johncons

Stikkord: E-post

  • Jeg sendte enda en e-post til Ansa


    Gmail – Oppdatering/Fwd: Klage på Hugh Baird College






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Oppdatering/Fwd: Klage på Hugh Baird College






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Fri, Aug 23, 2013 at 9:18 PM



    To:
    Landsleder UK <landsleder.uk@ansa.no>






    Hei igjen, og da hu Charlotte ringte, på onsdag, må det vel ha vært. Så spurte jeg om det var noe spesielt jeg skulle ta med på denne ‘enrollment’. Bare ta med deg selv, sa hun, på engelsk. Og hun fniste også, under samtalen. Og ta med bevis på nylige kvalifikasjoner, sa hu. Men da jeg kom dit i dag, så måtte jeg skrive tidligere adresser pluss
    ting som telefonnummeret til stesøstera mi i Drammen, på et skjema. Og menn måtte fylle ut på et skjema hvor mange unger de hadde født, de
    siste to år. Det er jo latterlig. Al Quida tenker jeg vi sier. Du får rydde opp i den terroren som skjedde mot meg i Sunderland som
    jeg har rapportert til deg om tidligere. Før Al Quaida tar over hele vesten her. Eller hvem det er som tuller. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/8/23
    Subject: Klage på Hugh Baird College
    To: Landsleder UK <landsleder.uk@ansa.no>
    Hei, jeg skal studere deltid, dette studieåret. Og jeg meldte meg på et kurs, hos Hugh Baird College. Etter å ha blitt rådet dette, av Pamella Woods, fra NCS. Og da jeg registrerte meg, på det online-skjemaet, på deres nettsted. Så stod det at jeg ville få et brev angående et intervju. Det fikk jeg ikke, men de ringte meg for to dager siden, (ei som het
    Charlotte), og sa at jeg måtte gå dit i dag, for ‘enrollment’. Men jeg måtte også ha intervju der, i dag. Så det ble alt for mye på en gang. Og han som het Mark, (som egentlig skulle ordne enrollment, var ikke
    der), og en ved navn Russell Aitken dro rundt på meg der. Men jeg burde ha fått et brev, mener jeg, og ikke bare en telefon. Han Aitken klappa meg på ryggen og, etter alt surret, og det likte jeg ikke. For det ser jeg på som patronisering. Så det likte jeg ikke. Så dette ville jeg klage på.

    Erik Ribsskog

  • Jeg fortsetter å søke jobber. Denne gang som Web Designer


    Gmail – Web Designer X 2 – HTML, CSS, Javascript – Manchester






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Web Designer X 2 – HTML, CSS, Javascript – Manchester






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Fri, Aug 23, 2013 at 8:32 PM



    To:
    david.berwick@adriasolutions.co.uk






    Hi, I read about this vacancy on the Direct Gov-website, and I wanted to
    please apply for this job. I have designed a lot of websites, (see CV for online portifolio),
    since the late nineties, using HTML, CSS, Javascript, PHP and SVG. I also have knowledge about Photoshop, after registering an online
    account, for that programme, last year. I’ve also studied at an academy in Norway named NHI, which focused a
    lot on usability, so I’m used with having usability in mind when
    working with e.g. Web Design. I attach my CV and hope to hear back from you! Yours sincerely, Erik Ribsskog


    CV (IT) – Erik Ribsskog.doc
    38K

  • Jeg sendte enda en e-post til Samordna opptak


    Gmail – Tredje oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til Nasjonal klagenemd






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Tredje oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til Nasjonal klagenemd






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Fri, Aug 23, 2013 at 7:43 PM



    To:
    sokerinfo@samordnaopptak.no

    Cc:
    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, “postmottak@kd.dep.no” <postmottak@kd.dep.no>






    Hei, jeg har tenkt mer på dette, siden i formiddag. Altså dette må jo bli som noe korrupsjon. Så dette må selvfølgelig ha lenger klage-frist, enn tre uker. Når jeg rapporterer korrupsjon, på denne måten. Så er dere med på leiken, hvis dere later som at det er en vanlig
    klage, på saksbehandlingsfeil. Det er forskjell på å tulle med vilje. Og på å tulle fordi at man er dumme eller stressa og gjør en feil. Her er det snakk om tull med vilje, mener jeg at er åpenbart. Her må dere reflektere over dette og ikke dekke over dette og skyve
    det under teppet. Norge pleier å vinne konkurranser i å være det minst korrupte landet. Men det er som en vits, mener jeg. De målingene må være korrupte, mener jeg. Hele Norge er jo som et eneste stort hemmelig og korrupt samfunn,
    synes jeg at det virker som. Nå får dere ta dette innover dere og rydde opp i dette istedet for å
    sitte som noen nisser, med hue ned i sanden, som en struts. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/8/23
    Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: [hjelp.samordnaopptak.no
    #121837] Klage til Nasjonal klagenemd
    To: sokerinfo@samordnaopptak.no
    Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>,
    postmottak@kd.dep.no” <postmottak@kd.dep.no>
    Hei igjen, altså, det blir jo som at han vaktmesteren i Borettslaget står på
    kontoret deres og surrer med søknadene til folk. Altså som en slags Adolf Hitler, da. Det er jo ikke når man leverer den søknadet, til samordna opptak, at
    den søknaden skal bli behandlet. Den skal jo behandles likt som alle de andre sånne søknader, etter
    poeng, som man får, ettersom hvilke karakterer man har, osv. Det er jo galskap, det dere gjorde, i 2002, mener jeg. Hvordan kan dere ha en sånn Hitler-type, på kontoret deres, som
    systematisk trakasserer borgerne? (Ihvertfall trakasserte han meg). Det blir vel som et brudd på mine demokratiske rettigheter, mener jeg. Og som et tegn på at noe er alvorlig galt, på det kontoret, (som lå
    hos HiO, på Bislett, men det må vel ha stått på deres nettsider, at
    dette var et slags Samordna Opptak-kontor). Også later dere nå som at dette var en konvensjonell sak. Når dette er noe slags tyranneri og galskap, vil jeg si. Den norske grunnloven er laget etter tankene fra den franske revolusjonen. Og det går på blant annet likhet. Likhet her vil si at søknadene skal behandles likt. Dette bryter jo med vestens tankegang. Hva er det vi i Norge har forfalt til, lurer jeg, når jeg får sånne
    ‘paragrafrytteri-svar’, når denne saken ikke har blitt behandlet
    formelt, og på ordinær/konvensjonell måte. Det kan man vel ikke bare ignorere, mener jeg. Her må dere ‘kvakne opp’. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/8/23
    Subject: Oppdatering/Fwd: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til
    Nasjonal klagenemd
    To: sokerinfo@samordnaopptak.no
    Cc: “post@sivilombudsmannen.no” <arkiv@sivilombudsmannen.no>,
    postmottak@kd.dep.no” <postmottak@kd.dep.no>
    Hei, altså, jeg skrev skriftlig på min søknad at jeg søkte meg til
    journalisthøyskolen, (på Vestlandet, er det vel). Jeg kan ikke se at jeg har fått noe skriftlig svar på det. Så jeg venter fortsatt på svar, må man si. Så da er det deres feil at jeg denne klage-saken ikke har kommet igang. Når skal jeg få det skriftlige svaret på den søknaden, lurer jeg. Mvh. Erik Ribsskog PS. Og hva var det egentlig som skjedde her, når han gubben begynte å
    klusse på søknadsskjemaet mitt. Dere kan ikke ha hemmelig saksbehandling. Det blir Sovjetstat. Også får jeg bare et vanlig svar, når jeg klager på det. Det er toppen av landsforræderi, synes jeg.
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/8/23
    Subject: Re: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til Nasjonal klagenemd
    To: sokerinfo@samordnaopptak.no
    Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>,
    postmottak@kd.dep.no” <postmottak@kd.dep.no>
    Hei, dette ble vel ikke behandlet av Samordna Opptak på ordinær måte. Så å bruke de vanlige paragrafene i denne saken må vel bare bli som
    noe fordummende paragrafrytteri, mener jeg. Så jeg sender kopi til Sivilombudsmannen, mm. Mvh. Erik Ribsskog PS. Jeg kan heller ikke se at deres e-post er underskrevet. Det syntes jeg at blir litt som en raritet, for å si det sånn.
    2013/8/23 Geir Sverre Andersen via RT <sokerinfo@samordnaopptak.no>:
    > Hei,
    >
    > Etter forvaltningslovens § 29 er klagefristen for enkeltvedtak tre uker etter at at klageren er gjort kjent med vedtaket. Ettersom det nå har gått mer enn 11 år siden den hendelsen du referer til fant sted, har du oversittet denne fristen.
    >
    > Forvaltningslovens § 31 har imidlertid regler som åpner for at klager kan bli behandlet selv om fristen er oversittet. De reglene er som følger:
    >
    >
    > “§ 31. (oversitting av klagefristen).
    >
    > Selv om klageren har oversittet klagefristen, kan klagen tas under behandling såframt
    >
    > a) parten eller hans fullmektig ikke kan lastes for å ha oversittet fristen eller for å ha drøyd med klage etterpå, eller
    > b) det av særlige grunner er rimelig at klagen blir prøvd.
    >
    > Ved vurderingen av om klagen bør tas opp til behandling, skal det også legges vekt på om endring av vedtaket kan medføre skade eller ulempe for andre.
    >
    > Klagen kan ikke tas under behandling som klagesak dersom det er gått mer enn ett år siden vedtaket ble truffet.”
    >
    > Det går frem av siste avsnitt over at et klage ikke kan behandles dersom det har gått mer enn ett år siden vedtaket som påklages, ble truffet. I den aktuelle saken har det gått atskillig lenger tid enn dette, og din klage kan følgelig ikke behandles.
    >
    > Vennlig hilsen
    > Samordna opptak
    >
    >
    >
    >
    > On Wed Aug 21 01:53:07 2013, eribsskog@gmail.com wrote:
    >> Hei,
    >>
    >> jeg leste i en nettavis nå, at det er noe som heter Nasjonal
    >> klagenemd, for Samordna opptak.
    >>
    >> Jeg tenkte da på da jeg skulle begynne å studere igjen, høsten 2002.
    >>
    >> Våren 2002, så gikk jeg bort til HiO på Bislett, (fra der jeg bodde,
    >> på St. Hanshaugen), og leverte mitt søknadskjema, til Samordna opptak.
    >>
    >> (Jeg hadde vel søkt på nettet, for å finne ut hvordan man skulle gjøre
    >> dette riktig).
    >>
    >> Og han ‘gubben’, (en kar i 50-åra vel), som jeg leverte det skjemaet til.
    >>
    >> Han strøyk bort mitt førstevalg, (som var journalist-studier), og sa
    >> at jeg kunne bare søke på Bachelor IT ved HiO IU, (som var mitt
    >> andre-valg).
    >>
    >> Men her var det Sovjetstat i søkeprosessen, mener jeg.
    >>
    >> For dette skulle jo Samordna opptak ha avgjort, (om jeg hadde bra nok
    >> karakterer til å studere journalistikk).
    >>
    >> Og ikke han ‘HiO-gubben’.
    >>
    >> Så dette vil jeg klage på.
    >>
    >> Mvh.
    >>
    >> Erik Ribsskog
    >>
    >
    >
    >

  • Jeg sendte en e-post til Ansa


    Gmail – Klage på Hugh Baird College






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Klage på Hugh Baird College






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Fri, Aug 23, 2013 at 6:36 PM



    To:
    Landsleder UK <landsleder.uk@ansa.no>






    Hei, jeg skal studere deltid, dette studieåret. Og jeg meldte meg på et kurs, hos Hugh Baird College. Etter å ha blitt rådet dette, av Pamella Woods, fra NCS. Og da jeg registrerte meg, på det online-skjemaet, på deres nettsted. Så stod det at jeg ville få et brev angående et intervju. Det fikk jeg ikke, men de ringte meg for to dager siden, (ei som het
    Charlotte), og sa at jeg måtte gå dit i dag, for ‘enrollment’. Men jeg måtte også ha intervju der, i dag. Så det ble alt for mye på en gang. Og han som het Mark, (som egentlig skulle ordne enrollment, var ikke
    der), og en ved navn Russell Aitken dro rundt på meg der. Men jeg burde ha fått et brev, mener jeg, og ikke bare en telefon. Han Aitken klappa meg på ryggen og, etter alt surret, og det likte jeg ikke. For det ser jeg på som patronisering. Så det likte jeg ikke. Så dette ville jeg klage på.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte enda en oppdatering til Samordna opptak


    Gmail – Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til Nasjonal klagenemd






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til Nasjonal klagenemd






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Fri, Aug 23, 2013 at 2:11 PM



    To:
    sokerinfo@samordnaopptak.no

    Cc:
    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, “postmottak@kd.dep.no” <postmottak@kd.dep.no>






    Hei igjen, altså, det blir jo som at han vaktmesteren i Borettslaget står på
    kontoret deres og surrer med søknadene til folk. Altså som en slags Adolf Hitler, da. Det er jo ikke når man leverer den søknadet, til samordna opptak, at
    den søknaden skal bli behandlet. Den skal jo behandles likt som alle de andre sånne søknader, etter
    poeng, som man får, ettersom hvilke karakterer man har, osv. Det er jo galskap, det dere gjorde, i 2002, mener jeg. Hvordan kan dere ha en sånn Hitler-type, på kontoret deres, som
    systematisk trakasserer borgerne? (Ihvertfall trakasserte han meg). Det blir vel som et brudd på mine demokratiske rettigheter, mener jeg. Og som et tegn på at noe er alvorlig galt, på det kontoret, (som lå
    hos HiO, på Bislett, men det må vel ha stått på deres nettsider, at
    dette var et slags Samordna Opptak-kontor). Også later dere nå som at dette var en konvensjonell sak. Når dette er noe slags tyranneri og galskap, vil jeg si. Den norske grunnloven er laget etter tankene fra den franske revolusjonen. Og det går på blant annet likhet. Likhet her vil si at søknadene skal behandles likt. Dette bryter jo med vestens tankegang. Hva er det vi i Norge har forfalt til, lurer jeg, når jeg får sånne
    ‘paragrafrytteri-svar’, når denne saken ikke har blitt behandlet
    formelt, og på ordinær/konvensjonell måte. Det kan man vel ikke bare ignorere, mener jeg. Her må dere ‘kvakne opp’. Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/8/23
    Subject: Oppdatering/Fwd: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til
    Nasjonal klagenemd
    To: sokerinfo@samordnaopptak.no
    Cc: “post@sivilombudsmannen.no” <arkiv@sivilombudsmannen.no>,
    postmottak@kd.dep.no” <postmottak@kd.dep.no>
    Hei, altså, jeg skrev skriftlig på min søknad at jeg søkte meg til
    journalisthøyskolen, (på Vestlandet, er det vel). Jeg kan ikke se at jeg har fått noe skriftlig svar på det. Så jeg venter fortsatt på svar, må man si. Så da er det deres feil at jeg denne klage-saken ikke har kommet igang. Når skal jeg få det skriftlige svaret på den søknaden, lurer jeg. Mvh. Erik Ribsskog PS. Og hva var det egentlig som skjedde her, når han gubben begynte å
    klusse på søknadsskjemaet mitt. Dere kan ikke ha hemmelig saksbehandling. Det blir Sovjetstat. Også får jeg bare et vanlig svar, når jeg klager på det. Det er toppen av landsforræderi, synes jeg.
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/8/23
    Subject: Re: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til Nasjonal klagenemd
    To: sokerinfo@samordnaopptak.no
    Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>,
    postmottak@kd.dep.no” <postmottak@kd.dep.no>
    Hei, dette ble vel ikke behandlet av Samordna Opptak på ordinær måte. Så å bruke de vanlige paragrafene i denne saken må vel bare bli som
    noe fordummende paragrafrytteri, mener jeg. Så jeg sender kopi til Sivilombudsmannen, mm. Mvh. Erik Ribsskog PS. Jeg kan heller ikke se at deres e-post er underskrevet. Det syntes jeg at blir litt som en raritet, for å si det sånn.
    2013/8/23 Geir Sverre Andersen via RT <sokerinfo@samordnaopptak.no>:
    > Hei,
    >
    > Etter forvaltningslovens § 29 er klagefristen for enkeltvedtak tre uker etter at at klageren er gjort kjent med vedtaket. Ettersom det nå har gått mer enn 11 år siden den hendelsen du referer til fant sted, har du oversittet denne fristen.
    >
    > Forvaltningslovens § 31 har imidlertid regler som åpner for at klager kan bli behandlet selv om fristen er oversittet. De reglene er som følger:
    >
    >
    > “§ 31. (oversitting av klagefristen).
    >
    > Selv om klageren har oversittet klagefristen, kan klagen tas under behandling såframt
    >
    > a) parten eller hans fullmektig ikke kan lastes for å ha oversittet fristen eller for å ha drøyd med klage etterpå, eller
    > b) det av særlige grunner er rimelig at klagen blir prøvd.
    >
    > Ved vurderingen av om klagen bør tas opp til behandling, skal det også legges vekt på om endring av vedtaket kan medføre skade eller ulempe for andre.
    >
    > Klagen kan ikke tas under behandling som klagesak dersom det er gått mer enn ett år siden vedtaket ble truffet.”
    >
    > Det går frem av siste avsnitt over at et klage ikke kan behandles dersom det har gått mer enn ett år siden vedtaket som påklages, ble truffet. I den aktuelle saken har det gått atskillig lenger tid enn dette, og din klage kan følgelig ikke behandles.
    >
    > Vennlig hilsen
    > Samordna opptak
    >
    >
    >
    >
    > On Wed Aug 21 01:53:07 2013, eribsskog@gmail.com wrote:
    >> Hei,
    >>
    >> jeg leste i en nettavis nå, at det er noe som heter Nasjonal
    >> klagenemd, for Samordna opptak.
    >>
    >> Jeg tenkte da på da jeg skulle begynne å studere igjen, høsten 2002.
    >>
    >> Våren 2002, så gikk jeg bort til HiO på Bislett, (fra der jeg bodde,
    >> på St. Hanshaugen), og leverte mitt søknadskjema, til Samordna opptak.
    >>
    >> (Jeg hadde vel søkt på nettet, for å finne ut hvordan man skulle gjøre
    >> dette riktig).
    >>
    >> Og han ‘gubben’, (en kar i 50-åra vel), som jeg leverte det skjemaet til.
    >>
    >> Han strøyk bort mitt førstevalg, (som var journalist-studier), og sa
    >> at jeg kunne bare søke på Bachelor IT ved HiO IU, (som var mitt
    >> andre-valg).
    >>
    >> Men her var det Sovjetstat i søkeprosessen, mener jeg.
    >>
    >> For dette skulle jo Samordna opptak ha avgjort, (om jeg hadde bra nok
    >> karakterer til å studere journalistikk).
    >>
    >> Og ikke han ‘HiO-gubben’.
    >>
    >> Så dette vil jeg klage på.
    >>
    >> Mvh.
    >>
    >> Erik Ribsskog
    >>
    >
    >
    >

  • Jeg sendte enda en e-post til Samordna opptak


    Gmail – Oppdatering/Fwd: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til Nasjonal klagenemd






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Oppdatering/Fwd: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til Nasjonal klagenemd






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Fri, Aug 23, 2013 at 1:50 PM



    To:
    sokerinfo@samordnaopptak.no

    Cc:
    “post@sivilombudsmannen.no” <arkiv@sivilombudsmannen.no>, “postmottak@kd.dep.no” <postmottak@kd.dep.no>






    Hei, altså, jeg skrev skriftlig på min søknad at jeg søkte meg til
    journalisthøyskolen, (på Vestlandet, er det vel). Jeg kan ikke se at jeg har fått noe skriftlig svar på det. Så jeg venter fortsatt på svar, må man si. Så da er det deres feil at jeg denne klage-saken ikke har kommet igang. Når skal jeg få det skriftlige svaret på den søknaden, lurer jeg. Mvh. Erik Ribsskog PS. Og hva var det egentlig som skjedde her, når han gubben begynte å
    klusse på søknadsskjemaet mitt. Dere kan ikke ha hemmelig saksbehandling. Det blir Sovjetstat. Også får jeg bare et vanlig svar, når jeg klager på det. Det er toppen av landsforræderi, synes jeg.
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2013/8/23
    Subject: Re: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til Nasjonal klagenemd
    To: sokerinfo@samordnaopptak.no
    Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>,
    postmottak@kd.dep.no” <postmottak@kd.dep.no>
    Hei, dette ble vel ikke behandlet av Samordna Opptak på ordinær måte. Så å bruke de vanlige paragrafene i denne saken må vel bare bli som
    noe fordummende paragrafrytteri, mener jeg. Så jeg sender kopi til Sivilombudsmannen, mm. Mvh. Erik Ribsskog PS. Jeg kan heller ikke se at deres e-post er underskrevet. Det syntes jeg at blir litt som en raritet, for å si det sånn.
    2013/8/23 Geir Sverre Andersen via RT <sokerinfo@samordnaopptak.no>:
    > Hei,
    >
    > Etter forvaltningslovens § 29 er klagefristen for enkeltvedtak tre uker etter at at klageren er gjort kjent med vedtaket. Ettersom det nå har gått mer enn 11 år siden den hendelsen du referer til fant sted, har du oversittet denne fristen.
    >
    > Forvaltningslovens § 31 har imidlertid regler som åpner for at klager kan bli behandlet selv om fristen er oversittet. De reglene er som følger:
    >
    >
    > “§ 31. (oversitting av klagefristen).
    >
    > Selv om klageren har oversittet klagefristen, kan klagen tas under behandling såframt
    >
    > a) parten eller hans fullmektig ikke kan lastes for å ha oversittet fristen eller for å ha drøyd med klage etterpå, eller
    > b) det av særlige grunner er rimelig at klagen blir prøvd.
    >
    > Ved vurderingen av om klagen bør tas opp til behandling, skal det også legges vekt på om endring av vedtaket kan medføre skade eller ulempe for andre.
    >
    > Klagen kan ikke tas under behandling som klagesak dersom det er gått mer enn ett år siden vedtaket ble truffet.”
    >
    > Det går frem av siste avsnitt over at et klage ikke kan behandles dersom det har gått mer enn ett år siden vedtaket som påklages, ble truffet. I den aktuelle saken har det gått atskillig lenger tid enn dette, og din klage kan følgelig ikke behandles.
    >
    > Vennlig hilsen
    > Samordna opptak
    >
    >
    >
    >
    > On Wed Aug 21 01:53:07 2013, eribsskog@gmail.com wrote:
    >> Hei,
    >>
    >> jeg leste i en nettavis nå, at det er noe som heter Nasjonal
    >> klagenemd, for Samordna opptak.
    >>
    >> Jeg tenkte da på da jeg skulle begynne å studere igjen, høsten 2002.
    >>
    >> Våren 2002, så gikk jeg bort til HiO på Bislett, (fra der jeg bodde,
    >> på St. Hanshaugen), og leverte mitt søknadskjema, til Samordna opptak.
    >>
    >> (Jeg hadde vel søkt på nettet, for å finne ut hvordan man skulle gjøre
    >> dette riktig).
    >>
    >> Og han ‘gubben’, (en kar i 50-åra vel), som jeg leverte det skjemaet til.
    >>
    >> Han strøyk bort mitt førstevalg, (som var journalist-studier), og sa
    >> at jeg kunne bare søke på Bachelor IT ved HiO IU, (som var mitt
    >> andre-valg).
    >>
    >> Men her var det Sovjetstat i søkeprosessen, mener jeg.
    >>
    >> For dette skulle jo Samordna opptak ha avgjort, (om jeg hadde bra nok
    >> karakterer til å studere journalistikk).
    >>
    >> Og ikke han ‘HiO-gubben’.
    >>
    >> Så dette vil jeg klage på.
    >>
    >> Mvh.
    >>
    >> Erik Ribsskog
    >>
    >
    >
    >

  • Jeg sendte en ny e-post til Samordna opptak


    Gmail – Klage til Nasjonal klagenemd






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Klage til Nasjonal klagenemd






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Fri, Aug 23, 2013 at 12:45 PM



    To:
    sokerinfo@samordnaopptak.no

    Cc:
    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, “postmottak@kd.dep.no” <postmottak@kd.dep.no>






    Hei, dette ble vel ikke behandlet av Samordna Opptak på ordinær måte. Så å bruke de vanlige paragrafene i denne saken må vel bare bli som
    noe fordummende paragrafrytteri, mener jeg. Så jeg sender kopi til Sivilombudsmannen, mm. Mvh. Erik Ribsskog PS. Jeg kan heller ikke se at deres e-post er underskrevet. Det syntes jeg at blir litt som en raritet, for å si det sånn.
    2013/8/23 Geir Sverre Andersen via RT <sokerinfo@samordnaopptak.no>:
    > Hei,
    >
    > Etter forvaltningslovens § 29 er klagefristen for enkeltvedtak tre uker etter at at klageren er gjort kjent med vedtaket. Ettersom det nå har gått mer enn 11 år siden den hendelsen du referer til fant sted, har du oversittet denne fristen.
    >
    > Forvaltningslovens § 31 har imidlertid regler som åpner for at klager kan bli behandlet selv om fristen er oversittet. De reglene er som følger:
    >
    >
    > “§ 31. (oversitting av klagefristen).
    >
    > Selv om klageren har oversittet klagefristen, kan klagen tas under behandling såframt
    >
    > a) parten eller hans fullmektig ikke kan lastes for å ha oversittet fristen eller for å ha drøyd med klage etterpå, eller
    > b) det av særlige grunner er rimelig at klagen blir prøvd.
    >
    > Ved vurderingen av om klagen bør tas opp til behandling, skal det også legges vekt på om endring av vedtaket kan medføre skade eller ulempe for andre.
    >
    > Klagen kan ikke tas under behandling som klagesak dersom det er gått mer enn ett år siden vedtaket ble truffet.”
    >
    > Det går frem av siste avsnitt over at et klage ikke kan behandles dersom det har gått mer enn ett år siden vedtaket som påklages, ble truffet. I den aktuelle saken har det gått atskillig lenger tid enn dette, og din klage kan følgelig ikke behandles.
    >
    > Vennlig hilsen
    > Samordna opptak
    >
    >
    >
    >
    > On Wed Aug 21 01:53:07 2013, eribsskog@gmail.com wrote:
    >> Hei,
    >>
    >> jeg leste i en nettavis nå, at det er noe som heter Nasjonal
    >> klagenemd, for Samordna opptak.
    >>
    >> Jeg tenkte da på da jeg skulle begynne å studere igjen, høsten 2002.
    >>
    >> Våren 2002, så gikk jeg bort til HiO på Bislett, (fra der jeg bodde,
    >> på St. Hanshaugen), og leverte mitt søknadskjema, til Samordna opptak.
    >>
    >> (Jeg hadde vel søkt på nettet, for å finne ut hvordan man skulle gjøre
    >> dette riktig).
    >>
    >> Og han ‘gubben’, (en kar i 50-åra vel), som jeg leverte det skjemaet til.
    >>
    >> Han strøyk bort mitt førstevalg, (som var journalist-studier), og sa
    >> at jeg kunne bare søke på Bachelor IT ved HiO IU, (som var mitt
    >> andre-valg).
    >>
    >> Men her var det Sovjetstat i søkeprosessen, mener jeg.
    >>
    >> For dette skulle jo Samordna opptak ha avgjort, (om jeg hadde bra nok
    >> karakterer til å studere journalistikk).
    >>
    >> Og ikke han ‘HiO-gubben’.
    >>
    >> Så dette vil jeg klage på.
    >>
    >> Mvh.
    >>
    >> Erik Ribsskog
    >>
    >
    >
    >

  • Enda mer om online trakassering


    Gmail – Order cancelled (24/7 Booze)






    Gmail

    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>






    Order cancelled (24/7 Booze)






    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Thu, Aug 22, 2013 at 1:28 AM



    To:
    hungryhouse orders <noreply@hungryhouse.co.uk>






    unsubscribe
    On Thu, Aug 22, 2013 at 1:24 AM, hungryhouse orders <noreply@hungryhouse.co.uk> wrote:



















    Dear Erica, The following order has been automatically cancelled. To avoid seeing this message in future, please provide valid contact and payment information with your order – and ensure you remain contactable. We apologise for any inconvenience caused.




    My order is
    Cancelled (01:24)

    Order reference
    8281461 Amount
    £128.00
    Delivery
    requested for

    ASAP (01:40 – 02:30)

    Restaurant
    24/7 Booze (Merseyside)
    Delivery address
    10, Keith Court, Keith Avenue
    Liverpool. L4 5XJ.
    Payment method
    Cash
    My contact number
    07905 206018




    Qty Description
    Price
    1 x apple sourz
    £22.00

    1 x malibu
    £25.00

    1 x peach schnapps
    £20.00

    1 x 12 x v.k. mixed flavour alco pops
    £23.00

    20 x bottle of tonic water (£2.00 each)
    £40.00







    Additional instructions: Cheers!
    Subtotal

    £130.00
    £5 off
    -£5.00
    Delivery charge
    £3.00
    TOTAL

    £128.00

    This message has been automatically generated.
    To respond, please contact us or send an email to
    help@hungryhouse.com.
    You are also welcome to visit our
    FAQ page.

  • Mer om online trakassering

    Gmail – Order pending (24/7 Booze)
    Gmail
    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>

    Order pending (24/7 Booze)


    Erik Ribsskog
    <eribsskog@gmail.com>
    Thu, Aug 22, 2013 at 1:20 AM
    To:
    help@hungryhouse.com
    spoofing
    ———- Forwarded message ———-
    From: hungryhouse orders <noreply@hungryhouse.co.uk>
    Date: Thu, Aug 22, 2013 at 1:14 AM
    Subject: Order pending (24/7 Booze)
    To: eribs.skog@gmail.com
    Dear Erica,

    We are sending your order to the restaurant now. You will receive a second email shortly, when the restaurant accepts your order. In the meantime, please sit back and relax. Our team monitor all orders to make sure they are received by the restaurant. We will let you know if there are any problems.

    You can use order reference 8281461 to monitor the progress on our order tracking page. Thanks for ordering online at hungryhouse.
    My order is
    Pending (01:14)
    Order reference
    8281461
    Amount
    £128.00
    Delivery
    requested for
    ASAP (01:40 – 02:30)
    Restaurant
    24/7 Booze (Merseyside)
    Delivery address
    10, Keith Court, Keith Avenue
    Liverpool. L4 5XJ.
    Payment method
    Cash
    My contact number
    07905 206018
    Qty
    Description
    Price
    1 x apple sourz
    £22.00
    1 x malibu
    £25.00
    1 x peach schnapps
    £20.00
    1 x 12 x v.k. mixed flavour alco pops
    £23.00
    20 x bottle of tonic water (£2.00 each)
    £40.00
    Additional instructions: Cheers!
    Subtotal
    £130.00
    £5 off
    -£5.00
    Delivery charge
    £3.00
    TOTAL
    £128.00
    This message has been automatically generated.
    To respond, please contact us or send an email to
    You are also welcome to visit our
    FAQ page.