johncons

Stikkord: Klage

  • Jeg sendte en e-post til Medietilsynet

    Erik Ribsskog

    Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111

    Erik Ribsskog  13. juli 2017 kl. 06:07

    Til: “Post (Medietilsynet)”

    Kopi: PFU Pressens faglige utvalg , kringkastingsradet@nrk.no

    Hei,

    jeg kan også klage, på det.

    At da min søster Pia Ribsskog, hadde født, sin mulattsønn Daniel, i 1995.

    Så var det sånn, at hu en gang, fikk besøk, av vår mor Karen.

    (Som da bodde, i Borgheim, ved Tønsberg).

    Og da hadde disse gått rundt, i Oslo.

    (Pia hadde muligens møtt mora mi, på togstasjonen).

    Og da hadde NRK tatt bilde av de, (mens Pia hadde en barnevogn, med sin sønn Daniel oppi).

    Og så hadde NRK brukt dette bildet, i forbindelse med en nyhets-reportasje, om lesbiske adoptiv/prøverørs-mødre.

    (Noe sånt).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 5. juli 2017 kl. 22:37
    Emne: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no, post <post@spesialenheten.no>

    Hei,

    Jeg har flere ganger skrevet til PFU, om at dette, er klage nummer ‘ørten’.

    (Uten at noen av klagene mine, har blitt behandlet ordentlig, vil jeg si.

    Så dette må jeg også klage på).

    Denne gang, (i klage nummer ørten og en, for å si det sånn), så er det min far, som pressen har tulla med.

    Min far sendte leserbrev, til Drammens tidene, (eller Drammens Tidende og Buskerud Blad, som de het, på den tida), i 1996.

    (Se vedlegg).

    For min far, (som har drevet vannseng/møbel-butikker, på Strømsø, (i Tordenskioldsgata og Niels Kjærs gate vel), sammen med sin samboer Haldis Humblen, siden midten av 80-tallet), har blitt demaskulert, og kalt for: _Anne_ Mogan Olsen, (av DT/BB).

    For jeg mener bestemt, (etter å ha drevet med slektsforskning, i mange år), at det ikke er noen Anne Mogan Olsen, i slekta.

    Det fantes en Anne Mogan, (som drev systue, (under firmanavnet AS Pikant vel), på Sand, i Strømm/Svelvik).

    Men hu døde, i 1990, (hu ble begravet, under navnet Anna Mogan, kan man se, hvis man søker, i denne databasen: https://www.disnorge.no/gravminner/global1.php).

    Hu visste jeg godt hvem var, for hu var søster, av min farmor Ågot Mogan, som var nesten som en mor for meg, på 80-tallet, (for jeg flytta til min far, fra min mor i Larvik, i 1979).

    Og hu Anne/Anna Mogan hadde en tvillingsøster som het Margit Mogan.

    Hu gifta seg med en Olaf Nordahl, (het han vel), og disse tre, (Margit, Anne/Anna og Nordahl), de deler grav, mener jeg å ha funnet ut tidligere, (mens jeg drev, med slektsforskning).

    Så her er det at Drammens Tidende mobber min far, (av en eller annen grunn), vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 23. juni 2017 kl. 02:16
    Emne: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no, post <post@spesialenheten.no>

    Hei,

    Svelvikposten skriver, (se vedlegg), at lensmannen der, (ei Astri Johanne Holm), har en puddel, som de kaller: ‘Sjøsoldatenes spesialtrente hund’.

    Men dette er åpenbart noe tull, (man kan bare se på bildet, at dette nok bare er, en vanlig puddel).

    Og hvem skal disse ‘sjøsoldatene’ være, liksom.

    Nei her er det fantestreker på gang, mistenker jeg.

    Så dette må jeg klage på.

    Sender kopi til blant annet Spesialenheten, siden at det virker som, at politidama, er med, på tullet.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 12. juni 2017 kl. 22:37
    Emne: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    i denne artikkelen, hos Drammens Tidende:

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 12. juni 2017 kl. 22:31
    Emne: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    i denne artikkelen, hos Drammens Tidende: https://www.dt.no/kultur/kultur/tore-pa-sporet/s/2-2.1748-1.5913623

    Så står det, at min stesøster Christell Humblen sin kusine Ingunn Brekke, er: ‘Konnerud-boer’.

    Men de nevner ikke, at hu Brekke, er født og oppvokst, på Vestlandet.

    Jeg er født i Drammen, og for det meste vokst opp, i Drammensområdet, (Berger).

    Og da jeg flytta til Oslo, høsten 1989, så hadde jeg aldri sett hu Ingunn Brekke, i Drammen.

    (Kun i bryllup hos min fars partner Haldis Humblen f. Brekke sin sønn Viggo Snoghøj i Køge, rundt midten av 80-tallet).

    Så hu har sneket seg inn, i Drammen, vil jeg si.

    Og nå er hu senterleder for tre senter og samboer med ordføreren.

    Her må Drammens Tidende forklare litt mer om bakgrunnen, til Ingunn Brekke, og ikke bare fokusere på hennes ‘plettfrie ytre’.

    Selv om Ingunn Brekke sin far, (Lars Brekke), var buss-sjåfør, i HSD, (Hardanger Sunnhordalandske Dampskipsselskap).

    Så hvorfor hu ikke bor, hos foreldra, på Vestlandet.

    Det virker litt rart, for meg, (må jeg innrømme).

    Så dette må jeg klage på, (at Drammens Tidende ikke forklarer mer om).

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 19. april 2017 kl. 02:54
    Emne: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, postmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 11. april, (se vedlegg).

    Jeg må først klage på, at dykk har klistra på feil leilighetsnummer, på konvolutta.

    For det er ikke gjengs å bruke leilighetsnummer her, (sånn som jeg har forstått det).

    Så hvorfor Spesialenheten absolutt, på død og liv, må skrive på et leilighetsnummer, (som attpåtil er feil), på brevene til meg, det forstår jeg ikke.

    Så her er det noen ‘uglemoser’, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Også praksisen at dette må gjennom Spesialenheten, for at man skal klage, til Riksadvokaten, virker klam.

    Her burde Spesialenheten istedet bare opplyste om, at man kan klage til Riksadvokaten, (og ikke begynne å programmere folk, angående hvordan de skal gjøre dette).

    Når det er snakk om programmering, så gjorde hu Røisland nettopp dette.

    Hu programmerte meg, til å kontakte (den pensjonerte) tingrettsdommer Høisæther, (istedet for å bare be meg kontakte Drammen tingrett).

    Jeg har lest om, på et nettsted, (av en som heter Norulv Øvrebotten vel), at russisk/kommunist-mafia, har såkalte ‘nyttige idioter’, som de ikke angriper, men bare lar være, i stillingene sine.

    Og det kan være, at Røisland her har brukt Høisæter, som en slags ‘nyttig idiot’, tenker jeg.

    For Røisland kan ha visst, at Høisæter var sprø, (eller at Høisæter, (som har vært leder av Røyken KRF), har noen spesielle religiøse oppfatninger, som gjør, at hu ikke liker oppløsning av sameie-saker).


    Noe sånt.

    (Og en jeg har vært forlover for, ved navn Magne Winnem, sin kone Elin, er/har vært aktiv, i samme parti, (Røyken KRF), som Høisæter.

    Så jeg lurer på om hu Høisæther da må sies, å være inhabil).

    Drammenspolitiet svarte heller ikke på e-postene mine, og derfor ble det til, at jeg måtte ringte Røisland, (siden at hu som namsmann/politi, ikke svarte på mine e-poster).

    Det er også sånn, at jeg har klaget, til Spesialenheten, på Larvik forliksråd og Oslo forliksråd, som har dømt meg, i innkassosaker, uten å på forhånd ha stevnet meg, (som det vel heter).

    Og det blir også som noe ‘Sovjetstat’/kommunist-mafia-greier, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Og det at Riksadvokaten _alltid_ dømmer mot meg, i disse sakene.

    Det synes jeg, at blir, litt ‘merksnodig’, for å si det sånn.

    Jeg har spilt en del fotball, (for Berger IL), under oppveksten.

    Og en dommer, som alltid dømmer, den ene veien.

    Det kalte vi, for en partisk dommer, (husker jeg).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 11. april 2017 kl. 00:38
    Emne: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>, krf@krf.no

    Hei,

    det nevnte vedlegget, (se videresendt e-post), kom visst ikke med, (virker det som).

    Så jeg prøver å sende det, på nytt.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 11. april 2017 kl. 00:28
    Emne: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>, krf@krf.no

    Hei,

    jeg var forlover, for min tidligere klassekamerat Magne Winnem, i 1993, (i Skarnes, hvor han gifta seg, med sin Elin).

    Og derfor, så har jeg prøvd, å følge med litt, på Winnem, (siden at jeg liksom da, er som en slags overordnet, for han, må man vel si, siden at jeg var forlover).

    Og da jeg søkte, på etternavnet ‘Winnem’, i den nevnte avisa, (se vedlegg).

    Så viste det seg, at det har vært surr, angående hvor kona hans bor.

    For disse bor, i Spikkestad, (for der har jeg vært på besøk, noen ganger, blant annet så måtte jeg passe på deres datter Hanne Kristine, da lillebroren hennes, ble født, rundt årtusenskiftet, av en eller annen grunn).

    Og hu KRF-ledersken Høisæter, har jeg hatt problemer med, i en oppløsning av sameie-sak, for en eiendom, i Holmsbu.

    Så hu veit jeg, (vil jeg si), at er litt surrete, (for hu gjorde ingen verdens ting, enda hu sa hu skulle ordne med oppløsning av sameie, på vanlig vis).

    Og det som kan ha skjedd, er at hu ‘skrulla’ Høisæter, har spurt Elin Zahl Winnem, om hvor hu var fra.

    Og så har hu svart: ‘Skarnes’.

    Og så har Høisæter, (som er litt surrete, må man vel si), skrevet: ‘Nærsnes’.

    Så dette må jeg klage på.

    Her må avisa passe på, at det de skriver, om bygdas folk, ikke blir feil.

    Så dette må jeg klage på.

    For jeg kan jo strengt tatt ikke vite, at dette var hu Høisæter sin feil.

    Så jeg får si, at det var avisa sin feil, til dere.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 18:00
    Emne: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>

    Hei,

    det virker som, at Østlands-Posten, har kalt, min tidligere klassekamerat Atle Farmen, (fra Torstrand skole), for tidligere Tjølling-lensmann Henrik Gerner, i denne artikkelen, (fra 2004):

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Og dette var i _oktober_ i 2004, og ikke, på første april.

    Så oktober-narr, er kanskje noe de har, nede i Larvik?

    Da hadde jeg nok huska det, vil jeg si.

    Så dette er nok, at Østlands-Posten, er uetiske, og lyver, (av en eller annen grunn), mistenker jeg.

    Farmen/Gerner samarbeider, med min slektning, (min fars fetter Yngve Olsen sin kone, virker det som at det er), LHL-frontfigur Inger Victoria Skotvedt, står der, i artikkelen.

    Så det var sånn jeg fant Farmen/Gerner, (at jeg Googlet min slektnings navn).

    Så dette lurer jeg på.

    Min tidligere hjemby Larvik hadde visst store problemer, med albansk mafia osv., sa engang en drosjesjåfør der, til meg, en gang jeg og min halvbror Axel, skulle besøke min mormor Ingeborg, i Nevlunghavn, (ikke lenge etter at min mor døde, noe hu gjorde, i 1999).

    Så dette kan muligens, være noe, med jugo-mafia.

    Hva vet jeg.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 17:03
    Emne: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg synes også, at tidligere Tjølling-lensmann Gerner, ligner ganske mye, på min tidligere klassekamerat, (fra Torstrand skole), Atle Farmen.

    Så det er mulig, at han, har lurt Østlands-Posten:

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Det var forresten sånn, da jeg bodde, i Mellomhagen 15 B, (før vi flytta, til Larvik sentrum), at det var tre nabogutter, som bodde, i Mellomhagen 17.

    Og de måtte jeg hele tida passe meg for, for de skulle kryne meg, osv.

    (Dette var Pål Andre Larsen og hans storebror og lillebror).

    Og de hadde også mye gjeld, (blant annet til Atle Farmen sin slektning Peder Farmen), så jeg, i grunnboka, (for den avisartikkelen fikk meg litt nysgjerrig, på Tjølling, (hvor jeg bodde, på 70-tallet), for å si det sånn).

    Min mor og stefar og søster, var på en slags grillfest, hos Larsen-familien, (våre naboer), sommeren 1976 eller sommeren 1977.

    Men jeg ville heller sykle, i gata, (med min nye sykkel), for jeg likte ikke de Larsen-folka, (som seinere ga oss en skogkatt-unge, som en lokal skogkatt hadde født, i kjelleren deres, osv.).

    Og han Pål Andre Larsen har visst også jobba, i Patent-myndighetene.

    Og jeg oppfant et kryssord-lage-program, (så jeg er liksom Norges svar på Gutenberg da, som oppfant boktrykker-kunsten, men jeg oppfant kryssord-produksjon-industrien, må man vel si).

    Og disse myndighetene vil ikke gi meg patent.

    Og jeg får ikke dette programmet fra City Self Storage eller Westerdahls/NITH/NHI.

    Så det kan være, at disse Larsen-naboen, fortsatt driver, og tuller med meg, (snart 40 år etter, at vi flytta, fra Østre Halsen).

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 13:56
    Emne: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg har nå mottatt en tekstemelding, fra min fars fetter Yngve Olsen sin svoger Per Skotvedt.

    Og den tekstmeldingen viser, at hun frontfiguren Inger Skotvedt sin ektemann, (min fars fetter), Yngve Olsen, driver å gjemmer seg, (må man vel si).

    (Hvis jeg har skjønt slektsforskinga riktig).

    Se vedlegg.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 07:05
    Emne: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg har også funnet ut noe, som kanskje kan være relevant, når det gjelder, det at politiet, ikke tar mine anmeldelser, på alvor.

    (Som jeg har sendt om til dere, mange ganger tidligere).

    Jeg bodde, hos min mor Karen Ribsskog, fra 1973 til 1979, og hu ble sammen med en kar, ved navn Arne Thormod Thomassen, (som flytta inn hos oss), rundt årsskiftet 1973/74, var det vel.

    Og seinere så kjøpte han, et par-tre boliger, som vi flytta inn i.

    Blant annet så bodde vi, i Mellomhagen 15 B, i Tjølling/Larvik, fra våren 1976 til våren 1978.

    Og den boligen søkte jeg om nå, på nettet.

    Og de som kjøpte den boligen, av min tidligere stefar, var visst politikvinne Svanhild Teigen, (kjent som gissel, på Torp vel, i 1994).

    Og hennes ektemann.

    Og politiet i Larvik, tulla med meg, noen måneder etter dette, i Jegersborggate 16.

    (For de kom på døra vår, når jeg og min søster Pia, var alene hjemme.

    Og ‘gnålte’ om Arne Thomassen sin avskiltede boble, som stod, i gata, utafor huset).

    Så det kan være disse Teigen for eksempel, som tuller.

    Og naboen der, (dette var en vertikalt-delt tomanns-bolig), i 15 A, var visst også ‘purk’, (ble det sagt ihvertfall, hvis jeg husker riktig).

    Og min far Arne Mogan Olsen og hans yngre bror Runar, de kidnappet, med og min søster Pia, en gang, mens vi bodde, i dette huset, (i Mellomhagen).

    Og det ble det ikke skrevet om, i avisene, for eksempel.

    Så det er kanskje sånn, at politiet, har dette, (at de ikke etterforsket denne kidnappingen), som noe slags ‘svin på skogen’, og at de derfor ‘skusler’ med meg.

    Jeg fant også ut, at min far, visst også hadde/har, en fetter, (ved navn Yngve Olsen).

    Og han er/var gift med LHL-frontfigur Inger Victoria Skotvedt.

    Og hu sammarbeider med tidligere Tjølling-lensmann Henrik Gerner, på et prosjekt:

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Så jeg mistenker nå, at det kan være Tjølling/Larvik-politi, som tuller, over hele linja, liksom.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og hvorfor står ikke Yngve Olsen og hans søster Ragnhild Solveig Olsen, som arvinger, etter min fars onkler Gunnar og Otto Bergstø.

    Nei, disse har ikke vært med, å eie, i det aktuelle sameiet, (se link til mitt nettsted i videresendt e-post).

    Så de har gjemt seg, (må jeg nesten si, at det virker som, fra den slektsforskinga, som jeg har drevet med, siden jeg fant adressen til min ‘halv-tante’ Marit Olsen, i brevet fra Drammen tingrett, som jeg leste, i går).

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 24. mars 2017 kl. 11:38
    Emne: Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev, fra 21. mars, (se vedlegg).

    Jeg ønsker å klage på dette vedtaket, til Riksadvokaten.

    Dere sier at dette er foreldet, men som man kan se, i den videresendte e-posten, så sendte jeg klage, til blant annet Domstoladministrasjonen, på Høisæther/Røisland, i 2011.

    Jeg visste ikke, på den tida, at Høisæther var pensjonist.

    Det leste jeg tidfeldigvis, på nettet, for noen uker/måneder siden.

    Og da må foreldelsesfristen regnes, fra den datoen, mener jeg.

    Det har også vært krøll med Spesialenheten.

    Jeg har klaget til dere, (rundt 2011-2012), på om Deres leder Presthus, var inhabil, siden at jeg har vært på møter, (ledet av Jan Tore Sanner), i Unge Høyre, i 1991.

    (Var det vel).

    Og Spesialenheten har trenert 10-20 saker, i mange år.

    (Jeg fikk først svar fra dere, i år, på saker, som er over fem år gamle.

    Og da fikk jeg svar, på alle sakene, (cirka femten saker), på en gang.

    Så dette er som noe ‘Sovjetstat’, vil jeg si).

    Jeg har også prøvd, å oppsummere, om denne sameie-saken, i en link:

    http://johncons.angelfire.com/opploesningavsameiesak.html

    Så da burde det være mulig, for Riksadvokaten, å gi hu korrupte Røisland, (og også Høisæther), noen klask på baken, (hadde jeg nær sagt).

    Lykke til med dette!

    Og også lykke til med ‘Sovjetstat’/korrupsjon.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 19. desember 2011 kl. 17:50
    Emne: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: Postmottak@domstoladministrasjonen.no

    Hei,

    i juli/august, så kontaktet jeg Namsmannen i Røyken og Hurum, angående oppløsing av et sameie, (som jeg eier cirka 1/12 av, foreløbig, ihvertfall).

    Namsmannen ba meg kontakte Høysæter, hos Drammen Tingrett, angående gjennomføringen av tvangsauksjon.
    Jeg ble så kastet ut av min leilighet i Liverpool, etter at en britisk rett ikke informerte meg om en høring, i en sak jeg hadde der, mot husverten.

    Dette var i midten av august-måned.

    Jeg sendte så, noen dager etter dette, en e-post til Høysæter, hvor jeg ba om å få en oppdatering, angående når jeg fikk penger etter hussalget, siden jeg var kastet ut, så hastet dette ennå mer.
    Men Høysæter har ikke svart, og nå er dette mer enn fire måneder siden.

    Jeg ble så igjen kastet ut fra University of Sunderland, (mitt tidligere universitet her i England, hvor jeg dro til, etter at jeg ble kastet ut i Liverpool).
    Og ble så plassert av politiet, som chattet med Sunderland Council bak min rygg, på et hostell, her i Sunderland.

    Jeg venter nå fælt på de pengene, for jeg vil ha egen leilighet i et sted av England, (jeg bor her som flyktning, etter å ha overhørt at jeg var forfulgt av ‘mafian’, i Oslo, i 2003 og 2004, og etter at et slags jaktlag prøvde å drepe meg i Kvelde i 2005. Politiet nekter å etterforske noe av dette forresten), hvor det ikke er så høy arbeidsledighet.
    Min far, (som senere begynte å bølleringe, så jeg har kutta ut han, og har også en omsorgssvikt-sak, mot han), han sa at den eiendommen var verdt ‘mange millioner’, (det er praktfull utsikt til Drammensfjorden, egen strandlinje, og også kai, og atelier-hus, siden han ene grandonkelen min, som bodde der, var Holmsbu-maler, Gunnar Bergstø, og en kjent kristen maler, Henrik Sørensen, har visst vært gjest der, pluss at to andre eiendommer også hører med).

    Og det skulle være malerier av Kittelsen der, sa også min far.

    Så hvis dette totalt er verdt 12 millioner, så er min del verdt en million.
    Så da kan jo jeg kjøpe meg bolig, eller leie, her i England, til jeg får en ny jobb.

    Jeg har jobbet som butikksjef i Norge, og har en Høgskolekandidatgrad i IT, og er på Ladders, så jeg har håp om å få en bra betalt jobb etterhvert, og vil gjerne ha noen penger i mellomtiden sånn at jeg kan komme ut av det hostellet jeg må bo på nå.

    Hvor husvertinnen sier at de er ‘very though and very friendly’ og hvor noe av det første som møtte meg her, var en utslått dør, mm.
    Så jeg vil gjerne ha en egen leilighet med egen vaskemaskin, og sånn.

    Siden han som er sjef for vasking her, driver og kiler folk og sånn, når de prater med andre, og er rimelig tøysete da.

    Så når da Drammen Tingrett, begynner å tulle på den her måten, og jeg må feire jul her og,  virker det som.

    Da lurer jeg fælt på hva som foregår.

    De i Drammen Tingrett er ‘stille som mus’, når jeg skriver til dem.

    Kan Dere hos Domstoladministrasjonen etterforske min klage på Drammen Tingrett, og sende meg noe kompansasjon, eventuelt som et slags forskudd, til det hussalget går i orden.

    Bankene vil ikke låne meg penger på det, siden det er sameie, og eiendomsmeglere vil ikke selge det heller, virker det som.
    Så Drammen Tingrett har satt meg i en vanskelig situasjon her.

    Det skal da være åpenhet i samfunnet.

    Hva kommer denne tausheten av?

    Det er nesten sånn at man mistenker dem for å tulle med meg, eller å prøve å få meg til å klikke, eller noe, når de ikke svarer på mine e-poster, når jeg egentlig bare ber dem om en oppdatering.


    Dette er ikke en rettstat verdig, mener jeg.

    Så jeg håper dere kan slå ned på dette.
    Og sørge for å få sent meg noen grunker sånn at jeg kommer ut av dette hølet her, for å si det på godt norsk.
    Jeg ble jo kasta ut av universitetet her i byen, så jeg har ikke lyst til å bo her nå, for overalt i Sunderland, så er det universitetsbygninger, så det er ikke så artig, for å si det sånn.
    Så her må dere være ansvarlige og hjelpe, mener jeg.

    Og slå ned på Høysæter og Drammen Tingerett som opprett veldig uansvarlig, synes jeg.

    Mvh.


    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: HRET (postmottak) <post@hoyesterett.no>
    Date: 2011/12/19
    Subject: VS: Deres e-post 221111
    To: eribsskog@gmail.com

    > Til Erik Ribsskog
    >
    > Det vises til Deres e-post 22. november 2011 til Høyesterett.
    >
    > Høyesterett har, slik De senest er meddelt i e-post 9. mai 2011 fra direktør Bergby, bare anledning til å behandle saker som kommer inn i form av anke over avgjørelser truffet av lavere rettsinstans. Deres e-post foranlediger dermed ikke noe fra Høyesteretts side. Eventuelle ytterligere henvendelser kan ikke påregnes å bli besvart.
    >
    >
    > Med hilsen
    > Høyesteretts kontor den 19. desember 2011
    >
    >
    > Kjersti Buun Nygaard
    > Assisterende direktør
    >
    >


    2 vedlegg
    IMG_20170705_145736.jpg
    453K
    IMG_20170705_145807.jpg
    302K
  • Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

    Erik Ribsskog

    Klage på Hurum kommune/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Til tingrettsdommer Trygve Øydne/Fwd: Sverres gate 3/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne/Fwd: Oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne//Fwd: Utskrift av grunnboka

    Erik Ribsskog  12. juli 2017 kl. 02:24
    Til: “post@sivilombudsmannen.no”

    Hei,

    jeg har blitt tullet med, av Drammen tingrett, i en oppløsning av sameie-sak, siden 2011.

    De har nektet å oppløsne et sameie, som jeg er medeier i, (se vedlegg).

    (De har hatt tulle-stemmer når jeg har ringt de.

    Og de har bare sagt at de skulle gjøre det, og ikke giddet.

    Og jeg har også besøkt de, i 2014, og pratet med ei Austad der, om dette sameiet.

    Uten at det hjalp).

    Og da min grandonkel Idar Sandersen døde ifjor.

    Så ga Drammen tingrett min eierandel, til noen av mine slektninger.

    (De gjorde en feil, for Idar Sandersen eide ikke hele eiendommen.

    Men de så vel bare på hvem som hadde den såkalte hjemmelen da.

    Enda jeg har sendt om denne saken, til Drammen tingrett, kjempemange ganger, så de vet nok godt, at jeg eier, en del, av denne eiendommen, kalt Bergstø).

    Nå har de solgt eiendommen, bak min rygg.

    De solgte den i to omganger, (de delte opp eiendommene).

    Og de har ikke malt huset engang, så jeg mistenker at det er snakk om penger under bordet osv. og, siden at de ikke har fått så mye penger, for eiendommen, (enda det er snakk om verdens mest malte utsikt, for Holmsbu-malere har vært naboer og gjester og selger av tomten var en kjent maler ved navn Oluf Wold Thorne).

    Og dette har skjedd bak min rygg.

    Jeg har ikke godkjent noen av disse salgene.

    Men Domstoladminstrasjonen har vært korrupte, i alle disse år, og nektet å gi erstatning for Drammen tingrett sitt svik.

    Men nå ser jeg også, at denne eiendommen Bergstø/Støaveien 29, har vært et tema, på et kommunestyremøte, (se vedlegg), i Hurum kommune, i januar.

    Og det ser jeg på, som et slags ris på speilet.

    Her har man truet med å bygge ut kjempemye, og Hurum kommune går da med på et eller annet.

    (Det var mye kunst, blant innboet, som jeg ble snytt for min del av, blant annet.

    Min grandonkel Gunnar Bergstø, hadde et atelier der, fullt av kunst, (muligens noe av mestere som Wold Thorne og hans lærermester Henrik Sørensen), som jeg så, da jeg var, på en slags befaring der, (uten nøkler), i fjor høst).

    Så her mistenker jeg korrupsjon, fra Hurum kommune.

    Og det kan jo Sivilombudsmannen se på.

    (Selv om dere vel ikke kan se på domstolene, som er underlagt Domstoladministrasjonen, vel).

    Så dette må jeg klage på, at Hurum kommune her har begått noe korrupsjon, og hatt møte, om min eiendom, bak min rygg.

    Det står et for meg ukjent navn der.

    Så det navnet som står der, (Blickfeldt), er antagelig navnet på ei i Hurum kommune.

    Dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 10. april 2017 kl. 02:33
    Emne: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Til tingrettsdommer Trygve Øydne/Fwd: Sverres gate 3/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne/Fwd: Oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne//Fwd: Utskrift av grunnboka
    Til: “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>
    Kopi: tilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, post@kartverket.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, statsarkivet oslo <statsarkivet.oslo@arkivverket.no>, postmottak@oslo.kommune.nogeir@forward.nobibliotek@drmk.no

    Hei,

    det står også, i brevet, fra Hurum-advokaten, fra 2005, (er det vel), noe om løsøre.

    Og det var etter min grandonkel Otto Bergstø.

    Men løsøre etter min andre grandonkel Gunnar Bergstø, nevnes ikke.

    Og det er litt rart, (må man vel si).

    Men hvem som kontaktet denne Hurum-advokaten, det veit jeg ikke.

    Så her har jeg kommet inn, i dette ‘arve-styret’, uten å ha helt oversikt.

    Men innbo etter Gunnar Bergstø, befant seg, i Kvernstua.

    Og selv om jeg ikke arvet Idar Sandersen.

    Så skulle innbo etter Otto ihvertfall, blitt fordelt, når Idar Sandersen, ikke skulle bo der lenger, (i Støaveien).

    Men jeg har ikke blitt informert, av noen, om at han bodde på sykehjem, de siste årene.

    Så her har det ikke gått på skinner.

    Men advokaten nevner ikke hvordan dette skulle foregå, (at man fikk vite, om at Idar Sandersen ikke skulle bo der lenger).

    Advokaten skriver også, at samtlige arvinger hadde gått med på, å la Idar Sandersen bo, på Bergstø, livet ut.

    Men jeg har faktisk aldri blitt spurt, om dette.

    Så det har han advokaten bare tatt for gitt, vil jeg si.

    Så den advokaten, (Øvergård), er ikke helt pålitelig, vil jeg si.

    Og jeg har heller ikke visst om, hvor hu Marit Olsen har bodd.

    Så at tingretten ikke har godkjent min oppløsning av sameie-sak, (som jeg prøvde å ‘trigge’ i 2011), det synes jeg, at er merkelig.

    Jeg har jo vært hos advokatvakten, på Drammen bibliotek.

    Men derfra, (fra advokaten med det svenskklingende navnet), mistenker jeg gateteater, må jeg si.

    For han okket seg over klokkeslettet, fordi jeg var hans andre klient, den dagen, virka det som.

    Noe sånt.

    Og ei negerdame satt der først, før advokatene dukka opp.

    Så de var kanskje styrt av noen negre her eller der.

    Hvem vet.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 9. april 2017 kl. 23:30
    Emne: Oppdatering/Fwd: Til tingrettsdommer Trygve Øydne/Fwd: Sverres gate 3/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne/Fwd: Oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne//Fwd: Utskrift av grunnboka
    Til: “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>
    Kopi: tilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, post@kartverket.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, statsarkivet oslo <statsarkivet.oslo@arkivverket.no>, postmottak@oslo.kommune.nogeir@forward.nobibliotek@drmk.no

    Hei,

    som jeg skriver i min forrige e-post, så driver jeg, med slektsforskning.

    Og hu nevnte Marit Olsen, har visst slekt, med tilknytning, til Røyken, (min tremenning(?) Lene Skotvedt Olsen, blant annet).

    Og da jeg søkte, i Røyken og Hurums Avis, så kom jeg over noe mer, om Bergstø-eiendommene, (via en link i den nettavisen, var det vel).

    For sånn som jeg husker det, så forstod ikke Drammen tingrett, det med Schei og Lund.

    Og jeg fant ut om det, på det nevnte nettstedet, (se vedlegg), som heter noe sånt som 1881 Eiendomspriser.

    Og det som jeg fant ut, som liksom var som, noe gæernt som ikke er rekti.

    Det er det som skjedde i forkant av det om at Schei og Lund kjøpte det.

    For da, (i begynnelsen av januar), så ble min grandonkel Gunnar Bergstø sitt atelier, (en eiendom kalt Kvernstua, fra før i tida), overdratt, til min far og hans brødre og hans kusine Marit Olsen, fra Idar Sandersen.

    Men Idar Sandersen eide bare 6/18, (se vedlegg, som også finnes, i den linken, som jeg nevnte, fra mitt nettsted, (om oppløsning av sameie-sak), i den videresendte e-posten).

    Så det riktige skulle være, at _en del_ av Kvernstua, (nemlig 6/18), skulle overføres, fra Idar Sandersen til min far og hans brødre og kusine.

    Så her har det skjedd noe ‘mystifisk’, (et eller annet sted), vil jeg si.

    Så dette får dere hos Drammen tingrett prøve å ordne opp i, siden at dere har ‘skusla’, med denne saken, siden 2011, (er det vel).

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 24. mars 2017 kl. 07:17
    Emne: Til tingrettsdommer Trygve Øydne/Fwd: Sverres gate 3/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne/Fwd: Oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne//Fwd: Utskrift av grunnboka
    Til: “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>
    Kopi: post@kampenhistorielag.notilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, post@kartverket.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, statsarkivet oslo <statsarkivet.oslo@arkivverket.no>, postmottak@oslo.kommune.nogeir@forward.nobibliotek@drmk.no

    Hei,

    jeg viser til Deres brev, fra 20. mars, (se vedlegg).

    Jeg har lest gjennom brevet nå, og reagerer på det, at tingretten klager på, at sameiet ikke, var tinglyst.

    Jeg har vært i møte, hos Advokatvakten, (en med et svensk-klingende navn), hos Drammen bibliotek, (like før jul, var det vel), om dette.

    Og advokatvakten, sa ikke noe, om dette.

    Jeg tror, at hvis det hadde vært en betingelse, at sameiet måtte være tinglyst, (for at det skulle være mulig, å oppløse dette), så ville advokaten, ha opplyst meg, om dette.

    Men så ikke.

    Jeg ønsker derfor, å sende denne saken, til Domstoladminstrasjonen, for å få, en kommentar, om dette.

    (Jeg sender derfor kopi-e-post, til de, på deres to e-post-adresser, som de visst har, av en eller annen grunn).

    Jeg ønsker også, å klage på, at Drammen tingrett, har trenert denne oppløsning av sameie-saken, siden 2011.

    (Dette har jeg klaget om mange ganger før.

    Men undrenes tid, er muligens ikke forbi.

    Så jeg prøver igjen).

    Jeg legger også merke til, at tingrettsdommer Øydne, kopierer mine tidligere skrivefeil, og skriver: ‘Oppløsing av sameie’.

    Men jeg har for ikke lenge siden søkt mer om dette på nettet, og det heter visst: ‘Oppløsning av sameie’, (med en ekstra ‘n’):

    http://www.eiendomsadvokater.no/eierformer/sameie/opplosning-av-eiendomssameie-etter-sameieloven/

    Er det sånn, at dere bare aper meg, (og mine skrivefeil), hos tingretten, eller?

    Det blir, som noe usivilisert og steinalder-aktig og apatisk å gjøre, isåfall, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Jeg la også merke til, at jeg ble rådet til, å kontakte, mine slektninger.

    Disse kalte meg: ‘Persona non gratia’, (eller noe i den duren), i en Facebook-melding, for noen år tilbake.

    Så disse har fornærmet meg.

    Så det er nok ikke aktuelt dessverre, å kontakte de.

    Jeg har også anmeldt min far, for omsorgssvikt, telefonterror, osv.

    Problemet er muligens, at min far kjørte i fjellveggen, på midten av 70-tallet, og etter det, drikker mye og bruker piller, for å døyve smerter, og derfor lever, i en slags døs, som han noen ganger kanskje lykkes, å komme seg ut av, for å så forsvinne inn, i døsens verden igjen.

    (Noe sånt).

    Og min farmor Ågot, nevnte også noe lignende, da hu levde, at min fars samboer Haldis Humblen skjenket han øl, i glasset, før glasset var tomt, (for hu har vært gift med en dansk kro-driver), sånn at min far mista oversikt over hvor mye han drakk.

    Og Haldis Humblen er også pille/alkohol-misbruker har henne sønn Viggo Snoghøj/Snowhill sagt, i et intervju, (laget av ei Frida Leknes).

    Og Haldis sin datter Christell har fått noe sånt som 40 millioner, etter sin mors venninne Solveig Rasmussen, på Holmen.

    Og min søster Pia sa rundt årtusenskiftet, at alle etter min far og Haldis Humblen skulle få like mye.

    Så det er fler folk i ‘kabalen’ liksom, som kan ha interesse, av at jeg, ikke skal komme meg opp ordentlig liksom, (etter å ha hatt arbeidssaker i utlandet osv.).

    Haldis Humblen og hennes to barn Christell Humblen og Jan Snoghøj, bor i Drammen, og Jans eks-svigerfar Harald Lund, er meddommer i Drammen tingrett.

    Så jeg mistenker at disse min fars nye stebarn, kan ha motiv av, at jeg ikke, skal få ordnet, med denne saken.

    Så jeg mistenker at de kan ha fått tingretten til å trenere, denne saken, siden 2011.

    (Hvis ikke så har noen andre luringer stått bak dette).

    Så dette ønsker jeg at Domstoladminstrasjonen/Tilsynsutvalget nå skal ta på alvor, og finne ut hvem som tuller, med mine rettigheter.

    Det var morsomt at tingretten fant min ‘halv-tante’ Marit Olsen, i Oslo.

    Hu har jeg ikke klart å spore opp.

    Jeg har som hobby å drive med slektsforskning, så det er litt morsomt sånt sett og, vil jeg si.

    Men det var dette som gjorde at det skar seg, med advokat Øvergård, i Sætre.

    For jeg prøvde å få han til å kontakte Marit Olsen for meg, og høre om hu ville kjøpe meg ut, (siden at jeg ikke fikk lån fra Nordea, på eiendommen, i 2006, da jeg var lavtlønnet i England, og hadde en klagesak mot Kripos, som jeg slet med å få ordnet med, og derfor ønsket penger, for å dra til Norge, for å kontakte Kripos, i deres resepsjon, for å få de til å etterforske en sak, fra da jeg jobbet, på Rimi Bjørndal).

    Men advokaten sluttet å svare, og det endte, i Advokatforeningen, som til slutt frikjente advokaten, av en eller annen rar grunn, må jeg si.

    Det stemmer også, at min søster, ikke har tilbudt, å kjøpe meg ut.

    Hu vil ikke møte meg engang.

    Hu er ei neger-hore, (for å si det rett ut), så det er mulig, at det er noen negre, som visker henne i øret, hva hu skal gjøre.

    Hva vet jeg.

    Tingretten ‘gnåler’ også, om at e-poster, ikke er noe fint.

    Hvis e-poster ikke hadde vært noe fint.

    Hvorfor har tingretten e-post-adresse da?

    Nei, dette kjøper jeg ikke.

    Jeg har forresten også, i det siste, prøvd å oppsummere denne saken, på en nettside, (på mitt nettsted), og jeg linker til denne siden, (i tilfelle Domstoladministrasjonen osv., trenger dette, med ‘teskje’):

    http://johncons.angelfire.com/opploesningavsameiesak.html

    Jeg linker også til min nettside, om min omsorgssvikt-sak, (sånn at det er mulig, for Domstoladministrasjonen osv., å forstå mer, om ‘ståa’, rundt problemene med min far, og hans slekt):

    http://johncons.angelfire.com/omsorgssviktsak.html

    Så håper jeg, at Domstoladminstrasjonen, kan ta seg sammen, og slutte med tull/’Sovjetstat’.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 17. mars 2017 kl. 18:53
    Emne: Re: Sverres gate 3/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne/Fwd: Oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne//Fwd: Utskrift av grunnboka
    Til: lasse.solberg@getmail.no
    Kopi: post@kampenhistorielag.notilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, post@kartverket.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, statsarkivet oslo <statsarkivet.oslo@arkivverket.no>, postmottak@oslo.kommune.nogeir@forward.no

    Hei,

    jeg har en grandonkel, (Øivin Ribsskog), som var med på, å danne Enebakk historielag.

    Og Idars bror Gunnar Bergstø, har hatt verv, i Hurum historielag.

    Så hvordan historielag er dette, lurer jeg på.

    At dere ikke har noen kunnskap om en flekk av grenda/bydelen deres.

    Det veit jeg ikke, om jeg kjøper.

    Men jeg får sende en kopi, til Forward idrettsforening, og så får jeg håpe, at de har noe kjennskap, til sitt tidligere klubbhus.

    Historieløs-lag er kanskje bedre navn da, for å fleipe litt.

    Dere driver kanskje for mye, med janitsjar-korps, på Kampen, så da går det kanskje litt på bekostning, av ting, som historielag, osv.

    Takk for svar, uansett.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    17. mars 2017 kl. 10:18 skrev <lasse.solberg@getmail.no>:

    Vi har dessverre ikke noe om dette
    Mvh
    Lasse Solberg
    Kampen historielag

    Fra: “Erik Ribsskog” <eribsskog@gmail.com>
    Til: post@kampenhistorielag.no
    Kopi: tilsynsutvalget@domstol.no, “Tilsynsutvalget” <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, post@kartverket.nopost@sivilombudsmannen.no, “Akademikerforbundet” <post@akademikerforbundet.no>, “Politikk Høyre” <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “post” <post@spesialenheten.no>, “statsarkivet oslo” <statsarkivet.oslo@arkivverket.no>, postmottak@oslo.kommune.no
    Sendt: 16. mars 2017 02:09:50
    Emne: Sverres gate 3/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne/Fwd: Oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne//Fwd: Utskrift av grunnboka

    Hei,

    jeg søkte på Sverres gate 3, og fant, (se vedlegg), at min grandonkel Idar Sandersen, har drevet, en snekker-geskjeft, (fra midten av 90-tallet), på samme adresse, (Sverres gate 3), som idrettslaget Kampørn holdt til på, i ‘gamle dager’.

    Det var også sånn, at et firma som het Elegans Pryd og Brukskunst A/S, holdt til, på denne adressen, (samt en bilforretning).

    Jeg lurte på, om dere, (i Kampen historielag), vet noe, om min grandonkels geskjeft.

    Tok han over lokalene til Elegans?

    (Og hva var det egentlig, (av møbler), som han produserte og solgte).

    Finnes lokalene den dag i dag?

    (For min farfar Øivind Olsen drev trevarefabrikk, (Strømm Trevareindustri), på Sand, i Svelvik.

    Og jeg har bodd mange år i hovedstaden, (og studert og jobba som butikksjef osv.), men ingen har fortalt meg om, at Øivind sin lillebror, hadde firma, på Kampen/Grønland der).

    Og når jeg nå søker, på Sverres gate 3, på Gule Sider, (for eksempel).

    Så kommer det bare opp 3A, 3B, osv.

    Og da lurer jeg litt på, hva som har skjedd, (når det gjelder Sverres gate sine bygninger).

    Er det mulig, å fortsatt finne, min grandonkel sin virksomhet, sine lokaler, i Sverres gate, (lurte jeg).

    (For jeg er litt interessert, i industrihistorieforskning osv., siden at min farfar, hadde møbelfabrikk, og på Berger, (hvor jeg er fra), så har vi også Jebsen sine fabrikker, og de har eget museum osv., så da må vi ‘Olsen-folka’ også finne ut litt, synes jeg, og det er også en arve/sameie-sak, som pågår, etter Idar Sandersen, som døde, i fjor).

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 16. mars 2017 kl. 00:37
    Emne: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Enda en oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne/Fwd: Oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne//Fwd: Utskrift av grunnboka
    Til: tilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>
    Kopi: “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, post@kartverket.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, statsarkivet.oslo@arkivverket.no

    Hei,

    det kan se ut som, at vedlegget, ikke ville være med, den forrige e-posten.

    Så jeg prøver en gang til.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 16. mars 2017 kl. 00:29
    Emne: Klage/Fwd: Enda en oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne/Fwd: Oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne//Fwd: Utskrift av grunnboka
    Til: tilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>
    Kopi: “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, post@kartverket.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, statsarkivet.oslo@arkivverket.no

    Hei,

    jeg har også funnet ut, at firmaet Elegans Pryd og Brukskunst A/S, som holdt til, på samme adresse, (Sverres gate 3, i Oslo), hvor min grandonkel Idar Sandersen, seinere begynte, et lignende firma, på midten av 90-tallet.

    De hadde, en disponent, som het Knut Røisland, (se vedlegg).

    Så jeg lurer på, om namsmann Christin Røisland, er inhabil.

    For det var hu som ba meg ringte Høisæther, da jeg skulle oppløse sameiet, (i 2011, fra England), som min grandonkel Idar Sandersen også eide i.

    Og jeg må si, at jeg vet fra før, at hu er korrupt.

    For Høisæther var visst pensjonist, på den tida, som Christin Røisland ba meg ringe henne.

    Men er Christin Røisland også inhabil, lurer jeg.

    Dere ‘troilungan’, i Domstoladministrasjonen, i Trondheim, har jo ikke gjort noe som helst, selv om jeg har klaget på årelang trenering, (seks år i år), fra Drammen tingrett, i forbindelse med oppløsning av sameie-sak.

    Og jeg har også klaget på at namsmann Røisland ba meg ringe Høisæther, som er pensjonert, (og også gal, må jeg si, for hu gjørt seg til, og lagde kineser-stemme osv., på telefonen, da jeg ringte henne, og purret osv, i 2011 og 2012 deromkring).

    Så er hu korrupte tidligere namsmann Christin Røisland også inhabil, lurer jeg.

    For å oppdatere denne farsen, (som myndighetene/domstolene i Norge har gjort denne saken til, med sin korrupsjon og trenering osv.), litt mer.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 7. mars 2017 kl. 22:02
    Emne: Enda en oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne/Fwd: Oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne//Fwd: Utskrift av grunnboka
    Til: “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>
    Kopi: tilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, post@kartverket.no

    Hei,

    nå har jeg sendt, de aktuelle utskriftene, (fra Kartverket), og et brev, (se vedlegg).

    Og siden jeg skrev det brevet, så har jeg kommet på noe mer.

    Og det er at jeg skrev, i det brevet, at min fars stesønn Viggo Snoghøj/Snowhill, har vært med, i Hells Angels.

    Men det kan ha vært sånn, at jeg har tolket, det intervjuet, (av Viggo sin ‘halv-niese’, (som de vel sier, i Danmark), feil).

    For det var sånn, at Viggo sa, i det intervjuet, (av Frida Leknes): ‘Det med Hells Angels’.

    (Noe sånt).

    Så det var litt vagt, (i intervjuet da), det om Hells Angels.

    (Må man vel si).

    Så det som menes, (i det nevnte radio-aktige intervjuet), kan ha vært, at min fars stesønn Viggo Snoghøj/Snowhill, har hatt problemer, med Hells Angels.

    (Noe sånt).

    Bare for at jeg ikke skal bli beskyld, for å ha sagt noe feil, liksom.

    Dette intervjuet, (som Frida Leknes har foretatt, av Viggo Snoghøj), det er noen år gammelt.

    Men jeg selv, har ikke hørt det, før for noen dager/uker siden.

    Så jeg har ikke helt fått fordøyd det helt ennå, liksom.

    Siden at det var mye i det intervjuet, som var nytt, for meg.

    For eksempel det at min fars samboer, (Viggos mor), Haldis Humblen, var pille- og alkohol-misbruker.

    Det var nytt for meg, (må jeg si).

    Min farmor Ågot, pleide å klage, på Haldis.

    Og det var fordi at hu skjenka min far, på en sånn måte, at det ikke gikk an, å følge med på, hvor mye man drakk.

    (For Haldis skjenka oppi glasset på nytt, før det var tomt.

    Øl var dette snakk om).

    Og Haldis har vært gift, med en dansk kromann, (Søren Snoghøj, som var faren til Viggo og Jan).

    Så hu har kanskje lært, å skjenke sånn, på de danske kroene, som hu og sønnene, (og muligens mora), visst bodde på, da hu var gift, med denne dansken.

    Men at Haldis selv drakk mye, det visste jeg ikke.

    Faren min fortalte om, på slutten av 70-tallet deromkring, at han hadde: ‘Gått på piller’, (som han sa), tidligere på 70-tallet, (etter at han kjørte i fjellveggen, (var vel grunnen), rundt midten av 70-tallet, på Berger/Bergeråsen).

    Og det kan ha vært sånn, at min far, sa til Jan Snoghøj, når de var ute og sykla, med sykkelklubben.

    At han gikk på piller.

    Og så sa Jan at hans mor også gikk på piller.

    Og så var liksom Jan en sånn ‘Kirsten giftekniv’ da, og foreslo, at min far og Haldis, skulle møtes, for å snakke, om piller, osv.


    Hva vet jeg.

    Postdama sa forresten, at det brevet, kom til å bli sendt, i morgen.

    Så da burde dere motta det brevet, (med de nevnte Kartverket-utskriftene), iløpet av uka, (hvis jeg skulle tippe).

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 2. mars 2017 kl. 18:55
    Emne: Oppdatering til tingrettsdommer Trygve Øydne//Fwd: Utskrift av grunnboka
    Til: “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>
    Kopi: tilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, post@kartverket.no

    Hei,

    da har jeg bestilt de aktuelle utskriftene, (se vedlegg).

    Og jeg sender disse videre, til dere, (så raskt som mulig), når jeg mottar de, fra Kartverket.

    Og hvis dette tar lenger tid, enn fristen som er nevnt, så sender jeg en oppdatering, om dette, innen fristen som dere nevnte, (nemlig 17. mars).

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 2. mars 2017 kl. 01:23
    Emne: Utskrift av grunnboka
    Til: post@kartverket.no
    Kopi: “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, tilsynsutvalget@domstol.no

    Hei,

    jeg viser til brev, fra Drammen tingrett, (se vedlegg).

    Og jeg ønsker, å bestille utskrift, fra grunnboka, for noen eiendommer, i Hurum kommune.

    Dette er snakk om gårdnummer 24 og bruksnumre 22, 27, 36 og 49, (se vedlegg).

    Så hvis dere kunne sendt disse, til meg, på min adresse: Drammensveien 507, 1363 Høvik.


    På forhånd takk for hjelp!

    Mvh.



    Erik Ribsskog


    5 vedlegg
    støaveien 29 hm.jpg
    92K
    arv1.jpg
    360K
    arv2.jpg
    282K
    arv3.jpg
    217K
    arv4.jpg
    179K

    PS.

    Her er vedleggene:

    støaveien 29 hm

    arv1

    arv2

    arv3

    arv4

  • Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

    Erik Ribsskog

    Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Deres brev fra 6. juli/Fwd: Oppdatering/Fwd:

    Erik Ribsskog  11. juli 2017 kl. 15:36

    Til: “post@sivilombudsmannen.no”



    Kopi: npepost@npe.no, “post@tannlegeforeningen.no” , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , “sande.vgs” , Phso Enquiries


    Hei,

    jeg har, (som mange andre vel), et tracking cookie-program, på bloggen min.

    Og der kan jeg se, (se vedlegg), at Fylkemannen i Oslo og Akershus, driver og snoker, på bloggen min.

    Som om de er, noen gamle bondekoner, eller noe lignende.

    Så dette må jeg klage på.

    Dette må kalles korrupsjon og ulumskheter, mener jeg.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 11. juli 2017 kl. 12:26
    Emne: Oppdatering/Fwd: Deres brev fra 6. juli/Fwd: Oppdatering/Fwd:
    Til: fmoapostmottak@fylkesmannen.nopostmottak@fmoa.no
    Kopi: npepost@npe.no, “post@tannlegeforeningen.no” <post@tannlegeforeningen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>

    Hei,

    det er ikke ideelt, at dette, trekker ut, i tid.

    Jeg har nemlig en midlertidig fylning, i kjeften.

    Og det har jeg hatt før, (fra den nevnte tannlegen i Walton).

    Og sånne fylninger pleier å krympe, og så blir det, en grop i tanna, og det gjør vondt å spise, osv.

    Så her må jeg be om at dere sender disse pensjons-pengene raskt.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: (PK) NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>
    Dato: 11. juli 2017 kl. 11:38
    Emne: VS: Deres brev fra 6. juli/Fwd: Oppdatering/Fwd:
    Til: “eribsskog@gmail.com” <eribsskog@gmail.com>

    Hei,
    Viser til din henvendelse under.
    Pga ferieavvikling og redusert bemanning vil svar på din forespørsel kunne forventes i løpet av uke 32.
    Mvh
    Nav Bærum
    Fra: (PK) NAV Bærum
    Sendt: 11. juli 2017 07:58
    Til: Fondevik, Heidi; Knutsen, Kari
    Kopi: Skar, Tom
    Emne: VS: Deres brev fra 6. juli/Fwd: Oppdatering/Fwd:
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 11. juli 2017 02:39
    Til: (PK) NAV Bærum
    Kopi: npepost@npe.nofmoapostmottak@fylkesmannen.nopostmottak@fmoa.nopost@tannlegeforeningen.no; Politikk Høyre; Akademikerforbundet; sande.vgs
    Emne: Deres brev fra 6. juli/Fwd: Oppdatering/Fwd:
    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 6. juli, (se vedlegg).

    Nå har jeg klaget, til blant annet Tannlegeforeningen, på denne tannlegen, (se videresendt e-post).

    Og at jeg da skal gå tilbake til denne tannlegen, som bruker kroppen min som arbeidsbord, og som også ble kosete/homsete.

    Det synes jeg, at blir litt feil.

    Så dette må jeg klage på.

    Sender derfor kopi-e-post til Fylkesmannen i Akershus og Oslo, (som en klage).

    Dere skriver også, at jeg ikke har noen pensjonsbeholdning, til gode.

    Men jeg har jobbet, i Norge, fra 1988 til 2004, og jeg logget meg nå inn, og fant ut, at min pensjonbeholdning er på 934.675 kroner, (se vedlegg).

    Jeg har også jobbet, i England, (som vanlig lønnsmotager og også som selvstendig næringsdrivende), fra 2006 til 2014.

    Så jeg har også pensjonsrettigheter, i det landet.

    Så jeg ønsker, (som jeg sendte til dere om, i 2010: http://johncons.angelfire.com/pensjonsbeholdningsak.html), å få tilsendt disse pengene, (nå så godt som en million), fra Nav, for å fortsette mitt liv/arbeid, i England.

    (Jeg ser på dette som, at den norske stat, har kastet bort, mine år, fra 2010 til 2017, når dere har nektet meg dette).

    Jeg har også tannlege i England, (i Walton on the hill), som klarer å fikse tennene mine, uten å drive med ‘homserier’, må jeg kalle det.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 6. juli 2017 kl. 11:31
    Emne: Oppdatering/Fwd:
    Til: npepost@npe.no
    Kopi: nav.baerum@nav.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “post@tannlegeforeningen.no” <post@tannlegeforeningen.no>
    Hei,

    jeg viser til mine tidligere e-poster.

    Jeg har ikke hørt noe, fra Nav, (etter at jeg sendte de kopi av klage).

    Men nå er det sånn, at jeg kun har, en slags midlertidig fylning, i den nevnte ‘problem-jekselen’.

    Så den kan jeg bare ha, i tanna, i noen uker.

    Så hvis Nav Bærum, (som jeg sender kopi e-post til), kan sende meg, en ny rekvisisjon, for tannlege-besøk, i for eksempel Sandvika, (eller Oslo, hvis det er mulig).

    (Eller enda bedre hvis dere kan sende min pensjonsbeholdning, som jeg bestilte, fra England, for mange år siden).

    Så kan jeg gå til en annen tannlege, (som ikke er så kosete, og russisk, på den måten, at han bruker brystkassa mi som arbeidsbord, og som muligens har brukt noe rare stoffer, i fylningen, som gjør at man får blodpropp).

    Jeg ønsker helst ikke tannleger som er glade i å bruke amalgam, (som min onkel Runar, som er tannlege, i Ås), for det har jeg hørt, at skal være rimelig usunt, (fra avisene osv.).

    Jeg opprettholder forøvrig klagen mot den nevnte tannlegen.

    Jeg burde kanskje ikke sendt kopi til de, men det ble litt komplisert, siden at dette gikk gjennom Nav.

    Ellers ville jeg nok ikke sendt kopi til tannlege-kontoret.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Bekkestua tannmedisin <post@bekkestuatannmedisin.no>
    Dato: 6. juli 2017 kl. 10:05
    Emne:
    Til: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Til Erik Ribsskog.

    Viser til din konsultasjon hos meg den 23. juni 2017 og din epost av 24. juni 2017.

    Jeg beklager at du hadde en negativ opplevelse av første konsultasjon hos meg, men jeg ønsker samtidig å presisere at jeg ikke kjenner meg igjen i dine beskrivelser. Situasjonen fortonet seg for meg som en ordinær konsultasjon.
    I alle tilfeller er dette samlet sett et uheldig utgangspunkt for et videre samarbeid når jeg tolker din tilbakemelding som manglende tillit til meg som person og tannlege.
    Jeg tror derfor det for din del vil være heldig om du oppsøker en annen tannlege for videre behandling og oppfølging.

    Vedr saksgang og involvering av NAV:
    I de tilfeller hvor NAV involveres for søknad om økonomisk støtte til tannbehandling sender jeg som tannlege en spesifisert plan med kostnad til pasientens NAV-kontor. NAV og deres rådgivende tannlege gjør så en vurdering om pasienten skal få økonomisk støtte til tannbehandling og omfanget av dette.

    I ditt tilfelle ble du presentert for denne saksgangen og innholdet i planen.
    Planen ble sendt til NAV samme dag som du var hos meg.

    Søknaden som er sendt til NAV vil nok fortsatt kunne være gjeldende dersom denne innvilges av dem. Den delen må bli en avklaring mellom deg og NAV.

    Din journal og røntgenbilder ligger hos oss og er deg tilgjengelig ved henvendelse.

    Med hilsen

    Knut Johan Bere
    Tannlege


    gjør som fylkesmannen i oslo og akershus.jpg
    157K

    PS.

    Her er vedlegget:

    gjør som fylkesmannen i oslo og akershus

  • Jeg sendte en e-post til Fylkesmannen i Oslo og Akershus

    Erik Ribsskog

    Oppdatering/Fwd: Deres brev fra 6. juli/Fwd: Oppdatering/Fwd:

    Erik Ribsskog  11. juli 2017 kl. 12:26

    Til: fmoapostmottak@fylkesmannen.no, postmottak@fmoa.no

    Kopi: npepost@npe.no, “post@tannlegeforeningen.no” , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , “sande.vgs”

    Hei,

    det er ikke ideelt, at dette, trekker ut, i tid.

    Jeg har nemlig en midlertidig fylning, i kjeften.

    Og det har jeg hatt før, (fra den nevnte tannlegen i Walton).

    Og sånne fylninger pleier å krympe, og så blir det, en grop i tanna, og det gjør vondt å spise, osv.

    Så her må jeg be om at dere sender disse pensjons-pengene raskt.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: (PK) NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>
    Dato: 11. juli 2017 kl. 11:38
    Emne: VS: Deres brev fra 6. juli/Fwd: Oppdatering/Fwd:
    Til: “eribsskog@gmail.com” <eribsskog@gmail.com>

    Hei,
    Viser til din henvendelse under.
    Pga ferieavvikling og redusert bemanning vil svar på din forespørsel kunne forventes i løpet av uke 32.
    Mvh
    Nav Bærum
    Fra: (PK) NAV Bærum
    Sendt: 11. juli 2017 07:58
    Til: Fondevik, Heidi; Knutsen, Kari
    Kopi: Skar, Tom
    Emne: VS: Deres brev fra 6. juli/Fwd: Oppdatering/Fwd:
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 11. juli 2017 02:39
    Til: (PK) NAV Bærum
    Kopi: npepost@npe.nofmoapostmottak@fylkesmannen.nopostmottak@fmoa.nopost@tannlegeforeningen.no; Politikk Høyre; Akademikerforbundet; sande.vgs
    Emne: Deres brev fra 6. juli/Fwd: Oppdatering/Fwd:
    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 6. juli, (se vedlegg).

    Nå har jeg klaget, til blant annet Tannlegeforeningen, på denne tannlegen, (se videresendt e-post).

    Og at jeg da skal gå tilbake til denne tannlegen, som bruker kroppen min som arbeidsbord, og som også ble kosete/homsete.

    Det synes jeg, at blir litt feil.

    Så dette må jeg klage på.

    Sender derfor kopi-e-post til Fylkesmannen i Akershus og Oslo, (som en klage).

    Dere skriver også, at jeg ikke har noen pensjonsbeholdning, til gode.

    Men jeg har jobbet, i Norge, fra 1988 til 2004, og jeg logget meg nå inn, og fant ut, at min pensjonbeholdning er på 934.675 kroner, (se vedlegg).

    Jeg har også jobbet, i England, (som vanlig lønnsmotager og også som selvstendig næringsdrivende), fra 2006 til 2014.

    Så jeg har også pensjonsrettigheter, i det landet.

    Så jeg ønsker, (som jeg sendte til dere om, i 2010: http://johncons.angelfire.com/pensjonsbeholdningsak.html), å få tilsendt disse pengene, (nå så godt som en million), fra Nav, for å fortsette mitt liv/arbeid, i England.

    (Jeg ser på dette som, at den norske stat, har kastet bort, mine år, fra 2010 til 2017, når dere har nektet meg dette).

    Jeg har også tannlege i England, (i Walton on the hill), som klarer å fikse tennene mine, uten å drive med ‘homserier’, må jeg kalle det.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 6. juli 2017 kl. 11:31
    Emne: Oppdatering/Fwd:
    Til: npepost@npe.no
    Kopi: nav.baerum@nav.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “post@tannlegeforeningen.no” <post@tannlegeforeningen.no>
    Hei,

    jeg viser til mine tidligere e-poster.

    Jeg har ikke hørt noe, fra Nav, (etter at jeg sendte de kopi av klage).

    Men nå er det sånn, at jeg kun har, en slags midlertidig fylning, i den nevnte ‘problem-jekselen’.

    Så den kan jeg bare ha, i tanna, i noen uker.

    Så hvis Nav Bærum, (som jeg sender kopi e-post til), kan sende meg, en ny rekvisisjon, for tannlege-besøk, i for eksempel Sandvika, (eller Oslo, hvis det er mulig).

    (Eller enda bedre hvis dere kan sende min pensjonsbeholdning, som jeg bestilte, fra England, for mange år siden).

    Så kan jeg gå til en annen tannlege, (som ikke er så kosete, og russisk, på den måten, at han bruker brystkassa mi som arbeidsbord, og som muligens har brukt noe rare stoffer, i fylningen, som gjør at man får blodpropp).

    Jeg ønsker helst ikke tannleger som er glade i å bruke amalgam, (som min onkel Runar, som er tannlege, i Ås), for det har jeg hørt, at skal være rimelig usunt, (fra avisene osv.).

    Jeg opprettholder forøvrig klagen mot den nevnte tannlegen.

    Jeg burde kanskje ikke sendt kopi til de, men det ble litt komplisert, siden at dette gikk gjennom Nav.

    Ellers ville jeg nok ikke sendt kopi til tannlege-kontoret.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Bekkestua tannmedisin <post@bekkestuatannmedisin.no>
    Dato: 6. juli 2017 kl. 10:05
    Emne:
    Til: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Til Erik Ribsskog.

    Viser til din konsultasjon hos meg den 23. juni 2017 og din epost av 24. juni 2017.

    Jeg beklager at du hadde en negativ opplevelse av første konsultasjon hos meg, men jeg ønsker samtidig å presisere at jeg ikke kjenner meg igjen i dine beskrivelser. Situasjonen fortonet seg for meg som en ordinær konsultasjon.
    I alle tilfeller er dette samlet sett et uheldig utgangspunkt for et videre samarbeid når jeg tolker din tilbakemelding som manglende tillit til meg som person og tannlege.
    Jeg tror derfor det for din del vil være heldig om du oppsøker en annen tannlege for videre behandling og oppfølging.

    Vedr saksgang og involvering av NAV:
    I de tilfeller hvor NAV involveres for søknad om økonomisk støtte til tannbehandling sender jeg som tannlege en spesifisert plan med kostnad til pasientens NAV-kontor. NAV og deres rådgivende tannlege gjør så en vurdering om pasienten skal få økonomisk støtte til tannbehandling og omfanget av dette.

    I ditt tilfelle ble du presentert for denne saksgangen og innholdet i planen.
    Planen ble sendt til NAV samme dag som du var hos meg.

    Søknaden som er sendt til NAV vil nok fortsatt kunne være gjeldende dersom denne innvilges av dem. Den delen må bli en avklaring mellom deg og NAV.

    Din journal og røntgenbilder ligger hos oss og er deg tilgjengelig ved henvendelse.

    Med hilsen

    Knut Johan Bere
    Tannlege


    3 vedlegg
    img104.jpg
    330K
    img105.jpg
    273K
    pensjonsbeholdning.jpg
    151K
  • Jeg sendte en e-post til Brukerklagenemnda for elektrisk kommunikasjon

    Erik Ribsskog

    Klage på My Call/Fwd: 1505253-1 – Klage – Chili Mobil AS

    Erik Ribsskog  11. juli 2017 kl. 03:36

    Til: Post , kundeservice@mycall.no, Chili Mobil , juridisk


    Kopi: “Storjord,Lars Edvard”


    Hei,

    for et par år siden, så porterte noen mobilen min, til Chili mobil.

    Og nå har noen gjort det samme igjen, bare at de har byttet ut Chili med My Call.


    (Se vedlegg).

    Dette må jeg klage på.

    Kan dere finne ut hvem disse synderne er, og stoppe denne porteringen, og også be mobil-firmaene rydde opp i sine åndsvake/elendige rutiner.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Storjord,Lars Edvard <lars.edvard.storjord@nkom.no>
    Dato: 14. oktober 2015 kl. 13:16
    Emne: 1505253-1 – Klage – Chili Mobil AS
    Til: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,
    Viser til din henvendelse.
    Klage/tvist som vedrører konkrete problemstillinger om inngåelse eller innhold av avtale med tilbydere av ekomtjenester fremsettes for Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon. For nærmere informasjon, sehttps://brukerklagenemnda.no.
    Nemnda kan også kontaktes på tlf. 22 13 32 20 (telefontid mandag-fredag kl. 0900-1200) eller e-post post@brukerklagenemnda.no
    Med vennlig hilsen
    Lars Edv. Storjord
    seniorrådgiver
    avdeling Marked
    seksjon for telefoni og nummerforvaltning
    Nasjonal kommunikasjonsmyndighet
    Sentralbord: 22 82 46 00
    Dir. tlf.: 22 82 47 48
    nkom-logo-for-signatur_40px_bokmaal
    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 28. september 2015 15:03
    Til: Chili Mobil
    Kopi: juridisk; post; post@finkn.no; Lindorff Kundesenter; Postmottak Sivilombudsmannen; Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (firmapost@nkom.no)
    Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 – Chili Mobil AS
    Hei,
    dere har også portert mobilnummer mitt, sånn at det ikke kan brukes lenger.
    Og så får jeg dette svaret.
    Jeg sender det til Spesialenheten osv., siden at politiet bare ignorerer mine anmeldelser.
    Det datasystemet deres er på grensen til å være kriminelt, mistenker jeg.
    Chilli mobil har jeg heller aldri hørt om.
    Dette lukter lang vei, vil jeg si.
    Erik Ribsskog
    2015-09-28 14:43 GMT+02:00 Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>:
    > Hei Erik,
    > 
    > Når det dreier seg om et ID-tyveri, er vi dessverre nødt til å motta en bekreftelse på at forholdet er anmeldt før vi kan slette eventuelle krav.
    > Abonnementet er opprettet 12.08.2015. Denne e-postadressen er også oppgitt i bestillingen.
    > 
    > Med vennlig hilsen Frida
    > Kundeservice Chilimobil
    > Tlf. 02445
    > 
    > ________________________________________
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Sendt: 25. september 2015 14:09
    > Til: PF_DL_Fakturaadministrasjon
    > Kopi: Chili Mobil; juridisk; post@finkn.no
    > Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 – Chili Mobil
    > AS
    > 
    > Hei,
    > 
    > jeg har aldri hatt noe abonnement, hos Chilli.
    > 
    > (Jeg bruker Telenor mobil.
    > 
    > Og jeg er ikke noe ‘skravlekjærring’, så jeg trenger ikke noe mer enn
    > Telenor kontant, må jeg si).
    > 
    > Så dette er at noen har drevet med ID-tyveri, og har misbrukt mitt navn.
    > 
    > Og så får jeg innkassovarsel!
    > 
    > Dette firmaet, (Chilli mobil), har jeg aldri hørt om før.
    > 
    > Og det er tydelig, at det kan virke som, at de har dårlige
    > datasystemer, som er lett å misbruke, (må man vel si).
    > 
    > Så at jeg må kaste bort masse tid, på å sende e-poster til Lindorff og
    > Datatilsynet osv., om dette, det synes jeg, at er en skam.
    > 
    > Vennligst slutt å lat som at jeg har dette abonnementet nå og slutt å
    > send meg innkassoer i forbindelser med dette.
    > 
    > Erik Ribsskog
    > 
    > 
    > 2015-09-25 12:29 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon
    >> Hei
    >> 
    >> Det du har mottatt på mail her er din hoved faktura hos Chili Mobil AS. Om du har spørsmål rundt ditt abonnement kan du ta kontakt med Chili Mobil AS på tlf 02445 eller kundeservice@chilimobil.no med ditt kundenummer som er 320747.
    >> 
    >> 
    >> Ha en fin dag.
    >> 
    >> Med vennlig hilsen/ Best regards
    >> 
    >> Jeanette K. G
    >> Saksbehandler/ Case handler
    >> Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice
    >> Telefon: +47 31 27 93 20
    >> Fax: +47 61 14 93 12
    >> 
    >> 
    >> 
    >> Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway Visiting adrdress :
    >> Bjønndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway
    >> 
    >> Sentralbord: (+47) 23 21 10 00
    >> ** This message including any attachments may contain confidential
    >> and/or privileged information intended only for the person or entity
    >> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you
    >> should delete this message and notify the sender. Thank you.
    >> 
    >> 
    >> 
    >> 
    >> 
    >> 
    >> Hei,
    >> dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).
    >> (Jeg har ikke kontaktet disse).
    >> Vennligst rydd opp!
    >> Med hilsen
    >> Erik Ribsskog
    >> PS.
    >> Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).
    >> ———- Forwarded message ———-
    >> Date: 2015-09-09 5:37 GMT+02:00
    >> Subject: FAKTURA 00527712 – Chili Mobil AS
    >> Vi viser til henvendelse og vedlegger som forespurt pdf av faktura.
    >> Kopien har påført korrekt Kid-nummer og kan benyttes ved elektronisk betaling og som regnskapsbilag. Kopien kan ikke benyttes som brevgiro eller som skrankegiro.
    >> Vi ber om at du åpner spamfilter for mottak av epost fra denne
    >> adressen. Du trenger Acrobat Reader for å lese denne faktura. Acrobat
    >> Reader kan lastes ned gratis fra http://www.adobe.no/ Vennlig hilsen
    >> Kundeservice
    >> 
    >> 
    >> 
    >> 
    >> 
    >> 
    >> 
    >> 
    >> 
    >> 


    img106.jpg
    234K

    PS.

    Her er vedlegget:

    img106

  • Jeg sendte en e-post til Nav

    Erik Ribsskog

    Deres brev fra 6. juli/Fwd: Oppdatering/Fwd:

    Erik Ribsskog  11. juli 2017 kl. 02:38

    Til: nav.baerum@nav.no



    Kopi: npepost@npe.no, fmoapostmottak@fylkesmannen.no, postmottak@fmoa.no, “post@tannlegeforeningen.no” , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , “sande.vgs”


    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 6. juli, (se vedlegg).

    Nå har jeg klaget, til blant annet Tannlegeforeningen, på denne tannlegen, (se videresendt e-post).

    Og at jeg da skal gå tilbake til denne tannlegen, som bruker kroppen min som arbeidsbord, og som også ble kosete/homsete.

    Det synes jeg, at blir litt feil.

    Så dette må jeg klage på.

    Sender derfor kopi-e-post til Fylkesmannen i Akershus og Oslo, (som en klage).

    Dere skriver også, at jeg ikke har noen pensjonsbeholdning, til gode.

    Men jeg har jobbet, i Norge, fra 1988 til 2004, og jeg logget meg nå inn, og fant ut, at min pensjonbeholdning er på 934.675 kroner, (se vedlegg).

    Jeg har også jobbet, i England, (som vanlig lønnsmotager og også som selvstendig næringsdrivende), fra 2006 til 2014.

    Så jeg har også pensjonsrettigheter, i det landet.

    Så jeg ønsker, (som jeg sendte til dere om, i 2010: http://johncons.angelfire.com/pensjonsbeholdningsak.html), å få tilsendt disse pengene, (nå så godt som en million), fra Nav, for å fortsette mitt liv/arbeid, i England.

    (Jeg ser på dette som, at den norske stat, har kastet bort, mine år, fra 2010 til 2017, når dere har nektet meg dette).

    Jeg har også tannlege i England, (i Walton on the hill), som klarer å fikse tennene mine, uten å drive med ‘homserier’, må jeg kalle det.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 6. juli 2017 kl. 11:31
    Emne: Oppdatering/Fwd:
    Til: npepost@npe.no
    Kopi: nav.baerum@nav.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “post@tannlegeforeningen.no” <post@tannlegeforeningen.no>

    Hei,

    jeg viser til mine tidligere e-poster.

    Jeg har ikke hørt noe, fra Nav, (etter at jeg sendte de kopi av klage).

    Men nå er det sånn, at jeg kun har, en slags midlertidig fylning, i den nevnte ‘problem-jekselen’.

    Så den kan jeg bare ha, i tanna, i noen uker.

    Så hvis Nav Bærum, (som jeg sender kopi e-post til), kan sende meg, en ny rekvisisjon, for tannlege-besøk, i for eksempel Sandvika, (eller Oslo, hvis det er mulig).

    (Eller enda bedre hvis dere kan sende min pensjonsbeholdning, som jeg bestilte, fra England, for mange år siden).

    Så kan jeg gå til en annen tannlege, (som ikke er så kosete, og russisk, på den måten, at han bruker brystkassa mi som arbeidsbord, og som muligens har brukt noe rare stoffer, i fylningen, som gjør at man får blodpropp).

    Jeg ønsker helst ikke tannleger som er glade i å bruke amalgam, (som min onkel Runar, som er tannlege, i Ås), for det har jeg hørt, at skal være rimelig usunt, (fra avisene osv.).

    Jeg opprettholder forøvrig klagen mot den nevnte tannlegen.

    Jeg burde kanskje ikke sendt kopi til de, men det ble litt komplisert, siden at dette gikk gjennom Nav.

    Ellers ville jeg nok ikke sendt kopi til tannlege-kontoret.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Bekkestua tannmedisin <post@bekkestuatannmedisin.no>
    Dato: 6. juli 2017 kl. 10:05
    Emne:
    Til: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Til Erik Ribsskog.

    Viser til din konsultasjon hos meg den 23. juni 2017 og din epost av 24. juni 2017.

    Jeg beklager at du hadde en negativ opplevelse av første konsultasjon hos meg, men jeg ønsker samtidig å presisere at jeg ikke kjenner meg igjen i dine beskrivelser. Situasjonen fortonet seg for meg som en ordinær konsultasjon.
    I alle tilfeller er dette samlet sett et uheldig utgangspunkt for et videre samarbeid når jeg tolker din tilbakemelding som manglende tillit til meg som person og tannlege.
    Jeg tror derfor det for din del vil være heldig om du oppsøker en annen tannlege for videre behandling og oppfølging.

    Vedr saksgang og involvering av NAV:
    I de tilfeller hvor NAV involveres for søknad om økonomisk støtte til tannbehandling sender jeg som tannlege en spesifisert plan med kostnad til pasientens NAV-kontor. NAV og deres rådgivende tannlege gjør så en vurdering om pasienten skal få økonomisk støtte til tannbehandling og omfanget av dette.

    I ditt tilfelle ble du presentert for denne saksgangen og innholdet i planen.
    Planen ble sendt til NAV samme dag som du var hos meg.

    Søknaden som er sendt til NAV vil nok fortsatt kunne være gjeldende dersom denne innvilges av dem. Den delen må bli en avklaring mellom deg og NAV.

    Din journal og røntgenbilder ligger hos oss og er deg tilgjengelig ved henvendelse.

    Med hilsen

    Knut Johan Bere
    Tannlege


    3 vedlegg
    img104.jpg
    330K
    img105.jpg
    273K
    pensjonsbeholdning.jpg
    151K

    PS.

    Her er vedleggene:

    img104

    img105

    pensjonsbeholdning

  • Jeg sendte en e-post til Norsk pasientskadeerstatning

    Erik Ribsskog

    Oppdatering/Fwd:

    Erik Ribsskog  6. juli 2017 kl. 11:31

    Til: npepost@npe.no

    Kopi: nav.baerum@nav.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , “sande.vgs” , “post@tannlegeforeningen.no”

    Hei,

    jeg viser til mine tidligere e-poster.

    Jeg har ikke hørt noe, fra Nav, (etter at jeg sendte de kopi av klage).

    Men nå er det sånn, at jeg kun har, en slags midlertidig fylning, i den nevnte ‘problem-jekselen’.

    Så den kan jeg bare ha, i tanna, i noen uker.

    Så hvis Nav Bærum, (som jeg sender kopi e-post til), kan sende meg, en ny rekvisisjon, for tannlege-besøk, i for eksempel Sandvika, (eller Oslo, hvis det er mulig).

    (Eller enda bedre hvis dere kan sende min pensjonsbeholdning, som jeg bestilte, fra England, for mange år siden).

    Så kan jeg gå til en annen tannlege, (som ikke er så kosete, og russisk, på den måten, at han bruker brystkassa mi som arbeidsbord, og som muligens har brukt noe rare stoffer, i fylningen, som gjør at man får blodpropp).

    Jeg ønsker helst ikke tannleger som er glade i å bruke amalgam, (som min onkel Runar, som er tannlege, i Ås), for det har jeg hørt, at skal være rimelig usunt, (fra avisene osv.).

    Jeg opprettholder forøvrig klagen mot den nevnte tannlegen.

    Jeg burde kanskje ikke sendt kopi til de, men det ble litt komplisert, siden at dette gikk gjennom Nav.

    Ellers ville jeg nok ikke sendt kopi til tannlege-kontoret.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Bekkestua tannmedisin <post@bekkestuatannmedisin.no>
    Dato: 6. juli 2017 kl. 10:05
    Emne:
    Til: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Til Erik Ribsskog.

    Viser til din konsultasjon hos meg den 23. juni 2017 og din epost av 24. juni 2017.

    Jeg beklager at du hadde en negativ opplevelse av første konsultasjon hos meg, men jeg ønsker samtidig å presisere at jeg ikke kjenner meg igjen i dine beskrivelser. Situasjonen fortonet seg for meg som en ordinær konsultasjon.
    I alle tilfeller er dette samlet sett et uheldig utgangspunkt for et videre samarbeid når jeg tolker din tilbakemelding som manglende tillit til meg som person og tannlege.
    Jeg tror derfor det for din del vil være heldig om du oppsøker en annen tannlege for videre behandling og oppfølging.

    Vedr saksgang og involvering av NAV:
    I de tilfeller hvor NAV involveres for søknad om økonomisk støtte til tannbehandling sender jeg som tannlege en spesifisert plan med kostnad til pasientens NAV-kontor. NAV og deres rådgivende tannlege gjør så en vurdering om pasienten skal få økonomisk støtte til tannbehandling og omfanget av dette.

    I ditt tilfelle ble du presentert for denne saksgangen og innholdet i planen.
    Planen ble sendt til NAV samme dag som du var hos meg.

    Søknaden som er sendt til NAV vil nok fortsatt kunne være gjeldende dersom denne innvilges av dem. Den delen må bli en avklaring mellom deg og NAV.

    Din journal og røntgenbilder ligger hos oss og er deg tilgjengelig ved henvendelse.

    Med hilsen

    Knut Johan Bere
    Tannlege

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Trump raser mot Nord-Korea etter missiltest
    Erik Ribsskog 4. juli 2017 kl. 12:02
    Til: juridisk
    Kopi: vg.nyhetsbrev@vg.no
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: VG
    Dato: 4. juli 2017 kl. 05:58
    Emne: Trump raser mot Nord-Korea etter missiltest
    Til: Erikur Ribsskogur

    God morgen, Erikur Ribsskogur
    USAs president Donald Trump tok til Twitter natt til tirsdag, etter at Nord-Korea skjøt opp en rakett. – Har ikke denne typen noe bedre å gjøre med livet sitt, spør Trump om Kim Jong-un.

    Somalia står overfor en ny hungersnød, og Redd Barna advarer om at så mange som 20.000 barn kan sulte ihjel hvis ikke kritisk nødhjelp ankommer.

    Snart vil vi se medisiner for uhelbredelige kreftformer, tror ekspertene. Om fem-seks år kan norske leger kanskje behandle pasienter som i dag står uten håp.

    Ønsker deg en riktig fin dag!

    Med vennlig hilsen,
    Magnus Newth
    journalist i VG
    FIKK DU MED DEG DISSE SAKENE?

    16 år gammel jente innrømmer å ha drept Katie Rough (7)
    En 16 år gammel britisk jente innrømmer uaktsomt drap på syv år gamle Katie Rough.
    Les hele saken

    UD krever at Nei til atomvåpen betaler tilbake 320.000 kroner
    Utenriksdepartementet (UD) sier det er grenser for deres tålmodighet og krever at organisasjonen betaler tilbake 320.000 tilskuddskroner.
    Les hele saken

    Politiet henlegger saken mot Oslo-lege etter fatal mandeloperasjon
    Oslo-legens operasjoner fikk katastrofale og senere fatale konsekvenser. Etter et år med etterforskning henlegger politiet saken mot ham.
    Les hele saken

    Ahmed (29) slått ned under Pride: – De filmet meg og lo
    – Jeg kan ikke se for meg noe annet enn at det var på grunn av måten jeg så ut, sier Ahmed Umar, som måtte tilbringe Pride-kvelden på legevakten.
    Les hele saken
    MYE DELT

    Mamma til Michelle: – Nakenbilder på avveie
    Anna Rasmussen har publisert sladdete nakenbilder av seg selv på bloggen. For å komme hackere i forkjøpet, ifølge bloggeren.
    Les hele saken

    Stor test av 17 ladehybrider
    Med gunstige kjøpsavgifter, billig «drivstoff» og stor fleksibilitet er ladbare hybrider et fristende kjøp.  Her kan du se hvilken som passer for deg, hvor mye den kan komme til å øke i pris – og hvilke modeller som får terningkast seks.
    Les på VG+

    Har du en god historie?
    VG betaler for tips
    Unsubscribe / Meld deg av nyhetsbrevet
    If you’d like to unsubscribe and stop receiving these emails click here.

  • Jeg sendte en e-post til Norsk pasientskadeerstatning

    Erik Ribsskog

    Oppdatering/Fwd: Klage på tannlege

    Erik Ribsskog  29. juni 2017 kl. 08:31

    Til: npepost@npe.no


    Kopi: nav.baerum@nav.no, Bekkestua tannmedisin , Akademikerforbundet , “sande.vgs” , Politikk Høyre


    Hei,

    siden jeg sendte, den forrige e-posten, så har jeg også, fått en slags blodpropp, i låret, (virker det som).

    Så jeg mistenker, at den nevnte tannlegen, kan ha hatt, noe ‘dritt’, i kjeften min.

    (For det virka som, at tannlegen først la inn en midlertidig fylning.

    Før han så borret bort dette, og så la inn en fylning, av et nytt materiale.

    Noe sånt).

    For jeg fikk også, noe jeg tror må ha vært en blodpropp, i 2015.

    Da jeg ble ‘transportert’, (som de kalte det), hjem fra Danmark, etter en ‘åndsvak’ situasjon der, (og at etter at en dansk overlege hadde gitt meg, en ‘mystisk’ pille):

    http://johncons.angelfire.com/arrestertogtvangsinnlagtidanmark.html

    Jeg har også slekt i Johanitterordenen, (en Bjørn Humblen blant annet, som er storebror til min stesøster), så jeg mistenker at det kan være de, som tuller.

    (Johanitterordenen blir også kalt Hospital-ordenen, eller noe i den duren).

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 24. juni 2017 kl. 10:29
    Emne: Klage på tannlege
    Til: npepost@npe.no
    Kopi: nav.baerum@nav.no, Bekkestua tannmedisin <post@bekkestuatannmedisin.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>

    Hei,

    i går så var jeg, hos tannleger Knut Bere, hos Bekkestua tannmedisin.

    Og han la masse instrumenter, på brystkassa mi, mens han jobba.

    Og han var også kosete, og stod helt inntil hodet mitt, (var det vel), og prata med en veldig tilgjort barnslig stemme, osv.

    Det er mulig, at tannlegen behandler meg dårlig, fordi at jeg er arbeidsledig, for øyeblikket.

    Så dette må jeg klage på.

    Det var også nesten umulig, å få noe klart svar, på hva det neste som skjedde, (når det gjaldt behandlingen, av mine tenner), skulle være.

    Så dette ønsker jeg å klage på.

    (For dette ble litt byråkratisk, når det gjaldt at Nav skulle godkjenne/detaljstyre, osv.).

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til NRK

    Erik Ribsskog

    Oppdatering/Fwd: Klage på Thomas Seltzer med mere/Fwd: Klage på Frida Leknes/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Dagbladet/Fwd: Ukens Aftenposten-klage/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754

    Erik Ribsskog  28. juni 2017 kl. 11:45

    Til: kringkastingsradet@nrk.no

    Kopi: PFU Pressens faglige utvalg , “Post (Medietilsynet)” , pfu@np-nr.no, db@db.no, Akademikerforbundet , Politikk Høyre , “sande.vgs” , “post@sivilombudsmannen.no” , Postmottak HTIL , post@opo1.no, “postmottak@svelvik.kommune.no” , fmoapostmottak@fylkesmannen.no, post@sivilrett.no

    Hei,

    jeg har ganske nylig funnet ut, (på et nettsted som heter Bergerhistorie.no), at min far, gikk i samme klasse, som Sasha Gabor, (i 1957, var det vel).

    (På Berger, ved Drammensfjorden, nord i Vestfold).

    Og jeg har også sett, i en Aftenposten-artikkel, (fra 8. januar 2001), at Alex Rosen/Thomas Seltzer-programmet: ‘Folk i farta’, egentlig skulle hete: ‘Nordmenn som gjør det dårlig i utlandet’.

    Og jeg bodde ikke i utlandet, i 2001, (da denne TV-serien, til Rosen og Seltzer, ble laget).

    Men jeg bodde i utlandet, i 2012.

    Og da dreit Seltzer meg ut, (må man vel si, for han overdrev veldig osv.), i TV-programmet Tweet 4 Tweet med Jenny Skavlan.

    Så jeg lurer på, om Seltzer, har en agenda, å drite ut nordmenn, liksom.

    (Se på konflikten med Hank von Helvete, osv.

    Og det første navet på TV-programmet Folk i farta).

    Og så har Seltzer bare driti ut meg, i Tweet 4 Tweet, (istedet for i ‘Folk i farta’), siden at jeg bodde, i utlandet.

    Men dette var veldig spekulativt, hjernedødt og overfladisk, fra NRK, vil jeg si.

    Hvis de hadde gjort jobben sin, (på journalistisk vis), så ville de vel funnet fellesnevneren, mellom Sasha Gabor og meg.

    Nemlig at vi begge har bodd på Berger.

    I klassen til min far og Sasha Gabor, så gikk det, to Bullen-jenter, (se i linken nevnt ovenfor).

    (En Bullen-familie flytta til Berger, for mer enn hundre år siden, fra Nord-England, for å jobbe, i Jebsen-slekten sine tekstilfabrikker, på Berger.

    Og de bodde, i en av Jebsen sine arbeiderboliger, kan man se, i folketellingene, hos Digitalarkivet).

    Og da jeg bodde i England, (i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool, hvor Seltzer kontaktet meg inkognito, på irc, mens jeg bodde).

    Så ble jeg nektet attest på frostskade, fra førstegangstjenesten, hos Marybone Health Center, som lå, like ved der jeg bodde.

    Og daglig leder på Marybone, het også Bullen.

    Så det kan være Bullen som tuller, forresten.

    Eller min far, (som lot meg bo alene, fra jeg var ni år gammel).

    Eller kanskje Eastwood-slekten, (fra Yorkshire/Berger).

    (Noe sånt).

    Det nevnes ikke i Folk i farta-programmet, om Sasha Gabor, at han bodde på Berger, før hans familie flytta, til Lillestrøm.

    (Sasha Gabor aka. Gabor Sarkozi hadde visst en lillesøster også, som gikk på Berger skole, det året, nemlig Agnes Sarkozi, som jeg ikke har klart å spore opp videre.

    Men min fars lærer sin datter Ingeliv Andreassen, har bekreftet, at både hennes far og Sasha Gabor sin far, hadde foto, som hobby.

    Og jeg har også sett på Facebook, at Sasha Gabor, (som da kalte seg Gabor Sarkozi), var keeper, på Berger sitt smågutt-lag).

    Så det virker klarer og klarer for meg, at dette, (at Selzter nevnte meg, (og mine virksomheter), på TV), kun var, for å drite meg ut.

    Jeg har tidligere skrevet til NRK, at det er en ting, hvis NRK, som del av helge-underholdningen, ler litt, på lørdagskvelden, av de som har vært på TV, hele uka, liksom.

    Men her, (i Tweet 4 Tweet), så var det bare sånn, at jeg ble driti ut, liksom.

    Og det er det eneste, som NRK, har hatt om meg, (de har ikke hatt noe seriøst, enda jeg har kontaktet dere flere ganger, og har mange saker, hvor jeg ikke får mine rettigheter, blant annet disse, (som er toppen, av isfjellet, må jeg si): http://johncons.angelfire.com/rettighetssaker.html).

    Så her må NRK bli mer kompetente, når det gjelder journalistikk.

    Og også, bli mindre flåsete og mindre russiske, (hadde jeg nær sagt).

    Man kan nesten lure på, (vil jeg si), om Seltzer, (både han og Rosen er ofte ubarberte på TV, har jeg lagt merke til, selv om jeg ikke visste, hvem Seltzer var, i 2012, men han har jo nærmest klippekort, til være på TV, (med sitt overfladiske, spekulative og hjernedøde vås, så ofte han vil, kan det virke som), sin nedrakking, av nordmenn, er del av, en slags russisk agenda.

    Man prøver kanskje her, å gjøre nordmenn møre, i forkant, av en eventuell krig/konflikt, (se situasjonen i Krim/Ukraina, for noen år tilbake, da russerne tok forholdsvis lett over makten, må man vel si).

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 27. februar 2017 kl. 18:45
    Emne: Klage på Thomas Seltzer med mere/Fwd: Klage på Frida Leknes/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Dagbladet/Fwd: Ukens Aftenposten-klage/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    Til: kringkastingsradet@nrk.no
    Kopi: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, pfu@np-nr.nodb@db.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Postmottak HTIL <postmottak@helsetilsynet.no>, post@opo1.no, “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>, fmoapostmottak@fylkesmannen.nopost@sivilrett.no

    Hei,

    jeg fant nå en e-post på bloggen min, fra 2011.

    Og den e-posten tyder på at Thomas Seltzer har eglet seg innpå meg, på irc/internett, ved å kalle seg ‘Seltz’, ‘Moholt’, ‘EMO Norge’, ‘Jon Saetran’, osv.

    Så Seltzer har brukt uetiske metoder mot meg, i månedene/årene før, at han på like uetisk vis, dreit meg ut, på Tweet4Tweet, i 2012.

    Hva er agendaen til Seltzer her, kan man kanskje lure på.

    Det virker som at han driver med noe slags krigføring, mot nordmenn, eller noe sånt, (se også hvordan tuller med han tidligere vokalisten i Turboneger).

    Kan også ta med om, at Aftenposten, i A-magasinet, i 1990, kalte min lagfører fra førstegangstjenesten Marvin Bricen, (og hans søster Silvanny, med flere), for: ‘Regnbuebarna’.

    Som noe med sangen ‘barn av regnbuen’.

    Men regnbuens farger symboliserer vel også ‘homse-bevegelsen’.

    Så dette med ‘regnbuebarna’ er kanskje ladet, tenker jeg.

    Så dette må jeg klage på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 14. februar 2017 kl. 21:58
    Emne: Klage på Frida Leknes/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Dagbladet/Fwd: Ukens Aftenposten-klage/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, pfu@np-nr.nodb@db.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Postmottak HTIL <postmottak@helsetilsynet.no>, post@opo1.no, “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>, fmoapostmottak@fylkesmannen.nopost@sivilrett.no

    Hei,

    jeg søkte mer, om min fars stesønn Viggo Snoghøj/Snowhill.

    Og jeg fant, et intervju med han, (som er cirka fem år gammelt), med hans slektning Frida Leknes, som er medie-student, på Westedals, (hvis jeg har forstått det riktig).

    Og jeg skrev til henne, på Facebook, (for Viggo forklarer der, om en vanskelig oppvekst, med en mor, (min seinere ‘stemor’), Haldis Humblen, som var pille-misbruker og rus-misbruker.

    Og han forklarer om sin stefar Oddbjørn Humblen, som var en voldelig periode-alkoholiker, som nesten drepte Haldis, (ifølge Viggo), ved å dytte henne gjennom en glassdør.

    Og så skulle jeg høre på dette intervjuet igjen nå, og så er det intervjuet slettet, fant jeg ut:

    http://soundcloud2mp3.space/download/243093670/frida-leknes-viggo-snowhill-sendt-i-eksil

    Men dette er vel brudd, mot god presse-etikk, (må man vel si).

    Så da klager jeg, på denne fremtidige journalisten.

    Jeg spurte Frida Leknes, om jeg kunne laste opp intervjuet, (med Viggo Snoghøj), på min YouTube-konto.

    Men det fikk jeg ikke lov til, (pga. noe med rettigheter, skrev hun).

    Men så sletter hun det, fra sin Soundcloud-konto.

    Og det er ikke bra, når det gjelder sensur og presse-etikk, (mener jeg).

    For dette intervjuet støtter mye av min argumentasjon, i min omsorgssvikt-sak, (som også har blitt til en rettferdsvederlag-sak, for jeg har ikke fått mer enn fem timer fri rettshjelp).

    Men jeg har lastet ned, denne lydfilen.

    (Selv om jeg ikke har publisert den).

    Så jeg prøver, å sende med den.

    Sender også kopi til Rettsferdsvederlag-kommisjonen, så de kan forstå, at deres avgjørelse, (om ikke gi meg erstatning), var feil.

    Purrer også på flere ti-talls klager, på aviser/presse, (som dere ikke har svart på).

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 2. februar 2017 kl. 16:40
    Emne: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Dagbladet/Fwd: Ukens Aftenposten-klage/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, pfu@np-nr.nodb@db.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Postmottak HTIL <postmottak@helsetilsynet.no>, post@opo1.no

    Hei,


    jeg fikk opp, på mitt tracking cookie-program, for noen år siden, noe om min fars stesønn Viggo Snoghøj/Snowhill og NRK-programmet Radioresepsjonen.

    Jeg så tilfeldigvis det nå.

    Og jeg søkte på nettet, om dette.

    Og da fant jeg, en blogg:

    Og der var det linket til, en reklamefilm, med min fars stesønn Viggo Snoghøj/Snowhill, på YouTube:

    https://youtu.be/PrY6oZvCOwA

    Og der har min fars stesønn Viggo Snoghøj/Snowhill, blitt dubbet, til østlandsdialekt, (kan det virke som).

    (Han er dansk og/eller amerikansk statsborger, og snakker et slags dansk-norsk, (siden at han er halvt dansk og halvt norsk), må man vel si).

    Her kan man se en annen video med Viggo Snoghøj/Snowhill:

    https://youtu.be/L53jn4CRUfw

    Og NRK har også prøvd å få Viggo Snoghøj/Snowhill, til å virke mer vestlig/våken, i den reklamen, enn det han vanligvis er, (må man vel si).

    Og NRK har jeg klaget på tidligere, de fikk Thomas Seltzer og Jenny Skavlan til å prate dritt om meg, i TV-programmet Tweet 4 Tweet, på omtrent den samme tida, (mens Thomas Seltzer apet min 90-talls-stil og frisyre, kunne det virke som).

    Og de har programmert Blakstad sinnsykehus, til å mene, at den bloggen som nevnes ovenfor, er min.

    For en lege Johnsen, på Blakstad, sa at min blogg spredde frykt, på grunn av posering med våpen.

    Men det passer mye bedre på den bloggen som nevnes ovenfor, (til en Daniel Stisen, kan det virke som), enn på min blogg.

    Så her har Blakstad trodd at de har tvangsinnlagt Viggo, (fordi at hans kamerat/kollega Daniel Stisen har en ‘våpen-poserings-blogg’, kan det virke som, og fordi at NRK har fått Viggo, til å virke aggressiv, i reklamefilmen som nevnes ovenfor).

    Og så har jeg blitt uskyldig offer, for dette ‘Sovjetstat-greiene’.

    Og jeg ble nesten lobotomert.

    Jeg måtte rømme til Danmark, (hvor jeg har slektninger, for jeg er kvart dansk, og ikke halvt dansk, som Viggo).

    Og jeg måtte være tvangsinnlagt, i mange måneder, (og også gå i tre måneder, og leve av tomflaskepanting, i København), i Norge og Danmark.

    I 2015.

    Og dette har jeg ikke fått noe erstatning for.

    Og Blakstad sinnsykehus skyldte på at det hadde klikka for en pakistansk sikkerhetsansvarlig ved UIO, (hvor jeg studerte, på den tida).

    Og det har også vært et MC-drap, like ved den veien, (Slemmestadveien), hvor jeg ble sendt, for å gå turer, mens jeg var tvangsinnlagt.

    Så det MC-klubb-medlemmet, (som ble drept), har kanskje vært nabo, med noen som jobbet, på sinnsykehuset, og så har de tulla med meg, på den måten, (for jeg jobba som leder på Rimi Bjørndal, på 90/00-tallet, og der patruljerte Bandidos i uniformer, vil jeg si, og min onkel Martin er også MC-frik, samt min klassekamerat Magne Winnem og andre kolleger, fra Rimi).

    Så dette må jeg klage på.

    Viser til mange andre klager, på NRK.

    Er det Heimevernet, (som jeg er med i), eller Direktorat for sivil beredskap, (eller noe sånt), som prøver å bli kvitt meg, tro.

    Dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 31. januar 2017 kl. 11:31
    Emne: Oppdatering/Fwd: Klage på Dagbladet/Fwd: Ukens Aftenposten-klage/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, pfu@np-nr.nodb@db.no

    Hei,

    jeg kan også ta med om, (i ‘samme slengen’), at Dagbladet skriver, (i en artikkel, som jeg fant, da jeg søkte, på ‘Bergeråsen’), at min hjemkommune Svelvik, ligger i Buskerud.

    Men Svelvik ligger i Vestfold.

    Selv om byen vel egentlig var et slags ladested, for Drammen, som ligger, i Buskerud.

    Rett skal være rett, (som de sier).

    Selv om myndighetene driver med kommunesammenslåinger, for tida.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 30. januar 2017 kl. 12:55
    Emne: Klage på Dagbladet/Fwd: Ukens Aftenposten-klage/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    når jeg søker, på mitt etternavn, hos Dagbladet.no, så finner jeg, at min mors grandonkel Bernhof Ribsskog, ble kalt: ‘Traust sosialdemokrat’, i en kronikk, av en Alfred Oftedal Telhaug, fra Dagbladet 28. september 2004.

    Jeg leste Dagbladet, cirkus hver dag, på 80/90-tallet.

    Men høsten 2004, så flytta jeg, til England, (for å studere, ved University of Sunderland).

    Så denne æreskrenkelsen, (mot en død og forsvarsløs person), er det første gang, som jeg ser nå.

    Og vedkommende ‘frekkas’, (nemlig Telhaug).

    Han er visst død nå, (står det, på Wikipedia).

    Så kan Dagbladet forklare litt, om hvorfor de kaller, min slektning Bernhof Ribsskog, (som døde, på 60-tallet, var det vel), for ‘traust’.

    Jeg har aldri møtt, min mors grandonkel.

    (Han døde før jeg ble født).

    Men jeg husker godt min morfar Johannes Ribsskog, (som var Bernhof Ribsskog sin nevø).

    Og min morfar var ikke traust, (vil jeg si).

    Han kunne være veldig skøyeraktig.

    Han løp noen ganger etter meg, i hagen sin, i Nevlunghavn, med ‘subbe-skritt’.

    (Dette var på 70-tallet, da jeg var, cirka fem år gammel.

    Og min mor hadde dratt meg med, på søndagsbesøk, i Nevlunghavn.

    For min morfar og hans danskfødte kone Ingeborg, flytta etter oss, ned til Larvikområdet).

    Og min morfar skrev også, en barnebok, som het: ‘Mannen i skogen’:

    Og den boken, leste han høyt fra, til min lillesøster og meg.

    Og jeg syntes, at det, var minst like morsomt, som å høre barnetimen, på radio, (for eksempel).

    (Vi bodde på den tida, i en hytte, i Brunlanes, hvor vi ikke hadde TV.

    Selv om jeg var vant til, at vi hadde det, fra Østre Halsen, hvor vi bodde, da jeg var cirka fire år gammel).

    Min morfar har også, mange radiokåserier, (NRK sendte meg kåserier hans, som het ‘Hav og fjell farvell’, da jeg bodde, i England).

    Og i dette kåseriet, så kan man vel hørte, at min morfar kunne ha, en morsom tone, (må man vel si).

    Så dette må jeg nesten klage på.

    Kan det ha vært sånn, at Telhaug, var litt lat, og at han derfor misunnet min mors grandonkel Bernhof Ribsskog, sin høye arbeidskapasitet, og derfor kalte han ‘traust’?

    Nå har jeg vært, i Unge Høyre, (jeg ble dratt med av en Magne Winnem dit, sommeren 1991), i Høyres Hus, i Stortingsgata.

    Men jeg tørr ikke å si, at min mors slekt, var trauste.

    Trøndere er vel kjent for, å ta seg, en karsk, nå og da.

    (Og kanskje helst flere).

    Og at Bernhof Ribsskog var sosialdemokrat.

    Det var folk flest, på den tida, (vil jeg nesten si).

    (Min farfar Øivind Olsen, var i Strømm kommunestyre, for Arbeiderpartiet, på 60-tallet.

    Og han var også fabrikkeier/direktør).

    For Arbeiderpartiet på den tida, var noe annet, enn Arbeiderpartiet i våre dager, (vil jeg si).

    På den tida, (i tiårene før jeg ble født), så ble nok folk sett på, som litt rare, hvis de ikke var med, i Arbeiderpartiet, (mistenker jeg).

    Så det var nok ganske vanlig, selv for ‘gærne’ trønderer, å være, i Arbeiderpartiet, (vil jeg si).

    (Noe sånt).

    Så dette må jeg nesten klage på, (at Dagbladet kaller min mors grandonkel Bernhof Ribsskog for ‘traust’).

    Jeg må også klage på, at PFU, liksom dysser ned, mine andre klager, som jeg har sendt dere.

    (Det må vel være snakk om flere titalls klager nå).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 30. november 2016 kl. 04:06
    Emne: Ukens Aftenposten-klage/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    dette er ukens Aftenposten-klage, når det gjelder, å sverte, mine bekjente/slektninger.

    Knut Hauge og jeg, jobbet på samme skift, på OBS Triaden.

    Jeg fikk et heltids-vikariat der, på seks måneder, fra høsten 1990.

    (I et hvileår, fra NHI).

    Og Knut og hans Rælingen-kjæreste Lene, (de bodde sammen på Ammerud, eller noe sånt, i Bananblokka, vel. Noe sånt).

    De liksom shanghaiet meg, i klubben sin.

    (For de hadde gått på folkehøyskole, i Drammen.

    Året etter at jeg gikk på datalinja, i samme by.

    Noe sånt).

    Og disse pratet mye butikkfag, på jobb.

    Og mediefag, i bilen, (når de hørte på Radio Nero).

    (For jeg pleide å sitte på med de hjem, en del ganger.

    Og de kjørte noen ganger omveier innom Strømmen, osv.).

    Og de dro meg med, på et rart LO-møte, (noe de ikke vil bekrefte nå), våren 1991, (var det vel).

    (Og det var cirka 15-20 kasserere/medarbeidere, fra OBS Triaden, som de dro med.

    Til et LO-kontor, ikke på Youngstorget.

    Men i de ‘vepse-fargede’ byggene, ovenfor McDonalds, i Storgata.

    Noe sånt).

    Og Hauge ringte meg også, en søndag, og sa: ‘Hvis du ikke står opp nå, så dreper jeg deg’.

    Og det var fordi, at jeg ble dratt med, (av Knut og Lene), på slalomtur, til Norefjell.

    Selv om jeg ikke hadde stått på slalom før.

    Og hu Lene finner jeg ikke etternavnet på nå.

    For jeg har arbeidssak mot OBS og Rimi.

    Og da hadde det vært greit, å visst, hva hu ‘vepse-bygg-LO-dama’, (fra 1991), het.

    Men men.

    Men jeg leide på den her tida, et rom, at min tidligere stefar Arne Thomassen og hans samboer Mette Holter, (i Høybråtenveien), på Furuset.

    Og det var ikke sånn, at Knut og Lene, prata mye politikk.

    Det var min yngre halvbror Axel, som dreiv, og sa: ‘Manifest’, hele tida.

    Og ikke Knut Hauge, liksom.

    Så det er mulig, at Knut Hauge, blir litt misforstått.

    Og at han ‘bare’, er en ‘tøysekopp’, og ikke en ‘raddis’, (som vel Aftenposten, vil ha det til, i artikkelen fra vedlegget).

    Så dette må jeg klage på.

    (At Aftenposten her vrir og vrenger på det.

    Noe de gjør, når det gjelder, alle mine bekjente, (som de skriver om), kan det virke som).

    Her må dere i PFU be Aftenposten, (som liksom skal være Norges mest seriøse avis), om å ta seg sammen/skjerpe seg.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-11-21 7:28 GMT+01:00
    Subject: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    nå har antallet Aftenposten-klager kommet opp, i et latterlig høyt antall.


    Så jeg skriver bare ‘månedens klage’, i overskriften.

    Denne gang, så er det en ‘oppvekst-kamerat’ av meg, ved navn Anne Uglum, fra Bergeråsen, som Aftenposten har tulla med.

    De skriver: ‘Ina mor Anne Uglum’.

    (Istedet for Inas mor Anne Uglum’.

    Så denne mobbe-kampanjen mot meg, (og mine bekjente), fra Aftenposten, den må dere få slutt på, (mener jeg).

    (Dette var ei ‘berte’, fra Bergeråsen, som gikk i klassen, til min stesøster og søster.

    Og som pleide å klage, til meg, hvis hu ble klådd på, av en Espen Melheim, en nyttårsaften.

    Og hu har også vært med på vind-surfing, sammen med blant annet meg, (i regi av Espen Melheim), iført minimalistisk badeantrekk, må jeg si.

    På slutten av 80-tallet.

    Og jeg ble lurt inn, (må jeg si), hos hennes foreldre, en nyttårsaften, rundt midten av 80-tallet).

    Så dette må jeg klage på!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-09-18 22:08 GMT+02:00
    Subject: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    jeg pleier jo å sende klager til dere, angående hvordan media behandler mine slektninger.

    (Det begynte med at jeg leste i Aftenpostens arkiv, at de skrev, at min avdøde morfar Johannes Ribsskog sitt hus, (som vel er det største i Nevlunghavn), var lite, på 80-tallet)

    Og jeg har også drevet med slektsforskning, og fikk for noen år siden, en kopi, (sendt per e-post), av Bjørn Ribsskog sin ‘Ribsskog-slektsforskning’.

    Og i det dokumentet, så er det mulig å tyde, at Tor Aune, er min firemenning.

    Og det fant jeg ut, i dag.

    (For han er sønn av grensekomisær i Finnmark Odd Inge Aune.

    Og ei Rinnan-frøken.

    Av alle ting).

    Og om Tor Aune, (som jobbet med rettigheter til sportsendinger, i NRK, i mange år)

    Så fant jeg ut, på VGD, at noen skriver, (se vedlegg), at han fortjener en kule.

    Og da lurer jeg på, om det skal tolkes, som en drapstrussel.

    Og jeg lurer også på, om det at Tor Aune, er i slekta mi, har ført til at NRK, (og PFU og VGD), har tulla med meg.

    Så dette må jeg klage på.

    Både på den ene og den andre måten, (må jeg si).

    Sieg heil, som vel Rinnan/Aune-folk muligens fortsatt sier.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-09-16 22:20 GMT+02:00
    Subject: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    nå begynner jeg, å bli litt lei av, at pressen tuller, med mine slektninger.

    Denne gangen er det min ste-niese Ronja Humblen, som blir tulla med.

    Her har Drammens Tidende bretta bildet hennes, sånn at det ser veldig stygt ut, og så publisert det, (se vedlegg).

    Dette må jeg klage på.

    Kan det være hennes onkel Jan Snoghøj, som tuller.

    For han skrev jo, i sin datter Tiril sin fødselsannonse, at hu var ‘fantastisk søt’.

    Så han vil nok ikke, at folk skal si, at han tok feil.

    (Og så har han kanskje sabotert, for dette bildet da, gjennom sine kontakter, i media, osv.

    Han er jo kjent, som ‘Kjærlighetsdoktoren’ og ‘Mirakelmannen’, fra media.

    Så han har vel sine kontakter der, kan jeg tenke meg).

    Så dette må jeg også klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-09-14 2:26 GMT+02:00
    Subject: Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    jeg må nesten sende, en ny klage, på en lignende sak.

    Denne gangen, har jeg funnet ut, at Arbeiderbladet, i januar 1993, (se vedlegg), skrev at min fars nye kone Haldis sin sønn Jan, (fra et tidligere ekteskap), studerte medisin, på tredje året.

    Men Jan fylte jo 31 år, i 1993, (han er født, i 1962).

    Så hvis Jan hadde hatt artium, så ville han nok ha studert, (på Blindern for eksempel), tidligere, mistenker jeg.

    Så jeg synes at dette kan virke som, at media her igjen, tuller med mine slektninger.

    Og at de liksom prøver, å blåse opp, min fars stesønn Jan, da.

    (Noe sånt).

    Så dette må jeg klage på.

    Drammens tidende skriver også, (se vedlegg), i fødselsannonsen, for Jan sin datter Tiril, (et år eller to tidligere), at hun er: ‘En fantastisk søt jente’.

    Og da legger Drammens Tidende lista høyt, mener jeg.

    Er det riktig, å legge lista så høyt, for den oppvoksende slekt, (når det gjelder krav/press, når det gjelder utseende osv., lurer jeg).

    Dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det er også sånn, at Arbeiderbladet, (som jo nå heter Dagsavisen, det er ikke sånn, at jeg ikke vet det), de kaller, i sin artikkel Jan, for: ‘Mirakelmannen’.

    Men det blir, som noe flåsete, (må man vel si).

    Og at de prøver, å blåse opp Jan.

    Og det veit jeg ikke, om er, noe særlig bra.

    Her bryter nok Arbeiderbladet/Dagsavisen, med god presseskikk, vil jeg si.

    De prøver muligens å ‘drite ut’ Jan.

    Jans mor Haldis Humblen har/hadde slekt i LO.

    Nemlig Odd Humblen, (fra Telemark), som var i LO, under krigen, blant annet.

    Så det er mulig, at det finnes konflikter, internt i min fars nye kone sin slekt.

    Og at det er derfor, at Jan, blir blåst opp, på denne måten, i den nevnte artikkelen.

    Så dette må jeg klage på, (synes jeg).

    Og Jan blir også kalt ‘kjærlighetsdoktoren’, i en reklame, i Dagbladet, i 2004.

    (Se vedlegg).

    Og det er også, som noe flåsete, vil jeg si.

    Så det må jeg også klage på.

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-08-27 10:17 GMT+02:00
    Subject: Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    dette er klage, nummer ‘ørten og en’, på Aftenposten.

    De har igjen tullet, med mine slektninger.

    Dette gjelder dødsannonsen til Oddbjørn Humblen.

    Og han var faren til min fars stedatter, (i hans tredje familie), Christell Humblen.

    Og i Aftenposten sin versjon, av denne dødsannonsen, så ser det ut som, (vil jeg si), at Christell sin datter Ronja, er Oddbjørn Humblen sitt oldebarn.

    (For Aftenposten har ikke brukt linjeskift, (der det skal være), i denne annonsen.

    Vil jeg si).

    Jeg legger også ved en kopi, av denne dødsannonsen, fra Sunnmørsposten, (Oddbjørn Humblen var fra Ålesund, men dattera hans Christell bodde, på Østlandet, hos sin mor, som var fra Tysnes, ved Bergen).

    Og det er også sånn, at begge avisene, staver Humblen feil, for de staver ‘e’-en i Humblen, som ‘é’.

    Men den appostroffen, (heter det vel), over e-en, skal ikke være der, (såvidt meg bekjent, ihvertfall).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2016-08-14 6:42 GMT+02:00
    Subject: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>

    Hei,

    dette er klage nummer ‘ørten’ på Aftenposten.

    Også denne gangen, så tuller de, med en slektning, av meg.

    Denne gang, så er det min lillesøster Pia, som de tuller med.

    De skriver, (se vedlegg), at hennes etternavn, er ‘Ripskog’.

    Men det er selvfølgelig feil, det riktige skal være: ‘Ribsskog’, såklart.

    Så dette må jeg klage på.

    Dette er ‘ørtende’ gang, at Aftenposten tuller, (etter å ha kalt min morfars hus, i Nevlunghavn, (muligens det største, i bygda), for et lite hus, på 80-tallet).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg kan også ta med om, at min søster Pia, tydeligvis ikke, fikk lov til, å være med, på bildet, (til Aftenposten).

    Kun hennes venninne Monica Lyngstad, (fra Røyken), var med på dette bildet, fra rett utafor politihuset på Grønland.

    (Tror de at de er med i en Olsenbanden-film, eller.

    Spurte de om det?).

    Og hu tredje venninna deres, pleier å være, ei Siv fra Røyken.

    Men i denne Aftenposten-artikkelen, (fra 20. mai 2009), så er visst hu Siv bytta ut, med ei Carina Dahl.

    Men kan det være riktig.

    Eller er det Siv som skøyer, (og bruker ‘tulle-navn’), lurer jeg.

    Hm.

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2016-08-11 19:24 GMT+02:00
    Subject: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>
    Cc: kringkastingsradet@nrk.no, Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>

    Hei,

    jeg så nå tilfeldigvis på Dagbladet.no, at det finnes noe, som heter Medietilsynet.

    Og jeg tenkte at jeg kunne klage, på NRK, til dere.

    NRK løy om meg og mobbet meg, på et TV-program, som het Tweet 4 Tweet, i 2012.

    Og seinere har de lovet meg erstatning, men ikke villet sende den.

    (Det er sånn at man kan mistenke at de brukte disse pengene på julebordet, eller noe).

    Og egentlig, så skylder de meg millioner, (i tapt lønn), for å ha ødelagt ryktet mitt, (som høyskolekandidat i IT og tidligere butikksjef, osv.), mener jeg.

    Dette, (Tweet 4 Tweet), skulle visst være, et slags humor-program.

    Og det er en ting, at NRK ler av folk, på lørdagskveldene, når disse folkene, har vært i TV-nyhetene, hele uka.

    Det blir en ting, liksom.

    Men her var det sånn, at NRK bare lo av meg, liksom.

    Uten å først, ha snakket om meg, på ‘vanlig’ vis, i et nøkternt dokumentar-program, liksom.

    Så dette var bare som noe kvalmt, fra NRK, må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Og hverken Kringkastingsrådet eller PFU, er interesserte i, å gi meg oppreising/rettferdighet, (kan det virke som).

    Så jeg prøver derfor å sende, om denne saken, til dere også.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2015-01-31 16:06 GMT+01:00
    Subject: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei,

    har jeg sendt om dette til dere?

    Jeg leste en artikkel, på Dagbladet.no nå, om Kringkastingsrådet.

    (http://www.dagbladet.no/2015/01/31/kultur/meninger/hovedkommentar/kommentar/kringkastingsradet/37466326/).

    Og det er ikke fordi at jeg ikke har andre ting å gjøre.

    Men jeg har vært så misfornøyd, med hvordan Kringkastingsrådet har
    behandlet min klage, på NRK’s TV-program Tweet 4 Tweet.

    (Hvor jeg ble tulla med, av Thomas Seltzer og Jenny Skavlan).

    Jeg tror ikke, at jeg har sendt om dette, til dere.

    For pressens faglige utvalg, det navnet, heter jo noe om ‘pressen’.

    Og pressen kommer vel av de maskinene, som trykte aviser.

    Så at man kunne klage på NRK, til PFU, det har jeg vel ikke tenkt på
    som en selvfølge.

    Men det stod noe lignende, i den artikkelen, som at man kunne klage,
    til PFU, på etiske problemer, hos media.

    Og dette at NRK angrep meg, som var en grunder/entrepenør, i
    oppstartfasen, på den måten.

    (Ved å latterliggjøre og le av meg.

    Og lyve om meg.

    Før de har gjort det norske folk kjent med meg, på en bra måte).

    Det syntes jeg, at er uetisk.

    Så det vil jeg klage på.

    Og løgnene i seg selv, (som det står mer om, i den videresendt
    e-posten, som følger med, denne e-posten), de er jo uetiske nok, i seg
    selv, de og.

    Så jeg prøver å sende om det her, til dere.

    Selv om jeg har hatt dårlig respons fra dere tidligere.

    Jeg fikk høre det, fra en sånn ‘Dasslokket-sliter’ hos dere, (da jeg
    ringte dere, fra England, for en del år siden.

    Noe om å: ‘Pisse i motvind’.

    Så det er kanskje ikke så mye håp, i forbindelse med det, at jeg
    sender denne e-posten.

    Det er vel som å si, at det er stor forskjell, på de forskjellige
    endene, i en andedam.

    Men men.

    Jeg får prøve å ta en ‘sendings’, åkke som.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2014-09-17 21:32 GMT+02:00
    Subject: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd:
    Erstatningssak ref: 26/3754
    To: “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>
    Cc: erik.berg.hansen@nrk.noinfo@nrk.no, Postmottak Sivilombudsmannen
    <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    jeg kom på noe mer, om denne klagen.

    Tweet 4 Tweet-programmet, de snudde også ting på hodet.

    De sa at jeg hadde nettbutikk først, og så blogg.

    Men jeg startet nød-blogg, i 2007, og nettbutikk, i 2010, (etter at
    nødbloggingen hadde blitt en livsstil, liksom).

    Og det var også mye mer tull og tøys, som jeg har tatt med om før.

    Som at jeg skrev flere hundre sider hver dag, (eller noe i den duren).

    Og at jeg liksom blandet børs og katedral.

    (Noe jeg har forklart om, i den forrige e-posten, at helt klart er
    trakassering av meg.

    Alle kan ha nettbutikker.

    Men ikke meg, som har nødblogg, (som har vært oppe så lenge, at det
    har blitt en livsstil).

    Jeg er for tiden i Oslo.

    Og i butikker osv., så ser jeg trynet til denne ‘Selters’, (som jeg
    ikke hadde hørt om, da jeg flytta til England, i 2004. På den tida var
    det Harald Eia og Bård Tufte Johansen og dem, som var kjente), i et
    blad, som heter Campus, (nr. 3, 2014).

    Og i det bladet, så står det, (i et intervju, med Thomas Seltzer), at:
    ‘Han gikk i lære hos ‘Skavlis”.

    Og da menes det vel Frederik Skavlan.

    Så her kan det være, (deres populære program-vert), Fredrik Skavlan,
    som trekker i tråder, (tenkte jeg, etter å ha lest denne
    student-publikasjonen).

    Har Skavlan ‘driti seg ut’, ved å ikke ville ha med meg, i sitt kjente
    program, (siden at jeg er så kjekk, eller noe, og ville fått Skavlan
    til å se mindre kul ut, eller noe sånt?).

    Og så har han får sin niese Jenny Skavlan og sin ‘læregutt’ Seltzer,
    til å drite meg ut, i et ‘nisje-program’.

    For å ødelegge livet mitt.

    For hvis jeg blir kjent, så får Skavlan kjeft, siden at han ikke ville
    ha meg med, i programmet sitt, (på den tida, som jeg begynte å
    nød-blogge).

    Er det noe sånt, som ‘førehev’?

    Med anti-samrøre/kameraderi-hilsen,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2014-09-06 23:39 GMT+01:00
    Subject: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>

    Hei,

    jeg ble minnet på denne klagen.

    Siden at det var i en nettavis, om at Jenny Skavlans bikini-designer,
    hadde blitt snytt, eller noe i den duren.

    Sivilombudsmannen har ikke svart.

    Kringkastingsrådet sier at siden jeg har nevnt TV-programmet, (Tweet 4
    Tweet), i e-poster osv., så kan jeg ikke få erstaning.

    Men jeg mener det, at det blir som noe russisk, at de skal inn i huet
    mitt, liksom.

    Og også at det blir som noe overvåking, hvis de sitter der, og
    gransker bloggen min, for å finne noe de kan bruke mot meg, av alt jeg
    har blogget om, i de siste sju årene, (og dette er faktisk en
    nød-blogg).

    Så de bruker min nød-blogg mot meg, noe jeg synes er patetisk og forkastelig.

    Dessuten synes jeg det, at 25.000, er alt for lite i erstatning.

    De sa mye tull og tøys om meg.

    Som at jeg skrev hundre sider hver dag.

    Og gjorde narr av web-design-ferdighetene mine.

    (Men dette var en nødløsning, på grunn av flere hacking/kapring-angrep).

    Og de sa at jeg blandet børs og katedral.

    Siden jeg har en nettbutikk, (og en nød-blogg).

    Det er greit for hvem som helst, å ha en nettbutikk.

    Unntatt for meg, virker det som, (ifølge Jenny Skavlan, på Tweet 4 Tweet).

    Så jeg blir gjentatte ganger her, (både av Jenny Skavlan og
    Kringkastingsrådet), trakassert, fordi at jeg har en nød-blogg, virker
    det som.

    Det er jo helt tulle-ruskt, molbo-land.

    Og det er på Disimilis-stadiet, må jeg si.

    Og Seltzer latterliggjør meg også, på sin ‘Doktor Brille-aktige’ måte,
    må jeg si.

    (På sitt utspekulerte akademiker-vis, (eller om man skal si
    pseudo-akademiker-vis, etter å ha lest hans siste kronikk, hos
    Dagbladet.no, som jeg syntes at var litt sånn Erasmus Montanus, eller
    noe i den duren, for å si det sånn).

    Så dette ville jeg klage på.

    (Siden Sivilombudsmannen ikke svarer.

    Noe dere hos høyesterett jo heller ikke gjør.

    Så jeg jeg må vel sende til høyeste-høyesterett, da.

    Det må vel bli Gro Harlem Brundtland?

    Eller en menneskeretts-domstol).

    Lykke til med å skrive svar denne gangen.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2014-05-15 14:15 GMT+01:00
    Subject: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Cc: info@nrk.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Mary
    Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    dette rapporterte jeg først til Google som tulle-epost.

    Men jeg kan jo sende det til dere og, i tilfelle noen sender tulle
    e-poster i NRK’s navn.

    For en erstatning på 25 tusen for et ødelagt rykte.

    Det burde være 25 millioner, mener jeg.

    Og så begynner vedkommende å synse og dømme meg, og sier at jeg ikke
    får pengene.

    Det er jo bare tullball.

    Og hvorfor venter de fra mars til mai med å informere?

    Nei, dette kjøper jeg ikke.

    Kringkastingsrådet burde forresten ha en egen e-post-adresse, (som for
    eksempel kringkastingsrådet@nrk.no).

    De bruker nå bare han avsenderen, (Erik Berg-Hansen), sin personlige
    e-post-adresse.

    Så det er tydelig at de er i hans lomme.

    Men at jeg liksom må rydde opp i alt i Norge.

    Det synes jeg at er for dumt.

    Fem millioner nordmenn gjemmer seg, liksom.

    Nei, det blir som noe veldig patetisk, for meg.

    Og Sivilombudsmannen har også sendt meg noe tull, for noen dager siden.

    Er Norge møkkalandet, eller?

    Nå får dere skjerpe dere.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    Jeg har nemlig en oldemor, (har jeg funnet ut, ved å drive
    slektsforskning), som er oppvokst, i North Dakota, i USA.

    Så erstatningene mine burde være litt mer i amerikansk størrelseorden,
    før jeg blir fornøyd, (vil jeg si).

    Jeg liker ikke sånn ‘Ola Dunk’, som faren min pleide å kalle det, på 80-tallet.

    PS 2.

    Mer om tull fra dere:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    ________________________________
    Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) – Sak nr. 2012/681
    ________________________________
    Mary Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no> Tue, May 13, 2014 at 7:59 AM
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Hei

    Beklager en masse.

    Kan du være vennlig å slette den er det fint.

    M.A.Borge

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 12. mai 2014 18:41
    Til: Mary Anita Borge
    Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen
    Emne: Re: Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) – Sak nr. 2012/681

    Hei,

    er dette noe med meg å gjøre, mener du?

    Arbeidsmiljø-utvalget?

    Hva skal dette bety?

    Linken din virker heller ikke.

    Erik Ribsskog

    On Mon, May 12, 2014 at 12:49 PM, Mary Anita Borge
    <mab@sivilombudsmannen.no> wrote:
    http://ephortesrv/ePhorteWeb/locator/?SHOW=JP&JP_ID=216000&database=EP
    > HORTE

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Berg-Hansen <erik.berg.hansen@nrk.no>
    Date: 2014-05-15 13:37 GMT+01:00
    Subject: Erstatningssak ref: 26/3754
    To: eribsskog@gmail.com

    Erik Ribsskog

    Etter anbefaling fra våre advokater ble det i Kringkastingsrådets møte
    den 05.03.2014 anbefalt at De ble tilkjent en erstatning på kroner
    25.000 for omtalen i programmet ”Tweet4Tweet” med Jenny Skavlan som
    programleder. Det ble ansett at omtalen i programmet kunne være
    belastende for dem, bl.a. fordi De ikke ble kontaktet på forhånd og
    kunne godkjenne omtalen og heller ikke var kjent at De skulle omtales
    på forhånd før sendingen. Kringkastingsrådet ble forelagt utskrifter
    fra Deres blogg http://johncons-mirror.blogspot.no/ der De flere
    ganger i sterke ordelag fordømmer omtalen som nedverdigende og
    løgnaktig.

    Nå har jeg imidlertid, etter å ha kikket gjennom bloggen Deres, sett
    at De flere ganger har vedlagt en YouTube-video fra din omtale i
    programmet når De har tatt kontakt med vilt fremmede over Internett. I
    tillegg virker De å være svært begeistret for Jenny Skavlan, og De
    linker stadig vekk til artikler de finner om henne på nettet. Jeg
    finner det derfor vanskelig å tro at De skal ha lidd noen overlast,
    siden De ikke virker å ha noen problemer med å gi program og
    programleder oppmerksomhet.

    Så med den konklusjonen velger jeg å trekke tilbake vedtaket om erstatning.

    Med hilsen

    Erik Berg-Hansen
    Rådssekretær i kringkastingsrådet.


    Viggo Snowhill – Sendt I Eksil -by Frida Leknes [soundtake.net].mp3
    19256K