johncons

Stikkord: Hm

  • Min tidligere studiekamerat Dag Anders ‘Dagga’ Rougseth, (den kjente popstjernen fra Hamar), har tre eldre søsken, kan det virke som. (Fra Hamar Arbeiderblad 19. mars 1988)

    dagga morten minstemann

    https://eavis.h-a.no/titles/hamararbeiderblad/11793/publications/18915/pages/42

    PS.

    Den tiden jeg var studiekamerat med Dagga.

    (Fra høsten 2002 til våren 2004).

    Så fortalte Dagga kun om sin mor, (sånn som jeg husker det).

    Han fortalte ikke om faren eller søsknene.

    Selv om han hadde en samboer, ved navn Guro, (var det vel), som jeg møtte, (en eller to ganger), når jeg besøkte Dagga, for å jobbe med en skole-oppgave.

    (Men Guro og jeg var bare på hils.

    Og knapt nok det.

    Hu blanda seg ikke opp i Dagga sine skoleoppgaver.

    For å si det sånn).

    Og Dagga fortalte også, at han var bekjent, av Mathias Faldbakken, (den kjente forfatteren/forfatter-sønnen), fra Hamar.

    (Dette var muligens fordi at Dagga så at jeg hadde kjøpt en av Mathias Faldbakken sine uforståelige/merkelige bøker, (i pocket-utgave).

    En gang som Dagga besøkte meg, på St. Hanshaugen.

    I forbindelse med en av de ‘utallige’ skole-oppgavene.

    For å si det sånn).

    Og Dagga fortalte også, at han hadde en kamerat i London, som jobba som Java-programmerer.

    (Var det vel).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Denne søstera fortalte ikke Dagga noe om, (men han begynte en gang å fjolle/fjase om, at alle politifolka i Oslo var fra Toten):

    fortalte ikke om søster

    PS 3.

    Den eldste broren har visst vært i Libanon, (så Dagga hørte muligens noen skrekkhistorier derfra, siden at han istedet valgte å bli sivilarbeider):

    eldste bror libanon

    PS 4.

    Mer om at Dagga har vært vokalist/frontfigur i bandet Autopulver:

    ikke bok hm

    http://www.autopulver.com/media.html

    PS 5.

    Jeg hadde ikke engang hørt om Autopulver, før jeg ble kjent med Dagga, men BMG/Bertelsmann forklarer her mer om bandet:

    autopulver 2 bmg

    http://www.autopulver.com/bio2000.html

    PS 6.

    Dagga er visst også slang for cannabis:

    slang for cannabis

    https://www.bokkilden.no/narkotikahandel-og-smugling/dagga-hazel-crampton/produkt.do?produktId=11936563

    PS 7.

    Når det gjelder den konserten, (som det står om i PS 5), som Autopulver hadde sammen med Seigmen, på Rockefeller, i 1995.

    Så var det sånn, en gang, (på rundt den samme tida), som min yngre halvbror Axel besøkte meg, på Ungbo, (på Ellingsrudåsen), sammen med sin mellomamerikanske kamerat Marijano.

    (Axel er født i 1978.

    Så dette var det året han fylte søtten.

    Noe sånt).

    At Axel fortalte, at han/de hadde vært backstage, på en Seigmen-konsert, (også på Rockefeller vel).

    Og at han hadde sett, at musikerne hadde drivi, og pult masse kvinnfolk, bak scenen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Autopulver kom visst på sisteplass, under kåringen av tidenes beste norske band/artist, (med de slo ihvertfall Berger-bandet Ingenting, som ikke er på lista engang):

    sisteplass

    https://www.nrk.no/kultur/tidenes-beste-norske-band_artist-1.1451178

    PS 9.

    Jeg lurer på om det var i den blokka/bygården her, (i en vaktmesterbolig/kjellerleilighet), i Uelands gate, at Dagga bodde, sammen med sin Guro, (som han noen ganger nevnte navnet til, på en rar/spesiell måte), på den tida, som vi studerte sammen, (på HiO IU):

    vaktmester dagga

    PS 10.

    Uelands gate 59K var det visst:

    den siste

    PS 11.

    Jeg kan ikke huske at Dagga hadde så rar inngangsdør, men det er mulig at Dagga kan ha hatt et platestudio der, (eller noe lignende), som han ikke viste meg: 

    hm

    PS 12.

    Den første tida på HiO IU, så kjørte forresten Dagga rundt, i en rød sportsbil/veteranbil, (muligens den fra Autopulver sitt platecover), som han etterhvert bytta ut, med en Golf:

    rød bil

    https://www.autopulver.com/snacks.html

    PS 13.

    Dagga begynte forresten å bygge luftslott, mens vi studerte sammen, på HiO IU.

    Han mente at etter at vi var ferdige med bachelor IT-studiet, så skulle vi to drive data-firma sammen, (som selvstendig næringsdrivende).

    Men dette var egentlig ikke, i mine planer.

    Men jeg var vant til å jobbe som leder, og motivere folk, som Rimi-butikksjef.

    Så jeg bare jatta med.

    Eller, jeg svarte ingenting.

    (For å ikke ødelegge Dagga sin motivasjon.

    På gruppe-oppgavene, osv.).

    Men egentlig så må man vel si, at Dagga da prøvde å shanghaie meg.

    For å jobbe i et sånt to manns-firma, (sammen med den dominerende Dagga).

    Det syntes jeg, at hørtes litt klamt/svett ut, (må jeg si).

    Og mitt mål, var å få meg en jobb, i næringslivet.

    Omtrent som da jeg jobba som Rimi-butikksjef, (noen år tidligere).

    Bare med to-tre ganger så høy lønn, (og mindre oppviglerske/destruktive kolleger).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Bærum

    På lørdag 7. august, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Når det gjelder gangveien forbi Nadderud Stadion, så er det noen noen hull i asfalten der, som gjør at man lett kan snuble, (i mørket):

    IMG_20210807_222847

    PS 2.

    Da er det ghetto, (må man vel si), hvis folk parkerer syklene sine inni butikken, (som her på Extra Bekkestua):

    IMG_20210807_224101

    PS 3.

    De som drikker Arctic Beer er vel ikke de samme som går på Pride, (hvis jeg skulle tippe), så her bommer muligens Mack bryggeri litt, (med markedsføringen sin), må man vel si:

    IMG_20210807_224618

    PS 4.

    Arctic forbinder jo folk, med tøft/barskt klima, osv.

    Så litt rart, hvis det ølet, liksom er et jente-øl.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Det er vel dette Mack-ølet, som burde hatt Pride-farger på seg:

    dette er vel jenteølet deres

    https://www.mack.no/produkter/mack-tropical-ipa

    PS 6.

    Her var de utsolgt, for en vare, på nederste hylle:

    IMG_20210807_224854

    PS 7.

    Extra var også utsolgt for Coop-krone is, (disse var på tilbud til 17.90 for en seks-pakning i hele sommer), med sjokolade, (de hadde kun jordbær-smak igjen i disken):

    IMG_20210807_224955

    PS 8.

    Extra-medarbeiderne er visst ikke så flinke til å plukke opp smågodt, (og kvitteringer osv.), fra gulvet:

    IMG_20210807_225017

  • Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Deres brev av 16. april/Fwd: Klage/Fwd: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. september 2021 kl. 16:53
    Til: “postmottak@sivilombudsmannen.no” <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Kopi: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 16. april.
    (Se vedlegg).
    Dere svarer på noe om _konvoluttene_ deres, når jeg spørr om deres rare strekkoder, på _brevene_.
    Så her driver dere og ror til fiskeskjær, (som de sier), kan det virke som.
    Og når det gjelder det polet på Bekkestua.
    Så var det sånn, at jeg tidligere bodde på St. Hanshaugen, (fra 1996 til 2002).
    Og der var jeg noen ganger innom polet, på 90-tallet.
    Og da hadde de en disk, som folk gikk bort til, og så bestilte de for eksempel en flaske konjakk, og så henta butikkmedarbeideren dette.
    Men på Bekkestua, så har de selvbetjening.
    Men likevel så har de en sånn gammel ‘landhandel-disk’, innerst i butikken.
    Så det er jo som Vinmonpolet i Harry Potter-bøkene.
    Og det står i media, at det er et: ‘Pilot-pol’.
    Og det betyr ikke, at det er for SAS-ansatte, eller noe lignende.
    Men det er en butikk, hvor de tester ut nye løsninger, som selvbetjeningskasser.
    Og det er visst for å spare penger, ved at vanlige kunder må være prøve-kaniner, istedet for at denne testingen blir foretatt, for eksempel i Vinmonopolet sitt hovedkontor, (av folk som får lønn for strevet).
    Så man blir som en raring, bare man går inn på dette polet, (må man vel si).
    Og den ene medarbeideren er verre enn den andre.
    Og jeg er ikke så ofte innom polet, (jeg har bodde mange å i utlandet, så jeg synes at sprit/vin/øl er dyrt i Norge).
    Så jeg vet ikke hvem som er butikksjef der, (må jeg innrømme).
    Og jeg har jobbet som butikksjef selv, i Rimi, (fra 1998 (1994) til 2002 (2004)).
    Og jeg husker at distriktssjef Anne Kathrine Skodvin forklarte, at kundene ofte, ikke klagde, i butikken.
    Men de pleide å ringe til Hakon/ICA/Hagen-Gruppen sitt hovedkontor, på Sinsen.
    Så det tror jeg dere i Staten må bli vant til.
    At hvis man ikke liker en av deres butikker, så klager man til noen på et kontor.
    Så her får dere skjerpe dere, og slutte med oppvigleri, (må jeg nesten kalle det).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg må også ta med om at jeg i årenes løp, har sendt flere titalls klager, til dere, hos Sivilombudsmannen.
    Men dere har aldri gjort noe som helst.
    Så jeg lurer på om dere egentlig skjønner hva jobben deres er der.
    Eller om dere bare aper de som jobba der før liksom, og bare gjør noe.
    (Det er også det samme med Datatilsynet, og Nasjonal Kommunikasjonsenhet.
    For å nevne noen eksempler).
    Skjerpings!
    PS 2.
    Det var vel forresten det om at jeg ble nekta å få vite om hvilke landssviker-saker, som min morfar var med på, (han var aktor under landsviker-oppgjøret), som jeg egentlig klagde på.
    Så jeg skjønner at dere er flinke til å avspore saker.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 24. mar. 2021 kl. 13:34
    Subject: Klage/Fwd: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen
    To: postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Cc: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 7. januar.
    (Se vedlegg).
    Jeg blir utsatt for noe slags ‘troll-post-angrep’, så det brevet har havnet under en del andre brev fra Jehovas Vitner og kredittopplysnings-firma, osv.
    Og det er kanskje litt dumt tema, i deres brev.
    Jeg klager da ikke på brev-malen.
    Men jeg lurte på hva alle de rare strekkodene, som dere har, på brevene deres, skal være godt for.
    Jeg har nylig kjøpt meg ny mobil, og den kom ikke med matrix-kode-leser.
    Så hva skal dette bety, lurer jeg.
    Er det for mye å be om, å bli forklart, hva disse strek-kodene skal være godt for.
    Det virker som at dere ikke veit det sjæl, når dere forklarer om dette, på en dum/feil måte.
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg gikk på handel og kontor, på 80-tallet, og hvis jeg hadde revet av en strek-kode, (fra en cola-flaske, for eksempel), og limt den på et brev, for eksempel i en innleveringsoppgave, i faget maskinskriving, (eller i faget korrespondanse og dokumentlære).
    Så hadde jeg nok strøket, (for å si det sånn).
    Jeg fikk sekser på vitnemålet, i begge disse fagene, (maskinskriving og korrodok), så her må dere skjerpe dere, (må jeg si).
    En annen ting, er at jeg har bodd mye i England, de siste årene, (fra 2004 til 2014).
    Og da jeg flytta tilbake, så ble det litt rart/dyrt, med vinmonopol.
    Så jeg har heller kjøpt kvota, på danskebåten og kiel-ferja osv., de siste årene.
    Men så har Kiel-ferja slutta å gå, på grunn av Corona.
    Og jeg har vært et par ganger, på Bekkestua Vinmonopol, nå i vinter.
    Og i februar, så var det ei Vinmonopol-dame, som liksom stod, og skulle stramme meg opp, (på veien til Whiskey-hylla).
    Er det hilseplikt på polet, lurer jeg.
    Blir ikke det som noe unorskt, (med denne hilseplikten), lurer jeg.
    Dette må jeg klage på.
    Og sist jeg var der, så skulle jeg prøve selvbetjeningskassene.
    Men da stod det en Vinmonopol-kar, (i 30-åra), og overvåket de som brukte disse kassene.
    (Dette polet er visst et ‘pilot-pol’, har jeg seinere funnet ut.
    Det er visst ikke vanlig med selvbetjeningskasser på polet).
    Og ingenting virka.
    Scanninga gikk greit.
    Men tæppinga virka ikke.
    Og han klamme Vinmonopol-ansatte, begynte da å ‘elge’.
    Og så trykket han på noe, på skjermen, (selv om jeg hadde trykket ‘bankkort’ vel, og sånne menyer/systemer skal være kundevennlige/intuitive mener jeg, jeg har gått på Norges Høyskole for Informasjonsteknologi, jobbet som Rimi-butikksjef, Matland/OBS-kassamedarbeider og handla mye i ‘selvbetjeningsjungler’, på Asda, Tesco og Sainsburys osv., i England, samt på Føtex og Bilka i Danmark, Coop og ICA blant annet i Sverige, og i ymse matbutikker i Norge).
    Og det kom opp en ‘russisk’ meny, på kortautomaten.
    (Jeg lurer på om det stod noe med bank accept, eller visa, eller noe sånt.
    Det var tre forskjellige valg).
    Og magnetstripa, (som jeg måtte bruke, for chip-løsning og tæpping virka ikke), den var ikke merket, så den var nesten umulig å se, på den vel overdimensjonerte kort-automaten, (som stod langt unna sjølve kassa-skjermen, så det var vanskelig å få noe særlig oversikt, når det ikke funka, som det skulle, det var også noe slags treghet, i forbindelsen mellom kassa og kort-automaten, kunne det virke som).
    Jeg har seinere lest på nettet, at Bekkestua Vinmonopol, er et ‘pilot-pol’.
    Men det får være måte på hvordan dritt, som de skal hive inn i butikken, selv om det er såkalt ‘pilot-løsning’.
    Hva med å skrive dette, på et skilt, utafor polet, at her er man prøve-kaniner.
    Og den andre gangen jeg var der, så hadde de, en afgansk dørvakt, (eller noe), som sa: ‘Har do monnbinn’.
    Og ei blondine, (med sølv-spenne i nakken), stod før meg i køen.
    Og hu hadde ikke munnbind.
    Men hu ble ikke stoppa/mast på, (virka det som).
    Så det er forskjellsbehandling, (må jeg si).
    Hu blondina så kanskje ut, som en flyvertinne.
    Men det blir degenerert, hvis de skal skille, mellom kunder som ser ut som flyvertinner, eller ikke, selv om butikken internt kalles noe med ‘pilot’, vil jeg si.
    Det får være måte på tullball.
    Kanskje Vinmonopolet heller burde betalt folk, for å være prøve-kaniner.
    Dette må jeg klage på.
    Vinmonopolet har monopol, så det må de vel for fanken ha råd til, (med de prisene de har, mye dyrere enn i England, på Kiel-ferja/danskebåten, i Tyskland og på Systembolaget Mall of Scandinavia osv.).
    Så dette må jeg klage på.
    De har forresten en gubbe, med grått hår, som alltid sitter i kassa der.
    Og da lurer jeg på, om dem har dårlig arbeidsmiljø der.
    Hvis gubben ikke liker, å jobbe, på gølvet, (eller ikke ønsker å bli forfremmet til leder).
    Hvis gubben bare ønsker å sitte, i kassa, hele livet, da er det noe galt et sted, (må man vel si).
    Så dette må jeg klage på.
    Når de har sånne konflikter, (gubben er tydeligvis misførnøyd med kolleger/sjefer/miljøet, siden at han ikke våger seg ut på gølvet), da er det kanskje dumt, å ha pilot-pol, på akkurat dette ‘konflikt-polet’.
    Så dette må jeg klage på.
    Dette er en dårlig løsning, fra Vinmonpolet/statsforvaltningen, må jeg si.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg har også sendt, mange titalls klager, til Sivilombudsmannen, siden jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool.
    Men jeg får aldri medhold/erstatning, i noen klager, hos dere.
    Det lukter korrupsjon lang vei da, må jeg nesten si.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 6. jan. 2021 kl. 19:02
    Subject: Re: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen
    To: postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Cc: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
    Hei,
    jeg husker godt, at Mette Holter ikke tålte, at jeg nevnte Gro Harlem Bruntland engang.
    Jeg har alltid stemt på høyresida, (Høyre eller Fremskrittspartiet), og har aldri likt Gro.
    Og da jeg sa noe negativt om Gro, (mens jeg lagde noe mat, på kjøkkenet, til Arne Thomassen og Mette Holter, som jeg leide av, i et ‘sandwich-år’, fra studiene), så klikka Mette Holter, og forklarte at hu, (som vi besøkte i Parkveien, en gang, på begynnelsen/midten av 80-tallet), hadde vært venninne med Gro, under oppveksten.
    Og at det ikke var lov å si noe stygt om Gro.
    Og det er vel kjent, at du, er lillesøstera til Gro Harlem Bruntland.
    Så da er du inhabil, mener jeg.
    Det kan kanskje ha vært, at Mette Holter skøya.
    Og fortalte en gang, at hu og ei amerikansk venninne av henne, (ei tjukk dame med svart/mørkt hår, ved navn Victoria/Vicky, som emigrerte til Trondheim), hadde gått i hotpants, mens de bodde hos Ancona-mafia-familien, i USA, (i Brooklyn ifølge min halvbror Axel, som vokste opp med Mette Holter som stemor).
    Men Ancona er visst mer kjent for å være i Ku Klux Klan, (ettersom jeg har forstått det).
    (Dette var det om i media, for noen år tilbake.
    Noe om en Ku Klux Klan-leder, i Amerika, som het Ancona).
    Så det er mulig at Mette Holter skøyer med sånt.
    Men når hu har sagt disse greiene, (om sitt vennskap til Gro), så må jeg få lov å forklare dette videre, (og peke på at du er lillesøstera til Gro), vil jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tir. 5. jan. 2021 kl. 09:46 skrev postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>:
    Vår ref 2020/2837
    Vennlig hilsen
    Erlend Kragh Nyhus | rådgiver
    e-post: postmottak@sivilombudsmannen.no
    2 vedlegg
    IMG_20210913_0002 paint.jpg
    410K
    IMG_20210913_0003 paint.jpg
    592K

    PS.

    Her er mer vedleggene:

    IMG_20210913_0002 paint

    IMG_20210913_0003 paint

  • Dette kan muligens være han sjenerte/usikre, som var en av de, som min mor ville at min lillesøster Pia og jeg skulle hilse på, da vi besøkte min mor, på Granli sinnsykehus, (på vei til bestemor Ingeborg sitt 70 års-selskap i Stavern), sommeren 1987

    den sjenerte

    PS.

    Her er mer om dette, (fra Tønsbergs Blad 5. desember 2002):

    thomas karlsen sentral 2

    https://www.nb.no/items/1d808d21445750f0401410ee7540193a?page=7&searchText=

    PS 2.

    Dette er ikke så relevant når det gjelder min mor, for hu flytta videre til et krisesenter, (var det vel), på Borgheim, i 1987/1988, (før den Granli-avdelingen for de tyngste pasientene åpnet):

    ikke så relevant når det gjelder min mor

    PS 3.

    Jeg var på samme lag som en Paulus, (Tom Wayne Holm Paulsen), i militæret, så jeg lurte en stund på om disse mailene var noe tull fra han.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    mer om granli varsling

    PS 5.

    Da jeg bodde i Liverpool sentrum.

    (Hvor jeg bodde fra 2005 til 2011).

    Så kontaktet jeg Vestfold sentralsykehus.

    For jeg lurte på nøyaktig hvilken sinnsykdom, (blant annet), som det var, at min mor, (som døde i 1999), hadde hatt.

    Men da nektet Vestfold sentralsykehus, å sende meg noen papirer.

    (Husker jeg).

    For de mente at jeg, (som er min mors eldste barn), ikke var min mor, (som døde i 1999), sin ‘nærmeste’.

    (Hva nå de mente med det).

    Så nøyaktig hva legene mente, at det var, som feilte min mor.

    Det har jeg ikke fått noe klart svar på.

    Men jeg husker at det ganske ofte var tema, (når min lillesøster Pia og jeg besøkte min mor), etter at min mor slapp ut av Granli.

    At min mor måtte bruke medisiner, som hadde alvolige bivirkninger, (muligens at hu la på seg, eller noe lignende).

    (Og at min mor derfor, (i perioder), ikke ville bruke disse medisinene.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Jeg har ikke klart å få Sentralsykehuset i Vestfold, (som det het før), til å sende meg papirene etter min mor:

    henger seg opp

    PS 7.

    Jeg har ikke gått på journalist-høyskole, (eller lignende).

    Så jeg har ikke fått noe opplæring i å takle sånne varslere, som Paul Paulus Johnsen.

    Og hvis man søker på nettet, så får man ingen treff, på det navnet.

    (Hvis man tar med mellomnavnet).

    Så er mye mulig, at de mailene, er noe tull.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Og både Thomas Karlsen og Paul Johnsen, er irriterende navn, for slektsforskere, osv.

    For de navnene er så vanlige/kjedelige/’norske’.

    (Det er sikkert flere hundre/tusen, som har de navnene, (i Norge).

    For å si det sånn).

    Han Thomas Karlsen er vel også, som snytt ut av nesa, på Ambjørnsen.

    Så man kan nesten lure på, om det er Ambjørnsen, (som har jobbet på sinnsykehus, og skrevet romaner fra det miljøet), som tuller.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    ambjørnsen som snytt ut av nesa

    https://no.wikipedia.org/wiki/23-salen

    PS 11.

    Ambjørnsen har visst hatt problemer med ‘livstruende angst’, (så om Ambjørnsen virkerlig har jobbet på sinnsykehus, eller om han har vært pasient der, det kan man kanskje lure på):

    livstruende angst

    https://www.nb.no/items/1b28f753f888cca0a108ae875378d73a?page=5&searchText=%2223-salen%22

    PS 12.

    Min yngre søster Pia.

    Hu hadde en venninne, som het Cecilie Hyde.

    Og da min far solgte ‘min’ leilighet, på Bergeråsen, våren 1989.

    Så måtte jeg bo, i 3-4 måneder, hos min farmor Ågot, på Sand, (før jeg flytta til Oslo for å studere, høsten 1989).

    Og der, (på Sand), måtte også min yngre søster Pia bo.

    (Hu bodde der i drøye to år, vel.

    Noe sånt).

    Og Cecilie Hyde pleide å henge der en del, (på Roksvold), i juni/juli 1989, (sånn som jeg husker det).

    Og hu begynte å ‘hype’ Ingvar Ambjørnsen (og Lars Saabye Christensen) der, husker jeg.

    Jeg hadde ikke lest så mange romaner, (annet enn oversatte krim-romaner, av MacLean, Ludlum og Forsyth, osv.).

    (Og jeg hadde lest ‘Lillelord’ av Johan Borgen.

    I forbindelse med en skoleoppgave, (i norsk-faget), det andre året på handel og kontor).

    Men Ambjørnsen og Saabye Christensen hadde jeg ikke hørt om før, (sånn som jeg husker det).

    Jeg var vel mer en film, musikk og fotball-person, enn en bok-person.

    (For å si det sånn).

    Men etterhvert så ble jo både Ambjørnsen og Saabye Christensen veldig kjente.

    Sånn at det i våre dager, vel knapt finnes en person, som ikke har hørt om de.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Moren til min tidligere klassekamerat Gro-Marit Fjellner, (fra Sande videregående), er visst død. Kondolerer

    gro marit mor

    Det kan virke som, at Gro-Marit, har kommet seg ut av skapet.

    For det står at hennes ektefelle/partner, heter An-Magritt.

    Det var nytt for meg, at Gro-Marit er lesbe.

    (Selv om jeg mente litt, at hu var en gutte-jente/tomboy, (på 80-tallet).

    Sånn som jeg husker det).

    Men nå er hu fra Svelvik.

    Og jeg er fra Berger, (en halv mil lenger sør).

    (For å si det sånn).

    Og vi gikk bare i samme klasse, i et år, (det første året på handel og kontor).

    (Var det vel).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Som jeg har skrevet om, på blogg og i Min Bok.

    Så hadde vi en inkompetent mattelærer, (som jeg har kalt han), det første året på handel og kontor.

    Og det som gjorde, at jeg fikk nok, av denne læreren.

    (Sånn at jeg begynte å ta opp, med en walkman, (med opptaks-funksjon), i timen).

    Det var at han, (som var i 50/60-åra), løp etter Gro-Marit, (i klasserommet), i en time.

    Og det har jeg trodd, at var noe slags ‘kaut leik’ eller flørting/kurtise, (eller noe lignende).

    Men siden at Gro-Marit nå har kommet seg ut av skapet.

    Så må man kanskje si at det var slåsskamp, (eller noe i den duren).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Gro-Marit er også sørlending på sin hals.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så var det sånn, en gang, på Sande videregående.

    (Hvor jeg gikk fra høsten 1986 til våren 1988).

    At hu sneik seg innpå meg, en gang, når vi skulle ta skolebussen hjem, (som vanlig).

    Og så hvisket/sa hu: ‘Svelvik er Norges nordligste sørlandsby vet du’.

    (På en underfundig/rar måte.

    Må man vel si).

    Og det ble som noe kjedelig for meg, (må jeg si).

    For akkurat det, (at Svelvik er Norges nordligste sørlandsby).

    Det var en av de hundrevis av tingene, (må det vel ha vært), som min farfar Øivind Olsen fortalte meg, de siste par årene, før han fikk slag.

    (Noe han fikk rundt 1981.

    Var det vel).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.