PS.
Her er vedleggene:



PS.
Her er vedleggene:



Nå var jeg ute for å hive søppel og ta inn post.
Og den ‘Mars-søppelkassa’, (fra Fredrikstad-firmaet Total), var sånn, at den ene luka, ikke åpna seg.
(Man skal tappe/tæppe med en sånn nøkkelbrikke, (som muligens har en RFID-chip inni seg).
Noe sånt).
Og det står ikke noe sted, hva feilen er.
Søppelkassa blinker, (på det stedet man skal tappe/tæppe), med et blått lysdiode-lys.
Men hva den blinkinga skal bety, det står det ikke noe om, noe sted.
Det var også sånn, at det var måket, foran alle inngangsdørene, unntatt min.
Og det er vel sånn, at det er en vaktmester, som skal gjøre dette.
(Uten at dette er klart).
Da jeg flytta inn her, (i 2018), så fikk jeg en kjempe-tjukk perm, fra kommunen.
Og der har de forklart om alt mulig.
Eller, de har forklart om en del forskjellig.
Men om gressklipping, snømåking og kabel-TV-avtalen, så står det ikke et ord.
Og de to fra kommunen, som viste meg leiligheten, (etter at jeg hadde skrevet under kontrakten), de frika meg ut.
(De forfalsket et skjema, og skrev at det var gardinstang i stua, (noe som manglet).
Blant annet).
Så jeg har skydd Bærum kommune sin bolig-bistand-avdeling litt.
(Jeg har jo bodd her noen år nå.
Så jeg husker ikke nøyaktig hvordan dette var nå.
Det var nok en del andre ting også.
I tillegg til det med gardinstanga.
For å si det sånn).
Så å finne ut av dette, er ikke så enkelt.
(Må jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Det med måkinga foran inngangsdøra.
Det er ikke så viktig for meg.
(For jeg klarer å gå i litt snø.
Må jeg si).
Men hvis jeg skal bestille varer, fra bud, (som Oda eller Porterbuddy).
Så klager kanskje de.
Så jeg vet hvordan noen arbeidere er.
Det er ikke sånn at alle tar sin jobb, innen kundeservice, så kjempe-alvorlig.
For å si det sånn.
Jeg har også jobba, som bud, (en søndagsjobb, som jeg hadde i 1996), for Chinatown Expressen Eiksmarka.
Og noen av mine kolleger der, var litt spesielle, (noe jeg har skrevet om i Min Bok 5), og gjorde/sa mye rart.
Må jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte å.
Men men.
PS 2.
Det er også sånn, at ingen lukker lukene, til ‘Mars-søppelkassa’, (kan det virke som).
Siden at den ene luka ikke åpna seg.
Så lukka jeg ikke den andre luka.
(Etter at jeg var ferdig med å hive søppel).
Så disse lukene, blir bare stående åpne.
(Kan det virke som).
Men noen er vel nøye på det, og sier at disse lukene skal være lukket.
Og så rakker de kanskje ned på folk, og sier at den og den ikke har lukket luka etter seg.
(Jeg ble dratt med på ferie, til Jugoslavia, sommeren 1980.
Og der var det sånn, (på et hotell vi dro til).
At alle ungene begynte å peke på meg, når jeg var i svømmebassenget, uten badehette, (for det var visst så nøye, at man skulle ha badehette, i dette hotell-bassenget).
(Jugoslavia var et kommunistland, (på den tida).
For å si det sånn).
Så disse ungene rotta seg sammen, mot meg, (må man vel si).
(Noe jeg vel har skrevet om, i Min Bok.
For å si det sånn).
Så man bør helst ha sitt på det tørre, (og lukke sånne luker etter seg osv.), må man vel si.
Når man vet hvordan folk er.
Men hvis disse lukene ikke virker, når det er mer fem kuldegrader, (for eksempel).
Så er jo dette, (med Total sine ‘Mars-søppelkasser’), en åndssvak patent.
(Må man vel si).
Og skal man da lukke luka etter seg, eller ikke.
Det kan man kanskje lure på.
(Igjen så er det ikke brukervennlig, det står ikke noe lapp/skilt, (for eksempel), om hva man skal gjøre, (skal man lukke luka etter seg, eller ikke).
Og det står heller ikke noe sted, om hva blå blinking betyr.
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Ifjor vinter, (eller om det var i forfjor), så var det minst en gang sånn, at noen hadde måkt snø, foran døra mi.
(Husker jeg).
Så jeg regner med, at det er en vaktmester, (eller kommunen), som har som jobb, å gjøre dette.
(Noe sånt).
Og de strør også kjempe-dårlig, (hele vinteren), i bakken opp mot ‘Mars-søppelkassa’, osv.
(Noe jeg har blogget om tidligere.
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

PS.
Jeg gikk jo opp til ved den lekeplassen.
For å finne Leif Arne Pedersen.
(Som bodde i et av nabohusene).
Dette var fordi at min lillesøster Pia, (som nettopp hadde flytta/flykta til Berger, fra Larvik/Tagvedt), hadde uttrykt sin beundring for Leif Arne Pedersen, (når noen spurte henne om hvem hu likte).
Og så var det istedet Christell som var der oppe, (i den øverste delen av Havnehagen), og dreiv og tulla, da.
(Selv om hu nettopp hadde vært i den nederste delen av Havnehagen, (hvor hu bodde).
Da Pia ble spurt om dette.
For å si det sånn).
Det var forresten litt nede i en skråning, (ned mot den gangveien som man kan se på kartet overfor), at Christell dreiv med dette.
Men hu har/hadde så lyst hår, at jeg likevel fikk øye på henne, (i øyekroken), da jeg gikk gjennom Havnehagen.
(For å si det sånn).
Men både Pia, Christell og jeg, var vel egentlig for gamle/modne, (må man vel si), til å være på lekeplasser, på den tida.
Så jeg stusset litt over, hva Christell gjorde der.
Og så gikk jeg bort for å se, hva hu dreiv med da, (siden at jeg ikke fant Leif Arne).
(Noe sånt).
Og Christell var da ni og et halvt år, (blir det vel).
Og det var cirka så gammel som jeg var, da min far flytta fra meg, (sånn at jeg måtte bo aleine).
(For å si det sånn).
Så lekeplassen var egentlig for yngre unger.
(Må man vel si).
Ihvertfall så var det ikke en plass, for å kle av jentunger.
(For å si det sånn).
Og det var også en gutt, (muligens Ola Uglum eller lillebroren til Aina Svendsen), som hang rundt hu ‘truse-jenta’, da dette foregikk.
(Sånn som jeg husker det).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Så både min lillesøster Pia, (som noen ganger sov i en smal seng, (på det første rommet mitt i Leirfaret), sammen med Cecilie Hyde, som Pia seinere sa om, (til min mor), at var lesbe), og min stesøster Christell, har begge hatt noen lesbiske tendenser, under oppveksten, da.
(Må man vel si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
På onsdag 20. oktober, så dro jeg til Kiel, med Color Fantasy.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Og da måtte jeg legge den billetten inn på smart-telefonen.
Men jeg måtte jo kjøpe billett, før jeg gikk hjemmefra.
(For å stå på plattformen, og fikle med bank id-brikke og passord, osv.
Jeg vet at det finnes bank id for mobil.
Men hva når nett-trollene da porterer mobil-nummeret?
Hm).
Da ville det vært bedre, med de billett-automatene, som de hadde før, (vil jeg si).
For da kunne man kjøpe billett, på stasjonen.
Istedet for at man må planlegge fælt.
For det er jo litt styr, å kjøpe billetten, (når man først må inn på et PC-nettsted og så inn på en mobil-app, og jeg må da også få smart-telefonen online).
Så da har jeg pleid å kjøpe billetten, noen timer før jeg skal dra.
(For at det ikke skal bli mye stress.
For å si det sånn).
Men da må jeg jo sitte og planlegge dagen, (for når jeg skal pakke og når jeg skal spise og når jeg skal dusje/barbere meg osv., (for jeg har en tungvint leilighet, med for lite varmtvann og jeg kan ikke ha på vaskemaskinen og komfyren samtidig, (for eksempel), for da går strømmen)).
(Siden at jeg kjøpte enkeltbillett, (som kun varer i en time).
For å kjøpe en dyrere billett, (for eksempel dagskort eller månedskort), ville jo vært å sløse.
For å si det sånn).
Så dette var enklere når det fantes billett-automater, (må jeg si).
En annen løsning, kunne ha vært å brukt reisekortet.
Men det kan man ikke ‘lade opp’ online.
Men hu blir vel da sur, siden at hu muligens mener, at man kan få Corona, fra å ta på reisekortet.
Noe sånt).
Så det virker som at Ruter har lagt sjela si i, å gjøre dette med å reise med t-banen, så kronglete som mulig.
(Noe sånt).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
På Extra Bekkestua, (hvor jeg kjøpte munnbind osv.), var det mye esker på gulvet, (som vanlig):

PS 3.
Bekkestua Senter kunne kanskje ha vaska dossene osv., før de åpna:

PS 4.
Det var også kaos utafor Mester Grønn, (heter de vel):

Bekkestua Senter hadde heller ikke tømt søpla si:


PS 7.
Det var også sånn, at to damer, (ei hvit og ei farget), stod og skravla, til den store gullmedaljen der.
(Det var som at de ikke hadde åpna enda.
Noe sånt).
Og det var også sånn, at en fullvoksen sikh, (med Boots-uniform), kom bort til meg, og spurte om jeg trengte hjelp, når jeg stod og kikka der.
(For jeg tenkte ikke på det med en gang, at de hadde både herre og dame-såler, (eller de skulle ha hatt både dame og herre-såler).
Så jeg holdt på å kjøpe dame-såler.
Men så skravla de kvinnfolka så mye/lenge.
Så jeg venta med å gå bort til kassa, til at de var ferdige med å skravle.
Men de ble aldri ferdige.
Og da dukka han sikhen opp, fra resept-kassa, og spurte om jeg trengte hjelp.
Men jeg venta bare på at de kvinnfolka, (i den vanlige kassa), skulle bli ferdige med å skravle.
Men det lot sikhen som at han ikke skjønte, (kunne det virke som).
Og så la jeg merke til, at de var utsolgt for herre-såler.
Og da gikk jeg derfra, uten å kjøpe noe.
Og det var vel også sånn, at jeg så på fotvorte-medisin, (og andre merker av innleggssåler, (men de ble for tjukke)).
(Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe dette i Norge eller i Tyskland, (var det vel).
Noe sånt).
Så det var flere ting jeg skulle ha, egentlig.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Her er mer om dette:

PS 9.
Jeg kjøpte etterhvert en meny, på Burger King.
Og den bestillingsautomaten deres, er litt vanskelig å skjønne.
For det står ‘db’ istedet for ‘dobbel’, (på den uoversiktelige menyen), når man skal bestille, (på deres touch-skjerm).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.
Her er mer om dette:

Jeg tok så toget til Sandvika, (for å levere en faktura på Nav), og der var det sånn, at kommunen, (blir det vel), ikke hadde tømt søpla si:

PS 12.
Noen hadde bare satt fra seg noe søppel, inne på Løkketangen Senter, (kunne det virke som):

PS 13.
Sandvika har herma etter Bekkestua, og også begynt med ‘Hiroshima-kaos’, (for å si det sånn):

PS 14.
Her er mer om dette:

PS 15.
Enda mer om dette:

PS 16.
Og enda mer om dette:

PS 17.
Da jeg skulle ta toget tilbake til Oslo, så krydde det av ‘refleks-kjeledress-folk’ overalt:

PS 18.
Her er mer om dette:
PS 19.
Boots Solli Plass hadde de varene jeg skulle ha:

PS 20.

PS 21.
Kiwi hadde også slurva med å tømme søpla si:

PS 22.
Oslo kommune, (eller om det er Color Line sitt ansvar), er ikke noe flinke, til å fjerne klistremerker, på Hjortneskaia, (som det vel heter):

PS 23.

PS 24.
Siden at innsjekkingsautomatene ikke virka.
Så stilte jeg meg i en kø, foran en luke.
Men da dukka det opp en nærgående gubbe, (med Meny-bæresposer), bak meg, i køen.
Og han gubben oppførte seg, som om jeg ikke stod der.
(Han lente seg framover, sånn at det ble som noe veldig nærgående, da.
Må jeg si).
Så jeg gikk ut av køen, og stilte meg istedet bakerst, i en annen kø.
Og da ble han gubben ferdig før meg, med å sjekke inn.
Og da gikk han meg ned, (på vei bort fra de nevnte lukene da).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 25.
Her er mer om dette:

PS 26.
Da jeg kom fram til luka.
Så viste det seg, at det satt ung homse der.
(En ung mann som prata/oppførte seg tilgjort.
Sånn at man skjønte at han var homo.
Må man vel si).
Og han homsen viste et slags holdt-signal mot meg.
Og så hjalp han noen, (en tyrkisk/albansk familie muligens), som nettopp hadde funnet ut, at innsjekkingsautomatene ikke virka.
(Og som ble litt hjelpeløse/satt ut, da.
Kunne det virke som).
Og så når det ble min tur, så heiv han homsen noe i søpla.
(For å si det sånn).
Og så fikk jeg et annet boarding-card, (kunne det nesten virke som).
Og det boarding-cardet, (som også er en nøkkel), var til en lugar, som ikke hadde blitt rydda/vaska.
(Viste det seg).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 27.
Jeg tok et bilde av han homsen, (som vel tidligere har stått ved boarding-card-scannerne og delt ut brosjyrer), mens jeg venta på at det ble min ‘kohort’ sin tur, til å gå på ferja:

PS 28.
Her kan man se hvordan lugaren jeg fikk så ut:

PS 29.
Her er mer om dette:

PS 30.
Og enda mer om dette:

PS 31.
Og enda enda mer om dette:

PS 32.

PS 33.
Og enda enda enda enda mer om dette:

PS 34.
Og enda enda enda enda enda mer om dette:

PS 35.
Og enda enda enda enda enda enda mer om dette:

PS 36.
Og enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

PS 37.
Og enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

PS 38.
Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

PS 40.
Som jeg har blogget om tidligere.
Så skjedde det noe lignende, (at lugaren min ikke var rydda/vaska).
Den nest forrige gangen, (i slutten av august vel), som jeg dro til Kiel.
Og som da, så gikk jeg til resepsjonen, og viste dem et bilde, av den ustelte lugaren.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 41.
I resepsjonen, så fikk jeg etterhvert snakke med ei middelaldrende brunette.
Og hu begynte å okke seg over vaskefirmaet.
(Uten at hu sa noe om hvilket firma dette var.
Og jeg stusset også over dette.
Min tremenning Anita Syversen, (fra Lørenskog), jobba på cruise-skip, en periode, på begynnelsen av 90-tallet.
Men hu sa ikke noe om at det var et vaskefirma.
For å si det sånn).
Og så ble jeg sendt opp på dekk, (må jeg si).
For jeg fikk ikke noen mat/drikke-kuppong, (som forrige gang).
Så jeg måtte sitte, på en våt/kald benk, på dekk, i en drøy halvtime.
Og så fikk jeg en ny lugar.
Og den var med minibar-varer osv., (en del øl, brus og Baileys, mm.).
Og det lå også slåbrokker, på lugaren.
(Noe jeg ikke har sett, på de lugarene som jeg pleier å kjøpe.
Som er de billigste.
Siden at de nye Kiel-ferjene har bra standard, (i teorien), da.
Og ei ‘bølle’, (må man vel si), ringte fra resepsjonen.
(Dette var ei med vestlands-dialekt).
Hu bølle-ringte til meg, litt ut på kvelden.
(Uten å egentlig ha noe spesielt på hjertet, som hu skulle meddele.
Kunne det virke som).
Og da spurte jeg om det var spa var inkludert, (siden at det lå slåbrokker, (og tøfler), på lugaren, (noe man visst får med hvis man kjøper spa-time)).
Men de slåbrokkene var kun for bruk, på lugaren, sa bølla, (som ikke ville si hva hu het).
Så det ble litt kleint, (som de sier), vil jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Her er mer om dette:

PS 43.
Enda mer om dette:

PS 44.
Og enda mer om dette:

PS 45.
Og enda enda mer om dette:

PS 46.
Og enda enda enda mer om dette:

PS 47.
Og enda enda enda enda mer om dette:

PS 48.
Og enda enda enda enda enda mer om dette:

PS 49.
(Etter å ha sitti på dekk en drøy halvtime).
Så spurte jeg etter hu Gabrielle.
(For hu sa at jeg skulle gå tilbake til resepsjonen, klokka halv tre.
Var det vel).
Og da var det sånn, at det satt et par ‘skruller’, (må man vel si), i resepsjonen.
Hu som satt i den luka jeg gikk til, bare pekte bort, på hu Gabrielle, (som satt og dreiv med noe slags ‘kartotek-arbeid’, (eller hva det kan ha vært), litt bortafor lukene).
(Noe sånt).
Jeg måtte bare stå der, (på utstilling liksom), til hu Gabrielle ble ferdig, (med hva hu nå dreiv med).
Og sånn kunne jeg ikke behandle kunder selv, då jeg jobba som butikksjef, (i Rimi-kjeden), for eksempel.
Hvis en kunde lurte på noe.
Og sa fra i kassa.
Og da måtte jeg gå bort til kassa, og hjelpe kunden.
Jeg kunne ikke gå ned på spiserommet, og ta meg en brødskive, (for eksempel).
Da hadde jeg nok fått sparken, (hvis jeg skulle tippe).
Så jeg fikk litt bakoversveis, av denne kundeservicen, (til Color Line), må jeg si.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 50.
Det var også sånn, at da jeg reiste meg opp fra benken ‘min’, på dekk, (for å gå ned til resepsjonen), så ble jeg gått ned, av en pakistansk familie, (som liksom dukket opp, som skutt ut av en kanon):

PS 51.
Etter å ha pakket ut osv., så gikk jeg opp i hamburger-baren, for å hive i meg dagens andre burger.
(Etter å ha vært på Burger King Oslo S.
Og da glemte jeg først, at de, (til forskjell fra Burger King), hadde øl.
Og det var en svær neger, som tok imot bestillingen min.
Og akkurat da jeg hadde betalt, (ved å tæppe).
Så tenkte jeg, at søren jeg skulle ha bestilt en øl, (og ikke Pepsi).
Og negeren hadde ikke begynt å helle Pepsi, oppi noe beger.
Så jeg tenkte at jeg kunne jo betale noen ti-kroninger til, (som det står på en skjerm at er mulig), for å få en øl istedet.
(For dette var jo en Kiel-tur.
Og ikke en jobb-spisepause.
For å si det sånn).
Og da var det så vanskelig, (å slå inn 30 kroner, og gi meg en øl istedet for brus), kunne virke som.
Negeren måtte ha hjelp, av ei ung brunette, (som også jobba der).
Og da måtte jeg betale for en ny meny, (cirka 200 kroner).
Istedet for at de bare slo inn 30 kroner, (som var differansen).
(For å si det sånn).
Og så skulle jeg få det gamle beløpet, (cirka 170 kroner), inn på kontoen.
Sa de først.
(Av en eller annen grunn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 52.
Her er mer om dette:

PS 53.
Enda mer om dette:

PS 54.
Det var også sånn, at han som helte oppi ølen, (muligens en fra Sri Lanka, eller noe lignende), holdt sånn på glasset, at det ble uhygienisk:

PS 55.
Negeren mente at burde kjøpe både Pepsi og øl.
Men jeg var litt irritert, på grunn av tullet med lugaren.
Så jeg forklarte at jeg ønsket å oppgradere menyen, og ikke ha både øl og brus.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 56.

PS 57.
I mini-baren på den nye lugaren.
Så var brusen bare stabla en i høyden, (og noe av brusen innholdt aspertam, som jeg ikke er fan av).
(Ølen var stabla to i høyden.
Men det var bare en rad med øl, (så det ble bare fire bokser)).
Så derfor bestemte jeg meg for, å likevel kjøpe det vanlige, i tax-free-butikken.
(For det går en del drikkevarer, på to døgn.
Blant annet så pleier jeg å spise McDonalds-mat på lugaren, på tilbakeveien.
Siden at jeg en gang fikk utvannet cola i hamburger-baren.
For å si det sånn).
Så de har tydligvis kjøpt for små/puslete kasser, til disse nye Kiel-ferjene, (for på Crown/Pearl er visst ikke dette noe problem).
(Selv om de sa noe annet, i november.
Som var sist jeg dro på cruise).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 58.
Her er mer om dette:

PS 59.
Enda mer om dette:

PS 60.
Det var også, en besynderlig gubbe, (må man vel si), som spurte meg, (utafor tax free-butikken), om jeg visste hvor resepsjonen var.
Istedet for å spørre noen som jobba på ferja.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 61.
Her er mer om dette:

Jeg måtte trekke ut telefonledningen, (på lugaren), på grunn av mas fra resepsjonen:

PS 63.
Her er mer om dette:

PS 64.
Det var ikke noe såpe i dusjen, (på lugaren):

PS 65.
Jeg kjøpte tre bæreposer i tax free-butikken, og kassamannen slo bare inn en:

PS 66.
Her er mer om dette:

PS 67.
Enda mer om dette:

PS 68.
Fanta-boksene, (som stod i minibaren), var det aspartam i, (fant jeg ut).
(Noe det vel ikke var, sommeren 1980, da min far og hans samboer Haldis, dro med Haldis sin datter Christell og meg, på ferie, til Jugoslavia.
Da kjørte vi hele veien ned, (på 3-4 dager).
Og Christell kjøpte alltid Fanta på bensinstasjonene, (og jeg kjøpte Coca-Cola), husker jeg.
Og Christell forklarte, (i Italia), at Fanta-boksene smakte forskjellig, i hvert land.
(Noe sånt).
Men aspartam tror jeg ikke at det var i de.
Det søtningsmiddel var vel ikke så vanlig, på den tida, hvis jeg skulle tippe).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 69.
Her er mer om dette:
PS 70.
Enda mer om dette:
PS 71.

PS 72.
Bartenderen, (som var fra Pakistan eller Azerbadsjan, eller noe sånt), hadde veldig dårlig ånde, (og stinka hvitløk, (blant annet), sånn som jeg husker det:

PS 73.
Jeg gikk inn på diskoteket.
Og da var det sånn, at jeg måtte gå inn på dansegulvet, (med halvliteren).
(Noe som egentlig ikke er lov.
De har en sånn ‘russisk’ plakat om dette, på veggen der.
Noe jeg ikke kan huske å ha sett andre steder.
For å si det sånn).
Og det var også noen gjester, (i ‘pingvin-dresser’), som lagde en lignende propp.
(Litt lenger bak).
(Andre etasje var stengt som vanlig.
På ‘russisk’ vis.
Må man vel si).
Og da skjedde det samme, som for noen år siden.
Da var det en middelaldrende/eldre ‘pingvin’, (muligens faren til Ragnhild fra Stovner), som gikk inn i meg, da jeg stod ved en slags bordplate, som de har der, (ihvertfall så er det en lignende bordplate, på motsatt side av dansegulvet, (hvor det ofte står kjempe-breie vakter)).
Og han eldre ‘pingvingen’ gikk rett inn i meg, (istedet for å gå bak meg, hvor det var kjempegod plass).
Og sånn var det i oktober og.
At en yngre ‘pingvin’, (han som satt og lagde propp, bak DJ-en), gikk rett mot meg, (istedet for å gå bak meg, hvor det var god plass).
Jeg satt ut albuen, (for jeg trodde at dette var en fyllik, som ikke så hvor han gikk).
Men da stoppet ‘pingvingen’ opp, og trykket meg, på armen.
Noe som jeg syntes, at ble veldig homsete.
Så jeg tenkte på hva jeg skulle gjøre.
Og jeg hadde en nesten full halvliter.
Som jeg nesten helte over ‘pingvinen’.
Men så tenkte jeg, at det er noe kvinnfolk gjør.
(For jeg husker at min yngre halvbror Axel sin sjef Peter Mejlhus.
Han fikk en halvliter helt over seg, fra en av sine serveringsdamer, (ei norsk ei).
På utestedet Steamen, (hvor Axel ville feire 17. mai, utpå kvelden, i år 2000, kan det vel ha vært)).
Så det ble til at jeg ikke gjorde noe.
Og da gikk han homsen/pingvinen videre da.
(Jeg har seinere lurt på om dette kan ha vært broren til Ragnhild fra Stovner aka. Ragnhild von Harling.
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 74.
Her er mer om dette:

PS 75.
Enda mer om dette:

PS 76.
Det var også sånn.
At når jeg var ferdig med å drikke halvliteren, så måtte jeg på dass.
Og da var han ‘pingvinen’ der.
Og han prata med seg selv, på vestlandsdialekt.
(Var det vel).
Jeg lot som at jeg ikke så han, (må jeg si), og gikk inn på en sånn do-bås der.
Men det var veldig ampert der, (må jeg si).
Jeg vet ikke hva han ‘pingvinen’ ville meg.
Men dette var det første cruiset, som jeg var på, (etter gjenåpningen), som nattklubben var åpen på.
Så jeg hadde lyst til å ha det litt morsomt, (og kanskje møte noen kvinnfolk), da.
Så noen mannfolk i pingvin-dress, var det siste som jeg hadde interesse av, å ha noe med å gjøre.
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 77.
Etterhvert så fikk jeg nesten hele nattklubben for meg selv, (jeg vet ikke hvorfor de har våpenskjoldet til Plantagenet der, som jeg er etterkommer av, (gjennom Løvenbalk)):

PS 78.
Når jeg sitter her, (eller om det er litt lenger bort), så pleier noen ganger kvinnfolka å kaste seg over meg:

PS 79.
Stemning fra Kiel-ferja:

PS 80.
Hva er det jeg har over huet her, (hm):

PS 81.
Når de stengte, så satt de på en frekk sang, som het noe med: ‘Get the f*ck out’, (så det syntes jeg, at var litt uhøflig):

PS 82.

PS 83.
Enda mer om dette:

PS 84.
Og enda mer om dette:

PS 85.
På dette skiltet står det at det koster 30 kroner, (eller noe i den duren), å oppgradere fra brus til øl, når man kjøper burger-meny, (men dette er visst som ‘rocket science’ for noen, (som jeg har skrevet om i PS 51)):

PS 86.
Her var det rot:

PS 87.
Når man skal av ferja i Kiel, så er det ofte noen som lager propp:

PS 88.
McDonalds, (i Tyskland), kunne godt hatt noe informasjon på engelsk og, (og ikke bare på tysk):

PS 89.
Kiel kommune har samme klistremerke-problem som Oslo kommune:

PS 90.
Kiel har en gang vært en del av Norden/Skandinavia, (kan det virke som):

PS 91.
Jeg gikk en ny vei, (gjennom denne ‘viking-parken’), bort til Rewe Center.
For jeg tenkte at det kanskje var mulig, å gomle i seg burgerne fra McDonalds, i fred der.
Men der var det, en slags Blitz-gjeng, som holdt til, rundt et slags suppekjøkken.
(Hvis jeg ikke blingsa).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 92.
Jeg fant et fredelig sted, (hvor jeg kunne stå og spise burgere), men i november, så stod det varebil der, (med noen mer eller mindre nysgjerrige folk inni):

PS 93.
Her er mer om dette:

PS 94.
Enda mer om dette:

PS 95.
Og enda mer om dette:

PS 96.
Og enda enda mer om dette:

PS 97.
Disse skiltene burde vel ha vært bytta ut, (eller vaska):

PS 98.
Denne utkjørselen til Ikea var litt skummel.
Veien svingte brått ut mot fotgjengerfeltet.
Og det var ikke så mye sikt.
Og noen av bilene kjørte fort der, (før de slakket av på farten, like før svingen), kunne det virke som.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 99.
Her er mer om dette:

PS 100.
Jeg vet ikke om dette er reklame for et solarium, eller noe lignende, (hm):

PS 101.
Også tyskerne er amerikaniserte nå, (må man vel si):

Her var det rot:

Blant annet).
Og etter å ha kikka gjennom hele tekstil-avdelinga.
Så fant jeg en fire-pakning med t-skjorter.
Som var satt ned, fra 15 til 10 euro.
(Noe sånt).
Men når jeg skulle slå inn varen, i selvbetjeningskassene.
Så gikk varen inn til 15 euro.
(Selv om den var priset ned).
Så her hadde butikken slurva, med å endre prisen, på varen, på butikkdata-systemet.
(For å si det sånn).
Og jeg måtte rope: ‘Reduziert’, (eller noe), eller noen gamle butikkdamer, (som voktet selvbetjeningskasse-avdelingen).
Og så sa hu mest tyske: ‘Weiter’, (eller noe).
Og det forstod jeg ikke.
Jeg trodde at hu fortsatt kåla.
(For hu stod ved en PC en stund.
Og hu brukte fler forsøk, på å få det riktig.
For å si det sånn).
Men etterhvert så forklarte ei mer dansk/nordisk ei, at jeg skulle fortsette å slå inn varene.
Og da skjønte jeg hva de mente.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 104.
Her er mer om dette:

PS 105.
Enda mer om dette:

PS 106.
Heller ikke denne gangen, så hadde Rewe vanlige bæreposer.
(I Tyskland er det papirposer, som er vanligst).
Av en eller annen grunn.
Så jeg måtte kjøpe en type pose, som egentlig er for frysevarer.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Disse var ikke noe gode sammenlignet med Reese’s Peanut Butter Cups, (fra USA), vil jeg si:

PS 108.
Da jeg skulle på nattklubben, natt til torsdag.
(Da han ‘Pingvinen’ begynte å kødde).
Så var det sånn, at ei kjempesvær/brei vaktdame, stod med rumpa til, da jeg skulle inn der.
Så da ble jeg litt satt ut, (for det virka rimelig teatralsk, at hu vaktdama ikke snudde/flytta på seg, når jeg gikk inn der).
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 109.
Her er mer om dette:

PS 110.
Så var det sånn, at det kun var tettbygde karer, (av forskjellige raser), på dansegulvet.
For å si det sånn).
Så det var nesten som en homsebar.
(Må jeg si).
Og dagen før.
Så var det sånn, at etter at han ‘Pingvinen’ gikk ut, av nattklubben.
Så satt jeg meg ned.
For å tenke på hva jeg skulle gjøre.
(For jeg lurte hva han Pingvinen dreiv med, da.
For å si det sånn).
Og da var det teater der, (må jeg si).
Ei brunette, (var hu vel).
Hu hoppa bortover, forbi der jeg satt.
Ved å liksom ‘skræve-hoppe’, (eller hva man skal si).
Hu hoppa bortover, med ræva mot dansegulvet, (og magen mot bord-gruppene).
Og sånn hoppa hu, fra cirka der jeg satt, og bort til to karer, som satt nærmere bardisken, (og snakka lenge, om et eller annet).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 111.
Etter at jeg gikk ut fra nattklubben, (den siste kvelden).
Så gikk jeg en tur på dekk.
Og så gikk jeg mot lugaren.
(Og for å unngå scener.
Så bytta jeg litt, mellom trappe-oppgangene, noen ganger.
Hvis det hang noen i/ved trappa.
For eksempel).
Og plutselig, så dukka det opp en kar, som gikk inn på kinoen/konferanse-senteret, (mitt på natta).
(Av en eller annen grunn).
Det er mulig at han jobba på ferja.
Hva vet jeg.
Og dørene stod åpne der, (kunne det virke som).
Og det er forresten russisk, (eller sovjetisk), må man vel si.
At kinoen både er kino og konferanse-senter.
Da er det sånn, at de både har kino, og ikke har kino der.
(For å si det sånn).
Så folk som dro med disse Kiel-ferjene, da de var nye.
De er visst vant til, at Color Line skryter av, at de har kino.
Men i det siste, så har visst Color Line tonet ned dette med kinoen.
(Har jeg inntrykk av).
Så hvordan dette med kino, er ment å være nå.
Det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 112.
Her er mer om dette:

PS 113.
På fredagen, så tok det en drøy time, fra ferja var i land, til min ‘kohort’ fikk gå av:

PS 114.
Her er mer om dette:

PS 115.
Er dette at noen er morbide, mot min mormors idol Wenche Foss, tro:

PS 116.
Kommunen prøver å spare på utgifter til gamlehjem, ved å få oldingene til å snuble, sånn at de skal ta reper’n før, (kan det nesten virke som):

Min lillesøster Pia, fyller 50 år, i dag, (første juledag).
Og som jeg har blogget om tidligere, så ble Pia og jeg, (og vår yngre stesøster Christell), dratt med, (av Pia og meg sin far og Christell sin mor), på bryllup i Køge, (i Danmark), på midten av 80-tallet.
Dette var bryllupet til Christell sin eldre halvbror Viggo Snoghøj og hans danske flyvertinne-kone Greta f. Skou.
Og bryllupsfesten var kombinert, med en annen fest, (i en idrettshall i Køge).
Og det var 50 års-dagen til Greta sin far.
Og da sang danskene ‘ørten’ sanger, om Greta sin far.
Og i så godt som alle sangene, så var hovedpoenget, (sånn som jeg husker det), at Greta sin far nå hadde blitt gammel, siden at han hadde fylt 50.
Så 50 er grensen for å være gammel, (kan det virke som).
(Ihvertfall i Køge.
På 80-tallet).
Så min lillesøster Pia, (som noen på irc kaller ‘Huldra’), har nå blitt gammel.
(Må man vel si).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Nå er det ikke sånn, at jeg skal i noe 50 års-lag, til min lillesøster Pia, i dag.
(Så hu har muligens blitt skap-muslim.
Hva vet jeg).
Og for det andre, så var ikke Pia i mitt 50 års-lag.
(Jeg feiret aleine, på København-ferja.
For å komme meg unna nett-troll-tull, og denslags.
For å si det sånn).
Og det var også sånn, at jeg sist jeg prata med Pia, (våren 2015), så svek hu meg.
Jeg hadde rømt fra lobotomi-trusler, i Norge.
Og ringte Pia fra København.
Så måtte jeg leve som flaskesamler der, i mange måneder.
Og etter det så har jeg ikke hørt noe fra Pia.
Og ikke har jeg lyst til å høre noe heller.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
Jeg har tenkt litt, på hva jeg skulle skrive, (siden at jeg ikke skal i noe 50 års-lag osv.), på bloggen, når Pia ble 50.
(Noe sånt).
Jeg har lurt på om Pia er autist, psykopat, sadist, narsissist, eller noe lignende.
Men noe er hu nok, (hvis jeg skulle tippe).
Og nå som Pia har fylt 50, så vil hu nok ha det til, at det er hu som er 50, (og ikke meg).
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Her er mer om dette:

PS 4.
Her kan man se Pia, (for noen år tilbake), med sitt musebrune hår, (som hu sier):

PS 5.
Navnet Pia, betyr vel jente.
Så det er mulig at Pia har tenkt til, å heller kalle seg Charlotte nå, (som 50-åring osv.).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette:
PS 7.
Enda mer om dette:


PS.
Øystein og jeg hang jo sammen, nesten som erteris, i perioder, (fra 1986/87 til 1993).
(Dette har jeg skrevet om, i Min Bok 1-5).
Så noen har kanskje sett meg, sammen med Øystein, (for eksempel i Oslo eller i Brighton).
Og så har de kanskje trodd, at Øystein er muslim, på grunn av hudfargen.
Men Øystein er adoptert fra Korea.
Så han er ikke muslim.
Han er oppdratt av min fars kusine Reidun, (med mor fra Rollag), og hennes ektemann Kai Andersen, (fra Sand/Strømm).
Så det med Øystein er kanskje litt vanskelig å forstå, (siden at Øystein kanskje heller burde ha hett Kim, (eller noe lignende), da hadde kanskje folk skjønt mer, når de så/hørte navnet hans).
Men noen nordmenn, (i Oslo-området), blir jo dimmier eller jihadister.
(Hvis jeg ikke tar helt feil).
Så det er mulig, at Øystein likevel, er ‘pakkis’.
(Han likte seg godt på Maliks blant annet, (på 80-tallet), husker jeg.
Og i diverse lugubre spillehaller, i Oslo.
For å si det sånn).
Så det er mulig at Øystein likevel har blitt muslim, selv om han er oppdratt norsk, og har koreanske gener.
Hm.
For han drikker ikke, (sånn som jeg husker det).
(Og han pirka vel også bort kjøttet, på Grandiosa-pizzaene, (som omtrent var den eneste middagen jeg åt, på den tida, (når jeg lagde mat selv), og Øysteins foreldre kjøpte alltid med et par av disse pizzaene, (samt noen store cola-flasker), før de dro med Øystein, til Sand/Bergeråsen, i helger/ferier, på 80-tallet).
Noe sånt).
Og det samme med Øystein sitt ‘side-kick’, (den andre Beavis og Butt-Head-kameraten min, fra forna dager), Glenn Hesler.
Han drikker heller ikke, (unntatt en gang, sommeren 1991, på campingferie i Gøteborg).
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det at Øystein har langt hår.
Det har jeg vel tenkt om, at det er fordi, at det er vanlig, i Sør-Korea, osv.
Men nå lurer jeg på, om Øystein er homo.
Men at han ikke har kommet seg ut av skapet.
(Jeg husker at jeg en gang møtte ei Gina, (fra Skjetten), på McDonalds, (i Brighton sentrum), sommeren 1988, (da jeg hadde dratt med Øystein, på språkreise til England).
Og da begynte Øystein å prate dritt, om hu Gina, (husker jeg).
Og mobba meg, for at jeg bare hadde sjangs på stygge damer.
Noe sånt).
Så det er mulig, at Øystein ikke er hetero, (uten at han har fortalt om dette, til meg).
(Jeg husker at han en gang, hadde jente/dame-frisyre, (synes jeg at det så ut som, i vinden), utafor Saga Kino.
Da jeg satt på med min far, (dette kan kanskje ha vært i 1987 eller 88), inn til Oslo, og vi skulle møte Øystein, (utafor Saga Kino), fordi at jeg skulle levere tilbake, en av Øystein sine mange videofilmer.
Noe sånt).
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Glenn Hesler er forresten også fra Skjetten, som Gina.
Men jeg har ikke kommet så langt, at jeg har fått nevnt Gina, for Glenn.
At de babler, (og kverulerer), om alt mulig tull, (i et sett).
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Det kan kanskje ha vært på grunn av Beavis og Butt-Head, at Øystein ikke ville kjenne meg mer, (tenker jeg nå).
For Øystein og Glenn pleide alltid å sitte, (på rommet til Øystein), og se på heavy-videoer osv., (akkurat som Beavis og Butt-Head), mens de slang meldinger, (for eksempel om Axl Rose, som Øystein mente om, at trodde han var Jesus, (der han gikk rundt på en scene, i et par hvite boxer-shorts)).
(Og Øystein og Glenn pleide vel også, å gå med lignende t-skjorter, (for eksempel med Metallica eller Iron Maiden-trykk), som Beavis og Butt-Head.
Noe sånt).
Og det var sommeren 1993, (da Beavis og Butt-Head-serien nettopp hadde startet opp, på MTV), at Øystein sa til meg, (foran min lillesøster Pia, som fyller 50, på første juledag), at han ikke ville ha noe mer med meg å gjøre.
(Av en eller grunn).
Øystein ville kanskje ikke høre, (fra meg), at han og Glenn, var som Beavis og Butt-Head.
(For å si det sånn).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
At når Glenn og Øystein, (aka. Beavis og Butt-Head), skulle kjøpe seg noe å ete.
(For eksempel når vi hang/holdt vakt, i biljardhallen til Kurt Holm, (på Skårersletta), i helgene).
Så pleide de å kjøre til Strømmen, og kjøpe en stor pizza, med ost og skinke, til 99 kroner, (eller noe i den duren), fra en lokal pizza-sjappe.
(Noe sånt).
Og Øystein pleide også å ete brødskiver med ost og skinke, (pluss majones), på andre halvdel av 80-tallet.
(Sånn som jeg husker det).
Så det er mulig at Øystein, (og Glenn), ikke er muslimer likevel.
(For å si det sånn).
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Som jeg har blogget om tidligere.
Så sa min lillesøster Pia, (som fyller 50 i overimorgen), en gang, (på 80-tallet), at Øystein var så bleik, til å være koreaner.
(Noe sånt).
Og da har jeg tidligere lurt på, om Øystein sin mor, kan ha vært halvt amerikansk, (unnfanget under Korea-krigen).
Og når jeg ser på bildet overfor.
Så er det ikke så lett å se, om Øystein er bleik, (til å være koreaner), eller ikke.
(For bildet er i svart/hvitt.
For å si det sånn).
Men er det ikke sånn, (tenker jeg nå), at Øystein, har litt store lepper, (til å være koreaner).
Kan Øystein sin morfar, ha vært en soldat, som var ‘Afro-American’, (som de sier over dammen), lurer jeg.
Hm.
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Som jeg har blogget om tidligere, så var det jo sånn, at Øystein sin adoptivfar Kai, hadde en ung negermann på besøk, en gang jeg banka på døra hos dem, på Sand/Bergeråsen, (hvor de har arvet ferie/sommer/slekts-hus/stø, etter Kai sin far).
(Jeg skulle gå langs fjorden bort til min farmor på Sand, noe som skjedde en gang i året kanskje, (eller en gang hvert femte år), at jeg gikk den veien.
Noe sånt.
Dette var skoleåret 1988/89, (husker jeg).
Muligens høsten 1988, (rett etter at jeg hadde kommet inn, på en (mer eller mindre) gjev skoleplass, i Drammen).
For å si det sånn).
Og da trodde jeg, at det var sånn, at Kai likte unge negergutter, (husker jeg).
Men dette kan kanskje ha vært Øystein sin fetter, som var på besøk, fra Amerika, (tenker jeg nå).
Hm.
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Som jeg har blogget om tidligere.
Så var det sånn, den andre ferien vel, som Øystein og jeg dro på, til Brighton.
(Vi dro først på språkreise dit, sommeren 1988.
Og så besøkte vi vertsfamilie #2 igjen, sommeren 1990.
Og jeg var der også sommeren 1989, (etter mas/tips fra min søsters venninne Cecilie Hyde, fra Svelvik).
For å si det sånn).
Selv om det ikke var Pizza Hut, i Norge, på den tida.
(Og selv om jeg hadde vært på språkreise, i England, to ganger, (sommeren 1985 og sommeren 1986).
Før jeg dro med Øystein på språkreise, sommeren 1988.
Men det er mulig, at Øystein, har vært over Atlanteren, og besøkt sine afrikanske slektninger der, noen år tidligere.
(Uten å forklare om dette, til meg).
Og så har han blitt vant med Pizza Hut, (og Burger King), i for eksempel New York, (eller en annen amerikansk by), da.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Det var også sånn, på Burger King, i Brighton, (sommeren 1988).
At Øystein visste hva ‘Big Gulp’ var.
(Det var et kjempestort brus-beger, på bortimot en liter.
Og Øystein begynte alltid, å bable om, at han skulle ha: ‘No onion’, på Whooper-burgeren.
(Når han bestilte).
Og det er kanskje noe Øystein hadde lært å si, av neger-fetteren, (som jeg ikke har fått bekreftet at finnes, men likevel), i Amerika.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.