johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Jeg har sånn halvveis forestilt meg at Employment Zones var noe tull. Men når jeg leser mer om det nå, så synes jeg at det virker bra. Vi får se

    img026

    img027

    img028

    PS.

    Jeg leste mer om Employement Zones, på nettet.

    Og nå lurer jeg på om kanskje Employment Zones kan hjelpe meg å f.eks. sette opp et firma, som driver med webdesign, for eksempel?

    Og med å løse problemene mine med CV-en og det jeg har litt problem med, å beskrive mine IT-kunnskaper på CV-en osv., som ikke Jet er så flinke til å hjelpe meg med.

    Og kanskje også det Web design-kurset, som jeg meldte meg på, hos Liverpool Community College?

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    employment zones wiki

    http://en.wikipedia.org/wiki/Employment_zone

  • Jeg tror jeg får sende en regning til BMW for kopi av johncons-blogg design. Vi får se

    regning bmw

    PS.

    Det må være han Christian Grønli tror jeg, som har kopiert dette.

    For han husker jeg at gjorde noe design-arbeid, for BMW, mens han var student, i grafisk design, i Spania, for noen år siden vel.

    Hvis ikke det var Audi han designet for da.

    Hm.

    Da er det kanskje ikke han likevel da, (hvis det var Audi, mener jeg).

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg sendte en klage til BMW:







    Gmail – Klage på kopi av webdesign







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på kopi av webdesign





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Sep 11, 2010 at 10:13 PM





    To:

    bmwfinans@bmw.no



    Hei,

    jeg har hatt den samme designen, på johncons-blogg, i ihvertfall et par år nå.
    Stor var derfor min overraskelse, da jeg så en BMW nett-reklame, på Nettavisen, og dere bruker min design, i Javascript.

    Det syntes jeg var litt over kanten, når det gjelder kopiering, må jeg innrømme.
    Så jeg lurer på hvordan dere kan forklare dette.
    Og ikke prøv dere på at dette var en tilfeldighet, for min blogg har hatt over en halv million visninger, i Norge, de siste par årene.

    Send straks en BMW til min adresse i England takk, (en med rattet på feil side da, siden dem kjører på feil side av veien her.
    Bare spør min onkel Håkon Mogan Olsen, som kræsja da Olsen-familien, (/banden?), var på bilferie i England, på 70-tallet.

    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • Etter at jeg var på møte på the Jobcentre, i går, (torsdag), så dro jeg på en utstilling, om Egypt i oldtiden, på World Museum, her i Liverpool

    Photo 1494

    Photo 1496

    Photo 1498

    Photo 1499 1

    Photo 1500 1

    Photo 1501

    Photo 1502

    Photo 1503

    Photo 1504

    Photo 1505

    Photo 1506

    Photo 1507

    Photo 1508

    Photo 1509

    Photo 1510

    Photo 1511

    Photo 1513

    Photo 1514

    Photo 1515

    Photo 1516

    Photo 1517

    Photo 1518

    Photo 1519

    Photo 1520

    Photo 1521

    Photo 1522

    Photo 1523

    Photo 1524 1

    Photo 1525 1

    Photo 1526 1

    Photo 1527

    Photo 1529

    Photo 1530

    Photo 1531

    Photo 1532

    Photo 1533

    Photo 1534

    Photo 1535

    Photo 1536

    Photo 1537

    Photo 1538

    Photo 1539

    Photo 1540

    Photo 1541

    Photo 1542

    Photo 1543

    Photo 1544

    Photo 1546

    Photo 1547

    Photo 1548

    Photo 1549

    Photo 1550

    Photo 1551

    Photo 1552

    Photo 1554

    Photo 1555

    Photo 1556

    Photo 1557

    Photo 1558

    Photo 1559

    Photo 1560

    Photo 1561

    Photo 1562

    Photo 1563

    Photo 1564

    Photo 1565

    Photo 1566

    Photo 1567

    Photo 1568

    Photo 1569

    Photo 1570

    Photo 1571

    Photo 1572

    Photo 1573

    Photo 1574

    Photo 1575

    Photo 1576

    Photo 1577 1

    Photo 1578

    Photo 1579

    Photo 1580 1

    Photo 1581

    Photo 1582

    Photo 1583 1

    Photo 1584

    Photo 1585

    Photo 1586

    Photo 1587

    Photo 1588

    Photo 1589

    Photo 1590

    Photo 1591

    Photo 1592

    Photo 1593

    Photo 1594

    Photo 1595

    Photo 1596

    Photo 1597

    Photo 1598

    Photo 1599

    Photo 1600

    Photo 1601

    Photo 1602 1

    Photo 1603

    Photo 1604

    Photo 1605

    Photo 1606

    Photo 1607

    Photo 1608

    Photo 1609

    Photo 1610

    Photo 1611

    Photo 1612

    Photo 1613

    Photo 1614

    Photo 1615

    Photo 1616

    Photo 1617

    Photo 1618

    Photo 1619

    Photo 1620

    Photo 1621

    Photo 1622

    Photo 1623

    Photo 1624

    Photo 1625

    Photo 1626

    Photo 1627

    Photo 1628

    Photo 1629

    Photo 1630

    Photo 1631

    Photo 1632

    Photo 1633

    Photo 1634

    Photo 1635

    Photo 1636

    Photo 1637

    Photo 1638 1

    Photo 1639

    Photo 1640

    Photo 1641

    Photo 1642 1

    Photo 1643 1

    Photo 1644 1

    Photo 1645 1

    Photo 1646

    Photo 1647

    Photo 1648

    Photo 1649

    Photo 1650

    Photo 1651

    Photo 1652

    Photo 1653

    Photo 1654

    Photo 1655

    Photo 1656

    Photo 1657

    Photo 1658

    Photo 1659

    Photo 1660

    Photo 1661

    Photo 1662

    Photo 1663

    Photo 1664

    Photo 1665

    Photo 1666

    Photo 1667

    Photo 1668

    Photo 1670

    Photo 1671

    Photo 1672

    Photo 1673

    Photo 1674

    Photo 1675

    Photo 1676

    Photo 1677

    Photo 1678

    Photo 1679

    Photo 1680

    Photo 1681

    Photo 1682

    Photo 1683

    Photo 1684

    Photo 1685

    Photo 1686

    Photo 1687

    Photo 1688

    Photo 1689

    Photo 1690 1

    Photo 1691 1

    Photo 1692

    Photo 1693

    Photo 1694

    Photo 1695

    Photo 1696

    Photo 1697

    Photo 1698

    Photo 1699

    Photo 1700

    Photo 1701

    Photo 1702

    Photo 1703

    Photo 1704

    Photo 1705

    Photo 1706

    Photo 1707

    Photo 1708

    Photo 1709

    Photo 1710

    Photo 1711

    Photo 1712

    Photo 1713

    Photo 1714

    Photo 1715

    Photo 1716

    Photo 1717

    Photo 1718

    Photo 1719

    Photo 1720

    Photo 1721

    Photo 1722

    Photo 1723

    Photo 1724

    Photo 1725

    Photo 1726

    Photo 1727

    Photo 1728

    Photo 1729

    Photo 1730

    Photo 1731

    Photo 1732

    Photo 1733

    Photo 1734

    Photo 1735

    Photo 1736

    Photo 1737

    Photo 1738

    Photo 1739

    Photo 1741

    Photo 1742

    Photo 1743

    Photo 1744

    Photo 1745

    Photo 1746

    Photo 1747

    Photo 1748

    Photo 1749

    Photo 1750

    Photo 1751

    Photo 1752

    Photo 1753

    Photo 1754

    Photo 1755

    Photo 1756

    Photo 1757

    Photo 1758

    Photo 1759

    Photo 1760

    Photo 1761

    PS.

    Her er også to videoer, fra akvarium-avdelingen, hos World Museum Liverpool:

    PS 2.

    Forresten, når man ser hvor mye som er igjen, fra den egyptiske oldtiden.

    Så lurer jeg litt på, hvor har det blitt av alt etter vikingetiden osv?

    Man ser det, at egypterne, de bygget pyramidene osv.

    De må ha hatt en veldig disiplin og slikt.

    De som støttet utstillingen, Wolf noe, var visst jødiske, så jeg på nettet.

    Er den egyptiske og den jødiske sivilisasjonen, noe av det samme?

    Også er det de germanske sivilisasjonene da, som romerne og germanerne og vikingene da.

    Som er liksom en annen hoved-sivilisasjon da.

    Jeg kjenner meg liksom litt igjen, i de som slepte de steinene til pyramidene der.

    For dem fikk sikkert heller ikke noen rettigheter.

    På samme måte som at jeg ikke får det, den dag i dag.

    Så disse egyptiske keiserne, de finnes nok et sted, den dag i dag.

    Men dette blir holdt skjult da.

    Men kanskje firmaer har erstattet pyramidene?

    Er f.eks. Rimi en av våre dagers pyramider?

    Og slavepisken, den har vel blitt erstattet med hemmelige nettverk og politi, som dømmer og straffer, og det som er, under dekke av å skulle holde orden, i samfunnet.

    Er det dette som foregår?

    Sånn virker det litt for meg, ihvertfall, etter å ha tenkt litt, på det musums-besøket osv.

    Hvor den egyptiske sivilisasjonen, hadde kanskje ti ganger så mange ting, representert, som den romerske den greske og den anglo-saksiske, til sammen.

    Men men.

    Artig var det ihvertfall uansett, å se den utstillingen, (som jeg må si, at var veldig flott), det er helt sikkert.

    Bestemor Ågot, (min farmor), hun hadde også et sånt bilde hengende på veggen, av to egyptiske guder, eller noe, i den samme stilen, som mange av de eldgamle tegningene, i den utstillingen, som jeg var på, på torsdag, var i.

    Så kanskje det symboliserte at bestemor Ågot, var en slags moderne egyptisk keiser?

    Bestemor Ågot nevnte noen ganger svarteboka.

    Er det noe linjer, som går tilbake til disse egytiske mumiene og pyramidene, fra svarteboka, som bestemor Ågot nevnte?

    Har etterkommerne av disse keiserne makten enda, i verden i dag, for eksempel?

    Er det disse som kalles Bilderberger?

    Og som tuller med meg da, gjennom f.eks. CIA og Illuminati, og det som er, kanskje?

    Er det dette som foregår?

    Jeg tørr ikke å si noe sikkert.

    Men jeg har vel lov til å lure, ihvertfall, håper jeg.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her er mer om de som støtter denne utstillingen, (som jeg også nevnte i PS-et ovenfor):

    4978473644_be5cdf1fa3_b paint

    PS 4.

    Og det museet jeg søkte om, det var ‘Wolfson’.

    Og her er mer om at museet, er, (mer eller mindre ihvertfall), jødisk.

    Bare sånn at jeg husker å dokumentere, det jeg skrev i PS-ene ovenfor, om dette:

    wolfson museum

    http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Society_&_Culture/wolfson.html

    PS 5.

    ‘Ancient Egypt’ er visst en permanent utstilling, ved World Museum Liverpool.

    Her er en link til mer om dette:

    http://www.liverpoolmuseums.org.uk/wml/humanworld/ancientworld/egyptian/gallery/index.aspx

  • Onkel Martin, drakk sjokolademelk, som 18-19 åring

    johan martin ribsskog skatt

    http://skattelister.no/skatt/profil/johan-martin-ribsskog-22249614/

    PS.

    Som jeg skrev om på bloggen, igår, så huska jeg det, at da onkel Martin, var på besøk, hos oss, (dvs. hos mora vår, Karen Ribsskog, og vår stefar Arne Thomassen og lillesøstra mi, Pia Ribsskog, og meg), i huset vår stefar vel eide, i Storgata, på Østre Halsen.

    Da drakk onkel Martin sjokolademelk, husker jeg.

    Men jeg og søstra mi ble ikke tilbudt det.

    Vi ble oppdratt strengt osv.

    Så det var nesten et slags apartheid, mellom hvordan jeg og søstera mi ble oppdratt, tror jeg, og hvordan onkel Martin, ble skjemt bort, av mora si og sine to eldre søstre, vår mor Karen, og vår tante, tante Ellen da, som på den her tida, allerede hadde flytta til Sveits.

    Men når var det onkel Martin drakk sjokolademelk, lurer sikkert folk.

    Jo, det husker jeg helt sikkert, at var mens vi bodde i Storgata, på Østre Halsen.

    Når var det her da, lurer sikkert folk.

    Jo det var rundt 1973-74, mener jeg.

    Jeg skal se om jeg finner det her helt sikkert, på et skjema jeg fikk fra Folkeregisteret.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her kan man se det, når vi bodde i Storgata, på Østre Halsen, som da lå i Tjølling kommune:

    storgata tjølling

    PS 3.

    Det var fra 7. mars 1974 til 30. juni 1975, at vi bodde der, på Østre Halsen.

    (Noe som jeg husker som en ganske fin tid.

    Vi hadde masse venner der.

    (Morten og Jorunn og nabojenta, som het Inger Lise, eller noe vel.

    Og fler og, jeg husker ikke alle navna.

    Det var en vertikalt-delt villa, hvor loftet ikke var delt, så en gang gikk jeg over til naboen, gjennom loftet der da.

    Men men.

    Og nabogutten, det var en som het Hermann, som var på alder med søstra mi vel.

    Så sånn var det.

    En del av de, besøkte oss også, på den hytta vi seinere flytta til, ute i Brunlanes, en helg.

    (I forbindelse med noe bursdag, eller noe sånn, tror jeg).

    Men på stedet var det ikke så mye å gjøre, for å være ærlig.

    Men kunne se etter haglepatroner, på loftet, (som jeg og han Morten gjorde vel).

    Og man kunne gå ut i skogen, (for den hytta lå lengst opp på en skogsvei, midt ute i skogen da, mer eller mindre).

    Men ikke noe særlig mer.

    Men men).

    Og det var mange artige matbutikker, på Østre Halsen, som man kunne kjøpe karameller til ti øre, og sånn i.

    Så sånn var det.

    Selv om mora vår og stefaren vår, var litt strenge.

    Men men).

    Og Martin er født i 1955.

    Og det var nok våren/sommeren 1974, vil jeg tippe, at Martin drakk sjokolademelka hos oss.

    Enten det, eller våren/sommeren 1975.

    Så Martin, (han ble aldri kalt Johan Martin av noen sånn at jeg hørte det. Kanskje bestefar Johannes kalte han det, men jeg var sjelden i samme hus som bestefar Johannes og onkel Martin samtidig, så det veit jeg ikke. Men men).

    Så Martin, han drakk sjokolademelk, da han var 19-20 år da.

    Men jeg og søstera mi, vi var 3-4 år, og vi ble ikke tilbudt noe sjokolademelk.

    Så onkel Martin, han er nok litt som en unge enda.

    Han tilhører den moderne generasjonen, som vokste opp i Norge, etter krigen.

    Så han er ikke så gammeldags, som bestefar Johannes, vil jeg si.

    Men jeg tror at onkel Martin, han har nok blitt litt skjemt bort.

    Han er veldig tøff og sterk, for han har jobba med skogbruk og jakt, osv.

    Så han klarte å bære fler planker av gangen, enn jeg og broren min Axel klarte.

    Enda f.eks. Axel ikke er noen smågutt heller.

    Men men.

    Men når det kommer til å liksom sette grenser, og sette ned foten, ovenfor kjente og kamerater osv.

    Da tror jeg ikke at Martin er så god til det.

    Hvis han kjenner noen som er kriminelle, så tror jeg ikke at Martin er så tøff mot de.

    Han er vel mer redd for kriminelle, tror jeg.

    Så onkel Martin er sterk, og veldig skogvant og klarer å tenne opp bål overalt.

    Og er nesten som Lars Monsen, eller litt som en villmann kanskje.

    Og onkel Martin har også en våpensamling, av en annen verden nesten.

    Men er onkel Martin en man ville gått i krigen med?

    Nei, det tror jeg ikke.

    I de senere år, så har kanskje onkel Martin, prøvd å late som at han er tøffere enn han er, og har begynt å drikke Whiskey, osv.

    Men, han er nok minst like glad i soft-is og kanskje også sjokolademelk enda.

    Hvem vet.

    (Jeg selv er glad i iskrem osv., så jeg sier ikke at det er noe galt med det.

    Selv om min yngre halvbror, Axel, pleier å drite ut norske folk, for å være glad i iskrem.

    ‘De er så glade i iskrem’, sa han til elektrikker-kameraten sin, nyttårsaften 1999, husker jeg, i et middagsselskap, på Helsfyr, (hjemme hos han elektrikkeren), hvor jeg var bedt av Axel, siden det var år 2000-feiring.

    Men men.

    Men jeg tror at onkel Martin, har litt for nærme bånd til masse, mer eller mindre, kriminelle folk.

    Så hvis man er forfulgt av noe “mafia’n”, fra Oslo, så veit jeg ikke om onkel Martin er den smarteste å kontakte.

    Selv om han har mye våpen osv.

    For onkel Martin er kanskje litt myk mann, noen ganger?

    Hvem vet.

    Jeg hørte han sa til noen kriminelle, at ‘det skjer vel ikke noe med oss, på grunn av det her, osv’.

    Den sommeren, som jeg bodde på gården dems.

    Så onkel Martin har nok solgt meg til noe mafia, eller noe, vil jeg tippe på.

    Og da hørte jeg også at Martin, og hans datter Liv Kristin, (som er på alder med hun Andrea, som jeg såvidt skrev om på bloggen igår. De var stesøstre da).

    Martin og Liv Kristin, prata sammen, mens jeg gravde noen grøfter, nede på enga på gården.

    Og det var noe om at jeg ikke ‘hadde noe driv’.

    Og derfor skulle bli drept da, eller noe.

    Også sa Liv Kristin, at ‘har han ikke driv da’.

    Og da sa Martin, ‘at jo du ser jo det nå’.

    Og før det så sa han til henne, at ‘han (om meg) var jo den som skulle få Ribsskog-familien opp av grøfta’.

    Men det siste der har ikke jeg hørt noe om.

    Det må være noe med Stein Erik Hagen, mistenker jeg.

    At onkel Martin og dem, solgte meg til Stein Erik Hagen.

    Siden Stein Erik Hagen, ikke likte at jeg ville slutte som butikksjef, etter at jeg ble utrolig mye tulla med, av sjefene oppover i systemet, i Rimi, i de årene som var før jeg begynte å studere igjen.

    Noe sånn, tipper jeg at det må ha vært.

    Men hva f*en har onkel Martin med å si at jeg er den som skulle få Ribsskog-familien opp av grøfta.

    Jeg har ikke sett på meg selv, som noe særlig del av hverken Olsen eller Ribsskog-familien.

    Og har aldri hatt påtatt meg noe ansvar for hele familien.

    Her har noen pratet om meg, bak ryggen min.

    Og behandlet meg som det insektet, i den Kafka-romanen, som heter ‘matamorfosen’, eller noe.

    Så de andre i Ribsskog-familien må ha vært i noen underverden, (Illuminati?), som har utnyttet meg, bak min rygg, i samarbeid med illuminister, som Stein Erik Hagen da for eksempel da.

    Noe sånt?

    Og det sitter hele ‘pottit-Norge’, (hadde jeg nær sagt), og ser på.

    Og avisene er stille som mus, (eller hva man skal si).

    Så det er nesten bare å gi opp hele Norge, for folk der, (særlig pressen), er så udugelige.

    Så jeg må innrømme at jeg blir litt oppgitt noen ganger.

    Nå har jeg snart skrevet 10.000 bloggposter, på denne bloggen.

    Om alt som har skjedd i livet mitt.

    Og hva har det hjulpet?

    Ingen verdens ting.

    Det har bare vært helt bortkasta, virker det som for meg.

    Det blir som å kaste perler for svin, nesten, som det kalles.

    Hvorfor sitter alle i Norge på de innavla henda sine, lurer jeg.

    Hvem vet.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Jeg skrev at Isa, på gården Løvås i Kvelde, hørte på Gwen Stefani, og det gjorde også Janine England, som bodde i naborommet i Walton, seinere i 2005

    PS.

    Så hun var kanskje litt umoden, hun der Janine England, fra Mandeville St., i Walton.

    Hun var sånn, at en gang, så bare kasta hun klærna mine, som var nettopp ferdige i vaskemaskinen, utover gulvet, på kjøkkenet, der hvor vaskemaskinen stod.

    En gang hu kom hjem seint på kvelden, etter å ha vært på byen vel, (med en kavaler da).

    Mens jeg hadde sitti og sett på TV, i lounge-en, og drukket noen ølbokser og spist pizza da, som jeg ofte gjorde i begynnelsen der.

    (For å kompansere for at trynet mitt så litt feminint ut da, siden jeg hadde fått ødelagt trynet, på den hudpleiesalongen, på St. Hanshaugen, i 2003, så prøvde jeg å oppføre meg litt ‘ikke-homo’, etter at jeg endte opp her i Liverpool, i 2005, siden jeg ikke ønsket å ha noe sånt på meg, at jeg skulle være homo, eller noe sånt.

    Spesielt ikke etter at politiet ikke ville gi meg rettighetene mine, noen uker før, i 2005.

    Men men).

    I stedet for å spørre meg, om jeg gadd å tømme vaskemaskinen.

    Men men.

    Så hu var kanskje litt for ung til å bo aleine, så langt fra hjemstedet sitt, som vel var Dover, (hun Janine England).

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en ny anmeldelse til Politiet i Drammen







    Gmail – Anmeldelse av mafia-virksomhet i Accenture, HV og HiO IU







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av mafia-virksomhet i Accenture, HV og HiO IU





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Sep 10, 2010 at 5:21 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no


    Cc:

    hv-02.kontakt@mil.no



    Hei,

    jeg snappet opp et Google-søk, med StatCounter-programmet, som jeg har på bloggen min:
    'Markus Bekken mafia Eirik Ribsskog', (se vedlagt skjermbilde-utskrift).

    Dette søket var foretatt fra firmaet Accentrue.
    Og jeg søkte på LinkedIn og Bekken jobbet der før, og studerte også på HiO, (hvor jeg selv studerte, fra 2002 til 2004, på HiO Ingeniørutdanningen).

    Jeg ble da baksnakket, husker jeg, av noen gutter på bakerste rad, i forelesningene.
    De løy til de andre studentene, og sa ting som at jeg alltid gikk med samme klær, osv.
    Men men.

    Og troppsjefen min i HV, Erik Andersen, fra Oslo Vest/Bærum, han jobbet i Andersen Konsulting, husker jeg, som nå har skiftet navn til Accenture.
    Så det er noe med Accenture her, mener jeg.
    Jeg har også sett at noen som jobber for Accenture i Texas, har lest en del på bloggen min.
    Han Andersen i HV, han var ofte nedlatende mot meg, (uten grunn), sånn som jeg husker det.

    Han er kanskje i den generasjonen av HV, som kaller vanlige norske folk, for 'tusseladder', husker jeg at jeg leste på nettet.

    Han gikk alltid rundt med en svær lommelykt, sånn som vekterne har.

    Og det var litt fremmed for meg, som hadde drevet med lav åling og knappetelt osv., i infanteriet, i Oppland Regiment, på Terningmoen.
    Men men.
    Mer da.

    Jo, så jeg lurer på om Erik Andersen og Markus Bekken, er to mafia-karer, som tuller med meg, bare fordi de tror jeg er en sånn typisk norsk 'tusseladd', eller noe?
    Hvem vet.
    Jeg mistenker ihvertfall at det kan være sånn det henger sammen.

    Derfor vil jeg gjerne anmelde dette.

    Selv om jeg ikke vet hvem han Hr. Bekken er engang, skal jeg være ærlig.
    Men men.
    Mvh.

    Erik Ribsskog





    marius bekken mafia eirik ribsskog.JPG
    197K




    PS.

    Her er vedlegget:

    marius bekken mafia eirik ribsskog

  • Jeg sendte en ny e-post til the University of Sunderland







    Gmail – CV Clinic







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    CV Clinic





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Sep 10, 2010 at 5:09 PM





    To:

    ces enquiries <ces.enquiries@sunderland.ac.uk>


    Cc:

    alumni@sunderland.ac.uk



    Hi,

    thank you very much for your reply!
    I live in Liverpool, so I was wondering if it's alright for me, to get someone to assess my IT-skills, for my CV, by e-mail.
    Since I'm unemployed, so it's a bit expensive for me, to go to Sunderland, by train etc., (it costs more than £100, I think).

    Or could you eg. please contact the University of Liverpool, (if you co-operate with them), and please ask if I can get my IT-skills assessed there, for my CV?

    Thank you very much in advance for any help!

    Best regards,
    Erik Ribsskog

    On Fri, Sep 10, 2010 at 4:10 PM, ces enquiries <ces.enquiries@sunderland.ac.uk> wrote:

    Dear Erik,

    Thank you very much for your enquiry.

    For information about CVs and Applications please visit our website

    www.sunderland.ac.uk/ces or the national advice website

    www.prospects.ac.uk. You will find good advice on CV writing on both

    sites, plus some CV templates on the prospects site.

    We also offer CV/Application Clinics. These are half hour sessions in

    our offices with an experienced Adviser, who will look at your current

    CV and offer advice to make it more effective. CV Clinics run most days

    for 2 – 3 hours, morning or afternoon. To book an appointment for the CV

    clinic please telephone 0191 515 2920 on the day you would like the

    appointment.

    Regards.

    Rachael Adamson

    Student Adviser

    Careers and Employability Service

    Dear Careers

    Please find email below from alumni member. I spoke to one of

    your colleagues about this on the phone.

    Sarah

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 09 September 2010 23:15

    To: alumni@sunderland.ac.uk

    Cc: Hartley, Gillian

    Subject: Update/Fwd: Update/Fwd: CV

    Hi,

    this is an update, of my previous e-mails.

    Here one can see, that Jet don't seem to perhaps understand

    my IT-skills.

    And I'm not an expert, on assessing my IT-skills.

    So I was wondering if the University could help me with

    this, (and perhaps getting a statement from Naric?), even if it's more than

    three years ago, that I went to the university.

    Just something I thought about, that maybe you could help me

    with?

    Thank you very much in advance for any help!

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Sep 9, 2010 at 8:00 PM

    Subject: Fwd: Update/Fwd: CV

    To: Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk

    Hi,

    I just had a third re-think here, while I was making dinner.

    And, there are some things I'm proud about, that maybe

    should be on the CV.

    – In 1988, I lived in Vestfold county, but got a place in

    Buskerud county, on Upper Secondary School, since I had very good grades. (Only

    ten studets from Vestfold where allowed to study in Buskerud, (in the city of

    Drammen, where they had better asortment, of study-lines) each year, at that

    time).

    – In 1991, (like I wrote), I was an advisor for the

    Conservative Youth Party, in Norway, before the election then, on the

    election-programme.

    – In 2001, I won a prestigous competition/prize, at work, in

    Rimi, called 'Rimi Gullårer', or Rimi Goldmines, that only let's say 5% of the

    shops win every year. It's a shop-running competition.

    – In 1997, I was chosen by the Home Defence, in Oslo, to be

    in a elite-unit, called 'Støtte-området'. They chose freely, between all the

    people in Norway, that had been on constription service, in the army, (that's

    many people, since one have to serve in the army, in Norway).

    – And when I played football, at Berger I.L., we won a cup called 'Vinn Sande

    Cup'. And I have third-cousin, in Denmark, (Steffen Heegaard), who's a

    director, in an insurance-company, called TopDanmark, and he they write about,

    that he won a club championship, in tennis, when he was young, so then I

    thought I could write, that we won that cup.

    Also, there are a few punctuation-faults, in the first

    lines, where in Personal Profile there.

    But I guess I could fix them myselves.

    Also, I had a course in Windows NT server, that you don't

    mention, in 1997 or 98, in Oslo.

    And you don't mention the Jet-course I had, last year, in

    Basic Food Hygiene.

    But that was maybe on a low level?

    Now I'll try to eat dinner, and stop writing all these

    e-mails!

    Sorry about this!

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Sep 9, 2010 at 7:11 PM

    Subject: Update/Fwd: CV

    To: Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk

    Hi,

    just something more I thought about now.

    (Sorry that I send many e-mails).

    The second year, on Upper Secondary Business School, was

    also Economy-line, spesialising in Marketing, (and not just Marketing).

    I read the CV a second time now.

    And what I perhaps miss, is that it isn't explained about

    what my degree in IT, is about.

    Like, I mean, the CV says a lot about my Shop

    Manager-career.

    But it doesn't explain what my level 5 degree in IT, makes me capable of, in a

    job.

    (Even if I remember that you had a folder, where it

    explained what level 5 qualifications are).

    Also, I worked with System Development, (for Arction

    Arvcade, in Norway), in 1993.

    And I have a website, on www.johncons.org,

    that I've made myself from scratch.

    So maybe the CV should say more about my IT-skills/experience.

    But I think it tells about my management-experience very

    fine.

    But I think I should really aim high, since I have both manager-experience and

    an IT-degree.

    That's really two different 'proper' possible carreers.

    But, if one combine them, then I could be like a well-paid

    IT-manager or a director.

    And not just a food-shop manager or assistant.

    That's my thoughts at least now.

    I wanted to get a statement from Naric, about my IT-skills, but Jet

    Employabillity Team, wouldn't pay for a statement.

    And I'm unemployed, so I can't afford one.

    But maybe Naric would have thought that my IT-studies are the equivalent of a

    Bachelors Degree?

    Or maybe a Higher National Diploma is enough, together with

    manager-experience, to get a top-job, as an IT-manager or director?

    Just my thoughts from reading the CV a second time.

    I'll try to not send so many e-mails.

    Thank you very much again for the help with this!

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Sep 9, 2010 at 6:07 PM

    Subject: Re: CV

    To: "Hartley, Gillian" <Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk>

    Hi Gill,

    thank you very much for the CV.

    Here are some things, that didn't look right to me, at

    first, in the CV.

    So I thought we should be on line, with this, (or else I could have just sorted

    it myself).

    I worked as a Shop Manager in three Rimi-shops, in the Oslo Area.

    (Rimi Nylænde, Rimi Kalbakken and Rimi Langhus).

    I started in Rimi as a person sitting in the check-out, (and

    not as an assistant).

    I'm not sure if army service should be on the CV, but since

    you haven't got conscription service, in the UK, then it's maybe no big deal.

    My degree, in IT, from Oslo University College, is a Higher

    National Diploma/Foundation Degree, (and not a National Diploma, like you

    write).

    I've also gone for one year, at Upper Secondary School, in

    Drammen, Norway, (at Gjerdes Upper Secondary School), (which is a

    business-school), and I had went on the Economy-line, spesialasing in

    Information Management.

    Other than this, I think the CV looked very fine, and much easier to read, than

    the one I wrote myself.

    Thank you very much again for the help with this!

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    On Thu, Sep 9, 2010 at 2:42 PM, Hartley, Gillian <Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk>

    wrote:

    Hi Erik

    I am emailing CV for

    your perusal.

    If any adjustments

    are required please let me know.

    Regards

    Gillian

    Hartley

    Guidance

    Officer

    Liverpool

    Jet Service

    Neighbourhood

    Employment Services

    Liverpool

    City Council

    49b County

    Road

    Walton

    L4 3QA

    Tel: 0151

    233 4026

    Fax: 0151

    233 4025

    Email: gillian.hartley@liverpool.gov.uk

    Web: www.liverpool.gov.uk

    ______________________________________________________________________

    DISCLAIMER:

    The information in this e-mail is confidential and may be read, copied or used

    only by the intended recipient(s). If you have received it in error please

    contact the sender immediately by returning the e-mail or by telephoning a

    number contained in the body of the e-mail then and please delete the e-mail

    without disclosing its contents elsewhere. No responsibility is accepted for

    loss or damage arising from viruses or changes made to this message after it

    was sent. The views contained in this email are those of the author and not

    necessarily those of the author’s employer or service provider.

    This email has been automatically scanned for viruses and malicious content by

    MessageLabs for your protection

    ______________________________________________________________________






  • Hva er dette egentlig ment å bety? Hm

    marius bekken mafia eirik ribsskog

    PS.

    Markus Bekken, det er visst en som har gått på HiO, (sånn som meg), og som har jobbet i Accenture da, (hvor Google-søket ovenfor er fra).

    Men jeg kan ikke si at jeg vet hvem denne personen er, (fra HiO, eller noe annet sted).

    Så det var kanskje litt snodig.

    Men men.

    Så sånn er det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    markus bekken linkedin

    PS 3.

    Nå kikka jeg på ‘Accenture’-taggen, på bloggen.

    Og Accenture, det er vist det samme firmaet, som før het Andersen Consulting, hvor troppsjefen min i HV, Erik Andersen, (fra Oslo Vest/Bærum vel), jobba.

    Og han var alltid nedlatende mot meg, husker jeg.

    Uten at jeg hadde gjort han noe.

    Han gikk alltid rundt med en sånn svær lommelykt, som vektere bruker da.

    Men men.

    Så om det er noe konspirasjon mot meg, fra noe mafia, som er i både Accenture/næringslivet, HV og HiO?

    Hvem vet.

    Men det kan kanskje se ut sånn, mener jeg.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Jeg fikk en ny e-post fra the University of Sunderland Alumni







    Gmail – Update/Fwd: Update/Fwd: CV







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Update/Fwd: Update/Fwd: CV





    Alumni

    <alumni@sunderland.ac.uk>





    Fri, Sep 10, 2010 at 11:40 AM





    To:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>




    Dear Erik

    I have passed your email onto the relevant department, they

    should be in touch soon.

    Sarah

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 09 September 2010 23:15

    To: alumni@sunderland.ac.uk

    Cc: Hartley, Gillian

    Subject: Update/Fwd: Update/Fwd: CV


    Hi,

    this is an update, of my previous e-mails.

    Here one can see, that Jet don't seem to perhaps understand

    my IT-skills.

    And I'm not an expert, on assessing my IT-skills.

    So I was wondering if the University could help me with

    this, (and perhaps getting a statement from Naric?), even if it's more than

    three years ago, that I went to the university.

    Just something I thought about, that maybe you could help me

    with?

    Thank you very much in advance for any help!

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Sep 9, 2010 at 8:00 PM

    Subject: Fwd: Update/Fwd: CV

    To: Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk

    Hi,

    I just had a third re-think here, while I was making dinner.

    And, there are some things I'm proud about, that maybe

    should be on the CV.

    – In 1988, I lived in Vestfold county, but got a place in

    Buskerud county, on Upper Secondary School, since I had very good grades. (Only

    ten studets from Vestfold where allowed to study in Buskerud, (in the city of

    Drammen, where they had better asortment, of study-lines) each year, at that

    time).

    – In 1991, (like I wrote), I was an advisor for the

    Conservative Youth Party, in Norway, before the election then, on the

    election-programme.

    – In 2001, I won a prestigous competition/prize, at work, in

    Rimi, called 'Rimi Gullårer', or Rimi Goldmines, that only let's say 5% of the

    shops win every year. It's a shop-running competition.

    – In 1997, I was chosen by the Home Defence, in Oslo, to be

    in a elite-unit, called 'Støtte-området'. They chose freely, between all the

    people in Norway, that had been on constription service, in the army, (that's

    many people, since one have to serve in the army, in Norway).

    – And when I played football, at Berger I.L., we won a cup called 'Vinn Sande

    Cup'. And I have third-cousin, in Denmark, (Steffen Heegaard), who's a

    director, in an insurance-company, called TopDanmark, and he they write about,

    that he won a club championship, in tennis, when he was young, so then I

    thought I could write, that we won that cup.

    Also, there are a few punctuation-faults, in the first

    lines, where in Personal Profile there.

    But I guess I could fix them myselves.

    Also, I had a course in Windows NT server, that you don't

    mention, in 1997 or 98, in Oslo.

    And you don't mention the Jet-course I had, last year, in

    Basic Food Hygiene.

    But that was maybe on a low level?

    Now I'll try to eat dinner, and stop writing all these

    e-mails!

    Sorry about this!

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Sep 9, 2010 at 7:11 PM

    Subject: Update/Fwd: CV

    To: Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk

    Hi,

    just something more I thought about now.

    (Sorry that I send many e-mails).

    The second year, on Upper Secondary Business School, was

    also Economy-line, spesialising in Marketing, (and not just Marketing).

    I read the CV a second time now.

    And what I perhaps miss, is that it isn't explained about

    what my degree in IT, is about.

    Like, I mean, the CV says a lot about my Shop

    Manager-career.

    But it doesn't explain what my level 5 degree in IT, makes me capable of, in a

    job.

    (Even if I remember that you had a folder, where it

    explained what level 5 qualifications are).

    Also, I worked with System Development, (for Arction

    Arvcade, in Norway), in 1993.

    And I have a website, on www.johncons.org,

    that I've made myself from scratch.

    So maybe the CV should say more about my IT-skills/experience.

    But I think it tells about my management-experience very

    fine.

    But I think I should really aim high, since I have both manager-experience and

    an IT-degree.

    That's really two different 'proper' possible carreers.

    But, if one combine them, then I could be like a well-paid

    IT-manager or a director.

    And not just a food-shop manager or assistant.

    That's my thoughts at least now.

    I wanted to get a statement from Naric, about my IT-skills, but Jet

    Employabillity Team, wouldn't pay for a statement.

    And I'm unemployed, so I can't afford one.

    But maybe Naric would have thought that my IT-studies are the equivalent of a

    Bachelors Degree?

    Or maybe a Higher National Diploma is enough, together with

    manager-experience, to get a top-job, as an IT-manager or director?

    Just my thoughts from reading the CV a second time.

    I'll try to not send so many e-mails.

    Thank you very much again for the help with this!

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Sep 9, 2010 at 6:07 PM

    Subject: Re: CV

    To: "Hartley, Gillian" <Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk>

    Hi Gill,

    thank you very much for the CV.

    Here are some things, that didn't look right to me, at

    first, in the CV.

    So I thought we should be on line, with this, (or else I could have just sorted

    it myself).

    I worked as a Shop Manager in three Rimi-shops, in the Oslo Area.

    (Rimi Nylænde, Rimi Kalbakken and Rimi Langhus).

    I started in Rimi as a person sitting in the check-out, (and

    not as an assistant).

    I'm not sure if army service should be on the CV, but since

    you haven't got conscription service, in the UK, then it's maybe no big deal.

    My degree, in IT, from Oslo University College, is a Higher

    National Diploma/Foundation Degree, (and not a National Diploma, like you

    write).

    I've also gone for one year, at Upper Secondary School, in

    Drammen, Norway, (at Gjerdes Upper Secondary School), (which is a

    business-school), and I had went on the Economy-line, spesialasing in

    Information Management.

    Other than this, I think the CV looked very fine, and much easier to read, than

    the one I wrote myself.

    Thank you very much again for the help with this!

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    On Thu, Sep 9, 2010 at 2:42 PM, Hartley, Gillian <Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk>

    wrote:

    Hi Erik

    I am emailing CV for

    your perusal.

    If any adjustments

    are required please let me know.

    Regards

    Gillian

    Hartley

    Guidance

    Officer

    Liverpool

    Jet Service

    Neighbourhood

    Employment Services

    Liverpool

    City Council

    49b County

    Road

    Walton

    L4 3QA

    Tel: 0151

    233 4026

    Fax: 0151

    233 4025

    Email: gillian.hartley@liverpool.gov.uk

    Web: www.liverpool.gov.uk

    ______________________________________________________________________

    DISCLAIMER:

    The information in this e-mail is confidential and may be read, copied or used

    only by the intended recipient(s). If you have received it in error please

    contact the sender immediately by returning the e-mail or by telephoning a

    number contained in the body of the e-mail then and please delete the e-mail

    without disclosing its contents elsewhere. No responsibility is accepted for

    loss or damage arising from viruses or changes made to this message after it

    was sent. The views contained in this email are those of the author and not

    necessarily those of the author’s employer or service provider.

    This email has been automatically scanned for viruses and malicious content by

    MessageLabs for your protection

    ______________________________________________________________________






  • Jeg sendte en ny e-post til Jet







    Gmail – CV







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    CV





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Sep 10, 2010 at 3:47 PM





    To:

    "Walsh, Claire (Jet Centre)" <Claire.Walsh@liverpool.gov.uk>


    Cc:

    "Elliott, Lorraine" <Lorraine.Elliott@liverpool.gov.uk>



    Hi,

    thank you very much for your e-mail!
    As I explained in one of the e-mails I sent yesterday.
    Now, it's with the University of Sunderland.
    I just got an e-mail from the University of Sunderland Alumni, telling me that they have passed my CV on to the right department, (the department who gives advice on careers etc).

    So maybe we should wait untill I've heard from the University of Sunderland, about the assessing of my IT-skills.
    Because I'm not that good at that myself.
    You write that you haven't got founds for clients.

    But when Working Links sent me to Jet, (last year, I think it was).

    Then it was because you said you could found my course.

    And I haven't received a statement from Naric.
    That was just what it said on their website, that my Norwegian degree, was comparable with, in the UK.

    But that was just about my degree.
    I've also studied for two years, on a second 'home university', in Norway.
    (And also in Sunderland).
    So I've studied at three universities.

    So that's why it's complicated, regarding if I'm at level 5 or 6.
    I think I'm at level 6 really.
    But my degree is only level 5.
    This is a big differnce when one apply for work.

    Because level 6-degrees, (Bachelor Degrees), are much more well known by employers, I think.
    Therefore, I would have wanted a statement form Naric, telling me I'm at Bacehlor degree-level.

    Because then I would easier get a job, I think.
    Gillian told me, that you could found my course in Web-design, with Liverpool Community College.
    But you write now, that 'do not have any funding available to offer clients'.


    I suspect that you are lieing.


    So I send this complaint to the manager for Jet, which I think is Lorraine Elliott.


    I also want Jet to call Liverpool Community College, and ask why they haven't contacted me about the course that starts in October.


    Is this some mob-activity?

    I hope Lorraine Elliot cleans this up.


    You others at Jet should be ashamed!

    Erik Ribsskog

    On Fri, Sep 10, 2010 at 10:09 AM, Walsh, Claire (Jet Centre) <Claire.Walsh@liverpool.gov.uk> wrote:

    Hi Erik

    In reply to the previous emails you have sent to my Guidance

    Officer (Gillian Hartley) regarding your CV, I would like to invite you in to

    the Jet office on Breck Road

    in order to go through your CV and to ensure that you are happy with the

    finished product.

    It is my understanding that we do have a statement from

    Naric explaining that your qualification is equivalent to a Higher National

    Diploma. Unfortunately, we are unable to pay for any further services from

    Naric as at present as we do not have any funding available to offer clients.

    If you can come in and see me, I will happily go through the

    CV with you and discuss how we can move forward and if we are able to offer you

    any further assistance.

    I am available on Monday or Tuesday next week at the Breck

    Road Office. Please let me know when you are available to come and see me and

    what time?

    Regards

    Claire Walsh

    Guidance

    Team Coordinator

    Liverpool Jet Service

    Neighbourhood

    Employment Services

    49b County Road

    Walton

    L4 3QA

    Tel: 0151

    233 4027

    Fax: 0151

    233 4025

    Mob:

    07736883823

    Email:

    claire.walsh@liverpool.gov.uk

    Web:

    www.liverpool.gov.uk

    2010 Year of

    Health and Wellbeing

    www.2010healthandwellbeing.org.uk

    ______________________________________________________________________

    DISCLAIMER:

    The information in this e-mail is confidential and may be read, copied or used only by the intended recipient(s). If you have received it in error please contact the sender immediately by returning the e-mail or by telephoning a number contained in the body of the e-mail then and please delete the e-mail without disclosing its contents elsewhere. No responsibility is accepted for loss or damage arising from viruses or changes made to this message after it was sent. The views contained in this email are those of the author and not necessarily those of the author’s employer or service provider.

    This email has been automatically scanned for viruses and malicious content by MessageLabs for your protection

    ______________________________________________________________________