![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fortsatt sikker på at Gjedde er utdødd?
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jul 2, 2010 at 1:25 AM | |
|
To: "Nils G. Bartholdy" <ngb@ra.sa.dk> | ||
| ||
http://www.krogsgaard.name/per16499.htm#0
PS.
Hun er visst også direkte etterkommer etter Karl den Store:
http://www.krogsgaard.name/per19448.htm#0
PS 2.
Hvis noen ikke tror meg, så trykk dere tilbake, fra denne lingen, så burde det gå ann å finne det.
(jeg skal også prøve å få lagt det inn på MyHeritage.
Vi får se).
Her er mer om dette:
PS 3.
Nå virka ikke det webstedet så bra nå, plutselig, (krogsgaard).
Men her kan man ihvertfall se hvor man skal begynne å søke, (når det nettstedet virker igjen.
Følg Foss-linjen tilbake de gamle danske konger, som er i slekt med Karl den Store, osv.):
18 Unse Marie Trock-Jansen b: October 19, 1925 in Copenhagen
……………………………………………. +Erik Anker Heegaard b: September 18, 1915 in Frederiksværk m: October 05, 1957 in Kastelkirken, Copenhagen d: March 22, 1993 Father: Hans Louis Anker Heegaard, merchant Mother: Karen Margrethe Nyholm
……………………………………………. 19 Steffen Peter Anker Heegaard b: August 26, 1959 in Copenhagen
………………………………………………. +Susanne Wisbeck Jacobsen m: August 15, 1987 in Holmens Church Copenhagen Father: Willum Jacobsen Mother: Kirsten Jacobsen
……………………………………………. 19 Thomas Anker Heegaard b: November 29, 1961 in Copenhagen
http://familytreemaker.genealogy.com/users/h/o/y/niels-l-Hoyvald/ODT2-0019.html
PS.
Ovenfor kan vi også se, at min mors fetter Steffen, nok har giftet seg på nytt.
Ovenfor står det at hans kone er Susanne Wisbeck Jacobsen.
Men på TopDanmark sine sider, (hvor min mors fetter jobber som direktør), så står det at hans kone er en dame med et mer tysk-klingende navn vel.
Men men.
Jeg skal finne mer om dette.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
PS 3.
Den nye samboeren, til min mors fetter Steffen, het Pia Laub von Gottberg.
Det er kanskje rart, at min mors fetter, får seg en ny kone, som heter det samme som hans kusines datter.
Nemlig ‘Pia’.
Dvs. min søster, også kjent som ‘Pipa’, fra Larvik, (kalt av faren til Frode Kølner).
Men men.
Det er kanskje bare meg som synes det er rart, siden søstra mi heter det.
Det er mulig.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 4.
Så man kan se at min mors fetter, Steffen Heegaard.
Han følger ikke den regelen, som jeg prøvde å ha i bakhodet, da jeg jobba som butikkleder, i Rimi, i Norge.
Nemlig, ‘don’t mix business and pleasure’.
(Eller kanskje ‘ikke bland jobb og fritid’, høres bedre ut?).
Det er kanskje litt ‘uproft’?
Men men.
Jeg lurer på hvordan styremøtene i det kjente danske forsikringsselskapet Topdanmark foregår.
‘Hvad sier så Heegaard?’.
‘Nei, igge du, Gottberg, du er igge Heegaard her i Topdanmark, det ved du da godt, her er du fortsatt direktør for industrien, Gottberg, doch’.
Noe sånt tenker jeg.
Sikkert ikke umulig.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 5.
De direktørene der, de kalte min mormor bare ‘Steffen og Thomas’, og viste meg bilder osv., var det vel, en gang på 70-tallet, i skipperhuset, i Nevlunghavn.
Hun hadde bildene på sminkebordet sitt, var det vel, på sitt soverom, hvor hun hadde himmelsengen.
Det var ihvertfall på hennes soverom.
(Som var ganske stort, større enn bestefar Johannes sitt soverom, ihvertfall, selv om han hadde dobbeltseng, og ikke himmelseng, som bestemor Ingeborg).
Hun tok meg med opp der, for å vise meg bildene osv., var det vel.
Jeg var jo bare 5-6 år kanskje, så jeg skjønte ikke så mye.
Men jeg skjønte det var hennes slektninger/nevøer i Danmark da, som het Steffen og Thomas da.
Men jeg hadde aldri møtt disse, (før i 2002).
Men min mormor viste meg på 70-tallet hvem de var da.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Det var vel noe bilde av han Steffen når han spilte tennis, eller noe, vel.
(Eller om hun fortalte at han spilte tennis).
Så det er bare ‘Steffen og Thomas’ det.
Selv om Steffen er direktør i et stort forsikringsselskap nå, (Topdanmark), og Thomas er direktør i Disney.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 6.
Unse og Steffen og Thomas, de er etter en som het Jeppe “auf der Bohle”, ser jeg.
Selv om det var nytt for meg.
Jeg vet ikke helt hvem det er.
Men det er det kanskje mulig å finne ut.
Det er mulig.
Vi får se.
Her er mer om dette:
http://familytreemaker.genealogy.com/users/h/o/y/niels-l-Hoyvald/ODT2-0019.html
PS 7.
Ja, de kan spore seg selv tilbake, (i linjen etter han Jeppe “auf der Bohle” da), til år 1350, ihvertfall.
Så da må de vel sies å være fine, vil jeg vel tro.
Her er mer om dette:
http://familytreemaker.genealogy.com/users/h/o/y/niels-l-Hoyvald/ODT2-0001.html
PS.
Man kan se, at min grandonkel, (Erik) Anker Heegaard, (mener jeg han het), sin kone, Unse Heegaard, er snart 85 år gammel.
Men hun hadde mobilsvar, hørte jeg.
Så hun virka som hun var klar i toppen enda.
Men jeg liker ikke å legge igjen meldinger på sånn telefonsvarer.
Da er det bedre å sende SMS-melding, mener jeg da.
Men men.
Og min mormor Ingeborg, var jo, (ihverfall forholdsvis), klar i toppen, da hun var over 90 år.
Sånn som jeg husker det.
Så det burde vel gå greit, å sende SMS ihvertfall, skulle man tro.
Selv om jeg ikke akkurat forventer å få noen SMS-melding tilbake.
Da hadde jeg nok blitt ganske overraska, for å si det sånn.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
For nå tenkte jeg på min mormor, Ingeborg Ribsskog.
Og en gang, nærmere slutten av 80-tallet vel.
Da jeg og min søster, Pia Ribsskog, besøkte min mormor Ingeborg Ribsskog, som da bodde i Stavern.
Og da hadde jeg kanskje litt brunfarge i trynet, fra en eller annen ferie.
Og så kanskje litt opplagt ut da.
Og da glemte kanskje min mormor seg, for da sa hun det, at hun syntes at ‘Erik skulle blitt konge og ikke Haakon Magnus’.
Så kom jeg på det nå.
Og da skjønner jeg jo det.
At Oldenburgerne, de er bare ‘skygge-konger’.
Men, Gjedde-ene, de er de ekte kongene.
Men de nordiske kongeslektene, ble angrepet.
Eller hva nå som kan ha skjedd, i Danmark, for mange hundre år siden.
Så de ville ha noen, som skulle spille konger.
Så gikk Oldenburg med på det, og spiller fortsatt konger.
Så sånn er vel kanskje det da.
Så det er mye rart, det er helt sikkert.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Gjedde er nok da etter Jesus, (lurer jeg), pga. fisken.
Og min morfar er jo etter Noah, kan det virke som.
Så da er jeg nok den hellige gral osv. og.
Eller ihvertfall familien min.
Noe rart er det nok ihvertfall.
Så det er sikkert derfor det er så mye rart, som foregår.
Noe sånt.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Administrator (LAC/45402)
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jul 1, 2010 at 4:16 PM | |
|
To: Kelly.Bell@reedglobal.com | ||
| ||
PS.
Da fikk jeg dette svaret:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Administrator (LAC/45402)
|
Kelly.Bell@reedglobal.com <Kelly.Bell@reedglobal.com> |
Thu, Jul 1, 2010 at 4:22 PM | |
|
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> | ||
| ||
PS 2.
Og sendte denne e-posten:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Administrator (LAC/45402)
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jul 1, 2010 at 4:25 PM | |
|
To: Kelly.Bell@reedglobal.com | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Problems with the Employment-zone meeting/Fwd: New review-meeting?
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jul 1, 2010 at 1:57 PM | |
|
To: CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk | ||
| ||
PS.
Her er mer om dette:
Som man ser her, så skal oppvaskmaskiner ha salt:
Det er noe dumme greier, synes jeg.
For det første.
Hvorfor skal oppvaskmaskiner ha salt, egentlig?
Samme det.
Jeg gikk på Tesco idag da, etter møte hos the Jobcentre.
Så tar jeg den billigste posen salt, så lekker den.
Så sa jeg fra, til en ung dame, som jobber der.
Så etterpå, så tar jeg med en ny pose salt, likevel.
Så forklarer jeg at det er til oppvaskmaskin da.
Så sier hu, at nei, da måtte hu vise meg.
Jeg kunne ikke bruke salt.
Så viser hu meg oppvaskmaskin-tabletter da, (altså såpe-tabletter).
Hu skjønner ikke det, at man skal ha salt i oppvaskmaskiner.
(Av en eller annen grunn).
Og ikke nok med at man skal ha salt.
Det skal visst også helst være en helt spesiell type salt, som er produsert spesielt til oppvaskmaskiner.
Men det tror jeg ikke at Tesco Supershop har engang.
Så da får man vel bare kjøpe vanlig salt.
Hvis man spørr på Tesco, så sier de jo bare, at man ikke skal bruke salt, i oppvaskmaskinen, men kun såpe-tabletter.
Men dette reiser flere spørsmål.
Hvorfor skal man absolutt ha salt i oppvaskmaskinen?
Og hvorfor må det være en spesiell type salt?
Og hvorfor vet ikke folk i matbutikker noe om dette?
Man skal visst også ha salt i vaskemaskiner, mener jeg å ha lest, den første gangen man bruker de, eller noe.
Kan dette stemme?
Jeg får se om jeg klarer å finne ut noe mer om dette.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Og skal alle oppvaskmaskiner ha salt?
Eller er det bare fordi jeg har en billig/dårlig type?
Hm.
Vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette.
Vi får se.
PS 2.
Her er mer om oppvaskmaskin-salt:
Dishwasher salt
In some countries, especially those in Europe, dishwashers include a built-in water softener. Dishwasher salt is used to recharge the resin in the built-in ion-exchange system. Unlike the salt used for culinary purposes, the sodium chloride salt used for a dishwasher water softener does not have added impurities (such as iodide salts). Additionally, salt used for dishwasher water softening systems must have minimal iron and manganese salt content, as these mineral ions tend to form precipitates that clog the ion-exchange resin.
If a dishwasher has a built-in water softener there will be a special compartment inside the dishwasher where the salt is to be added when needed. This salt compartment is separate from the detergent compartment, and generally located at the bottom of the wash cabinet (this is below the bottom basket). On most dishwashers, an automatic sensing system will notify the user when more dishwasher salt is required.
Pouring table salt, detergent (or anything other than proper dishwasher salt) into the salt compartment will damage the water softening system, however this can be reversed if the user acts very quickly and the dishwasher is NOT used: with a suitable wet and dry vacuum cleaner, remove the foreign substance e.g. detergent, followed by adding water again and removing the water with the wet and dry vacuum and repeating the process several times.[5] Only salt specified as “Dishwasher Salt” can be used. However, it is possible to use salt granules or tablets sold for whole house softening units if that salt is also very high purity processed sodium chloride salt. Very pure whole house water softener salt (in 18 kg bags) is about one fifteenth the cost per equivalent weight of salt specifically marketed for dishwashers.
Some dishwasher detergents are marketed for use in hard water areas for dishwashers which do not have a built-in water softener (and therefore do not use any dishwasher salt). These detergents use higher levels of phosphates to increase the solubility of hard water ions. In very hard water areas, the amount of phosphate may still be insufficient and the manual addition of dishwasher salt into the detergent compartment is recommended. Adding salt along with the detergent does not soften the water as does a dishwasher with an ion-exchange water softener, but the water will gain some additional ability to dissolve hard water ions. Note, however, that as water drops remaining on the dishware evaporate, deposits of the salt will likely remain. To combat this, the use of a rinsing agent which cause the water to “sheet” will help eliminate the spotting. Some newer dishwashers allow the use of “all in one” tablets (which include an amount of salt along with detergent and a rinse agent) instead of using separate salt and rinse aid, but dishwasher salt must still be added to the salt compartment in very hard water areas.[6] However, best results are achieved by using separate salt, rinse aid and detergent rather than using the combined “all in one” detergents with these included. Incorrect use of “all in one” tablets/detergents may not be covered under the dishwasher’s warranty; it is advisable to check the instruction book when using these types of tablets/detergents.[7]
http://en.wikipedia.org/wiki/Dishwasher
PS 3.
Ja, nå fant jeg ut av det her.
Jeg trenger ikke bruke salt i oppvaskmaskinen her, for vannet er ‘very soft’.
Så da er det ikke mye magnesium og kalsium, i vannet.
Så da kan jeg bare glemme det, at det lyser ‘salt’.
(Selv om det kanskje ser litt dumt ut, at det lyset driver å lyser).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Så takk til Wikipedia og den som skrev kommentar osv., om dette.
Da fant jeg ut av det, ihvertfall.
Ikke dårlig!
Her er mer om dette:
http://www.unitedutilities.com/waterqualitysummary.htm
PS 4.
Her er mer om dette: