johncons

Stikkord: Berger

  • Mer fra Don Ditlev Castellan fra Sand, Nesodden og Askim. (In Norwegian).

    Hallå
    Ditlev,

    Between
    Don
    Ditlev Castellan

    and
    You

     

    Erik
    Ribsskog

    November
    27 at 5:54pm

    du
    har forrandra deg.

    Du har slanka deg, ser det ut som.

    Hva
    driver du med for tida da, og hvorfor kaller du deg Don?

    Husker
    du da du skøyt etter meg med luftgevær, utafor butikken
    på Sand?

    Kjenner du hun Anna Lene, eller AnnaLene
    skriver hu det, fra Oslo vel, som jobba på Rimi Munkelia, da
    jeg jobba der, i 93.

    (Og også Terje Sjølie jobba
    der forresten, han nynazisten som er dømt for drap eller noe
    vel.

    Uten at jeg kjenner han så særlig da.

    Men
    jeg hadde ikke trodd at han skulle bli drapsmann, for han var
    ordenlig på jobben, og gjorde aldri noe tull der, som jeg
    skjønte.

    Men så flytta han vel sammen med
    assistent-sjefen, Leif Jørgensen, da han ble butikksjef, på
    Rimi Ljabru, i 94 vel.

    Noe sånt.

    Så sånn
    var det.

    Husker du da du hadde med tannpasta, og skulle kline
    med søstra mi Pia, og stesøstra mi Christell, og Gry i
    klassen?

    Så begynte jeg å kline med Gry, for hun
    hadde jeg klint med før, for jeg kjente jo henne, siden hun
    var venninna til Christell da, så jeg kjente henne ikke bare
    fra klassen, familien hennes dro med familien vår til ferie i
    Jugoslavia, i 1980, blant annet.

    Men da klinte du ikke med
    noen av dem.

    Hva var det som skjedde da, og hvorfor dukka du
    opp fra Sand, for å kline med Bergeråsen-jenter?

    Jeg
    skriver denne meldingen i en litt rar stil, for jeg skriver på
    en blogg skjønner du.

    www.johncons-mirror.blogspot.com.


    jeg skriver sånn at det er enkelt for folk som leser bloggen,
    og skjønne hva det er i forbindelse med osv.


    sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

     

    Don
    Ditlev Castellan

    Add
    as Friend

    November
    27 at 6:38pm

    Report
    Message

    Er
    uføretrygdet og bosatt i askim. Du hadde kokt sammen litt av
    en storie her, bare gliser. Det var jo hyggelig at du skrei til meg
    da! Jeg bodde på Lamberseter i 98 et år bare. Kjenner
    mange der oppe. Er på en sånn årlig sammling av
    venner og kjente… artig, det er snart. Bare koser meg jeg, har jo
    tid til det.. Don kaller jeg meg ikke, jeg heter Don Ditlev… Søkte
    om det å fikk det innvilget…. Så sånn henger det
    sammen… hihi

    Mvh. Don.

     

    Erik
    Ribsskog

    November
    27 at 6:45pm

    Heter
    du Don Ditlev?

    Ok, hvorfor skiftet du navn til Don da?

    I
    1998, det var det året jeg begynte som butikksjef på Rimi
    Nylænde det, i Lambertseter-veien, ned mot Abildsø
    der.

    Ok, jeg er arbeidsledig i England jeg.

    Onkelen min
    Martin, bodde i Askim, sammen med dama si, før han flytta til
    Larvik, i 2002, eller noe.

    Dem kallte han visst bare
    Ribsskauen der, ettersom jeg skjønte på Askim-folka, som
    var på besøk, på gården dems i Larvik, i
    2005.

    En kar med amerikaner osv., i 60-åra kanskje.

    Jeg
    driver ikke å koker noe dessverre.

    Faren min var
    såpekoker, i huset på Sand der, men jeg kan ikke si at
    jeg har kokt noe som helst.

    Men men.

    Husker du da du og
    Geir Arne fikk Odd Einar til å sette seg på fanget mitt,
    i friminuttet på ungdomsskolen da.

    Det var vel i 9.
    klasse?

    Hvorfor flytta du til Askim da, hvis det er lov å
    spørre.

    Og hvorfor tok du til deg navnet Don, er du
    sånn rabagast enda, som du var på ungdomsskolen.

    Eller
    har du vokst opp og blitt en ansvarlig samfunnsborger nå?

    Med
    vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

     

    Don
    Ditlev Castellan

    Add
    as Friend

    Today
    at 3:17pm

    Report
    Message

    Ka
    du trur….. hihi.
    Har fått noen kalle navn så jeg
    adopterte det ene…
    Åssen er det å være arbeids
    ledig der da?

    Husker alt jeg erik… nesten da.. gliser.
    Bor
    billig og har det topp i askim så derfor askim.
    Ingen annen
    grunn.

    Er blitt bare en snill god mann som trives med både
    tilbakemeldingene jeg får å lever lovlydig. Ga meg med
    alt for 5 år siden… Så det ble da noen år mad
    fantestreker…

    Prøve å nyte
    dagene da..

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 6:56pm

    Nei
    jeg vet ikke jeg Ditlev.

    Jeg har hørt at det er noe
    ‘mafian’, i Norge.

    Og det du og Geir Arne og Odd Einar dreiv
    med på ungdomsskolen, kunne jo virke som noe plott noen
    ganger.

    At mobbinga deres var bra planlagt osv.

    Den
    gangen da dere fikk Odd Einar, til å sette seg på fanget
    mitt, i 9. klasse, som en stor dame omtrent, (han veide vel over 100
    kg. i 9. klasse, vil jeg tippe, og var bygd som en voksen mann, må
    man vel si, selv han jo hadde litt former og, på lårene
    og sånn, så han kunne kanskje minne litt om en stor dame
    ja.

    Men ikke nok, for at jeg skulle like det her, å ha
    en 120 kilos forvokst tenåring, på fanget i friminuttet,
    som det ikke gikk ann å få bort.

    Så om det
    er noe ‘mafian’, i Norge, det er mulig.

    Men hvorfor står
    det ikke om dette i avisene da, VG, Dagbladet og Aftenposten
    osv.

    Har denne ‘mafian’ folk der og?

    Jeg har aldri vært
    noe annet enn en kjedelig straighting, så jeg vet bare det som
    står i avisene, og der har jeg aldri sett noe om noe
    ‘mafian’.

    Så sånn er det.

    Jeg har bare vært
    arbeidsledig et par uker, så det er helt greit, jeg tar noen
    kurs i engelsk osv., så jeg lærer ting, som kan være
    av nytte for eventuelle norske arbeidsgivere f.eks., som kanskje
    opererer i England, og vil ha folk som kjenner forholdene fra studier
    osv., muligens.

    Så det er jo nyttig, i seg selv nesten,
    å bo i England, for da lærer man jo språk og alt
    mulig da.

    Men jeg får se om jeg får klipt meg og
    får meg en jobb jeg og.

    Vi får se.

    Hva
    gjorde du etter ungdomsskolen igjen da Ditlev?

    Jeg så
    vel ikke deg på Sande videregående, gjorde jeg det
    da?

    Onkelen min hadde en del gjester fra Askim, på besøk
    i Kvelde, i 2005.

    (Nå har jeg ikke noe med onkelen min å
    gjøre for han har tulla med selvangivelsene mine osv., mens
    jeg har vært i England).

    Men du kjenner kanskje noen der
    som kjenner onkelen min, som ble kallt Martin Ribsskauen, av folka
    derfra?

    Med vennlig hilsen

    Erik
    Ribsskog

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 8:10pm

    Ja,


    ser jeg, at du er ikke så rask til å svare, som jeg
    er.

    Jeg bare sitter foran dataen hele dagen jeg vet du.

    Men
    jeg kom på noe fra skolen.

    Da vi gikk på Berger
    skole, og hadde Allum, som klasseforstander, i 4, 5 og 6.
    klasse.

    Jeg husker ikke når du flytta til Berger, eller
    Sand da, men du flytta dit vel etter meg, som flytta til Berger, i 3.
    klasse(?)

    Jeg husker vi var ganske like, på den måten,
    at vi bodde begge hos faren vår.

    Faren din, bodde jo på
    Sand, og solgte dødsforsikring, og uføreforsikring,
    husker jeg.

    Han var en gang på verkstedet til faren min,
    (som driver med telefonsjikane nå, så jeg prater ikke med
    han).

    Men faren din, snakka om dødsforsikring og
    invalidforsikring da, og jeg skulle høre på, sa faren
    min.

    Så det gjorde jeg.

    Men jeg husker ikke om
    faren min kjøpte noe forsikring.

    Men, vi var jo begge
    mye borte fra skolen.

    Fordi, faren din var vel rundt og solgte
    forsikring, og moren din bodde vel på Nesodden da, hvis jeg har
    forstått det riktig?

    Men, det var sånn på
    skolen, at Allum tollererte det, at jeg forsov meg en eller to ganger
    i uka, og var mye borte.

    Fordi faren min hadde forklart at han
    var mye borte i forbindelse med firma osv.

    Men det var vel det
    samme med deg, at faren din også var mye borte, i forbindelse
    med firma sitt.

    Men du fikk kjeft, husker jeg, av Allum, når
    du forsov deg, eller var borte fra skolen.

    Og da sa du, at ja
    men Erik, han var jo syk, og sånn og sånn.

    Men da
    sa Allum, at det var fordi faren min var mye på
    forretningsreise osv.

    Men det tror jeg faren din var og.


    det har jeg tenkt på en del ganger, at Allum forskjellsbehandla
    vårs litt.

    At det var ikke riktig av han, å kjefte
    på deg, når du forsov deg, når han ikke kjefta på
    meg, når jeg forsov meg, eller var borte fra skolen.


    det var bare noe jeg kom på nå.

    Siden jeg har et
    ganske rolig liv nå, så da hender det at jeg får
    noe flashback, til diverse tiår her.

    Så da blir
    det sånn, at jeg kommer på sånne ting.


    sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Dame fra Drammen som sender rare Facebook-meldinger. (In Norwegian).

    Hei,

    Between
    Eva
    Merethe Steen Gullikstad

    and
    You

     

    Erik
    Ribsskog

    October
    28 at 2:12pm

    hvem
    er du igjen da?

    Var det du som jobba på
    Gullskogen-senteret, og som var på Blix på Strømsø,
    da jeg var ute og festa med jobben, da jeg jobba på CC
    Storkjøp?

    Med vennlig hilsen

    Erik
    Ribsskog

     

    Loading…

    Eva
    Merethe Steen Gullikstad

    Add
    as Friend

    November
    13 at 9:57am

    Report
    Message

    Skal
    vi se… Jeg jobbet på Gulskogen Senter rundt 93-94. Jeg jobbet
    også i Tine i 94-95. Da var jeg mye innom CC
    Storkjøp iallefall…

    Hmmm…

    🙂

     

    Erik
    Ribsskog

    November
    13 at 7:47pm

    Hei,

    jeg
    flytta til Oslo i 89 for å studere jeg.

    Jeg bare prøvde
    å huske deg fra Drammen.

    Det var ikke du som var på
    Blix da vi gikk ut med jobben på CC Storkjøp, i 89?

    Er
    det der jeg husker deg fra?

    Jeg jobba på Rimi i mange
    år, og lurer litt på om det er noe tull med maten i
    Norge, Orkla osv., men hvordan var det i Tine da, var det ordentlig
    der, eller var det mye snusk?

    Erik

     

    Eva
    Merethe Steen Gullikstad

    Add
    as Friend

    Today
    at 12:41pm

    Report
    Message

    Hei
    igjen! Hehe – jeg var jo på Blix mange ganger, men aaaaaner
    ikke om jeg var der den gangen. Er jo snart 20 år siden, vettu
    😉

    Jeg jobba ikke så lenge for Tine heller. Alt virket
    ok der, bortsett fra sjefen min, hehe…

    Bor du i Drammen nå?

     

    Eva
    Merethe Steen Gullikstad

    Add
    as Friend

    Today
    at 12:42pm

    Report
    Message

    …og
    der så jeg at du bor i Liverpool…

    Knegg!

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 1:03pm

    Hei,

    ok,
    men hvorfor skal du ha meg som Facebook-venn, hvis vi ikke veit hvem
    hverandre er.

    Det er kanskje meg som er dum, men jeg aner ikke
    hvilken klasse du gikk i engang, eller om vi eventuellt har noen
    felles kjente.

    Så jeg er ikke helt med nå, må
    jeg innrømme.

    Så sånn er det.

    Med
    vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

     

    Eva
    Merethe Steen Gullikstad

    Add
    as Friend

    Today
    at 1:21pm

    Report
    Message

    Hei
    igjen,

    Jeg antok at vi kjente hverandre fra ett eller annet
    før, selv om jeg ikke akkurat husker hva her og nå.

    Har flere Facebook-venner her inne som jeg ikke kjenner så
    godt, men som jeg har blitt bedre kjent med i ettertid. Noen legger
    mye i å ha en Facebook-venn, det gjør ikke jeg. Jeg
    bruker det stort sett til å opprettholde et kontaktnett jeg kan
    får brukt for (og vice versa) senere. Det er ingen big deal –
    bare å trykke "Ignore".

    Jeg har ikke 460
    bestevenner, lizzom…

    God helg!

     

    Eva
    Merethe Steen Gullikstad

    Add
    as Friend

    Today
    at 1:24pm

    Report
    Message

    For
    øvrig gikk jeg på Gjerde fra 86-89.

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 4:19pm

    Okey,

    jeg
    har saann 9-10 folk paa Facebook-sida mi, men hvis jeg faar 460
    venner jeg og, saa skal jeg adde deg.

    God helg ja.

    Med
    vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    (Er paa noe kurs-greier
    her i England, saa har ikke de norske bokstavene her, som man sikkert
    kan se.

    Saa saann er det.

    Og jeg er fra Berger, saa jeg
    gikk bare paa Gjerde, i Drammen, skoleaaret 88/89.

  • Idiot fra Bergeråsen skriver idiotmelding på Facebook. (In Norwegian).

    Heisann,

    Between
    Frode
    Hansen

    and
    You

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 3:09pm

    hvem
    er du da, er det du som gikk i klassen under meg?

    Erik

     

    Frode
    Hansen

    Add
    as Friend

    Today
    at 3:19pm

    Report
    Message

    Jepp,
    Sitter her med gerry..
    Stod litt stille, Helt til Gerry sier
    Olsen 🙂
    Håper det står ? nok bedere en her om
    dagen.. 🙂
    litt dårilig tid nå.. Tardet
    igjen snart!!

     

    Loading…

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 3:26pm

    Ja,

    kanskje
    du skulle prøve å lære litt bedre norsk i
    mellomtida, det her skjønte jeg ikke noe av:

    ‘Håper
    det står ? nok bedere en her om dagen.. :-)’.

    Erik

     

    Frode
    Hansen

    Add
    as Friend

    Today
    at 3:59pm

    Report
    Message

    Jepp,
    Sitter her hos meg,med gerry..

    Stod litt stille,kjente ikke
    etternavnet.. Helt til Gerry sier Olsen

    Håper det Går
    med deg ? står vel bedere til en her om dagen.. :-/

    Litt
    dårilig tid nå… Tardet igjen snart!!
    Litt bedere norsk nå ? 🙂

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 4:10pm

    Nei,

    det
    var ikke så veldig bra dessverre.

    Hva mener du med her
    om dagen.

    Og hvorfor skriver du ‘Går’ med stor G?

    Og
    bedere, istedet for bedre?

    Erik

     

    Frode
    Hansen

    Add
    as Friend

    Today
    at 4:16pm

    Report
    Message

    Frekk
    eller ?

    Det er chat og ikke et seriøst brev..

    Blitt
    norsk lærer, du eller?

    Har bare godt av
    å skjerpe meg litt,ja. 🙂

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 4:19pm

    Nei,

    jeg
    er ikke norsk-lærer.

    Jeg bare synes de feila var litt
    rare.

    Men men.

    Hva er det du mener med her om dagen
    da.

    Erik

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 4:33pm

    Ok,

    dere
    får si fra hvis det er noe spes.

    Hvis dere lurer på
    hvorfor jeg driver å sender meldinger til folk på Berger
    nå, så er det er det fordi jeg har noe problemer med
    faren min og familien min osv., som driver med noe telefonsjikane
    osv.

    Så jeg prøver å finne ut at hva som
    foregår, og jeg har ikke hatt så mye med faren min å
    gjøre, siden jeg bodde på Berger, så derfor spørr
    jeg om ting som er tilbake i tida.

    Jeg har også
    overhørt, i Oslo, at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’.


    da prøver jeg å finne ut om det har noe med fattern og
    familien osv. å gjøre.

    Så det er derfor jeg
    sender rare meldinger.

    Så sånn er det.

    Med
    vennlig hilsen

    Erik

     

    Frode
    Hansen

    Add
    as Friend

    Today
    at 4:47pm

    Report
    Message

    Problemer
    med jobb på grunn av Sykkelen min ble stjålet, bor mitt i
    sentrum og var ute å drakk Øl. Sykkelen Hadde flått
    igjenom sentrum å gikk på trynet. Viste ikke noe før
    jeg ble hentet på fest hos mor og tatt med til blodprøve..
    Mange vitner , men de mener det er meg ! Burde vel kansje ha skadet
    meg om jeg hadde kjørt. Vitnende sier langt over 100 og ikke
    kjøreutstyr. Sykkelen lå på trappa til lennsmann.
    Saken kommer op før Mars, så trenger litt inntekt nå.
    Kastet også ut Kjæringa for 3 dager siden. . Du holder
    forsatt på med data? Har du kontakt med K.Holshagen ? Må
    til Drammen en tur nå! Snakkes

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 6:25pm

    Jeg
    regner med at når du skriver sånn idiotmelding, så
    betyr det at du gjerne har lyst til å være med på
    bloggen, så da skal du få lov til det.

    Med
    vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Geir Arne Jørgensen, fra Sand, sender friend-request, på Facebook. Men han har så stygt tryne, så jeg gadd ikke ha han på Facebook-sida mi. (N).

    Geir Arne Jørgensen, fra Sand, sender friend-request, på Facebook. Men han har så stygt tryne, så jeg gadd ikke ha han på Facebook-sida mi. (N).

    Hei,

    Between
    Geir
    Jørgensen

    and
    You

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 1:30pm

    du
    har så stygt tryne vet du Geir Arne, så jeg trokke jeg
    gidder å ha deg på Facebook-sida mi.

    Men takk for
    friend-request.

    Du får heller svare på de
    spørmålene jeg sendte da vet du.

    Jeg sendte jo et
    par meldinger her forrige uke, eller noe.

    Har du fått
    paintball-kule i tryne eller hva har skjedd egentlig?

    Med
    vennlig hilsen

    Erik

  • Jeg tror at de egentlig kunne ha bygd bro til Holmestrand, så hadde man sluppet å kjøre rundt Sande. (In Norwegian).

    Jeg tror at de egentlig kunne ha bygd bro til Holmestrand, så hadde man sluppet å kjøre rundt Sande. (In Norwegian).

    Nå kjeda jeg meg litt, så tenkte jeg på det jeg skrev i en bloggpost her om dagen:

    https://johncons-blogg.net/2008/10/flashback-til-80-tallet-in-norwegian.html

    At fra Berger, så er det kortere vei med båt til Holmestrand, enn det er til Sande.

    Mens med bil, så er det omvendt, da er det mye kortere vei til Sande.

    Og jeg var jo mye vant, til å kjøre tog og bil, ned til Larvik, hvor muttern bodde.

    Så jeg var jo vant til, at Holmestrand, det var dobbelt så langt, som til Sande.

    Men en sommer da, når jeg dreiv å kjørte båten til familien til tremenningen min Øystein, fra Lørenskog.

    For de har sommerhus på Berger.

    Og han Øystein er ikke så flink til å kjøre båt og sånn.

    Han bulker en del når han kjører bil og sånn og, mener jeg å huske.

    Han er vel litt nerd da.

    Noe sånt.

    Men da skulle vi kjøre til Sande med båten dems da.

    Fordi en kamerat av oss, Kjetil Holshagen, som pleide å bo på Bergeråsen.

    Han hadde da flytta til Lønneveien, heter det vel, på Dunihagan, i Sande.

    Og da ringte vi han da.

    Det her var på 80-tallet, kanskje i 87, eller noe.

    Så det var før det kom mobiltelefoner osv.

    Så vi ringte med vanlig telefon.

    Så avtalte vi, at han skulle møte oss, nede ved Selvik der.

    Eller Kværntangen, som det står på kartet, uten at jeg har hørt det stedsnavnet før.

    Men men.

    Der er det noe brygge osv.

    For jeg visste jo, at Holmestrand, det var ikke så langt med båt.

    Og Mølen osv, eller hva den øya heter, ikke så langt unna Holmestrand der.

    Hvor de har noen freda fugler osv.

    Det er ikke så langt fra Berger.

    Men Sande var rimelig langt gitt.

    Så det tok vel en time å kjøre med båt, minst, med båten til Øystein og dem, vil jeg tro.

    Og det var kjedelig å kjøre langs land der, i Sandbukta da, som det vel heter.

    Det er grunt, og veldig i skjul, for vær og vind osv.

    Så jeg var ikke vant til å kjøre der, med båt.

    Så kjørte jeg på innsida av Bjerkøya da.

    Hvor jeg har lest i avisa, tilfeldigvis at Herodes Falsk, og mulig også Tom Mathisen, fra Prima Vera osv., hadde sommerhus, eller hytter da.

    Men samme det.

    Den øya kjørte jo skolebussen forbi hver dag, på vei til Sande vgs, de årene jeg gikk der.

    Det er også flere andre øyer i Sandebukta.

    Det er en øy som heter Kommers-øya.

    Hvor ungdommene pleier å feste, om sommeren.

    Det er så grunt, at man kan vasse ut.

    Men ingen voksne folk gidder vel det, så da får ungdommene være i fred da.

    Noe sånt.

    Og en lærer på Sande vgs., Steiro muligens, som alltid hadde samme genser.

    Han sa, i engelsk-timen vel, at det var sikkert fra samme ordet som commerce, altså handel da.

    At i gamle dager så hadde det kanskje vært noe handel der, på den øya, til båter, trodde han.

    Jeg veit ikke helt jeg, hva det kan ha vært.

    Kanskje bøndene solgte jordbær, eller noe, eller jeg skal ikke spekulere i hva som kan ha blitt solgt der, men dem hadde det sikkert artig der i gamle dager.

    Det er vel en butikk der enda, så dem driver med handel der nå og, hvis jeg husker riktig.

    Men untak av at nå er butikken ved veien da, og ikke på øya.

    Hvis ikke den butikken har gått konkurs da, det er mulig.

    Men men.

    Men den veien som man ser går ut til Bjerkøya, på kartet.

    Den er bare bygget opp, av noe fyllmasse, mener jeg å huske.

    Så midt i den veien, så er det en slags bro, under brua.

    For småbåter.

    Så når jeg kjørte den veien der, på innsida av Bjerkøya.

    Så lurte jeg fælt på det her, om jeg kom til å komme under den veien der, på noen måte.

    Eller om jeg måtte snu, og kjøre på utsida av Bjerkøya igjen da.

    Da hadde vel Kjetil Holshagen blitt sur, hvis vi hadde brukt enda en halvtime, på å komme vårs til Sande.

    Bussen til Sande, tar bare 20 minutter, eller noe.

    Men med en vanlig fritidsbåt, så tar det en time omtrent da.

    Avhengig av båt og motor da selvfølgelig.

    Jeg tror den her båten var en Askeladden, kanskje 15 fot, med vindskjerm, eller hva det heter.

    Omtrent som båten til Haldis, bare at den så ut som en robåt, den hadde ikke noe overbygg, eller hva det heter, med vinduer eller skjermer osv da.

    Og motoren var kanskje en 20 eller 30 hester.

    Uten at jeg husker det nøyaktig, men i båten til Haldis, så var det en 7.5 hester Mercury-motor.

    Som var fattern sin, og han bare hadde hatt borte på verkstedet, Strømm Trevare, eller noe.

    Så sånn var det.

    Så hvis det hadde bodd veldig mange mennesker, på Berger.

    Eller hvis Berger hadde vært på Vestlandet.

    Da kunne man kanskje ha bygget en bro, fra Berger, eller kanskje Bjerkøya, og til Holmestrand.

    Så hadde man sluppet å kjøre rundt Sande, for å komme til Holmestrand og Vestfold da.

    Men det er vel ikke noe fornuftig måte å bruke penger på antagelig.

    For folk på Berger, de kjører nok mye oftere til Drammen, enn til Holmestrand.

    Altså nordover på kartet.

    Da kan man enten kjøre rundt Svelvik, eller rundt Sande.

    Så Berger hører vel mye mer til Drammen, som ligger i Buskerud, enn det hører til Holmestrand f.eks., i Vestfold.

    Og Sande hører vel også mer til Drammen, vil jeg tro.

    Folk fra Sande dro ofte til Drammen for å kjøpe skolebøker og alt mulig, mener jeg å huske.

    Så Berger burde nok egentlig vært i Buskerud fylke, sånn sett.

    Og før, så var Berger og Svelvik og Strømm, som det het da.

    Før så var de stedene faktisk del av et prestesogn, på Hurumlandet.

    Og Hurumlandet, er jo i Buskerud fylke.

    Så tidligere, før krigen og kanskje også før første verdenskrig, så var faktisk Svelvik og Berger, i Buskerud fylke da.

    Hvis jeg har forstått det riktig.

    Og det går jo en ferje over Drammensfjorden, fra Svelvik til Verket, heter det vel.

    Og den har gått der i mange år, så lenge jeg kan huske.

    Selv om de hadde en annen ferje på 70-tallet, og har flytta fergeleiet litt.

    Men der ville de ha bygget bro, hvis hovedflyplassen, hadde blitt plassert på Hurumlandet.

    Og da ville også bygget bro over Oslofjorden.

    Så da kunne man kjørt rimelig raskt, fra Berger til Moss f.eks., eller Drøbak, eller Son.

    Men jeg tror de har bygget tunnell, under Oslofjorden nå.

    Oslofjordtunnellen, heter det kanskje.

    Uten at jeg har kjørt der.

    Men jeg tror ikke de kommer til å bygge over Drammensfjorden.

    Så da får man vel ta ferge da.

    Men det hadde kanskje blitt mye mer trafikk og sånn, hvis det hadde blitt hovedflyplass, på Hurumlandet.

    Istedet ble det på Gardermoen, som kjent.

    Etter at noen hadde smørt noe vaselin på tåkemåleren på Hurum, har det vel kommet fram i ettertid.

    (Se hovedflyplass-tag).

    Og Gro Harlem Brundtland, var visst kjent for å ha sagt, at ‘dette vedtaket blir ikke stående’, da Hurum ble valgt som hovedflyplass.

    Så om New World Order, holdt på allerede da, på begynnelsen av 80-tallet.

    For det er nesten Østlandets 11. september, vil jeg si.

    Den tullinga med tåkemålerne på Hurum.

    Og det var også en forsker, som oppdaget dette.

    Og han ble lurt til Kjøbenhavn, av en elskerinne, eller noe, mener jeg å huske.

    Også datt han, eller ‘datt’ han, ut av vinduet, fra en av de høyeste etasjene, på hotellet.

    Og det her er vel nesten Norges svar på drapet på JFK, vil jeg si.

    Og det har også vært mange teorier i Norge, om hvordan dette kunne skje.

    Skal jeg se om jeg finner mer om det.

    Noen skrev om dette, i år 2000, og vant til og med en såkalt ‘Scup-pris’:

    Den 8.oktober 1998 åpnet den nye hovedflyplassen på Gardermoen, men det var ikke uten banesår at politikere, kommuner, foreninger, konsulenter og beboere bivånet åpningen. En av de mørkeste skyene som hang igjen etter åpningen var etter vår mening påstandene om at sivilingeniøren Jan Fredrik Wiborg var blitt drept. Angivelig fordi han visste ting som kunne skade makten i Norge og hadde kunnskap som viste at værmålingene på Hurum var manipulert for å hindre at et gyldig stortingsvedtak ble effektuert. Påstandene om at Wiborg ble drept ble fremsatt allerede i 1996 på et møte i Norske Avisers Landsforening (NAL). Påstandene vakte oppsikt. Dette var utgangspunktet for hele prosjektet.

    http://www.skup.no/Metoderapporter/1999/1999Gardermoen.htm

    Så her synes jeg avisene kunne prøve å finne ut mer, om Gro H. Brundtlands rolle i dette, som tilsynelatende en slags leder for noe New World Order, eller noe mafia, eller hva man skal kalle det.

    Gro H. Brundtland, er jo også oppvokst i New York, og har gått på Rockefeller-universitetet.

    Og jeg tror hun har vært på noe Bilderberger-greier og.

    I hvertfall så er Rockefeller-familien, en av de 12 familien som styrer verden.

    Og som eier Empire State Building osv.

    Altså, de har et imperie da.

    De er imperialister.

    Men men.

    Og Brundtland, har jobbet i FN, som visstnok er styrt av de her familiene og Bilderberger osv.

    Og globaliseringen, er jo også del av dette New World Order-greiene.

    Og også EU, virker det som.

    Brundtland var jo for EU, som man husker fra EU-valgkampen, på 90-tallet.

    Og hun blir jo kallt landsmoderen.

    Men hun tulla jo med hovedflyplassen, hun er oppvokst mye i New York.

    Hun bor vel nå i Frankrike, ettersom jeg har forstått.

    Er for EU.

    Så landsmoderen, jeg vet ikke hvor bra det kjælenavnet passer.

    New World Order-moderen klinger vel ikke like bra.

    Hm.

    Bilderberger-moderen.

    Tja, litt bedre kanskje.

    Illuminati-moderen.

    Kanskje hun er med der.

    Mafia-moderen.

    Ja, jeg vet ikke om man skal kalle henne mafia, illuminati, Bilderberger eller New World Order-moderen.

    For det her er vel ikke så oppe i dagen.

    Men noe sånt er det nok.

    Så landsmoderen vet jeg ikke hvor bra passer.

    Pepsi-moderen høres ikke så bra ut det heller.

    Jeg får finne på noe annet å gjøre her, lage noe mat kanskje, det hadde sikkert vært en ide, så kanskje hjernecellene mine klarer å skjerpe seg, sånn at det er mulig å finne et bedre kjælenavn, eller kallenavn, på Brundtland.

    Vi får se.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Så jeg synes man kunne laget en film, om dette, i Norge.

    Om tåkemåler-mysteriet på Hurumlandet.

    Og forskeren som faller ut av vinduet på hotellet i København.

    Og Gro H. Brundtland som sier at ‘dette vedtaket blir ikke stående’.

    Det hadde blitt ganske kul thriller, tror jeg.

    Så kunne de filma fra avstemningene i Stortinget og alt sånt.

    Og fra problemene med flytoget til Gardermoen, hvor de vel tappet et tjern i Oslo for vann osv.

    Noe sånt.

    Så er vel spørsmålet, om hvorfor Gro H. Brundtland absolutt skulle ha flyplassen ut ved Gardermoen der.

    Nå vet vi jo at dette er AP-land, vil jeg tro.

    Og kanskje også New World Order, eller mafia-land.

    Møbelhandler Engen, på Jessheim, er jo kjent.

    Og det er jo uti der, ikke så langt fra Akershus.

    Og han var jo en edderkopp, som hadde mye makt i Arbeiderpartiet.

    Enda han ikke hadde noe formell rolle.

    Han var en møbelhandler.

    Og dette, møberlhandler Engen, det søkes det ganske mye på, på Google enda.

    Har jeg sett på tracking-cookie programmet, som jeg har på bloggen.

    Så her er det nok antagelig noe som ikke har kommet fram i dagen enda, av hva som foregikk, i forbindelse med dette.

    Noe sånt.

    Vi får se.

  • Her er fra Berger og Drammensfjorden. (In Norwegian).

    Her er fra Berger og Drammensfjorden. (In Norwegian).

    Jeg og fattern og muttern og søstra mi, vi bodde på Bergeråsen, i 72 og 73 vel.

    Så flytta muttern til Larvik, i 73, og tok med meg og søstra mi.

    Så bytta hu etternavn på oss, fra Olsen til Ribsskog.

    I 1979, så flytta jeg tilbake igjen til Berger, etter å ha bodd i seks år, forskjellige steder i Larvik.

    Vestmarka, Storgata på Østre Halsen, Brunlandnes, Mellomhagen på Østre Halsen, noen blokker på Skreppestad, eller hva det heter, i noen måneder, og ca. halvannet år, i Jegersborggate.

    Men jeg var også på besøk hos muttern og Pia, søstra mi, i Larvik i Jegersborggate, og på Tagtvedt, på 80-tallet, ca. hver tredje eller fjerde helg, på det meste.

    Så jeg tok toget mellom Drammen eller Holmestrand og Larvik, alene, ca. hver tredje uke, fra jeg var ni år, så jeg ble ganske selvstendig.

    Og da ble det jo som om man bodde to steder omtrent.

    Så det var veldig artig husker jeg.

    Jeg hadde vel mindre kjedelig liv, da jeg var 9-10 år, enn jeg har nå, siden jeg dro til Larvik hele tida, og også til farmora mi på Sand, eller ut på fjorden med Askeladden båten til Haldis, med fatterns Mercury-motor osv., selv om det var seinere på 80-tallet.

    Noe sånt.

    Fattern sa, at jeg skulle hete Olsen, da jeg flytta tilbake til Berger, i 1979.

    Men han forrandra ikke etternavnet mitt, hos folkeregisteret.

    Så hvert år, ved skolestart, så ropte lærerne opp meg, som Erik Ribsskog.

    Men da måtte jeg krangle med lærerne, og si at jeg het Erik Olsen.

    Så ga lærerne seg, etter en stund.

    Så da gikk jeg under navnet Erik Olsen, på barneskolen, ungdomsskolen, og det første året på videregående, i Sande.

    Men andre året på videregående.

    Da var jeg 17 år osv.

    Så da syntes jeg at det var litt barnslig, å begynne å rope og skrike til lærerne, at jeg het Olsen.

    Da satt det så mange damer fra Svelvik, Sande og Berger, rundt meg, der jeg satt foran til høyre i klasserommet, ved vinduet.

    Så da gadd jeg ikke å drite meg ut, og rope til lærerne, på en barnslig måte, at ‘nei, jeg heter Olsen, ikke Ribsskog’.

    Det orka jeg ikke da.

    Så etter 2. klasse videregående, så har jeg het Ribsskog igjen.

    Det ble bare sånn.

    Så sånn var det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Flashback til 9. klasse. (In Norwegian).

    Nå fikk jeg flashback til 9. klasse her, så tenkte jeg, at jeg kunne skrive om det her, før jeg glemte det.

    Jeg leste litt om ‘sionisme’ nå, på nettet.

    Men det er vel ganske tunge greier, så jeg fikk ikke med meg alt.

    Men, jeg har jo skrevet tidligere, at jeg ble mobbet, av Ditlev og Geir Arne og Odd Einar, i 9. klasse.

    På slutten av 9. klasse, eller når det var.

    Det året, så snakket nesten ingen i klassen til meg.

    Men jeg tror det var det året.

    Så dukket plutselig Frode Holm, som bodde like ovenfor Berger kafe’n, og jeg tror kanskje Sten Rune og/eller Rune Bingen, eller noe sånn.

    De dukka opp, i klasserommet, og begynte å fortelle meg, uten noen foranledning, at Frode Holm, hadde funnet noen gamle norske bøker, hvor det ble brukt uttrykk som ‘jødelort’, osv.

    Også lo dem, og synes det her var spesiellt da.

    Men, disse gutta her, de syntes ikke det var tøft å lese bøker.

    Det her var sånne som brente salmeboka, i skolegården og sånn, når skolen var ferdig.

    Hvis det ikke var nynorsk-boka.

    Det var vel kanskje salmeboka.

    Det var veldig tøft miljø i klassen.

    Så jeg tar ikke dette med, fordi de sa stygge, rasistiske ord.

    Selv om det var litt rart, at de her moderne folka, skulle si sånne gammeldagse, litt rare skjellsord.

    Det var litt rart, det ligna ikke på dem.

    Men det rareste, var at de skulle si det her til meg.

    Sånn uten noen foranledning.

    Jeg snakka ikke med de her folka så mye.

    Hvis det var 9. klasse, så snakka jeg ikke med noen som helst omtrent.

    Så her var det noe rart.

    At de plutselig begynte å snakke om de her bøkene.

    Som Frode Holm hadde fått fra et eller annet sted.

    Så det fikk jeg flashback til nå.

    At her må det nok ha foregått noe spesiellt.

    Så sånn er det.

    Fordi dette her var ikke tonen i klassen.

    De her prata aldri til meg, om sånne ting, uten noen foranledning.

    Det gikk mest på å slenge spydigheter og kommentarer osv., i klassen.

    Og ikke lange setninger.

    Da var man pastor, eller geni og sånn da.

    Hvis man sa noen setninger, som inneholdt mer enn noen få ord osv.

    Så det her syntes jeg var litt rart.

    Så sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog