johncons

Stikkord: Klage

  • Jeg sendte enda en e-post til Norsk pasientskadeerstatning

    Erik Ribsskog

    Svar på henvendelse

    Erik Ribsskog  26. juni 2017 kl. 13:48

    Til: Cecilie Bakken Kristoffersen

    Kopi: nav.baerum@nav.no, Politikk Høyre , Bekkestua tannmedisin , Akademikerforbundet , “sande.vgs”

    Hei,

    hvorfor får jeg to like e-poster?

    Dette må være at dere har begynt firma-festen i arbeidstiden, (eller noe lignende).

    Dette må jeg klage på.

    Vennligst send om dette til en overordnet.

    Erik Ribsskog


    26. juni 2017 kl. 13:22 skrev Cecilie Bakken Kristoffersen <cbk@npe.no>:

    Vi viser til din e-post den 24.06.2017.

    For at du skal få erstatning for en pasientskade, må tre vilkår være oppfylt. Vi anbefaler deg å lese punktene nedenfor før du søker.
    1. Pasientskaden må skyldes svikt i behandlingen
    Du må ha fått en skade som skyldes behandling, undersøkelse, diagnostisering eller oppfølging. En slik pasientskade kan være både forbigående og varig. I tillegg må skaden din skyldes behandlingssvikt. Dersom skaden skyldes den sykdommen du ble behandlet for, har du ikke krav på erstatning.

    I tilfeller der det oppstår en skade uten at det skyldes svikt i behandlingen, har du normalt ikke krav på erstatning.
    I noen helt spesielle tilfeller kan man få erstatning selv om det ikke har skjedd en svikt. Dette gjelder dersom skaden er spesielt stor eller uventet.
    2. Pasientskaden må ha ført til et økonomisk tap
    Pasientskaden må som hovedregel ha ført til et økonomisk tap, utover det du uansett ville ha hatt. Formålet med erstatningen er altså å dekke ekstra utgifter som skyldes pasientskaden. Dette kan for eksempel være utgifter til legebehandling, medisiner, transport og lignende. Du kan også få erstatning for inntektstap eller tap av forsørger.

    Hvis det økonomiske tapet er under 10 000 kroner, kan du ikke kreve erstatning fra NPE. Du kan i stedet henvende deg direkte til det behandlingstedet der skaden skjedde.
    Dersom du har hatt forbigående plager eller en dårlig opplevelse, men ikke et økonomisk tap, vil du ikke få erstatning. Du kan heller ikke få erstatning som «plaster på såret».
    Menerstatning for ikke-økonomisk tap
    I noen tilfeller kan du få erstatning selv om du ikke har noe økonomisk tap, for eksempel hvis du har fått en varig og betydelig pasientskade. Med varig menes vanligvis at pasientskaden varer i en periode på minst ti år. Med betydelig menes at pasientskaden må gi en medisinsk invaliditet på minst 15 prosent.

    For å fastsette medisinsk invaliditet brukes en egen tabell for personskader.
    3. Pasientskaden må ikke være for gammel
    Du kan søke om pasientskadeerstatning senest tre år etter at du burde ha forstått at det er behandlingen eller mangel på behandling som har ført til skaden. Dersom du søker for sent, sier vi at kravet er foreldet. Les mer om reglene for når et krav er foreldet her.


    Du kan gjerne kontakte oss på telefon 22 99 45 00 hvis du ønsker mer informasjon.



    Med vennlig hilsenCecilie Bakken Kristoffersen
    rådgiver
    Telefon:   22 99 45 97 | E-post: cbk@npe.no

    Wergelandsveien 1, Postboks 3 St. Olavs plass, 0130 Oslo
    Servicesenter: 22 99 45 00
    www.npe.no | Twitter | Facebook
    E-post sendes over en åpen og usikret linje. Vi ber deg derfor om ikke å sende sensitiv informasjon til oss via e-post.


  • Jeg sendte en e-post til Norsk pasientskadeerstatning

    Erik Ribsskog

    Svar å henvendelse

    Erik Ribsskog  26. juni 2017 kl. 13:43

    Til: Cecilie Bakken Kristoffersen

    Kopi: nav.baerum@nav.no, Bekkestua tannmedisin , Akademikerforbundet , “sande.vgs” , Politikk Høyre

    Hei,

    jeg har forklart i min e-post, hva klagen gjelder.

    Og så får jeg bare en standard-e-post.

    Dette er dårlig, må jeg si.

    Vennligst send om dette til en overordnet.

    Erik Ribsskog


    26. juni 2017 kl. 13:18 skrev Cecilie Bakken Kristoffersen <cbk@npe.no>:

    Vi viser til din e-post den 24.06.2017.

    For at du skal få erstatning for en pasientskade, må tre vilkår være oppfylt. Vi anbefaler deg å lese punktene nedenfor før du søker.
    1. Pasientskaden må skyldes svikt i behandlingen
    Du må ha fått en skade som skyldes behandling, undersøkelse, diagnostisering eller oppfølging. En slik pasientskade kan være både forbigående og varig. I tillegg må skaden din skyldes behandlingssvikt. Dersom skaden skyldes den sykdommen du ble behandlet for, har du ikke krav på erstatning.

    I tilfeller der det oppstår en skade uten at det skyldes svikt i behandlingen, har du normalt ikke krav på erstatning.
    I noen helt spesielle tilfeller kan man få erstatning selv om det ikke har skjedd en svikt. Dette gjelder dersom skaden er spesielt stor eller uventet.
    2. Pasientskaden må ha ført til et økonomisk tap
    Pasientskaden må som hovedregel ha ført til et økonomisk tap, utover det du uansett ville ha hatt. Formålet med erstatningen er altså å dekke ekstra utgifter som skyldes pasientskaden. Dette kan for eksempel være utgifter til legebehandling, medisiner, transport og lignende. Du kan også få erstatning for inntektstap eller tap av forsørger.

    Hvis det økonomiske tapet er under 10 000 kroner, kan du ikke kreve erstatning fra NPE. Du kan i stedet henvende deg direkte til det behandlingstedet der skaden skjedde.
    Dersom du har hatt forbigående plager eller en dårlig opplevelse, men ikke et økonomisk tap, vil du ikke få erstatning. Du kan heller ikke få erstatning som «plaster på såret».
    Menerstatning for ikke-økonomisk tap
    I noen tilfeller kan du få erstatning selv om du ikke har noe økonomisk tap, for eksempel hvis du har fått en varig og betydelig pasientskade. Med varig menes vanligvis at pasientskaden varer i en periode på minst ti år. Med betydelig menes at pasientskaden må gi en medisinsk invaliditet på minst 15 prosent.

    For å fastsette medisinsk invaliditet brukes en egen tabell for personskader.
    3. Pasientskaden må ikke være for gammel
    Du kan søke om pasientskadeerstatning senest tre år etter at du burde ha forstått at det er behandlingen eller mangel på behandling som har ført til skaden. Dersom du søker for sent, sier vi at kravet er foreldet. Les mer om reglene for når et krav er foreldet her.



    Du kan gjerne kontakte oss på telefon 22 99 45 00 hvis du ønsker mer informasjon.



    Med vennlig hilsenCecilie Bakken Kristoffersen
    rådgiver
    Telefon:   22 99 45 97 | E-post: cbk@npe.no

    Wergelandsveien 1, Postboks 3 St. Olavs plass, 0130 Oslo
    Servicesenter: 22 99 45 00
    www.npe.no | Twitter | Facebook
    E-post sendes over en åpen og usikret linje. Vi ber deg derfor om ikke å sende sensitiv informasjon til oss via e-post.


  • Jeg sendte en e-post til Norsk pasientskadeerstatning

    Erik Ribsskog

    Klage på tannlege

    Erik Ribsskog  24. juni 2017 kl. 10:29

    Til: npepost@npe.no

    Kopi: nav.baerum@nav.no, Bekkestua tannmedisin , Akademikerforbundet , “sande.vgs” , Politikk Høyre

    Hei,

    i går så var jeg, hos tannleger Knut Bere, hos Bekkestua tannmedisin.

    Og han la masse instrumenter, på brystkassa mi, mens han jobba.

    Og han var også kosete, og stod helt inntil hodet mitt, (var det vel), og prata med en veldig tilgjort barnslig stemme, osv.

    Det er mulig, at tannlegen behandler meg dårlig, fordi at jeg er arbeidsledig, for øyeblikket.

    Så dette må jeg klage på.

    Det var også nesten umulig, å få noe klart svar, på hva det neste som skjedde, (når det gjaldt behandlingen, av mine tenner), skulle være.

    Så dette ønsker jeg å klage på.

    (For dette ble litt byråkratisk, når det gjaldt at Nav skulle godkjenne/detaljstyre, osv.).

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til PFU

    Erik Ribsskog

    Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111

    Erik Ribsskog  23. juni 2017 kl. 02:16

    Til: PFU Pressens faglige utvalg


    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” , bibliotek@drmk.no, Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice , Monica Nyhus , “drammen.tingrett” , Tilsynsutvalget , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , “sande.vgs” , “HRET (postmottak)” , “post@sivilombudsmannen.no” , Phso Enquiries , krf@krf.no, postmottak@riksadvokaten.no, post


    Hei,

    Svelvikposten skriver, (se vedlegg), at lensmannen der, (ei Astri Johanne Holm), har en puddel, som de kaller: ‘Sjøsoldatenes spesialtrente hund’.

    Men dette er åpenbart noe tull, (man kan bare se på bildet, at dette nok bare er, en vanlig puddel).

    Og hvem skal disse ‘sjøsoldatene’ være, liksom.

    Nei her er det fantestreker på gang, mistenker jeg.

    Så dette må jeg klage på.

    Sender kopi til blant annet Spesialenheten, siden at det virker som, at politidama, er med, på tullet.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 12. juni 2017 kl. 22:37
    Emne: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    i denne artikkelen, hos Drammens Tidende:

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 12. juni 2017 kl. 22:31
    Emne: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    i denne artikkelen, hos Drammens Tidende: https://www.dt.no/kultur/kultur/tore-pa-sporet/s/2-2.1748-1.5913623

    Så står det, at min stesøster Christell Humblen sin kusine Ingunn Brekke, er: ‘Konnerud-boer’.

    Men de nevner ikke, at hu Brekke, er født og oppvokst, på Vestlandet.

    Jeg er født i Drammen, og for det meste vokst opp, i Drammensområdet, (Berger).

    Og da jeg flytta til Oslo, høsten 1989, så hadde jeg aldri sett hu Ingunn Brekke, i Drammen.

    (Kun i bryllup hos min fars partner Haldis Humblen f. Brekke sin sønn Viggo Snoghøj i Køge, rundt midten av 80-tallet).

    Så hu har sneket seg inn, i Drammen, vil jeg si.

    Og nå er hu senterleder for tre senter og samboer med ordføreren.

    Her må Drammens Tidende forklare litt mer om bakgrunnen, til Ingunn Brekke, og ikke bare fokusere på hennes ‘plettfrie ytre’.

    Selv om Ingunn Brekke sin far, (Lars Brekke), var buss-sjåfør, i HSD, (Hardanger Sunnhordalandske Dampskipsselskap).

    Så hvorfor hu ikke bor, hos foreldra, på Vestlandet.

    Det virker litt rart, for meg, (må jeg innrømme).

    Så dette må jeg klage på, (at Drammens Tidende ikke forklarer mer om).

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 19. april 2017 kl. 02:54
    Emne: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, postmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 11. april, (se vedlegg).

    Jeg må først klage på, at dykk har klistra på feil leilighetsnummer, på konvolutta.

    For det er ikke gjengs å bruke leilighetsnummer her, (sånn som jeg har forstått det).

    Så hvorfor Spesialenheten absolutt, på død og liv, må skrive på et leilighetsnummer, (som attpåtil er feil), på brevene til meg, det forstår jeg ikke.

    Så her er det noen ‘uglemoser’, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Også praksisen at dette må gjennom Spesialenheten, for at man skal klage, til Riksadvokaten, virker klam.

    Her burde Spesialenheten istedet bare opplyste om, at man kan klage til Riksadvokaten, (og ikke begynne å programmere folk, angående hvordan de skal gjøre dette).

    Når det er snakk om programmering, så gjorde hu Røisland nettopp dette.

    Hu programmerte meg, til å kontakte (den pensjonerte) tingrettsdommer Høisæther, (istedet for å bare be meg kontakte Drammen tingrett).

    Jeg har lest om, på et nettsted, (av en som heter Norulv Øvrebotten vel), at russisk/kommunist-mafia, har såkalte ‘nyttige idioter’, som de ikke angriper, men bare lar være, i stillingene sine.

    Og det kan være, at Røisland her har brukt Høisæter, som en slags ‘nyttig idiot’, tenker jeg.

    For Røisland kan ha visst, at Høisæter var sprø, (eller at Høisæter, (som har vært leder av Røyken KRF), har noen spesielle religiøse oppfatninger, som gjør, at hu ikke liker oppløsning av sameie-saker).


    Noe sånt.

    (Og en jeg har vært forlover for, ved navn Magne Winnem, sin kone Elin, er/har vært aktiv, i samme parti, (Røyken KRF), som Høisæter.

    Så jeg lurer på om hu Høisæther da må sies, å være inhabil).

    Drammenspolitiet svarte heller ikke på e-postene mine, og derfor ble det til, at jeg måtte ringte Røisland, (siden at hu som namsmann/politi, ikke svarte på mine e-poster).

    Det er også sånn, at jeg har klaget, til Spesialenheten, på Larvik forliksråd og Oslo forliksråd, som har dømt meg, i innkassosaker, uten å på forhånd ha stevnet meg, (som det vel heter).

    Og det blir også som noe ‘Sovjetstat’/kommunist-mafia-greier, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Og det at Riksadvokaten _alltid_ dømmer mot meg, i disse sakene.

    Det synes jeg, at blir, litt ‘merksnodig’, for å si det sånn.

    Jeg har spilt en del fotball, (for Berger IL), under oppveksten.

    Og en dommer, som alltid dømmer, den ene veien.

    Det kalte vi, for en partisk dommer, (husker jeg).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 11. april 2017 kl. 00:38
    Emne: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>, krf@krf.no

    Hei,

    det nevnte vedlegget, (se videresendt e-post), kom visst ikke med, (virker det som).

    Så jeg prøver å sende det, på nytt.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 11. april 2017 kl. 00:28
    Emne: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>, krf@krf.no

    Hei,

    jeg var forlover, for min tidligere klassekamerat Magne Winnem, i 1993, (i Skarnes, hvor han gifta seg, med sin Elin).

    Og derfor, så har jeg prøvd, å følge med litt, på Winnem, (siden at jeg liksom da, er som en slags overordnet, for han, må man vel si, siden at jeg var forlover).

    Og da jeg søkte, på etternavnet ‘Winnem’, i den nevnte avisa, (se vedlegg).

    Så viste det seg, at det har vært surr, angående hvor kona hans bor.

    For disse bor, i Spikkestad, (for der har jeg vært på besøk, noen ganger, blant annet så måtte jeg passe på deres datter Hanne Kristine, da lillebroren hennes, ble født, rundt årtusenskiftet, av en eller annen grunn).

    Og hu KRF-ledersken Høisæter, har jeg hatt problemer med, i en oppløsning av sameie-sak, for en eiendom, i Holmsbu.

    Så hu veit jeg, (vil jeg si), at er litt surrete, (for hu gjorde ingen verdens ting, enda hu sa hu skulle ordne med oppløsning av sameie, på vanlig vis).

    Og det som kan ha skjedd, er at hu ‘skrulla’ Høisæter, har spurt Elin Zahl Winnem, om hvor hu var fra.

    Og så har hu svart: ‘Skarnes’.

    Og så har Høisæter, (som er litt surrete, må man vel si), skrevet: ‘Nærsnes’.

    Så dette må jeg klage på.

    Her må avisa passe på, at det de skriver, om bygdas folk, ikke blir feil.

    Så dette må jeg klage på.

    For jeg kan jo strengt tatt ikke vite, at dette var hu Høisæter sin feil.

    Så jeg får si, at det var avisa sin feil, til dere.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 18:00
    Emne: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>

    Hei,

    det virker som, at Østlands-Posten, har kalt, min tidligere klassekamerat Atle Farmen, (fra Torstrand skole), for tidligere Tjølling-lensmann Henrik Gerner, i denne artikkelen, (fra 2004):

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Og dette var i _oktober_ i 2004, og ikke, på første april.

    Så oktober-narr, er kanskje noe de har, nede i Larvik?

    Da hadde jeg nok huska det, vil jeg si.

    Så dette er nok, at Østlands-Posten, er uetiske, og lyver, (av en eller annen grunn), mistenker jeg.

    Farmen/Gerner samarbeider, med min slektning, (min fars fetter Yngve Olsen sin kone, virker det som at det er), LHL-frontfigur Inger Victoria Skotvedt, står der, i artikkelen.

    Så det var sånn jeg fant Farmen/Gerner, (at jeg Googlet min slektnings navn).

    Så dette lurer jeg på.

    Min tidligere hjemby Larvik hadde visst store problemer, med albansk mafia osv., sa engang en drosjesjåfør der, til meg, en gang jeg og min halvbror Axel, skulle besøke min mormor Ingeborg, i Nevlunghavn, (ikke lenge etter at min mor døde, noe hu gjorde, i 1999).

    Så dette kan muligens, være noe, med jugo-mafia.

    Hva vet jeg.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 17:03
    Emne: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg synes også, at tidligere Tjølling-lensmann Gerner, ligner ganske mye, på min tidligere klassekamerat, (fra Torstrand skole), Atle Farmen.

    Så det er mulig, at han, har lurt Østlands-Posten:

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Det var forresten sånn, da jeg bodde, i Mellomhagen 15 B, (før vi flytta, til Larvik sentrum), at det var tre nabogutter, som bodde, i Mellomhagen 17.

    Og de måtte jeg hele tida passe meg for, for de skulle kryne meg, osv.

    (Dette var Pål Andre Larsen og hans storebror og lillebror).

    Og de hadde også mye gjeld, (blant annet til Atle Farmen sin slektning Peder Farmen), så jeg, i grunnboka, (for den avisartikkelen fikk meg litt nysgjerrig, på Tjølling, (hvor jeg bodde, på 70-tallet), for å si det sånn).

    Min mor og stefar og søster, var på en slags grillfest, hos Larsen-familien, (våre naboer), sommeren 1976 eller sommeren 1977.

    Men jeg ville heller sykle, i gata, (med min nye sykkel), for jeg likte ikke de Larsen-folka, (som seinere ga oss en skogkatt-unge, som en lokal skogkatt hadde født, i kjelleren deres, osv.).

    Og han Pål Andre Larsen har visst også jobba, i Patent-myndighetene.

    Og jeg oppfant et kryssord-lage-program, (så jeg er liksom Norges svar på Gutenberg da, som oppfant boktrykker-kunsten, men jeg oppfant kryssord-produksjon-industrien, må man vel si).

    Og disse myndighetene vil ikke gi meg patent.

    Og jeg får ikke dette programmet fra City Self Storage eller Westerdahls/NITH/NHI.

    Så det kan være, at disse Larsen-naboen, fortsatt driver, og tuller med meg, (snart 40 år etter, at vi flytta, fra Østre Halsen).

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 13:56
    Emne: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg har nå mottatt en tekstemelding, fra min fars fetter Yngve Olsen sin svoger Per Skotvedt.

    Og den tekstmeldingen viser, at hun frontfiguren Inger Skotvedt sin ektemann, (min fars fetter), Yngve Olsen, driver å gjemmer seg, (må man vel si).

    (Hvis jeg har skjønt slektsforskinga riktig).

    Se vedlegg.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 07:05
    Emne: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg har også funnet ut noe, som kanskje kan være relevant, når det gjelder, det at politiet, ikke tar mine anmeldelser, på alvor.

    (Som jeg har sendt om til dere, mange ganger tidligere).

    Jeg bodde, hos min mor Karen Ribsskog, fra 1973 til 1979, og hu ble sammen med en kar, ved navn Arne Thormod Thomassen, (som flytta inn hos oss), rundt årsskiftet 1973/74, var det vel.

    Og seinere så kjøpte han, et par-tre boliger, som vi flytta inn i.

    Blant annet så bodde vi, i Mellomhagen 15 B, i Tjølling/Larvik, fra våren 1976 til våren 1978.

    Og den boligen søkte jeg om nå, på nettet.

    Og de som kjøpte den boligen, av min tidligere stefar, var visst politikvinne Svanhild Teigen, (kjent som gissel, på Torp vel, i 1994).

    Og hennes ektemann.

    Og politiet i Larvik, tulla med meg, noen måneder etter dette, i Jegersborggate 16.

    (For de kom på døra vår, når jeg og min søster Pia, var alene hjemme.

    Og ‘gnålte’ om Arne Thomassen sin avskiltede boble, som stod, i gata, utafor huset).

    Så det kan være disse Teigen for eksempel, som tuller.

    Og naboen der, (dette var en vertikalt-delt tomanns-bolig), i 15 A, var visst også ‘purk’, (ble det sagt ihvertfall, hvis jeg husker riktig).

    Og min far Arne Mogan Olsen og hans yngre bror Runar, de kidnappet, med og min søster Pia, en gang, mens vi bodde, i dette huset, (i Mellomhagen).

    Og det ble det ikke skrevet om, i avisene, for eksempel.

    Så det er kanskje sånn, at politiet, har dette, (at de ikke etterforsket denne kidnappingen), som noe slags ‘svin på skogen’, og at de derfor ‘skusler’ med meg.

    Jeg fant også ut, at min far, visst også hadde/har, en fetter, (ved navn Yngve Olsen).

    Og han er/var gift med LHL-frontfigur Inger Victoria Skotvedt.

    Og hu sammarbeider med tidligere Tjølling-lensmann Henrik Gerner, på et prosjekt:

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Så jeg mistenker nå, at det kan være Tjølling/Larvik-politi, som tuller, over hele linja, liksom.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og hvorfor står ikke Yngve Olsen og hans søster Ragnhild Solveig Olsen, som arvinger, etter min fars onkler Gunnar og Otto Bergstø.

    Nei, disse har ikke vært med, å eie, i det aktuelle sameiet, (se link til mitt nettsted i videresendt e-post).

    Så de har gjemt seg, (må jeg nesten si, at det virker som, fra den slektsforskinga, som jeg har drevet med, siden jeg fant adressen til min ‘halv-tante’ Marit Olsen, i brevet fra Drammen tingrett, som jeg leste, i går).

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 24. mars 2017 kl. 11:38
    Emne: Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev, fra 21. mars, (se vedlegg).

    Jeg ønsker å klage på dette vedtaket, til Riksadvokaten.

    Dere sier at dette er foreldet, men som man kan se, i den videresendte e-posten, så sendte jeg klage, til blant annet Domstoladministrasjonen, på Høisæther/Røisland, i 2011.

    Jeg visste ikke, på den tida, at Høisæther var pensjonist.

    Det leste jeg tidfeldigvis, på nettet, for noen uker/måneder siden.

    Og da må foreldelsesfristen regnes, fra den datoen, mener jeg.

    Det har også vært krøll med Spesialenheten.

    Jeg har klaget til dere, (rundt 2011-2012), på om Deres leder Presthus, var inhabil, siden at jeg har vært på møter, (ledet av Jan Tore Sanner), i Unge Høyre, i 1991.

    (Var det vel).

    Og Spesialenheten har trenert 10-20 saker, i mange år.

    (Jeg fikk først svar fra dere, i år, på saker, som er over fem år gamle.

    Og da fikk jeg svar, på alle sakene, (cirka femten saker), på en gang.

    Så dette er som noe ‘Sovjetstat’, vil jeg si).

    Jeg har også prøvd, å oppsummere, om denne sameie-saken, i en link:

    http://johncons.angelfire.com/opploesningavsameiesak.html

    Så da burde det være mulig, for Riksadvokaten, å gi hu korrupte Røisland, (og også Høisæther), noen klask på baken, (hadde jeg nær sagt).

    Lykke til med dette!

    Og også lykke til med ‘Sovjetstat’/korrupsjon.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 19. desember 2011 kl. 17:50
    Emne: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: Postmottak@domstoladministrasjonen.no

    Hei,

    i juli/august, så kontaktet jeg Namsmannen i Røyken og Hurum, angående oppløsing av et sameie, (som jeg eier cirka 1/12 av, foreløbig, ihvertfall).

    Namsmannen ba meg kontakte Høysæter, hos Drammen Tingrett, angående gjennomføringen av tvangsauksjon.
    Jeg ble så kastet ut av min leilighet i Liverpool, etter at en britisk rett ikke informerte meg om en høring, i en sak jeg hadde der, mot husverten.

    Dette var i midten av august-måned.

    Jeg sendte så, noen dager etter dette, en e-post til Høysæter, hvor jeg ba om å få en oppdatering, angående når jeg fikk penger etter hussalget, siden jeg var kastet ut, så hastet dette ennå mer.
    Men Høysæter har ikke svart, og nå er dette mer enn fire måneder siden.

    Jeg ble så igjen kastet ut fra University of Sunderland, (mitt tidligere universitet her i England, hvor jeg dro til, etter at jeg ble kastet ut i Liverpool).
    Og ble så plassert av politiet, som chattet med Sunderland Council bak min rygg, på et hostell, her i Sunderland.

    Jeg venter nå fælt på de pengene, for jeg vil ha egen leilighet i et sted av England, (jeg bor her som flyktning, etter å ha overhørt at jeg var forfulgt av ‘mafian’, i Oslo, i 2003 og 2004, og etter at et slags jaktlag prøvde å drepe meg i Kvelde i 2005. Politiet nekter å etterforske noe av dette forresten), hvor det ikke er så høy arbeidsledighet.
    Min far, (som senere begynte å bølleringe, så jeg har kutta ut han, og har også en omsorgssvikt-sak, mot han), han sa at den eiendommen var verdt ‘mange millioner’, (det er praktfull utsikt til Drammensfjorden, egen strandlinje, og også kai, og atelier-hus, siden han ene grandonkelen min, som bodde der, var Holmsbu-maler, Gunnar Bergstø, og en kjent kristen maler, Henrik Sørensen, har visst vært gjest der, pluss at to andre eiendommer også hører med).

    Og det skulle være malerier av Kittelsen der, sa også min far.

    Så hvis dette totalt er verdt 12 millioner, så er min del verdt en million.
    Så da kan jo jeg kjøpe meg bolig, eller leie, her i England, til jeg får en ny jobb.

    Jeg har jobbet som butikksjef i Norge, og har en Høgskolekandidatgrad i IT, og er på Ladders, så jeg har håp om å få en bra betalt jobb etterhvert, og vil gjerne ha noen penger i mellomtiden sånn at jeg kan komme ut av det hostellet jeg må bo på nå.

    Hvor husvertinnen sier at de er ‘very though and very friendly’ og hvor noe av det første som møtte meg her, var en utslått dør, mm.
    Så jeg vil gjerne ha en egen leilighet med egen vaskemaskin, og sånn.

    Siden han som er sjef for vasking her, driver og kiler folk og sånn, når de prater med andre, og er rimelig tøysete da.

    Så når da Drammen Tingrett, begynner å tulle på den her måten, og jeg må feire jul her og,  virker det som.

    Da lurer jeg fælt på hva som foregår.

    De i Drammen Tingrett er ‘stille som mus’, når jeg skriver til dem.

    Kan Dere hos Domstoladministrasjonen etterforske min klage på Drammen Tingrett, og sende meg noe kompansasjon, eventuelt som et slags forskudd, til det hussalget går i orden.

    Bankene vil ikke låne meg penger på det, siden det er sameie, og eiendomsmeglere vil ikke selge det heller, virker det som.
    Så Drammen Tingrett har satt meg i en vanskelig situasjon her.

    Det skal da være åpenhet i samfunnet.

    Hva kommer denne tausheten av?

    Det er nesten sånn at man mistenker dem for å tulle med meg, eller å prøve å få meg til å klikke, eller noe, når de ikke svarer på mine e-poster, når jeg egentlig bare ber dem om en oppdatering.


    Dette er ikke en rettstat verdig, mener jeg.

    Så jeg håper dere kan slå ned på dette.
    Og sørge for å få sent meg noen grunker sånn at jeg kommer ut av dette hølet her, for å si det på godt norsk.
    Jeg ble jo kasta ut av universitetet her i byen, så jeg har ikke lyst til å bo her nå, for overalt i Sunderland, så er det universitetsbygninger, så det er ikke så artig, for å si det sånn.
    Så her må dere være ansvarlige og hjelpe, mener jeg.

    Og slå ned på Høysæter og Drammen Tingerett som opprett veldig uansvarlig, synes jeg.

    Mvh.


    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: HRET (postmottak) <post@hoyesterett.no>
    Date: 2011/12/19
    Subject: VS: Deres e-post 221111
    To: eribsskog@gmail.com

    > Til Erik Ribsskog
    >
    > Det vises til Deres e-post 22. november 2011 til Høyesterett.
    >
    > Høyesterett har, slik De senest er meddelt i e-post 9. mai 2011 fra direktør Bergby, bare anledning til å behandle saker som kommer inn i form av anke over avgjørelser truffet av lavere rettsinstans. Deres e-post foranlediger dermed ikke noe fra Høyesteretts side. Eventuelle ytterligere henvendelser kan ikke påregnes å bli besvart.
    >
    >
    > Med hilsen
    > Høyesteretts kontor den 19. desember 2011
    >
    >
    > Kjersti Buun Nygaard
    > Assisterende direktør
    >
    >


    spesialtrent puddel.jpg
    245K

    PS.

    Her er mer om dette:

    spesialtrent puddel

  • Jeg sendte en e-post til Statens sivilrettsforvaltning


    Oppdatering/Fwd: Saksnr. 2012/584

    Erik Ribsskog  21. juni 2017 kl. 10:19

    Til: Marianne Nordahl

    Kopi: kringkastingsradet@nrk.no, pfu@np-nr.no, db@db.no, post@opo1.no, fmoapostmottak@fylkesmannen.no, post@sivilrett.no, PFU Pressens faglige utvalg , “Post (Medietilsynet)” , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , “sande.vgs” , “post@sivilombudsmannen.no” , Postmottak HTIL , “postmottak@svelvik.kommune.no”

    Hei,

    jeg kan også ta med om, noe jeg kom på nå.

    Og det var, at min tidligere klassekamerat Carl Fredrik Fallan.

    Han sa til meg, (i Leirfaret 4B, hvor min far lot meg bo alene, under oppveksten), at min far, og hans samboer Haldis Humblen og hennes sønn Jan Snoghøj og hans halvsøster Christell Humblen og hennes venninne Nina Monsen og min søster Pia Ribsskog.

    De var, som en slags ‘sex-sekt’, ala Livets Ord, (sa Carl).

    (Dette var vel, rundt midten, av 80-tallet).

    Så det var noe rart, et eller annet sted, ihvertfall.

    Jeg var jo vant med, å se opp til, min far.

    (Og var kritisk til hans samboer Haldis, som var som en slags Yoko Ono-figur, for vår Olsen/Ribsskog-slekt, syntes jeg).

    Så jeg var ikke helt med, når Carl sa dette, (husker jeg).

    Jeg trodde vel da, at Carl kanskje var litt forvirret.

    Eller at Carl var misunnelig, på min far og de, (nede hos Haldis i Havnehagen, noen hundre meter, fra der jeg bodde aleine).

    Og det ble ikke til, at jeg tok opp, disse anklagene, (mot min far og dem), med noen.

    For min far hadde jo frosset meg ut, (må man vel si).

    Og min farmor, (som bodde, et par kilometer unna), hu var litt for umoden, (syntes jeg), til at jeg turte, å ta opp sånne ‘tabu-ting’ med.

    (For å si det sånn).

    Men det kan kanskje være, at Carl, visste noe, som jeg ikke visste.

    (Hva vet jeg).

    Carl døde visst, for noen år siden.

    Men det er mulig at han slektninger, har prata med han, om dette.

    Han hadde en yngre bror, (på alder med Christell og Pia), som het Hans Martin Fallan.

    Og en eldre bror, som het Ole Christian Fallan, vel.

    Så kanskje disse, kan rettlede dere litt, (hadde jeg nær sagt).

    For det at dere driver med venstrehåndsarbeid, når dere kaller min helsøster Pia, for min halvsøster.

    Det tørr jeg å si igjen, for å si det sånn.

    Det er ikke noe jeg skammer meg, over å si, (for å si det sånn).

    Jeg tror dere må mangle mye, på ting som kompetanse osv., når dere klarer å få det til, at jeg ikke skal få erstatning, for denne nevnte omsorgssvikten, fra min far, (og hans samboer), på 80-tallet.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg kan heller ikke huske, at jeg fikk noe svar, angående om dette, (Marianne Nordahl), var noen i slekta, til min grandtante Margit Nordahl f. Mogan.

    Men det er kanskje for mye forlangt, at man skal få svar, om sånt.

    Skjerpings!

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 14. mars 2017 kl. 17:49
    Emne: Re: Saksnr. 2012/584
    Til: Marianne Nordahl <Marianne.nordahl@sivilrett.no>
    Kopi: kringkastingsradet@nrk.nopfu@np-nr.nodb@db.nopost@opo1.nofmoapostmottak@fylkesmannen.nopost@sivilrett.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Postmottak HTIL <postmottak@helsetilsynet.no>, “postmottak@svelvik.kommune.no” <postmottak@svelvik.kommune.no>

    Hei,

    det var et morsomt navn.

    Jeg har nemlig en slags ‘halv-niese’, (heter det vel muligens), som heter Marianne Nordhahl.

    (Oldebarn av min grandtante Margit Nordahl f. Mogan, som var søster, av min farmor Ågot Mogan Olsen).

    Er det samme slekt, eller?

    Bare lurte.

    Når det gjelder den avgjørelsen om, at jeg ikke skulle få rettferdsvederlag.

    Så har begrunnelsen virket veldig vag og uklar for meg.

    Og som noe venstrehåndsarbeid, må jeg si.

    Jeg vet ikke hvordan de har sett for seg familieforholdene mine.

    Men jeg er altså et særkullsbarn, som hadde, en helsøster, (og ikke halvsøster som Stortingets utvalgt kalte henne, i sin forvirrethet, må jeg si da), som bodde, først hos min mor, og så hos denne Haldis Humblen, (som min far også flyttet til).

    Jeg bodde selv alene, fra jeg var ni år.

    Og det vet jeg ikke om helt har kommet fram, til det nevnte utvalget.

    Det virker ikke sånn, må jeg si.

    Men uansett hvordan disse, har sett for seg dette.

    Så er det jo nye omstendigheter, at min fars samboer Haldis Humblen, var/er pillemisbruker og alkoholmisbruker, (som hennes eldste sønn Viggo, peker på, i det nevnte intervjuet).

    Min far sa også, på den tida han ble sammen med Haldis Humblen, (dette var våren 1980), at han: ‘Gikk på piller’.

    Og han var i samme sykkelklubb, som Haldis Humblen sin sønn Jan Snoghøj.

    Og da har muligens min far nevnt, i den sykkelklubben, at: ‘Jeg går på piller’, (noe han pleide å si, (på den tida), til forretningforbindelser osv., i forbindelse med sin jobb, for vår slektsbedrift, sånn som jeg husker det).

    Og så har Jan Snoghøj muligens sagt, at: ‘Min mor går også på piller’.

    Og så har min far, liksom heller flyttet inn, i ‘pille-klubben’, (hos Haldis Humblen da), istedet for å liksom følge med, på meg, (som kun var ni år gammel, på den tida).

    Min farmor Ågot, (som jeg besøkte, på arbeidsdagene), hu sa, at Haldis, (som på 60-tallet var kromann-kone, for en dansk kromann, ved navn Søren Snoghøj), hu skjenka min far, på en sånn måte, (ved å fylle opp glasset, med øl, før det var tomt), at min far mista oversikten, over hvor mye, som han drakk.

    Så min far og Haldis Humblen, har nok mye, vært i en salgs døs, (i pille og/eller alkohol-rus), når de bodde sammen, (og lot meg bo alene).

    Samtidig så har de nok hatt karisma, (min far var fra en fabrikkeier-slekt og Haldis Humblen var jo tidligere kromann-hustru blant annet), så de har liksom kjøpt hele byggefeltet, (Bergeråsen), med gigantiske fester, (med kanskje 20-40 deltagere), til langt på natt, i helgene, på første halvdel, av 80-tallet.

    De hadde liksom åpent hus, (som en slags kro kanskje), hver helg da, (må man vel si).

    Og de skremte Haldis sin datter Christell Humblen, til å prate om NGU osv., litt seinere på 80-tallet, (husker jeg).

    Men hu bodde jo der hvor de festa mest, så merka kanskje mer til de uheldige sidene, av festinga.

    Mens jeg la mer merke til, de kjedelige/vanskelige sidene, ved å bo alene, som barn, (for min far advarte meg ikke engang, den første gangen, som han ikke kom hjem, så jeg ble jo litt sånn ‘vonbråten’ og sjokkert, må jeg nesten si, av denne oppførselen, til min far, som fikk foreldretten for meg, høsten 1979.

    Men min far var kanskje, for preget, av en bilulykke, (han kjørte i fjellveggen på Berger/Bergeråsen, på midten av 70-tallet), og har kanskje brukt piller og alkohol, for å lette smerter, eller noe sånt, som han fikk, i den ulykken, (som kanskje var fordi, at han var nedfor, for min mor kunne være, rimelig vanskelig, uten at jeg ble forklart grunnen til, at mine foreldre skilte seg, da jeg var tre år, i 1973, før noen jeg fikk noen halv-kvedede viser servert liksom, på midten av 80-tallet, var det vel).

    Så her må dere skjerpe dere og omgjøringssaken i full fart, vil jeg si.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Dette med Haldis Humblen sitt pille-misbruk og alkhol-misbruk, er nytt for meg, (for å spesifisere om det).

    Jeg bodde ikke hos Haldis og dem, og min søster Pia har ikke fortalt så mye, om Haldis, (unntatt at Haldis ikke hadde humor), etter Pia flytta inn hos meg, det året, som jeg fylte atten år, (var det vel).

    Så dette pille- og alkohol-misbruket til min fars samboer Haldis Humblen, har jeg ikke visst om.

    Før nå nylig, (for noen få uker siden), da jeg fant dette intervjuet med min fars samboer Haldis Hublen sin sønn Viggo Snoghøj/Snowhill, på nettet tilfeldigvis, (for min søster Pia har fortalt meg, at Viggo Snoghøj/Snowhill, var en slags gigolo, i amerika, så jeg har liksom vært litt nysgjerrig, på hva som egentlig, har foregått rundt han).

    Så dette er ny informasjon, som jeg ikke visste om, da jeg sendte, min tidligere klage-e-poster, til Rettferdsvederlag-kommisjonen, mens jeg bodde, i England, (hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014).

    Bare for å forklare mer om det.

    På forhånd takk for hjelp!

    14. mars 2017 kl. 12:02 skrev Marianne Nordahl <Marianne.nordahl@sivilrett.no>:

    Hei
    Viser til din henvendelse av 27. februar 2017.
    Statens sivilrettsforvaltning forstår ovennevnte henvendelse slik at du mener at vedtak fra Stortingets utvalg for rettferdsvederlag av 14. april 2014 er feil.
    Statens sivilrettsforvaltning gjør oppmerksom på at det ikke er adgang til å klage på utvalgets avgjørelser. Utvalgets vedtak er endelig. Kun i helt spesielle tilfeller kan et vedtak omgjøres. For at en omgjøringsbegjæring skal tas til behandling, forutsetter det at det er fremkommet nye opplysninger som kan ha betydning for sakens utfall, og som ikke var kjent for deg da saken ble avgjort.
    Dette til din orientering.
    Med vennlig hilsen
    Marianne W. Nordahl
    rådgiver
    Statens sivilrettsforvaltning
    Telefon 22 99 13 14
    Tenk på miljøet – ikke skriv ut denne e-posten med mindre det er nødvendig
  • Jeg sendte en e-post til the Parliamentary and Health Service Ombudsman

    Erik Ribsskog

    Update/Fwd: Marybone Healt Clinic in Liverpool

    Erik Ribsskog  21. juni 2017 kl. 07:19

    Til: Phso Enquiries


    Kopi: Vernepliktsverkets kontaktsenter ved Wenche Molstad


    Hi,

    to do with this complaint, I’ve just found out, (on Berger Museum’s website).

    That my father, went in the same class, at school, as two Bullen-girls.

    A Bullen-family moved from the UK, to Norway, more than a hundred years ago, to work, for Mr. Jebsen’s textile-factory, in Berger, (close to Drammen).

    And also the manager, of Marybone Healt Clinic, had the last-name Bullen.

    So he could have been ‘run’, from Norway, (from eighter my father, (who let me live alone, since I was nine years old), or the Bullen-family), I guess.

    So this case, I now wondered, if you could please have a second look at.

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010-08-27 11:25 GMT+02:00
    Subject: Marybone Healt Clinic in Liverpool
    To: Phso.Enquiries@ombudsman.org.uk
    Cc: vpv.kontakt@mil.no

    Hi,

    I’ve had a complaint against them, that has been delayed, due to that Icas didn’t send the Information Pack.
    Now, that complaint has closed at the health clinic, many months ago.
    I didn’t like the doctor there, who said that my frost-bite, on my ear, (that I got during my conscription service, in the army, in Norway), was from a fight, since he said that was most common in the UK.
    (And he didn’t want to write a statement, to the army in Norway, about that I had an injury on my ear.

    To do with a complaint-case I have against the army in Norway).
    And there were also more problems that I don’t remember the details about now.

    But, could you please just un-register me.

    So that I’m not with Marybone Health Clinic, any more.

    Since I didn’t like the staff there.
    If that’s possible.
    Thank you very much for your help in advance!
    Best regards,

    Erik Ribsskog
    PS.

    I send a copy to the Army in Norway, since I’ve promissed them to send a statement.

    But when I hear back from you, then I can switch to a new Health Centre per haps, and try to get a statement there.

    Hope this is alright!
  • Jeg sendte en e-post til PFU

    Erik Ribsskog

    Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111

    Erik Ribsskog  12. juni 2017 kl. 22:37

    Til: PFU Pressens faglige utvalg

    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” , bibliotek@drmk.no, Post.Drammen.bibliotek@drmk.no, tilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice , Monica Nyhus , “drammen.tingrett” , Tilsynsutvalget , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , “sande.vgs” , “HRET (postmottak)” , “post@sivilombudsmannen.no” , Phso Enquiries , krf@krf.no, postmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    i denne artikkelen, hos Drammens Tidende:

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 12. juni 2017 kl. 22:31
    Emne: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    i denne artikkelen, hos Drammens Tidende: https://www.dt.no/kultur/kultur/tore-pa-sporet/s/2-2.1748-1.5913623

    Så står det, at min stesøster Christell Humblen sin kusine Ingunn Brekke, er: ‘Konnerud-boer’.

    Men de nevner ikke, at hu Brekke, er født og oppvokst, på Vestlandet.

    Jeg er født i Drammen, og for det meste vokst opp, i Drammensområdet, (Berger).

    Og da jeg flytta til Oslo, høsten 1989, så hadde jeg aldri sett hu Ingunn Brekke, i Drammen.

    (Kun i bryllup hos min fars partner Haldis Humblen f. Brekke sin sønn Viggo Snoghøj i Køge, rundt midten av 80-tallet).

    Så hu har sneket seg inn, i Drammen, vil jeg si.

    Og nå er hu senterleder for tre senter og samboer med ordføreren.

    Her må Drammens Tidende forklare litt mer om bakgrunnen, til Ingunn Brekke, og ikke bare fokusere på hennes ‘plettfrie ytre’.

    Selv om Ingunn Brekke sin far, (Lars Brekke), var buss-sjåfør, i HSD, (Hardanger Sunnhordalandske Dampskipsselskap).

    Så hvorfor hu ikke bor, hos foreldra, på Vestlandet.

    Det virker litt rart, for meg, (må jeg innrømme).

    Så dette må jeg klage på, (at Drammens Tidende ikke forklarer mer om).

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 19. april 2017 kl. 02:54
    Emne: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, postmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 11. april, (se vedlegg).

    Jeg må først klage på, at dykk har klistra på feil leilighetsnummer, på konvolutta.

    For det er ikke gjengs å bruke leilighetsnummer her, (sånn som jeg har forstått det).

    Så hvorfor Spesialenheten absolutt, på død og liv, må skrive på et leilighetsnummer, (som attpåtil er feil), på brevene til meg, det forstår jeg ikke.

    Så her er det noen ‘uglemoser’, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Også praksisen at dette må gjennom Spesialenheten, for at man skal klage, til Riksadvokaten, virker klam.

    Her burde Spesialenheten istedet bare opplyste om, at man kan klage til Riksadvokaten, (og ikke begynne å programmere folk, angående hvordan de skal gjøre dette).

    Når det er snakk om programmering, så gjorde hu Røisland nettopp dette.

    Hu programmerte meg, til å kontakte (den pensjonerte) tingrettsdommer Høisæther, (istedet for å bare be meg kontakte Drammen tingrett).

    Jeg har lest om, på et nettsted, (av en som heter Norulv Øvrebotten vel), at russisk/kommunist-mafia, har såkalte ‘nyttige idioter’, som de ikke angriper, men bare lar være, i stillingene sine.

    Og det kan være, at Røisland her har brukt Høisæter, som en slags ‘nyttig idiot’, tenker jeg.

    For Røisland kan ha visst, at Høisæter var sprø, (eller at Høisæter, (som har vært leder av Røyken KRF), har noen spesielle religiøse oppfatninger, som gjør, at hu ikke liker oppløsning av sameie-saker).


    Noe sånt.

    (Og en jeg har vært forlover for, ved navn Magne Winnem, sin kone Elin, er/har vært aktiv, i samme parti, (Røyken KRF), som Høisæter.

    Så jeg lurer på om hu Høisæther da må sies, å være inhabil).

    Drammenspolitiet svarte heller ikke på e-postene mine, og derfor ble det til, at jeg måtte ringte Røisland, (siden at hu som namsmann/politi, ikke svarte på mine e-poster).

    Det er også sånn, at jeg har klaget, til Spesialenheten, på Larvik forliksråd og Oslo forliksråd, som har dømt meg, i innkassosaker, uten å på forhånd ha stevnet meg, (som det vel heter).

    Og det blir også som noe ‘Sovjetstat’/kommunist-mafia-greier, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Og det at Riksadvokaten _alltid_ dømmer mot meg, i disse sakene.

    Det synes jeg, at blir, litt ‘merksnodig’, for å si det sånn.

    Jeg har spilt en del fotball, (for Berger IL), under oppveksten.

    Og en dommer, som alltid dømmer, den ene veien.

    Det kalte vi, for en partisk dommer, (husker jeg).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 11. april 2017 kl. 00:38
    Emne: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>, krf@krf.no

    Hei,

    det nevnte vedlegget, (se videresendt e-post), kom visst ikke med, (virker det som).

    Så jeg prøver å sende det, på nytt.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 11. april 2017 kl. 00:28
    Emne: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>, krf@krf.no

    Hei,

    jeg var forlover, for min tidligere klassekamerat Magne Winnem, i 1993, (i Skarnes, hvor han gifta seg, med sin Elin).

    Og derfor, så har jeg prøvd, å følge med litt, på Winnem, (siden at jeg liksom da, er som en slags overordnet, for han, må man vel si, siden at jeg var forlover).

    Og da jeg søkte, på etternavnet ‘Winnem’, i den nevnte avisa, (se vedlegg).

    Så viste det seg, at det har vært surr, angående hvor kona hans bor.

    For disse bor, i Spikkestad, (for der har jeg vært på besøk, noen ganger, blant annet så måtte jeg passe på deres datter Hanne Kristine, da lillebroren hennes, ble født, rundt årtusenskiftet, av en eller annen grunn).

    Og hu KRF-ledersken Høisæter, har jeg hatt problemer med, i en oppløsning av sameie-sak, for en eiendom, i Holmsbu.

    Så hu veit jeg, (vil jeg si), at er litt surrete, (for hu gjorde ingen verdens ting, enda hu sa hu skulle ordne med oppløsning av sameie, på vanlig vis).

    Og det som kan ha skjedd, er at hu ‘skrulla’ Høisæter, har spurt Elin Zahl Winnem, om hvor hu var fra.

    Og så har hu svart: ‘Skarnes’.

    Og så har Høisæter, (som er litt surrete, må man vel si), skrevet: ‘Nærsnes’.

    Så dette må jeg klage på.

    Her må avisa passe på, at det de skriver, om bygdas folk, ikke blir feil.

    Så dette må jeg klage på.

    For jeg kan jo strengt tatt ikke vite, at dette var hu Høisæter sin feil.

    Så jeg får si, at det var avisa sin feil, til dere.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 18:00
    Emne: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>

    Hei,

    det virker som, at Østlands-Posten, har kalt, min tidligere klassekamerat Atle Farmen, (fra Torstrand skole), for tidligere Tjølling-lensmann Henrik Gerner, i denne artikkelen, (fra 2004):

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Og dette var i _oktober_ i 2004, og ikke, på første april.

    Så oktober-narr, er kanskje noe de har, nede i Larvik?

    Da hadde jeg nok huska det, vil jeg si.

    Så dette er nok, at Østlands-Posten, er uetiske, og lyver, (av en eller annen grunn), mistenker jeg.

    Farmen/Gerner samarbeider, med min slektning, (min fars fetter Yngve Olsen sin kone, virker det som at det er), LHL-frontfigur Inger Victoria Skotvedt, står der, i artikkelen.

    Så det var sånn jeg fant Farmen/Gerner, (at jeg Googlet min slektnings navn).

    Så dette lurer jeg på.

    Min tidligere hjemby Larvik hadde visst store problemer, med albansk mafia osv., sa engang en drosjesjåfør der, til meg, en gang jeg og min halvbror Axel, skulle besøke min mormor Ingeborg, i Nevlunghavn, (ikke lenge etter at min mor døde, noe hu gjorde, i 1999).

    Så dette kan muligens, være noe, med jugo-mafia.

    Hva vet jeg.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 17:03
    Emne: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg synes også, at tidligere Tjølling-lensmann Gerner, ligner ganske mye, på min tidligere klassekamerat, (fra Torstrand skole), Atle Farmen.

    Så det er mulig, at han, har lurt Østlands-Posten:

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Det var forresten sånn, da jeg bodde, i Mellomhagen 15 B, (før vi flytta, til Larvik sentrum), at det var tre nabogutter, som bodde, i Mellomhagen 17.

    Og de måtte jeg hele tida passe meg for, for de skulle kryne meg, osv.

    (Dette var Pål Andre Larsen og hans storebror og lillebror).

    Og de hadde også mye gjeld, (blant annet til Atle Farmen sin slektning Peder Farmen), så jeg, i grunnboka, (for den avisartikkelen fikk meg litt nysgjerrig, på Tjølling, (hvor jeg bodde, på 70-tallet), for å si det sånn).

    Min mor og stefar og søster, var på en slags grillfest, hos Larsen-familien, (våre naboer), sommeren 1976 eller sommeren 1977.

    Men jeg ville heller sykle, i gata, (med min nye sykkel), for jeg likte ikke de Larsen-folka, (som seinere ga oss en skogkatt-unge, som en lokal skogkatt hadde født, i kjelleren deres, osv.).

    Og han Pål Andre Larsen har visst også jobba, i Patent-myndighetene.

    Og jeg oppfant et kryssord-lage-program, (så jeg er liksom Norges svar på Gutenberg da, som oppfant boktrykker-kunsten, men jeg oppfant kryssord-produksjon-industrien, må man vel si).

    Og disse myndighetene vil ikke gi meg patent.

    Og jeg får ikke dette programmet fra City Self Storage eller Westerdahls/NITH/NHI.

    Så det kan være, at disse Larsen-naboen, fortsatt driver, og tuller med meg, (snart 40 år etter, at vi flytta, fra Østre Halsen).

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 13:56
    Emne: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg har nå mottatt en tekstemelding, fra min fars fetter Yngve Olsen sin svoger Per Skotvedt.

    Og den tekstmeldingen viser, at hun frontfiguren Inger Skotvedt sin ektemann, (min fars fetter), Yngve Olsen, driver å gjemmer seg, (må man vel si).

    (Hvis jeg har skjønt slektsforskinga riktig).

    Se vedlegg.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 07:05
    Emne: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg har også funnet ut noe, som kanskje kan være relevant, når det gjelder, det at politiet, ikke tar mine anmeldelser, på alvor.

    (Som jeg har sendt om til dere, mange ganger tidligere).

    Jeg bodde, hos min mor Karen Ribsskog, fra 1973 til 1979, og hu ble sammen med en kar, ved navn Arne Thormod Thomassen, (som flytta inn hos oss), rundt årsskiftet 1973/74, var det vel.

    Og seinere så kjøpte han, et par-tre boliger, som vi flytta inn i.

    Blant annet så bodde vi, i Mellomhagen 15 B, i Tjølling/Larvik, fra våren 1976 til våren 1978.

    Og den boligen søkte jeg om nå, på nettet.

    Og de som kjøpte den boligen, av min tidligere stefar, var visst politikvinne Svanhild Teigen, (kjent som gissel, på Torp vel, i 1994).

    Og hennes ektemann.

    Og politiet i Larvik, tulla med meg, noen måneder etter dette, i Jegersborggate 16.

    (For de kom på døra vår, når jeg og min søster Pia, var alene hjemme.

    Og ‘gnålte’ om Arne Thomassen sin avskiltede boble, som stod, i gata, utafor huset).

    Så det kan være disse Teigen for eksempel, som tuller.

    Og naboen der, (dette var en vertikalt-delt tomanns-bolig), i 15 A, var visst også ‘purk’, (ble det sagt ihvertfall, hvis jeg husker riktig).

    Og min far Arne Mogan Olsen og hans yngre bror Runar, de kidnappet, med og min søster Pia, en gang, mens vi bodde, i dette huset, (i Mellomhagen).

    Og det ble det ikke skrevet om, i avisene, for eksempel.

    Så det er kanskje sånn, at politiet, har dette, (at de ikke etterforsket denne kidnappingen), som noe slags ‘svin på skogen’, og at de derfor ‘skusler’ med meg.

    Jeg fant også ut, at min far, visst også hadde/har, en fetter, (ved navn Yngve Olsen).

    Og han er/var gift med LHL-frontfigur Inger Victoria Skotvedt.

    Og hu sammarbeider med tidligere Tjølling-lensmann Henrik Gerner, på et prosjekt:

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Så jeg mistenker nå, at det kan være Tjølling/Larvik-politi, som tuller, over hele linja, liksom.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og hvorfor står ikke Yngve Olsen og hans søster Ragnhild Solveig Olsen, som arvinger, etter min fars onkler Gunnar og Otto Bergstø.

    Nei, disse har ikke vært med, å eie, i det aktuelle sameiet, (se link til mitt nettsted i videresendt e-post).

    Så de har gjemt seg, (må jeg nesten si, at det virker som, fra den slektsforskinga, som jeg har drevet med, siden jeg fant adressen til min ‘halv-tante’ Marit Olsen, i brevet fra Drammen tingrett, som jeg leste, i går).

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 24. mars 2017 kl. 11:38
    Emne: Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, “Austad, Christina Møller (DRAM)” <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, “HRET (postmottak)” <post@hoyesterett.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev, fra 21. mars, (se vedlegg).

    Jeg ønsker å klage på dette vedtaket, til Riksadvokaten.

    Dere sier at dette er foreldet, men som man kan se, i den videresendte e-posten, så sendte jeg klage, til blant annet Domstoladministrasjonen, på Høisæther/Røisland, i 2011.

    Jeg visste ikke, på den tida, at Høisæther var pensjonist.

    Det leste jeg tidfeldigvis, på nettet, for noen uker/måneder siden.

    Og da må foreldelsesfristen regnes, fra den datoen, mener jeg.

    Det har også vært krøll med Spesialenheten.

    Jeg har klaget til dere, (rundt 2011-2012), på om Deres leder Presthus, var inhabil, siden at jeg har vært på møter, (ledet av Jan Tore Sanner), i Unge Høyre, i 1991.

    (Var det vel).

    Og Spesialenheten har trenert 10-20 saker, i mange år.

    (Jeg fikk først svar fra dere, i år, på saker, som er over fem år gamle.

    Og da fikk jeg svar, på alle sakene, (cirka femten saker), på en gang.

    Så dette er som noe ‘Sovjetstat’, vil jeg si).

    Jeg har også prøvd, å oppsummere, om denne sameie-saken, i en link:

    http://johncons.angelfire.com/opploesningavsameiesak.html

    Så da burde det være mulig, for Riksadvokaten, å gi hu korrupte Røisland, (og også Høisæther), noen klask på baken, (hadde jeg nær sagt).

    Lykke til med dette!

    Og også lykke til med ‘Sovjetstat’/korrupsjon.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 19. desember 2011 kl. 17:50
    Emne: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: Postmottak@domstoladministrasjonen.no

    Hei,

    i juli/august, så kontaktet jeg Namsmannen i Røyken og Hurum, angående oppløsing av et sameie, (som jeg eier cirka 1/12 av, foreløbig, ihvertfall).

    Namsmannen ba meg kontakte Høysæter, hos Drammen Tingrett, angående gjennomføringen av tvangsauksjon.
    Jeg ble så kastet ut av min leilighet i Liverpool, etter at en britisk rett ikke informerte meg om en høring, i en sak jeg hadde der, mot husverten.

    Dette var i midten av august-måned.

    Jeg sendte så, noen dager etter dette, en e-post til Høysæter, hvor jeg ba om å få en oppdatering, angående når jeg fikk penger etter hussalget, siden jeg var kastet ut, så hastet dette ennå mer.
    Men Høysæter har ikke svart, og nå er dette mer enn fire måneder siden.

    Jeg ble så igjen kastet ut fra University of Sunderland, (mitt tidligere universitet her i England, hvor jeg dro til, etter at jeg ble kastet ut i Liverpool).
    Og ble så plassert av politiet, som chattet med Sunderland Council bak min rygg, på et hostell, her i Sunderland.

    Jeg venter nå fælt på de pengene, for jeg vil ha egen leilighet i et sted av England, (jeg bor her som flyktning, etter å ha overhørt at jeg var forfulgt av ‘mafian’, i Oslo, i 2003 og 2004, og etter at et slags jaktlag prøvde å drepe meg i Kvelde i 2005. Politiet nekter å etterforske noe av dette forresten), hvor det ikke er så høy arbeidsledighet.
    Min far, (som senere begynte å bølleringe, så jeg har kutta ut han, og har også en omsorgssvikt-sak, mot han), han sa at den eiendommen var verdt ‘mange millioner’, (det er praktfull utsikt til Drammensfjorden, egen strandlinje, og også kai, og atelier-hus, siden han ene grandonkelen min, som bodde der, var Holmsbu-maler, Gunnar Bergstø, og en kjent kristen maler, Henrik Sørensen, har visst vært gjest der, pluss at to andre eiendommer også hører med).

    Og det skulle være malerier av Kittelsen der, sa også min far.

    Så hvis dette totalt er verdt 12 millioner, så er min del verdt en million.
    Så da kan jo jeg kjøpe meg bolig, eller leie, her i England, til jeg får en ny jobb.

    Jeg har jobbet som butikksjef i Norge, og har en Høgskolekandidatgrad i IT, og er på Ladders, så jeg har håp om å få en bra betalt jobb etterhvert, og vil gjerne ha noen penger i mellomtiden sånn at jeg kan komme ut av det hostellet jeg må bo på nå.

    Hvor husvertinnen sier at de er ‘very though and very friendly’ og hvor noe av det første som møtte meg her, var en utslått dør, mm.
    Så jeg vil gjerne ha en egen leilighet med egen vaskemaskin, og sånn.

    Siden han som er sjef for vasking her, driver og kiler folk og sånn, når de prater med andre, og er rimelig tøysete da.

    Så når da Drammen Tingrett, begynner å tulle på den her måten, og jeg må feire jul her og,  virker det som.

    Da lurer jeg fælt på hva som foregår.

    De i Drammen Tingrett er ‘stille som mus’, når jeg skriver til dem.

    Kan Dere hos Domstoladministrasjonen etterforske min klage på Drammen Tingrett, og sende meg noe kompansasjon, eventuelt som et slags forskudd, til det hussalget går i orden.

    Bankene vil ikke låne meg penger på det, siden det er sameie, og eiendomsmeglere vil ikke selge det heller, virker det som.
    Så Drammen Tingrett har satt meg i en vanskelig situasjon her.

    Det skal da være åpenhet i samfunnet.

    Hva kommer denne tausheten av?

    Det er nesten sånn at man mistenker dem for å tulle med meg, eller å prøve å få meg til å klikke, eller noe, når de ikke svarer på mine e-poster, når jeg egentlig bare ber dem om en oppdatering.


    Dette er ikke en rettstat verdig, mener jeg.

    Så jeg håper dere kan slå ned på dette.
    Og sørge for å få sent meg noen grunker sånn at jeg kommer ut av dette hølet her, for å si det på godt norsk.
    Jeg ble jo kasta ut av universitetet her i byen, så jeg har ikke lyst til å bo her nå, for overalt i Sunderland, så er det universitetsbygninger, så det er ikke så artig, for å si det sånn.
    Så her må dere være ansvarlige og hjelpe, mener jeg.

    Og slå ned på Høysæter og Drammen Tingerett som opprett veldig uansvarlig, synes jeg.

    Mvh.


    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: HRET (postmottak) <post@hoyesterett.no>
    Date: 2011/12/19
    Subject: VS: Deres e-post 221111
    To: eribsskog@gmail.com

    > Til Erik Ribsskog
    >
    > Det vises til Deres e-post 22. november 2011 til Høyesterett.
    >
    > Høyesterett har, slik De senest er meddelt i e-post 9. mai 2011 fra direktør Bergby, bare anledning til å behandle saker som kommer inn i form av anke over avgjørelser truffet av lavere rettsinstans. Deres e-post foranlediger dermed ikke noe fra Høyesteretts side. Eventuelle ytterligere henvendelser kan ikke påregnes å bli besvart.
    >
    >
    > Med hilsen
    > Høyesteretts kontor den 19. desember 2011
    >
    >
    > Kjersti Buun Nygaard
    > Assisterende direktør
    >
    >


    2 vedlegg
    img099.jpg
    135K
    img100.jpg
    247K
  • Jeg sendte en e-post til DFDS

    Erik Ribsskog

    Oppdatering/Fwd: Fw: Re: Klage/Fwd: DFDS kundeundersøkelse [DFDS #2226671]

    Erik Ribsskog  11. juni 2017 kl. 23:51

    Til: “DFDS Seaways, Norway/Isabel”

    Kopi: Post , “Anne B. Lea” , “DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S.” , DFDSInzights@inzights.catglobe.com

    Hei,

    i pinsen, så tenkte jeg, at jeg kunne prøve, å sjekke ut, den andre ferja deres, (Pearl Seaways).

    Så jeg dro med den, fra mandag til onsdag.

    Og der var det ikke dobørste, på lugaren.

    Og det var ikke engang radio, på lugaren, (og heller ikker TV).

    Og man kunne se, at det stod skrevet, med svart tusj, på veggen, noe fra byggearbeidene.

    Så dette skipet, er tydeligvis laget, i Hong Kong, (kan det virke som).

    Og det var bare forbokstaven.

    Å handle fra brus-automatene, var tydeligvis bare forbeholdt dansker, siden at man trengte, en dansk tikroning, for å kjøpe brus, og det fantes ikke minibanker og veksleautomater, på ferja.

    Og at man kunne ta ut penger, i resepsjonen, var heller ikke åpenbart, (vil jeg si).

    Og jeg bodde også, på basseng-dekket, (dekk 10), men det var ikke skiltet om, hvordan man brukte bassenget og boblebadene, (enda badelandet deres Bubble Zone, vel var, på dekk 6, og det satt den badevakt, litt gjemt, ved bassenget, på dekk 10).

    Og bandet, (som sang cover-sanger), sang med russisk aksent.

    Så dette var dårlige greier.

    Og overalt hvor man gikk, på ferja, så var det fullt, av kinesere, som ikke hadde folkeskikk, (og ikke flytta seg, hvis man skulle forbi), vil jeg si.

    Så dette var dårlig.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 22. mai 2017 kl. 17:44
    Emne: Re: Fw: Re: Klage/Fwd: DFDS kundeundersøkelse [DFDS #2226671]
    Til: “DFDS Seaways, Norway/Nina S.” <reklamasjoner@dfds.com>
    Kopi: Post <post@forbrukerradet.no>, “Anne B. Lea” <abl@reiselivsforum.no>, “DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S.” <kundeservice@dfds.com>, DFDSInzights@inzights.catglobe.com

    Hei,

    jeg har jobbet, som butikksjef, (på Rimi Lambertseter).

    Og en gang, som jeg ikke visste, hvem en butikktyv var.

    Så spurte jeg, en kollega, (Jan Henrik), hvem denne personen var.

    For butikken hadde video-overvåkning.

    Så den kjøper jeg ikke, dessverre.

    Dette var også en klage, på de som rydda rommet, (og som tørka seg i rumpa med håndkleet, istedet for å bytte det ut).

    Erik Ribsskog

    22. mai 2017 kl. 13:46 skrev DFDS Seaways, Norway/Nina S. <reklamasjoner@dfds.com>:

    Hei Erik. 
    Det vi forsøkte å formidle er at om du opplever ubehag i møte med medpassasjerer så kan du henvende deg til personalet ombord. Du står selvfølgelig fritt til å kontakte oss i ettertid, men da er det dessverre ikke mye vi kan få gjort med saken. Da vi ikke vet hvem disse passasjerene er. 
    Vi anser saken som avsluttet og kommer ikke til å gå nærmere inn på dette. Ledelsen er informert og kommer ikke til å svare ytterligere. 

    Best regards / Med vennlig hilsen


    Nina S. 

    Reklamasjonsansvarlig

    ———————————–


    DFDS Seaways AS
    Akershusstranda 31, Skur 42

    Postboks 365, Sentrum

    NO-0102 Oslo

    Telefon: +47 21 62 10 00

    Fax:        +47 21 62 10 01




    [From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    [Sent] Sun 21 May 17 06:53:20 GMT+0200
    [To] DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S. [kundeservice@dfds.com]
    [Cc] Post [post@forbrukerradet.no]
    [Subject] Re: Klage/Fwd: DFDS kundeundersøkelse [DFDS #2218219]

    Hei,

    ok, de skrev bare, at man skulle sladre til de som jobber, om bord på båten, hvis det var sånne plagsomme ‘fittetjuver’/innpåslitne ‘homser’/folk osv., ombord.

    Men det må vel være greit, å ta sånt, i ettertid og, (må man vel si).

    De skrev så, (i mars), at de skulle sende det, til ledelsen.

    Men jeg har ikke hørt noe mer, etter det.

    Var det ikke meningen, at jeg skulle få noe mer svar, enn det, liksom?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    22. mars 2017 kl. 12:15 skrev DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S. <kundeservice@dfds.com>:

    Hei Erik!
    Takk for at du gir dine tilbakemeldinger til oss! Jeg sender henvendelsen din videre til vår reklamasjonsavdeling som vil se nærmere på dine opplevelser og vil gi deg en tilbakemelding i løpet av 1-3 uker. 
    Ha en riktig fin dag videre!
    Best regards / Med vennlig hilsen
    Vibeke S. 
    Sales Consultant/ Salgskonsulent
    ———————————–
     
     
    DFDS Seaways AS
    Akershusstranda 31, Skur 42
    Postboks 365, Sentrum
    NO-0102 Oslo
    Telefon: +47 21 62 10 00
    Fax:    ​   +47 21 62 10 01
    Spør oss om tips til aktiviteter i København

    [From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    [Sent] Sun 19 Mar 17 21:46:53 GMT+0100
    [To] kundeservice@dfds.com
    [Cc] DFDSInzights@inzights.catglobe.com; Anne B. Lea [abl@reiselivsforum.no]
    [Subject] Klage/Fwd: DFDS kundeundersøkelse

    Hei,

    jeg kan si det sånn, at det jeg ikke likte, var at det kun var et håndkle, i lugaren, (på Stena Line er det to, hvis man drar på 36 timers-cruise til Frederikshavn).

    På Stena Line så tømmer dem heller ikke søppel osv., i lugaren, mens ferja er, i Danmark.

    Og det ble som noe mas, at man måtte av ferja, klokka 9-10, synes jeg.

    (Med Stena Line så kan sove ut, og gå i land, klokka 12-13, for eksempel).

    Og når jeg skulle på ferja igjen, så var det en lang kø der.

    Og da var det ikke så lett, å finne ut av det, (for de sa på høytalerne, at man kunne gå ombord igjen på ferja, når man ville, var det vel).

    Og det var også veldig trangt, i tax-free-en, (spesielt der dere har cola og øl-bokser, vil jeg si).

    Og det var kanskje dumt å ha smaksprøver der, (på Jura whiskey vel), siden at det var så mange folk, i tax-free-en, for da ble det propp der liksom, (vil jeg si), for noen folk, slo da liksom ‘leir’ der, uten å gå videre, (og da kunne man nesten ikke handle noe der, uten at det ble, som noe herk, vil jeg si).

    Det var også sånn, at det var, masse desperate ‘fleskekjærringer’ og ‘fittetjuver’, (som de sier), i diskoteket deres.

    Så fort det kom en desperat fleskekjærring bort til meg, (som bare koste meg, med noen kalde halvlitere), og tok meg, på låret.

    Så kom det like bak, en ‘fittetjuv’, (som de sier), som klaska meg, på ‘sideflesket’.

    Dette skjedde to-tre ganger, (at jeg liksom fikk snøret i bånn, hos ei desperat ‘fleskekjærring’, (som egla seg inn på meg, i diskoteket), for at det så skulle komme, en ‘fittetjuv’, som også, var fysisk).

    Jeg liker lite å bli klådd på, av karer, og det var vel det, at jeg er ungkar, og derfor ble litt satt ut, av de desperate kvinnfolka, som gjorde, at jeg liksom ble litt paff, (og ikke fikk protestert ordentlig, på disse ‘fittetjuvene’), for å si det sånn.

    Den siste gangen, som det dukka opp, en ‘fittetjuv’, så skulle jeg akkurat spørre, hu desperate brunetta, (som gikk uten sko, i tiger-mønster sokker og som hadde hekse-stjerne-tatovering på beinet), om hva hu het.

    Men så kom ‘fittetjuven’, rett bak henne, (hu ‘klaska’ seg ned, helt kloss inntill meg, der jeg satt, og slappa av, må jeg si), og han skulle da ‘knoke’ mot meg, (eller noe sånt).

    Og hva skal det bety, lurer jeg.

    Jeg ble så satt ut, at jeg gjorde det.

    Og så begynte fittetjuven å chatte opp hu, som jeg egentlig skulle spørre om, hva het.

    Og hu desperate heksa, hu klagde da ikke, til meg.

    Så det ble veldig dumt, da.

    Og sånn var det stort sett hver gang, som fittetjuven/e, dukka opp der.

    Unntatt når ei bestemor også dukka opp, da var fittetjuven opptatt, med hu heksa.

    Men hu bestemora visste jo ikke hvor hu bodde, og hadde nok sett, sine beste dager, for mange tiår sida.

    Så det ble som noe dumt, det og.

    Og en kveld på ferja, (jeg lurer på om det var, den siste kvelden), så var det noen, som hadde laget noen merker, i lugardøra mi, (virka det som).

    (Se vedlegg).

    Hva skulle dette bety, lurer jeg.

    Dette ønsker jeg, å klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: DFDS/Inzights A/S <DFDSInzights@inzights.catglobe.com>
    Dato: 7. mars 2017 kl. 09:56
    Emne: DFDS kundeundersøkelse
    Til: eribsskog@gmail.com

    Kjære DFDS-gjest,

    I vårt bookingsystem kan vi se at du nylig har reist med oss. I forbindelse med bestilling av reisen din, ga du oss tillatelse til å kontakte deg igjen på denne e-postadressen.

    I DFDS streber vi kontinuerlig etter å tilpasse tilbud og service til hva du som gjest ønsker. Vi vil derfor gjerne høre om hvordan du opplevde din forrige reise med oss.

    Vi håper at du har lyst til å besvare spørreskjemaet.

    Som takk deltar du i loddtrekningen av en gratis reise tur/retur Oslo-København i Commodore-lugar.

    Analyseinstituttet Inzights står for undersøkelsen, og du deltar anonymt i forhold til DFDS.

    Vi vil be deg om å besvare spørreskjemaet, slik at både det du synes var bra og det du synes var mindre bra kommer frem. Undersøkelsen tar ca. 8-10 minutter.

    Klikk her for å starte undersøkelsen.

    Hvis spørreundersøkelsen ikke starter, kopier lenken nedenfor til adressefeltet i nettleseren din.

    http://inzights.catglobe.com/login.aspx?r=dd67e55a-eb62-4852-9b96-59faa93f8d7f

    På forhånd mange takk for hjelpen.

    DFDS / Inzights

    Dersom du har spørsmål eller kommentarer, kan du skrive til info@inzights.dk.

  • Jeg sendte en e-post til the Parliamentary and Health Service Ombudsman

    Erik Ribsskog

    Regarding your Complaint to The Parliamentary and Health Service Ombudsman (Our Ref:- C2013179) PHSO:0578000138

    Erik Ribsskog  2. juni 2017 kl. 22:44

    Til: Armstrong Stephen

    Kopi: Angela , Rosemary , Andre , post@finkn.no, “post@sivilombudsmannen.no” , Phso Enquiries

    Hei,

    jeg har ikke bedt om å diskutere dette, på telefon.

    Jeg har vært aktiv, på debattforum, som VGD, så jeg vet, hva et tema er.

    Og her har dere bare vært usaklige, og begynte å avspore dette, ved å ‘bable’, om mitt telefonnummer, osv.

    Jeg har også bedt dere, om å eskalere dette, til en overordnet.

    Det ‘driter’ dere i, og durer videre, med tullet deres.

    Dette må jeg klage på.

    Er det for mye forlangt, å be om, at en overordnet ser på dette.

    Det synes jeg isåfall, at høres rart ut.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det gir ikke noe mening, at dette, er noe, med the Legal Ombudsman.

    Financial Ombudsman ble opprettet av det britiske parlamentet, (har jeg lest, på deres nettsted), og at man da sender om dette, til det samme parlamentet sin ombudsmann, (the Parliamentary and Health Service Ombudsman).

    Det er vel da, som noe normalt, vil jeg si, (at det virker som).

    Så dette vil jeg også ha en kommentar om, fra den nevnte overordnede.

    PS 2.

    Det ser kanskje dumt ut, at jeg skriver til dere, i England, på norsk.

    Men det var the Financial Ombudsbudman Service, som bare begynte, å skrive til meg, på norsk, (som svar på en e-post på engelsk, som jeg sendte de), forleden dag.

    Så dere savner visst vikingtida, ‘borti der’, som jeg skrev til de.

    Lykke til videre med norsk-kurs, osv.



    2017-06-02 12:23 GMT+02:00 Armstrong Stephen <Stephen.Armstrong@ombudsman.org.uk>:

    Good Morning,

    Please accept my apology for any confusion. We are happy to discuss this matter through email. We do not require a telephone number, simply that we would be happy to discuss this with you in any way you prefer.

    Our response was in relation to your email regarding The Financial Ombudsman, which is not covered by our remit, this would be a matter for the Legal Ombudsman, who can be contacted at enquiries@legalombudsman.org.uk

    Should you wish to raise an issue with my decision, or our contact please email us at feedbackaboutus@ombudsman.org.uk.   

    Should you require any further advice, I would be happy to provide this by email.

    Regards


    Stephen Armstrong
    Customer Service Officers
    Parliamentary and Health Service Ombudsman
    T: 0300 061 4555

    Follow us on
    fb  twitter  linkedin


    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: 01 June 2017 13:57
    To: Armstrong Stephen <Stephen.Armstrong@ombudsman.org.uk>
    Cc: Wallis, Angela <Angela.Wallis@financial-ombudsman.org.uk>; Cox, Rosemary <Rosemary.Cox@financial-ombudsman.org.uk>; Reyneke, Andre <Andre.Reyneke@financial-ombudsman.org.uk>;post@finkn.nopost@sivilombudsmannen.no; Phso Enquiries <Phso.Enquiries@ombudsman.org.uk>
    Subject: Re: Regarding your Complaint to The Parliamentary and Health Service Ombudsman (Our Ref:- C2013179) PHSO:0578000138

    Hei,


    dette er en avsporing, å hive inn, en telefonsamtale, i dette, mener jeg.


    Det blir også som noe klamt.


    Jeg mener at det er mitt privilegium, som borger, å velge, kommunikasjons-form.


    Jeg har også lært, på handel og kontor, at om en borger skriver til staten, så skal staten svare borgeren, på samme vis, (altså om borgeren ringer så skal staten ringe, osv.).


    Så dette blir som noe irriterende avsporing, synes jeg.


    Vennligst eskaler til en linjeleder.


    Erik Ribsskog

    2017-06-01 12:28 GMT+02:00 Stephen Armstrong <Stephen.armstrong@ombudsman.org.uk>:
    Dear Mr Ribsskog

    Your complaint about The Financial Ombudsman

    Thank you for your complaint about Financial Ombudsman

    I would have liked to have been able to discuss this with you. However, we currently have no telephone number for you.

    Unfortunately we cannot look at your complaint, which means we will not be taking any further action.

    Why are you unable to look at my complaint?
    We only have the legal power to investigate complaints about certain organisations. We can investigate complaints about the NHS in England and certain government departments and other public organisations in the UK. As your complaint is not about an organisation that we can investigate, we are unable to help you.

    What can I do next?
    I am sorry that we could not help you this time. If you have any questions about our decision then please contact me using the details given in this letter. 

    How we handle your information
    Please note that we will keep all information about you and your complaint for one year after we have taken our last action on your case.  At that point, we will delete most of your information, except for your name, your address, the name of the organisations you complained about, what you complained about, and the outcome.

    To find out more about what happens to the information you give us, please visit www.ombudsman.org.uk/information-you-give-us. If you would like us to send you further details, please let us know. 

    Help us improve our service
    You can also give us feedback on our service or decision by talking to our Customer Care Team.  Please contact the Team on 0345 015 4033 and select option 3 or email us at feedbackaboutus@ombudsman.org.uk.   

    Our independent research company may also invite you to take part in a survey to help us improve our services.  We survey people at different points throughout our process.  Any feedback you give within these surveys will remain completely confidential, and your responses would only be shared in an anonymous format, unless you tell us otherwise.

    If you would prefer not to take part please call us on 0300 061 4222, or email customersurvey@ombudsman.org.uk


    Yours sincerely



    Stephen Armstrong
    Customer Service Officer


    ______________________________________________________________________
    This email has been scanned by the Symantec Email Security.cloud service.
    For more information please visit http://www.symanteccloud.com
    ______________________________________________________________________



    ______________________________________________________________________
    This email has been scanned by the Symantec Email Security.cloud service.
    For more information please visit http://www.symanteccloud.com
    ______________________________________________________________________


    ______________________________________________________________________
    This email has been scanned by the Symantec Email Security.cloud service.
    For more information please visit http://www.symanteccloud.com
    ______________________________________________________________________


  • Jeg sendte en e-post til the Financial Ombudsman Service

    Erik Ribsskog

    RE: Regarding your Complaint

    Erik Ribsskog  2. juni 2017 kl. 07:53

    Til: “Wallis, Angela”

    Kopi: “Cox, Rosemary” , “Reyneke, Andre” , post@finkn.no, “post@sivilombudsmannen.no” , Phso Enquiries

    Hei,

    ja, jeg regner også med, at the Parliamentary og Health Service Ombudsman, vil etterforske, den dårlige styringen, hos dere, (med dobble lønnstimer på søndager osv.).

    Jeg har jobbet i Det Norske Hageselskap, (som også var et ‘kontor-rotte-sted’).


    Og der var det aldri jobbing, på søndager, for å si det sånn.

    Og jeg har også jobba, som butikksjef, (med lønninger).

    Og det er kjent, at for å få folk, til å jobbe, på søndager, så må man gi de overtidsbetalt.

    Og å da la folk jobbe, på ‘overtids-dager’, (som søndager), istedet for vanlige dager, (som mandager).

    (Med arbeid, som det er et fett liksom, om gjøres, på søndag eller mandag).

    Da hadde jeg nok fått sparken.

    Og hvis jeg hadde ringt kundene, klokka 7, på en søndag morgen, så hadde jeg nok fått sparken, da og.

    Det kjøper jeg ikke, at dere har for vane, å ødelegge folks helge-fred, på den måten.

    Da er det vanstyring, hos dere, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og hvis dere har ekstremt mye, å gjøre.

    Da ville vel dette problemet/denne situasjonen, vært kjent, fra pressen, osv.

    Så den kjøper jeg heller ikke, dessverre.




    2017-06-01 16:23 GMT+02:00 Wallis, Angela <Angela.Wallis@financial-ombudsman.org.uk>:

    Kjære hr. Ribsskog


    Takk for e-postene dine

    Jeg vil undersøke og svare på deg med tiden.

    Vennlig hilsen

    Angie Wallis
    Lagleder

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: 01 June 2017 13:57
    To: Stephen Armstrong
    Cc: Wallis, Angela; Cox, Rosemary; Reyneke, Andre; post@finkn.nopost@sivilombudsmannen.no; Phso Enquiries
    Subject: Re: Regarding your Complaint to The Parliamentary and Health Service Ombudsman (Our Ref:- C2013179) PHSO:0578000138

    Hei,


    dette er en avsporing, å hive inn, en telefonsamtale, i dette, mener jeg.


    Det blir også som noe klamt.


    Jeg mener at det er mitt privilegium, som borger, å velge, kommunikasjons-form.


    Jeg har også lært, på handel og kontor, at om en borger skriver til staten, så skal staten svare borgeren, på samme vis, (altså om borgeren ringer så skal staten ringe, osv.).


    Så dette blir som noe irriterende avsporing, synes jeg.


    Vennligst eskaler til en linjeleder.


    Erik Ribsskog

    2017-06-01 12:28 GMT+02:00 Stephen Armstrong <Stephen.armstrong@ombudsman.org.uk>:
    Dear Mr Ribsskog

    Your complaint about The Financial Ombudsman

    Thank you for your complaint about Financial Ombudsman

    I would have liked to have been able to discuss this with you. However, we currently have no telephone number for you.

    Unfortunately we cannot look at your complaint, which means we will not be taking any further action.

    Why are you unable to look at my complaint?
    We only have the legal power to investigate complaints about certain organisations. We can investigate complaints about the NHS in England and certain government departments and other public organisations in the UK. As your complaint is not about an organisation that we can investigate, we are unable to help you.

    What can I do next?
    I am sorry that we could not help you this time. If you have any questions about our decision then please contact me using the details given in this letter. 

    How we handle your information
    Please note that we will keep all information about you and your complaint for one year after we have taken our last action on your case.  At that point, we will delete most of your information, except for your name, your address, the name of the organisations you complained about, what you complained about, and the outcome.

    To find out more about what happens to the information you give us, please visit www.ombudsman.org.uk/information-you-give-us. If you would like us to send you further details, please let us know. 

    Help us improve our service
    You can also give us feedback on our service or decision by talking to our Customer Care Team.  Please contact the Team on 0345 015 4033 and select option 3 or email us at feedbackaboutus@ombudsman.org.uk.   

    Our independent research company may also invite you to take part in a survey to help us improve our services.  We survey people at different points throughout our process.  Any feedback you give within these surveys will remain completely confidential, and your responses would only be shared in an anonymous format, unless you tell us otherwise.

    If you would prefer not to take part please call us on 0300 061 4222, or email customersurvey@ombudsman.org.uk


    Yours sincerely



    Stephen Armstrong
    Customer Service Officer


    ______________________________________________________________________
    This email has been scanned by the Symantec Email Security.cloud service.
    For more information please visit http://www.symanteccloud.com
    ______________________________________________________________________


    This email has been sent securely using TLS encryption.This email is covered by our email disclaimer.
    This email was sent from Financial Ombudsman Service Ltd. Registered in England and Wales. Registered Number: 3725015. Registered Office: Exchange Tower, London, E14 9SR, United Kingdom.