johncons

Stikkord: E-post

  • Enda mer fra Posegodt


    Gmail – Oppdatering/Re: Glacier mints






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Oppdatering/Re: Glacier mints






    Posegodt <post@posegodt.net>


    Mon, Aug 26, 2013 at 4:19 PM



    To:
    Tone Lund Georgsen <tone.georgsen@outlook.com>

    Cc:
    post@canica.no






    Hei, ok, det var interessant. Jeg har ikke fortalt noen om at du har sendt e-post til meg. Så hva som har skjedd her, det vet jeg ikke. Jeg har også sendt alle varer som har blitt bestilt, siden 2010, (da
    jeg startet nettbutikk). Og som Rimi-butikksjef så vant jeg en prestisjefull konkurranse, som
    het Rimi Gullårer, i 2001, (som butikksjef på Rimi Langhus). Så jeg er vel ikke kjent for å være en dårlig butikksjef akkurat, tror jeg. Stein Erik Hagen skrev et brev til meg da, hvor han skrev at jeg var
    veldig arbeidssom og en veldig god leder. Så jeg tror at dette kanskje er noen i slekta til han som driver Good
    Candy, eller noe sånt? Vel vel, du får ha takk for henvendelsen, ihvertfall. Og velkommen tilbake med en eventuell bestilling senere, hvis du
    forrandrer mening.

    Med Posegodt-hilsen Erik Ribsskog
    2013/8/26 Tone Lund Georgsen <tone.georgsen@outlook.com>:
    > Hei!
    >
    > Jeg fikk en e-post om at jeg ikke burde handle fra deg.
    > Jeg velger da og kansellere denne ordren.
    >
    > Mvh
    > Tone Lund Georgsen
    >
    >> Date: Mon, 26 Aug 2013 14:43:50 +0100
    >> Subject: Re: Oppdatering/Re: Glacier mints
    >
    >> From: post@posegodt.net
    >> To: tone.georgsen@outlook.com
    >>
    >> Hei,
    >>
    >> jeg har funnet en billig og bra standard-emballasje, (et merke
    >> boble-konvolutter), som jeg bruker, av to grunner.
    >>
    >> Det er for å holde prisene nede.
    >>
    >> (For disse konvoluttene koster bare noen få pence, per stykk.
    >>
    >> Mens kartonger koster flere pund gjerne, der jeg har sett, ihvertfall.
    >>
    >> Og jeg har jobbet, i emballasje-bransjen, for Packaging Europe, i Norwich.
    >>
    >> Og jeg sendte de noen Glacier Mints, for et par år siden, og de sa at
    >> de syntes at den emballasjen var bra.
    >>
    >> Så jeg holder meg til den.
    >>
    >> Da går også pakkene inn under toll-grensen, som er på 200 kroner, per
    >> pakke.
    >>
    >> Jeg har ikke sendt disse på annen måte.
    >>
    >> Det er sikkert mulig, men da må det betales toll.
    >>
    >> Og da trenger jeg lenger tid, på å få sendt de.
    >>
    >> Siden jeg da må finne en egnet emballasje, osv.
    >>
    >> Det har jeg ikke fått spørsmål om før, må jeg innrømme.
    >>
    >> Jeg driver hjemmefra, og har ikke et stort lager, hvor jeg har masse
    >> kartonger, osv.
    >>
    >> Jeg har bare noen boble-konvolutter, i en bod.
    >>
    >> Og så kjøper og sender jeg varene, innen tre dager, etter at jeg har
    >> fått bestillingene.
    >>
    >> Så jeg har ikke noen andre emballasje-typer, for øyeblikket.
    >>
    >> Da måtte det blitt å sende det som bakke-post, (og ikke flypost, som
    >> er inkludert, i prisen).
    >>
    >> Men det har jeg ikke gjort før, må jeg innrømme.
    >>
    >> Jeg bor jo i utlandet, (i Storbritannia), så det blir litt tungvint, å
    >> få tak i emballasje og lære de nye reglene, for å poste på en annen
    >> måte.
    >>
    >> For ting er jo ikke like enkelt som i Norge alltid, her i
    >> Storbritannia, må jeg innrømme.
    >>
    >> Så jeg må nok si at jeg helst sender de som vanlig.
    >>
    >> Jeg har sendt mer enn hundre pakker, til Norge og USA, fra nettbutikken
    >> min.
    >>
    >> Og alle har blitt sendt på denne måten.
    >>
    >> Det er sånn CD/DVD-butikker sender, fra England til Norge på.
    >>
    >> Har jeg lest, på VGD, vel.
    >>
    >> Så jeg har gjort det sånn, i mange år nå.
    >>
    >> (Uten å ha fått noe klage på dette tidligere, at jeg deler opp
    >> pakkene, det står mer om dette, i denne linken:
    >>
    >> http://www.posegodt.net/levering.html
    >>
    >> Under PS 2).
    >>
    >> Håper dette er i orden!
    >>
    >> Med Posegodt-hilsen
    >>
    >> Erik Ribsskog
    >>
    >>
    >> 2013/8/26 Tone Lund Georgsen <tone.georgsen@outlook.com>:
    >> > Hei!
    >> >
    >> > Takk for rask tilbakemelding.
    >> > Jeg tenkte at det var verdt et forsøk med rabatt før jeg bestiller.
    >> >
    >> > Mener du at hvis jeg bestiller 100 enheter så kommer det 25 pakker til
    >> > oss?
    >> > Kan du sende alt i en boks?
    >> >
    >> > Mvh
    >> > Tone Lund Georgsen
    >> >
    >> >
    >> >> Date: Sun, 25 Aug 2013 23:54:01 +0100
    >> >> Subject: Oppdatering/Re: Glacier mints
    >> >> From: post@posegodt.net
    >> >> To: tone.georgsen@outlook.com
    >> >
    >> >>
    >> >> Hei igjen,
    >> >>
    >> >> jeg har nemlig fått forespørsel om kvantumsrabatt tidligere.
    >> >>
    >> >> Men jeg prøver som sagt å ha det enkelt og greit.
    >> >>
    >> >> Varene sendes fra Storbritannia, og jeg må fylle ut toll-skjema og
    >> >> Certificate of Posting-skjema, osv.
    >> >>
    >> >> Og det er jo også tollgrensen til Norge, på 200 NOK, å tenke på, (per
    >> >> pakke).
    >> >>
    >> >> Og jeg vil gjerne at nettbutikken skal være automatisert.
    >> >>
    >> >> Og jeg har ganske lave marginer fra før, synes jeg.
    >> >>
    >> >> Så kvantumsrabatt har jeg ikke dessverre.
    >> >>
    >> >> Jeg er vant til å jobbe som butikksjef på Rimi.
    >> >>
    >> >> Og der hadde vi ikke kvantumsrabatt.
    >> >>
    >> >> Så jeg er ikke vant til å ha det.
    >> >>
    >> >> Posegodt begynte som en nettbutikk, som skulle selge Glacier (Isbre)
    >> >> Mint, siden disse ble sluttet solgt, i Norge.
    >> >>
    >> >> Så den er egentlig en ‘forvokst’ Glacier (Isbre) Mint-butikk, da.
    >> >>
    >> >> Så den er for alle som vil kjøpe Isbre Mint og andre varer som tilbys.
    >> >>
    >> >> Og til de prisene som står, på varesidene, da.
    >> >>
    >> >> Så den er først og fremst til vanlige kunder, (som jeg leste om, at
    >> >> savnet isbre mint, på et debatt-forum).
    >> >>
    >> >> Men organisasjoner, (som korps), er selvfølgelig også meget velkommen
    >> >> til å handle!
    >> >>
    >> >> Håper dette er i orden!
    >> >>
    >> >> Beklager at det blir fler e-poster.
    >> >>
    >> >> Jeg har fått spørsmål om kvantumsrabatt før.
    >> >>
    >> >> Men det er et par år siden vel, så jeg måtte tenke litt her, på
    >> >> hvordan jeg skulle forklare det.
    >> >>
    >> >> Så derfor denne oppdateringen.
    >> >>
    >> >> Håper dette er i orden!
    >> >>
    >> >> Med Posegodt-hilsen
    >> >>
    >> >> Erik Ribsskog
    >> >>
    >> >>
    >> >> 2013/8/25 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
    >> >> > Hei,
    >> >> >
    >> >> > jeg har svart tidligere at jeg ikke har noe kvantumsrabatt.
    >> >> >
    >> >> > Og prisene har jeg prøvd å presse ned, sånn at de er på selv-kost,
    >> >> > når
    >> >> > kunden bare bestiller en vare.
    >> >> >
    >> >> > (Og så tjener jeg når kunden bestiller mer enn en vare, for da blir
    >> >> > portoen lavere, per vare).
    >> >> >
    >> >> > Men en av mine barndomskamerater, (Petter Grønli), spilte i korps,
    >> >> > (trommer riktignok, og ikke så lenge riktignok).
    >> >> >
    >> >> > Så jeg har tenkt på det igjen, og kostprisen min ligger mellom 44.90
    >> >> > og 45.90, for denne varen.
    >> >> >
    >> >> > Så jeg har satt ned prisen, fra 45.90 til 44.90 nå.
    >> >> >
    >> >> > Som en slags ‘korps-goodwiill’, siden jeg pleide å ha en kamerat som
    >> >> > spilte i korps, da.
    >> >> >
    >> >> > Jeg har ikke noe automatisk funksjon, for kvantumsrabatt.
    >> >> >
    >> >> > Nettbutikken er egentlig beregnet på vanlige forbrukere og ikke
    >> >> > organisasjoner.
    >> >> >
    >> >> > Og jeg prøver å ha det enkelt og greit, da.
    >> >> >
    >> >> > For å holde kostnadene nede.
    >> >> >
    >> >> > Men jeg klarte å få til en liten prisreduksjon ihvertfall, som en
    >> >> > slags goodwill, da.
    >> >> >
    >> >> > Håper dette er i orden!
    >> >> >
    >> >> > Med Posegodt-hilsen
    >> >> >
    >> >> > Erik Ribsskog
    >> >> >
    >> >> >
    >> >> > 2013/8/25 Tone Lund Georgsen <tone.georgsen@outlook.com>:
    >> >> >> Hei!
    >> >> >>
    >> >> >> Jeg jobber i et korps å det var med stor entusiasme jeg fant din
    >> >> >> nettbutikk.
    >> >> >> Glacier mints hjelper veldig for strupen for de som spiller
    >> >> >> blåseinstrument.
    >> >> >>
    >> >> >> Jeg ønsker å høre om det mulighet med en rabatt hvis jeg kjøper et
    >> >> >> stort
    >> >> >> kvanta?
    >> >> >> Tenker at 100 poser kan være en god start:-)
    >> >> >>
    >> >> >> Ser frem imot deres tilbakemelding før jeg legger inn en bestilling.
    >> >> >>
    >> >> >> Mvh
    >> >> >> Tone Lund Georgsen
    >> >> >>

  • Mer fra Posegodt


    Gmail – Oppdatering/Re: Glacier mints



    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Oppdatering/Re: Glacier mints



    Posegodt <post@posegodt.net>
    Mon, Aug 26, 2013 at 2:43 PM


    To:
    (Sensurert av johncons-blogg)>

    Hei, jeg har funnet en billig og bra standard-emballasje, (et merke
    boble-konvolutter), som jeg bruker, av to grunner. Det er for å holde prisene nede. (For disse konvoluttene koster bare noen få pence, per stykk. Mens kartonger koster flere pund gjerne, der jeg har sett, ihvertfall. Og jeg har jobbet, i emballasje-bransjen, for Packaging Europe, i Norwich. Og jeg sendte de noen Glacier Mints, for et par år siden, og de sa at
    de syntes at den emballasjen var bra. Så jeg holder meg til den. Da går også pakkene inn under toll-grensen, som er på 200 kroner, per pakke. Jeg har ikke sendt disse på annen måte. Det er sikkert mulig, men da må det betales toll. Og da trenger jeg lenger tid, på å få sendt de. Siden jeg da må finne en egnet emballasje, osv. Det har jeg ikke fått spørsmål om før, må jeg innrømme. Jeg driver hjemmefra, og har ikke et stort lager, hvor jeg har masse
    kartonger, osv. Jeg har bare noen boble-konvolutter, i en bod. Og så kjøper og sender jeg varene, innen tre dager, etter at jeg har
    fått bestillingene. Så jeg har ikke noen andre emballasje-typer, for øyeblikket. Da måtte det blitt å sende det som bakke-post, (og ikke flypost, som
    er inkludert, i prisen). Men det har jeg ikke gjort før, må jeg innrømme. Jeg bor jo i utlandet, (i Storbritannia), så det blir litt tungvint, å
    få tak i emballasje og lære de nye reglene, for å poste på en annen
    måte. For ting er jo ikke like enkelt som i Norge alltid, her i
    Storbritannia, må jeg innrømme. Så jeg må nok si at jeg helst sender de som vanlig. Jeg har sendt mer enn hundre pakker, til Norge og USA, fra nettbutikken min. Og alle har blitt sendt på denne måten. Det er sånn CD/DVD-butikker sender, fra England til Norge på. Har jeg lest, på VGD, vel. Så jeg har gjort det sånn, i mange år nå. (Uten å ha fått noe klage på dette tidligere, at jeg deler opp
    pakkene, det står mer om dette, i denne linken: http://www.posegodt.net/levering.html Under PS 2).

    Håper dette er i orden! Med Posegodt-hilsen Erik Ribsskog 2013/8/26 (Sensurert av johncons-blogg)>:
    > Hei!
    >
    > Takk for rask tilbakemelding.
    > Jeg tenkte at det var verdt et forsøk med rabatt før jeg bestiller.
    >
    > Mener du at hvis jeg bestiller 100 enheter så kommer det 25 pakker til oss?
    > Kan du sende alt i en boks?
    >
    > Mvh
    > (Sensurert av johncons-blogg)
    >
    >
    >> Date: Sun, 25 Aug 2013 23:54:01 +0100
    >> Subject: Oppdatering/Re: Glacier mints
    >> From: post@posegodt.net
    >> To: (Sensurert av johncons-blogg)
    >
    >>
    >> Hei igjen,
    >>
    >> jeg har nemlig fått forespørsel om kvantumsrabatt tidligere.
    >>
    >> Men jeg prøver som sagt å ha det enkelt og greit.
    >>
    >> Varene sendes fra Storbritannia, og jeg må fylle ut toll-skjema og
    >> Certificate of Posting-skjema, osv.
    >>
    >> Og det er jo også tollgrensen til Norge, på 200 NOK, å tenke på, (per
    >> pakke).
    >>
    >> Og jeg vil gjerne at nettbutikken skal være automatisert.
    >>
    >> Og jeg har ganske lave marginer fra før, synes jeg.
    >>
    >> Så kvantumsrabatt har jeg ikke dessverre.
    >>
    >> Jeg er vant til å jobbe som butikksjef på Rimi.
    >>
    >> Og der hadde vi ikke kvantumsrabatt.
    >>
    >> Så jeg er ikke vant til å ha det.
    >>
    >> Posegodt begynte som en nettbutikk, som skulle selge Glacier (Isbre)
    >> Mint, siden disse ble sluttet solgt, i Norge.
    >>
    >> Så den er egentlig en ‘forvokst’ Glacier (Isbre) Mint-butikk, da.
    >>
    >> Så den er for alle som vil kjøpe Isbre Mint og andre varer som tilbys.
    >>
    >> Og til de prisene som står, på varesidene, da.
    >>
    >> Så den er først og fremst til vanlige kunder, (som jeg leste om, at
    >> savnet isbre mint, på et debatt-forum).
    >>
    >> Men organisasjoner, (som korps), er selvfølgelig også meget velkommen
    >> til å handle!
    >>
    >> Håper dette er i orden!
    >>
    >> Beklager at det blir fler e-poster.
    >>
    >> Jeg har fått spørsmål om kvantumsrabatt før.
    >>
    >> Men det er et par år siden vel, så jeg måtte tenke litt her, på
    >> hvordan jeg skulle forklare det.
    >>
    >> Så derfor denne oppdateringen.
    >>
    >> Håper dette er i orden!
    >>
    >> Med Posegodt-hilsen
    >>
    >> Erik Ribsskog
    >>
    >>
    >> 2013/8/25 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
    >> > Hei,
    >> >
    >> > jeg har svart tidligere at jeg ikke har noe kvantumsrabatt.
    >> >
    >> > Og prisene har jeg prøvd å presse ned, sånn at de er på selv-kost, når
    >> > kunden bare bestiller en vare.
    >> >
    >> > (Og så tjener jeg når kunden bestiller mer enn en vare, for da blir
    >> > portoen lavere, per vare).
    >> >
    >> > Men en av mine barndomskamerater, (Petter Grønli), spilte i korps,
    >> > (trommer riktignok, og ikke så lenge riktignok).
    >> >
    >> > Så jeg har tenkt på det igjen, og kostprisen min ligger mellom 44.90
    >> > og 45.90, for denne varen.
    >> >
    >> > Så jeg har satt ned prisen, fra 45.90 til 44.90 nå.
    >> >
    >> > Som en slags ‘korps-goodwiill’, siden jeg pleide å ha en kamerat som
    >> > spilte i korps, da.
    >> >
    >> > Jeg har ikke noe automatisk funksjon, for kvantumsrabatt.
    >> >
    >> > Nettbutikken er egentlig beregnet på vanlige forbrukere og ikke
    >> > organisasjoner.
    >> >
    >> > Og jeg prøver å ha det enkelt og greit, da.
    >> >
    >> > For å holde kostnadene nede.
    >> >
    >> > Men jeg klarte å få til en liten prisreduksjon ihvertfall, som en
    >> > slags goodwill, da.
    >> >
    >> > Håper dette er i orden!
    >> >
    >> > Med Posegodt-hilsen
    >> >
    >> > Erik Ribsskog
    >> >
    >> >
    >> > 2013/8/25 (Sensurert av johncons-blogg)
    >:
    >> >> Hei!
    >> >>
    >> >> Jeg jobber i et korps å det var med stor entusiasme jeg fant din
    >> >> nettbutikk.
    >> >> Glacier mints hjelper veldig for strupen for de som spiller
    >> >> blåseinstrument.
    >> >>
    >> >> Jeg ønsker å høre om det mulighet med en rabatt hvis jeg kjøper et
    >> >> stort
    >> >> kvanta?
    >> >> Tenker at 100 poser kan være en god start:-)
    >> >>
    >> >> Ser frem imot deres tilbakemelding før jeg legger inn en bestilling.
    >> >>
    >> >> Mvh
    >> >> (Sensurert av johncons-blogg)
    >> >>

  • Mer fra Posegodt

    posegodt oppdatering 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    nettbutikk kvantumsrabatt 2

  • Enda mer fra Posegodt

    google gmail posegodt

    PS.

    Jeg fikk ikke til å sende fra Posegodt sin e-post-adresse nå, i G-mail.

    Det virker som at Google har gjort noen endringer i G-mail, synes jeg.

    Google sitt motto er ‘Don’t be evil’, har jeg lest, tidligere.

    Håper ikke at de har bytta på det.

    Hm.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg så på det igjen.

    Og det er visst fortsatt mulig å veksle mellom forskjellige av ens avsender e-post-adresser, på G-mail.

    (Etter at Google har gjort om på bruker-interface-et, virker det som).

    Men dette er nå mer komplisert.

    Dette er nå mer som et c-moment liksom, (må man vel si).

    Noe sånt.

    Men men.

  • Jeg sendte en e-post til Madeleine Wallin


    Gmail – Klargöranden



    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Klargöranden



    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sun, Aug 25, 2013 at 5:38 PM


    To:
    Madeleine Wallin <madeleine.wallin@hotmail.com>

    Hei, nei, jeg skal ikke kontakte din søster mer. Jeg har blokkert henne på Facebook nå, siden hun var uhøflig og sa at
    jeg skulle søke hjelp, osv. Jeg har rapportert det til Facebook, for det ser jeg på som æreskrenkelse. Jeg kan ikke huske at din søster var så uhøflig, på Arvato, for da
    ville jeg ikke ha kontaktet henne. Hun drev og sendte e-poster om fotball-VM og fant skytespill og
    tetris-spill osv. til meg, på jobben. Så da var hun veldig vennlig. Så jeg forstår ikke helt, men hun spilte kanskje et spill, da. (Altså at hun var falsk, eller noe). Men jeg skal ikke kontakte henne igjen. Jeg ser du skriver om min blogg osv., i din e-post, fra 2008. Men det kommenterer jeg ikke om nå. Det går på yttringsfrihet osv., mener jeg. Jeg har ikke svart tidligere, for jeg hadde aldri hørt om deg, i 2008. Og det virket som at din søster ikke fikk lov å komme hjem på
    julaften, i 2007, (må det vel ha vært). Så jeg trodde at hennes slektninger kanskje ikke var snille mot henne. Så nå tilfeldigvis at hun hadde et nytt Facebook-bilde, hvor jeg
    syntes at hun lignet mer på sånn hun så ut på Arvato. Og det virket som at hun hadde flytta tilbake til Sverige. Så jeg sendte en facebook-melding og to oppdateringer. Men hun svarte så uhøflig, så jeg blokkerte henne, blant annet. Jeg var litt bekymret for henne, rundt 2007, for hun så så ung ut. Og bodde alene i utlandet, virka det som, for meg. Og Norge og Sverige er nabo-land. Og Arvato team-leader Jill Hjälte, (heter hun vel), satt hun unge
    søsteren din, rett ovenfor meg, når hun var ny, på Arvato. Så det var nesten sånn at jeg var en slags fadder, for henne, eller noe sånt. Og hun så jo ut som at hun var seksten år, eller noe. Og hun ser nesten litt norsk ut, synes jeg. Så det er sikkert derfor jeg har vært litt bekymra. Men hun er så uhøflig nå. (Hun var ikke så uhøflig på Arvato og på Facebook tidligere). Så jeg har blokkert henne på Facebook nå, og rapport for trakassering,
    (æreskrenkelse), siden hun ba meg dra til helvete, og søke hjelp, (noe
    jeg ser på som æreskrenkelse, det siste der, ihvertfall). Så jeg kommer ikke til å kontakte henne igjen. Så du får passe på henne selv. Jeg så at dere stod ved siden av hverandre, på Facebook-bildet der så. Mvh. Erik Ribsskog
    2008/9/29 Madeleine Wallin <madeleine.wallin@hotmail.com>:
    > Hej Erik!
    >
    > I egenskap av Emelies syster kan jag inte längre bortse från alla de
    > mailinlägg på din blogg som uteslutande handlar om att hon skulle vara ett
    > slags “maffia-offer”. Vad håller du på med?
    >
    > Emelie är förbannat upprörd över att du missbrukar hennes namn på det här
    > sättet, men för att undvika att du fortsätter kontakta henne så mailar jag
    > till dig istället.
    >
    > Emelie har aldrig blivit illa behandlad eller “styrd” på någon arbetsplats,
    > varken i Sverige eller England. Dina spekulationer saknar helt substans! Är
    > det svårt att tänka sig att en ung tjej blir sjukskriven från jobbet av en
    > mer logisk anledning än att tjejen skulle vara styrd av någon maffia?
    >
    > Dina konspirationsteorier skapar säkert spänning i ditt liv, men sluta upp
    > med att blanda in människor som du inte ens känner. Du har ju inte pratat
    > med Emelie på flera år!!! Hon mår bra, är glad, är en självständig tjej utan
    > samröre med “maffian” -men jävligt upprörd över dina blogginlägg!
    >
    > Avslutningsvis vill jag säga att UD, ambassaderna och polisen är
    > underrättade om att Emelie mår bra (av henne själv). Så vad sägs om att
    > lägga din energi på något mer givande?
    >
    > Emelie har både vänner och familj som pratar med henne dagligen och VET att
    > hon är okej! Tack ändå för din oro och omtanke.
    >
    > Önskar dig en fortsatt trevlig kväll!
    >
    > Med vänlig hälsning,
    > Madeleine, Emelies syster
    >
    > Ps. Och nej, JAG är INTE med i maffian.
    >
    > ________________________________
    > Kolla på video med dina Messenger-polare! Messenger TV

  • Nå har jeg blitt vekket tre ganger, iløpet av de siste timene, på grunn av falske mat-bestillinger


    Gmail – Homo Erik, thank you for not cooking.



    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>



    Homo Erik, thank you for not cooking.



    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sun, Aug 25, 2013 at 2:49 AM


    To:
    noreplyuk@just-eat.info
    unsubscribe
    On Sun, Aug 25, 2013 at 1:43 AM, <noreplyuk@just-eat.info> wrote:




    Just-Eat.co.uk

    08/25/2013





    Help

    The big feed







    Facebook
    Twitter
    Youtube
    Pinterest
    Google plus
    Thank you for your order

    Last minute change you need to tell the restaurant about? Contact Woodfire Pizza & Alcohol on 01512071000
    Need help? Click here.
    Having trouble? Get help here.
    Take our short survey and let us know where you’ve heard about us recently.
    Tweet your order

    Your order


    Woodfire Pizza & Alcohol., 205 Walton Road, L4 4AJ Liverpool
    Order no. 52246723
    Pcs. Name Description

    Unit Price
    Total

    1
    X 323. Water
    (BEVERAGES) – Bottle
    £ 0.60 £ 0.60 1
    X 223. Mega Deal
    (SPECIAL OFFERS) – Any 2 x 12″ pizza, 4 x garlic bread, 7 x chicken wings, coleslaw & 1.5L bottle of Coke £ 19.99
    £ 19.99          Spinaca 12″
             Margherita 12″
             Diet Coca-Cola 1.5L
    1
    X 116. Onion Bhaji (10)
    (Side Orders)
    £ 3.50
    £ 3.50 1 X 54. Vegetarian Burger (Half Pounder)
    (Burgers)
    £ 3.50 £ 3.50
    + Salad
    £ 0.00 + Garlic mayo
    £ 0.00
    + Regular
    £ 0.00
    20% Discount:
    -£5.52
    Delivery price:
    £ 0.00

    Total:
    £ 22.07
    Comments:
    The order is to be delivered at 02:00 the 25-8-2013
    Please note that changes in delivery time can occur. Any changes can be seen by clicking here.
    New Woodfire Pizza & Alcohol customer, call Homo Erik on tel. 07905206018 and check the order

    Delivery address:
    Homo Erik 10 Keith Court
    Keith Avenue –

    L4-5XJ Liverpool 07905206018 Paying upon delivery of order – The order is NOT paid for.

    Grab the free JUST EAT app
    On Android and iOS devices. Just pretend it’s a little takeaway chef inside your phone.
    Google play

    App store
    Grab it
    Click for the Android app

  • Jeg sendte en ny e-post til NCS


    Gmail – New update/Fwd: Update/Fwd: Part time course – Award in Computer Aided Design and Manufacturing






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    New update/Fwd: Update/Fwd: Part time course – Award in Computer Aided Design and Manufacturing






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Sat, Aug 24, 2013 at 10:48 AM



    To:
    pamela.woods@connexionslive.com

    Cc:
    Landsleder UK <landsleder.uk@ansa.no>






    Hi,
    you adviced me to look for courses on Hugh Baird college.

    I was there yesterday to enrol.
    I’m now enrolled for a CAD-course. I found this course on the college web-site.

    I didn’t find a Dreamweaver-course, but has had problems with Liverpool Community College earlier, so thought I’d try this college now.
    I thought I could ask them in the interview about a Dreamweaver-course.


    (Like I mentioned in our meeting at Aintree jobcentre).

    But I didn’t get a letter about an interview. I only got a phone-call about enrolment.

    (Even if it said on the college web-site that I was going to get a letter for an interview within ten days.

    When I applied for this course on their website).
    You mentioned founding in the meeting.
    Personal Advisor Sarah from Aintree jobcentre told me to bring my sign-on-card, to the college.


    And the college asked for this.

    And they are possibly going to contact the Jobcentre about founding. This is how it seems to me, but I haven’t got anything in writing about this.
    But a woman at the college eating crips while professor Aitken dragged me around there said it wasn’t a problem that I was unemployed I think.

    Something like this.

    I think it’s a bit odd you haven’t replied to my e-mail, from 1/8.
    And that I didn’t get a letter about an interview.

    And that the college-woman, (Ellis), went on holiday without replying to my e-mails.
    But I guess this is how it is, since this is a college, (and not a university).

    Personal Advisor Sarah also mentioned that the jobcentre could get founding.
    Then I answered that you also mentioned founding. Any way this course isn’t that expensive so I could found it myself by paying like £10 a month.

    So there are many options here it seems.
    It’s perhaps a bit strange that Personal Advisor Sarah was eager founding this course when this normally is NCS?

    Also, I’ve had one group session with NCS.

    One CV-work-shop at the job-fair, (this was really not a NCS-meeting, Personal Advisor Sarah said I was at the job-fair to look at the stands there. NCS perhaps thinks differently?).

    And then it was one meeting that I was late for, because I had two meetings that day, at Aintree jobcentre, and mixed the the times up.


    And then we had that meeting again. So I’ve had one NCS group-session and one face to face-meetings, (two if we count the meeting I missed), and the CV workshop at the jobfair was changed to a face to face meeting with Sue due to low attandance.

    So I’m not sure if you mean that the job-fair-meeting was a face-to-face meeting, which you count as one of my three yearly face-to-face meetings? Regards, Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Fri, Aug 2, 2013 at 6:17 PM
    Subject: Update/Fwd: Part time course – Award in Computer Aided Design and Manufacturing
    To: Elaine.Evans@hughbaird.ac.uk
    Cc: pamela.woods@connexionslive.com, Contact-Us <Contact-Us@jobcentreplus.gsi.gov.uk>
    Hi again,
    what I really discussed with NCS was a course in Dreamweaver, by the way.

    But I couldn’t find that course on your website, when I did the research. Do you know if you also have this course?
    Perhaps I could take two courses at the same time.

    If this is ok with the Jobcentre-rules.

    Or else I could discuss this in the mentioned interview.

    Best regards, Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Aug 1, 2013 at 2:05 PM
    Subject: Re: Part time course – Award in Computer Aided Design and Manufacturing
    To: Elaine Evans <Elaine.Evans@hughbaird.ac.uk>
    Cc: pamela.woods@connexionslive.com, Contact-Us <Contact-Us@jobcentreplus.gsi.gov.uk>
    Hi,
    thank you for your e-mail! I sent an application now, from your website. It says I’ll get a letter for an interview within ten days time. I also send a copy of this e-mail to Pamela Woods at NCS and to the Jobcentre, (which I hope they can send to Personal Advisor Sarah, at Aintree Jobcentre).

    Since NCS and Personal Advisor Sarah at Aintree Jobcentre have mentioned that they can possibly help with founding a course to update my IT-skills. Thanks again for the e-mail. Best regards,

    Erik Ribsskog

    On Thu, Aug 1, 2013 at 12:04 PM, Elaine Evans <Elaine.Evans@hughbaird.ac.uk> wrote:




    Hello Erik,


    Thank you for your enquiry. The course that you mention is the 2D Computer Aided Design course. This will run again this September, studying one evening per
    week. You can apply for the course on line through our website. A tutor will then contact you about enrolling and starting in September.

    Many thanks

    Elaine Evans

    Information Officer

    Hugh Baird College



    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 01 August 2013 03:52
    To: Student Services
    Subject: Part time course – Award in Computer Aided Design and Manufacturing

    Hi,



    I’ve had a meeting with NCS and have agreed with them to try to find a course to update my IT-skills, as part of my career-plan.

    I found a part-time course named ‘Award in Computer Aided Design and Manufacturing’ on your web-site:



    But this course has already finished, (in June, this year).

    I was wondering if this course is going to start again, in September, this year? Thanks in advance for informing me about this! Yours sincerely, Erik Ribsskog
    The information contained in this message or in any of its attachments
    may be privileged and confidential and intended for the exclusive use of the
    stated recipient(s) only. Access to this e-mail by any other person is

    unauthorised. If you are not the intended recipient of this e-mail please note that
    you must not copy, disclose, reproduce or distribute its contents.  To do so
    may be deemed unlawful. If you have received this email in error then you
    must immediately delete it from your system. Any views expressed in this e-mail are those of the author only.
    Visit our web site www.hughbaird.ac.uk

  • Jeg sendte en ny e-post til the Jobcentre


    Gmail – Update/Fwd: To Personal Advisor Sarah at Aintree Jobcentre






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Update/Fwd: To Personal Advisor Sarah at Aintree Jobcentre






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Sat, Aug 24, 2013 at 8:38 AM



    To:
    Contact-Us <Contact-Us@jobcentreplus.gsi.gov.uk>






    Hi again, and I also remember now. You wanted to know what I learned at the meeting, with Enterprising
    Merseyside, some weeks ago. And I explained that they told me that business that are successfull,
    are special. Then you asked me how I could make my business more special. And I said perhaps make it more British. But then you coach me, I think. And this is on my spare-time. And I take this with Enterprising Merseyside, if I need coaching. I think it’s a bit silly if I get coaching about this business, from
    both you and Enterprising Merseyside, at the same time. Which we could risk here. So I think we should leave the details about how I run my web-shop out
    of the meetings. After I contacted Enterprising Merseyside. So you can just forget about what I said about making the web-shop more British. That wasn’t something bombastic, that I have decided. That was just something that I was pondering about. And which I replied to you, to not be inpolite, and not answer. So just forget about the web-shop. If that’s ok. Because I really get advice from Enterprising Merseyside about it, if
    I need advice. It just complicates it if you also wants to coach/give advice about
    this spare-time-webshop. And my main focus is anyway the job-seeking. So we shouldn’t get distracted from that, I think. Just something I thought about now. Best regards, Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, Aug 13, 2013 at 10:00 AM
    Subject: To Personal Advisor Sarah at Aintree Jobcentre
    To: Contact-Us <Contact-Us@jobcentreplus.gsi.gov.uk>
    Hi, I just thought I’d send an e-mail regarding yesterdays meeting while I
    remember it. When I was unemployed in Sunderland, in 2011, Anita Ford there said it
    was ‘insane’ to apply for more than two jobs a week. But you want me to apply for like ten jobs a day, (or something), it seems. (Even if there aren’t that many jobs around, I think). So I’m now not sure what the norm is, for number of jobs to apply for, each day. Also, you told me I can’t apply for jobs in Leyland and Chorley. But this is because I try to apply for one job a day. Because that’s my goal, from the jobseekers agreement. (Even if this is more than they think is normal, in Sunderland, they told me). I think when it says 90 minutes travel-time in the jobseekers-agreement. Then it’s meant that I’m obligated to look for work within 90 minutes
    travel-time. It doesn’t mean I’m restricted to only apply for work within 90
    minutes travel-time. (Also the trains to Leyland sometimes only use about an hour, I saw on
    the internet. And I set the Universal Jobmatch to look for jobs, in a 20 mile radius. It doesn’t have a 15 mile radius option. Only a 10 mile one. And then it doesn’t find the jobs in Chester and Manchester, I think). It seemed like you meant that I wasn’t allowed to apply for jobs in Leyland. (In the meeting yesterday). That there is some kind of rule forbidding me to do this. Surely there is no restriction like that? Just something I wondered about. Also TK Maxx is American, I checked it on the internet. And you wondered if a bus goes to the Aintree mall. After I explained that I went with Merseyrail there, when I went to
    the Maplin-store, near Aintree racecourse-ground. I checked on the map now, and it’s just a couple of kilometers from
    the Jobcentre, so it’s possible to walk there as well. And I know there is a bus that goes to the Jobcentre in Aintree, (at
    least), from Walton, so that shouldn’t be a problem. You wanted me to tell the college that I’m unemployed, in the
    interview with them. But in the last meeting you mentioned possible founding, from the jobcentre. This you didn’t mention in yesterdays meeting, I noticed. So you have changed your mind about founding for the CAD-course? Also, you asked me if the weather was ‘clammy’ yesterday. http://www.bbc.co.uk/weather/2644210 It says the humidity is 87 percent today, (if that’s what you meant). Just in case I forgot about this. Since you’re going on a holiday, and the next appointment is in September. Best regards, Erik Ribsskog