johncons

Stikkord: Hm

  • Mer fra Facebook

    evenrud facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    facebook evenrud 2

  • Siden at nettstedet mitt har Twitter-konto, så kan jeg se alt det rare/uforståelige som folk skriver om meg, på sine mikroblogger

    rare folk

    https://twitter.com/KAFlate/status/870381520518774788

    PS.

    For å oppsummere, (om Twitter).

    Så hadde jeg en personlig Twitter-konto, (@johncons), fra da jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool sentrum.

    Og fram til jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), i Walton/Liverpool.

    Og grunnen til at jeg avsluttet min Twitter-konto.

    Det var fordi at det var så mye mobbing der.

    Det var hundrevis av mobbe-tweeter, som var rettet mot meg.

    (Og det var også veldig mange tulle-kontoer.

    Hvor folk lot som at de var meg.

    For å si det sånn).

    Så jeg måtte sitte en dag, hver måned, bare for å rapportere Twitter-nettmobbing.

    Og Twitter tok ikke disse klagene mine seriøst.

    Så tilslutt så fikk jeg nok av Twitter.

    Men jeg heiv nettstedet mitt inn der, rundt 2016.

    (Var det vel).

    Og da kan jeg se, hva folk skriver om meg, på Twitter.

    Noe som ikke er så lett, hvis man ikke har en Twitter-konto.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Bærum

    På tirsdag 3. august, så gikk jeg ned til Bekkestua, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Bærum kommune burde vel ha fjerna noe graffiti her:

    IMG_20210803_212926

    PS 2.

    Jeg hadde bestilt en skjorte, fra Dressmann.

    Og den ba jeg om å få levert, via Instabox.

    (For å slippe å få noe mas, på døra.

    For eksempel).

    Og det funka greit.

    Men de burde kanskje ha hatt et bord der, (eller noe lignende), sånn at man kunne ha lagt pakkene, oppi bagen sin, (for eksempel).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210803_214033

    PS 4.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210803_214103

    PS 5.

    Man kan se, på bildet overfor.

    At Instabox ber meg om, å klikke, på linken.

    Men jeg bruker som regel, en vanlig/’ujålete’/gammeldags mobil.

    Og den kan man bare ringe og tekste med.

    (Og kanskje lese wap med).

    Så her har Instabox mista bakkekontakten litt, (kan det virke som).

    Og Posten er enda verre.

    De krever visst, at man må ha en smart-telefon, for å åpne pakke-boksen, (via app og bluetooth).

    (Istedet for å gjøre som Instabox.

    Som sender en kode, (som man skal taste inn), per tekstmelding.

    Var det vel).

    Så Posten har fullstendig mistet bakkekontakten, (kan det virke som).

    (Noe sånt).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Seinere så viste det seg.

    At den pakken, fra Dressmann.

    Den kunne gjøres om, til en pose, (ved å rive litt, i emballasjen).

    Men det var ikke noe, som var lett, å se.

    (Før man kom hjem).

    Så det er muligens lurt, å ha det sånn.

    Men da må de klare, å utforme innpakkings-emballasjen, sånn at folk ser dette, (at den kan gjøres om til en pose), med en gang.

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Det var også sånn, at dette var en skjorte, fra Dressmann sitt sommer-salg.

    Og jeg fikk penger, (fra sosialen), første august.

    Men jeg hadde ‘sikla’ på den skjorta, i noen dager.

    (Jeg hadde vel sett en annonse på nettet.

    Noe sånt).

    Og den skjorta kosta 99 kroner, (det var halv pris), i størrelse 3XL.

    Men når jeg skulle bestille, (når jeg endelig fikk pengene fra sosialen).

    Så var alle størrelsene på lager, unntatt min størrelse.

    Men Dressmann XL, (som er en annen nettbutikk), hadde min størrelse.

    Men da kosta den samme skjorta, en femtilapp mer.

    Selv om det var akkurat den samme skjorta/størrelsen, (3XL).

    (For å si det sånn).

    Så da er det snakk om ulogisk prising, (som de kaller der, i nettavisene), må man vel si.

    (Noe sånt).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Det er mulig at man til nød kunne ha brukt den stolen/benken, (ved planten), som pakkebord, men det var en neger, som surra rundt der, (sånn som jeg husker det), så det var litt ekkelt der, (sånn at man bare ville kom seg bort derfra), for å si det sånn:

    IMG_20210803_214119

    PS 9.

    På Meny, så var det tomt for ‘vanlige’ handlekurver, (uten hjul), ved inngangen, så jeg måtte gå gjennom hele butikken, for å finne en av disse:

    IMG_20210803_214309

    PS 10.

    De hadde handlekurver med hjul, ved inngangen.

    Men rett ved siden av de.

    Så stod det to unge karer, (begge Meny-medarbeidere vel), og liksom stengte, (15-20 minutter før tida), mens de skravla høyt sammen, (med ureine ‘bass-vibrato-stemmer’).

    Så det ville blitt som noe ekkelt/ladet, å gått bort, til de ‘tax free-handlekurvene’, (eller hva man skal kalle de).

    Så den ‘settingen’, når man gikk inn i butikken, virka rimelig besynderlig.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Man kan også se, på bildet i PS 9.

    At betjeningen, hadde begynt, å flytte handlevognene, fra inngangen, og bort til kassene.

    (Det var vel sånn at de nesten kjørte meg ned.

    Når jeg kom opp rulletrappa der, fra Instabox-skapene.

    For å si det sånn).

    Muligens for å kødde med kundene.

    (Må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Her var det tomt:

    IMG_20210803_214351

    PS 13.

    Da jeg hadde slått inn varene, (i selvbetjeningskassa), så fikk den ‘mensen’, (for å si det sånn):

    IMG_20210803_214710

    PS 14.

    På skjermbildet overfor.

    Så står det, at det er en butikkansatt, (eller ‘kunderådgiver’, som de visst har begynt å si), på vei.

    Men det var ikke sånn, i butikken.

    Akkurat da, så hadde ei ung kassadame, (ei rødtopp/brunette, med en slags stram ‘håndballspiller-kropp’, eller noe lignende), satt seg, i kassa.

    (Da jeg tok handlekurv.

    Så var det ingen folk, (hverken kunder eller butikk-ansatte), i kassaområdet.

    For å si det sånn).

    Og hu kassadama skjønte ingenting.

    Jeg måtte rope på henne, (sånn som jeg husker det).

    Og jeg klagde på, at det ikke var handlekurver, ved inngangen.

    Og da sa hu noe sånt som, at det var fordi at de hadde så mange rare/hemmelige stenge-rutiner.

    (Noe sånt).

    Så det virka helt bak mål, (det hu stramme rødtoppen/brunetta sa).

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så var det sånn, at første gang jeg så en selvbetjenings-kasse.

    Det var på et Sainsbury’s-hypermarked, i Kensington, i London.

    I februar 2005.

    Og siden den tid, så har jeg handla hundrevis/tusenvis av ganger, i selvbetjenings-kasser, i utlandet.

    (I England, Danmark, Sverige og Tyskland).

    Og jeg har aldri havna i stikkprøve-kontroll, i utlandet.

    Så det er muligens en særnorsk-ting.

    Og jeg har handla mye i selvbetjeningskasser, i Norge og.

    (Siden at jeg flytta tilbake fra England, i 2014).

    Og det er ikke før nå i år, at jeg har sett at de har begynt, med sånne stikkprøve-kontroller.

    (Extra har visst også begynt med disse nå.

    Hvis jeg ikke tar helt feil).

    Så hva dette skal bety.

    (At man etter 10-20 år begynner med stikkprøve-kontroller, i selvbetjeningskassene).

    Det kan man kanskje lure på.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Stakkars de kundene som prøver å handle den siste halvtimen, (når butikkfolka er leie, og vil hjem):

    IMG_20210803_214926

    PS 17.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210803_214957

    PS 18.

    Butikksjefen het Mikkel, (sa hu stramme rødtoppen/brunetta):

    IMG_20210803_215230

    PS 19.

    Han som var butikksjef der i fjor, heter visst Lars Erik, så Meny Bekkestua har tydeligvis fått en fersk butikksjef, (som har begynt med masse merkelige rutiner):

    lars erik i fjor 2

    https://www.budstikka.no/handel/butikker-har-egne-apningstider-for-folk-i-risikogruppen/575670!/

    PS 20.

    På Extra Bekkestua så var det rot/kaos:

    IMG_20210803_215254

    PS 21.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210803_215338

    PS 22.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210803_215428

    PS 23.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210803_215946

    PS 24.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20210803_215957

    PS 25.

    Og enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210803_215958

    PS 26.

    Og enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210803_220227

    PS 27.

    Og enda enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210803_220347

    PS 28.

    Her var det tomt:

    IMG_20210803_220401

    PS 29.

    Instabox burde kanskje ha lagt inn pakkene sånn, at kundene ser, at innpakkings-emballasjen, også er en slags bærepose:

    IMG_20210803_231712

  • Mer om min firemenning Kari Johansson f. Ribsskog, (som jeg aldri møtte). Fra Tønsbergs Blad 12. mai 1962

    firemenning kari

    https://www.nb.no/items/b8c2d1fa38edb8ed99822855bd269652?page=3&searchText=ribsskog~1

    PS.

    Disse, (etter min morfars fetter Bjarne Ribsskog), bodde i Vestfold, som oss.

    (Selv om min hjemkommune Svelvik nå har blitt overført fra Vestfold til Viken.

    For å si det sånn).

    Men disse Ribsskog-folka, (etter Bjarne Ribsskog), ble aldri nevnt, av min mor, (eller far).

    (Sånn som jeg husker det).

    Og jeg har en døv kusine, (Lene Therese Løff Olsen), på farssiden.

    Men for å forklare, at vi bodde, i en annen del, av Vestfold/Østlandet.

    Så gikk min kusine på døveskolen i Holmestrand.

    (Og da jeg var på døvespråk-kurs, (hjemme hos Lene og de), arrangert av døveskolen i Holmestrand.

    Så nevnte de aldri noe om det i Andebu.

    Sånn som jeg husker det.

    Og det gjorde heller aldri Lene sine foreldre, (Tone og Håkon).

    For å si det sånn).

    Og jeg hørte vel aldri noe, om de etter Bjarne Ribsskog, (på den tida).

    Eller, det var forresten en gang.

    Borte hos min fars foreldre, på Sand.

    (Hvor jeg pleide å spise middag, etter skolen.

    På 80-tallet).

    At det stod om min firemenning Kari Ribsskog Johansson, i TV-programmet.

    Hu skulle være med på Frokost TV, (eller noe), med sine hjemmelagde dukker.

    (Noe sånt).

    Og det syntes jeg, at var litt pinlig, (sånn som jeg husker det).

    (At Ribsskog-navnet liksom ble forbundet med dukker.

    Og det var også rart, på en annen måte.

    For jeg visste ikke hvem disse folka var, (som tydeligvis var i min slekt).

    Selv om de kun bodde, noen få mil unna oss.

    For Vestfold var det minste fylket, når det gjalt areal.

    Men når det gjaldt antall byer, (Holmestrand, Horten, Tønsberg, Sandefjord og Larvik).

    Så var Vestfold det største fylket.

    For å si det sånn.

    Så når jeg bodde hos min mor i Larvik, så lå Sandefjord, (som er en særegen by vel, ifølge Larvik-folk), imellom meg og Tønsberg/Melsomvik, (hvor de etter Bjarne Ribsskog bodde).

    Og når jeg bodde hos min far på Berger, så lå Holmestrand og Horten, mellom meg og disse etter Bjarne Ribsskog).

    For jeg var vel i 15-16 års-alderen, kanskje.

    Men jeg kalte meg Erik Olsen, på skolen.

    (Etter min farfars ønske).

    Så det var bare på Sand/Roksvoll, (for det meste), at dette ble pinlig.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så gikk onkel Martin, (min mors yngre bror), på skogbruk-skole i Melsomvik.

    (Har jeg funnet ut på nettet).

    Og det var vel på den samme plassen, (Vestfold Landbruksskole), hvor min firemenning Kari Ribsskog Johansson bodde, i en periode, (sammen med sin ektemann Gøran).

    Så det er nok sannsynlig, at onkel Martin, kjenner disse folka.

    Men han har aldri nevnt disse, for meg.

    Men nå flytta jeg, til min far, som ni-åring, (høsten 1979).

    Så det er mulig, at Martin, (eller min mor), kan ha nevnt disse ‘Bjarne Ribsskog-folka’, for min lillesøster Pia, (som bodde hos min mor, helt fram til våren 1982).

    (Var det vel).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Mer om Kari sin far Tore, (fra Tønsbergs Blad 2. juni 1962):

    kari sin far

    https://www.nb.no/items/92c8ddb88fb4b18d87d7e72c8380a999?page=15&searchText=ribsskog~1

    PS 4.

    Min mors vokste jo opp, der hvor hennes kontorsjef/rådmann-far Johannes jobba.

    Og det var i Nittedal, Vesterålen og Hurum.

    (For å si det sånn).

    Så de var egentlig ikke fra Vestfold.

    Men da min mor rømte fra min far, (med min lillesøster Pia og meg), i 1973, (da jeg var tre år gammel).

    Så rømte hu, til sine foreldre, på Sætre, (i Hurum), husker jeg.

    Og så endte det med, at vi flytta, ned til Vestmarka, (utafor Larvik), av en eller annen grunn, (noen uker/måneder seinere).

    (Min far mente en gang, (jeg snakka med han på telefonen, da jeg bodde i Liverpool sentrum, hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), at det var han, som hadde skaffa min mor, denne boligen, i Vestmarka/Larvik.

    Mens det mest naturlige, ville vel være å tro, at det var min morfar, som hjalp min mor med dette.

    Siden at min mor jo rømte, fra min far, til sin far, (og mor).

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Så det var sånn, at min firemenning Kari Ribsskog Johansson og de.

    De bodde i midt-fylket, (i Melsomvik).

    Mens min far bodde i nord-fylket, (på Berger).

    Og min mor bodde i sør-fylket, (i Larvik).

    (På 80-tallet).

    Men for å gjøre det mer komplisert.

    Så havna min mor på sinnsykehus, (i midt-fylket), våren/sommeren 1986, (kan det vel kanskje ha vært).

    Og der snakka jeg ikke mye med henne.

    (Vi var innom der, en gang, sommeren 1987, (på vei til bestemor Ingeborg sitt 70 års-lag, i Stavern).

    Men da var det sånn, at vi bare var der, noen få minutter.

    Og min mor sa ikke noe, om noen slektninger i Melsomvik.

    For å si det sånn).

    Og etter dette, så flytta min mor, til nettopp Tønsberg/Borgheim/Nøtterøy.

    Men da bodde hu også på institusjon.

    (Dette var muligens et krise-senter.

    Selv om min lillesøster Pia, (som bodde hos sin stemor Haldis på denne tida, og derfor hadde mest kontakt med min mors slekt, siden at min far også bodde der, og de hadde telefon).

    Hu ville vel ha det til, at institusjonen på Borgheim, også var et sinnsykehus, (som det min mor hadde bodd på, (litt lenger inn i fylket), sommeren 1987)).

    Og min lillesøster Pia, dro meg med, for å besøke min mor der, pinsen/påsken og sommeren 1988.

    (Kan det vel kanskje ha vært).

    Men da var det mest snakk om, å dra med bussen, inn til Tønsberg, for å shoppe.

    (Sånn som jeg husker det).

    Min mor snakket aldri noe, om Kari Ribsskog, (eller noen andre i Ribsskog-slekten), mens hu bodde der, (sånn som jeg husker det).

    Hu syntes kanskje at det var pinlig, å bo, på denne institusjonen.

    Og det var vel sånn, at pratinga mest var om dagligdagse ting, (og knapt nok det), da jeg, (og Pia), besøkte henne der

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Jeg lurer på om det var her, (i Lysakerveien på Borgheim), at min mor bodde i 1988, (og så fikk hu seg en leilighet et steinkast unna, (også i Lysakerveien), i 1989):

    lysakerveien

    PS 7.

    Grunnen til at min lillesøster Pia og jeg, kunne besøke min mor, på institusjonen, på bildet overfor, i 1988.

    Det var fordi, at min mor, i perioder, var den eneste, som bodde, på dette krise-senteret.

    (Eller hva det var).

    Så det var sånn, at det kun var min mor, Pia og meg, som var der, hele påsken/pinsen, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Det var også sånn, (i 1989-1990 deromkring).

    At jeg lurte på.

    Om den leiligheten, som min mor bodde i, i Lysakerveien, var noe i tilknytning, til insititusjonen, på bildet, i PS 6.

    (Husker jeg).

    Siden at min mors leilighet.

    (Hvor hu vel bodde, fra cirka 1989 til cirka 1996).

    Lå rett over veien, (mer eller mindre), for den nevnte institusjonen, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Her er mer om dette, (fra Tønsbergs Blad 5. juli 1990):

    mer om mors adresse

  • Jeg sendte en e-post til PFU

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Ny klage/Fwd: April-klagen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Månedens klage/Fwd: Mars-klagen på forskudd/Fwd: Februar-klagen/Fwd: Januar-klagen på forskudd/Fwd: Månedens klage/Fwd: Klage nummer en milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposte
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. september 2021 kl. 17:25
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    nå er det lenge siden at jeg har sendt månedens presse-klage.
    Men nå får dere en klage igjen.
    (Selv om dere aldri behandler klagene mine.
    Virker det som).
    Det er Hamar Arbeiderblad, (og ei Mette Finborud, som visst nå jobber i NRK, og heter Mette Finborud Børresen), som har tatt bilde av meg.
    Dette var på innrulleringsdagen, for min førstegangstjeneste, på Terningmoen.
    Og jeg har ikke sett bildet, før nå.
    (For jeg søkte på navnet til kompanisjefen, på ‘Bokhylla’.
    Og når jeg fant artikkelen, så var det noen bilder der osv., i tillegg til tekst om kompanisjefens formaninger).
    Og det er sånn, at journalisten/fotografen, visst har arrangert oss på bildet, sånn at jeg står bak/nærme, en med svart skinnjakke.
    (Jeg er han til høyre, på fremste rad.
    Med hvit jakke, svart olabukse (jeg hadde jobbet noen korte økter for Levis, som praiet folk i Karl Johan, og var litt lei av blå olabukser da), mokasiner, tennis-sokker og stripete Poco Loco/Levis-genser).
    Sånn at det nesten ser rart ut.
    (Siden at jeg står så nærme, den nevnte personen.
    For å si det sånn).
    Så det må jeg klage på.
    Jeg var i Unge Høyre, (jeg var nesten Unge Høyres svar på Karl Roke, (jeg og en kamerat ved navn Magne Winnem hjalp Sanner og Brende med valgkamp-programmet, etter at kurs-økten, egentlig var ferdig), selv om jeg bare var der en eller to ganger), sommeren 1991.
    Så at en arbeideravis skulle ta tulle-bilde av meg, året etter.
    Det var litt rart, må jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 13. okt. 2019 kl. 19:43
    Subject: Ny klage/Fwd: April-klagen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Månedens klage/Fwd: Mars-klagen på forskudd/Fwd: Februar-klagen/Fwd: Januar-klagen på forskudd/Fwd: Månedens klage/Fwd: Klage nummer en milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposte
    To: <pfu@presse.no>
    Cc: Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, db <db@db.no>, support@db.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Postmottak HTIL <postmottak@helsetilsynet.no>, Rollag Bibliotek <Rollag.Bibliotek@rollag.kommune.no>, <fmovpost@fylkesmannen.no>
    Hei,
    denne månedens klage, (hadde jeg nær sagt), den gjelder Drammens Tidende.
    Jeg har drevet med slektsforskning og industrihistorie-forskning.
    Og jeg har lagt merke til to grove feil, (må man vel kalle det), fra
    DT/BB, angående min slekt.
    (Dette er noen år siden, riktignok.
    Men det er jo ikke første gangen jeg har klaget på Drammens Tidende.
    For å si det sånn).
    Det var angående da min far og onkel Håkon, fikk forskudd på arv, fra
    min farfar Øivind Olsen, i 1980.
    Da skrev DT/BB at de fikk firmaet Strømm Maskinstasjon.
    Men det riktige skulle være Strømm Trevareindustri.
    At det går an.
    Og da min onkel Runar, (min fars yngste bror), gifta seg, i 1972.
    Så hadde DT/BB forbytta bildet, av brudeparet, med en annen brudepar,
    (noen med mer ‘kommune-aktig’ hårfarge, som de sier).
    Så dette må jeg klage på.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, 2 Apr 2019 08:21:16 +0200
    Subject: April-klagen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Månedens klage/Fwd:
    Mars-klagen på forskudd/Fwd: Februar-klagen/Fwd: Januar-klagen på
    forskudd/Fwd: Månedens klage/Fwd: Klage nummer en milliard/Fwd:
    Måndens klage igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd:
    Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens
    tidende/Fwd: Klage på Svelvikposte
    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Cc: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, kringkastingsradet
    <kringkastingsradet@nrk.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, db
    <db@db.no>, support@db.no, “post@sivilombudsmannen.no”
    <post@sivilombudsmannen.no>, Postmottak HTIL
    <postmottak@helsetilsynet.no>, Rollag Bibliotek
    <Rollag.Bibliotek@rollag.kommune.no>, fmovpost@fylkesmannen.no
    Hei,
    jeg har slekt fra Rollag, og har i den forbindelse hatt et
    prøveabonnement på Lågendalsposten.
    Og de skrev i 2003, (fant jeg ut i dag, når jeg drev med
    slektsforskning), at min grandonkel Nils Mogan, (lillebror av min
    farmor Ågot Mogan Olsen, som døde i 2001).
    Han måtte bo et halvt år, på badet, på gamlehjemmet.
    (Se vedlegg).
    Og så døde han seinere i 2003, (ser jeg på min MyHeritage-konto).
    Og da kan det virke som, at han ble drept egentlig.
    For å bo på badet.
    Da får man vel i seg mye basilusker og fukt.
    (For dette badet ble visst brukt, hver gang noen trengte et karbad).
    Og et halvt år for å pusse opp?
    Kunne de ikke ha fått en sånn sinnasnekker-type, til å fikse det, på
    et par dager.
    Dette virker snodig, må jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    Også det at dere skriver om dette.
    Det er jo flaut for alle i slekta, at en slektning har blitt stuet inn
    på et bad, (uten at noen har brydd seg), må man vel si.
    Og NRK har driti ut min mor og lillesøster Pia.
    For de har brukt et bilde av de, (fortalte de meg, på 90-tallet), som
    illustrasjons/bakgrunnsbilde, for reportasjer, om lesbiske som
    adopterer.
    Og min oppvekst-bekjente Cathrine Gran, ble driti ut av VG, i en
    repotasje om Aids, på 80-tallet.
    Og min far ble driti ut av Drammens Tidende, som kalte han Anne Mogan
    Olsen, (på 90-tallet vel), da han sendte inn leserbrev.
    Og jeg ble driti ut, på Tweet 4 Tweet, (av Jenny Skavlan og Thomas
    Seltzer), i 2012.
    Osv., osv.
    Så dette må jeg klage på.
    Hva skal dette bety, lurer jeg.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Wed, 6 Mar 2019 03:37:49 +0100
    Subject: Oppdatering/Fwd: Månedens klage/Fwd: Mars-klagen på
    forskudd/Fwd: Februar-klagen/Fwd: Januar-klagen på forskudd/Fwd:
    Månedens klage/Fwd: Klage nummer en milliard/Fwd: Måndens klage
    igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en
    klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens
    tidende/Fwd: Klage på Svelvikposte
    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Cc: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, kringkastingsradet
    <kringkastingsradet@nrk.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, db
    <db@db.no>, support@db.no, “post@sivilombudsmannen.no”
    <post@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    jeg kan oppdatere om, at Larvik-folka, visst ikke blir enige om, hvem
    som har posta det aktuelle bildet engang.
    (Se vedlegg).
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, 12 Feb 2019 14:43:41 +0100
    Subject: Månedens klage/Fwd: Mars-klagen på forskudd/Fwd:
    Februar-klagen/Fwd: Januar-klagen på forskudd/Fwd: Månedens klage/Fwd:
    Klage nummer en milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd: Månedens
    klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd:
    Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposte
    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Cc: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, kringkastingsradet
    <kringkastingsradet@nrk.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, db
    <db@db.no>, support@db.no, “post@sivilombudsmannen.no”
    <post@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    forelden dag, så prøvde jeg, å søke, på min tidligere nabo ‘Manne’
    Christiansen, på Google.
    Og da fant jeg en Origo-artikkel om Prinsegata i Larvik, (hvor faren
    til Thor Herman visst hadde butikk).
    (For jeg gikk en gang opp på loftet, i Storgata, i Østre Halsen, (da
    jeg var 4-5 år).
    Og så kom jeg ned hos Thor Herman og de, (Thor Herman pleide å henge i
    oppkjørselen vår, og var ikke så populær blant Halsen-jentene, som Pia
    og meg).
    Så det var som noe fra Anne Franks dagbok.
    For Pia og jeg hadde rom med vindu ut mot bakgården.
    Og stua vår hadde vinduer ut mot Storgata/sjøen.
    Så Herman og dem bodde litt som Anne Frank, kunne det virke som.
    Og de lot som at de ikke så meg, når jeg gikk tilbake til våre to-tre
    etasjer med vinduer og dører i alle retninger liksom).
    Og så fant jeg, et bilde, fra midten av 70-tallet, i den Larvik-tråden.
    (Fra Origo-nettstedet: Larvik i nær fortid.
    Som Østlands-Posten vel tok over).
    Og der kjente jeg plutselig igjen min mor Karen, min lillesøster Pia,
    (som suger på tommelen sin), meg selv, og muligens bestemor Ingeborg,
    og meg selv.
    (Min mors foreldre flytta ned til Larvik/Brunlanes/Nevlunghavn, et par
    år etter min mor, min lillesøster Pia og meg.
    Sommeren 1975).
    Vi gikk utafor Domus-bygget, (hvor de hadde pastill-kontor, hvor man
    skulle oppgi adressen sin, når man fikk pastiller/penger igjen for
    pantelapper).
    Og man kan kanskje lure på, om hva som var motivet.
    Var det oss eller Domus.
    Så jeg kontaktet en av de ansvarlige, for Origo-sonen, (Jan Mürer,
    tidligere journalist i flere Larvik-aviser og Aftenposten).
    Og han kunne informere meg om at en Theodor Larsen hadde postet bildet.
    Men han svarer ikke på Facebook.
    Så jeg tenkte at jeg kunne klage til PFU igjen.
    Selv om det har gitt minimale resultater, i årenes løp.
    For man kan kanskje lure på, om motivet er, min lillesøster Pia, (som
    var tre og et halvt år, sommeren 1975).
    For hu sugde på tommelen, til hu ble tenåring.
    (Og hu lagde vel en koselyd noen ganger: ‘Goy, goy, goy, goy’.
    Selv om dette er mange år siden).
    Og hu går vel uten klær, på overkroppen.
    Vi bodde nemlig på en hytte, i Brunlanes, i skogkanten.
    Og der ble det nok varmt, om sommeren.
    Og så skulle vi muligens besøke byggeplassen til min mormor og morfar,
    i et fyrvokterhus, (kjent fra Sandefjords Blad), i Nevlunghavn.
    (Min stefar moderniserte der.
    Han ledet arbeidet med å bygge sammen fyrvokterhuset med et bryggerhus.
    Og han satt inn bidet der.
    Hvis ikke det var fyrvokteren som satt inn det).
    Så dette må jeg klage på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Her er linken til den aktuelle Origo-sonen:
    http://larvikinaerfortid.origo.no/-/bulletin/show/33321_prinsegata-med-butikker-paa-1950-tallet?page=3&ref=checkpoint
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, 8 Jan 2019 16:00:44 +0100
    Subject: Mars-klagen på forskudd/Fwd: Februar-klagen/Fwd:
    Januar-klagen på forskudd/Fwd: Månedens klage/Fwd: Klage nummer en
    milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en
    klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på
    Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposte
    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Cc: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, kringkastingsradet
    <kringkastingsradet@nrk.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, db
    <db@db.no>, support@db.no, “post@sivilombudsmannen.no”
    <post@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    det var forresten sånn.
    Da jeg var på Terningmoen, og avtjente min førstegangstjeneste, (jeg
    var juli 1992-kontingent).
    At en fra Terningmoen sin nærradio, (dette var forresten min lagfører
    Marvin Bricen).
    Han spurte meg masse spørsmål, (fra nærradioen), angående om jeg hadde
    prøvd hasj og om jeg hadde sett hasj.
    (Noe jeg ikke hadde gjort.
    For jeg er oppvokst på Berger.
    Og der gikk det i øl og hjemmebrent og hjemmelaget vin.
    (Og sprit fra barskapet til faren min sin samboer, når en
    klassekamerat Trond Johansen ville feste hos meg)).
    Men det blir jo som når VG spør hun Cathrine Gran, (min mors venninne
    sin datter), masse spørsmål, om Aids osv., (som jeg har klaget til
    dere om), på 80-tallet.
    Og som når NRK bruker bilde av min mor og søster, til en reportasje,
    om lesbiske som adopterer.
    For da blir jeg stigmatisert, liksom.
    Bare det å spørre noen, om noe sånt, er ubehagelig, (må man vel si).
    Og ‘mongo-er’ vil kanskje vri og vrenge på dette.
    Og det var litt som at jeg ble mobbet, fordi at jeg ikke hadde sett hasj.
    (Må man vel si).
    Og det ble jo sånn seinere, at jeg da nesten, måtte teste hasj.
    For å ikke føle meg som en dumrian, liksom.
    (Selv om det var en lang historie.
    For det stod også i avisene, at hasj ikke var straffbart å bruke mer.
    Og det var også kampanjer, på irc, hvor folk ble oversvømmet, med
    informasjon, (på mainstream-kanaler), om hvor bra hasj var,
    sammenlignet med alkohol.
    For man ble ikke fyllesyk, osv.
    Så folk markedsførte hasj, på irc, (av en eller annen grunn), før
    årtusenskiftet.
    Og så ble det kanskje mindre liberalt, etter 11. september, hvor man
    fikk en situasjon, hvor politiet/myndighetene, fikk mye mer
    makt/fullmakter, sånn at samfunnet kanskje ble mindre liberalt igjen,
    generelt sett).
    Så dette må jeg klage på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, 18 Dec 2018 17:31:57 +0100
    Subject: Februar-klagen/Fwd: Januar-klagen på forskudd/Fwd: Månedens
    klage/Fwd: Klage nummer en milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd:
    Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny
    klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på
    Svelvikposte
    To: pfu@presse.no
    Cc: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, >
    kringkastingsradet@nrk.no, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > “Dagbladet.no Support” <support@db.no>,
    “postmottak@sivilombudsmannen.no” >”
    <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    mens jeg holder på.
    Så kan jeg ta med februar-klagen også.
    Det er Tønsbergs Blad som intervjuer min mors tremenning sin datter
    Sophie Ribsskog Johansson.
    (Min mor fortalte aldri om disse.
    Men hu Sophie kontakta meg på Facebook mens jeg bodde i England, (hvor
    jeg bodde fra 2004 til 2014)).
    Og de vrir og vrenger på det.
    Og skriver at min ‘niese’ pleier å dra på Ikea i Oslo.
    Men Ikea Slependen ligger jo cirka på grensen mellom Asker og Bærum.
    Så hvis hu drar på Ikea i Oslo, (altså Ikea Furuset), så blir det jo
    som at hu går over bekken etter vann.
    For da kjører hu jo et par mil ekstra.
    Så de dummer henne ut, (må man vel si).
    Så dette må jeg klage på, (siden at hu har kontakta meg på Facebook,
    og ser på meg som en slags patriark muligens da, siden at hu selv vel
    har svensk far).
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, 18 Dec 2018 13:50:43 +0100
    Subject: Re: Januar-klagen på forskudd/Fwd: Månedens klage/Fwd: Klage
    nummer en milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd:
    Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på
    NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposte
    To: Pressens Faglige Utvalg <pfu@presse.no>
    Cc: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, >
    kringkastingsradet@nrk.no, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > “Dagbladet.no Support” <support@db.no>,
    “postmottak@sivilombudsmannen.no” >”
    <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    når det blir så mange saker, så må vel det ha noe å si også.
    Og det var også sånn, at når NRK tulla med meg, i TV-programmet Tweet
    4 Tweet, i 2012.
    (De løy om meg og ødela ryktet mitt.
    Må man vel si).
    Da skrev NRK til meg, at de ble rådet til, (av sine advokater), å gå
    meg 30.000 i erstatning.
    Men likevel så fikk jeg ikke noen erstatning.
    For de ville heller bruke disse pengene på julebordet, eller noe sånt,
    kunne det virke som.
    Så det hjelper visst ikke uansett når man klager, vil jeg si.
    Så hvis dere kan sende dette til en overordnet.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg synes også, at dere blir litt ‘dus’.
    ‘Hei Erik’, skriver dere.
    Men avsender er ‘Sekreteriatet’.
    Jeg har bodd i England, i mer enn ti år.
    Og der kalte de meg ‘Mr. Ribsskog’.
    Så der ble det ikke så klamt.
    Hva med å kun skrive ‘hei’.
    Det blir nesten som et overgrep, når et sekretariat skal være dus, med
    en borger.
    Tidligere har en Nyhus hos dere, vært kvalm, når jeg ringte fra
    England, for han sa noe om: ‘Å pisse i motvind’.
    Jeg har en søster, (Pia Ribsskog), som er sekretær, hos Norsk Forbund
    for Utviklingshemmede.
    Så jeg skjønner at dere andre sekretærene, (som i deres sekretariat),
    kanskje synes det er morsomt, å hjelpe henne, med hennes
    lureri-virksomhet/kjønnskamp, (eller hva man skal kalle det).
    Skjerpings!
    17.12.2018 skrev Pressens Faglige Utvalg <pfu@presse.no>:
    > Hei Erik,
    >
    > Vi vil bare kort informere om at vi leser dine eposter, og vi har også svart
    > deg tidligere. Det du påklager, og har påklaget i flere eposter til oss, er
    > foreldet.  Vi har 6 måneders klagefrist fra siste publisering, og de forhold
    > som påpekes er ikke av en slik art  at en klagefrist vil fravikes. Les mer
    > om PFUs krav til klage her:
    > https://presse.no/pfu/slik-klager-du-til-pfu/krav-til-klagen/
    >
    > Mvh,
    > Sekretariatet
    > Pressens Faglige Utvalg (PFU)
    > Tlf. 22 40 50 40
    >
    >
    >
    >
    > —–Opprinnelig melding—–
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Sendt: fredag 14. desember 2018 17:11
    > Til: Pressens Faglige Utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>,
    > kringkastingsradet@nrk.no, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > “Dagbladet.no Support” <support@db.no>, “postmottak@sivilombudsmannen.no”
    > <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    > Emne: Januar-klagen på forskudd/Fwd: Månedens klage/Fwd: Klage nummer en
    > milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en
    > klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på
    > Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten…
    >
    > Hei,
    >
    > det virker som at dere har sluttet å svare meg.
    >
    > Prøver likevel igjen.
    >
    > På 50-tallet så dro kunstneren Henrik Sørensen med seg en haug av malere,
    > for å gjøre en dugnads-innsats, i Holmsbu kirke.
    >
    > Og min oldefar var fisker i Holmsbu, på den tida som kunstnerne
    > ‘invaderte’.
    >
    > Og min grandonkel Gunnar Bergstø, (som var Holmsbu-ungkar hele livet), han
    > hadde visst Henrik Sørensen som lærermester, i kunstmaling.
    >
    > Og min grandonkel var med på Henrik Sørensen sin ‘dugnad’ i kirken.
    >
    > Men Svelviksposten, (30. juli 1953), har kalt min grandonkel for:
    > ‘Bergsjø’, (som i Bergsjø høyfjellshotell, hvor min mor dro meg med, på
    > midten av 70-tallet).
    >
    > (Se vedlegg).
    >
    > Men det riktige skal være: ‘Bergstø’.
    >
    > Kan det være så vanskelig da?
    >
    > Dette må jeg klage på.
    >
    > Her må pressen skjerpe seg, navn er viktig for folks identitet osv., og folk
    > liker ikke at navnene deres blir tulla med i avisa.
    >
    > (Tørr jeg å påstå).
    >
    > Med purre-hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Forwarded message ———-
    > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Date: Sat, 8 Dec 2018 22:20:05 +0100
    > Subject: Månedens klage/Fwd: Klage nummer en milliard/Fwd: Måndens klage
    > igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en
    > klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens
    > tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens
    > Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd:
    > Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en
    > oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd:
    > Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Cc: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>,
    > kringkastingsradet@nrk.no, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > “Dagbladet.no Support” <support@db.no>,
    > “postmottak@sivilombudsmannen.no”” <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    >
    > Hei,
    >
    > jeg har tidligere sendt flere titalls klager til dere.
    >
    > Og jeg har klaget på at Aftenposten kalte min morfars hus i Nevlunghavn, (et
    > hus som hadde sju-åtte rom pluss kjøkken), for lite, i 1984.
    >
    > Og på slutten av 90-tallet, så brukte NRK et bilde av min mor og
    > lillesøster, (og min lillesøster sin halvt afrikanske sønn, som lå i
    > barnevogna), som bilde, for et nyhetsinnslag, (på Dagsrevyen vel), om
    > lesbiske par som adopterer.
    >
    > Og NRK sa også masse løgner om meg i TV-programmet Tweet 4 Tweet, i 2012.
    >
    > Og det jeg skal klage på nå.
    >
    > Det er at VG i 1988, brukte min ‘oppvekstkamerat’ Cathrine Gran, i en
    > reportasje, om Aids(!).
    >
    > (Cathrine Gran sin mor og min mor, var venninner.
    >
    > Og disse dro oss med på Knutsen og Ludvigsen-konsert i Stavern, våren 1975,
    > (var det vel).
    >
    > Og min lillesøster Pia og jeg, pleide å bo hos Cathrine og dem, (i/ved
    > Stavern), når min mor var på feriereiser, til London osv., på 70-tallet.
    >
    > Og Cathrine var i bursdagen min i Larvik, i 1978 eller 1979, (husker jeg),
    > selv om jeg ikke hadde invitert henne).
    >
    > Så her blir mine slekninger/bekjente stigmatisert, kan det virke som.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Forwarded message ———-
    > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Date: Fri, 28 Sep 2018 06:16:42 +0200
    > Subject: Klage nummer en milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd:
    > Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny
    > klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på
    > Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens
    > Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums
    > Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd:
    > Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen
    > Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > To: pfu@presse.no
    > Cc: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>,
    > kringkastingsradet@nrk.no, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > “Dagbladet.no Support” <support@db.no>, “postmottak@sivilombudsmannen.no”
    > <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    >
    > Hei,
    >
    > nå er kanskje ikke dette klage nummer en milliard.
    >
    > Men jeg har sendt så mange klager at jeg har mista tellinga, ihvertfall.
    >
    > Det er snakk om flere titalls klager.
    >
    > Som dere ikke har behandla ordentlig, (for å si det sånn).
    >
    > Da Burt Reynolds døde for noen uker siden.
    >
    > Så ble jeg minnet om min gamle ungdomsskole-klasseforstander Jan Aakvåg.
    >
    > For han så ut som om han var snytt ut av nesa på både Burt Reynolds og Tom
    > Selleck, vil jeg si.
    >
    > (På 80-tallet).
    >
    > Og etter at jeg var ferdig med noe slektsforskning-greier, så søkte jeg
    > litt, på min tidligere klasseforstander, (på biblioteket).
    >
    > Og det viste seg, at Aftenposten, har kalt han, for Askvåg, (istedet for
    > Aakvåg), da han forlovet seg, (med ei budeie fra Jeriko-gårdene), på
    > 60-talet.
    >
    > (Se vedlegg).
    >
    > Og Askvåg ligger på Vestlandet, mens Aakvåg er fra Sørlandet, (eller
    > egentlig Fagerborg vel), fant jeg ut.
    >
    > Så Aftenposten prøver visst, å få en sørlending til å se ut som en
    > vestlending.
    >
    > Noe sånt.
    >
    > Og folk i Groruddalen forstår visst ikke hvem herr Askvåg er.
    >
    > For jeg kunne knapt jobbe som butikksjef på Rimi Kalbakken, (noe jeg jobba
    > som fra høsten 2000 til våren 2001).
    >
    > For Rimi Jerikoveien-folka, (som hadde bytta butikk til Rimi Kalbakken), de
    > var helt rabiate.
    >
    > Så Oslo-folk skjønner ikke at Aakvåg og Askvåg er en person.
    >
    > De tror at jeg er Askvåg siden at jeg er fra Svelvik/Berger.
    >
    > (Noe sånt).
    >
    > Så dette tullet fra Aftenposten skaper mye stry for meg.
    >
    > (For å forklare det.
    >
    > Så var det jo sånn, i filmen ‘Alt om min far’.
    >
    > At Espen Esther Pirelli Benestad sa, at nå er jeg Esther og nå er jeg
    > Espen.
    >
    > Og sånn er det med Aakvåg og.
    >
    > At Askvåg og Aakvåg er en person.
    >
    > Men å prøve å få en så blond by som Oslo til å skjønne det.
    >
    > Det er kanskje ikke så enkelt for å si det sånn.
    >
    > Så her Aftenposten tulla fælt, vil jeg si).
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Med hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Aakvåg forklarte i en klassens time, (var det vel antagelig), at han hadde
    > jobba, (muligens sommerjobb/deltid), som arbeider, på Lilleborg
    > såpefabrikk.
    >
    > Så det er mulig at det er klubben der liksom, som tuller.
    >
    > For der var det visst veldig tøft, sa Aakvåg.
    >
    > (Sånn som jeg husker det, fra 80-tallet).
    >
    >
    > ———- Forwarded message ———-
    > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Date: Sat, 14 Apr 2018 22:58:53 +0200
    > Subject: Måndens klage igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en
    > klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på
    > Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens
    > Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd:
    > Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en
    > oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd:
    > Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Cc: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>,
    > kringkastingsradet@nrk.no, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > “Dagbladet.no Support” <support@db.no>, “postmottak@sivilombudsmannen.no”
    > <postmottak@sivilombudsmannen.no>,
    > redaksjon@svelviksposten.no
    >
    > Hei,
    >
    > nå er det tid for månedens klage igjen.
    >
    > Selv om dere hos PFU aldri gidder å svare meg.
    >
    > Som de latsabbene dere er, (må man vel si).
    >
    > Min søster Pia fortalte meg skoleåret 1987/88, at Lene Andersen i klassen
    > min, ikke syntes at det gjorde noe, at hennes far døde, for hu gikk uansett
    > alltid i svarte klær.
    >
    > (Noe sånt).
    >
    > Og her om dagen, så fant jeg et bilde av min far, i Svelviksposten, fra
    > 2011.
    >
    > (Dette var hos Nasjonalbiblioteket).
    >
    > Og dette var i forbindelse med at det var 50 år siden at disse hadde blitt
    > ferdig med realskolen.
    >
    > Og Svelviksposten vil ha det til, at Arne Andersen var med på bildet.
    >
    > (Se Svelviksposten 23. juni 2011).
    >
    > Men han har jo vært dau siden 1987.
    >
    > Så at et gjenferd skulle være med, da?
    >
    > Dette må være noe tullball.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 25. desember 2017 kl. 22:55
    > Emne: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny
    > klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på
    > Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens
    > Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd:
    > Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en
    > oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres
    > e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>,
    > kringkastingsradet@nrk.no, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > “Dagbladet.no Support” <support@db.no>, “postmottak@sivilombudsmannen.no” <
    > postmottak@sivilombudsmannen.no>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > månedens klage, (for å fleipe litt), er på Drammens Tidende.
    >
    > I 2006, så har de bilde, av mine tidligere klassekamerater Hege Rønjom, (fra
    > Berger skole), og Jeanette Oulie, (fra Svelvik ungdomsskole):
    >
    > https://www.dt.no/kultur/sommerens-hagefest/s/2-2.1748-1.3265656
    >
    > (Disse har vært på Vamp-konsert, på tunet, hos Kristin Blichfeldt, som
    > kontaktet Hurum kommune, om eiendommen/sameiet Bergstø, som Drammen tingrett
    > har nektet meg å oppløsne, siden 2010/2011).
    >
    > Problemet er, at Drammens Tidende ramser opp navna, på mine tidligere
    > klassekamerater, på ‘pakkis-vis’, fra høyre mot venstre.
    >
    > Det går ikke an, mener jeg.
    >
    > Det riktige/vestlige skal være, å ramse opp navn, (på bilder), fra venstre
    > mot høyre, (vil jeg si).
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Med hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Nå har jeg vært flink, og sendt månedens klage liksom, i snart ti år.
    >
    > Hva om dere kunne ha hatt tiårets svar.
    >
    > Nemlig at dere svarer meg ordentlig, en gang, per tiår, liksom.
    >
    > Noe jeg ikke kan se at dere har gjort.
    >
    > For å si det sånn.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 1. desember 2017 kl. 18:54
    > Emne: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på
    > NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på
    > Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd:
    > Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på
    > Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd:
    > Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>,
    > kringkastingsradet@nrk.no, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > “Dagbladet.no Support” <support@db.no>, “postmottak@sivilombudsmannen.no” <
    > postmottak@sivilombudsmannen.no>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg begynte tilfeldigvis å lese om mitt hjemsted sin nye hjørnesteinsbedrift
    > på Purehelp.
    >
    > Jeg har en sak mot denne bedriften, (Hilding Anders tidligere Jensen
    > Møbler), for de har bygget for fortettet, (vil jeg si), på noen jorder osv.,
    > som egentlig ligger, på mitt ‘gromgutt-territorium’.
    >
    > (Og dette området, er også mitt ‘smultron-ställe’, som svenskene sier.
    >
    > For å si det sånn).
    >
    > Og det viser seg, at disse forbryterne, (må jeg kalle de), eier en del, av
    > lokalavisa Svelviksposten.
    >
    > Og det samme med Svelvik kommune, de eier også en del, av den samme avisa.
    >
    > Og da lukter det samrøre og kameraderi og russisk mafia, og det som er, (vil
    > jeg si).
    >
    > Her burde Hilding Anders og Svelvik kommune heller bruke for eksempel sine
    > nettsteder, (eller andre publikasjoner), for å uttrykke sine standpunkter.
    >
    > Istedet for å liksom ‘grise’ med lokalavisa.
    >
    > For den avisa, har ikke skrevet, om mine ‘Svelvik-saker’, mot Jensen Møbler
    > og Svelvik kommue.
    >
    > (Jeg har en omsorgssvikt-sak mot min far/Svelvik kommune.
    >
    > Og jeg har blogget om den saken og mine andre saker.
    >
    > Men lokalavisa har ikke skrevet.
    >
    > Og Svelviksposten har tidligere hett blant annet Svelvik Nytt og Svelvik
    > Tidende.
    >
    > Så det er ikke en så tradisjonssterk avis.
    >
    > Men kan se på logoen, at de skriver liten ‘s’, på to forskjellige måter, i
    > det samme ordet, (først på moderne, og siden på Aftenposten/gotisk vis).
    >
    > Så det er en tulleavis, må man vel nesten si).
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Vil også klage på at dere har sluttet å svare.
    >
    > Og jeg vil også klage på at dere bare tuller med de sakene jeg sender om til
    > dere.
    >
    > (Det er snakk om mange saker nå).
    >
    > Sender også en kopi til blant annet Sivilombudsmannen, siden at Svelvik
    > kommune er involvert.
    >
    > Med skuffet hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 16. november 2017 kl. 10:31
    > Emne: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens
    > tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd:
    > Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og
    > Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd:
    > Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd:
    > Deres e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>,
    > kringkastingsradet@nrk.no, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > “Dagbladet.no Support” <support@db.no>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > månedens klage, (hadde jeg nær sagt), er om at Dagbladet.no, har brukt et
    > snik-fotografert bilde, (må man vel kalle det), av min stesøster Christell
    > Humblen, (synes jeg det ligner på), for å illustrere en artikkel, om
    > Mattilsynet:
    >
    > https://www.dagbladet.no/mat/mattilsynet-fant-feil-pa-halvpa
    > rten-av-melkeproduktene/68882674
    >
    > (Et bilde som er fra andre halvdel av 90-tallet, kan det virke som).
    >
    > Dette må jeg klage på.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Jeg har sendt dere 10-20 klager nå, som dere alle ignorerer.
    >
    > Skjerpings!
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 7. september 2017 kl. 05:41
    > Emne: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage
    > på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens
    > Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd:
    > Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en
    > oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres
    > e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>,
    > kringkastingsradet@nrk.no
    >
    >
    > Hei,
    >
    > nå tenkte jeg, at jeg skulle klage, på en engelsk avis, (for en gangs
    > skyld).
    >
    > Og så kan dere kanskje sende dette videre, til deres engelske
    > søster-organisasjon, tenkte jeg.
    >
    > Det er avisen Independent, som skriver, på sitt nettsted, at bæreposene til
    > Tesco, (som er verdens nest største matbutikk-kjede etter Walmart vel), er
    > laget, av 94% resirkulert plast:
    >
    > http://www.independent.co.uk/news/business/news/tesco-carrie
    > r-bags-scrap-for-life-expensive-august-5p-recycling-waste-pl
    > astic-a7880776.html
    >
    > Og på Tesco sitt nettsted, så står det, at det er snakk om ‘recyclable’
    > plast, altså vanlig plast, (som kun er _resirkuler-bar_).
    >
    > https://www.tesco.com/carrier-bags/
    >
    > Så her tuller Independent.
    >
    > Og det er snakk om mye plast og penger, siden at dette, (Tesco), er en
    > veldig stor kjede, da.
    >
    > Så her må media skjerpe seg, (mener jeg).
    >
    > Og det er også sånn, at denne kjeden, har kutta ut vanlige bæreposer, for å
    > selge disse ‘miljøvennlige’ posene, som kanskje ikke er så miljøvennlige
    > likevel, (siden at de _ikke_ er laget av resirkulert plast, og siden at de
    > liksom skal brukes, i ‘hundre år’, og dermed vel muligens blir, litt
    > uhygeniske og fulle av bakterier osv., kan man vel da, ihvertfall lure på).
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 13. juli 2017 kl. 05:07
    > Emne: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på
    > Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens
    > Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd:
    > Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en
    > oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres
    > e-post 221111
    > Til: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>
    > Kopi: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>,
    > kringkastingsradet@nrk.no
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg kan også klage, på det.
    >
    > At da min søster Pia Ribsskog, hadde født, sin mulattsønn Daniel, i 1995.
    >
    > Så var det sånn, at hu en gang, fikk besøk, av vår mor Karen.
    >
    > (Som da bodde, i Borgheim, ved Tønsberg).
    >
    > Og da hadde disse gått rundt, i Oslo.
    >
    > (Pia hadde muligens møtt mora mi, på togstasjonen).
    >
    > Og da hadde NRK tatt bilde av de, (mens Pia hadde en barnevogn, med sin sønn
    > Daniel oppi).
    >
    > Og så hadde NRK brukt dette bildet, i forbindelse med en nyhets-reportasje,
    > om lesbiske adoptiv/prøverørs-mødre.
    >
    > (Noe sånt).
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 5. juli 2017 kl. 22:37
    > Emne: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på
    > Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd:
    > Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på
    > Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd:
    > Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller
    > (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    > Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    > Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    > politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <
    > post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.no, postmottak@riksadvokaten.no,
    > post <post@spesialenheten.no>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > Jeg har flere ganger skrevet til PFU, om at dette, er klage nummer ‘ørten’.
    >
    > (Uten at noen av klagene mine, har blitt behandlet ordentlig, vil jeg si.
    >
    > Så dette må jeg også klage på).
    >
    > Denne gang, (i klage nummer ørten og en, for å si det sånn), så er det min
    > far, som pressen har tulla med.
    >
    > Min far sendte leserbrev, til Drammens tidene, (eller Drammens Tidende og
    > Buskerud Blad, som de het, på den tida), i 1996.
    >
    > (Se vedlegg).
    >
    > For min far, (som har drevet vannseng/møbel-butikker, på Strømsø, (i
    > Tordenskioldsgata og Niels Kjærs gate vel), sammen med sin samboer Haldis
    > Humblen, siden midten av 80-tallet), har blitt demaskulert, og kalt for:
    > _Anne_ Mogan Olsen, (av DT/BB).
    >
    > For jeg mener bestemt, (etter å ha drevet med slektsforskning, i mange år),
    > at det ikke er noen Anne Mogan Olsen, i slekta.
    >
    > Det fantes en Anne Mogan, (som drev systue, (under firmanavnet AS Pikant
    > vel), på Sand, i Strømm/Svelvik).
    >
    > Men hu døde, i 1990, (hu ble begravet, under navnet Anna Mogan, kan man se,
    > hvis man søker, i denne databasen: https://www.disnorg
    > e.no/gravminner/global1.php).
    >
    > Hu visste jeg godt hvem var, for hu var søster, av min farmor Ågot Mogan,
    > som var nesten som en mor for meg, på 80-tallet, (for jeg flytta til min
    > far, fra min mor i Larvik, i 1979).
    >
    > Og hu Anne/Anna Mogan hadde en tvillingsøster som het Margit Mogan.
    >
    > Hu gifta seg med en Olaf Nordahl, (het han vel), og disse tre, (Margit,
    > Anne/Anna og Nordahl), de deler grav, mener jeg å ha funnet ut tidligere,
    > (mens jeg drev, med slektsforskning).
    >
    > Så her er det at Drammens Tidende mobber min far, (av en eller annen grunn),
    > vil jeg si.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 23. juni 2017 kl. 02:16
    > Emne: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på
    > Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums
    > Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en
    > oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres
    > e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller
    > (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    > Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    > Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    > politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <
    > post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.no, postmottak@riksadvokaten.no,
    > post <post@spesialenheten.no>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > Svelvikposten skriver, (se vedlegg), at lensmannen der, (ei Astri Johanne
    > Holm), har en puddel, som de kaller: ‘Sjøsoldatenes spesialtrente hund’.
    >
    > Men dette er åpenbart noe tull, (man kan bare se på bildet, at dette nok
    > bare er, en vanlig puddel).
    >
    > Og hvem skal disse ‘sjøsoldatene’ være, liksom.
    >
    > Nei her er det fantestreker på gang, mistenker jeg.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Sender kopi til blant annet Spesialenheten, siden at det virker som, at
    > politidama, er med, på tullet.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 12. juni 2017 kl. 22:37
    > Emne: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd:
    > Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på
    > Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd:
    > Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller
    > (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    > Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    > Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    > politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <
    > post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.no, postmottak@riksadvokaten.no
    >
    >
    > Hei,
    >
    > i denne artikkelen, hos Drammens Tidende:
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 12. juni 2017 kl. 22:31
    > Emne: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken
    > og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en
    > oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen
    > Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller
    > (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    > Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    > Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    > politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <
    > post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.no, postmottak@riksadvokaten.no
    >
    >
    > Hei,
    >
    > i denne artikkelen, hos Drammens Tidende: https://www.dt.no/kul
    > tur/kultur/tore-pa-sporet/s/2-2.1748-1.5913623
    >
    > Så står det, at min stesøster Christell Humblen sin kusine Ingunn Brekke,
    > er: ‘Konnerud-boer’.
    >
    > Men de nevner ikke, at hu Brekke, er født og oppvokst, på Vestlandet.
    >
    > Jeg er født i Drammen, og for det meste vokst opp, i Drammensområdet,
    > (Berger).
    >
    > Og da jeg flytta til Oslo, høsten 1989, så hadde jeg aldri sett hu Ingunn
    > Brekke, i Drammen.
    >
    > (Kun i bryllup hos min fars partner Haldis Humblen f. Brekke sin sønn Viggo
    > Snoghøj i Køge, rundt midten av 80-tallet).
    >
    > Så hu har sneket seg inn, i Drammen, vil jeg si.
    >
    > Og nå er hu senterleder for tre senter og samboer med ordføreren.
    >
    > Her må Drammens Tidende forklare litt mer om bakgrunnen, til Ingunn Brekke,
    > og ikke bare fokusere på hennes ‘plettfrie ytre’.
    >
    > Selv om Ingunn Brekke sin far, (Lars Brekke), var buss-sjåfør, i HSD,
    > (Hardanger Sunnhordalandske Dampskipsselskap).
    >
    > Så hvorfor hu ikke bor, hos foreldra, på Vestlandet.
    >
    > Det virker litt rart, for meg, (må jeg innrømme).
    >
    > Så dette må jeg klage på, (at Drammens Tidende ikke forklarer mer om).
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 19. april 2017 kl. 02:54
    > Emne: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på
    > Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd:
    > Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: post <post@spesialenheten.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller
    > (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    > Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    > Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    > politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <
    > post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.no, PFU Pressens faglige utvalg
    > <pfu@presse.no>, postmottak@riksadvokaten.no
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg viser til Deres brev fra 11. april, (se vedlegg).
    >
    > Jeg må først klage på, at dykk har klistra på feil leilighetsnummer, på
    > konvolutta.
    >
    > For det er ikke gjengs å bruke leilighetsnummer her, (sånn som jeg har
    > forstått det).
    >
    > Så hvorfor Spesialenheten absolutt, på død og liv, må skrive på et
    > leilighetsnummer, (som attpåtil er feil), på brevene til meg, det forstår
    > jeg ikke.
    >
    > Så her er det noen ‘uglemoser’, vil jeg si.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Også praksisen at dette må gjennom Spesialenheten, for at man skal klage,
    > til Riksadvokaten, virker klam.
    >
    > Her burde Spesialenheten istedet bare opplyste om, at man kan klage til
    > Riksadvokaten, (og ikke begynne å programmere folk, angående hvordan de skal
    > gjøre dette).
    >
    > Når det er snakk om programmering, så gjorde hu Røisland nettopp dette.
    >
    > Hu programmerte meg, til å kontakte (den pensjonerte) tingrettsdommer
    > Høisæther, (istedet for å bare be meg kontakte Drammen tingrett).
    >
    > Jeg har lest om, på et nettsted, (av en som heter Norulv Øvrebotten vel), at
    > russisk/kommunist-mafia, har såkalte ‘nyttige idioter’, som de ikke
    > angriper, men bare lar være, i stillingene sine.
    >
    > Og det kan være, at Røisland her har brukt Høisæter, som en slags ‘nyttig
    > idiot’, tenker jeg.
    >
    > For Røisland kan ha visst, at Høisæter var sprø, (eller at Høisæter, (som
    > har vært leder av Røyken KRF), har noen spesielle religiøse oppfatninger,
    > som gjør, at hu ikke liker oppløsning av sameie-saker).
    >
    > Noe sånt.
    >
    > (Og en jeg har vært forlover for, ved navn Magne Winnem, sin kone Elin,
    > er/har vært aktiv, i samme parti, (Røyken KRF), som Høisæter.
    >
    > Så jeg lurer på om hu Høisæther da må sies, å være inhabil).
    >
    > Drammenspolitiet svarte heller ikke på e-postene mine, og derfor ble det
    > til, at jeg måtte ringte Røisland, (siden at hu som namsmann/politi, ikke
    > svarte på mine e-poster).
    >
    > Det er også sånn, at jeg har klaget, til Spesialenheten, på Larvik
    > forliksråd og Oslo forliksråd, som har dømt meg, i innkassosaker, uten å på
    > forhånd ha stevnet meg, (som det vel heter).
    >
    > Og det blir også som noe ‘Sovjetstat’/kommunist-mafia-greier, vil jeg si.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Og det at Riksadvokaten _alltid_ dømmer mot meg, i disse sakene.
    >
    > Det synes jeg, at blir, litt ‘merksnodig’, for å si det sånn.
    >
    > Jeg har spilt en del fotball, (for Berger IL), under oppveksten.
    >
    > Og en dommer, som alltid dømmer, den ene veien.
    >
    > Det kalte vi, for en partisk dommer, (husker jeg).
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 11. april 2017 kl. 00:38
    > Emne: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på
    > Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd:
    > Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller
    > (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    > Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    > Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    > politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <
    > post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post < post@spesialenheten.no>,
    > krf@krf.no
    >
    >
    > Hei,
    >
    > det nevnte vedlegget, (se videresendt e-post), kom visst ikke med, (virker
    > det som).
    >
    > Så jeg prøver å sende det, på nytt.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 11. april 2017 kl. 00:28
    > Emne: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og
    > enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på
    > Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller
    > (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    > Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    > Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    > politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <
    > post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post < post@spesialenheten.no>,
    > krf@krf.no
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg var forlover, for min tidligere klassekamerat Magne Winnem, i 1993, (i
    > Skarnes, hvor han gifta seg, med sin Elin).
    >
    > Og derfor, så har jeg prøvd, å følge med litt, på Winnem, (siden at jeg
    > liksom da, er som en slags overordnet, for han, må man vel si, siden at jeg
    > var forlover).
    >
    > Og da jeg søkte, på etternavnet ‘Winnem’, i den nevnte avisa, (se vedlegg).
    >
    > Så viste det seg, at det har vært surr, angående hvor kona hans bor.
    >
    > For disse bor, i Spikkestad, (for der har jeg vært på besøk, noen ganger,
    > blant annet så måtte jeg passe på deres datter Hanne Kristine, da
    > lillebroren hennes, ble født, rundt årtusenskiftet, av en eller annen
    > grunn).
    >
    > Og hu KRF-ledersken Høisæter, har jeg hatt problemer med, i en oppløsning av
    > sameie-sak, for en eiendom, i Holmsbu.
    >
    > Så hu veit jeg, (vil jeg si), at er litt surrete, (for hu gjorde ingen
    > verdens ting, enda hu sa hu skulle ordne med oppløsning av sameie, på vanlig
    > vis).
    >
    > Og det som kan ha skjedd, er at hu ‘skrulla’ Høisæter, har spurt Elin Zahl
    > Winnem, om hvor hu var fra.
    >
    > Og så har hu svart: ‘Skarnes’.
    >
    > Og så har Høisæter, (som er litt surrete, må man vel si), skrevet:
    > ‘Nærsnes’.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Her må avisa passe på, at det de skriver, om bygdas folk, ikke blir feil.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > For jeg kan jo strengt tatt ikke vite, at dette var hu Høisæter sin feil.
    >
    > Så jeg får si, at det var avisa sin feil, til dere.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 25. mars 2017 kl. 18:00
    > Emne: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en
    > oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres
    > e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller
    > (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    > Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    > Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    > politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <
    > post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post < post@spesialenheten.no>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > det virker som, at Østlands-Posten, har kalt, min tidligere klassekamerat
    > Atle Farmen, (fra Torstrand skole), for tidligere Tjølling-lensmann Henrik
    > Gerner, i denne artikkelen, (fra 2004):
    >
    > https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583
    >
    > Og dette var i _oktober_ i 2004, og ikke, på første april.
    >
    > Så oktober-narr, er kanskje noe de har, nede i Larvik?
    >
    > Da hadde jeg nok huska det, vil jeg si.
    >
    > Så dette er nok, at Østlands-Posten, er uetiske, og lyver, (av en eller
    > annen grunn), mistenker jeg.
    >
    > Farmen/Gerner samarbeider, med min slektning, (min fars fetter Yngve Olsen
    > sin kone, virker det som at det er), LHL-frontfigur Inger Victoria Skotvedt,
    > står der, i artikkelen.
    >
    > Så det var sånn jeg fant Farmen/Gerner, (at jeg Googlet min slektnings
    > navn).
    >
    > Så dette lurer jeg på.
    >
    > Min tidligere hjemby Larvik hadde visst store problemer, med albansk mafia
    > osv., sa engang en drosjesjåfør der, til meg, en gang jeg og min halvbror
    > Axel, skulle besøke min mormor Ingeborg, i Nevlunghavn, (ikke lenge etter at
    > min mor døde, noe hu gjorde, i 1999).
    >
    > Så dette kan muligens, være noe, med jugo-mafia.
    >
    > Hva vet jeg.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 25. mars 2017 kl. 17:03
    > Emne: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd:
    > Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: post <post@spesialenheten.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller
    > (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    > Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    > Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    > politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <
    > post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg synes også, at tidligere Tjølling-lensmann Gerner, ligner ganske mye, på
    > min tidligere klassekamerat, (fra Torstrand skole), Atle Farmen.
    >
    > Så det er mulig, at han, har lurt Østlands-Posten:
    >
    > https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583
    >
    > Det var forresten sånn, da jeg bodde, i Mellomhagen 15 B, (før vi flytta,
    > til Larvik sentrum), at det var tre nabogutter, som bodde, i Mellomhagen
    > 17.
    >
    > Og de måtte jeg hele tida passe meg for, for de skulle kryne meg, osv.
    >
    > (Dette var Pål Andre Larsen og hans storebror og lillebror).
    >
    > Og de hadde også mye gjeld, (blant annet til Atle Farmen sin slektning Peder
    > Farmen), så jeg, i grunnboka, (for den avisartikkelen fikk meg litt
    > nysgjerrig, på Tjølling, (hvor jeg bodde, på 70-tallet), for å si det
    > sånn).
    >
    > Min mor og stefar og søster, var på en slags grillfest, hos Larsen-familien,
    > (våre naboer), sommeren 1976 eller sommeren 1977.
    >
    > Men jeg ville heller sykle, i gata, (med min nye sykkel), for jeg likte ikke
    > de Larsen-folka, (som seinere ga oss en skogkatt-unge, som en lokal skogkatt
    > hadde født, i kjelleren deres, osv.).
    >
    > Og han Pål Andre Larsen har visst også jobba, i Patent-myndighetene.
    >
    > Og jeg oppfant et kryssord-lage-program, (så jeg er liksom Norges svar på
    > Gutenberg da, som oppfant boktrykker-kunsten, men jeg oppfant
    > kryssord-produksjon-industrien, må man vel si).
    >
    > Og disse myndighetene vil ikke gi meg patent.
    >
    > Og jeg får ikke dette programmet fra City Self Storage eller
    > Westerdahls/NITH/NHI.
    >
    > Så det kan være, at disse Larsen-naboen, fortsatt driver, og tuller med meg,
    > (snart 40 år etter, at vi flytta, fra Østre Halsen).
    >
    > Med hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 25. mars 2017 kl. 13:56
    > Emne: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen
    > Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: post <post@spesialenheten.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller
    > (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    > Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    > Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    > politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <
    > post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg har nå mottatt en tekstemelding, fra min fars fetter Yngve Olsen sin
    > svoger Per Skotvedt.
    >
    > Og den tekstmeldingen viser, at hun frontfiguren Inger Skotvedt sin
    > ektemann, (min fars fetter), Yngve Olsen, driver å gjemmer seg, (må man vel
    > si).
    >
    > (Hvis jeg har skjønt slektsforskinga riktig).
    >
    > Se vedlegg.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 25. mars 2017 kl. 07:05
    > Emne: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: post <post@spesialenheten.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller
    > (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    > Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    > Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    > politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <
    > post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg har også funnet ut noe, som kanskje kan være relevant, når det gjelder,
    > det at politiet, ikke tar mine anmeldelser, på alvor.
    >
    > (Som jeg har sendt om til dere, mange ganger tidligere).
    >
    > Jeg bodde, hos min mor Karen Ribsskog, fra 1973 til 1979, og hu ble sammen
    > med en kar, ved navn Arne Thormod Thomassen, (som flytta inn hos oss), rundt
    > årsskiftet 1973/74, var det vel.
    >
    > Og seinere så kjøpte han, et par-tre boliger, som vi flytta inn i.
    >
    > Blant annet så bodde vi, i Mellomhagen 15 B, i Tjølling/Larvik, fra våren
    > 1976 til våren 1978.
    >
    > Og den boligen søkte jeg om nå, på nettet.
    >
    > Og de som kjøpte den boligen, av min tidligere stefar, var visst
    > politikvinne Svanhild Teigen, (kjent som gissel, på Torp vel, i 1994).
    >
    > Og hennes ektemann.
    >
    > Og politiet i Larvik, tulla med meg, noen måneder etter dette, i
    > Jegersborggate 16.
    >
    > (For de kom på døra vår, når jeg og min søster Pia, var alene hjemme.
    >
    > Og ‘gnålte’ om Arne Thomassen sin avskiltede boble, som stod, i gata, utafor
    > huset).
    >
    > Så det kan være disse Teigen for eksempel, som tuller.
    >
    > Og naboen der, (dette var en vertikalt-delt tomanns-bolig), i 15 A, var
    > visst også ‘purk’, (ble det sagt ihvertfall, hvis jeg husker riktig).
    >
    > Og min far Arne Mogan Olsen og hans yngre bror Runar, de kidnappet, med og
    > min søster Pia, en gang, mens vi bodde, i dette huset, (i Mellomhagen).
    >
    > Og det ble det ikke skrevet om, i avisene, for eksempel.
    >
    > Så det er kanskje sånn, at politiet, har dette, (at de ikke etterforsket
    > denne kidnappingen), som noe slags ‘svin på skogen’, og at de derfor
    > ‘skusler’ med meg.
    >
    > Jeg fant også ut, at min far, visst også hadde/har, en fetter, (ved navn
    > Yngve Olsen).
    >
    > Og han er/var gift med LHL-frontfigur Inger Victoria Skotvedt.
    >
    > Og hu sammarbeider med tidligere Tjølling-lensmann Henrik Gerner, på et
    > prosjekt:
    >
    > https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583
    >
    > Så jeg mistenker nå, at det kan være Tjølling/Larvik-politi, som tuller,
    > over hele linja, liksom.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Og hvorfor står ikke Yngve Olsen og hans søster Ragnhild Solveig Olsen, som
    > arvinger, etter min fars onkler Gunnar og Otto Bergstø.
    >
    > Nei, disse har ikke vært med, å eie, i det aktuelle sameiet, (se link til
    > mitt nettsted i videresendt e-post).
    >
    > Så de har gjemt seg, (må jeg nesten si, at det virker som, fra den
    > slektsforskinga, som jeg har drevet med, siden jeg fant adressen til min
    > ‘halv-tante’ Marit Olsen, i brevet fra Drammen tingrett, som jeg leste, i
    > går).
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Skjerpings!
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 24. mars 2017 kl. 11:38
    > Emne: Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: post <post@spesialenheten.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller
    > (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    > Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    > Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    > politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <
    > post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no”
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg viser til Deres brev, fra 21. mars, (se vedlegg).
    >
    > Jeg ønsker å klage på dette vedtaket, til Riksadvokaten.
    >
    > Dere sier at dette er foreldet, men som man kan se, i den videresendte
    > e-posten, så sendte jeg klage, til blant annet Domstoladministrasjonen, på
    > Høisæther/Røisland, i 2011.
    >
    > Jeg visste ikke, på den tida, at Høisæther var pensjonist.
    >
    > Det leste jeg tidfeldigvis, på nettet, for noen uker/måneder siden.
    >
    > Og da må foreldelsesfristen regnes, fra den datoen, mener jeg.
    >
    > Det har også vært krøll med Spesialenheten.
    >
    > Jeg har klaget til dere, (rundt 2011-2012), på om Deres leder Presthus, var
    > inhabil, siden at jeg har vært på møter, (ledet av Jan Tore Sanner), i Unge
    > Høyre, i 1991.
    >
    > (Var det vel).
    >
    > Og Spesialenheten har trenert 10-20 saker, i mange år.
    >
    > (Jeg fikk først svar fra dere, i år, på saker, som er over fem år gamle.
    >
    > Og da fikk jeg svar, på alle sakene, (cirka femten saker), på en gang.
    >
    > Så dette er som noe ‘Sovjetstat’, vil jeg si).
    >
    > Jeg har også prøvd, å oppsummere, om denne sameie-saken, i en link:
    >
    > http://johncons.angelfire.com/opploesningavsameiesak.html
    >
    > Så da burde det være mulig, for Riksadvokaten, å gi hu korrupte Røisland,
    > (og også Høisæther), noen klask på baken, (hadde jeg nær sagt).
    >
    > Lykke til med dette!
    >
    > Og også lykke til med ‘Sovjetstat’/korrupsjon.
    >
    > Med hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 19. desember 2011 kl. 17:50
    > Emne: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: Postmottak@domstoladministrasjonen.no
    >
    >
    >
    > Hei,
    >
    > i juli/august, så kontaktet jeg Namsmannen i Røyken og Hurum, angående
    > oppløsing av et sameie, (som jeg eier cirka 1/12 av, foreløbig,
    > ihvertfall).
    >
    > Namsmannen ba meg kontakte Høysæter, hos Drammen Tingrett, angående
    > gjennomføringen av tvangsauksjon.
    >
    > Jeg ble så kastet ut av min leilighet i Liverpool, etter at en britisk rett
    > ikke informerte meg om en høring, i en sak jeg hadde der, mot husverten.
    >
    > Dette var i midten av august-måned.
    >
    > Jeg sendte så, noen dager etter dette, en e-post til Høysæter, hvor jeg ba
    > om å få en oppdatering, angående når jeg fikk penger etter hussalget, siden
    > jeg var kastet ut, så hastet dette ennå mer.
    >
    > Men Høysæter har ikke svart, og nå er dette mer enn fire måneder siden.
    >
    > Jeg ble så igjen kastet ut fra University of Sunderland, (mitt tidligere
    > universitet her i England, hvor jeg dro til, etter at jeg ble kastet ut i
    > Liverpool).
    >
    > Og ble så plassert av politiet, som chattet med Sunderland Council bak min
    > rygg, på et hostell, her i Sunderland.
    >
    > Jeg venter nå fælt på de pengene, for jeg vil ha egen leilighet i et sted av
    > England, (jeg bor her som flyktning, etter å ha overhørt at jeg var forfulgt
    > av ‘mafian’, i Oslo, i 2003 og 2004, og etter at et slags jaktlag prøvde å
    > drepe meg i Kvelde i 2005. Politiet nekter å etterforske noe av dette
    > forresten), hvor det ikke er så høy arbeidsledighet.
    >
    > Min far, (som senere begynte å bølleringe, så jeg har kutta ut han, og har
    > også en omsorgssvikt-sak, mot han), han sa at den eiendommen var verdt
    > ‘mange millioner’, (det er praktfull utsikt til Drammensfjorden, egen
    > strandlinje, og også kai, og atelier-hus, siden han ene grandonkelen min,
    > som bodde der, var Holmsbu-maler, Gunnar Bergstø, og en kjent kristen maler,
    > Henrik Sørensen, har visst vært gjest der, pluss at to andre eiendommer også
    > hører med).
    >
    > Og det skulle være malerier av Kittelsen der, sa også min far.
    >
    > Så hvis dette totalt er verdt 12 millioner, så er min del verdt en million.
    >
    > Så da kan jo jeg kjøpe meg bolig, eller leie, her i England, til jeg får en
    > ny jobb.
    >
    > Jeg har jobbet som butikksjef i Norge, og har en Høgskolekandidatgrad i IT,
    > og er på Ladders, så jeg har håp om å få en bra betalt jobb etterhvert, og
    > vil gjerne ha noen penger i mellomtiden sånn at jeg kan komme ut av det
    > hostellet jeg må bo på nå.
    >
    > Hvor husvertinnen sier at de er ‘very though and very friendly’ og hvor noe
    > av det første som møtte meg her, var en utslått dør, mm.
    >
    > Så jeg vil gjerne ha en egen leilighet med egen vaskemaskin, og sånn.
    >
    > Siden han som er sjef for vasking her, driver og kiler folk og sånn, når de
    > prater med andre, og er rimelig tøysete da.
    >
    > Så når da Drammen Tingrett, begynner å tulle på den her måten, og jeg må
    > feire jul her og,  virker det som.
    >
    > Da lurer jeg fælt på hva som foregår.
    >
    > De i Drammen Tingrett er ‘stille som mus’, når jeg skriver til dem.
    >
    > Kan Dere hos Domstoladministrasjonen etterforske min klage på Drammen
    > Tingrett, og sende meg noe kompansasjon, eventuelt som et slags forskudd,
    > til det hussalget går i orden.
    >
    > Bankene vil ikke låne meg penger på det, siden det er sameie, og
    > eiendomsmeglere vil ikke selge det heller, virker det som.
    >
    > Så Drammen Tingrett har satt meg i en vanskelig situasjon her.
    >
    > Det skal da være åpenhet i samfunnet.
    >
    > Hva kommer denne tausheten av?
    >
    > Det er nesten sånn at man mistenker dem for å tulle med meg, eller å prøve å
    > få meg til å klikke, eller noe, når de ikke svarer på mine e-poster, når jeg
    > egentlig bare ber dem om en oppdatering.
    >
    > Dette er ikke en rettstat verdig, mener jeg.
    >
    > Så jeg håper dere kan slå ned på dette.
    >
    > Og sørge for å få sent meg noen grunker sånn at jeg kommer ut av dette hølet
    > her, for å si det på godt norsk.
    >
    > Jeg ble jo kasta ut av universitetet her i byen, så jeg har ikke lyst til å
    > bo her nå, for overalt i Sunderland, så er det universitetsbygninger, så det
    > er ikke så artig, for å si det sånn.
    >
    > Så her må dere være ansvarlige og hjelpe, mener jeg.
    >
    > Og slå ned på Høysæter og Drammen Tingerett som opprett veldig uansvarlig,
    > synes jeg.
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Forwarded message ———-
    > From: HRET (postmottak) <post@hoyesterett.no>
    > Date: 2011/12/19
    > Subject: VS: Deres e-post 221111
    > To: eribsskog@gmail.com
    >
    >
    >
    >> Til Erik Ribsskog
    >>
    >> Det vises til Deres e-post 22. november 2011 til Høyesterett.
    >>
    >> Høyesterett har, slik De senest er meddelt i e-post 9. mai 2011 fra
    > direktør Bergby, bare anledning til å behandle saker som kommer inn i form
    > av anke over avgjørelser truffet av lavere rettsinstans. Deres e-post
    > foranlediger dermed ikke noe fra Høyesteretts side. Eventuelle ytterligere
    > henvendelser kan ikke påregnes å bli besvart.
    >>
    >>
    >> Med hilsen
    >> Høyesteretts kontor den 19. desember 2011
    >>
    >>
    >> Kjersti Buun Nygaard
    >> Assisterende direktør
    >>
    >>
    >
    furuset og prestsveen.png
    3607K

    PS.

    Her er vedlegget:

    furuset og prestsveen

  • Jeg lurer på om dette er Ragnhildsløkken, fra Min Bok 3. (Fra Hamar Arbeiderblad 15. juli 1992)

    ragnhild hm

    PS.

    Det ligna ikke på Ragnhildsløkken på dette bildet, men jeg lurer på om disse to, kan være troppens brumunddøler, Furuset og Prestsveen:

    furuset og prestsveen

    PS 2.

    Jeg lurer på om de to foran til venstre, kan være Henriksveen-tvillingene.

    Han ene, (han i troppen vår), begynte å grine, på oppstillingsplassen, fordi at sersjant Breili klipte håret hans, (i nakken).

    For han var modell, (mente han).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Jeg lurer på om det kan være meg, som står bak, han med den svarte skinnjakka.

    Jeg kjøpte en svart olabukse, på Cubus, (eller om det var Adelsten), i Grensen, en gang studieåret 1990/91, (da jeg leide av Mette Holter og Arne Thomassen på Furuset), husker jeg.

    Og mokasiner, det kjøpte jeg vel, en gang, på slutten av 80-tallet, (og muligens også seinere).

    Og en sånn hvit jakke, (hvis det er det), det kjøpte min mor og søster til meg, (i bursdag-gave muligens), en gang, sommeren 1988, (før jeg skulle på språkreise til Brighton), i Tønsberg.

    (Sammen med en hvit bukse.

    Som noen Hammerfest-damer, (eller om det var typen dems), brant hull i.

    Mens jeg spilte fotballkamp der, (i Brighton), som EF arrangerte.

    For å si det sånn).

    Og jeg hadde sånn frisyre, på den tida.

    (For jeg hadde kutta ut piggsveis.

    Et drøyt år tidligere).

    Og jeg lånte en rød og hvit-stripet Poco Loco-genser, (var det vel), av Magne Winnem, (som egentlig brukte større kles-størrelser enn meg).

    Når vi skulle på valgkamp-åpning, med Unge Høyre, (i Spikersuppa), høsten 1991.

    (Magne Winnem shanghaiet/lurte meg med.

    Må jeg si).

    Så det er kanskje den genseren, som jeg har på meg.

    Og det var også sånn, at min stesøster Christell, en gang dro med meg, (og sin nå avdøde kjæreste Iver), til en klesbutikk, ved Bragernes Torg, (i Drammen), skoleåret 1988/89.

    Og da kjøpte jeg en grønn og hvit-stripet Levis-genser.

    Så det kan kanskje ha være den genseren, som jeg har på meg.

    Hm.

    Jeg synes at han høyeste, (med treningsjakke), på første rad, ligner på Erland Borgen.

    (Min tidligere klassekamerat fra Berger skole og Svevik ungdomsskole).

    Men jeg kan ikke huske, å ha snakka med Erland Borgen, på Terningmoen.

    Og jeg kan ikke huske å ha bli tatt bilde av.

    Den sveisen kutta jeg ut, i militæret, siden at vi måtte ha kortere hår.

    (Håret skulle ikke være utenfor bereten.

    Ble det gjentatt, som et slags mantra.

    Under rekrutt-perioden.

    Så noen i troppen, (som Furuset og Berget), fikk en slags militær-frisør, til å skinne dem.

    For en femtilapp/hundrelapp.

    Var det vel).

    Så om det er meg, (og hvorfor jeg står så nærme han med skinnjakka).

    Det veit jeg ikke.

    Jeg husker ikke at avisa var der, (må jeg innrømme).

    Og at Erland Borgen var der, uten at jeg husker det.

    Det virker litt rart.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Kaptein Isefjær forteller her litt om hvordan tjenesten blir, (selv om han glemmer å forklare om kryping i gjørme, netter i knappetelt, ski/truge-gåing og lange marsjer med tung pakning, osv):

    glemmer en del

    PS 5.

    Isefjær var ny som kompanisjef, (og jeg husker at han improviserte, en gang som kompaniet dreiv med slutta orden, inne på leir-området, og da var det sånn, at noen stjernegriser, (som de høyere offiserene ble kalt), kritiserte at Isefjær hadde satt folk, (som muligens meg), som ikke var så god på slutta orden, i fremste rekke):

    isefjær ny kompanisjef

    PS 6.

    Det var forresten noe lignende, under innspillingen av Secondløitnanten.

    Da var Isefjær der, (husker jeg fra noe fotballsparking som vi dreiv med, da han spilte keeper).

    Og troppens, (ihvertfall seinere), nest-kommanderende, sersjant Dybvig var der, (han sa at det var greit, da jeg/vi spurte, om vi kunne ta med en fotball, som vi fant, nede ved Kvikne IL sin fotballbane).

    (Men jeg lurer på om det var sånn, at troppsjef Frøshaug, ikke fikk lov til å være med.

    Hm).

    Og da var det sånn, at kompaniets eneste fargede.

    Det var min lagfører Bricen, (som seinere forklarte, at han var mulatt, (og ikke neger)).

    Og Bricen stod i fremste rekke, (var det vel), under film-innspillingen.

    Og regisøren, (det må vel ha vært prosjektansvarlig Erik Disch, (som Hamar Arbeiderblad nevner i en artikkel, fra 24. september 1992)), skjelte ut Bricen, på engelsk/amerikansk.

    Siden at Secondløitnanten var en ‘periode-film’, (som de sa).

    Og negere/mulatter, var det nok ikke så mange av, i den norske hæren, under andre verdenskrig.

    (For å si det sånn).

    Så Erik Disch forlangte, at Bricen, måtte plassere seg, i en av de bakerste rekkene.

    For å ikke ødelgge, for filmens historiske korrekthet.

    (Noe sånt).

    Og dette kan man muligens si, at var kompanisjef Isefjær sin feil.

    Han burde kanskje ikke sendt tropp 1 til Kvikne.

    Siden at tropp 1 hadde en farget soldat.

    Filmselskapet burde kanskje ha gjort det klart, at de ikke ønsket noen fargede soldater, sendt til Kvikne.

    Så her hadde det nok skjedd noe surr et sted.

    (Må man vel si).

    Noe som førte til at Bricen fikk kjeft, (selv om han muligens bare gjorde, som Isefjær og/eller Dybvig sa).

    Og denne episoden, må vel noen, ta på sin kappe.

    Så det er mulig at det var Isefjær, som ‘dreit seg ut’.

    Jeg vet ikke hvordan kommunikasjonen mellom filmselskapet og Forsvaret var.

    Det er mulig at det var noe ‘stjernegriser’, som bestemte, at tropp 1 skulle være med, (som statister).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Ved å bruke nymoderne fargeleggings-teknologi, så fant jeg ut, at jakka var hvit, (men om det er Winnem sin rød/hvit-stripete Poco Loco-genser, eller om det er min grønn/hvit-stipete Levis-genser, det er ikke like lett å se):

    jakka hvit

    PS 8.

    Jeg lurer på om han med den svarte skinnjakka, (som står foran meg), er min tidligere klassekamerat, (fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), Rune Bingen.

    Hm.

    Ihvertfall så ligner han, som står bortenfor han igjen, på min tidligere klassekamerat Erland Borgen.

    (Som jeg har nevnt overfor).

    Og han som står bortenfor der igjen, (med mørke krøller/lokker), ligner på en fra Tangen, som vi hadde gym sammen med, i sjuende klasse, (og som hadde tagga, om Ozzy Osborne, på ranselen sin).

    (Noe sånt.

    Eller om det er Årnes, (som var på reserve-laget, (til tropp 1), samtidig med meg).

    Hm).

    Og han bortenfor han igjen, kan muligens være Sigmund Landaas.

    Hm.

    Og han bortenfor der igjen, kan muligens være Erik Friedmann.

    (Selv om jeg ikke tørr å si dette sikkert).

    Men hva disse karene gjorde der.

    (Isåfall).

    Det veit jeg ikke.

    Jeg hadde ikke snakka med Rune Bingen og Erland Borgen, på mange år.

    (Jeg flytta til Oslo, høsten 1989.

    Og min far solgte ‘min’ leilighet, på Bergeråsen, våren 1989.

    For å si det sånn).

    Og hvis jeg skulle tippe, så var vel disse ferdige, med sin førstegangstjeneste.

    Hm.

    (For jeg venta til etter studiene.

    Og studiene ble også et år forsinka.

    Fordi at jeg jobba et år på Matland/OBS Triaden.

    For å slippe å gå på sosialen, mens jeg gikk det andre året, på NHI.

    For å si det sånn).

    Og grunnen til at jeg ikke kjente igjen disse, (hvis det var dem).

    Det var vel at jeg var litt som en fisk på land der.

    Jeg hadde aldri hatt noe med Forsvaret å gjøre.

    (Og jeg hadde egentlig ikke noe ønske om å ha noe med Forsvaret å gjøre heller.

    Å bo på åtte manns-rom i et år, og bli hersa med av befal 24/7.

    Det var ikke noe jeg drømte om, (for å si det sånn).

    Jeg var vant til å bo aleine, fra jeg var ni år.

    Og jeg var veldig selvstendig.

    Og jeg syntes at dette førstegangstjeneste-året, var et eneste langt mareritt, (siden at jeg ikke hadde gått på ski på ti år, og jeg var ikke vant til å gå på hytteturer/fjellturer med pakning, osv.)).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Det er forresten mulig, at han høyeste, ikke er Erland Borgen, men en ‘Erland Borgen-look-a-like’.

    (Noe sånt).

    Og da er nok ikke de andre fra Berger/Svelvik.

    Da er det nok snakk om folk fra Hedmark/Innlandet.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg sendte en e-post til Lowell

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 31. august 2021 kl. 06:20
    Til: svc.no.nova@lowell.com
    Kopi: sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kundeservice@hafslundstrom.no, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
    Hei,
    denne saken har jeg sendt om til Hafslund, (og Statsforvalteren).
    Det er sånn, at Nav Bærum har forpliktet seg, til å betale mine strøm-regninger, ifølge forskjellige vedtak.
    Så her er det en glipp, (eller to glipper), fra Nav.
    Jeg har levert strøm-regningene, en gang i måneden, hos Nav.
    (Jeg har reist til Sandvika, og levert de selv).
    Og det har funka greit, i tre år nå.
    Men nå har visst Nav fått nok, av sine egne vedtak, og begynt med noe slags oppvigleri, og nekter visst og betale, disse strøm-regningene.
    Men det burde egentlig bare være å kontakte Nav.
    Jeg kan skaffe kopi at de nevnte vedtakene, hvis det trengs.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ble litt frika ut av, at dere skriver mail-adressen min, på en sånn rar måte.
    Hvorfor har dere klistra personnummeret mitt, inn i mail-adressen.
    Det er ikke noe jeg har for vane å gjøre, (for å si det sånn).
    Hvorfor har dere gjort noe så merkelig, lurer jeg.
    Skjerpings!
    PS 2.
    Her kan dere se mailen som jeg sendte Statsforvalteren og Hafslund, (blant annet), om dette, for noen dager siden:
    ‘Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Oppdatering/Fwd: Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. august 2021 kl. 01:16
    Til: sfovpost@statsforvalteren.no
    Kopi: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kundeservice@hafslundstrom.no
    Hei,
    foreleden dag, så fikk jeg et nytt inkassovarsel, fra Hafslund, i posten.
    Siden høsten 2018 så har jeg som sagt leiet kommunal bolig, av Bærum kommune.
    Og siden at jeg går på sosialen, så har de betalt strøm og husleie.
    (I følge X antall skriftelige vedtak.
    Som Nav nå har begynt å tulle med).
    Jeg har da to ganger per måned, dratt ned til Sandvika, for å levere husleie-faktura og strøm-faktura, til Nav.
    Og det har funka bra.
    Helt til nå nylig, når Nav liksom har fått ‘mensen’, kan det virke som.
    Når det gjelder inkassovarselet i vedlegg-filen.
    Så var det sånn, at jeg leverte den fakturaen, i postkassa til Nav Sandvika, på 23. juli.
    (Jeg ser på nettbanken nå, at jeg kjøpte en enkeltbillett, i Sandvika, den dagen.
    Etter å ha gått ned dit, for å få litt ‘Corona-trim’.
    For å si det sånn).
    Så Nav har skulka to innbetalinger på rad, (til Hafslund), kan det virke som.
    Så om de har blitt jihadister der, eller hva det kan være.
    Dette må jeg klage på.
    Det er jeg som får smellen her, (ved at jeg får inkasso-varsler og det som verre er).
    Så dette må jeg klage på.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det er også sånn, at Nav er innadvendte, når det gjelder å forklare om, når de trenger å motta disse regningene, i forhold til faktura-datoen.
    Man skulle kanskje tro at de ville informere om sånt.
    Men nei.
    Og de har også en konvertert forslags-postkasse der, som de, (en Nav-Steinar, med kroppsarbeider-fysikk), maner folk til å bruke, når man går for å levere bilag, på konvensjonelt vis, i resepsjonen.
    Og angående når man skal bruke denne konverterte forslags-postkassa, det er de også innadvendte angående, vli jeg si.
    (Man skulle kanskje tro at de ville informert om dette, i et møte, eller noe.
    Men nei).
    Men det er kanskje fordi at vi mer eller mindre er i union med Tyskland nå, og at de liksom har blitt nazister.
    Noe sånt.
    Dette må jeg klage på.
    Det var også sånn, at jeg for mer enn ti år siden, (da jeg bodde i England), prøvde å få utbetalt min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).
    Men da begynte de, (hos Nav), bare å kveme, etter alle kunstens regler.
    Så det var ikke mulig å få noe klart ut av de.
    Og jeg har lest på nettet, (noen som heter Nasjonale Varslingsgruppe har skrevet om dette), at Nav reduserer sosial-støtte-satser, for varslere/høyre-folk, (som meg), fordi at denne typen varsling, ikke er i overenstemmelse, med den kommunistiske tanken, om hva som er politisk korrekt.
    Så dette kan muligens være, at Nav liksom, har blitt Nord-Koreanske.
    Noe sånt.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 25. jul. 2021 kl. 03:16
    Subject: Klage
    To: <sfovpost@statsforvalteren.no>
    Cc: post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    siden 2018, så har jeg bodd, i en kommunal bolig, på Bekkestua.
    Og man skal da levere strøm-regninger og husleie-regninger til Nav.
    (Nav Sandvika har slutta med e-post, de tror visst at vi lever på 80/90-tallet.
    Så man kan ikke bare maile regningene.
    Og de har ikke forklart om disse kan sendes i posten.
    Men de har en ‘russisk’ postkasse, i en krok/gang der, som resepsjonistene begynner å gnåle om, hvis man prøver å levere et bilag, i den vanlige resepsjonen.
    Dette var en Steinar, som satt i resepsjonen, våren/sommeren 2018.
    Og den kundeservicen ble jeg litt paff/satt ut av, må jeg si.
    Så det må jeg klage på).
    Og Nav holder til i Løkketangen Senter, og de har også en postkasse #2 der, som står, i en av gangene, inne på senteret, (utafor Nav-lokalet).
    Dette er en postluke.
    Og den er litt trang/lang.
    Og noen ganger har Nav teip, inne i denne post-luken.
    Som om Emil i Lønneberga jobber der, og driver med sine hyss.
    Og det som skjedde, var at jeg postet en av Nav sine ‘skjema-konvolutter’, (som de sier at man skal bruke), på 22. juni.
    Og det var en strøm-regning, med forfall 24. juni.
    Og så fikk jeg juli-strøm-regninga i posten, for noen dager siden.
    Og da lå det et inkasso-varsel der.
    Nav hadde ikke betalt juni-regninga.
    De har bare kasta brevet mitt, (kan det virke som).
    Så jeg har fått inkasso-varsel.
    Og jeg har levert dem inkasso-varselet, (se vedlegg).
    (På samme måte, gjennom det hølet i veggen).
    Men jeg vet ikke om de har betalt den.
    Og jeg lurer på om de kommer til å kutte strømmen.
    Og jeg har muligens fått dårlig credit-score, på grunn av at Nav sitt tull, har ført til at Hafslund har sendt dette til et inkasso-byrå, (Lowell).
    Så jeg må klage på Nav her, og deres hyss/pøbel-streker.
    Dette er i tillegg til tidligere tull.
    ‘Nazistene’ hos Nav, nekter også å gi meg ordentlig tann-behandling.
    Så jeg har en hul tann i kjeften nå.
    Så jeg kan bare tygge på den ene sida av kjeften, (og der mangler jeg en tann, (selv om min onkel er tannlege), så det går mest i hakkemat, osv.).
    Og Nav, (ei Anita der vel), sendte meg også, til et hjem for narkomane, i 2018, (etter at Nav i Trondheim, hadde kasta meg i kulda for å dø, og jeg endte opp på Østlandet igjen, hvor Nav i Oslo sendte meg til Bærum igjen, siden at jeg var folkeregistrert her).
    Istedet for å gi meg støtte til herberge/hotell, som vel er vanlig.
    Så de er ondskapsfulle der, virker det som.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg blir også forfulgt av noen nett-troll, som har bestilt masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), under Corona-en.
    Og jeg har tidligere fått fem timer fri rettshjelp av dere, i forbindelse med en omsorgssvikt-sak.
    Men advokaten, (ei Ida Valen Rukke), svek, (hu bytta arbeidsgiver, og den gamle arbeidsgiveren stjal omsorgssvikt-saken, uten å gi meg erstatning), og dere har etter dette nektet meg fri rettshjelp, uansett hva det gjelder.
    Og jeg har også hatt problemer med humørsyke/korrupte byråkrater i forbindelse med arve-saker, arbeids-saker, og det ene med det andre.
    Uten å få noe fri rettshelp, (når jeg har klaget til dere).
    Så det er ikke sånn, at det første jeg tenker på alltid, er å klage til dere.
    Så dere får prøve å slutte å være så gjerrige når det gjelder å gi meg fri rettshjelp, (og denslags).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    IMG_20210825_0001 paint.jpg
    638K ‘.
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Date: man. 30. aug. 2021 kl. 08:49
    Subject: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    To: Ribsskog Erik Løvenbalk <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
    Du har kr 2 963,80 ubetalt til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) og du risikerer at gebyrene øker. Dette kan vi unngå!
    Vipps eller betal med kort:
    Logg inn med BankID på https://min.lowell.no.
    Betal gjennom banken din:
    Beløp: 2 963,80
    Konto: 63180520351
    KID: 0136068872052410068
    Kan du ikke betale nå, eller har du spørsmål?
    Chat med en rådgiver fra https://min.lowell.no, eller ring oss på 23171010.
    Hilsen oss i Lowell Norge AS
    ————————————
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013606887205241006164
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1300000000391
    NB: Oppgi alltid saksnummer 36068872 ved henvendelse til oss.