PS.
Her er vedleggene:


PS.
Her er vedleggene:



PS.
Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:


PS.
Som det står overfor, så var min farfar Øivind Olsen snekker.
Og han jobba, (på den tida), i sløydsalen visstnok, på Jebsen sin skole, (gamle Berger skole), med å produsere stamper, til bruk i tekstilproduksjonen.
Så det er mulig, at min farfar, dukka opp på tekstilfabrikken, med noen ny-snekrede stamper.
Og så ble min farmor kanskje begreistra da, siden at de fikk så fine stamper, (til å legge tøyet i, var det vel muligens).
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Siden at min farfar holdt til, i sløydsalen, på gamle Berger skole.
Så kan det kanskje ha vært sånn, at det var Berger-guttene, som snekret disse stampene.
Og at min farfar ledet arbeidet, (som en slags sløyd-lærer).
Hm.
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

Som jeg har blogget om, så var det min ide, at min tremening Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen, skulle gjøre sin hobby, (å bygge spilleautomater), om til en virksomhet.
Men Øystein ville heller ha Glenn med på laget.
Siden at Glenn fikk noen hundre tusen, (var det vel), i erstatning, etter en moped-ulykke, (på 80-tallet).
(Det var på begynnelsen av 90-tallet, at Glenn og Øystein begynte sitt spilleautomat-firma Action Arcade.
For å si det sånn).
Og enkelte ganger, (når jeg hadde fri fra Rimi-jobbing), så shanghai-et Glenn og Øystein meg.
Jeg har kalt Glenn og Øystein for: ‘To rare småttinger fra Romerike’.
Og begge er kortvokste.
Øystein er jo adoptert fra Korea, så han regnes muligens som høy der, men i Norge så er han en korting, (må jeg si).
Og det samme med Glenn.
Selv om han ikke er fra Korea.
(Noe sånt).
Jeg leste et sted, at tatere ofte arbeidet som blikkenslagere.
Og Glenn jobber for sin onkels blikkenslager-firma, (som Glenns farfar startet).
Så det kan kanskje være sånn, at Glenn er av tater-slekt.
(Selv om jeg aldri har spurt han om, hvorfor han er litt lav, og har mørkt hår.
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det var jo egentlig Øystein og jeg, som var ‘radar-paret’.
Jeg møtte tilfeldigvis Øystein, på Oslo City, en gang studieåret 1989/90, (mens jeg bodde på Abildsø).
Og Øystein ville at jeg skulle besøke han oftere, ute i Lørenskog.
Han ville heller at vi skulle være som brødre eller fettere, enn som tremenninger.
(Kunne det virke som).
Og da jeg tilfeldigvis fikk meg jobb, i Lørenskog, (gjennom min en kamerat av min tidligere stefar Arne Thomassen).
Så var Øystein innom, mer eller mindre hver dag, (på Matland/OBS Triaden), og ville avtale at vi skulle finne på noe, etter at jeg var ferdig med arbeidsdagen.
Og det var en ting.
Men plutselig en dag, så var Glenn også med.
Glenn var en ganske ny skole-kamerat av Øystein.
(Fra Skedsmo videregående.
Var det vel muligens).
Så Øystein hadde funnet seg enda en bror/fetter, (kunne det virke som).
Så vi ble etterhvert nesten som tre brødre eller fettere, da.
(For å si det sånn).
Eller som tre kamerater/’radar-gjengen’, da.
(Noe sånt).
Men han likte å spille fotball.
Så Glenn var litt artigere/norskere/sporty-ere enn Øystein, (som var veldig amerikanisert/’vest-tysk’/dimmi/gotisk), kunne man kanskje si.
Så da var det også litt ‘morosamt’, med en ny bror/fetter/kamerat, (kan man kanskje si).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Glenn er jo fra en håndverker-slekt.
Og det ble vel sånn til slutt, at Glenn pleide å stå i kjelleren på Spider-Man, (i Kirkegata), og mekke på spilleautomater.
(Eller om det var omvendt.
At det var Øystein som stod og snekret, på kabinettene, i kjelleren, hos Spider-Man.
Og så kjørte Glenn rundt omkring, (og tømte automater).
Hm).
Arcade Action samarbeidet med Spider-Man.
(Kunne det virke som).
Og Arcade Action hadde verksted i kjelleren til Spider-Man, i Kirkegata.
(For å si det sånn).
Og jeg var vel og så på at Glenn, (eller om det var Øystein), jobba der, en eller to ganger.
Og så ble jeg dratt med, (den nevnte gangen), på en tømme-runde, til Follo.
Glenn og Øystein ville kanskje vise fram, at de kjente en ‘norsking’, (nemlig meg).
Siden at de selv var en koreaner og en tater/same, (eller noe lignende).
(For å si det sånn).
Så jeg ble kanskje brukt som en slags ‘trustee’, (som britene sier), av Glenn og Øystein sitt firma Arcade Action, (eller om de bytta navn til Action Arcade).
Og jeg husker også at jeg ble dratt med, til en video-utleie-sjappe, på Bislett.
Hvor Glenn og Øystein hadde spilleautomater.
(Det var en ung nordmann, (som jeg lurer på om het Henning), som hadde ei slank asiatisk samboer-dame/kjæreste.
Som drev den video-sjappa.
Sånn som jeg husker det).
Og jeg ble også dratt med til Spiderman, og TG 93, (hvor Øystein var film/kino-ansvarlig), og til TG 94, (hvor jeg jobba noen økter, som pengeveksler for dem, de dagene jeg hadde fri fra Rimi, den påsken).
Og før jeg dro i militæret, (noe jeg gjorde i juli 1992).
Så ville Glenn og Øystein at jeg skulle la de bruke navnet mitt, for å stå som ansvarlig, for noen ulovlige poker-automater, ute i Lillestrøm, (mot et lite vederlag).
(Noe sånt).
Men det takket jeg nei til.
Men de ga seg ikke.
De ville vite hva grunnen var.
Og grunnen var vel åpenbar, at dette var noe kriminelt.
Men det ville de ikke høre på.
De mente at det var pysete, å være redd for å gjøre noe ulovlig.
(Noe sånt).
Så jeg måtte også si noen gloser, om at jeg ikke ville ha noe på rullebladet, i tilfelle at jeg en dag ønsket å reise til USA.
For å dra på ferie til USA.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Om Øystein er dimmi, (som jeg er inne på overfor).
Det har jeg tenkt litt mer på.
Og han, (sånn som jeg husker det), å ha ost og skinke, på brødskiva.
Og skinke det spiser vel ikke muslimer.
Men han drikker ikke.
Og han dro meg med på en kebab-sjappe, (i Brighton, muligens den andre sommeren vi var der, (sommeren 1990), da vi besøkte vår tidligere vertsfamilie), før jeg hadde hørt om kebab omtrent.
Men akkurat denne kebab-sjappa, hadde unge/attraktive, hvite kvinnfolk, bak disken.
Og de hadde noen fantastisk gode/mettende kebaber, som jeg ikke har smakt noe lignende av der seinere.
(Selv om jeg har bodd i England, i ti år, fra 2004 til 2014.
Og når jeg selv da, (i Newcastle og Liverpool), har prøvd å kjøpe kebab, (de hvite damene var da bytta ut med kjedelige pakistanere).
Så fikk jeg bare noen tørre remser, med kebab-kjøtt, i et isopor-beger.
(Sånn som jeg husker det).
Og ikke noe lignende av de digge fristelsene, fra Brighton.
(For å si det sånn).
Disse kebabene, (fra 1990), var i pita-brød, og med rikelig mengder delikat saus over, (man kunne velge mellom hvit og oransje saus, (og mange andre slag, som helt over, med en slags øse), og sausen var helt fersk virka det som, for det var en veldig populær kebab-sjappe, som lå mellom togstasjonen og Churchill Square), og muligens noe lignende fyll av ‘Oslo-kebab’, da.
Noe sånt).
Og Øystein drikker ikke, (noe heller ikke Glenn gjør).
Og det er jo unorskt, (må man vel si), å ikke drikke.
Så da kan man kanskje lure, om det er noe dimmi/jihadist-greier.
Hm.
Og Øystein var også veldig glad i Maliks sine burger-sjapper, (Maliks var bygget opp penger, fra den pakistanske heroin-handelen, har jeg seinere hørt rykter om), på andre halvdel av 80-tallet.
Og Øystein likte også å dra på automat-haller, i Oslo, (RA4 og en i Skippergata muligens, som lå ved siden av Maliks nederst i Karl Johan), som var drevet av innvandrere, (på 80-tallet), sånn som jeg husker det.
Så kjøpte han to burgere.
Og så åt han en.
Og så forsvant han til spillehallen, (som hadde inngang fra både Skippergata og Maliks).
Og så ble han borte, i en halvtime.
Og jeg åt da den andre burgeren hans, for skøy, (for jeg var veldig glad i burgere, og skulle liksom tulle), da.
Jeg lurer på om Øystein sin Lørenskog-kamerat Are var med.
Og muligens min Berger/Sande-kamerat Kjetil Holshagen.
Noe sånt.
Og vi tre satt pent ved et bord, (inne på Maliks), mens Øystein bare forsvant, i en ‘evighet’.
For å si det sånn).
Så Øystein er/var muligens litt luguber.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Den Maliks-en som Øystein dro med Kjetil, Are og meg på, (en gang rundt 1988), nederst i Karl Johan.
Den er nå en Synsam-butikk, (så det ut som fra Google Maps).
Og spillehallen er visst nå en Subway-restaurant.
(Noe sånt).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Min ‘trustee-virksomhet’ er visst fortsatt oppe og kjører, (selv om Øystein kuttet meg ut, på teatralsk vis, sommeren/høsten 1993, (og all min befatning, med dette foretaket, etter den tid, har vært gjennom Glenn Hesler)):

PS 7.
Glenn og Øystein tilbydde meg, (eller om de egentlig spottet meg), å kjøpe aksjer, i dette foretaket, på begynnelsen av 90-tallet, (da dette firmaet var i oppstart-fasen).
Så Arcade Action skulle egentlig være et aksjeselskap, (sånn som jeg husker det).
Men hvis jeg ikke tar feil.
Så stokket de noen ganger om på navnet.
Sånn at firmaet het Arcade Action, det ene året.
Så det kan kanskje være sånn, at de har hatt flere organisasjonsnummer.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.

PS 9.
Spider Man-butikken holdt til i Kirkegata 32, (fra Dagbladet 23. september 1993):


PS.
Jeg lurer på om det her er hu fra BI, som jeg delte bad og kjøkken med, den første tida jeg leide av Berit og Gunnar Jorås, på Abildsø, (fra Oslo Adressebok 1990/91):

PS 2.
Sånn som jeg husker det, så hadde hu fra BI lysere hår, så det er mulig at hu Langslet bodde der, året etter, eller noe i den duren, (fra Akershus Amtstidende 24. oktober 1983):

PS 3.
Hu fra BI, (som jeg delte bad og kjøkken med).
Og så hadde hu permanent, (en slags 80-talls-frisyre, som nesten kunne minne om de frisyrene, som de mest feminine damene har, i western-filmer, osv.).
(Noe sånt).
Og så var hu veldig feminin, (i måten hu oppførte seg på og kledde seg).
(Sånn som jeg husker det).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 4.
Når det gjelder hu ‘hybel-dama’, (fra Abildsø).
Så kan det ha vært sånn, at det var kjæresten hennes, (en som pleide å dukke opp der om kvelden, i en folkevognboble, og banke på vinduet hennes), som gikk på BI.
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

PS.
Hvis jeg skulle tippe.
Så var det sånn at Christell gikk på videregående i Holmestrand, fordi at hu ikke hadde gode nok karakterer, til å komme inn på allmenn, i Sande, (som lå et par mil nærmere Berger).
Det var ihvertfall sånn, at Christell gikk på Bjørknes privatskole, (i Oslo), i et år, (skoleåret 1992/93), for å ta opp fag, (etter videregående).
(Hu var vel antagelig Russ 91.
Siden at hu begynte på videregående, høsten 1988.
For å si det sånn).
Så hva hu dreiv med, skoleåret 1991/92.
(Skoleåret etter at hu var russ.
Og skoleåret før hu begynte på Bjørknes).
Det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Dette skoleåret, (1988/89).
Så bodde Christell mye, hos sin eldre halvbror Jan Snoghøj, på Gulskogen, (i Drammen).
Hu tok visst bussen en del, mellom Holmestrand og Drammen, (via Berger).
(Det er kanskje derfor at hu ser litt trøtt ut.
For bussen tok vel cirka en time, til Berger, (via Sande).
Og så en time til, (med buss), fra Berger til Drammen.
Og så en halvtime til, (med enda en buss), fra Drammen til Gulskogen.
Noe sånt).
For selv om hu gikk på skole i Holmestrand.
Så hadde hu visst sett vraket, av bilen, til min tidligere klassekamerat Ole Tonny Bergum, (som døde i den ulykken, mellom Sande og Berger, som Christell så).
Og siden at jeg gikk i Drammen, på en samarbeidsavtale, (var det vel), mellom Vestfold og Buskerud, det skoleåret.
Så hendte det, at jeg hang litt, sammen med Christell, i Drammen sentrum, (husker jeg).
Og på den tida som bildet overfor er tatt.
Så dro hu meg med til en blomsterbutikk, i Strøget, på Bragernes.
Og så skulle hu kjøpe en kaktus.
Og den skulle hu barbere, og tre en kondom på.
For det var tradisjonell gave, til jenter som fylte seksten år, mente Christell.
Og det var kanskje hu med mørkt på, som står ved siden av Christell på bildet, som skulle ha den kaktusen, (tenker jeg nå).
(Hvis ikke Christell tulla, og at hu mente seg selv.
For hu fylte vel seksten år selv, den samme høsten.
For å si det sånn).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
At Christell er opptatt, av sånne politiske ting.
(Som man vel muligens må si at Operasjon Dagsverk er).
Det har jeg ikke snakka noe med henne om.
Men jeg husker at som jentunge, så hadde hu et slags broderi, (eller hva det kan ha vært), med bilde av en hippie-jente på, (var det vel), samt et peacemerke, (som var nederst på broderiet).
(Noe sånt).
Denne plakaten, (eller om det var et slags tøystykke), pekte hu på for meg, en gang rundt 1980.
(Kan det vel ha vært).
Men hu sa ikke noe.
(Hu var taus/hemmelighetsfull.
Sånn som jeg husker det).
Hu dro meg inn på rommet sitt, (en gang jeg var på besøk hos dem, siden at min far bodde der), og viste meg plakaten.
Men hu sa vel ikke noe.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Hu Ann Katrin Rognan, fylte visst seksten år, i februar 1987, (mens Christell fortsatt gikk i åttende klasse, på Svelvik ungdomsskole), så da var det nok ikke henne, som den kaktusen var til, (fra Jarlsberg 11. februar 2021):

PS 5.
Nå var det forresten sånn.
At vi på Berger skole, (hvor Christell gikk i seks år, og jeg selv gikk på i snaue fire år, (siden at jeg først bodde hos min mor i Larvik, før jeg flytta til min far på Berger)).
Vi hadde en lærer, som het Joakim Winters, (som jeg har blogga om tidligere).
Og han var leder for Fellesrådet for det Sørlige Afrika.
(Noe sånt).
Så vi på Berger skole, lærte kjempemye om apartheid, (og Namibia), da.
Vi fikk blant annet utdelt noen slags brett-spill, (muligens laget av kirke og undervisningsdepartementet), som vi måtte spille, (i en egen Namibia-uke), hvor det var om å gjøre, å ikke være neger.
For da fikk man alltid masse straffe-poeng, osv.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette, (fra DT/BB 13. oktober 1981):
