johncons

Stikkord: Hm

  • Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Deres brev fra 21. mai/Fwd: Deres brev av 16. april/Fwd: Klage/Fwd: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. september 2021 kl. 10:45
    Til: “postmottak@sivilombudsmannen.no” <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Kopi: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 21. mai.
    (Se vedlegg).
    Dette var egentlig en klage, i forbindelse med min morfar Johannes Ribsskog.
    Min danskfødte mormor fortalte meg, noen måneder/år før hu døde, (hu døde i 2009), at min morfar hadde vært aktor, under landssviker-oppgjøret, og at de hadde flytta rundt i landet, ettersom at landsviker-sakene tok slutt.
    Og da lurer jeg på om det er noen gærne nazister, som bærer nag, til Ribsskog-navnet, etter den tid.
    (Det er ihvertfall masse jævler/nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, hele tida, fra firmaer med dårlige rutiner).
    Og så lurer jeg på hvilke landssviker-saker, som min morfar, hadde en rolle i forbindelse med.
    Men det er visst umulig å få svar på, (fra Riksarkivet).
    Staten bruker masse penger på sitt ‘Bokhylla-prosjekt’, hvor de scanner millioner, (må det vel være), av bøker/aviser/tidsskrifter, og gjør disse søkbare.
    Men landssviker-arkivet ligger visst bare og støver ned, et sted.
    Og ingen, (av de statsansatte, som har rykte på seg for å være slappe), gidder å finne fram, det som publikum etterlyser.
    Så det må jeg klage på.
    Her er det viljen det går på, (at de stats-ansatte her har en slapp holdning), kan det virke som.
    Så dette må jeg klage på.
    Når det gjelder det vinmonopolet, så har jeg sett, at de har hatt kaffekopper, stående ved en datamaskin, ute på butikk-gulvet.
    Så det blir som noe lignende av en etat, (eller en forvaltningsenhet som dere sier), må man vel si.
    Som jeg tidligere har fortalt dere, så blir jeg kvalm, av navnet Nyhus.
    Da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), så ringte jeg en gang til PFU, og fikk snakke med en Nyhus der.
    Og han ble jeg kvalm av.
    For han begynte å prate om: ‘Å pisse i motvind’.
    (Noe som ikke ga noe mening, for meg.
    Så det var vel sånn at vedkommende PFU-medarbeider, var vrølete, i tillegg til å være uprofesjonell/uoppdratt.
    Noe sånt).
    Og etter det så blir jeg kvalm, av de Nyhus-folka.
    Så jeg har foreslått, at vi skulle bli enige om, at de var inhabile, (som med hu lillesøstera til Gro, som visst er en venninne av min yngre halvbror sin stemor Mette Holter).
    Men jeg ser at jeg fortsatt får brev fra dere, som er undertegnet Nyhus.
    Så jeg skjønner at dere ikke har noe respekt for borgerne.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg søkte også på Google nå, angående de rare strek-kodene, som dere har, på brevene deres.
    En strekkode står det: ‘EA’ på.
    Det fant jeg ut, av var noe fra Bring, (som vel fortsatt er et nokså nytt firmanavn, og som også er statseiet).
    Og det er noe kryptisk, om adresse-oppdatering.
    Men at det skal stå på sjølve brevet.
    Det er kanskje litt rart.
    Hvis man skal ha sånn ‘albansk adresseoppdatering’, så burde vel strek-koden ha stått, på konvollutten.
    Noe sånt.
    Og der er også sånn, at den ‘EA-strekkoden’, ikke er den eneste strekkoden, som dere har, på brevet deres.
    Det er også to andre strekkoder på brevet.
    (I bretten.
    En på hver side).
    Og hvis jeg hadde levert noen sånne brev, med merkelige strek-koder på, da jeg gikk på handel og kontor, (hvor jeg gikk tre år på 80-tallet), så hadde jeg nok fått stryk-karakter, (og ikke en sekser, som jeg fikk, på vitnemålet, etter det første året).
    Jeg fikk beste karakter, både i maskinskriving og korrodok, (korrespondanse og dokument-lære), det første året, på Sande vidergående, nord i daværende Vestfold fylke.
    (I begge disse fagene hadde vi en Tønsberg-lærer, (med lagerfrakk vel), som ble kalt ‘galten vår’, (han var muligens litt lost i Sande), av en Trond Johansen, (fra Svelvik), i klassen.
    Noe sånt).
    Så her er det mye å rydde opp i.
    Og dette er på toppen av, at jeg har sendt dere, mange titalls klager, de siste årene, som dere har nektet å gi meg erstatninger for/rydde opp i.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 13. sep. 2021 kl. 16:53
    Subject: Deres brev av 16. april/Fwd: Klage/Fwd: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen
    To: postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Cc: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 16. april.
    (Se vedlegg).
    Dere svarer på noe om _konvoluttene_ deres, når jeg spørr om deres rare strekkoder, på _brevene_.
    Så her driver dere og ror til fiskeskjær, (som de sier), kan det virke som.
    Og når det gjelder det polet på Bekkestua.
    Så var det sånn, at jeg tidligere bodde på St. Hanshaugen, (fra 1996 til 2002).
    Og der var jeg noen ganger innom polet, på 90-tallet.
    Og da hadde de en disk, som folk gikk bort til, og så bestilte de for eksempel en flaske konjakk, og så henta butikkmedarbeideren dette.
    Men på Bekkestua, så har de selvbetjening.
    Men likevel så har de en sånn gammel ‘landhandel-disk’, innerst i butikken.
    Så det er jo som Vinmonpolet i Harry Potter-bøkene.
    Og det står i media, at det er et: ‘Pilot-pol’.
    Og det betyr ikke, at det er for SAS-ansatte, eller noe lignende.
    Men det er en butikk, hvor de tester ut nye løsninger, som selvbetjeningskasser.
    Og det er visst for å spare penger, ved at vanlige kunder må være prøve-kaniner, istedet for at denne testingen blir foretatt, for eksempel i Vinmonopolet sitt hovedkontor, (av folk som får lønn for strevet).
    Så man blir som en raring, bare man går inn på dette polet, (må man vel si).
    Og den ene medarbeideren er verre enn den andre.
    Og jeg er ikke så ofte innom polet, (jeg har bodde mange å i utlandet, så jeg synes at sprit/vin/øl er dyrt i Norge).
    Så jeg vet ikke hvem som er butikksjef der, (må jeg innrømme).
    Og jeg har jobbet som butikksjef selv, i Rimi, (fra 1998 (1994) til 2002 (2004)).
    Og jeg husker at distriktssjef Anne Kathrine Skodvin forklarte, at kundene ofte, ikke klagde, i butikken.
    Men de pleide å ringe til Hakon/ICA/Hagen-Gruppen sitt hovedkontor, på Sinsen.
    Så det tror jeg dere i Staten må bli vant til.
    At hvis man ikke liker en av deres butikker, så klager man til noen på et kontor.
    Så her får dere skjerpe dere, og slutte med oppvigleri, (må jeg nesten kalle det).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg må også ta med om at jeg i årenes løp, har sendt flere titalls klager, til dere, hos Sivilombudsmannen.
    Men dere har aldri gjort noe som helst.
    Så jeg lurer på om dere egentlig skjønner hva jobben deres er der.
    Eller om dere bare aper de som jobba der før liksom, og bare gjør noe.
    (Det er også det samme med Datatilsynet, og Nasjonal Kommunikasjonsenhet.
    For å nevne noen eksempler).
    Skjerpings!
    PS 2.
    Det var vel forresten det om at jeg ble nekta å få vite om hvilke landssviker-saker, som min morfar var med på, (han var aktor under landsviker-oppgjøret), som jeg egentlig klagde på.
    Så jeg skjønner at dere er flinke til å avspore saker.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 24. mar. 2021 kl. 13:34
    Subject: Klage/Fwd: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen
    To: postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Cc: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 7. januar.
    (Se vedlegg).
    Jeg blir utsatt for noe slags ‘troll-post-angrep’, så det brevet har havnet under en del andre brev fra Jehovas Vitner og kredittopplysnings-firma, osv.
    Og det er kanskje litt dumt tema, i deres brev.
    Jeg klager da ikke på brev-malen.
    Men jeg lurte på hva alle de rare strekkodene, som dere har, på brevene deres, skal være godt for.
    Jeg har nylig kjøpt meg ny mobil, og den kom ikke med matrix-kode-leser.
    Så hva skal dette bety, lurer jeg.
    Er det for mye å be om, å bli forklart, hva disse strek-kodene skal være godt for.
    Det virker som at dere ikke veit det sjæl, når dere forklarer om dette, på en dum/feil måte.
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg gikk på handel og kontor, på 80-tallet, og hvis jeg hadde revet av en strek-kode, (fra en cola-flaske, for eksempel), og limt den på et brev, for eksempel i en innleveringsoppgave, i faget maskinskriving, (eller i faget korrespondanse og dokumentlære).
    Så hadde jeg nok strøket, (for å si det sånn).
    Jeg fikk sekser på vitnemålet, i begge disse fagene, (maskinskriving og korrodok), så her må dere skjerpe dere, (må jeg si).
    En annen ting, er at jeg har bodd mye i England, de siste årene, (fra 2004 til 2014).
    Og da jeg flytta tilbake, så ble det litt rart/dyrt, med vinmonopol.
    Så jeg har heller kjøpt kvota, på danskebåten og kiel-ferja osv., de siste årene.
    Men så har Kiel-ferja slutta å gå, på grunn av Corona.
    Og jeg har vært et par ganger, på Bekkestua Vinmonopol, nå i vinter.
    Og i februar, så var det ei Vinmonopol-dame, som liksom stod, og skulle stramme meg opp, (på veien til Whiskey-hylla).
    Er det hilseplikt på polet, lurer jeg.
    Blir ikke det som noe unorskt, (med denne hilseplikten), lurer jeg.
    Dette må jeg klage på.
    Og sist jeg var der, så skulle jeg prøve selvbetjeningskassene.
    Men da stod det en Vinmonopol-kar, (i 30-åra), og overvåket de som brukte disse kassene.
    (Dette polet er visst et ‘pilot-pol’, har jeg seinere funnet ut.
    Det er visst ikke vanlig med selvbetjeningskasser på polet).
    Og ingenting virka.
    Scanninga gikk greit.
    Men tæppinga virka ikke.
    Og han klamme Vinmonopol-ansatte, begynte da å ‘elge’.
    Og så trykket han på noe, på skjermen, (selv om jeg hadde trykket ‘bankkort’ vel, og sånne menyer/systemer skal være kundevennlige/intuitive mener jeg, jeg har gått på Norges Høyskole for Informasjonsteknologi, jobbet som Rimi-butikksjef, Matland/OBS-kassamedarbeider og handla mye i ‘selvbetjeningsjungler’, på Asda, Tesco og Sainsburys osv., i England, samt på Føtex og Bilka i Danmark, Coop og ICA blant annet i Sverige, og i ymse matbutikker i Norge).
    Og det kom opp en ‘russisk’ meny, på kortautomaten.
    (Jeg lurer på om det stod noe med bank accept, eller visa, eller noe sånt.
    Det var tre forskjellige valg).
    Og magnetstripa, (som jeg måtte bruke, for chip-løsning og tæpping virka ikke), den var ikke merket, så den var nesten umulig å se, på den vel overdimensjonerte kort-automaten, (som stod langt unna sjølve kassa-skjermen, så det var vanskelig å få noe særlig oversikt, når det ikke funka, som det skulle, det var også noe slags treghet, i forbindelsen mellom kassa og kort-automaten, kunne det virke som).
    Jeg har seinere lest på nettet, at Bekkestua Vinmonopol, er et ‘pilot-pol’.
    Men det får være måte på hvordan dritt, som de skal hive inn i butikken, selv om det er såkalt ‘pilot-løsning’.
    Hva med å skrive dette, på et skilt, utafor polet, at her er man prøve-kaniner.
    Og den andre gangen jeg var der, så hadde de, en afgansk dørvakt, (eller noe), som sa: ‘Har do monnbinn’.
    Og ei blondine, (med sølv-spenne i nakken), stod før meg i køen.
    Og hu hadde ikke munnbind.
    Men hu ble ikke stoppa/mast på, (virka det som).
    Så det er forskjellsbehandling, (må jeg si).
    Hu blondina så kanskje ut, som en flyvertinne.
    Men det blir degenerert, hvis de skal skille, mellom kunder som ser ut som flyvertinner, eller ikke, selv om butikken internt kalles noe med ‘pilot’, vil jeg si.
    Det får være måte på tullball.
    Kanskje Vinmonopolet heller burde betalt folk, for å være prøve-kaniner.
    Dette må jeg klage på.
    Vinmonopolet har monopol, så det må de vel for fanken ha råd til, (med de prisene de har, mye dyrere enn i England, på Kiel-ferja/danskebåten, i Tyskland og på Systembolaget Mall of Scandinavia osv.).
    Så dette må jeg klage på.
    De har forresten en gubbe, med grått hår, som alltid sitter i kassa der.
    Og da lurer jeg på, om dem har dårlig arbeidsmiljø der.
    Hvis gubben ikke liker, å jobbe, på gølvet, (eller ikke ønsker å bli forfremmet til leder).
    Hvis gubben bare ønsker å sitte, i kassa, hele livet, da er det noe galt et sted, (må man vel si).
    Så dette må jeg klage på.
    Når de har sånne konflikter, (gubben er tydeligvis misførnøyd med kolleger/sjefer/miljøet, siden at han ikke våger seg ut på gølvet), da er det kanskje dumt, å ha pilot-pol, på akkurat dette ‘konflikt-polet’.
    Så dette må jeg klage på.
    Dette er en dårlig løsning, fra Vinmonpolet/statsforvaltningen, må jeg si.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg har også sendt, mange titalls klager, til Sivilombudsmannen, siden jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool.
    Men jeg får aldri medhold/erstatning, i noen klager, hos dere.
    Det lukter korrupsjon lang vei da, må jeg nesten si.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 6. jan. 2021 kl. 19:02
    Subject: Re: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen
    To: postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Cc: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
    Hei,
    jeg husker godt, at Mette Holter ikke tålte, at jeg nevnte Gro Harlem Bruntland engang.
    Jeg har alltid stemt på høyresida, (Høyre eller Fremskrittspartiet), og har aldri likt Gro.
    Og da jeg sa noe negativt om Gro, (mens jeg lagde noe mat, på kjøkkenet, til Arne Thomassen og Mette Holter, som jeg leide av, i et ‘sandwich-år’, fra studiene), så klikka Mette Holter, og forklarte at hu, (som vi besøkte i Parkveien, en gang, på begynnelsen/midten av 80-tallet), hadde vært venninne med Gro, under oppveksten.
    Og at det ikke var lov å si noe stygt om Gro.
    Og det er vel kjent, at du, er lillesøstera til Gro Harlem Bruntland.
    Så da er du inhabil, mener jeg.
    Det kan kanskje ha vært, at Mette Holter skøya.
    Og fortalte en gang, at hu og ei amerikansk venninne av henne, (ei tjukk dame med svart/mørkt hår, ved navn Victoria/Vicky, som emigrerte til Trondheim), hadde gått i hotpants, mens de bodde hos Ancona-mafia-familien, i USA, (i Brooklyn ifølge min halvbror Axel, som vokste opp med Mette Holter som stemor).
    Men Ancona er visst mer kjent for å være i Ku Klux Klan, (ettersom jeg har forstått det).
    (Dette var det om i media, for noen år tilbake.
    Noe om en Ku Klux Klan-leder, i Amerika, som het Ancona).
    Så det er mulig at Mette Holter skøyer med sånt.
    Men når hu har sagt disse greiene, (om sitt vennskap til Gro), så må jeg få lov å forklare dette videre, (og peke på at du er lillesøstera til Gro), vil jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tir. 5. jan. 2021 kl. 09:46 skrev postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>:
    Vår ref 2020/2837
    Vennlig hilsen
    Erlend Kragh Nyhus | rådgiver
    e-post: postmottak@sivilombudsmannen.no
    2 vedlegg
    IMG_20210926_0001 paint.jpg
    434K
    IMG_20210926_0002 paint.jpg
    641K

    PS.

    Her er vedleggene:

    IMG_20210926_0001 paint

    IMG_20210926_0002 paint

  • Jeg sendte en e-post til Norgesenergi

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    SV: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. september 2021 kl. 15:08
    Til: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>
    Kopi: svc.no.nova@lowell.com, kundesenter.no@lowell.com, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post@finkn.no, lbf@lbf.no, kundeservice@hafslundstrom.no, hrwuk@hrw.org, amnestyis@amnesty.org, post@sivilombudsmannen.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@baerum.kommune.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
    Hei,
    etter at jeg sendte den forrige mailen, så har jeg fått en faktura fra Norgesenergi (med fakturadato 13. september).
    Og de har fakturert strøm fra 1. august og nettleie, (fra Elvia), fra 1. juli.
    De skriver at jeg har gjort et godt valg.
    Men jeg har ikke byttet strøm-leverandør.
    Men det er mulig at kommunen kan ha gjort det.
    De byttet dørlås her, på begynnelsen av coronaen, uten å sende noe skriftlige, (kun noen kryptiske talebeskjeder la de igjen, som jeg trodde måtte være angående en Erik i Sandvika, eller noe, for det ga ikke noe særlig mening).
    Så dette er muligens noe slags uskikk, (eller noe lignende), fra kommunen.
    Hvis ikke det er noen nett-troll som har tullet.
    På husleie-kontrakten står det at kommunen ønsker å bytte til LOS, men det er mulig at de liksom har ombestemt seg, før de skrev ut den kontrakten, selv om det kanskje ikke gir så mye mening.
    Men de har kanskje en slags hersje-kultur).
    Erik Ribsskog
    søn. 19. sep. 2021 kl. 12:59 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:
    Hei Erik,
     
    Takk for at du tar kontakt med oss.
     
    Vi trenger ditt kundenummer hos oss for å kunne se på dette.
    Dersom du er kunde hos oss og Nav skal betale må Nav kontakte oss slik at vi får registrert fakturainformasjonen til Nav.
    Hører fra deg.
     
    Ønsker deg en fin dag!
    Vennlig hilsen 
    Hege | Kundebehandler
    T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
    LOS AS 
    Kjøita 18, 4630 Kristiansand
    Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
    los.no | Facebook: losenergi
    Åpningstider
    T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00
     
      ——————- Opprinnelig melding ——————-
    Fra: eribsskog@gmail.com;
    Mottatt: Sun Sep 12 2021 00:46:20 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
    Til: svc.no.nova@lowell.com;
    Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; kundesenter.no@lowell.com; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no; lbf@lbf.no; kundeservice@hafslundstrom.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no;
    Emne: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 3. september.
    (Se vedlegg).
    Dette har jeg forklart om, i min mail, (se videresendt melding).
    Det virker som at dere ignorerer det jeg har skrevet der.
    Det er som sagt Nav Bærum som har forpliktet seg til å betalte min strøm-regninger, (siden høsten 2018).
    Og jeg har levert disse regningene i tide, hver måned, siden august/september 2018.
    Det er heller ikke jeg som har inngått strøm-avtalen personlig.
    Det må være kommunen som har gjort det, (i mitt navn).
    Og i den fornyede leie-kontrakten, (fra forrige måned), så står det, at Bærum kommune sin boligbistand-avdeling forbeholder seg retten til, å bytte strøm-leverandør, (på vegne av meg), til et firma som heter LOS, (som visst lover en måned gratis strøm osv.).
    Jeg vet ikke om det er det som har skjedd her, og at Hafslund ikke har fått med seg dette.
    Jeg har ikke fått noe informasjon fra kommunen, om når de akter å bytte til LOS.
    Men de er generelt dårlige til å informere, (her ute i Bærum), vil jeg si.
    Blant annet så har jeg bare overtatt kabel-TV-kanalene til den forrige beboeren.
    Jeg har ikke inngått noen kabel-TV-avtale, i mitt eget navn.
    Jeg har bare overtatt de kanalene som den forrige beboeren liker.
    Jeg liker for eksempel MTV-kanalene.
    Men siden at Bærum kommune ikke har gitt meg noe informasjon om den TV-avtalen som foreligger for leiligheten, så har jeg ikke kontaktet Telenor om dette, (siden at jeg da ikke har noen ordentlig referanse, å oppgi).
    Så dette er at Bærum kommune gjør det på en bestemt (dum) måte, for kommunale boliger, og så har de lagd noe surr.
    Og så får jeg innkassovarsel.
    Det er jo latterlig.
    Det var også det samme, når det gjaldt plen-klipping.
    De ga meg en svær perm, med informasjon, når jeg flytta inn.
    Men det stod ikke et ord om hvem som har ansvaret for å klippe plenen her.
    Så jeg lurte i førsten på om jeg måtte kjøpe meg en gressklipper, eller ikke.
    (Før det plutselig dukka opp noen, (antagelig fra kommunen), som klipte plenen.
    Og etterhvert så dukka de opp med trykkluftborr, (for å bytte noen heller utafor leiligheten), sånn at jeg fikk hjernerystelse, mer eller mindre).
    Og dette kunne jeg jo ha spurt de om.
    Men de løy på visningen, om at det var gardinstang i stua, og en del annet.
    (Og de hadde visningen etter kontrakt-underskrivelsen).
    Så jeg ble litt frika ut, (for å si det sånn).
    Men nå håper jeg at dere skjønner, at det er Nav Bærum som dere må kontakte.
    Det er de som har ansvaret for å betale disse strøm-regningene.
    Dette opplyste jeg også om i den forrige mailen.
    Så at dere skal ha så tungt for det, det høres rart ut, må jeg si.
    Bærum kommune sin bolig-bistand-avdeling, (som de kaller det), holdt tidligere til hos Nav, men de holder nå til i Brambini-gården, (heter det vel).
    Det er et slags anneks til rådhuset, som er oppkalt etter Bærums italienske ‘grunnlegger’ Brambini.
    Så er litt inspirert av denne italienske linken, og gjør ting på en litt unorsk måte, kan det virke som.
    Men dere må nesten likevel kontakte Bærum kommune, om disse regningene, siden at det er deres ansvar å betale disse.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 31. aug. 2021 kl. 06:20
    Subject: Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    To: <svc.no.nova@lowell.com>
    Cc: <sfovpost@statsforvalteren.no>,post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
     
    Hei,
    denne saken har jeg sendt om til Hafslund, (og Statsforvalteren).
    Det er sånn, at Nav Bærum har forpliktet seg, til å betale mine strøm-regninger, ifølge forskjellige vedtak.
    Så her er det en glipp, (eller to glipper), fra Nav.
    Jeg har levert strøm-regningene, en gang i måneden, hos Nav.
    (Jeg har reist til Sandvika, og levert de selv).
    Og det har funka greit, i tre år nå.
    Men nå har visst Nav fått nok, av sine egne vedtak, og begynt med noe slags oppvigleri, og nekter visst og betale, disse strøm-regningene.
    Men det burde egentlig bare være å kontakte Nav.
    Jeg kan skaffe kopi at de nevnte vedtakene, hvis det trengs.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ble litt frika ut av, at dere skriver mail-adressen min, på en sånn rar måte.
    Hvorfor har dere klistra personnummeret mitt, inn i mail-adressen.
    Det er ikke noe jeg har for vane å gjøre, (for å si det sånn).
    Hvorfor har dere gjort noe så merkelig, lurer jeg.
    Skjerpings!
    PS 2.
    Her kan dere se mailen som jeg sendte Statsforvalteren og Hafslund, (blant annet), om dette, for noen dager siden:
    ‘Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Oppdatering/Fwd: Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>25. august 2021 kl. 01:16
    Til: sfovpost@statsforvalteren.no
    Kopi: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kundeservice@hafslundstrom.no
    Hei,
     
    foreleden dag, så fikk jeg et nytt inkassovarsel, fra Hafslund, i posten.
     
    Siden høsten 2018 så har jeg som sagt leiet kommunal bolig, av Bærum kommune.
     
    Og siden at jeg går på sosialen, så har de betalt strøm og husleie.
     
    (I følge X antall skriftelige vedtak.
     
    Som Nav nå har begynt å tulle med).
     
    Jeg har da to ganger per måned, dratt ned til Sandvika, for å levere husleie-faktura og strøm-faktura, til Nav.
     
    Og det har funka bra.
     
    Helt til nå nylig, når Nav liksom har fått ‘mensen’, kan det virke som.
     
    Når det gjelder inkassovarselet i vedlegg-filen.
     
    Så var det sånn, at jeg leverte den fakturaen, i postkassa til Nav Sandvika, på 23. juli.
     
    (Jeg ser på nettbanken nå, at jeg kjøpte en enkeltbillett, i Sandvika, den dagen.
     
    Etter å ha gått ned dit, for å få litt ‘Corona-trim’.
     
    For å si det sånn).
     
    Så Nav har skulka to innbetalinger på rad, (til Hafslund), kan det virke som.
     
    Så om de har blitt jihadister der, eller hva det kan være.
     
    Dette må jeg klage på.
     
    Det er jeg som får smellen her, (ved at jeg får inkasso-varsler og det som verre er).
     
    Så dette må jeg klage på.
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Det er også sånn, at Nav er innadvendte, når det gjelder å forklare om, når de trenger å motta disse regningene, i forhold til faktura-datoen.
     
    Man skulle kanskje tro at de ville informere om sånt.
     
    Men nei.
     
    Og de har også en konvertert forslags-postkasse der, som de, (en Nav-Steinar, med kroppsarbeider-fysikk), maner folk til å bruke, når man går for å levere bilag, på konvensjonelt vis, i resepsjonen.
     
    Og angående når man skal bruke denne konverterte forslags-postkassa, det er de også innadvendte angående, vli jeg si.
     
    (Man skulle kanskje tro at de ville informert om dette, i et møte, eller noe.
     
    Men nei).
     
    Men det er kanskje fordi at vi mer eller mindre er i union med Tyskland nå, og at de liksom har blitt nazister.
     
    Noe sånt.
     
    Dette må jeg klage på.
     
    Det var også sånn, at jeg for mer enn ti år siden, (da jeg bodde i England), prøvde å få utbetalt min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).
     
    Men da begynte de, (hos Nav), bare å kveme, etter alle kunstens regler.
     
    Så det var ikke mulig å få noe klart ut av de.
     
    Og jeg har lest på nettet, (noen som heter Nasjonale Varslingsgruppe har skrevet om dette), at Nav reduserer sosial-støtte-satser, for varslere/høyre-folk, (som meg), fordi at denne typen varsling, ikke er i overenstemmelse, med den kommunistiske tanken, om hva som er politisk korrekt.
     
    Så dette kan muligens være, at Nav liksom, har blitt Nord-Koreanske.
     
    Noe sånt.
     
    Så dette må jeg klage på.
     
    Skjerpings!
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 25. jul. 2021 kl. 03:16
    Subject: Klage
    To: <sfovpost@statsforvalteren.no>
    Cc: post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
     
     
    Hei,
     
    siden 2018, så har jeg bodd, i en kommunal bolig, på Bekkestua.
     
    Og man skal da levere strøm-regninger og husleie-regninger til Nav.
     
    (Nav Sandvika har slutta med e-post, de tror visst at vi lever på 80/90-tallet.
     
    Så man kan ikke bare maile regningene.
     
    Og de har ikke forklart om disse kan sendes i posten.
     
    Men de har en ‘russisk’ postkasse, i en krok/gang der, som resepsjonistene begynner å gnåle om, hvis man prøver å levere et bilag, i den vanlige resepsjonen.
     
    Dette var en Steinar, som satt i resepsjonen, våren/sommeren 2018.
     
    Og den kundeservicen ble jeg litt paff/satt ut av, må jeg si.
     
    Så det må jeg klage på).
     
    Og Nav holder til i Løkketangen Senter, og de har også en postkasse #2 der, som står, i en av gangene, inne på senteret, (utafor Nav-lokalet).
     
    Dette er en postluke.
     
    Og den er litt trang/lang.
     
    Og noen ganger har Nav teip, inne i denne post-luken.
     
    Som om Emil i Lønneberga jobber der, og driver med sine hyss.
     
    Og det som skjedde, var at jeg postet en av Nav sine ‘skjema-konvolutter’, (som de sier at man skal bruke), på 22. juni.
     
    Og det var en strøm-regning, med forfall 24. juni.
     
    Og så fikk jeg juli-strøm-regninga i posten, for noen dager siden.
     
    Og da lå det et inkasso-varsel der.
     
    Nav hadde ikke betalt juni-regninga.
     
    De har bare kasta brevet mitt, (kan det virke som).
     
    Så jeg har fått inkasso-varsel.
     
    Og jeg har levert dem inkasso-varselet, (se vedlegg).
     
    (På samme måte, gjennom det hølet i veggen).
     
    Men jeg vet ikke om de har betalt den.
     
    Og jeg lurer på om de kommer til å kutte strømmen.
     
    Og jeg har muligens fått dårlig credit-score, på grunn av at Nav sitt tull, har ført til at Hafslund har sendt dette til et inkasso-byrå, (Lowell).
     
    Så jeg må klage på Nav her, og deres hyss/pøbel-streker.
     
    Dette er i tillegg til tidligere tull.
     
    ‘Nazistene’ hos Nav, nekter også å gi meg ordentlig tann-behandling.
     
    Så jeg har en hul tann i kjeften nå.
     
    Så jeg kan bare tygge på den ene sida av kjeften, (og der mangler jeg en tann, (selv om min onkel er tannlege), så det går mest i hakkemat, osv.).
     
    Og Nav, (ei Anita der vel), sendte meg også, til et hjem for narkomane, i 2018, (etter at Nav i Trondheim, hadde kasta meg i kulda for å dø, og jeg endte opp på Østlandet igjen, hvor Nav i Oslo sendte meg til Bærum igjen, siden at jeg var folkeregistrert her).
     
    Istedet for å gi meg støtte til herberge/hotell, som vel er vanlig.
     
    Så de er ondskapsfulle der, virker det som.
     
    Så det må jeg klage på.
     
    Jeg blir også forfulgt av noen nett-troll, som har bestilt masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), under Corona-en.
     
    Og jeg har tidligere fått fem timer fri rettshjelp av dere, i forbindelse med en omsorgssvikt-sak.
     
    Men advokaten, (ei Ida Valen Rukke), svek, (hu bytta arbeidsgiver, og den gamle arbeidsgiveren stjal omsorgssvikt-saken, uten å gi meg erstatning), og dere har etter dette nektet meg fri rettshjelp, uansett hva det gjelder.
     
    Og jeg har også hatt problemer med humørsyke/korrupte byråkrater i forbindelse med arve-saker, arbeids-saker, og det ene med det andre.
     
    Uten å få noe fri rettshelp, (når jeg har klaget til dere).
     
    Så det er ikke sånn, at det første jeg tenker på alltid, er å klage til dere.
     
    Så dere får prøve å slutte å være så gjerrige når det gjelder å gi meg fri rettshjelp, (og denslags).
     
    Skjerpings!
     
    Erik Ribsskog
     
    IMG_20210825_0001 paint.jpg
    638K ‘.
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Date: man. 30. aug. 2021 kl. 08:49
    Subject: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    To: Ribsskog Erik Løvenbalk <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
    Du har kr 2 963,80 ubetalt til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) og du risikerer at gebyrene øker. Dette kan vi unngå!
    Vipps eller betal med kort:
    Logg inn med BankID på https://min.lowell.no.
    Betal gjennom banken din:
    Beløp: 2 963,80
    Konto: 63180520351
    KID: 0136068872052410068
    Kan du ikke betale nå, eller har du spørsmål?
    Chat med en rådgiver fra https://min.lowell.no, eller ring oss på 23171010.
    Hilsen oss i Lowell Norge AS
    ————————————
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013606887205241006164
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1300000000391
    NB: Oppgi alltid saksnummer 36068872 ved henvendelse til oss.
  • Det er visst noen som driver og skriver dritt om meg på Reddit. Er det Jenny Skavlan #2. Hm

    dritt om meg

    https://old.reddit.com/r/norge/comments/pt82lk/til_frontalangrep_p%C3%A5_fpu_ikke_lenger_til_nytte/?sort=qa

    PS.

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:

    old reddit statcounter

  • Min farmor Ågot fortalte meg på slutten av 70-tallet, at hu hadde jobba som tjenestepike for Jebsen, (på Berger gård). Men Quisling sin avis Fritt Folk, vil visst istedet ha det til, at hu jobba som tekstilarbeiderske. Hm. (Fra Fritt Folk 26. november 1943)

    IMG_20210922_110915

    PS.

    Som det står overfor, så var min farfar Øivind Olsen snekker.

    Og han jobba, (på den tida), i sløydsalen visstnok, på Jebsen sin skole, (gamle Berger skole), med å produsere stamper, til bruk i tekstilproduksjonen.

    Så det er mulig, at min farfar, dukka opp på tekstilfabrikken, med noen ny-snekrede stamper.

    Og så ble min farmor kanskje begreistra da, siden at de fikk så fine stamper, (til å legge tøyet i, var det vel muligens).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Siden at min farfar holdt til, i sløydsalen, på gamle Berger skole.

    Så kan det kanskje ha vært sånn, at det var Berger-guttene, som snekret disse stampene.

    Og at min farfar ledet arbeidet, (som en slags sløyd-lærer).

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Dette var Øystein og Glenn sine spilleautomater (hvis jeg har forstått det riktig)

    glenn og øystein sine automater

    PS.

    Som jeg har blogget om, så var det min ide, at min tremening Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen, skulle gjøre sin hobby, (å bygge spilleautomater), om til en virksomhet.

    Men Øystein ville heller ha Glenn med på laget.

    Siden at Glenn fikk noen hundre tusen, (var det vel), i erstatning, etter en moped-ulykke, (på 80-tallet).

    (Det var på begynnelsen av 90-tallet, at Glenn og Øystein begynte sitt spilleautomat-firma Action Arcade.

    For å si det sånn).

    Og enkelte ganger, (når jeg hadde fri fra Rimi-jobbing), så shanghai-et Glenn og Øystein meg.

    Jeg har kalt Glenn og Øystein for: ‘To rare småttinger fra Romerike’.

    Og begge er kortvokste.

    Øystein er jo adoptert fra Korea, så han regnes muligens som høy der, men i Norge så er han en korting, (må jeg si).

    Og det samme med Glenn.

    Selv om han ikke er fra Korea.

    Men med sitt mørke hår så er han kanskje av same eller tater-slekt.

    (Noe sånt).

    Jeg leste et sted, at tatere ofte arbeidet som blikkenslagere.

    Og Glenn jobber for sin onkels blikkenslager-firma, (som Glenns farfar startet).

    Så det kan kanskje være sånn, at Glenn er av tater-slekt.

    (Selv om jeg aldri har spurt han om, hvorfor han er litt lav, og har mørkt hår.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det var jo egentlig Øystein og jeg, som var ‘radar-paret’.

    Jeg møtte tilfeldigvis Øystein, på Oslo City, en gang studieåret 1989/90, (mens jeg bodde på Abildsø).

    Og Øystein ville at jeg skulle besøke han oftere, ute i Lørenskog.

    Han ville heller at vi skulle være som brødre eller fettere, enn som tremenninger.

    (Kunne det virke som).

    Og da jeg tilfeldigvis fikk meg jobb, i Lørenskog, (gjennom min en kamerat av min tidligere stefar Arne Thomassen).

    Så var Øystein innom, mer eller mindre hver dag, (på Matland/OBS Triaden), og ville avtale at vi skulle finne på noe, etter at jeg var ferdig med arbeidsdagen.

    Og det var en ting.

    Men plutselig en dag, så var Glenn også med.

    Glenn var en ganske ny skole-kamerat av Øystein.

    (Fra Skedsmo videregående.

    Var det vel muligens).

    Så Øystein hadde funnet seg enda en bror/fetter, (kunne det virke som).

    Så vi ble etterhvert nesten som tre brødre eller fettere, da.

    (For å si det sånn).

    Eller som tre kamerater/’radar-gjengen’, da.

    (Noe sånt).

    Og Glenn var først litt uspiselig for meg, siden at han liksom hadde dukket opp fra ingensteder, (sett fra mitt synspunkt), og blitt en i ‘radar-gjengen’.

    Men han likte å spille fotball.

    Og det var ikke noe som Øystein og jeg vanligvis pleide å spille.

    Så Glenn var litt artigere/norskere/sporty-ere enn Øystein, (som var veldig amerikanisert/’vest-tysk’/dimmi/gotisk), kunne man kanskje si.

    Så da var det også litt ‘morosamt’, med en ny bror/fetter/kamerat, (kan man kanskje si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Glenn er jo fra en håndverker-slekt.

    Og det ble vel sånn til slutt, at Glenn pleide å stå i kjelleren på Spider-Man, (i Kirkegata), og mekke på spilleautomater.

    (Eller om det var omvendt.

    At det var Øystein som stod og snekret, på kabinettene, i kjelleren, hos Spider-Man.

    Og så kjørte Glenn rundt omkring, (og tømte automater).

    Hm).

    Arcade Action samarbeidet med Spider-Man.

    (Kunne det virke som).

    Og Arcade Action hadde verksted i kjelleren til Spider-Man, i Kirkegata.

    (For å si det sånn).

    Og jeg var vel og så på at Glenn, (eller om det var Øystein), jobba der, en eller to ganger.

    (Noe sånt).

    Og så ble jeg dratt med, (den nevnte gangen), på en tømme-runde, til Follo.

    Glenn og Øystein ville kanskje vise fram, at de kjente en ‘norsking’, (nemlig meg).

    Siden at de selv var en koreaner og en tater/same, (eller noe lignende).

    (For å si det sånn).

    Så jeg ble kanskje brukt som en slags ‘trustee’, (som britene sier), av Glenn og Øystein sitt firma Arcade Action, (eller om de bytta navn til Action Arcade).

    Og jeg husker også at jeg ble dratt med, til en video-utleie-sjappe, på Bislett.

    Hvor Glenn og Øystein hadde spilleautomater.

    (Det var en ung nordmann, (som jeg lurer på om het Henning), som hadde ei slank asiatisk samboer-dame/kjæreste.

    Som drev den video-sjappa.

    Sånn som jeg husker det).

    Og jeg ble også dratt med til Spiderman, og TG 93, (hvor Øystein var film/kino-ansvarlig), og til TG 94, (hvor jeg jobba noen økter, som pengeveksler for dem, de dagene jeg hadde fri fra Rimi, den påsken).

    Og før jeg dro i militæret, (noe jeg gjorde i juli 1992).

    Så ville Glenn og Øystein at jeg skulle la de bruke navnet mitt, for å stå som ansvarlig, for noen ulovlige poker-automater, ute i Lillestrøm, (mot et lite vederlag).

    (Noe sånt).

    Men det takket jeg nei til.

    Men de ga seg ikke.

    De ville vite hva grunnen var.

    Og grunnen var vel åpenbar, at dette var noe kriminelt.

    Men det ville de ikke høre på.

    De mente at det var pysete, å være redd for å gjøre noe ulovlig.

    (Noe sånt).

    Så jeg måtte også si noen gloser, om at jeg ikke ville ha noe på rullebladet, i tilfelle at jeg en dag ønsket å reise til USA.

    (For jeg hadde vel lest et sted, at man måtte ha reint rulleblad.

    For å dra på ferie til USA.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Om Øystein er dimmi, (som jeg er inne på overfor).

    Det har jeg tenkt litt mer på.

    Og han, (sånn som jeg husker det), å ha ost og skinke, på brødskiva.

    Og skinke det spiser vel ikke muslimer.

    Men han drikker ikke.

    Og han dro meg med på en kebab-sjappe, (i Brighton, muligens den andre sommeren vi var der, (sommeren 1990), da vi besøkte vår tidligere vertsfamilie), før jeg hadde hørt om kebab omtrent.

    Men akkurat denne kebab-sjappa, hadde unge/attraktive, hvite kvinnfolk, bak disken.

    Og de hadde noen fantastisk gode/mettende kebaber, som jeg ikke har smakt noe lignende av der seinere.

    (Selv om jeg har bodd i England, i ti år, fra 2004 til 2014.

    Og når jeg selv da, (i Newcastle og Liverpool), har prøvd å kjøpe kebab, (de hvite damene var da bytta ut med kjedelige pakistanere).

    Så fikk jeg bare noen tørre remser, med kebab-kjøtt, i et isopor-beger.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og ikke noe lignende av de digge fristelsene, fra Brighton.

    (For å si det sånn).

    Disse kebabene, (fra 1990), var i pita-brød, og med rikelig mengder delikat saus over, (man kunne velge mellom hvit og oransje saus, (og mange andre slag, som helt over, med en slags øse), og sausen var helt fersk virka det som, for det var en veldig populær kebab-sjappe, som lå mellom togstasjonen og Churchill Square), og muligens noe lignende fyll av ‘Oslo-kebab’, da.

    Noe sånt).

    Og Øystein drikker ikke, (noe heller ikke Glenn gjør).

    Og det er jo unorskt, (må man vel si), å ikke drikke.

    Så da kan man kanskje lure, om det er noe dimmi/jihadist-greier.

    Hm.

    Og Øystein var også veldig glad i Maliks sine burger-sjapper, (Maliks var bygget opp penger, fra den pakistanske heroin-handelen, har jeg seinere hørt rykter om), på andre halvdel av 80-tallet.

    Og Øystein likte også å dra på automat-haller, i Oslo, (RA4 og en i Skippergata muligens, som lå ved siden av Maliks nederst i Karl Johan), som var drevet av innvandrere, (på 80-tallet), sånn som jeg husker det.

    (En gang Øystein dro meg med til Maliks i Karl Johan, på slutten av 80-tallet.

    Så kjøpte han to burgere.

    Og så åt han en.

    Og så forsvant han til spillehallen, (som hadde inngang fra både Skippergata og Maliks).

    Og så ble han borte, i en halvtime.

    Og jeg åt da den andre burgeren hans, for skøy, (for jeg var veldig glad i burgere, og skulle liksom tulle), da.

    Jeg lurer på om Øystein sin Lørenskog-kamerat Are var med.

    Og muligens min Berger/Sande-kamerat Kjetil Holshagen.

    Noe sånt.

    Og vi tre satt pent ved et bord, (inne på Maliks), mens Øystein bare forsvant, i en ‘evighet’.

    For å si det sånn).

    Så Øystein er/var muligens litt luguber.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Den Maliks-en som Øystein dro med Kjetil, Are og meg på, (en gang rundt 1988), nederst i Karl Johan.

    Den er nå en Synsam-butikk, (så det ut som fra Google Maps).

    Og spillehallen er visst nå en Subway-restaurant.

    (Noe sånt).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Min ‘trustee-virksomhet’ er visst fortsatt oppe og kjører, (selv om Øystein kuttet meg ut, på teatralsk vis, sommeren/høsten 1993, (og all min befatning, med dette foretaket, etter den tid, har vært gjennom Glenn Hesler)):

    min trustee virksomhet

    https://www.purehelp.no/m/company/details/arcadeactionysteinandersen/965351825

    PS 7.

    Glenn og Øystein tilbydde meg, (eller om de egentlig spottet meg), å kjøpe aksjer, i dette foretaket, på begynnelsen av 90-tallet, (da dette firmaet var i oppstart-fasen).

    Så Arcade Action skulle egentlig være et aksjeselskap, (sånn som jeg husker det).

    Men hvis jeg ikke tar feil.

    Så stokket de noen ganger om på navnet.

    Sånn at firmaet het Arcade Action, det ene året.

    Og så Action Arcade, det andre.
    (Noe sånt).

    Så det kan kanskje være sånn, at de har hatt flere organisasjonsnummer.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her nevnes kjelleren under Spider-Man-butikken, men ikke et ord om Glenn og Øystein, (de hadde forresten bare, et lite kott der nærmest, sånn som jeg husker det):

    ikke et ord om glenn og øystein

    https://www.pressfire.no/artikkel/I-en-kjeller-i-Oslo-finner-du-n-dette

    PS 9.

    Spider Man-butikken holdt til i Kirkegata 32, (fra Dagbladet 23. september 1993):

    kirkegata 32

    http://www.e-pages.dk/dagbladet/22212/14/

    PS 10.

    Her har visst andre interesser tatt over:

    blitt hotellrom

  • Min tidligere husvertinne Berit Jorås, (hu som ikke tålte matlukt), fra Abildsø og Min Bok 2, har visst flytta til Sveits. Noe sånt

    flytta til sveits

    PS.

    Jeg lurer på om det her er hu fra BI, som jeg delte bad og kjøkken med, den første tida jeg leide av Berit og Gunnar Jorås, på Abildsø, (fra Oslo Adressebok 1990/91):

    fra bi bad og kjøkken

    https://www.nb.no/items/701fb0456b3fe5fcc63d4ddb061c3399?page=617&searchText=%22enebakkveien%20239B%22

    PS 2.

    Sånn som jeg husker det, så hadde hu fra BI lysere hår, så det er mulig at hu Langslet bodde der, året etter, eller noe i den duren, (fra Akershus Amtstidende 24. oktober 1983):

    lysere hår

    Hu var et par år eldre enn meg, (som hu Tone Irene Langslet).

    Og så hadde hu permanent, (en slags 80-talls-frisyre, som nesten kunne minne om de frisyrene, som de mest feminine damene har, i western-filmer, osv.).

    (Noe sånt).

    Og så var hu veldig feminin, (i måten hu oppførte seg på og kledde seg).

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Når det gjelder hu ‘hybel-dama’, (fra Abildsø).

    Så kan det ha vært sånn, at det var kjæresten hennes, (en som pleide å dukke opp der om kvelden,  i en folkevognboble, og banke på vinduet hennes), som gikk på BI.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Her kan man se min stesøster Christell, det første året på videregående. (Fra Tønsbergs Blad 11. oktober 1988)

    christell første år på vgs

    https://www.nb.no/items/758065bb113a85101ea8b18d8cf06488?page=5&searchText=humblen

    PS.

    Hvis jeg skulle tippe.

    Så var det sånn at Christell gikk på videregående i Holmestrand, fordi at hu ikke hadde gode nok karakterer, til å komme inn på allmenn, i Sande, (som lå et par mil nærmere Berger).

    Det var ihvertfall sånn, at Christell gikk på Bjørknes privatskole, (i Oslo), i et år, (skoleåret 1992/93), for å ta opp fag, (etter videregående).

    (Hu var vel antagelig Russ 91.

    Siden at hu begynte på videregående, høsten 1988.

    For å si det sånn).

    Så hva hu dreiv med, skoleåret 1991/92.

    (Skoleåret etter at hu var russ.

    Og skoleåret før hu begynte på Bjørknes).

    Det kan man kanskje lure på.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Dette skoleåret, (1988/89).

    Så bodde Christell mye, hos sin eldre halvbror Jan Snoghøj, på Gulskogen, (i Drammen).

    Hu tok visst bussen en del, mellom Holmestrand og Drammen, (via Berger).

    (Det er kanskje derfor at hu ser litt trøtt ut.

    For bussen tok vel cirka en time, til Berger, (via Sande).

    Og så en time til, (med buss), fra Berger til Drammen.

    Og så en halvtime til, (med enda en buss), fra Drammen til Gulskogen.

    Noe sånt).

    For selv om hu gikk på skole i Holmestrand.

    Så hadde hu visst sett vraket, av bilen, til min tidligere klassekamerat Ole Tonny Bergum, (som døde i den ulykken, mellom Sande og Berger, som Christell så).

    Og siden at jeg gikk i Drammen, på en samarbeidsavtale, (var det vel), mellom Vestfold og Buskerud, det skoleåret.

    Så hendte det, at jeg hang litt, sammen med Christell, i Drammen sentrum, (husker jeg).

    Og på den tida som bildet overfor er tatt.

    Så dro hu meg med til en blomsterbutikk, i Strøget, på Bragernes.

    Og så skulle hu kjøpe en kaktus.

    Og den skulle hu barbere, og tre en kondom på.

    For det var tradisjonell gave, til jenter som fylte seksten år, mente Christell.

    Og det var kanskje hu med mørkt på, som står ved siden av Christell på bildet, som skulle ha den kaktusen, (tenker jeg nå).

    (Hvis ikke Christell tulla, og at hu mente seg selv.

    For hu fylte vel seksten år selv, den samme høsten.

    For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    At Christell er opptatt, av sånne politiske ting.

    (Som man vel muligens må si at Operasjon Dagsverk er).

    Det har jeg ikke snakka noe med henne om.

    Men jeg husker at som jentunge, så hadde hu et slags broderi, (eller hva det kan ha vært), med bilde av en hippie-jente på, (var det vel), samt et peacemerke, (som var nederst på broderiet).

    (Noe sånt).

    Denne plakaten, (eller om det var et slags tøystykke), pekte hu på for meg, en gang rundt 1980.

    (Kan det vel ha vært).

    Men hu sa ikke noe.

    (Hu var taus/hemmelighetsfull.

    Sånn som jeg husker det).

    Hu dro meg inn på rommet sitt, (en gang jeg var på besøk hos dem, siden at min far bodde der), og viste meg plakaten.

    Men hu sa vel ikke noe.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Hu Ann Katrin Rognan, fylte visst seksten år, i februar 1987, (mens Christell fortsatt gikk i åttende klasse, på Svelvik ungdomsskole), så da var det nok ikke henne, som den kaktusen var til, (fra Jarlsberg 11. februar 2021):

    februar 1971

    PS 5.

    Nå var det forresten sånn.

    At vi på Berger skole, (hvor Christell gikk i seks år, og jeg selv gikk på i snaue fire år, (siden at jeg først bodde hos min mor i Larvik, før jeg flytta til min far på Berger)).

    Vi hadde en lærer, som het Joakim Winters, (som jeg har blogga om tidligere).

    Og han var leder for Fellesrådet for det Sørlige Afrika.

    (Noe sånt).

    Så vi på Berger skole, lærte kjempemye om apartheid, (og Namibia), da.

    Vi fikk blant annet utdelt noen slags brett-spill, (muligens laget av kirke og undervisningsdepartementet), som vi måtte spille, (i en egen Namibia-uke), hvor det var om å gjøre, å ikke være neger.

    For da fikk man alltid masse straffe-poeng, osv.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette, (fra DT/BB 13. oktober 1981):

    egen namibia uke

  • Og enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Oslo
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. september 2021 kl. 03:11
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Emma <sara.waechter1971@web.de>
    Date: fre. 4. jun. 2021 kl. 09:14
    Subject: Re: Oslo
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Eribsskog, Oslo too?