johncons

Stikkord: Hm

  • Enda mer fra irc

    [15:39.27] * Daniel- (~Ramon@185.180.12.50) has joined channel #drammen
    [15:39.36] <Daniel-> Hei Erik Olsen!
    [15:40.06] <Daniel-> Hvem tror du dette er?
    [15:40.32] <Daniel-> Putin, Cecilie, Mangne Winnem kanskje?  Eller er det PØF din gamle boss?
    [15:40.48] <john_cons> det er vel cecilie hyde tenker jeg
    [15:41.01] <Daniel-> jeg er sikker på at alle disse bruker mye av sin tid på å overvåke deg!
    [15:41.23] <Daniel-> men etter 2 minutter så endrer du mening ser jeg på bloggen
    [15:41.25] * Daniel- (~Ramon@185.180.12.50) Quit (Client Quit)
    [15:42.13] * Daniel- (~Ramon@185.180.12.50) has joined channel #drammen
    [15:42.22] <Daniel-> heisann. Her går det unna
    [15:43.28] <john_cons> du er en pest og plage hvem du nå er
    [15:43.42] <Daniel-> Kanskje Gahr Støre følger med
    [15:43.53] <Daniel-> hva tror du?
    [15:43.57] <john_cons> jeg gidder ikke mer av dette
    [15:44.04] Daniel- added to ignore list
    [15:44.13] <john_cons> Daniel- added to ignore list
    [15:44.23] * Daniel- (~Ramon@185.180.12.50) has left #drammen ()
    [15:45.31] * Daniel_ (~Ramon@82.102.20.245) has joined channel #drammen
    [15:45.51] <Daniel_> Erik, Niggerungen til Pia følger med på deg!
    [15:46.03] <john_cons> du/dere går virkelig inn for å være en pest og plage og
    [15:46.10] <john_cons> strebere kalles sånt
    [15:46.15] <Daniel_> ja, prøver å kopiere deg
    [15:46.24] Daniel_ added to ignore list
    [15:46.30] <john_cons> [15:46.24] Daniel_ added to ignore list
    [15:46.38] * Daniel_ (~Ramon@82.102.20.245) has left #drammen ()
    [15:47.05] <john_cons> *skrur av highlight-ting*
    [15:48.14] * Daniel_- (~Ramon@45.144.113.29) has joined channel #drammen
    [15:48.29] <Daniel_-> Kan du blakstadsangen, Erik?
    [15:48.37] <Daniel_-> De gærne har det godt!
    [15:49.27] <Daniel_-> håper bloggen blir oppdatert med dette snart
    [15:50.09] <john_cons> den sangen digga alle mine klassekamerater, (fra berger skole), i sjette klasse
    [15:50.24] <Daniel_-> ja, også er den om deg.
    [15:50.26] <john_cons> de tok av, til den sangen, på klassefest hjemme hos erland borgen
    [15:50.30] <Daniel_-> det var hyggelig må jeg si
    [15:50.34] <Daniel_-> men men
    [15:50.36] <john_cons> min opptakskassett
    [15:50.41] <john_cons> sånn som jeg husker det
    [15:50.41] <Daniel_-> Bare noe jeg tenkte på
    [15:50.59] <john_cons> sten rune nilsen tok av skikkelig til den sangen, sånn som jeg husker det
    [15:51.11] <Daniel_-> jøss
    [15:51.23] <john_cons> men jeg får blogge litt
    [15:51.24] <john_cons> bbl
    [15:51.31] <Daniel_-> toppers
    [15:51.38] Daniel_- added to ignore list
    [15:51.48] <john_cons>  Daniel_- added to ignore list
    [15:52.02] * Daniel_- (~Ramon@45.144.113.29) has left #drammen ()
    [15:53.04] * MagneW (~Ramon@45.133.182.229) has joined channel #drammen
    [15:53.30] <MagneW> si fra da Erik. Når du har blogga om “mer nettmobbing” eller “mer fra irc”
    [15:55.02] <MagneW> men nå kommer det en unge mot meg her i bibliotektet. er vel 2-3 år gamme så jeg må stikke å gjemme meg. Det er som noe gateteater
    [15:55.16] * MagneW (~Ramon@45.133.182.229) has left #drammen ()
    [15:57.10] <john_cons> mongoer
    PS.

    Det virker som at det bare er horunger, på den kanalen, (#Drammen), som ikke klarer å oppføre seg.

    Så den kanalen gikk jeg ut av.

    (For å si det sånn).

    Det er ingen som har et ordentlig nick der engang.

    (Kan det virke som).

    Og de bruker veldig mye flid/innsats, for å forpeste min tilværelse der.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Mer fra irc

    Session Start: man. jan 03 08:02:14 2022
    Session Ident: #drammen
    [08:02.14] * banox (~banox@37.120.149.34) has joined channel #drammen
    [11:30.33] * Pedfro (~Pedfro@37.120.203.196) has joined channel #drammen
    [11:30.54] <Pedfro> godt nytt år Erik Olsen!
    [11:31.38] <Pedfro> Noe nytt på “noe mafian” fronten da?
    [11:49.27] <john_cons> er det min søster pia sin halvt somaliske sønn daniel?
    [11:52.43] <john_cons> pedfro, pedro- og frode chatter bare på dagtid, (og i en halvtime av gangen)
    [11:52.54] <john_cons> er det fra mer-åpent bibliotek eller koko-huset?
    [11:58.42] Pedfro resolved to 37.120.203.196
    [12:01.24] <john_cons>  Pedfro resolved to 37.120.203.196, kryptert/anonymisert linje fra m247 ltd
    [12:02.49] <john_cons> har du/dere noe å skjule
    [12:03.14] <john_cons> *venter på det vanlige hysteriske anfallet*
    [12:04.43] <john_cons> hm, bibliotek-damene var visst litt pågående i dag
    [12:04.47] <john_cons> noe sånt
    [12:05.02] <john_cons> bbl
    [12:07.19] <Pedfro> aner ikke hvor du tar dette bibliotekgreiene fra
    [12:07.38] <Pedfro> og folk flest er ikke redd for andre mennesker som du er
    [12:07.59] <Pedfro> om det er små barn eller damer som jobber på biblioteket
    [12:08.06] <john_cons> er det cecilie hyde?
    [12:08.09] <john_cons> øystein andersen?
    [12:08.16] <Pedfro> Ja, riktig gjettet
    [12:08.24] <john_cons> cecilie eller øystein?
    [12:08.37] <Pedfro> spiller det noen rolle?
    [12:09.06] <Pedfro> skal du saumfare ting som skjedde for 30 år siden igjen?
    [12:09.08] <john_cons> nei cecilie hyde var visst lesbisk, (ifølge min søster pia), så det blir vel nesten det samme, (for øystein var muligens homo)
    [12:09.38] <Pedfro> Rompis Erik som du også ble kalt i Svelvik den gang
    [12:09.46] <Pedfro> så her prater du vel ut av erfaring
    [12:09.49] <john_cons> neppe
    [12:10.05] <john_cons> det var ingen homser eller pakkiser på berger på den tida
    [12:10.12] <john_cons> såvidt meg bekjent ihvertfall
    [12:10.38] <Pedfro> du snakker jo om dette stadig vekk så du har jo en uvanlig interesse får man si
    [12:11.20] <john_cons> nei, det finnes facebook-grupper som skriver om den tida, så da er det vel noe galt med alle de
    [12:11.23] <Pedfro> men det sorterer vel under der samme som “mafia” i alle vaianter
    [12:12.13] <john_cons> er det øystein?
    [12:12.28] <john_cons> med sine koreanske gener
    [12:12.46] <john_cons> det er mulig at folk derfra er mer trangsynte enn vestlige, og derfor må ha ting med teskje hele tida
    [12:12.51] <Pedfro> du burde kanskje sjekke IP-adressene en eller annen figur leverte til deg ifm disse “nettmobbingsakene” dine
    [12:12.52] <john_cons> noe sånt
    [12:13.06] <Pedfro> helt uten å gå via Politiet
    [12:13.49] <john_cons> det virker som om du er veldig forvirret, angående mange forskjellige ting, (som jeg har forklart om på bloggen), så det er nesten umulig å chatte med deg, (du har også en spydig/nedlatende tone, må jeg si)
    [12:13.53] <Pedfro> eller overordnet som du mener kan gi deg noe bedre svar
    [12:14.28] <Pedfro> forvirret?
    [12:14.28] <john_cons> du minner litt om han øystein andersen, og han var det nesten umulig å diskutere med, husker jeg
    [12:14.38] <Pedfro> ikke i det hele tatt
    [12:14.59] <john_cons> bra det da
    [12:15.02] <john_cons> hva er poenget med dette?
    [12:15.07] <Pedfro> er noen forvirret kan man bare oppgi adressen: https://johncons-blogg.net
    [12:15.17] <john_cons> å kommer her og rakke ned på meg hver dag
    [12:15.24] <Pedfro> der finner man noen som virkelig er forvirret 🙂
    [12:16.00] <john_cons> hvis du vil at jeg skal forklare noe, så gidder jeg ikke det, hvis du skal ha den spydige/nedlatende tonen
    [12:16.08] <Pedfro> gode nyheter dog. Nå er det snart bare 11 år til du kan få utbetalt pensjonen din
    [12:16.10] <john_cons> da kan du heller gå å plage noen andre
    [12:16.49] <john_cons> du har noe å skjule virker det som, siden at du bruker en sånn anonymisert ip-adresse fra m247 ltd
    [12:16.58] <Pedfro> nei, skjule
    [12:17.53] <Pedfro> ønsker bare ikke å lese idiotiske ting skrevet av en fjott som sitter å gjemmer seg i en leilighet sponset av NAV
    [12:17.55] <john_cons> øystein ble jo kriminell, så skjønner det hvis det er øystein, (at han har noe å skjule)
    [12:18.10] <john_cons> han ville at jeg skulle stå som ansvarlig for noen ulovlige poker-automater i lillestrøm en gang
    [12:18.40] <john_cons> er dette sutring fordi at jeg har skrevet om dette på blogg/og i memoar-bøker?
    [12:18.42] <Pedfro> du kan forresten slå opp ordet “fjott”. Beskriver deg godt vil jeg si
    [12:19.50] <Pedfro> jeg er ikke nevnt på bloggen faktisk (heldigvis). Å bli linket med noe som helst rundt deg er slettes ikke bra
    [12:20.04] <john_cons> øystein var homo i england og, (når vi var på språkreise der)
    [12:20.14] <Pedfro> javel
    [12:20.15] <john_cons> han sa: ‘I’m not like that’ og begynte å grine
    [12:20.29] <Pedfro> Det burde du blogge om!
    [12:20.51] <john_cons> når en tysk språkreise-elev spurte han om han hadde hatt seg med den eldste dattera, (vicky), i vertsfamilien
    [12:21.04] <john_cons> han snakka med mora til vicky
    [12:21.21] <john_cons> og så begynte han å grine, og forefektet at han var homo eller noe, da
    [12:21.21] <Pedfro> men du er vel ca 3 måneder på etterskudd med å varsle om både nettmobbing og skildringer fra butikken
    [12:22.16] <john_cons> hva skal denne sutringen bety, lurer jeg
    [12:22.22] * lookdog (~lookdog@cE97B584D.static.as2116.net) has joined channel #drammen
    [12:22.27] * lookdog (~lookdog@cE97B584D.static.as2116.net) has left #drammen ()
    [12:22.29] <john_cons> hva bryr det deg, liksom
    [12:22.49] <Pedfro> og man kan jo lure på hvor mange ganger du skal ta bilde av den samme søppelbøtta og kommentaren om “siden Ålesund brant”
    [12:23.31] <john_cons> jeg har jobbet som butikksjef, og det er sånne ting som butikksjefer legger merke til, (og som tyder på at ting ikke er helt oppe å kjøre)
    [12:23.32] <Pedfro> du tar jo ikke i mot kommentarer på bloggen
    [12:23.54] <Pedfro> du virker sart og hårsår
    [12:24.08] <john_cons> nei, det gjorde jeg i starten, med det skeja ut, med mange idioter, som bare var ute eller å lage kvalm
    [12:24.09] <Pedfro> for da er det jo med ett “æreskrenkelse”
    [12:24.26] <Pedfro> Du fikk besøkt familien i jula eller?
    [12:24.35] <Pedfro> eller alle vennene dine?
    [12:24.41] <john_cons> dette minner mer om et anfall, enn en samtale synes jeg
    [12:25.02] <john_cons> du får heller prøve å telle til ti og ta deg en pause
    [12:25.10] <Pedfro> trenger ikke det
    [12:25.13] <john_cons> og så heller komme tilbake når du er mindre affektert/urolig
    [12:25.21] <john_cons> nei nei, så sier vi det
    [12:25.24] <Pedfro> er helt rolig jeg 🙂
    [12:25.48] <john_cons> det virker som at du er nesten besatt av bloggen min
    [12:27.32] <Pedfro> ikke av bloggen direkte. Dog, det er interessant at Norsk helsevesen mener du ikke er gal nok til å få fast plass på Blakstad Asyl
    [12:27.49] <john_cons> er det noen som har betalt deg for å skrive dette eller?
    [12:27.53] <john_cons> en såkalt drittpakke?
    [12:28.03] <Pedfro> men det er nok en riktig avgjørelse. For du plager jo kun folk med e-poster i øst&vest
    [12:28.28] <Pedfro> og da er det nok billigere å sponse via sosialen
    [12:28.52] <john_cons> du plager ihvertfall meg med dette/patetiske greiene dine
    [12:28.59] <john_cons> feige/patitiske
    [12:29.05] <Pedfro> for når man lar seg skremme av alt fra barn til gamle gubber så er det vel mest sannsynlig trygt å ha deg ute i gatene
    [12:29.07] <john_cons> du bytter nick hele tida, og vil ikke si hvem du er
    [12:29.24] <john_cons> og du chatter fra en anonymisert linje
    [12:29.30] <Pedfro> Det sa jeg vel lenger opp der?
    [12:29.30] <john_cons> da er det vel noen kriminelle antagelig, tenker jeg
    [12:29.44] <john_cons> det er noe som heter nettikette
    [12:29.47] <Pedfro> No mafian kanskje?
    [12:29.55] <john_cons> og det har ikke du lært om, tror jeg
    [12:30.03] <Pedfro> hehe
    [12:30.12] <Pedfro> ta den linja der og se på bloggen din
    [12:30.29] <john_cons> jeg har andre ting å drive med enn å underholde skrullete tusseladder
    [12:30.32] <john_cons> som jeg har sagt før
    [12:30.35] <Pedfro> så har du svært lite av denne nettiketten du babler om
    [12:30.55] <Pedfro> btw
    [12:31.03] <john_cons> det virker som at du er helt besatt av meg, og ikke har noen selv-innsikt
    [12:31.21] <john_cons> du ser nålen i andres øye, men ikke tømmerstokken i ditt eget øye
    [12:31.27] <Pedfro> Har du NOEN gang tenkte på at de som melder deg på alle disse rare tingene faktisk syntes det er gøy?
    [12:31.28] <john_cons> som bibelen sier
    [12:31.49] <Pedfro> Å melde deg på for så senere og se deg melde fra om “nettmobbing” ?
    [12:31.51] <john_cons> (ifølge kristendomslæreren på svelvik ungdomsskole)
    [12:32.09] <john_cons> theo het vel han
    [12:32.23] <Pedfro> ja, da var vi 30-40 tilbake igjen. Den tida som var god
    [12:32.27] <Pedfro> +år
    [12:32.53] <Pedfro> Ja, denne Theo er relevant for din blogg?
    [12:33.03] <john_cons> neida, man skal glemme alt man har lært, og late som at man er født i går
    [12:33.15] <john_cons> det er jo skrulle-bonanza
    [12:34.14] <john_cons> jeg tror du irriterer deg over alt mulig
    [12:34.18] <john_cons> du burde muligens gå til legen
    [12:34.19] <Pedfro> Men jeg har en god jobb, familie og venner. Jeg tør til og med møte små barn på gata
    [12:34.37] <Pedfro> uten å måtte skrive 5000 ord om det
    [12:34.46] <Pedfro> gateteater, er det vel
    [12:35.14] <Pedfro> nå sier bibliotekdama at jeg bør hente meg en kaffe og jobbe litt
    [12:35.25] <Pedfro> nå kan du blogge
    [12:35.28] <Pedfro> bbl
    [12:35.35] * Pedfro (~Pedfro@37.120.203.196) has left #drammen ((Leaving))
    [12:35.37] <john_cons> du lurer ikke meg
    [12:35.44] <john_cons> du skal vel finne noen små barn tenker jeg
    [12:37.21] <john_cons> nordmenn drikker visst ofte for mye melk og blir åreforkalka, har min yngre fetter ove sagt en gang
    [12:37.25] <john_cons> men men
    [12:40.09] <john_cons> det kan muligens være min tidligere rimi-distriksjef per øivind fjellhøy aka. PØF som kødder, tenker jeg nå
    [12:40.11] <john_cons> hm

    PS.

    Min søster Pia er jo sekretær.

    Og de er vel kjent for å skrive veldig raskt og være veldig dumme.

    Så det stemmer jo med Pedfro/Frode/Pedro-, (må jeg si).

    Hm.

    Og Pia har kanskje gått over fra hasj til sterkere stoffer, i årenes løp.

    Og så har hu ikke internett hjemme.

    (For hu var veldig anti-internett, på midten/slutten av 90-tallet, (husker jeg).

    Så hu kan kanskje ikke få seg internett nå.

    Uten å miste ansikt, liksom.

    Eller noe i den duren).

    Og så får hu bare skumlest bloggen min, i pauser på jobb osv., da.

    (Noe sånt).

    Og så blir det bare som en tsunami av tull/dritt/løgn, som hu skriver.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det kan også være Cecilie Hyde, (min søster venninne).

    Hu er også sånn frekk/spydig/rappkjefta, (for å si det sånn).

    En gang hu besøkte meg, i Oslo, (i Uelands gate), høsten 1989.

    Så sa hu at hu hadde det mest i kjeften, (da min andre gjest Magne Winnem, først sa at han var sånn, at han hadde det mest i kjeften, i tilfelle vi havna i bråk/slåsskamp, (og ble utsatt for blind vold), der vi gikk ned Maridalsveien, på vei til utestedene i Oslo sentrum).

    (Noe sånt).

    Cecilie Hyde var også veldig opptatt av fjortiss-jenter.

    Og hu var flat-banker, (som jeg har blogget om tidligere).

    At hu ‘rulla inn puppen’, for å se ut, som en gutt/mann.

    Muligens for å få draget på ungjenter.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Nå er det sånn.

    At jeg er vant til å chatte, med veldig fine folk, (må man vel si), som Zera, Cilla, Tosh og Kazuya, på #blablabla, i sin tid.

    (Disse var alltid høflige og dannede.

    Må jeg si.

    Kanskje med unntak av Glenn Hesler/Kazuya.

    Som kunne være litt frekk/nærgående/spydig, til tider.

    For å si det sånn).

    Og så må jeg chatte, med sånne ufordragelige folk, (helt uten manerer og nettikette), som er på irc nå.

    Det vet jeg ikke om man kan forlange av meg.

    Jeg prøver å forklare, om det på bloggen, som folk ikke forstår.

    Men når jeg da må finne meg i, en storm av skjellsord og fornæmelser.

    Så er ikke det helt store, (må jeg si).

    Så da blir man litt oppgitt.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Hvis det er Cecilie Hyde.

    Så er det mulig, at hu er lesbe, og spiller en slags ‘brat’.

    For å leve opp til sitt rykte, som en ungjente-bedårende flatbanker.

    (Noe sånt).

    For det så jeg en gang, på utested i Liverpool, (hvor jeg bodde fra 2005 til 2011, fra 2012 til 2014 og høsten 2017).

    Da var det ei lita lesbe, (med svarte klær), som minna litt, om Cecilie Hyde.

    (Dette var innerst i en krok nærmest.

    På puben/utestedet).

    Og hu lesba begynte plutselig, å hoppe opp og ned, på en manisk/energisk måte.

    For å imponere/tenne, ei venninne, som hu var i lag med der, (og som hu flørta tett med da).

    (For å si det sånn).

    Dette var muligens på the Quarry Club, (i Matthew Street), hvor det muligens heter Legends Sports Bar nå, (så det ut som på Google Maps).

    Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Mer om Quarry Quarter, (som het Quarry Club den første perioden jeg bodde i Liverpool):

    mer om quarry quarter

    https://www.liverpoolecho.co.uk/news/liverpool-news/mathew-streets-quarry-quarter-bar-10111472

    PS 6.

    Da jeg bodde i Leather Lane, (noe jeg gjorde fra 2006 til 2011), i Liverpool.

    Så bodde jeg bare et steinkast unna Matthew Street.

    Så jeg pleide å dra innom utestedene der, noen ganger.

    På vei til de større nattklubbene, i området rundt Concert Square.

    (Og Bumper i Hardman Street).

    Og da hendte det, at jeg dro innom Quarry Club, (hvor damene noen ganger gikk i babydolls og sånn), for å ta en halvliter eller to, (på veien).

    (For det var sånn, (sånn som jeg husker det).

    At de norske Liverpool-supporterne, pleide å dra på Flanagans Apple.

    Så det utestedet skydde jeg litt, da.

    For jeg bodde jo der så lenge, (og jeg holdt med Everton).

    For å si det sånn.

    Og ei Arvato-kollega av meg, (Karianne Kybråten, fra Innlandet), pleide å arrangere fotball-helger.

    Og da dro hu med masse norske Liverpool-supportere, til Flanagans Apple.

    Etter å ha først spist på en kina-restaurant i området.

    Så derfor skydde jeg denne delen av Liverpool litt, de første årene jeg bodde der.

    For de ‘Innlandet-kameratene’ til Karianne kalte meg ‘skjeggape’, osv.

    (Dette var en Liverpool-supporter-gjeng.

    For å si det sånn).

    Og etter å ha bodd der, i cirka et halvt år, så begynte jeg å barberte bort skjegget, (og barbere meg hver dag).

    (Noe som jeg egentlig hadde for vane å gjøre.

    For å si det sånn).

    Og jeg tok også litt av, (må man vel si), når jeg arvet cirka 50.000 norske, fra noen barnløse grandonkler, i Holmsbu.

    Så da kjøpte jeg meg nye jobb-skjorter og sånn.

    Og ble kanskje litt mer ‘clean-cut’/vestlig, da.

    (For å si det sånn).

    Og så syntes jeg ikke at det var så artig, med norske Liverpool-supportere, (som det nok var en del av der).

    Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Det er forresten mulig, at det var Diana, fra Rimi Bjørndal, som var anti-internett.

    Hvis ikke det var både Diana og min søster Pia.

    Hm.

    (Pia hadde ihvertfall ikke internett.

    Så seint som jula 2003.

    Husker jeg).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer om Kvinneguiden sin åndssvake tulling med etternavnet mitt

    kvinneguiden hm

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 3. januar

    PS 2.

    Man kan også se, (på det øverste skjermbildet).

    At kvinnfolka ikke er fornøyde, når navnet mitt ikke blir til: ‘Blåbærkratt’, (som noen mongo ingeniører/datafolk, har fått det til å bli der tidligere, (i en lang periode), av en eller annen grunn).

    Men de, (AnonymBruker #3), begynner da, å bytte ut ‘johncons’, (i linken til min blogg), med: ‘xx’.

    Så det er jo som et åndsvakehjem, dette Kvinneguiden, (må jeg si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Bærum

    På fredag 22. oktober så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det stod to dop-selgere, (eller noe lignende), og hang på borettslaget sin parkeringsplass, (i mørket).

    Disse var breiale/ampre/høylytte/utagerende/aggressive/’revir-markerende’/teatralske, (kunne det virke som).

    Så jeg gikk en omvei, for å unngå at det skulle bli en slags scene.

    (Ellers måtte jeg ha passert disse to mørk-kledde, (i mørket), og liksom vært på utstilling, mens jeg gikk forbi de.

    For disse var som ‘narvere’, på den nokså trange parkeringsplassen.

    Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    IMG_20211022_210413 paint

    PS 3.

    Enda mer om dette:

    IMG_20211022_210120

    PS 4.

    Mer om ‘Hiroshima-kaoset’, (som jeg har kalt det), i Bekkestua sentrum:

    IMG_20211022_211901

    PS 5.

    Enda mer om dette:

    IMG_20211022_212333

    PS 6.

    Ellers er det visst bare englebarn på Bekkestua, (ingen smeller ballonger):

    IMG_20211022_212845

    PS 7.

    Meny-folka driver og gjemmer handlevognene en halv time før stengetid, (for å være jævlige, kan det virke som):

    IMG_20211022_213008

    PS 8.

    Her var det rot:

    IMG_20211022_213020

    PS 9.

    Da jeg jobba på Matland/OBS Triaden, (hvor jeg jobba fra 1990 til 1992), så var det sånn, at alle varer, som ikke hadde perfekt emballasje, (som pepperoni-pizza-baguettene), ble tatt ut av hylla, og gjort til retur/brekkasje:

    IMG_20211022_213329

    PS 10.

    Her ser vi at Meny plasserer handlevognene ved utgangen, (istedet for ved inngangen), den siste timen før stengetid, så de setter ikke kundene først, (kan det virke som):

    IMG_20211022_213730

    PS 11.

    På Extra så hadde de sånn ‘Marked i Marrakech’, (som de sa i en radio-reklame, for noen år tilbake).

    De solgte noen varer, (Oatly), med dårlig/utgått dato, til skampris.

    (For å si det sånn).

    Og det lå også bøker/rot på gulvet.

    (Som de Extra-ansatte visst ikke hadde giddi å tatt opp).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    IMG_20211022_214029

    PS 13.

    Extra var nesten helt utsolgt for plast-glass:

    IMG_20211022_214051

    PS 14.

    Handlevogna var shabby, (den mangla reklame-plakat-holder):

    IMG_20211022_214143

    PS 15.

    Her ligger det frokostblanding på gulvet, (kan det virke som), som butikk-folka ikke har giddet å rydde/feie opp:

    IMG_20211022_214608

    PS 16.

    Rot utafor Bekkestua Senter, (melkeburet er antagelig fra kaffebaren, (Steam), som bleier å sette disse, rett innenfor hovedinngangen til senteret, (noe jeg har blogget om tidligere)):

    IMG_20211022_215438

  • Mer nettmobbing

    forvirra newbies meråpent bibliotek

    PS.

    Frode er egentlig Pedro-, (kan det virke som).

    Både Frode og Pedro- bruker ihvertfall samme ISP, nemlig M247, (som er et britisk firma som tilbyr annonyme ip-adresser).

    (Noe sånt).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    pedro som er frode

    https://johncons-blogg.net/2021/12/blablatemp-egentlig-blablabla-er-en.html

    PS 3.

    Frode og Pedro- har også samme ‘modus operandi’.

    At de liksom irc-er fra biblioteket.

    Og at de liksom bare har en halvtime internett-tid.

    Istedet for å oppføre seg som garva irc-ere, som henger på kanalene natt og dag.

    Istedet så er det inn på kanalen, og skriv masse forvirra/åndssvakt babbel.

    (Babling som nok er ment, som noen slags ondsinnede angrep, på meg.

    For å si det sånn.

    Jeg kalte det vel ‘hyene-angrep/modus’, for noen uker siden.

    Noe sånt.

    Og det er sånn at chatteren virker som at han/hun er besatt av meg.

    Og kommer med masse forskjellige forvirrede utsagn.

    Sånn at det blir som ‘flooding’, som det kalles.

    Og det er også sånn at dette blir som at de ufreder meg, (som svenskene sier), og man må vel også si at de terroriserer meg.

    Og de prøver å underminere meg, og å få meg uglesett, (eller kanselert, som folk sier, i våre dager), av de andre folka, på kanalen.

    Det virker også som at dette er veldig forberedt.

    At de spyr ut masse edder og galle, (fra en jukselapp kanskje).

    Og de bryr seg ikke så mye, om hva andre sier.

    For å si det sånn.

    Og de forfølger meg, fra kanal til kanal, (på irc), med sine feige ‘hyene-angrep’, hvor de gjemmer seg, ved å bruke anonymiserte ip-adresser og ved å nekte å forklare om hvem de er, (hvis noen spørr), og ved å bytte mellom mange forskjellige ‘newbie-nick’.

    Putin har visst mange lakeier, som holder på på denne måten, (ved å angripe vesten), har det stått om, i nettavisene, osv.

    Selv om disse ‘hyenene’ da vil ha det til, at jeg mener Putin personlig.

    Men de har vel aldri lest en avis, (som folk sier).

    Og de begynner med å gjøre narr av meg, (på nazi-vis), fordi at jeg er sosial-klient, (og ikke har familie), med mere.

    Og så forventer de at jeg skal rettlede de, om det, (med Putin osv.), som de er forrviret angående.

    De kommer først med en nedrakkende krigserklæring, og så kommer de med noe svada, fordi at de har misforstått en bloggpost.

    Dette er vel antagelig at de har en slags personlig vendetta, og kommer med en dritt-pakke.

    Så dette er trakassering og mobbing og veldig feig/patetisk/ynkelig/simpel oppførsel, må jeg si.

    Det blir sånn ‘cringeworthy’, som britene sier.

    Noe sånt).

    Og så ut igjen, (av kanalen), før noe ser de på biblioteket liksom.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Som jeg blogget om like før jul.

    Så lurte jeg jo på, om Pedro- var Cecilie Hyde.

    Så det er mulig at Frode er Cecilie Hyde, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Frode kaller meg også for: ‘Erik Olsen’.

    Og det navnet brukte jeg, på Berger skole og Svelvik ungdomsskole.

    (Dette var nesten min farfars siste ønske, (bortsett fra at han ba onkel Håkon om å kjøpe 60% til han på Polet), at jeg skulle bruke Olsen som etternavn.

    Noe jeg har skrevet om i Min Bok, (og på blogg).

    For å si det sånn).

    Og Cecilie Hyde kjenner meg nok, som Erik Olsen, (og ikke som Erik Ribsskog).

    For hu gikk i parallell-klassen min på ungdomsskolen.

    (Fra høsten 1983 til våren 1986.

    Var det vel).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Mer om Frode sin ip-adresse:

    mer om frode sin ip adresse

    PS 7.

    Mer om Pedro- sin ip-adresse:

    pedro sin ip adresse

    PS 8.

    Man kan kanskje lure på, om Frode, (og Pedro-), er min lillesøster Pia, (som fylte 50 for en drøy uke siden).

    Som har hysterisk anfall liksom, fra biblioteket, (Pia sa på slutten av 90-tallet at hu ikke ville ha internett, for det var så mye hu ikke likte der), som er mer-åpent, (siden at dette var på en søndag).

    Og så får hu hjelp av sin halvt somaliske sønn Daniel, til å få bruke en anonymisert ip-adresse, osv.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Pia fikk også hysterisk anfall, (og ble manisk), da hu kom hjem fra Spania-ferie, sommeren 1989.

    Hu hadde vært i Spania sammen med sin venninne Cecilie Hyde, og så bebreidet hun meg for, at min far ikke ville sende henne penger.

    (Som om jeg hadde noe med det å gjøre).

    Da skreik hu, som om hu var gal, (må jeg si).

    Og dette var åndssvakt, på den måten, at hu bebreidet meg, (og skrek/klagde til meg), på grunn av noe med min far.

    Og hu har også brukt ute-stemmen, (som de sier), andre ganger mot meg.

    For en gang som jeg nevnte noen kvinnfolk som jeg hadde rota meg bort i.

    (Jeg lurer på om dette var i romjula 1989.

    Da Mette Holter, (min yngre halvbror Axel sin stemor), insisterte på, (av en eller annen grunn), at Pia og jeg, skulle bo i leiligheten deres, (hvor det var røyk og TV-kanaler som Filmnet og MTV), mens Mette Holter, Axel og Axel sin far Arne Thomassen, var på feriebesøk, i Nord-Norge, (eller noe lignende)).

    Da var det fram med utestemmen, og Pia poengterte da, at hu hadde hora fælt, med mange fler karer, enn antallet kvinnfolk, som jeg nettopp hadde nevnt.

    Og så skulle hun liksom markere, at det var hu som var populær, blant det motsatte kjønn, osv.

    Enda det har blitt skrevet bøker om dette, (som ‘Pornopung’, av Mads Larsen), som forklarer, at damer kan få seg så mange menn de vil, mens det er vanskeligere, for menn.

    (Noe sånt).

    Og det er vel også sånn, at kvinnfolk generelt, er litt flaue, hvis de har hatt sex med mange menn.

    Men ikke Pia.

    Hu har lest kjempemye i vår fars ‘Elsk deg selv’-bøker under oppveksten, (kan det virke som), og mener at det å hore mye, ikke er rart/flaut.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Så min lillesøster Pia, har som vane, å ta ut ting på meg.

    Og bruke meg som hoggestabbe, liksom.

    (Må jeg si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Bøker som: ‘Elsk deg selv’ kjøpte min far haugevis av, (på 80-tallet), men jeg leste ikke den boken selv, (for den lå vel nede hos Haldis, (hvor min far og søster også bodde), og jeg syntes vel, at tittelen, var litt klam/klissete):

    elsk deg selv

  • Han som har bygget opp Kolonial.no/Oda har visst ‘smultring’, (så det er kanskje vanskelig å kalle han en konvensjonell forretningsmann)

    smultring

    https://e24.no/naeringsliv/i/86Bq4A/blar-opp-55-mill-kolonial-grunder-kjoeper-villa-lehmkuhl

    PS.

    Det er visst også Munthe-Kaas som har bygget opp Cutters, (med sine ‘russiske’ betalingssystemer, og barbering av øyenbryn, uten å spørre):

    cutters også

    (Samme link som overfor).

    PS 2.

    Cutters har/hadde jo et sånt rart bestillings-system, som gjorde, at folk måtte stå utafor frisøren, (på fortauet), til de fikk melding, om at det var deres tur.

    (Via smart-telefonen sin).

    Og Oda-budet ringte meg jo første gang han leverte, og spurte om jeg bodde i nummer ditt eller datt.

    Selv om jeg hadde informert om dette, da jeg opprettet konto.

    Og de andre som har levert her, (Jysk, Expert, Power, Porterbuddy, (5-6-ganger), med flere).

    De har har ikke ringt sånn.

    (Men Oda har ringt sånn, to av to ganger.

    For å si det sånn).

    Så det er mulig at Oda sine bud, har et eller annet rart/’russisk’ data-system, (eller om de bare bruker vanlig GPS), som de ser på, når de kjører.

    (Og så har de aldri lært å gjøre det på gamle-måten, (ved å se i en kartbok, eller bruke øya/huet).

    Som jeg gjorde, da jeg jobba med å levere varer, for Chinatown Expressen Eiksmarka, (og Strømm Trevare)).

    Det er kanskje sånn, at det er tidligere Cutters-frisører, som de har satt til å kjøre, (siden at de har mindre å gjøre, under Coronaen).

    (For å fleipe litt.

    Men likevel).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Jeg lurer på om min mor Karen, nevnte etternavnet Munthe-Kaas, på 70-tallet, (i Mellomhagen, i daværende Tjølling kommune).

    Så jeg søkte litt om det, (på nettet).

    Og Kaas er visst en dansk uradel-slekt.

    Men jeg har drevet litt med slektsforskning, (etter at min mormor Ingeborg døde, i 2009).

    Og når det er et annet navn pluss en bindestrek, foran adels-navnet.

    Så betyr det, (ihvertfall når det gjeldet Zytphen-Adeler), at en som er i slekt via inngifte, (og som ikke er direkte etterkommer), liksom har tatt over adelsnavnet/tittelen.

    Så Munthe-Kaas er nok egentlig ikke direkte etterkommere av Kaas, (hvis jeg skulle tippe).

    På samme måte som at Tybring-Gjedde nok ikke er direkte etterkommere av Gjedde, (selv om de ikke vil innrømme dette selv).

    Og som det med Zytphen-Adeler, (og Lenthe-Adeler), da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    uradel fra danmark

    https://www.genealogi.no/wiki/index.php/Kaas_(Munthe-Kaas)_(slekt)

    PS 5.

    Det står forresten i PS-et overfor.

    At Munthe Kaas _er_ direkte etter Kaas, (fordi at de syntes at Munthe-Kaas var finere, eller noe i den duren).

    (Ulikt det med Zytphen-Adeler.

    Som jeg husket, (fra da jeg dreiv med slektsforskning, mens jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011)).

    For å si det sånn).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Det visst ei Kristin som har tatt over som Oda Norge-sjef nå, (i forbindelse med at Oda satser på å levere mat, (på sin klønete måte, må man vel si), i Finland og Tyskland):

    ei kristin

    Det er forresten storselgeren fiken, som Oda har bilde av, på bilene sine.

    Det er vel ikke den varen som Rema-kunder, (hvor Oda får varene sine fra), handler mest av, (hvis jeg skulle tippe).

    Så litt mer folkelig dekorasjon, på bilene, hadde kanskje vært smart, (hvis de prøver å bli populære og ta markedsandeler).

    (Noe sånt).

    Selv om de får hjelp av Corona/Omikron-pandemien.

    (Selv om budene visst ikke forstår, hvor smittsomme greier dette er.

    For de forlanger at man skal gå ut til de.

    Mens de leverer varer).

    Og de har også fått mye publisitet, i pressen, i forbindelse med navne-byttet, fra Kolonial.no til Oda, (i forbindelse med at de skulle satse i utlandet, noe jeg også har sett annonser om, fra dette firmaet, som vel også var de som sa, i sine annonser, (for noen år tilbake), at det var ‘litt dritt’, (et ordspill på Coop sitt slagord ‘litt ditt’), å handle på Coop).

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her er mer om dette:

    mer om fiken engelsk

    https://en.wikipedia.org/wiki/Fig

    PS 9.

    Enda mer om dette:

    litt dritt å gå i butikken

    https://johncons-blogg.net/2016/01/mer-fra-norge_24.html

    PS 10.

    Wikipedia forteller hele historen.

    Kaas er egentlig dødd ut, (på sverdsiden).

    Men noen, (Mogens Thomsen til Damsgård), har gått videre, (på spinnesiden), via et inngifte.

    Og så ble de deretter kalt: ‘Kaas med muren’.

    (Så de byttet adelsskjold, (men ikke navn), når sverdsiden døde ut.

    For å si det sånn).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Her er mer om dette:

    med muren

  • Når det gjelder mine eggdrop-boter, (på irc), så har boten Einstein nå vært borte i mer enn et døgn

    einstein mer enn døgn

    PS.

    Når jeg har jobbet med den boten, på Kire, (i USA), sin server.

    Så har det vært sånn, at når jeg skal reinstallere boten, (fordi at jeg har lagt til nye kanaler, for eksempel).

    Så har jeg fått opp prosess-id-ene, til flere andre brukere.

    (Som muligens har shell, på den samme serveren, som meg).

    Så det virker ikke som at sikkerheten står så høyt i kurs, hos det firmaet.

    For hvis jeg da ville, så kunne jeg muligens ha ‘killa’, (som det heter), de andre folka sine prosesser.

    Og da kan nok de ‘kille’ mine prosesser og.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Jeg har blogget om, at jeg kanskje burde ha, en tredje bot, som heter Anna/Anna_, (som i sangen).

    Og at jeg har tenkt til å leie et nytt shell, fra 2. januar.

    (Jeg prøver å få det sånn, at regningene mine forfaller, i dagene etter at jeg får penger inn kontoen, (noe jeg får den første og den tjuende, for pengene jeg får fra Husbanken, (rundt den tjuende), blir trukket fra sosial-støtten).

    For jeg har nå både Flickr, Photobucket og to bot-shell.

    Og det er regninger på pluss/minus en femtilapp, alle sammen.

    Men på slutten av måneden, når man har hundre kroner på kontoen, liksom.

    Så er det surt, hvis en femtilapp går til en sånn regning.

    Mens på begynnelsen av måneden, når man har tusenlapper på kontoen, (og ikke hundrelapper).

    Så er ikke det noen krise.

    For å si det sånn).

    Så jeg tror at jeg heller gjør det sånn, at jeg kutter ut Kire, (på grunn av usikre ‘felles-shell’).

    Og så installerer jeg heller Einstein på et nytt shell, (som jeg begynner å leie den andre, fra hva de nå heter igjen).

    Og så kan jeg heller avslutte Kire-shell-kontoen.

    Og så finne en tredje shell-konto, (som kanskje er sikrere).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

  • Mer fra Bekkestua

    Nå fikk jeg varer på døra igjen, fra Oda.

    Det var den samme typen bud som forrige gang.

    En som bare snakka dårlig engelsk, (og ikke norsk).

    Muligens en russer/øst-europeer.

    (Noe sånt).

    Og budet ringte, (jeg fikk først en tekstmelding, fem minutter før varene var her).

    Og så klagde budet over, at han ikke fant fram.

    Han fant bare naboene sine boliger, sa han.

    Og Oda-bilen stod opp bakken.

    Så budet hadde kjørt for kort.

    Forrige gang kjørte Oda-budet for langt.

    (Noe jeg har blogga om).

    Det kan muligens være, det samme budet, som kjører dumt, hver gang.

    Forrige gang fikk jeg influensa, (må det vel ha vært), av budet, (som maste høl i huet på meg, om at jeg måtte åpne døra, mens budet nettopp hadde stått utafor, (og spredd en eim av ‘basilusker’, for å si det sånn)).

    (Det var ikke Corona, (som jeg fikk).

    For jeg kjøpte en sånn Corona-test fra Farmasiet.

    For å si det sånn).

    Og det er mulig at budet er halvsjukt enda, (og har feber).

    (Siden at budet ikke fant fram).

    Porterbuddy, (som leverer for Farmasiet), har aldri problemer med å finne fram her.

    (De har ikke ringt en eneste gang.

    Og jeg har bestilt varer fra de, kanskje 5-6 ganger.

    Noe sånt).

    Men Oda har problemer hver gang, (to av to ganger), for å si det sånn.

    Så det er jo utrolig dårlig.

    (Må jeg si).

    Jeg jobbet i cirka fire måneder, (i helger og i påskeferien), for Chinatown Expressen Eiksmarka, i 1996.

    Det ble vel tilsammen noe sånt som 20-25 vakter, som jeg jobba for de, (ved siden av jobb som assisterende butikksjef, på Rimi Nylænde).

    (Noe sånt).

    Og jeg hadde aldri en sånn levering.

    (Jeg må vel ha levert noe sånt som 200 kinamat-bestillinger, i Oslo Vest og Bærum, (iløpet av vinteren/våren 1996).

    Noe sånt).

    Men jeg ringte aldri kundene, og sa at jeg ikke fant fram, (sånn som jeg husker det), enda jeg bare var søndags-hjelp.

    (Jeg var hjelpegutt/assistent for min far, på 80-tallet.

    Når han leverte senger, (i Oslo-regionen), for vår familie-bedrift Strømm Trevare.

    Så jeg trengte kanskje ikke å tenke så mye, som de andre budene.

    For å si det sånn).

    Men hvis jeg hadde ringt sånn, (og sutra om at jeg ikke fant fram), så hadde jeg nok sparken, (av de kinesiske restaurant-driverne/lederne, på Chinatown Expressen Eiksmarka), hvis jeg skulle tippe.

    Så det var bånn i bøtta, (av Oda-budet), må jeg si.

    Jeg lurte først på om jeg skulle teste Meny sin nettbutikk denne gangen.

    Og jeg la inn lang bestilling, (mat for cirka 1.000 kroner).

    Men når jeg skulle betale.

    Så fikk jeg opp spørsmål, om hva jeg ønsket at skulle skje, hvis Meny, (jeg vet ikke om de da mener min ‘lokale’ Meny-butikk), var utsolgt.

    (Hos Oda så får man vite med en gang, om noe er utsolgt.

    Men Meny sin nettbutikk klarer ikke å vise lager-beholdning.

    For å si det sånn).

    Da kunne jeg velge om jeg da ikke ønsket noen vare.

    Eller om jeg ville at Meny skulle velge noen andre varer for meg.

    Og at sånne tyrkiske tenåringsgutter osv., (som noen ganger jobber på Meny Bekkestua), skal velge varer for meg.

    Det veit jeg ikke om hadde funka.

    Da hadde jeg nok fått kylling-kjøttdeig istedet for svine-kjøttdeig.

    Og selters istedet for øl.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Så dem kunne kanskje ha gjort det sånn, at Porterbuddy leverte varene for Oda.

    Da hadde det kanskje blitt mindre tull.

    Og de kunne kanskje hatt lokk oppå eskene.

    For personvernet sin skyld.

    For budet vet jo hvor folk bor.

    Og de ser jo alt som folk eter og.

    (Når man handler sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Porterbuddy var her i forrige uke, (en eller to dager etter Oda), med varer fra Farmasiet:

    IMG_20211224_035525

    PS 3.

    Corona-testen var forseglet på den ene siden, men de hadde visst glemt den andre siden, (hm):

    IMG_20211224_035834

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    IMG_20211224_035840

    PS 5.

    Testen var negativ, (men det kan være at testen var ødelagt, for den tåler visst ikke kulde, og det var 6-7 kuldegrader, den dagen):

    IMG_20211224_042623

    PS 6.

    Her er varene jeg fikk i dag:

    IMG_20211229_190156

    PS 7.

    Det var forresten det samme som forrige gang.

    At Oda tok betalt for to esker for lite.

    (De tok kun betalt for to esker, (på fakturaen).

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Jeg lurer også på, om Oda tar med eskene tilbake.

    Det stod det ikke noe om, (sånn at det var lett å se ihvertfall), på Oda sitt nettsted.

    Men det er kanskje greit å vente med sånt, til etter Corona-en.

    Hm.

    Så er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Sikkert lurt å brette eskene sånn Kolonial.no/Oda, men tar dere de med tilbake, var det jeg lurte på:

    sikkert lurt

    https://hjelp.kolonial.no/article/415-pappeske

    PS 10.

    Det er forresten sånn.

    At de søppelposene, som de skryter av, (i PS-et overfor), at de selger.

    De har ikke håndtak, (mener jeg å ha fått med meg).

    Så hvis man skal kaste mer enn en pose.

    Så blir det kronglete, å bære disse posene, (i lanken), for så å hive de inni den høyt plasserte ‘Mars-søppelkasse-luka’, (som man må holde opp, (med en arm), sånn at det nesten blir som noe ‘akrobat-aktig’, å kaste søpla, og man slipper nesten å gå på Sats også, (hadde jeg nær sagt), siden at luka er såpass høyt plassert, at det blir nesten som en slags kraft-anstrengelse, å kaste søpla, (ihvertfall for de eldste oldingene, hvis jeg skulle tippe)).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Borettslaget har forresten også bytta papp/papir/plast/glass-igloer.

    Så man må nå bruke en gammeldags nøkkel, for å kaste sånt, (på miljøvennlig vis).

    Og det er vel ikke det helt store, når det gjelder Corona, osv.

    (Må man vel si).

    Det er vel også litt grisete, (må man vel si), å drive og låse opp sånne søppel-igloer.

    Nøklene/nøkkelknippet blir kanskje grisete, noen ganger.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.
    Under Corona-en, så har omtrent alle butikk-kjedene, (Rema/Reitan, Norgesgruppen og Coop), begynt å selge et slag håndsåpe, (fra Palmolive), billig.

    Og denne håndsåpa er bra, mot Corona-hender, (vil jeg si).

    (Ihvertfall bedre enn Coop sin Xtra-håndsåpe, (som svir hvis man har corona-hender).

    Vil jeg si).

    Men når man bestiller disse, fra Oda.

    Så kan man ikke velge duft.

    Nei, de med oliven er kanskje sånn, at ungkarer kan ha de, (på badet for eksempel), uten at det ser rart ut.

    Men de med orkide-duft.

    De er kanskje litt tvilsomme liksom, (har jeg tenkt).

    Så de har jeg skydd litt.

    (Jeg vet ikke hvordan de lukter enda.

    Men jeg kan tenkte meg at de lukter litt lite maskulint.

    For å si det sånn).

    Og forrige gang, så fikk jeg ikke håndsåpe med orkide-duft.

    (Jeg fikk med oliven, mandel og melk/honning).

    Men det fikk jeg denne gangen.

    For man kunne bare bestille Palmolive-håndsåpe, liksom.

    Man kunne ikke bestille tre flasker med for eksempel oliven-duft.

    Man kunne bare velge: ‘Varierende dufter’, (eller noe i den duren).

    Så det var litt merkelig, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Her er mer om dette:

    IMG_20211229_190746

    PS 14.

    Enda mer om dette:

    IMG_20211229_190749

    PS 15.

    Her er det jeg ikke likte med Meny sin nettbutikk:

    ved utsolgte varer

    PS 16.

    På Oda sin nettbutikk.

    Så får man med en gang vite, om de er utsolgt for noe.

    Og så kan man velge en annen vare selv.

    (Med en gang).

    Men hos Meny, så velger da en random butikkansatt varer for deg.

    (For varer må man jo ha, (så å velge å ikke få varer, er vel ikke så aktuelt).

    For å si det sånn.

    Det å ta imot et sånt bud, (og løpe rundt i borettslaget og leite etter de, når de driver og klovner).

    Det holder vel at noe sånt skjer, en gang i uka.

    Må man vel si).

    Så derfor droppa jeg Meny, og kjøpte heller varer fra Oda igjen, (denne uka).

    Og hva skjer når Meny-folka finner en tilnærmet lik vare.

    Hva hvis denne nye varen, (som ikke er utsolgt), er dyrere.

    Har budet da med en kortautomat på døra?

    (Sånn at man må betale mer enn man hadde regnet med.

    Hm).

    Dette burde kanskje Meny forklart mer om.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    Det var ihvertfall sånn, i England.

    (I Brighton, sommeren 1985).

    At melkemannen tok med tomflaskene tilbake, (husker jeg).

    Og britene satt da gjerne ut tomflaskene, kvelden før, (husker jeg).

    (For jeg husker at jeg knuste en sånn tomflaske en gang, (sommeren 1985, (i Lancaster Road), i indre Brighton by).

    For vertsfamilie-mora hadde slått av utelampa/lyset.

    Og jeg ble dratt med, av en gjeng svensker, (Fredrik Axelsson & Co.), på byen, (den første tida der).

    Og så var det vel sånn, at jeg en gang dro hjem, for å hente noe mer penger, (muligens i kofferten min), en kveld.

    Og så knuste en melkeflaske, når jeg skulle ut igjen, (i 22/23-tida).

    Noe sånt).

    Så i England, så hadde man nok bare satt ut tom-eskene, (kanskje en time før maten dukka opp), og så hadde nok budet bare satt de nye eskene der, (uten noe om og men).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    Det var forresten sånn.

    Da jeg jobba som Rimi-leder, (noe jeg jobba som fra 1994 til 2004).

    At når Hakon distribusjon var der med varer.

    Så tok de med papp-baller og kildesortert plast tilbake.

    (Pluss sekker fra ‘pantemerke-automatene’.

    Og tombur og tompaller.

    Samt retur-varer, (som man måtte fylle ut et skjema angående)).

    Så at budet kunne ha tatt med seg de eskene tilbake, (nesten på samme måte som Hakon distribusjon), hadde kanskje vært greit.

    (Må man vel si).

    Så om de gjorde dette, (eller ikke), kunne de kanskje ha opplyst om, (på sitt nettsted).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 19.

    Det var også sånn, at Oda sine ingeniører, hadde gjort om nettbutikken deres, siden forrige gang.

    For nå stod det en slags feilmelding om, at øl ikke kunne utleveres sånn og sånn.

    Og det gjorde det vel ikke forrige gang.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så det er mulig, at Oda begynte å klovne/tuske.

    (Og late som at de ikke fant fram).

    Fordi at de skulle dra meg ut, av leiligheten.

    For å liksom ha en promille-kontroll av meg.

    (Noe sånt).

    Men det at jeg kjøpte en six-pack Bare-øl.

    Det var jo bare en liten del av handelen.

    Jeg var jo ikke en typisk øl-kunde, (som bare kjøpte øl).

    (For å si det sånn).

    Og med den Corona/Omikron-situasjonen som er nå.

    Så burde politikerne klare å finne smidigere løsninger, på dette med selge mat/øl, på døra.

    (Må jeg si).

    Og det var også sånn, at jeg måtte taste inn fødselsdatoen min, for å begynne å handle, fra Oda.

    Så de vet nøyaktig hvor gammel jeg er.

    Så at de ikke bare kan hive mat/husholdnings-varer for mer enn tusen kroner, pluss noen øl-bokser, (til maten), utafor døra.

    Men istedet gjør dette, på samisk/sovjetisk vis.

    Med masse teater og tull.

    Det blir som en slags skam for landet, (må jeg si).

    Og det var også sånn, at jeg bestilte disse varene, dagen før.

    (Bortimot et døgn før.

    For å si det sånn.

    Bestillingstiden gikk ut, ved midnatt.

    Og jeg fikk varene på døra cirka klokka 19.

    Var det vel).

    Så dette var ikke noe impuls-kjøp, av øl, i forbindelse med noe slags rølpete drikke-lag, (eller noe lignende).

    Så her er det at Oda og/eller Norge, dramatiserer, (og er umodne), rundt dette med å selge øl på døra, (kan det virke som).

    Samtidig har det vært sånn, (i Oslo), i mange år, at det er lov å drikke øl, i parken.

    (Og det var vel også sånn, at det var greit, å ta med en øl på bussen, (om kvelden), på slutten av 80-tallet, (i Oslo), i helgene.

    Sånn som jeg husker det).

    Så her er det nesten som at Bærum og Oslo ligger i to forskjellige land, (må jeg si).

    (Noe sånt).

    Dette er også varer, som jeg betalte, nesten et døgn tidligere, (med Visa-kort).

    Så kjøpet er egentlig ferdig.

    (Og det samme med en eventuell promille-kontroll.

    En fyllik hadde vel ikke klart å bestille, fra en nettbutikk.

    Må man vel si).

    Så det er snakk om å ta i mot varene.

    Og hvem det er i en husstand, som tar imot varene, (og hvilken kultur den husstanden har, i forbindelse med alkohol-drikking).

    (Ikke det at det er noen andre her enn meg.

    Men likevel).

    Det har vel egentlig ikke politikere osv., så mye med.

    (Må man vel si).

    Så å lage noe spetakkel rundt en sånn levering.

    Det synes jeg at blir som noe slags dumskap, (eller som noe søkt/konstruert).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    Som en av mine medstudenter i Sunderland, (en spanjol ved navn Javier (Caro) som Brusk Seliman, (fra nabo-leiligheten på campus der), vel har nevnt i Aftenposten), sa.

    Så var Spania overtatt av muslimer, i vikingtiden/middelaldereren.

    (Andalucia er fortsatt navnet på en landsdel der.

    Og det navnet har blitt gitt av muslimske maurere, på den tida, som Spania var et muslisk kalifat.

    Noe sånt).

    Og nylig så så jeg på YouTube tilfeldigvis, at muslimene fra Spania, også rakk å ta over en del av Frankrike, Italia, Sveits og Alpene.

    Og i Norge så har vi KRF som vel mener, at det er synd å drikke alkohol.

    (Jeg var forlover i et ‘KRF-bryllup’ i Skarnes, (min tidligere klassekamerat Magne Winnem gifta seg med Elin fra Skarnes), sommeren/høsten 1993.

    Og da ble det ikke drukket et dråpe alkohol på bryllupsfesten.

    For å si det sånn).

    Men ettersom jeg husker, av de ti bud, så nevnes ikke alkohol.

    Og Jesus gjorde visst vann til vin.

    (Noe sånt).

    Så man kan kanskje lure på om KRF er ‘skap-muslimsk’, fra den nevnte muslimske ‘Provance/alpe-kolonien’, (ved navn Fraxinetum), som kanskje har spredd seg i hemmelighet nordover, etter at Spania ble gjenerobret, fra muhamedanerne.

    (Noe sånt).

    Og derfor er vi i Norge, (eller de i bibelbeltet), så besatt, av alkohol.

    (Nesten som om de er muslimer).

    Sunnmøringer er visst nesten i krig, med nordmøringer og romsdølinger.

    (Fortalte noen medstudenter på NHI meg.

    Studieåret 1989/90).

    Så kanskje sunnmøringene er fra alpene, (den alpine rasen som nazistene sa), og at de er hemmelige muslimer, (eller noe i den duren).

    (Noe sånt).

    Selv om det vel høres rimelig drøyt ut, at det skal være sånn.

    Hm.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 21.

    Her er mer om dette:

    fraxinetum

    PS 22.
    Tante Ellen, (min mors yngre søster).

    Hu gifta seg jo, med Reto Savoldelli, fra Sveits.

    Og hans foreldre var fra Italia.

    Og sommeren 1987, så ble min søster Pia og jeg sendt ned til Sveits, av min far.

    Og en dag, så dro vår kusine Rahel oss med, (med bussen), til landsbyen, hvor Reto bodde.

    (Tante Ellen hadde da skilt seg, (og funnet seg en neger ved navn Dieter).

    For å si det sånn).

    Og da ble jeg vel ikke invitert inn i huset en gang, (der hvor Reto bodde).

    (Selv om vi var på en dagstur dit.

    Til Solothurn.

    Heter det vel).

    Så det kan kanskje ha vært noe med Fraxinetum.

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 23.

    Mer om Reto:

    mer om reto

    https://swiss-data-history.com/company_person_detail.aspx/604429

    PS 24.

    Reto har visst blitt beskyldt for å drive med usømmelig filming:

    reto i 1970

    https://translate.google.no/?hl=no&sl=auto&tl=no&text=Am%2011.3.1970%20sprach%20das%20Amtsgericht%20Solothurn-Lebern%20den%20Junqfilrner%0AReto%20Savoldelli%20von%20der%20Anklaqe%20der%20unzüchtigen%20Veröffentlichunq%20frei.%0ADieser%20Entscheid%20war%20richtig%2C%20doch%20in%20der%20Urteilsbegründunq%20heisst%20es%0Alediglich%2C%20der%20vorgeführte%20Film%20sei%20deshalb%20nicht%20unzüchtiq%2C%20weil%20dies%0Aaus%20den%20Ausführungen%20des%20Experten%20hervorgehe.%20Eine%20einqehendere%20Begründung%2C%20die%20die%20Ueberlegungen%20des%20Experten%20enthält%2C%20fehlt.%0A&op=translate

    PS 26.

    Jeg kan ta med om at før julaften, så kjøpte jeg Tuborg-øl.

    (Fra Oda).

    Og da kjøpte jeg bokser, (som har blitt så populært, de siste årene).

    Men de boksene var litt kinkige.

    De var vanskeligere å åpne, enn cola-bokser, (for eksempel), for å si det sånn.

    Så det var ofte sånn, at det spruta litt øl opp, når jeg åpna boksene.

    (Må jeg si).

    Så det var ikke det helt store.

    (For å si det sånn).

    Jeg begynte å kjøpe Tuborg, i kafeteriaen på den nå solgte danskebåten Stena Saga, (i 2014), husker jeg.

    For de hadde noen billige, (og gode), Tuborg-flasker der, som gikk greit sammen med karbonade-smørbrødene, osv.

    (For å si det sånn).
    Men jeg har også bodd litt, i København.

    (Blant annet).

    Så jeg vet, at Tuborg ble tatt over, av Carlsberg, i sin tid.

    Men Carlsberg har fortsatt med både Tuborg og Carlsberg-øl.

    Men det er mulig at de behandler Tuborg-varene litt stemoderlig, (og bruker litt dårligere emballasje, til de varene).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men. 

    PS 27.

    Det er også sånn.

    At Meny visst har slutta, å ha kundeavisa si, på sitt nettsted.

    De har nå bare en slags ‘Stasi-aktig’ presentasjon, av disse tilbudene, (må man vel si).

    (Man må trykke på varegrupper og en del forskjellig knapper.

    Og scrolle til at man får muse-arm, hadde jeg nær sagt).

    Så det er ikke det helt store.

    (Må jeg si).

    Og jeg har også prøvd å pakke sammen Oda-eskene nå.

    (Sånn som det er forklart, (fra Kolonial.no/Oda), i PS 9).

    Og det var en grisete opplevelse, (må jeg si).

    Man må virkelig tøye på disse eskene, for å få de så komprimerte.

    Så bortimot all møkka løsner.

    (Disse eskene har jo stått på bakken og inni en mer eller mindre møkkete varebil.

    For å si det sånn).

    Så det er sikkert sånn, at en del folk får astma, (av å knote med disse eskene).

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Og resten av møkka, (mer eller mindre), får man på henda sine.

    Får man må ta/klemme nokså hardt, på bunnen av eskene.

    For å få de sånn som Oda mener at de skal være.

    Så det var noe ordentlig griseri, (må jeg si).

    Jeg stabla de bare eskene oppi hverandre, før jeg leste det på Oda sitt nettsted.

    Og det tror jeg er bedre, når det gjelder hygiene, osv.

    (For å si det sånn).

    Og så er det kanskje bedre, å klemme sammen eskene på en annen måte, (eller rive/klippe de fra hverandre).

    Hvis man skal hive de, i en iglo.

    (For å si det sånn).

    Ellers så kan man kanskje vaske eskene først.

    Men det blir kanskje litt mye av det gode.

    (Må man vel si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 28.

    De fleste nettbutikker, har forresten, en funksjon, som gjør, at man kan sortere varer, (for eksempel iskrem-varer), på pris.

    (Enten stigende eller synkende.

    For å si det sånn).

    Men den fuksjonaliteten har ikke Meny.no.

    Man kan bare sortere på ‘mest kjøpte’ og ‘varegruppe’, (og tilbud).

    (For å si det sånn).

    Så det er litt ‘sovjetisk’, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 29.

    Godt Levert tar visst med esker tilbake, (men dette er ikke uten problemer, kan det virke som):

    godt levert

    https://www.facebook.com/Godtlevert/photos/visste-du-at-våre-sjåfører-tar-imot-både-esker-og-isopor-fra-forrige-ukes-leveri/829972800401211/

    PS 30.

    Man kan også se, i PS-et overfor.

    (Noe jeg også har blogget om tidligere).

    At for å kaste isopor, (i våre dager), så må man kjenne noen som har bil, (eller ha bil selv).

    (Siden at man da må til en såkalt gjenvinningsstasjon.

    For å si det sånn).

    Så da har politikerne gjort landet litt vel klamt/’kleint’.

    (Må man vel si).

    For de som hiver isopor, (etter å ha brytt/delt den i biter), i restavfallet, blir vel da antagelig kalt for miljøsvin.

    (Noe sånt).

    Og det var også sånn, at da jeg flytta inn her, (i 2018), at det var ei dame, fra Bærum kommune sin boligbistand-avdeling, som liksom manet meg, og sa, at papp og isopor, (som de blir en del av, når man må kjøpe møbler og hvitevarer på rekvisisjon, siden at leiligheten var umøblert), ikke skulle ligge i boden.

    (Av en eller annen grunn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Min fars partner/samboer Haldis, hadde visst en eldre halvbror, som døde i Johannesburg under krigen, (da Haldis var 6-7 år gammel)

    under krigen

    https://www.nb.no/items/e23e58d67657e83f8b7b0bb19fd345ae?page=517&searchText=”kristian%20ekeland”~10

    PS.

    Haldis sin halvbror døde visst av en eller annen mystisk sykdom (29 år gammel):

    døde visst av sykdom

    https://krigsseilerregisteret.no/no/sjofolk/417906/

    PS 2.

    Haldis sin halvbror lå visst på sykehus, (i Sør-Afrika), i nærmere fem år, (under nesten hele krigen), kan det nesten virke som:

    lå på sykehus i nærmere fem år

    https://krigsseilerregisteret.no/no/sjofolk/417906/monstringer

    PS 3.

    Det er mulig at Haldis sin halvbror, syntes at det var skummelt, på verdenshavene, under krigen.

    (Mange sjøfolk døde).

    Og så ville han heller være litt i Sør-Afrika, (hvor det kanskje var fredeligere).

    (Noe sånt).

    Og så fikk han kanskje en sjelden sykdom, (av noe slag), på slutten av krigen, da.

    Hm.

    Det kan sikkert ha vært mye rart, som kan ha skjedd, i Sør-Afrika, under krigen.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Det var visst en byssegutt, (Jonas Martin Ask), som mønstret av dagen etter, (antagelig i samme havn da):

    byssegutt fra berger

    https://www.sjohistorie.no/no/skip/6599/monstringer?limit=100&page=2

    PS 5.

    Det i PS-et overfor er muligens feil, for her står det at Ask mønstret _på_ 4. desember 1940, så det var visst sånn, at han ble forfremmet, fra byssegutt til kokk:

    forfremmet

    https://www.sjohistorie.no/no/sjofolk/372635/monstringer

    PS 6.

    Dette er visst forresten en av Haldis sine forfedre, (en Hardanger-storbonde):

    haldis sin forfar

    https://www.geni.com/people/Johannes-Aga/6000000002893299279

    PS 7.

    Haldis, (og hennes avkom Viggo, Jan og Christell), er visst etterkommere etter Kong Håkon IV, (Håkon Håkonsson), kan det virke som:

    håkon iv

    https://www.geni.com/people/Gudrun-Lydvo/6000000003043868925

    PS 8.

    Dette fant jeg på dette svenske nettstedet, (ved å trykke på navnet til Haldis sin morfar, (Rasmus Samuelsson), osv., osv.):

    fant fra dette nettstedet