johncons

Stikkord: Sverige

  • Mer fra Sverige




    Hej hej,

    Erik Ribsskog 9. desember kl. 21:12

    Vafår sendar du mig Venneforfrågan?

    Jag har varit på Statshotellet i Karlstad. Sola skinner alltid i Karlstad.

    Min farsa köpte en ljusbrun skinnjakka åt meg, och en amerikansk flagga, på en söndag, i en lite gömd affär, i Karlstad, i början på 80-tallet.

    Jag såg även en elefant, från sirkus, som paraderade i stan, og vann på en lotta(?)

    Vafår gjör du så her?

    Erik Ribsskog

    Roland Järverup 9. desember kl. 21:13 Rapporter

    Känner du Eda?

    Erik Ribsskog 9. desember kl. 21:14

    Nei, det gjør jeg nok ikke dessverre, hvem er det?

    Erik Ribsskog 9. desember kl. 21:22

    Er det hun som bor i Manchester, og som jeg traff på toget?

    Erik Ribsskog 9. desember kl. 21:35

    Hun Eda, hun var fra Vestkysten, av Sverige, sør for Gøteborg da sikkert.

    Hun bodde i Manchester, og hadde fått besøk av en ung, svensk mann, fra Stockholm, eller Gotland, eller ihvertfall Østre Sverige.

    De pratet høyt så jeg hørte at de var svenske.

    Hun dama holdt med Manchester City.

    Hun pratet høyt om at hun ville ha sex med han svenske mannen, når de kom hjem, sånn at jeg kunne høre det, etter at jeg hadde sluttet å prate med de.

    Men sånn er svenske damer regner jeg med, at de lar hele toget høre om sex-livet sitt.

    Hvem vet.

    Erik Ribsskog 9. desember kl. 21:51

    Hun Emelie Wallin, fra Arvato, var også sånn.

    Det var akkurat som om hu prøvde å få de som ringte for aktivere Windows, til å bli kåte, de svenske menna.

    Hu gråt også i heisen, og sa at hun var 'sjuk'.

    Men hun ville ikke ha febermedisin.

    Senere forsvant hun fra jobben, og ble syk, eller 'syk', og kom vel aldri tilbake.

    Anna Nordmark var også sykmeldt der, (på Bertelsmann Arvato sin skandinaviske produktaktivering), og jobbet bare en gang, på den tiden jeg jobbet der, (fra august 2005 til november 2006).

    Ei på Netto, i Weaverthree, som også er svensk, kunne høre jeg var norsk.

    Hva heter hun da.

    Jeg husker ikke nå, jeg kan sjekke det opp.

    Elisabeth Liljegren, som hadde Abba-show, sammen med søstera si, Ellinor, lagde tegnefilm, av en naken rumpe, som hun sendte meg, på Bertelsmann/Microsoft, gjennom Emelie Wallin.

    De Liljegren-søstrene, som også hadde vært i Leeds.

    De var jeg på fest hos, høsten 2005, gjennom Margrethe Augestad, fra Drammen.

    De norske jentene gikk hjem, uten å be meg på nachspiel.

    Og de svenske, de lukket ikke opp porten, når jeg skulle hjem.

    Så jeg måtte klatre over en rulle og et farlig gjerde med gitter, så jeg kunne spiddet meg, (for de har innbrudssikre og inhumane gjerder her i England).

    Ellinor Liljegren spilte og sang en sang av Wresjvik, Frederik Åkare og et jentenavn.

    Hun Emelie Wallin vil ikke prate om jobb, og hun gråt da jeg ringte henne, for å høre hvorfor hun slutta på Microsoft.

    De Liljegren-jentene jobber på et Gym i Sverige, men hun Ellinor har visst ikke e-post adresse der.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog 9. desember kl. 21:55

    Nei, hun het ikke Eda, hun heller.

    Hun het Amanda, hun svenske fra Netto Weaverthree, som kunne høre at jeg var norsk.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog 9. desember kl. 22:00

    Også ei som het Sophie Linvall Johnson, på Arvato.

    Hu var så glad i jobben, så hu spytta, mens hu prata, husker jeg, på telefonen, en gang hun satt ved siden av meg, høsten 2005, må det vel ha vært.

    Men men.

    Hun klagde også, på at hennes engelske kjæreste, ikke var noe snill, når de var hjemme.

    Charlotte Liljegren og ei som het Malin, klagde på at det var bedre i Leeds, enn her i Liverpool.

    Men jeg skjønte ikke nøyaktig hva de mente.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog 9. desember kl. 22:07

    Du mener hu i Stockholm, som f*tta lukta vondt på, som jeg traff i Oslo, sommeren 2000, var det vel.

    Hun veldig pene, men som vel var anorektisk, og som måtte gå innom Baronen, før hun kunne gå på nachspiel?

    Hun hørte på han Bjørn Rosengren og den 'yksa, yksa, yksa'-sangen.

    Noe sånt.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog 9. desember kl. 22:10

    Jeg traff også noen svenske unge damer, i Aiya Napa, sommeren 1998.

    Første kvelden, så stod hu ene, og trykte puppene mot meg, i baren på hotellet.

    Men etter det, så var de bare hjemme, hele uka, tror jeg.

    De var vel fra Stockholm, de og.

    Hu som trykte puppa, stjal en fotball, fra noen unger.

    Hu ble med for å drikke vodka, (Vikingfjord, fra tax-freen på Gardermoen), men kasta opp, eller noe.

    Og klagde senere, på at noe galt hadde skjedd, (at hun spydde?).

    Så det er mulig at noe var galt med de svenske jentene på Aiya Napa, i 1998, men det jo lenge siden.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog 9. desember kl. 23:20

    Och varför min farsa skulle kjøpa ljusbrun skinnjakka åt meg, som va ungefär 10-11 år, det vet jag inte.

    Jag protesterade, men min farsa ville inte höra.

    Men så ville min farsa også köpa en sydstatsflagga, av nån anledning.

    Og da protesterade jag igjen, för det hadde jeg lest om i en herrtidning, Vi menn, som min farsa abonerade på, at var relaterad til ku klax klan och så vidare.

    Så da fikk jag min farsa, som insisterade på å kjöpa en flagga, til at i stellet köpa Stars and Stripes iställat for sydståtsflaggan.

    Jag gillade inte den her skinnjakkan, men min farsa tvingde meg bära den, til skolan etc.

    Och den amerikanska flaggan, (i stor storlek), hang han upp, på sovrum, som han aldri använde, eftersom han hadde en sambo, Haldis Humlen, i et annat hus på Bergeråsen.

    Så jag tog over min farsas sövrum, från ja var 10-11 år, eftersom min farsa satt inn en vannseng der, som han aldrig använde.

    Men jakkan blev stulen på barnskolan jag gikk i 4. eller 5. klass på, medan jag spelade fotball.

    Men vaför han ville kjøpe sånna där ting, i Karlstad, i en amcar-affär, eller nått der, det vet jag inte.

    Men han är antagligen nåt Ku Klux Klan, eller lignande.

    Nått sånt där.

    Endast något jag kom ihåg.

    Erik Ribsskog

    Roland Järverup 10. desember kl. 08:10 Rapporter

    Eda är från Tallinn.

    Tallinn er som hemma, fast annorlunda.

    Erik Ribsskog 10. desember kl. 13:48

    Nei tyvärr, jag kjenner nog ingen från Estland.

    Er Eda i Johanitterordenen, eftersom jag har nogra slektningar i min farsas nya familj, som er i den orderen, och som antageligen/möjligen forföljer meg?

    Du borda endra ditt passord möjligen sånn at Eda inte anvender ditt Facebook, för at mobba dom som Johanitterorderen forföljer.

    Erik Ribsskog








  • Jeg sendte en ny e-post til de svenske Abba-søstrene, fra Liverpool







    Gmail – Arvato







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Arvato





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Nov 27, 2010 at 2:30 PM





    To:

    charlotte@gymtrana.se



    Hei igjen,

    jeg driver med en sånn musikk-blogg, og hørte på den Cornelius Wresvik-sangen, som søstera di spilte på den fylle-festen, som jeg på hos dere, i Liverpool, for en god del år siden.

    Hvorfor har ikke Ellinor e-post, på gymet, hvis det er lov å spørre?

    Finnes det noe Abba-show, av dere søstrene Liljegren, på internett?
    Mvh.
    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/11/5
    Subject: Fwd: Arvato

    To: charlotte@gymtrana.se

    Hei,

    jeg fikk ikke noe svar nå.
    Men dere får ha god helg og pass dere for grise-fylla igjen, som vi sier i Norge.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/11/5

    Subject: Re: Arvato
    To: Charlotte Liljegren <charlotte@gymtrana.se>

    Hei,

    igjen takk for svar!
    For syv år siden, så bodde dere vel i Leeds, sammen med hun Malin, ettersom jeg forstår?

    Men men.
    Husker du at hun Emelie Wallin, satt og var så trist, en dag, på Arvato.

    Da jeg gikk for å spise lunch, hjemme i min leilighet, så møtte jeg Emelie Wallin i heisen, på Arvato, og hun gråt.
    Så spurte jeg hvorfor, så sa hun at hun var 'sjuk'.

    Men jeg syntes det virket rart.
    Jeg tok med noen aspirin, da jeg gikk hjem fra lunchen, men det ville hun ikke ha.
    Tror du det kan ha vært noe annet galt?
    Hvorfor gråter man i heisen av å være sjuk?

    Setter Elisabeth alltid sofaene og salongbordet veldig nærme hverandre, når hun har gjester på fest, sånn at man nesten ikke får plass til bena?
    Hun Ellinor spilte jo så pent på gitar, og sang fint, så jeg trodde kanskje det var en folkesang, fra deres hjem-landskap, eller lignende.

    Når hun først skulle spille sang, så kunne det vel gjerne ha vært noe genuint?
    Så jeg syntes det var litt merkverdig.
    Men men.
    Det finnes kanskje en forklaring.

    Det er kanskje hennes favorittsang?
    Jeg var litt nedfor siden de norske forlot meg hos dere.
    Men din søster Ellinor var hyggelig, (og også hun mørkhudede), så de gjorde meg litt mer oppstemt igjen.

    Men alle de britene som var hos dere, de bestilte jo mer øl, fra en spesiell alkohol-levering, så jeg drakk kanskje for mye, og begynte å ta hun søsteren din Ellinor rundt livet i fylla osv.
    Når hun sang for meg/oss, osv.

    Så jeg ble kanskje litt nærgående.
    Så hvis din søster Elisabeth ble sur fordi jeg ikke ble med på dobbel-date, så likte jeg altså hun lyshårede bedre, hun Ellinor.
    Hun Elisabeth er vel yngst, og hun så litt mer ut som en jente enn en dame, syntes jeg.

    Mens kanskje Ellinor så mer ut som en dame enn en jente.
    Men det var hyggelig å høre svensk sang, på fest.
    Men jeg ble litt skuffet, når jeg så at det ikke var en ekte svensk sang, men en som var oversatt av Vresvik fra engelsk.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/11/5 Charlotte Liljegren <charlotte@gymtrana.se>

    Hej igen, jag gör som förra gången och svarar på dina sporsmål raden under:
    Vänligen,
    Charlotte


    Date: Fri, 5 Nov 2010 11:37:42 +0000
    Subject: Re: Arvato

    takk for svar!

    Ja, jeg syntes dere skulle ha hjulpet meg ut, da jeg var på fest hos dere, jeg måtte klatre over gjerdet, som var et sånt man kunne bli spiddet på.

    Det var ju synd att du behövde klättra över staketet, då det var 7 år sedan så kommer jag inte ihåg detta men jag vet att vi hade druckit ganska mycket så att det var nog ingen som tänkte på att grinden var stängd.

    Jeg leste på en svensk blogg, (Corruptio), om noe som het 'Liljegren-målet', om en korrupt svensk politimann, derfor tenkte jeg på dere, og søkte på Google.

    ok

    Har du hørt noe mer fra hun svenske Sofie Linvall Johnson da, som var med Margrethe Augestad på Queens pub, her i Liverpool, og da du og Malin ble ringt, og invitert dit av Margrethe Augestad vel.

    Nej jag har ingen kontakt med henne. och kommer inte ihåg vad det var vi blev invertert till.

    Jag tyckar det var märkligt at den linken til min arbetssak inte fungerar, det har jag inte hört talats om förut.

    Jag får försöka igen och se om det går bättre

    Hm.

    Varfor spellade Ellinor den songen om 'Cecilia Lind og Fredrik Åkare' på erat party, och endast den?

    Detta har jag vare sig noe minne eller aning om. Varför har detta någon betydelse?

    Jag trodde typ det var nån svensk folksong, men det var jo en cover av en sang som heter 'Monday morning'.

    Och hvem var dom 'killarna' som kom på erat pary, sent i natten, jag tyckte Ellinor blev så anspend typ.

    Kommer heller inte ihåg vilka dessa killarna var. Tyvärr.

    Jag talade inte med er, om dom her greiarna, när du og Elisabeth arbetade på Arvato, for jag har overhörd i Oslo, i 2003, at jag skal vara forföljd av 'mafian' der.

    Så jeg holdt mest kjeft, på jobb.

    Jeg husker at Elisabeth sendte e-poster om noen ville være med på dobbel-date, med henne og to andre, på Arvatos e-mail system

    Kanskje Elisabeth var 'svartsjuk' på meg, (siden jeg ikke ville være med på kino), og derfor lagde og sendte tegnefilm med naken rumpa i?

    Jag frågade elisabeth och hon har inget minne av detta och har inte varit svartsjuk så det är inget du behöver tänka på. Denna filmen med den nakna rumpan var bara på skoj och hade ingen innebörd, vi var många som gjorde "tecknad film" under en period och ingen av filmerna hade någon djupare mening.

    Takk for svar uansett!

    varsågod hoppas att det varit till någon hjälp

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg fant ut, i møter med team-leader Vivian Steinsland, at Arvato's Skandinaviske Microsoft aktivering, brukte en metode kalt 'reinforcement', for å lede arbeidet.

    Som betyr at team-leaderne bare maser istedet for å prate vanlig og svare på spørsmål.

    F.eks. at de ropte 'Michael du er på wrap-up' osv., over bordene.

    Så jeg prøver å få til en arbeidssak.

    Men men.

    På deres fest, så var det en brite, som hadde jobbet som team-leader på Arvato, (før jeg begynte der).

    Han sa at det, 'wasn't much work', husker du hvem dette var forresten?

    Jag vet inte vem det var, kanske kan det varit Chris Maddox?! Men jag vet inte med säkerhet.

    Bare noe jeg tenkte på.

    På forhånd takk for hjelp!

    Varsågod och ha det bra.

    2010/11/5 Charlotte Liljegren <charlotte@gymtrana.se>

    Hej Erik, tack för mail. Jag förstår inte riktigt vad det ör du driver och vad jag kan göra, kan inte heller se din bifogade länk ordentligt då den verkar krypterad eller liknande. För att göra svaren på dina spörsmål enkelt har jag svarat under dina frågor. Så fortsätt läs nedan.


    Date: Fri, 5 Nov 2010 01:58:42 +0000
    Subject: Arvato
    From: eribsskog@gmail.com
    To: charlotte@gymtrana.se

    Hei,

    ble det slutt med Abba-show osv., i Liverpool?

    Mina systrar flyttade hem och fortsatte med sin show

    Jeg startet en arbeidssak mot Arvato:

    Jeg husker du sa at du ikke orket å jobbe der lengre, etter at han Ian Wormal fra Manchester begynte der.

    Det var inte på grund av Ian som jag slutade utan för att hela arbetsplatsen var dålig och jag inte likte mina arbeidsuppgifter

    Søstera di Elisabeth sendte meg en tegnefilm med en naken mann med en naken rumpe, gjennom hun Emelie Wallin, og spurte meg deres siste dag vel, om jeg hadde sett filmen.

    Var det noe symbolsk ved det eller?

    Detta kommer jag inte ihåg men förmodligen var det bara något på skoj och med all säkerhet ingen symbolik i denna tecknade film

    Hvorfor jobbet ikke deres søster Ellinor på Arvato også?

    Alla skandinaver måste ju inte jobba där 🙂


    Hva med deres venninne Malin.

    Hon flyttade hem till sverige

    Og hun mørkhudede.

    Lika så.

    Jobber de også på gym i Småland?

    Nej (hur vet du det?)

    Har du hørt noe mer fra hun Margrethe Augestad?

    Vi har lite kontakt.

    Hvem ble jeg invitert på fest av egentlig, var det dere eller Augestad?

    Kommer inte ihåg vem det var men vi var ju själva ensamma när vi först kom till liverpool och tänkte att du skulle uppskatta detta.

    Hun dro jo uten å spørre om jeg skulle være med på nachspiel.

    Men men.

    Sånn er det.

    The winner takes it all, er det ikke det det heter?

    Det må vel ha vært han James, som vant Margrethe og hu venninna Hege, fra Gulskogen da.

    Eller er dette en gammel internett-side, fra før dere dro til England?

    Ingen aning kan inte svara på dessa fårgor.

    Du og Deicha, fra Danmark, pratet jo om hvordan dere gjorde når dere søkte nye jobber.

    Dere hadde visst begge hatt kjempemange jobber.

    Ja detta är heller inget jag har något minne av men det stämmer att vi haft tidigare jobb
    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Hoppas att du fått svar på dina frågor. Med vänlig hälsning Charlotte






  • Det her er min ca. 60xtippoldemor Gjevjon aka. Gefion, som driver og pløyer ut Sjælland, av Sverige, og etterlater seg Vänern og Mälaren, visstnok

    formor gjevjon

    http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Frederiksborg_Slot_Hilleroed_Denmark_ceiling1.jpg

    PS.

    Her er en link hvor det står mer om dette:

    http://no.wikipedia.org/wiki/Gjevjon

    PS 2.

    Så ingen må la min søster Pia Ribsskog, få dra noe særlig langt inn i Sverige.

    Det kommer nok bare til å gå gæernt da, tror jeg.

    Siden hun altså er ca. 60 x tippoldebarn, av denne Gjevjon aka. Gefion da.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Jeg sendte en ny e-post til Charlotte Liljegren fra Arvato







    Gmail – Arvato







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Arvato





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Nov 5, 2010 at 11:37 AM





    To:

    Charlotte Liljegren <charlotte@gymtrana.se>



    Hei,

    takk for svar!
    Ja, jeg syntes dere skulle ha hjulpet meg ut, da jeg var på fest hos dere, jeg måtte klatre over gjerdet, som var et sånt man kunne bli spiddet på.
    Jeg leste på en svensk blogg, (Corruptio), om noe som het 'Liljegren-målet', om en korrupt svensk politimann, derfor tenkte jeg på dere, og søkte på Google.
    Har du hørt noe mer fra hun svenske Sofie Linvall Johnson da, som var med Margrethe Augestad på Queens pub, her i Liverpool, og da du og Malin ble ringt, og invitert dit av Margrethe Augestad vel.

    Jag tyckar det var märkligt at den linken til min arbetssak inte fungerar, det har jag inte hört talats om förut.
    Hm.
    Varfor spellade Ellinor den songen om 'Cecilia Lind og Fredrik Åkare' på erat party, och endast den?

    Jag trodde typ det var nån svensk folksong, men det var jo en cover av en sang som heter 'Monday morning'.
    Och hvem var dom 'killarna' som kom på erat pary, sent i natten, jag tyckte Ellinor blev så anspend typ.

    Jag talade inte med er, om dom her greiarna, när du og Elisabeth arbetade på Arvato, for jag har overhörd i Oslo, i 2003, at jag skal vara forföljd av 'mafian' der.
    Så jeg holdt mest kjeft, på jobb.

    Jeg husker at Elisabeth sendte e-poster om noen ville være med på dobbel-date, med henne og to andre, på Arvatos e-mail system
    Kanskje Elisabeth var 'svartsjuk' på meg, (siden jeg ikke ville være med på kino), og derfor lagde og sendte tegnefilm med naken rumpa i?

    Takk for svar uansett!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg fant ut, i møter med team-leader Vivian Steinsland, at Arvato's Skandinaviske Microsoft aktivering, brukte en metode kalt 'reinforcement', for å lede arbeidet.

    Som betyr at team-leaderne bare maser istedet for å prate vanlig og svare på spørsmål.
    F.eks. at de ropte 'Michael du er på wrap-up' osv., over bordene.
    Så jeg prøver å få til en arbeidssak.

    Men men.
    På deres fest, så var det en brite, som hadde jobbet som team-leader på Arvato, (før jeg begynte der).
    Han sa at det, 'wasn't much work', husker du hvem dette var forresten?

    Bare noe jeg tenkte på.
    På forhånd takk for hjelp!
    2010/11/5 Charlotte Liljegren <charlotte@gymtrana.se>

    Hej Erik, tack för mail. Jag förstår inte riktigt vad det ör du driver och vad jag kan göra, kan inte heller se din bifogade länk ordentligt då den verkar krypterad eller liknande. För att göra svaren på dina spörsmål enkelt har jag svarat under dina frågor. Så fortsätt läs nedan.


    Date: Fri, 5 Nov 2010 01:58:42 +0000
    Subject: Arvato
    From: eribsskog@gmail.com
    To: charlotte@gymtrana.se

    Hei,

    ble det slutt med Abba-show osv., i Liverpool?

    Mina systrar flyttade hem och fortsatte med sin show

    Jeg startet en arbeidssak mot Arvato:

    Jeg husker du sa at du ikke orket å jobbe der lengre, etter at han Ian Wormal fra Manchester begynte der.

    Det var inte på grund av Ian som jag slutade utan för att hela arbetsplatsen var dålig och jag inte likte mina arbeidsuppgifter

    Søstera di Elisabeth sendte meg en tegnefilm med en naken mann med en naken rumpe, gjennom hun Emelie Wallin, og spurte meg deres siste dag vel, om jeg hadde sett filmen.

    Var det noe symbolsk ved det eller?

    Detta kommer jag inte ihåg men förmodligen var det bara något på skoj och med all säkerhet ingen symbolik i denna tecknade film

    Hvorfor jobbet ikke deres søster Ellinor på Arvato også?

    Alla skandinaver måste ju inte jobba där 🙂


    Hva med deres venninne Malin.

    Hon flyttade hem till sverige

    Og hun mørkhudede.

    Lika så.

    Jobber de også på gym i Småland?

    Nej (hur vet du det?)

    Har du hørt noe mer fra hun Margrethe Augestad?

    Vi har lite kontakt.

    Hvem ble jeg invitert på fest av egentlig, var det dere eller Augestad?

    Kommer inte ihåg vem det var men vi var ju själva ensamma när vi först kom till liverpool och tänkte att du skulle uppskatta detta.

    Hun dro jo uten å spørre om jeg skulle være med på nachspiel.

    Men men.

    Sånn er det.

    The winner takes it all, er det ikke det det heter?

    Det må vel ha vært han James, som vant Margrethe og hu venninna Hege, fra Gulskogen da.

    Eller er dette en gammel internett-side, fra før dere dro til England?

    Ingen aning kan inte svara på dessa fårgor.

    Du og Deicha, fra Danmark, pratet jo om hvordan dere gjorde når dere søkte nye jobber.

    Dere hadde visst begge hatt kjempemange jobber.

    Ja detta är heller inget jag har något minne av men det stämmer att vi haft tidigare jobb
    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Hoppas att du fått svar på dina frågor. Med vänlig hälsning Charlotte






    PS.

    Her kan man se det, at i Sverige, så har man noe som heter ‘Fallet Olle Liljegren’:

    fallet olle liljegren

    http://corruptio.blog.com/page/3/

  • ‘Bjarleif Gudrulfsen’ rider igjen/En klage på bryllupet til stesøstera mi Christell og, i Drammen, så kanskje de skjerper seg litt med det. Vi får se

    bjartleif gudrulfsen rider igjen

    http://www.dagbladet.no/2010/11/01/magasinet/sondag/interiorblogg_2010/blogg/interior/13929133/

    PS.

    Nevnte ‘internett-kriger’ ‘Bjartleif Gudrulfsen’, har jeg klaget på til PFU og Politiet og det som er vel.

    (Han har til og med en egen tag på bloggen:

    https://johncons-blogg.net/search/label/Trakassering%20fra%20’Bjartleif%20Gudrulfsen’).

    Han har spydd ut hatet sitt på Dagbladets kommentarsystem tidligere.

    Mon tro om det er en politimann?

    (Siden han virker så tørr).

    Jeg har jo overhørt at politiet har brukt meg som en ‘target guy’.

    (Hva nå det er).

    Hverken politiet eller Pressens Faglige Utvalg gjør jobben sin i Norge, vil jeg si.

    Og vanlige folk må ta piss som det her.

    Det norske samfunnet er på nedadstigende kurs, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg vet ikke hva som hjelper mot sånt her.

    Nå sendte jeg bare en klage til Dagbladet, om personangrep.

    Men sånn har jeg også klaget tidligere, uten at det har hjulpet noe.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    personangrep

    PS 4.

    Jeg har prøvd å klage til ‘Slettmeg.no’ også, på sånne her ting.

    Men de konene som jobber der, de begynner bare å angripe meg for bloggen min, osv.

    Så de klarer ikke å være saklige, og da blir det bare en eneste smørje, vil jeg si.

    Når jeg ser sånne her angrep, mot meg, på nettet, hvor folk skal ha det til at jeg er gal osv.

    Og de bruker fullt navn på meg.

    Da tenker jeg på å kontakte ‘Slettmeg.no’, som det har vært om i pressen osv., i underbevisstheten min.

    Men ‘Slettmeg.no’, det er bare som en sånn ‘hønsesuppe’, eller noe, er mitt inntrykk av det.

    Så det er bare som noe usaklig tull, vil jeg si.

    Så hva poenget med det ‘Slettmeg.no’-greiene er, det vet ikke jeg.

    Og jeg har gått Handel og Kontor, økonomilinja, og lært mye personvern osv.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 5.

    Her er den egentlige bloggposten, (før ‘Bjartleif Gudrulfsen’/Dagbladet.no begynte å sende hundrevis/tusenvis av lesere til bloggen min, fra toppen av Dagbladets kommentarsystem):







    Gmail – Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 31, 2010 at 8:29 AM





    To:

    konnerud@drammen.kirken.no



    Hei igjen,

    altså jeg hørte jo det, at hu Christell, hu hadde hatt seg med 30-40-50 menn, sa man broren til bruden, i en tale, i bryllupet til Jan og Hege Snoghøj.
    Og jeg har sendt han Facebook-melding, men han svarer ikke.

    Så jeg tenkte jo det, at jeg kan jo prøve å redde Christell fra det hore-helvete.
    For jeg bor jo i England, og hvis hu flyttet hit til England, til meg, så begynner a jo liksom på en ny frist.

    Og da er det jo liksom blanke ark og tegnestifter til, for å si det sånn.
    Men de muslimske unga hennes, dem vil jeg ikke ha.
    Dem kan sikkert søstera mi Pia, som bor litt utafor sentrum nå, i Oslo, ta seg av.

    Hu har også en sønn fra før, som er passe samme alder, eller litt eldre, (selv om han er mulatt), Daniel.
    Men men.
    Og jeg veit om ei svensk jente i Liverpool, som heter Emelie Wallin, som er så glad i mannfolk, husker jeg fra da hu jobba på Microsoft sin produktaktiveing, hun har så flørtende tone, på telefonen, her i Liverpool.

    Så hun kan kanskje ta seg av han svenske mannen til Christell, som er hjerneskada fra den gressklipper-ulykka.
    Så ordner det seg.
    For jeg og Christell vi har vært i utlandet sammen før vi, både i Jugoslavia og Danmark, og gått greit sammen der vel.

    Og Christell har også vært på språkreise, i England, i Bournmouth, hvor hu og søstera mi Pia, bodde hos en rik familie, der.
    Og jeg har ganske stor leilighet, her i Liverpool, og egen godtebutikk på nettet, så jeg tror nok at Christell hadde likt seg her.

    Siden Nina Monsen er død osv., mener jeg, så må jeg nesten mase på Christell, selv om hu hadde faren min, som en slags stefar, der nede hos Haldis.
    Men da kunne vi nok ikke vært sammen i Norge, men siden jeg bor i England, så burde det være greit, mener jeg.

    Christell pleide også å svare, når jeg banka på hos dem, i nettoen, mens hu gjemte puppa og hadde rumpa i været, når hu var tenåring.
    Og hu pleide å rive av seg genseren sin og sånn, foran trynet på meg, og stappe puppa sine i trynet på meg da, som tenåringsjente, etter at hu hadde fått fine og svære pupper.

    Og også da vi var på ferie i Gøteborg, med mora hennes, og farmora mi, og søstera mi, og Solveig fra Holmen i Oslo, telegrafist på Skandinavian Star, så flørte Christell og viste fram puppa, i svømmebassenget, på hotellet vi bodde der.

    Og en julaften, som vi var hos hu Solveig da, (som er ei slags tante for Christell), i Holmen, i Oslo, så la jeg meg tidlig, for jeg følte meg ikke hjemme.

    Og da kom Christell inn der med en sånn sexy body, (hvit, gjennomsiktig), som hu hadde fått til jul av noen da.

    Så hu Christell, hu egga meg, og gjorde meg kåt vil jeg si, (siden han presten Gelius har skrevet om sex osv.), under hele oppveksten, da vi var tenåringer.
    Så skylder meg nesten litt sex og, mener jeg.

    Men men.
    Hu dro meg også med på pub, på Bragernes i Drammen, hvor hu kjøpte masse øl til oss, enda hu bare var 16 år, den ved Mekka mat der, rundt hjørnet.
    Hu dro meg med på Park ungdomsdiskotek, og skulle danse med meg der, og på Fremad i Selvik, på ungdomsdiskotek, en haug av ganger, det siste året jeg bodde på Berger.

    Så jeg mener jeg har ganske mye hevd på hu Christell, så det bryllupet der er ganske ugyldig, vil jeg si.
    Bare som en oppdatering.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/31
    Subject: Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup
    To: konnerud@drammen.kirken.no

    Hei,

    nå annulerte jeg bryllupet til stebroren min, Jan Snoghøj, i Geilo.

    Og jeg vil også annullere bryllupet til nabojente/stesøstera mi, Christell Humblen, i Drammen.
    Faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år på Bergeråsen.

    Og for å lokke meg ned til Haldis Humblen, hvor han flytta, så sa han 'det er to jenter der, på din alder, som du kan leke med'.
    Eller noe sånt.
    Så da fikk jeg de to jentene mener jeg.

    Det var Nina Monsen, (som har tatt selvmord nå visstnok), og Christell Humblen.
    Og jeg har fått lov å ligge i senga til Christell av Haldis, jeg har sett både hu og Nina Monsen naken, og jeg har tatt a på fitta, siden hu ei annen venninne, som het Gry Stenberg, som tok meg på pikken, under oppveksten.

    Og jeg lå oppå hu Christell og klinte med hu i senga hennes, for og Gry inviterte meg ned til dem.
    Og da sikla jeg en stråle sikkel i kjeften hennes, til og med, på slutten, for hu så varm, så jeg tror hu er Neanderthal.

    (Hu har en sånn slags rar, innavla tommel til og med, som hu kan bøye 180 grader, det ytterste leddet av, så jeg tror ikke at hu er Homo Sapiens).
    Men men.
    Og da jeg var i militæret, i Oppland Regiment, så var jeg på besøk hos Haldis Humblen og faren min, (for jeg regning på studielånet, mens jeg var i militæret.

    Og da sa Haldis det, at jeg kunne godt få Christell, hvis jeg ville, for hu hadde blitt så umulig, i det siste.
    Det var mens jeg satt der i perm-uniformen, til Oppland Regiment, med Birkebeiner-merke på, osv., og noen skarpskyttermerker og infanteri-merket og skiskyttermerke vel osv.

    Sånne ting.
    Så jeg mener at jeg har litt hevd på hu Humblen-frøkna, (Christell Humblen).
    Også gifter a seg med en svenske!
    Og i Drammen!

    Og jeg ble ikke invitert!
    Nå vet jeg ikke om det er sånn i Norge, men i amerikanske filmer, så kan noen si fra, under bryllupet, hvis de har noen insigelser, mot at bryllupet skal finne sted.

    Og mora til Christell er fra Tysnes, ved Bergen, hvor det var mye norsk-amerikanere, sa tanta til Christell, (for jeg kjenner tanta hennes, Anne Margrethe Ueland, fra Stavanger, ganske bra, etter to helgebesøk der, med Arne og Haldis og Christell, (og søstera mi Pia var med en gang), der, på 80-tallet.

    Så jeg tror de kjører amerikanske regler.
    Christell ser ut som en sånn amerikansk jente og, med masse moteklær osv.
    Da hu var tenåring, så så hu ut som en sånn amerikansk skole-prinsesse liksom, som alle de andre jentene misunner osv.

    Så jeg tror jeg kan klage på det her.
    Jeg tror jeg kan klage på e-post, siden jeg ikke ble invitert i bryllupet.
    På at hu Christell egentlig er min, siden mora hennes, Haldis, har lovt meg henne, og siden hu lot meg se fitta hennes, og lot meg ta henne på fitta, og ligge oppå henne i senga hennes, og mora lot meg sove i senga hennes, når hu ikke var der, og siden hu lot meg sprute sikkel nedi halsen hennes osv., når vi klina.

    Så da vil jeg gjerne klage på det bryllupet, mellom Christell Humblen, og han svenske Mathias, AIK-supporter fra Stockholm.
    For han er visst heller ikke helt god, etter en ulykke, hvor han fikk gravemaskinen, eller gressklipperen, (sa søstera mi), i hagefirmet sitt, over seg, og han lå visst lenge fanget under den, før noen fant han, og fikk hodeskader osv., visstnok.

    Og det er noe gærnt i heimen der på Konnerud og.
    For når jeg ringer og skal høre noe med Christell, fra gamle dager.
    (Hu var jo både som en slags stesøster og som ei slags nabojente for meg.

    Så jeg mener jeg har rett å ringe henne.
    Hu har ikke sagt at jeg ikke kan ringe, ihvertfall).
    Så svarer dattera hennes, (Ronja Erika, (jeg lurer på om hu er oppkalt etter meg, som heter Erik?).

    Så svarer hu dattera, som vel enda må gå på barneskolen, at 'er det pappaen våres'.
    Akkurat som om jeg var svensk?
    Er dem muslimer eller?
    Hvorfor gifter dem seg ikke i moskeen da?

    Hvorfor svarer dattera, som går på barneskolen telefonen, og hakker på de som ringer, og ikke mora?
    Nei, det der bryllupet vil jeg klage på som bror og siden jeg har fått Christell av Haldis, og det med fitta hennes osv.

    Så nå får dere skjerpe dere i Drammen her.

    Jeg kjenner Giske fra Vestlandet og Konnerud, som gikk i klassen min, på Gjerde VGS., og lå over der en natt, i russetida.

    Så hvis dere ikke skjerper dere i Drammen nå, så sender jeg henne på dere.

    Politiet dere har i Drammen er også gjennområttent og er som tause Birgitte, og svarer ikke når jeg prøver å anmelde faren min, for han lot meg bo aleine, fra jeg var ni år.
    Og jeg har fått 'S' i karakterboka, da jeg gikk på Svelvik Ungdomsskole.

    Så jeg synes jeg må følge med litt ekstra på dere prester og hva kirka gjør osv.
    Siden jeg liksom nesten ser på meg selv som en slags 'reserve-prest', på grunn av det.
    Jeg har også bodd i Larvik, og gått på søndagsskole der, (på en rar menighet vel, hvis ikke to rare), og en mer vanlig en, tror jeg, på Østre Halsen.

    Så det vil jeg gjerne klage på.
    Hu venninna til Christell, Hege Lund, fra Gulskogen, hu er ikke fin heller.
    Broren hennes prata dritt om Christell i bryllupet til Jan Snoghøj, (Christells halvbror), og Hege Lund, på Geilo, i år 2000.

    Så det Drammen og Gulskogen-greiene, det er bare dritt, synes jeg.
    (Det var tull da jeg jobba på CC Storkjøp og, husker jeg).
    Så det bryllupet må være ugyldig, mener jeg, siden jeg ikke ble invitert.

    Det er bedre med en dram i timen, enn en time i Drammen, sier jeg.
    Som vi sier på Sand, hvor jeg er fra, (Sand og Bergeråsen), og jeg har hevd på noen jorder og hus der osv., selv om Jensen Møbler har breia seg, og har bygget på noe jeg mener er mine eiendommer der da.

    Men men.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/31
    Subject: Nullstilling av bryllup
    To: post@hol.kirker.net

    Hei,

    jeg var invitert i bryllupet til Jan Snoghøj og Hege Lund, fra Gulskogen i Drammen, som var på Geilo, sommeren år 2000, var det vel.

    Jeg har så mange klager på det bryllupet, så jeg lurte på om jeg kunne nullstille det, siden jeg er en slags stebror, av brudgommen.

    Det virka som at det var noe slags søster-bytte, ute og gikk her, eller lignende.
    Jeg skal skrive klagene:
    – Brudens bror, prata dritt om brudgommens søster, (Christell Humblen), som er en slags stesøster av meg, og sa at hun hadde ligget med 30-40 menn, eller noe, i en lav bryllupstale, som han nervøst mumlet ut.

    – Brudens mor, (min fars samboer Haldis Humblen), sin sang, var krøllet og så rettet ut, i mitt sanghefte, ved middagen.
    – På bryllupsbildet, som jeg fikk en del måneder seinere, (nesten et år seinere vel), så åt bruden og brudgommen på den samme pølsa i brød.

    – Ingen ville prate med meg, på bryllupsfesten.
    – En av gjestene, Tom Bråten, fra Berger, klådde på skjorta mi, som søstera mi Pia, hadde rappa/lånt, en mørk blå gant tennis-skjorte. De råflørta også på hotellet, høyt oppe i dalsida, i Geilo, enda søstera mi har en samboer i Oslo, som heter Negib fra Etiopia. Og det ble nesten slåsskamp, da jeg poengterte denne flørtinga. Og faren min, som også satt der, syntes det var greit at Bråthen satt med henda på min skjorte, (som var på søstera mi Pia Ribsskog), mens han sa at Keika var en hval, og seinere en sprekk-hogger, (så de hadde invitert dumme bryllupsgjester der. Men men).

    – Både stesøstera mi Chistell og brudens bror ble forskrekka da jeg ville prate med dem, og ingen andre ville prate, så det var dårlig bryllup.
    – Søstera mi sa at hu likte pølse i brød, når hu var på Geilo, (men ikke i Oslo da), når hu var på bensinstasjonen.

    – Ikke var det sprit å få der noe sted om kvelden heller, så noen fra Berger kom og tagg vodka-flaska mi, enda jeg gikk tidlig til sengs, siden det bare var asosiale folk der.

    Er det mulig å nullstille dette bryllupet lurte jeg, siden det bare var 'dritt'.
    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • Farmora mi sa at jeg hadde skutt hull i vinduet til soverommet hennes, da jeg leikeskøyt med en svak luftpistol. Men jeg tror de må ha boret hull

    borra et hull

    http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10025616

    PS.

    Jeg skøyt Kjetil Holshagen i beinet, med den samme luftpistolen.

    (Som jeg hadde kjøpt på postordre fra Sverige.

    Midt på 80-tallet vel, da jeg var i begynnelsen av tenårene.

    Rune Bingen i klassen min, fra Berger, hadde samme slags luftpistol.

    Den så ut som en Glock vel.

    Og Kjetil Holshagen, visste at Rune Bingen hadde en sånn luftpistol.

    Og dro meg med ned til Rune Bingen, for å se på den luftpistolen, når jeg spurte.

    For 200 kroner, eller hva den luftpistolen kosta igjen, det var mye penger på 80-tallet.

    Men men).

    Grunnen til at jeg skøyt Kjetil Holshagen, var fordi at han angrep meg, (som om han skulle banke meg opp), da jeg satt i sofaen min, med den luftpistolen i hånda da, i ‘Erik-huset’, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen, en gang han Kjetil Holshagen var på besøk der, (noe han ganske ofte var, siden vi var noe slags kamerater vel. Noe sånt).

    Og da traff jeg han i beinet, på kort avstand, mener jeg.

    (Den luftpistolen var som en ertepistol omtrent).

    Og jeg tror ikke at luftpistol-kula gikk gjennom buksa til Kjetil Holshagen.

    Da hadde han nok klaget enda mer.

    Men gjennom vinduet til Ågot skulle den liksom ha gått.

    Nei, det var nok noe tullball, er jeg redd.

    Så sånn var nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog