johncons

Stikkord: Hm

  • Mer fra YouTube

    PS.

    Kan dette være adoptivsøstera til ‘Terningmoen-Qvigstad’, (fra Aftenposten 19. januar 1996):

    muligens adoptivsøstera til qvigstad

    PS 2.

    Dette er visst hennes mest kjente sang:

  • Jeg lurer på om dette er fra da Thomassen, (fra Min Bok 3/Terningmoen), ble slått ned. Hm

    thomassen hm 2

    PS.

    Etter dette, så ble de på lag 1 helt gærne.

    Jeg husker, (fra våren/sommeren 1993).

    At lagfører Qvigstad sa, at de pleide å fly rundt, i Oslo sentrum, i helgene, og slå ned folk.

    (Jeg hørte at de på lag 1 prata om dette.

    En gang jeg tok en røyk, på gangen, (på brakka).

    Siden at det ikke var lov å røyke på lag 2 sitt rom, (på grunn av den humørsyke Skjellum).

    Men det var lov å røyke ellers på brakka.

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Hvis jeg skulle tippe, hvem de tre som var med Thommasen, (på utestedet Alexis), var.

    Så var det antagelig Qvigstad, Brisner og Bøe.

    (Alle over gjennomsnitt høye.
    For å si det sånn).

    Haraldsen, (fra Bærum), var litt antisosial sånn sett, tror jeg.

    (Han var visst sammen med ei fra lærerhøyskolen også.

    Og de fleste syntes vel, at han var, en klyse.

    Noe sånt).

    Og Arvesen, (fra lag1), han var så lav.

    Så ‘linselusa’, (som han ble kalt), Thomassen.

    Han ville kanskje ikke ble sett sammen med Arvesen.

    (For å si det sånn).

    Og Pettersen fra Fredrikstad, han ble kalt Raymond, (en komiker-karakter fra Fredrikstad), av vår første tillitsmann Torp.

    Så Haraldsen, Pettersen og Arvesen ble kanskje litt, som noen raringer, (sammenlignet med Qvigstad, Brisner, Thomassen og Bøe).

    (For å si det sånn).

    Og også den åttende soldaten på lag 1.

    Nemlig Bekklund, (het han vel).

    (Bekklund er han ‘mygg-splætteren’, fra Min Bok 3).

    Han var også litt som en raring, (må man vel si).

    Han så litt ut som at han var resultat av langvarig innavl, (i et slags avsidesliggende dalstrøk), må man vel nesten si.

    (Noe sånt).

    Lag 1 hadde vel også en soldat, som het Grønning.

    Og han var judo-ekspert, (husker jeg).

    Jeg så at han lå seg oppå en lokal Elverum-kar, (som hadde stjålet jakka hans), utafor diskoteket Alexis, en gang.

    (Soldatene pleide å gå ut på byen, på torsdagskveldene.

    Og jeg var kanskje på Alexis, en eller to ganger i måneden, da.

    Noe sånt).

    Men det kan kanskje ha vært sånn, at Grønning, (som mente at man skulle ta tannpasta på kviser, for å ikke få arr), dimma.

    Og at Pettersen, (må det vel ha vært), ble overført, fra reservelaget til lag 1.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    6-7 år etter dimme-dagen, (som var sommeren 1993).

    Så var jeg og min yngre halvbror Axel, på utestedet Studenten, (som var Axel sitt favoritt-sted, må man vel si), en natt til søndag.

    Og Axel og jeg pleide å kjøpe øl, annenhver gang.

    (Det er mulig at dette var en vane, som Axel hadde lært, fra sine kokke-kolleger.

    Noe sånt).

    Og mens Axel var i baren, (for å kjøpe øl).

    Så satt jeg og venta på ølen.

    (Det var kanskje litt mindre folk der, enn vanlig.

    Så jeg hadde sitteplass der
    Sånn som jeg husker det).

    Og så så jeg pluteselig Qvigstad, Grønning og Thomassen, (var det vel), rundt Axel.

    (I baren).

    Og de prøvde å starte en slåsskamp, (mot Axel), kunne det virke som.

    Men de turte ikke siden at jeg satt og fulgte med.

    (Var det kanskje).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Jeg tørr ikke å si sikkert om dette er Qvigstad, (Qvigstad var en kjempesvær kar fra hovedstaden vel):

    quigstad hm

  • Jeg sendte en e-post til Apotera

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Viser til din ordre på Apotera.no
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. mai 2021 kl. 11:48
    Til: “Apotera.no” <support+id7746@apotera.zendesk.com>
    Kopi: tr@forbrukertilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket, å få svar, fra en overordnet, om dette.
    Jeg kan ikke se at det har skjedd.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg har også sjekket nettbanken min.
    Og jeg har ikke fått noe penger tilbake fra dere.
    Og dere har ikke forklart, angående hvordan deres nettbutikk kunne godta min bestilling, hvis dere ikke hadde denne varen på lager.
    Jeg har sett på nettet, at det er noen snus-grundere, som driver deres foretak.
    En fra Rykkinn, som heter Malm.
    Så kanskje han kan svare på dette.
    Skjerpings!
    fre. 21. mai 2021 kl. 10:32 skrev Farmasøyt Apotera (Apotera.no) <support@apotera.zendesk.com>:
    ##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
    Vi har svart på din henvendelse (7746) . Hvis du vil legge til flere kommentarer, kan du svare på denne e-posten.
    Farmasøyt Apotera (Apotera.no)
    21. mai 2021, 10:32 CEST
    Hei Erik,
    Takk for raskt svar. 
    At produsenter endrer produktene sine fra tid til annen får vi dessverre ikke gjort så mye med. Heller ikke bruk av parabener i kosmetikk, da det er et fullt lovlig konserveringsmiddel i kosmetikk i EU og Norge. 
    Det kan være ulike årsaker til at en produsent velger å gjøre endringer og det er ikke alltid vi får beskjed når en vare er endret. Slik kan det dermed bli feil på nettsiden ved at en produktbeskrivelse ikke lengre passer til produktet som vi får levert. Vi har derfor endret på nettsiden nå slik at bilde og beskrivelse passer til det endrede produktet. Og så er det jo veldig kjedelig for de kundene som tror de har kjøpt et litt annet produkt. Heldigvis skjer ikke dette så ofte. 
    Jeg har forståelse for at du ikke ønsker å bruke kremen med paraben. Jeg har refundert pengene for kremen da vi dessverre ikke kan få tak i A-krem uten parabener. 
    Ønsker deg en fortsatt fin dag.
    Med vennlig hilsen
    Marthe A.
    Farmasøyt Apotera 👧
    eribsskog@gmail.com
    20. mai 2021, 23:18 CEST
    Hei,
    prøver dere å gjøre meg kvinnelig eller?
    Jeg har lest om i pressen, at disse parabenene, er noe slags kvinnelige kjønnshormoner.
    Og det er visst styggdom, for karer, som meg.
    (Det var vel NRK eller Dagbladet som hadde om dette.
    For noen år tilbake).
    Så hvis dere sender meg noe med parabener, så går det bare i søpla.
    Så da får dere heller sende penger tilbake, eller riktig vare.
    Jeg synes det høres rart ut, at dere ikke har på lager, det som ble bestilt.
    Hvorfor lar nettbutikken en da bestille?
    Det virker rart, synes jeg.
    Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.
    Og det virker som at produsenter tuller, når de stokker om på varenavnene og ingrediensene.
    Dette er visst noe som er populært å bruke, blant tannleger.
    (Jeg fikk masse rynker i trynet, når jeg var i Syden, (en restplass-reise), i 1998.
    Og da fant jeg noe på Vita, som funka, mot rynker.
    Det var en slags liten ‘kaviar-tube’ med retinol, (et fransk merke vel).
    Jeg hadde vel lest i FHM at retinol var et slags vidundermiddel mot rynker, og jeg jobba som butikkleder da, så jeg ville vel se representabel ut.
    Og den varen har Vita nå slutta med.
    Men så var jeg innom Life, (for noen år tilbake), og jeg så at de hadde A-creme, (og jeg hadde lest at A-vitamin og retinol var det samme, i FHM).
    Og den A-cremen funker, men jeg vil ha uten de parabenene.
    For min onkel, (som muligens har brukt for mye tannlege-krem/A-creme), han ble etterhvert glad i vin, istedet for øl og akevitt, som han tidligere like.
    Så de parabenene er skumle, må jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tor. 20. mai 2021 kl. 16:29 skrev Farmasøyt Apotera (Apotera.no) <support@apotera.zendesk.com>:
    Farmasøyt Apotera (Apotera.no)
    20. mai 2021, 16:29 CEST
    Hei,
    Viser til din ordre på blant annet A-krem parabenfri med varenummer: 923881. 
    Produktet har blitt endret fra vår leverandør og er nå A-krem parfymefri varenummer: 930681
    https://www.apotera.no/a-creme-parfymefri-120g
    Prisen er den samme, og innholdsstoffene også – foruten at den vi har på lager inneholder metylparaben. 
    Jeg vet ikke om du synes det er greit å få produktet som inneholder paraben, eller om du heller vil få pengene igjen for den A-kremen? 
    Hører fra deg før vi sender pakken. 
    Ønsker deg en fortsatt fin dag.
    Med vennlig hilsen
    Marthe A.
    Farmasøyt Apotera 👧
    Denne e-posten er en tjeneste fra Apotera.no. Leveres av Zendesk
  • Svelvik Kroa har jeg nevnt noen ganger, på bloggen. Jensen Madrasser lå bortenfor/ved krana der, (på 70-tallet). Før de tok over helt, der hvor min fars foreldre hadde bolig og snekkerverksted, på Roksvoll/Sand, (6-7 kilometer lenger sør), på 80/90-tallet

    svelvik kroa

    https://mediaarkiv.vestfoldmuseene.no/fotoweb/archives/5029-Alle-bilder-Vestfoldmuseene/Indekserte%20bilder1/FotoWeb%20Opplasting/Kshaa/NJM%20Omdal%208338.tif.info#c=%2Ffotoweb%2Farchives%2F5029-Alle-bilder-Vestfoldmuseene%2F%3Fq%3DNord-Jarlsbergmuseene

    PS.

    Som ni-åring, (må det vel ha vært).

    Så fikk min farmor Ågot meg, til å sykle, til og fra Svelvik Kroa, noen ganger, (høsten 1979 eller om det var våren 1980).

    En sykkeltur på bortimot halvannen mil.

    (Jeg fikk med meg fem kronestykker, til en flaske cola.

    Noen penger som jeg brukte til å spille Space Invaders, (eller om det var Pac Man).

    For å si det sånn).

    Det var muligens på grunn av denne syklinga, at min farfar mente, at jeg burde dra, på ferie, til Rollag/Numedal, med dresin, (på den nedlagte Numedalsbanen), sommeren 1980, (den sommeren jeg fylte ti år).

    Noe jeg, (som aldri hadde hørt om dresiner før engang), mente at hørtes ut, som noe slags galskap.

    (En 9-10-åring på dresin-ferie aleine, oppi Numedal, (hvor jeg ikke hadde vært før).

    Det veit jeg ikke hvordan hadde gått.

    Og jeg hadde kanskje fått med en femtilapp, (eller noe lignende), til mat og hotell.

    Og hvor lenge hadde det holdt, liksom.

    Hm).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer fra irc

    Session Start: søn. mai 16 09:57:14 2021
    [21:57.14] <skorpa> <Skorpion> i dag fikk jeg faktisk kjæresten din connie johns til å banne nicket Skorpion 
    [21:57.14] <skorpa> <Skorpion> det moret meg litt
    [21:57.15] ->> skorpa is ~realSkorp@172.51-175-153.customer.lyse.net (realname)
    [21:57.15] ->> skorpa is on: #quiz-show 
    [21:57.15] ->> skorpa using irc.mzima.net (Welcome to the fjear nation.)
    [21:57.15] ->> skorpa actually using host 51.175.153.172
    [21:57.15] ->> skorpa 2 secs seconds idle, signon time 15:08 16.05.2021
    [21:57.15] ->> skorpa :End of /WHOIS list.
    [21:57.29] <skorpa> Bare så du vet det, så har Beliar fra #Norway stjålet nicket mitt
    [21:57.53] <skorpa> Og han driver og skriver tull til folk, går inn på homsekanaler osv.
  • Dette arrangementet, dro Magne Winnem meg med på, sommeren 1991. (Fra Arbeiderbladet 10. august 1991)

    winnem dro meg med på

    https://www.nb.no/items/4cdf98eb6fe3e025868d8f5aa781f4f8?page=7&searchText=”unge%20høyres%20valgkampåpning”

    PS.

    Dette var egentlig, noe slags lureri, fra Magne Winnem, (må jeg si).

    Magne Winnem bodde, i Rimi-leilighetene, i Waldemar Thranes gate 5, (på St. Hanshaugen), på den tida.

    (Jeg fikk selv leilighet der i 1996.

    Fem år seinere).

    Og vi pleide å feste sammen, i russetida, og i månedene/årene etterpå.

    Winnem ville ha meg med, på byen, (vi var vel på Schoushallen), på en torsdag kveld, (husker jeg).

    Og så var opplegget, at jeg skulle ‘campe’, hos han, på St. Hanshaugen.

    (Noe jeg vel hadde gjort en eller to ganger tidligere.

    For det gikk ikke nattbusser, (til Furuset, hvor jeg leide av min tidligere stefar Arne Thomassen), på ukedagene).

    Og så fredag morgen, (eller fredag formiddag var det kanskje, for vi var nok ute på byen, til utestedene stengte).

    Så begynte plutselig Winnem, å prate om valgkamp-åpning.

    Og det var jeg helt uforberedt på.

    Men det tok bare ti minutter cirka, å gå ned, fra Waldemar Thranes gate, til Spikersuppa.

    Og vi hilste på Sanner, (må det vel ha vært).

    Og Sanner sa at valgkamp-programmet hadde blitt bra, (da jeg spurte om dette).

    (Winnem dro meg med, til Høyres Hus, en kurs-kveld, i juni/juli, den sommeren.

    Winnem mente at dette skulle være noe sosialt, (istedet for å spille biljard), med mål om å bli kjent med damer.

    Og jeg hadde nettopp strøket på forberedende, på UIO, (noe som var litt tull at jeg prøvde meg på, siden at jeg egentlig gikk på NHI).

    Så jeg var ikke helt på høyden, så det var kanskje litt lettere, enn vanlig, å overtale meg).

    Og jeg husker at bandet Teddybears hadde underholdning.

    (På dette arrangementet).

    Men så skulle vel muligens jeg, på jobb, på OBS Triaden.

    (Jeg pleide å jobbe fredager der, (i kassa).

    Enten fra klokka 13 eller klokka 16.

    På den tida).

    Så jeg fikk ikke med meg talene.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og hva min rolle var der.

    Det var ikke helt klart, (vil jeg si).

    Skulle jeg stå på Unge Høyre sin stand, og svare på spørsmål, om programmet, (som jeg hadde vært med på å utforme).

    Eller skulle jeg bare ‘surre’ rundt der.

    (I Spikersuppa).

    Det ble til at jeg bare surra rundt der.

    Og jeg ble ikke med på noen fler møter, (eller lignende), i Høyres Hus, etter dette.

    (Det var egentlig Magne Winnem sin ting, å være med, i Unge Høyre.

    Og to kamerater, i Unge Høyre.

    Det ble kanskje litt klamt.

    Tenkte nok jeg).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Facebook

    paulsen facebook 100

    PS.

    Her er mer om dette:

    facebook paulsen 101