammen.

    Så var Christell der, aleine vel, hos Jan.

    Så la Christell fram noe madrass for meg vel.

    Så stakk hun bort til Hege.

    (Dette var høsten, skoleåret 1988/89).

    Så kjeda jeg meg da, så begynte jeg å ringe til kontakttelefonen.

    Så kom Christell plutselig tilbake da.

    Så kjefta hu, fordi jeg ringte til kontakttelefonen, fra telefonen til Jan.

    Så Christell bodde i Rødgata, skoleåret 1988/89, vil jeg si.

    Mens jeg var der som gjest da.

    Og da ble jeg så sur, fordi Christell kjefta.

    (Hu var jo yngre enn meg).

    Så da gikk jeg meg en tur, nesten langs noen jernbaneskinner, som dem har uti der.

    (Av en eller annen grunn).

    Og kjølte meg ned litt.

    Før jeg tok kvelden.

    For jeg skulle sikkert på jobb, på CC Storkjøp, dagen etter da.

    Mens Christell sov i dobbeltsenga til broren sin vel.

    Og morgenen etter, så våkna jeg av, at Christell stod over meg, i stua til Jan, og banna og sverta og kalte meg masse stygge ting da.

    Men jeg var ikke helt våken ennå.

    Så jeg bare lot som at jeg ikke hørte det.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det ble forresten sagt, (av Tom Bråten og dem, fra Berger vel), i bryllupet til Hege E. Lund da, og Jan Snoghøj, (på Geilo), sommeren år 2000.

    (I taler, under bryllupsmiddagen da).

    At Jan, hadde ‘vært på’ Hege, det skoleåret der.

    (Mens Hege fremdeles bare var 15 år da.

    Og Jan var ca. 10 år eldre da).

    For Hege hadde vært på besøk der da, hos Christell, i Rødgata, (fortalte han Berger-karen, under middagen, i bryllupet til Jan og Hege).

    (Mens Jan var på jobb, eller på byen, eller hos noen venner, eller noe).

    Så hadde hu 15 år gamle Hege liggi og sovet da, i leiligheten til Jan.

    Så hadde Jan begynt å kline med henne.

    Og det var så langt i den historien, som man fikk høre, i den bryllupstalen, (i bryllupet deres, i Geilo), da.

    Men dette skjedde altså 10-12 år, før bryllupet.

    Så begge disse, i brudeparet, de hadde nok også adskillige andre forhold, i mellomtiden.

    Men men.

    Og så ble de plutselig sammen (igjen) da, like før år 2000, kanskje, (det året de gifta seg).

    Så der var det litt ‘urent trav’, fra Jan Snoghøj.

    Jeg husker at Haldis (Humblen), (mora hans), klagde på Jan, over at damene hans, alltid var så unge.

    (En julaften på 90-tallet var vel det her, mener jeg).

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Nå gjorde jeg om på det her, på MyHeritage også:

    gjorde om på my heritage

    http://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog