johncons

Stikkord: Hm

  • Mer fra Facebook

    asrunn ribsskog facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    asrunn ribsskog facebook 2

  • Dette minner meg om da jeg jobbet for Bertelsmann Arvato, (Microsoft Scandinavian Product Activation-avdeligen), i Liverpool, i 2005 og 2006, da ble jeg også kalt Ribbskog. (Fra Telemark Arbeiderblad 24. juni 1972)

    ribbskog hm

    https://www.nb.no/items/ed7d024fd34dfe34fc9a5098cd9b17aa?page=1&searchText=ribsskog~1

    PS.

    Dette er helt klart snakk om en skrivefeil, i Telemark Arbeiderblad.

    Det skal helt klar være Ribsskog, (med to ‘s’-er).

    Og fornavnet er også skrevet feil.

    Det skal være Asrun.

    Og mellomnavnet, (Elizabeth), er muligens noe tull.

    Den første bokstaven i fornavnet, er også utydelig trykket.

    Så noen utlendinger/briter, vil kanskje tro, at det er min mor, (Karen Margrethe Elisabeth Ribsskog), som det er snakk om.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her ser man at det riktige skal være Asrun Elisabeth Ribsskog, så Telemark Arbeiderblad stavet alle tre navnene feil, (fra Porsgrunns Dagblad 5. juni 1972):

    alle tre navnene stavet feil

    https://www.nb.no/items/7d6221459c009dd93f182fa76d47e051?page=23&searchText=”terje%20rogsund”~1

    PS 3.

    Dette er visst min mors tremenning, (og kusina til han Kjell Arild aka. KARisma, som brant ned slektsgården):

    kjell arvid som brant ned

    https://johncons-blogg.net/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

    PS 4.

    Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok.

    Så var det sånn, (på midten av 70-tallet), at min mor Karen Ribsskog og stefar Arne Thomassen, en gang dro med min lillesøster Pia, (som fyller 50 på lørdag), og meg, til Skien/Porsgrunn/Grenland, for å besøke noen venner/bekjente, (et voksent par), som Pia og jeg fikk kule-is i kremmerhus av.

    (Noe sånt).

    Jeg lurer på om disse bodde i nærheten av en Gulf-stasjon.

    Hm.

    Dette kan muligens ha vært min mors tremenning Asrun, og hennes ektemann Terje.

    (Tenker jeg nå).

    Jeg lurer på om disse lever ennå.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Bekkestua

    Nå fikk jeg fem esker med mat på døra, (som jeg bestilte i går), fra Oda.

    Og det var som en klam/’homsete’ opplevelse, (må jeg si).

    Jeg pleier jo å bestille apotek-varer, (som fotvorte-medisin og jerntabletter osv.), fra Farmasiet/Portnerbuddy.

    Så dette var ikke noe nytt for meg, å få varer levert på døra, (på kontakt-løs måte), i en ‘tids-luke’.

    (Også Argos i England, (som leverer møbler og hvitevarer osv.), opererer med sånne tids-luker.

    Husker jeg).

    Det stod på Oda sitt nettsted, (like før de dukket opp her), at de hadde levert til så og så mange.

    Og at jeg var nummer seks, i køen.

    Og kjøle/frysevarene virka som, at hadde ligget kaldere, enn resten av varene.

    Så det var grei kvalitet, på varene, (som er fra Rema), virka det som.

    Men budet sin oppførsel, var ikke like bra.

    Jeg hadde valgt luken 14 til 16, (som var gratis, for nye kunder, (hvis man bestilte dagen før)).

    Og jeg fikk en tekstmelding klokka 14, (om at jeg måtte huske at Oda skulle dukke opp).

    Og en ny melding, cirka fem minutter før varene var framme.

    Men så ringte budet, (fra 94806154), og spurte om jeg bodde i nummer ditt eller datt.

    (Enda det står klart hvilken adresse jeg har.

    Både på Oda sitt nettsted og i mailene deres.

    For å si det sånn.

    Så dette var kveming/kødding, fra sjåføren.

    Kunne det virke som).

    Og det pleier aldri Farmasiet å gjøre.

    Og sjåføren snakka kun engelsk, (med en eller annen aksent), og ikke norsk.

    (Dette var en ung øst-europeer.

    Kunne det muligens virke som).

    Og så kjørte Oda-bilen langt forbi leiligheten min.

    Så det var nesten sånn, at jeg lurte på, om budet da satt varene, hos en nabo, (rundt svingen), eller noe lignende.

    Så jeg var på vei ut av døra nesten, da budet dukka kom gående.

    Og budet gikk med to og to esker av gangen, (fra bilen, som han hadde parkert, sånn at jeg ikke kunne se den, fra vinduet).

    Og den nest siste gangen, som budet satt fra seg varer, (utafor døra mi).

    Så dundra han på døra.

    Og så gikk han og henta den siste esken.

    Og så ringte han igjen.

    Kunne jeg være så snill å åpne døra, (sa han på engelsk).

    Men sånn ringer aldri Farmasiet.

    Og Farmasiet banker aldri på døra.

    Så dette var klamt/ekkelt/’homsete’, må jeg si.

    Har dette budet forstått hva corona og kontakløs levering er, (kan man kanskje lure på).

    Og budet strevde fælt.

    Med å rygge bilen ut av borettslaget.

    Han strevde fælt, og gikk ut av bilen, og glante på meg, mens jeg tok inn den siste esken.

    Og så sa han: ‘Hello’.

    Så det var som at budet liksom skulle pårtrenge sin ‘homsethet’ på meg, (må jeg si).

    Og sånn har det også vært, de siste gangene, som jeg har handla, på Meny, osv.

    (Noe jeg skal blogge mer om seinere).

    De har hver gang hatt, en homsete/stram gardist liksom, (av forskjellige raser), som mer eller mindre har gått i kroppen på meg, i selvbetjenings-avdelingen, osv.

    Så det kan virke som, at dette corona-viruset, gjør folk homo.

    Amerikanerne hadde visst engang oppfunnet et våpen, som gjorde fienden homo.

    (Noe sånt).

    Det er vel drøyt å si, at det er ‘homo-middel’, i vaksinen.

    Det er nok heller, noe slags russisk teater, (eller noe lignende), som foregår, (hvis jeg skulle tippe).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Da jeg jobba som bud selv, (for Chinatown Expressen Eiksmarka), på søndager.

    (Noe jeg gjorde fra januar/februar til april/mai, i 1996).

    Så var det ei dame, (som bodde ut mot Fornebu/Snarøya vel), som ville ha maten levert kontaktløst.

    (Selv om ingen hadde hørt om corona, på den tida.

    For å si det sånn).

    Pengene lå i postkassa.

    Og hvis jeg hadde kødda sånn med henne.

    (Og dundra på døra hennes.

    Og tulle/bølle-ringt, (må man vel kalle det), to ganger til henne.

    Og hengt utafor døra hennes, og glant på henne, når hu skulle ta inn maten).

    Da hadde jeg nok fått sparken.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Det var også noe tull, når jeg bestilte maten.

    Jeg tenkte at jeg skulle bestille litt forskjellige kjøttdeig-slag.

    Så jeg bestilte to med vanlig kjøttdeig, to med svine-kjøttdeig og to med kylling-kjøttdeig.

    (For vanlig kjøttdeig, har gått så mye opp i pris, de siste årene.

    Fra 15-20 kroner, for noen år tilbake, (for frossen kjøttdeig).

    Og nå koster en kjøttdeig-pakke, (oksekjøtt), tre-fire ganger så mye.

    Noe jeg også har blogget om tidligere).

    Og det viste seg, at kyllling-kjøttdeig, var på tilbud.

    (Kylling-kjøttdeig koster bare 20-25 kroner, per pakke, på Extra.

    Og det er det samme på Meny og Kiwi, (at man får to-tre pakker kylling-kjøttdeig for prisen av en pakke med vanlig kjøttdeig).

    Så jeg er vant med å handle billig kylling-kjøttdeig nå og da.

    For å si det sånn.

    Og jeg hadde skrevet handleliste, (for Extra og Meny)).

    Og etter at jeg hadde betalt, så stod det, (på fakturaen), at kylling-kjøttdeigen var på tilbud, på grunn av: ‘Stock clearance’.

    Så det tolket jeg som, at varene hadde dårlig dato, (og da er de noen ganger ikke spiselige, vil jeg si).

    Så jeg måtte påbestille to pakker, av en litt dyrere kylling-kjøttdeig-type.

    Jeg trodde først at den lave prisen skyldtes, at Oda hadde forskjellige tilbud, (som vanlige mat-butikker).

    Men dette at tilbudet skyldtes noe, (litt vagt), med dato/sortiment.

    Det var ikke mulig å forstå, før jeg fikk fakturaen.

    (Vil jeg si).

    Så det var dårlig, (fra Oda).

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Billig balsam, (av merket First Price), hadde jeg på handlelista mi.

    Og jeg vet at Rema pleide å ha billig sjampo/balsam, for noen år siden.

    Men disse varene, (av merket Soft Style), klarte jeg ikke å finne, på Oda sitt nettsted.

    Og heller ikke skrubber, (til kjøkkenet), av stål.

    (Jeg måtte kjøpe stålull-pads.

    Heter det vel).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Oda var også utsolgt, for halvannen liter cola, (fra både Cola-Cola og Grans).

    (Så jeg ‘måtte’ bestille en ti-pakning cola-bokser istedet).

    Og hvis det hadde skjedd meg, (at jeg var utsolgt for halvannen liter Coca-Cola), da jeg jobba som Rimi-butikksjef, (noe jeg jobba som fra 1998 til 2002), så hadde jeg nok fått sparken.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Det var også sånn.

    At jeg måtte bruke min Hotmail-adresse, for å registrere en konto, hos Oda.

    Min Gmail-adresse funka ikke.

    Den var i bruk fra før, (stod det).

    Jeg har aldri bestilt noe fra Oda, (eller deres forgjenger Kolonial.no), før.

    (Jeg har aldri bestilt matvarer på døra før.

    For å si det sånn).

    Men her er det nok snakk om, at Oda ikke har rydda opp ordentlig, etter et nett-troll-angrep mot meg.

    Selv om jeg varsler om alle disse angrepene, til Datatilsynet og firmaet det gjelder, osv.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Grunnen til at jeg bestilte fra Oda, (istedet for å handle nede i Bekkestua sentrum, som vanlig).

    Det var jo fordi at jeg har lest i nettavisene, at Omikron-viruset, er så smittsomt.

    Og så begynner Oda-budet, å likevel dra meg ut av leiligheten, (ved å be meg om å åpne døra, mens han fortsatt står utafor).

    Sånn at jeg da likevel blir utsatt for muligheten til å få corona.

    Det er jo som det mest åndssvake noen gang.

    (Eller om man skal kalle det et slags mordforsøk, (siden at budet prøvde å få meg til å gå ut døra, mens det fortsatt var masse skumle ‘basilusker’ der muligens, (fra han selv), i lufta).

    Hm).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Mer om kjøttdeig-tullet til Oda:

    kjøttdeig tull oda

    PS 8.

    Hvis man ser på den ‘gjennomsiktige’ delen, av bildet overfor.

    Så står det at: ‘Kjøttdeig av storfe’ koster 59.90.

    Og en snabb, med frossen kjøttdeig, kosta cirka 15 kroner, (på Rema), for noen år tilbake, (da de konkurrerte mot Lidl).

    Så her har Rema/Oda lagt på nesten en femtilapp, (i noe slags ‘dimmi-skatt’, eller noe lignende), kan det virke som.

    (Noe sånt).

    Og derfor blir det fristende, (for alle som ikke er millionærer), å kjøpe kylling-kjøttdeig, (som ikke har ‘dimmi-skatt’).

    For man får to-tre pakker, med kylling-kjøttdeig, for den samme prisen, (som en pakke vanlig kjøttdeig), på Extra/Meny/Kiwi.

    Mens Rema muligens ikke har like billig kylling-kjøttdeig, (av en eller annen grunn).

    Rema/Oda mener visst at kylling-kjøttdeig er for jenter, (hvis man ser på bildet overfor).

    (Når jeg sitter og blogger om dette nå.

    Så må jeg si at det er litt rart, at Rema har bilde av en jentunge, på kylling-kjøttdeig-pakken, i PS-et overfor.

    Det er det ingen av de andre kjedene, som har.

    For å si det sånn).

    Men Rema samarbeider mye med Nordfjord.

    Så det er kanskje derfor at de har slutta, å selge billig storfe-kjøttdeig.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    At kylling-kjøttdeig-tilbudet skyldtes noe med sortiment/dato, (det står ‘stock clearance’), var ikke mulig å se, før man fikk fakturaen, (etter at man hadde betalt):

    dato faktura

    PS 10.

    Det er også litt rart, at Oda skriver: ‘Stock clearance’, (på engelsk), på fakturaen overfor.

    Istedet for å skrive noe på norsk.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Oda var også utsolgt for Royal sjokolade-is, (som var på tilbud).

    Men det stod det ikke noe om, før jeg skulle betale.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Grunnen til at jeg kjøper så mange svamper.

    Det er fordi at jeg driver og vasker fugene, på badet.

    I de fugene, (som er ganske dype), så ligger det 50 år gammal møkk, (eller noe lignende).

    (Det virker som at disse fugene aldri har vært vaska før.

    Må jeg si).

    Og det er vel sånn, at det muligens er usunt, med så gammal møkk, (på badet), har jeg tenkt.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Det er også sånn, at Oda ga meg fem esker.

    Men jeg har visst betalt for tre, (kan det virke som).

    (Noe sånt).

    Så da mener vel han russiske/øst-europeiske sjåføren, at jeg skylder de penger.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Det står også, at jeg har _endret_ bestillingen, (på fakturen/bekreftelsen, i PS 9).

    Men jeg har ikke tatt bort noe.

    Men jeg har _påbestilt_, (som vi sa, da jeg jobba som Rimi-leder).

    (Noe jeg jobba som, fra 1994 til 2004.

    For å si det sånn).

    For det var mulig, å bestille mer, fram til midnatt, (stod det et sted).

    Men da blir det ladet, når de sier at jeg har ‘endret’, (istedet for å si at jeg har ‘påbestilt’), vil jeg si.

    (Noe sånt).

    Og begge påbestillingene skyldes jo tull, fra Oda.

    De får det til å se ut som, (etter at man har betalt), at kylling-kjøttdeigen, kom til å ha dårlig dato, (som de som selges, fra ‘bakterie-disk’, (til halv pris), i butikkene).

    Og de hadde heller ikke de stål-skrubbene, (til kjøkkenet), som både Meny og Extra har.

    (Som stod på handlelista mi.

    For å si det sånn).

    Men så kom jeg på, at jeg kunne jo prøve å bruke stålull-pads istedet.

    (Og så bestilte jeg også mer juice, (som jeg vanligvis ikke kjøper så mye av, fordi at det blir tungt å drasse på, opp den ganske drøye bakken, fra Bekkestua sentrum, (men som jeg tidligere har pleid å drikke en kartong av, hver dag)).

    (Hverken Extra eller Meny har disse billige ’70-talls-juice-kartongene’, (på en liter).

    De har istedet tyngre kartonger, (på enten halvannen eller to liter), når det gjelder ‘plain’ appelsin-juice, fra konsentrat, (som var det eneste juice-slaget, som de solgte på 70-tallet, hvis jeg ikke tar helt feil).

    Ellers hadde jeg nok handla mer juice.

    (For å si det sånn).

    Men Rema Signaturgården matforgifta meg, så mange ganger, (med sine dårlige/råtne kjøttkaker/karbonader, av merket Prima), så jeg blir nå kvalm av å handle på Rema.

    Så der har jeg ikke handla, på år og dag.

    (Må jeg si).

    Og jeg bestilte også noe mer ‘nød-mat’/pasta, i tilfelle at de har lang leveringstid, neste gang jeg skal bestille.

    (For de har visst noen ganger problemer, med lang leverings-tid, i disse corona-tider.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Jeg mener forresten, at jeg påbestilte 5 juice-kartonger.

    Men så står det at jeg påbestilte 6 juice-kartonger, (på fakturen).

    Men det kan jo være at jeg blingsa.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Det var forresten sånn, at jeg sjekka Hotmail-kontoen, i går kveld.

    (Noe jeg vanligvis ikke gjør så ofte.

    For jeg har for det meste brukt Gmail, siden 2004/2005).

    Og da hadde Oda sendt en mail #2, om at jeg måtte bekrefte min mail-adresse.

    Selv om jeg allerede hadde bekreftet min mail-adresse, (X antall timer tidligere).

    (For å si det sånn).

    Så dette var muligens en slags bug, (eller noe lignende), fra Oda.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    Her kan man se, at Oda først sendte en mail, (som jeg mener at jeg trykte ‘bekreft’ på):

    først 12 47 sladdet

    PS 18.

    Og så, (om kvelden), så ber de meg visst om å bekrefte den samme kontoen på nytt:

    om kvelden sladdet

    PS 19.

    Så jeg lurte jo på, om noen, (for eksempel de som ikke hadde rydda opp der, etter nett-troll-angrepet), hadde endra min leverings-adresse, (eller noe).

    Men da hadde jeg jo allerede betalt, for en haug av varer.

    Og det kan jo ha vært, at Oda bare har hatt noen inkompetente ingeniører ansatt, (i sin tid).

    (Som har lagd noe ‘bug-greier’.

    For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    Det var også sånn.

    At jeg tasta inn mobil-nummeret mitt.

    (Når jeg skulle få meg Oda-konto).

    Og så dukka navnet mitt opp, på skjermen.

    (På ‘russisk’ vis.

    Må man vel nesten si).

    For jeg pleier ikke å kalle meg Erik _Løvenbalk_ Ribsskog.

    Det er bare staten som kaller meg noe med Løvenbalk.

    (Og ikke meg selv.

    For å si det sånn).

    Jeg har søkt om å få bruke Løvenbalk, (som mellomnavn), rundt 2010.

    Men Skatt Sør, (som fikk søknaden, siden at min Kvelde-onkel Martin, liksom shanghaiet meg, i 2005, (noe jeg har forklart mer om, i Min Bok 8)).

    De har ikke svart meg, på søknaden.

    Og de nekter også å sende meg en kopi av svaret, (som de antagelig har sendt, til min nevnte onkel, (på grunn av ‘knølete’ skjema hos Folkeregisteret, så har de ikke hatt min adresse i England, hvor jeg bodde på søknads-tidspunktet)).

    (Selv om alt rundt myndighetene/byråkratiet skal være åpent, (ifølge innsynsrett og denslags, som det visst finnes lover/regler om).

    Så derfor har jeg ikke begynt å bruke det mellomnavnet, (Løvenbalk), selv.

    Men det spratt opp på skjermen, (når jeg tasta inn mobilnummeret).

    Så det er kanskje bedre, å la folk taste inn navnet selv.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 21.

    Oda sitt ordre-system, spurte også, (flere ganger), om det var lett å finne fram.

    Men det blir jo som noe synsing, (og som noe vagt/’russisk’), må man vel si.

    Da jeg jobba som bud, så var aldri noen som sa til meg, at en adresse var vanskelig å finne.

    (Det var bare å se i kartboka.

    Må jeg si).

    Så dette er noe nytt, (som ‘hjemme-russerne’ har funnet opp).

    (Kan det virke som).

    Og budene nå tildags, har også all verden, av GPS/kart-systemer, (som ikke fantes, på 90-tallet).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 22.
    Her kan man se, at den oransje Oda-varebilen, kjørte langt ned i lia, før den parkerte:
    IMG_20211221_150608 paint

    PS 23.

    Det er mulig, at Oda-sjåføren, hadde corona.

    Jeg føler meg litt skral selv nå, (mens jeg blogger).

    (Og jeg har bare møtt Oda-sjåføren, de siste dagene.

    For å si det sånn).

    Men det er mulig at jeg bare er litt forkjøla.

    Hm.

    Men Oda burde kanskje sjekke, om sjåførene har corona, (som Kiel-ferja gjør, de måler om folk har feber), før de lar de kjøre avgårde.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 24.

    Det var også sånn, at Oda-sjåføren prøvde å rygge, opp bakken igjen.

    (Istedet for å snu.

    Eller kjøre en annen vei ut.

    For å si det sånn).

    Og da sleit budet fælt, (husker jeg).

    Han gikk blant annet ut av bilen.

    (Det var da han sa ‘hello’ til meg, (på sin klamme/påtrengende måte).

    For å si det sånn).

    Men det er sånn, at vaktmesteren her, (eller om det er Bærum kommune), er veldig dårlig til å strø.

    Så jeg må si, at det ikke har vært ordentlig strødd, (i den bakken), en eneste gang, hittil i år.

    (Noe sånt).

    Så det er ofte et helvete for meg, å komme hjem fra handleturer, osv.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 25.

    Her kan man se tørrvarene jeg kjøpte, forresten:

    IMG_20211221_151636

    PS 26.

    Jeg pleier ikke å kjøpe Tuborg-øl, på Kiel-ferja, (selv om det er cirka halv pris der).

    (Jeg kjøper heller Heineken.

    Eller Aass, (når de er utsolgt for Heineken igjen)).

    Og det er fordi, at Tuborg-boksene der, (når det gjelder six-pack-ene), ikke har sånn ‘flow-wrap-plast’ rundt, (som det vel heter).

    (De har bare en slags hard-plast-løsning, som delvis dekker toppen av boksene, (og som ikke virker like hygienisk).

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 27.

    Her kan man se noen av kjølevarene, (jeg heiv en del kjøle/fryse-varer inn i kombi-skapet, før jeg tenkte på å ta bilde):

    IMG_20211221_151224

    PS 28.

    Oda liker også å bruke jentunger i markedsføringen:

    IMG_20211221_154508

    PS 29.

    Cirka sånn her, (med masse inngrodd møkk), har det sett ut, på hele det nokså store baderomsgulvet, (unntatt ved dusjen), i mange år/tiår:

    IMG_20211215_111248

    PS 30.

    Robot-støvsugeren min, tok kvelden, for noen måneder siden.

    (Et tyrkisk pepper-drops hadde falt under sofaen, (og det satt seg nokså hardt fast i gulvet).

    Og for hver uke, så ble det dropset mer og mer, til noe klin, som robot-støvsugeren ble innsmurt i.

    For å si det sånn).

    Så jeg har begynt å gjøre husarbeidet selv, (jeg har en JIF-mopp her, osv).

    Og da får jeg også litt trim, (har jeg funnet ut).

    Selv om husarbeidet da tar mer tid.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 31.

    Det er forresten også maur-invasjon, hver vår/sommer, på badet, (i PS 29).

    (Bærum er en frodig kommune/bygd, (med mye dyr/insekter osv.).

    For å si det sånn.

    Ihvertfall i forhold til Oslo/St. Hanshaugen, Sunderland og Liverpool, (og København og Paris).

    Må jeg si).

    Så det er vel også noe slags møkk, fra de maurene, (og rester av maur-gift muligens), som jeg får bort, ved å vaske de nevnte fugene, da.

    (For å si det sånn).

    Og hvis man bare vasker bade-gulvet, med en klut.

    Så blir ikke de fugene ordentlig reine.

    Jeg har også prøvd med vipes, (fra Coop Extra).

    Men det var heller ikke det helt store.

    Men det er mulig, at en sånn damp-mopp, (som jeg kjøpte da jeg bodde i Tuebrook, i Liverpool, høsten 2017), hadde gjort de fugene rene.

    (Men jeg leste et sted, at noen klagde, på en sånn damp-mopp.

    Når de prøvde å vaske noen sånne fuger.

    Så de fugene, er muligens vaskingens C-moment, (eller noe lignede), da.

    For å si det sånn.

    Men jeg har lest et sted, (på nettet).

    At det funker å skure med sånne små svamper, (oppi rennene), etter å ha først brukt Jif badroms-spray.

    Og så er jeg nå ferdig, med alle fugene, som går den ene veien.

    Og så har jeg igjen, drøye halvparten, av de fugene, som går den andre veien, (fra vasken til dusjen), da.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 32.

    Jeg ser også, (på nettet), at Oda forlanger, at panteflasker skal ligge, i spesielle poser, (som kundene må betale for).

    Det syntes jeg at blir litt som fru Landhjem, som hadde kolonialforretning i Larvik, (på 70-tallet).

    Som krevde at man skulle handle for panten, (og nektet å gi cash for tomflaskene).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nesten det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 33.

    Her er mer om dette:

    oda rar panteløsning

  • Mer fra Bærum

    På lørdag 9. oktober, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sendte tilbake ‘troll-post’ til møkka-firmaene:

    IMG_20211009_163718_HDR

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    IMG_20211009_163741_HDR

    PS 3.

    Det var sånn, at en gammel gubbe, surra rundt der, (og glante stygt på meg), mens jeg sendte tilbake troll-post.

    Så jeg avbrøt dette, og gikk istedet bort til Bekkestua Senter, (og Meny Bekkestua).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    IMG_20211009_163757_HDR

    PS 5.

    Enda mer om dette:

    IMG_20211009_164347_HDR

    PS 6.

    Da jeg skulle ned i kjelleren, på Bekkestua Senter.

    Så var det sånn, at ei jente, gikk feil vei, i rulletrappa.

    Så jeg måtte late som, at jeg skulle en annen vei.

    (Og det var også sånn, at jenta sin mor, (var det vel antagelig), begynte å gi jenta, en bamse-klem, (i/ved rulletrappa).

    På teatralsk vis.

    Må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Her er mer om dette:

    IMG_20211009_164633_HDR

    PS 8.

    Enda mer om dette:

    IMG_20211009_164952_HDR rotert

    PS 9.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20211009_165000_HDR rotert

    PS 10.

    På Meny Bekkestua så lå det en label-list på gulvet, (som ingen gadd å sette på plass, kunne det virke som):

    IMG_20211009_170219_HDR

    PS 11.

    Jeg sendte tilbake mer troll-post til møkka-firmaene:

    IMG_20211009_171727_HDR

  • Jeg sendte en e-post til Klingel

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Din pakke fra KLiNGEL er kommet i retur som uavhentet
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. desember 2021 kl. 21:01
    Til: service@klingel.no
    Kopi: service@klingel.de, katrin.bohnenberger@klingel.de, natalie.kuba@klingel.de, postkasse@datatilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    hva skal dette bety?
    Dette har jeg tatt med en Cato, hos dere, (som jeg fikk en mail fra, på 10. desember).
    (Dette er ikke noe jeg har bestilt.
    Det er noen jævler/nett-troll som bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner).
    Så det er nok det som har skjedd her også).
    Som jeg også har skrevet til dere, så vil jeg ha svar fra en overordnet om dette.
    Så dette må jeg klage på.
    (Jeg ønsker å vite navn, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tor. 16. des. 2021 kl. 06:02 skrev <service@klingel.no>:
    https://kcms-res.cloudinary.com/h_40/content/others/logos/KLingel_FS20_H040.jpg
    👤 Mine sider
    Kundenummer: 03 19836/30
    Du har gjort en bestilling hos oss som ikke ble hentet ut på utleveringsstedet. Pakken har nå kommet i retur til vårt lager. I henhold til våre kjøpevilkår sender vi deg derfor en faktura på 150 kr som dekker de kostnadene som har oppstått i forbindelse med denne forsendelsen.
    Fakturabeløp:
    150 kr
    Kontonummer:
    6021.05.05450
    Oppgi ditt kundenummer som referanse når du foretar betalingen.
    Forfallsdato:
    14 dager fra fakturadato
    Bruk gjerne vår fleksible betalingslink for å betale denne fakturaen. Her kan du betale med to enkle trinn med kort eller PayPal. Du finner også betalingslinken nederst på klingel.no under knappen “Betal nå”.
    Dersom du ønsker å bestille varene på nytt kan du legge inn en ny bestilling i nettbutikken, eller kontakte vår kundeservice på telefonnummer 815 12 032
    Hvis det har oppstått en feil angående leveringen eller hvis du har spørsmål om bestillingen din, vennligst kontakt vår kundeservice på service@klingel.no eller telefon 815 12 032
     
    Bestillingen fra 16.11.2021 inneholdt følgende:
    64 651/8 000 01 2 LED-kantenisser
    24 131/0 000 01 Adventsstjerne
    60 130/7 620 01 Strikkejakke, marine
    09 483/7 000 01 Flamingoblomst, rød
    56 410/4 000 01 Orkidéer
    37 163/8 000 01 Elg for oppheng, rød
    20 047/7 460 01 Herretøffel, grå
    50 547/4 000 01 Kakeboks julenisse
    71 993/8 000 01 2 telysholdere
    99 992/0 029 01 Klingel Katalog NOR
    16 980/0 000 01 1 smånisser
     
     
    Dersom du har ytterligere spørsmål er du velkommen til å kontakte oss.
    Du kan også søke etter svar på vanlige spørsmål eller logge inn på Mine sider for å spore pakken din, se din aktuelle kontosaldo, avbestille restordre eller avregistrere katalogutsendelser.
    Vennlig hilsen
    KLiNGEL kundeservice
    ——————————————————————–
    Tlf: 815 12 032
    www.klingel.no
    service@klingel.no
    På Facebook og på Instagram finner du masse moteinspirasjon, tips og spennende konkurranser!
    Klingel Norge A/S, Org.nr. 986 487 387
    Postadresse: Klingel, Postboks 3501, 3007 Drammen
    Nordea 6021.05.05450
  • Mer fra Facebook

    søster til elin 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    kristin facebook 2

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    kristin facebook 3

  • Enda mer fra irc

    Session Start: tor. des 16 07:14:49 2021
    Session Ident: #johncons-fans
    [07:14.48] * loller (uid358106@id-358106.uxbridge.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)
    [10:13.38] * loller (uid358106@id-358106.uxbridge.irccloud.com) has joined channel #johncons-fans
    [13:05.02] * skorpa (~skorpa@172.51-175-153.customer.lyse.net) has joined channel #johncons-fans
    [13:07.12] <skorpa> Johncons, hvis det blir for mange troll her så kanskje du kan gi meg eller loller op, så kan vi moderere litt
    [13:07.23] <skorpa> Hvis du ikke stoler på meg, så er loller kjempesnill
    [13:07.25] <skorpa> Han ordner opp
    [13:22.50] * skorpa (~skorpa@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit ()
    [18:25.22] * skorpa (~skorpa@172.51-175-153.customer.lyse.net) has joined channel #johncons-fans
    [18:26.38] <skorpa> john_cons, betyr dette at du skal legge ned fan-kanalen? (leste på blogg)
    [20:32.05] <loller> ja 
    [20:32.09] <loller> jeg er mye snill
    [20:32.12] <loller> jeg er svensk
    [20:32.26] <skorpa> Men du er inte sjuk
    [20:32.27] <loller> alle svensker er snille (men også litt dumme)
    [20:32.36] <loller> nei, jeg er ikke syk
    [20:32.39] <skorpa> Du er bare svensk
    [20:32.54] <skorpa> Faen ta disse trollene
    [20:32.58] <skorpa> At de alltid skal ødelegge
    [20:33.23] <loller> ja
    [20:33.25] <loller> de må drepes
    [20:35.39] <skorpa> Nå er jo apropos Kåre Willoch dau
    [20:35.55] <skorpa> Så den historien min om Willoch og hans nettverk er vel “obsolete”
    [21:07.18] <john_cons> det stemmer, dette var bare noe corona-greier, og det var ikke for å blir æreskrenket hele tida, at jeg startet denne kanalen
    [21:08.03] <john_cons> og at en sex-historie som inkluderer mette-marit (og jonna) bare er kjedelig, fordi at willoch er død
    [21:08.22] <john_cons> da tror jeg at du misforstår interessen angående disse folkene
    [21:08.31] <john_cons> sånt synes nok folk er interessant også etter at de er død
    [21:09.21] <john_cons> så du, (skorpion), burde kanskje få denne historien, (eller din identiet), med bekreftet/dokumentert
    [21:09.32] <john_cons> (selv om du vel er kjent på irc nå, av appelgroo og andre)
    [21:09.41] <john_cons> så du, (skorpion), burde kanskje få denne historien, (eller din identiet), mer bekreftet/dokumentert
    [21:10.01] <john_cons> for det blir litt mye rart, synes jeg
    [21:12.34] <john_cons> og det med kåre willoch sin død fikk meg til å tenke på denne gamle sex-historien, fra mer enn ti år tilbake
    [21:12.49] <john_cons> som du kom med da
    [21:13.02] <john_cons> den hadde jeg glemt, i årenes løp, må jeg innrømme
    [21:15.12] <john_cons> og jeg skal også være på #blablatemp, (for folk som ikke er bannet derfra), og jeg linker også til min mail-adresse og facebook-konto fra mitt nettsted
    [21:32.16] <skorpa> Jeg får kanskje lage en Facebook
    [21:32.24] <skorpa> Men jeg stoler ikke på Mark Zuckerberg
    [21:32.42] <skorpa> Så det er i grunn derfor jeg har vært tilbakeholden med Facebook
    [21:33.35] <skorpa> Men ja, folk er nok interessert i sladder om Willoch
    [21:33.48] <skorpa> Men siden han er dau, så har vel ikke han og hans Illuminati-nettverk noe særlig makt lenger
    [21:33.54] <skorpa> Det var vel egentlig det jeg mente
    [21:35.07] <john_cons> det er vel ikke dokumentert om at kåre willoch har vært medlem av illuminati
    [21:35.30] <john_cons> det er vel heller ikke dokumentasjon om at illumanti finnes i våre dager
    [21:35.36] <skorpa> Nei, men du skrev jo selv at Jonna var “vag”
    [21:36.44] <john_cons> det husker jeg ikke nå, hva jeg skrev om jonna, det er mange år siden
    [21:36.53] <john_cons> og jeg synes ikke at han jonna er så interessant
    [21:36.55] <loller> er det denne Kåre, som skriver in og skriver masse dritt ?
    [21:37.09] <skorpa> Nei, Kåre Willoch er (var) en norsk politiker
    [21:37.27] <john_cons> dette hadde jeg som sagt glemt, og så kom jeg på det igjen når det var i nettavisene at willoch var død
    [21:37.35] <skorpa> Ja, samme her
    [21:37.42] <loller> aha
    [21:37.49] <skorpa> Og da kom jeg også på det du hadde skrevet om Pizza Grandiosa
    [21:37.54] <skorpa> Og din film om Illuminati vel
    [21:37.56] <skorpa> Som du har på Youtube
    [21:38.00] <skorpa> Som jeg måtte se på en gang til
    [21:38.11] <skorpa> Jeg får gåsehud hver gang jeg ser den
    [21:38.21] <john_cons> det har jeg forklart om tidligere, hvordan det var
    [21:38.31] <john_cons> jeg skrev om min arbeidssak mot rimi, på vgd
    [21:38.38] <john_cons> og vgd slettet trådene
    [21:38.47] <john_cons> ‘norge er ikke som du tror’ og ‘hva er galt i norge’
    [21:38.51] <skorpa> Stemmer
    [21:39.02] <john_cons> og da hadde jeg backup av mine debatt-innlegg, på min blogg
    [21:39.22] <john_cons> og derfor tenkte jeg, at jeg kunne fortsette dette temaet, (‘hva er galt i norge’), på min blogg
    [21:39.30] <john_cons> som en protest mot vgd sin sensur
    [21:39.34] <skorpa> Det var sånn det hele startet, var det ikke
    [21:39.47] <john_cons> og da tok jeg brain-storming, om hva som var galt i norge
    [21:40.08] <john_cons> (brain-storming var noe vi lærte om på handel og kontor, i faget markedsføring, i sin tid)
    [21:40.40] <skorpa> https://www.youtube.com/watch?v=ANOZrqmbezE
    [21:40.43] <skorpa> Det var den filmen jeg tenkte på
    [21:40.53] <skorpa> Men nå har Youtube tatt bort musikken, virker det som
    [21:40.57] <skorpa> Jeg får ikke noe lyd på den i hvert fall
    [21:41.09] <john_cons> og da kom jeg på en del ting, som at stoltenberg kalte seg steklov, at det fantes en mette-marit video, at det stod om i ‘urban’ på mcdonalds østbanehallen at det var noe rart med grandiosa-kjøttet, osv., osv
    [21:41.21] <john_cons> og at norge ble kalt: ‘Den siste sovjetstat’
    [21:41.44] <john_cons> osv., osv
    [21:41.53] <john_cons> men egentlig så var min blogg om mine arbeids-saker, osv.
    [21:41.55] <skorpa> Steklov ja, det var vel hans kallenavn hos KGB
    [21:42.26] <john_cons> så min blogg ble litt avsporet av denne sensuren fra vg, (det var vel han torry pedersen som var sjef for vgd da)
    [21:43.14] <john_cons> nå er jeg ferdig med å skrive om det som jeg kom på, som er galt i norge, (må jeg si)
    [21:43.52] <john_cons> jeg skrev også på ‘Veggavisen’, og da var det en annen debatant som skrev at illuminati dreiv og tulla
    [21:43.58] <john_cons> før det så hadde jeg ikke hørt om disse
    [21:43.58] <skorpa> https://www.youtube.com/watch?v=6-4bWeWDaWM
    [21:44.08] <skorpa> Den er det visst musikk på
    [21:45.13] <john_cons> jeg ble arbeidsledig, (jeg begynte en arbeidssak mot arvato liverpool), i 2006, og da begynte jeg å teste/lære meg enkelte Windows-programmer som paint og moviemaker, (heter det vel)
    [21:45.48] <skorpa> Tullebukkene liker jeg også kjempegodt
    [21:45.48] <skorpa> https://www.youtube.com/watch?v=Pa-IEtqDoxY
    [21:45.54] <skorpa> Og den sangen
    [21:45.57] <john_cons> så det med de filmene var noe jeg bare lagde i hui og hast, (mens jeg var litt sjokk på grunn av tullet på Bertelsmann Arvato sin Microsoft Scandinavian Product Activation)
    [21:45.57] <skorpa> Den makløse manik
    [21:46.17] <john_cons> Activation
    [21:46.23] <john_cons> der ja
    [21:46.25] <skorpa> Ah
    [21:46.58] <john_cons> i tullebukkene så vitset jeg litt med noe av det som jeg hadde hørt at var galt i norge
    [21:47.12] <john_cons> (Jeg hadde også lest om på et debatt-forum at trond giske var full på tinget)
    [21:47.27] <john_cons> men det er ikke så lett for en person, å være hele vgd liksom
    [21:47.42] <john_cons> så jeg klandrer litt vgd sin ledelse, for at bloggen ble avsporet
    [21:48.12] <john_cons> det var jo deres sensur, som var grunnen, til at bloggen tok av litt, om andre ting enn den egentlig ble laget for
    [21:48.20] <john_cons> (Som en protest mot sensur på vgd)
    [21:49.26] <john_cons> så alt det jeg skrev rundt dette, (hva som var galt i norge), kan man se på som en protest mot sensur på vgd, (og også noe sensur fra Daily Post sitt debattforum, som skjedde før det med VGD Igjen)
    [21:51.11] <john_cons> mens det med arbeidssaker/rettighetssaker, (som angår meg), er liksom det som bloggen egentlig ble laget for
    [21:51.49] <skorpa> Ja, jeg har sett at du ikke har oppdatert johncons_fotball og sånn på en stund
    [21:52.07] <skorpa> Eller johncons_musikk
    [21:52.14] <skorpa> Selv om du vel legger ut mye musikk fra YT
    [21:53.06] <john_cons> det er mer enn 43.000 bloggposter på johncons-blogg, så det er vanskelig å få tid til så mye, på andre blogger
    [21:53.32] <john_cons> jeg kan jo bare blogge om fotball, reiser og musikk på johncons-blogg, og så bruke taggen ‘fotball’, osv.
    [21:54.07] <john_cons> men som jeg vel har blogget om tidligere, så har jeg de bloggene/bildene der, for å vise at jeg egentlig har andre interesser, enn å bare blogge
    [21:54.34] <john_cons> sånn at folk skal skjønne at jeg ikke er som mange andre data-folk, som kanskje har bodd på gutte-rommet hele livet osv.
    [21:54.36] <john_cons> noe sånt
    [21:55.03] * dosmer (55a62973@unknownnetwork-a.clients.kiwiirc.com) has joined channel #johncons-fans
    [21:55.39] <dosmer> Men men?
    [21:56.42] <skorpa> La meg gjette
    [21:56.46] <skorpa> dosmer er et troll
    [21:57.28] <dosmer> Bare noe du tenkte på?
    [21:57.29] <skorpa> john_cons, de som har lest Min Bok vet vel godt at du ikke er en datanerd akkurat
    [21:57.42] <john_cons> ja, men bloggen kom før min bok-bøkene
    [21:57.49] <john_cons> bloggen oppstod i 2007
    [21:57.49] <skorpa> Du ligger jo på Rune Rudberg nivå når det gjelder å ha drag på damene
    [21:57.50] <skorpa> He-he
    [21:57.59] <skorpa> For å fleipe litt
    [21:58.00] <john_cons> mens min bok begynte jeg på i 2011
    [21:58.10] <john_cons> det er nok litt overdrevet
    [21:58.44] <john_cons> men min kamerat (fra handel og kontor) magne winnem, fikk sammebrudd, (han spurte om jeg syntes at han var stygg), fordi at jeg hadde mer hell med damene
    [21:58.46] <skorpa> Jeg kan ikke tro at det er så lenge siden du begynte å skrive
    [21:58.49] <skorpa> Tiden har gått fort
    [21:58.52] <john_cons> og han ble kanskje olm/hatsk, på grunn av dette
    [21:59.01] <skorpa> Haha
    [21:59.03] <skorpa> Det er noe rart
    [21:59.05] <john_cons> noe sånt
    [21:59.08] <skorpa> At en kompis spør en kompis om sånt
    [22:00.11] <john_cons> jeg har tatt det opp med hans datter hanne kristine, (som jeg passa på, da hennes lillebror bjørn ble født, rundt årtusenskiftet), på facebook
    [22:00.15] <john_cons> men hu har ikke svart
    [22:00.23] <john_cons> magne winnem svarer meg heller ikke
    [22:00.27] <john_cons> av en eller annen grunn
    [22:00.53] <dosmer> Det var rart.
    [22:01.18] <dosmer> At de ikke svarer. Kan ikke forstå hvorfor.
    [22:01.18] <skorpa> Kanskje han ikke er fornøyd med omtalen i Min Bok
    [22:01.54] <john_cons> jeg ba han om å hjelpe meg med arbeidssaker/rettighetssaker rundt 2007/2008 deromkring
    [22:01.58] <john_cons> før jeg begynte på Min Bok
    [22:02.52] <john_cons> så det var veldig skuffende husker jeg, (at min tidligere kamerat, som jeg var forlover for, og som fikk bruke mine hybler på abildsø og i uelands gate som hotell, ikke ville hjelpe)
    [22:04.00] * dosmer (55a62973@unknownnetwork-a.clients.kiwiirc.com) Quit (Connection closed)
    [22:04.11] * dosmer (8ac73aca@unknownnetwork-a.clients.kiwiirc.com) has joined channel #johncons-fans
    [22:04.22] <john_cons> men jeg satt vel min lit til, at andre nordmenn ville hjelpe, hvis det ikke ble noe fremgang med rettighetssakene
    [22:04.32] <john_cons> men det er visst bare magne winnem som klarer sånt i norge
    [22:04.34] <john_cons> for å fleipe litt
    [22:05.36] * dosmer (8ac73aca@unknownnetwork-a.clients.kiwiirc.com) Quit (Connection closed)
    [22:06.06] <john_cons> hvis man vil ha rettighetene til et google-panel
    [22:06.30] <john_cons> så lister google opp mange sosiale media-nettsteder, som man kan ha profil på
    [22:06.37] <john_cons> så det er mer enn bare facebook
    [22:06.41] <john_cons> for å si det sånn
    [22:07.22] <john_cons> ihvertfall så ber de om linker til ens profil, på tre sosiale media-nettsteder
    [22:07.24] <john_cons> noe sånt
    [22:09.47] <skorpa> Hva slags hjelp er det du egentlig vil ha, da?
    [22:09.52] <skorpa> Fra gjengse nordmenn liksom
    [22:09.54] <skorpa> Som meg og loller?
    [22:10.16] <john_cons> Nettprofiler
    [22:10.16] <john_cons> Logg på 2–5 offisielle nettsteder, nettplattformer eller sosiale medier du administrerer for enheten, og ta en skjermdump av hver av dem.Du kan oppgi nettprofiler som ikke er spesifikt oppført i kunnskapspanelet.
    [22:10.16] <john_cons> Hver skjermdump må vise at du har redigeringsrettigheter.
    [22:10.16] <john_cons> Hver skjermdump må inneholde enhetens navn.
    [22:10.16] <john_cons> Filer må sendes i ett av disse kompatible formatene:.jpg, .jpeg, .png, .pdf
    [22:10.16] <john_cons> Den samlede filstørrelsen kan ikke overskride 3 MB.
    [22:10.16] <john_cons> Du kan velge å sladde sensitiv informasjon.
    [22:10.31] <john_cons> (fra google sine kunnskaps-panel-søknader)
    [22:11.16] <john_cons> ..
    [22:11.29] <john_cons> det med ‘teskje-sakene’ er jo for tusseladder, liksom
    [22:11.38] <john_cons> der er rettighetssakene forklart med teskje
    [22:12.18] <john_cons> https://johncons.angelfire.com/rettighetssaker.html
    [22:13.17] <john_cons> og det er bare toppen av isfjellet, (det er mange flere saker, som er forklart om, (med tagger), på bloggen)
    [22:15.29] <john_cons> ..
    [22:15.49] <john_cons> da vi, (zera, cilla, tosh, kazuya og meg), hadde #blablabla
    [22:16.03] <john_cons> så pleide vi å brenne cd-er, som vi sendte hverandre i posten, osv
    [22:16.08] <john_cons> så vi visste adressene til hverandre
    [22:16.15] <john_cons> og mobil-nummerne også
    [22:16.33] <john_cons> men dette var før facebook kom
    [22:16.46] <john_cons> men vi hadde også icq og denslags
    [22:17.03] <john_cons> og msn
    [22:18.05] <john_cons> og vi pleide også å besøke hverandre, (jeg fikk besøk av cilla og tosh, kazuya/glenn kjente jeg fra før)
    [22:18.49] <john_cons> det er ikke det jeg mener, at jeg vil ha noen på besøk, men derfra til å ikke ha en facebook-konto engang, blir litt rart
    [22:19.03] <john_cons> er du på gule sider da skorpion?
    [22:20.07] <skorpa> Det tror jeg ikke
    [22:20.14] <skorpa> Jeg mener jeg reserverte meg mot det for en del år siden
    [22:20.28] <skorpa> På et tidspunkt hadde de satt meg opp igjen, men så klagde jeg
    [22:20.31] <skorpa> Så jeg tror ikke det
    [22:20.43] <skorpa> ICQ husker jeg
    [22:20.47] <skorpa> Det var tider
    [22:21.30] <john_cons> og du har ikke twitter, ikke spillegal-profil, reddit-profil, osv., osv
    [22:21.44] <skorpa> Spillegal?
    [22:21.50] <skorpa> Er ikke det den sida som dreiv og tulla med deg?
    [22:22.01] <john_cons> jeg bare skriver noen eksempler
    [22:22.07] <skorpa> Reddit og Twitter er bare noe tull syns jeg
    [22:22.18] <skorpa> Og Facebook har vel Van Morrison sunget ganske treffende om
    [22:22.31] <john_cons> ikke nettsted, ikke jobb, ikke blogg
    [22:22.34] <skorpa> https://www.youtube.com/watch?v=pPn2zH_8OmY
    [22:22.38] <skorpa> Jeg er en ganske privat person
    [22:22.58] <john_cons> facebook har også øivind sæther ‘dissa’ (man blir visst overvåket av cia, eller noe)
    [22:23.05] <skorpa> Tviler ikke
    [22:23.07] <john_cons> øivind sæther aka. xiando
    [22:23.23] <john_cons> han hadde et nettsted som het xiandos information
    [22:23.37] <skorpa> Ja, stemmer
    [22:23.53] <john_cons> men da blir det noe gåtefullt over de sex-historiene du kommer med, om kåre willoch og mette-marit, osv
    [22:24.08] <skorpa> Ja, jeg er jo bare en anonym tullng
    [22:24.10] <john_cons> når du er en så privat person
    [22:24.11] <skorpa> Jeg skjønner det
    [22:24.17] <skorpa> Men jeg har jo fortalt litt
    [22:24.19] <skorpa> Hva jeg heter osv.
    [22:24.23] <skorpa> Og om min far osv.
    [22:24.31] <skorpa> Som det har stått mye om i aviser
    [22:25.26] <john_cons> da er det ikke lett å sjekke at det faktisk er olav pettersen som sier dette
    [22:26.12] <john_cons> du surra også angående dine søstre da vi chatta om det en gang
    [22:26.19] <john_cons> du glemte ei, eller noe
    [22:26.26] <skorpa> Det er ikke så rart
    [22:26.31] <skorpa> Jeg vet ikke engang hvor mange søstre jeg har
    [22:26.39] <skorpa> Min far var en rundbrenner av høyt kaliber
    [22:26.49] <skorpa> Og han jobbet også på båt en periode
    [22:27.08] <skorpa> Og har sikkert unger i annenhver havn nede i Sør-øst Asia
    [22:27.21] <skorpa> Eller hadde, rettere sagt
    [22:27.24] <skorpa> De er vel voksne nå
    [22:27.51] <john_cons> ja, det sa min farfar og, (da han levde), at en sjømann har en kone i hver havn
    [22:27.53] <john_cons> noe sånt
    [22:28.01] <skorpa> Ja, det er klassisk
    [22:28.07] <john_cons> selv om han ikke var sjømann sjæl
    [22:28.10] * tomasso (55a62973@unknownnetwork-a.clients.kiwiirc.com) has joined channel #johncons-fans
    [22:28.15] <john_cons> men han mente kanskje sin bror otto
    [22:28.27] <john_cons> som visst var sjømann en tid
    [22:29.32] <john_cons> (har jeg funnet ut seinere)
    [22:30.36] <john_cons> ingen røyk uten ild, som de sier
    [22:30.57] <john_cons> min farfar sa vel ikke dette, bare for å si noe pjatt
    [22:30.59] <john_cons> hm
    [22:31.11] <john_cons> kanskje hans bror otto hadde et forhold til min farmor
    [22:31.11] <john_cons> hm
    [22:31.28] <john_cons> jeg var bare 9-10 år da min farfar sa dette
    [22:31.54] <john_cons> så da tenkte jeg vel ikke så mye på hva grunnen var, til at min farfar sa dette
    [22:32.18] <john_cons> men jeg tenkte vel bare på om det faktisk var sånn, (at en sjømann hadde en kone i hver havn)
    [22:32.28] <john_cons> uten å vite at min farfars ene bror var sjømann
    [22:37.42] <skorpa> Jeg kunne jo lastet opp bilde av meg
    [22:38.00] <skorpa> Kom jeg på
    [22:38.08] <skorpa> Men noen blogg eller Facebook blir det ikke med det første
    [22:38.22] <skorpa> Vi skulle hatt en sånn side som kanalene hadde før i tida
    [22:38.29] <skorpa> Hvor det liksom lå en presentasjon av alle chatterne
    [22:38.38] <skorpa> Hvor alle hadde skrevet litt om seg selv osv.
    [22:38.41] <skorpa> Så det ikke ble så anonymt
    [22:38.55] * tomasso (55a62973@unknownnetwork-a.clients.kiwiirc.com) Quit (Connection closed)
    [22:39.03] <john_cons> #quiz-show skulle jo ha et nettsted, men det ble litt konflikter der, som du kanskje husker
    [22:39.27] <john_cons> det var noe med at en irc-er ved navn fagforeningen plutselig dukka opp, i en styre-kanal der
    [22:39.28] <skorpa> Ja, det var dumt det
    [22:39.34] <skorpa> Hele den seansen der
    [22:39.49] <skorpa> Jeg er lei meg for det 🙁
    [22:39.58] <john_cons> dette chattet vi jo om, tidligere i år, (var det vel), da jeg dukka opp på irc igjen, etter mange år
    [22:40.25] <skorpa> Ja, det var bare ment som et svar på dette med identitet
    [22:40.30] <skorpa> Og anonymitet
    [22:40.52] <john_cons> en sånn historie er jo vanskelig å tro, (den med kåre willloch osv.)
    [22:41.05] <john_cons> jeg hadde som sagt glemt den historien, i årenes løp
    [22:41.16] <john_cons> så derfor var det at jeg tenkte på dette igjen
    [22:41.42] <john_cons> om skorpion bare driver og tuller, eller hva man skal tro om han, (og hans identitet)
    [22:42.20] <skorpa> https://imgur.com/a/wus5eir
    [22:42.24] <skorpa> Her er bilde av meg i hvert fall
    [22:42.28] <skorpa> Tatt i sommer
    [22:43.14] <john_cons> jeg vet ikke om det beviser noe egentlig
    [22:43.19] <john_cons> jeg tulla en gang på irc
    [22:43.38] <john_cons> det var en fra ågotnes, som het ove, (som min fetter), som var litt på #blablabla
    [22:43.42] <john_cons> og han sendte bilde
    [22:43.47] <skorpa> Nei, men en Facebook og sånt hadde vel heller ikke bevist noe
    [22:43.56] <john_cons> og en gang jeg chatta med ei irc-dame, (irc var mer populært, før msn tok av)
    [22:44.03] <john_cons> så sendte jeg bildet til ove, for å tulle
    [22:44.16] <john_cons> (jeg sa fra til cilla)
    [22:44.24] <john_cons> så sånt kan man jo tulle med
    [22:44.27] <john_cons> for å si det sånn
    [22:44.39] <skorpa> Ja, man kan lage falske reddit-profiler også
    [22:45.17] <john_cons> det er sant, det er sikkert derfor google ber om så mye dokumentasjon, for å bekrefte en identitet
    [22:45.35] <john_cons> de ber også om x antall selfier, hvor man holder opp et id, (som pass/førerkort)
    [22:46.25] <john_cons> (for å få rettighetene til et kunnskapspanel)
    [22:46.49] <john_cons> det blir kanskje litt for mye av det gode
    [22:47.11] <john_cons> man må ha link til 2-5 nettprofiler
    [22:47.14] <skorpa> Det er vel jødene, med Mark Zuckerberg i spissen, som vil loggføre alt
    [22:48.04] <john_cons> jeg visste ikke at du hadde så mørkt hår
    [22:48.10] <john_cons> du ser jo nesten gresk ut
    [22:48.36] <john_cons> og tre dager-skjegg og briller
    [22:49.05] <john_cons> jeg forestilte deg som at du hadde et mer ‘norsk’ utseende, med den norsk-klingende navnet
    [22:49.07] <john_cons> men men
    [22:49.55] <skorpa> Jeg har danske gener
    [22:50.05] <skorpa> Og jeg har mistanke om at det er noe fra Tyskland lenger tilbake i tid
    [22:50.14] <skorpa> Så det er nok derfra det mørke kommer fra
    [22:50.47] <john_cons> ok, skjønner, det kanskje fra oppi alpene, eller noe
    [22:50.49] <john_cons> hva vet jeg
    [22:50.55] <skorpa> Men håret mitt ser unaturlig mørkt ut på det bildet
    [22:50.58] <skorpa> Av en eller annen grunn
    [22:51.07] <skorpa> Vanligvis ser det mer ut sånn som skjegget
    [22:51.19] <skorpa> Litt lysere brunt
    [22:51.42] <skorpa> Så det er vel noe med fargebalansen på det bildet som gjør at det ser mørkere ut, tror jeg
    [22:54.38] <john_cons> er det sånne kamera-briller du har?
    [22:54.47] <john_cons> har sett sånne på expert osv
    [22:55.07] <john_cons> har lurt på om jeg skulle hatt sånne når jeg går på handlerunder osv
    [22:55.19] <skorpa> Nei, det er briller med UV-glass bare
    [22:55.29] <john_cons> for det skjer veldig mye rart, (blir gått ned på hvert gatehjørne nesten, virker det som)
    [22:55.52] <john_cons> jeg tar jo mobil-bilder, men det er kjempe mange uhøvla folk, (skal blogge mer om dette seinere)
    [22:56.04] <john_cons> (i skildringer/mer fra bærum)
    [22:56.06] <skorpa> Ja, jeg leser handletur-skildringene dine
    [22:56.18] <skorpa> Om søppelkassa som ikke har vært tømt siden Ålesund brant osv.
    [22:56.25] <skorpa> Når kommer det forresten Kiel-tur-skildringer?
    [22:56.32] <skorpa> (Hvis jeg kan få mase litt)
    [22:57.04] <john_cons> jeg er vant til å jobbe som butikksjef, og passe på at søppel-kassene ikke flyter osv, (ved flaskeautomaten og ved inngangen til butikken), så sånt sjekker jeg, uten å tenke over det
    [22:57.19] <john_cons> flyter over
    [22:57.37] <john_cons> nå var det en skildring i går
    [22:57.55] <john_cons> men det kommer fler seinere i uka
    [22:58.18] <john_cons> den fra kiel-turen i oktober kommer enten denne uka eller neste uke
    [22:59.15] <skorpa> Gull
    [23:02.16] <john_cons> power heter de vel nå
    [23:05.07] <john_cons> https://www.power.no/mobil-og-foto/kamera/andre-kameraer/eletra-hd-video-camera-sunglasses-16gb/p-435963/
    [23:05.17] <john_cons> de har visst ingen på nett-lager
    [23:05.23] <skorpa> Jøsses
    [23:05.26] <john_cons> så det er mulig at det er noe de skal slutte med
    [23:05.31] <skorpa> Det hadde vært noe for deg ja
    [23:05.39] <skorpa> Så kunne bloggleserne fått se akkurat det du ser
    [23:05.43] <skorpa> På handleturene
    [23:05.53] <john_cons> det hadde kanskje vært en ide
    [23:05.54] <skorpa> Det hadde vært kjempeartig
    [23:05.59] <john_cons> det er fler som selge sånne og
    [23:06.52] <john_cons> jeg får se det ann, det er kanskje ikke så mange som gidder å se en sånn video, på en time, fra en handletur
    [23:07.04] <john_cons> da er det kanskje bedre med mobilbilder
    [23:07.07] <skorpa> Jo, det tror jeg absolutt
    [23:07.15] <skorpa> Og det går vel an å redigere 
    [23:07.53] <john_cons> jeg får se det ann, jeg lurer på om jeg skal ha en tredje irc-bot og
    [23:08.03] <john_cons> en gang så falt begge botene ut
    [23:08.12] <john_cons> og kun min telia-linje holdt
    [23:08.17] <john_cons> (en gang jeg var i kiel)
    [23:08.21] <john_cons> så jeg burde kanskje hatt en bot til
    [23:10.31] <skorpa> Ja
    [23:10.44] <john_cons> jeg tenkte at jeg skulle døpe den tredje boten Anna, (som i sangen)
    [23:10.50] <john_cons> men det nicket var det noen som brukte
    [23:11.00] <skorpa> Du er jo “content creator” tenkte jeg nå
    [23:11.03] <john_cons> så jeg finne ut hvilket navn jeg skal bruke på boten eventuelt
    [23:11.10] <skorpa> Og det er vanlig at “content creators” spør om penger til sånt, fra fans
    [23:11.19] <skorpa> Som f.eks. bedre utstyr
    [23:11.27] <skorpa> Slik at det blir bedre “content”
    [23:11.53] <skorpa> På Patreon og liknende sider
    [23:11.58] <skorpa> Bare en tanke
    [23:12.05] <john_cons> det var noen som sendte meg et gavekort, på 50 pund, til en kjent kles-butikk-kjede, i england, en jul, (rundt 2009 deromkring)
    [23:13.05] <skorpa> Ikke dårlig
    [23:13.46] <john_cons> debenhams het firmaet
    [23:14.02] <john_cons> og da kjøpte jeg et kamera, (fra jvc), og begynte med bilder på bloggen
    [23:14.34] <john_cons> hu leyla fra university of sunderland/min bok 6/london jobba også på debenhams, (i sunderland), forresten
    [23:14.38] <john_cons> sa hu ihvertfall
    [23:15.08] <john_cons> jeg vet ikke om det blir litt klamt
    [23:15.27] <john_cons> det er bedre å prøve å klare seg selv, og være uavhengig, tenker jeg
    [23:15.45] <john_cons> og så heller kanskje samarbeide med noen forlag, (for eksempel), om min bok-bøkene, etterhvert
    [23:15.47] <john_cons> noe sånt
    [23:15.55] <skorpa> Men du sier jo at også vil ha hjelp fra nordmenn
    [23:15.59] <skorpa> Som sitter på fisla og ser på osv.
    [23:16.06] <skorpa> Men ikke penger?
    [23:16.38] <john_cons> jeg tenker på råd og tips egentlig
    [23:16.46] <skorpa> Ah
    [23:16.53] <john_cons> før så het det seg jo på nettet, at: ‘Information wants to be free’
    [23:17.05] <john_cons> så i starten, da jeg var på irc, så svarte alle om alt mulig, hvis noen lurte
    [23:17.23] <john_cons> men det har kanskje endra seg
    [23:17.32] <john_cons> det er kanskje mer hemmelighetskremeri osv. nå
    [23:17.34] <john_cons> hva vet jeg
    [23:17.39] <skorpa> Ja, folk er kanskje mer gniene med informasjon og kunnskap nå
    [23:17.54] <skorpa> Det er jo også noe som heter Knowledge is power
    [23:18.17] <skorpa> Så folk vil kanskje ikke dele for mye av sin kunnskap, og dermed sin makt
    [23:18.43] <john_cons> ja, det kræsjer veldig med hvordan det var i gamle dager, da jeg begynte å henge på irc, i såfall
  • Mer fra Bærum

    På tirsdag 5. oktober, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    På Bekkestua Senter, så hadde de ikke tømt søpla si, siden Ålesund brant, (som de sier):

    IMG_20211005_214957

    PS 2.

    Noen ville hjem på minuttet, på Meny Bekkestua, (kan det virke som), istedet for å gjøre ferdig jobben sin:

    IMG_20211005_215351

    PS 3.

    Bæreposene skal vel ikke ligge på gulvet:

    IMG_20211005_215643

    PS 4.

    Å sitte og skrive tekstmeldinger i kassa, er vel litt uprofesjonelt:

    IMG_20211005_215959_HDR rotert

    PS 5.

    Jeg sendte tilbake ‘troll-post’ til møkka-firmaene:

    IMG_20211005_220826_HDR

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20211005_220854_HDR

    PS 7.

    Enda mer om dette:

    IMG_20211005_220921_HDR

    PS 8.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20211005_220928_HDR

    PS 9.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20211005_220943_HDR

    PS 10.

    Og enda enda enda mer om dette:

    IMG_20211005_220953_HDR

  • Jeg sendte en e-post til Forsvaret

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Deres brev fra 16. november/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. desember 2021 kl. 00:50
    Til: oholter@mil.no
    Kopi: POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>, Forsvaret <forsvaret@mil.no>, postmottak@spk.no, presse@spk.no, “fpvs.kontakt” <fpvs.kontakt@mil.no>, post@ombudsmann.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    nå skrev du, (Owe Hoter), i august, at jeg skulle sende dette, til Statens Pensjonskasse.
    Og nå ber du/dere meg om å sende dette til Nav.
    Hva f*en skal dette bety?
    Er dette at dere bare kødder med meg?
    Da får dere heller sende dette til en overordnet, som en klage.
    Det gir ingen mening for meg, at alle andre enn Forsvaret skal betale erstatning.
    Hvorfor skal ikke Forsvaret betale erstatning.
    Og hvorfor blir jeg sendt rundt som en kasteball her?
    Dette sendte jeg om til Vernepliktsverket, for 10-15 år siden.
    Og jeg har fortsatt ikke fått noe erstatning.
    Min yngre halvbror Axel sin stemor heter forresten Mette Holter, så jeg må nesten klage på inhabilitet også.
    Man begynner kanskje å lure på om Norge ikke burde ha verneplikt, men at vi burde ha et vervet forsvar istedet.
    For dere klarer ikke å behandle de vernepliktige, på en høvelig måte, virker det som.
    Dere bare sender meg rundt som en kasteball.
    Så det må jeg klage på.
    Vi burde kanskje gjøre som Island og legge ned Forsvaret.
    Å tvinge folk til å gå gjennom all den dritten deres i et år, og så behandle de på denne måten, det ligner ikke grisen, må jeg si.
    Jeg vet at Forsvaret også er sleipe, i sånne saker.
    En medsoldat, (fra Førstegangstjenesten), som het Frisell, han ødela klokka si, på en øvelse.
    Og så fikk han ikke erstatning, med den begrunnelsen at bare lagførere trengte å ha klokka.
    Det virka som en litt søkt/drøy unnskyldning, syntes jeg.
    I og med at stort sett alle vel gikk rundt med klokke.
    Så jeg skjønner at dette er at dere prøve å sleipe dere unna.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 3. des. 2021 kl. 03:11
    Subject: Deres brev fra 16. november/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    To: POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>
    Cc: <postmottak@spk.no>, <presse@spk.no>, fpvs.kontakt <fpvs.kontakt@mil.no>, <post@ombudsmann.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 16. november, (se vedlegg).
    Det er litt uklart hva dere svarer på her.
    Dere har ingen ordentlig referanse, (virker det som).
    Men det virker som at dere har svart på en kopi-mail, (som jeg har sendt som en oppdatering).
    Dere nevner mine legekort.
    Og jeg fikk jo masse papirer fra dere, for en tid siden.
    Og jeg la merke til at det var to legekort.
    Og det var kanskje fordi at jeg var innom sykestua på Heistadmoen, i forbindelse med at vi var på en øvelse, i Kongsberg, (vi var stand-in for Garden, når noen reserve-offiserer skulle øve på å kommandere en tropp, var det vel antagelig).
    Men det stod: ‘Terningmoen’ på begge legekortene.
    Og det ene var skrevet med noe slags jenteskrift, (kunne det virke som).
    Det er mulig at militærlegen, (en de kalte ‘Mengele’, han het vel egentlig Dr. Elle), på Terningmoen, skrev noe lignende av jenteskrift, (selv om det kanskje høres rart ut).
    Så dette har jeg lurt på, hvorfor det liksom var jenteskrift, på det ene legekortet.
    Men nå er ikke jeg noen skrift-ekspert, så dette har jeg ikke nevnt tidligere, i mine mailer, etter at jeg fikk mine sesjons-papirer osv., fra Forsvaret.
    Det var vel mye annet, som jeg også reagerte på, i de nevnte papirene.
    Men det var kanskje sånn, at legen på Heistadmoen, ringte til Terningmoen, og fortalte hva som hadde skjedd.
    Og så har ei dame på Terningmoen, skrevet ned dette, på en legekort #2.
    (Noe sånt).
    Da filmen Max Manus kom ut, for en del år siden, så sa Forsvaret, (i media), at det aldri hadde skjedd, at norske vernepliktige, hadde spilt tyske soldater, i en film.
    Men det er ikke riktig.
    Vi fra IR5, (cirka halve kompaniet), var med under innspillingen av filmen Secondløytnanten, på Kvikne, høsten 1992.
    Og da spilte jeg tysk soldat, (i tillegg til at jeg også spilte norsk soldat, fra krigens dager), husker jeg.
    Og da måtte vi løpe, (inn på tunet), med tyske hjelmer, på armen.
    Og da fikk jeg visst blodpropp, i armen.
    Ingen skjønte på den tida, at det var blodpropp.
    Men dette merka jeg uka etter, (var det vel), da vi var på øvelse, i Kongsberg, (oppå fjellet Barmen).
    Og jeg fikk vel sitte på med en i en eller annen stab, inn til Heistadmoen, og de ga meg noen paragin forte, var det kanskje.
    Og når det gjelder det andre legekortet.
    Så var det sånn, at jeg var ukehavende, på Terningmoen, under rekrutten, (sommeren 1992).
    Og da måtte jeg stå i messa, og passe på, at soldatene hadde spist opp all maten sin, (før de fikk gå ut).
    Og så ble jeg vanlig soldat igjen, uka etter.
    Og da ble jeg gått ned, på vei til frokost, i messa.
    Og det var antagelig fordi at de andre soldatene, (dette var en i en annen tropp), visste at jeg hadde vært ukehavende.
    Og så så de kanskje på meg som en slags overordnet, da.
    Jeg hadde vært leder før, på OBS Triaden, (jeg jobbet noen økter som reserve-kassaleder, ved siden av studier), og for vårt slektsfirma Strømm Trevare.
    Men kassadamene osv., pleide aldri å gå meg ned sånn.
    Så jeg fikk litt bakoversveis.
    (Jeg skjønte ikke da, at dette var fordi at de så på meg som en leder/overordnet).
    Så jeg gikk til sykestua, og satt meg ned der litt, for å samle meg.
    Men jeg klarte ikke å forklare dette, til ‘Mengele’.
    Men nå klarer jeg kanskje å sette mer ord på det, (etter å ha jobbet som Rimi-butikksjef osv., etter førstegangstjenesten).
    Og det var også sånn, at en gang, så fikk jeg hevelse på akilles-scena.
    Men vi var jo infanteri-soldater, og spesielt når vi trente angrep, så kunne det være belastende, på kroppen, for det skulle gå raskt for seg, når vi drev og øvde på fremrykking, (som det vel kalles).
    Og vi gikk også lange marsjer, og løp tre kilometer ganske ofte, (og vi hadde noen ganger en økt som het fysisk fostring vel, hvor vi spilte fotball og rugby, blant annet).
    Så jeg klarte kanskje ikke å forklare han militærlegen alltid, hva som var problemet.
    Og det kunne jeg prøve å forklare om nå, (som svar på dette litt intetsigende brevet), tenkte jeg.
    Det med frostskaden har jeg forklart tidligere.
    Jeg kom hjem fra vinterøvelse, og lagfører Bricen ville ha meg med i badstua.
    Og så skulle jeg vel barbere meg, eller noe, etter det igjen.
    Og så så jeg at en bit av venstre øret, var borte.
    Og så gikk jeg vel til militærlegen, (Dr. Elle), samme dag, (hvis jeg skulle tippe).
    Og så fikk jeg en salve, som Sundheim på laget, sa at ville gjort frostskaden verre.
    (Noe vi hadde lært om, i vår opplæring.
    At man skulle bruke vaselin, på ører osv.
    Noe som vei vel ikke gjorde, i noe særlig grad.
    Men jeg husker at lagfører Bricen lurte på hva det var med øret mitt.
    Men jeg trodde at det var en kvise, (for jeg hadde hatt en kvise, inni nesa, trodde jeg, (noe som gjorde veldig vondt), noe jeg merka på en helgeperm, noen uker før, men det var kanskje en frostskade det og, som gikk bort, siden at jeg da var noen dager hjemme, (i varmen), på Ungbo, i Skansen Terrasse, på Ellingsrudåsen, (jeg er ikke noe sånn ‘same’/friluftsmenneske, så jeg er ikke så glad i å sove ute, i gapahuk osv., på fritiden, (om vinteren), jeg er mer en ‘hotell-person’/jappe-type, for å si det sånn, så dette med frostskader, hadde jeg aldri vært borti før, selv om min farfar en gang fortalte meg at en kar, (Baalsrud), måtte amputere noen tær, under krigen, på grunn av koldbrann, så jeg passa kanskje mest på tærna/føttene)).
    Når jeg sa at jeg trodde at det var en kvise, så sa ikke Bricen noe mer.
    Men troppsjefen la seg ved siden av meg, (istedet for å sove i sitt eget telt), den siste dagen, av vinterøvelsen, (dette var en som ble kalt ‘Kalesj-Bjørn’, i Elverum, for han hadde visst rappa kalesjen til en bil en gang, ifølge min medsoldat Stig Ragnhildsløkken).
    Og da la jeg meg, sånn at jeg så bort fra troppsjefen, (for han hadde ikke sovepose, han bare lå der i uniform, av en eller annen grunn).
    Og da ble jeg kanskje enda mer kald, på det venstre øret.
    Sånn at jeg fikk frostskade, (for å si det sånn).
    Så håper jeg at jeg slutter å få rare brev nå.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 30. nov. 2021 kl. 17:19
    Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    To: <postmottak@spk.no>
    Cc: <presse@spk.no>, POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>, fpvs.kontakt <fpvs.kontakt@mil.no>, <post@ombudsmann.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 10. november, (se vedlegg).
    Dette har jeg svart om i en mail, fra 6. november.
    Så hva dette skal bety, at jeg oppleve dette gnålet igjen.
    Det kan man lure på.
    Jeg ba også om å få svar fra en overordnet.
    Og så får jeg svar fra samme person.
    Det må jeg klage på.
    Her må deres bedriftshelsetjeneste trå til med et nytt par briller, med sterkere brilleglass, (kan det virke som), for å fleipe litt.
    Vennligst send dette til en overordnet nå.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 6. nov. 2021 kl. 00:24
    Subject: Klage/Fwd: Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    To: <postmottak@spk.no>
    Cc: <presse@spk.no>, POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>, fpvs.kontakt <fpvs.kontakt@mil.no>, <post@ombudsmann.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 27. oktober.
    (Se vedlegg).
    All den informasjonen dere trenger står i den forrige mailen.
    Så da trenger jeg vel ikke kaste bort tid på å fylle ut den samme informasjonen, på et skjema, tenkte jeg.
    Akkurat dette har jeg lært om av en flink handel og kontor-lærerinne ved navn Helle, (på Sande videregående), i sin tid.
    Så dette må jeg klage på.
    Da lurer jeg på hvordan service-innstilling dere har, når dere kaster bort tida til folk på denne måten, med unødvendig mas/gnål.
    Dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette, (sånn at jeg slipper å bli terget mer av tull fra vikarer, eller hva man skal kalle dette).
    Og se også å send den erstatningen, (og også min pensjonsbeholdning, som jeg har etterlyst fra Nav, for noe sånt som ti år siden), litt brennkvikt.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 25. okt. 2021 kl. 22:23
    Subject: Fwd: Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    To: <postmottak@spk.no>
    Cc: <presse@spk.no>, POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>, fpvs.kontakt <fpvs.kontakt@mil.no>, <post@ombudsmann.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 5. oktober.
    (Se vedlegg).
    Dere skriver at jeg ikke har rapportert om denne frostskaden innen X antall år.
    Men det var jo sånn, at jeg rapporterte om dette, til militærlegen på Terningmoen, (en Dr. Elle som gikk under flere klengenavn, blant annet ‘Dr. Mengele’ og ‘Elle-Melle’).
    Og han Elle dro jeg til, den samme dagen, som vi kom hjem, fra vinterøvelsen.
    (Eller om det var dagen etter).
    Og som jeg skrev i den forrige mailen, så tulla Dr. Elle.
    Han ga meg en salve som ville gjort frostskaden værre, (fordi den inneholdt vann), forklarte min medsoldat Sundheim.
    Og vi på laget, var jo nesten som i den TV-serien ‘Band of brothers’, så å ikke hørt på Sundheim, det ville ha blitt rart det og.
    Og det var egentlig ikke sånn som Elle skrev, (og dere siterte om i brevet deres).
    Det var ikke snakk om sårhet, (på begge ører).
    Men det var snakk om at en bit av det venstre øret, (på størrelse med en halv ti-øring eller 25-øring kanskje), hadde blitt borte.
    Nå var det sånn, at det var tradisjon blant soldatene på Terningmoen, å dra på diskoteket Alexis, (i Elverum sentrum, jeg lurer på om min medsoldat Ragnhildsløkken prøvde å forklare meg at det het Leiret der).
    Og en gang vi var der, (et par måneder etter at en bit av øret mitt forsvant, på grunn vinterøvelsen, på grunn av frostskade).
    Så viste min medsoldat Bekkelund, (eller Bækkelund, eller noe sånt), fra Innlandet, (var han vel fra), at der og der, (inne på Alexis), så satt dattera til Mengele.
    Og dattera til Mengele viste seg å være ei pen/nett blondine, som var i tenårene nærmest.
    (Hvis jeg ikke blingsa, når Bekkelund forklarte).
    Og da lurer jeg på, om det var sånn, at ‘Innlandet-folka’ mente, at hu dattera til Mengele, liksom var ‘eid’, (som noen sier), av meg, siden at faren tulla med meg, på sjukestua, på Terningmoen.
    Og at Mengele kanskje kan ha tulla, (med meg, og muligens andre), for å prøve å bli kvitt dattera si.
    (Noe sånt).
    Og andre gang jeg rapporter denne øre-skaden/frost-skaden.
    Det var på dimmedagen, i slutten av juni, i 1993.
    Og da krysset jeg av på et skjema, (som vi fikk i kantina på Terningmoen, av ei dame fra Statens Kantiner, av en eller annen grunn).
    (Et skjema som dere fikk, som vedlegg/’attachment’, med den forrige mailen).
    Og da var jo alle i topp stemning, for vi var jo i det hardeste/tøffeste når det gjaldt førstegangstjenester, (ifølge min tidligere kamerat, (fra russeåret på Gjerdes videregående i Drammen), Andre Willassen).
    Så vi var glad for alle månedene med blodslit, (må man vel kalle det), var ferdig.
    Men likevel så tok jeg en time-out, (som de sier), fra dimme-stemningen.
    Og begynte å ta opp, med min medsoldat Bø, (som tilfeldigvis stod ved siden av meg da, i kantina på Terningmoen), angående hva jeg skulle krysse av, siden at jeg hadde fått skade på øret.
    Og Bø, (eller om det skrives Bøe), mente at jeg da såklart måtte krysse av, for at jeg hadde fått skade, under førstegangstjenesten.
    Så da gjorde jeg det, (selv om denne episoden kanskje la litt demper på dimme-stemningen).
    Så jeg har rapportert denne skaden to ganger, i 1993, (til Dr. Elle og ei kantine-dame som vel representerte troppsjefen og/eller kompanisjefen, hvordan nå det egentlig kunne ha seg).
    Så at jeg skal vært for treig med å rapportere frostskade.
    Det er feil, (mener jeg).
    Det er Forsvaret som er for treige med å betale erstatning.
    Dette kan dere godt sjekke med han Bø, (eller om det skrives Bøe).
    Han var på lag 1, (jeg lurer på om han muligens var nestlagfører der).
    Så jeg kjenner ikke Bøe så bra, siden at vi aldri var på samme lag, (de første ukene bodde vi sammen med folk, som hadde etternavn, cirka på samme plass, i alfabetet, og Bøe/B og Ribsskog/R er langt fra hverandre i alfabetet, så jeg ble egentlig ikke noe særlig kjent med Bøe, før på dimme-dagen tilfeldigvis).
    Bøe var også med på dimme-festen, (jeg skulle jobbe på Rimi Munkelia dagen etter, (Ihne ‘Rikshurpa’ Vaghmo’ var leder den dagen), men dimmedagen var en stor dag, (siden at vi hadde vært gjennom mye, i løpet av dette året, og vi var som sagt glad for at slitet var ferdig, og syntes at det derfor passet seg, med en liten feiring).
    Og jeg husker at jeg så Bøe i Akersgata, (bak Stortinget), etter X antall timer med dimme-festing og X antall halvliter.
    Jeg lurer på om Bøe stod i lag med Arvesen, (også fra lag 1).
    Bøe sa ihvertfall, (av en eller annen grunn), at han var fra Skottbu, (i Follo), og at det var der som Falkbergert-filmen ‘Sommeren jeg fylte femten’, ble spilt inn.
    Det måtte jeg le litt av, for den filmen så jeg sammen med min farmor og farfar, (på mitt gromgutt-sted Roksvoll, i Strøm/Svelvik), da jeg var i 9/10 års-alderen.
    Og den filmen var litt på kanten, for å si det sånn.
    Jeg vet ikke hvorfor Bø sa dette.
    Men på grunn av dette, så husker jeg ihvertfall at Bø er fra Skottbu/Follo.
    (Selv om jeg ikke husker fornavnet hans.
    Må jeg innrømme).
    Så dere kan høre med han Bø fra Skottbu og juli 1992-kontingenten på Terningmoen, (nestlagfører på lag 1 i tropp 1).
    Så kan nok han bekreftet dette.
    (Hvis han ikke har blitt senil.
    Eller noe lignende).
    Jeg har bodd en del år i England, (etter at jeg ble Rimi-butikksjef etter førstegangstjenesten).
    Og fra 2006 til 2011 så bodde jeg i Liverpool sentrum.
    Og da ble jeg arbeidsledig mens jeg bodde der.
    Og da tenkte jeg på hvordan jeg skulle få tak i penger.
    (For jeg hadde egentlig flykta fra Norge.
    For jeg slutta som butikksjef for å studere med data, på HiO IU.
    Og da jobba jeg som låseansvarlig på Rimi Bjørndal og Rimi Langhus ved siden av studier.
    Og da hørte jeg noe om at jeg var forfulgt av ‘mafian’, eller noe.
    Og blant annet derfor flykta jeg etterhvert til Sunderland, under dekke av at jeg skulle gå det siste året av min bachelor-grad der, (på University of Sunderland, som samarbeidet med HiO IU, for å gjøre en lang historie kort for HiO saboterte mot at jeg skulle dra dit, så jeg måtte kontakte Kilroy Education i Oslo sentrum, for å komme meg dit).
    Det var høsten 2004, at jeg flytta til Sunderland for studere.
    Så det begynner å bli noen år siden).
    Og da tenkte jeg på den frostskade-saken, (blant annet).
    Den var tema, våren/sommeren 2005.
    For Lånekassa saboterte også mot mine Sunderland-studier.
    Så de gikk i vasken på grunn av at jeg ikke fikk studielånet før etter jul, (istedet for i august/september, (ei HiO-dame hadde insistert på å sende søknad til Lånekassa for meg, men hu kødda visst, viste det seg)).
    Så derfor endte jeg opp på gården til min onkel, (min mors yngre bror), Martin Ribsskog sin samboer Grethe Ingebrigtsen, på Løvås gård i Kvelde, (i Larvik kommune), i påsken 2005.
    For jeg ville ha et familieråd, hvor jeg tok opp det fra Rimi Bjørndal, osv.
    For jeg tenkte at det var mest ansvarlig.
    Men min søster osv., ville ikke kontakte politiet, så det rant ut i sanden, og det ble istedet sånn at jeg ble værende på Løvås, som en slags slave, for Martin og Grethe.
    De heiv meg inn i en hytte, som var uisolert.
    (Den hytta kan muligens ha vært bygget av sånn øst-europeisk bil-container, som nordmenn lagde uthus av, etter krigen.
    Min tidligere Rimi-butikksjef Elisabeth Falchenberg sin lillebror John Falchenberg, måtte visst bo i en sånn container/brakke, i Larvik, noen få år før dette igjen.
    Har jeg seinere funnet ut på ‘Bokhylla’.
    For hu Falken, (som hu ble kalt), døde for noen uker siden.
    Og en gang så fikk jeg bakoversveis, da jeg kom på jobb, (som assisterende butikksjef på Rimi Nylænde).
    For det stod en fremmed person, og rydda flaskebordet der.
    Og det var han John Falchenberg, fortalte butikksjefen/søstera.
    Han hadde visst vært lat, og hu skulle stramme han opp, da.
    Noe sånt.
    Så hu dreiv med voksenopplæring, (av brødre), i Rimi, uten å gi de Rimi-uniform.
    For å si det sånn).
    Og da kunne ikke jeg jobbe på Løvås gård, når det begynte å bli kuldegrader, osv.
    På grunn av frostskaden på øret, som da ville blitt værre.
    (Martin og Grethe ville ikke at jeg skulle spise dispiril, (som visst hjelper mot frostskader, siden at blodet blir tynnere).
    Og de ville ikke at jeg skulle ha vaselin på øret, (som jeg hadde i ukene etter vinterøvelsen, når vi var utendørs, på Terningmoen, for at ikke frostskaden skulle bli verre).
    Og så ble jeg jaget, på min 35 års-dag, fra Løvås.
    Martin og Grete dro på MC-ferie, (med Martin sin MC), til Danmark.
    Og ungene til Grethe var hos Grethe sin mor i Svelvik, (de bodde visst tilfeldigvis bare noen kilometer unna mitt nevnte gromgutt-sted).
    Og da forlot alle gården, uten å lære meg hvordan man skulle mate dyra.
    (Martin og Grethe sendte meg for å se etter hestene.
    Men de var forsvunnet.
    Så det var veldig rart).
    De hadde for eksempel ikke lært meg å mate hønene, sauene og hestene.
    Så det var tydelig at noe ikke hang på greip.
    De tulla nok, for ellers ville de nok lært meg å mate de forskjellige dyra, før de stakk av.
    Jeg visste ikke hvor på låven som hønene holdt til engang.
    For å si det sånn.
    For jeg dreiv mest med skogsarbeid der, (ved en eng, noen hundre meter fra gårdstunet).
    Og da kom det noen MC-folk, (eller hva det kan ha vært), å jagde meg til England igjen, (jeg kom meg såvidt til Liverpool for restene av studielånet, og der fikk jeg meg etterhvert en lavt betalt callsenter-jobb, for Arvato/Microsoft, og ei kollega der, (Marianne Høksås fra Risør, som nå jobber som bibliotekar på BI), fant plass i et ‘Commonwealth-bofelleskap’ til meg, i Walton).
    (Jeg hørte at de sa at de skulle skyte meg.
    Da jeg gjemte meg ved den nevnte enga.
    Hvor jeg var ganske kjent.
    Før jeg løp til Farrisvannet og rodde over det, med en random pram/robåt).
    Så den frostskaden har skapt mye problemer for meg.
    Og det ser jo rart ut, når man jobber i butikk/sitter i kassa også.
    Så det er kanskje en medvirkende årsak til at jeg nå er arbeidsledig.
    Og fryserom/fryselager må jeg nesten være litt skeptisk til.
    Noe som kanskje gjør eventuelle arbeidsgivere skeptiske.
    Mens jeg bodde i Liverpool sentrum, (i Leather Lane), så begynte jeg derfor med ymse rettighetssaker, for å prøve å få tak noen erstatninger, (min far tvang meg til å bo alene fra jeg var ni år, så jeg har også omsorgssvikt-sak osv.).
    For å få noe ut av livet mitt, (jeg har planer om å starte opp min nettbutikk, (som solgte engelske isbre-mint), på nytt, blant annet, og jeg har også tenkt å gi ut mine memoarer på nytt, etter at Amazon klikka for cirka ti år siden, osv., osv.).
    Og da sa Forsvaret, (dette er jo over ti år siden, for jeg ble kasta ut fra Leather Lane, på urettmessig vis, i august 2011, var det vel).
    At de trengte erklæring fra en lege, om at jeg hadde frostskade.
    (Så dette med Statens Pensjonskasse, sa de ikke noe om.
    Så litt rart at de nå mener at denne saken sorterer under dere.
    Det kan man kanskje lure på.
    For å si det sånn).
    Og så hadde det seg sånn, at jeg var ute i Walton igjen, (hvor jeg bodde i det Commonwealth-bofelleskapet, som jeg måtte rømme fra, for jeg fikk ikke lov å ha varmovn på rommet, (men en barnløs grandonkel i Norge døde, så jeg fikk nok til depositum, sånn at jeg fikk min egen leilighet)).
    Men jeg ble arbeidsledig, (jeg ble tulla så mye med av ledere osv. på Arvato, at jeg måtte starte en arbeidssak, og de tok meg likevel ikke på alvor, så det ble til at jeg slutta).
    Og så skulle jeg på noe kurs, med Jet, (var det vel), noe jeg snakka med Working Links eller the Jobcenter om.
    Og de hadde kontor ute i Walton.
    Og mens jeg var der, så gikk jeg vel for å se litt, rundt der jeg hadde bodd før.
    Og da fant jeg et legekontor i Walton Village, (heter det vel).
    Men der ville de ikke gi meg time engang, (når jeg nevnte frostskade-erklæring og Forsvaret).
    Så jeg måtte gå til et lokalt legesenter, (i Liverpool sentrum), Marybone Healt Center.
    Dette var før jeg fylte 40, (husker jeg).
    Så det kan kanskje ha vært i 2009 deromkring.
    Og da måtte jeg ta sjekk av blod-trykk og veie meg, osv.
    Selv om jeg bare skulle ha en erklæring, (om at øret mitt var skadet), til Forsvaret.
    Og legen der, var en kineser, ved navn Chang, (sa han ihvertfall).
    Og han mente at øret mitt mest sannsynlig var skadet, på grunn av slåsskamp.
    Men det var jo bare tull.
    Men en kinesisk lege har vel muligens aldri hørt om frostskade-pasienter en gang.
    Så det var muligens derfor at han klikka.
    Og så har jeg sendt om denne saken, til ymse veteran-foreninger osv., i årenes løp.
    Uten å få noe særlig hjelp, dessverre.
    Da håper jeg at dere har fått svar på det dere lurte på.
    Og så håper jeg at dere kan sende denne erstatningen så fort som mulig.
    Nav (Bærum) tuller nemlig med meg, for tida.
    De har vedtatt at jeg skal få støtte til å betale strømregninger.
    Men de har liksom fått ‘mensen’, (som noen sier).
    Så de har satt seg på bakbeina.
    Og hva som feiler dem, er ikke lett å si.
    Når jeg dukker opp i resepsjonen der, så ber de meg plutselig, (etter mange uker/måneder), om å gå et nytt sted, for å levere bilag.
    De skulle ‘plutselig’ leveres et nytt sted, (sa en Steinar der), nemlig i en slags ‘konvertert’ forslags-postkasse, som de har gjemt, (mer eller mindre), i et hjørne der, (like ved gangen ut til toalettet).
    Så de behandler meg ikke på høvelig vis, (vil jeg si).
    For jeg hadde da levert bilag, i resepsjonen, i mange uker, (for Nav Trondheim heiv meg ut i kulda, uten støtte til mat/tak over hue, når jeg prøvde å bosette meg der, i 2018, etter at jeg fikk resten av grandonkel-arven, mange år forsinka, så jeg måtte bo på hotell en periode, i 2018, etter at jeg måtte flytte fra Trondheim).
    Og så begynner de plutselig å fekte med arma der, og si at jeg må levere papirene på en ny måte.
    Det syntes jeg var merkelig.
    Og mer eller mindre som noe ‘mongo’, (som de sier).
    Jeg har også en pensjonsbeholdning-sak, som jeg begynte med, på cirka den samme tida, som frostskade-saken og omsorgssvikt-saken.
    Så det er muligens sånn, at Nav derfor er sure/vanskelige.
    Fordi at de liker at jeg har en sak mot de, (for de bare spilte dumme, når jeg ønsket å få min pensjonsbeholdning sendt til utlandet, for cirka ti år siden).
    Nå tror jeg at jeg har fått med det meste her.
    Men hvis det er noe mer informasjon, som trengs, angående denne frostskade-saken, så er det bare å si fra.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>
    Date: tir. 31. aug. 2021 kl. 08:30
    Subject: SV: Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
     
     
    Hei
     
    Beklager, det ble feil saksnummer.
     
    Din henvendelse er mottatt og registrert med saksnummer 2021025711. Vennligst oppgi dette hvis du henvender deg til Forsvaret i sakens anledning.
    Vennlig hilsen
    Forsvarets e-postmottak
     
     
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: 30. august 2021 03:22
    Til: presse@spk.no
    Kopi: POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>; fpvs.kontakt <fpvs.kontakt@mil.no>; post@ombudsmann.no; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Emne: Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
     
    Noen personer som mottok denne meldingen, mottar ikke ofte e-post fra eribsskog@gmail.com. Les hvorfor dette er viktig
    Denne eposten er sendt fra en ekstern adresse eller organisasjon. Ikke åpne koblinger eller vedlegg dersom du er usikker på meldingens avsender eller innhold.
    Hei,
    tidligere denne måneden så gikk jeg et brev, (se vedlegg), fra Forsvaret.
    De sier at det er deres hos Statens Pensjonskasse, som skal betale erstatning for frostskade på øret, (noe jeg fikk under en vinterøvelse, under førstegangstjenesten).
    Dette erstatnings-saken har jeg holdt på med, i 10-15 år nå.
    Og dette har ikke Forsvaret opplyst meg om før.
    Ellers hadde dere fått denne saken tilsendt dere tidligere.
    Som det står på et av arkene, i brevet fra Forsvaret, (se vedlegg).
    Så skrev jeg under, på dimme-dagen, (i juni 1993), at jeg hadde fått en skade, under førstegangstjenesten.
    Så dette er noe jeg har sagt hele tiden.
    Men de første årene etter førstegangstjenesten, så var jeg mest opptatt av jobb osv., (og jeg hadde en yngre søster, ved navn Pia, som var hjemløs, på den tida jeg dimma, så jeg måttte også forsørge henne mer eller mindre, (på den tida), for at hu ikke skulle havna på plata liksom, og hu flytta inn på rommet mitt, på Ungbo, noen dager etter at jeg dimma).
    Jeg må også klage på, at jeg blir sendt rundt, som en kasteball her, (mellom staten sine forskjellige organer).
    Og noen e-post-adresse, for generelle henvendelser, klarte ikke jeg å finne, på deres nettsted.
    (Ei heller mail-adresser for deres direktører/ledelse.
    For å si det sånn).
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Når det gjelder papirene fra Forsvaret.
    Så kan de se ut som at jeg har skulka X antall øvelser, (i Heimevernet, som jeg ble overført til, etter endt førstegangstjeneste og en rep i mob-hæren).
    Men jeg har bodd i England, (jeg studerte først på University of Sunderland, og jobbet så i Liverpool), fra 2004 til 2014.
    Og jeg hørte aldri noe fra Forsvaret om disse øvelsene.
    Og det var vel ikke meningen at jeg skulle være med på de, når jeg bodde i utlandet.
    Så her har det skjedd noe surr.
    Og det var også sånn, at i årene før 2004, så jobba jeg som butikksjef, (fra 1998 til 2002).
    Og da hendte det, at det var mye å gjøre på jobb, og at jeg derfor ba om utsettelse, når den årlige rep-øvelsen nærmet seg.
    Men da har jeg fått det som ugyldig fravær, i mine papirer, (hos Forsvaret), når det egentlig var godkjent og alt i orden.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    PS 2.
    Det var også sånn, at mens jeg bodde i England, så hadde jeg mine private ting, (antikvitet-gaver fra min mormor, som var etter dansk adel/overklasse, mer eller mindre genialt kryssordprogram som jeg lagde på NHi i 1992/93 og HV-utstyr mm.), det lå hos City Self-Storage.
    Og de tingene har jeg ikke fått tilbake, fra City Self-Storage, etter at jeg flytta tilbake til Norge, (i 2014).
    (Det lå mye mer der og, som foto-album, plate-samling, osv., osv.).
    Og de tingene har visst Forsvaret nasjonalisert, ville City Self-Storage ha det til.
    Selv om hu som sa det, har slutta, i det firmaet, og nå driver med yoga-undervisning.
    PS 3.
    Det var også sånn, (som man kan se i papirene fra Forsvaret), at militær-legen, (Dr. Elle), på Terningmoen, (hvor jeg avtjente min førstegangstjeneste).
    Han ga meg en salve, (etter vinterøvelsen), mot frostskade på øret.
    Men den salven sa min medsoldat Odd Sundheim, (som var på samme lag som meg), om, at ville gjort frostskaden verre, for den inneholdt vann.
    Så det gikk ikke an å høre på han militær-legen tydeligvis.
    Det var også en gang, som jeg hadde en veldig hoven akilles-sene, (tidligere under førstegangstjeneste-året), og da sa militær-legen at jeg hadde en _liten_ hevelse.
    Men det var ikke en liten hevelse, vil jeg si.
    Så han legen var kanskje ikke helt i vater.
    (For å si det sånn).
    Så dette må jeg klage på.
    Det var også en annen medsoldat, (Bekkelund, eller noe, fra Innlandet), som viste meg dattera til militærlegen, (Mengele som han ble kalt), på diskoteket Alexis, en gang.
    Og det hang ikke helt på greit, at Bekkelund skulle vise meg hu jenta, (ei ung/sprekk blondine), sånn uten videre, (de andre fra Elverum/Innlandet, likte ikke så godt, at vi vernepliktige fra Oslo-området, ble kjent med Elverum-damene, kunne det virke som).
    Så det var kanskje noe rart som foregikk.
    PS 4.
    Det var også sånn, at jeg skulle ha et møte, på NHI, (høsten 1992), om det kryssord-programmet.
    Men vi var først statister på Sekondløytnanten-filmen, (i Kvikne, i Østerdalen).
    Og da ville noen, at vi som spilte tyske soldater, skulle ha hjelmen, på armen, mens vi løp, (i en fange-scene).
    Og da fikk jeg visst blodpropp i armen.
    Og troppsjef Frøshaug nektet meg å ringe NHI, for å forklare om at jeg ikke rakk møtet.
    For vi dro så mer eller mindre rett til en øvelse, i Kongsberg-traktene.
    Og da måtte jeg til militærlegen på Heistadmoen, (husker jeg), på grunn av armen.
    Og det har jeg seinere tenkt, at kan ha vært en blodpropp.
    Men det skjønte visst ingen av legene, (hverken de på Heistadmoen eller Terningmoen).
    Og det nevnte dataprogrammet vil ikke NITH/Høyskolen Kristiania gi meg en kopi av.
    Så det ødela for meg, (jeg fikk også dårlig karakter), at troppsjef Frøshaug nektet å stoppe bussen, på vei tilbake til Terningmoen, sånn at jeg kunne ringt NHI, og forklart om hvorfor jeg ikke kunne dukke opp, på klage-møte.
    PS 5.
    Da jeg bodde i England, så ble jeg arbeidsledig, under Finanskrisen.
    Men  jeg bygget opp en liten nettbutikk.
    Og jeg ba Nav om å sende meg min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).
    Men de bare begynte å kveme, og lot som at de ikke forstod hva jeg mente.
    Så det må jeg klage på.
    ———- Forwarded message ———
    Fra: POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>
    Date: tir. 27. jul. 2021 kl. 12:54
    Subject: SV: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
     
     
     
    Din henvendelse er mottatt og registrert med saksnummer 2021025711. Vennligst oppgi dette hvis du henvender deg til Forsvaret i sakens anledning.
     
    Vennlig hilsen
    Forsvarets e-postmottak
     
     
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: 23. juli 2021 09:32
    Til: Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>
    Kopi: POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>; post@ombudsmann.no
    Emne: Re: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
     
    Denne eposten er sendt fra en ekstern adresse eller organisasjon. Ikke åpne koblinger eller vedlegg dersom du er usikker på meldingens avsender eller innhold.
    Hei,
    nei jeg så i nettavisene i går, at det hadde vært noe problem med internett osv., (og at mange store nettsteder hadde problemer).
    Men dere kan kanskje prøve igjen nå, så kanskje det virker nå.
    (For å fleipe litt).
    Jeg synes ihvertfall at dere burde slutte å sende meg rundt som en kasteball.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    fre. 7. mai 2021 kl. 11:37 skrev Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>:
    Beklager, men det virker ikke, det kommer ikke fram.
    Vennlig hilsen
     
    Forsvarets personell- og vernepliktssenter (FPVS)
    forsvaret.no
    Telefon: 915 03 003
     
     
     
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 07. mai 2021 11:32
    Til:
    Emne: Re: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    Hei,
    nå har jeg gått på handel og kontor i sin tid.
    Og det tror jeg er deres jobb, å sende dette videre.
    Dessuten sa han Lydersen at det var til dere dette skulle.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Her er mer om dette, (fra Facebook):
    ‘Tillitsvalgtordningen i Forsvaret
    Statlig organisasjon
    to. 09:09
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret svarer på et innlegg du har publisert på siden deres. Se innlegg.
     
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I går kl. 09:09
    Hei Erik,
     
    Det er ikke så lett å finne navn på tillitsvalgte så langt tilbake i tid. Men jeg kan gjerne se på saken om du ønsker det?
     
    Mvh
    Anette Hyldmo, landstillitsvalgt
    to. 11:24
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret svarer på et innlegg du har publisert på siden deres. Se innlegg.
     
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I går kl. 11:24
    Hei Erik,
     
    Det er vanskelig å få tak i tillitsvalgte så langt tilbake i tid, men jeg kan se på saken din om du ønsker det?
     
    Mvh
    Anette Hyldmo, landstillitsvalgt
    to. 23:20
    Du sendte I går kl. 23:20
    Hei,
     
    ja landstillitsvalgt er kanskje bedre enn hovedtillitsvalgt igjen.
     
    Det hadde vært bra hvis dere kunne sett på det, og funnet en brukbar løsning.
     
    Det er vel ingen som liker å krige mot Forsvaret liksom.
     
    Men jeg tror at Forsvaret tjener på det, (i det lange løp), hvis de behandler folk på en real måte.
     
    Det var jo ikke sånn at jeg ville i militæret heller, men det var snakk om verneplikt, som de fleste måtte igjen, på den tida.
     
    Jeg har prøvd å forklare om denne frostskade-saken i en perm-link.
     
    Og den nettsiden linket jeg til, i min Facebook-post, på siden deres.
     
    Men det innlegget er visst borte nå.
     
    Så jeg kan prøve å linke til den saken igjen, (på nettstedet mitt).
     
    Jeg trodde kanskje at dere hadde noe slags arkiv, hvor dere oppbevarte navnene, på de tillits-folka, som har vært i Forsvaret, i årenes løp.
     
    Takk for svar!
     
    Mvh.
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Her er en link til den nevnte frostskade-saken:
     
    https://johncons.net/frostskadesak.html
    10:04
     
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I dag kl. 10:04
    Hei Erik,
     
    Vi har tatt en titt på saken, men har dessverre ikke kunne finne arkiver på tillitsvalgte så langt tilbake i tid. 
     
    Vi tror det beste for deg ville være å kontakte Forsvarets Personell og Vernepliktsservice. De håndterer slike saker og har kanskje arkiver på vernepliktige. Du kan nå de på nummeret: 915 03 003.
     
    Ønsker deg en god helg! 
     
    Med vennlig hilsen,
    Ola Lydersen, Vernepliktsrådet
    11:04
    Du sendte I dag kl. 11:04
    Hei,
     
    jeg har nå sendt en mail til Forsvaret om dette.
     
    Så får vi se om de finner ut noe.
     
    Men jeg syntes din kollega Anette sa, at hu skulle se på sjølve saken.
     
    Så man kan kanskje lure på litt hva dere driver med der.
     
    Erik Ribsskog
     
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I dag kl. 11:26
    Hei igjen, 
     
    Vi har sett på saken og det går ikke innenfor vårt ansvarsområde. Saker som dreier seg om erstatning for skader påført i tjeneste er opp til Forsvaret å avgjøre. 
     
    Mvh, 
    Ola Tollnes Lydersen, Vernepliktsrådet
    Du sendte I dag kl. 11:30
    Hei,
     
    da skjønner jeg ikke hvorfor hu Anette sa dere skulle se på saken.
     
    Min tidligere nevnte kamerat Magne Winnem ville at soldatene skulle få billigere øl, når han var hoved-tillitsvalgt, så jeg skjønner at dere bare er opptatt av sånne russe-greier.
     
    Det virker også litt som at dere er et russe-styre når dere svarer to ganger (som hu Anette gjorde), og bare bytter saksbehandlere osv.
     
    Erik Ribsskog’.
     
    fre. 7. mai 2021 kl. 11:12 skrev Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>:
    Hei
    Kan du sende dette til:  postmottak@mil.no
     
    Vennlig hilsen
     
    Forsvarets personell- og vernepliktssenter (FPVS)
    forsvaret.no
    Telefon: 915 03 003
     
     
     
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 07. mai 2021 10:56
    Til:
    Emne: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann
    Hei,
    jeg har vært i kontakt med Tillitsvalgtordningen i Forsvaret, (Ola Lydersen blant annet).
    Og de sier at de ikke har arkiver over hvem som var min tillitsmann under førstegangstjenesten.
    (Jeg har en gammel frostskade-sak, (jeg fikk frostskade på vinterøvelsen), som jeg lurte på om troppens tillitsmann kunne hjelpe meg med.
    For jeg har tidligere kontaktet Forsvaret, Forsvarets Ombudsmann og veteran-organisasjoner uten å komme noen vei).
    Ola Lydersen mente at dere hadde oversikt over hvem troppens tillitsmann var.
    Jeg husker at han het Bakke (eller Bache), og at han var fra Lillehammer-traktene.
    Men hva fornavet var, det husker jeg ikke.
    Så da er det ikke så lett å finne han.
    Så om dere har noe kontakt-informasjon for han.
    (10 Torp var den første tillitsmannen, (han fikk sparken som tillitsmann for å ha tulla med vaktlistene), og han svarer ikke på Facebook).
    Hvis dere har kontakt-informasjon for hovedtillitsvalgt, så er det også bra.
    Jeg var i infanteriet under førstegangstjenesten.
    Jeg var i tropp 1, i geværkompaniet, på Terningmoen, (IR 5).
    Og jeg var juli 1992-kontingent.
    På forhånd takk for hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2 vedlegg
    IMG_20211215_0001 paint.jpg
    574K
    IMG_20211215_0002 paint.jpg
    540K

    PS.

    Her er vedleggene:

    IMG_20211215_0001 paint

    IMG_20211215_0002 paint