johncons

Stikkord: Hm

  • Min tremenning, (som var adoptert av min fars kusine), Øystein ‘Han kinesern’ Andersen pleide på 80-tallet å si: ‘Er du helt puck eller?’. Og noen, (muligens Ole Tonny Bergum eller om det var min fetter Tommy), mente at Øystein da prata om Puch-mopeder. Men det gir jo ikke noen mening. Er du helt moped? Hva skal det bety. Hm

    er du helt puch eller

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=10157849826302024&set=gm.2057066884447889

    PS.

    Øystein var jo mitt ‘side-kick’ liksom, i mange år.

    (Fra 1986 til 1993 cirka.

    Noe sånt).

    Så det er sikkert mange, (både i Norge og England), som er vant til å se meg, i lag med en kineser, (som noen Berger-folk trodde at Øystein var), som snakka veldig rar/snodig Lørenskog-dialekt/slang.

    Men Øystein er egentlig ikke kineser, (selv om han er lav og gul/brun).

    Men han er adoptert, (av min fars kusine Reidun og hennes ektemann Kai), fra Seoul, (i Sør-Korea), da.

    (I sin tid).

    Bare for å prøve å forklare om Øystein.

    (Som plutselig ville avslutte vårt kameratskap, (av uklare grunner), sommeren 1993.

    Og da skremte han muligens samtidig vettet av min lillesøster Pia, (kan man lure på ihvertfall).

    For hu må vel da ha trodd, at jeg hadde drept noen, (eller noe lignende).

    Når hu overvar Øystein sin teatralske/uforståelige ‘drama-queen-oppførsel’, i forbindelse med denne kameratskap-avslutnings-episoden.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Min lillesøster Pia, (samt min stesøster Christell, som gikk i samme klasse).

    De hadde jo drama, i valgfag, (et eller to år), på Berger skole.

    Og Pia har noen ganger fått vår yngre halvbror Axel, til å oppføre seg teatralsk.

    (Blant annet en gang sommeren 1991, da Axel tagg en myntsamling fra meg, en gang jeg dro han med, på sommerferie-besøk, til mitt ‘gromgutt-sted’, på Sand/Roksvoll.

    Da fikk han min farmor til å bli lei seg.

    For hu ville, (av en eller annen grunn), at jeg skulle ha de gamle myntene, som hu hadde spart, (antagelig etter å ha fått de tilbake som vekslepenger i butikken til Odmund Larsen osv.), på 60-tallet deromkring).

    Så det er mulig at Pia har fått et lignende ‘grep’, på Øystein.

    Og at hu liksom har ‘programert’ han, til å oppføre seg teatralsk, da.

    (For Øystein var også på besøk, hos meg, (og Pia), på Ungbo, en uke eller to tidligere, (før han liksom klikka).
    Og da skrøyt han av hvor mye rydigere det var der, etter at ‘blitzerne’, (Per og de), hadde flytta ut.

    Og det var da jeg som hadde rydda, etter å ha blitt litt ordensmenneske, etter blant annet et år i infanteriet, (og butikkjobbing på CC Storkjøp, OBS Triaden og Rimi Munkelia).

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så var jo Øystein, (blant annet), en ‘Arcon-nerd’.

    (Han var med på Arcon, (da han var i begynnelsen av tenårene), fra det første året cirka.

    Må det vel ha vært).

    Arcon er jo en rollespill-kongress.

    (Hvis jeg har forstått det riktig).

    Og det var vel ikke bare på Arcon, at Øystein dreiv med rollespill.

    (For å si det sånn).

    Så det er mulig at Øystein også er god på drama/teater, (som Pia).

    (Noe sånt).

    Oppførselen til Øystein, (den nevnte sommerdagen i 1993), var uansett helt hinsides.

    (Vil jeg si).

    Så jeg klarte ikke å si noe til Pia, (jeg var litt sjokkert/’vonbråten’ etter å plutselig ha mista min mangeårige blodsbror liksom, (samtidig med at jeg også ble ydmyket, foran min lillesøster, må man vel si)).

    Og Pia selv, gikk inn i et slags inneslutta ‘gnome-modus’, (må man vel si).

    Hu sa heller ikke et ord, etter at Øystein hadde gått.

    Så hva som foregikk inni huet hennes, (etter Øystein sin ‘teater-forestilling’).

    Det kan man kanskje lure på.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Jeg fikk aldri snakka med Pia, om Øystein sin teatralske ‘kamerat-avsluttings-seanse’.

    (Selv om Pia satt i stua på Ungbo.

    Og fikk med seg hver detalj av Øystein sin merkelige oppførsel.

    For å si det sånn).

    For jeg hadde jo nettopp begynt på mitt nye liv, etter min førstegangstjeneste i infanteriet, (som jeg hadde gruet meg en del til, i mange år).

    Så jeg var full av driv og pågangsmot.

    (Etter å ha blitt lettet for den ‘byrden’, som førstegangstjenesten var.

    Må man vel si).

    Og jeg hadde også fått ansvaret, (mer eller mindre), for min lillesøster Pia.

    Som var hjemløs, og som hadde glemt å levere sine meldekort, på A-etat, i mange uker/måneder.

    Så hu var blakk som en kjærkerotte.

    (Som de sier).

    Så jeg bare tok Øystein sin oppførsel, til etterretning.

    Og hva Pia gjorde.

    Det veit jeg ikke.

    For når hu fikk seg sitt eget rom, på Ungbo, (etter noen uker/måneder).

    Så var hu mest inne på det rommet, (sammen med sin kjæreste Keyton fra Somalia, (som hu tok opp kontakten med, en eller annen gang etter Øystein sitt ‘anfall’)).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg sendte en e-post til Norgesenergi

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Re: Saksnummer [106597] – Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. oktober 2021 kl. 09:46
    Til: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
    Kopi: kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    Hei,
    i min forrige mail så skrev jeg at jeg ville ha svar fra en overordnet.
    Jeg kan ikke se at dette har skjedd.
    Så dette må jeg klage på.
    Vennligst send dette til en overordnet nå.
    (Jeg ønsket å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ons. 20. okt. 2021 kl. 08:15 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
    Hei igjen,
    Bestilling via internet er det en IP adresse, denne IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.
    Hvis dette er et identitetstyveri må du anmelde dette til politiet.
    Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement – sjekk prisene her!
    Ha en fin dag!
    Med vennlig hilsen
    Linn Christine
    Kunderådgiver
    NorgesEnergi AS
    Tlf 38 10 00 80
    Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
    Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
    www.norgesenergi.no
    <eribsskog@gmail.com>
    October 18th, 2021 08:53
    Hei,
    Bærum kommune sier i sin fornyede kontrakt, at LOS tilbyr gratis strøm, den første måneden.
    Så jeg trodde at det var sånn det var hos dere og.
    Men det er uansett ikke jeg som har bestilt dette.
    Jeg bruker ikke noen tall, i min mail-adresse.
    Og det er ikke mitt mobil-nummer.
    Så jeg ønsker at dere skal si navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker at dere skal opplyse om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Dette har jeg forklart om tidligere.
    Men dette ignorerer dere.
    Så jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 18. okt. 2021 kl. 08:21 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
    Hei,
    bekrefter vi har mottatt din henvendelse (kopi).
    Vi kan bekrefter strømleveranse startet den 01.08.2021 vedr (Sensurert av johncons-blogg), (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua. Måle nr: 7359992900317819/ MålepunktID:707057500049759298.
    Strømbestilling var mottatt via norgesenergi.no den 16.07.2021.
    Velkomst epost var sendt til eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com den 16.07.2021.
    Første faktura (faktura nr 88709192) produsert den 13.09.2021. Strøm avregningsperiode 01.08.2021 – 01.09.2021 og nettleie periode fra Elvia AS fra 01.07.2021 – 31.08.2021. Faktura kopi lagt som vedlegg.
    Sms påminnelse sendt 04.10.2021 til 91587593
    Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement – sjekk prisene her!
    Ha en fin dag!
    Med vennlig hilsen
    Linn Christine
    Kunderådgiver
    NorgesEnergi AS
    Tlf 38 10 00 80
    Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
    Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
    www.norgesenergi.no
    <eribsskog@gmail.com>
    October 18th, 2021 06:37
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober.
    (Se vedlegg).
    Dette har jeg forklart om til dere, (se mail-historie).
    Det er noen nett-troll som har ‘portert’ fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn, (kan det virke som).
    Og så har ikke Hafslund hengt med i svingene.
    Og ‘porteringen’ har skjedd fra juli.
    Og så mener ei uten etternavn hos Hafslund, (som skriver på en PC med dårlig Enter-knapp), at det skjedde seinere.
    Men da surrer Hafslund, må jeg si.
    De driver og bytter navn, og likevel så ber de meg bråkjekt om å kontakte Elvia, som egentlig er/var samme firma som Hafslund.
    Så her sendes jeg rundt som en kasteball.
    Så det Hafslund driver med, kan man lure på, mener jeg.
    Og det er det samme med dere hos Lowell.
    Jeg forklarer til dere, at det har foregått en sånn ‘portering’.
    Og da hakker dere på meg igjen, istedet for å kontakte deres oppdragsgiver Hafslund.
    Så dette må jeg klage på, at jeg hele tida blir brukt som en slags hakke-kylling og kasteball i dette.
    Dette vitner om lite respekt for folk, må jeg si.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ønsker å vite, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt denne ‘porteringen’, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hva dere, (det vil si Norgesenergi, som jeg sender kopi-mail til), akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
      
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 16. okt. 2021 kl. 04:25
    Subject: Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    To: kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>
    Cc: <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>
    Hei,
    nå har jeg sjekka Norgesenergi-fakturaene.
    Og de går som tidligere sagt tilbake til juli.
    Så det virker som at dere er litt på vidda her.
    Og at dere liksom har et sånt ‘professor Baltazar-system’, som gjør at man kun kan taste inn måler-nummeret, på en datamaskin, i Norge.
    Det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.
    Det står det samme målernummeret på både Norgesgruppen og Hafslund sine fakturaer.
    Men dette er kanskje en slags aprilsnarr på etterskudd?
    At jeg plutselig skal ha fått en slags ‘Harry Potter-strømmåler’ her, som jeg også får regninger for, (fra ingensteder).
    Som dere vil ha det til.
    Det høres veldig usannsynlig ut.
    Den må dere lenger ut på landet med, må jeg si.
    Jeg har bodd i England, og der byttet jeg en gang strøm-leverandør, fra Scottish Power til E-on.
    Og de nevnte ikke noe om at alle strømleverandørene sine datasystemer var koblet sammen.
    Så dette må være noe slags ‘Annerledesland-greier’, som kanskje ikke er så gjennomtenkt, (mistenker jeg).
    Bærum kommune har også forklart, i et brev dere skal ha fått, at det ikke er de, som har byttet strømleverandør her.
    Så da er det antagelig noen nett-troll.
    Det noen jævler/nett-troll, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under corona-en, (og også før den tid).
    Dere bommer også når det gjelder grunnen til at jeg ikke kan bruke ‘mine sider’, hos dere.
    Det er fordi at kommunen har opprettet kontoen, i mitt navn, da jeg flytta inn her.
    Og jeg vet ikke hvilken mailadresse de da brukte.
    Det er mulig at de også opererer med en mailadresse i mitt navn.
    (De er så gode på å informere alltid).
    Det virker ihvertfall som at dere lyver så det renner av dere, hos Hafslund.
    Og det virker kanskje litt useriøst, at dere bare undertegner med et fornavn.
    Så jeg vil gjerne heller ha svar, fra en overordnet hos dere, om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dere kutter også ut mail-historien, i deres svar.
    Da virker det enda mer useriøst, vil jeg si.
    Skjerpings!
    tor. 14. okt. 2021 kl. 13:00 skrev kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>:
    Hei Erik, og takk for din henvendelse.
    Ditt kundeforhold hos oss ble avsluttet 31.08, og dette er kanskje fordi kommunen byttet leverandør – det at du ikke lenger har et kundeforhold hos oss er også grunnen til at du ikke kan logge på Min Side. Du har ikke blitt fakturert fra oss etter 31.08, og det er ikke mulig å ha to strømavtaler på en måler på en gang – så om du mener du har blitt dobbeltfakturert, kan dette være fordi en av bestillingene/avtalene er lagt inn på feil måler. – om du har faktura fra annen strømleverandør anbefaler jeg deg å se om målernummer er det samme, eller om disse er ulike. Om de er ulike har du vært registrert på to målere. På fakturaspesifikasjon kan du også se hvilke perioder du har blitt fakturert for.  Du kan også ta kontakt med netteier Elvia for å finne ut hvilken strømleverandør du har og har hatt. Jeg legger ved faktura som står utestående på ditt tidligere kundeforhold. Alle disse har gått videre til inkasso, og saksbehandlingen har derfor gått videre til Lowell, vårt inkassobyrå. Du må ta direkte kontakt med dem om videre saksbehandling, samt hvor mye renter og gebyrer du skylder. 
    Ønsker deg en fin dag videre!
    Med vennlig hilsen
    Hafslund Strøm AS
    Lise-Lene
    Kunderådgiver
    www.hafslundstrom.no
    Logg deg inn å få full oversikt over ditt strømforbruk, dine fakturaer og resten av ditt kundeforhold hos oss.
  • Nå har jeg vært med Kiel-ferja. Og da kommer jeg noen ganger på ting å blogge om. Og det var sånn, (skoleåret 1987/88), at min tidligere klassekamerat Sigmund Landaas en gang mobba meg, for å ha dum frisyre, (da vi gikk økonomi-linje-året på Sande videregående). Og se på Sigmund nå. Det er jo det latterligste noen gang, (må man vel si). Det var rette ræva som feis, (som de sier)

    latterlig mobbing

    https://www.youtube.com/watch?v=YOlOTqpuDZQ

    PS.

    Det var forresten sånn.

    At Sigmund og jeg, vel kun gikk i samme klasse, det nevnte skoleåret, (1987/88).

    (Sigmund er fra Svelvik og jeg er fra Berger.

    Selv om Berger-folk noen ganger sier at de er fra Svelvik.

    Men det er fordi at Berger, (fram til ganske nylig), har vært del av Svelvik kommune.

    Og/eller fordi at Svelvik er et større/mer kjent sted, (og Berger-folk går på ungdomsskole osv. der).

    Og når det gjelder min slekt, så ville min farfar heller bli begravet i Svelvik, (enn på Berger), av en eller annen grunn.

    Muligens for å markere litt avstand til Jebsen-slekten, som i sin tid eide hele Berger.

    For å si det sånn).

    Og klassen var da delt, i en dobbelt-time, (muligens pluss lunsjpause), tre ganger i uka.

    (Noe sånt).

    For noen, (som meg), hadde markedsføring som valgfag, (fordi at de skulle gå markedsføringslinja, (eller datalinja som meg), russeåret).

    Og Sigmund & Co. hadde regnskap som valgfag, (siden at de skulle gå på regnskapslinja det siste året).

    (Noe sånt).

    Så jeg ble egentlig ikke noe særlig kjent med Sigmund.

    Klassen ble mer eller mindre delt i en markedsførings-del og en regnskaps-del.

    Og de som hadde regnskap, (tre dager i uka).

    De var liksom klassens ‘sigøynere’, som dro et annet sted, (muligens til klasserommet i Sandehallen, eller hvor de kan ha holdt til), for å lære mer regnskap, da.

    (Alle på handel og kontor hadde regnskap det første året, (grunnkurs-året), så det var snakk om regnskap for viderekommende, (som Sigmund og de dreiv med, de to siste årene), må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det vanskelig

    lett vanskelig paint

    PS.

    Jeg prøvde først å si opp abonnementet fra ‘Min Side’.

    Men da stod det at det var umulig, (for min type abonnement), man måtte kontakte kundeservice.

    Så det er jo rimelig tungvint, (og klamt).

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    For eksempel når det gjelder Aftenposten.

    Så er det sånn, at jeg har hatt prøve-abonnement hos dem, (til en krone), kanskje ti ganger, (etter at jeg ble sosial-klient).

    Og det har aldri vært noe problem å si opp de prøve-abonnementene, (man må si opp innen en måned), fra ‘Min Side’, (hos Aftenposten).

    (For det er greit å ha tilgang til Aftenposten sitt online avis-arkiv.

    Når man driver med slektsforskning, (og blogging), osv.

    For å si det sånn).

    Så dette var unødvendig klamt, fra Dagens Næringsliv, (må man vel si).

    Jeg mener forresten å huske at Dagbladet hadde et lignende klamt/tungvint oppsigelses-system, (hvis ikke det var enda mer tungvint), for noen år tilbake.

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Som jeg muligens har blogget om før.

    Så mente Tosh aka. Thorstein Bjørnstad fra #blablabla.

    At alt var mulig å finne gratis på nettet.

    Han mente vel da mp3-er, osv.

    Så han mente at man ikke skulle ha CD-samling.

    (Noe sånt).

    Så jeg har det han sa, (på irc, rundt årtusenskiftet), litt i bakhue, da.

    Og dette var vel egentlig noe jeg hadde tenkt selv, noen år tidligere.

    At jeg brukte så mye penger, (av min lave assistent-leder-lønn i Rimi), på internett.

    (Jeg brukte vel 1.500-2.000 i måneden på internett, (chatting, #quiz-show-op-verv og surfing, osv.).

    Før jeg fikk ADSL/bredbånd.

    Rundt årtusenskiftet).

    At jeg derfor lastet ned musikk og filmer, på nettet.

    (Istedet for å kjøpe CD-er/DVD-er).

    Men dette var også på grunn av, at når det gjelder mp3-er, (dette var før YouTube dukker opp).

    Så kunne man finne mye musikk, som man ikke fikk kjøpt, i norske platebutikker, (uten å tråle en haug av butikker).

    (Sånn som 80/90-talls-sangen ‘Winter in July’, med Bomb The Bass.

    Er en sang, (som jeg huska fra 80-tallet), og som platebutikkene vel var kjemisk renset for.

    Hvis jeg skulle tippe.

    Hvis ikke de hadde en Bomb The Bass greatest hits-CD, eller noe lignende.

    Hm.

    Men å gå i norske platebutiker, og spørre om CD-singler.

    Da møtte man vel ofte ‘uber-kule’ folk, som begynte å si at det var feil musikk-smak, eller noe lignende.

    Jeg husker at jeg måtte bestille sangen ‘Smile’ fra platebutikken på Oslo City, rundt 1994.

    For de trodde at Smashing Pumpkins-sangen ‘Disarm’ het ‘Smile’.

    (I en egen-produsert katalog, som jeg fikk bla igjennom).

    Og jeg lurer på om det var noe lignende, på platebutikken på Grønland t-banestasjon, (hvor min valgfag-kamerat Kenneth Sevland dro meg med en gang, på en skoletur til Oslo, på midten av 80-tallet).

    At når jeg kjøpte tre dobbelt-CD-album, (som het ‘The Best Album In The World I – VI’, eller noe lignende, (dette var britpop/alternativ rock)).

    (Da jeg fikk feriepenger, sommeren 1996, (må det vel ha vært)).

    Så baksnakka de som jobba i platebutikken meg.

    Og mente at det var dumt/teit å kjøpe.

    Noe sånt).

    Og som jeg også har blogget om, så var det på slutten av 90-tallet artig, med den nye teknologien.

    Jeg fikk internett før mp3-filene slo igjen.

    Så lyd-filene som man kunne laste ned, på den tida, var enten i veldig dårlig kvalitet.

    Ellers så var de for store, til at man kunne laste de ned, (noe særlig effektivt), med ISDN-linje, osv.

    Så når mp3-filene kom, så var det en slags revolusjon.

    Og det var ikke noen som sa, at det var fy og skam, å laste ned de, og så høre på de hjemme.

    Det ble vel litt som på 80-tallet, når man tok opp musikk fra radio, på kassett, (og hørte på denne musikken på walkman, osv.).

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

  • Mer fra Bærum

    På fredag 27. august, så dro jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Dette bildet er en hyllest til våre flinke politikere:

    IMG_20210827_205642

    PS 2.

    Jeg sendte tilbake ‘troll-post’ til møkka-firmaene:

    IMG_20210827_210224

    PS 3.

    Handlevogna til Extra Bekkestua var herpa, (der det skal være reklame, på håndtaket):

    IMG_20210827_210513

    PS 4.

    Extra var utsolgt for billige plast-glass:

    IMG_20210827_210554

    PS 5.

    Meny Bekkestua hadde satt opp labeler i fylla, (kunne det virke som):

    IMG_20210827_212350

    PS 6.

    Her var det tomt for tilbudsvarer, (tannbørster og tannkrem til 10 kroner):

    IMG_20210827_212410

    PS 7.

    Meny hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

    IMG_20210827_212634

    PS 8.

    I frukt-avdelinga så det tomt ut:

    IMG_20210827_212647

    PS 9.

    Jeg prøvde å kjøpe Extra sitt billige paprika-potetgull igjen, men det var like dårlig som forrige gang:

    IMG_20210827_222958

    PS 10.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210827_223226

    PS 11.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210827_223256

    PS 12.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210827_223513

    PS 13.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20210827_223602

  • Jeg sendte en e-post til Norgesenergi

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Re: Saksnummer [106597] – Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. oktober 2021 kl. 08:53
    Til: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
    Kopi: kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com
    Hei,
    Bærum kommune sier i sin fornyede kontrakt, at LOS tilbyr gratis strøm, den første måneden.
    Så jeg trodde at det var sånn det var hos dere og.
    Men det er uansett ikke jeg som har bestilt dette.
    Jeg bruker ikke noen tall, i min mail-adresse.
    Og det er ikke mitt mobil-nummer.
    Så jeg ønsker at dere skal si navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker at dere skal opplyse om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Dette har jeg forklart om tidligere.
    Men dette ignorerer dere.
    Så jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 18. okt. 2021 kl. 08:21 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
    Hei,
    bekrefter vi har mottatt din henvendelse (kopi).
    Vi kan bekrefter strømleveranse startet den 01.08.2021 vedr (Sensurert av johncons-blogg), (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua. Måle nr: 7359992900317819/ MålepunktID:707057500049759298.
    Strømbestilling var mottatt via norgesenergi.no den 16.07.2021.
    Velkomst epost var sendt til eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com den 16.07.2021.
    Første faktura (faktura nr 88709192) produsert den 13.09.2021. Strøm avregningsperiode 01.08.2021 – 01.09.2021 og nettleie periode fra Elvia AS fra 01.07.2021 – 31.08.2021. Faktura kopi lagt som vedlegg.
    Sms påminnelse sendt 04.10.2021 til 91587593
    Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement – sjekk prisene her!
    Ha en fin dag!
    Med vennlig hilsen
    Linn Christine
    Kunderådgiver
    NorgesEnergi AS
    Tlf 38 10 00 80
    Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
    Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
    www.norgesenergi.no
    <eribsskog@gmail.com>
    October 18th, 2021 06:37
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober.
    (Se vedlegg).
    Dette har jeg forklart om til dere, (se mail-historie).
    Det er noen nett-troll som har ‘portert’ fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn, (kan det virke som).
    Og så har ikke Hafslund hengt med i svingene.
    Og ‘porteringen’ har skjedd fra juli.
    Og så mener ei uten etternavn hos Hafslund, (som skriver på en PC med dårlig Enter-knapp), at det skjedde seinere.
    Men da surrer Hafslund, må jeg si.
    De driver og bytter navn, og likevel så ber de meg bråkjekt om å kontakte Elvia, som egentlig er/var samme firma som Hafslund.
    Så her sendes jeg rundt som en kasteball.
    Så det Hafslund driver med, kan man lure på, mener jeg.
    Og det er det samme med dere hos Lowell.
    Jeg forklarer til dere, at det har foregått en sånn ‘portering’.
    Og da hakker dere på meg igjen, istedet for å kontakte deres oppdragsgiver Hafslund.
    Så dette må jeg klage på, at jeg hele tida blir brukt som en slags hakke-kylling og kasteball i dette.
    Dette vitner om lite respekt for folk, må jeg si.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ønsker å vite, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt denne ‘porteringen’, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hva dere, (det vil si Norgesenergi, som jeg sender kopi-mail til), akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
      
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 16. okt. 2021 kl. 04:25
    Subject: Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    To: kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>
    Cc: <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>
    Hei,
    nå har jeg sjekka Norgesenergi-fakturaene.
    Og de går som tidligere sagt tilbake til juli.
    Så det virker som at dere er litt på vidda her.
    Og at dere liksom har et sånt ‘professor Baltazar-system’, som gjør at man kun kan taste inn måler-nummeret, på en datamaskin, i Norge.
    Det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.
    Det står det samme målernummeret på både Norgesgruppen og Hafslund sine fakturaer.
    Men dette er kanskje en slags aprilsnarr på etterskudd?
    At jeg plutselig skal ha fått en slags ‘Harry Potter-strømmåler’ her, som jeg også får regninger for, (fra ingensteder).
    Som dere vil ha det til.
    Det høres veldig usannsynlig ut.
    Den må dere lenger ut på landet med, må jeg si.
    Jeg har bodd i England, og der byttet jeg en gang strøm-leverandør, fra Scottish Power til E-on.
    Og de nevnte ikke noe om at alle strømleverandørene sine datasystemer var koblet sammen.
    Så dette må være noe slags ‘Annerledesland-greier’, som kanskje ikke er så gjennomtenkt, (mistenker jeg).
    Bærum kommune har også forklart, i et brev dere skal ha fått, at det ikke er de, som har byttet strømleverandør her.
    Så da er det antagelig noen nett-troll.
    Det noen jævler/nett-troll, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under corona-en, (og også før den tid).
    Dere bommer også når det gjelder grunnen til at jeg ikke kan bruke ‘mine sider’, hos dere.
    Det er fordi at kommunen har opprettet kontoen, i mitt navn, da jeg flytta inn her.
    Og jeg vet ikke hvilken mailadresse de da brukte.
    Det er mulig at de også opererer med en mailadresse i mitt navn.
    (De er så gode på å informere alltid).
    Det virker ihvertfall som at dere lyver så det renner av dere, hos Hafslund.
    Og det virker kanskje litt useriøst, at dere bare undertegner med et fornavn.
    Så jeg vil gjerne heller ha svar, fra en overordnet hos dere, om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dere kutter også ut mail-historien, i deres svar.
    Da virker det enda mer useriøst, vil jeg si.
    Skjerpings!
    tor. 14. okt. 2021 kl. 13:00 skrev kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>:
    Hei Erik, og takk for din henvendelse.
    Ditt kundeforhold hos oss ble avsluttet 31.08, og dette er kanskje fordi kommunen byttet leverandør – det at du ikke lenger har et kundeforhold hos oss er også grunnen til at du ikke kan logge på Min Side. Du har ikke blitt fakturert fra oss etter 31.08, og det er ikke mulig å ha to strømavtaler på en måler på en gang – så om du mener du har blitt dobbeltfakturert, kan dette være fordi en av bestillingene/avtalene er lagt inn på feil måler. – om du har faktura fra annen strømleverandør anbefaler jeg deg å se om målernummer er det samme, eller om disse er ulike. Om de er ulike har du vært registrert på to målere. På fakturaspesifikasjon kan du også se hvilke perioder du har blitt fakturert for.  Du kan også ta kontakt med netteier Elvia for å finne ut hvilken strømleverandør du har og har hatt. Jeg legger ved faktura som står utestående på ditt tidligere kundeforhold. Alle disse har gått videre til inkasso, og saksbehandlingen har derfor gått videre til Lowell, vårt inkassobyrå. Du må ta direkte kontakt med dem om videre saksbehandling, samt hvor mye renter og gebyrer du skylder. 
    Ønsker deg en fin dag videre!
    Med vennlig hilsen
    Hafslund Strøm AS
    Lise-Lene
    Kunderådgiver
    www.hafslundstrom.no
    Logg deg inn å få full oversikt over ditt strømforbruk, dine fakturaer og resten av ditt kundeforhold hos oss.
     
  • Blogger driver med noe slags åndssvak sensur, kan det virke som. Noe sånt

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Innlegget ditt med tittelen «Mer om nettmobbing» er satt bak en advarsel til leserne
    Blogger <no-reply@google.com> 16. oktober 2021 kl. 09:31
    Til: eribsskog@gmail.com
        Hei!
        Som du kanskje allerede vet, beskriver retningslinjene våre for brukere (https://blogger.com/go/contentpolicy) grensene for hva vi tillater og ikke tillater i Blogger. Innlegget ditt med tittelen «Mer om nettmobbing» ble rapportert til oss for gjennomgang. Dette innlegget er satt bak en advarsel til leserne fordi det inneholder sensitivt innhold. Innlegget er synlig på https://johncons-blogg.net/2021/10/mer-om-nettmobbing_16.html. Bloggleserne dine må bekrefte at de har lest advarselen, før de kan lese innlegget/bloggen.
        Hvorfor ble blogginnlegget satt bak en advarsel til leserne?
        Innholdet ditt ble vurdert ut fra retningslinjene våre for seksuelt innhold. Gå til siden med retningslinjene våre for brukere, som du finner en link til i denne e-posten, for å finne ut mer.
        Vi legger advarsler foran innlegg med sensitivt innhold. Hvis du ønsker at denne statusen skal vurderes på nytt, må du oppdatere innholdet slik at det overholder retningslinjene for brukere for Blogger. Når innholdet er oppdatert, kan du publisere det på nytt på https://www.blogger.com/go/appeal-post?blogId=407973739067553285&postId=6507345399471238329. Dette utløser en gjennomgang av innlegget.
        Du finner mer informasjon i følgende ressurser:
        Vilkår for bruk: https://www.blogger.com/go/terms
        Retningslinjer for brukere av Blogger: https://blogger.com/go/contentpolicy
        Vennlig hilsen
        Blogger-teamet
  • Jeg sendt en e-post til Hafslund

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. oktober 2021 kl. 04:25
    Til: “kundeservice@hafslundstrom.no” <kundeservice@hafslundstrom.no>
    Kopi: post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kundesenter.no@lowell.com, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no
    Hei,
    nå har jeg sjekka Norgesenergi-fakturaene.
    Og de går som tidligere sagt tilbake til juli.
    Så det virker som at dere er litt på vidda her.
    Og at dere liksom har et sånt ‘professor Baltazar-system’, som gjør at man kun kan taste inn måler-nummeret, på en datamaskin, i Norge.
    Det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.
    Det står det samme målernummeret på både Norgesgruppen og Hafslund sine fakturaer.
    Men dette er kanskje en slags aprilsnarr på etterskudd?
    At jeg plutselig skal ha fått en slags ‘Harry Potter-strømmåler’ her, som jeg også får regninger for, (fra ingensteder).
    Som dere vil ha det til.
    Det høres veldig usannsynlig ut.
    Den må dere lenger ut på landet med, må jeg si.
    Jeg har bodd i England, og der byttet jeg en gang strøm-leverandør, fra Scottish Power til E-on.
    Og de nevnte ikke noe om at alle strømleverandørene sine datasystemer var koblet sammen.
    Så dette må være noe slags ‘Annerledesland-greier’, som kanskje ikke er så gjennomtenkt, (mistenker jeg).
    Bærum kommune har også forklart, i et brev dere skal ha fått, at det ikke er de, som har byttet strømleverandør her.
    Så da er det antagelig noen nett-troll.
    Det noen jævler/nett-troll, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under corona-en, (og også før den tid).
    Dere bommer også når det gjelder grunnen til at jeg ikke kan bruke ‘mine sider’, hos dere.
    Det er fordi at kommunen har opprettet kontoen, i mitt navn, da jeg flytta inn her.
    Og jeg vet ikke hvilken mailadresse de da brukte.
    Det er mulig at de også opererer med en mailadresse i mitt navn.
    (De er så gode på å informere alltid).
    Det virker ihvertfall som at dere lyver så det renner av dere, hos Hafslund.
    Og det virker kanskje litt useriøst, at dere bare undertegner med et fornavn.
    Så jeg vil gjerne heller ha svar, fra en overordnet hos dere, om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dere kutter også ut mail-historien, i deres svar.
    Da virker det enda mer useriøst, vil jeg si.
    Skjerpings!
    tor. 14. okt. 2021 kl. 13:00 skrev kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>:
    Hei Erik, og takk for din henvendelse.
    Ditt kundeforhold hos oss ble avsluttet 31.08, og dette er kanskje fordi kommunen byttet leverandør – det at du ikke lenger har et kundeforhold hos oss er også grunnen til at du ikke kan logge på Min Side. Du har ikke blitt fakturert fra oss etter 31.08, og det er ikke mulig å ha to strømavtaler på en måler på en gang – så om du mener du har blitt dobbeltfakturert, kan dette være fordi en av bestillingene/avtalene er lagt inn på feil måler. – om du har faktura fra annen strømleverandør anbefaler jeg deg å se om målernummer er det samme, eller om disse er ulike. Om de er ulike har du vært registrert på to målere. På fakturaspesifikasjon kan du også se hvilke perioder du har blitt fakturert for.  Du kan også ta kontakt med netteier Elvia for å finne ut hvilken strømleverandør du har og har hatt. Jeg legger ved faktura som står utestående på ditt tidligere kundeforhold. Alle disse har gått videre til inkasso, og saksbehandlingen har derfor gått videre til Lowell, vårt inkassobyrå. Du må ta direkte kontakt med dem om videre saksbehandling, samt hvor mye renter og gebyrer du skylder. 
    Ønsker deg en fin dag videre!
    Med vennlig hilsen
    Hafslund Strøm AS
    Lise-Lene
    Kunderådgiver
    www.hafslundstrom.no
    Logg deg inn å få full oversikt over ditt strømforbruk, dine fakturaer og resten av ditt kundeforhold hos oss.