johncons

Forfatter: Erik Ribsskog

  • Det her er hu eldste dattera, til hu Grethe Ingebrigtsen, som var samboer med onkelen min Martin, på den gården jeg rømte fra, i Kvelde, i 2005

    andrea ingebrigtsen

    PS.

    Man kan se ovenfor, hvem som har fått musikk CD-ene som lå i kofferten min, da jeg jobba på den gården.

    Hu er liksom sjefen over de andre søsknene hu der da.

    PS 2.

    Og hu har en lillesøster, som heter Isa.

    Og hvis det her er henne, så har hun blitt mye større, på de fem årene, som det er siden, at jeg bodde på den gården, til mora hennes og onkel Martin.

    Men men.

    Her er mer om dette:

    isa ingebrigtsen

    PS 3.

    De har også en bror, som heter Risto, men han er visst ikke på Facebook, tror jeg.

    Men men.

    PS 4.

    Da jeg bodde på den gården, så var hun Andrea, sånn 15 år da, og de andre søsknene hennes, litt yngre.

    Og da fikk Grete og Martin, hun Andrea, til å stå med rumpa i været, og skru på TV-en, mens jeg satt og så på TV.

    For å spionere på hvordan jeg reagerte osv.

    Så det var helt sykt det der, å være på den gården.

    Så derfra skjønner jeg at dem flytta.

    Til Østfold, eller noe.

    Men onkel Martin, han bor visst fortsatt på den gården da.

    Men men.

    Så det er mye rart, det er helt sikkert.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 5.

    Jeg var nesten som storebroren, eller som onkelen, eller noe, til de her ungene da.

    (Eller fetteren, blir det vel).

    Eller ste-fetter, eller noe, (hvis det er noe som heter det).

    (Men mora mi var eldst i søskenflokken da, og Martin var litt attpåklatt vel.

    Så derfor er vår kusine Liv Kristin og disse her tidligere ihvertfall, ste-søskenbarnene, til meg og søstra mi og broren min, en god del yngre enn oss da.

    Så sånn er det).

    Så jeg husker ca. hvordan musikk de likte.

    Den her sangen likte Isa:

    PS 6.

    Og den her sangen likte Andrea, (hvis jeg husker riktig):

    PS 7.

    Også hørte de på den sangen her:

    Også tulla Martin.

    Når Andrea skulle rydde rommet.

    Også sa han, at ‘jeg synger r-ordet, (r for å rydde da), for første gangen i historien’.

    Så det var litt morsomt.

    At han mobba Andrea da.

    Men jeg lot som at jeg ikke syntes det var noe morsomt.

    For jeg ville ikke være for nærme den her familien da, eller hva man skal kalle den.

    Men men.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 8.

    Den familien her, den bodde i Østfold, dvs. i Askim, rundt den tida, som mora mi, Karen Ribsskog, døde.

    Og de hadde vel aldri bodd i Vestfold/Larvik-området, såvidt meg bekjent.

    (Bortsett fra at jeg husker nå, at Martin hadde et rom, hos bestemor Ingeborg og bestefar Johannes, i Nevlunghavn.

    Så han bodde nok i Nevlunghavn.

    Men, han pleide ikke å være der så ofte, når mora vår dro oss med ut dit, på søndagsmiddager, på 70-tallet.

    Så Martin, han var liksom ikke i den ‘faste kjernen’, (han var kanskje litt en ‘outsider’?), i Ribsskog-familien, i Larvik, på 70-tallet, vil jeg si.

    For han var aldri hos sine foreldre, i Nevlunghavn, for å spise middag, på søndagene.

    Sånn som jeg og søstra mi og mora vår var hele tida, husker jeg.

    Men akkurat hvorfor det var sånn, det veit jeg ikke.

    Men men).

    Og onkel Martin sin samboer, dvs. Grete Ingebrigtsen og ungene hennes.

    De har jo flyttet tilbake til Askim.

    (Muligens til den samme gården?

    Jeg husker det stod en svær amerikansk bil i en låve eller et fjøs vel, det første stedet, som de bodde i Askim.

    En bil fra 60-70 tallet kanskje vel, som stod der som en veteranbil omtrent da.

    Så sånn var det).

    Men men.

    Grete Ingebrigtsen og de, de flyttet tilbake til den gården, (eller ihvertfall tilbake til Askim), et par år etter vel, at jeg flykta til England da.

    (Etter at jeg ble forsøkt likvidert, (av et slags ‘jakt-lag’, må man vel kalle det), på den gården Løvås, i Kvelde, på 35 års-dagen min, den 25. juli, i 2005 da).

    Jeg har jo tidligere skrevet på bloggen, at onkel Martin, var nesten som en ‘klegg’, på den tida, som mora mi døde.

    (Virka det nesten som for meg da.

    Ihvertfall hvis jeg tenker tilbake på den her tida).

    Og det var også fordi, at søstera mi, hu ville kjøre ut til onkel Martin og de.

    Etter at vi så at mora vår var død, på sykehuset.

    De bodde på en gård i Askim.

    Som ikke var så utrolig langt unna Moss da.

    Så jeg sa det var greit å kjøre dit.

    Og da venta vi ved et stort kryss i Askim, (var det vel), også kom Martin i bil eller på motorsykkel da.

    Like etter det året mora vår døde, så fortalte søstera mi meg, at dem hadde flytta til en gård i Kvelde.

    Onkel Martin var jo en attpåklatt, så jeg kjente ikke han så godt, fra oppveksten.

    For han var liksom fortsatt ungdom, da jeg og søstera mi var sånn 3-4 år da.

    Da var kanskje Martin 14 år, og drakk fremdeles sjokolademelk, husker jeg, fra da han var på besøk hos oss, på Østre Halsen, (i 1974, eller noe, da).

    (Og jeg fikk ikke sjokolademelk, av mora mi.

    Så hu skjemte kanskje bort Martin litt.

    Hvem vet).

    Midt på 90-tallet, så maste Axel om at vi møtte besøke Martin som da bodde i Spydeberg.

    Men søstera mi hadde fortalt, (litt vagt), at hu hadde møtt onkel Martin på byen, (eller sett han på byen i Oslo), og da hadde han visst vært en sånn tøffing, (eller bølle?), ovenfor noen damer eller noe da.

    Og ikke noe snill da, skjønte jeg vel.

    Ved Schaus Plass, eller noe, mener jeg det var, at søstera mi babla om.

    Men det ble til da, at vi ble kjent med den her familien, i forbindelse med at mora vår døde.

    (Jeg og søstera mi og broren min.

    Eller søstera og broren min, de kjente dem bedre.

    For de var og besøkte Martin, i Spydeberg, ihvertfall en gang, på midten av 90-tallet.

    Men det frista ikke meg da, av en eller annen grunn.

    Martin oppførte seg noen ganger ganske tøft mot meg da.

    F.eks. den gangen min mormor, Ingeborg Ribsskog, ba meg besøke Martin på et sykehus, i Oslo, (Sophies Minde? Eller, jeg mener å huske nå, at det kanskje var et sykehus ved Carl Berner, eller noe. Men men.), etter at onkel Martin hadde kræsja på motorsykkel, i 1990 var det kanskje.

    Da var Martin aggressiv mot meg, husker jeg, da jeg besøkte han, mens han lå i sykesenga.

    Og hu Kari Sundheim, heter hu vel, mora til kusina vår Liv Kristin, hu var også og besøkte Martin da, mener jeg å huske.

    Martin sa senere at han var aggressiv, for han hadde først trodd, at jeg var en medstudent av han, (som jeg hadde ligna på da, mente han), fra Landbrukshøyskolen på Ås, hvor Martin jobba, (og vel tidligere studerte), som han var uvenn med, eller ikke likte da.

    (For vi så hverandre ikke så ofte, jeg og min mors familie, og kanskje spesielt Martin da, på 80-tallet, for jeg bodde hos faren min, på Berger, under hele 80-tallet, og foreldra mine ble skilt på 70-tallet da).

    Men men).

    Og da dro vi ned til Larvik og Kvelde, og besøkte dem et par ganger, ihvertfall, på begynnelsen av 2000-tallet da.

    Så sånn var det.

    Så da jeg var på flukt fra “mafia’n”, i Norge, i 2005, så var dette det eneste stedet jeg trodde jeg kunne dra til.

    For “mafia’n” var mye noe Oslo-greier, innbilte jeg meg.

    Og jeg tenkte jeg kunne være i skjul, på den gården da.

    Omtrent som folk var under krigen osv.

    Men men.

    Mer da.

    Jo, men han onkel Martin, han var nok litt forelska i hu tenårings stedatteren sin, Andrea.

    Var det jeg tenkte såvidt på istad.

    For ikke nok med at Martin gjorde om ‘E-ordet’, til ‘R-ordet’, når Andrea skulle rydde.

    Han ble også voldsomt sjalu, husker jeg.

    (Eller ihvertfall litt sjalu vel).

    Da Andrea sin ‘kavaler’, kom på besøk til gården, fra Askim.

    (En gutt på Andrea sin alder, som hun kjente, (og var kjæreste med da), fra hun bodde i Askim, som 10-11 åring.

    Noe sånt).

    Og da følte også jeg meg dum, husker jeg.

    Siden jeg var godt over 30 år, og fortsatt var singel.

    Også hadde Andrea kjæreste, enda hu bare var 15 år.

    Men men.

    Eller ‘elsker’, som Martin kalte han unge karen fra Østfold.

    Så Martin var nok litt sjalu, eller noe, virka det som, på måten han sa ‘elsker’, syntes jeg.

    Men men.

    Jeg bodde i en liten, u-isolert hytte, for meg selv.

    Så jeg vet ikke helt hva som skjedde inne i den hovedbygningen, når han gutten til Andrea var på besøk.

    Men det var heller ikke min business, syntes jeg.

    Så jeg prøvde å holde avstand til alt det der, egentlig.

    Men jeg var litt nedfor, fra før.

    Så når Martin og Grete fortalte det, at ‘kavaleren’ til Andrea, skulle til gårds, noen dager seinere.

    Da ble jeg enda litt mer nedfor.

    For da følte jeg meg litt ‘tapete’, siden jeg ikke hadde noen kjæreste selv da.

    Liksom, en 15 år gammel jente, hadde mer liv enn meg da.

    Så da ble jeg enda litt nedfor.

    For jeg visste ikke at hu Andrea hadde type engang.

    Så det kom litt overraskende på meg.

    (At det plutselig skulle bo en ung ‘kavaler’, fra Østfold, på gården, i en del dager).

    Vi bodde jo på den samme gården.

    Jeg spiste jo sammen med den familien oftest da, ihvertfall i starten.

    Men men.

    Men jeg ble ihvertfall ikke sjalu, og prata ikke nedlatende om han kavaleren til Andrea, og kalte han for ‘elskeren’ hennes, sånn som onkel Martin gjorde.

    Selv om jeg ikke var så fornøyd med meg selv.

    At det nesten var nok til å knekke meg liksom.

    Men dette var en vanskelig tid for meg da.

    Jeg hadde også problem med trynet mitt, etter at det ble ødelagt, på en hudpleiesalong, i Oslo, på slutten av 2003.

    Og trynet mitt hadde ikke blitt normalt enda, på den tida, som jeg bodde på den her gården da.

    Så en gang jeg barberte av meg alt skjegget, mens jeg bodde på den gården, sommeren 2005 vel.

    Så overhørte jeg at hun lillesøstra til Andrea, hun Isa, sa at ‘Erik ser ut som en unge i trynet’.

    Eller noe.

    Hvis jeg ikke hørte helt feil.

    Så det var et eller annet rart som skjedde med trynet mitt, når jeg barberte av meg alt skjegget husker jeg.

    Så da bare lot jeg skjegget gro igjen.

    Så på den første tida, som jeg jobba på Arvato, her i Liverpool, høsten 2005.

    Så husker jeg at hu Karianne, fra Hedmark vel, sa at jeg så ut som en ‘julenisse’.

    (Det var ikke helt bra tilstander, i det huset jeg bodde, i Walton.

    Når det gjaldt de andre beboerne osv.

    Så det å ha skjegg som en julenisse, enkelte ganger, det var kanskje min måte, å si fra om, at noe ikke var som det skulle da.

    Jeg hadde jo også overhørt, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt “mafia’n’, i Oslo, i 2003.

    Og som jeg ikke fikk hjelp fra Kripos eller Politiet i Liverpool, i forbindelse med, på slutten av sommeren, (og høsten), 2005.

    Så jeg var litt i sjokk, i 2005 og 2006 osv., siden politiet ikke ville gi meg rettighetene mine, osv.

    Så det kanskje var derfor jeg gjorde ting som å la skjegget gro kjempelangt, (som en julenisse nesten).

    (Selv om det skjegget mitt også vokste veldig raskt.

    Og var veldig tjukt, husker jeg.

    Men men).

    For det her var kanskje min måte å si fra om, at noe var galt da.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se).

    For da ble jeg litt skeptisk til å barbere meg igjen da.

    Men, jeg ville da ofte klippe skjegget litt, med en saks da, når jeg begynte å se ut som julenissen.

    Så sånn var det.

    Men på begynnelsen av år 2006, så barberte jeg av meg alt skjegget for godt.

    Og har ikke hatt skjegg siden.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Jeg så på TV nå, at det hadde kommet en ny Eminem-video. Men det visste kanskje folk fra før. Det er mulig

    PS.

    Eminem har jo synget, (eller rappet, blir det kanskje), om lignende tema tidligere:

  • Jeg sendte en e-post til University of Sunderland Alumni, om CV-en min







    Gmail – Update/Fwd: Update/Fwd: CV







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Update/Fwd: Update/Fwd: CV





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Sep 9, 2010 at 11:15 PM





    To:

    alumni@sunderland.ac.uk


    Cc:

    "Hartley, Gillian" <Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk>



    Hi,

    this is an update, of my previous e-mails.
    Here one can see, that Jet don't seem to perhaps understand my IT-skills.
    And I'm not an expert, on assessing my IT-skills.

    So I was wondering if the University could help me with this, (and perhaps getting a statement from Naric?), even if it's more than three years ago, that I went to the university.

    Just something I thought about, that maybe you could help me with?
    Thank you very much in advance for any help!
    Best regards,
    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Thu, Sep 9, 2010 at 8:00 PM

    Subject: Fwd: Update/Fwd: CV
    To: Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk

    Hi,

    I just had a third re-think here, while I was making dinner.

    And, there are some things I'm proud about, that maybe should be on the CV.
    – In 1988, I lived in Vestfold county, but got a place in Buskerud county, on Upper Secondary School, since I had very good grades. (Only ten studets from Vestfold where allowed to study in Buskerud, (in the city of Drammen, where they had better asortment, of study-lines) each year, at that time).

    – In 1991, (like I wrote), I was an advisor for the Conservative Youth Party, in Norway, before the election then, on the election-programme.
    – In 2001, I won a prestigous competition/prize, at work, in Rimi, called 'Rimi Gullårer', or Rimi Goldmines, that only let's say 5% of the shops win every year. It's a shop-running competition.

    – In 1997, I was chosen by the Home Defence, in Oslo, to be in a elite-unit, called 'Støtte-området'. They chose freely, between all the people in Norway, that had been on constription service, in the army, (that's many people, since one have to serve in the army, in Norway).

    – And when I played football, at Berger I.L., we won a cup called 'Vinn Sande Cup'. And I have third-cousin, in Denmark, (Steffen Heegaard), who's a director, in an insurance-company, called TopDanmark, and he they write about, that he won a club championship, in tennis, when he was young, so then I thought I could write, that we won that cup.

    Also, there are a few punctuation-faults, in the first lines, where in Personal Profile there.
    But I guess I could fix them myselves.
    Also, I had a course in Windows NT server, that you don't mention, in 1997 or 98, in Oslo.

    And you don't mention the Jet-course I had, last year, in Basic Food Hygiene.
    But that was maybe on a low level?
    Now I'll try to eat dinner, and stop writing all these e-mails!

    Sorry about this!
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: Thu, Sep 9, 2010 at 7:11 PM
    Subject: Update/Fwd: CV
    To: Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk

    Hi,

    just something more I thought about now.

    (Sorry that I send many e-mails).
    The second year, on Upper Secondary Business School, was also Economy-line, spesialising in Marketing, (and not just Marketing).

    I read the CV a second time now.
    And what I perhaps miss, is that it isn't explained about what my degree in IT, is about.
    Like, I mean, the CV says a lot about my Shop Manager-career.

    But it doesn't explain what my level 5 degree in IT, makes me capable of, in a job.
    (Even if I remember that you had a folder, where it explained what level 5 qualifications are).

    Also, I worked with System Development, (for Arction Arvcade, in Norway), in 1993.
    And I have a website, on www.johncons.org, that I've made myself from scratch.

    So maybe the CV should say more about my IT-skills/experience.
    But I think it tells about my management-experience very fine.
    But I think I should really aim high, since I have both manager-experience and an IT-degree.

    That's really two different 'proper' possible carreers.
    But, if one combine them, then I could be like a well-paid IT-manager or a director.
    And not just a food-shop manager or assistant.

    That's my thoughts at least now.
    I wanted to get a statement from Naric, about my IT-skills, but Jet Employabillity Team, wouldn't pay for a statement.
    And I'm unemployed, so I can't afford one.

    But maybe Naric would have thought that my IT-studies are the equivalent of a Bachelors Degree?
    Or maybe a Higher National Diploma is enough, together with manager-experience, to get a top-job, as an IT-manager or director?

    Just my thoughts from reading the CV a second time.
    I'll try to not send so many e-mails.
    Thank you very much again for the help with this!
    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Sep 9, 2010 at 6:07 PM
    Subject: Re: CV
    To: "Hartley, Gillian" <Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk>

    Hi Gill,


    thank you very much for the CV.
    Here are some things, that didn't look right to me, at first, in the CV.
    So I thought we should be on line, with this, (or else I could have just sorted it myself).

    I worked as a Shop Manager in three Rimi-shops, in the Oslo Area.
    (Rimi Nylænde, Rimi Kalbakken and Rimi Langhus).
    I started in Rimi as a person sitting in the check-out, (and not as an assistant).

    I'm not sure if army service should be on the CV, but since you haven't got conscription service, in the UK, then it's maybe no big deal.
    My degree, in IT, from Oslo University College, is a Higher National Diploma/Foundation Degree, (and not a National Diploma, like you write).

    I've also gone for one year, at Upper Secondary School, in Drammen, Norway, (at Gjerdes Upper Secondary School), (which is a business-school), and I had went on the Economy-line, spesialasing in Information Management.

    Other than this, I think the CV looked very fine, and much easier to read, than the one I wrote myself.
    Thank you very much again for the help with this!
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    On Thu, Sep 9, 2010 at 2:42 PM, Hartley, Gillian <Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk> wrote:

    Hi Erik

    I am emailing CV for your perusal.

    If any adjustments are required please let me know.

    Regards

    Gillian Hartley

    Guidance Officer

    Liverpool Jet Service

    Neighbourhood

    Employment Services

    Liverpool City Council

    49b County Road

    Walton

    L4 3QA

    Tel: 0151 233 4026

    Fax: 0151 233 4025

    Email: gillian.hartley@liverpool.gov.uk

    Web: www.liverpool.gov.uk

    ______________________________________________________________________

    DISCLAIMER:

    The information in this e-mail is confidential and may be read, copied or used only by the intended recipient(s). If you have received it in error please contact the sender immediately by returning the e-mail or by telephoning a number contained in the body of the e-mail then and please delete the e-mail without disclosing its contents elsewhere. No responsibility is accepted for loss or damage arising from viruses or changes made to this message after it was sent. The views contained in this email are those of the author and not necessarily those of the author’s employer or service provider.

    This email has been automatically scanned for viruses and malicious content by MessageLabs for your protection

    ______________________________________________________________________





    Erik amended.doc
    33K




    PS.

    Her er vedlegget:

    Erikamended

  • Jeg sendte en anmeldelse, for mulige mordplaner, til Politiet i Drammen







    Gmail – Anmeldelse av mordplaner







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av mordplaner





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Sep 9, 2010 at 8:33 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    dette tolker jeg som mordplaner.
    Jeg har snappet opp, på et tracking-cookie program, som jeg har på min blogg, at en som jeg tror må være en nordmann, i Tyskland, ved navn Olaf Selke, søker på:

    'Erik Ribsskog mord bertelsmann'.
    (Bertelsmann er et stort, tysk firma jeg har jobbet for her i England, og som jeg har en stor arbeidssak mot).
    Jeg ønsker gjerningspersonene tiltalt og straffet.

    Sender med skjermbilde fra StatCounter, (et tracking cookie program jeg bruker på min blogg, for å se hvor mange lesere jeg har, osv).
    Mvh.
    Erik Ribsskog





    erik ribsskog mord bertelsmann.JPG
    160K




    PS.

    Her er vedlegget:

    erik ribsskog mord bertelsmann

  • Jeg sendte en ny e-post til Jet







    Gmail – Update/Fwd: CV







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Update/Fwd: CV





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Sep 9, 2010 at 8:00 PM





    To:

    Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk



    Hi,

    I just had a third re-think here, while I was making dinner.
    And, there are some things I'm proud about, that maybe should be on the CV.
    – In 1988, I lived in Vestfold county, but got a place in Buskerud county, on Upper Secondary School, since I had very good grades. (Only ten studets from Vestfold where allowed to study in Buskerud, (in the city of Drammen, where they had better asortment, of study-lines) each year, at that time).

    – In 1991, (like I wrote), I was an advisor for the Conservative Youth Party, in Norway, before the election then, on the election-programme.
    – In 2001, I won a prestigous competition/prize, at work, in Rimi, called 'Rimi Gullårer', or Rimi Goldmines, that only let's say 5% of the shops win every year. It's a shop-running competition.

    – In 1997, I was chosen by the Home Defence, in Oslo, to be in a elite-unit, called 'Støtte-området'. They chose freely, between all the people in Norway, that had been on constription service, in the army, (that's many people, since one have to serve in the army, in Norway).

    – And when I played football, at Berger I.L., we won a cup called 'Vinn Sande Cup'. And I have third-cousin, in Denmark, (Steffen Heegaard), who's a director, in an insurance-company, called TopDanmark, and he they write about, that he won a club championship, in tennis, when he was young, so then I thought I could write, that we won that cup.

    Also, there are a few punctuation-faults, in the first lines, where in Personal Profile there.
    But I guess I could fix them myselves.
    Also, I had a course in Windows NT server, that you don't mention, in 1997 or 98, in Oslo.

    And you don't mention the Jet-course I had, last year, in Basic Food Hygiene.
    But that was maybe on a low level?
    Now I'll try to eat dinner, and stop writing all these e-mails!

    Sorry about this!
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: Thu, Sep 9, 2010 at 7:11 PM
    Subject: Update/Fwd: CV
    To: Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk

    Hi,

    just something more I thought about now.

    (Sorry that I send many e-mails).
    The second year, on Upper Secondary Business School, was also Economy-line, spesialising in Marketing, (and not just Marketing).

    I read the CV a second time now.
    And what I perhaps miss, is that it isn't explained about what my degree in IT, is about.
    Like, I mean, the CV says a lot about my Shop Manager-career.

    But it doesn't explain what my level 5 degree in IT, makes me capable of, in a job.
    (Even if I remember that you had a folder, where it explained what level 5 qualifications are).

    Also, I worked with System Development, (for Arction Arvcade, in Norway), in 1993.
    And I have a website, on www.johncons.org, that I've made myself from scratch.

    So maybe the CV should say more about my IT-skills/experience.
    But I think it tells about my management-experience very fine.
    But I think I should really aim high, since I have both manager-experience and an IT-degree.

    That's really two different 'proper' possible carreers.
    But, if one combine them, then I could be like a well-paid IT-manager or a director.
    And not just a food-shop manager or assistant.

    That's my thoughts at least now.
    I wanted to get a statement from Naric, about my IT-skills, but Jet Employabillity Team, wouldn't pay for a statement.
    And I'm unemployed, so I can't afford one.

    But maybe Naric would have thought that my IT-studies are the equivalent of a Bachelors Degree?
    Or maybe a Higher National Diploma is enough, together with manager-experience, to get a top-job, as an IT-manager or director?

    Just my thoughts from reading the CV a second time.
    I'll try to not send so many e-mails.
    Thank you very much again for the help with this!
    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Sep 9, 2010 at 6:07 PM
    Subject: Re: CV
    To: "Hartley, Gillian" <Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk>

    Hi Gill,


    thank you very much for the CV.
    Here are some things, that didn't look right to me, at first, in the CV.
    So I thought we should be on line, with this, (or else I could have just sorted it myself).

    I worked as a Shop Manager in three Rimi-shops, in the Oslo Area.
    (Rimi Nylænde, Rimi Kalbakken and Rimi Langhus).
    I started in Rimi as a person sitting in the check-out, (and not as an assistant).

    I'm not sure if army service should be on the CV, but since you haven't got conscription service, in the UK, then it's maybe no big deal.
    My degree, in IT, from Oslo University College, is a Higher National Diploma/Foundation Degree, (and not a National Diploma, like you write).

    I've also gone for one year, at Upper Secondary School, in Drammen, Norway, (at Gjerdes Upper Secondary School), (which is a business-school), and I had went on the Economy-line, spesialasing in Information Management.

    Other than this, I think the CV looked very fine, and much easier to read, than the one I wrote myself.
    Thank you very much again for the help with this!
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    On Thu, Sep 9, 2010 at 2:42 PM, Hartley, Gillian <Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk> wrote:

    Hi Erik

    I am emailing CV for your perusal.

    If any adjustments are required please let me know.

    Regards

    Gillian Hartley

    Guidance Officer

    Liverpool Jet Service

    Neighbourhood

    Employment Services

    Liverpool City Council

    49b County Road

    Walton

    L4 3QA

    Tel: 0151 233 4026

    Fax: 0151 233 4025

    Email: gillian.hartley@liverpool.gov.uk

    Web: www.liverpool.gov.uk

    ______________________________________________________________________

    DISCLAIMER:

    The information in this e-mail is confidential and may be read, copied or used only by the intended recipient(s). If you have received it in error please contact the sender immediately by returning the e-mail or by telephoning a number contained in the body of the e-mail then and please delete the e-mail without disclosing its contents elsewhere. No responsibility is accepted for loss or damage arising from viruses or changes made to this message after it was sent. The views contained in this email are those of the author and not necessarily those of the author’s employer or service provider.

    This email has been automatically scanned for viruses and malicious content by MessageLabs for your protection

    ______________________________________________________________________






    PS.

    Her er vedlegget:

    Erikamended

  • Jeg sendte en ny e-post til Romerikes Blad







    Gmail – Vedr e-post







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Vedr e-post





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Sep 9, 2010 at 1:16 PM





    To:

    Hagberg Anne <anne.hagberg@rb.no>



    Hei,

    jeg har overhørt i Oslo, i 2003, at jeg er forfulgt av noe som ble kalt "mafia'n".
    Jeg har siden dette startet et prosjekt, som heter johncons-blogg.

    Og der skriver jeg om alt som skjer.

    Og jeg har sagt til andre, som advokat Elden, at jeg ikke sletter noe der, før jeg får rettighetene mine, fra politiet i Norge, og man kan lese om hva som foregår, i avisene.

    Så jeg håper på forståelse for dette.
    Jeg mener også at jeg har lov å publisere mine e-poster, på min blogg.
    Det går da vel under ytringsfriheten.
    Men jeg vet fra før at dere ikke tar slikt så nøye, hos gamle Romerike Arbeiderblad.

    Det vet jeg, for jeg har klaget på dere til PFU, for sensueringen deres.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/9/9 Hagberg Anne <anne.hagberg@rb.no>

    Til Erik Ribsskog

    Ser at du har publisert en e-post fra meg på din nettside johnson-mirror.blogspot.com.

    Ber om at du umiddelbart sletter denne e-posten fra din

    nettside, da dette er å anse som korrenspondanse mellom deg og meg og aldri var

    ment å offentliggjøres.

    Dersom du ikke følger denne anmodningen, vil ditt

    medlemskap på Origo bli slettet.

    Mvh Anne Hagberg

    _________________________________________

    Med vennlig hilsen

    Anne Hagberg

    Utviklingsleder

    Mediehuset Romerike

    Postboks 235, 2001

    Lillestrøm

    Telefon: 63 80 50 50

    Direkte: 63 80 49 80

    Mobil: 958 02 008

    e-post: anha@rb.no






  • Jeg sendte en ny e-post til Jet







    Gmail – CV







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    CV





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Sep 9, 2010 at 12:59 PM





    To:

    Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk



    Hi,

    sorry just something I forgot yesterday.
    I've also been active in politics.
    I was an advisor, for the Conservative Youth Party, in Norway, on their election-programme, before the county and municipality-election, in Norway, in 1991.

    I also were on a few meetings/courses, in local politics for the Conservative Party, and the Conservative Youth Party, in Oslo, where we learned about things like what conservative politics meant, and about topics like city-planning, etc.

    But I put my career in politics on hold, since I thought I got a bit to much responsibility to soon, and since I thought I lacked a bit of life-experience and work/organisation-experience then, since I was only in my early 20's, and this was around the time when I was a student.

    And I needed to put focus on getting a job etc., so I had to have other priorities, on that time.
    Just something more I remembered, that maybe should be on the CV.
    Thank you very much again for your help with this!

    Best regards,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Sep 8, 2010 at 4:05 PM
    Subject: Re: CV
    To: "Hartley, Gillian" <Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk>

    Hi Gill,


    thank you for your e-mail!
    My interests are blogging, traveling, football and music, (only listening to music, going to concerts etc., don't play in band unfortunatety).

    I used to play football, for my the team from my home town in Norway, when I grew up, they were called 'Berger I.L.'
    And we once won a cup called 'Vinn Sande Cup', in the 80's, (around the time we went to high school).

    And when I ran a shop in Norway, (Rimi Langhus), then we had our own football-team, which I wasn't running, but which I got started, who played in a 'company football'-league, in Follo, in Norway.

    And a mate of mine worked in an IT-acadamy, called 'IT Akademiet', and they also had a football-team like that.
    But they were short of people, so I also played for that football-team, for a year or two, from year 2000, I think it was.

    But I got a knee-injury, playing football, in the mid 90's, that re-occoured, in 2002, so after that I've been just working out at the gym, in Oslo, Sunderland and Liverpool.

    I've also have started with genealogy lately, since I heard that my grandmother, Ingeborg Ribsskog, inheritet a baron, (Holger baron Adeler, from Denmark), in the 80's, (since he was her grand-uncle), and since I overheard that my grand-aunt, in Denmark, (not directly related), Unse Heegaard b. Trock Jansen, was directly after Charlemagne and Woden(!)

    Here's a link to my blog: http://johncons-mirror.blogspot.com/
    Here's a link to my travel-blog: http://johncons-reise.blogspot.com/

    Website about genealogy/relatives etc: http://johncons.org/
    (They are unfortunately in Norwegian).

    Hope this made some sense at least!

    I haven't heard anything, from Liverpool Community College, about the course in webdesign, (Adobe Dreamweaver).
    I'll wait untill mid-September, I think, with contacting them, since the course starts in October.

    Thank you very much again for your e-mail!
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    On Wed, Sep 8, 2010 at 11:10 AM, Hartley, Gillian <Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk> wrote:

    Hi Erik

    Just need some more information for me to complete your CV.

    Could you please provide details of what hobbies and

    interests for me to add on to template.

    Once completed I will email for your perusal.

    Regards

    Gillian Hartley

    Guidance Officer

    Liverpool Jet Service

    Neighbourhood

    Employment Services

    Liverpool City Council

    49b County Road

    Walton

    L4 3QA

    Tel: 0151 233 4026

    Fax: 0151 233 4025

    Email: gillian.hartley@liverpool.gov.uk

    Web: www.liverpool.gov.uk

    ______________________________________________________________________

    DISCLAIMER:

    The information in this e-mail is confidential and may be read, copied or used only by the intended recipient(s). If you have received it in error please contact the sender immediately by returning the e-mail or by telephoning a number contained in the body of the e-mail then and please delete the e-mail without disclosing its contents elsewhere. No responsibility is accepted for loss or damage arising from viruses or changes made to this message after it was sent. The views contained in this email are those of the author and not necessarily those of the author’s employer or service provider.

    This email has been automatically scanned for viruses and malicious content by MessageLabs for your protection

    ______________________________________________________________________






  • Det norske politiet har visst fabrikkert bevis, i Treholt-saken. De er nesten som Stasi i Øst-Tyskland, synes jeg

    politiet som stasi

    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3802889.ece

    PS.

    Forresten, under Treholt-saken, på 80-tallet.

    Så var det en dag, som jeg stod i buss-skuret, ved gamlehjemmet, ved Bergeråsen, og venta på bussen til Drammen, var det vel.

    (Kanskje jeg skulle til mora mi i Larvik, og ta toget fra Drammen?)

    Og to nabokoner, som bodde i sosialleilighetene i Leirfaret og Hellinga.

    (De var naboer av meg da, med andre ord.

    Som bodde i den eneste boligen i det nabolaget, som ikke var sosialleilighet).

    Og da sa Fru Waage, som jeg tror at hu ene kona var.

    Fru Waage og hu andre kona, snakka sammen, og de var enige om, at de ikke trodde at Treholt var skyldig.

    Og det var ikke jeg helt enig i, husker jeg.

    Men jeg sa ikke noe.

    Jeg bare stod der og venta på bussen.

    Men nå kan det kanskje virke litt mer som at Fru Waage hadde rett, synes jeg.

    Men men.

    Så man burde kanskje ikke alltid stole like mye på media og politiet.

    Kanskje man heller burde ringe Fru Waage, (hvis hu lever enda), for hu virka som å ha peiling på sånt her.

    Men men.

    Bare noe jeg tilfeldigvis kom på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog