johncons

Stikkord: Hm

  • Jeg sendte en e-post til Lowell

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    SV: Re: 14/4317 Personhenvendelse – Kopi av korrespondanse
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. desember 2021 kl. 07:22
    Til: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Kopi: Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    du svarer vel på en kopi dere har fått, av en mail til Arbeids og Sosial-departementet.
    Det med Nordea, det var fra da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
    Og jeg hadde da først kontaktet Nordea Tveita, (min konto var vel egentlig hos Kredittkassen Lindeberg eller Kredittkassen Triaden), og hørt om de kunne gi meg et lån, på min del av et sameie, (etter noen barnløse grandonkler), i Holmsbu.
    Men det nektet de, (selv om jeg seinere fikk cirka 200.000 for denne eiendommen).
    Og jeg også blitt lovet en forfremmelse, av min daværende arbeidsgiver Arvato Liverpool, (Microsoft Scandinavian Product Activation-avdelingen).
    Men den forfremmelsen dukket ikke opp, og jeg jobbet også med en arbeidssak, (samt en mordforsøk-sak, fra Kvelde, sommeren 2005, grunnen til at jeg flykta til England/Liverpool, i juli/august 2005).
    Så jeg gjorde noe som var ganske vanlig på 80/90-tallet, (da minibankene var ganske nye), og overtrakk jeg min Nordea-konto i en engelsk minibank.
    Og så var jeg i kontakt med Nordea og Aktiv Kapital om dette, noen måneder seinere.
    Og avtalen var at jeg skulle beholde kontoen og så betale noen hundrelapper hver måned, til Aktiv Kapital.
    (Det kostet på den tida noen hundrelapper å sende penger fra Barclays/RBS til en norsk konto, og jeg hadde også lagerbod hos City Self-Storage, så derfor ville jeg beholde min norske konto, sånn at det holdt med et gebyr, (på cirka £20-30), hver måned).
    Men Nordea brøt avtalen, og liksom sletta kontoen, så pengene kom tilbake, minus et enda større gebyr, (på kanskje £30-40), så det var en brøkdel igjen av det opprinnelige beløpet.
    Så det var Nordea som brøt denne avtalen.
    Så at de skal komme her og komme her, det synes jeg at blir litt frekkas-aktig, (må jeg si).
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg kopierer også inn en mail, fra for drøye ti år siden, (om korrespondansen med Aktiv Kapital), lenger ned i denne mailen.
    Og dette har jeg også bedt om at dere sender til daglig leder/administrerende direktør om, (se mail fra 30. november til strom.no@lowell.com).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Her er mer om dette:
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/3/23
    Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
    To: Kundeservice@aktivkapital.no
    Hei,
    jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.
    Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.
    For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.
    Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.
    Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.
    Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.
    Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.
    Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.
    Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.
    Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?
    Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.
    Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    En overtrukket konto blir alltid sperret
    for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
    har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog
    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 22. mars 2010 19:35
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
    Nordea, uten varsel ble sperret.
    Derfor stoppet innbetalingene.
    Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
    skulle få beholde kontoen.
    Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
    være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
    en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
    betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
    det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.
    Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
    dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
    innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
    forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
    betalingsanmerkningen.
    Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 22. mars 2010 12:04
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    ja, fordi avtalen
    var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.
    Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.
    Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
    Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av ‘mafian’, som jeg
    hadde overhørt i Oslo.
    Så dere skal ha
    fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
    situasjon.
    Jeg får ikke
    forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
    ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.
    Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
    nekter de å gjøre.
    Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
    de sender det ikke videre.
    Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
    sitter på bakendene sine, dessverre.
    Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
    betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
    avtalen.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
    oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
    300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
    17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
    via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
    en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
    penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
    to sakene.
    Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
    forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
    uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
    1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
    Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.
    Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
    England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
    respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
    folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
    adresse der.
    Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
    fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
    kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
    Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
    føler at det er hensiktsmessig.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 19. mars 2010 16:46
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    jeg har sett på
    det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
    Nordea.
    Så jeg hadde en klage på dette.
    Og dere visste
    godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
    Breivik hos Nordea om dette).
    Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.
    Eller må jeg kontakte forliksrådet da?
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
    sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
    fremtidige brev vil bli sendt til England.
    Mvh
    Kundeservice
    Aktiv Kapital
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 18. mars 2010 15:45
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: Re: Anmerkning i
    kredittregister
    Hei,
    ja, men har jeg
    ikke sagt til dere at jeg bor i England da?
    Dere kan ikke
    kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
    posten videre til meg.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    Adresse:
    Flat 3
    5 Leather Lane
    Liverpool
    GB-L2 2AE
    Storbritannia
    2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>
    Hei,
    Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
    gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.
    Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
    avsagt i Forliksrådet.
    Med vennlig hilsen,
    Kundeservice
    Kundekonsulent
    kundeservice@aktivkapital.no
    Aktiv Kapital
    Postboks 6426 Etterstad
    0605 Oslo
    Tel +47 22915700, Fax +47 85029280
    www.aktivkapital.no
    Fra: Ida Halvorseth
    Sendt: 18. mars 2010 08:32
    Til: Kundeservice@aktivkapital.no
    Emne: VS: Anmerkning i
    kredittregister
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 17. mars 2010 18:03
    Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no
    Emne: Anmerkning i kredittregister
    Hei,
    jeg fikk et brev
    fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.
    Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.
    Men jeg har vel
    gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
    gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
    arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
    få gjeldsrådgiver hos dem.
    I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
    arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
    å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
    i England).
    Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
    dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
    på dette.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    man. 29. nov. 2021 kl. 11:13 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
    Hei,
    litt usikker på hvor du vil hen, men du har et krav her fra 2007 som ikk er betalt. Dette kravet er tidligere fra Nordea Bank. Og har ikke noe med nav eller Bærum kommune.
    Kreditor : Lowell Finans AS
    Saldo : 35 586,75
    KID : 0101872194052410067
    Kontonummer : 63180520351
    Mvh Lena
    >Hei,
    >
    >på Wikipedia står det, at NAV for det meste består av den statlige Arbeids- og velferdsetaten, og den etaten er visst del av Arbeids og Sosial-departementet.
    >
    >Så dette virker som ansvarsfraskrivelse, (må jeg si).
    >
    >(Heller ikke Bærum kommune vil vedkjenne seg Nav Bærum, virker det som.
    >
    >Nav Bærum har ikke noen mail-adresse på sitt nettsted.
    >
    >Og Bærum kommune nekter å sende mine mailer videre til Nav Bærum.
    >
    >Virker det som.
    >
    >Så det blir som noe ‘Kafka-greier’, hvis hverken Bærum kommune eller staten vil vedkjenne seg Nav Bærum.
    >
    >Vil jeg si).
    >
    >Så dette må jeg klage på.
    >
    >(At man lar Nav Bærum gjemme seg på den måten, (og drive med tull/fanteri), uten at noen egentlig har ansvaret for dette, (noen må vel ha ansvaret for å ansette daglig leder, (og denslags), på Nav Bærum, (skulle man vel tro), men det virker ikke sånn fra deres e-brev).
    >
    >For å si det sånn).
    >
    >Jeg vet at vi nettopp har hatt regjeringsskifte her i landet, og avisene skriver, at de nye statsrådene er ‘sylferske’.
    >
    >Og er det sånn at hu Tadja har vært kulturminister, (forrige gang Arbeiderpartiet hadde makten)?
    >
    >Det synes jeg virker dumt, at man skal ha fremmed-kulturelle kulturministre, i Norge.
    >
    >I andre land, (som i England), så beholder innvandrerne sin fremmede kultur, (de har for eksempel Chinatown), i mange generasjoner, så da er det rart å ha fremmed-kulturelle som kultur-ministre, (i Norge), må jeg si.
    >
    >Da passer det bedre å ha norske kulturministre, vil jeg si.
    >
    >Og dette har også de borgelige kopiert, ved å ha en fremmed-kulturell kulturminister, nå nylig, (en fra Venstre, som vel heter Raja, eller noe sånt).
    >
    >Så det er tull-ball, mener jeg.
    >
    >Så det må jeg klage på.
    >
    >Jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette, (på grunn av den nevnte ansvarsfraskrivelsen).
    >
    >Skjerpings!
    >
    >Erik Ribsskog
    >
    >PS.
    >
    >Det er også sånn, at jeg bestilte min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
    >
    >Og den har jeg fortsatt ikke mottatt.
    >
    >De bare spiller dumme, hos Nav.
    >
    >(Dette var ei Åse-Berit Lunde, hos Nav.
    >
    >Hu sendte meg en ‘goddagmann-økseskaft-mail’, om dette, (mens jeg bodde i Liverpool sentrum).
    >
    >For å si det sånn).
    >
    >Så dette må jeg klage på.
    >
    >Skjerpings!
    >
    >
    >man. 22. nov. 2021 kl. 16:04 skrev Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no>>:
    >Se vedlagte saksdokumenter
    >
  • Mer fra Bærum

    På tirsdag 28. september, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    De har/hadde ‘Hiroshima-kaos’ også hvis man prøver å gå rundt ‘hoved-kaoset’, som er i forbindelse med den utbyggingen av Signaturtorget og Bibliotektorget, (et kaos som folk blant annet har klagd på i Budstikka, for noen dager siden):

    IMG_20210928_214240

    PS 2.

    Mellom kaoset på bildet overfor, og ‘hoved-kaoset’, så er det også et annet stort bygge-prosjekt, (i Nadderudveien), før man kommer til Mega Bekkestua.

    Så det er ikke bare Signaturtorget og Bibliotektorget, som blir bygget.

    Det er også X andre byggeprosjekter, som alle ligger på veien, til Bekkestua sentrum.

    (For å si det sånn).

    Så det er som at det er noe tull nesten, (fra politikerne), må man vel si.

    (Noe sånt).

    Så sånn er nesten det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Mer kaos:

    IMG_20210928_214301

    PS 4.

    Jeg lurer på om dette er fra Signaturtorget-utbyggingen:

    IMG_20210928_214543

    PS 5.

    Her, (på Meny Bekkestua), var det veldig tomt for varer, (i kjøledisken), må man vel si:

    IMG_20210928_215127

    PS 6.

    De begynner også å vaske, før butikken er stengt, (kan det virke som):

    IMG_20210928_215129

    PS 7.

    Søppel på gulvet:

    IMG_20210928_215150

    PS 8.

    Her var det noe griseri i selvbetjeningskassa, (kan det virke som):

    IMG_20210928_215355

    PS 9.

    På Extra Bekkestua så var det veldig rotete, (som vanlig), med masse vare-esker på gulvet:

    IMG_20210928_215908

    PS 10.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210928_215914

    PS 11.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210928_220013

    PS 12.

    Det er også to store brakkebyer, (hvor det vel mest bor polakker/øst-europeere), på veien til Bekkestua sentrum.

    Og disse jobber visst knapt.

    (Ifølge den nevnte Budstikka-artikkelen).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Her er mer om dette:

    mer om surre kaos

  • Jeg sendte en e-post til Statens Pensjonskasse

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 30. november 2021 kl. 17:19
    Til: postmottak@spk.no
    Kopi: presse@spk.no, POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>, “fpvs.kontakt” <fpvs.kontakt@mil.no>, post@ombudsmann.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 10. november, (se vedlegg).
    Dette har jeg svart om i en mail, fra 6. november.
    Så hva dette skal bety, at jeg oppleve dette gnålet igjen.
    Det kan man lure på.
    Jeg ba også om å få svar fra en overordnet.
    Og så får jeg svar fra samme person.
    Det må jeg klage på.
    Her må deres bedriftshelsetjeneste trå til med et nytt par briller, med sterkere brilleglass, (kan det virke som), for å fleipe litt.
    Vennligst send dette til en overordnet nå.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 6. nov. 2021 kl. 00:24
    Subject: Klage/Fwd: Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    To: <postmottak@spk.no>
    Cc: <presse@spk.no>, POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>, fpvs.kontakt <fpvs.kontakt@mil.no>, <post@ombudsmann.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 27. oktober.
    (Se vedlegg).
    All den informasjonen dere trenger står i den forrige mailen.
    Så da trenger jeg vel ikke kaste bort tid på å fylle ut den samme informasjonen, på et skjema, tenkte jeg.
    Akkurat dette har jeg lært om av en flink handel og kontor-lærerinne ved navn Helle, (på Sande videregående), i sin tid.
    Så dette må jeg klage på.
    Da lurer jeg på hvordan service-innstilling dere har, når dere kaster bort tida til folk på denne måten, med unødvendig mas/gnål.
    Dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette, (sånn at jeg slipper å bli terget mer av tull fra vikarer, eller hva man skal kalle dette).
    Og se også å send den erstatningen, (og også min pensjonsbeholdning, som jeg har etterlyst fra Nav, for noe sånt som ti år siden), litt brennkvikt.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 25. okt. 2021 kl. 22:23
    Subject: Fwd: Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    To: <postmottak@spk.no>
    Cc: <presse@spk.no>, POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>, fpvs.kontakt <fpvs.kontakt@mil.no>, <post@ombudsmann.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 5. oktober.
    (Se vedlegg).
    Dere skriver at jeg ikke har rapportert om denne frostskaden innen X antall år.
    Men det var jo sånn, at jeg rapporterte om dette, til militærlegen på Terningmoen, (en Dr. Elle som gikk under flere klengenavn, blant annet ‘Dr. Mengele’ og ‘Elle-Melle’).
    Og han Elle dro jeg til, den samme dagen, som vi kom hjem, fra vinterøvelsen.
    (Eller om det var dagen etter).
    Og som jeg skrev i den forrige mailen, så tulla Dr. Elle.
    Han ga meg en salve som ville gjort frostskaden værre, (fordi den inneholdt vann), forklarte min medsoldat Sundheim.
    Og vi på laget, var jo nesten som i den TV-serien ‘Band of brothers’, så å ikke hørt på Sundheim, det ville ha blitt rart det og.
    Og det var egentlig ikke sånn som Elle skrev, (og dere siterte om i brevet deres).
    Det var ikke snakk om sårhet, (på begge ører).
    Men det var snakk om at en bit av det venstre øret, (på størrelse med en halv ti-øring eller 25-øring kanskje), hadde blitt borte.
    Nå var det sånn, at det var tradisjon blant soldatene på Terningmoen, å dra på diskoteket Alexis, (i Elverum sentrum, jeg lurer på om min medsoldat Ragnhildsløkken prøvde å forklare meg at det het Leiret der).
    Og en gang vi var der, (et par måneder etter at en bit av øret mitt forsvant, på grunn vinterøvelsen, på grunn av frostskade).
    Så viste min medsoldat Bekkelund, (eller Bækkelund, eller noe sånt), fra Innlandet, (var han vel fra), at der og der, (inne på Alexis), så satt dattera til Mengele.
    Og dattera til Mengele viste seg å være ei pen/nett blondine, som var i tenårene nærmest.
    (Hvis jeg ikke blingsa, når Bekkelund forklarte).
    Og da lurer jeg på, om det var sånn, at ‘Innlandet-folka’ mente, at hu dattera til Mengele, liksom var ‘eid’, (som noen sier), av meg, siden at faren tulla med meg, på sjukestua, på Terningmoen.
    Og at Mengele kanskje kan ha tulla, (med meg, og muligens andre), for å prøve å bli kvitt dattera si.
    (Noe sånt).
    Og andre gang jeg rapporter denne øre-skaden/frost-skaden.
    Det var på dimmedagen, i slutten av juni, i 1993.
    Og da krysset jeg av på et skjema, (som vi fikk i kantina på Terningmoen, av ei dame fra Statens Kantiner, av en eller annen grunn).
    (Et skjema som dere fikk, som vedlegg/’attachment’, med den forrige mailen).
    Og da var jo alle i topp stemning, for vi var jo i det hardeste/tøffeste når det gjaldt førstegangstjenester, (ifølge min tidligere kamerat, (fra russeåret på Gjerdes videregående i Drammen), Andre Willassen).
    Så vi var glad for alle månedene med blodslit, (må man vel kalle det), var ferdig.
    Men likevel så tok jeg en time-out, (som de sier), fra dimme-stemningen.
    Og begynte å ta opp, med min medsoldat Bø, (som tilfeldigvis stod ved siden av meg da, i kantina på Terningmoen), angående hva jeg skulle krysse av, siden at jeg hadde fått skade på øret.
    Og Bø, (eller om det skrives Bøe), mente at jeg da såklart måtte krysse av, for at jeg hadde fått skade, under førstegangstjenesten.
    Så da gjorde jeg det, (selv om denne episoden kanskje la litt demper på dimme-stemningen).
    Så jeg har rapportert denne skaden to ganger, i 1993, (til Dr. Elle og ei kantine-dame som vel representerte troppsjefen og/eller kompanisjefen, hvordan nå det egentlig kunne ha seg).
    Så at jeg skal vært for treig med å rapportere frostskade.
    Det er feil, (mener jeg).
    Det er Forsvaret som er for treige med å betale erstatning.
    Dette kan dere godt sjekke med han Bø, (eller om det skrives Bøe).
    Han var på lag 1, (jeg lurer på om han muligens var nestlagfører der).
    Så jeg kjenner ikke Bøe så bra, siden at vi aldri var på samme lag, (de første ukene bodde vi sammen med folk, som hadde etternavn, cirka på samme plass, i alfabetet, og Bøe/B og Ribsskog/R er langt fra hverandre i alfabetet, så jeg ble egentlig ikke noe særlig kjent med Bøe, før på dimme-dagen tilfeldigvis).
    Bøe var også med på dimme-festen, (jeg skulle jobbe på Rimi Munkelia dagen etter, (Ihne ‘Rikshurpa’ Vaghmo’ var leder den dagen), men dimmedagen var en stor dag, (siden at vi hadde vært gjennom mye, i løpet av dette året, og vi var som sagt glad for at slitet var ferdig, og syntes at det derfor passet seg, med en liten feiring).
    Og jeg husker at jeg så Bøe i Akersgata, (bak Stortinget), etter X antall timer med dimme-festing og X antall halvliter.
    Jeg lurer på om Bøe stod i lag med Arvesen, (også fra lag 1).
    Bøe sa ihvertfall, (av en eller annen grunn), at han var fra Skottbu, (i Follo), og at det var der som Falkbergert-filmen ‘Sommeren jeg fylte femten’, ble spilt inn.
    Det måtte jeg le litt av, for den filmen så jeg sammen med min farmor og farfar, (på mitt gromgutt-sted Roksvoll, i Strøm/Svelvik), da jeg var i 9/10 års-alderen.
    Og den filmen var litt på kanten, for å si det sånn.
    Jeg vet ikke hvorfor Bø sa dette.
    Men på grunn av dette, så husker jeg ihvertfall at Bø er fra Skottbu/Follo.
    (Selv om jeg ikke husker fornavnet hans.
    Må jeg innrømme).
    Så dere kan høre med han Bø fra Skottbu og juli 1992-kontingenten på Terningmoen, (nestlagfører på lag 1 i tropp 1).
    Så kan nok han bekreftet dette.
    (Hvis han ikke har blitt senil.
    Eller noe lignende).
    Jeg har bodd en del år i England, (etter at jeg ble Rimi-butikksjef etter førstegangstjenesten).
    Og fra 2006 til 2011 så bodde jeg i Liverpool sentrum.
    Og da ble jeg arbeidsledig mens jeg bodde der.
    Og da tenkte jeg på hvordan jeg skulle få tak i penger.
    (For jeg hadde egentlig flykta fra Norge.
    For jeg slutta som butikksjef for å studere med data, på HiO IU.
    Og da jobba jeg som låseansvarlig på Rimi Bjørndal og Rimi Langhus ved siden av studier.
    Og da hørte jeg noe om at jeg var forfulgt av ‘mafian’, eller noe.
    Og blant annet derfor flykta jeg etterhvert til Sunderland, under dekke av at jeg skulle gå det siste året av min bachelor-grad der, (på University of Sunderland, som samarbeidet med HiO IU, for å gjøre en lang historie kort for HiO saboterte mot at jeg skulle dra dit, så jeg måtte kontakte Kilroy Education i Oslo sentrum, for å komme meg dit).
    Det var høsten 2004, at jeg flytta til Sunderland for studere.
    Så det begynner å bli noen år siden).
    Og da tenkte jeg på den frostskade-saken, (blant annet).
    Den var tema, våren/sommeren 2005.
    For Lånekassa saboterte også mot mine Sunderland-studier.
    Så de gikk i vasken på grunn av at jeg ikke fikk studielånet før etter jul, (istedet for i august/september, (ei HiO-dame hadde insistert på å sende søknad til Lånekassa for meg, men hu kødda visst, viste det seg)).
    Så derfor endte jeg opp på gården til min onkel, (min mors yngre bror), Martin Ribsskog sin samboer Grethe Ingebrigtsen, på Løvås gård i Kvelde, (i Larvik kommune), i påsken 2005.
    For jeg ville ha et familieråd, hvor jeg tok opp det fra Rimi Bjørndal, osv.
    For jeg tenkte at det var mest ansvarlig.
    Men min søster osv., ville ikke kontakte politiet, så det rant ut i sanden, og det ble istedet sånn at jeg ble værende på Løvås, som en slags slave, for Martin og Grethe.
    De heiv meg inn i en hytte, som var uisolert.
    (Den hytta kan muligens ha vært bygget av sånn øst-europeisk bil-container, som nordmenn lagde uthus av, etter krigen.
    Min tidligere Rimi-butikksjef Elisabeth Falchenberg sin lillebror John Falchenberg, måtte visst bo i en sånn container/brakke, i Larvik, noen få år før dette igjen.
    Har jeg seinere funnet ut på ‘Bokhylla’.
    For hu Falken, (som hu ble kalt), døde for noen uker siden.
    Og en gang så fikk jeg bakoversveis, da jeg kom på jobb, (som assisterende butikksjef på Rimi Nylænde).
    For det stod en fremmed person, og rydda flaskebordet der.
    Og det var han John Falchenberg, fortalte butikksjefen/søstera.
    Han hadde visst vært lat, og hu skulle stramme han opp, da.
    Noe sånt.
    Så hu dreiv med voksenopplæring, (av brødre), i Rimi, uten å gi de Rimi-uniform.
    For å si det sånn).
    Og da kunne ikke jeg jobbe på Løvås gård, når det begynte å bli kuldegrader, osv.
    På grunn av frostskaden på øret, som da ville blitt værre.
    (Martin og Grethe ville ikke at jeg skulle spise dispiril, (som visst hjelper mot frostskader, siden at blodet blir tynnere).
    Og de ville ikke at jeg skulle ha vaselin på øret, (som jeg hadde i ukene etter vinterøvelsen, når vi var utendørs, på Terningmoen, for at ikke frostskaden skulle bli verre).
    Og så ble jeg jaget, på min 35 års-dag, fra Løvås.
    Martin og Grete dro på MC-ferie, (med Martin sin MC), til Danmark.
    Og ungene til Grethe var hos Grethe sin mor i Svelvik, (de bodde visst tilfeldigvis bare noen kilometer unna mitt nevnte gromgutt-sted).
    Og da forlot alle gården, uten å lære meg hvordan man skulle mate dyra.
    (Martin og Grethe sendte meg for å se etter hestene.
    Men de var forsvunnet.
    Så det var veldig rart).
    De hadde for eksempel ikke lært meg å mate hønene, sauene og hestene.
    Så det var tydelig at noe ikke hang på greip.
    De tulla nok, for ellers ville de nok lært meg å mate de forskjellige dyra, før de stakk av.
    Jeg visste ikke hvor på låven som hønene holdt til engang.
    For å si det sånn.
    For jeg dreiv mest med skogsarbeid der, (ved en eng, noen hundre meter fra gårdstunet).
    Og da kom det noen MC-folk, (eller hva det kan ha vært), å jagde meg til England igjen, (jeg kom meg såvidt til Liverpool for restene av studielånet, og der fikk jeg meg etterhvert en lavt betalt callsenter-jobb, for Arvato/Microsoft, og ei kollega der, (Marianne Høksås fra Risør, som nå jobber som bibliotekar på BI), fant plass i et ‘Commonwealth-bofelleskap’ til meg, i Walton).
    (Jeg hørte at de sa at de skulle skyte meg.
    Da jeg gjemte meg ved den nevnte enga.
    Hvor jeg var ganske kjent.
    Før jeg løp til Farrisvannet og rodde over det, med en random pram/robåt).
    Så den frostskaden har skapt mye problemer for meg.
    Og det ser jo rart ut, når man jobber i butikk/sitter i kassa også.
    Så det er kanskje en medvirkende årsak til at jeg nå er arbeidsledig.
    Og fryserom/fryselager må jeg nesten være litt skeptisk til.
    Noe som kanskje gjør eventuelle arbeidsgivere skeptiske.
    Mens jeg bodde i Liverpool sentrum, (i Leather Lane), så begynte jeg derfor med ymse rettighetssaker, for å prøve å få tak noen erstatninger, (min far tvang meg til å bo alene fra jeg var ni år, så jeg har også omsorgssvikt-sak osv.).
    For å få noe ut av livet mitt, (jeg har planer om å starte opp min nettbutikk, (som solgte engelske isbre-mint), på nytt, blant annet, og jeg har også tenkt å gi ut mine memoarer på nytt, etter at Amazon klikka for cirka ti år siden, osv., osv.).
    Og da sa Forsvaret, (dette er jo over ti år siden, for jeg ble kasta ut fra Leather Lane, på urettmessig vis, i august 2011, var det vel).
    At de trengte erklæring fra en lege, om at jeg hadde frostskade.
    (Så dette med Statens Pensjonskasse, sa de ikke noe om.
    Så litt rart at de nå mener at denne saken sorterer under dere.
    Det kan man kanskje lure på.
    For å si det sånn).
    Og så hadde det seg sånn, at jeg var ute i Walton igjen, (hvor jeg bodde i det Commonwealth-bofelleskapet, som jeg måtte rømme fra, for jeg fikk ikke lov å ha varmovn på rommet, (men en barnløs grandonkel i Norge døde, så jeg fikk nok til depositum, sånn at jeg fikk min egen leilighet)).
    Men jeg ble arbeidsledig, (jeg ble tulla så mye med av ledere osv. på Arvato, at jeg måtte starte en arbeidssak, og de tok meg likevel ikke på alvor, så det ble til at jeg slutta).
    Og så skulle jeg på noe kurs, med Jet, (var det vel), noe jeg snakka med Working Links eller the Jobcenter om.
    Og de hadde kontor ute i Walton.
    Og mens jeg var der, så gikk jeg vel for å se litt, rundt der jeg hadde bodd før.
    Og da fant jeg et legekontor i Walton Village, (heter det vel).
    Men der ville de ikke gi meg time engang, (når jeg nevnte frostskade-erklæring og Forsvaret).
    Så jeg måtte gå til et lokalt legesenter, (i Liverpool sentrum), Marybone Healt Center.
    Dette var før jeg fylte 40, (husker jeg).
    Så det kan kanskje ha vært i 2009 deromkring.
    Og da måtte jeg ta sjekk av blod-trykk og veie meg, osv.
    Selv om jeg bare skulle ha en erklæring, (om at øret mitt var skadet), til Forsvaret.
    Og legen der, var en kineser, ved navn Chang, (sa han ihvertfall).
    Og han mente at øret mitt mest sannsynlig var skadet, på grunn av slåsskamp.
    Men det var jo bare tull.
    Men en kinesisk lege har vel muligens aldri hørt om frostskade-pasienter en gang.
    Så det var muligens derfor at han klikka.
    Og så har jeg sendt om denne saken, til ymse veteran-foreninger osv., i årenes løp.
    Uten å få noe særlig hjelp, dessverre.
    Da håper jeg at dere har fått svar på det dere lurte på.
    Og så håper jeg at dere kan sende denne erstatningen så fort som mulig.
    Nav (Bærum) tuller nemlig med meg, for tida.
    De har vedtatt at jeg skal få støtte til å betale strømregninger.
    Men de har liksom fått ‘mensen’, (som noen sier).
    Så de har satt seg på bakbeina.
    Og hva som feiler dem, er ikke lett å si.
    Når jeg dukker opp i resepsjonen der, så ber de meg plutselig, (etter mange uker/måneder), om å gå et nytt sted, for å levere bilag.
    De skulle ‘plutselig’ leveres et nytt sted, (sa en Steinar der), nemlig i en slags ‘konvertert’ forslags-postkasse, som de har gjemt, (mer eller mindre), i et hjørne der, (like ved gangen ut til toalettet).
    Så de behandler meg ikke på høvelig vis, (vil jeg si).
    For jeg hadde da levert bilag, i resepsjonen, i mange uker, (for Nav Trondheim heiv meg ut i kulda, uten støtte til mat/tak over hue, når jeg prøvde å bosette meg der, i 2018, etter at jeg fikk resten av grandonkel-arven, mange år forsinka, så jeg måtte bo på hotell en periode, i 2018, etter at jeg måtte flytte fra Trondheim).
    Og så begynner de plutselig å fekte med arma der, og si at jeg må levere papirene på en ny måte.
    Det syntes jeg var merkelig.
    Og mer eller mindre som noe ‘mongo’, (som de sier).
    Jeg har også en pensjonsbeholdning-sak, som jeg begynte med, på cirka den samme tida, som frostskade-saken og omsorgssvikt-saken.
    Så det er muligens sånn, at Nav derfor er sure/vanskelige.
    Fordi at de liker at jeg har en sak mot de, (for de bare spilte dumme, når jeg ønsket å få min pensjonsbeholdning sendt til utlandet, for cirka ti år siden).
    Nå tror jeg at jeg har fått med det meste her.
    Men hvis det er noe mer informasjon, som trengs, angående denne frostskade-saken, så er det bare å si fra.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>
    Date: tir. 31. aug. 2021 kl. 08:30
    Subject: SV: Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
     
     
    Hei
     
    Beklager, det ble feil saksnummer.
     
    Din henvendelse er mottatt og registrert med saksnummer 2021025711. Vennligst oppgi dette hvis du henvender deg til Forsvaret i sakens anledning.
    Vennlig hilsen
    Forsvarets e-postmottak
     
     
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: 30. august 2021 03:22
    Til: presse@spk.no
    Kopi: POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>; fpvs.kontakt <fpvs.kontakt@mil.no>; post@ombudsmann.no; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Emne: Frostskade under førstegangstjenesten/Fwd: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
     
    Noen personer som mottok denne meldingen, mottar ikke ofte e-post fra eribsskog@gmail.com. Les hvorfor dette er viktig
    Denne eposten er sendt fra en ekstern adresse eller organisasjon. Ikke åpne koblinger eller vedlegg dersom du er usikker på meldingens avsender eller innhold.
    Hei,
    tidligere denne måneden så gikk jeg et brev, (se vedlegg), fra Forsvaret.
    De sier at det er deres hos Statens Pensjonskasse, som skal betale erstatning for frostskade på øret, (noe jeg fikk under en vinterøvelse, under førstegangstjenesten).
    Dette erstatnings-saken har jeg holdt på med, i 10-15 år nå.
    Og dette har ikke Forsvaret opplyst meg om før.
    Ellers hadde dere fått denne saken tilsendt dere tidligere.
    Som det står på et av arkene, i brevet fra Forsvaret, (se vedlegg).
    Så skrev jeg under, på dimme-dagen, (i juni 1993), at jeg hadde fått en skade, under førstegangstjenesten.
    Så dette er noe jeg har sagt hele tiden.
    Men de første årene etter førstegangstjenesten, så var jeg mest opptatt av jobb osv., (og jeg hadde en yngre søster, ved navn Pia, som var hjemløs, på den tida jeg dimma, så jeg måttte også forsørge henne mer eller mindre, (på den tida), for at hu ikke skulle havna på plata liksom, og hu flytta inn på rommet mitt, på Ungbo, noen dager etter at jeg dimma).
    Jeg må også klage på, at jeg blir sendt rundt, som en kasteball her, (mellom staten sine forskjellige organer).
    Og noen e-post-adresse, for generelle henvendelser, klarte ikke jeg å finne, på deres nettsted.
    (Ei heller mail-adresser for deres direktører/ledelse.
    For å si det sånn).
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Når det gjelder papirene fra Forsvaret.
    Så kan de se ut som at jeg har skulka X antall øvelser, (i Heimevernet, som jeg ble overført til, etter endt førstegangstjeneste og en rep i mob-hæren).
    Men jeg har bodd i England, (jeg studerte først på University of Sunderland, og jobbet så i Liverpool), fra 2004 til 2014.
    Og jeg hørte aldri noe fra Forsvaret om disse øvelsene.
    Og det var vel ikke meningen at jeg skulle være med på de, når jeg bodde i utlandet.
    Så her har det skjedd noe surr.
    Og det var også sånn, at i årene før 2004, så jobba jeg som butikksjef, (fra 1998 til 2002).
    Og da hendte det, at det var mye å gjøre på jobb, og at jeg derfor ba om utsettelse, når den årlige rep-øvelsen nærmet seg.
    Men da har jeg fått det som ugyldig fravær, i mine papirer, (hos Forsvaret), når det egentlig var godkjent og alt i orden.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    PS 2.
    Det var også sånn, at mens jeg bodde i England, så hadde jeg mine private ting, (antikvitet-gaver fra min mormor, som var etter dansk adel/overklasse, mer eller mindre genialt kryssordprogram som jeg lagde på NHi i 1992/93 og HV-utstyr mm.), det lå hos City Self-Storage.
    Og de tingene har jeg ikke fått tilbake, fra City Self-Storage, etter at jeg flytta tilbake til Norge, (i 2014).
    (Det lå mye mer der og, som foto-album, plate-samling, osv., osv.).
    Og de tingene har visst Forsvaret nasjonalisert, ville City Self-Storage ha det til.
    Selv om hu som sa det, har slutta, i det firmaet, og nå driver med yoga-undervisning.
    PS 3.
    Det var også sånn, (som man kan se i papirene fra Forsvaret), at militær-legen, (Dr. Elle), på Terningmoen, (hvor jeg avtjente min førstegangstjeneste).
    Han ga meg en salve, (etter vinterøvelsen), mot frostskade på øret.
    Men den salven sa min medsoldat Odd Sundheim, (som var på samme lag som meg), om, at ville gjort frostskaden verre, for den inneholdt vann.
    Så det gikk ikke an å høre på han militær-legen tydeligvis.
    Det var også en gang, som jeg hadde en veldig hoven akilles-sene, (tidligere under førstegangstjeneste-året), og da sa militær-legen at jeg hadde en _liten_ hevelse.
    Men det var ikke en liten hevelse, vil jeg si.
    Så han legen var kanskje ikke helt i vater.
    (For å si det sånn).
    Så dette må jeg klage på.
    Det var også en annen medsoldat, (Bekkelund, eller noe, fra Innlandet), som viste meg dattera til militærlegen, (Mengele som han ble kalt), på diskoteket Alexis, en gang.
    Og det hang ikke helt på greit, at Bekkelund skulle vise meg hu jenta, (ei ung/sprekk blondine), sånn uten videre, (de andre fra Elverum/Innlandet, likte ikke så godt, at vi vernepliktige fra Oslo-området, ble kjent med Elverum-damene, kunne det virke som).
    Så det var kanskje noe rart som foregikk.
    PS 4.
    Det var også sånn, at jeg skulle ha et møte, på NHI, (høsten 1992), om det kryssord-programmet.
    Men vi var først statister på Sekondløytnanten-filmen, (i Kvikne, i Østerdalen).
    Og da ville noen, at vi som spilte tyske soldater, skulle ha hjelmen, på armen, mens vi løp, (i en fange-scene).
    Og da fikk jeg visst blodpropp i armen.
    Og troppsjef Frøshaug nektet meg å ringe NHI, for å forklare om at jeg ikke rakk møtet.
    For vi dro så mer eller mindre rett til en øvelse, i Kongsberg-traktene.
    Og da måtte jeg til militærlegen på Heistadmoen, (husker jeg), på grunn av armen.
    Og det har jeg seinere tenkt, at kan ha vært en blodpropp.
    Men det skjønte visst ingen av legene, (hverken de på Heistadmoen eller Terningmoen).
    Og det nevnte dataprogrammet vil ikke NITH/Høyskolen Kristiania gi meg en kopi av.
    Så det ødela for meg, (jeg fikk også dårlig karakter), at troppsjef Frøshaug nektet å stoppe bussen, på vei tilbake til Terningmoen, sånn at jeg kunne ringt NHI, og forklart om hvorfor jeg ikke kunne dukke opp, på klage-møte.
    PS 5.
    Da jeg bodde i England, så ble jeg arbeidsledig, under Finanskrisen.
    Men  jeg bygget opp en liten nettbutikk.
    Og jeg ba Nav om å sende meg min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).
    Men de bare begynte å kveme, og lot som at de ikke forstod hva jeg mente.
    Så det må jeg klage på.
    ———- Forwarded message ———
    Fra: POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>
    Date: tir. 27. jul. 2021 kl. 12:54
    Subject: SV: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
     
     
     
    Din henvendelse er mottatt og registrert med saksnummer 2021025711. Vennligst oppgi dette hvis du henvender deg til Forsvaret i sakens anledning.
     
    Vennlig hilsen
    Forsvarets e-postmottak
     
     
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: 23. juli 2021 09:32
    Til: Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>
    Kopi: POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>; post@ombudsmann.no
    Emne: Re: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
     
    Denne eposten er sendt fra en ekstern adresse eller organisasjon. Ikke åpne koblinger eller vedlegg dersom du er usikker på meldingens avsender eller innhold.
    Hei,
    nei jeg så i nettavisene i går, at det hadde vært noe problem med internett osv., (og at mange store nettsteder hadde problemer).
    Men dere kan kanskje prøve igjen nå, så kanskje det virker nå.
    (For å fleipe litt).
    Jeg synes ihvertfall at dere burde slutte å sende meg rundt som en kasteball.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    fre. 7. mai 2021 kl. 11:37 skrev Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>:
    Beklager, men det virker ikke, det kommer ikke fram.
    Vennlig hilsen
     
    Forsvarets personell- og vernepliktssenter (FPVS)
    forsvaret.no
    Telefon: 915 03 003
     
     
     
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 07. mai 2021 11:32
    Til:
    Emne: Re: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    Hei,
    nå har jeg gått på handel og kontor i sin tid.
    Og det tror jeg er deres jobb, å sende dette videre.
    Dessuten sa han Lydersen at det var til dere dette skulle.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Her er mer om dette, (fra Facebook):
    ‘Tillitsvalgtordningen i Forsvaret
    Statlig organisasjon
    to. 09:09
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret svarer på et innlegg du har publisert på siden deres. Se innlegg.
     
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I går kl. 09:09
    Hei Erik,
     
    Det er ikke så lett å finne navn på tillitsvalgte så langt tilbake i tid. Men jeg kan gjerne se på saken om du ønsker det?
     
    Mvh
    Anette Hyldmo, landstillitsvalgt
    to. 11:24
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret svarer på et innlegg du har publisert på siden deres. Se innlegg.
     
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I går kl. 11:24
    Hei Erik,
     
    Det er vanskelig å få tak i tillitsvalgte så langt tilbake i tid, men jeg kan se på saken din om du ønsker det?
     
    Mvh
    Anette Hyldmo, landstillitsvalgt
    to. 23:20
    Du sendte I går kl. 23:20
    Hei,
     
    ja landstillitsvalgt er kanskje bedre enn hovedtillitsvalgt igjen.
     
    Det hadde vært bra hvis dere kunne sett på det, og funnet en brukbar løsning.
     
    Det er vel ingen som liker å krige mot Forsvaret liksom.
     
    Men jeg tror at Forsvaret tjener på det, (i det lange løp), hvis de behandler folk på en real måte.
     
    Det var jo ikke sånn at jeg ville i militæret heller, men det var snakk om verneplikt, som de fleste måtte igjen, på den tida.
     
    Jeg har prøvd å forklare om denne frostskade-saken i en perm-link.
     
    Og den nettsiden linket jeg til, i min Facebook-post, på siden deres.
     
    Men det innlegget er visst borte nå.
     
    Så jeg kan prøve å linke til den saken igjen, (på nettstedet mitt).
     
    Jeg trodde kanskje at dere hadde noe slags arkiv, hvor dere oppbevarte navnene, på de tillits-folka, som har vært i Forsvaret, i årenes løp.
     
    Takk for svar!
     
    Mvh.
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Her er en link til den nevnte frostskade-saken:
     
    https://johncons.net/frostskadesak.html
    10:04
     
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I dag kl. 10:04
    Hei Erik,
     
    Vi har tatt en titt på saken, men har dessverre ikke kunne finne arkiver på tillitsvalgte så langt tilbake i tid. 
     
    Vi tror det beste for deg ville være å kontakte Forsvarets Personell og Vernepliktsservice. De håndterer slike saker og har kanskje arkiver på vernepliktige. Du kan nå de på nummeret: 915 03 003.
     
    Ønsker deg en god helg! 
     
    Med vennlig hilsen,
    Ola Lydersen, Vernepliktsrådet
    11:04
    Du sendte I dag kl. 11:04
    Hei,
     
    jeg har nå sendt en mail til Forsvaret om dette.
     
    Så får vi se om de finner ut noe.
     
    Men jeg syntes din kollega Anette sa, at hu skulle se på sjølve saken.
     
    Så man kan kanskje lure på litt hva dere driver med der.
     
    Erik Ribsskog
     
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I dag kl. 11:26
    Hei igjen, 
     
    Vi har sett på saken og det går ikke innenfor vårt ansvarsområde. Saker som dreier seg om erstatning for skader påført i tjeneste er opp til Forsvaret å avgjøre. 
     
    Mvh, 
    Ola Tollnes Lydersen, Vernepliktsrådet
    Du sendte I dag kl. 11:30
    Hei,
     
    da skjønner jeg ikke hvorfor hu Anette sa dere skulle se på saken.
     
    Min tidligere nevnte kamerat Magne Winnem ville at soldatene skulle få billigere øl, når han var hoved-tillitsvalgt, så jeg skjønner at dere bare er opptatt av sånne russe-greier.
     
    Det virker også litt som at dere er et russe-styre når dere svarer to ganger (som hu Anette gjorde), og bare bytter saksbehandlere osv.
     
    Erik Ribsskog’.
     
    fre. 7. mai 2021 kl. 11:12 skrev Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>:
    Hei
    Kan du sende dette til:  postmottak@mil.no
     
    Vennlig hilsen
     
    Forsvarets personell- og vernepliktssenter (FPVS)
    forsvaret.no
    Telefon: 915 03 003
     
     
     
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 07. mai 2021 10:56
    Til:
    Emne: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann
    Hei,
    jeg har vært i kontakt med Tillitsvalgtordningen i Forsvaret, (Ola Lydersen blant annet).
    Og de sier at de ikke har arkiver over hvem som var min tillitsmann under førstegangstjenesten.
    (Jeg har en gammel frostskade-sak, (jeg fikk frostskade på vinterøvelsen), som jeg lurte på om troppens tillitsmann kunne hjelpe meg med.
    For jeg har tidligere kontaktet Forsvaret, Forsvarets Ombudsmann og veteran-organisasjoner uten å komme noen vei).
    Ola Lydersen mente at dere hadde oversikt over hvem troppens tillitsmann var.
    Jeg husker at han het Bakke (eller Bache), og at han var fra Lillehammer-traktene.
    Men hva fornavet var, det husker jeg ikke.
    Så da er det ikke så lett å finne han.
    Så om dere har noe kontakt-informasjon for han.
    (10 Torp var den første tillitsmannen, (han fikk sparken som tillitsmann for å ha tulla med vaktlistene), og han svarer ikke på Facebook).
    Hvis dere har kontakt-informasjon for hovedtillitsvalgt, så er det også bra.
    Jeg var i infanteriet under førstegangstjenesten.
    Jeg var i tropp 1, i geværkompaniet, på Terningmoen, (IR 5).
    Og jeg var juli 1992-kontingent.
    På forhånd takk for hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    3 vedlegg
    IMG_20211130_0001 paint.jpg
    640K
    IMG_20211130_0002 paint.jpg
    774K
    IMG_20211130_0003.jpg
    413K

    PS.

    Her er vedleggene:

    IMG_20211130_0001 paint

    IMG_20211130_0002 paint

    IMG_20211130_0003

  • Jeg sendte en e-post til Lowell

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    RE: Deres brev fra 4. november/Fwd: Deres brev fra 12. november/Fwd: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 30. november 2021 kl. 02:24
    Til: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
    Kopi: kundesenter.no@lowell.com, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    jeg viser til min forrige mail, (fra 25. november), hvor jeg ber om å nå få svar fra daglig leder, om dette.
    Den mailen sendte jeg til ‘kundesenter.no@lowell.com’.
    Og så får jeg svar fra ‘strom.no@lowell.com’.
    Da driver dere og surrer, (må jeg si).
    Vennligst send dette til daglig leder/administrerende direktør.
    (Det ser ut som på nettstedet deres at dere har en Norden-sjef, som heter Johan Agermann.
    Men dere har kanskje en egen leder for Norge og, hvis jeg skulle tippe).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    fre. 26. nov. 2021 kl. 10:24 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>:
    Hei,
    Vi kommer ikke til å kontakte NAV for at de skal utføre betalinger på dine vegne. Det er ditt eget ansvar, det er din avtale med NAV.
    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: 18.11.21 19:23
    To: strom.no@lowell.com
    Cc: kundeservice@renroros.no;juridisk@datatilsynet.no;kundeservice@norgesenergi.no;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;phso.enquiries@ombudsman.org.uk;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;runcornoffice@taroe.org;postkasse@datatilsynet.no;svc.no.nova@lowell.com;firmapost@nkom.no;marked@ge.no;politikk@hoyre.no
    Subject: Deres brev fra 4. november/Fwd: Deres brev fra 12. november/Fwd: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/varsel fra 4. november, (se vedlegg).
    Som jeg nevnte i min forrige mail, så virker det nå som at Nav endelig har begynt å betale mine strøm-regninger igjen, (som har hopet seg opp hos dem).
    Og siden at det som nevnt flere ganger tidligere foreligger en avtale om at Nav skal betale mine strøm-regninger, for tida, (siden at jeg er sosial-klient).
    Så tror jeg at det er enklest hvis dere kontakter Nav, om dette kravet.
    Jeg har som sagt levert alle strøm-regningene i tide, til Nav.
    Og at det er kaos hos dem, under Corona-en, (på mandag var det ingen i ‘inngangs-resepsjonen’, en vekter gjemte seg noen meter inn i lokalet og bjeffa på alle som prøvde å skjønne systemet, og det var fler folk, (jihadister eller noe fra den tredje verden), utafor køen, enn i køen, må jeg si).
    Det er ikke min feil.
    Men hvis dere gjør som Narverud i 2015 som sagt, og kontakter Nav, og får pengene direkte.
    Så hadde det vært bra.
    Det er Nav som har pengene, (og ikke jeg), så jeg skjønner ikke hvorfor dere sender så mange brev til meg, (og ingen til Nav).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tor. 18. nov. 2021 kl. 17:40
    Subject: Deres brev fra 12. november/Fwd: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
    To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
    Cc: kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/krav fra 12. november, (se vedlegg).
    Som jeg tidligere har opplyst om, så foreligger det en avtale, om at Nav betaler mine strøm-regninger, (og husleie-regninger), siden at jeg er sosial-klient, for tida.
    Og dette siste brevet deres tolker jeg som, at Nav nå har betalt den aktuelle strøm-regninga.
    Men at de har somla fælt, og at dette derfor ble sendt til inkasso.
    Så dette er Nav sin feil, at dette har endt sånn.
    Men jeg skal ned til Nav i Sandvika, med den nye strøm-regninga, en av de neste dagene, (før 24. november).
    Og da leverer jeg deres restoppgjør-krav samtidig.
    For når det er Nav som har somla/tulla, så må de rydde opp, mener jeg.
    Det er ikke riktig at jeg skal straffes for deres surr/’dårskap’, mener jeg.
    (Jeg var hos Nav Sandvika, på mandag, (som tidligere opplyst).
    Og da spurte jeg de om hva som egentlig har foregått der, (siden at de liksom har fått ‘mensen’, og nektet å betale mine strøm-regninger, som avtalt).
    Og da sa ei Anita der, at de skulle ringe meg tilbake.
    Men nå er det torsdag, og de har fortsatt ikke ringt.
    Så det er bare kaos der, kan det virker som.
    Noe sånt).
    Så det må jeg klage på.
    Dere kan sikkert også bare kontakte Nav direkte, og få de til å betale dette, som andre firmaer gjør, (mener jeg å huske, fra noen år tilbake, da min husvert Narverud, fikk husleia rett fra Nav, uten ta jeg måtte levere noen bilag, eller noe lignende, hver måned).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 16. nov. 2021 kl. 11:25
    Subject: Re: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
    To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
    Cc: kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    som jeg har informert dere om tidligere, så har jeg tatt identitetstyveri-sakene med Datatilsynet i alle år.
    Dere har også sendte meg nye brev.
    Og jeg var på Nav Bærum i går, og viste de disse varslene.
    (Jeg snakka med ei Anita, i resepsjonen der).
    Men de har ikke ringt tilbake enda.
    (Jeg har bedt om å få vite hva som har foregått der.
    Siden at jeg får disse rare purringene/varslene.
    Selv om jeg har levert alle de avtalte strøm-regningene der, i tide.
    I Nav sine spesielle skjema-konvolutter, som avtalt der).
    Nå har jeg vist det (til dere) at det egentlig er Nav som er ansvarlig, for å betale.
    Og det er rart, at dere ikke tar hensyn til det, må jeg si.
    (Dere kunne bare kontaktet Nav og fått pengene).
    Så jeg ønsker derfor svar fra daglig leder om dette.
    For dette ligner ikke grisen, må jeg si.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ønsker også at dere kontakter deres oppdragsgiver Norgesenergi.
    Og at dere finner navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    tir. 9. nov. 2021 kl. 10:30 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>:
    Hei,
    Dersom du mistenker id-tyveri så anbefaler vi at du kontakter politiet og anmelder dette. Vi ber om at du tar denne saken med dem. Dersom dette er et tilfelle av id-tyveri så vet vi ikke hvem som står bak dette, da kundeforholdet står i ditt navn. Det er derfor best at du tar dette opp i din henvendelse til politiet.
    Om du har spørsmål rundt hvordan NorgesEnergi AS kontrollerer strøm bestillinger for å unngå id-tyveri så må du ta kontakt med dem, vi kan ikke snakke på vegne av dem rundt dette.
    Som vi har nevnt i tidligere dialog så er din avtale med NAV om dekning av strømutgifter et anliggende mellom deg og NAV, og ikke noe vi kommer til å legge oss opp i. Dere er selv ansvarlige for å bli enige om hvordan dere skal løse fakturering og betaling slik at alle strømfakturaer blir betalt til rett tid. Dersom disse ikke betales til forfall så er det registrert kunde som er juridisk ansvarlig for kravet, og som eventuell inkassopågang vil bli rettet mot.
    Med vennlig hilsen
     
    Sebastian Andresen
    Fagansvarlig Customer Operations
    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: 02.11.21 22:04
    To: svc.no.nova@lowell.com
    Cc: kundeservice@renroros.no;juridisk@datatilsynet.no;kundeservice@norgesenergi.no;strom.no@lowell.com;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;phso.enquiries@ombudsman.org.uk;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;runcornoffice@taroe.org;postkasse@datatilsynet.no
    Subject: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1
    Hei,
    i min forrige mail så skriver jeg at jeg ønsker at en _overordnet_ skal svare om dette.
    Jeg kan ikke se at dette har skjedd.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg skjønner at dere vanlige medarbeiderne der gjerne vil ha bonus osv., og derfor skriver mange mailer.
    Men nå er det sånn, at jeg har gått mange år på handel og kontor osv., og lært om sånt, i sin tid.
    Og dere skal tjene borgerne/kundene, (og ikke være som primadonnaer), vil jeg si.
    Så dere vennligst kan sende dette til en overordnet nå.
    (For jeg skjønner at dette ikke er en A4-sak for dere, (siden at det foreligger en avtale om at Nav skal betale, mens det er mitt navn som står på regningen).
    Jeg ønsker derfor å få svar fra en av de overordnede hos dere, som kanskje er vant til saker som denne.
    Dere sender også svar fra to forskjellige avdelinger, så det må jeg også klage på.
    Og jeg har også sendt om dette, (kopi-mailer), til Nav sin ‘moder-organisasjon’, som er Arbeids og Sosial-departmentet.
    Så jeg får håpe at de får ut fingeren, (som min stesøster Christell pleide å si på 80-tallet)).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    Jeg sender derfor om dette, til Nav sin ‘moder-organisasjon’, som er 
    man. 1. nov. 2021 kl. 16:16 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
    Hei,
    Hvis en strøm avtale står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis du vill/ hvis NAV skal betale dine regninger, må du selv levere de riktige dokumentene til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør. Du kan også be NAV ta direkte kontakt med oss hvis det gjelder utestående saker du har med Lowell Norge, etter du har levert oss en Avtale Fullmakt for NAV.
    Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
    Rest sum : 3 018,03
    KID Nummer : 0136169524052410063
    Kontonummer : 63180520351
    IBAN: NO1563180520351
    BIC : NDEANOKK
    ————————————
    Med vennlig hilsen
    Lowell Norge AS
    Telefonnummer: 23171010
    ————————————
    >Hei,
    >
    >dette har jeg nettopp forklart om.
    >
    >’Strøm avtalen’, (som dere skriver), er i mitt navn.
    >
    >Men Nav har forpliktet seg til å betale.
    >
    >(Noe jeg har sendt dere dokumentasjon om).
    >
    >Dette virker som at dette er noe sludder, som dere bare har skrevet, for å få akkord-lønnen deres, eller noe lignende.
    >
    >Så jeg vil gjerne heller ha svar fra en overordnet om dette.
    >
    >Som jeg også har opplyst, så er jeg også sosial-klient, og eier ikke nåla i veggen.
    >
    >Jeg får kun til livsopphold.
    >
    >Så dette blir som en vits.
    >
    >Når Narverud klarer å få Nav til å betale dem direkte, så burde dere også klare det, vil jeg si.
    >
    >Her er dere unødvendig vrange.
    >
    >Dette må jeg klage på.
    >
    >Vennligst send dette til en overordnet nå.
    >
    >Erik Ribsskog
    >
    >
    >tor. 28. okt. 2021 kl. 10:34 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>:
    >Hei,
    >
    >Da strøm avtalen står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis NAV skal betale regningene dine, så må du levere til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør.
    >
    >Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
    >Rest sum : 3 015,43
    >KID Nummer : 0136169524052410063
    >Kontonummer : 63180520351
    >
    >IBAN: NO1563180520351
    >BIC : NDEANOKK
    >
    >————————————
    >Med vennlig hilsen
    >Lowell Norge AS
    >Telefonnummer: 23171010
    >
    >————————————
    >KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013616952405241006144
    >KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303453479393
    >NB: Oppgi alltid saksnummer 36169524 ved henvendelse til oss.
    >
  • Mer fra Facebook

    lille kaalen 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    pål rune kaalen facebook 2

  • Mer fra Bærum

    På torsdag 23. september, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sendte tilbake ‘troll-post’ til møkka-firmaene:

    IMG_20210923_195121_HDR

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210923_195139_HDR

    PS 3.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210923_195152_HDR

    PS 4.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210923_195204_HDR

    PS 5.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20210923_195240_HDR

    PS 6.

    Og enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210923_195250_HDR

    PS 7.

    First Price Tortilla Chips, (på den nederste hylla), mangla pris-merking, på Meny Bekkestua:

    tortilla paint

    PS 8.

    Extra Bekkestua har shabbye handlevogner, (cirka halvparten av handlevognene har ødelagte ‘reklame-skilt-holdere’, på håndtaket):

    IMG_20210923_225438

    PS 9.

    Bærum kommune, (eller om dette er Ruter sitt ‘ansvars-område’), må bli flinkere til å fjerne tagging, (må man vel si):

    IMG_20210923_230852