Stikkord: Hm
-
Mer fra Gmail
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>AttesterErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. juli 2021 kl. 04:38Til: Ingebrigtsenisa@gmail.comHei Isa,jeg prøver igjen.De papirene som jeg etterlyste på Facebook, for cirka ti år siden, (som lå igjen på Løvås etter meg).(Blant annet skrytebrev fra Rimi-Hagen i forbindelse med at jeg som butikksjef vant driftskonkurransen Rimi Gullårer, med Rimi Langhus, for andre halvdel av 2001).Kan du få sendt de nå tror du?Erik Ribsskog -
Mer fra Bærum
På torsdag kveld, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Meny burde kanskje investert i noen nye handlevogner:

PS 2.
Jeg var der cirka et kvarter før de stengte, og da ville alle på kveldskiftet hjem til mor, (kunne det virke som), siden at de hadde laget en slags mur der, i inngangspartiet:

PS 3.
Her er mer om dette:

PS 4.
Enda mer om dette:

PS 5.
Og enda mer om dette:

PS 6.
Og enda enda mer om dette:

PS 7.
Og enda enda enda mer om dette:

PS 8.
Denne dusjsåpa var det litt gris/søl på, (la jeg merke til):

PS 9.
Meny hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

PS 10.
Her har Meny, (det var en ung asiater vel), tatt ned gitteret, tre minutter før stengetid, (etter min klokke):

PS 11.
Extra hadde heller ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

PS 12.
Denne esken skal vel ikke stå på gulvet:

PS 13.
Brusen var fortsatt ‘mongo’ stabla:

PS 14.
Vanlige burgere var det mangelvare på, (kun cheesy og chili):

PS 15.
Her har de ‘rødruss-skrift’ på en av plakatene:

PS 16.
Datoen var også veldig dårlig, på disse saltstengene, (som med sjokoladebollene/kokosbollene, for noen uker tilbake):

PS 17.
De moppene, (med bilde av kongler på), på den nederste hylla, mangler pris-merking:

PS 18.
Extra var utsolgt for billig krone-is, (selv om de skryter av dette tilbudet, både her og der):

PS 19.
Hvis de er utsolgt for billig krone-is, så burde kanskje ha bytta ut tilbuds-plakaten, (eller fjerna plakat-bukken), sånn at de ikke lokker kunder inn i butikken, uten grunn, (for å si det sånn):

PS 20.
Jeg hadde handla så mye, (på Meny og Extra), at jeg tok med handlevogna ut, (for å få lagt en av bæreposene, oppi bagen, (for å fordele vekta litt)).
Og da ble jeg nesten gått ned.
Først av en neger, (som kunne minne litt om min lagfører Bricen, fra førstegangstjenesten), som skulle inn på et parkeringshus, (og som kom gående rett bak med, da jeg gikk ut av butikken).
Og så av en vekter, (som liksom dukket opp, fra ingensteder).
Og så av en ungdomsgjeng, (som kanskje kunne ha vært fra Bjørndal), bestående av to norske gutter og ei utenlandsk jente.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 21.
Her er mer om dette:

PS 22.
Pride tar av, (for å fleipe litt):

PS 23.
På lørdag morgen, så gikk jeg igjen ut for å handle, og i frukta, så hadde Meny da, en svær neger, som man liksom måtte gå tett inntill, (for Meny hadde plassert ‘sperrer’, her og der):

PS 24.
Da jeg klarte å gå litt unna han nevnte Meny-negeren, (ved å flytte litt, på noen vogner), så var det sånn, at en ung mann, (en kunde), absolutt skulle legge igjen eimen sin foran meg, (som om han markerte revir, eller noe lignende), mens jeg gikk den nevnte ‘omveien’.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 25.
Dusjsåpa, (som det var søl på), fra torsdagen, stod der enda:

PS 26.
Når det gjelder ende-reolen øverst til høyre i bildet, så kan man se, at det ligger en label-list, på gulvet, (som Meny-folka ikke har giddet å rydde/fikse):

PS 27.
Jeg kjøpte billig krone-is hos Meny.
Siden at Extra var utsolgt, på torsdagen.
Og da skjedde det, at når jeg åt iskremen, i parken, på veien hjem.
Så begynte den å dryppe litt, på bagen min, osv.
Så det er en uting, at Extra er utsolgt, for tilbudsvarene, på den måten.
For hvis jeg hadde kunnet handle is på Extra, så ville den nok ikke ha smelta så raskt, (som den fra Meny, hvor jeg handla først).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 28.
Her er mer om dette:

PS 29.
Gjelsten, (som visst eier Bekkestua Senter), burde nok ha holdt seg til fiskebåter, for ei vaskedame dreiv og lagde helvete der, mens folk var opptatt med helge-handel osv., (og sånn var det også den forrige lørdagen jeg handla der, hvis jeg husker riktig):

PS 30.
Det var også sånn, at like før jeg skulle gå opp rulletrappa, (etter å ha handla på Meny).
Så var det sånn, at en sivil-purk, (eller noe lignende), dreiv og sprengte meg, liksom.
(På vei mot rulletrappa.
Mens jeg gikk forbi treningssenteret).
Og da lot jeg han purken, (eller hva han var), gå forbi.
Og da gikk jeg bort mot ‘Høtten-benken’.
(Som jeg har blogget om tidligere).
Men det stod to damer der.
Og siden at ledningen til vaskedama sin støvsuger lå der.
Så ble det en litt pinlig episode.
Siden at jeg da måtte gå nærmere de nevnte kvinnfolka, enn jeg hadde egentlig hadde tenkt.
Og plutselig så lurte jeg på, om disse kvinnfolka, var selgere.
(Husker jeg).
For de holdt begge, på noen slags firkanta/boksete plast-permer, (eller noe lignende).(For å si det sånn).
Men de prøvde ikke å selge meg noe.
Selv om de stod der, som et par gateselgere, (og glante/observerte).
(I bakkant av vaskedama).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 31.
Og det rare slutta ikke med det.
Da jeg kom opp rulletrappa.
Så så jeg, at han ‘sprenge-purken’ snudde.
For så å gå ned rulletrappa igjen.
(Av en eller annen grunn).
Så det kan kanskje ha vært en fra Meny, som jobber med å plage kundene, eller noe lignende.
(Selv om det høres rart ut, det og.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 32.
På Extra, så hadde den sterkeste salsa-dressingen, (av merket Coop, som vel skal være et billig-merke, som for eksempel First Price, hos Norgesgruppen).
Den hadde pluselig, fått cirka dobbelt pris, av den nest sterkeste salsa-dressingen, (og den mildeste salsa-dressingen).
Over natta, liksom.
(For å si det sånn).
Så det var kanskje litt besyndelig.
(Må man vel si).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 33.
Her er mer om dette:

PS 34.
Da jeg skulle finne sånne morsomme sjokolade-cookies, som har vært på tilbud, (to for femten kroner, eller noe lignende).
Så var de utsolgt.
(De koster nå cirka tolv kroner, (per pakke).
Som er billigere enn å kjøpe en Freia Melkesjokolade, for eksempel.
Som infanterister, (jeg var i infanteriet under førstegangstjenesten), pleide å gomle mye av, husker jeg, på øvelser, osv.).
Men de morsomme kjeksene, (som de har fått folk til å bli vant til å gomle på, ved å ha de på tilbud).
(Sånne tilbud som Forbrukerrådet ikke liker.
For de liker ikke at man må kjøpe to pakker, for å få rabatt-prisen.
De mener at man burde få rabatt, selv om man bare kjøper en vare.
For å si det sånn).
De morsomme kjeksene, (for de har knuste ‘Non Stop’ i og, så det er nesten som å kjøpe sjokolade, må man vel si).
De har plassert disse kjeksene, på ‘mongo’ vis, i hylla.
(Etter at de først har solgt en pall av de, (eller noe lignende), på tilbud).
Og da har de gitt den varen, så liten plass.
At den ikke engang har fått en facing, (som det kalles).
De har gitt den varen så lite plass, at esken ikke går inn i hylla.
Så betjeningen tar ut kjeks-pakkene, av esken.
Og så legger de de varene, en og en i hylla.
(For å si det sånn).
Uten at forsiden av emballasjen, ligger riktig vei, (ut mot kunden).
Så den varen er nå vanskelige å få øye på, (der den ligger, i hylla).
Sånn at varen derfor selger mindre.
Men likevel, så har de fått så mange kunder, til å begynne å gomle på disse kjeksene, (for eksempel foran Gullrekka).At disse kjeksene støtt blir utsolgt, (selv om de har fått for liten plass i hylla, og ligger feil vei).
Og sånn var det på lørdag og.
At disse morsomme Coop-sjokolade-kjeksene var utsolgt.
Og det stod ei gammal dame, (med hvitt hår), like ved disse kjeksene.(Hu stod og glante, mot hygiene-hylla.
Som hu hadde noen desimeter foran trynet sitt.
Og hu hadde også en trillebag, plassert bak seg.
Like ved de nevnte kjeksene.
For å si det sånn).
Og jeg tenkte at det var ikke noe problem.
For jeg hadde fler varer, på handlelista mi.
Så jeg gikk gjennom halve butikken, og fant noen andre varer.
Og så gikk jeg tilbake til kjeks-hylla.
Og hu gamla stod der ennå, like forbasket, (som fast-frosset, må man vel si).
Og da jeg skulle i kassa.
Så stod det et ‘drog’, i den kassa.
(Den kassa, som jeg vanligvis bruker).
Hu ‘droget’ hadde noe furtent over seg, og brukte kjempelang tid.Så jeg tok heller en annen kasse, (den på enden, like ved den betjente kassa).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 35.
Da jeg slo inn varene mine.
Så kunne jeg ikke unngå å høre, hva som foregikk rundt meg.
I den betjente kassa, så var det ei kunde-dame, som kanskje kunne ha spilt Death, i en film, om Neil Gailman sitt univers.
Hu var latin-amerikansk muligens.Og hu hadde sorte klær og ensfarget sort munnbind.
(Noe sånt).
Og hu spurte han i kassa, om hva han studerte.
Han skulle bli sivil-økonom.Og hu forklarte at hu var hjemmeværende.
Og at hu begynte å bli for gammel, for arbeidsmarkedet, (selv om hu så ut til å være i 30/40-åra).(For å si det sånn).
Og da hu var ferdig i kassa, så trengte hu nevnte ‘droget’ hjelp.
Og sivil-økonom-studenten.
Han ropte ikke på en av sine Coop-kolleger.
Neida, han rushet bort til ‘droget’.
Og da gikk hu ‘trillebag-dama’ bort til den vanlige kassa.
(Som han studenten, ikke hadde kontroll på.
For han stod en del meter unna.Mens han hjalp hu droget.
For å si det sånn).
Og så begynte hu trillebag-dama, å si masse rart, (med en lav/utydelig språk, og som om hu snakka med en slektning, eller noe lignende).Jeg hørte ikke helt hva hu sa.
Jeg lurte på om hu trodde at jeg jobba der.Så jeg svarte ikke noe.
Og han studenten var ikke med.
Så hu gamla var helt lost der, (kunne det virke som).Hvis hu ikke spilte teater, da.
(Det var vel litt rart, at jeg skulle liksom kræsje med hu trillebag-dama.
Både ved sjokolade-kjeksene og i kassa.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 36.
Her er mer om dette:

PS 37.
Da jeg skulle ut av butikken.Så ble jeg gått ned, X antall ganger.
Først var det en gubbe, som liksom ikke visste hvor han skulle.
(Dette var mens jeg satt fra meg handlevogna).
Og så var det ei bondsk ‘dundre-dame’, (i 50-åra), som mer eller mindre gikk meg ned, (som om jeg ikke var der), når jeg skulle ut døra.
Og rett på utsida av døra.
Så ble jeg gått ned, av et ‘dundre-ektepar’, i 70-åra, (som kanskje hadde vært sleggekastere, eller noe lignende, i sin ungdom).
(For å si det sånn).
Så det var sånn, at jeg tenkte, at det ikke gikk ann, å handle, om morningen, i Bærum.
Men om kvelden så går det jo heller ikke ann å handle.
(De lagde jo en sånn ‘Berlin-mur’, utafor Meny, på torsdags-kvelden.
Noe jeg skrev om, på begynnelsen av bloggposten).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 38.
Den ødelagte dør-lista, (fra forrige uke), hadde dem fortsatt ikke fiksa:

PS 39.
Det kan virke som at de har for få blåruss på Meny, når plakat-bukkene ser sånn ut:

PS 40.
På veien hjem, så satt jeg meg ned, på en benk, i parken, for å ete krone-is, (før de smelta).
Og da kom plutselig en haug av amerikanere, (kan de vel kanskje ha vært), gående.
Og det var nesten som at de hadde en slags parade.
Så det ble pinlig/rart, å sitte på benken, og spise iskrem.
(Syntes jeg).
For disse hadde ikke noen fane, (eller noe lignende).
Men de brukte hele gangveiens bredde, (og de brukte også en del meter av veiens lengde).
(For å si det sånn).
Så jeg måtte gå langt uti ‘enga’ der, (for å si det sånn).
(Når disse kom gående).
Og jeg kunne ha risikert forkjølelse, på grunn av våte joggesko, (fra dugg osv.).
(For å si det sånn).
Noe som vel ikke er til å spøke med, i disse Corona-tider.
(Må man vel si).
Så hva disse amerikanerne, (de snakka ihvertfall engelsk), dreiv med.
Det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 41.
Her er mer om dette:

PS 42.
Det var også noe mer som var rart.
Før de stormannsgale amerikanerne, (som visst trodde at de eide parken), dukka opp.
Så var det ikke en sjel der.
Annet enn enkelte joggere.
(Som jobba forbi).
Og ei jogge-dame, satt seg plutselig ned, like ved der jeg satt.
(Noe som ble rart.
For det var da ingen andre i nærheten, (i den store parken).
For å si det sånn).
Og hu jogge-dama pusta og pesa, (som en slags Gollum).
Mena hu muligens sikla på iskremen min, (eller hva det kan ha vært).
Så det var også rimelig besynderlig, (må man vel si).
(Noe sånt).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 43.
Her er mer om dette:

-
Mer fra gmail
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Spindels gym?Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. juni 2021 kl. 18:11Til: Aurora Ess <aurora.sundnes.skaland@gmail.com>Hei,takk for svar!Det var ei som var cirka like pen som deg, ihvertfall.Hu hadde lyst hår, og de fleste som har lyst hår, har jo blå øyne og, men husker ikke det med øyne-farge sikkert.Jeg flytta til Sunderland høsten 2011, så det må ha vært før det.Og jeg hører noen ganger ikke forskjell på dialekter fra Nord-Vest-landet og Trøndelag, så om hu fra Trøndelag eller Nord-Vest-landet, det tørr jeg ikke å si sikkert.Men det var forresten sånn, at en søndag, som jeg gikk for å handle, på Sainsburys Local, i Old Hall Street, (noen kvartaler fra der jeg bodde).Så var det ei jente, som hadde, en surrealitisk ballett/RS-oppvisning, (min yngre søster og yngre stesøster dreiv med RS i sin tid).Så noe rart var det ihvertfall.Jeg har også gått på Unversity of Sunderland, så jeg vet at det er noe som heter alumni, (selv om jeg ikke har vært med på noen av de festene enda).Men jeg tenkte kanskje at du visste hvem det var, siden at du var fra cirka samme del av landet.Igjen takk for svar!Mvh.Erik Ribsskogsøn. 27. jun. 2021 kl. 15:50 skrev Aurora Ess <aurora.sundnes.skaland@gmail.com>:Hei,Jeg er ikke personen du leter etter. Dersom du fremdeles søker kan man f.eks undersøke ulike «alumni»-sider på Facebook, dersom du vet hvor personen studerte. Jeg ønsker deg lykke til videre.Mvh.Aurora SkalandOn Mon, May 17, 2021 at 11:55 PM Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:Hei,jeg møtte ei norsk ballett-danser-studinne, på Spindels Gym, på Adelphi Hotel, i Liverpool, i 2009.(Hu sparka til meg i svømmebassenget.Og jeg chattet henne opp i/ved boblebadet.Og vi chatta seinere i badstua).Var det deg, lurte jeg.Jeg trodde at dette var ei trønder-dame.Hu hadde lyst hår og blå øyne, (sånn som jeg husker det).Men det er mulig at hu hadde brune øyne og, (jeg husker hårfargen best).Jeg gikk inn i garderoben, og skrev en lapp til henne, med adressen til bloggen min på.Og så stakk jeg hjem, for jeg skulle se en fotball-kamp, (mellom Everton og Liverpool), på PC eller TV.Du begynte kanskje ikke å studere der, (på LIPA), før i 2011.(Det ligger noe på nettet noe fra LIPA, hvor det er bilde av deg osv., i forbindelse med at du ‘graduated’).Det er mulig at hu jeg møtte gikk på Liverpool John Moore University også, (for alt hva jeg vet).(Jeg jobba sammen med ei Anna Riski, fra Finland, som studerte dans på det universitetet.Det var for Arvato, i the Cunard Building, i 2005 og 2006).På forhånd takk for eventuelt svar!Mvh.Erik RibsskogPS.
Her er mer om dette:

https://johncons-blogg.net/2010/05/fler-bilder-fra-liverpool_30.html
Flickr vil at jeg skal se gjennom over 200.000 bilder, (som jeg har på min Flickr-konto), for å finne et bilde, som visstnok er litt på kanten, (selv om jeg aldri har tatt noen nakenbilder, for eksempel), før de lar meg få muligheten, til å publisere album, (som alle kan se), på min blogg
Flickr Support <case3665758@support.flickr.com>To:erikribsskog@yahoo.comThu, Nov 15, 2018 at 10:07 PMHello erik.ribsskog,This is a message from the Flickr Abuse & Advocacy team tolet you know that we’ve changed the safety level of yourphotostream to “moderate”. Having a “moderate” warning onyour account means we’ve determined there are items in yourphotostream in the wrong categories.*** If you’d like to resolve this, we ask that you pleaseread the following email and follow the instructionscompletely before writing back for a re-review of youraccount. ***When people browse or search on Flickr, they can filter whatthey want to see based on a safety level that they arecomfortable with – either Safe Search is on, set tomoderate, or off. As you upload stuff to Flickr, you need tomake sure that you’re applying appropriate filters (“safe”,“moderate”, or “restricted”). If you don’t apply filterscorrectly, there’s a very good chance another member willlet us know – in fact that’s why we’ve taken action today.NEXT STEPS:You will need to moderate your content before asking for are-review.1) Check out the Content Filters FAQs:– http://flickr.com/help/filters/A good rule of thumb is, bare breasts and bottoms are“moderate.” Full frontal nudity is “restricted.”(Please note: Content that you’re sharing privately needs tobe moderated as well.)2) Now that you’ve read up on how things should bemoderated, please see this FAQ on how to moderate yourimages:– http://flickr.com/help/filters/#2533) After you’ve moderated your images you can request are-review here:– http://flickr.com/help/with/review/Regards,Flickr StaffFor More InformationOur Community Guidelines:– http://flickr.com/help/guidelines/Set Safety Level Defaults:– http://flickr.com/account/prefs/filters/?from=privacyAll Privacy & Permission Settings:– http://flickr.com/account/privacy/Enda mer fra Bærum
På torsdag, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.Ved Nadderud Stadion så lå det fortsatt greiner i veien:

PS 2.
Kampdag-skiltet var på plass, selv om det ikke var kampdag, (kunne det virke som):

PS 3.
Disse gikk og ‘dassa’, (mens de skravla), som om de var to russiske babushkaer i Gorky-parken, (men de snakka engelsk, hørtes det ut som, da jeg tilslutt klarte å komme meg forbi de):

PS 4.
Meny Bekkestua hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

PS 5.
Her er mer om dette:
PS 6.
Her lå det noe rot i kassa:

PS 7.
På hjemveien, så gikk jeg den lengste omveien, (for å slippe de trange ‘fotgjenger-bur-gangene’ og ‘terrasse-skrike-gubben’).Og i enden av den omveien.
Så har det i det siste, stått en bobil, som noen visst bor i.
Det har jeg lurt på, om hva jeg skal synes om.
Det er ikke sånn, at den bilen, bare har stått der, en dag, eller to.
Men den har stått der, i en uke, ihvertfall.(Noe sånt).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Her er mer om dette:

PS 9.
Bærum kommune har heller ikke tømt søpla si siden Ålesund brant, (for å si det sånn):

PS 10.
Dagen etter, så skulle jeg på Polet, (i Bekkestua sentrum), og dette, (at statuene har fått munnbind), var ikke sikker på hva jeg skulle mene om:

PS 11.
Her er mer om dette:
PS 12.
Grunnen til at jeg havna, midt blant de statuene, (selv om det var like før Polet stengte).
Det var fordi, at det plutselig kom en ‘dass’, (i 50 års-alderen), gående/hastende etter meg, (rett før de statuene).
Dassen hadde hengemage, og gikk i en trang t-skjorte og olabukse.(Noe sånt).
Og jeg trodde at han skulle rekke Polet.
Men han skulle visst bare elge litt på meg, (bortover fortauet).
For rett før polet, så skrådde han over veien, (bort mot Bekkestua Senter).
Så det virka som noe teatralske greier.
At han liksom skulle lage opptog, (for å si det sånn).
Ellers så hadde han, (dette var en som fremstod som en litt pinlig original, (eller en slask fra 70/80-tallet)), nok gått over veien, ‘oppi der’, (ved fotgjenger-feltet), for å si det sånn.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 13.
Som man kan se i bakgrunnen, på bildet i PS 11.
Så stod det noen sånne ‘tau-gjerder’ utafor Vinmonopolet.
Og jeg huska fra før, at inngangen, på Bekkestua-polet, er til venstre.
(Polet har noen slags ‘sota’ vinduer.
Så dette er nesten umulig å skjønne.
Hvis man ikke er lokalkjent.
For å si det sånn).
Men likevel, så kom det en kunde, ut fra Polet, på den venstre sida, av gjerdet.
Og da gikk vel jeg litt til siden.
Og da ble jeg nesten kjørt ned, av en el-sparkesykkel, som kom i full fart bak meg.
Så disse gjerdene, til Polet.
(De er nesten som de gjerdene, som noen utesteder har, utafor inngangen.
For å si det sånn).
De er muligens noe slags tullball.
Og de stod vel litt skakt.
Sånn at det lett ble til, at de som gikk ut fra Polet, gikk ut, på feil side, av gjerdet, (med det kaoset som det medførte).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 14.
Utafor Vinmonopolet så hadde de forresten sykkelstativ og søppelkasse, på mer eller mindre den samme plassen:
PS 15.Jeg dukka jo opp på irc igjen, (etter cirka ti år), for noen måneder siden.
(Fordi at jeg kjeda meg litt under Corona-en).
Og da var det en der, (han Skorpion, som visst er sønn av en tidligere sprit-smugler).
Og han nevnte en snaps, (som var norsk), med chili og lakris.
Og den smakte vondt, mente han.
Og da anbefalte jeg en lignende snaps, (fra Gammel Dansk), som jeg hadde kjøpt på tilbud, på danskebåten, (for et par år tilbake).
Og den snapsen hadde jeg sjekka, på nettet, at Vinmonopolet førte.
(Jeg pleier å variere litt, hva jeg handler i tax free-en, på Kiel-ferja.
Så jeg tenkte at jeg skulle variere litt på Polet og).
Men den snapsen hadde de ikke, på Bekkestua Vinmonopol.
Selv om den snapsen er nevnt, på Vinmonopolet sitt nettsted.
Og jeg sjekka, da jeg kom hjem.
Og det var visst bare pol, oppi ‘gokk’ liksom, som hadde den snapsen.
Og sånn er det visst med Polet.
At de ikke har noe særlig fast sortiment.
De fleste Vinmonopolene har vel Jägermeister og Smirnoff, (og polet sine (tidligere) merker som Vikingfjord og Kalinka, osv.).
Men hvis man søker, på Meny sitt nettsted.
Så er det ikke sånn der, at noen varer kun finnes, på Meny Karasjokk, liksom.
Alle varene er ment å være, i alle Meny-butikkene.
Her har Polet noe å lære, av Meny, (vil jeg si).
At de forskjellige Vinmonopolene, har samme sortiment, tror jeg hadde vært en fordel.
Og hvis noe går ut av sortimentet, så kan de kanskje prøve å få leverandørene til å ta disse varene/’hyllevarmerne’, i retur.
Sånn at man kan finne de samme varene, på alle polene.
Det tror jeg hadde vært en fordel.
(For å si det sånn).
Og de kunne kanskje også gjort om hyllene, etter planogram, (det virker ikke som at polet har kommet så langt, at de har laget disse planogramene/hylle-kartene), for å si det sånn.Så det hadde det blitt mindre kaotisk, å handle der
(Må jeg si).Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 16.Her er mer om dette:

PS 17.
Her er mer om dette:
PS 18.
Da jeg bodde på St. Hanshaugen, (hvor jeg bodde fra 1996 til 2004).Så var jeg ikke så veldig ofte på Polet.
(Jeg drakk mest øl, på den tida.
For å si det sånn).
Men det var sånn, at jeg enkelte ganger var innom Polet.
(For å si det sånn).
Blant annet så kjøpte jeg en flaske cognac, (som min lillesøster Pia og jeg spleisa på), til bestemor Ingeborg, på hennes 80 års-dag.
(Som var i Gurvika.
Sommeren 1997).Og da gikk jeg inn på polet.
Og så stilte meg i en kø.
(Hvis det var kø den dagen).
Og så kom jeg fram til en disk.
(Som hos en gammeldags landhandel, (eller fru Landhjem sin kolonial i Larvik, på 70/80-tallet).
For å si det sånn).
Og så spurte jeg om de hadde Larsen Cognac, (som jeg hadde hørt/lest, at skulle være fin).
(Noe sånt).
Og så ble det Polet lagt ned, (rett etter årtusenskiftet).
Og et nytt selvbetjent pol dukka opp, (noen hundre meter lenger øst), på St. Hanshaugen Senter, (som det vel heter).
Men da forsvant den ‘landhandel-disken’, (på det nye polet).
(Sånn som jeg husker det).
Men på Bekkestua Vinmonopol.
Så har de fortsatt, en sånn ‘Fru Landhjem-disk’, (som det står folk bak).
(Denne disken står rett til høyre, for sprit-flaskene, på bildet overfor.
Og ei slags sjefs-dame, stod der, og dreiv med et eller annet, (nesten oppi trynet på folk).
Som for å distrahere, de som prøvde å finne noe, som de hadde sett, på et annet pol, for eksempel.
Noe sånt).
Men det må vel være noe med Harry Potter, (eller noe lignende), skulle man vel da nesten tro.
For enten så er det vel selvbetjent, eller så er det vel ikke selvbetjent, (på polet).
(For å si det sånn).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 19.
Siden at de ikke hadde den snapsen.
Så raska jeg med meg en flaske amerikansk whiskey, (i farta).
(I tillegg til tequila, som min stesøster Christell fikk meg til å drikke.
I et bryllup i slekta hennes, i Kristiansand, våren 1989.
For å si det sånn).
Og den whiskey-flaska, hadde en sånn alarm-brikke, på seg.
Så jeg gadd ikke å gå i selvbetjenings-kassene.
For jeg måtte jo da uansett få fjerna den alarm-brikken.
Så da måtte jeg uansett ha prata med en medarbeider, (om den alarmbrikken).
Og det er kanskje mer vestlig, å ha en disk/kassadisk, mellom en selv, og den butikk/pol-ansatte.
Så derfor gikk jeg heller, til en av de gammeldagse kassene.
(For å si det sånn).
Det satt to menn i kassa.
Det var han gamle, (med grått hår og skarpt blikk), som jeg har blogga om tidligere.
Og så var den ung mann, (i nabo-kassa).
Og av en eller annen grunn, så ville jeg ikke gå til han gamle med det granskende blikket, (det er nesten sånn at man lurer på om det er en sivil-purk, for å si det sånn).
Så jeg gikk til han yngste.
(Det var ingen damer i kassene.
For da pleier jeg som regel å gå til de.
For damer er ofte mer sosialt intelligente.(Selv om det finnes unntak, som min lillesøster Pia.
For å fleipe litt.
Men likevel)).Og han kassamannen, viste seg å være åpenlyst homo, (må jeg si).
For han hadde en sånn tone, (når han hilste), som gjorde, at jeg tenkte, at her har de hadde homser i kassene.
(For å si det sånn).
Og om de som jobber på polet, er homo.
Det er kanskje en ting.
Men de burde kanskje ikke være påtrengende/åpenlyst homo.
Det blir vel muligens litt som en slags provokasjon.
(Må man vel si).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 20.
Han homse-kassamannen.
Han spurte, om jeg skulle ha med kvitteringen.
Og den kvitteringen kommer ut, rett ved der kunden står.Og når jeg sa at jeg skulle ha med lappen.
Så la jeg merke til at kassamannen, først da, fjerna kvitteringen, til den forrige kunden.
Så hvis jeg hadde svart, at jeg ikke skulle ha med lappen.
Så ville nok bare de kvitteringene, har fortsatt å blitt ‘spydd ut’ der, (og havnet i en slags remse).
Sånn at jeg muligens kunne ha sett, hva den forrige kunden kjøpte.
Så det å ha de kvitterings-printerne, så nærme kundene, (istedet for å ha de inni kassene, som på mat-butikkene).
Det er muligens litt brudd, på personvern-reglene, (må man vel muligens si).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 21.
Han homsen het forresten Havad.
(Stod det på kvitteringa).
Men det var ikke en utlending.
Det var en norsk ‘skrulle’, (for å si det sånn).
Så hvorfor det stod et utenlandsk navn på kvitteringa.
Det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 22.Meny har slått seg sammen med en kjede fra St. Petersburg, så derfor har det blitt litt surr, med frukt-plakatene:

PS 23.
Her er det en ‘reklame-list’ som har falt ned:

PS 24.
Jeg tok bilde av skjermen i selvbetjenings-kassa.
Og det var fordi at det var en episode der.
Jeg har handla kanskje tusen ganger, i selvbetjeningskasser, (i Norge, England, Danmark og Sverige), siden jeg først så en selvbetjeningskasse-avdeling, på et Sainsburys-hypermarked, i Kensington, (i London), våren 2005.
Og aldri har det skjedd noe lignende, av det som skjedde på fredag.
Før jeg skulle betale.
Så gikk kassa mi liksom inn i ‘Extra Joker Nord-modus’.
Min kasse hadde blitt ut valgt til kontroll.
Og han Meny-ansatte, som ligna på en gulv-kar fra OBS Triaden, (som ligna på en ung Jan P. Syse), dukka opp.
Og han bare kikka litt, på varene mine, (som lå stabla ganske høyt, ettersom at jeg har sitti en del i kassa, (på CC Storkjøp, OBS Triaden, Rimi Munkelia, Rimi Nylænde, Rimi Karlsrud og Rimi Bjørndal osv.), i sin tid).
Og så sa han, at det var greit.
Men hva dette skulle bety.
Det må ha vært noe tull.
Noe lignende har jeg aldri vært utsatt for, på Sainsburys, Tesco, Asda, Føtex, Extra, Bilka, ICA, Coop, Kiwi, osv.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 25.
Her er mer om dette:

PS 26.
Før han ‘Jan P. Syse’ dukka opp, i selvbetjenings-jungelen.
Så hadde Meny, en slags pakkis, (eller om det var en albaner), der.
Og han var litt sånn desi/aggressiv/utagerende, (eller hva man skal si).Så å stå og slå inn varer, mens han svirra rundt der.
Det hadde ikke vært så enkelt.
(Tror jeg).
Men ei pakkis-dame, dukka plutselig opp der.
Og det viste seg, at det var ei bekjent, av han i selvbetjenings-avdelingen.
Så disse forsvant plutselig, (på Harry Potter-vis nesten).
Og han ‘Jan P. Syse’ dukka opp, da.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 27.Meny Bekkestua hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

PS 28.
Bærums nye kommune-flagg, (for å skøye litt), vaiet i vinden:

PS 29.
Han med varebilen/bobilen stod der fortsatt:

PS 30.
Litt seinere denne dagen, så gikk jeg for å handle på Extra Bekkestua og, og der var det rot/kaos, i en hylle:

PS 31.
De gode/morsomme sjokolade-kjeksene, (som selger mye etter å ha vært på aktivitet/tilbud, (dette kalte de ‘mersalg-effekten’, på Matland/OBS Triaden, husker jeg)), hadde nå fått enda mindre plass, (og det var utsolgt):

PS 32.
Denne butikken selger ti-pakninger med munnbind.
Og det er jo praktisk, (så slipper man å gå på apoteket, for eksempel).
(Og man slipper å kjøpe 50 av gangen.
For å si det sånn).
Men disse munnbindene står, på et torg, midt i selvbetjenings-avdelingen.
Så hvis det er i ettermiddags-rushet, (for eksempel), så vil man jo da antagelig dumpe borti masse folk, mens man prøver å finne denne varen.
Så den varen kan man muligens bare kjøpe om kvelden.
(For å si det sånn).
Og det er jo dumt, (må man vel si).
Men det som er enda dummere.
Det er at de nå, hadde to slag munnbind, (begge i ti-pakninger).
Og det nye slaget, gikk ikke inn i kassa.
(Extra hadde glemt, å legge inn denne varen, på butikkdata-systemet.
Kunne det virke som).
Så sånn var nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 33.
Her er mer om dette:

PS 34.
Enda mer om dette:

PS 35.
Dette skiltet, har muligens de med bobilen skrudd ned, (og så kasta, en halv kilometer unna):

PS 36.
Her er mer om dette:

PS 37.
På ungdomsskolen, (Svelvik ungdomsskole), så hadde vi en kristendoms-lærer, som het Theoball, (eller noe lignende).
(En litt eldre kar).
Og han lærte oss, at i bibelen, så stod det: ‘Vik fra meg skjøge’, (eller noe lignende).
Og det uttrykket, tenkte jeg på, etter denne handleturen.
(Ihvertfall det om å vike).
For det var en middelaldrende kar, som sykla meg ned, på fortauet.
Og han vek ikke fra meg.
(For å si det sånn).
Han sykla midt i gangveien, selv om jeg gikk, på den ene sida.
Så at han da ikke vek litt bort, (mens han sykla forbi meg), for å markere, at han ikke var ute etter å plage/krenke folk.
Det syntes jeg, at virka litt rart.
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 38.
Her er mer om dette:

PS 39.
Jeg hadde bestilt en pakke, fra Farmasiet, (i Sandefjord).
Og jeg valgte søndagen som leveringsdag, (for da er butikkene stengt osv.).
Og den pakken hadde fint gått inn, i postkassa.
Men det alternativet, kunne man ikke velge.
Så den enkleste leveringsmåten, var da å velge bud-levering, fra Porterbuddy.
Og da kunne man spore pakken.
Og min pakke var nummer 63.
Og budet kunne man se på et kart.
At bevegde seg rundt, i Oslo Vest/Bærum.
(For å si det sånn).
Og det var også et tåpelig dataspill, (det var en sykkel som hoppet over noen kasser), som man kunne spille, (på spore-siden).
Så dette var muligens litt ‘new age’.
(Noe sånt).
Og nå har ikke jeg noe gjerde, utafor leiligheten.
Og nå som Corona-en er mindre skummel, så er folk kanskje mer rampete.
(Tenkte jeg).
Så jeg tenkte, at jeg må passe på den pakken.
Og derfor så fulgte jeg med, på sporingsiden.
Og så så jeg ut av et vindu, (når det stod at min pakke var den neste som skulle leveres).
Og da dukka det opp, en høy og tynn kar, (med bart vel), kledd i veldig tynne klær, utafor leiligheten.
(Jeg var litt nysgjerrig på, om dette budet, kjørte rundt på en el-sykkel, eller hva det kan ha vært.
For han kjørte rimelig mange mil, (på kryss og tvers i Bærum/Oslo), for å si det sånn.
Så derfor prøvde så prøvde jeg å finne ut dette, når de skulle legge igjen pakken, da.
For å si det sånn).
Og dette var nesten som noe usømmelig, (som min morfar Johannes en gang sa, om min kamerat Frode Kølner sine underbukse-vitser).
For vedkommende sykkelbud, gikk rundt, i underbuksa, (kunne det nesten se ut som).
Så denne personen var liskom, som noe, som man ikke ønska å få på døra.
For det ble som noe ekle pervo-greier nesten.
(For å si det sånn).
Så hva grunnen kan være til, at man ikke kan få disse varene i postkassa, (som pakken jeg fikk fra Apotera i forrige måned).
Det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 40.
Her er mer om dette:

PS 41.
Hu Marthe Amundsen, fra Apotera.
Hu nekta jo å sende meg, den A-Creme (med grønn undertekst), i forrige måned.
Det slaget med grønn undertekst, bytta undertekst, fra ‘parabenfri’ til ‘parfymefri’.
Og hu Amundsen lot som, at de skulle slutte med den varen.
(Hu lot meg velge mellom å få et slag A-Creme med kvinnelige kjønnshormoner/parabener, (noe Forbrukerrådet advarte mot, gjennom media, for cirka fem år siden).
Eller å få pengene tilbake.
Men den uten kvinnelige kjønnshormoner, (den med grønn undertekst), nekta hu å sende meg.
For å si det sånn).
Men kvinner fra arbeiderklassen.
De kræsjer vel noen ganger, med menn, fra middelklassen/overklassen.
Jeg gikk jo på handel og kontor.
Og mine klassekamerater Pål Eier og Steinar ‘far til MMA-Hamlet’ Nielsen.De spraya ut en hel boks med Lagerfeldt-deo, i garderoben, etter en gym-time.
Og det prata hele klassen om.
Og da snakka de om hvor dyr den deo-en var.
Og ikke at det var ukarslig, å bruke parfyme/deo.
(For å si det sånn).
Og min eldre bonus-bror Jan Snoghøj, (som er halvt dansk), han ga meg et år, en Paco Rebanne-deo, i julegave, (mens jeg gikk på videregående).
Men på Danmarkstur, med Rimi Nylænde, våren 1996, vel.
Så reagerte min kollega Wenche Berntsen på, at jeg skjønte forskjellen på eau de cologne, og vanlig deo.
(Noe sånt).
Noe jeg hadde lest om, i For Him Magazine, (eller noe lignende), muligens.
(Og Wenche Berntsen reagerte på, (og spurte spørsmål rundt det), at jeg hadde en Aqua de Gio-deo, i skapet mitt, på jobben.
Da jeg jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde.
Og det var fordi Rimi bytta ut deo-en jeg pleide å bruke, (fra vare-sortimentet sitt).
Så jeg gikk over til å bruke den dyre Aqua de Gio-deoen, (det fulgte en gang med en vareprøve, med FHM).
Selv om det kosta kanskje 200 i måneden.
Men deo måtte man ha.
For å si det sånn.
Og jeg måtte dele skap, med broren til Cathrine Løvdahl, (var det vel muligens), på OBS Triaden.
Og han hadde alltid en deo-spayboks, i skapet.
Husker jeg).
Så det kan være, at kvinner fra arbeiderklassen, mener at menn, skal være rynkete, osv.
Mens folk fra middelklassen, mener at rynker/hudplager, er noe man ikke bør ha.
(Noe sånt).
Så det kan være at de forskjellige klassene, har forskjellig syn, på dette.
Og at hu for Apotera, er fra arbeiderklassen, og derfor tuller, med menn, fra middelklassen/overklassen, osv.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.







