Stikkord: Hm
-
Enda mer fra irc
Session Start: lør. nov 13 12:01:29 2021Session Ident: #johncons-fans[00:01.29] <john_cons> *spiser*[00:01.53] <john_cons> jeg kjøpte first price cola på meny[00:02.06] <john_cons> og så kom jeg hjem[00:02.53] <john_cons> og så har meny begynt med aspartam i first price colaen[00:03.05] <john_cons> gikk rett i vasken[00:05.21] <john_cons> var også en tyrker der (med meny uniform) som begynte å fotfølge meg nærmest[00:06.04] <john_cons> før han begynte å kveme med øl-skap-rullgardinen[00:06.14] <john_cons> på teatralsk vis[00:06.43] <john_cons> nærmere to timer etter at ølsalget stengte[00:08.05] <john_cons> og der jeg satt fra meg handlevogna, så hadde de hengt opp svære plakater av mullattunger med bleier[00:08.48] <john_cons> og handlevognene stod ved kassene, og ikke ved inngangen[00:09.11] <skorpion> Shit[00:09.16] <skorpion> Aspartam? Det er noe sabla drit[00:09.56] <john_cons> det kan visst være kreft-fremkallende mener noen[00:10.05] <john_cons> og det smaker dritt[00:10.09] <skorpion> Ja, jeg vet[00:10.25] <john_cons> og ingen energi i det vel[00:10.49] <john_cons> kan like gjerne drikke vann sånn sett[00:10.54] <skorpion> Jeg har prøvd å få tak i Tøyen-colaen, men den har vært helt fraværende helt siden dette korona-tullet begynte[00:11.07] <skorpion> Eneste jeg har sett er noe Tøyen diett-cola[00:13.07] <john_cons> jeg har fortsatt ikke prøv den[00:13.56] <skorpion> Nei, den virker å være umulig å få tak i om dagen, om man ikke bestiller rett fra fabrikken[00:13.57] <john_cons> det er litt som en tulle-vare synes jeg[00:14.11] <skorpion> Åh[00:15.22] <john_cons> noe dyrt skvip, som folk kjøper for at dem er tøyen-patrioter vel[00:15.34] <skorpion> Det kan du vel ikke si før du har smakt den[00:15.44] <skorpion> Jeg er i hvert fall ingen Tøyen-patriot[00:15.49] <skorpion> Tøyen er jo som noe hipster-strøk[00:16.02] <skorpion> Så jeg har ikke så mye til overs for disse hipsterne som bor på Tøyen og Torshov osv.[00:16.14] <skorpion> Men brusen er god[00:16.54] <john_cons> tidligere sa dem at pakistanerne bodde på tøyen og grønland[00:17.11] <john_cons> så tøyen-navnet er kanskje litt ladet, fra den tida[00:17.26] <skorpion> Pakistanerne flyttet vel ut da hipsterne flyttet inn[00:17.40] <skorpion> Evt. om det var sånn at hipsterne flyttet inn etter at pakistanerne hadde flyttet ut[00:18.19] <john_cons> det er mulig, men ihvertfall så var det sånn på 80/90-tallet, at tøyen og grønland ble stigmatisert[00:19.04] <john_cons> jeg gikk tilfeldigvis gjennom grønland/tøyen en gang i 2015 kanskje, og da var mye innvandrerbutikker osv. der, sånn som jeg husker det[00:19.38] <skorpion> Ja, det stemmer nok[00:19.38] <john_cons> men jeg pleide å jobbe på det norske hageselskap, noen uker/måneder, høsten 1990[00:19.45] <john_cons> og da jobba jeg både på grønland og tøyen[00:19.57] <john_cons> for de hadde hovedkontor på grønland og lager på tøyen[00:20.21] <john_cons> det var en jobb som ei dame på a-etat prakket på meg, må jeg si[00:20.50] <john_cons> for jeg skulle jobbe i et friår fra nhi, og det tok litt tid før jeg fikk meg jobb på matland/obs triaden[00:21.22] <john_cons> var bare betalt 4000 i måneden, var det vel, men jeg betalte bare 1000 kroner i husleie, hos noen slektninger[00:22.32] <john_cons> https://johncons.angelfire.com/minbok2.html[00:22.38] <john_cons> der står det om den tida[00:22.43] <skorpion> Jøss, har du lagt ut Min Bok 2[00:22.51] <skorpion> Jeg må se å få meg en ordentlig Doc leser[00:22.51] <john_cons> men den boka er bare i DOC-fil-versjon foreløbig[00:22.53] <skorpion> Så jeg får lest den[00:23.08] <john_cons> den kommer i pdf litt seinere[00:23.12] <skorpion> Nice[00:40.53] <john_cons> https://www.johncons.net/min_bok_2_jub-konvertert.pdf[00:41.13] <john_cons> fant en online word til pdf-converter[00:41.58] <john_cons> den boken trengs egentlig å finpusses litt, når det gjelder linjeavstand, osv.[00:42.05] <john_cons> så den linken legger jeg ikke ut på nettstedet enda[00:42.54] <skorpion> “Frysja er et annen navn på Akerselva.”[00:42.57] <skorpion> Jøss, det visste jeg ikke[00:43.15] <skorpion> Jeg er godt kjent på Frysja[00:43.25] <skorpion> Joggerunden min går rundt deromkring[00:43.40] <john_cons> det var ei i studentrådet eller noe, som fortalte det, i en forelesning, eller hva man skal kalle det[00:43.50] <john_cons> det med frysja[00:44.04] <john_cons> hu var vel fra oslo[00:44.19] <john_cons> hu ordna med freshers-party på josefine[00:44.40] <john_cons> og juleball på holmenkollen park hotell (med egen nhi-t-bane, som de leide)[00:47.16] <skorpion> Ulvestatuene i Uelandsgate, ja[00:47.24] <skorpion> Det er visst noe Illuminati-greier[00:47.28] <skorpion> https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Ilatrappa[00:51.47] <skorpion> “Og Hyde var jo heller ikke spesielt sexy akkurat da.[00:51.47] <skorpion> Med sine korte bein og nesten avlange pupper, (som hennes venninne Lill Beate Gustavsen kalte for[00:51.47] <skorpion> ‘patter’ vel, seinere dette skoleåret, husker jeg), vel.[00:51.47] <skorpion> Så det var vel ingen krise akkurat heller, hvis hu Cecilie Hyde fikk mensen akkurat”[00:51.53] <skorpion> Hahaha, klassisk Ribsskog[00:51.57] <skorpion> Jeg hyler ut i latter![01:09.40] <loller> XD[01:10.05] <loller> “som hennes venninne Lill Beate Gustavsen kalte for[01:10.06] <loller> 23:51:46 ‘patter’ vel, seinere dette skoleåret, husker jeg”[01:10.07] <loller> lol[01:11.33] <skorpion> Korte bein og avlange patter[01:11.37] <skorpion> Kan se dama for meg[01:12.57] <loller> ja[01:21.42] <skorpion> https://dailystormer.su/wp-content/uploads/2021/11/meme-alec-baldwin-pulp-fiction-1.jpeg[01:21.49] <skorpion> Åh herre, den memen var morsom[01:25.18] <skorpion> Nei, nå er det natta[01:25.19] <skorpion> Natti natt[01:25.22] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit ()[01:33.47] <loller> natta skorpion (L) -
Jeg sendte en e-post til Spesialenheten
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Ønsker avhør av degErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. november 2021 kl. 17:11Til: post <post@spesialenheten.no>Kopi: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak <postmottak@riksadvokaten.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>Hei,jeg har flere titalls Spesialenheten-klager, som dere ikke har etterforsket.(Han sjefen deres Presthus døde.Og ingen ryddet opp etter han, virket det som).Og nå får jeg denne gåtefulle/kryptiske mailen, på toppen av dette.Hva skal dette bety.Dette må jeg klage på.Noen har snik-innført et folkeregister #2, (over mail-adresser), som politiet her bruker, (kan det virke som).Er det ikke mer ordentlig, hvis politiet sender brev?Og hva skal denne mailen bety?Det står jo ikke hva det gjelder.Jeg har ikke anmeldt noen saker nylig, så denne mailen gir ikke noe mening for meg.Dette blir fremmedgjøring, så det må jeg klage på.Jeg har ikke gitt politiet min mail-adresse.Så dette blir som noe ‘Stasi-greier’, må jeg si.Dette må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Trine Rydstrøm <Trine.Rydstrom@politiet.no>Date: fre. 12. nov. 2021 kl. 12:35Subject: Ønsker avhør av degTo: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>Hei Erik.Politiet ønsker å komme i kontakt med deg for å avtale tid for et avhør.Fint hvis du kan sende en mail, evt. ringe på tlf.: 458 79 351, så får du mer informasjon.Mvh.Trine RydstrømPolitibetjentOslo politidistriktENV-Avsnitt 2 for lokal etterforskningTelefon: 45879351E-post: Trine.Rydstrom@politiet.nowww.politiet.no -
Her kan man se Ragnhild fra Stovner som jentunge, (på SS Norway), sammen med sin mor, kaptein-far og lillebror
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10163078717730103&set=ecnf.890065102PS.
Ragnhild fra Stovner møtte kanskje kongen, når hu var med på cruise med SS Norway:
https://www.klikk.no/historie/ss-norways-tragiske-endelikt-6857849PS 2.
Som jeg blogga om, for et par år siden.
Så var det sånn, i nattklubben på Kiel-ferja.
At jeg ble gått ned, av en eldre ‘pingvin-kar’, (kledd i en dyr dress/smoking), når jeg stod og chilla, (mens jeg drakk en halvliter), ved dansegulvet.
Og sist jeg dro, (i slutten av oktober), så skjedde det samme igjen.
Bare at det var en yngre ‘pingvin’, denne gangen, (for å si det sånn).
Og jeg lurer på om det kan ha vært faren, (og lillebroren), til Ragnhild fra Stovner.
Selv om hu nekta på det selv.
Da jeg klarte å spore henne opp, for et par uker siden.(Var det vel).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Mer om min kusine Liv Kristin, (onkel Martin sin datter). Fra Østlandets Blad 12. september 2003
https://www.nb.no/items/3d9aa69ac96597039785d795e6f45f9e?page=23&searchText=”liv%20kristin%20sundheim”PS.
Her er mer om dette, (fra Østlandets Blad 22. januar 1998):
PS 2.Man kan også se, at Liv Kristin, (og moren Kari), har arvet noe eiendom, fra Liv Kristin sin morfar.
Og siden at dette vel er snakk om en eiendom i Valdres.
Så lurer jeg på om de er i slekt med min medsoldat Odd Sundheim, (fra førstegangstjenesten/Min Bok 3).
For han er også fra Valdres.
(Sånn som jeg husker det).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Her er mer om dette:

PS 4.
Enda mer om dette, (fra Drammens Tidende 11. september 2003):

-
Jeg sendte en e-post til LOS
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>SV: Deres brev/inkassovarsel fra 18. oktober/Fwd: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 675812] CRM:0039003977Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. november 2021 kl. 12:17Til: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>Kopi: Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, firmapost@nkom.no, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>Hei,dette har jeg tidligere tatt med dine kolleger Hege og Vilde.Det står i den fornyede husleie-kontrakten min fra Bærum kommune, (med liten skrift), at de forbeholder seg retten til å bytte strøm-firma, i mitt navn, til LOS.Nå har ikke jeg leid kommunal bolig før, (unntatt at jeg bodde på Ungbo, i Oslo, på begynnelsen/midten av 90-tallet, men det var bare snakk om et rom i et bofelleskap, så der var strømmen inkludert i husleia).Men det er vel kanskje litt som noe samrøre, at kommunen skal bytte strøm-firma, for folk.Når jeg flytta inn her, (i 2017), så fikk jeg ikke noe kunde-nummer, hos Hafslund, (sånn som jeg husker det).Men det var så mye annet tull, fra kommunen, (de hadde visningen etter kontrakt-underskrivingen osv., og de begynte med noe fanteri, om en manglende gardinstang, som de skrev om på et skjema, at ikke manglet, det hadde vært persienner der før, med de var fjernet, og det var bare toppen av isfjellet).Så dette tar jeg med Leieboerforeningen og.Så jeg sender kopi til de og.Og det er det sammen med kabel-TV-selskapet.Kommunen ga meg ikke mitt kundenummer, hos Canal Digital, (som de vel het da, nå er det vel blitt Telenor eller Allente, men jeg har ikke fått noe ny dekoder, i posten).Men det var mye uklart rundt plen-klippingen her, (som kommunen ikke har nevnt, i sin tjukke info-perm).Og det er bare forbokstaven.Og det toppet seg, da kommunen, på begynnelsen av corona-en, insisterte på å bytte lås, på en dør, selv om jeg ikke hadde rota bort nøklene, eller noe lignende.Så det kan nesten virke som at dere hos LOS, har ringt Bærum kommune, og skrytt av at dere har billige strøm-priser.Ellers så hadde vel ikke Bærum kommune begynt å ‘fable’ om deres firma, på sine husleie-kontrakter.Så hvis dere først ringer rundt sånn, og så lurer på hvorfor dere får mailer, av folk som bor, i leilighetene det gjelder.Så tuller dere litt, (kan det nesten virke som).Jeg har også hatt problemer med Posten på Sørlandet, (hvor mine mailer visst havner, selv om jeg bor på Østlandet).Og at de er dårlige på kundeservice som apekatten Julius, (hadde jeg nær sagt).Skjerpings!Erik Ribsskogtir. 9. nov. 2021 kl. 08:54 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:Hei!LOS AS vet ikke hva vi har med denne saken å gjøre. Dersom ikke dette gjelder et kundeforhold hos oss, ber vi om å bli slettet på e-post-kopi for videre kommunikasjon i denne saken.Vennlig hilsenMay-Britt | KonsulentT: 3860 8500 | kundesenter@los.noLOS ASKjøita 18, 4630 KristiansandPostboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansandlos.no | Facebook: losenergiÅpningstiderT: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00——————- Opprinnelig melding ——————-Fra: eribsskog@gmail.com;Mottatt: Sat Oct 30 2021 20:19:01 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)Til: kundeservice@norgesenergi.no;Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; svc.no.nova@lowell.com; postkasse@datatilsynet.no; runcornoffice@taroe.org; postmottak@asd.dep.no; info@tpas.org.uk; juridisk@datatilsynet.no; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; tr@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; abuse@telia.com; morten.schau@elvia.no; trl@nve.no; rme@nve.no; kom@nve.no; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no; lbf@lbf.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no; kundeservice@hafslundstrom.no; kundesenter.no@lowell.com; kundeservice@mail.efi.no; boligbistand@baerum.kommune.no; strom.no@lowell.com;Emne: Deres brev/inkassovarsel fra 18. oktober/Fwd: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 675812]Hei,jeg viser til Deres brev/inkassovarsel fra 18. oktober.(Se vedlegg).Dette har jeg forklart dere om tidligere.Som dere har fått tilsendt dokumentasjon om tidligere, så er det Nav Bærum, som har forpliktet seg til å betale mine løpende strøm-regninger, ifølge ymse vedtak.Så det som har skjedd, må kalles avtale-brudd, fra Nav.Jeg har derfor begynt å sende om dette, til Nav sin moder-organisasjon, som er Arbeids og Sosial-departementet.Og som jeg har forklart til Hafslund/Lowell, så kan firmaer får penger rett fra Nav.Så dere kan kontakte Nav Bærum for å få disse pengene.Og jeg ønsker fortsatt å vite navnet, på det nett-trollet, som har ‘portert’ mitt strøm-abonnement, fra Hafslund til dere.Dette er nok på grunn av, at dere hos Norgesenergi, har et dårlig system, som er lett å lure, for nett-troll.Så jeg ønsker også å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.Dette har jeg også bedt om å få vite tidligere.Så dette må jeg klage på, (at dere sender fæle inkasso-brev, (selv om jeg har forklart hvordan ståa er), og feier problemene angående tulle-byttingen, under teppet).Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: fre. 29. okt. 2021 kl. 15:13Subject: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 675812]To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>Cc: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <post@sivilombudsmannen.no>, <amnestyis@amnesty.org>, <hrwuk@hrw.org>, <lbf@lbf.no>, <post@finkn.no>, <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <juridisk@datatilsynet.no>, <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>Hei,i min forrige mail så ba jeg om å få svar fra en overordnet.Jeg kan ikke se at det har skjedd.Så dette må jeg klage på.Dette er åpenbart ikke en A4-sak for dere, (siden at det er Nav som egentlig skal betale, selv om det er mitt navn på regningen).Så jeg vil gjerne at noen litt mer kvalifiserte folk svarer om dette.Sånn at det ikke bare blir tull, mener jeg.(Jeg har også sendt om dette til Arbeids og Sosial-departementet nå.Sånn at de kan få Nav til skjerpe seg.Siden at Nav driver med avtale-brudd og denslags fantestreker.For å si det sånn).Skjerpings!Erik RibsskogPS.Det blir også som noe mas hvis hver eneste avdeling hos Lowell skal svare.Jeg skjønner at dere muligens får akkord-lønn, eller noe lignende.Men det er likevel ikke riktig at dere skal mase høl i huet på folk, må jeg si.Dette må jeg klage på.Skjerpings!tor. 28. okt. 2021 kl. 19:39 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>:Hei,Vi viser til ubetalt krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med saksnr.36300514. Dersom du mener at NAV skal betale for denne saken ber vi om at du tar den med til de og sjekker opp om hvorfor den ikke er betalt. Saken står juridisk registrert på deg og videre saksgang vil påvirke deg.Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)Saldo : 2 963,80KID : 0136068872052410068Kontonummer : 63180520351Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)Rest sum : 1 790,26KID Nummer : 0136300514052410064Kontonummer : 63180520351Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)Saldo : 3 015,43KID : 0136169524052410063Kontonummer : 63180520351IBAN: NO1563180520351BIC : NDEANOKK————————————Med vennlig hilsenSolemanLowell Norge ASTelefonnummer: 23171010From: eribsskog@gmail.comSent: 28.10.21 18:16To: svc.no.nova@lowell.comCc: strom.no@lowell.com;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@norgesenergi.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;phso.enquiries@ombudsman.org.uk;juridisk@datatilsynet.no;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;runcornoffice@taroe.org;postkasse@datatilsynet.noSubject: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1Hei,dette har jeg nettopp forklart om.‘Strøm avtalen’, (som dere skriver), er i mitt navn.Men Nav har forpliktet seg til å betale.(Noe jeg har sendt dere dokumentasjon om).Dette virker som at dette er noe sludder, som dere bare har skrevet, for å få akkord-lønnen deres, eller noe lignende.Så jeg vil gjerne heller ha svar fra en overordnet om dette.Som jeg også har opplyst, så er jeg også sosial-klient, og eier ikke nåla i veggen.Jeg får kun til livsopphold.Så dette blir som en vits.Når Narverud klarer å få Nav til å betale dem direkte, så burde dere også klare det, vil jeg si.Her er dere unødvendig vrange.Dette må jeg klage på.Vennligst send dette til en overordnet nå.Erik Ribsskogtor. 28. okt. 2021 kl. 10:34 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:Hei,Da strøm avtalen står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis NAV skal betale regningene dine, så må du levere til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør.Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)Rest sum : 3 015,43KID Nummer : 0136169524052410063Kontonummer : 63180520351IBAN: NO1563180520351BIC : NDEANOKK————————————Med vennlig hilsenLowell Norge ASTelefonnummer: 23171010————————————KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013616952405241006144KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303447085371NB: Oppgi alltid saksnummer 36169524 ved henvendelse til oss. -
Når det gjelder mobilbilder, så tenkte jeg at jeg skulle begynne å publisere de som Photobucket-album/slideshows igjen, (noe jeg også gjorde høsten 2009)

PS.
Jeg har pleid å publisere foto-album, (på bloggen), fra Google Photos.
Men Google Photos er nå ikke gratis lenger.
Og siden at jeg har Blogger-blogg og også bruker g-mail.Så blir det litt komplisert, å også ha bilder på Google, (når man må kjøpe en lagringsplass-kvote).Så derfor tenker jeg at jeg heller satser på Photobucket.
(For der kan man betale per måned, (og ikke kun for et år av gangen, som på lignende bilde-tjenester).
Fant jeg ut nå).
Så iløpet av måneden, så skal jeg prøve å få publisert noen fler mobil-bilder, (fra i sommer osv.).
(Hadde jeg tenkt).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Noen synes kanskje at det er dumt av meg, å ha både Photobucket og Flickr.
For de er jo begge samme type bilde-lagrings/publisering-tjenester.
Men som jeg har blogga om tidligere.
Så har Flickr flagget mine mobilbilder som skumle/grove.
Men det kjenner jeg ikke igjen.
Jeg har mer enn 100.000 bilder på Flickr.
Og så har Flickr hengt seg opp i et av de.
Og mener at det er styggdom, (for å si det sånn).
Men de vil ikke fortelle meg hvilket bilde de ikke liker.
Og når Flickr-kontoen er flagget sånn, så går det ikke an å bruke Flickr, til å publisere album/slideshows.
Så da må jeg eventuelt også ‘abonnere’ på Photobucket.
(Nå som Google Photos har sluttet med sin gratis-tjeneste.
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Mer fra Bærum
På fredag 10. september, så dro jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Det er nesten umulig å gå ned til Bekkestua sentrum, (selv om man går omveier, for å slippe å gå forbi ‘Hiroshima’), uten å havne på klamme/trange plasser, hvor man ofte blir gått ned, (av noen slags zombier, eller hva man skal kalle de, som oppfører seg som om de er veldig svaksynte):

PS 2.
Hvis man vil ha handlevogn, så må man gå på Mega, (og ikke på Meny), kan det virker som:

PS 3.
Meny-folka hadde en slapp dag, kan det virke som, (siden at ingen gadd å ta opp papp fra gulvet):

PS 4.
Noen genier hadde slått av rulletrappa, (inne på Bekkestua Senter):

PS 5.
Her er mer om dette:
PS 6.
Enda mer om dette:

PS 7.
Og enda mer om dette:

PS 8.
Kaffebaren, (Steam), bruker senteret som lager, (kan det virker som):

PS 9.
Utafor senteret, så var det en sparkesykkel som råkjørte, blant annet:

PS 10.
På Extra så var det rot i label-ene, for syltetøy, (la jeg tilfeldigvis merke til).
De nymoderne quartz-labelene er forresten vanskelige å lese.
Man må noen ganger vippe på de, for å se hva det står.
Da var det kanskje bedre i gamle dager, når man hadde label-er, av papir/papp.
(For å si det sånn).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 11.
Her er mer om dette:
PS 12.
Meny Bekkestua hadde visst et kjøttdeig-tilbud, som ikke stod i kundeavisa, (la jeg merke til på veien hjem):

PS 13.
Her er mer om dette:

PS 14.
Telenor-simkortet, (som jeg har blogga om i de forrige skildringene), tok det nesten to uker, å få i postkassa, (så det hadde kanskje vært bedre, hvis man kunne fått kjøpt de i matbutikkene, som i gamle dager):

PS 15.
Disse burgerne, (av merket First Price), er det siste gang jeg kjøper.
Meny/Norgesgruppen hadde visst tidligere, noen kjempegode burgere, (som lå i frysedisken), som også het First Price.
(Disse vant en smakstest.
Har jeg lest i en nettavis).
Men de har visst nå bytta fabrikant, (kan det virke som), for disse burgerne vinner nok neppe noen konkurranse, (hvis jeg skulle tippe).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 16.
Her er mer om dette:

PS 17.
Sånn så denne varen ut før, (da den vant en annen smakstest):
https://www.klikk.no/foreldre/first-price-hamburgere-3683964PS 18.
TV2 kåret First Price til vinneren, av en ‘frysedisk-hamburger’-test i 2019, (men jeg lurer på om Norgesgruppen har endret oppskriften, på sin EMV-vare, (som First Price er), siden den tid):

-
Min stekusine Isa har visst flytta til New York. Noe sånt

https://www.picuki.com/profile/isa_ingebrigtsen
PS.
Hu skriver også, (under bildet øverst til venstre), at hu har hatt ‘the flue’.
(Noe sånt).
Jeg vet ikke om det er slang for corona, (siden at hu syter så fælt).
Eller om det som menes er, at hu liksom forbanner corona-pandemien, fordi at hu ikke kan ha like mye skøy lenger, som i gamle dager.
Eller om hu ‘bare’ mener at hu har hatt influensa, (og at den tok på fælt).
Hm.Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Mer om at Isa har flytta til New York:

-
Jeg sendte en e-post til the Parliamentary and Health Service Ombudsman
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Regarding your complaint at the Parliamentary and Health Service Ombudsman – C-2040066Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. november 2021 kl. 08:26Til: Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>Kopi: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, firmapost@nkom.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, abuse@telia.com, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, tr@forbrukertilsynet.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, sfovpost@statsforvalteren.noHi,I’ve also quite recently gotten a reply from your colleague Stephen Reilly about this.And I don’t think it’s right that you should waste my time with using a lot of case-workers.It should be enough with one, I think.So this I have to complain about.So if you normal staff there could please escalate this to a superior.Erik Ribsskogman. 12. jul. 2021 kl. 19:23 skrev Phso Enquiries <Phso.Enquiries@ombudsman.org.uk>:Dear Mr RibsskogThank you for your recent emails.As advised in my previous correspondence, we are unable to consider your complaints as we do not have the legal power to investigate them.I hope you are able to resolve your concerns with the correct organisation within your jurisdiction.Kind Regards,Samaira AliIntake CaseworkerParliamentary and Health Service OmbudsmanT: 0345 015 4033E: phso.enquiries@ombudsman.org.ukW: www.ombudsman.org.uk -
Jeg sendte en e-post til LOS
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>SV: Klage/Fwd: Kvittering for levert skjema: Produktbestilling CRM:0343000908Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. november 2021 kl. 04:30Til: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>Kopi: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>Hei,dette har jeg tatt med din kollega Hege, i slutten av september.Bærum kommune skrev på den nye husleie-kontrakten, at de muligens skulle bytte strøm-firma til LOS, i mitt navn.Så når noen nett-troll byttet til Norgesenergi i mitt navn, så gikk jeg ut fra at det var kommunen, (og at de hadde blanda LOS og Norgesenergi, siden at begge holder til på Sørlandet).For kommunen pleier å være litt uprofesjonelle/surrete når det gjelder sånt, (for eksempel når de bytta dørlås her, (av en eller annen grunn), på begynnelsen av Corona-en), må jeg si.(Og det er bare toppen av isfjellet.For å si det sånn).Og så svarer du nå på en kopi, som jeg har sendt dere, for å oppdatere dere, om hva som egentlig har foregått.Så du får høre med hu Hege der eventuelt.Istedet for å drive å kaste bort tida til folk, og det som verre er.Skjerpings!Erik Ribsskoglør. 6. nov. 2021 kl. 15:24 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:Hei Erik ,Takk for at du tar kontakt med oss.Jeg er litt usikker på hva vi kan hjelpe deg med. Det ser ikke ut som denne bestillingen er til LOS. Gjerne utdyp problemet ditt slik vi kan hjelpe deg.Er du kunde hos LOS, gjerne send oss kundenummer, navn på person som eier kundeforholdet, mobilnummer og/eller fødselsdato.Hører fra deg.Ønsker deg en riktig fin dag!Vennlig hilsenVilde | KundebehandlerT: 3860 8500 | kundesenter@los.noLOS ASKjøita 18, 4630 KristiansandPostboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansandlos.no | Facebook: losenergiÅpningstiderT: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00——————- Opprinnelig melding ——————-Fra: eribsskog@gmail.com;Mottatt: Sun Oct 31 2021 23:37:26 GMT+0100 (sentraleuropeisk normaltid)Til: juridisk@datatilsynet.no;Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; svc.no.nova@lowell.com; postkasse@datatilsynet.no; runcornoffice@taroe.org; postmottak@asd.dep.no; info@tpas.org.uk; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; tr@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; abuse@telia.com; morten.schau@elvia.no; trl@nve.no; rme@nve.no; kom@nve.no; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no; lbf@lbf.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no; kundeservice@hafslundstrom.no; kundesenter.no@lowell.com; kundeservice@mail.efi.no; boligbistand@baerum.kommune.no; strom.no@lowell.com; kundeservice@norgesenergi.no; kundeservice@renroros.no;Emne: Klage/Fwd: Kvittering for levert skjema: ProduktbestillingHei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: <kundeservice@renroros.no>Date: søn. 31. okt. 2021 kl. 09:13Subject: Kvittering for levert skjema: ProduktbestillingTo: <eribsskog+LailaMonica@gmail.com>Form: ProduktbestillingTime delivered: 31.10.2021 09:11your reference no.: 53354Produkt Spotpris timemåltMobiltelefon 99424084E-post eribsskog+LailaMonica@gmail.comFornavn Laila MonicaEtternavn Vedumstuen Høibak NikolaisenPostnummer 0186 OSLOAdresse Christian Krohgs gate 43AAnleggsadresse Christian Krohgs gate 43APostnummer 0186 OSLOSkal faktura sendes til annen adresse? NOJeg aksepterer avtalevilkårene og bekrefter min bestilling. ConfirmedOppgi e-postadresse eribsskog+LailaMonica@gmail.com
