
Stikkord: Hm
-
Da han jobbet som kontorsjef i Nittedal, så fikk min morfar Johannes kritikk i lokalavisa. (Fra Varingen 8. april 1949)
https://www.nb.no/items/ecc0f5dc7851e2f37e1ddb4b05719a74?page=1&searchText=ribsskog~1PS.
Her er mer om dette:

(Samme link som overfor).
PS 2.
Min morfar syntes visst at dette ble for dumt, (fra Varingen 13. april 1949):

-
Og enda mer fra bestemor Ingeborg. (Fra Sandefjords Blad 16. juni 1988)
https://www.nb.no/items/69e846c3a275c09979c424831c00d337?page=27&searchText=ribsskog~1PS.
Siden at min mormor, var på kirkegården, i Altea la Vieja, sommeren 1988.
(Drøye tre år etter at bestefar Johannes døde).
Så må man vel gå ut fra, at bestefar Johannes, (som døde nede i Spania), ligger gravlagt, på den kirkegården.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Min tremenning Nils-Bendik Mogan Olsen, (som jeg aldri har møtt), har visst blitt utsatt for gass-angrep. (Fra Sarpsborg Arbeiderblad 27. april 1993)
Er dette Lise Lotte eller Nils Bendik, lurer jeg, (fra DT/BB 19. september 1992):
PS 2.
Er dette samme person som i PS-et overfor, (fra DT/BB 18. april 1998):

PS 3.
Nils Bendik kunne kanskje ha starta systue, sammen med Jenny Skavlan, (som prata dritt om meg i TV-programmet Tweet 4 Tweet, i 2012):
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10157972536456689&set=ecnf.572466688PS 4.
Nils Bendik, (som er barnebarn av bestemor Ågot sin lillebror Nils), er en del yngre enn meg, så det er kanskje derfor at jeg ikke har møtt han, selv om vi bodde i nærheten av hverandre, på 80-tallet, (fra DT/BB 30. mai 1989):

PS 5.
Nils-Bendik sin mor Signe, ligner litt på bestemor Ågot, (hennes tante):
https://www.myheritage.no/photo-1500633_67419522_67419522/1894509876?itemSource=individual&itemId=1000217PS 6.
Nils Bendik samler på platene til Herodes Falsk og Tom Mathiesen, (som har hytte på Bjerkøya):

-
Enda mer fra bestemor Ingeborg. (Fra Sandefjords Blad 1. februar 1990)
https://www.nb.no/items/db8a78701405cacf3054b3d926621c22?page=21&searchText=ribsskog~1PS.
De Sandefjord-folka.
Som henta bestemor Ingeborg, på flyplassen, i Spania.
Det kan kanskje ha vært den Sandefjord-advokaten, som nevnte bestemor Ingeborg, i en slags kronikk/spalte, om jula, som jeg blogget om, for noen dager/uker siden.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog







