johncons

Stikkord: Hm

  • Jeg sendte en e-post til Venstre

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Ny faktura fra Venstre
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. desember 2021 kl. 13:55
    Til: Venstres Hovedorganisasjon <venstre@venstre.no>
    Kopi: medlem@venstre.no, venstre@venstre.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    det er noen jævler/nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer/organisasjoner med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Jeg synes det virker som at dere skaper dere litt, (og later som at dere er dumme), i deres mail.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg vil derfor gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 13. des. 2021 kl. 08:22 skrev Venstres Hovedorganisasjon <venstre@venstre.no>:
    Hei Erik,
    Dette er en påminnelse om å betale medlemskontingent til Venstre. Du står registrert som medlem med navn og adressen du finner på vedlagte faktura. Om det dreier seg om en misforståelse og du ikke ønsker å være medlem kan jeg slette deg fra vårt register.
    Vh,
    Venstres Hovedorganisasjon
    Møllergt. 16, 0179 Oslo – Telefon: 22 40 43 50 
    venstre@venstre.no // Bli medlem i Venstre
    fre. 10. des. 2021 kl. 19:49 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <no-reply@medlem.venstre.no>
    Date: fre. 10. des. 2021 kl. 09:16
    Subject: Ny faktura fra Venstre
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Hei Erik Løvenbalk  Ribsskog
    Du har mottatt en ny kontingentfaktura fra Venstre for årets medlemskap i Norges eldste og viktigste parti.
    Betalingsfrist – 24.12.2021
    Totalt å betale – 300.00
    Lenke til faktura på Min side: (Sladdet av johncons-blogg)
    Brukernavnet ditt på Min side er epostadressen som denne eposten er sendt til (passordet endrer du her: https://medlem.venstre.no/reset )
    Takk for at du er på vårt lag, og støtter og bidrar i arbeidet for et samfunn med frihet og muligheter for alle.
    Et samfunn hvor vi kutter vi utslipp, satser på skolen og skaper nye jobber.
    Beste hilsen,
    Venstre
    Slik betaler du kontingeten
    Du kan betale med Vipps
    Trykk ‘Send’ i Vipps-appen din og søk opp “Venstre Medlem” (vippsnummer #648124 ) og betal kontingenten som er på 300.00 kr
    Last ned fakturaen på “Min side”
    Du kan også kan logge inn på medlemssiden “Min side””: (Sladdet av johncons-blogg)
    Betalingsfrist 24.12.2021
    Har du spørsmål? Kontakt oss på medlem@venstre.no
    NB! Denne e-posten er sendt fra Venstres medlemssider. Eposter som starter på no-reply kan ikke besvares direkte. Se i epostteksten for eventuelle kontaktopplysninger.
    Husk at du også kan lese e-poster og meldinger på Min side (https://medlem.venstre.no). Brukernavnet ditt er det samme som e-postadressen denne e-posten er sendt til.&nbsp;
  • Mer fra Bærum

    På fredag 1. oktober, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg prøvde å gå en omvei, (forbi Nadderud stadion).

    For, (som jeg har blogget om tidligere), så har visst Bærum kommune bestemt, at man skal bygge ‘overalt’, i Bekkestua sentrum, samtidig.

    (Noe sånt).

    Men likevel så kom jeg ikke unna ‘Hiroshima-kaoset’, (hvor man ofte blir gått ned, (av mongoer), som muligens gjør dette ‘på jurs’, kan det nesten virke som).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    IMG_20211001_193051

    PS 3.

    Enda mer om dette:

    IMG_20211001_193442

    PS 4.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20211001_193443

    PS 5.

    Her, (utafor Bekkestua Senter), har det vært noen pøbler, (kan det virke som):

    IMG_20211001_193948

    PS 6.

    Her, (på Meny Bekkestua), var det litt tomt i hyllene:

    IMG_20211001_194334

    PS 7.
    Jeg lurer på om det var sånn, på Rimi Kalbakken, (hvor jeg var butikksjef, fra høsten 2000 til våren 2001), at vi hadde en stol stående, for gamlinger som fikk illebefinnende, (mange av kundene der var pensjonister, av en eller annen grunn), men den stolen stod vel utafor kassene, (sånn at kassadamene hadde oversikten), og den var vel ikke så møkkete, som denne, (hm):

    IMG_20211001_195429

    PS 8.

    Hvis jeg hadde hatt sånne ‘hjemmelagde’/uprofesjonelle pris-plakater, (som her på Extra Bekkestua), i butikken, da jeg jobba som Rimi-butikksjef, (noe jeg jobba som fra 1998 til 2002), så hadde jeg nok fått sparken, (hvis jeg skulle tippe):

    IMG_20211001_224106

    PS 9.

    Coop Cool Drops har feil pris-label, (og de er utsolgt for lakris-drops), kan det virke som:

    IMG_20211001_224712

  • Jensen Møbler hadde visst også en trevirke-underleverandør på Møre, (i tillegg til min farfars bedrift Strømm Trevareindustri). Fra Tønsbergs Blad 12. februar 1972

    krøllhår folk

    https://www.nb.no/items/01905bd70e6c5700a9bf7669dc9c7732?page=9&searchText=”strømm%20trevareindustri”~2

    PS.

    I artikkelen overfor, så kan man se, at Jensen holdt til, i sjølve Svelvik, (en snau mil nord for Sand/Berger, hvor min farfar hadde møbelfabrikk).

    Men så ble en del av Høyen/Sand regulert til industriområde, på begynnelsen av 80-tallet.

    Og da ble Jensen nabo med min farmor og farfar, (som hadde hus og fabrikk, på Roksvoll), samt med en kar som het Havre, som ikke drev med industri, men som bygde butikken Sandbu Tepper, der kiosken til a Liv, (som min farmor sa), hadde stått, (langs riksveien/fylkesveien).

    Og omtrent samtidig, så sa min far, (i en pause fra arbeidet på vår møbelfabrikk, som han endra navn på til Strømm Trevare), at han var lei av disse: ‘Elementene til Jensen’, (som han kalte de).

    Og så begynte min far, (og de), å heller produsere flere køyesenger og vannsenger.

    (Og han/de dreiv etterhvert også, med et par hus-bygge-prosjekter.

    I Son og på Sand).

    Og så starta min far vannsengbutikk i Drammen, (sammen med Haldis Humblen), på midten av 80-tallet.

    (Samt en vannsengbutikk til, på Billingstadsletta).

    Og da pleide min far å dra innom Jensen, på starten av dagen, og kjøpe vannseng-madrasser, (en eller to av gangen), istedet for å importere disse selv, (noe han gjorde i starten).

    Og min far dro meg også med, inn til Jensen, på den tida de holdt til i Svelvik.

    (Dette var på slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet).

    Og min far stod og skravla, med en leder/overordnet der, i ‘år og dag’, (husker jeg).

    Så hva min far og Jensen-folka snakka om, det veit jeg ikke.

    Jeg var da 9-10 år gammel, og gikk heller rundt og kikka, (dette kan godt ha vært i den gamle krøllhårfabrikken, for alt hva jeg vet), istedet for å stå å skravle/hviske, med disse for meg fremmede Jensen-folka, (jeg bodde jo hos min mor i Larvik, fra 1973 til 1979, (etter at hu rømte fra min far), så det meste var nytt for meg, på Berger/Sand).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    På ‘Bokhylla’, så har jeg ganske nylig lest, at min farfar, var ‘eneleverandør’, av behandlede trematerialer, til Jensen.

    Men hva dette eneleverandør, vil si.

    Dette var ikke noe min farfar, (og far), prata med meg om.

    Så om det forelå en avtale, med Jensen, om at min farfar hadde retten til å produsere alt av trevirke, til de.

    Det veit jeg ikke.

    Det står jo noe annet i artikkelen overfor.

    Så hvordan dette ordet ‘eneleverandør’ skal tolkes.

    Det kan man kanskje lure på, (for å si det sånn).

    Min farfar sa en gang, at han hadde blitt intervjua, i en avis.

    Og så hadde han ikke kjent igjen det han sa etterpå.

    Så det er mulig at han da refererte til dette med leveransene til Jensen.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette, (fra Østlands-Posten 10. juli 1968):

    eneleverandør østlands posten

    https://www.nb.no/items/cdaf720ec5a5f2c3986684ef52c11a07?page=7&searchText=”strømm%20trevareindustri”~5

    PS 4.

    Det min farfar lagde for Jensen Møbler, var visst ting som trerammer og understell, (fra Tønsbergs Blad 29. mars 1968):

    trerammer understell

    https://www.nb.no/items/f48eba6d28feee4cfda6584e3670dd5f?page=5&searchText=”strømm%20trevare”~5

    PS 5.

    I artikkelen overfor.

    Så står det, at min farfars fabrikk, var delt inn, i to lokaler, (et produksjons-lokale og et lager-lokale).

    Men det var ikke sånn, at det var noen dører mellom avdelingene, (annet enn inn til kontoret), i denne fabrikken.

    Det var en åpen løsning, mellom disse lokalene.

    (Mellom lager-delen og produksjons-delen).

    Og det stod også en kappsag, i lager-delen.

    (Så det var ikke åpenbart for meg.

    At de hadde en lager-del og en produksjon-del.

    Må jeg si.

    Og når de drev med vannsenger, så stod det også en ‘selv-laget’ maskin, for å presse sammen senge-sider der, (i lager-delen).

    Husker jeg).

    Og i lager-lokalet, så hadde de også, veldig mye emballasje, fra Sarpsborg Papp, (blant annet), husker jeg.

    (Da jeg bodde på Abildsø, (studieåret 1989/90).

    Så skøya ei Anne-Lene der, (utafor Abildsø-kiosken), om at hu hadde vært i Sarpsborg.

    Så folk i Oslo, (hvor vi leverte mye køyesenger/vannsenger), trodde kanskje at vi var fra Sarpsborg, siden at firmanavnet, (Strømm Trevare), ikke stod på eskene.

    Men det var vel sånn, at logoen/navnet til Sarpsborg Papp, stod på eskene.

    For ellers så hadde jeg nok ikke visst/huska, at det var derfra, som vi fikk emballasjen.

    For å si det sånn).

    Så tre-materialene ble likevel stående utendørs, (under noen grønne presenninger).

    Så det var kanskje litt latterlig, (må man vel si).

    Men det var bare en lagerport der, og den var i lager-delen.

    Så råvarene/emballasjen kom inn den samme porten, som de ferdige produktene kom ut fra.

    Så det ble kanskje litt kaos der.

    Sånn at det ikke var plass til å lagre trematerialer der likevel.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her står det at materialene skulle lagres innendørs, men dette sklei ut fælt, sånn som jeg husker det, (fra DT/BB 5. juli 1968):

    materialer innendørs

    https://www.nb.no/items/3ac4261b4e0aa48c1b3a9054ace8d12b?page=7&searchText=”strømm%20trevareindustri”~5

    PS 7.

    Her ser man Sandbu Tepper foran og Jensen Møbler bak, (før Jensen Møbler ‘slukte’ Sandbu Tepper, i en av sine mange utbygginger, etter at Sandbu Tepper fikk dårlig økonomi, etter at de hadde bygget ut, samtidig med at de skyldte Jensen penger, siden at de hadde kjøpt en ‘tomte-lapp’, av han):

    jensen og sandbu tepper

    https://www.nb.no/items/ca836dcd822fd2f2bca9266f08909ffb?page=231&searchText=”jensen%20møbler”

    PS 8.

    Den grønne flekken, som man ser i venstre kant, på bildet overfor.

    Det er Jordet til Lersbryggen, (som min farmor kalte det).

    (En eiendom/tomt, som jeg mener at jeg har hevd på, (for dette var liksom vårt jorde, sånn som jeg forstod min farmor).

    Og før Jensen og Sandbu Tepper bygde, så var alt man ser på bildet, (minus hytte-feltene, fjorden/sjøen, Mølen, Hurumlandet og veiene), egentlig vårt.

    For min farfars første snekker-bedrift, (som min farmor kalte Saga), lå der hvor Jensen Møbler ligger, på bildet overfor, (selv om Saga var en del mindre, må jeg innrømme)).

    Og min farmors hus, ligger litt til venstre liksom, for bildet.

    (Og det samme med min farfars møbelfabrikk.

    Selv om den lå/ligger litt mer skjult, (nede i en helling), i landskapet.

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Ole Lønseth, det var han som sendte meg vitnemålet mitt, fra Svelvik ungdomsskole, da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011)

    ole lønseth

    https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/47VKaq/etterforsker-trippeldrap-og-brannstiftelse-etter-brannen-i-svelvik

    PS.

    Ole Lønseth gadd å skrive opp karakterene mine, fra sjuende og åttende klasse, (da jeg hadde mange ‘S’-er), på vitnemålet/karakterutskriften min.

    Men da jeg ba han om å også skrive opp fraværet mitt, på arket.

    Så gadd han ikke det.

    (Av en eller annen grunn).

    For jeg tenkte at det kunne det ha vært greit, å hatt dokumentasjon om.

    (For jeg hadde ganske høyt fravær.

    Selv om jeg var en av de i klassen, med best karakterer).

    Siden at jeg har en omsorgssvikt-sak, mot min far.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    ole lønseth karakterutskrift

    https://johncons.angelfire.com/vitnemaal.html

    PS 3.

    Av en eller annen grunn.

    Så sendte heller ikke Ole Lønseth med et skriv, som forklarer om, at det var sensor-streik, våren 1986.

    Sånn at min klasse, (blant annet), derfor ikke fikk rettet våre engelsk-eksamener.

    (For å si det sånn).

    Så det ser kanskje ut som at jeg har strøket på eksamen, (siden at det bare står en strek der).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg sendte en e-post til Klingel

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Din pakke fra KLiNGEL er kommet i retur som uavhentet
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. desember 2021 kl. 12:32
    Til: service@klingel.no
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    dette har jeg sendt til dere om før, (se mail fra 17. november).
    (Det er noen jævler/nett-troll som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også).
    Og da svarte dere, (en som kun kalte seg Jesper), at dere forstod hva som hadde skjedd, (i en mail skrevet fra en PC uten Enter-knapp virker det som).
    Og så får jeg dette kravet nå.
    Det ligner jo ikke grisen.
    Her driver dere og tusker og gjøgler, virker det som.
    Det er ikke riktig at jeg skal betale for dette.
    Som sagt så er dette ikke noe jeg har bestilt.
    Jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    fre. 10. des. 2021 kl. 08:35 skrev <service@klingel.no>:
    https://kcms-res.cloudinary.com/h_40/content/others/logos/KLingel_FS20_H040.jpg
    👤 Mine sider
    Kundenummer: 03 19836/30
    Du har gjort en bestilling hos oss som ikke ble hentet ut på utleveringsstedet. Pakken har nå kommet i retur til vårt lager. I henhold til våre kjøpevilkår sender vi deg derfor en faktura på 150 kr som dekker de kostnadene som har oppstått i forbindelse med denne forsendelsen.
    Fakturabeløp:
    150 kr
    Kontonummer:
    6021.05.05450
    Oppgi ditt kundenummer som referanse når du foretar betalingen.
    Forfallsdato:
    14 dager fra fakturadato
    Bruk gjerne vår fleksible betalingslink for å betale denne fakturaen. Her kan du betale med to enkle trinn med kort eller PayPal. Du finner også betalingslinken nederst på klingel.no under knappen “Betal nå”.
    Dersom du ønsker å bestille varene på nytt kan du legge inn en ny bestilling i nettbutikken, eller kontakte vår kundeservice på telefonnummer 815 12 032
    Hvis det har oppstått en feil angående leveringen eller hvis du har spørsmål om bestillingen din, vennligst kontakt vår kundeservice på service@klingel.no eller telefon 815 12 032
     
    Bestillingen fra 16.11.2021 inneholdt følgende:
    51 991/3 000 01 LED-juletre
     
     
    Dersom du har ytterligere spørsmål er du velkommen til å kontakte oss.
    Du kan også søke etter svar på vanlige spørsmål eller logge inn på Mine sider for å spore pakken din, se din aktuelle kontosaldo, avbestille restordre eller avregistrere katalogutsendelser.
    Vennlig hilsen
    KLiNGEL kundeservice
    ——————————————————————–
    Tlf: 815 12 032
    www.klingel.no
    service@klingel.no
    På Facebook og på Instagram finner du masse moteinspirasjon, tips og spennende konkurranser!
    Klingel Norge A/S, Org.nr. 986 487 387
    Postadresse: Klingel, Postboks 3501, 3007 Drammen
    Nordea 6021.05.05450

    PS.

    Her kan man se mailen fra Klingel, (fra november):

    klingel mail november

  • Jeg sendte en e-post til Statsforvalteren i Oslo og Viken

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Vedrørende mottatte henvendelser
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. desember 2021 kl. 07:47
    Til: Jenny-Marie Hjemgaard Wadosch <fmbujmw@statsforvalteren.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, postkasse@datatilsynet.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    det er visst ikke pent å si at andre er dumme, men dette e-brevet deres synes jeg at oser av dumskap.
    Det virker ikke som at dere leser mailene engang.
    Dette er oppdateringer, angående min søknad om fri rettshjelp, for å bekjempe et nett-troll-angrep, mot meg.
    Dere klager på at dere har fått 2440 mailer, de siste to-tre årene.
    Men dette er snakk om at dere har fått kopier, av mine mailer, som jeg har sendt til Datatilsynet, for å varsle, om at noen bestiller ‘dritt’, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Dette er jo fordelt ut over noe sånt som 1000 dager, så det blir 2-3 mailer hver dag, som dere visst bare har lagt i en bunke, (eller noe), uten å skru på hjernen liksom, når dere har lest disse mailene.
    Telenor publiserte min adresse, mot min vilje, på Gule Sider, (og de har også solgt min adresse, til andre telefon-katalog-firma, virker det som), og etter det, så har et nettverk av nett-troll, (Kiwi-farms), som forfølger meg, (fra tiden jeg bodde/jobbet/studerte i Liverpool og Sunderland).
    Og så er svarte fra dere hos Fylkemannen, (som det het før), noe om fastlege, osv.
    Det synes jeg at er ekkelt.
    Det blir som noe fra Russland under kommunist-tida.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg ønsker at dere sender dette oppover i systemet deres.
    Til noen som har med fri rettshjelp å gjøre, og ikke noe klamt/ekkelt om fastlege/helse, osv.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ons. 8. des. 2021 kl. 10:58 skrev Jenny-Marie Hjemgaard Wadosch <fmbujmw@statsforvalteren.no>:
    Se vedlagte brev.
    Med vennlig hilsen
    Thea M L Belseth
    fung. seksjonssjef
    helseavdelingen

    PS.

    Her er e-brevet fra Statsforvalteren i Oslo og Viken:

    IMG_20211209_0001

  • Nå leste jeg i en nettavis at Kåre Willoch er død. Og da kom jeg på noen rykter, som Skorpion, (som fortsatt henger på mine irc-kanaler), kom med, for drøye ti år siden. Hm

    rykter fra skorpion

    PS.

    Jeg må ta med om, at selv om Skorpion har vært min fan, (som han sier), i mange år.

    Så har jeg ikke fått bekreftet Skorpion sin identitet.

    Det er ikke sånn at Skorpion/Olav Pettersen følger meg på Facebook, (eller noe lignende), for å si det sånn.

    Så at Skorpion sitt virkelige navn, faktisk er Olav Pettersen.

    Det kan jeg ikke bekrefte.

    (Må jeg innrømme).

    Og jeg har kanskje blitt litt satt ut, av hans historie, (med kriminell far osv.).

    (Må jeg si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog