johncons

Stikkord: Hm

  • Mer fra Bærum

    På mandag 23. august, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Bærum kommune, (må det vel være), hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

    IMG_20210823_211622

    PS 2.

    En syklubb skulle absolutt ha møtet sitt rett utafor hovedinngangen til Bekkestua Senter:

    IMG_20210823_211830

    PS 3.

    Jeg lurer også på om det var sånn at han her råkjørte:

    IMG_20210823_211812

    PS 4.

    Her var det som i Russland, under kommunist-tida:

    IMG_20210823_212219

    PS 5.

    Nå har jeg jobbet en mannsalder i matbutikker, (fra 1988 til 2004), men hva de brune posene er, det skal jeg ikke påstå at jeg skjønner, men de skal nok antagelig ligge et annet sted, (for å si det sånn):

    IMG_20210823_212703

    PS 6.

    Sats har et vindu, hvor man kan se, at folk står med rumpa i været:

    IMG_20210823_213516

    PS 7.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210823_213526

    PS 8.

    Bærum kommune er ikke så flinke til å fjerne tagging/graffiti:

    IMG_20210823_215504

    PS 9.

    Bekkestua Senter hadde slått av rulletrappa, (da jeg skulle gå ut av senteret, cirka en halvtime før stengetid):

    IMG_20210823_220939

    PS 10.

    Jeg blir ofte, (som i går), gått ned flere titalls ganger, (av kommunister, eller hvem det kan være), når jeg går på handleturer, i Bekkestua/Bærum, (så det hadde vært bra, hvis Google kunne ha kommet med sin hypede Google Glass):

    IMG_20210823_221442

    PS 11.

    På Extra Bekkestua var det vanskelig å komme fram med handlevogna:

    IMG_20210823_224851

    PS 12.

    I min tid som Rimi-butikksjef, (noe jeg jobbet som fra 1998 til 2002), så lærte jeg at varene ikke skulle stå rett på gulvet, (sånn som en del av brusen gjør her):

    IMG_20210823_224908

    PS 13.

    Her var det nesten som i Russland under kommunist-tida, (når det gjelder Omo-vaskemiddel):

    IMG_20210823_224929

    PS 14.

    Jeg sendte tilbake ‘troll-post’, til møkka-firmaene:

    IMG_20210823_230113

    PS 15.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210823_230126

    PS 16.

    Noe lignende skjedde også i går:

    IMG_20210823_230721

    PS 17.

    Noen mener at det var bedre i Norge før innvandringen:

    IMG_20210823_230850

    PS 18.

    Her har visst noen sittet og forsøplet:

    IMG_20210823_231020_1

    PS 19.

    Denne katten oppførte seg merkelig, den satt bare langs veien, og mjauet, som om den prøvde å si noe:

    IMG_20210823_231918

    PS 20.

    Mer fra Extra, (hvor jeg betalte i selvbetjeningskassa som vanlig):

    IMG_20210823_234551 paint

    PS 21.

    Extra sitt EMV/Coop-potetgull med paprika, (av merket Xtra), har vært uspiselig, (på grunn av at det har vært laget av veldig dårlige poteter), de siste par gangene, som jeg har kjøpt det, (så jeg har nå slutta å kjøpe den varen):

    IMG_20210824_002719

    PS 22.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210824_002754 paint

    PS 23.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210824_002801

    PS 24.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210824_003242

    PS 25.

    Da jeg jobba deltid, på Rimi Munkelia.

    (Noe jeg gjorde, fra desember 1992 til juni 1994.

    Ved siden av militæret blant annet).

    Så sa butikksjef Magne Winnem, (som jeg gikk i samme klasse som, under russetida, og som jeg også var forlover for), til en kunde.

    At EMV-varene skulle være, av like god eller bedre kvalitet, sammenlignet med markedslederen, (som i dette tilfellet er Maarud potetgull).

    (Dette var som et mantra, i Rimi, (hvor jeg jobbet fra 1992 til 2004).

    Sånn som jeg husker det).

    Og dette blir jo som en vits, når man ser potetgullet overfor.

    Og det er det samme, hvis jeg kjøper EMV-pommes frites, i norske butikker.

    (Disse pakkene er på 1.2 kilo, hos alle butikk-kjedene.

    Og de er muligens fra samme produsent).

    Det er laget av så dårlige poteter, at det er uspiselig, (må jeg si).

    Så jeg har slutta å kjøpe pommes frites, (for det er også sånn, at markedsleder-varene, (i Norge), er mye dyrere, enn i England, for eksempel, hvor en kilo pommes frites, vel pleide å koste, rundt et pund, (ti kroner), og kvaliteten var kjempebra, uansett hvilket merke man kjøpte, som med potetgullet der).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 26.

    Når det gjelder England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

    Så var det forresten sånn.

    At McCoy’s potetgullet.

    Det kunne noen ganger ha en slags bismak, av råtne poteter.

    (Sånn som jeg husker det).

    Det var kanskje fordi, at de brukte, de største potetene.

    Hm.

    Men Walkers, (som vel var markedslederen).

    De var jeg aldri misfornøyd med kvaliteten på, (sånn som jeg husker det).

    (Selv om jeg noen ganger kanskje savnet paprika-varianten, (fra Norge).

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 27.

    Når det gjelder det Xtra-potetgullet, (lenger opp i blogg-posten).

    Så kan de se ut som, at de har brukt veldig gamle poteter, som de ikke har skrelt engang.

    Og det er mulig, at Sørlandschips, bruker uskrelte poteter.

    Men da bruker de ikke så gamle poteter, som det Coop har gjort.

    (Vil jeg si).

    Og Xtra-potetgullet skal være til vanlig være laget, av skrelte poteter, (som Maarud sitt).

    (For å si det sånn).

    Så er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg sendte en e-post til Bærum kommune

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Deres brev fra 4. oktober/Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! [INC ID# 659097]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. oktober 2021 kl. 04:22
    Til: post@baerum.kommune.no
    Kopi: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kundeservice@hafslundstrom.no, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kundesenter.no@lowell.com, post@baerum.kommune.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 4. oktober.
    (Se vedlegg).
    Dere gjemmer dere bak coronaen virker det som.
    Dere skriver i kontrakten at dere forbeholder dere retten til å bytte til LOS, men dere skriver ikke noe om når dette skulle skje.
    Og sånn var på det på starten av coronaen og.
    Dere byttet dørlås til Salto/RFID/’overvåknings-bar’ type, uten å informere skriftlig.
    (Dere kunne jo ha sendt et brev.
    Sånn som dere har gjort nå).
    Jeg fikk bare noen kryptiske talebeskjeder, om den nye dørlåsen, (som det kunne virke som at var til noen andre, som hadde mista nøklene, eller noe, noe jeg ikke hadde gjort).
    Så det er ikke lett å skjønne hva dere driver med alltid, vil jeg si.
    Da jeg jobbet som butikksjef, på Rimi Nylænde, i Oslo, (noe jeg jobba som fra 1998 til 2000), så sa de ansatte der, at de likte å bli informert.
    Og det tror jeg gjelder for de fleste folk/borgere.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Når det gjelder det med å kontakte Nav.
    (Som dere ber meg om å gjøre).
    Så har jeg blant annet lært om organisasjon, på videregående og NHI, i sin tid.
    Og Nav Bærum er del av Bærum kommune.
    Så når jeg sender til Bærum kommune, så har jeg egentlig sendt om dette til Nav også, (vil jeg si).
    Nav har heller ikke noe mail-adresse, på sitt nettsted, (ihvertfall ikke sist jeg sjekka).
    Så jeg regner med at kommunen da sender dette videre, til riktig Nav-avdeling også.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 9. okt. 2021 kl. 11:16
    Subject: Re: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! [INC ID# 659097]
    To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Cc: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <svc.no.nova@lowell.com>, <post@baerum.kommune.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>
    Hei,
    så dette er altså ikke mulig å ta med disse firmaene?
    Dere ønsker istedet å ødelegge helga til folk som en bunch med sadister, (hadde jeg nær sagt).
    Og så er det ingen person som har undertegnet mailen deres.
    Hva skal dette bety, lurer jeg.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet hos dere om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    lør. 9. okt. 2021 kl. 09:40 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
    Hei,
    Takk for din henvendelse.
    Om du mener NorgesEnergi og Fortum Strøm(tidligere Hafslund Strøm) har fakturert deg for samme mnd så ber vi deg sende oss kopi av fakruraene så vi kan undersøke dette nærmere. Det skal i utgangspunktet ikke være mulig å bli fakturert fra to selskaper for samme periode.
    Mvh
    Lowell Norge AS
    >Hei,
    >
    >det virker som at dere bare har vikarer på jobb.
    >
    >Som jeg forklarte i den forrige mailen, så har jeg også fått faktura, fra Norgesenergi, for den samme strømmen, (i juli og august).
    >
    >Og det er riktig at jeg skal få dobbelt opp, med regninger, fra både Hafslund og Norgesenergi.
    >
    >Så her er det Hafslund, som har surra.
    >
    >Og det virker som at dere ignorerer dette temaet.
    >
    >Dere kommenterer ikke, om den regningen, som jeg har fått, fra Norgesenergi.
    >
    >Det hopper dere elegant over.
    >
    >Så jeg må si at det er noe slags svindel dere, (og Hafslund), driver med.
    >
    >Jeg skjønner at Hafslund blir furtne, når de mister strøm-kunder.
    >
    >Men de burde holde denne furtinga for seg selv, og ikke la det gå ut over strøm-kundene.
    >
    >Dette må er svindel-forsøk, må jeg si.
    >
    >Så nå får dere se å slutte med disse åndssvake truslene deres.
    >
    >Skjerpings!
    >
    >Erik Ribsskog
    >
    >PS.
    >
    >Jeg sendte Hafslund en mail om dette, (med kopi til dere blant annet), på 30. september.
    >
    >Og så svarer dere, på min første mail, fra 12. september.
    >
    >Så da er det ikke noe rart i, at det blir surr.
    >
    >Her må dere slutte å tulle, og begynne å følge med litt i timen, (som de sier).
    >
    >Skjerpings!
    >
    >
    >lør. 2. okt. 2021 kl. 14:18 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com<mailto:strom.no@lowell.com>>:
    >Hei.
    >
    >Dette er noe du må ta opp med kommunen og få avklart. Per dags dato er kravene på ditt navn og du står som ansvarlig for disse. Vi ber om at du sjekker opp dette snarest da kravene kan øke med ytterligere saksomkostninger.
    >
    >Vi tar ikke kontakt med kommunen for å kreve inn så lenge kravene står på ditt navn.
    >
    >Med vennlig hilsen
    >Lowell Norge AS
    >
    >
    >
    >From: eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>
    >Sent: 12.09.21 00:47
    >To: svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>
    >Cc: sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>;post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>;amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>;hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>;kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>;lbf@lbf.no<mailto:lbf@lbf.no>;post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>;post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>;kundesenter.no@lowell.com<mailto:kundesenter.no@lowell.com>;post@baerum.kommune.no<mailto:post@baerum.kommune.no>;kundesenter@los.no<mailto:kundesenter@los.no>
    >Subject: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    >
    >Hei,
    >
    >jeg viser til Deres brev fra 3. september.
    >
    >(Se vedlegg).
    >
    >Dette har jeg forklart om, i min mail, (se videresendt melding).
    >
    >Det virker som at dere ignorerer det jeg har skrevet der.
    >
    >Det er som sagt Nav Bærum som har forpliktet seg til å betalte min strøm-regninger, (siden høsten 2018).
    >
    >Og jeg har levert disse regningene i tide, hver måned, siden august/september 2018.
    >
    >Det er heller ikke jeg som har inngått strøm-avtalen personlig.
    >
    >Det må være kommunen som har gjort det, (i mitt navn).
    >
    >Og i den fornyede leie-kontrakten, (fra forrige måned), så står det, at Bærum kommune sin boligbistand-avdeling forbeholder seg retten til, å bytte strøm-leverandør, (på vegne av meg), til et firma som heter LOS, (som visst lover en måned gratis strøm osv.).
    >
    >Jeg vet ikke om det er det som har skjedd her, og at Hafslund ikke har fått med seg dette.
    >
    >Jeg har ikke fått noe informasjon fra kommunen, om når de akter å bytte til LOS.
    >
    >Men de er generelt dårlige til å informere, (her ute i Bærum), vil jeg si.
    >
    >Blant annet så har jeg bare overtatt kabel-TV-kanalene til den forrige beboeren.
    >
    >Jeg har ikke inngått noen kabel-TV-avtale, i mitt eget navn.
    >
    >Jeg har bare overtatt de kanalene som den forrige beboeren liker.
    >
    >Jeg liker for eksempel MTV-kanalene.
    >
    >Men siden at Bærum kommune ikke har gitt meg noe informasjon om den TV-avtalen som foreligger for leiligheten, så har jeg ikke kontaktet Telenor om dette, (siden at jeg da ikke har noen ordentlig referanse, å oppgi).
    >
    >Så dette er at Bærum kommune gjør det på en bestemt (dum) måte, for kommunale boliger, og så har de lagd noe surr.
    >
    >Og så får jeg innkassovarsel.
    >
    >Det er jo latterlig.
    >
    >Det var også det samme, når det gjaldt plen-klipping.
    >
    >De ga meg en svær perm, med informasjon, når jeg flytta inn.
    >
    >Men det stod ikke et ord om hvem som har ansvaret for å klippe plenen her.
    >
    >Så jeg lurte i førsten på om jeg måtte kjøpe meg en gressklipper, eller ikke.
    >
    >(Før det plutselig dukka opp noen, (antagelig fra kommunen), som klipte plenen.
    >
    >Og etterhvert så dukka de opp med trykkluftborr, (for å bytte noen heller utafor leiligheten), sånn at jeg fikk hjernerystelse, mer eller mindre).
    >
    >Og dette kunne jeg jo ha spurt de om.
    >
    >Men de løy på visningen, om at det var gardinstang i stua, og en del annet.
    >
    >(Og de hadde visningen etter kontrakt-underskrivelsen).
    >
    >Så jeg ble litt frika ut, (for å si det sånn).
    >
    >Men nå håper jeg at dere skjønner, at det er Nav Bærum som dere må kontakte.
    >
    >Det er de som har ansvaret for å betale disse strøm-regningene.
    >
    >Dette opplyste jeg også om i den forrige mailen.
    >
    >Så at dere skal ha så tungt for det, det høres rart ut, må jeg si.
    >
    >Bærum kommune sin bolig-bistand-avdeling, (som de kaller det), holdt tidligere til hos Nav, men de holder nå til i Brambini-gården, (heter det vel).
    >
    >Det er et slags anneks til rådhuset, som er oppkalt etter Bærums italienske ‘grunnlegger’ Brambini.
    >
    >Så er litt inspirert av denne italienske linken, og gjør ting på en litt unorsk måte, kan det virke som.
    >
    >Men dere må nesten likevel kontakte Bærum kommune, om disse regningene, siden at det er deres ansvar å betale disse.
    >
    >Skjerpings!
    >
    >Erik Ribsskog
    >
    >
    >———- Forwarded message ———
    >Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
    >Date: tir. 31. aug. 2021 kl. 06:20
    >Subject: Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    >To: <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>
    >Cc: <sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>>, post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no> <post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, <kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no<mailto:lbf@lbf.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>
    >
    >
    >Hei,
    >
    >denne saken har jeg sendt om til Hafslund, (og Statsforvalteren).
    >
    >Det er sånn, at Nav Bærum har forpliktet seg, til å betale mine strøm-regninger, ifølge forskjellige vedtak.
    >
    >Så her er det en glipp, (eller to glipper), fra Nav.
    >
    >Jeg har levert strøm-regningene, en gang i måneden, hos Nav.
    >
    >(Jeg har reist til Sandvika, og levert de selv).
    >
    >Og det har funka greit, i tre år nå.
    >
    >Men nå har visst Nav fått nok, av sine egne vedtak, og begynt med noe slags oppvigleri, og nekter visst og betale, disse strøm-regningene.
    >
    >Men det burde egentlig bare være å kontakte Nav.
    >
    >Jeg kan skaffe kopi at de nevnte vedtakene, hvis det trengs.
    >
    >Mvh.
    >
    >Erik Ribsskog
    >
    >PS.
    >
    >Jeg ble litt frika ut av, at dere skriver mail-adressen min, på en sånn rar måte.
    >
    >Hvorfor har dere klistra personnummeret mitt, inn i mail-adressen.
    >
    >Det er ikke noe jeg har for vane å gjøre, (for å si det sånn).
    >
    >Hvorfor har dere gjort noe så merkelig, lurer jeg.
    >
    >Skjerpings!
    >
    >PS 2.
    >
    >Her kan dere se mailen som jeg sendte Statsforvalteren og Hafslund, (blant annet), om dette, for noen dager siden:
    >
    >’Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
    >Oppdatering/Fwd: Klage
    >Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>> 25. august 2021 kl. 01:16
    >Til: sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>
    >Kopi: “post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>” <post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>
    >Hei,
    >
    >foreleden dag, så fikk jeg et nytt inkassovarsel, fra Hafslund, i posten.
    >
    >Siden høsten 2018 så har jeg som sagt leiet kommunal bolig, av Bærum kommune.
    >
    >Og siden at jeg går på sosialen, så har de betalt strøm og husleie.
    >
    >(I følge X antall skriftelige vedtak.
    >
    >Som Nav nå har begynt å tulle med).
    >
    >Jeg har da to ganger per måned, dratt ned til Sandvika, for å levere husleie-faktura og strøm-faktura, til Nav.
    >
    >Og det har funka bra.
    >
    >Helt til nå nylig, når Nav liksom har fått ‘mensen’, kan det virke som.
    >
    >Når det gjelder inkassovarselet i vedlegg-filen.
    >
    >Så var det sånn, at jeg leverte den fakturaen, i postkassa til Nav Sandvika, på 23. juli.
    >
    >(Jeg ser på nettbanken nå, at jeg kjøpte en enkeltbillett, i Sandvika, den dagen.
    >
    >Etter å ha gått ned dit, for å få litt ‘Corona-trim’.
    >
    >For å si det sånn).
    >
    >Så Nav har skulka to innbetalinger på rad, (til Hafslund), kan det virke som.
    >
    >Så om de har blitt jihadister der, eller hva det kan være.
    >
    >Dette må jeg klage på.
    >
    >Det er jeg som får smellen her, (ved at jeg får inkasso-varsler og det som verre er).
    >
    >Så dette må jeg klage på.
    >
    >Med hilsen
    >
    >Erik Ribsskog
    >
    >PS.
    >
    >Det er også sånn, at Nav er innadvendte, når det gjelder å forklare om, når de trenger å motta disse regningene, i forhold til faktura-datoen.
    >
    >Man skulle kanskje tro at de ville informere om sånt.
    >
    >Men nei.
    >
    >Og de har også en konvertert forslags-postkasse der, som de, (en Nav-Steinar, med kroppsarbeider-fysikk), maner folk til å bruke, når man går for å levere bilag, på konvensjonelt vis, i resepsjonen.
    >
    >Og angående når man skal bruke denne konverterte forslags-postkassa, det er de også innadvendte angående, vli jeg si.
    >
    >(Man skulle kanskje tro at de ville informert om dette, i et møte, eller noe.
    >
    >Men nei).
    >
    >Men det er kanskje fordi at vi mer eller mindre er i union med Tyskland nå, og at de liksom har blitt nazister.
    >
    >Noe sånt.
    >
    >Dette må jeg klage på.
    >
    >Det var også sånn, at jeg for mer enn ti år siden, (da jeg bodde i England), prøvde å få utbetalt min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).
    >
    >Men da begynte de, (hos Nav), bare å kveme, etter alle kunstens regler.
    >
    >Så det var ikke mulig å få noe klart ut av de.
    >
    >Og jeg har lest på nettet, (noen som heter Nasjonale Varslingsgruppe har skrevet om dette), at Nav reduserer sosial-støtte-satser, for varslere/høyre-folk, (som meg), fordi at denne typen varsling, ikke er i overenstemmelse, med den kommunistiske tanken, om hva som er politisk korrekt.
    >
    >Så dette kan muligens være, at Nav liksom, har blitt Nord-Koreanske.
    >
    >Noe sånt.
    >
    >Så dette må jeg klage på.
    >
    >Skjerpings!
    >
    >
    >———- Forwarded message ———
    >Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
    >Date: søn. 25. jul. 2021 kl. 03:16
    >Subject: Klage
    >To: <sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>>
    >Cc: post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no> <post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>
    >
    >
    >Hei,
    >
    >siden 2018, så har jeg bodd, i en kommunal bolig, på Bekkestua.
    >
    >Og man skal da levere strøm-regninger og husleie-regninger til Nav.
    >
    >(Nav Sandvika har slutta med e-post, de tror visst at vi lever på 80/90-tallet.
    >
    >Så man kan ikke bare maile regningene.
    >
    >Og de har ikke forklart om disse kan sendes i posten.
    >
    >Men de har en ‘russisk’ postkasse, i en krok/gang der, som resepsjonistene begynner å gnåle om, hvis man prøver å levere et bilag, i den vanlige resepsjonen.
    >
    >Dette var en Steinar, som satt i resepsjonen, våren/sommeren 2018.
    >
    >Og den kundeservicen ble jeg litt paff/satt ut av, må jeg si.
    >
    >Så det må jeg klage på).
    >
    >Og Nav holder til i Løkketangen Senter, og de har også en postkasse #2 der, som står, i en av gangene, inne på senteret, (utafor Nav-lokalet).
    >
    >Dette er en postluke.
    >
    >Og den er litt trang/lang.
    >
    >Og noen ganger har Nav teip, inne i denne post-luken.
    >
    >Som om Emil i Lønneberga jobber der, og driver med sine hyss.
    >
    >Og det som skjedde, var at jeg postet en av Nav sine ‘skjema-konvolutter’, (som de sier at man skal bruke), på 22. juni.
    >
    >Og det var en strøm-regning, med forfall 24. juni.
    >
    >Og så fikk jeg juli-strøm-regninga i posten, for noen dager siden.
    >
    >Og da lå det et inkasso-varsel der.
    >
    >Nav hadde ikke betalt juni-regninga.
    >
    >De har bare kasta brevet mitt, (kan det virke som).
    >
    >Så jeg har fått inkasso-varsel.
    >
    >Og jeg har levert dem inkasso-varselet, (se vedlegg).
    >
    >(På samme måte, gjennom det hølet i veggen).
    >
    >Men jeg vet ikke om de har betalt den.
    >
    >Og jeg lurer på om de kommer til å kutte strømmen.
    >
    >Og jeg har muligens fått dårlig credit-score, på grunn av at Nav sitt tull, har ført til at Hafslund har sendt dette til et inkasso-byrå, (Lowell).
    >
    >Så jeg må klage på Nav her, og deres hyss/pøbel-streker.
    >
    >Dette er i tillegg til tidligere tull.
    >
    >’Nazistene’ hos Nav, nekter også å gi meg ordentlig tann-behandling.
    >
    >Så jeg har en hul tann i kjeften nå.
    >
    >Så jeg kan bare tygge på den ene sida av kjeften, (og der mangler jeg en tann, (selv om min onkel er tannlege), så det går mest i hakkemat, osv.).
    >
    >Og Nav, (ei Anita der vel), sendte meg også, til et hjem for narkomane, i 2018, (etter at Nav i Trondheim, hadde kasta meg i kulda for å dø, og jeg endte opp på Østlandet igjen, hvor Nav i Oslo sendte meg til Bærum igjen, siden at jeg var folkeregistrert her).
    >
    >Istedet for å gi meg støtte til herberge/hotell, som vel er vanlig.
    >
    >Så de er ondskapsfulle der, virker det som.
    >
    >Så det må jeg klage på.
    >
    >Jeg blir også forfulgt av noen nett-troll, som har bestilt masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), under Corona-en.
    >
    >Og jeg har tidligere fått fem timer fri rettshjelp av dere, i forbindelse med en omsorgssvikt-sak.
    >
    >Men advokaten, (ei Ida Valen Rukke), svek, (hu bytta arbeidsgiver, og den gamle arbeidsgiveren stjal omsorgssvikt-saken, uten å gi meg erstatning), og dere har etter dette nektet meg fri rettshjelp, uansett hva det gjelder.
    >
    >Og jeg har også hatt problemer med humørsyke/korrupte byråkrater i forbindelse med arve-saker, arbeids-saker, og det ene med det andre.
    >
    >Uten å få noe fri rettshelp, (når jeg har klaget til dere).
    >
    >Så det er ikke sånn, at det første jeg tenker på alltid, er å klage til dere.
    >
    >Så dere får prøve å slutte å være så gjerrige når det gjelder å gi meg fri rettshjelp, (og denslags).
    >
    >Skjerpings!
    >
    >Erik Ribsskog
    >
    >IMG_20210825_0001 paint.jpg
    >638K ‘.
    >
    >
    >———- Forwarded message ———
    >Fra: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>
    >Date: man. 30. aug. 2021 kl. 08:49
    >Subject: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    >To: Ribsskog Erik Løvenbalk <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com<mailto:eribsskog%2B250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>>
    >
    >
    >Du har kr 2 963,80 ubetalt til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) og du risikerer at gebyrene øker. Dette kan vi unngå!
    >
    >Vipps eller betal med kort:
    >Logg inn med BankID på https://min.lowell.no.
    >
    >Betal gjennom banken din:
    >Beløp: 2 963,80
    >Konto: 63180520351
    >KID: 0136068872052410068
    >
    >Kan du ikke betale nå, eller har du spørsmål?
    >Chat med en rådgiver fra https://min.lowell.no, eller ring oss på 23171010.
    >
    >Hilsen oss i Lowell Norge AS
    >
    >————————————
    >KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013606887205241006164
    >KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303417095384
    >NB: Oppgi alltid saksnummer 36068872 ved henvendelse til oss.
    >
    >
    IMG_20211010_0001 paint 2.jpg
    620K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20211010_0001 paint 2

  • Mer fra irc

    trench talkmore 2

    PS.

    Trench er visst Marius Lund, (har jeg funnet ut tidligere):

    trent er marius lund visstnok

    https://johncons-blogg.net/2011/05/jeg-lurer-pa-hvem-denne-trench-er-og.html

    PS 2.

    Her er mer om dette, (fra Sandefjords Blad 9. mai 1990):

    mer om marius lund larsen

    https://www.nb.no/items/425567f728b2d4d44917286c2f8d5a6c?page=21&searchText=”marius%20lund”~1

    PS 3.

    På irc så sier Trench at han er fra Stokke/Vear, men på Facebook, så sier han at han er fra et sted i Romania, (hm):

    trench er fra hm

  • Mer fra Europa

    På fredag 20. august, så dro jeg til Kiel, med Color Magic.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    På Extra Bekkestua så var det vanskelig å finne munnbind i hylla, (siden at de hadde hengt noen andre varer foran):

    IMG_20210820_101347

    PS 2.

    På Kiwi Bygdøy Alle, så var de utsolgt, for mange slag plastposer/brødposer:

    IMG_20210820_111538

    PS 3.

    Her var det dårlig plass:

    IMG_20210820_111936

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210820_112029

    PS 5.

    Søppel-folka driver og streiker, (kan det virke som):

    IMG_20210820_112410

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210820_114500

    PS 7.

    Da jeg skulle sjekke inn, (på ferja), så var det sånn, at en billett-automat, spytta ut boarding-cardet, på gulvet, (noe som også skjedde en gang i fjor, var det vel):

    IMG_20210820_121713

    PS 8.

    Det var også sånn, at det var noen, (en voksen nordmann vel), som begynte å mase på meg, mens jeg tok bilde, av det boarding-cardet, (som maskinen hadde spytta ut på gulvet).

    Og det var også noe rart, da jeg skulle gå ut av Nasjonalbiblioteket, noen minutter tidligere.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210820_122350

    PS 10.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210820_115737

    PS 11.

    Det var forresten sånn, at jeg åt en baguette, (fra Kiwi), i den parken, (Hydroparken), som ligger rett overfor Nasjonalbiblioteket.

    (Før jeg gikk til ferja).

    Og da syntes jeg, at jeg så Marte Gerhardsen, (jeg trodde først det var Anniken Huitfeldt), og ei venninne, som gikk inn, på Nasjonalbiblioteket.

    (Noe sånt).

    Oslo kommune hadde satt, en sånn provisorisk bygning opp, i den nevnte parken.

    Sånn at folk kunne forhåndsstemme der.

    (Så det er mulig at Arbeiderpartiet skulle tukle litt med stemmene.

    Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Men det verste noen gang.

    (Hadde jeg nær sagt).

    Det var da jeg gikk inn på lugaren.

    Lugaren var ikke rydda/vaska, i det hele tatt.

    Og TV-en stod på.

    Så hvis det hadde vært på et hotell, så hadde jeg trodd, at det var sånn, at jeg hadde fått hotell-rommet, til noen andre.

    Men det var vel sånn, (fant jeg ut tilslutt).

    At det var snakk om en lugar, som den forrige beboeren, hadde forlatt, uten å slå av TV-en.

    Og så har Color Lina-folka ikke giddi å rydde/vaske lugaren.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210820_134603

    PS 14.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210820_134604

    PS 15.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210820_134605

    PS 16.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20210820_134616

    PS 17.

    Og enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210820_134623

    PS 18.

    Og enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210820_134623_1

    PS 19.

    Og enda enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210820_134628

    PS 20.

    Og enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210820_134629

    PS 21.

    Og enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210820_134635

    PS 22.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210820_134640

    PS 23.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210820_134644

    PS 24.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210820_134645

    PS 25.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210820_134645_1

    PS 26.

    Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210820_134739

    PS 27.

    Det jeg gjorde, var at jeg gikk til resepsjonen, (på dekk 7).

    Og så stod jeg litt, i kø der.

    (Og fetterne til han mase-karen, (fra PS 8), på terminalen, dukka liksom opp, (og stilte seg i kø bak meg).

    Noe sånt.

    Så det ble propp i hele handlegata der.

    Og da begynte selvfølgelig noen ‘russiske’ kvinnfolk, å dytte på meg, (som stod nesten foran i køen), når de skulle gjennom handlegata/forbi resepsjonen.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 28.

    Da jeg endelig kom fram til disken.

    Så fikk jeg snakke med ei blondine i 40-åra kanskje.

    Med en sånn sofistikert/flettet nazi/viking-frisyre.

    (Noe sånt).

    Og jeg viste henne et bilde, av lugaren.

    (For å forklare hvordan situasjonen var.

    For å si det sånn).

    Og da sa hu, at jeg skulle få en ny lugar etterhvert.

    Og så ga hu meg et gavekort, på et par drinker.

    Etter å først ha spurt, (på en ekkel/ladet måte, må jeg si), om jeg var glad i kaker, (og kaffe), eller noe sånt.

    (Noe sånt).

    Og kaker er vel noe, som kvinnfolk er mest kjent for å like.

    Så det var litt frekt nærmest, (fra hu resepsjons-dama), å insinuere, at jeg var glad, i sånne ‘kvinnfolk-greier’, som kaker, (og kaffe).

    (Må jeg si).

    Men hu endra det til slutt, til to drinker, (var det vel).

    Men det var umulig, å finne noe sted, uten kø, på dette klokkeslettet.

    (Rundt avgangstid).

    Og jeg hadde handla bordvann osv., på Kiwi.

    (For jeg pleier å drøye litt, før jeg handler i tax free-en, osv.

    For det er et helvete, under det verste rushet, (husker jeg spesielt fra DFDS).

    Så jeg pleier å handle med noe snacks osv., som jeg spiser på lugaren.

    Til verste rushet, er over.

    For å si det sånn).

    Så jeg holdt jo på å bære meg ihjel.

    (For jeg hadde ikke en sånn trille-koffert.

    Som de fleste andre).

    Når jeg gikk rundt, for å prøve å finne, et sted, som jeg kunne slappe av litt, (og få i meg de nevnte drinkene), mens lugaren ble ferdig.

    Og på puben, så var det noen ledige plasser.

    Men de som satt ved siden av de ledige bordene.

    (Noe folk litt oppi åra).

    De så ut som, at de var klare til, å kaste seg over, enhver som satt seg ned ved siden av dem.

    (De var liksom ikke opptatt med noe.

    De verken drakk, åt eller chattet.

    Men de liksom satt og fulgte med, på de som gikk rundt i handlegata der, da.

    For å si det sånn.

    Og de pub-bordene som var ledige, var også lenger ut, mot handlegata, (så det var ikke det helt store, og sitte der, av den grunn også).

    Og inne på puben, så var det ikke noe ledig.

    Sånn som jeg husker det).

    Og jeg gikk da opp på dekk.

    Men i hamburger-baren så var det lang kø, gjennom begge dørene/inngangene.

    Så jeg gikk etterhvert ned alle trappene igjen.

    (Etter å ha vært på soldekket og vel.

    Og der er det vanlig, å ikke ha munnbind.

    Så det ble et helvete, å huske på, og også bytte munnbind.

    Mens jeg leita etter et sted å chille.

    For å si det sånn).

    Men i cafeen, så satt det mase jentunger, (nærmest i formasjon, med en jentunge ytterst, ved hvert bord), osv.

    Så der var det ikke noe sted det gikk an å sitte, (for andre enn kvinnfolk).

    Må jeg si.

    (Om kvelden/natta så går det an å kjøpe en øl og et smørbrød der, for eksempel.

    Men det var helt fullt, (må jeg si), rundt avgangstid).

    Og jeg huska ikke hvor coctail-baren var, helt nøyaktig.

    (For der har jeg bare vært en gang.

    Og det var for et par år siden vel.

    Noe sånt).

    Og det var også en sånn kar/kelner, som styrte med buffet-spisinga vel, og som liksom holdt vakt der.

    Og buffet hadde jeg ikke fått noe gavekort for.

    Så jeg stakk opp til soldekket igjen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 29.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210820_135620

    PS 30.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210820_135631

    PS 31.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210820_135651

    PS 32.

    Det var også sånn.

    At jeg tenkte, at hvis jeg skulle være borte, (fra resepsjonen), i en halvtime/time.

    (For det kan jo ta litt tid, å drikke to drinker.

    For å si det sånn).

    Så tenkte jeg, at hva hvis hu ‘nazi-dama’, hadde fem-minutter, (hvis hu røyka for eksempel), når jeg kom tilbake.

    Så jeg spurte hva hu het.

    (Det var vel sånn at hu fikk mitt boarding-card osv. også.

    Hvis jeg ikke husker helt feil).

    Men hu nekta å si, hva hu het.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og hu hadde vel heller ikke noe navnskilt.

    (For å si det sånn).

    Så det var vel sånn, at jeg tenkte, at det var som hos Lånekassa.

    (Som jeg hadde problemer med, for en del år tilbake, i forbindelse med studier i Sunderland.

    Studieåret 2004/05).

    For der ville de vel heller ikke si noe navn, (når man ringte).

    (Sånn som jeg husker det).

    De mente vel at reglene var de samme, uansett hvem man snakka med der.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 33.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210820_140127

    PS 34.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210820_140254

    PS 35.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210820_141245

    PS 36.

    Da jeg kom opp på dekk igjen.

    Så stilte jeg meg i en kø, foran en ‘sommer-bar’, som der har der.

    Og da var det sånn.

    At med en gang, så dukka det opp noen tyske MC-klubb-medlemmer, (i sivil), liksom.

    Som begynte å ‘elge’, (og hoste på meg), i køen.

    Så det var ikke mulig, å holde en meters avstand.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 37.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210820_141751

    PS 38.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210820_141826

    PS 39.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210820_143107

    PS 40.

    Etterhvert så gikk jeg ned igjen.

    Og hu ‘nazi-dama’ ville ha det til, at jeg var så heldig.

    For jeg skulle få en lugar, med vindus-utsikt.

    (Men det har jeg hatt før.

    Ihvertfall på Stena Lina, (for bloggen sin skyld).

    Og det blir mest til at man ikke kikker så mye ut.

    For jeg husker at min far, hadde kikkert, (når han bodde på Bergeråsen, med utsikt til Drammensfjorden).

    Og det har sikkert folk på skip osv. og.

    Og det er grenser for hvor artig det er, å se ut, av et sånt lugar-vindu.

    Det blir ikke det samme, som å være på dekk, (vil jeg si).

    Og der hadde jeg jo nettopp vært.

    Så fri minibar, (eller noe lignende), hadde vært mye bedre, (vil jeg si), hvis det var meninga at jeg skulle få en slags kompensasjon.

    Hu ‘nazi-dama’ kunne kanskje ha gitt meg, en bedre lugar, (enn standar-lugar), med en gang, (for de dyreste lugarene pleier vel å bli utsolgt sist, for å si det sånn).

    For det var bare flaks, at jeg ikke fikk hjerte-attakk, av alt dette maset.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 41.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210820_145103

    PS 42.

    Det var også sånn.

    At hu ‘nazi-dama’.

    Hu ble plutselig som Hitler, liksom.

    Etter at hu hadde gitt meg det andre boarding card-et.

    For hu begynte å peke osv., (litt som Hitler), og skreik at jeg måtte gå sånn og sånn, (for å komme til lugaren).

    (Noe sånt).

    Istedet for å la meg finne ut dette selv.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 43.

    Lugar #2 hadde også en slags skummel dør, som ikke ledet noe sted, (så det var muligens en slags ‘tvilling-lugar’, noe som vel må sies, å være, rimelig klamt):

    IMG_20210820_145646

    PS 44.

    Det var også sånn.

    At når jeg skulle få det nye boarding cardet/nøkkelkortet.

    Så klagde jeg til hu ‘nazi-dama’, på at billett-automaten, i ferje-terminalen, hadde spytta det første boarding cardet, ut på gulvet.

    Og så spurte jeg, om det var meninga, at de automatene skulle være sånn.

    (For det var jo den andre gangen, som dette skjedde.

    For å si det sånn).

    Og da svarte hu nazi-dama, at det kunne hu ikke svare på, for hu jobba aldri i avgangshallen.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 45.

    Da jeg skulle dra fra Frankfurt til Mallorca, våren 2005.

    (Noe jeg har skrevet om i Min Bok 7).

    Så var det forresten sånn, at flyet, (av en eller annen grunn), ble innstilt.

    Og da var det vel sånn, (såvidt jeg husker), at folk fikk, en verdikupong, på 5 eller 10 euro, som man kunne bruke, til å handle mat for, på flyplassen.

    (Noe sånt).

    Så hvis Color Line heller hadde hatt, noen slags verdikuponger, (på et par hundre kroner, for eksempel).

    Som de ga til folk.

    (Når det var feil med lugaren, osv).

    Istedet for å begynne å gnåle angående, om folk liker kaffe, kaker eller drinker.

    Så ville det kanskje ha blitt litt mindre klamt, (og litt mindre Stasi-aktig), når sånt skjedde der.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 46.

    Color Line burde kanskje hatt en reserve-ferje, (sånn at de slapp å drive med vedlikehold, mens det er folk ombord):

    IMG_20210820_162509

    PS 47.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210820_162748

    PS 48.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210820_162759

    PS 49.

    I hamburger-restauranten, så var det kaos.

    Ei ung norsk dame, stod bak disken.

    Og jeg bestilte en meny.

    Og da jeg skulle betale, så begynte hu burger-dama, å skrike, til noen tyskere, som stod noen meter unna.

    Betalingen deres hadde ikke gått gjennom.

    Så jeg ble igjen gått ned, av noen tyskere.

    For da måtte jeg flytte meg, siden at disse tyskerne, skulle bruke kort-automaten.

    Så at hu burger-dama ikke sjekka det før, at betalinga, (til tyskerne), var i orden.

    Da var hu kanskje litt åndsfraværende, (må man vel si).

    Kassamedarbeidere i matbutikker, sjekker alltid dette, med en gang, (husker jeg, etter å ha jobba i dagligvarebransjen, fra 1988 til 2004).

    Så dette virka litt lugubert.

    (Må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 50.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210820_163001

    PS 51.

    Det var også sånn.

    At hamburger-sjappa, var full, av feite tyskere, (som min far kalte de, da onkel Runar dro med halve slekta, ned til Jugoslavia, sommeren 1980).

    Og disse nekta å flytte seg.

    De bare satt der, og liksom breia seg da, (må man vel si).

    (Disse var muligens fra den samme gjengen/MC-klubben.

    Som de ved ‘sommer-baren’, et par timer tidligere).

    Så jeg måtte spise på dekk.

    Selv om det akkurat da, begynte å blåse opp.

    Så det var enklere sagt enn gjort, (og kvitteringa, som hu burger-dama først ikke hadde tenkt å gi meg, virka det som, begynte å blåse, bortover dekket).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 52.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210820_164458

    PS 53.

    Tax free-butikken har visst for lite lager, (for de bruker ‘handlevogn-plassen’ som lager, (for sesongvarer), kan det virke som):

    IMG_20210820_171321 paint

    PS 54.

    Her var det utsolgt, (sånn så hyllene ut i kommunist-landa, i gamle dager):

    IMG_20210820_171734

    PS 55.

    Da jeg jobba på Matland/OBS Triaden, (hvor jeg jobba fra 1990 til 1992).

    Så sa de, (det val vel Eivind Thorstad som lærte meg å rydde/shine hyller der).

    At hvis det var tomt for en vare, (noe som kan skje, hvis man for eksempel bestiller feil, eller leverandøren er utsolgt).

    Så skulle vi sette en annen vare der, (i mellomtiden).

    Sånn at det ikke så tomt ut.

    Og Rimi, (hvor jeg blant annet jobbet som leder, fra 1994 til 2004), var enda nøyere på dette, (må jeg si).

    For det var sånn, (ihvertfall rundt 1998 husker jeg), at hvis en Rimi-butikk, var utsolgt, for en vare.

    Så skulle vi få en drosje, til å hente varen, i en av nabo-Rimi-butikkene, (eller kjøre dit selv og hente).

    (Husker jeg at distriktssjef Anne Kathrine Skodvin sa).

    Så at man kan se, sånn ‘hull’, i hylla.

    Det er muligens litt øst-europeisk.

    (Må man vel si).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 56.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så er det visst sånn, at Color Line, har nedprioritert tax free-butikkene litt, på de nye Kiel-ferjene.

    Og så har de visst istedet, satsa på å bruke plassen, på masse jålete cafeer, osv.

    (Kan det virke som).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 57.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210820_171902

    PS 58.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210820_171940

    PS 59.

    Grunnen til at jeg brukte handlevogn.

    Det var fordi at jeg skulle ha et brett med cola, som vanlig.

    Og de brettene, begynner de å brumme angående, hvis man legger de opp, på kassabåndet.

    For de brettene vil de ikke kjøre gjennom kassa, (av en eller annen grunn).

    Og hvis man da bruker handlekurv, (med hjul).

    Så kan det lett falle noe ned, under cola-brettet.

    Og da vil de vel ha det til, at man prøver å rappe.

    (For å si det sånn).

    Så da er det bedre med handlevogn.

    (Må man vel si).

    Og jeg spurte hu i kassa, (ei mørkhuda dame).

    Om de hadde streik, siden at de ikke ville slå inn de bretta, på samme måte, som andre varer.

    Men det svarte hu vel ikke noe på.

    (Sånn som jeg husker det).

    Men hu sa: ‘Bare en’.

    Når hu skulle slå inn øl-six-packen, osv.

    (Var det vel).

    Så det var som at hu skulle rakke ned.

    (Må jeg si).

    Siden at hu liksom mobbet meg, for å kun kjøpe en six-pack.

    Nå er dette en del uker siden.

    Men jeg har jo sitti i kassa selv, på hypermarkedet Matland/OBS Triaden.

    Og jeg sa aldri: ‘Bare en’, (til en kunde).

    (Sånn som jeg husker det).

    Det må vel kalles reseptløst.

    Jeg måtte passe på tonen min osv., ovenfor kundene, (når jeg jobba på Matland/OBS Triaden), husker jeg.

    (Og jeg har også gått handel og kontor, og lært om kundeservice der.

    Så når de i kassa bruker ladet språk, (som vi også lærte om på handel og kontor).

    Så lurer jeg litt.

    Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 60.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210821_032114 paint

    PS 61.

    De har også masse ‘bed-bugs’/lopper, på Kiel-ferja, (kan det virke som), så de burde kanskje ha vært flinkere, til å bytte sengetøy, osv.:

    IMG_20210821_033533

    PS 62.

    Han med ‘Los Angeles’-t-skjorte elga, når jeg skulle gå av ferja i Kiel:

    IMG_20210821_102509

    PS 63.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210821_103628

    PS 64.

    Det hang masse plakater overalt, som var umulige å forstå:

    IMG_20210821_104208

    PS 65.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210821_104340

    PS 66.

    Siden at ‘Los Angeles-elgen’ var på McDonalds også, så ble jeg litt frika ut.

    Men jeg hadde sett, på Google Maps, (før jeg dro), at det også skulle være, en Burger King-restaurant, på Sophienhof-senteret, like ved.

    (For jeg printa ut et kart.

    Siden at jeg måtte spise utendørs, den forrige gangen jeg var i Kiel, (en drøy uke tidligere), på grunn av uforståelige Corona-regler, (for folk som ikke har tysk som morsmål).

    Og derfor tenkte jeg, at jeg heller skulle spise, i en park, (som ligger på veien til Rewe Center).

    Og den parken hadde jeg ikke vært i før.

    Så da var det greit å ha et kart, (for med de nye Corona-utpasseringene, så blir det litt mindre tid i Kiel, så det er greit å ikke gå så mye feil der.

    For å si det sånn).

    Så jeg prøvde å finne den burger-restauranten, (på Sophienhof-senteret).

    Men den hadde visst gått konkurs.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 67.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210821_104543

    PS 68.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210821_104850

    PS 69.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210821_105012

    PS 70.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20210821_105207

    PS 71.

    Og enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210821_105500

    PS 72.

    Og enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210821_105546

    PS 73.

    Det tyske postvesenet, (og Kiel kommune), må bli flinkere til å ta bort graffiti/tagging:

    IMG_20210821_111032

    PS 74.

    Da jeg tok dette bildet, så tenkte jeg på min tidligere Rimi-butikksjef-kollega Elisabeth ‘Falken’ Falchenberg, som visst døde noen dager før, (og også på min tidligere medstudent Dag Anders ‘Dagga’ Rougseth, som også er/var Golf-fan):

    IMG_20210821_111202

    PS 75.

    Jeg hadde jo ikke vært i den ‘Golf-parken’ før.

    Men det var noen benker der.

    Men de benkene stod veldig nærme gangveien.

    Så det ble som at man var på utstilling der, når man satt og åt burgere.

    Så det var ikke det helt store.

    (Må jeg si).

    Og jeg var også i Kiel, rundt 20. september.

    Og da gikk jeg litt lenger ned i parken, (siden at ‘august-benkene’ da var fullstendig nedtagget med graffiti).

    Men lenger ned i parken, så var det bare en klynge, med benker.

    Og en alkis satt på den midterste benken, (var det vel).

    Så til slutt, (i september), så ble det til, at jeg bare åt, mens jeg gikk.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 76.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210821_111427

    PS 77.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210821_111604

    PS 78.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210821_111813

    PS 79.

    De cheeseburgerne til McDonalds.

    De har jo vært solgt, til fast lavpris, i Norge, for 10 kroner.

    (Var det vel).

    Men i Tyskland så kosta de nærmere 20 kroner.

    (Jeg sjekka nettbanken.

    Og det kosta bortimot 70 kroner, for fire cheeseburgere.

    Så det blir 17-18 kroner, per burger.

    Noe sånt).

    Og man får to Royal Cheese, (to Quarter-Poundere med ost), for 5 euro, (cirka 50 kroner).

    Og det blir vel minst like mye mat.

    (Som fire cheeseburgere).

    Men de cheeseburgerne er enklere å spise, i parken.

    Siden at de er pakket inn i papir.

    (For å si det sånn).

    Jeg sjekka nettstedet til McDonalds Tyskland, for noen uker/måneder siden.

    Og de har også triple cheeseburgere, (som i Sverige), blant annet.

    Men det stod ikke noen priser på McDonalds Tyskland sitt nettsted, (som på Meny sitt nettsted, for eksempel).

    Og når man bestiller på McDonalds, på hoved-jernbanestasjonen i Kiel.

    Så er det ikke sånn, at det står en prisliste, som man kan kikke på, (over disken).

    (Selv om jeg lurer på om det var sånn, på McDonalds i Brighton.

    Første gang jeg åt der.

    Sommeren 1985).

    Så det blir liksom sånn, at man må kjøpe varen, for å finne ut prisen.

    (Må jeg si).

    Så det er kanskje ikke så vestlig.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 80.

    Parkvesenet i Tyskland, er visst heller ikke så flinke:

    IMG_20210821_113312

    PS 81.

    Til slutt så kom jeg ut av parken, ved sportens hus, (blir det vel).

    Men da ble det litt ‘kleint’, (som de sier).

    For der var det sånn, at det foregikk en slags varelevering, (av øl/mineralvann osv.).

    Og da ble det litt kleint, (som sagt).

    Siden at det da ikke var klart, om jeg gikk, på en privat eller offentlig vei/gangvei.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 82.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210821_113534

    PS 83.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210821_113723

    PS 84.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210821_113902

    PS 85.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20210821_113933

    PS 86.

    Her selger de stjernekikkerter, (for å fleipe litt):

    IMG_20210821_114236

    PS 87.

    Da jeg gikk inn på Rewe Center, så var det en vekter, som dreiv og elga på meg:

    IMG_20210821_114646

    PS 88.

    Her var det rot:

    IMG_20210821_114919

    PS 89.

    Her var det rot/papp på gulvet:

    IMG_20210821_114927

    PS 90.

    Sånn var det i England og, at de solgte TV-er på ASDA osv., (her har OBS noe å lære, må man vel si):

    IMG_20210821_115208

    PS 91.

    Forresten så tror jeg, at OBS ikke ville ha eksponert varene, (som TV-ene i PS-et overfor), på noen vanlige paller, (på den måten).

    De ville nok ha satt et palletrekk/palleskjørt på, (som det vel heter).

    (Som et minimum).

    Sånn at kundene hadde sluppet å se, det halv-råtne treverket.

    (Pallene, som varene kommer på, er noen ganger fine og nye.

    Men de kan også være gamle/råtne.

    For å si det det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 92.

    Disse whiskey-flaskene koster cirka det samme, som de på Kiel-ferja, (av samme merke), men på Rewe så er flaskene nesten dobbelt så store, (flaskene er på 1.75 liter, så da må man drikke nesten halve flaska, for å gå på grønt, gjennom tollen):

    IMG_20210821_115315

    PS 93.

    Men på Lidl, så er det enda billigere.

    Der koster, (som jeg har blogget om tidligere), en helflaske urtelikør, (av tysk kvalitet), kun cirka 50 kroner.

    Og hvis man kjøper tre helflasker.

    Så blir det 2.1 liter.

    Og prisen blir da 150 kroner.

    Så da får man mer sprit, for cirka en hundrelapp mindre.

    Og Lidl selger også helflasker med whiskey, (både skotsk og amerikansk), for 70-80 kroner, per helflaske.

    Så det blir 225 kroner cirka, for 2.1 liter.

    Så det er fortsatt billigere på Lidl.

    Selv om tilbudet til Rewe, var bra.

    (Må jeg si).

    Men å drikke nesten en liter sprit, (sånn at man ikke skal smugle).

    Det blir kanske litt mye.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 94.

    Man må vel si, at det ser litt dumt ut, at merkelappen er opp-ned:

    IMG_20210821_115438

    PS 95.

    Her var de utsolgt for et slag kildevann, (de selges i tre varianter: Med kullsyre, uten kullsyre og i en medium-variant, som er en mellomting, av de to første):

    IMG_20210821_115625

    PS 96.

    Man kan også se, på bildet overfor.

    At tyskerne ennå ikke har gått over til plast-halvpaller, (til brus/mineralvann).

    (Noe som vi vel har hatt i Norge, i 20/30 år.

    For å si det sånn).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 97.

    Hårfarge for menn, klarer jeg ikke å finne på OBS engang, i Norge, (og hvis man skal kjøpe det på nettet, så koster det kanskje fem ganger så mye, som den prisen Rewe tar):

    IMG_20210821_115729

    PS 98.

    Mens jeg kikka på tanntråd, (eller noe lignende), så var det sånn, at en voksen pakistaner, plutselig kjørte meg rett ned, (sånn at jeg måtte flytte meg), med handlevogna si:

    IMG_20210821_115914

    PS 99.

    Skolisser fant jeg heller ikke på OBS Løren, (på Økern).

    (Den siste tida jeg bodde på Høvik.

    Hvor jeg bodde fra 2015 til 2017).

    Men på Rewe så hadde de flust av disse.

    Selv om de ikke gikk inn i selvbetjenings-kassa.

    Eller, prisen gikk inn.

    Men varen veide muligens for lite.

    Så ‘selvbetjenings-vekta’, (et system som vel også Tesco har), registrerte ikke, at jeg hadde lagt skolissene, oppi bæreposen.

    (Noe sånt).

    Så jeg måtte trykke på ‘hilfe-knappen’.

    (For kassa stoppa helt opp.

    Og nekta å gå videre).

    Og ei butikkdame dukka opp.

    (For å si det sånn).

    På Tesco, (i kjøpesenteret Liverpool One), så var det sånn, at selvbetjeningskassa ofte fikk ‘mensen’, hvis man kjøpte bæreposer.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og på Rewe, så får visst selvbetjeningskassa mensen, hvis man kjøper skolisser.

    Jeg har trodd at det i England, var fordi, at bæreposen veide så lite, at kassa ikke fikk med seg, at man hadde lagt varen, opppå kassa/vekten.

    (Noe sånt).

    Men at det faktisk er en vekt der, (og ikke bare en bug, (eller noe lignende), i program-varen).

    Det veit jeg jo ikke sikkert.

    (Må jeg si).

    For jeg har aldri jobba på Tesco.

    (Så jeg kjenner ikke til, hvordan de selvbetjeningskassene deres, er konstruert).

    Og da jeg jobba i matbutikk i Norge, (fra 1988 til 2004).

    Så var det ingen som hadde hørt om selvbetjeningskasser.

    (For å si det sånn).

    Eller, det må vel være en vekt der, for å veie frukt, osv.

    Og så bruker de kanskje den vekta, for å sjekke, om folk legger varene, oppi en pose.

    Og så er kanskje ikke den vekta følsom nok alltid.

    (Hvis man kjøper lette varer).

    Hm.

    Eller, den vekta, som veier frukt, den befinner seg vel muligens, nærmere scanneren.

    Og at de har to vekter der.

    (I hver selvbetjeningskasse).

    Det kan man vel kanskje lure litt på.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 100.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210821_121135

    PS 101.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210821_121806

    PS 102.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210821_121810

    PS 103.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20210821_123615 paint

    PS 104.

    Det var forresten sånn, i selvbetjeningskassa.

    At det var litt klamt/ekkelt der.

    For det var ikke bæreposer, ved hver kasse, (som i Norge).

    Men bæreposene lå, i en haug, mellom to selvbetjeningskasser.

    (Så jeg stod og venta litt.

    Til det ikke var noen andre kunder, i ‘selvbetjenings-jungelen’).

    Og ellers i butikken, så kunne jeg ikke se, at det lå noen bæreposer framme, (av det slaget som er vanlig i Tyskland, det vil si av papir).

    (De hadde bare sånne rare ‘evighets-poser’.

    Som skal vare hele livet.

    Og som vel blir møkkete og ekle etterhvert.

    Hvis jeg skulle tippe).

    Så derfor endte jeg opp i selvbetjenings-kassa.

    (Etter å ha brent med på det, et par ganger, i to forskjellige Rewe-butikker.

    At kassadamene av en eller annen grunn ikke har bæreposer, i kassene sine.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 105.

    Ved handlevognene til Lidl, (i Kirchofallee), så så det ut som en svinesti:

    IMG_20210821_124204

    PS 106.

    Her var det mye tompapp, (heter det vel), i hyllene:

    IMG_20210821_124416

    PS 107.

    Skotsk whiskey koster bare 6.59 euro, for en helflaske, (så det blir cirka hundre kroner literen):

    IMG_20210821_124555

    PS 108.

    Det er knaskje litt drawback, at Lidl sin skotske whisky, heter Margot.

    Da tror kanskje folk, at det er noe for damer.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 109.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så er det også litt dumt, at Lidl, har labelene, over varene, (istedet for under).

    Da er det lett å bli lurt, (hvis man er vant til å handle, i ‘vanlige’ matbutikker).

    (Må man vel si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 109.

    Her kan man blant annet se skolissene, (som selvbetjeningskassa til Rewe ikke likte):

    IMG_20210821_134723

    PS 110.

    Rewe sitt EMV-kildevann har litt dårlig emballasje/kork, (kan det virke som):

    IMG_20210822_084805

    PS 111.

    Da ferja var tilbake i Oslo, så måtte jeg vente, i en time og et kvarter, på lugaren, før ‘mitt’ dekk, fikk lov til å gå i land:

    IMG_20210822_111059

    PS 112.

    Siden at jeg var på det siste dekket, (må det vel ha vært), som fikk lov til å gå av ferja.

    Så tok de på terminalen, noen ‘spanske’, (kunne det virke som).

    Noen Color Line-kvinnfolk, gikk rundt med en hånd-scanner, og scannet folk sine boarding-card.

    (Istedet for at man skulle scanne disse selv, ved utgangs-portene.

    Som vanlig).

    Og ei politidame, (med tatovering, på armen), begynte å gjøre noe lignende.

    (Dette var muligens den samme politidama, som stod der uka før.

    Og som hadde sagt, at jeg var lur, siden at jeg hadde sendt inn innreise-registrerings-skjemaet, (fra PC-en min hjemme), før jeg dro på cruiset).

    Hu skulle se enten corona-sertifikatet, (jeg hadde bare fått en dose, men da fikk man noen ganger slippe corona-test, (hadde jeg lest i en nettavis eller på Facebook), så jeg hadde printa ut dette sertifikatet).

    Eller om det var innreise-registrerings-skjemaet, (som man sendte til norske myndigheter), som hu politidama skulle se.

    Hu sa til meg, at hu ville se: ‘Den med QR-koden’.

    Men både innreise-registrerings-skjemaet og corona-sertifikatet, hadde QR-kode.

    Og jeg hadde vel også printa ut både det norske corona-sertifikatet og det europeiske.

    Og disse lå bretta, (sammen med det nevnte kartet), inni passet.

    Så når hu politidama skulle ta ‘en spansk en’, (og sjekke dette i køen, i stedet for ved en resepsjons-disk, som uka før).

    Så ble det litt kaos, i papirene mine.

    Og hu spurte bare etter en: ‘QR-kode’.

    Og alle papirene, (unntatt kartet), hadde jo QR-kode.

    Men en mannlig purk, med noe slags Supermann-syn, klarte å se, (fra flere meter unna), hvor i bunken, som innreise-registrerings-skjemaet mitt lå, (inni passet).

    Så det var jo nesten utrolig.

    (Hvis ikke det var han samme, som sjekka passet mitt, i Kiel, dagen før, (da jeg skulle gå på ferja).

    Men han var vel tysk, (og i Color Line-uniform).

    Hm).

    Og de andre i køen, hadde disse dokumentene, på mobilene sine.

    Men min mobil, fikk ‘mensen’.

    For køen tok så lang tid.

    Så jeg begynte å høre på walkman/mp3-er.

    Og da hadde jeg visst tatt for mange bilder, (jeg har kjøpt nytt minnekort nå).

    Så mobilen forlangte at plass skulle ryddes, på minnekortet/harddisken.

    Og den nektet å gjøre noe, (som å spille musikk), før jeg hadde sletta filer.

    (Noe som var lettere sagt enn gjort.

    Siden at mobilen hele tiden begynte å mase om dette.

    Selv om minnekortet vel ikke var helt stappa fullt heller.

    For å si det sånn).

    Så det var flaks at jeg gikk for papir-løsning, (og ikke mobil-løsning), når det gjaldt å vise fram disse dokumentene.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 113.

    Det var også sånn.

    At jeg var den bakerste i køen.

    Unntatt en ung neger.

    (Som plutselig dukka opp bak meg.

    Og som muligens slapp å ta corona-test.

    Hm).

    Og han negeren, (må det vel ha vært), lukta det veldig møkk av.

    (Ihvertfall så var det noe vind, som blåste, noe vond lukt, i trynet på meg, rett før innreise-skjema-kontrollen, (utafor terminal-bygget)).

    Så jeg ble nesten litt groggy, mens jeg stod i køen der.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 114.

    Det var også noe tull, rett etter at jeg gikk av landgangen.

    (Før tollen).

    Og det var, at ei Color Line-dame stod, og sa noe tull, angående hvilken gang, som de som ikke var fullvaksinerte, skulle gå i.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 115.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210822_112809 paint

    PS 116.

    Mer om at køen til tider gikk veldig tregt, (dette var litt etter at hu Color Line-dama skreik/tulla):

    IMG_20210822_113159

    PS 117.

    Utendørs var det ikke lett å skjønne hvor den vonde lukta kom fra:

    IMG_20210822_115853

    PS 118.

    ‘Uren sone’, det høres jo ut som noe fra koranen, (hadde jeg nær sagt):

    IMG_20210822_122127

    PS 119.

    Jeg gikk så til Nasjonalteateret stasjon, og billett-automaten der, hadde ‘mensen’, når jeg skulle kjøpe en billett, (for sone 1, som t-banen ligger i):

    IMG_20210822_132713

    PS 120.

    Nå sier kanskje folk, at det er nokså vanlig, at sånne billett-automater er i ustand.

    Men problemet var, at dette var en feil-melding, som dukka opp etter at jeg hadde betalt.

    Så det virka litt, som noe tøys nesten, (må jeg si).

    (At ikke feilmeldingen stod der, helt på førsten.

    For å si det sånn).

    Og det kunne jo ha vært sånn, at jeg ikke hadde hatt råd til enda en billett, (og så hadde jeg fått problemer, i en eventuell billett-kontroll).

    Men når jeg kom hjem, så så jeg, at de 38 kronene, (var det vel), hadde blitt tilbakeført, til kontoen min.

    Så jeg betalte bare for en billett.

    Men det om tilbakeføringen, ble det ikke forklart noe om, (i feil-meldingen).

    Så før jeg kom hjem, så trodde jeg, at jeg hadde betalt for to billetter.

    (Siden at jeg faktisk betalte to ganger.

    For å si det sånn).

    Så dette var dårlig informasjon, (fra Yv).

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 121.

    Da jeg kom hjem, så var det sånn, at noen hadde glemt igjen nøklene sine, i en av de nye igloene:

    IMG_20210822_142657

    PS 122.

    Her om dagen, så fikk jeg forresten, en faktura, fra Color Club.

    Og den har forfalls-dato i april.

    (Det har muligens blitt surr i Color Line sitt faktura-system.

    På grunn av coronaen).

    Folk vil egentlig ha fakturaer i posten, et halvt år før de forfaller, (vil jeg si).

    Da blir jo den fakturaen liggende å støre ned, liksom.

    (Man har jo som regel andre ting å bruke penger på.

    Enn å betale regninger som forfaller om et halvt år).

    Så Color Line sliter litt for tida.

    (Kan det kanskje virke som).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg sendte en e-post til Hafslund

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    SV: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 30. september 2021 kl. 16:28
    Til: kundeservice@hafslundstrom.no
    Kopi: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kundeservice@hafslundstrom.no, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kundesenter.no@lowell.com, svc.no.nova@lowell.com, post@baerum.kommune.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no
    Hei,
    jeg viser til deres siste brev/inkassovarsel, (fra 17. september).
    (Se vedlegg).
    nå begynner jeg å bli lei av å forklare om dette.
    Så jeg sender også kopi til Reguleringsmyndigheten for energi, (som jeg har funnet om på nettet nå).
    Så kanskje de klarer å få dere strøm-firmaene til å skjerpe dere.
    Som sagt, så leier jeg av Bærum kommune.
    Og i en perm, som jeg fikk, da jeg flytta inn her, (i 2018), så står det: ‘Ved innflytting i bolig, bestiller Boligbistand strøm, samt nettlede fra Hafslund’.
    Så Bærum kommune har bestilt strøm-abonnement i mitt navn, (for å si det sånn).
    Og så under coronaen, så fikk jeg fornyet leie-kontrakt.
    Og der stod det at Bærum kommune muligens ønsker å bytte til LOS, (i mitt navn), for da fikk de en måned gratis.
    Men jeg har ikke fått noe bekreftelse om dette, fra Bærum kommune.
    Og jeg har fått Hafslund-regninger, som jeg har levert hos Nav, (en gang i måneden), som vanlig.
    Men så har tydligvis ikke Nav betalt disse regningene.
    Jeg kommer ikke inn, på ‘min konto’, hos Hafslund.
    Siden at det var kommunen som opprettet strøm-abbonementet, i mitt navn.
    (Så de har kanskje opprettet en e-post-adresse i mitt navn osv., undrer jeg.
    Hm).
    Så jeg får ikke sett online, (på min Hafslund-konto), angående når/om Nav betaler.
    Og Nav gir meg heller ikke noen tilbakemeldinger om dette, (jeg leverer strøm-regningene i en konvolutt, en gang i måneden, hos Nav Sandvika).
    Men det er mulig at bolig-bistand kan ha fortalt til Nav, at de skulle bytte til LOS.
    Og så har Nav bare kasta Hafslund-regningene.
    For jeg har også fått en faktura, fra Norgesenergi, (så kommunen har kanskje blanda disse navnene, de skriver at de kanskje vil bytte til LOS, (på den nye kontrakten), og så har de muligens bytta til Norgesenergi istedet, hvis ikke det er noen nett-troll som har gjort det).
    Så både Hafslund og Norgesenergi, har fakturert, for strøm, i høst.
    Og så får jeg inkasso-varsler, fra Hafslund.
    Det må vel sies, å være, på grensen, til svindel.
    Så dette håper jeg at den ‘strøm-ombudsmannen’ rydder opp i.
    Jeg har nå levert Norgesenergi sin faktura, (for strøm i høst), til Nav.
    Så jeg regner med at de betaler den.
    Og jeg må derfor si, (jeg antar at det er Bærum kommune som har bytta til Norgesenergi, i mitt navn), at dere hos Hafslund, driver og surrer fælt.
    Hvis Bærum kommune har bytta til Norgesenergi, så skal ikke Hafslund sende regninger, (mener jeg).
    Her er det at dere har festa fælt, i forbindelse med gjenåpningen, (kan det virke som).
    At dere har gjort noen stygge blemmer.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>
    Date: ons. 29. sep. 2021 kl. 08:03
    Subject: SV: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
    Hei igjen Erik,
    Jeg finner ikke noe registrert på ditt navn.
    For å sjekke opp i om du er kunde hos oss trenger vi fødselsdato eller målernummeret det gjelder.
    Bare å ta kontakt dersom du har flere spørsmål.
    Ønsker deg en fin dag!
     
    Vennlig hilsen 
    Hege | Kundebehandler
    T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
    LOS AS 
    Kjøita 18, 4630 Kristiansand
    Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
    los.no | Facebook: losenergi
    Åpningstider
    T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00
     
    ——————- Opprinnelig melding ——————-
    Fra: eribsskog@gmail.com;
    Mottatt: Fri Sep 24 2021 15:09:03 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
    Til: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>;
    Kopi: Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; kundeservice@norgesenergi.no; sfovpost@statsforvalteren.no; post@sivilombudsmannen.no; amnestyis@amnesty.org; hrwuk@hrw.org; kundeservice@hafslundstrom.no; lbf@lbf.no; post@finkn.no; post@akademikerforbundet.no; kundesenter.no@lowell.com; svc.no.nova@lowell.com;
    Emne: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    Hei,
    etter at jeg sendte den forrige mailen, så har jeg fått en faktura fra Norgesenergi (med fakturadato 13. september).
    Og de har fakturert strøm fra 1. august og nettleie, (fra Elvia), fra 1. juli.
    De skriver at jeg har gjort et godt valg.
    Men jeg har ikke byttet strøm-leverandør.
    Men det er mulig at kommunen kan ha gjort det.
    De byttet dørlås her, på begynnelsen av coronaen, uten å sende noe skriftlige, (kun noen kryptiske talebeskjeder la de igjen, som jeg trodde måtte være angående en Erik i Sandvika, eller noe, for det ga ikke noe særlig mening).
    Så dette er muligens noe slags uskikk, (eller noe lignende), fra kommunen.
    Hvis ikke det er noen nett-troll som har tullet.
    På husleie-kontrakten står det at kommunen ønsker å bytte til LOS, men det er mulig at de liksom har ombestemt seg, før de skrev ut den kontrakten, selv om det kanskje ikke gir så mye mening.
    Men de har kanskje en slags hersje-kultur).
    Erik Ribsskog
     
    søn. 19. sep. 2021 kl. 12:59 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:
    Hei Erik,
     
    Takk for at du tar kontakt med oss.
     
    Vi trenger ditt kundenummer hos oss for å kunne se på dette.
    Dersom du er kunde hos oss og Nav skal betale må Nav kontakte oss slik at vi får registrert fakturainformasjonen til Nav.
    Hører fra deg.
     
    Ønsker deg en fin dag!
     
    Vennlig hilsen 
    Hege | Kundebehandler
    T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
    LOS AS
    Kjøita 18, 4630 Kristiansand
    Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
    los.no | Facebook: losenergi
    Åpningstider
    T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00
     
     
     
    ——————- Opprinnelig melding ——————-
    Fra: eribsskog@gmail.com;
    Mottatt: Sun Sep 12 2021 00:46:20 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
    Til: svc.no.nova@lowell.com;
    Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>;kundesenter.no@lowell.com;post@akademikerforbundet.no;post@finkn.no; lbf@lbf.no; kundeservice@hafslundstrom.no;hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no;
    Emne: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
     
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 3. september.
    (Se vedlegg).
    Dette har jeg forklart om, i min mail, (se videresendt melding).
    Det virker som at dere ignorerer det jeg har skrevet der.
    Det er som sagt Nav Bærum som har forpliktet seg til å betalte min strøm-regninger, (siden høsten 2018).
    Og jeg har levert disse regningene i tide, hver måned, siden august/september 2018.
    Det er heller ikke jeg som har inngått strøm-avtalen personlig.
    Det må være kommunen som har gjort det, (i mitt navn).
    Og i den fornyede leie-kontrakten, (fra forrige måned), så står det, at Bærum kommune sin boligbistand-avdeling forbeholder seg retten til, å bytte strøm-leverandør, (på vegne av meg), til et firma som heter LOS, (som visst lover en måned gratis strøm osv.).
    Jeg vet ikke om det er det som har skjedd her, og at Hafslund ikke har fått med seg dette.
    Jeg har ikke fått noe informasjon fra kommunen, om når de akter å bytte til LOS.
    Men de er generelt dårlige til å informere, (her ute i Bærum), vil jeg si.
    Blant annet så har jeg bare overtatt kabel-TV-kanalene til den forrige beboeren.
    Jeg har ikke inngått noen kabel-TV-avtale, i mitt eget navn.
    Jeg har bare overtatt de kanalene som den forrige beboeren liker.
    Jeg liker for eksempel MTV-kanalene.
    Men siden at Bærum kommune ikke har gitt meg noe informasjon om den TV-avtalen som foreligger for leiligheten, så har jeg ikke kontaktet Telenor om dette, (siden at jeg da ikke har noen ordentlig referanse, å oppgi).
    Så dette er at Bærum kommune gjør det på en bestemt (dum) måte, for kommunale boliger, og så har de lagd noe surr.
    Og så får jeg innkassovarsel.
    Det er jo latterlig.
    Det var også det samme, når det gjaldt plen-klipping.
    De ga meg en svær perm, med informasjon, når jeg flytta inn.
    Men det stod ikke et ord om hvem som har ansvaret for å klippe plenen her.
    Så jeg lurte i førsten på om jeg måtte kjøpe meg en gressklipper, eller ikke.
    (Før det plutselig dukka opp noen, (antagelig fra kommunen), som klipte plenen.
    Og etterhvert så dukka de opp med trykkluftborr, (for å bytte noen heller utafor leiligheten), sånn at jeg fikk hjernerystelse, mer eller mindre).
    Og dette kunne jeg jo ha spurt de om.
    Men de løy på visningen, om at det var gardinstang i stua, og en del annet.
    (Og de hadde visningen etter kontrakt-underskrivelsen).
    Så jeg ble litt frika ut, (for å si det sånn).
    Men nå håper jeg at dere skjønner, at det er Nav Bærum som dere må kontakte.
    Det er de som har ansvaret for å betale disse strøm-regningene.
    Dette opplyste jeg også om i den forrige mailen.
    Så at dere skal ha så tungt for det, det høres rart ut, må jeg si.
    Bærum kommune sin bolig-bistand-avdeling, (som de kaller det), holdt tidligere til hos Nav, men de holder nå til i Brambini-gården, (heter det vel).
    Det er et slags anneks til rådhuset, som er oppkalt etter Bærums italienske ‘grunnlegger’ Brambini.
    Så er litt inspirert av denne italienske linken, og gjør ting på en litt unorsk måte, kan det virke som.
    Men dere må nesten likevel kontakte Bærum kommune, om disse regningene, siden at det er deres ansvar å betale disse.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 31. aug. 2021 kl. 06:20
    Subject: Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    To: <svc.no.nova@lowell.com>
    Cc: <sfovpost@statsforvalteren.no>,post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
    Hei,
    denne saken har jeg sendt om til Hafslund, (og Statsforvalteren).
    Det er sånn, at Nav Bærum har forpliktet seg, til å betale mine strøm-regninger, ifølge forskjellige vedtak.
    Så her er det en glipp, (eller to glipper), fra Nav.
    Jeg har levert strøm-regningene, en gang i måneden, hos Nav.
    (Jeg har reist til Sandvika, og levert de selv).
    Og det har funka greit, i tre år nå.
    Men nå har visst Nav fått nok, av sine egne vedtak, og begynt med noe slags oppvigleri, og nekter visst og betale, disse strøm-regningene.
    Men det burde egentlig bare være å kontakte Nav.
    Jeg kan skaffe kopi at de nevnte vedtakene, hvis det trengs.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ble litt frika ut av, at dere skriver mail-adressen min, på en sånn rar måte.
    Hvorfor har dere klistra personnummeret mitt, inn i mail-adressen.
    Det er ikke noe jeg har for vane å gjøre, (for å si det sånn).
    Hvorfor har dere gjort noe så merkelig, lurer jeg.
    Skjerpings!
    PS 2.
    Her kan dere se mailen som jeg sendte Statsforvalteren og Hafslund, (blant annet), om dette, for noen dager siden:
    ‘Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Oppdatering/Fwd: Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>25. august 2021 kl. 01:16
    Til: sfovpost@statsforvalteren.no
    Kopi: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kundeservice@hafslundstrom.no
    Hei,
     
    foreleden dag, så fikk jeg et nytt inkassovarsel, fra Hafslund, i posten.
     
    Siden høsten 2018 så har jeg som sagt leiet kommunal bolig, av Bærum kommune.
     
    Og siden at jeg går på sosialen, så har de betalt strøm og husleie.
     
    (I følge X antall skriftelige vedtak.
     
    Som Nav nå har begynt å tulle med).
     
    Jeg har da to ganger per måned, dratt ned til Sandvika, for å levere husleie-faktura og strøm-faktura, til Nav.
     
    Og det har funka bra.
     
    Helt til nå nylig, når Nav liksom har fått ‘mensen’, kan det virke som.
     
    Når det gjelder inkassovarselet i vedlegg-filen.
     
    Så var det sånn, at jeg leverte den fakturaen, i postkassa til Nav Sandvika, på 23. juli.
     
    (Jeg ser på nettbanken nå, at jeg kjøpte en enkeltbillett, i Sandvika, den dagen.
     
    Etter å ha gått ned dit, for å få litt ‘Corona-trim’.
     
    For å si det sånn).
     
    Så Nav har skulka to innbetalinger på rad, (til Hafslund), kan det virke som.
     
    Så om de har blitt jihadister der, eller hva det kan være.
     
    Dette må jeg klage på.
     
    Det er jeg som får smellen her, (ved at jeg får inkasso-varsler og det som verre er).
     
    Så dette må jeg klage på.
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Det er også sånn, at Nav er innadvendte, når det gjelder å forklare om, når de trenger å motta disse regningene, i forhold til faktura-datoen.
     
    Man skulle kanskje tro at de ville informere om sånt.
     
    Men nei.
     
    Og de har også en konvertert forslags-postkasse der, som de, (en Nav-Steinar, med kroppsarbeider-fysikk), maner folk til å bruke, når man går for å levere bilag, på konvensjonelt vis, i resepsjonen.
     
    Og angående når man skal bruke denne konverterte forslags-postkassa, det er de også innadvendte angående, vli jeg si.
     
    (Man skulle kanskje tro at de ville informert om dette, i et møte, eller noe.
     
    Men nei).
     
    Men det er kanskje fordi at vi mer eller mindre er i union med Tyskland nå, og at de liksom har blitt nazister.
     
    Noe sånt.
     
    Dette må jeg klage på.
     
    Det var også sånn, at jeg for mer enn ti år siden, (da jeg bodde i England), prøvde å få utbetalt min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).
     
    Men da begynte de, (hos Nav), bare å kveme, etter alle kunstens regler.
     
    Så det var ikke mulig å få noe klart ut av de.
     
    Og jeg har lest på nettet, (noen som heter Nasjonale Varslingsgruppe har skrevet om dette), at Nav reduserer sosial-støtte-satser, for varslere/høyre-folk, (som meg), fordi at denne typen varsling, ikke er i overenstemmelse, med den kommunistiske tanken, om hva som er politisk korrekt.
     
    Så dette kan muligens være, at Nav liksom, har blitt Nord-Koreanske.
     
    Noe sånt.
     
    Så dette må jeg klage på.
     
    Skjerpings!
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 25. jul. 2021 kl. 03:16
    Subject: Klage
    To: <sfovpost@statsforvalteren.no>
    Cc: post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
     
     
    Hei,
     
    siden 2018, så har jeg bodd, i en kommunal bolig, på Bekkestua.
     
    Og man skal da levere strøm-regninger og husleie-regninger til Nav.
     
    (Nav Sandvika har slutta med e-post, de tror visst at vi lever på 80/90-tallet.
     
    Så man kan ikke bare maile regningene.
     
    Og de har ikke forklart om disse kan sendes i posten.
     
    Men de har en ‘russisk’ postkasse, i en krok/gang der, som resepsjonistene begynner å gnåle om, hvis man prøver å levere et bilag, i den vanlige resepsjonen.
     
    Dette var en Steinar, som satt i resepsjonen, våren/sommeren 2018.
     
    Og den kundeservicen ble jeg litt paff/satt ut av, må jeg si.
     
    Så det må jeg klage på).
     
    Og Nav holder til i Løkketangen Senter, og de har også en postkasse #2 der, som står, i en av gangene, inne på senteret, (utafor Nav-lokalet).
     
    Dette er en postluke.
     
    Og den er litt trang/lang.
     
    Og noen ganger har Nav teip, inne i denne post-luken.
     
    Som om Emil i Lønneberga jobber der, og driver med sine hyss.
     
    Og det som skjedde, var at jeg postet en av Nav sine ‘skjema-konvolutter’, (som de sier at man skal bruke), på 22. juni.
     
    Og det var en strøm-regning, med forfall 24. juni.
     
    Og så fikk jeg juli-strøm-regninga i posten, for noen dager siden.
     
    Og da lå det et inkasso-varsel der.
     
    Nav hadde ikke betalt juni-regninga.
     
    De har bare kasta brevet mitt, (kan det virke som).
     
    Så jeg har fått inkasso-varsel.
     
    Og jeg har levert dem inkasso-varselet, (se vedlegg).
     
    (På samme måte, gjennom det hølet i veggen).
     
    Men jeg vet ikke om de har betalt den.
     
    Og jeg lurer på om de kommer til å kutte strømmen.
     
    Og jeg har muligens fått dårlig credit-score, på grunn av at Nav sitt tull, har ført til at Hafslund har sendt dette til et inkasso-byrå, (Lowell).
     
    Så jeg må klage på Nav her, og deres hyss/pøbel-streker.
     
    Dette er i tillegg til tidligere tull.
     
    ‘Nazistene’ hos Nav, nekter også å gi meg ordentlig tann-behandling.
     
    Så jeg har en hul tann i kjeften nå.
     
    Så jeg kan bare tygge på den ene sida av kjeften, (og der mangler jeg en tann, (selv om min onkel er tannlege), så det går mest i hakkemat, osv.).
     
    Og Nav, (ei Anita der vel), sendte meg også, til et hjem for narkomane, i 2018, (etter at Nav i Trondheim, hadde kasta meg i kulda for å dø, og jeg endte opp på Østlandet igjen, hvor Nav i Oslo sendte meg til Bærum igjen, siden at jeg var folkeregistrert her).
     
    Istedet for å gi meg støtte til herberge/hotell, som vel er vanlig.
     
    Så de er ondskapsfulle der, virker det som.
     
    Så det må jeg klage på.
     
    Jeg blir også forfulgt av noen nett-troll, som har bestilt masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), under Corona-en.
     
    Og jeg har tidligere fått fem timer fri rettshjelp av dere, i forbindelse med en omsorgssvikt-sak.
     
    Men advokaten, (ei Ida Valen Rukke), svek, (hu bytta arbeidsgiver, og den gamle arbeidsgiveren stjal omsorgssvikt-saken, uten å gi meg erstatning), og dere har etter dette nektet meg fri rettshjelp, uansett hva det gjelder.
     
    Og jeg har også hatt problemer med humørsyke/korrupte byråkrater i forbindelse med arve-saker, arbeids-saker, og det ene med det andre.
     
    Uten å få noe fri rettshelp, (når jeg har klaget til dere).
     
    Så det er ikke sånn, at det første jeg tenker på alltid, er å klage til dere.
     
    Så dere får prøve å slutte å være så gjerrige når det gjelder å gi meg fri rettshjelp, (og denslags).
     
    Skjerpings!
     
    Erik Ribsskog
     
    IMG_20210825_0001 paint.jpg
    638K ‘.
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Date: man. 30. aug. 2021 kl. 08:49
    Subject: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    To: Ribsskog Erik Løvenbalk <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
    Du har kr 2 963,80 ubetalt til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) og du risikerer at gebyrene øker. Dette kan vi unngå!
    Vipps eller betal med kort:
    Logg inn med BankID på https://min.lowell.no.
    Betal gjennom banken din:
    Beløp: 2 963,80
    Konto: 63180520351
    KID: 0136068872052410068
    Kan du ikke betale nå, eller har du spørsmål?
    Chat med en rådgiver fra https://min.lowell.no, eller ring oss på 23171010.
    Hilsen oss i Lowell Norge AS
    ————————————
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013606887205241006164
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1300000000391
    NB: Oppgi alltid saksnummer 36068872 ved henvendelse til oss.
     
    IMG_20210930_0001 paint.jpg
    643K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20210930_0001 paint

  • Mer fra Facebook

    lene dverg facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    lene veraas facebook

  • Mer fra Bærum kommune

    IMG_20210928_0001 paint

    PS.

    Når det gjelder at jeg ikke har sladda mobil-nummeret, (selv om jeg blir utsatt for bølle-ringing).

    Så er det sånn, at det sim-kortet, har slutta å virke.

    (Av en eller annen grunn).

    Så jeg har kjøpt ny startpakke, (Telenor kontant), fra Telenor.

    Og det nye nummeret har vel bare Nav fått foreløbig.

    (Pluss firmaer som Color Line og Lean Frisør, blant annet.

    Noe sånt).

    Og jeg har ikke fått hørt, med Telenor, om hva som var feil, med det forrige sim-kortet.

    (Jeg hadde også et Telenor-kontant-sim-kort #2, (til smart-telefonen).

    Men det sim-kortet har også tatt kvelden, på samme måte.

    Og jeg kommer derfor ikke inn, på min Telenor-konto.

    For Telenor har et fullstendig russisk system, for innlogging.

    Må man vel si).

    En sånn start-pakke, (Telenor kontant), koster bare 49 kroner.

    Så jeg kjøpte bare en ny start-pakke, (med sim-kort og 49/50 kroner ringetid), fra Telenor.

    Jeg prøvde å kjøpe en sånn start-pakke, på Extra Pilestredet, (for noen uker/måneder siden).

    (For jeg har jobba en mannsalder i matbutikker.

    Og jeg husker at vi solgte mange sånne sim-kort, (og kontantkort), på Rimi Nylænde, (blant annet), på 90/00-tallet.

    Og jeg har også kjøpt disse Telenor kontant-startpakkene, på blant annet Extra Pilestredet Park og en Extra Thereses Gate.

    Noe sånt).

    Men Extra Bekkestua henviste meg til den lokale Narvesen-kiosken, (som også holder til i Bekkestua Handelshus).

    Men de hadde heller ikke startpakker, (fra Telenor kontant).

    Så jeg måtte bestille dette, fra Telenor sin nettbutikk.

    Og da tok det bortimot to uker, å få dette sim-kortet, i posten.

    Så dette var ikke så veldig bra kundeservice, (fra Telenor, Extra og Narvesen), må jeg si.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det var jo sånn, at Bærum Vaksinesenter.

    De sendte kun en tekstmelding, når man skulle få dose nummer to.

    Og når begge mobil-sim-kortene streika samtidig.

    Så var det sånn.

    At jeg måtte logge meg inn, på folkeregister #2, (som jeg har kalt det).

    Og da la jeg inn mitt Telia mobilt bredbånd-nummer.

    For det sim-kortet klarer å ta imot tekstmeldinger, (som jeg kan lese, på internet-dongelen, (som jeg kjøpte da jeg bodde i Tuebrook/Liverpool, høsten 2017), sin ‘interne’ nettside, på PC-en min).

    Og sånn fikk jeg vite om når jeg hadde vaksine-time #2.

    Så at de ikke også sendte mail/brev.

    Det var kanskje litt dårlig, (for å si det sånn).

    Selv om de noen ganger også har hatt drop-in.

    (Må jeg innrømme).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    internet dongle intern side