johncons

Stikkord: Dagbladet

  • Det var artig, at noen huska det som bestefar Johannes prata om, på 70-tallet




    Erik Ribsskog sa, 2 timer og 6 minutter siden:


    RE: Kjenner Agnar (min onkel)


    Hei,


    min morfar, Johannes Ribsskog, (som døde i Spania, i 1985 vel).


    Han fortalte meg, at det bodde en kar i et gammelt hus, i Nevlunghavn, allerede i 1976 eller 77, som hadde mange katter.


    Ut forbi Oddane Sand der.


    Var det din onkel, eller var det en annen person der?


    Min mormor, Ingeborg Ribsskog, skrev også leserinnlegg i Aftenposten, i 1984, om villkattene, i Nevlunghavn.


    Så det er antagelig mer sånn, at din onkel tar vare på villkattene, og kanskje gir de mat.


    Også gir de din onkel selskap.


    Det er vel litt rart hvis Larvik kommune skylder på din onkel, for noen villkatter, som har vært i Nevlunghavn, ihvertfall siden 1984.


    Men men.


    Mvh.


    Erik Ribsskog



    0

    anbefalinger


    Atle Beckmann sa, 1 time og 5 minutter siden:


    RE: Kjenner Agnar (min onkel)


    Hei.


    Nei, det var en annen kar, ikke min onkel. Jeg husker ham fra sommeropphold oppigjennom. Han bodde en kilometer eller to lenger bort, litt inn i skogen, i ett hus som sakte falt sammen, men tror han fikk en campingvogn på stedet de siste årene. Jeg tror han døde en gang litt før år 2000.


    Jeg tror ikke kattene Agnar har er de samme som han hadde, men ja; mennesker og katter holder hverandre både i live og med selskap, både i by og på bygd.



    Mvh.



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: Kjenner Agnar (min onkel) Valgt innlegg


    Hei,


    ok, så det var en annen kar.


    Det var artig at noen huska det som morfaren min, og vårs andre prata om, på 70-tallet.


    Mora mi lo litt av han orginalen, og da lo jeg litt og, og da ble nok morfaren min litt skuffa tror jeg.


    Men men.


    (Jeg lurer på om han var etter Noah, for hans fetter Arne Dørumsgaard, så ut som Noah, og de fant et sted, hvor de første menneskene kom til Norge, for 10.000 år siden, i Enebakk, der tippoldemora mi, Karen Pedersdatter Fladeby, var fra.


    Men men).


    Min mormor, som skrev om villkattene i Nevlunghavn, i 1984, og min morfar, de bodde rett ovenfor bedehuset.


    Ikke så langt fra Omrestranda vel, (hvis det er det det heter ved campingplassen der).


    Det var ikke så langt fra Gurvika, ihvertfall.


    Og det var ved bedehuset, at mormor mi så villkattene, i skipperhuset de hadde på skrått oppover, ovenfor bedehuset da.


    Her er om mine besteforeldre:


    http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/06/her-kan-man-se-at-aftenposten-var-i.html


    Mormora mi solgte det huset da morfaren min døde.


    Og pengene gikk mye til barna deres, min mor og onkel og tante.


    Til forskudd på arv.


    Så min mormor var snart blakk, og fikk eldreleilighet, av Larvik kommune, i Skoleveien, i Nevlunghavn.


    Enda hun var fra Danmark.


    Men hun var fra fine familier da.


    Fra Gjedde og hun arvet Holger baron Adeler, og hennes svigerinne, Unse Heegaard f. Trock-Jansen, som jeg møtte i min mormors 85 års dag, i 2002.


    Hun er direkte etter Karl den Store og Gorm og Odin(!)


    Så det er kanskje derfor bestemor Ingeborg fikk eldre-leilighet.


    Men du får høre, kanskje den leiligheten står tom enda, etter min mormor.


    Hun døde ifjor sommer.


    Og hun bodde i Stavern, før hun måtte selge huset, for min onkel Martin gikk konkurs med Fiskedammen i Spydeberg.


    Så da var ihverfall Larvik kommune fleksible.


    Så da burde de vel kanskje klare å være det igjen.


    Men men.


    Mvh.


    Erik Ribsskog








    http://www.dagbladet.no/2010/07/18/nyheter/smitte/katter/strand/gravide/12614837/?commentId=4854364#comment_4854364

  • Jeg sendte en ny e-post til redaktøren i Dagbladet, Lars Helle







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jul 16, 2010 at 4:39 PM





    To:

    lars.helle@dagbladet.no



    Hei,

    jeg lurte på hva det kan komme av, at hver gang jeg blir utsatt for personangrep, og trakassering og mobbing, på deres kommentarsystem.
    Og når jeg klager på det.
    Så skjer det aldri noen verdens ting, uansett om jeg kan definisjonen for trakassering, og skjønner at dette er personangrep og trakassering.

    Det står i Vær Varsom-plakaten at dere ikke skal henge ut og trakassere enkeltpersoner.
    Hvorfor har dere to standarder?
    En for for politikere og andre i eliten.

    Dem blir beskytta kan man se, mot gapestokk osv.

    Mens vanlige folk de må tåle all mulig dritt uten at noen reagerer, på deres kommentarsystem.
    Hva skyldes denne slappheten og unnfallenheten og inkompetansen fra deres moderatorer av kommentarsystemet deres?

    Noen folk bruker visst det bare for å hersje med folk, som ønsker å bruke yttringsfriheten sin.
    Det er som at folk som ønsker å delta i samfunnsdebatten, blir organisert angrepet, synes jeg.
    Av folk som ønsker å kneble en saklig samfunnsdebatt i Norge.
    Og bruker ufine metoder for å lykkes med dette, som skjellsord og personkarakteristikker.
    Jeg synes at moderatorene ders tolererer for mye, at enkeltpersoner, blir angrepet på deres kommentarsystem.

    Det blir sånn, at man nesten ikke orker å stikke fram hue, for å si sin mening.
    Det er som at man blir utsatt for 'mobstere' på nettet, synes jeg.
    Og det er ikke bra for landet, hvis folk ikke tørr å si sin mening, for at da blir angrepet av anonyme og organiserte internett-krigere.

    Derfor synes jeg at avisene, kanskje spesielt deres, må bli flinkere til å slå ned på personangrep.
    Det er en ting å være liberale.
    Men Norge er et sivilisert samfunn.

    Og det er ingen erklærte kriger i Norge, i dag.
    Det er ikke erklært borgerkrig i Norge, i dag.
    Derfor burde det slås ned på ufin oppførsel og ufine og organiserte personangrep.
    Hvor folk er fiendtlige og krigerske og angriper personen og ikke diskuterer sak.
    Altså man tar mannen og ikke ballen, for å bruke det utrykket.
    Og det skjer igjen og igjen, hver eneste dag, på deres kommentarsystem.

    At folk diskuterer person og ikke sak.
    Og kommer med ufine karakteristikker.
    Og da prøver jeg å varsle om det.
    (Som jeg har gjort kanskje 50 ganger.

    Noe sånt).

    Og ingenting skjer.
    Det eneste som hjelper er å ringe.
    Men hvorfor har dere den varsle-knappen da?
    Hvis man må ringe uansett.

    Det er jo bare tull.
    Så jeg håper dere kan skjerpe dere litt her.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/7/16
    Subject: Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem

    To: support@db.no

    Det var visst Thor Gjermund Eriksen jeg mente.



    Dem pleier visst ikke å sitte så lenge, de redaktørene i Dagbladet.


    Det var en på 70-tallet som het Arve Solstad, som satt lenge, så jeg på Wikipedia.


    Kanskje dere burde ta tilbake han.

    Hvis han ikke er død da.


    Hvem vet.

    Jeg bare fleiper, det er ikke så seriøst det her, jeg skal sende det til han redaktøren.

    Takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/7/16
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>

    Ok,

    jeg trodde det var dårlig kundeservice 🙂
    Jeg skjønner at det blir mange redaktører å holde styr på.
    Hvor mange redaktører er det siden han Hyland Eriksen, eller hva han het?

    Fra slutten av 90-tallet vel.
    (Bare fleiper).
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>

    Ok, ikke helt oppdatert etter redaktørbyttet da. Ja, det stemmer, lars.helle@dagbladet.no

    Den 16. juli 2010 14.24 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    det står bare: Ansvarlig redaktør Dagbladet/Dagbladet.no: Lars Helle


    Erik Ribsskog


    2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>

    Kontaktinformasjon til Lars Helle og Alexandra Beverfjord finner du nederst på dagbladet.no



    Den 14. juli 2010 16.59 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    ja, det hadde kanskje vært litt artig å vite, for det virker ikke som om noen gjør noe som helst, når man varsler om personangrep.

    Så hvis dere kunne sendt dette videre til en av de.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/7/14 Dagbladet.no Support <support@db.no>


    Hei.

    Det er vår redaksjon som håndterer moderering av kommentarer til artikler. Så også de som varsles.
    Vurderingen av hvilke kommentarer som evt. skal fjernes på bakgrunn av mottat varsel, baserer seg på redaksjonelle retningslinjer for moderering.

    Har du spørsmål vedr. disse retningslinjene, ta kontakt med ansvarlig redaktør Lars Helle, eller nyhetsredaktør Alexandra Beverfjord.
    Den 13. juli 2010 08.54 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,
    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    en annen anonym internettkriger, med nick 'Stilig kis', misbruker også kommentarfunksjonen deres, på samme måte som 'Bjartleif Gudrulfsen', og benytter enhver anledning, til å komme med anoym edder og galle mot meg, hver gang jeg drister meg til å skrive en kommentar til en av deres artikler, på Dagbladet.no.

    Her er profilen til Stilig kis, hvor man kan se at han angriper meg og kaller med stygge ting som pedofil og annet, som en terrorist, vil jeg si, kanskje drevet av noe hat mot nordmenn, eller noe, hva vet jeg.

    Jeg skjønner heller ikke hva den varsle-knappen deres, som heter 'Personangrep' er til.

    Jeg trykker alltid på den varsle-knappen, hvis jeg blir utsatt for personangrep.
    Men, det skjer aldri noe.
    Det virker ikke som at dere forstår hva et personangrep er hos dere.

    Dere gjør ihvertfall ikke noe med slike personangrep, så hva den varsle-funksjonen er til, det vet jeg ikke, det er nesten bare som en vits.
    Om 'Stilig kis' og 'Bjartleif Gudrulfsen' er i samme 'mob'/undergrunns-gruppering, det vet jeg ikke.

    Men det er vel kanskje grunn til å mistenke det.
    Det er også mange fler som angriper meg på samme måten, og mye av dette er nok ko-ordinert, av noe 'mob', eller CIA, eller noe sånt, som vil svekke norske folks identitet, (kanskje siden jeg har et krav på å være en norsk baron, etter Cort Adeler, som jeg har søkt Kongen om å få bli), og at CIA, eller andre, ønsker å svekke norsk kultur/identitet, og derfor motarbeider meg personlig, gjennom noe undergrunn, som del av kulturimperalisme fra USA, f.eks?

    Noe sånt.
    Ihvertfall så blir jeg utsatt for terrorisme hos dere, og jeg savner at dette tar dette alvorlig nok.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    jeg har lagt merke til at dere ikke har noen varsleknapp, for når man blir angrepet av en anynom mob, på kommentarsystemet deres.

    Jeg blir stadighet angrepet av de samme anonyme 'internettkrigerne', uansett hva jeg kommenterer om, på deres kommentarsystem.

    Et eksempel er denne Bjartleif Gudrulfsen.
    Som har denne profilsiden:

    Han angrep meg, både under artiklen om e-poster etter kl. 23 og under artikkelen om Løvenskiold-rettsaken.
    Hvis man ser på min kommentar, om e-poster etter kl. 23., så var det mange som mente noe lignende av meg.

    Men denne 'Bjartleif Gudrulfsen', angriper kun meg.
    Og han angrep også meg personlig, forrige gang jeg kommenterte hos dere, om Løvenskiold.
    Og det er slitsomt, å til stadighet få navnet sitt svertet, av sånne anonyme 'hatere'.

    Jeg lurer på om dette kan være noe som henger igjen fra tiden jeg jobbet som butikksjef i Rimi, hvor noen av mine butikksjef-kollegaer og andre sjefer oppover i systemet, virka mer som gatebøller noen ganger, enn som forretningsfolk.

    Kanskje dere burde hatt det sånn, at folk må bruke sitt ekte navn?
    Hvis jeg sender om dette politiet, så sitter de bare på stumpen sin, og gjør ingen verdens ting.

    Så kanskje dere kan gi meg navnet på denne terroristen, (må man vel kalle folk som driver med anonym personforfølgelse og terrorisering og sverting av navn), Bjartleif Gudrulfsen?
    Mvh.

    Erik Ribsskog




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no






  • Jeg sendte en ny e-post til Dagbladet







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jul 16, 2010 at 4:25 PM





    To:

    support@db.no



    Det var visst Thor Gjermund Eriksen jeg mente.



    Dem pleier visst ikke å sitte så lenge, de redaktørene i Dagbladet.


    Det var en på 70-tallet som het Arve Solstad, som satt lenge, så jeg på Wikipedia.


    Kanskje dere burde ta tilbake han.

    Hvis han ikke er død da.


    Hvem vet.

    Jeg bare fleiper, det er ikke så seriøst det her, jeg skal sende det til han redaktøren.

    Takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/7/16
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>

    Ok,

    jeg trodde det var dårlig kundeservice 🙂
    Jeg skjønner at det blir mange redaktører å holde styr på.
    Hvor mange redaktører er det siden han Hyland Eriksen, eller hva han het?

    Fra slutten av 90-tallet vel.
    (Bare fleiper).
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>

    Ok, ikke helt oppdatert etter redaktørbyttet da. Ja, det stemmer, lars.helle@dagbladet.no

    Den 16. juli 2010 14.24 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    det står bare: Ansvarlig redaktør Dagbladet/Dagbladet.no: Lars Helle


    Erik Ribsskog


    2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>

    Kontaktinformasjon til Lars Helle og Alexandra Beverfjord finner du nederst på dagbladet.no



    Den 14. juli 2010 16.59 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    ja, det hadde kanskje vært litt artig å vite, for det virker ikke som om noen gjør noe som helst, når man varsler om personangrep.

    Så hvis dere kunne sendt dette videre til en av de.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/7/14 Dagbladet.no Support <support@db.no>


    Hei.

    Det er vår redaksjon som håndterer moderering av kommentarer til artikler. Så også de som varsles.
    Vurderingen av hvilke kommentarer som evt. skal fjernes på bakgrunn av mottat varsel, baserer seg på redaksjonelle retningslinjer for moderering.

    Har du spørsmål vedr. disse retningslinjene, ta kontakt med ansvarlig redaktør Lars Helle, eller nyhetsredaktør Alexandra Beverfjord.
    Den 13. juli 2010 08.54 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,
    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    en annen anonym internettkriger, med nick 'Stilig kis', misbruker også kommentarfunksjonen deres, på samme måte som 'Bjartleif Gudrulfsen', og benytter enhver anledning, til å komme med anoym edder og galle mot meg, hver gang jeg drister meg til å skrive en kommentar til en av deres artikler, på Dagbladet.no.

    Her er profilen til Stilig kis, hvor man kan se at han angriper meg og kaller med stygge ting som pedofil og annet, som en terrorist, vil jeg si, kanskje drevet av noe hat mot nordmenn, eller noe, hva vet jeg.

    Jeg skjønner heller ikke hva den varsle-knappen deres, som heter 'Personangrep' er til.

    Jeg trykker alltid på den varsle-knappen, hvis jeg blir utsatt for personangrep.
    Men, det skjer aldri noe.
    Det virker ikke som at dere forstår hva et personangrep er hos dere.

    Dere gjør ihvertfall ikke noe med slike personangrep, så hva den varsle-funksjonen er til, det vet jeg ikke, det er nesten bare som en vits.
    Om 'Stilig kis' og 'Bjartleif Gudrulfsen' er i samme 'mob'/undergrunns-gruppering, det vet jeg ikke.

    Men det er vel kanskje grunn til å mistenke det.
    Det er også mange fler som angriper meg på samme måten, og mye av dette er nok ko-ordinert, av noe 'mob', eller CIA, eller noe sånt, som vil svekke norske folks identitet, (kanskje siden jeg har et krav på å være en norsk baron, etter Cort Adeler, som jeg har søkt Kongen om å få bli), og at CIA, eller andre, ønsker å svekke norsk kultur/identitet, og derfor motarbeider meg personlig, gjennom noe undergrunn, som del av kulturimperalisme fra USA, f.eks?

    Noe sånt.
    Ihvertfall så blir jeg utsatt for terrorisme hos dere, og jeg savner at dette tar dette alvorlig nok.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    jeg har lagt merke til at dere ikke har noen varsleknapp, for når man blir angrepet av en anynom mob, på kommentarsystemet deres.

    Jeg blir stadighet angrepet av de samme anonyme 'internettkrigerne', uansett hva jeg kommenterer om, på deres kommentarsystem.

    Et eksempel er denne Bjartleif Gudrulfsen.
    Som har denne profilsiden:

    Han angrep meg, både under artiklen om e-poster etter kl. 23 og under artikkelen om Løvenskiold-rettsaken.
    Hvis man ser på min kommentar, om e-poster etter kl. 23., så var det mange som mente noe lignende av meg.

    Men denne 'Bjartleif Gudrulfsen', angriper kun meg.
    Og han angrep også meg personlig, forrige gang jeg kommenterte hos dere, om Løvenskiold.
    Og det er slitsomt, å til stadighet få navnet sitt svertet, av sånne anonyme 'hatere'.

    Jeg lurer på om dette kan være noe som henger igjen fra tiden jeg jobbet som butikksjef i Rimi, hvor noen av mine butikksjef-kollegaer og andre sjefer oppover i systemet, virka mer som gatebøller noen ganger, enn som forretningsfolk.

    Kanskje dere burde hatt det sånn, at folk må bruke sitt ekte navn?
    Hvis jeg sender om dette politiet, så sitter de bare på stumpen sin, og gjør ingen verdens ting.

    Så kanskje dere kan gi meg navnet på denne terroristen, (må man vel kalle folk som driver med anonym personforfølgelse og terrorisering og sverting av navn), Bjartleif Gudrulfsen?
    Mvh.

    Erik Ribsskog




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no






  • Jeg sendte en ny e-post til Dagbladet







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jul 16, 2010 at 1:26 PM





    To:

    support@db.no



    Jeg synes dere gjør dere vanskelige.

    Er det ikke bare å skrive den j*vla e-post adressen da.

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/7/16
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>

    Hei,

    det står bare: Ansvarlig redaktør Dagbladet/Dagbladet.no: Lars Helle


    Erik Ribsskog


    2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>

    Kontaktinformasjon til Lars Helle og Alexandra Beverfjord finner du nederst på dagbladet.no



    Den 14. juli 2010 16.59 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    ja, det hadde kanskje vært litt artig å vite, for det virker ikke som om noen gjør noe som helst, når man varsler om personangrep.

    Så hvis dere kunne sendt dette videre til en av de.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/7/14 Dagbladet.no Support <support@db.no>


    Hei.

    Det er vår redaksjon som håndterer moderering av kommentarer til artikler. Så også de som varsles.
    Vurderingen av hvilke kommentarer som evt. skal fjernes på bakgrunn av mottat varsel, baserer seg på redaksjonelle retningslinjer for moderering.

    Har du spørsmål vedr. disse retningslinjene, ta kontakt med ansvarlig redaktør Lars Helle, eller nyhetsredaktør Alexandra Beverfjord.
    Den 13. juli 2010 08.54 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,
    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    en annen anonym internettkriger, med nick 'Stilig kis', misbruker også kommentarfunksjonen deres, på samme måte som 'Bjartleif Gudrulfsen', og benytter enhver anledning, til å komme med anoym edder og galle mot meg, hver gang jeg drister meg til å skrive en kommentar til en av deres artikler, på Dagbladet.no.

    Her er profilen til Stilig kis, hvor man kan se at han angriper meg og kaller med stygge ting som pedofil og annet, som en terrorist, vil jeg si, kanskje drevet av noe hat mot nordmenn, eller noe, hva vet jeg.

    Jeg skjønner heller ikke hva den varsle-knappen deres, som heter 'Personangrep' er til.

    Jeg trykker alltid på den varsle-knappen, hvis jeg blir utsatt for personangrep.
    Men, det skjer aldri noe.
    Det virker ikke som at dere forstår hva et personangrep er hos dere.

    Dere gjør ihvertfall ikke noe med slike personangrep, så hva den varsle-funksjonen er til, det vet jeg ikke, det er nesten bare som en vits.
    Om 'Stilig kis' og 'Bjartleif Gudrulfsen' er i samme 'mob'/undergrunns-gruppering, det vet jeg ikke.

    Men det er vel kanskje grunn til å mistenke det.
    Det er også mange fler som angriper meg på samme måten, og mye av dette er nok ko-ordinert, av noe 'mob', eller CIA, eller noe sånt, som vil svekke norske folks identitet, (kanskje siden jeg har et krav på å være en norsk baron, etter Cort Adeler, som jeg har søkt Kongen om å få bli), og at CIA, eller andre, ønsker å svekke norsk kultur/identitet, og derfor motarbeider meg personlig, gjennom noe undergrunn, som del av kulturimperalisme fra USA, f.eks?

    Noe sånt.
    Ihvertfall så blir jeg utsatt for terrorisme hos dere, og jeg savner at dette tar dette alvorlig nok.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    jeg har lagt merke til at dere ikke har noen varsleknapp, for når man blir angrepet av en anynom mob, på kommentarsystemet deres.

    Jeg blir stadighet angrepet av de samme anonyme 'internettkrigerne', uansett hva jeg kommenterer om, på deres kommentarsystem.

    Et eksempel er denne Bjartleif Gudrulfsen.
    Som har denne profilsiden:

    Han angrep meg, både under artiklen om e-poster etter kl. 23 og under artikkelen om Løvenskiold-rettsaken.
    Hvis man ser på min kommentar, om e-poster etter kl. 23., så var det mange som mente noe lignende av meg.

    Men denne 'Bjartleif Gudrulfsen', angriper kun meg.
    Og han angrep også meg personlig, forrige gang jeg kommenterte hos dere, om Løvenskiold.
    Og det er slitsomt, å til stadighet få navnet sitt svertet, av sånne anonyme 'hatere'.

    Jeg lurer på om dette kan være noe som henger igjen fra tiden jeg jobbet som butikksjef i Rimi, hvor noen av mine butikksjef-kollegaer og andre sjefer oppover i systemet, virka mer som gatebøller noen ganger, enn som forretningsfolk.

    Kanskje dere burde hatt det sånn, at folk må bruke sitt ekte navn?
    Hvis jeg sender om dette politiet, så sitter de bare på stumpen sin, og gjør ingen verdens ting.

    Så kanskje dere kan gi meg navnet på denne terroristen, (må man vel kalle folk som driver med anonym personforfølgelse og terrorisering og sverting av navn), Bjartleif Gudrulfsen?
    Mvh.

    Erik Ribsskog




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no






  • Jeg sendte en ny e-post til Dagbladet







    Gmail – Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 3:59 PM





    To:

    "Dagbladet.no Support" <support@db.no>



    Hei,

    ja, det hadde kanskje vært litt artig å vite, for det virker ikke som om noen gjør noe som helst, når man varsler om personangrep.
    Så hvis dere kunne sendt dette videre til en av de.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/7/14 Dagbladet.no Support <support@db.no>


    Hei.

    Det er vår redaksjon som håndterer moderering av kommentarer til artikler. Så også de som varsles.
    Vurderingen av hvilke kommentarer som evt. skal fjernes på bakgrunn av mottat varsel, baserer seg på redaksjonelle retningslinjer for moderering.

    Har du spørsmål vedr. disse retningslinjene, ta kontakt med ansvarlig redaktør Lars Helle, eller nyhetsredaktør Alexandra Beverfjord.
    Den 13. juli 2010 08.54 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,
    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    en annen anonym internettkriger, med nick 'Stilig kis', misbruker også kommentarfunksjonen deres, på samme måte som 'Bjartleif Gudrulfsen', og benytter enhver anledning, til å komme med anoym edder og galle mot meg, hver gang jeg drister meg til å skrive en kommentar til en av deres artikler, på Dagbladet.no.

    Her er profilen til Stilig kis, hvor man kan se at han angriper meg og kaller med stygge ting som pedofil og annet, som en terrorist, vil jeg si, kanskje drevet av noe hat mot nordmenn, eller noe, hva vet jeg.

    Jeg skjønner heller ikke hva den varsle-knappen deres, som heter 'Personangrep' er til.

    Jeg trykker alltid på den varsle-knappen, hvis jeg blir utsatt for personangrep.
    Men, det skjer aldri noe.
    Det virker ikke som at dere forstår hva et personangrep er hos dere.

    Dere gjør ihvertfall ikke noe med slike personangrep, så hva den varsle-funksjonen er til, det vet jeg ikke, det er nesten bare som en vits.
    Om 'Stilig kis' og 'Bjartleif Gudrulfsen' er i samme 'mob'/undergrunns-gruppering, det vet jeg ikke.

    Men det er vel kanskje grunn til å mistenke det.
    Det er også mange fler som angriper meg på samme måten, og mye av dette er nok ko-ordinert, av noe 'mob', eller CIA, eller noe sånt, som vil svekke norske folks identitet, (kanskje siden jeg har et krav på å være en norsk baron, etter Cort Adeler, som jeg har søkt Kongen om å få bli), og at CIA, eller andre, ønsker å svekke norsk kultur/identitet, og derfor motarbeider meg personlig, gjennom noe undergrunn, som del av kulturimperalisme fra USA, f.eks?

    Noe sånt.
    Ihvertfall så blir jeg utsatt for terrorisme hos dere, og jeg savner at dette tar dette alvorlig nok.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    jeg har lagt merke til at dere ikke har noen varsleknapp, for når man blir angrepet av en anynom mob, på kommentarsystemet deres.

    Jeg blir stadighet angrepet av de samme anonyme 'internettkrigerne', uansett hva jeg kommenterer om, på deres kommentarsystem.

    Et eksempel er denne Bjartleif Gudrulfsen.
    Som har denne profilsiden:

    Han angrep meg, både under artiklen om e-poster etter kl. 23 og under artikkelen om Løvenskiold-rettsaken.
    Hvis man ser på min kommentar, om e-poster etter kl. 23., så var det mange som mente noe lignende av meg.

    Men denne 'Bjartleif Gudrulfsen', angriper kun meg.
    Og han angrep også meg personlig, forrige gang jeg kommenterte hos dere, om Løvenskiold.
    Og det er slitsomt, å til stadighet få navnet sitt svertet, av sånne anonyme 'hatere'.

    Jeg lurer på om dette kan være noe som henger igjen fra tiden jeg jobbet som butikksjef i Rimi, hvor noen av mine butikksjef-kollegaer og andre sjefer oppover i systemet, virka mer som gatebøller noen ganger, enn som forretningsfolk.

    Kanskje dere burde hatt det sånn, at folk må bruke sitt ekte navn?
    Hvis jeg sender om dette politiet, så sitter de bare på stumpen sin, og gjør ingen verdens ting.

    Så kanskje dere kan gi meg navnet på denne terroristen, (må man vel kalle folk som driver med anonym personforfølgelse og terrorisering og sverting av navn), Bjartleif Gudrulfsen?
    Mvh.

    Erik Ribsskog




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no






  • Jeg sendte en klage, på Dagbladet, til Pressens Faglige Utvalg







    Gmail – Klage på Dagbladet







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på Dagbladet





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Jul 10, 2010 at 4:29 AM





    To:

    pfu@presse.no



    Hei,

    jeg vil klage på det, at Dagbladet aldri sletter trakasserende kommentarer.
    Jeg sender et eksempel her.
    De sletter ikke, og så utarter det til ordkrig, og så sikkert vendetta og det som er.

    Dagbladet forstår rett og slett ikke nødvendigheten av, at de må respektere folks rett til å bli oppført ordentlig mot.
    Dagbladet aksepterer alt for mye av mobbing og personangrep.

    Dette vil jeg klage på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog





    dagbladet tillater all mulig dritt.JPG
    91K




    PS.

    Her er vedlegget:

    dagbladet tillater all mulig dritt

  • Ansiktet mitt ser så fint ut, så nå har jeg fått 200 ekstra poeng av Dagbladet







    Gmail – [Dagbladet.no] Profilbildet ditt er moderert og du har fått ekstrapoeng







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    [Dagbladet.no] Profilbildet ditt er moderert og du har fått ekstrapoeng





    Redaksjonen i Dagbladet.no

    <support@dagbladet.no>





    Wed, May 26, 2010 at 12:06 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    Hei,

    Profilbildet du har lastet opp gir deg 200 ekstrapoeng i debattene!

    Vi går manuelt gjennom alle profilbildene som lastes opp, fordi vi mener at meninger blir aller best med et ansikt. Det har du, og derfor får du ekstrapoeng når du kommenterer hos oss.

    Takk for at du gjør DB.no til et meningsfylt sted!

    Med vennlig hilsen

    Redaksjonen i Dagbladet.no






  • Oppdatering fra Dagbladets kommentarsystem




    Dette kan nok være et plott ala 11. september.


    Sionistene/New World Order ønsker verdensherredømme, og slår ned på alle stater som ikke er med på deres plan.


    Når alle landene som står på listen over den oppdaterte ondskapens akse er overtatt av New World Order/sionistene.


    Så kommer New World Order til å føre Norge på lista over ondskapens akse, siden vi har røde pass og de fleste av oss ikke tror på gud, mm.


    Du har røyka sterke greier.


    Og spist feite. ;D


    Klage sendt for personangrep.



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: Nord-Korea truer med krig som svar på sanksjoner Valgt innlegg


    Hva er dette for noe mafia-piss?


    Jævla Dagbladet som lar mafia-unger skrive her.


    Innlegget er publisert

    Del det eller Få e-post når noen svarer



    5

    anbefalinger


    Bondetamp Mordi sa, 5 timer og 36 minutter siden:


    RE: Nord-Korea truer med krig som svar på sanksjoner


    Jaha? Hvis Sør-Korea er et eksempel på hva "NWO" har å by på av livskvalitet og lederskap og Nord-Korea er "frihet"… Faen, hva venter vi på!? Put them in charge at once!!


    Å ja, du rapporterte Mats for "personangrep"? Tja, hva kaller vi jødehatet ditt da?


    Jeg har ikke noe jødehat.


    Jeg prater om sionister og New World Order, men jeg blir ikke personlig.


    Det er ikke sånn at jeg spytter på en sionist, hvis jeg møter en på gata.


    Dette her går på politikk for meg.


    Dette her er snakk om mange forskjellige land, som står utenfor New World Order, som Norge står utenfor EU.


    Alle disse landene blir boikottet økonomisk.


    Å være del av New World Order betyr at vi anser folk med mørkt hår som overlegne og som herskere.


    Som kan bruke damene våre som horer og vi selv må være slaver.


    Det er sånn jeg forstår det.


    Sånn er delvis Norge allerede, vil jeg si.








    http://www.dagbladet.no/2010/05/20/nyheter/utenriks/sor-korea/nord-korea/11786437/?commentId=4720505#comment_4722801

    PS.

    Her kan man se at han ‘mafia-gutten’, som Dagbladet lar skrive masse uhøflig piss mot meg, (som er på bl.a. noe slags gangster-amerikansk vel), han har ei lyshåra ‘hore’ på Facebook.

    Det er derfor disse mørkhåra mafia-gutta liker New World Order, for da kan de herske over de lyshåra, og bruke de som slaver og damene som horer.

    Så sånn er det, virker det som for meg.

    Så sånn er nok det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    mafia gutt har lyshora

    http://www.facebook.com/people/Mats-Krosby/580960006#!/profile.php?id=580960006